abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110132943
Leve de markt...Zo werkt het en zo willen we het ook graag zeg maar !
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:09:58 #252
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110133008
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een voedselbank en een gaarkeuken? :{

Hebben we dat laatste ook in Nederland? :{

:{²
Een gaarkeuken is er voor uitkeringstrekkers die zelfs nog te lui zijn om zelf te koken :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_110133077
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:07 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Leve de markt...Zo werkt het en zo willen we het ook graag zeg maar !
Tja ik denk dat je gewoon keihard moet ingrijpen als je de wereld beter wilt maken.
Ik erger me wel aan meer zaken wat te ridicuul is dat het plaats vind.
Maar de andere kant opkijken is makkelijker.
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:15:24 #254
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_110133194
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar goed, zijn er hier entiteiten die initiatieven als de voedselbank ook een warm hart toedragen? En geven jullie daar ook weleens wat proviand aan? Bv. peperkoek of kandijsuiker? :{

Het lijkt me niet zo'n goed idee als zomaar iedereen etenswaren zou langsbrengen, tenzij je wilt dat de afnemers binnen de kortste keren voedselvergiftingen oplopen. :')
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_110133228
Dat niet alleen, sommige dingen gaan gewoonweg heel erg traag, zeker als de primaire intentie niet is om de wereld beter te maken, maar dat dit slechts mondjesmaat een bijzaak/bijwerking is geworden.
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:17:54 #256
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110133292
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Het lijkt me niet zo'n goed idee als zomaar iedereen etenswaren zou langsbrengen, tenzij je wilt dat de afnemers binnen de kortste keren voedselvergiftingen opgelopen hebben. :')
Zo had ik het nog niet bekeken. Maar het is kiezen om te sterven van de honger of eventueel/misschien/allicht een (kleine, tijdelijke) ziekte op te lopen dankzij spijs van derden. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:22:41 #257
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110133452
Ik vraag me trouwens af wat er in die voedselpakketten zit en of iedereen hetzelfde krijgt, of dat er ruzies ontstaan bij de balie:

"Nee, ík wil dat pak wasmiddel, neem jij dat potje sperziebonen maar, vuile uitkeringstrekker! :("

Ook krijg ik er een beetje een kerstpakket-idee van. Elke week een kerstpakket ontvangen. O+
pi_110133470
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Het lijkt me niet zo'n goed idee als zomaar iedereen etenswaren zou langsbrengen, tenzij je wilt dat de afnemers binnen de kortste keren voedselvergiftingen oplopen. :')
Waarom dan niet ? Hoe bedoel je dat. Er wordt dan toch gekeken naar de datum.
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:26:15 #259
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110133612
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waarom dan niet ? Hoe bedoel je dat. Er wordt dan toch gekeken naar de datum.
De datum is niet zaligmakend. Als ik een pak melk dat houdbaar is tot 20 april lekker een dagje op de verwarming leg, kan ik het weggooien.
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 13:30:16 #260
249559 crew  Lavenderr
pi_110133780
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:26 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

De datum is niet zaligmakend. Als ik een pak melk dat houdbaar is tot 20 april lekker een dagje op de verwarming leg, kan ik het weggooien.
Ja, zo lust ik nog wel een glaasje romige melk. Laten we ons aan de datum houden en de boel niet saboteren :N .
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:31:47 #261
13462 BansheeBoy
pi_110133847
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, zo lust ik nog wel een glaasje romige melk. Laten we ons aan de datum houden en de boel niet saboteren :N .
:)

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_110134248
Ja, zo kun je overal wel wat zien staan...
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:44:04 #263
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110134337
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:26 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Gewoon de kook er overheen. Vroeger kookten mensen de melk iedere dag.... was niet lekker maar je werd er niet ziek van :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_110134615
Ghe he, de topictitel
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_110134869
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:23 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou je? Moussie is het levende bewijs van iemand die onwillig is mee te werken aan dat traject. Te oud, te ziek, te dit, te dat. Er is altijd wel een reden te verzinnen waarom een werkgever haar niet zou willen. Op de vraag of ze ooit een werkgever daarover heeft gesproken blijft het angstvallig stil....
Ben ik het levende bewijs? Dus jij hebt - op welke manier?- kunnen constateren dat ik eigenlijk helemaal niet oud ben, laat staan ziek? Vertel ..

Trouwens is mij die vraag nog nooit gesteld, dus zo verbazingwekkend is het niet dat het dan stil blijft. Omdat je het zo graag wil weten: ik heb me jaren lang suf gesolliciteerd, maar als je als rechtshandige je rechterarm niet normaal kan belasten, en verder op moet letten voor zelfs het kleinste wondje, op straffe van een dikke, pijnlijke arm (lymfoedeem) en voor de rest van je leven afhankelijk van huishoudelijke hulp etc etc., tja. Of denk je nou echt dat een werkgever iemand in dienst neemt die bij elk aanvankelijk onschuldig klein wondje permanent compleet gehandicapt kan raken? Voor de rest heb ik aan meerdere langdurige trajecten meegewerkt waarin gekeken werd wat evt nog wel zou kunnen op de betaalde arbeidsmarkt, nou verrekte weinig dus.

Maar ja, jij/jullie weten het natuurlijk beter, mijn leeftijd en ziekte zijn 'excuses', ik ben gewoon onwillig en dat is dat .. ga je lekker vastbijten in je vooroordelen en maak hetgeen jullie een hangmat noemen nog soberder dan het al is. Ik kijk tegen het eindpunt van mijn leven aan, voor mij persoonlijk maakt het niet zoveel meer uit, jullie zijn diegenen die nog heel wat jaartjes meer hebben te gaan .. wat mij op mijn 48ste overkwam kan ook jullie nog gebeuren, je blijft niet voor altijd zo jong en gezond als nu.
pleased to meet you
pi_110135140
maar waarom trek je het je dan zo aan?
Hier word dan toch niet gepraat of gehandicapte/zieke mensen?

Jij zou dan juist toch ook willen dat er keihard opgetreden word tegen fraude en lambakkerij?
pi_110135370
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er in die voedselpakketten zit en of iedereen hetzelfde krijgt, of dat er ruzies ontstaan bij de balie:

"Nee, ík wil dat pak wasmiddel, neem jij dat potje sperziebonen maar, vuile uitkeringstrekker! :("

Ook krijg ik er een beetje een kerstpakket-idee van. Elke week een kerstpakket ontvangen. O+
Zover ik weet, ben zelf geen klant en hoop het ook nooit de worden, wordt erna gestreefd om iedereen qua waarde zo ongeveer hetzelfde te geven. Die dingen hoef je dan niet te kopen van je budget. Ik heb geen idee of ze met persoonlijke wensen rekening houden, zoals er bij mij bvb geen chocolade of chips in zou hoeven te zitten, maar ik neem toch aan dat er rekening gehouden wordt met mensen die om gezondheidsreden bepaalde diëten moeten volgen.
pleased to meet you
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:29:07 #268
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110135991
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:30 schreef Lavenderr het volgende:
Ja o.k., maar niet alleen bewuste sabotage, maar heel veel mensen zijn zo slordig met hun etenswaren.

Dan doen ze 's middags boodschappen, zetten die in hun warme huis, gaan urenlang iets anders doen en in de avond zetten ze de producten die koel moeten blijven eens een keertje in de koelkast... :{
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 14:34:32 #269
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_110136250
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:29 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ja o.k., maar niet alleen bewuste sabotage, maar heel veel mensen zijn zo slordig met hun etenswaren.

Dan doen ze 's middags boodschappen, zetten die in hun warme huis, gaan urenlang iets anders doen en in de avond zetten ze de producten die koel moeten blijven eens een keertje in de koelkast... :{
Kep ook zon zus die hysterisch wordt als een product in haar koelkast de datum van die dag heeft. Dan pakt ze het met een "ieeuw"-gebaar vast en kwakt het weg.
Terwijl het veelal nog gewoon goed is.

Ik moet spontaan kotsen van dat soort huppelkutten.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_110136295
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:05 schreef gehaktballetjes het volgende:
maar waarom trek je het je dan zo aan?
Hier word dan toch niet gepraat of gehandicapte/zieke mensen?

Jij zou dan juist toch ook willen dat er keihard opgetreden word tegen fraude en lambakkerij?
Heb je wel gezien waarop ik reageer? Mijn ziekte/arbeidshandicap wordt weggezet als onwil, sterker nog, ik ben het 'levend bewijs'. Er wordt maar uitgegaan van de foutieve veronderstelling dat de bijstand een tijdelijk vangnet is, nou dat is het dus niet, nog nooit geweest ook .. en de laatste jaren minder dan ooit, nu grote groepen arbeidsgehandicapten herkeurd zijn, en via een veel lagere WIA in de aanvullende bijstand belanden.
En ja, natuurlijk wil ik wel dat die lamstralen en fraudeurs gepakt worden, maar juist die raak je niet met dit soort maatregelen, zoals verder korten want je kan je nog een internetabonnement veroorloven, die nemen er namelijk gewoon een klus zwartwerk bij of breken in een paar huizen meer in. Ik met mijn arbeidshandicap heb die optie niet, dus ik wordt er wel door getroffen (nou ja, niet ik persoonlijk dan, ik werk voor mijn abo, maar algemeen, mensen in een soortgelijke situatie), ik mag de rest van mijn leven 's avonds op mijn bank op een houtje zitten knagen want een TV is ook al overbodige luxe.
pleased to meet you
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:43:25 #271
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110136633
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:34 schreef 3-voud het volgende:
Kep ook zon zus die hysterisch wordt als een product in haar koelkast de datum van die dag heeft. Dan pakt ze het met een "ieeuw"-gebaar vast en kwakt het weg.
Terwijl het veelal nog gewoon goed is.

Ik moet spontaan kotsen van dat soort huppelkutten.
Dat is heel wat anders. ;)
Ik gooi trouwens zelden iets weg, ik ben echt tegen verspilling. Daarbij doe ik op zo'n manier boodschappen dat er maar zelden iets (van de verse producten) over de datum raakt.

Oh, en ik doe trouwens altijd mijn boodschappen op de fiets in weer en wind, want ik heb geen rijbewijs. :)
En soms ook echt heel veel (heb namelijk een hekel aan vaak boodschappen doen), dus van mensen die met de auto naar de voedselbank gaan, omdat het zogenaamd te veel is om te tillen en dan gaan klagen dat ze een parkeerboete krijgen heb ik echt zoiets van "hmm :{".

En ik ben niet absoluut niet groot en ook niet supersterk. :)
pi_110136723
Nee moussie, volgens jou is altijd alles onmogelijk, daarom noemt men je zo. Op de fiets naar het werk? Kan niet want in oost-Groningen als moeder van 6 kinderen lopen ze allemaal longontsteking door fietsen. Goedkope 2e handsTV ipv flatscreen? Kan niet want brandveiligheid volgens de verzekering bla bla. Koningin van onmogelijk vergezochte drama scenarios. Iets wat je net ook weer deed.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:47:58 #273
13462 BansheeBoy
pi_110136851
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee moussie, volgens jou is altijd alles onmogelijk, daarom noemt men je zo. Op de fiets naar het werk? Kan niet want in oost-Groningen als moeder van 6 kinderen lopen ze allemaal longontsteking door fietsen. Goedkope 2e handsTV ipv flatscreen? Kan niet want brandveiligheid volgens de verzekering bla bla. Koningin van onmogelijk vergezochte drama scenarios. Iets wat je net ook weer deed.
Jij overdrijft de andere kant op. Wie gaat er nou eerst met de trein, vervolgens met de bus, dan met de watertaxi, daarna met de fiets en het laatste stukje lopend naar zijn slechts "1100 euro" betalende werk. :')

Wie?

dinsdag 10 april 2012 @ 14:49:43 #274
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110136924
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jij overdrijft de andere kant op. Wie gaat er nou eerst met de trein, vervolgens met de bus, dan met de watertaxi, daarna met de fiets en het laatste stukje lopend naar zijn slechts "1100 euro" betalende werk. :')

Wie?

Vroeger kon je thuis nog garnalen pellen :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:54:07 #275
3542 Gia
User under construction
pi_110137096
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:35 schreef moussie het volgende:

Er wordt maar uitgegaan van de foutieve veronderstelling dat de bijstand een tijdelijk vangnet is, nou dat is het dus niet, nog nooit geweest ook .. en de laatste jaren minder dan ooit, nu grote groepen arbeidsgehandicapten herkeurd zijn, en via een veel lagere WIA in de aanvullende bijstand belanden.
Dat zou dus eens moeten veranderen. Als men een aparte abw-uitkering zou hebben voor mensen die echt niet, of niet fulltime kunnen werken, dan is het ook mogelijk om het gezonde deel bijstandstrekkers harder aan te pakken. Het kaf van het koren scheiden, eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')