abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109092479
Vandaag heb ik met de hovenier overlegd over het beplantingsplan! Eigenlijk hebben we alles nu compleet. Ik twijfel alleen nog over de haag die we in onze voortuin hebben ('carpinus betulus'). Die staat er een groot deel van het jaar maar dor bij. We zouden die kunnen vervangen door een andere, groenblijvende haag.

De planten op het lijstje zijn nu, voor de achtertuin:
- Appelboom
- Heuchera
- Hosta
- Vrouwenmantel
- Photinia (als struik en op stam)
- Laurier
- Rode bes
- Niet-woekerende bamboe

In de voortuin komt een pruimenboom. O+ Tegen de voorgevel wil ik een passiebloem. En voor zover er ruimte voor is komt er Camelia.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_109238164
Wauw klinkt goed jullie plan, heerlijk straks alles lekker groen en in bloei O+

Ik vraag brutaal even aandacht voor ons nieuwbouwhuis-keuken-dilemma aangezien ik hier zoveel goede en leuke ideeën van mensen heb zien langskomen.. en daar kan ik ook wel wat van gebruiken :D :D

Keukenindeling?
pi_109345754
Oh, ik ga even kijken! En ik kom straks nog een foto plaatsen van het resultaat van afgelopen weekeinde.
pi_109347482
Zaterdag hebben we bij de Ikea een werkbank ('Udden') gekocht en geïnstalleerd. Er zit een gootsteen bij waar ik het reservoir van de droger in kan legen.

pi_109347779
kun je je miele droger niet direct op de afvoer aansluiten? heel vaak kan dat wel nml
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_109349696
Nope.

Het is ook geen Miele trouwens. De wasmachine wel.
pi_109350244
quote:
9s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Nope.

Het is ook geen Miele trouwens. De wasmachine wel.
ik dacht dat rechts de droogtrommel was doordat die van de linker kennelijk het reservoir er uit ziet als een zeepbakje :')
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:43:15 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109350280
De wasbak zit wel op een afvoer, neem ik aan? Lijkt me een prima oplossing!
The love you take is equal to the love you make.
pi_109350437
Mooie oplossing! Ik wou dat wij de droger en wasmachine naast elkaar konden zetten...
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:51:17 #111
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_109350572
Ziet er mooi uit zo!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_109350599
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:43 schreef Lienekien het volgende:
De wasbak zit wel op een afvoer, neem ik aan? Lijkt me een prima oplossing!
Ja precies. Ik wou eigenlijk nog een kraan, maar bij nader inzien weet ik niet goed waar die nodig voor zou zijn.

Je ziet het er niet aan af, maar het was een pokkewerk om de werkbank te installeren. De schroeven zijn van slechte kwaliteit en sommige schroeven zitten op plekken waar je moeilijk bij kunt. Daardoor was een andere opstelling niet mogelijk. (Ik had liever de gesloten delen van het werkblad naast elkaar gehad.)
pi_109352132
Handen was, slokje water drinken, vlekken voorbewerken.

Het ziet er erg goed uit zo. Gootsteen in het midden is altijd handig om van de ene kant naar de andere te kunnen werken. Maar hier zit er dus een naad tussen. Bij nat werk kan dat onhandig zijn. Maar niet zo erg als in een keuken, waar je veel immers vaker aan het aanrecht bezig bent.
pi_109352209
Ha je hebt hem ook aangeschaft. Ziet er goed uit! Paste hij in de auto? Wij moeten ook nog steeds naar de ikea maar ik denk dat het pas eind april gaat gebeuren omdat we dan een grotere auto kunnen lenen dat de connect car auto.
pi_109352316
Welke kleur groen is dat die je in de kamer van Ivan hebt gebruikt? Wil zo'n kleur ook op een wand in de woonkamer toe gaan passen.
pi_109353644
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:36 schreef Teslynd het volgende:
Handen was, slokje water drinken, vlekken voorbewerken.
Oh, dat laatste inderdaad! Dat was ik waarschijnlijk vergeten omdat ik de strijd tegen vlekken al een tijdje geleden heb opgegeven. :+

Wat geknoei met water is gelukkig niet erg. De vloer kan het hebben.
pi_109353701
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:38 schreef loeszie het volgende:
Ha je hebt hem ook aangeschaft. Ziet er goed uit! Paste hij in de auto? Wij moeten ook nog steeds naar de ikea maar ik denk dat het pas eind april gaat gebeuren omdat we dan een grotere auto kunnen lenen dat de connect car auto.
Hij paste makkelijk in de auto. Maar onze Honda kan dan ook verbazingwekkend veel hebben!

Ik wil best een keertje meerijden naar de Ikea, hoor. Het is bizar hoe snel je er bent. Het kost ons 2 minuten meer dan toen we in Oost woonden, en de Ikea zit in Oost. :D
pi_109354329
Toen wij dat ding wilde halen moesten we naar een ander magazijn...Toen dachten we dat komt wel een andere keer. Was dat nu ook zo?
pi_109431161
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:32 schreef loeszie het volgende:
Toen wij dat ding wilde halen moesten we naar een ander magazijn...Toen dachten we dat komt wel een andere keer. Was dat nu ook zo?
Ja. Dat magazijn ligt er wel heel dichtbij.
pi_109432412
Hoe heb je eigenlijk da beplantingsplan van je tuin gemaakt? Ik heb er echt totaal geen verstand van, maar wil nu toch wel een beetje wat aan de tuin gaan doen...
pi_109432500
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:12 schreef Bleie het volgende:
Hoe heb je eigenlijk da beplantingsplan van je tuin gemaakt? Ik heb er echt totaal geen verstand van, maar wil nu toch wel een beetje wat aan de tuin gaan doen...
Ik heb online een plaatje gevonden van een tuin die ik mooi vond, aan de hovenier gestuurd en die heeft een eerste opzet gemaakt. :Y) Daarna ben ik zelf aan de slag gegaan. Elke keer als ik hem hier zie - hij doet ook de tuin van de buren - dan bespreek ik weer even een plannetje. Ideaal.

Ook een fijn topic: Het Grote Bloemen en Planten in Eigen Tuin Topic #7 Lente in aantocht!

Het is gewoon zelf heel lastig om met alle factoren rekening te houden, dus welke planten het goed doen op jouw groen, op die specifieke plek gezien de hoeveelheid zon, of de plant lang mooi en groen blijft, of de planten goed op elkaar afgestemd zijn zodat je zo lang mogelijk iets in je tuin hebt bloeien, hoeveel onderhoud je planten vergen, of ze veel rottigheid (ziektes) ongedierte) aantrekken, hoe geschikt de combinatie is met kleine kinderen...
pi_109433264
Dank, ik ga daar eens bijlezen. We hebben geen hovenier...
  Moderator vrijdag 23 maart 2012 @ 16:48:43 #123
5428 crew  miss_sly
pi_109433676
Ow, dat topic zal ik ook eens gaan bezoeken. B. vindt het onzin om met een hovenier te praten over ons dakterras, dus moet ik het anders gaan aanpakken :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_109433731
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:48 schreef miss_sly het volgende:
Ow, dat topic zal ik ook eens gaan bezoeken. B. vindt het onzin om met een hovenier te praten over ons dakterras, dus moet ik het anders gaan aanpakken :)
Een dakterras lijkt me juist uitermate geschikt om met een hovenier over te praten. Je hebt immers heel specifieke wensen. En volgens mijn hovenier ( :+ ) doen veel planten het niet zo goed in een pot.

Ik heb een boek met daarin verschillende tuinontwerpen. Ik wil wel de pagina's voor je bekijken met dakterrassen om te zien wat er zoal aan planten wordt geadviseerd.
  Moderator vrijdag 23 maart 2012 @ 16:59:11 #125
5428 crew  miss_sly
pi_109434063
Klinkt lekker decadenkt he, mijn hovenier? :D

Als je dat wil doen, graag. Ik wil dit jaar echt wat meer beplanting, ook grotere, op het dakterras. We hebben in januari in de uitverkoop twee grote potten gekocht bij Intratuin (twee voor de prijs van een, dat was wel erg fijn want die dingen zijn duur) en ik wil daar in ieder geval graag een struik en een boompje in. Maar wat?
pi_109434093
Mijn schoonmaakster, mijn hovenier. Nu nog een kok. :+
  Moderator vrijdag 23 maart 2012 @ 17:03:08 #127
5428 crew  miss_sly
pi_109434206
Whahaha, decadentie in Amserdam Noord :D Dan had je eigenlijk in Watergraafsmeer moeten blijven, daar is dat heel gewoon :P
pi_109434247
Daar had ik geen geld voor.
  Moderator vrijdag 23 maart 2012 @ 17:06:41 #129
5428 crew  miss_sly
pi_109434327
Wij wonen er wel, maar hebben dan weer geen geld voor hovenier en kok. Het is ook altijd wat.
pi_109440057
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:59 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn schoonmaakster, mijn hovenier. Nu nog een kok. :+
Die heb ik dan weer wel :7
/flauw
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_109442078
Je moet ook laten berekenen wat de draagkracht is. Ik ben mijn balkon aan het veranderen. Na jááren kreeg ik opeens sneren dat het veel te zwaar beladen is (potten, potgrond & water, stenen om de potten hoger te zetten).
  Moderator vrijdag 23 maart 2012 @ 20:53:35 #132
5428 crew  miss_sly
pi_109442219
Ons dakterras is nog niet zo lang geleden aangelegd, tijdens de vernieuwbouw van ons appartement en de balklaag is toen verstijfd, dus dat zit wel goed. We mogen er geen hot tub opzetten of een feestje geven met 100 man, maar dat waren we toch niet van plan ;)
  zondag 25 maart 2012 @ 23:51:38 #133
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_109516009
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:59 schreef miss_sly het volgende:
Klinkt lekker decadenkt he, mijn hovenier? :D

Als je dat wil doen, graag. Ik wil dit jaar echt wat meer beplanting, ook grotere, op het dakterras. We hebben in januari in de uitverkoop twee grote potten gekocht bij Intratuin (twee voor de prijs van een, dat was wel erg fijn want die dingen zijn duur) en ik wil daar in ieder geval graag een struik en een boompje in. Maar wat?
Zie hier voor een paar suggesties. Of kijk hier als je van bamboe houdt.
Stop the world, I want to get out.
pi_109517237
Ik vraag me altijd af hoe ze de boompjes en grote struiken goed houden in zo'n relatief kleine pot.
pi_109542396
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 00:30 schreef Teslynd het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe ze de boompjes en grote struiken goed houden in zo'n relatief kleine pot.
Ja, dat vraag ik me ook af. Ik heb begrepen dat die volle grond nodig hebben?
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2012 @ 20:28:30 #136
37843 lady-wrb
kortaf
pi_109543449
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:12 schreef innepin het volgende:

[..]

Die heb ik dan weer wel :7
/flauw
kookt hij thuis ook?

mijn partner is schilder en het schilderen hier is een meerjarenplan :P
  Moderator maandag 26 maart 2012 @ 20:30:07 #137
5428 crew  miss_sly
pi_109543517
Ik zie hier in Amsterdam echt vaak bovenop panden een dakterras met grotere bomen en struiken. En het is ook gewoon nodig om je dakterras aan te kleden en schaduw te creëren en eventueel wat wind weg te nemen. Buiten dat staat het natuurlijk een stuk gezelliger met wat planten, en dan niet alleen eenjarigen in een kleine pot.
pi_109543675
Ik ben er wel van overtuigd dat planten een dakterras gezelliger maken, maar ik ben benieuwd hoe grote planten het in pot doen. Misschien heeft iemand er zelf ervaring mee?
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2012 @ 20:49:13 #139
37843 lady-wrb
kortaf
pi_109544607
ik heb planten in een speciekuip staan. die hebben de winter gewoon overleefd.
je kan ze ook verpakken in noppenfolie (de potten dan)
de wortels moeten niet bevriezen dacht ik.

mijn perzikboompje staat in bloei O+
zo gezellig!
  Moderator maandag 26 maart 2012 @ 20:58:03 #140
5428 crew  miss_sly
pi_109545119
Veel olijfbomen staan ook in potten, en doen het ook prima. Misschien een topic openen in f&f om te kijken wat de ervaringen zijn. Ik open alleen liever nooit een topic :')
pi_109597463
Update!

We hebben wat extra spullen besteld voor in de keuken, namelijk een besteklade en een rekje voor in de apothekerskast. Die worden waarschijnlijk gratis gemonteerd. En er komt binnenkort iemand van Etna langs, want de oven doet het niet. We zitten er al vanaf het begin mee te klooien maar zijn er nu van overtuigd dat het niet aan ons ligt. :+

En vandaag komt er aan één kant een schutting!

Het zijn andere Clematissoorten dan we vantevoren hadden uitgezocht, want die hadden ze nu niet op voorraad. Deze zijn nog beter, want 3 van de 4 bloeien 2 keer per jaar!

Waarschijnlijk komt de rest van de beplanting volgende week woensdag erin! *O*
pi_109603840
Ziet er goed uit! Ik zag van de week bij het hoekhuis (is dat van Loeszie?) ook al een tuinman aan de gang. Ben je bij dat tuincentrum in Noord geweest dat voorbijkwam?
pi_109636003
Leuk die verschillende clematissen. Bloeien ze om de beurt?
pi_109642518
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:03 schreef Bleie het volgende:
Ziet er goed uit! Ik zag van de week bij het hoekhuis (is dat van Loeszie?) ook al een tuinman aan de gang. Ben je bij dat tuincentrum in Noord geweest dat voorbijkwam?
Nee, loeszie woont niet in het hoekhuis. En die tuinman is ook de onze. :+ Hij was hier bezig, toen hebben ze hem aangeschoten, een offerte laten maken en nu doet hij ook hun tuin!

Welk tuincentrum bedoel je? Het laatstgenoemde? Daar ben ik nog niet geweest, maar loeszie wel.
pi_109642528
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:45 schreef Teslynd het volgende:
Leuk die verschillende clematissen. Bloeien ze om de beurt?
Jep! Als het goed is wel. Ik heb de soorten nog niet opgezocht. (Ik heb foto's gemaakt om dat alsnog te kunnen doen.)
pi_109642664
Ik heb zojuist foto's gemaakt van de schutting:

En de bank is binnengekomen!

pi_109642776
Die schutting is leuk!! Die bank is gaaf! En die bloemen zijn mooi!

Kortom: volgens mij wordt je tuin hartstikke gaaf!
pi_109642847
Dank! :D
pi_109642917
Ik kan niet wachten tot er planten in staan. Dan is het in de basis gewoon af en precies zoals ik me voorgesteld had. Dan kunnen we nog eens een vogelhuisje ophangen of zo. O+ Ik heb bij de Wehkamp allemaal schattige huisjes gezien voor verschillende soorten beesten.

Oh, ik ben trouwens heel blij met de opstelling die we hebben gekozen voor onze keuken. We wilden graag de keuken bij het raam omdat anderen zeiden dat het zo fijn was. En nu ervaar ik het zelf hoe heerlijk het is om in het namiddagzonnetje aan het raam te staan en te koken. Ik had er eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan dat de zon daar precies op het juiste moment van de dag viel, dus dat is een mazzeltje.
pi_109643585
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:02 schreef Claudia_x het volgende:

Nee, loeszie woont niet in het hoekhuis. En die tuinman is ook de onze. :+ Hij was hier bezig, toen hebben ze hem aangeschoten, een offerte laten maken en nu doet hij ook hun tuin!

Welk tuincentrum bedoel je? Het laatstgenoemde? Daar ben ik nog niet geweest, maar loeszie wel.
Ah ja, bij ons heeft ook één stucadoor bijna alle huizen gedaan, en één tuinman alle vlonders (we hebben een slootje achter het huis) aangelegd.

En ik bedoelde deze http://www.ilovenoord.nl/(...)n-bij-de-groene-dam/; blijkt een kwekerij te zijn, geen tuincentrum.

En je tuin wordt super. Die bank staat echt mooi.
pi_109645030
Voor wat voor soort dingen wil je een tuincentrum bezoeken?
pi_109645544
Nou ja, ik heb nog bonnen liggen van de intratuin, dus die wordt t toch. Verder heb ik behalve plantjes ook aarde en grind nodig, en eens even kijken naar tegels, en eventueel toch nog een stukje schutting voor tussen ons en de buren.
pi_109646541
Je kunt bij de Intratuin in ieder geval schuttingen bekijken. Onze schutting wordt bijv. ook door Intratuin geleverd. Hoe goed ze met tegels zijn weet ik niet. Wij zijn naar Koster Tuinmaterialen geweest in Naarden, want dat is de leverancier van onze hovenier. Daar hadden ze op dat moment niet veel schuttingen staan om te bekijken (ze hebben wel folders waar alles in staat), maar wel veel stenen.
pi_109682949
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:03 schreef Bleie het volgende:
Ik woon ook in Noord op de Nieuwendammerdijk, is er een tuincentrum in Noord WAAAAR?
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_109683507
Zie, er is echt behoedte aan een apart Amsterdam Noord-topic ;-).

AndreaW: zie mijn laatste post op de vorige blz. En Nieuwedammerdijk: gaaaaaaaaaaaaf.
pi_109684108
Wordt wel wat je tuin zo he Claudia! Leuk!

Voordeel van een clematis (vind.ik...tis denk niet helemaal plantvriendelijk verantwoord :')) dat je.m eruit.kan trekken en hij gewoon weer terugkomt :') maar.goed hij is hier ook wat ouder. Hij groeit door onze braam en druif en was m een paar keer al helemaal zat, omdat,ie echt overal zat. Dus.eruit.getrokken (dacht ik) kwam ie gewoon weer op in t.voorjaar. Ik vind.de.bloemen ervan wel mooi namelijk O+

Door dit topic krijg ik wel zin iets in mn tuin te doen :D
pi_109686804
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik ook! :s)
pi_109688915
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wordt wel wat je tuin zo he Claudia! Leuk!

Voordeel van een clematis (vind.ik...tis denk niet helemaal plantvriendelijk verantwoord :')) dat je.m eruit.kan trekken en hij gewoon weer terugkomt :') maar.goed hij is hier ook wat ouder. Hij groeit door onze braam en druif en was m een paar keer al helemaal zat, omdat,ie echt overal zat. Dus.eruit.getrokken (dacht ik) kwam ie gewoon weer op in t.voorjaar. Ik vind.de.bloemen ervan wel mooi namelijk O+

I'll be back. B-)
pi_109690476
Claudia wat heerlijk die tuin! En het uitzicht vanuit de woonkamer dadelijk naar een mooi aangeklede tuin O+
pi_109691358
Net even een overzichtsfoto gemaakt voor het vergelijk straks, als er planten in staan:

vrijdag 30 maart 2012 @ 13:56:25 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109693126
Zo, al even niet in dit topic geweest, wegens vakantie en bijna geen ontvangst, daarbij zijn foto-topics op de telefoon over het algemeen geen succes, maar Claudia _O_

Zowel de tuin als je wasmachine/droger/spoelbak combinatie... wat is het netjes ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_109698379
Je tuin O+ ! Ik ben jaloers! Hier nog steeds een zandvlakte...
Hoe groot is jullie berging? Wij hebben geen berging, we gaan waarschijnlijk zo'n blokhut neerzetten maar ik twijfel over de grootte. We willen er de fietsen, tuingereedschap en wat speelgoed voor de kinderen inzetten. Ervaar jij jullie berging als ruim genoeg?
pi_109699554
Karwei heeft een handig overzicht van blokhutten waar je ook nog een "afdak" aan kan laten zetten. De kleinste is 2x3m2 en de meeste overkappingen zijn 3x3m2. Die hutten van 3x3 zijn natuurlijk handiger, maar de meeste rijtjeshuizen zijn daar te klein voor.
pi_109699816
Onze berging is iets minder dan 3 bij 3 en dat lukt net. Fietsen nemen belachelijk veel ruimte in beslag, en je wilt ze lekker in- en uit kunnen rijden. Ik zag dat een van onze buren een 'nietje' in de voortuin heeft staan. Best slim, vond ik! :D

pi_109699944
Wij hebben nu in de berging staan:

- 1 grote stellingkast
- 2 smalle kasten
- 2 grote fietsen
- 1 kinderfietsje
- de duowagen

En nog wat rommel, waaronder een kist die er echt weg moet. En dat past. Als je er iets minder in propt moet 2 bij 3 prima zijn, zou ik zeggen.
pi_109699972
De aannemer had als tip om keukenkastjes op te hangen in je berging. Dan houd je zoveel mogelijk vloerruimte over de fietsen en heb je ook genoeg opbergruimte.
pi_109700034
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:56 schreef Leandra het volgende:
Zo, al even niet in dit topic geweest, wegens vakantie en bijna geen ontvangst, daarbij zijn foto-topics op de telefoon over het algemeen geen succes, maar Claudia _O_

Zowel de tuin als je wasmachine/droger/spoelbak combinatie... wat is het netjes ^O^
Wat lief. :*
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:23:00 #168
100412 mefke79
komt goed!
pi_109700281
En je kan fietsen ook ophangen, scheelt ook een boel ruimte. Wij hebben een simpel katrolsysteem waar de 'reserve' fiets aanhangt. Maar ook Ikea heeft haken waar je heel wat aan kwijt kan.

Claudia, ik O+ je buitenbank! En wat is je tuin mooi aan het worden. Wat komt er eigenlijk aan de andere kant voor soort schutting?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_109700786
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:23 schreef mefke79 het volgende:
En je kan fietsen ook ophangen, scheelt ook een boel ruimte. Wij hebben een simpel katrolsysteem waar de 'reserve' fiets aanhangt. Maar ook Ikea heeft haken waar je heel wat aan kwijt kan.
Welke haken zijn dat? Lijkt me voor de kinderfietsjes wel handig. En heb je een foto van jullie katrolsysteem? Ben ik heel benieuwd naar!

quote:
Claudia, ik O+ je buitenbank! En wat is je tuin mooi aan het worden. Wat komt er eigenlijk aan de andere kant voor soort schutting?
Waarschijnlijk hetzelfde als het eerste stuk links, maar dan over de hele lengte. Dat zou mijn voorkeur in ieder geval hebben en de buren aan de andere kant vinden de schutting gelukkig mooi. Het enige probleem is nog dat Hillhout zit te klooien met de levering. (Lees: ze adverteren al weken met hun nieuwe schutting, maar het is nog steeds onbekend wanneer die leverbaar is. Onze hovenier kon met grote mazzel aan één exemplaar komen, een showmodel.)
pi_109700894
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welke haken zijn dat? Lijkt me voor de kinderfietsjes wel handig. En heb je een foto van jullie katrolsysteem? Ben ik heel benieuwd naar!

[..]

Waarschijnlijk hetzelfde als het eerste stuk links, maar dan over de hele lengte.
Dat voelt dan wel beschut, als je op de buitenbank zit! Leuk, hoor. *O*
Is dat zo?
pi_109700923
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:40 schreef Smallish het volgende:

[..]

Dat voelt dan wel beschut, als je op de buitenbank zit! Leuk, hoor. *O*
Ja, en er komen sowieso nog véél planten. Dat valt nu niet zo op, maar de borders rechts heb ik bewust vrij breed gehouden. Ik wil straks takken met bloesem over de bank hebben hangen. O+
pi_109700957
Dat je de bloesem dan kunt ruiken als je buiten op je bank zit... O+
Is dat zo?
pi_109700983
En dat de bloesem dan in je koffie valt. :+
pi_109701073
Ja, dat! Geweldig toch! :D

Jaren terug hadden wij ook een 'nieuwe' tuin. Die wilde ik het liefst gewoon de grond uittrekken. Je moet echt geduld hebben voordat het wat is. Maar het begint wel met beschut zitten. Die bank is echt erg leuk, vind ik. Geniet er maar van! ;)
Is dat zo?
pi_109701118
Foto! O-)
pi_109701229
:D Ik zal komend weekend eens kijken. Ik ga nu de borrelhap klaarzetten. Ook leuk. :s)
Is dat zo?
pi_109701429
Borrelze! Ik ben erg benieuwd naar foto's. Nu ikzelf een tuin heb, is m'n interesse in andermans tuin toegenomen. :Y) Lijkt me helemaal leuk om de beginsituatie te zien!

Daarom documenteer ik de veranderingen nu zo actief. Leuk voor later. Jammer dat ik niet meer foto's heb van de vorderingen van de bouw zelf, maarja, toen was ik zwanger en niet bepaald fit.
pi_109701467
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Net even een overzichtsfoto gemaakt voor het vergelijk straks, als er planten in staan:

[ afbeelding ]
Leuk dat oranje, staat ook warm :) En wat ik ook leuk vind, dat je dat 'strookje' voor de schuifdeuren hebt voor plantjes, ik zie meestal mensen enkel randjes van de tuin pakken, jij hebt hem best gedurfd zo geplaatst, erg leuk! ^O^
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_109702650
link vergeten: http://www.karweiblokhutt(...)roduct/3806-new-york

2,5m breed zou ook al een verbetering zijn t.o.v. de smalle standaardmaten.
pi_109705262
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:59 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]
Ziet er echt super uit!
pi_109708336
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:56 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Leuk dat oranje, staat ook warm :) En wat ik ook leuk vind, dat je dat 'strookje' voor de schuifdeuren hebt voor plantjes, ik zie meestal mensen enkel randjes van de tuin pakken, jij hebt hem best gedurfd zo geplaatst, erg leuk! ^O^
Dat idee heb ik ook maar gejat! Dit waren mijn inspiratieplaatjes:

Die sfeer wil ik als basis in de tuin hebben.
pi_109708457
Volgens mij verklaart nog steeds iedereen me voor gek om die border. :Y) Maar ik geloof echt dat het goed uit gaat pakken.
pi_109712365
Meen je dat? Waarom? Ik vind het ook juist erg leuk, lekker tegen je mooie planten border aan kijken straks vanuit de woonkamer!! Ik pin je plaatjes gelijk ook even :D
pi_109713106
Nou ja, het is niet efficiënt.
pi_109713629
Niet alles hoeft efficiënt en praktisch :Y)
pi_109713990
He he. Ik hoop dat het uiteindelijk wel efficiënt blijkt, maar dan op een andere manier. Dat je zoveel mogelijk groen hebt en ziet vanuit zoveel mogelijk hoeken terwijl je er een minimale hoeveelheid ruimte mee verliest. Of zo.
pi_109719670
Wat is er dan niet efficiënt aan? Ik vind het juist reuze praktisch, een goede combinatie van achtertuingebruik. Achter de bank zet je de hoge planten of de langere schaduwminners. De beplanting is van alle kanten te zien, de kinderen kunnen buiten spelen, zelf kan je er goed lopen en je kan overal bij. Deze indeling maakt de hoeveelheid bestrating acceptabel.
pi_109736538
Ja kijk, iemand die het begrijpt! *O*

Ik las pas als vuistregel om 30% te bestraten, geloof ik. Daar zitten wij ruimschoots overheen. Ik hoop dat het straks inderdaad acceptabel is, want ik houd juist zo van groen en het niet al te gestileerde.
pi_109741329
Update!

De weg is dan eindelijk doorgetrokken:

We hebben bankje gekocht om voor de woning te zetten. Het in elkaar zetten was verschrikkelijk.

En we hebben de zandbak in elkaar gezet en geïnstalleerd:

pi_109742286
Oh wat leuk die zandbak zo!

Wij fietsten gisteren bijna langs (onderweg naar de pannenkoekenboot ;-) ), en zagen inderdaad dat t straatje af is. Netjes geworden.
pi_109743331
De andere kant van de straat ligt nu wel weer open. Het is altijd wat met die jongens van de gemeente.
pi_109753369
Ach ja. Hier ging daags nadat de school was geopend daar de straat open. Ook heel handig.
pi_109810339
Claudia, even een vraagje: hebben jullie de hele zolder laten stuken? Dus ook de schuine dakdelen?
pi_109811506
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 20:57 schreef Claudia_x het volgende:

En we hebben de zandbak in elkaar gezet en geïnstalleerd:

[ afbeelding ]
Even voor de nieuwsgierigheid :D ; daar tegenover jullie, die zandhopen bij die 2 huizen, is dat iets dat zo blijft of staat het klaar om gebruikt te worden?

En mooie zandbak O+
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 17:34:52 #195
5428 crew  miss_sly
pi_109811616
Ik heb in dit topic wat gelezen over making tape en bijvoorbeeld de mogelijkheid om foto's op de muur te plakken, in random 'lijstjes'. Heeft er iemand ook een voorbeeldfoto van, want ik wil het mijn vriend laten zien, maar kan zelf geen voorbeeld vinden via Google. Lijkt me een leuke optie voor ons trappenhuis.
pi_109815202
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:02 schreef Ooi86 het volgende:
Claudia, even een vraagje: hebben jullie de hele zolder laten stuken? Dus ook de schuine dakdelen?
Nee, daar zaten platen tegenaan. Niet heel fraai, hoor, maar goed genoeg.
pi_109815309
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Even voor de nieuwsgierigheid :D ; daar tegenover jullie, die zandhopen bij die 2 huizen, is dat iets dat zo blijft of staat het klaar om gebruikt te worden?

Die zandhopen blijven in ieder geval. De huizen daar staan verzonken in het zand. Wat de begane grond lijkt is dan ook niet de begane grond; er zit alleen een voordeur met hal naar de 1e verdieping, de woonkamer.

Ik weet niet of de gemeente er nog iets mee gaat doen, bijvoorbeeld gras zaaien. Ik hoop het wel. En ach, anders doen we het zelf wel. :Y)
pi_109815389
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:34 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb in dit topic wat gelezen over making tape en bijvoorbeeld de mogelijkheid om foto's op de muur te plakken, in random 'lijstjes'. Heeft er iemand ook een voorbeeldfoto van, want ik wil het mijn vriend laten zien, maar kan zelf geen voorbeeld vinden via Google. Lijkt me een leuke optie voor ons trappenhuis.
Bedoel je dat je van masking tape een soort lijstje wilt maken?
pi_109815518
Als je je kind even kwijt moet:

pi_109815718

pi_109815876
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:11 schreef Claudia_x het volgende:

En ach, anders doen we het zelf wel. :Y)
_O-
pi_109815896
De praxis bij mij in de buurt had nu van die biertafels. Met twee bankjes erbij, alles plat opklapbaar, samen 69 euro.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')