abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108765872
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9
Deel 10: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 10
Deel 11: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 11
Deel 12: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 12

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! We zijn inmiddels verhuisd en al heel behoorlijk geïnstalleerd. 8-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108765920
De laatste veranderingen waren in Ivans kamer:

En we hadden het over de inrichting van DML. c_/
pi_108765962
Haha :D

Die Chesterfield staat er nog. De katten hebben hem onherstelbaar beschadigd helaas -O-
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108765999
Jammer. Anders had ik 'em wel willen overnemen. :+
pi_108766184
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
Jammer. Anders had ik 'em wel willen overnemen. :+
Flo heeft er een handje van bovenop de rugleuning haar nagels te trekken }:|

Mr.DML gaat alleen akkoord met de ladenkast de deur uit als ik een oplossing heb voor het opbergen van de spullen die daarin zitten dus ik denk dat ik ga zoeken naar een kastje voor waar de speelgoedkist staat en de kist dan onder het raam.
Verder zoek ik een kleurrijk maar niet te psychidelisch behangetje.
The way you rock'n'roll
pi_108766452
Klinkt goed!

Al zou ik het kastje juist houden. Juist met iets moderns erboven lijkt het me wel tof, bijvoorbeeld:

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je ervan af wilt. :+
pi_108766570
Hou op schei uit hoor :D Ik roep juist dat het niet past bij het moderne wat we nu aanschaffen. Het is mijn enige argument om het eruit te krijgen.
The way you rock'n'roll
pi_108766813
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hou op schei uit hoor :D Ik roep juist dat het niet past bij het moderne wat we nu aanschaffen. Het is mijn enige argument om het eruit te krijgen.
Tja, ik houd er wel van! Het maakt een interieur minder oppervlakkig, als je begrijpt wat ik bedoel. Helaas denkt mijn lief er anders over.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:34:01 #9
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_108768811
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb donderdag de kinderen elders ondergebracht en ga in m'n uppie een dagje op speurtocht! *O* Op het programma staan:

- Ikea
- Neef Louis
- kringloopwinkel

Kom maar door met suggesties in Amsterdam. :s)
Tuincentrum misschien? Voeg ik zelf meestal toe aan zo'n lijstje. Niet alleen voor plantjes, maar ook voor onverwachte accessoires. Persoonlijk vind ik Tuincentrum Osdorp de leukste binnen Amsterdam, maar is misschien teveel uit de richting vanuit Noord.
Stop the world, I want to get out.
pi_108770150
Als je bij neef Louis bent, loop je toch ook even bij Van Dijk en Ko binnen? En ik ben een keer bij een kringloop (Juttersdok) daar in de buurt gewees, maar die kan je overslaan. Toen ik nog in Oud-West woonde, ging ik wel naar de kringloop in Westerpark, bij en Praxis zit die, die was wel leuk.

En Loods 5? Niet in Amsterdam, maar wel In de buurt, en daar zit ook een kringloop, dacht ik.
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2012 @ 06:27:08 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108770847
loods 5 zit hier! (in zaandam) idd vlakbij een filiaal van Het Goed.
pi_108771413
Goede suggesties allemaal, dank! Ik rijd gerust een stukje om, hoor.
pi_108776294
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:19 schreef Claudia_x het volgende:
Klinkt goed!

Al zou ik het kastje juist houden. Juist met iets moderns erboven lijkt het me wel tof, bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je ervan af wilt. :+
Ik vind het kastje ook erg leuk. Zou hem misschien zwart laten verven!
pi_108776337
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:53 schreef loeszie het volgende:

[..]

Ik vind het kastje ook erg leuk. Zou hem misschien zwart laten verven!
Dat is vloeken in de kerk hoor bij Mr.DML. Dan nog liever eruit :D

We vinden trouwens allebei dit behang mooi.
The way you rock'n'roll
pi_108776387
Waarom? De bovenkant is al zwart toch? Dan krijg je een beetje dit idee

pi_108776404
Past ook mooi bij dat behang :P
pi_108776432
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:55 schreef loeszie het volgende:

[ afbeelding ]
Ik vind het nog vreselijker zo en Mr.DML houdt ook niet van zwart en vindt hem zo prachtig. Het ding is handgemaakt. Er overheen schilderen is echt the horror voor hem.

Hoewel ik hem in het wit wellicht nog wel zou willen behouden.
The way you rock'n'roll
pi_108776465
Ook voor mij, trouwens! Dat doe je gewoon niet. :Y)

Anders wacht je de komst van de bank en het behang af en kijk je hoe het kastje dan staat? Het is toch ook niet zo gek om hem iets te laten houden? :7
pi_108776528
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ook voor mij, trouwens! Dat doe je gewoon niet. :Y)

Anders wacht je de komst van de bank en het behang af en kijk je hoe het kastje dan staat? Het is toch ook niet zo gek om hem iets te laten houden? :7
Dat wordt het sowieso want ik denk niet dat we een vervanging hebben binnen twee weken dus ik was al van plan het aan te kijken. Maar ik vind hem eigenlijk te breed.

En er is nog genoeg in huis van hem hoor :Y
The way you rock'n'roll
pi_108776632
Claudia wat een leuke foto's van de omgeving! Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niks merk van Floradorp. Dat is toch ook de Bloemenbuurt? Ik loop daar wel eens doorheen naar de AH op de Wingerdweg. Maar wat een keurig stukje Amsterdam is dat..Alle huizen zijn net gerenoveerd, geen schotels...of is Floradorp dan een ander stukje? Anyway ik ben wel wat gewend van sommige echt vreselijke delen van Bos en Lommer, dat heb ik tot nu toe hier nog niet gezien.

Lig ziek in bed trouwens bleh!

Update van mijn kant: we hebben de ikea spiegeltjes opgeplakt, eindelijk het kapstokje voor Milou opgehangen en in de keuken de 2 magneetborden waar ik een heleboel foto's ga hangen. Ik heb even wat foto's laten afdrukken want dat was ook alweer 1,5 jaar geleden en wel foto's van dikke buiken maar niks van Milou. We hebben een ellenlange lijst gemaakt van todo dingen dus voorlopig zijn we nog wel even bezig.

Oh en de schoonmaaktster kwam gister kennismaken. Ze komt woensdag ochtend proefdraaien.
pi_108777648
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:55 schreef loeszie het volgende:

[ afbeelding ]
Die hebben wij in de orinele kleur :Y Erfenisje van Pake O+

DML, die kast (die jullie juist kwijt willen) vind ik ook erg mooi!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_108778107
Claudia: in de praxis-folder zag ik deze week ook wel wat aardige tuinbanken staan.

Loeszie: beterschap! En dat stukje is Florasorp, ja. Ziet er inderdaad wel netjes uit, maar heeft geloof ik n vrij hoog tokkie-gehalte. En toen wij hier met woonden, was er wel een massale vechtpartij op het grasveldje bij het zwembad. En de fik met oud en nieuw elk jaar natuurlijk.

Hebben jullie trouwens de speeltuin bij de Wingerdweg al ontdekt? En de kinderboerderij? Mijn peuter is grote fan van beide.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:56:59 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_108805258
Hallo :W Ik heb tegenwoordig internet in Noord, fijn is dat!
Als je richting de kinderboerderij loopt, kom je eerst langs die pastelkleurige huizen, dat is Floradorp, en dan langs de huizen die boven rood en onder bruin zijn geverfd, dat is Bloemenbuurt. Zo heb ik het althans begrepen. En daarna komt de buurt met de groene deuren, bij de Latherusstraat, dat vind ik erg leuk, maar daar is niks te koop.

Ik wil verder vooral even kwijt dat klussen aan je eigen huis enorm leuk is, maar ook ongelooflijk vemoeiend: er is altijd wat te doen (en ook zo véél), en wij vinden om 17uur nooit dat de werkdag om is. Dus de balans is lastig. En dan zijn hier nog geen kinderen die aandacht behoeven, dan lijkt het me helemaal lastig.

Ik mis tot nu toe sommige dingen uit het assortiment van mijn vorige AH, en ook kortere rijen bij de kassa. En mijn inbouwkasten. En dat Noord-topic voor dit soort verhalen. Had iemand nog een poging daarvoor ondernomen bij de mods van STA? Zal ik het anders nog eens proberen?

Claudia, ik ben nog niet in jullie straat geweest, is ie eigenlijk al af? (als in: bestraat)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_108814978
Zie hoeveel mensen die kast mooi vinden DML :D
Maar is het ook dat je hem weg wilt omdat hij wat ruimte neemt die je beter zou willen besteden? :) Of puur uiterlijk?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_108814994
Claudia, ik zat gister oude topics door te lezen en stuitte op een leuke lamp met boompjes O+ , hebben jullie die nog? :)
pi_108823073
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:51 schreef Pisces29 het volgende:
Zie hoeveel mensen die kast mooi vinden DML :D
Maar is het ook dat je hem weg wilt omdat hij wat ruimte neemt die je beter zou willen besteden? :) Of puur uiterlijk?
Vooral het laatste en ook een beetje dat eerste hoewel we de opbergruimte erg nodig hebben. We wonen zeer klein.
Maar ik hou gewoon niet van dat donkere, marmer en de krullen. Er stonden drie van die dingen hier in huis. Nu nog twee. Het is gewoon totaal niet mijn smaak en hoort nu voor mij ook een beetje bij die gehele klassieke inrichting die hier was die ik ook echt helemaal niks vond.
The way you rock'n'roll
pi_108851413
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:51 schreef Pisces29 het volgende:
Claudia, ik zat gister oude topics door te lezen en stuitte op een leuke lamp met boompjes O+ , hebben jullie die nog? :)
Hm, ik weet niet precies welke lamp je bedoelt. We hebben wel een lamp uit de jaren '60 gehad met bomen erop. Daarbij hebben we altijd getwijfeld of we het nou een heel mooie lamp vonden of een heel lelijke. :Y) Dat probleem is voor ons opgelost, want hij is gesneuveld tijdens de vorige verhuizing. :')
pi_108858756
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:56 schreef Lemijn het volgende:
Hallo :W Ik heb tegenwoordig internet in Noord, fijn is dat!
Als je richting de kinderboerderij loopt, kom je eerst langs die pastelkleurige huizen, dat is Floradorp, en dan langs de huizen die boven rood en onder bruin zijn geverfd, dat is Bloemenbuurt. Zo heb ik het althans begrepen. En daarna komt de buurt met de groene deuren, bij de Latherusstraat, dat vind ik erg leuk, maar daar is niks te koop.

Ik wil verder vooral even kwijt dat klussen aan je eigen huis enorm leuk is, maar ook ongelooflijk vemoeiend: er is altijd wat te doen (en ook zo véél), en wij vinden om 17uur nooit dat de werkdag om is. Dus de balans is lastig. En dan zijn hier nog geen kinderen die aandacht behoeven, dan lijkt het me helemaal lastig.

Ik mis tot nu toe sommige dingen uit het assortiment van mijn vorige AH, en ook kortere rijen bij de kassa. En mijn inbouwkasten. En dat Noord-topic voor dit soort verhalen. Had iemand nog een poging daarvoor ondernomen bij de mods van STA? Zal ik het anders nog eens proberen?

Claudia, ik ben nog niet in jullie straat geweest, is ie eigenlijk al af? (als in: bestraat)
Hey, welcome back! Alles goed gegaan?

Ik heb de moderator die het topic heeft gesloten indertijd een pm gestuurd, maar daar heb ik geen reactie op gehad. (Ik sluit niet uit dat mijn inbox vol zat. :+) Ik ben op mijn beurt wel weer benieuwd naar een fatsoenlijke kapper in Noord.

De straat is niet af, maar vordert, langzaam. Heel langzaam. De werklui zijn echt nietsnutten. Inmiddels is het fietspad geasfalteerd, maar ons deel van de weg ligt weer half open. :') We kunnen nu dus niet meer voor onze woning parkeren. Heel vervelend. :Y)
pi_108858835
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hey, welcome back! Alles goed gegaan?

Ik heb de moderator die het topic heeft gesloten indertijd een pm gestuurd, maar daar heb ik geen reactie op gehad. (Ik sluit niet uit dat mijn inbox vol zat. :+) Ik ben op mijn beurt wel weer benieuwd naar een fatsoenlijke kapper in Noord.
De straat is niet af, maar vordert, langzaam. Heel langzaam. De werklui zijn echt nietsnutten. Inmiddels is het fietspad geasfalteerd, maar ons deel van de weg ligt weer half open. :') We kunnen nu dus niet meer voor onze woning parkeren. Heel vervelend. :Y)
Was ik het?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108858991
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:09 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Was ik het?
Nee! Het was ook in een ander subforum, Stad & Streek. We werden doorverwezen naar het algemene Amsterdamtopic. Op zich begrijpelijk, maar Noord is gewoon heel anders.
pi_108858997
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee! Het was ook in een ander subforum, Stad & Streek. We werden doorverwezen naar het algemene Amsterdamtopic. Op zich begrijpelijk, maar Noord is gewoon heel anders.
Ah ok, ik zat al te denken :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108859045
Het zijn van die alledaagse dingen waar je in Noord heel erg naar op zoek moet gaan omdat het zo'n sloeberbuurt buurt in ontwikkeling is. :+
pi_108859076
Weten jullie wat me steeds meer opvalt? Dat de schuifpui werkelijk HUGE is! Ik kan niet wachten tot we planten in de tuin hebben. Ik houd me aanbevolen voor suggesties, want we zijn bezig een beplantingsplan te maken.
pi_108859917
Ja, jammer van dat Noord-topic, want hier vervuilt t zo, en is t lastiger terugvinden...

Maar goed, kapper: ik ben geweest bij Cosmo op t B-plein. Niet doen. Ook een keer bij Galjé, ook op t B-plein, en die was prima. Met de peuter ga ik dan weer naar Team, omdat je daar gen afspraak hoeft te maken, wat ik met haar handiger vindt. En ze hebben een speelhoekje als je even moet wachten.

Heerlijk hè, zo'n grote schuifpui. Wij moeten dit voorjaar ook maar wat meer werk maken van de tuin.
pi_108860297
Hebben jullie nu iets met de tuin gedaan!

Goed om te horen van die kapper, trouwens, want ik was waarschijnlijk naar Cosmo gegaan.
pi_108902706
En we hebben een bank besteld! Deze is het geworden:

pi_108902775
Ik ben nu bezig met welke planten er in de tuin moeten komen (ook een bezoekje waard: Het Grote Bloemen en Planten in Eigen Tuin Topic #6). Ik wil toch wel graag een boompje ergens. Ik denk dat het een sierappel moet worden.
pi_108903093
Die tuinbank is leuk!! Dat vormpje van de leuningen vind ik erg mooi!

En appels, ik zou gelijk eetbare nemen, bij mijn ouders staat zo'n stok-appelboom die meer omhoog groeit dan opzij, geschikt voor iets kleinere tuinen en balkons geloof ik. En daar komen elk jaar eetbare appels vanaf. Hele bergen inmiddels, erg leuk!
Wanneer ik op een dag een tuin heb, dan komen daar zeker fruitbomen in O+

En er staat me iets bij over een elegante oplossing voor rondslingerende kleding in de slaapkamer, was jij dat toevallig? Ik kwam namelijk iets leuks tegen, van drijver+ agenturen:

Ik ga er zelf een maken denk ik! Lijkt me handig in de slaapkamer en eigenlijk misschien zelfs op veel meer plekken; badkamer, keuken, hal..
Ook te koop voor 100 euro, maar volgens mij moet dat zo zelf in elkaar te bouwen zijn met wat hulp van mijn handige vriendje en dan maak ik er gewoon gelijk een paar ;)
pi_108908786
Ziet eruit als iets wat voortdurend omvalt omdat de kinderen eraan trekken. :+ Maar het is een toffe oplossing! Ik had deze gister gepind:

Een klassieke dressboy. Maar ik ga even kijken naar jouw variant.

Over een echte appelboom: die schijnt kruisbestuiving nodig te hebben van een andere boom en om er nou 2 te nemen...
pi_108909071
Deze hoeft geen andere appelboom bij:
quote:
MALUS DOMESTICA 'GOLDLANE' (BALLERINA, MINITREE APPEL, ZUILAPPEL)

zuilvorm, groen blad, rozewitte bloesem, groene appels
Info
Bloei : rozewitte appelbloesem, mei/juni
Standplaats : Zon
Hoogte : max. 250 cm
Breedte : 30/40 cm
Pluktijd : oktober
Snoei : niet nodig, hooguit vormsnoei
Plantafstand : 2 per strekkende meter
Appels : groen, zoetzuur, smakelijk
Bestuiving : bijna zelfbestuivend, via kruisbestuiving meer vruchten
22,50 euro, hier: http://www.jandenhertog.nl/assortiment/zuil/0/zuilappel
Hij heeft ook nog 5 andere appelsoorten die ook allemaal zelfbestuivend zijn.
Overigens ook andere zuilboompjes, als je toch geen appel wilt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108909260
Ah! Dan loont het dus toch om gewoon bij een kweker langs te gaan. Ik zit trouwens aan deze plek te denken voor de boom:

De tuin ligt op het oosten, dus de zon komt van de rechterkant. Bovendien neemt het op deze manier wat inkijk van de buren achter weg. En de buurvrouw aan de linkerkant vindt zo'n boom leuk. Ik vraag me alleen of de border er wel breed genoeg voor is (54 cm).

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 09-03-2012 17:07:03 ]
pi_108909531
Ik zoek ook nog een leuke maar niet al te enthousiaste klimmer voor tegen de voorgevel. Ik denk aan een passiebloem:

pi_108910676
En we hebben afgelopen weer wat dingen binnengekregen:

Kaarten waarvoor ik nog geen plekje weet.

Twee kussenhoezen. Nu nog kussens vinden.
pi_108910790
Ik kreeg net een reclamefolder binnen van Kwekerij Groene Dam. Zit hier nog heel dichtbij ook.
pi_108910968
Dit is leuk voor rondhangende kleding: http://www.ikeahackers.net/2010/11/bedroom-dress-boys.html
Your mom is hot, your dad is crazy
pi_108911473
Oh die kussenhoezen zijn erg mooi trouwens! Zijn hema kussens niet wat?

Ja die flyer heb ik ook gekregen. Daar ga ik zeker kijken voor nieuwe planten voor de potten..
pi_108912553
Wat leuk om je huis in het echt gezien te hebben! Het is mooi!

Lijkt me een goed plekje voor een boom. Ik wil er ook nog een bij ons in de tuin, en liefst iets van een appel- of perenboom.

Wij hebben tegen de schutting aan de ene kant al wat klimopjes staan (waarvan ik hoop dat ze de vorst overleefd hebben, maar ik geloof t wel). Daar wil ik nog niets met bloemen tussen zetten. Ik zat te denken aan een clematis, maar passiebloem is ook wel heel mooi.

Moet nog eens kijken wat het het beste zou doen in onze tuin.
pi_108912927
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
En we hebben afgelopen weer wat dingen binnengekregen:

[ afbeelding ]

Kaarten waarvoor ik nog geen plekje weet.

[ afbeelding ]

Twee kussenhoezen. Nu nog kussens vinden.
Die kaarten O+

Over de appelboom: bij mijn ouders zal het ook zo'n zelf-bestuivende zijn, ze hebben groene zoetzure appels ervan, duurde wel een paar jaar voordat er echt een goede oogst aan appels vanaf kwam trouwens. In hun vorige huis kozen ze zo'n smalle appelboom omdat de tuin daar niet heel ruim was, daarna is hij mee verhuisd naar het huis waar ze nu wonen en door de jaren heen is hij wel wat groter/breder geworden (wordt nooit gesnoeid) zo'n 3 meter hoog denk ik. Maar als je meer ruimte hebt kun je ook kijken voor een gewone appelboom natuurlijk. M'n ouders hebben ook een kersenboom, maar daar moet je echt een net over hangen als je er zelf wat van wilt kunnen eten, anders eten de vogels alle kersen op voordat ze goed rijp zijn om te plukken.

Laatst zag ik bij de intratuin ook hele oude perenbomen, die waren geweldig mooi. Heel kronkelend! Niet heel erg groot, vrij laag en ook niet extreem uitwaaierend. Als ik een tuin had gehad, dan had ik er zo een meegenomen.
pi_108913237
Even over die passiebloem, prachtig, maar overleeft vaak de winters niet, zie in bloemenenplantentopic de post van Sanne ;( Deze ervaring heb ikook...
pi_108913458
Die loungebank! O+

Waar heb je die besteld als ik vragen mag? Die zou perfect passen bij ons eetset voor buiten
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_108913488
Oh, die kussens! O+
* Angelfrouk wants those!
pi_108914827
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:47 schreef Bluezz het volgende:
Even over die passiebloem, prachtig, maar overleeft vaak de winters niet, zie in bloemenenplantentopic de post van Sanne ;( Deze ervaring heb ikook...
Clematis heeft ook moeite met koude winters, zeker in de eerste paar jaar. Voor clematis loont het om te kijken naar de winterhardheid van de verschillende versies. Als je dan mazzel heb met je plek of de 1e twee winters, is het prachtig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108915656
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:47 schreef Bluezz het volgende:
Oh, goed om te weten! Ik vraag m'n hovenier sowieso om advies. Voor de voorkant van het huis vind ik het niet zo erg om iets te proberen wat misschien niet aanslaat. Ik zou erger balen van iets wat gaat woekeren.
pi_108915675
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:27 schreef Metus het volgende:
Dit is leuk voor rondhangende kleding: http://www.ikeahackers.net/2010/11/bedroom-dress-boys.html
Geniale hack! :D
pi_108915738
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:21 schreef Bleie het volgende:

Wij hebben tegen de schutting aan de ene kant al wat klimopjes staan (waarvan ik hoop dat ze de vorst overleefd hebben, maar ik geloof t wel). Daar wil ik nog niets met bloemen tussen zetten. Ik zat te denken aan een clematis, maar passiebloem is ook wel heel mooi.
Leuk om je eventjes in ons huis te ontvangen! Wij nemen tegen de open schutting hedera en clematis. Volgens onze hovenier zijn die twee klimmers aan elkaar gewaagd. Als je de clematissoorten goed op elkaar afstemt heb je een groot deel van het jaar iets van bloei in je tuin!
pi_108915810
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:35 schreef bl0emetjE het volgende:

Laatst zag ik bij de intratuin ook hele oude perenbomen, die waren geweldig mooi. Heel kronkelend! Niet heel erg groot, vrij laag en ook niet extreem uitwaaierend. Als ik een tuin had gehad, dan had ik er zo een meegenomen.
Dat klinkt geweldig. O+ Maar zou dat nog goed aanslaan?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 19:56:47 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108915833
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:27 schreef Metus het volgende:
_O_
pi_108915865
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:54 schreef Cyan het volgende:
Die loungebank! O+

Waar heb je die besteld als ik vragen mag? Die zou perfect passen bij ons eetset voor buiten
Ik zag de foto op www.maatkussens.nl en heb bij 2 makers van steigerhouten meubels een offerte opgevraagd. Degene die me (op voorhand al) het meest beviel had ook de goedkoopste prijsopgave: www.steigerhout-furniture.nl.
pi_108916661
Mijn hovenier heeft trouwens voorgesteld:

Clematis Atragena 'White Swan', bloeit april-mei en is goed winterhard.

Clematis Patens 'Bees Jubilee', bloeitijd juni-augustus, is eveneens goed winterhard.

Clematis Jacmanii 'Comtesse de Bouchaud', bloeit in juli-september, is ook goed winterhard.
pi_108917328
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 19:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zag de foto op www.maatkussens.nl en heb bij 2 makers van steigerhouten meubels een offerte opgevraagd. Degene die me (op voorhand al) het meest beviel had ook de goedkoopste prijsopgave: www.steigerhout-furniture.nl.
Ik kon hem al niet vinden op de site Lounge Creator. Nu begrijp ik waarom ;)
pi_108917518
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:23 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ik kon hem al niet vinden op de site Lounge Creator. Nu begrijp ik waarom ;)
En ik zie Lounge Creator nu pas! Dat zou precies geweest zijn wat we zochten. :o Wat erg, zeg.

Maar goed, het ziet er heel duur uit. Een bank van steigerhout laten maken is niet zo heel prijzig. Het is natuurlijk wel behoorlijk veel geld, maar vergeleken met alternatieven valt het mee. De kussens zijn alleen wel prijzig. Met een Ikeabank waar al kussens bij zitten ben je goedkoper uit.
pi_108919319
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En ik zie Lounge Creator nu pas! Dat zou precies geweest zijn wat we zochten. :o Wat erg, zeg.

Maar goed, het ziet er heel duur uit. Een bank van steigerhout laten maken is niet zo heel prijzig. Het is natuurlijk wel behoorlijk veel geld, maar vergeleken met alternatieven valt het mee. De kussens zijn alleen wel prijzig. Met een Ikeabank waar al kussens bij zitten ben je goedkoper uit.
Ik dacht dat je die bank daar kant en klaar kon kopen maar helaas :'(
pi_108920233
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:59 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ik dacht dat je die bank daar kant en klaar kon kopen maar helaas :'(
Wat bedoel je met kant-en-klaar?
pi_108920324
Nou wil ik ook een loungebank -O- .
Met lichtblauwe kussens O+ .
pi_108920551
Ik heb oranje besteld. Ik hoop dat ik er geen spijt van krijg. :+
pi_108920627
Nee joh, vast niet. Oranje klinkt heel zomers!
pi_108920680
Ik wou eerst olijfgroen bestellen. Maar toen zag ik een voorbeeld op een andere website en vond ik het net een begrafenisbank (terwijl ik normaliter juist zo van olijfgroen houd).

versus

pi_108920764
:o
pi_108920800
Zo erg?
pi_108921130
Haha, nee. Maar dat je begint over een begrafenisbank :o .
pi_108921366
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat bedoel je met kant-en-klaar?
Ik dacht dat je die grijze bank inc. kussens had besteld op die site van lounge creator maar ik kon hem daar nergens vinden. :)
pi_108921377
Zo'n olijfgroen kussen zou niet misstaan in mijn kist.
pi_108921444
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:42 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ik dacht dat je die grijze bank inc. kussens had besteld op die site van lounge creator maar ik kon hem daar nergens vinden. :)
De bedoeling is wel dat we 'em kant-en-klaar via die andere site krijgen: op maat gemaakt, bewerkt met lichtgrijze beits, en inclusief kussens die ook op maat zijn gemaakt. De kussens worden alleen wel uit één stuk (maar ik heb toch een hekel aan allemaal losse kussens).
pi_108934094
Even een vraag. Ik heb 2 kussenhoezen:

18 bij 18 inch (is ongeveer 45 cm)
10 bij 16 inch (is ongeveer 25 bij 40 cm)

Weet weet waar ik daar binnenkussens voor kan kopen?

[ Bericht 30% gewijzigd door Claudia_x op 10-03-2012 11:33:54 ]
pi_108935775
Ikea heeft kussens van 50x50 (granat) en die passen wel in die van 18 inch, want ze zijn niet heel dik, ik heb ze in 50x50 hoezen zitten, maar vind dat net wat te dunnetjes/ielig staan.
H&M home heeft verschillende maten kussens, misschien zit daar iets bij.
pi_108981648
Hema mischien?
pi_108982961
We hebben vandaag een bezoekje aan de Ikea gebracht. Ivan kreeg er een flesje appelsap en een hotdog en was er de rest van de dag nog vol van. De arme drommel moet het normaliter doen met water en volkoren brood.

Afijn, ik heb op je advies naar kussens bij de Ikea gekeken, Doedezemaar. Of beter gezegd: ik heb vantevoren zorgvuldig een verlanglijstje geprepareerd waarop 2 kussens stonden waarvan ik de hoop had dat ze zouden voldoen. En ja, ze passen!

Ook hebben we lijsten gekocht voor de ansichtkaarten en de dierenprenten. Wat zijn die Ikeaprijzen toch zacht. O+

Voor in de keuken wilden we een magneet-memobord, maar helaas blijkt het alleen een magneetbord te zijn:

En eindelijk is de troep in de gang wat georganiseerder dankzij een schoenenrek. :Y)

Op de overloop hebben we een schilderijlijsthouder opgehangen om de babyfoon op te zetten (die stond telkens maar op de grond). Voor nu heb ik er ook de ansichtkaarten op gezet, maar daar zoek ik nog een ander plekje voor:

En we hebben de prenten in Ivans kamer opgehangen (en daarmee het stucwerk gemold):

pi_108983960
Geweldig, die muur in Ivans kamer <3 Mooie dierenprenten <3
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_108984009
Die kussens O+ En die dieren op Ivans kamer, wow wat mooi! :) Die type kaarten geven een hele prettige sfeer tussen de strakke meubels.
pi_108984373
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:31 schreef Pisces29 het volgende:
Die type kaarten geven een hele prettige sfeer tussen de strakke meubels.
Ja precies! Het was ook echt nodig, en zo heb ik het altijd in mijn hoofd gehad. En met de oude scheepskist straks erbij is dat hoop ik compleet.
pi_108990861
je kunt gewoon op die magneetborden schrijven met whiteboardmarkers hoor ;) ikea heeft graag dat je er een apart bord bijkoopt maar t gaat prima. Desgewenst verwijderen met een billendoekje.
Wij hebben ze ook en werkt hier meer dan prima.
:)
pi_108998125
Geweldig, die prenten in Ivans kamer!
pi_109002080
Superleuk die kaarten enprenten,Claudia! En die nieuwe kussen geven een frissere look dan alleen dieje eerst had.

Ik vind het zo leuk om te zien dat, ondanks dat ik het al vrij snel best af vond lijken, er nog zorgvuldig mooie details bijkomen! O+
pi_109007051
Oh en mooi weer komt eraan, wat zullen jullie genieten van jullie tuin, bank en kinderen buiten O+
pi_109009508
Haha hebben jullie in het stucwerk getimmerd :D Dat mag ik helaas niet. Het resultaat is prachtig geworden!

En die kussens O+

En leuk magneetborden!! Wij hebben ze toevallig ook in de keuken sinds vorig weekend. Is nu vol met foto's. Maakt een huis echt persoonlijk!

Marcel komt woensdag met de planten voor onze tuin. Ben zo benieuwd! Zal nog wel wat jaartjes moeten groeien want het geld begint op te raken :'(

Ik ga denk ik nog wel het tuinbankje van Leenbakker bestellen. Het is echt een genot een tuin! O+
pi_109025141
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:20 schreef mignonne het volgende:
je kunt gewoon op die magneetborden schrijven met whiteboardmarkers hoor ;) ikea heeft graag dat je er een apart bord bijkoopt maar t gaat prima. Desgewenst verwijderen met een billendoekje.
Wij hebben ze ook en werkt hier meer dan prima.
Welke markers heb je ervoor? Degene die ik heb gekocht vervagen al terwijl je schrijft.
pi_109025237
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:44 schreef Jipster het volgende:

Ik vind het zo leuk om te zien dat, ondanks dat ik het al vrij snel best af vond lijken, er nog zorgvuldig mooie details bijkomen! O+
Ja, en er komt nog meer! Het voelt ook steeds meer als ons huis door die kleine dingen.
pi_109025357
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 14:07 schreef loeszie het volgende:

Ik ga denk ik nog wel het tuinbankje van Leenbakker bestellen. Het is echt een genot een tuin! O+
Welk bankje? Ik heb van het weekeinde gekeken naar tuinbanken bij de Praxis en de Ikea. Ik heb er 2 gevonden die ik goed vond zitten. Maar die vond ik niet bijzonder mooi.

Waarom mag je eigenlijk niet in het stucwerk timmeren? Het is hier in de meeste gevallen goedgegaan, maar niet overal. Suf eigenlijk, want in een van onze oude woningen kon je er wel spijkers in slaan. We hadden in ieder geval beter even kunnen boren.
pi_109025562
De route op weg naar het kinderdagverblijf is voor een deel zo idyllisch. En het is er nu het seizoen naar om er volop van te genieten! O+

Ik mis Oost in ieder geval totaal niet.
pi_109032191
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welke markers heb je ervoor? Degene die ik heb gekocht vervagen al terwijl je schrijft.
eh hm... bruynzeel geloof ik? van die gewone die ze ook op oa jouw werkplek vast wel gebruiken.
die van de ikea zelf dat setje, die deden het idd niet zo lekker.
pi_109033127
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 22:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

eh hm... bruynzeel geloof ik? van die gewone die ze ook op oa jouw werkplek vast wel gebruiken.
Ah, probleem opgelost. Gewoon meejatten van het werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 13-03-2012 06:36:25 ]
pi_109042020
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 22:24 schreef mignonne het volgende:

[..]
Die moeten eerst even op gang komen. Laat je kids er even mee spelen en ze doen het geweldig. De punt is wat te hard, maar als je ze een tijdje gebruikt (of wat harder drukt) doen ze het wel.
pi_109042661
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:24 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Die moeten eerst even op gang komen. Laat je kids er even mee spelen en ze doen het geweldig. De punt is wat te hard, maar als je ze een tijdje gebruikt (of wat harder drukt) doen ze het wel.
aight!

hoewel, mn meiden hebben er al mee gespeeld en toen kon ik een nieuw setje kopen ;(
maar even gebruiken dus is wel een optie.
pi_109044986
Ivan heeft gister de muren in zijn kamer en op de overloop onder getekend, dus die stiften houd ik mooi buiten bereik. :+ Maar bedankt voor de tip! Ik ga het zelf proberen.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:36:02 #95
100412 mefke79
komt goed!
pi_109045367
Claudia :o
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_109045827
Het was gelukkig met potlood. Het heeft me gister maar 1,5 uur gekost om alles eraf te krijgen. Bijna alle latexverf heb ik nu wel van de muren afgeveegd.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:56:14 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109045889
quote:
18s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het was gelukkig met potlood. Het heeft me gister maar 1,5 uur gekost om alles eraf te krijgen. Bijna alle latexverf heb ik nu wel van de muren afgeveegd.
Je beperkt die arme jongen in zijn creativiteit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_109045894
:o
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_109045979
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je beperkt die arme jongen in zijn creativiteit.
True.
pi_109046004
En zaterdag ga ik één muurtje denk ik even opnieuw verven. Het mag allemaal best naar de gallemiezen gaan, maar niet nu al.
pi_109046996
Heb je geen foto gemaakt?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_109092479
Vandaag heb ik met de hovenier overlegd over het beplantingsplan! Eigenlijk hebben we alles nu compleet. Ik twijfel alleen nog over de haag die we in onze voortuin hebben ('carpinus betulus'). Die staat er een groot deel van het jaar maar dor bij. We zouden die kunnen vervangen door een andere, groenblijvende haag.

De planten op het lijstje zijn nu, voor de achtertuin:
- Appelboom
- Heuchera
- Hosta
- Vrouwenmantel
- Photinia (als struik en op stam)
- Laurier
- Rode bes
- Niet-woekerende bamboe

In de voortuin komt een pruimenboom. O+ Tegen de voorgevel wil ik een passiebloem. En voor zover er ruimte voor is komt er Camelia.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')