abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108731135
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 01:16 schreef Lkw het volgende:

[..]

De oude tuindorpen, Buiksloot, Kadoelen en de Nieuwendammer- en Schellingwouderdijk vind ik érg leuk aan Noord. Verder natuurlijk Landelijk Noord, ten noorden van de ring. Buikslotermeerplein is handig doch lelijk.

De rest van Noord vind ik in grote lijnen stiekem eigenlijk maar niks :)
Het verbaast me eigenlijk hoe gemakkelijk je de lelijke dingen kunt omzeilen. Zo hebben verschillende mensen me gewaarschuwd voor Floradorp, maar ik kom er nooit en merk er dus niks van. Als je er niets te zoeken hebt, maakt het geen deel uit van je dagelijks leven. Hiervoor woonde ik bij de Indische buurt; stiekem vond ik die buurt maar niks.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108731239
Volgens mij zij de 'slechte' stukken van Noord ook vooral vervelend als je er echt woont, niet als je er alleen maar doorheen komt.
pi_108757768
Ik heb donderdag de kinderen elders ondergebracht en ga in m'n uppie een dagje op speurtocht! *O* Op het programma staan:

- Ikea
- Neef Louis
- kringloopwinkel

Kom maar door met suggesties in Amsterdam. :s)
pi_108760188
loeszie: Wat een leuke smaak en inrichting heb je! Ook weer fijne foto's om inspiratie op te doen!

claudia: Wat worden de kinderkamers leuk O+ Ik vind het behangbeest op de foto best bij het kleed passen trouwens.
En ik had het al eerder genoemd, maar ik vind jullie schilderij boven de eettafel ook erg mooi, vooral het kleurgebruik en de rustige uitstraling.

Hier is de bank nog niet verkocht ;) dus tot die tijd vooral inspiratie opdoen. Ik heb wel al een bank op het oog, maar dat is meteen weer een prijzige natuurlijk... Namelijk de Montis Axel. En dan met houten pootjes en grijze stof en dan een 3 of 4 zitter, lekker breed. Maar wellicht kan ik ergens een gelijkende bank op de kop tikken voor een ietsje vriendelijker prijsje :9 want poezen en in de toekomst wellicht een kindje ;)
pi_108760336
Ja, de houten pootjes! Geweldig!

Zijn je poezen krabbers? Zo niet, doen!
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 21:40:13 #256
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108760495
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb donderdag de kinderen elders ondergebracht en ga in m'n uppie een dagje op speurtocht! *O* Op het programma staan:

- Ikea
- Neef Louis
- kringloopwinkel

Kom maar door met suggesties in Amsterdam. :s)
suggesties? het kringlooptopic misschien?
pi_108760535
Ik vind Ivans kamer nu echt een fijn plekje. Het kleed ga ik gek genoeg steeds meer waarderen. We liggen er zo heerlijk op, 's avonds bij het bedritueel, en dan lezen we een boek. De giraf vind ik ook mooi, en Lena is er erg door gebiologeerd. De schappen geven op een of andere manier meer gevoel van ruimte en daar ben ik ook blij mee!

Donderdag wil ik lijsten kopen om de prenten op te hangen. Ik heb ook leuke ansichtkaarten gekocht. Ik weet nog niet of ik die al meteen ophang, maar ik kon ze niet laten liggen.

pi_108760809
quote:
17s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, de houten pootjes! Geweldig!

[ afbeelding ]

Zijn je poezen krabbers? Zo niet, doen!
Ja gaaf is ie he O+ Ben er wel een beetje verliefd op en mijn vriend vindt hem ook mooi!

De poezen zijn geen krabbers, tenminste, dat doen ze netjes aan de krabton *) Dus als iemand nou onze bank voor een beetje leuk prijsje gaat overnemen, dan zie ik mogelijkheden!

En dat behangbeest is zeker erg gaaf, mooie rustige kleur ook! Sowieso vind ik dat je een fijne kijk op kleur hebt.

Wow, wat gaaf die afbeelding op de ansichtkaart!
pi_108761057
Weet je wat het is, je hebt altijd wel een goede reden om zo'n bank niet te kopen. De katten kunnen er een ongelukje op krijgen, een kind kan er een bord spaghetti overheen gooien, en als je kind het niet doet doet je lief het wel. Maar hey, het leven is te kort om alsmaar met een crappy bank opgescheept te zitten.
pi_108761211
Zegt zij die mij een lichte bank afraadde :6

We hebben trouwens een grijze besteld :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108761587
quote:
6s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Weet je wat het is, je hebt altijd wel een goede reden om zo'n bank niet te kopen. De katten kunnen er een ongelukje op krijgen, een kind kan er een bord spaghetti overheen gooien, en als je kind het niet doet doet je lief het wel. Maar hey, het leven is te kort om alsmaar met een crappy bank opgescheept te zitten.
O+

Sounds like music to my ears en hartstikke waar ook gewoon!

Daarbij heb ik nog het een en ander aan inboedel in de verkoop gegooid, dus alles bij elkaar hebben we dan met een beetje mazzel al een groot gedeelte van de bank bij elkaar.
pi_108761606
Ja, dat zou ik wel doen, een donkere kleur nemen.

Doe eens een foto, DML?
pi_108761611
quote:
12s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zegt zij die mij een lichte bank afraadde :6

We hebben trouwens een grijze besteld :+

grijs O+ goede keus ;)
pi_108761790
quote:
17s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:54 schreef bl0emetjE het volgende:

Daarbij heb ik nog het een en ander aan inboedel in de verkoop gegooid, dus alles bij elkaar hebben we dan met een beetje mazzel al een groot gedeelte van de bank bij elkaar.
Ja ach, als je het niet kunt lijden moet je het natuurlijk niet doen. Maar verder vind ik het echt heel fijn om spullen te kopen die ik mooi én knap gemaakt vind. Ik heb bijvoorbeeld een bijzettafeltje (Dutch design, tsjing tsjing, je hebt hem volgens mij voorbij zien komen) op het oog dat ik normaliter te duur zou vinden maar dat ik over een tijdje, als we het geld gespaard hebben, gewoon ga kopen. Bij de Ikea was zoiets 10x zo goedkoop geweest.
pi_108761896
quote:
10s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat zou ik wel doen, een donkere kleur nemen.

Doe eens een foto, DML?
Heb ik niet :P

Ik ben nu een behangetje aan het uitzoeken en aan het discussiëren met de meneer over wel of geen salontafel nemen :D
En ik probeer een oplossing te vinden om die spuuglelijke ladenkast er uit te werken maar niet de opbergruimte te verliezen.
The way you rock'n'roll
pi_108761979
Geen salontafel! Doe! Het! Niet!

Wat voor soort behang zoek je? Ik ken inmiddels zo'n beetje elk type. :+

Welk kastje bedoel je? Is verven geen optie?
pi_108762342
Mr.DML ziet het echt niet voor zich zonder salontafel terwijl ik denk dat het zo vol wordt met...

Dit lelijke geval
Verven is Geen optie! Hij moet er gewoon uit :X (En dan heb ik al twee van zulke dingen de deur uit gekregen de laatste weken :7 )

Maar door de hoekbank die we gekocht hebben past er eigenlijk geen kast met net zoveel opbergruimte naast maar de gehele ramenpartij heeft radiatoren en een draagbalk in het midden dus daar kan je ook niks zetten. Blijft over de plek waar de speelgoedkist staat en die kist dan toch voor de radiator.
Meer foto's staan op fb ;)

Ik vind dit behang wel wat trouwens
The way you rock'n'roll
pi_108762491
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja ach, als je het niet kunt lijden moet je het natuurlijk niet doen. Maar verder vind ik het echt heel fijn om spullen te kopen die ik mooi én knap gemaakt vind. Ik heb bijvoorbeeld een bijzettafeltje (Dutch design, tsjing tsjing, je hebt hem volgens mij voorbij zien komen) op het oog dat ik normaliter te duur zou vinden maar dat ik over een tijdje, als we het geld gespaard hebben, gewoon ga kopen. Bij de Ikea was zoiets 10x zo goedkoop geweest.
Dat herken ik ook wel, een half jaar geleden hebben we ook zo'n gave eettafel gekocht. Die viel qua prijs nog erg mee (was rond de 700 euro) maar elke dag ben ik er weer super blij mee O+ Een ovale van teakhout is het. En liever ook 1 mooi ding dan 3 net-niet dingen. Dus vandaar de halve inboedel in de verkoop en dan maar eens azen op die mooie bank!

Ik heb op pinterest inderdaad wat super gave tafeltjes voorbij zien komen, straks even spieken welke het is!

Oh en over de salontafel: Ik vind het ook fijner om gewoon een paar kleine krukjes als bijzettafeltjes te gebruiken, die zet je ook makkelijk opzij. En ik heb eens bij een winkel een soort houten matjes gekocht die je op de bank, bankleuning of poef kunt leggen en waar je dan spullen op kwijt kunt, ook extreem handig! Eens kijken of ik er een plaatje van kan vinden.
pi_108762710
Voor welke ruimte zoek je behang, DML?

En kun je niet iets van opbergruimte aan de muur hangen, boven de bank? Je kunt ook een hoofdeinde van de Ikea met opbergruimte achter de bank zetten:

pi_108762800
Voor de muur die je achter dat kastje ziet. Het komt dus achter de bank dat behang.

Dat hoofdbord vind ik niks sorry en bij lange na niet genoeg voor de zooi die in die 6 lades zit :@
The way you rock'n'roll
pi_108762959
Ah kijk:

Zulke dingen hebben we dus ook, die leggen we random op de bank of een poef. Eentje hebben we door midden gezaagd, hebben we twee kleinere. Erg handige dingen!

Zoiets vond ik ook nog net op google:

Twee krukjes erbij, et voila, geen salontafel meer nodig!
pi_108763002
Als zo'n hoofdeinde niet boven de bank uitsteekt kan het wel. Maar ik heb niet gekeken hoe hoog die is.
pi_108763027
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:15 schreef bl0emetjE het volgende:
Ah kijk:
[ afbeelding ]

Zulke dingen hebben we dus ook, die leggen we random op de bank of een poef. Eentje hebben we door midden gezaagd, hebben we twee kleinere. Erg handige dingen!

Zoiets vond ik ook nog net op google:
[ afbeelding ]

Twee krukjes erbij, et voila, geen salontafel meer nodig!
Ziet er handig uit! Zonder kinderen zou ik het zeker doen. Met kinderen durf ik het niet aan. Als er dan iets omvalt komt het op de bank. Zo ben ik dan ook wel weer. :+
pi_108763077
Dat blijft nooit liggen met een kind. Tenminste niet met de mijne :')
The way you rock'n'roll
pi_108763189
Whehe, kijk, daar kan ik dan meteen weer wat leren, niet handig met kinderen zulke dingen!

Nou ja, een bakje chips zo tussenin op de bank als je een film kijkt bijv.
  maandag 5 maart 2012 @ 22:21:54 #276
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108763350
Ik breek ff in......hoe doen jullie dat zonder salontafel en bezoek of een verjaardag???? Misschien zijn onze verjaardagen ook wel uitzonderlijk (zon 30 man in huis) en dan kunnen we echt niet zonder salontafel om koffie, vlaai, chips en alles kwijt te kunnen.....

Als je nooit bezoek krijgt enzo snap ik het nog wel, maar dat lijkt me sterk toch
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_108763515
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:21 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik breek ff in......hoe doen jullie dat zonder salontafel en bezoek of een verjaardag???? Misschien zijn onze verjaardagen ook wel uitzonderlijk (zon 30 man in huis) en dan kunnen we echt niet zonder salontafel om koffie, vlaai, chips en alles kwijt te kunnen.....

Als je nooit bezoek krijgt enzo snap ik het nog wel, maar dat lijkt me sterk toch
Die vraag had ik eerder in dit topic al gesteld omdat Mr.DML dat net zo stelde ja :D
Hij is ook erg bezorgd over waar hij zijn voeten moet laten :')
Overigens waren we op de laatste verjaardag alleen maar bezig het bij de kleintjes weg te houden en moest het vooral hoog gezet worden allemaal :P
The way you rock'n'roll
pi_108763541
Nou, kleine bijzettafeltjes dus. En als we veel hapjes hebben, zetten we die op de eettafel. Heeft de visite meteen een reden om op te staan en ontstaat er niet zo'n suffe sfeer waarin iedereen zich op een stoel parkeert en er niet meer vanaf komt. :Y)
pi_108763605
Maar je hebt toch een hoekbank straks? Daar kan hij zijn benen toch op gooien?
pi_108763718
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
Maar je hebt toch een hoekbank straks? Daar kan hij zijn benen toch op gooien?
Wie dacht je dat daar straks in die hoek zit? :+

En zijn benen erbij gooien gaat niet omdat de hoek de andere richting op is dan de tv dus dat zit wat rottig denk ik.
The way you rock'n'roll
pi_108763771
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mr.DML ziet het echt niet voor zich zonder salontafel terwijl ik denk dat het zo vol wordt met...

Dit lelijke geval [ afbeelding ]
Verven is Geen optie! Hij moet er gewoon uit :X (En dan heb ik al twee van zulke dingen de deur uit gekregen de laatste weken :7 )

Oeh ik vind het best een tof kastje! :o :D
Wat is de bovenste laag?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_108763789
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wie dacht je dat daar straks in die hoek zit? :+
Daar hoef je niet voor in de hoek te zitten! Da's juist het voordeel van een hoekbank, dat je er allebei lekker op kunt hangen.

Als de hoek niet handig is, is het misschien een optie om de bank te draaien. Of je zet de tv anders. Niet zo rigide denken!
pi_108763918
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:28 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Oeh ik vind het best een tof kastje! :o :D
Wat is de bovenste laag?
Een los blad van marmer. We hebben een kleinere versie ook nog bij zijn ouders staan. Hebbuh? :7

Claudia, heb je onze tv kast gezien? Die wil ik op geen andere plek in de kamer. We zouden hooguit de bank kunnen draaien idd maar dat moet ik in het echt zien denk ik. Hij komt over twee weken dus to be continued.

En tot zo ver de topickaping. Sorry hoor :@
The way you rock'n'roll
pi_108763949
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Claudia, heb je onze tv kast gezien? Die wil ik op geen andere plek in de kamer. We zouden hooguit de bank kunnen draaien idd maar dat moet ik in het echt zien denk ik. Hij komt over twee weken dus to be continued.
Heb je een plattegrondje via Floorplanner?
pi_108763987
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Een los blad van marmer. We hebben een kleinere versie ook nog bij zijn ouders staan. Hebbuh? Kopuh? :7

pi_108764085
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je een plattegrondje via Floorplanner?
Ja moet ik hem hier neer gooien of Fb?

Goede wijziging idd :D Mr.DML kan er alleen afstand van doen als het doekoes oplevert :P
The way you rock'n'roll
pi_108764156
Hola, ik heb ineens een idee voor het vervangen van ons tv-kastje! En we hebben het al in huis! Morgen eens in de groep gooien.
pi_108764189
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja moet ik hem hier neer gooien of Fb?

Goede wijziging idd :D Mr.DML kan er alleen afstand van doen als het doekoes oplevert :P
Gooi maar hier neer, hoor. Ik vind het leuk.
pi_108764210
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Hola, ik heb ineens een idee voor het vervangen van ons tv-kastje! En we hebben het al in huis! Morgen eens in de groep gooien.
Vertel vertel. Ik ben nog verbaasd dat jouw kinders dat kastje gewoon negeren :o
The way you rock'n'roll
  maandag 5 maart 2012 @ 22:36:29 #290
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108764231
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, kleine bijzettafeltjes dus. En als we veel hapjes hebben, zetten we die op de eettafel. Heeft de visite meteen een reden om op te staan en ontstaat er niet zo'n suffe sfeer waarin iedereen zich op een stoel parkeert en er niet meer vanaf komt. :Y)
Hmm ja...dat is een optie, maar gaat hier waarschijnlijk niet lukken :P
Maar ik snap de reden van geen salontafel willen ook wel hoor....Zo zou ik mijn huis graag vol zetten met poefs en krukjes...maar ja zo onpraktisch :P

al merk ik dat ik al een stuk onpratischer probeer te denken/inrichten dan dat pap en mam doen/zouden doen
pi_108764257
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Vertel vertel. Ik ben nog verbaasd dat jouw kinders dat kastje gewoon negeren :o
Dat doen ze niet, hoor. Maar als ze aan de apparatuur gaan zitten dirigeer ik ze naar het speelgoed ernaast.
pi_108764296
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef Tyler-Girl het volgende:

al merk ik dat ik al een stuk onpratischer probeer te denken/inrichten dan dat pap en mam doen/zouden doen
_O-
pi_108764404
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat doen ze niet, hoor. Maar als ze aan de apparatuur gaan zitten dirigeer ik ze naar het speelgoed ernaast.
En dat werkt zonder dramatische banaanpartijen en de hele rambam?

Ik ben nog een kneus met de floorplanner DUS...
Aan de rechterkant is allemaal raam met radiatoren er onder en twee balkondeuren. Dat witte is een draagbalk :+
The way you rock'n'roll
  maandag 5 maart 2012 @ 22:40:08 #294
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108764461
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-
Het begon al met dat ik een 4 persoonsbank wil ipv een 3 en een 2zits.....dus er is dan geen plaats naast de bank voor een bijzettafeltje. en een buffetkast met open vakjes ipv overal deurtjes enzo.....

en zo oud en bekrompen zijn mijn ouders niet eens:P
pi_108764531
Heel oude foto:

We hebben nog 3 keukenkastjes die ik op kan hangen, net iets boven de grond. Ik zou er dan denk ik één iets hoger hangen. En misschien zou ik ze niet strak tegen elkaar hangen.

Ik weet alleen niet of ik deze deurjes in de woonkamer wil, maar misschien kan ik daar iets op bedenken (plakplastic?).
pi_108764658
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

En dat werkt zonder dramatische banaanpartijen en de hele rambam?

Ik ben nog een kneus met de floorplanner DUS...
Aan de rechterkant is allemaal raam met radiatoren er onder en twee balkondeuren. Dat witte is een draagbalk :+
[ afbeelding ]
En waar staat de televisie? Onderin? Ohnee, dat was de kist van Puck. In de Besta-kast?
pi_108764685
Ik vind het wel een mooi idee eigenlijk Claudia :Y Hoewel dat rood idd ook niet echt mijn kleur zou zijn.

Ja de tv staat onderin die kast. Het is een mega geval uit de Besta serie van Ikea.

Niet editten als ik edit }:| :P
The way you rock'n'roll
pi_108764845
Oh, maar dan moet je de boel echt om gaan gooien! Zo zit je niet lekker voor de tv. Zijn er dingen heilig in de opstelling?

Je hebt best veel ruimte in het midden!
pi_108765071
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, maar dan moet je de boel echt om gaan gooien! Zo zit je niet lekker voor de tv. Zijn er dingen heilig in de opstelling?

Je hebt best veel ruimte in het midden!
Nou gezien het feit dat we willen verhuizen zou ik zeggen de tafel en de tv kast laten staan want dat scheelt een hoop gedoe met kabels en lampen verleggen/verhangen.

Ik vind het midden ook vrij leeg zo maar een salontafel zou op het kleed komen en het daar alleen maar voller maken vind ik persoonlijk. Ik dacht aan een poef/hocker of een stoel bij de draagbalk zoals we nu ook hebben. Er staat nu een chesterfield.

We zitten nu ook zo voor de tv al jaren :D
The way you rock'n'roll
pi_108765753
Ga je die Chesterfieldstoel wegdoen? Of heb je die al weggedaan?

Met de veranderingen die je al bedacht hebt wordt het echt veel beter! O+ En ruimte is juist fijn om te hebben. Je hebt de boel niet meteen vol te bouwen. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')