ik dacht dat rechts de droogtrommel was doordat die van de linker kennelijk het reservoir er uit ziet als een zeepbakjequote:Op woensdag 21 maart 2012 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Nope.
Het is ook geen Miele trouwens. De wasmachine wel.
Ja precies. Ik wou eigenlijk nog een kraan, maar bij nader inzien weet ik niet goed waar die nodig voor zou zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:43 schreef Lienekien het volgende:
De wasbak zit wel op een afvoer, neem ik aan? Lijkt me een prima oplossing!
Oh, dat laatste inderdaad! Dat was ik waarschijnlijk vergeten omdat ik de strijd tegen vlekken al een tijdje geleden heb opgegeven.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:36 schreef Teslynd het volgende:
Handen was, slokje water drinken, vlekken voorbewerken.
Hij paste makkelijk in de auto. Maar onze Honda kan dan ook verbazingwekkend veel hebben!quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:38 schreef loeszie het volgende:
Ha je hebt hem ook aangeschaft. Ziet er goed uit! Paste hij in de auto? Wij moeten ook nog steeds naar de ikea maar ik denk dat het pas eind april gaat gebeuren omdat we dan een grotere auto kunnen lenen dat de connect car auto.
Ja. Dat magazijn ligt er wel heel dichtbij.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:32 schreef loeszie het volgende:
Toen wij dat ding wilde halen moesten we naar een ander magazijn...Toen dachten we dat komt wel een andere keer. Was dat nu ook zo?
Ik heb online een plaatje gevonden van een tuin die ik mooi vond, aan de hovenier gestuurd en die heeft een eerste opzet gemaakt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:12 schreef Bleie het volgende:
Hoe heb je eigenlijk da beplantingsplan van je tuin gemaakt? Ik heb er echt totaal geen verstand van, maar wil nu toch wel een beetje wat aan de tuin gaan doen...
Een dakterras lijkt me juist uitermate geschikt om met een hovenier over te praten. Je hebt immers heel specifieke wensen. En volgens mijn hovenier (quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:48 schreef miss_sly het volgende:
Ow, dat topic zal ik ook eens gaan bezoeken. B. vindt het onzin om met een hovenier te praten over ons dakterras, dus moet ik het anders gaan aanpakken
Die heb ik dan weer welquote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:59 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn schoonmaakster, mijn hovenier. Nu nog een kok.
Zie hier voor een paar suggesties. Of kijk hier als je van bamboe houdt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:59 schreef miss_sly het volgende:
Klinkt lekker decadenkt he, mijn hovenier?
Als je dat wil doen, graag. Ik wil dit jaar echt wat meer beplanting, ook grotere, op het dakterras. We hebben in januari in de uitverkoop twee grote potten gekocht bij Intratuin (twee voor de prijs van een, dat was wel erg fijn want die dingen zijn duur) en ik wil daar in ieder geval graag een struik en een boompje in. Maar wat?
Ja, dat vraag ik me ook af. Ik heb begrepen dat die volle grond nodig hebben?quote:Op maandag 26 maart 2012 00:30 schreef Teslynd het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe ze de boompjes en grote struiken goed houden in zo'n relatief kleine pot.
Nee, loeszie woont niet in het hoekhuis. En die tuinman is ook de onze.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:03 schreef Bleie het volgende:
Ziet er goed uit! Ik zag van de week bij het hoekhuis (is dat van Loeszie?) ook al een tuinman aan de gang. Ben je bij dat tuincentrum in Noord geweest dat voorbijkwam?
Jep! Als het goed is wel. Ik heb de soorten nog niet opgezocht. (Ik heb foto's gemaakt om dat alsnog te kunnen doen.)quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:45 schreef Teslynd het volgende:
Leuk die verschillende clematissen. Bloeien ze om de beurt?
Ah ja, bij ons heeft ook één stucadoor bijna alle huizen gedaan, en één tuinman alle vlonders (we hebben een slootje achter het huis) aangelegd.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, loeszie woont niet in het hoekhuis. En die tuinman is ook de onze.Hij was hier bezig, toen hebben ze hem aangeschoten, een offerte laten maken en nu doet hij ook hun tuin!
Welk tuincentrum bedoel je? Het laatstgenoemde? Daar ben ik nog niet geweest, maar loeszie wel.
Ik woon ook in Noord op de Nieuwendammerdijk, is er een tuincentrum in Noord WAAAAR?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:03 schreef Bleie het volgende:
Ziet er goed uit! Ik zag van de week bij het hoekhuis (is dat van Loeszie?) ook al een tuinman aan de gang. Ben je bij dat tuincentrum in Noord geweest dat voorbijkwam?
Ik ook!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Door dit topic krijg ik wel zin iets in mn tuin te doen
I'll be back.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wordt wel wat je tuin zo he Claudia! Leuk!
Voordeel van een clematis (vind.ik...tis denk niet helemaal plantvriendelijk verantwoord) dat je.m eruit.kan trekken en hij gewoon weer terugkomt
maar.goed hij is hier ook wat ouder. Hij groeit door onze braam en druif en was m een paar keer al helemaal zat, omdat,ie echt overal zat. Dus.eruit.getrokken (dacht ik) kwam ie gewoon weer op in t.voorjaar. Ik vind.de.bloemen ervan wel mooi namelijk
![]()
Door dit topic krijg ik wel zin iets in mn tuin te doen
Wat lief.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:56 schreef Leandra het volgende:
Zo, al even niet in dit topic geweest, wegens vakantie en bijna geen ontvangst, daarbij zijn foto-topics op de telefoon over het algemeen geen succes, maar Claudia![]()
Zowel de tuin als je wasmachine/droger/spoelbak combinatie... wat is het netjes
Welke haken zijn dat? Lijkt me voor de kinderfietsjes wel handig. En heb je een foto van jullie katrolsysteem? Ben ik heel benieuwd naar!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:23 schreef mefke79 het volgende:
En je kan fietsen ook ophangen, scheelt ook een boel ruimte. Wij hebben een simpel katrolsysteem waar de 'reserve' fiets aanhangt. Maar ook Ikea heeft haken waar je heel wat aan kwijt kan.
Waarschijnlijk hetzelfde als het eerste stuk links, maar dan over de hele lengte. Dat zou mijn voorkeur in ieder geval hebben en de buren aan de andere kant vinden de schutting gelukkig mooi. Het enige probleem is nog dat Hillhout zit te klooien met de levering. (Lees: ze adverteren al weken met hun nieuwe schutting, maar het is nog steeds onbekend wanneer die leverbaar is. Onze hovenier kon met grote mazzel aan één exemplaar komen, een showmodel.)quote:Claudia, ikje buitenbank! En wat is je tuin mooi aan het worden. Wat komt er eigenlijk aan de andere kant voor soort schutting?
Dat voelt dan wel beschut, als je op de buitenbank zit! Leuk, hoor.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welke haken zijn dat? Lijkt me voor de kinderfietsjes wel handig. En heb je een foto van jullie katrolsysteem? Ben ik heel benieuwd naar!
[..]
Waarschijnlijk hetzelfde als het eerste stuk links, maar dan over de hele lengte.
Ja, en er komen sowieso nog véél planten. Dat valt nu niet zo op, maar de borders rechts heb ik bewust vrij breed gehouden. Ik wil straks takken met bloesem over de bank hebben hangen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:40 schreef Smallish het volgende:
[..]
Dat voelt dan wel beschut, als je op de buitenbank zit! Leuk, hoor.
Leuk dat oranje, staat ook warmquote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Net even een overzichtsfoto gemaakt voor het vergelijk straks, als er planten in staan:
[ afbeelding ]
Ziet er echt super uit!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Net even een overzichtsfoto gemaakt voor het vergelijk straks, als er planten in staan:
[ afbeelding ]
Dat idee heb ik ook maar gejat! Dit waren mijn inspiratieplaatjes:quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Leuk dat oranje, staat ook warmEn wat ik ook leuk vind, dat je dat 'strookje' voor de schuifdeuren hebt voor plantjes, ik zie meestal mensen enkel randjes van de tuin pakken, jij hebt hem best gedurfd zo geplaatst, erg leuk!
Even voor de nieuwsgierigheidquote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
En we hebben de zandbak in elkaar gezet en geïnstalleerd:
[ afbeelding ]
Nee, daar zaten platen tegenaan. Niet heel fraai, hoor, maar goed genoeg.quote:Op maandag 2 april 2012 17:02 schreef Ooi86 het volgende:
Claudia, even een vraagje: hebben jullie de hele zolder laten stuken? Dus ook de schuine dakdelen?
Die zandhopen blijven in ieder geval. De huizen daar staan verzonken in het zand. Wat de begane grond lijkt is dan ook niet de begane grond; er zit alleen een voordeur met hal naar de 1e verdieping, de woonkamer.quote:Op maandag 2 april 2012 17:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Even voor de nieuwsgierigheid; daar tegenover jullie, die zandhopen bij die 2 huizen, is dat iets dat zo blijft of staat het klaar om gebruikt te worden?
Bedoel je dat je van masking tape een soort lijstje wilt maken?quote:Op maandag 2 april 2012 17:34 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb in dit topic wat gelezen over making tape en bijvoorbeeld de mogelijkheid om foto's op de muur te plakken, in random 'lijstjes'. Heeft er iemand ook een voorbeeldfoto van, want ik wil het mijn vriend laten zien, maar kan zelf geen voorbeeld vinden via Google. Lijkt me een leuke optie voor ons trappenhuis.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |