Een gaarkeuken is er voor uitkeringstrekkers die zelfs nog te lui zijn om zelf te kokenquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een voedselbank en een gaarkeuken?
Hebben we dat laatste ook in Nederland?²
Tja ik denk dat je gewoon keihard moet ingrijpen als je de wereld beter wilt maken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:07 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Leve de markt...Zo werkt het en zo willen we het ook graag zeg maar !
Het lijkt me niet zo'n goed idee als zomaar iedereen etenswaren zou langsbrengen, tenzij je wilt dat de afnemers binnen de kortste keren voedselvergiftingen oplopen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar goed, zijn er hier entiteiten die initiatieven als de voedselbank ook een warm hart toedragen? En geven jullie daar ook weleens wat proviand aan? Bv. peperkoek of kandijsuiker?²
Zo had ik het nog niet bekeken. Maar het is kiezen om te sterven van de honger of eventueel/misschien/allicht een (kleine, tijdelijke) ziekte op te lopen dankzij spijs van derden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Het lijkt me niet zo'n goed idee als zomaar iedereen etenswaren zou langsbrengen, tenzij je wilt dat de afnemers binnen de kortste keren voedselvergiftingen opgelopen hebben.
Waarom dan niet ? Hoe bedoel je dat. Er wordt dan toch gekeken naar de datum.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Het lijkt me niet zo'n goed idee als zomaar iedereen etenswaren zou langsbrengen, tenzij je wilt dat de afnemers binnen de kortste keren voedselvergiftingen oplopen.
De datum is niet zaligmakend. Als ik een pak melk dat houdbaar is tot 20 april lekker een dagje op de verwarming leg, kan ik het weggooien.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waarom dan niet ? Hoe bedoel je dat. Er wordt dan toch gekeken naar de datum.
Ja, zo lust ik nog wel een glaasje romige melk. Laten we ons aan de datum houden en de boel niet saboterenquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:26 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
De datum is niet zaligmakend. Als ik een pak melk dat houdbaar is tot 20 april lekker een dagje op de verwarming leg, kan ik het weggooien.
quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik nog wel een glaasje romige melk. Laten we ons aan de datum houden en de boel niet saboteren.
Gewoon de kook er overheen. Vroeger kookten mensen de melk iedere dag.... was niet lekker maar je werd er niet ziek vanquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:26 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
De datum is niet zaligmakend. Als ik een pak melk dat houdbaar is tot 20 april lekker een dagje op de verwarming leg, kan ik het weggooien.
Ben ik het levende bewijs? Dus jij hebt - op welke manier?- kunnen constateren dat ik eigenlijk helemaal niet oud ben, laat staan ziek? Vertel ..quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:23 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou je? Moussie is het levende bewijs van iemand die onwillig is mee te werken aan dat traject. Te oud, te ziek, te dit, te dat. Er is altijd wel een reden te verzinnen waarom een werkgever haar niet zou willen. Op de vraag of ze ooit een werkgever daarover heeft gesproken blijft het angstvallig stil....
Zover ik weet, ben zelf geen klant en hoop het ook nooit de worden, wordt erna gestreefd om iedereen qua waarde zo ongeveer hetzelfde te geven. Die dingen hoef je dan niet te kopen van je budget. Ik heb geen idee of ze met persoonlijke wensen rekening houden, zoals er bij mij bvb geen chocolade of chips in zou hoeven te zitten, maar ik neem toch aan dat er rekening gehouden wordt met mensen die om gezondheidsreden bepaalde diëten moeten volgen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er in die voedselpakketten zit en of iedereen hetzelfde krijgt, of dat er ruzies ontstaan bij de balie:
"Nee, ík wil dat pak wasmiddel, neem jij dat potje sperziebonen maar, vuile uitkeringstrekker!"
Ook krijg ik er een beetje een kerstpakket-idee van. Elke week een kerstpakket ontvangen.
Ja o.k., maar niet alleen bewuste sabotage, maar heel veel mensen zijn zo slordig met hun etenswaren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:30 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, zo lust ik nog wel een glaasje romige melk. Laten we ons aan de datum houden en de boel niet saboteren.
Kep ook zon zus die hysterisch wordt als een product in haar koelkast de datum van die dag heeft. Dan pakt ze het met een "ieeuw"-gebaar vast en kwakt het weg.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:29 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja o.k., maar niet alleen bewuste sabotage, maar heel veel mensen zijn zo slordig met hun etenswaren.
Dan doen ze 's middags boodschappen, zetten die in hun warme huis, gaan urenlang iets anders doen en in de avond zetten ze de producten die koel moeten blijven eens een keertje in de koelkast...
Heb je wel gezien waarop ik reageer? Mijn ziekte/arbeidshandicap wordt weggezet als onwil, sterker nog, ik ben het 'levend bewijs'. Er wordt maar uitgegaan van de foutieve veronderstelling dat de bijstand een tijdelijk vangnet is, nou dat is het dus niet, nog nooit geweest ook .. en de laatste jaren minder dan ooit, nu grote groepen arbeidsgehandicapten herkeurd zijn, en via een veel lagere WIA in de aanvullende bijstand belanden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:05 schreef gehaktballetjes het volgende:
maar waarom trek je het je dan zo aan?
Hier word dan toch niet gepraat of gehandicapte/zieke mensen?
Jij zou dan juist toch ook willen dat er keihard opgetreden word tegen fraude en lambakkerij?
Dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:34 schreef 3-voud het volgende:
Kep ook zon zus die hysterisch wordt als een product in haar koelkast de datum van die dag heeft. Dan pakt ze het met een "ieeuw"-gebaar vast en kwakt het weg.
Terwijl het veelal nog gewoon goed is.
Ik moet spontaan kotsen van dat soort huppelkutten.
Jij overdrijft de andere kant op. Wie gaat er nou eerst met de trein, vervolgens met de bus, dan met de watertaxi, daarna met de fiets en het laatste stukje lopend naar zijn slechts "1100 euro" betalende werk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee moussie, volgens jou is altijd alles onmogelijk, daarom noemt men je zo. Op de fiets naar het werk? Kan niet want in oost-Groningen als moeder van 6 kinderen lopen ze allemaal longontsteking door fietsen. Goedkope 2e handsTV ipv flatscreen? Kan niet want brandveiligheid volgens de verzekering bla bla. Koningin van onmogelijk vergezochte drama scenarios. Iets wat je net ook weer deed.
Vroeger kon je thuis nog garnalen pellenquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij overdrijft de andere kant op. Wie gaat er nou eerst met de trein, vervolgens met de bus, dan met de watertaxi, daarna met de fiets en het laatste stukje lopend naar zijn slechts "1100 euro" betalende werk.
Wie?²
Dat zou dus eens moeten veranderen. Als men een aparte abw-uitkering zou hebben voor mensen die echt niet, of niet fulltime kunnen werken, dan is het ook mogelijk om het gezonde deel bijstandstrekkers harder aan te pakken. Het kaf van het koren scheiden, eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:35 schreef moussie het volgende:
Er wordt maar uitgegaan van de foutieve veronderstelling dat de bijstand een tijdelijk vangnet is, nou dat is het dus niet, nog nooit geweest ook .. en de laatste jaren minder dan ooit, nu grote groepen arbeidsgehandicapten herkeurd zijn, en via een veel lagere WIA in de aanvullende bijstand belanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |