abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109645030
Voor wat voor soort dingen wil je een tuincentrum bezoeken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_109645544
Nou ja, ik heb nog bonnen liggen van de intratuin, dus die wordt t toch. Verder heb ik behalve plantjes ook aarde en grind nodig, en eens even kijken naar tegels, en eventueel toch nog een stukje schutting voor tussen ons en de buren.
pi_109646541
Je kunt bij de Intratuin in ieder geval schuttingen bekijken. Onze schutting wordt bijv. ook door Intratuin geleverd. Hoe goed ze met tegels zijn weet ik niet. Wij zijn naar Koster Tuinmaterialen geweest in Naarden, want dat is de leverancier van onze hovenier. Daar hadden ze op dat moment niet veel schuttingen staan om te bekijken (ze hebben wel folders waar alles in staat), maar wel veel stenen.
pi_109682949
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:03 schreef Bleie het volgende:
Ziet er goed uit! Ik zag van de week bij het hoekhuis (is dat van Loeszie?) ook al een tuinman aan de gang. Ben je bij dat tuincentrum in Noord geweest dat voorbijkwam?
Ik woon ook in Noord op de Nieuwendammerdijk, is er een tuincentrum in Noord WAAAAR?
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_109683507
Zie, er is echt behoedte aan een apart Amsterdam Noord-topic ;-).

AndreaW: zie mijn laatste post op de vorige blz. En Nieuwedammerdijk: gaaaaaaaaaaaaf.
pi_109684108
Wordt wel wat je tuin zo he Claudia! Leuk!

Voordeel van een clematis (vind.ik...tis denk niet helemaal plantvriendelijk verantwoord :')) dat je.m eruit.kan trekken en hij gewoon weer terugkomt :') maar.goed hij is hier ook wat ouder. Hij groeit door onze braam en druif en was m een paar keer al helemaal zat, omdat,ie echt overal zat. Dus.eruit.getrokken (dacht ik) kwam ie gewoon weer op in t.voorjaar. Ik vind.de.bloemen ervan wel mooi namelijk O+

Door dit topic krijg ik wel zin iets in mn tuin te doen :D
pi_109686804
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik ook! :s)
pi_109688915
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wordt wel wat je tuin zo he Claudia! Leuk!

Voordeel van een clematis (vind.ik...tis denk niet helemaal plantvriendelijk verantwoord :')) dat je.m eruit.kan trekken en hij gewoon weer terugkomt :') maar.goed hij is hier ook wat ouder. Hij groeit door onze braam en druif en was m een paar keer al helemaal zat, omdat,ie echt overal zat. Dus.eruit.getrokken (dacht ik) kwam ie gewoon weer op in t.voorjaar. Ik vind.de.bloemen ervan wel mooi namelijk O+

I'll be back. B-)
pi_109690476
Claudia wat heerlijk die tuin! En het uitzicht vanuit de woonkamer dadelijk naar een mooi aangeklede tuin O+
pi_109691358
Net even een overzichtsfoto gemaakt voor het vergelijk straks, als er planten in staan:

vrijdag 30 maart 2012 @ 13:56:25 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109693126
Zo, al even niet in dit topic geweest, wegens vakantie en bijna geen ontvangst, daarbij zijn foto-topics op de telefoon over het algemeen geen succes, maar Claudia _O_

Zowel de tuin als je wasmachine/droger/spoelbak combinatie... wat is het netjes ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_109698379
Je tuin O+ ! Ik ben jaloers! Hier nog steeds een zandvlakte...
Hoe groot is jullie berging? Wij hebben geen berging, we gaan waarschijnlijk zo'n blokhut neerzetten maar ik twijfel over de grootte. We willen er de fietsen, tuingereedschap en wat speelgoed voor de kinderen inzetten. Ervaar jij jullie berging als ruim genoeg?
pi_109699554
Karwei heeft een handig overzicht van blokhutten waar je ook nog een "afdak" aan kan laten zetten. De kleinste is 2x3m2 en de meeste overkappingen zijn 3x3m2. Die hutten van 3x3 zijn natuurlijk handiger, maar de meeste rijtjeshuizen zijn daar te klein voor.
pi_109699816
Onze berging is iets minder dan 3 bij 3 en dat lukt net. Fietsen nemen belachelijk veel ruimte in beslag, en je wilt ze lekker in- en uit kunnen rijden. Ik zag dat een van onze buren een 'nietje' in de voortuin heeft staan. Best slim, vond ik! :D

pi_109699944
Wij hebben nu in de berging staan:

- 1 grote stellingkast
- 2 smalle kasten
- 2 grote fietsen
- 1 kinderfietsje
- de duowagen

En nog wat rommel, waaronder een kist die er echt weg moet. En dat past. Als je er iets minder in propt moet 2 bij 3 prima zijn, zou ik zeggen.
pi_109699972
De aannemer had als tip om keukenkastjes op te hangen in je berging. Dan houd je zoveel mogelijk vloerruimte over de fietsen en heb je ook genoeg opbergruimte.
pi_109700034
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:56 schreef Leandra het volgende:
Zo, al even niet in dit topic geweest, wegens vakantie en bijna geen ontvangst, daarbij zijn foto-topics op de telefoon over het algemeen geen succes, maar Claudia _O_

Zowel de tuin als je wasmachine/droger/spoelbak combinatie... wat is het netjes ^O^
Wat lief. :*
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:23:00 #168
100412 mefke79
komt goed!
pi_109700281
En je kan fietsen ook ophangen, scheelt ook een boel ruimte. Wij hebben een simpel katrolsysteem waar de 'reserve' fiets aanhangt. Maar ook Ikea heeft haken waar je heel wat aan kwijt kan.

Claudia, ik O+ je buitenbank! En wat is je tuin mooi aan het worden. Wat komt er eigenlijk aan de andere kant voor soort schutting?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_109700786
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:23 schreef mefke79 het volgende:
En je kan fietsen ook ophangen, scheelt ook een boel ruimte. Wij hebben een simpel katrolsysteem waar de 'reserve' fiets aanhangt. Maar ook Ikea heeft haken waar je heel wat aan kwijt kan.
Welke haken zijn dat? Lijkt me voor de kinderfietsjes wel handig. En heb je een foto van jullie katrolsysteem? Ben ik heel benieuwd naar!

quote:
Claudia, ik O+ je buitenbank! En wat is je tuin mooi aan het worden. Wat komt er eigenlijk aan de andere kant voor soort schutting?
Waarschijnlijk hetzelfde als het eerste stuk links, maar dan over de hele lengte. Dat zou mijn voorkeur in ieder geval hebben en de buren aan de andere kant vinden de schutting gelukkig mooi. Het enige probleem is nog dat Hillhout zit te klooien met de levering. (Lees: ze adverteren al weken met hun nieuwe schutting, maar het is nog steeds onbekend wanneer die leverbaar is. Onze hovenier kon met grote mazzel aan één exemplaar komen, een showmodel.)
pi_109700894
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welke haken zijn dat? Lijkt me voor de kinderfietsjes wel handig. En heb je een foto van jullie katrolsysteem? Ben ik heel benieuwd naar!

[..]

Waarschijnlijk hetzelfde als het eerste stuk links, maar dan over de hele lengte.
Dat voelt dan wel beschut, als je op de buitenbank zit! Leuk, hoor. *O*
Is dat zo?
pi_109700923
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:40 schreef Smallish het volgende:

[..]

Dat voelt dan wel beschut, als je op de buitenbank zit! Leuk, hoor. *O*
Ja, en er komen sowieso nog véél planten. Dat valt nu niet zo op, maar de borders rechts heb ik bewust vrij breed gehouden. Ik wil straks takken met bloesem over de bank hebben hangen. O+
pi_109700957
Dat je de bloesem dan kunt ruiken als je buiten op je bank zit... O+
Is dat zo?
pi_109700983
En dat de bloesem dan in je koffie valt. :+
pi_109701073
Ja, dat! Geweldig toch! :D

Jaren terug hadden wij ook een 'nieuwe' tuin. Die wilde ik het liefst gewoon de grond uittrekken. Je moet echt geduld hebben voordat het wat is. Maar het begint wel met beschut zitten. Die bank is echt erg leuk, vind ik. Geniet er maar van! ;)
Is dat zo?
pi_109701118
Foto! O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')