Het verbaast me eigenlijk hoe gemakkelijk je de lelijke dingen kunt omzeilen. Zo hebben verschillende mensen me gewaarschuwd voor Floradorp, maar ik kom er nooit en merk er dus niks van. Als je er niets te zoeken hebt, maakt het geen deel uit van je dagelijks leven. Hiervoor woonde ik bij de Indische buurt; stiekem vond ik die buurt maar niks.quote:Op maandag 5 maart 2012 01:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
De oude tuindorpen, Buiksloot, Kadoelen en de Nieuwendammer- en Schellingwouderdijk vind ik érg leuk aan Noord. Verder natuurlijk Landelijk Noord, ten noorden van de ring. Buikslotermeerplein is handig doch lelijk.
De rest van Noord vind ik in grote lijnen stiekem eigenlijk maar niks

suggesties? het kringlooptopic misschien?quote:Op maandag 5 maart 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb donderdag de kinderen elders ondergebracht en ga in m'n uppie een dagje op speurtocht!Op het programma staan:
- Ikea
- Neef Louis
- kringloopwinkel
Kom maar door met suggesties in Amsterdam.

Ja gaaf is ie hequote:Op maandag 5 maart 2012 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, de houten pootjes! Geweldig!
[ afbeelding ]
Zijn je poezen krabbers? Zo niet, doen!

quote:Op maandag 5 maart 2012 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Weet je wat het is, je hebt altijd wel een goede reden om zo'n bank niet te kopen. De katten kunnen er een ongelukje op krijgen, een kind kan er een bord spaghetti overheen gooien, en als je kind het niet doet doet je lief het wel. Maar hey, het leven is te kort om alsmaar met een crappy bank opgescheept te zitten.

grijsquote:Op maandag 5 maart 2012 21:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zegt zij die mij een lichte bank afraadde
We hebben trouwens een grijze besteld![]()

Ja ach, als je het niet kunt lijden moet je het natuurlijk niet doen. Maar verder vind ik het echt heel fijn om spullen te kopen die ik mooi én knap gemaakt vind. Ik heb bijvoorbeeld een bijzettafeltje (Dutch design, tsjing tsjing, je hebt hem volgens mij voorbij zien komen) op het oog dat ik normaliter te duur zou vinden maar dat ik over een tijdje, als we het geld gespaard hebben, gewoon ga kopen. Bij de Ikea was zoiets 10x zo goedkoop geweest.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:54 schreef bl0emetjE het volgende:
Daarbij heb ik nog het een en ander aan inboedel in de verkoop gegooid, dus alles bij elkaar hebben we dan met een beetje mazzel al een groot gedeelte van de bank bij elkaar.

Heb ik nietquote:Op maandag 5 maart 2012 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat zou ik wel doen, een donkere kleur nemen.
Doe eens een foto, DML?

Dat herken ik ook wel, een half jaar geleden hebben we ook zo'n gave eettafel gekocht. Die viel qua prijs nog erg mee (was rond de 700 euro) maar elke dag ben ik er weer super blij meequote:Op maandag 5 maart 2012 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja ach, als je het niet kunt lijden moet je het natuurlijk niet doen. Maar verder vind ik het echt heel fijn om spullen te kopen die ik mooi én knap gemaakt vind. Ik heb bijvoorbeeld een bijzettafeltje (Dutch design, tsjing tsjing, je hebt hem volgens mij voorbij zien komen) op het oog dat ik normaliter te duur zou vinden maar dat ik over een tijdje, als we het geld gespaard hebben, gewoon ga kopen. Bij de Ikea was zoiets 10x zo goedkoop geweest.

Ziet er handig uit! Zonder kinderen zou ik het zeker doen. Met kinderen durf ik het niet aan. Als er dan iets omvalt komt het op de bank. Zo ben ik dan ook wel weer.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:15 schreef bl0emetjE het volgende:
Ah kijk:
[ afbeelding ]
Zulke dingen hebben we dus ook, die leggen we random op de bank of een poef. Eentje hebben we door midden gezaagd, hebben we twee kleinere. Erg handige dingen!
Zoiets vond ik ook nog net op google:
[ afbeelding ]
Twee krukjes erbij, et voila, geen salontafel meer nodig!

Die vraag had ik eerder in dit topic al gesteld omdat Mr.DML dat net zo stelde jaquote:Op maandag 5 maart 2012 22:21 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik breek ff in......hoe doen jullie dat zonder salontafel en bezoek of een verjaardag???? Misschien zijn onze verjaardagen ook wel uitzonderlijk (zon 30 man in huis) en dan kunnen we echt niet zonder salontafel om koffie, vlaai, chips en alles kwijt te kunnen.....
Als je nooit bezoek krijgt enzo snap ik het nog wel, maar dat lijkt me sterk toch

Wie dacht je dat daar straks in die hoek zit?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
Maar je hebt toch een hoekbank straks? Daar kan hij zijn benen toch op gooien?

Oeh ik vind het best een tof kastje!quote:Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mr.DML ziet het echt niet voor zich zonder salontafel terwijl ik denk dat het zo vol wordt met...
Dit lelijke geval [ afbeelding ]
Verven is Geen optie! Hij moet er gewoon uit(En dan heb ik al twee van zulke dingen de deur uit gekregen de laatste weken
)

Daar hoef je niet voor in de hoek te zitten! Da's juist het voordeel van een hoekbank, dat je er allebei lekker op kunt hangen.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wie dacht je dat daar straks in die hoek zit?

Een los blad van marmer. We hebben een kleinere versie ook nog bij zijn ouders staan. Hebbuh?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oeh ik vind het best een tof kastje!![]()
Wat is de bovenste laag?

Heb je een plattegrondje via Floorplanner?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, heb je onze tv kast gezien? Die wil ik op geen andere plek in de kamer. We zouden hooguit de bank kunnen draaien idd maar dat moet ik in het echt zien denk ik. Hij komt over twee weken dus to be continued.

quote:Op maandag 5 maart 2012 22:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Een los blad van marmer. We hebben een kleinere versie ook nog bij zijn ouders staan. Hebbuh? Kopuh?![]()

Ja moet ik hem hier neer gooien of Fb?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je een plattegrondje via Floorplanner?

Gooi maar hier neer, hoor. Ik vind het leuk.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja moet ik hem hier neer gooien of Fb?
Goede wijziging iddMr.DML kan er alleen afstand van doen als het doekoes oplevert

Vertel vertel. Ik ben nog verbaasd dat jouw kinders dat kastje gewoon negerenquote:Op maandag 5 maart 2012 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Hola, ik heb ineens een idee voor het vervangen van ons tv-kastje! En we hebben het al in huis! Morgen eens in de groep gooien.

Hmm ja...dat is een optie, maar gaat hier waarschijnlijk niet lukkenquote:Op maandag 5 maart 2012 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, kleine bijzettafeltjes dus. En als we veel hapjes hebben, zetten we die op de eettafel. Heeft de visite meteen een reden om op te staan en ontstaat er niet zo'n suffe sfeer waarin iedereen zich op een stoel parkeert en er niet meer vanaf komt.

Dat doen ze niet, hoor. Maar als ze aan de apparatuur gaan zitten dirigeer ik ze naar het speelgoed ernaast.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Vertel vertel. Ik ben nog verbaasd dat jouw kinders dat kastje gewoon negeren

quote:Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef Tyler-Girl het volgende:
al merk ik dat ik al een stuk onpratischer probeer te denken/inrichten dan dat pap en mam doen/zouden doen

En dat werkt zonder dramatische banaanpartijen en de hele rambam?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat doen ze niet, hoor. Maar als ze aan de apparatuur gaan zitten dirigeer ik ze naar het speelgoed ernaast.

Het begon al met dat ik een 4 persoonsbank wil ipv een 3 en een 2zits.....dus er is dan geen plaats naast de bank voor een bijzettafeltje. en een buffetkast met open vakjes ipv overal deurtjes enzo.....quote:

En waar staat de televisie? Onderin? Ohnee, dat was de kist van Puck. In de Besta-kast?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
En dat werkt zonder dramatische banaanpartijen en de hele rambam?
Ik ben nog een kneus met de floorplanner DUS...
Aan de rechterkant is allemaal raam met radiatoren er onder en twee balkondeuren. Dat witte is een draagbalk![]()
[ afbeelding ]

Nou gezien het feit dat we willen verhuizen zou ik zeggen de tafel en de tv kast laten staan want dat scheelt een hoop gedoe met kabels en lampen verleggen/verhangen.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, maar dan moet je de boel echt om gaan gooien! Zo zit je niet lekker voor de tv. Zijn er dingen heilig in de opstelling?
Je hebt best veel ruimte in het midden!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |