abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109815876
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:11 schreef Claudia_x het volgende:

En ach, anders doen we het zelf wel. :Y)
_O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_109815896
De praxis bij mij in de buurt had nu van die biertafels. Met twee bankjes erbij, alles plat opklapbaar, samen 69 euro.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_109816430
quote:
3s.gif Op maandag 2 april 2012 19:24 schreef sigme het volgende:
De praxis bij mij in de buurt had nu van die biertafels. Met twee bankjes erbij, alles plat opklapbaar, samen 69 euro.
Ah, dank voor de tip!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 20:26:25 #204
5428 crew  miss_sly
pi_109819548
Aah, dank je Claudia! Waarop heb je gezocht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_109819691
Op "masking tape" en "frame".

Ik heb zelf trouwens een lijstje om de uil in Lena's kamer gemaakt van masking tape. De foto komt niet overeen met de werkelijke kleuren, maar voor het idee:

Het is eenvoudig te doen en werkt goed. Je moet er wel op letten dat je ziet dat het tape is als je 2 stukken over elkaar heen plakt. (Ik moet dat nog eens bijwerken.) Bovendien kun je masking tape niet van papier aftrekken zonder beschadigingen achter te laten. Ik weet niet hoe dat bij foto's werkt, maar ik verwacht hetzelfde.
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 20:46:19 #206
5428 crew  miss_sly
pi_109820913
Leuk zo!
Ik dacht juist gelezen te hebben dat foto's niet beschadigen als je het er af haalt? Dat zou wel jammer zijn van de foto!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_109822338
Claudia, een vraagje over vloerbedekking.
Ik was in je topic blijven hangen omdat je over verschillende types vloerbedekking schreef en vervolgens uitgebreid over kleuren.
Je was te spreken over het novilon in je vorige woning. Hoe is dat afgewerkt? Ik heb stalen bekeken en eraan gevoeld en het was stroef en dor als hout. Blijft dat zo?
pi_109822624
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:04 schreef Teslynd het volgende:

Je was te spreken over het novilon in je vorige woning. Hoe is dat afgewerkt? Ik heb stalen bekeken en eraan gevoeld en het was stroef en dor als hout. Blijft dat zo?
In je omschrijving herken ik onze Novilonvloer helemaal niet. Het voelde hetzelfde als gewoon zeil, maar dan steviger. Het was heel flexibel, een beetje glad, maar lang niet zo glad als onze huidige vloer. Als je erin drukte voelde je dat het vrij zacht was. Dat was meteen een nadeel: zware spullen lieten er afdrukken in achter.

Was het echt een novilonvloer, en geen marmoleum? Marmoleum vond ik stugger.
pi_109824944
Ik was ook verrast, maar te moe om in de winkel erover door te denken en een oriënteringsgesprek aan te gaan.

O, vergeten erin te drukken. Het is voor de keuken. Bij mijn zus ligt novilon in het hele huis. Dat is inmiddels oud, dus dat was misschien geen vergelijkingsmateriaal met de stalen van nu. Haar vloer en jouw ervaringen maakten voor mij de keuze.
pi_109887764
Hij is bezig! *O*

pi_109888009
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:39 schreef Teslynd het volgende:
Ik was ook verrast, maar te moe om in de winkel erover door te denken en een oriënteringsgesprek aan te gaan.

O, vergeten erin te drukken. Het is voor de keuken. Bij mijn zus ligt novilon in het hele huis. Dat is inmiddels oud, dus dat was misschien geen vergelijkingsmateriaal met de stalen van nu. Haar vloer en jouw ervaringen maakten voor mij de keuze.
Ik vond het in ieder geval ideaal spul! Als je erop let dat je niet met zware meubels schuift, dan zul je niet zoveel last hebben van dat zachte. Als een mes ongelukkig valt kan er een putje ontstaan, maar dat valt nauwelijks op en bovendien heb je dat met andere vloeren ook. Ik besef bovendien met terugwerkende kracht dat novilon helemaal niet krasgevoelig is. Onze huidige vloer is wel krasgevoelig.

Als we hier andere afmetingen hadden gehad was er zeker novilon gekomen. Ik heb het ook altijd als back-up optie in m'n hoofd gehad voor met name de eerste verdieping. Maar daar bevalt onze huidige vloer eigenlijk uitstekend.
pi_109889013
Wat wordt t mooi!!
pi_109890645
En ook wat in de voortuin:

pi_109891471
Mooi geworden!! Nou steekt mijn tuintje er weer karig bij af :D

Leuk om die bamboe al zo groot te zien
pi_109892267
Ik vind die klimmer naast jullie voordeur zo mooi! Wat is dat voor plant?
pi_109892488
Even gekeken: een klimhortensia. Hij heeft het nooit spectaculair gedaan in die bak helaas. Maar Marcel heeft er nu korrels ingedaan, hopelijk doet hij het nu beter. En ik heb de eerste ontkiemde tomatenzaadjes erin geplant. Bij de andere zaadjes (zonnebloemen en radijsjes) zie ik nog weinig actie.

[ Bericht 22% gewijzigd door loeszie op 04-04-2012 14:08:46 ]
pi_109892811
Ik ga van het smalle strookje naast onze voordeur een kindertuintje maken. Daar ga ik proberen wat eetbaar spul te planten, afhankelijk van wat Ivan wil. Verkopen ze daar ook spul voor bij het tuincentrum hier?

Verder ben ik aan het lezen in: Kruidenplanten zaaien, oogsten en eten #2
pi_109892907
@Loeszie: Er zit nog vorst in de lucht hč, dan wachten plantjes altijd nog even ;)
(Hier in de tuin moet de kleurexplosie ook nog komen, maar het komt er langzaamerhand wel aan. :) en dan wordt het straks door m'n moeder weer een beetje aangevuld met eenjarige plantjes. Maar dat doet ze vaak pas na 'IJsheiligen', 11, 12, 13 en 14 mei)
pi_109893046
Je kunt echt van alles bij die kwekerij kopen. Ik heb ook broccoli en bloemkool 4 voor 1 euro gekocht. Die staan in die potten. Hopelijk blijven de slakken er vanaf.

Ja ja geduld dat heb ik (bijna) niet :P
pi_109893645
Je ziet het ook aan de haagbeuk voor onze woning. De knoppen zitten erin, maar de blaadjes moeten nog komen. Als die er eenmaal zijn, ziet de straat er weer wat fleuriger uit.
pi_109893945
Ja ik ben zo benieuwd hoe dat er dan uitziet. Het lijkt me ook leuk om een laag hekje ervoor te zetten. Maar ik vraag me af of dat mag? En zal de gemeente het onderhoud doen?

Veel van de hedera die geplant is, is gewoon dood trouwens.
pi_109895205
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:10 schreef loeszie het volgende:
Ja ik ben zo benieuwd hoe dat er dan uitziet. Het lijkt me ook leuk om een laag hekje ervoor te zetten. Maar ik vraag me af of dat mag? En zal de gemeente het onderhoud doen?

Ik vraag me af of die echt dood is. Ik meen me te herinneren dat onze hovenier zei dat 'ie onder de grond nog leeft en nog wel naar boven komt.

Wat de gemeente betreft: al die dingen vraag ik me ook af!
pi_109895594
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:10 schreef loeszie het volgende:

Als het op je eigen grondgebied is kunnen ze dat toch niet tegen houden? Of er moeten afspraken in het koopcontract staan. Anders zou ik zeggen dat het mag. (maar ja, ik ben ook maar een leek)
pi_109896008
Eindresultaat!

Het rek voor de passiebloem gaat iets over de erfgrens heen. Sorry, buuf. :@
pi_109896134
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:51 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Als het op je eigen grondgebied is kunnen ze dat toch niet tegen houden? Of er moeten afspraken in het koopcontract staan. Anders zou ik zeggen dat het mag. (maar ja, ik ben ook maar een leek)
De grond is niet van onszelf. Amsterdam, erfpacht, as usual. Daarbij heb je toch wel vaker van die aangezichtsissues? Mijn vader mocht de raamkozijnen van zijn eigen huis de eerste x aantal jaren niet in andere kleuren verven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')