Op voorwaarde dat het een modern uitziende keuken wordt, zou ik ook niet gaan voor bovenkastjes. Bij een "boeren" keuken is dat een ander verhaal.
Ik vind alleen een kaal stuk blad zoals dat in de foto's te zien is van Puala er uitzien alsof er nog kastjes over waren die men nog kwijt wilde en dat er daarna een blad op is gelegd.
I
k zou in plaats daarvan kiezen voor half hoge kasten. Dat hoeft niet over het hele stuk natuurlijk maar je kunt ook 3 half hoge kasten langs de wand zetten (zou ik dan langs de wand doen die doorloopt in de woonkamer).
Wat je ook zou kunnen doen, is een soort van "wand" maken, waarin je kasten maakt over de hele hoogte, het lijkt dan een muur met kastdeuren. Heb ik zelf niet maar levert heel veel ruimte op en staat ook superstrak.
Ook al genoemd: een blad van 70 diep maakt het wel erg mooi en het is prettig werken. Bij een breedte van 2.90 lijkt dat geen probleem.
Hou ook goed rekening met verlichting. Op de foto van Puala (sorry hoor

), zie ik eigenlijk alleen een grote lamp bovenin de keuken die voor licht op het blad zorgt maar je staat dan in je eigen licht, daarbij wil ik niet zo'n enorm fel licht aan hebben als ik even iets in de keuken moet doen.
Ik heb zelf een koof boven het deel van mn keuken waar ik werkblad heb, daar konden dus mooi spotjes in, let dan wel even op dat je een schakeldraad die richting op brengt, dat was ik nl. vergeten waardoor ik het nu draadloos moet schakelen.
Losse tips:
* NIET kopen bij de door de bouwer "aangewezen" keukenboer.
* Kookplaat van 90 nemen... die 10 cm extra is altijd prettig om te hebben.
* Bedenk op welke hoogte je je oven wilt hebben, laag heeft voor maar ook nadelen en te hoog heeft ook nadelen.
* Plaats de vaatwasser niet strak naast de muur, spetters van glazen met restjes, zouden je muur dan snel bevuilen.
* Gebruik niet teveel verschillende kastmaten (wordt rommelig)
* Overweeg een keukenboiler, eventueel een plintboiler, bespreek dat met keukenboer.
* Zorg voor voldoende groepen op de juiste plaatsen (aparte groep voor oven, aparte groep voor vaatwasser, aparte groep voor boiler), hiervoor krijg je een leidingschema van de keukenboer.
* Doe geen spachtelputz oid achter je blad, (geverfd) glasvlies-behang, kun je makkelijk schoonmaken. Als de wand natuurlijk doorloopt naar een woonkamer met spachtelputz kan ik me voorstellen dat je dit advies negeert hahaha

.
* Let op dat je stopcontacten hebt op de juiste plaatsen (denk aan friteuse/waterkoker/koffiezetter/mixer etc).
Nou dat was het wel voor mij denk ik... ik heb mn best gedaan