Flo heeft er een handje van bovenop de rugleuning haar nagels te trekkenquote:Op maandag 5 maart 2012 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
Jammer. Anders had ik 'em wel willen overnemen.
Tja, ik houd er wel van! Het maakt een interieur minder oppervlakkig, als je begrijpt wat ik bedoel. Helaas denkt mijn lief er anders over.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hou op schei uit hoorIk roep juist dat het niet past bij het moderne wat we nu aanschaffen. Het is mijn enige argument om het eruit te krijgen.
Tuincentrum misschien? Voeg ik zelf meestal toe aan zo'n lijstje. Niet alleen voor plantjes, maar ook voor onverwachte accessoires. Persoonlijk vind ik Tuincentrum Osdorp de leukste binnen Amsterdam, maar is misschien teveel uit de richting vanuit Noord.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb donderdag de kinderen elders ondergebracht en ga in m'n uppie een dagje op speurtocht!Op het programma staan:
- Ikea
- Neef Louis
- kringloopwinkel
Kom maar door met suggesties in Amsterdam.
Ik vind het kastje ook erg leuk. Zou hem misschien zwart laten verven!quote:Op maandag 5 maart 2012 23:19 schreef Claudia_x het volgende:
Klinkt goed!
Al zou ik het kastje juist houden. Juist met iets moderns erboven lijkt het me wel tof, bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je ervan af wilt.
Dat is vloeken in de kerk hoor bij Mr.DML. Dan nog liever eruitquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:53 schreef loeszie het volgende:
[..]
Ik vind het kastje ook erg leuk. Zou hem misschien zwart laten verven!
Ik vind het nog vreselijker zo en Mr.DML houdt ook niet van zwart en vindt hem zo prachtig. Het ding is handgemaakt. Er overheen schilderen is echt the horror voor hem.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:55 schreef loeszie het volgende:
Waarom? De bovenkant is al zwart toch? Dan krijg je een beetje dit idee
[ afbeelding ]
Dat wordt het sowieso want ik denk niet dat we een vervanging hebben binnen twee weken dus ik was al van plan het aan te kijken. Maar ik vind hem eigenlijk te breed.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ook voor mij, trouwens! Dat doe je gewoon niet.
Anders wacht je de komst van de bank en het behang af en kijk je hoe het kastje dan staat? Het is toch ook niet zo gek om hem iets te laten houden?![]()
Die hebben wij in de orinele kleurquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:55 schreef loeszie het volgende:
Waarom? De bovenkant is al zwart toch? Dan krijg je een beetje dit idee
[ afbeelding ]
Vooral het laatste en ook een beetje dat eerste hoewel we de opbergruimte erg nodig hebben. We wonen zeer klein.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:51 schreef Pisces29 het volgende:
Zie hoeveel mensen die kast mooi vinden DML
Maar is het ook dat je hem weg wilt omdat hij wat ruimte neemt die je beter zou willen besteden?Of puur uiterlijk?
Hm, ik weet niet precies welke lamp je bedoelt. We hebben wel een lamp uit de jaren '60 gehad met bomen erop. Daarbij hebben we altijd getwijfeld of we het nou een heel mooie lamp vonden of een heel lelijke.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:51 schreef Pisces29 het volgende:
Claudia, ik zat gister oude topics door te lezen en stuitte op een leuke lamp met boompjes, hebben jullie die nog?
Hey, welcome back! Alles goed gegaan?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:56 schreef Lemijn het volgende:
HalloIk heb tegenwoordig internet in Noord, fijn is dat!
Als je richting de kinderboerderij loopt, kom je eerst langs die pastelkleurige huizen, dat is Floradorp, en dan langs de huizen die boven rood en onder bruin zijn geverfd, dat is Bloemenbuurt. Zo heb ik het althans begrepen. En daarna komt de buurt met de groene deuren, bij de Latherusstraat, dat vind ik erg leuk, maar daar is niks te koop.
Ik wil verder vooral even kwijt dat klussen aan je eigen huis enorm leuk is, maar ook ongelooflijk vemoeiend: er is altijd wat te doen (en ook zo véél), en wij vinden om 17uur nooit dat de werkdag om is. Dus de balans is lastig. En dan zijn hier nog geen kinderen die aandacht behoeven, dan lijkt het me helemaal lastig.
Ik mis tot nu toe sommige dingen uit het assortiment van mijn vorige AH, en ook kortere rijen bij de kassa. En mijn inbouwkasten. En dat Noord-topic voor dit soort verhalen. Had iemand nog een poging daarvoor ondernomen bij de mods van STA? Zal ik het anders nog eens proberen?
Claudia, ik ben nog niet in jullie straat geweest, is ie eigenlijk al af? (als in: bestraat)
Was ik het?quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hey, welcome back! Alles goed gegaan?
Ik heb de moderator die het topic heeft gesloten indertijd een pm gestuurd, maar daar heb ik geen reactie op gehad. (Ik sluit niet uit dat mijn inbox vol zat.) Ik ben op mijn beurt wel weer benieuwd naar een fatsoenlijke kapper in Noord.
De straat is niet af, maar vordert, langzaam. Heel langzaam. De werklui zijn echt nietsnutten. Inmiddels is het fietspad geasfalteerd, maar ons deel van de weg ligt weer half open.We kunnen nu dus niet meer voor onze woning parkeren. Heel vervelend.
Nee! Het was ook in een ander subforum, Stad & Streek. We werden doorverwezen naar het algemene Amsterdamtopic. Op zich begrijpelijk, maar Noord is gewoon heel anders.quote:
Ah ok, ik zat al te denkenquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee! Het was ook in een ander subforum, Stad & Streek. We werden doorverwezen naar het algemene Amsterdamtopic. Op zich begrijpelijk, maar Noord is gewoon heel anders.
22,50 euro, hier: http://www.jandenhertog.nl/assortiment/zuil/0/zuilappelquote:MALUS DOMESTICA 'GOLDLANE' (BALLERINA, MINITREE APPEL, ZUILAPPEL)
zuilvorm, groen blad, rozewitte bloesem, groene appels
Info
Bloei : rozewitte appelbloesem, mei/juni
Standplaats : Zon
Hoogte : max. 250 cm
Breedte : 30/40 cm
Pluktijd : oktober
Snoei : niet nodig, hooguit vormsnoei
Plantafstand : 2 per strekkende meter
Appels : groen, zoetzuur, smakelijk
Bestuiving : bijna zelfbestuivend, via kruisbestuiving meer vruchten
Die kaartenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
En we hebben afgelopen weer wat dingen binnengekregen:
[ afbeelding ]
Kaarten waarvoor ik nog geen plekje weet.
[ afbeelding ]
Twee kussenhoezen. Nu nog kussens vinden.
Clematis heeft ook moeite met koude winters, zeker in de eerste paar jaar. Voor clematis loont het om te kijken naar de winterhardheid van de verschillende versies. Als je dan mazzel heb met je plek of de 1e twee winters, is het prachtig.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:47 schreef Bluezz het volgende:
Even over die passiebloem, prachtig, maar overleeft vaak de winters niet, zie in bloemenenplantentopic de post van SanneDeze ervaring heb ikook...
Oh, goed om te weten! Ik vraag m'n hovenier sowieso om advies. Voor de voorkant van het huis vind ik het niet zo erg om iets te proberen wat misschien niet aanslaat. Ik zou erger balen van iets wat gaat woekeren.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:47 schreef Bluezz het volgende:
Even over die passiebloem, prachtig, maar overleeft vaak de winters niet, zie in bloemenenplantentopic de post van SanneDeze ervaring heb ikook...
Geniale hack!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:27 schreef Metus het volgende:
Dit is leuk voor rondhangende kleding: http://www.ikeahackers.net/2010/11/bedroom-dress-boys.html
Leuk om je eventjes in ons huis te ontvangen! Wij nemen tegen de open schutting hedera en clematis. Volgens onze hovenier zijn die twee klimmers aan elkaar gewaagd. Als je de clematissoorten goed op elkaar afstemt heb je een groot deel van het jaar iets van bloei in je tuin!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:21 schreef Bleie het volgende:
Wij hebben tegen de schutting aan de ene kant al wat klimopjes staan (waarvan ik hoop dat ze de vorst overleefd hebben, maar ik geloof t wel). Daar wil ik nog niets met bloemen tussen zetten. Ik zat te denken aan een clematis, maar passiebloem is ook wel heel mooi.
Dat klinkt geweldig.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:35 schreef bl0emetjE het volgende:
Laatst zag ik bij de intratuin ook hele oude perenbomen, die waren geweldig mooi. Heel kronkelend! Niet heel erg groot, vrij laag en ook niet extreem uitwaaierend. Als ik een tuin had gehad, dan had ik er zo een meegenomen.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:27 schreef Metus het volgende:
Dit is leuk voor rondhangende kleding: http://www.ikeahackers.net/2010/11/bedroom-dress-boys.html
Ik zag de foto op www.maatkussens.nl en heb bij 2 makers van steigerhouten meubels een offerte opgevraagd. Degene die me (op voorhand al) het meest beviel had ook de goedkoopste prijsopgave: www.steigerhout-furniture.nl.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:54 schreef Cyan het volgende:
Die loungebank!![]()
Waar heb je die besteld als ik vragen mag? Die zou perfect passen bij ons eetset voor buiten
Ik kon hem al niet vinden op de site Lounge Creator. Nu begrijp ik waaromquote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zag de foto op www.maatkussens.nl en heb bij 2 makers van steigerhouten meubels een offerte opgevraagd. Degene die me (op voorhand al) het meest beviel had ook de goedkoopste prijsopgave: www.steigerhout-furniture.nl.
En ik zie Lounge Creator nu pas! Dat zou precies geweest zijn wat we zochten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:23 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik kon hem al niet vinden op de site Lounge Creator. Nu begrijp ik waarom
Ik dacht dat je die bank daar kant en klaar kon kopen maar helaasquote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ik zie Lounge Creator nu pas! Dat zou precies geweest zijn wat we zochten.Wat erg, zeg.
Maar goed, het ziet er heel duur uit. Een bank van steigerhout laten maken is niet zo heel prijzig. Het is natuurlijk wel behoorlijk veel geld, maar vergeleken met alternatieven valt het mee. De kussens zijn alleen wel prijzig. Met een Ikeabank waar al kussens bij zitten ben je goedkoper uit.
Wat bedoel je met kant-en-klaar?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:59 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik dacht dat je die bank daar kant en klaar kon kopen maar helaas
Ik dacht dat je die grijze bank inc. kussens had besteld op die site van lounge creator maar ik kon hem daar nergens vinden.quote:
De bedoeling is wel dat we 'em kant-en-klaar via die andere site krijgen: op maat gemaakt, bewerkt met lichtgrijze beits, en inclusief kussens die ook op maat zijn gemaakt. De kussens worden alleen wel uit één stuk (maar ik heb toch een hekel aan allemaal losse kussens).quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:42 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik dacht dat je die grijze bank inc. kussens had besteld op die site van lounge creator maar ik kon hem daar nergens vinden.
Ja precies! Het was ook echt nodig, en zo heb ik het altijd in mijn hoofd gehad. En met de oude scheepskist straks erbij is dat hoop ik compleet.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:31 schreef Pisces29 het volgende:
Die type kaarten geven een hele prettige sfeer tussen de strakke meubels.
Welke markers heb je ervoor? Degene die ik heb gekocht vervagen al terwijl je schrijft.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:20 schreef mignonne het volgende:
je kunt gewoon op die magneetborden schrijven met whiteboardmarkers hoorikea heeft graag dat je er een apart bord bijkoopt maar t gaat prima. Desgewenst verwijderen met een billendoekje.
Wij hebben ze ook en werkt hier meer dan prima.
Ja, en er komt nog meer! Het voelt ook steeds meer als ons huis door die kleine dingen.quote:Op maandag 12 maart 2012 09:44 schreef Jipster het volgende:
Ik vind het zo leuk om te zien dat, ondanks dat ik het al vrij snel best af vond lijken, er nog zorgvuldig mooie details bijkomen!
Welk bankje? Ik heb van het weekeinde gekeken naar tuinbanken bij de Praxis en de Ikea. Ik heb er 2 gevonden die ik goed vond zitten. Maar die vond ik niet bijzonder mooi.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:07 schreef loeszie het volgende:
Ik ga denk ik nog wel het tuinbankje van Leenbakker bestellen. Het is echt een genot een tuin!
eh hm... bruynzeel geloof ik? van die gewone die ze ook op oa jouw werkplek vast wel gebruiken.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welke markers heb je ervoor? Degene die ik heb gekocht vervagen al terwijl je schrijft.
Ah, probleem opgelost. Gewoon meejatten van het werk.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
eh hm... bruynzeel geloof ik? van die gewone die ze ook op oa jouw werkplek vast wel gebruiken.
die van de ikea zelf dat setje, die deden het idd niet zo lekker.
Die moeten eerst even op gang komen. Laat je kids er even mee spelen en ze doen het geweldig. De punt is wat te hard, maar als je ze een tijdje gebruikt (of wat harder drukt) doen ze het wel.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
die van de ikea zelf dat setje, die deden het idd niet zo lekker.
aight!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:24 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Die moeten eerst even op gang komen. Laat je kids er even mee spelen en ze doen het geweldig. De punt is wat te hard, maar als je ze een tijdje gebruikt (of wat harder drukt) doen ze het wel.
Je beperkt die arme jongen in zijn creativiteit.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het was gelukkig met potlood. Het heeft me gister maar 1,5 uur gekost om alles eraf te krijgen. Bijna alle latexverf heb ik nu wel van de muren afgeveegd.
True.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je beperkt die arme jongen in zijn creativiteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |