abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109046996
Heb je geen foto gemaakt?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_109092479
Vandaag heb ik met de hovenier overlegd over het beplantingsplan! Eigenlijk hebben we alles nu compleet. Ik twijfel alleen nog over de haag die we in onze voortuin hebben ('carpinus betulus'). Die staat er een groot deel van het jaar maar dor bij. We zouden die kunnen vervangen door een andere, groenblijvende haag.

De planten op het lijstje zijn nu, voor de achtertuin:
- Appelboom
- Heuchera
- Hosta
- Vrouwenmantel
- Photinia (als struik en op stam)
- Laurier
- Rode bes
- Niet-woekerende bamboe

In de voortuin komt een pruimenboom. O+ Tegen de voorgevel wil ik een passiebloem. En voor zover er ruimte voor is komt er Camelia.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_109238164
Wauw klinkt goed jullie plan, heerlijk straks alles lekker groen en in bloei O+

Ik vraag brutaal even aandacht voor ons nieuwbouwhuis-keuken-dilemma aangezien ik hier zoveel goede en leuke ideeën van mensen heb zien langskomen.. en daar kan ik ook wel wat van gebruiken :D :D

Keukenindeling?
pi_109345754
Oh, ik ga even kijken! En ik kom straks nog een foto plaatsen van het resultaat van afgelopen weekeinde.
pi_109347482
Zaterdag hebben we bij de Ikea een werkbank ('Udden') gekocht en geïnstalleerd. Er zit een gootsteen bij waar ik het reservoir van de droger in kan legen.

pi_109347779
kun je je miele droger niet direct op de afvoer aansluiten? heel vaak kan dat wel nml
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_109349696
Nope.

Het is ook geen Miele trouwens. De wasmachine wel.
pi_109350244
quote:
9s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Nope.

Het is ook geen Miele trouwens. De wasmachine wel.
ik dacht dat rechts de droogtrommel was doordat die van de linker kennelijk het reservoir er uit ziet als een zeepbakje :')
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:43:15 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109350280
De wasbak zit wel op een afvoer, neem ik aan? Lijkt me een prima oplossing!
The love you take is equal to the love you make.
pi_109350437
Mooie oplossing! Ik wou dat wij de droger en wasmachine naast elkaar konden zetten...
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:51:17 #111
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_109350572
Ziet er mooi uit zo!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_109350599
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:43 schreef Lienekien het volgende:
De wasbak zit wel op een afvoer, neem ik aan? Lijkt me een prima oplossing!
Ja precies. Ik wou eigenlijk nog een kraan, maar bij nader inzien weet ik niet goed waar die nodig voor zou zijn.

Je ziet het er niet aan af, maar het was een pokkewerk om de werkbank te installeren. De schroeven zijn van slechte kwaliteit en sommige schroeven zitten op plekken waar je moeilijk bij kunt. Daardoor was een andere opstelling niet mogelijk. (Ik had liever de gesloten delen van het werkblad naast elkaar gehad.)
pi_109352132
Handen was, slokje water drinken, vlekken voorbewerken.

Het ziet er erg goed uit zo. Gootsteen in het midden is altijd handig om van de ene kant naar de andere te kunnen werken. Maar hier zit er dus een naad tussen. Bij nat werk kan dat onhandig zijn. Maar niet zo erg als in een keuken, waar je veel immers vaker aan het aanrecht bezig bent.
pi_109352209
Ha je hebt hem ook aangeschaft. Ziet er goed uit! Paste hij in de auto? Wij moeten ook nog steeds naar de ikea maar ik denk dat het pas eind april gaat gebeuren omdat we dan een grotere auto kunnen lenen dat de connect car auto.
pi_109352316
Welke kleur groen is dat die je in de kamer van Ivan hebt gebruikt? Wil zo'n kleur ook op een wand in de woonkamer toe gaan passen.
pi_109353644
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:36 schreef Teslynd het volgende:
Handen was, slokje water drinken, vlekken voorbewerken.
Oh, dat laatste inderdaad! Dat was ik waarschijnlijk vergeten omdat ik de strijd tegen vlekken al een tijdje geleden heb opgegeven. :+

Wat geknoei met water is gelukkig niet erg. De vloer kan het hebben.
pi_109353701
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:38 schreef loeszie het volgende:
Ha je hebt hem ook aangeschaft. Ziet er goed uit! Paste hij in de auto? Wij moeten ook nog steeds naar de ikea maar ik denk dat het pas eind april gaat gebeuren omdat we dan een grotere auto kunnen lenen dat de connect car auto.
Hij paste makkelijk in de auto. Maar onze Honda kan dan ook verbazingwekkend veel hebben!

Ik wil best een keertje meerijden naar de Ikea, hoor. Het is bizar hoe snel je er bent. Het kost ons 2 minuten meer dan toen we in Oost woonden, en de Ikea zit in Oost. :D
pi_109354329
Toen wij dat ding wilde halen moesten we naar een ander magazijn...Toen dachten we dat komt wel een andere keer. Was dat nu ook zo?
pi_109431161
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:32 schreef loeszie het volgende:
Toen wij dat ding wilde halen moesten we naar een ander magazijn...Toen dachten we dat komt wel een andere keer. Was dat nu ook zo?
Ja. Dat magazijn ligt er wel heel dichtbij.
pi_109432412
Hoe heb je eigenlijk da beplantingsplan van je tuin gemaakt? Ik heb er echt totaal geen verstand van, maar wil nu toch wel een beetje wat aan de tuin gaan doen...
pi_109432500
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:12 schreef Bleie het volgende:
Hoe heb je eigenlijk da beplantingsplan van je tuin gemaakt? Ik heb er echt totaal geen verstand van, maar wil nu toch wel een beetje wat aan de tuin gaan doen...
Ik heb online een plaatje gevonden van een tuin die ik mooi vond, aan de hovenier gestuurd en die heeft een eerste opzet gemaakt. :Y) Daarna ben ik zelf aan de slag gegaan. Elke keer als ik hem hier zie - hij doet ook de tuin van de buren - dan bespreek ik weer even een plannetje. Ideaal.

Ook een fijn topic: Het Grote Bloemen en Planten in Eigen Tuin Topic #7 Lente in aantocht!

Het is gewoon zelf heel lastig om met alle factoren rekening te houden, dus welke planten het goed doen op jouw groen, op die specifieke plek gezien de hoeveelheid zon, of de plant lang mooi en groen blijft, of de planten goed op elkaar afgestemd zijn zodat je zo lang mogelijk iets in je tuin hebt bloeien, hoeveel onderhoud je planten vergen, of ze veel rottigheid (ziektes) ongedierte) aantrekken, hoe geschikt de combinatie is met kleine kinderen...
pi_109433264
Dank, ik ga daar eens bijlezen. We hebben geen hovenier...
  Moderator vrijdag 23 maart 2012 @ 16:48:43 #123
5428 crew  miss_sly
pi_109433676
Ow, dat topic zal ik ook eens gaan bezoeken. B. vindt het onzin om met een hovenier te praten over ons dakterras, dus moet ik het anders gaan aanpakken :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_109433731
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:48 schreef miss_sly het volgende:
Ow, dat topic zal ik ook eens gaan bezoeken. B. vindt het onzin om met een hovenier te praten over ons dakterras, dus moet ik het anders gaan aanpakken :)
Een dakterras lijkt me juist uitermate geschikt om met een hovenier over te praten. Je hebt immers heel specifieke wensen. En volgens mijn hovenier ( :+ ) doen veel planten het niet zo goed in een pot.

Ik heb een boek met daarin verschillende tuinontwerpen. Ik wil wel de pagina's voor je bekijken met dakterrassen om te zien wat er zoal aan planten wordt geadviseerd.
  Moderator vrijdag 23 maart 2012 @ 16:59:11 #125
5428 crew  miss_sly
pi_109434063
Klinkt lekker decadenkt he, mijn hovenier? :D

Als je dat wil doen, graag. Ik wil dit jaar echt wat meer beplanting, ook grotere, op het dakterras. We hebben in januari in de uitverkoop twee grote potten gekocht bij Intratuin (twee voor de prijs van een, dat was wel erg fijn want die dingen zijn duur) en ik wil daar in ieder geval graag een struik en een boompje in. Maar wat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')