Flo heeft er een handje van bovenop de rugleuning haar nagels te trekkenquote:Op maandag 5 maart 2012 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
Jammer. Anders had ik 'em wel willen overnemen.
Tja, ik houd er wel van! Het maakt een interieur minder oppervlakkig, als je begrijpt wat ik bedoel. Helaas denkt mijn lief er anders over.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hou op schei uit hoorIk roep juist dat het niet past bij het moderne wat we nu aanschaffen. Het is mijn enige argument om het eruit te krijgen.
Tuincentrum misschien? Voeg ik zelf meestal toe aan zo'n lijstje. Niet alleen voor plantjes, maar ook voor onverwachte accessoires. Persoonlijk vind ik Tuincentrum Osdorp de leukste binnen Amsterdam, maar is misschien teveel uit de richting vanuit Noord.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb donderdag de kinderen elders ondergebracht en ga in m'n uppie een dagje op speurtocht!Op het programma staan:
- Ikea
- Neef Louis
- kringloopwinkel
Kom maar door met suggesties in Amsterdam.
Ik vind het kastje ook erg leuk. Zou hem misschien zwart laten verven!quote:Op maandag 5 maart 2012 23:19 schreef Claudia_x het volgende:
Klinkt goed!
Al zou ik het kastje juist houden. Juist met iets moderns erboven lijkt het me wel tof, bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je ervan af wilt.
Dat is vloeken in de kerk hoor bij Mr.DML. Dan nog liever eruitquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:53 schreef loeszie het volgende:
[..]
Ik vind het kastje ook erg leuk. Zou hem misschien zwart laten verven!
Ik vind het nog vreselijker zo en Mr.DML houdt ook niet van zwart en vindt hem zo prachtig. Het ding is handgemaakt. Er overheen schilderen is echt the horror voor hem.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:55 schreef loeszie het volgende:
Waarom? De bovenkant is al zwart toch? Dan krijg je een beetje dit idee
[ afbeelding ]
Dat wordt het sowieso want ik denk niet dat we een vervanging hebben binnen twee weken dus ik was al van plan het aan te kijken. Maar ik vind hem eigenlijk te breed.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ook voor mij, trouwens! Dat doe je gewoon niet.
Anders wacht je de komst van de bank en het behang af en kijk je hoe het kastje dan staat? Het is toch ook niet zo gek om hem iets te laten houden?![]()
Die hebben wij in de orinele kleurquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:55 schreef loeszie het volgende:
Waarom? De bovenkant is al zwart toch? Dan krijg je een beetje dit idee
[ afbeelding ]
Vooral het laatste en ook een beetje dat eerste hoewel we de opbergruimte erg nodig hebben. We wonen zeer klein.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:51 schreef Pisces29 het volgende:
Zie hoeveel mensen die kast mooi vinden DML
Maar is het ook dat je hem weg wilt omdat hij wat ruimte neemt die je beter zou willen besteden?Of puur uiterlijk?
Hm, ik weet niet precies welke lamp je bedoelt. We hebben wel een lamp uit de jaren '60 gehad met bomen erop. Daarbij hebben we altijd getwijfeld of we het nou een heel mooie lamp vonden of een heel lelijke.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:51 schreef Pisces29 het volgende:
Claudia, ik zat gister oude topics door te lezen en stuitte op een leuke lamp met boompjes, hebben jullie die nog?
Hey, welcome back! Alles goed gegaan?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:56 schreef Lemijn het volgende:
HalloIk heb tegenwoordig internet in Noord, fijn is dat!
Als je richting de kinderboerderij loopt, kom je eerst langs die pastelkleurige huizen, dat is Floradorp, en dan langs de huizen die boven rood en onder bruin zijn geverfd, dat is Bloemenbuurt. Zo heb ik het althans begrepen. En daarna komt de buurt met de groene deuren, bij de Latherusstraat, dat vind ik erg leuk, maar daar is niks te koop.
Ik wil verder vooral even kwijt dat klussen aan je eigen huis enorm leuk is, maar ook ongelooflijk vemoeiend: er is altijd wat te doen (en ook zo véél), en wij vinden om 17uur nooit dat de werkdag om is. Dus de balans is lastig. En dan zijn hier nog geen kinderen die aandacht behoeven, dan lijkt het me helemaal lastig.
Ik mis tot nu toe sommige dingen uit het assortiment van mijn vorige AH, en ook kortere rijen bij de kassa. En mijn inbouwkasten. En dat Noord-topic voor dit soort verhalen. Had iemand nog een poging daarvoor ondernomen bij de mods van STA? Zal ik het anders nog eens proberen?
Claudia, ik ben nog niet in jullie straat geweest, is ie eigenlijk al af? (als in: bestraat)
Was ik het?quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hey, welcome back! Alles goed gegaan?
Ik heb de moderator die het topic heeft gesloten indertijd een pm gestuurd, maar daar heb ik geen reactie op gehad. (Ik sluit niet uit dat mijn inbox vol zat.) Ik ben op mijn beurt wel weer benieuwd naar een fatsoenlijke kapper in Noord.
De straat is niet af, maar vordert, langzaam. Heel langzaam. De werklui zijn echt nietsnutten. Inmiddels is het fietspad geasfalteerd, maar ons deel van de weg ligt weer half open.We kunnen nu dus niet meer voor onze woning parkeren. Heel vervelend.
Nee! Het was ook in een ander subforum, Stad & Streek. We werden doorverwezen naar het algemene Amsterdamtopic. Op zich begrijpelijk, maar Noord is gewoon heel anders.quote:
Ah ok, ik zat al te denkenquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee! Het was ook in een ander subforum, Stad & Streek. We werden doorverwezen naar het algemene Amsterdamtopic. Op zich begrijpelijk, maar Noord is gewoon heel anders.
22,50 euro, hier: http://www.jandenhertog.nl/assortiment/zuil/0/zuilappelquote:MALUS DOMESTICA 'GOLDLANE' (BALLERINA, MINITREE APPEL, ZUILAPPEL)
zuilvorm, groen blad, rozewitte bloesem, groene appels
Info
Bloei : rozewitte appelbloesem, mei/juni
Standplaats : Zon
Hoogte : max. 250 cm
Breedte : 30/40 cm
Pluktijd : oktober
Snoei : niet nodig, hooguit vormsnoei
Plantafstand : 2 per strekkende meter
Appels : groen, zoetzuur, smakelijk
Bestuiving : bijna zelfbestuivend, via kruisbestuiving meer vruchten
Die kaartenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
En we hebben afgelopen weer wat dingen binnengekregen:
[ afbeelding ]
Kaarten waarvoor ik nog geen plekje weet.
[ afbeelding ]
Twee kussenhoezen. Nu nog kussens vinden.
Clematis heeft ook moeite met koude winters, zeker in de eerste paar jaar. Voor clematis loont het om te kijken naar de winterhardheid van de verschillende versies. Als je dan mazzel heb met je plek of de 1e twee winters, is het prachtig.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:47 schreef Bluezz het volgende:
Even over die passiebloem, prachtig, maar overleeft vaak de winters niet, zie in bloemenenplantentopic de post van SanneDeze ervaring heb ikook...
Oh, goed om te weten! Ik vraag m'n hovenier sowieso om advies. Voor de voorkant van het huis vind ik het niet zo erg om iets te proberen wat misschien niet aanslaat. Ik zou erger balen van iets wat gaat woekeren.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:47 schreef Bluezz het volgende:
Even over die passiebloem, prachtig, maar overleeft vaak de winters niet, zie in bloemenenplantentopic de post van SanneDeze ervaring heb ikook...
Geniale hack!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:27 schreef Metus het volgende:
Dit is leuk voor rondhangende kleding: http://www.ikeahackers.net/2010/11/bedroom-dress-boys.html
Leuk om je eventjes in ons huis te ontvangen! Wij nemen tegen de open schutting hedera en clematis. Volgens onze hovenier zijn die twee klimmers aan elkaar gewaagd. Als je de clematissoorten goed op elkaar afstemt heb je een groot deel van het jaar iets van bloei in je tuin!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:21 schreef Bleie het volgende:
Wij hebben tegen de schutting aan de ene kant al wat klimopjes staan (waarvan ik hoop dat ze de vorst overleefd hebben, maar ik geloof t wel). Daar wil ik nog niets met bloemen tussen zetten. Ik zat te denken aan een clematis, maar passiebloem is ook wel heel mooi.
Dat klinkt geweldig.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:35 schreef bl0emetjE het volgende:
Laatst zag ik bij de intratuin ook hele oude perenbomen, die waren geweldig mooi. Heel kronkelend! Niet heel erg groot, vrij laag en ook niet extreem uitwaaierend. Als ik een tuin had gehad, dan had ik er zo een meegenomen.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:27 schreef Metus het volgende:
Dit is leuk voor rondhangende kleding: http://www.ikeahackers.net/2010/11/bedroom-dress-boys.html
Ik zag de foto op www.maatkussens.nl en heb bij 2 makers van steigerhouten meubels een offerte opgevraagd. Degene die me (op voorhand al) het meest beviel had ook de goedkoopste prijsopgave: www.steigerhout-furniture.nl.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:54 schreef Cyan het volgende:
Die loungebank!![]()
Waar heb je die besteld als ik vragen mag? Die zou perfect passen bij ons eetset voor buiten
Ik kon hem al niet vinden op de site Lounge Creator. Nu begrijp ik waaromquote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zag de foto op www.maatkussens.nl en heb bij 2 makers van steigerhouten meubels een offerte opgevraagd. Degene die me (op voorhand al) het meest beviel had ook de goedkoopste prijsopgave: www.steigerhout-furniture.nl.
En ik zie Lounge Creator nu pas! Dat zou precies geweest zijn wat we zochten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:23 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik kon hem al niet vinden op de site Lounge Creator. Nu begrijp ik waarom
Ik dacht dat je die bank daar kant en klaar kon kopen maar helaasquote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ik zie Lounge Creator nu pas! Dat zou precies geweest zijn wat we zochten.Wat erg, zeg.
Maar goed, het ziet er heel duur uit. Een bank van steigerhout laten maken is niet zo heel prijzig. Het is natuurlijk wel behoorlijk veel geld, maar vergeleken met alternatieven valt het mee. De kussens zijn alleen wel prijzig. Met een Ikeabank waar al kussens bij zitten ben je goedkoper uit.
Wat bedoel je met kant-en-klaar?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:59 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik dacht dat je die bank daar kant en klaar kon kopen maar helaas
Ik dacht dat je die grijze bank inc. kussens had besteld op die site van lounge creator maar ik kon hem daar nergens vinden.quote:
De bedoeling is wel dat we 'em kant-en-klaar via die andere site krijgen: op maat gemaakt, bewerkt met lichtgrijze beits, en inclusief kussens die ook op maat zijn gemaakt. De kussens worden alleen wel uit één stuk (maar ik heb toch een hekel aan allemaal losse kussens).quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:42 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik dacht dat je die grijze bank inc. kussens had besteld op die site van lounge creator maar ik kon hem daar nergens vinden.
Ja precies! Het was ook echt nodig, en zo heb ik het altijd in mijn hoofd gehad. En met de oude scheepskist straks erbij is dat hoop ik compleet.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:31 schreef Pisces29 het volgende:
Die type kaarten geven een hele prettige sfeer tussen de strakke meubels.
Welke markers heb je ervoor? Degene die ik heb gekocht vervagen al terwijl je schrijft.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:20 schreef mignonne het volgende:
je kunt gewoon op die magneetborden schrijven met whiteboardmarkers hoorikea heeft graag dat je er een apart bord bijkoopt maar t gaat prima. Desgewenst verwijderen met een billendoekje.
Wij hebben ze ook en werkt hier meer dan prima.
Ja, en er komt nog meer! Het voelt ook steeds meer als ons huis door die kleine dingen.quote:Op maandag 12 maart 2012 09:44 schreef Jipster het volgende:
Ik vind het zo leuk om te zien dat, ondanks dat ik het al vrij snel best af vond lijken, er nog zorgvuldig mooie details bijkomen!
Welk bankje? Ik heb van het weekeinde gekeken naar tuinbanken bij de Praxis en de Ikea. Ik heb er 2 gevonden die ik goed vond zitten. Maar die vond ik niet bijzonder mooi.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:07 schreef loeszie het volgende:
Ik ga denk ik nog wel het tuinbankje van Leenbakker bestellen. Het is echt een genot een tuin!
eh hm... bruynzeel geloof ik? van die gewone die ze ook op oa jouw werkplek vast wel gebruiken.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welke markers heb je ervoor? Degene die ik heb gekocht vervagen al terwijl je schrijft.
Ah, probleem opgelost. Gewoon meejatten van het werk.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
eh hm... bruynzeel geloof ik? van die gewone die ze ook op oa jouw werkplek vast wel gebruiken.
die van de ikea zelf dat setje, die deden het idd niet zo lekker.
Die moeten eerst even op gang komen. Laat je kids er even mee spelen en ze doen het geweldig. De punt is wat te hard, maar als je ze een tijdje gebruikt (of wat harder drukt) doen ze het wel.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
die van de ikea zelf dat setje, die deden het idd niet zo lekker.
aight!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:24 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Die moeten eerst even op gang komen. Laat je kids er even mee spelen en ze doen het geweldig. De punt is wat te hard, maar als je ze een tijdje gebruikt (of wat harder drukt) doen ze het wel.
Je beperkt die arme jongen in zijn creativiteit.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het was gelukkig met potlood. Het heeft me gister maar 1,5 uur gekost om alles eraf te krijgen. Bijna alle latexverf heb ik nu wel van de muren afgeveegd.
True.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je beperkt die arme jongen in zijn creativiteit.
ik dacht dat rechts de droogtrommel was doordat die van de linker kennelijk het reservoir er uit ziet als een zeepbakjequote:Op woensdag 21 maart 2012 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Nope.
Het is ook geen Miele trouwens. De wasmachine wel.
Ja precies. Ik wou eigenlijk nog een kraan, maar bij nader inzien weet ik niet goed waar die nodig voor zou zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:43 schreef Lienekien het volgende:
De wasbak zit wel op een afvoer, neem ik aan? Lijkt me een prima oplossing!
Oh, dat laatste inderdaad! Dat was ik waarschijnlijk vergeten omdat ik de strijd tegen vlekken al een tijdje geleden heb opgegeven.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:36 schreef Teslynd het volgende:
Handen was, slokje water drinken, vlekken voorbewerken.
Hij paste makkelijk in de auto. Maar onze Honda kan dan ook verbazingwekkend veel hebben!quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:38 schreef loeszie het volgende:
Ha je hebt hem ook aangeschaft. Ziet er goed uit! Paste hij in de auto? Wij moeten ook nog steeds naar de ikea maar ik denk dat het pas eind april gaat gebeuren omdat we dan een grotere auto kunnen lenen dat de connect car auto.
Ja. Dat magazijn ligt er wel heel dichtbij.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:32 schreef loeszie het volgende:
Toen wij dat ding wilde halen moesten we naar een ander magazijn...Toen dachten we dat komt wel een andere keer. Was dat nu ook zo?
Ik heb online een plaatje gevonden van een tuin die ik mooi vond, aan de hovenier gestuurd en die heeft een eerste opzet gemaakt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:12 schreef Bleie het volgende:
Hoe heb je eigenlijk da beplantingsplan van je tuin gemaakt? Ik heb er echt totaal geen verstand van, maar wil nu toch wel een beetje wat aan de tuin gaan doen...
Een dakterras lijkt me juist uitermate geschikt om met een hovenier over te praten. Je hebt immers heel specifieke wensen. En volgens mijn hovenier (quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:48 schreef miss_sly het volgende:
Ow, dat topic zal ik ook eens gaan bezoeken. B. vindt het onzin om met een hovenier te praten over ons dakterras, dus moet ik het anders gaan aanpakken
Die heb ik dan weer welquote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:59 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn schoonmaakster, mijn hovenier. Nu nog een kok.
Zie hier voor een paar suggesties. Of kijk hier als je van bamboe houdt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:59 schreef miss_sly het volgende:
Klinkt lekker decadenkt he, mijn hovenier?
Als je dat wil doen, graag. Ik wil dit jaar echt wat meer beplanting, ook grotere, op het dakterras. We hebben in januari in de uitverkoop twee grote potten gekocht bij Intratuin (twee voor de prijs van een, dat was wel erg fijn want die dingen zijn duur) en ik wil daar in ieder geval graag een struik en een boompje in. Maar wat?
Ja, dat vraag ik me ook af. Ik heb begrepen dat die volle grond nodig hebben?quote:Op maandag 26 maart 2012 00:30 schreef Teslynd het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe ze de boompjes en grote struiken goed houden in zo'n relatief kleine pot.
Nee, loeszie woont niet in het hoekhuis. En die tuinman is ook de onze.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:03 schreef Bleie het volgende:
Ziet er goed uit! Ik zag van de week bij het hoekhuis (is dat van Loeszie?) ook al een tuinman aan de gang. Ben je bij dat tuincentrum in Noord geweest dat voorbijkwam?
Jep! Als het goed is wel. Ik heb de soorten nog niet opgezocht. (Ik heb foto's gemaakt om dat alsnog te kunnen doen.)quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:45 schreef Teslynd het volgende:
Leuk die verschillende clematissen. Bloeien ze om de beurt?
Ah ja, bij ons heeft ook één stucadoor bijna alle huizen gedaan, en één tuinman alle vlonders (we hebben een slootje achter het huis) aangelegd.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, loeszie woont niet in het hoekhuis. En die tuinman is ook de onze.Hij was hier bezig, toen hebben ze hem aangeschoten, een offerte laten maken en nu doet hij ook hun tuin!
Welk tuincentrum bedoel je? Het laatstgenoemde? Daar ben ik nog niet geweest, maar loeszie wel.
Ik woon ook in Noord op de Nieuwendammerdijk, is er een tuincentrum in Noord WAAAAR?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:03 schreef Bleie het volgende:
Ziet er goed uit! Ik zag van de week bij het hoekhuis (is dat van Loeszie?) ook al een tuinman aan de gang. Ben je bij dat tuincentrum in Noord geweest dat voorbijkwam?
Ik ook!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Door dit topic krijg ik wel zin iets in mn tuin te doen
I'll be back.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wordt wel wat je tuin zo he Claudia! Leuk!
Voordeel van een clematis (vind.ik...tis denk niet helemaal plantvriendelijk verantwoord) dat je.m eruit.kan trekken en hij gewoon weer terugkomt
maar.goed hij is hier ook wat ouder. Hij groeit door onze braam en druif en was m een paar keer al helemaal zat, omdat,ie echt overal zat. Dus.eruit.getrokken (dacht ik) kwam ie gewoon weer op in t.voorjaar. Ik vind.de.bloemen ervan wel mooi namelijk
![]()
Door dit topic krijg ik wel zin iets in mn tuin te doen
Wat lief.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:56 schreef Leandra het volgende:
Zo, al even niet in dit topic geweest, wegens vakantie en bijna geen ontvangst, daarbij zijn foto-topics op de telefoon over het algemeen geen succes, maar Claudia![]()
Zowel de tuin als je wasmachine/droger/spoelbak combinatie... wat is het netjes
Welke haken zijn dat? Lijkt me voor de kinderfietsjes wel handig. En heb je een foto van jullie katrolsysteem? Ben ik heel benieuwd naar!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:23 schreef mefke79 het volgende:
En je kan fietsen ook ophangen, scheelt ook een boel ruimte. Wij hebben een simpel katrolsysteem waar de 'reserve' fiets aanhangt. Maar ook Ikea heeft haken waar je heel wat aan kwijt kan.
Waarschijnlijk hetzelfde als het eerste stuk links, maar dan over de hele lengte. Dat zou mijn voorkeur in ieder geval hebben en de buren aan de andere kant vinden de schutting gelukkig mooi. Het enige probleem is nog dat Hillhout zit te klooien met de levering. (Lees: ze adverteren al weken met hun nieuwe schutting, maar het is nog steeds onbekend wanneer die leverbaar is. Onze hovenier kon met grote mazzel aan één exemplaar komen, een showmodel.)quote:Claudia, ikje buitenbank! En wat is je tuin mooi aan het worden. Wat komt er eigenlijk aan de andere kant voor soort schutting?
Dat voelt dan wel beschut, als je op de buitenbank zit! Leuk, hoor.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welke haken zijn dat? Lijkt me voor de kinderfietsjes wel handig. En heb je een foto van jullie katrolsysteem? Ben ik heel benieuwd naar!
[..]
Waarschijnlijk hetzelfde als het eerste stuk links, maar dan over de hele lengte.
Ja, en er komen sowieso nog véél planten. Dat valt nu niet zo op, maar de borders rechts heb ik bewust vrij breed gehouden. Ik wil straks takken met bloesem over de bank hebben hangen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:40 schreef Smallish het volgende:
[..]
Dat voelt dan wel beschut, als je op de buitenbank zit! Leuk, hoor.
Leuk dat oranje, staat ook warmquote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Net even een overzichtsfoto gemaakt voor het vergelijk straks, als er planten in staan:
[ afbeelding ]
Ziet er echt super uit!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Net even een overzichtsfoto gemaakt voor het vergelijk straks, als er planten in staan:
[ afbeelding ]
Dat idee heb ik ook maar gejat! Dit waren mijn inspiratieplaatjes:quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Leuk dat oranje, staat ook warmEn wat ik ook leuk vind, dat je dat 'strookje' voor de schuifdeuren hebt voor plantjes, ik zie meestal mensen enkel randjes van de tuin pakken, jij hebt hem best gedurfd zo geplaatst, erg leuk!
Even voor de nieuwsgierigheidquote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
En we hebben de zandbak in elkaar gezet en geïnstalleerd:
[ afbeelding ]
Nee, daar zaten platen tegenaan. Niet heel fraai, hoor, maar goed genoeg.quote:Op maandag 2 april 2012 17:02 schreef Ooi86 het volgende:
Claudia, even een vraagje: hebben jullie de hele zolder laten stuken? Dus ook de schuine dakdelen?
Die zandhopen blijven in ieder geval. De huizen daar staan verzonken in het zand. Wat de begane grond lijkt is dan ook niet de begane grond; er zit alleen een voordeur met hal naar de 1e verdieping, de woonkamer.quote:Op maandag 2 april 2012 17:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Even voor de nieuwsgierigheid; daar tegenover jullie, die zandhopen bij die 2 huizen, is dat iets dat zo blijft of staat het klaar om gebruikt te worden?
Bedoel je dat je van masking tape een soort lijstje wilt maken?quote:Op maandag 2 april 2012 17:34 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb in dit topic wat gelezen over making tape en bijvoorbeeld de mogelijkheid om foto's op de muur te plakken, in random 'lijstjes'. Heeft er iemand ook een voorbeeldfoto van, want ik wil het mijn vriend laten zien, maar kan zelf geen voorbeeld vinden via Google. Lijkt me een leuke optie voor ons trappenhuis.
quote:
Ah, dank voor de tip!quote:Op maandag 2 april 2012 19:24 schreef sigme het volgende:
De praxis bij mij in de buurt had nu van die biertafels. Met twee bankjes erbij, alles plat opklapbaar, samen 69 euro.
In je omschrijving herken ik onze Novilonvloer helemaal niet. Het voelde hetzelfde als gewoon zeil, maar dan steviger. Het was heel flexibel, een beetje glad, maar lang niet zo glad als onze huidige vloer. Als je erin drukte voelde je dat het vrij zacht was. Dat was meteen een nadeel: zware spullen lieten er afdrukken in achter.quote:Op maandag 2 april 2012 21:04 schreef Teslynd het volgende:
Je was te spreken over het novilon in je vorige woning. Hoe is dat afgewerkt? Ik heb stalen bekeken en eraan gevoeld en het was stroef en dor als hout. Blijft dat zo?
Ik vond het in ieder geval ideaal spul! Als je erop let dat je niet met zware meubels schuift, dan zul je niet zoveel last hebben van dat zachte. Als een mes ongelukkig valt kan er een putje ontstaan, maar dat valt nauwelijks op en bovendien heb je dat met andere vloeren ook. Ik besef bovendien met terugwerkende kracht dat novilon helemaal niet krasgevoelig is. Onze huidige vloer is wel krasgevoelig.quote:Op maandag 2 april 2012 21:39 schreef Teslynd het volgende:
Ik was ook verrast, maar te moe om in de winkel erover door te denken en een oriënteringsgesprek aan te gaan.
O, vergeten erin te drukken. Het is voor de keuken. Bij mijn zus ligt novilon in het hele huis. Dat is inmiddels oud, dus dat was misschien geen vergelijkingsmateriaal met de stalen van nu. Haar vloer en jouw ervaringen maakten voor mij de keuze.
Ik vraag me af of die echt dood is. Ik meen me te herinneren dat onze hovenier zei dat 'ie onder de grond nog leeft en nog wel naar boven komt.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:10 schreef loeszie het volgende:
Ja ik ben zo benieuwd hoe dat er dan uitziet. Het lijkt me ook leuk om een laag hekje ervoor te zetten. Maar ik vraag me af of dat mag? En zal de gemeente het onderhoud doen?
Veel van de hedera die geplant is, is gewoon dood trouwens.
Als het op je eigen grondgebied is kunnen ze dat toch niet tegen houden? Of er moeten afspraken in het koopcontract staan. Anders zou ik zeggen dat het mag. (maar ja, ik ben ook maar een leek)quote:Op woensdag 4 april 2012 14:10 schreef loeszie het volgende:
Ja ik ben zo benieuwd hoe dat er dan uitziet. Het lijkt me ook leuk om een laag hekje ervoor te zetten. Maar ik vraag me af of dat mag? En zal de gemeente het onderhoud doen?
Veel van de hedera die geplant is, is gewoon dood trouwens.
De grond is niet van onszelf. Amsterdam, erfpacht, as usual. Daarbij heb je toch wel vaker van die aangezichtsissues? Mijn vader mocht de raamkozijnen van zijn eigen huis de eerste x aantal jaren niet in andere kleuren verven.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:51 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Als het op je eigen grondgebied is kunnen ze dat toch niet tegen houden? Of er moeten afspraken in het koopcontract staan. Anders zou ik zeggen dat het mag. (maar ja, ik ben ook maar een leek)
Nu weet ik nog niet precies wat je bedoelt. Je bedoelt naast jullie Forsythia? (Bamboe.) Of helemaal in de hoek tegen de woning aan? (Photinia.)quote:Op woensdag 4 april 2012 15:40 schreef loeszie het volgende:
Nee ik vind hem zoals hij nu is prima!
Ik bedoelde eigenlijk wat je links van ons schuttingdeel hebt staan...
Vooral van jou vind ik dat een groot compliment!quote:Op woensdag 4 april 2012 17:40 schreef Teslynd het volgende:
Leuk geworden, het ziet er ook meteen gevuld uit. Meestal is het maandenlang ongezellig als de hovenier de tuin aangelegd heeft.
Bouwmarkten?quote:Ik zal al aanbiedingen voor tuinslangen op haspel of losse haspel. Beslist de moeite waard.
Helaas niet. Ik vond het online heel lastig. Een paar tips:quote:Op woensdag 4 april 2012 19:41 schreef No_Promises het volgende:
Wat is het mooi geworden! Claudia, heb je toevallig nog een tip om tuininspiratie op te doen (online)? En heb jij een speciaal programma gebruikt voor je tuinplan? Ik kom er nog niet zo goed aan uit...
Ik ben heel benieuwd hoe dat hier gaat. Ik vond het te overweldigend om zelf helemaal blanco te beginnen. Daarom is het fijn om nu in ieder geval iets te hebben. En het is een basis die we, mijn lief en ik, allebei prima vinden. Ik ga nog wel kleur in de achtertuin missen, denk ik, maar dat zie ik dan wel weer. En ik heb in die korte tijd heel veel van de hovenier geleerd, manieren om over planten te denken. Ik zie nu ook pas in hoe idioot ik omging met de balkons die ik altijd heb gehad.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:08 schreef Teslynd het volgende:
De balkontuin is bij mij organisch gegroeid en vormde zich het beste in de periode waarin ik te ziek was om er veel werk in te steken. Toen deden de overblijvende planten het beter en was er een betere massa waarin de eenjarigen lekker verwilderen konden en daardoor veel langer bloeiden. De tuinplannen die ik van te voren maakten, werden nooit wat ik ervan verwachtte.
Het is een site waar je plaatjes kunt verzamelen. Als je iets tegenkomt wat je mooi vindt, inspirerend, of iets dat je wilt kopen, dan kun je aan de hand van een button in je browser het plaatje opslaan naar je Pinterestpagina. De link naar het plaatje wordt er ook bij opgeslagen. Anderen die jouw 'boards' volgen - dat zijn categorieën die je zelf aanmaakt - kunnen ook zien wat je opslaat. Op die manier kun je andermans ideeën volgen.quote:Wat is Pinterest precies?
Ik heb wel een soort plattegrond gemaakt maar daar staat alleen het huisje inquote:Op woensdag 4 april 2012 20:19 schreef Claudia_x het volgende:
NP, anders gooi je je plattegrond hier er even in, samen met je wensen? Misschien kan ik nog wel iets uit mijn boek halen voor je.
Haatplanten?quote:Op woensdag 4 april 2012 20:55 schreef Teslynd het volgende:
Geen vaste planten? Elke jaar viooltjes en geraniums planten? Met vaste planten heb je continuïteit. Je kan het bv. de hele winter groen houden. Vaste planten vormen de basis. Het hoeven er niet veel te zijn, maar nodig zijn ze wel. Anders heb je namelijk een braakliggende wintertuin.
Wat bedoel je met vaste planten, heb je een paar haatplanten op het oog?
Het is goed dat je dat zegt, want daar had ik zelf niet bij stilgestaan. En onze buren hebben een gazon. Ik zal erop letten. Als ik zie dat er veel blad in hun tuin terecht komt zal ik het wel regelmatig weghalen. Hoelang kunnen bladeren op een gazon blijven liggen zonder dat het schadelijk wordt?quote:Op woensdag 4 april 2012 22:31 schreef Teslynd het volgende:
Buren kunnen veel last van je boom hebben door schaduw en herfstbladeren. Er kan errug veel blad omlaag komen. Blad mag ook niet op het gazon blijven liggen, zonder licht gaat dat namelijk dood.
Welke applicatie gebruik je daarvoor? Ik ben zelf ookmet mijn tuin bezig, maar zoek nog een applicatie waar je tekeningen mee kunt maken.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:42 schreef No_Promises het volgende:
[..]
Ik heb wel een soort plattegrond gemaakt maar daar staat alleen het huisje in![]()
[ afbeelding ]
Wensen:
- een stukje gras
- een terras voor het huis. Hier komt een tafel waar we aan kunnen eten.
- waarschijnlijk geen vaste planten, of iemand van hier moet me overtuigen
- eventueel nog een hoekje waar we kunnen loungen.
Nouja, het kan dus nog alle kanten op. Misschien hebben we wel te weinig wensen...
Edit: Ik heb het huisje nu rechts staan, maar dat kan ook nog ergens anders komen. We kunnen ook nog kiezen waar de poort naar buiten komt. (die moet wel bovenin de tekening komen, we hebben aan beide kanten buren)
Wij hebben vorige week een witte laminaatvloer in onze woonkamer gelegd. Ik had in de OUD SC nog foto's geplaats voor je.. gemist?quote:Op maandag 9 april 2012 19:58 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je een naam van een bedrijf oid?
Ik had helemaal in mijn hoofd dat we voor een witte laminaatvloer zouden gaan, zoals in Oscar zijn kamer, heeft de gamma het assortiment aangepast...Dus nu ben ik op zok naar 'iets heel anders'.
Dit heb ik in met floorplanner.nl gemaakt. (de afmetingen heb ik er met photoshop bij gezet).quote:Op zondag 15 april 2012 09:45 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Welke applicatie gebruik je daarvoor? Ik ben zelf ookmet mijn tuin bezig, maar zoek nog een applicatie waar je tekeningen mee kunt maken.
quote:Op maandag 16 april 2012 17:41 schreef Vlindur het volgende:
Ik vroeg me af hoe je het nu hebt opgelost met de 'rondslingerende' laptops!
Of heb ik daar overheen gelezen?
Ik had er aluminiumfolie overheen gedaan, dus ze kregen zelfs geen licht. Niet goed dus?quote:
Het beste is er huishoudfolie over te doen en dan in de vensterbank zetten, lekker in de zon.quote:Op zondag 22 april 2012 12:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik had er aluminiumfolie overheen gedaan, dus ze kregen zelfs geen licht. Niet goed dus?
Inmiddels eraf gehaald, trouwens.
Ohja, da's een heel voor de hand liggende oplossing.quote:Op zondag 22 april 2012 14:49 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Het beste is er huishoudfolie over te doen en dan in de vensterbank zetten, lekker in de zon.
Sommige zaden kun je dan letterlijk zien groeien (zoals radijsjes).
Dank! En het zandbakidee komt geheel toe aan Groofsken.quote:Op zondag 22 april 2012 13:56 schreef bl0emetjE het volgende:
Je tuin wordt echt heel erg mooi! De sfeerplaatjes zijn ook nog steeds gaaf, waarop je idee gebaseerd is. Zo'n sfeer wil ik ook wel in mijn tuin later als ik groot ben
Ik vind het trouwens ook een super goed idee om de zandbak in de voortuin te zetten. Vaak doe je weinig met de voortuin, en zo zal er ongetwijfeld echt gebruik van gemaakt gaan worden. Ik had het nog nooit eerder gezien dat iemand het had gedaan, terwijl het m.i. dus juist echt een super idee is.
Mooi deze!quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Sandous, wat lief van je!
Een kleine update omdat we wat planten in huis hebben gehaald:
[ afbeelding ]
Het is geen echte bonsai maar een 'bonsai ficus'. Een ficus is een kamerplant en bonsai's schijnen dat per definitie niet te zijn. Maar ik weet er vrijwel niets van. In Flora & Fauna staat een topic over bonsai's en daar heb ik er een paar van doorgenomen.quote:Op zondag 22 april 2012 15:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mooi deze!Wat voor plant is het? Ik dacht even aan een soort bonsai...
Deze foto heb ik gemist, wat mooi die rode bloemenquote:Op woensdag 4 april 2012 12:46 schreef Claudia_x het volgende:
En ook wat in de voortuin:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |