Scheelde niet veel of we hadden 2. Ik deed het ook bijna.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja ik ook, toen maar een nieuwe geopend
quote:
Wat houdt dat precies in?quote:Op maandag 27 februari 2012 11:42 schreef franklop het volgende:
Als ik toch bezig ben;
Niemand hier trouwens die tijdens het komende F1-seizoen voor FOK! wil volgen als redactielid?
nieuwsberichten schrijven voor FOK!sport over de laatste F1 (of andere autosport) nieuwtjes/uitslagen e.d.quote:
Als je iets meer details hebt zou dat fijn zijn, op zich heb ik wel interesse.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:49 schreef franklop het volgende:
[..]
nieuwsberichten schrijven voor FOK!sport over de laatste F1 (of andere autosport) nieuwtjes/uitslagen e.d.
alles is op vrijwillige basisquote:Op maandag 27 februari 2012 11:58 schreef Fiorano het volgende:
dus het gene op f1fanatic vertalen en dan plaatsen op fok ?
Btw, levert dat nog wat op, of is dat vrijwillig?
wat wil je weten? Kan altijd via PM hoorquote:Op maandag 27 februari 2012 11:59 schreef Marks het volgende:
[..]
Als je iets meer details hebt zou dat fijn zijn, op zich heb ik wel interesse.
wanneer en wat er dan geplaatst moet worden, en hoe ik dat kan doen.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:17 schreef franklop het volgende:
[..]
alles is op vrijwillige basis
[..]
wat wil je weten? Kan altijd via PM hoor
Zeker interesse. Mag je ook gewoon zomaar een stukje schrijven. Bijvoorbeeld over de geschiedenis van Spa-Francorchamps?quote:Op maandag 27 februari 2012 11:49 schreef franklop het volgende:
[..]
nieuwsberichten schrijven voor FOK!sport over de laatste F1 (of andere autosport) nieuwtjes/uitslagen e.d.
wanneer het je uitkomt uiteraard (blijft vrijwillig), en gaat gewoon om algemeen nieuws e.d. rond de F1 of andere autosport. Je kan dat doen door te solliciteren via FOK!sport ( sport@fok.nl )quote:Op maandag 27 februari 2012 12:48 schreef Marks het volgende:
[..]
wanneer en wat er dan geplaatst moet worden, en hoe ik dat kan doen.
quote:Op maandag 27 februari 2012 13:02 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Zeker interesse. Mag je ook gewoon zomaar een stukje schrijven. Bijvoorbeeld over de geschiedenis van Spa-Francorchamps?
Daar hoop ik ook op.quote:En stiekem hoop ik goede dingen van Raikonnen en Lotus!
Ik las in AutoMotorundSport dat Newey zei dat McLaren met dit ontwerp kansloos is, ook dat Lotus een goede auto heeft, Ferrari een ingewikkelde auto heeft die nog alle kanten op kan en dat Red Bull nog steeds een voorsprong heeft maar een stuk kleiner dan vorig jaarquote:Op maandag 27 februari 2012 15:03 schreef Bastard het volgende:
Mclaren kanshebber misschien![]()
En stiekem hoop ik goede dingen van Raikonnen en Lotus!
Als de McLaren weer een betere mechanische grip heeft dan staan ze nu ongeveer gelijk, Barcelona is een puur aero circuit.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
De media specialisten hebben de afgelopen tests geanalyseerd en komen tot de volgende conclusies:
Red Bull is nog steeds het te kloppen team, op de voet gevolgd door McLaren. Mercedes is de nummer drie en Force India de verrassende nummer vier. Ferrari komt niet verder dan de vijfde plaats in de lijsten, al denkt Massa dat ze beter zijn dan die vijfde plaats.
Sauber, Toro Rosso, Williams zitten Force India op de hielen, dus het kan een mooi gevecht worden achter de podiumplaatsen. Lotus hebben zo nog niet goed kunnen beoordelen, maar zit ergens tussen plek drie en plek acht.
AMG Mercedes GP wordt de verrassing (hoop ik) en gaat RBR aanvallen.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik las in AutoMotorundSport dat Newey zei dat McLaren met dit ontwerp kansloos is, ook dat Lotus een goede auto heeft, Ferrari een ingewikkelde auto heeft die nog alle kanten op kan en dat Red Bull nog steeds een voorsprong heeft maar een stuk kleiner dan vorig jaar
Het maakt mij niet zoveel uit wie er gaat aanvallen als we maar een spannender jaar krijgen dan vorig jaarquote:Op maandag 27 februari 2012 16:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
AMG Mercedes GP wordt de verrassing (hoop ik) en gaat RBR aanvallen.
Eigenlijk had ik het Rubens wel gegund om dat jaar de titel te pakken.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Idd een goed voorbeeld. Al kun je daar niet echt van een gelukje spreken, maar meer een geniale vondst. Ver van het podium bleven ze iig niet af, en zaten wel telkens in de punten.
Dat zou wel prachtig zijn!quote:Op maandag 27 februari 2012 15:00 schreef vosss het volgende:
Mercedes nummer 3
Schumacher op het podium
McLaren wordt altijd hoger ingeschat. Aangezien zij min of meer met een evolutie komen denk ik niet dat ze veel dichterbij gaan komen. Sterker nog, ik denk dat ze op het gebied van mechanische grip veel terrein gaan verliezen door de auto die te laag is.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
De media specialisten hebben de afgelopen tests geanalyseerd en komen tot de volgende conclusies:
Red Bull is nog steeds het te kloppen team, op de voet gevolgd door McLaren. Mercedes is de nummer drie en Force India de verrassende nummer vier. Ferrari komt niet verder dan de vijfde plaats in de lijsten, al denkt Massa dat ze beter zijn dan die vijfde plaats.
Sauber, Toro Rosso, Williams zitten Force India op de hielen, dus het kan een mooi gevecht worden achter de podiumplaatsen. Lotus hebben zo nog niet goed kunnen beoordelen, maar zit ergens tussen plek drie en plek acht.
quote:Op maandag 27 februari 2012 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
Sterker nog, ik denk dat ze op het gebied van mechanische grip veel terrein gaan verliezen door de auto die te laag is.
Aan het eind van vorig seizoen was McLaren gelijkwaardig aan de RBR te noemen. Beiden komen met een evolutie, dus zou het dicht bij elkaar moeten zitten. Daarnaast bewijst McLaren al jaren dat zij het team zijn die het snelste kunnen doorontwikkelen.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
McLaren wordt altijd hoger ingeschat. Aangezien zij min of meer met een evolutie komen denk ik niet dat ze veel dichterbij gaan komen. Sterker nog, ik denk dat ze op het gebied van mechanische grip veel terrein gaan verliezen door de auto die te laag is.
Dan is HRT eens niet het lachertje van de F1quote:Op maandag 27 februari 2012 22:26 schreef Trystar het volgende:
@NobleF1: Marussia to miss final test after failing crash test. Full story soon.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97710
Ze konden niet genoeg snelheid maken om de test geldig te laten zijn?quote:Op maandag 27 februari 2012 22:26 schreef Trystar het volgende:
@NobleF1: Marussia to miss final test after failing crash test. Full story soon.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97710
Uiteraard. Maar de auto was vorig jaar vooral qua mechanische grip erg goed en ze lijken dat nu een beetje op te geven ten faveure van aerodynamica.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:44 schreef sanger het volgende:
[..]
En over de te lage auto; ze zijn daar echt niet dom ofzoZe zullen heus hun redenen hebben om voor deze oplossing te kiezen. De andere opties zullen ze echt wel overwogen hebben.
http://www.ferrari.com/En(...)ge-of-programme.aspxquote:Montmelò, 28 February – A further change of plan for the final test session prior to departure for Australia. Based on a new clarification of Article 22.4 of the Sporting Regulations, which was sent to the teams late yesterday evening, it is no longer possible to run on Monday 5 March: as a result, the test schedule for Scuderia Ferrari and the other teams that had originally decided to follow this option now reverts to that of the majority, running from Thursday 1 March to Sunday 4 March. The order in which our drivers will be working remains unchanged: Felipe Massa will be at the wheel of the F2012 on Thursday and Saturday, with Fernando Alonso driving on Friday and Sunday.
Juist niet. Ook vorig jaar was de McLaren lager dan de andere auto's en aan het eind van het seizoen waren ze gelijkwaardig aan de Red Bull. Beiden hebben ervoor gekozen om op dezelfde weg door te gaan. McLaren kiest weer voor een lagere auto (met minder aerodynamische downforce en meer mechanische grip) en Red Bull kiest weer voor een hogere zodat ze meer aerodynamische downforce hebben ten opzichte van een lagere auto.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 00:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar de auto was vorig jaar vooral qua mechanische grip erg goed en ze lijken dat nu een beetje op te geven ten faveure van aerodynamica.
Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Aan het eind van vorig seizoen was McLaren gelijkwaardig aan de RBR te noemen. Beiden komen met een evolutie, dus zou het dicht bij elkaar moeten zitten. Daarnaast bewijst McLaren al jaren dat zij het team zijn die het snelste kunnen doorontwikkelen.
O ja wat was het ook al weer, de superioriteit van Vettel gaf de doorslagquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.
Op basis van een foute aanname kun je natuurlijk geen goede analyse maken.
Op aero circuits was RBR gewoon beter hoor, zie bijv de laatste race in Brazilie.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.
Op basis van een foute aanname kun je natuurlijk geen goede analyse maken.
Vorig jaar werden ze idd zeer laag ingeschat, een beetje zoals Ferrari dit jaar, maar toen heeft McLaren tussen de laatste test en de 1e GP het OBD concept van RBR nog kunnen kopieren.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Juist niet. Ook vorig jaar was de McLaren lager dan de andere auto's en aan het eind van het seizoen waren ze gelijkwaardig aan de Red Bull. Beiden hebben ervoor gekozen om op dezelfde weg door te gaan. McLaren kiest weer voor een lagere auto (met minder aerodynamische downforce en meer mechanische grip) en Red Bull kiest weer voor een hogere zodat ze meer aerodynamische downforce hebben ten opzichte van een lagere auto.
Was dat zo'n race waarin Hamilton niet of nauwelijks sneller was dan Button? En Button niet of nauwelijks langzamer dan Webber?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:54 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Op aero circuits was RBR gewoon beter hoor, zie bijv de laatste race in Brazilie.
Als z'n site klaar is zal hij er wel in komen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:01 schreef Pagan het volgende:
Kijk ik er overheen of mis ik Giedo van der Garde in de OP.
Dat zei laatst nog iemand op F1today bij de reacties, waarop een ander eigenlijk imo wel een goed antwoord had: HRT probeert al 2 jaar met alle financiële en praktische middelen die ze hebben een auto rijdende te krijgen. Terwijl een Virgin (lees Branson) geen zin/tijd/geld wou vrijmaken om windtunneltests te doen en maar een computer-animatie te gebruiken om een auto te ontwerpen. Besteed de boel maar uit aan een derde partij, zoals Wirth, dan heeft hij tenminste iemand om de schuld te geven als het mis gaat (oké, HRT heeft dat het eerste jaar ook gedaan met Dallara, hebben daarover zitten klagen en hebben direct actie ondernomen en de samenwerking stopgezet). Zodra Branson in de gaten kreeg dat ''zijn'' team geen vooruitgang boekte (meer bepaald omdat hij er geen geld in stak) heeft ie het team dan ook maar weer van de hand gedaan en de miserie aan een of andere onbekende (louche?) Russisch fabrikantje verkocht.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan is HRT eens niet het lachertje van de F1
Ik bedoelde dan ook niet Booth, zoals al door anderen is aangehaald. Booth is idd een man met een passie voor racen, maar geen middelen heeft om mee te kunnen doen in de F1. Middelen die hij, en de meeste denk ik wel, verwachte te krijgen via Virgin/Branson omdat die man met een hoop bombarie en een ''rock & roll'' imago een team presenteerde. Want hij had een dikke vinger in de pap, anders laten de mensen van Manor zoiets waarschijnlijk ook niet toe. Branson had het zelfs voor elkaar gekregen om een of andere manager van zijn Virgin in Booth z'n raceteam te stoppen. Branson heeft in mijn ogen, naderhand gezien dan, de boel eigenlijk bedot.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:23 schreef Migue het volgende:
John Booth van een enorm ego betichten, heftig. Nikolai Fomenko heb ik nooit persoonlijk contact mee gehad, maar van wat ik begrijp zit er bij die kerel ook niets mis, net zo min als met Marussia Motors.
Thnx, kende het niet, maar staat nu in m'n itunesquote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:36 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Bekend met http://smibs.tv/the-flying-lap ?
Elke week een uitzending / vodcast/podcast. Erg gedetailleerde technische informatie over de 2012 wagens en nog veel meer interessante info.
quote:Feb.29 (GMM) Race strategy looks set for a major shakeup in 2012, as it emerges the FIA intends to significantly reduce the pitlane speed limit.
The latest edition of Italian magazine Autosprint reports that, ahead of the forthcoming 2012 season, the in-race limit will drop from 100kph to just 60kph throughout the grand prix calendar.
The 2012 rules currently state that the race limit is 100kph, but that the speed "may be amended by the stewards following a recommendation from the FIA F1 safety delegate".
Autosprint said FIA president Jean Todt made the decision after reviewing the pit speed limits of other series, including Le Mans, GT1 and Nascar.
The change, causing visits to the pits to take considerably longer than previously, could have a major impact on race strategy this year, the magazine concluded.
Zit mij nu al altijd op te vreten als ze gaan 'pitten' "kom op sneller!!!!"quote:
http://www.gtspirit.com/tag/marussia/quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik bedoelde dan ook niet Booth, zoals al door anderen is aangehaald. Booth is idd een man met een passie voor racen, maar geen middelen heeft om mee te kunnen doen in de F1. Middelen die hij, en de meeste denk ik wel, verwachte te krijgen via Virgin/Branson omdat die man met een hoop bombarie en een ''rock & roll'' imago een team presenteerde. Want hij had een dikke vinger in de pap, anders laten de mensen van Manor zoiets waarschijnlijk ook niet toe. Branson had het zelfs voor elkaar gekregen om een of andere manager van zijn Virgin in Booth z'n raceteam te stoppen. Branson heeft in mijn ogen, naderhand gezien dan, de boel eigenlijk bedot.
En over die Nikolai Fomenko: had jij van te voren gehoord van hem, of zijn Marussia? Vandaar ook de ''louche(?)'', vooral om dat vraagteken draaide hetMaar daar twijfel ik ook nog aan hoelang die man zijn geld wil stoppen in een team wat geen middelen heeft om een F1 wagen te bouwen, laat staan om serieus mee te kunnen doen om punten als ze alle delen van zo'n wagen bij een derde partij moeten neerleggen. Tenzij hij zelf wilt gaan investeren in die middelen natuurlijk
twitter:ScarbsF1 twitterde op woensdag 29-02-2012 om 11:55:48Amazing CFD analysis of McLarens downwashed exhaust via N_Smikle on the @f1technical forum http://t.co/DkH6jIgm reageer retweet
Lijkt me ook mooi voor Rubens om in dat Indycar sfeertje te komen,quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:31 schreef JohnB52 het volgende:
Barrichello naar IndyCar:
http://joesaward.wordpres(...)ns-lands-in-indycar/
Vreemd ongelukquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya.
Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
Staat al vast dat de problemen escaleerden, of maakte hij zelf een fout die los stond van de problemen?quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya.
Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
Het Coanda-effect. Briljant.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:00 schreef Tarado het volgende:
twitter:ScarbsF1 twitterde op woensdag 29-02-2012 om 11:55:48Amazing CFD analysis of McLarens downwashed exhaust via N_Smikle on the @f1technical forum http://t.co/DkH6jIgm reageer retweet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Team 1 maart 2 maart 3 maart 4 maart Red Bull RB8 Webber Vettel Webber Vettel McLaren MP4-27 Button Hamilton Button Hamilton Ferrari F2012 Massa Alonso Massa Alonso Mercedes W03 Rosberg Schumacher Rosberg Schumacher Lotus E20 Grosjean Grosjean Raikkonen Raikkonen Force India VJM05 Di Resta Hulkenberg Di Resta Hulkenberg Sauber C31 Perez Kobayashi Perez Kobayashi Toro Rosso STR7 Vergne Vergne Ricciardo Ricciardo Williams FW34 Maldonado Senna/Maldonado Maldonado/Senna Senna Caterham CT01 Kovalainen Kovalainen Petrov Petrov |
Inderdaad, het speelde blijkbaar al een aantal ronden:quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:14 schreef Atreidez het volgende:
Vlak voordat hij spint zie je vonken uit de achterkant van ze auto komen.. denk dat het duidelijk is dat het problemen zijn waar hij zelf niks aan kan doen op dat moment.
In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken!quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
Testschema voor de komende dagen:
[ code verwijderd ]
quote:A further change of plan for the final test session prior to departure for Australia. Based on a new clarification of Article 22.4 of the Sporting Regulations, which was sent to the teams late yesterday evening, it is no longer possible to run on Monday 5 March.
Daar heb je races voorquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:24 schreef Marks het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken!
Ja goed johquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:24 schreef Marks het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken!
Dat heb je goed gezien. Is ieder jaar weer lachen hoe hij tijdens de Daytona 24 Hours, een paar weken na kerst, weer ietsjes vetter is gewordenquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo lijkt maar hij is zeker niet meer op F1 gewicht
Nu zie je vaak zo´n mooi overzicht van een hele testweek. Daar kan je niets mee. Die tijden zijn op verschillende dagen gezet, zo lijkt de tijd van Giedo van 2 weken terug behoorlijk slecht. Dat was echter beter te beoordelen als die dag ook Heikki of Trulli had gereden. En dan is mijn vraag, die ik al eerder op dit forum plaatste, nog relevant: waarom testen teams niet met 2 auto's per dag zodat beide coureurs kunnen testen? Er is al zo weinig mogelijkheid om te testen en dan doen ze het maar met 1 auto. Ben benieuwd waarom dit zo is...quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja goed joh![]()
Je bent een halve dag bezig met het afstellen van de auto, ben je net klaar mag je weer opnieuw beginnen voor de volgende coureur. Om maar niet te spreken van het afwerken van een programma...
Daarnaast is de baan 's middag anders dan 's ochtends (hogere temperatuur, meer rubber op de baan). Dus echt vergelijken is er niet bij.
Button werd op 27seconden gezet door Webber, is maar goed dat Webber in de langzamere Red Bull zat anders was het hele veld op een rondje gezetquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Was dat zo'n race waarin Hamilton niet of nauwelijks sneller was dan Button? En Button niet of nauwelijks langzamer dan Webber?
Ze hebben met die blown diffuser in de kwalificatie een tijd lang goede zaken gedaan. Verder lag het vooral aan de coureurs.
Volgens mij mag je gewoon helemaal niet met 2 wagens testen., ivm kostenbesparing.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:09 schreef Fiorano het volgende:
Omdat er nog geen 2 auto's klaar zijn, en als je nog aanpassingen moet doen kun je dat op Chassis nr. 2 gelijk aanpassen en maak je dus geen overbodige kosten. Test apparatuur hoef je ook maar voor 1 auto aan te schaffen etc. etc.
Precies, vroeger stond Ferrari wel eens met 3 wagens op de baan ..quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Volgens mij mag je gewoon helemaal niet met 2 wagens testen., ivm kostenbesparing.
Je kunt sowieso niets met die tijden, ook al zou Heikki gereden hebben die dag. Puur omdat je niet weet wat het programma was, wat er getest is etc. De enige die de tijden op waarde kan schatten zijn de teams zelf.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:55 schreef Marks het volgende:
[..]
Nu zie je vaak zo´n mooi overzicht van een hele testweek. Daar kan je niets mee. Die tijden zijn op verschillende dagen gezet, zo lijkt de tijd van Giedo van 2 weken terug behoorlijk slecht. Dat was echter beter te beoordelen als die dag ook Heikki of Trulli had gereden. En dan is mijn vraag, die ik al eerder op dit forum plaatste, nog relevant: waarom testen teams niet met 2 auto's per dag zodat beide coureurs kunnen testen? Er is al zo weinig mogelijkheid om te testen en dan doen ze het maar met 1 auto. Ben benieuwd waarom dit zo is...
Grappig, dat effect kende ik tot een paar weken geleden nietquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het Coanda-effect. Briljant.![]()
Bij lagere snelheid (zoals in de bochten) zal de luchtstroom van de uitlaat naar beneden afbuigen, waardoor er weer een soort geblazen diffuser werking optreedt.
Alleen moeten ze opletten dat de luchtstroom niet de remmen en banden oververhit.
Die komt eraanquote:Op woensdag 29 februari 2012 22:10 schreef D. het volgende:
*hier maar even de vraag plaatst omdat hij het topic niet kan vinden
Is er al nieuws over de Fok F1 manager?
Problemen zouden zijn opgelost lees ik net. Plus dit is volgens mij de eerste officiële bevestiging van wat er nou aan de hand was.quote:James Allison, de technisch directeur van Lotus, heeft laten weten dat het probleem met het chassis waar het team vorige week mee kampte, tot het verleden behoort. Een week geleden trok de Britse renstal zich na enkele ronden terug uit de tweede collectieve testsessie, omdat er iets mis bleek met het chassis.
Het team was met een gloednieuw chassis, de E20-02, naar het circuit van Barcelona afgereisd, maar toen Romain Grosjean na een paar installatieronden aan zijn eerste serieuze run begon, voelde hij al gauw dat er iets niet goed was met de auto. "Terug in de pits zagen we al snel dat er een probleem was met de manier waarop het achterste deel van de voorste en bovenste wishbone aan de auto was bevestigd", vertelde Allison.
Gaat dus niet doorquote:
Precies t gewicht aan schroeven moeren en boutjes die ze waren vergeten ;-)quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:59 schreef vosss het volgende:
Ow en door het oplossen van het probleem is de auto 1 kilo zwaarder geworden
En er wordt bijvoorbeeld niet eens meer bijgetankt ,dus volle brandstoftanks etc. lijken er dus niet eens te staan bijvoorbeeld.quote:
Zal eens reageren.quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:27 schreef franklop het volgende:
Vind jij het leuk om te schrijven over Formule 1 of andere (auto)sporten? Lees dan onderstaand bericht!
Fanatieke sportverslaggevers gezocht voor FOK!sport
nee, gewoon met batterijen nog.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken?
nee, maar ik heb er in het vorige topic al een post aan gewijdquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:16 schreef Joene het volgende:
Jullie dit artikel al gezien ?
http://www.yallaf1.com/20(...)ecrets-of-their-w03/
Nee, maar Audi wel.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken?
Porsche heeft het ook al gebruiktquote:Op donderdag 1 maart 2012 12:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, maar Audi wel.
Ze gebruiken de Williams vliegwieltechniek voor de Audi R18 e-tron quattro waarmee ze Le Mans willen winnen.
De tijden van deze morgen:quote:12:01 That will have been a planned low-fuel run, not an error.
12:01 And here's a swift and honest explanation from @OfficialSF1Team: "No surprise as the C31 doesn't run with no fuel..."
12:00 Perez has stopped on track to prompt a well-timed stoppage at pretty much the moment lunch would've started anyway.
12:00 We were expecting the chequered one...
11:59 Red flag.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1 Button McLaren 1m23.510s 28 2 Perez Sauber 1m23.820s +0.310 57 3 Grosjean Lotus 1m23.959s +0.449 36 4 Rosberg Mercedes 1m23.992s +0.482 57 5 Webber Red Bull 1m23.993s +0.483 53 6 Vergne Toro Rosso 1m24.216s +0.706 61 7 Di Resta Force India 1m24.305s +0.795 48 8 Massa Ferrari 1m24.318s +0.808 45 9 Petrov Caterham 1m24.876s +1.366 67 10 Maldonado Williams 1m25.587s +2.077 37 |
Volgens mij (lees: in mijn beleving) is dat afgelopen 5 jaar elk jaar minstens 1x gebeurd anders hoorquote:Op donderdag 1 maart 2012 09:57 schreef Marks het volgende:
En ligt het aan mij, maar volgens mij komt het bijna nooit meer voor dat er een lollypopman wordt aangereden? Zeg een jaar of 10, 15 terug gebeurde dat volgens mij nog regelmatig! Het lijkt dus sowieso al een stuk veiliger geworden.
Volgens mij ook wel, Massa nog in Singapore 2008? Shit ik lees het verkeerdquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij (lees: in mijn beleving) is dat afgelopen 5 jaar elk jaar minstens 1x gebeurd anders hoor
Was dat met die fik bij Massa bedoel je toen ie wegreed of wat?quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij ook wel, Massa nog in Singapore 2008? Shit ik lees het verkeerd![]()
Nee brandstof slang zat er nog inquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Was dat met die fik bij Massa bedoel je toen ie wegreed of wat?
Dat was ook vet.
Op 1 of andere manier combineert vuur heel goed met F1. En met BBQ-en ook natuurlijk. Het zijn ook echt mannendingen natuurlijk
Nee die lul van een pruis die openlijk solliciteerde bij McLaren heeft hem het kampioenschap gekostquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
Dat heeft hem min of meer het kampioenschap gekost. Dat en die opgeblazen motor in Hongarije.
Glock?quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee die lul van een pruis die openlijk solliciteerde bij McLaren heeft hem het kampioenschap gekost![]()
![]()
Is dat geen pruis?quote:
Toen was het al te laat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee die lul van een pruis die openlijk solliciteerde bij McLaren heeft hem het kampioenschap gekost![]()
![]()
Nee hoor. Als ie niet aan de kant gegaan voor Lewis dan had Massa gewoon de titel gepakt.quote:
twitter:F1Times twitterde op donderdag 01-03-2012 om 16:37:57Kimi Raikkonen will be the F1 star in a reasonably priced car on Top Gear this Sunday - the final episode of the current season. #F1 reageer retweet
Dat klopt wel maar wat Fir3fly zegt ookquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ie niet aan de kant gegaan voor Lewis dan had Massa gewoon de titel gepakt.
Hoe mooi was dat geweest. Een Braziliaan die in Brazilië in de laatste race van het seizoen de titel had gepakt.
Ik denk dat Brasil compleet ontploft was
Hij reed op slicks. Lewis was er op het rechte stuk gewoon voorbij gevlogen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ie niet aan de kant gegaan voor Lewis dan had Massa gewoon de titel gepakt.
Dat weet ik ook wel. Hij had Lewis desnoods keihard de muur in moeten drukken. Koekje van eigen deegquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij reed op slicks. Lewis was er op het rechte stuk gewoon voorbij gevlogen.
twitter:F1Times twitterde op donderdag 01-03-2012 om 16:52:08Correction: Raikkonen will be on Top Gear next Sunday, not this Sunday. We were incorrectly informed. #F1 reageer retweet
Geluk dat het zo af liep anders had de FIA hem toch mooi geholpen aan zijn titel door de verschrikkelijk slechte beslissing in België.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ie niet aan de kant gegaan voor Lewis dan had Massa gewoon de titel gepakt.
Hoe mooi was dat geweest. Een Braziliaan die in Brazilië in de laatste race van het seizoen de titel had gepakt.
Ik denk dat Brasil compleet ontploft was
Oh kom op, het is al zo vaak bewezen dat dat gewoon terecht was.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:01 schreef Waffle het volgende:
[..]
Geluk dat het zo af liep anders had de FIA hem toch mooi geholpen aan zijn titel door de verschrikkelijk slechte beslissing in België.
dit dus.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:01 schreef Waffle het volgende:
[..]
Geluk dat het zo af liep anders had de FIA hem toch mooi geholpen aan zijn titel door de verschrikkelijk slechte beslissing in België.
En de reden dat Raikkonen minder snelheid had? Precies, hij nam de chicane correct.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:09 schreef Waffle het volgende:
Hij liet Raikkonen daarna gewoon weer voor. Alleen doordat die Ferrari geen tempo had kon hij hem de volgende bocht alweer inhalen.
Hamilton nam gewoon niet genoeg gas terug destijds. Was hij iets geduldiger geweest dan had hij de wedstrijd in België gewoon reglementair gewonnen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:09 schreef Waffle het volgende:
Hij liet Raikkonen daarna gewoon weer voor. Alleen doordat die Ferrari geen tempo had kon hij hem de volgende bocht alweer inhalen.
Misschien wel, maar dan had de FIA adequater moeten reageren (tijdens de race) en dat deden ze niet. Lewis vroeg namelijk of het zo goed was en kreeg daar geen antwoord meer op.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh kom op, het is al zo vaak bewezen dat dat gewoon terecht was.
100%quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:12 schreef sasquatsch het volgende:
Hamilton is gewoon de terechte kampioen van 2008.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1 Grosjean Lotus 1m23.252s 73 2 Button McLaren 1m23.510s +0.258 64 3 Perez Sauber 1m23.820s +0.568 118 4 Webber Red Bull 1m23.830s +0.578 102 5 Rosberg Mercedes 1m23.992s +0.740 128 6 Vergne Toro Rosso 1m24.216s +0.964 113 7 Di Resta Force India 1m24.305s +1.053 98 8 Massa Ferrari 1m24.318s +1.066 105 9 Petrov Caterham 1m24.876s +1.624 123 10 Maldonado Williams 1m25.587s +2.335 58 |
Dat is positief maar hoe moeten we dat inschatten, 5e auto?quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:16 schreef sasquatsch het volgende:
Lotus is ondanks de problemen van afgelopen week goed bezig. Snelste van vandaag.
[ code verwijderd ]
quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, gewoon met batterijen nog.
Bedenkt voor de info, ik zag laatst namelijk een documentaire op NGC over Williams-F1 waar ze nogal uitgebreid het erover hadden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, maar Audi wel.
Ze gebruiken de Williams vliegwieltechniek voor de Audi R18 e-tron quattro waarmee ze Le Mans willen winnen.
Klopt, de FIA faalde weer eens.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien wel, maar dan had de FIA adequater moeten reageren (tijdens de race) en dat deden ze niet. Lewis vroeg namelijk of het zo goed was en kreeg daar geen antwoord meer op.
Ferrari chief Domenicali describes Hamilton's Raikkonen pass as 'racing'quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt, de FIA faalde weer eens.
Neemt niet weg dat Hamilton fout zat en uiteindelijk een terechte straf kreeg.
quote:Domenicali stressed that Ferrari had not protested against the manoeuvre that saw Hamilton take the lead from 2007 champion Raikkonen after being forced wide at a chicane when his initial bid to overtake failed to come off.
And Ferrari's team principal indicated that his first impression of Hamilton's subsequent successful charge at Raikkonen at the next corner was fair.
'This is racing,' he said.
Domenicali zit dus ook fout. Heeft ie wel vaker.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:52 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Ferrari chief Domenicali describes Hamilton's Raikkonen pass as 'racing'
[..]
Gast, nu zit je gewoon te trollen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Domenicali zit dus ook fout. Heeft ie wel vaker.
Nee. Dat zou betekenen dat ik niet meen wat ik zeg.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:58 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Gast, nu zit je gewoon te trollen.
Dat maakt het imo nog triester.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Dat zou betekenen dat ik niet meen wat ik zeg.
er valt geen pijl op te trekkenquote:Op donderdag 1 maart 2012 17:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is positief maar hoe moeten we dat inschatten, 5e auto?
De FIA geeft mij (uiteindelijk) gelijk.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:02 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Dat maakt het imo nog triester.
Dan zal ik mijn mening over de FIA maar achterwege laten.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De FIA geeft mij (uiteindelijk) gelijk.
Wat Domenicale denkt is irrelevant.
quote:
quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:08 schreef Fir3fly het volgende:
De FIA geeft mij (uiteindelijk) gelijk.
En dat was Massa ook geweest als hij het geworden wasquote:Op donderdag 1 maart 2012 17:12 schreef sasquatsch het volgende:
Hamilton is gewoon de terechte kampioen van 2008.
Daar waren we het toen inderdaad ook al niet allemaal over eens hierquote:
Zonder te trollen kan makkelijk.... zat stellingen te vinden waarmee iedereen het mee eens is:quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:31 schreef Michael_Moore het volgende:
Zeg nou zelf, hoe saai zou het zijn als we het altijd overal over eens waren.
Precies, als je er toen niet uitkwam, zal het nu ook niet lukken. Dus om die hele discussie nog eens over te doen....quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar waren we het toen inderdaad ook al niet allemaal over eens hier!
Nadat ze er eerder anders over dachten.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De FIA geeft mij (uiteindelijk) gelijk.
Wat Domenicale denkt is irrelevant.
Gezien dit precedent is het logisch dat McLaren om opheldering vroeg of het zo goed was en vreemd dat ze er later alsnog voor bestraft werden. Pas daarna werden de regels verduidelijkt en hadden ze dus (imho) pas daarna kunnen straffen.quote:At the restart Ralf Schumacher kept his lead from Fisichella who had got the better of Button when the start lights went out. Brother Michael eased passed a slow-moving Christian Klien and as they reached the chicane Alonso tried to do likewise but he too went straight on. The savvy Alonso realised he could not legitimately hold on to the position and quickly ceded it back to Klien, only to dart back past again at turn one, as if daring the stewards to press home the full weight of the rules.
Amid some confusion Alonso was finally told, three laps later, to let Klien past again. Then, having dropped back from Michael Schumacher to do so, was told he in fact did not have to but Klien was back ahead of him by now. It was another two laps before Alonso took his rightful place back, with Raikkonen now on his tail.
Je vergeet het van de baan spinnen in Maleisië toen hij op een tweede plaats lag.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
Dat heeft hem min of meer het kampioenschap gekost. Dat en die opgeblazen motor in Hongarije.
En wat zou zo een wereld te bieden hebben dan? Iedereen in hetzelfde stramien? Juist interpretatie maakt dat je kansen pakt die een minder creatieve geest niet ziet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:54 schreef vosss het volgende:
Elke regel en dan niet alleen in F1, maar werkelijk overal, zou geen enkele ruimte voor verkeerde interpretatie of discussie moeten laten.
Dat is helaas een utopie.
Vandaar de 'uiteindelijk', minkukel.quote:
Haug ontkent min of meer het bestaan van de W duct?quote:Over de zogenaamde W-duct, een voorvleugel die lucht kanaliseert om meer downforce te genereren zei Haug: “Ik heb erover gelezen in de kranten. En als we zo’n onderdeel hadden, zouden we het eerst testen.”
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 02-03-2012 om 09:30:45Brainfood around ... who might have "asked" FIA for clarification reg the test on 5th March and why did Merc warned FIA on engine loophole reageer retweet
quote:"They are still using the coloured (aerodynamic) paint, which for me is a sign that the engineers don't understand what is happening with the airflow.
"And just before the start of the season, that's pretty alarming."
Ik kan me geen seizoen meer heugen dat Ferrari er aan het begin meteen stond ook al starten ze vroeg met de ontwikkeling van de nieuwe auto.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:34 schreef sasquatsch het volgende:
Gary Anderson over de status van Ferrari
[..]
En weer een, de vijfde al, als je die van de mist niet meetelt.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1. Vergne Toro Rosso 1m23.126s 31 2. Alonso Ferrari 1m23.447s +0.321 35 3. Grosjean Lotus 1m23.528s +0.402 34 4. Vettel Red Bull 1m23.536s +0.410 37 5. Kovalainen Caterham 1m23.828s +0.702 34 6. Hulkenberg Force India 1m23.893s +0.767 33 7. Hamilton McLaren 1m24.111s +0.985 30 8. Schumacher Mercedes 1m24.663s +1.537 19 9. Maldonado Williams 1m25.801s +2.675 20 10. Kobayashi Sauber 1m26.111s +2.985 35 |
quote:The Williams team has announced Frank Williams is to step down from the board, with his daughter Claire joining from next month.
Williams made it clear, however, that he will continue to be team principal for the squad that bears his name.
But he said it is time for him to start the process of handing over the reins of the team since he will turn 70 next month.
"This is an opportune moment for me to consider my own role in the team," he said. "I turn 70 in April and I have decided to signal the next stage in the gradual but inevitable process of handing over the reins to the next generation by stepping down from the Board at the end of this month.
"This is not as dramatic a move as it may appear: I shall continue to work full-time as Team Principal and I shall continue to attend all Board meetings as observer. I also remain the majority shareholder of Williams Grand Prix Holdings PLC."
Williams co-founder Patrick Head left the board at the end of last year.
The team also announced that Claire Williams will join its board from 1 April as director of marketing and communications.
...
de volgende is ook alweer een feitquote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En weer een, de vijfde al, als je die van de mist niet meetelt.
2004 in de Australische GP was Ferrari een halve seconde sneller dan wie dan ookquote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kan me geen seizoen meer heugen dat Ferrari er aan het begin meteen stond ook al starten ze vroeg met de ontwikkeling van de nieuwe auto.
Wel goed dat McLaren dichtbij RBR zit
Nou inderdaad. Nog 2 weken wachten. De laatste loodjes wegen weer eens het zwaarst en zo zie je maar, als ergens een spreekwoord over bestaat dan is het ALTIJD waarquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:04 schreef Fir3fly het volgende:
Zo'n filmpje helpt altijd wel om je weer in de stemming te krijgen.
Hallo dit is het F1 topicquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:16 schreef Fir3fly het volgende:
Het doet me ook vooral denken aan hoe lang het nog duurt voor MotoGP weer begint, waar ik eigenlijk meer naar uitkijk.
Ik vind het belachelijk, vroeger was de race om 4 uur 'snachts. Prima tijd. Nu is het om 7 of 8 uur, wat voor mij erger is aangezien ik nooit om die tijd opsta.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:45 schreef Geralt het volgende:
Hoe laat NL is die race ook alweer?
Vroeger toen je nog midden in de nacht op moest of een nacht doortrekken was mooi. Helaas is dat er niet meer bij en kan je gewoon om 8 uur 's morgens, 2 uur 's middags of 8 uur 's avonds een race kijken
Het kan geen kwaad, het MotoGP topic is toch bijna dood.quote:
En dat is nog niet laat genoeg voor Bernie, die wil dat wij om 14.00 uur gaan kijken zodat hij meer geld binnenkrijgt.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk, vroeger was de race om 4 uur 'snachts. Prima tijd. Nu is het om 7 of 8 uur, wat voor mij erger is aangezien ik nooit om die tijd opsta.
Dat hoorde ik ook ja, van Melbourne een nachtrace maken na 2015 geloof ik.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dat is nog niet laat genoeg voor Bernie, die wil dat wij om 14.00 uur gaan kijken zodat hij meer geld binnenkrijgt.
Dat vind ik dan weer minder erg.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dat is nog niet laat genoeg voor Bernie, die wil dat wij om 14.00 uur gaan kijken zodat hij meer geld binnenkrijgt.
Een nachtrace organiseren en dan zo fakking veel lampen op de baan schijnen dat het net lijkt of het gewoon overdag is.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer minder erg.
Een nachtrace is echt fantastisch, Singapore bewijst dat wel.
Het lijkt echt totaal niet hetzelfde als overdagquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een nachtrace organiseren en dan zo fakking veel lampen op de baan schijnen dat het net lijkt of het gewoon overdag is.
Doe het dan godsklere gewoon over dag denk ik dan
WTF godmiljaar dan kom ik uit de nachtdienst en ben ik pas om kwart voor 08 thuis WTFquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:57 schreef Michael_Moore het volgende:
Fri 16 March 2012:
Practice 1
02:30 - 04:00
Practice 2
06:30 - 08:00
Sat 17 March 2012:
Practice 3
04:00 - 05:00
Qualifying
07:00
Sun 18 March 2012:
Race
07:00
Nee inderdaad. De lucht is zwart ipv blauwquote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het lijkt echt totaal niet hetzelfde als overdag.
Vosss?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
WTF godmiljaar dan kom ik uit de nachtdienst en ben ik pas om kwart voor 08 thuis WTF![]()
![]()
Morgen laatste uurtje vrij regeln
Dat zie je nu pas?quote:
Die viel mij ook al op. Hilarischquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Pos Driver Team Time Laps 1. Grosjean Lotus 1m22.614s 123 2. Vergne Toro Rosso 1m23.126s +0.512 31 3. Vettel Red Bull 1m23.361s +0.747 85 4. Alonso Ferrari 1m23.447s +0.833 124 5. Kovalainen Caterham 1m23.828s +1.214 104 6. Kobayashi Sauber 1m23.836s +1.222 77 7. Hulkenberg Force India 1m23.893s +1.279 33 8. Schumacher Mercedes 1m23.978s +1.364 79 9. Hamilton McLaren 1m24.111s +1.497 65 10. Senna Williams 1m24.925s +2.311 48 11. Maldonado Williams 1m25.801s +3.187 20 |
Die heb ik al langer op het oog, lijkt een echt talentje te zijn. Opvolger van Vettel?quote:
Pfff die is tweede. Grosjeanquote:
Sowieso, Lotusquote:
Ik hoop het ook.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Sowieso, Lotus
Hopen dat ze dit seizoen wel de ontwikkelingsnelheid bij kunnen houden.
Vergne vreet Daniel Ricciardo letterlijk op ..quote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die heb ik al langer op het oog, lijkt een echt talentje te zijn. Opvolger van Vettel?
Verder snap ik niet waarom iedereen zo zeikt op die Ferrari. Over alle testdagen gezien doet de auto het een klein beetje slechter dan de McLaren (waar iedereen dan weer zo onterecht positief over is).
Voel ik hier een bak bier aan komen?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:15 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Vergne vreet Daniel Ricciardo letterlijk op ..
Ik zie hem wel naast Vettel rijden in 2013
* Iedereen mag me hier op terug pakken eind 2012
En dus quoten daarvoor.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:15 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Vergne vreet Daniel Ricciardo letterlijk op ..
Ik zie hem wel naast Vettel rijden in 2013
* Iedereen mag me hier op terug pakken eind 2012
GMTAquote:
Hoi, ik ben Geralt en ik ben nieuw hier wat is GMTA?quote:
heb je geen googlequote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoi, ik ben Geralt en ik ben nieuw hier wat is GMTA?
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:23 schreef sanger het volgende:
[..]
heb je geen google
Great Minds Think Alike
Scheiss egaal, zolang het maar geen amstel (quote:
Waar zie je me voor aan!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Scheiss egaal, zolang het maar geen amstel (![]()
!!) is
Voor Sjaak Villeneuve. Waar zie jij mij voor aan?quote:
Zondag om 21.00 uur op BBC2.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:50 schreef Geralt het volgende:
Wanneer was Kimi alweer bij topgear en hoelaat is dat op tv?
Hoop ik niet, dan is er iets goed mis bij Mercedes. Ze moeten met hun middelen Lotus makkelijk voor kunnen blijven.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:38 schreef Waffle het volgende:
Hopen dat Mercedes en Lotus een gelijkwaardige auto hebben. Schumi vs. Kimi wordt legendarisch
Een aantal eeuwen geleden hebben ze daar iets moois voor uitgevonden, ze noemden het destijds een agenda. Tegenwoordig hebben ze zo iets ook in een pocket formaat met een display, je kunt er ook mee bellen en sms'enquote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:22 schreef Geralt het volgende:
Ok top man. Ik hoop dat tegen die tijd nog ff iemand reageert in dit topic, want dat is pas over 9 dagen.
Ik ga dat nooit onthouden![]()
Allemaal binnen het budget.......quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:05 schreef sanger het volgende:
Nieuwe voorvleugel, achtervleugel, uitlaten en chassis.... Toe maar.
Sinds Kartikeyan vorig jaar Ricciardo fair en square versloeg tijdens de GP van India, vraag ik me af hoe goed die Ricciardo nou daadwerkelijk is. In mijn ogen was Alguersuari de beste ''nieuwe'' Red Bull klant, maar daar denken ze bij Red bull zelf helaas anders over.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:15 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Vergne vreet Daniel Ricciardo letterlijk op ..
Ik zie hem wel naast Vettel rijden in 2013
* Iedereen mag me hier op terug pakken eind 2012
laat Webber dan maar eens winnenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
Fuck Red Bull..
Ik heb gewoon geen zin in nóg een jaar Vettel dominantie..
Ze kunnen toch ook bijvoorbeeld op SECTORtijden gaan rijden? Bijvoorbeeld beginnen en dan kijken hoe snel je kan in sector 1, bijvoorbeeld 30 sec. En dan in sector 2 en 3 juist rustig rijden, zodat je geen topRONDEtijd zet. Als je sector 1 hebt gedaan, doe je hetzelfde met sector 2 etc. En om het nog minder aan de buitenwereld te tonen, want iedereen kan immers zien wat je potentiele snelste ronde is door snelste sectortijden aan elkaar te plakken, kan je ook nog eigen sectortijden gebruiken...quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:44 schreef Geralt het volgende:
Of het briljant is moet nog blijken.
Vooralsnog staan ze 8ste.
Buiten dat zou de W duct van Mercedes en Ferrari best wel eens briljanter kunnen zijn dat dit.
Waarom duurt het wachten toch nog zo lang
True, maar Button had voor de Brawn ook maar 1x een goede auto gehad. De Williams eind jaren de Honda van 2004 . En daarin liet hij het meteen zien! En in die jaren liet hij zien wat hij kon.quote:
Ik denk dat dat wel meeviel, wel werd de auto met/voor Schumacher gemaakt en dan heb je als 2e coureur al meteen een achterstand maar als Rubens echt sneller was geweest dan Michael had hij anders af kunnen dwingenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:01 schreef Fiorano het volgende:
Vraag me nog steeds af hoe goed de kansen van Rubens waren in z'n Ferrari periode. Volgens mij kreeg hij nooit dezelfde auto als Schumacher....
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:01 schreef Fiorano het volgende:
Vraag me nog steeds af hoe goed de kansen van Rubens waren in z'n Ferrari periode. Volgens mij kreeg hij nooit dezelfde auto als Schumacher....
Ferrari is nog een groot vraagteken, Mercedes schijnt banden te vreten dus voorlopig moet de concurrentie voor RBR van McLaren komenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:44 schreef Geralt het volgende:
Of het briljant is moet nog blijken.
Vooralsnog staan ze 8ste.
Buiten dat zou de W duct van Mercedes en Ferrari best wel eens briljanter kunnen zijn dat dit.
Waarom duurt het wachten toch nog zo lang
Toch een mooi compliment voor Sauber.twitter:ScarbsF1 twitterde op zaterdag 03-03-2012 om 10:00:13Red bull, it's it sauber, a bit Ferrari & a bit Mclaren reageer retweet
Het gaat niet om Sympathie etc, tuurlijk was Schumacher beter en zou Rubens nooit 7x wereldkampioen kunnen worden. Maar stel dat hij een keer 1e coureur was geweest in zijn Ferrari tijd, de auto voor hem gebouwd was en hij de 1e update's zou krijgen, dan waren zijn kansen groter geweest om wereldkampioen te worden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]![]()
Het is zo zielig dit. Alsl je wilt dat degene die het sympathiekste is ook de best is en wint moet je naar de film gaan, niet naar sport gaan kijken.
Ik vermoed dat de vragen op het facebook account van GPupdate gesteld kunnen worden. Dus voor diegene wat ook een account hebben......quote:En vergeet niet: Giedo van der Garde schuift morgen even aan om jullie vragen te beantwoorden. Het precieze tijdstip horen jullie later.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | [*]1 Sergio Perez Sauber-Ferrari C31 122.094 114 [*]2 Jenson Button McLaren-Mercedes MP4-27 122.103 44 0.009 [*]3 Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari STR7 122.155 131 0.061 [*]4 Felipe Massa Ferrari F2012 122.413 122 0.319 [*]5 Paul di Resta Force India-Mercedes VJM05 122.446 108 0.352 [*]6 Bruno Senna Williams-Renault FW34 122.480 111 0.386 [*]7 Heikki Kovalainen Caterham-Renault CT01 122.630 64 0.536 [*]8 Mark Webber Red Bull-Renault RB8 122.662 70 0.568 [*]9 Nico Rosberg Mercedes W03 122.932 129 0.838 [*]10 Kimi Raikkonen Lotus-Renault E20 125.379 43 3.285 |
Ik vind het zo'n onzin altijd, je hebt een aantal onbekende variabelen in de F1 en als je daarmee flink in één richting gaat goochelen dan kun je van je favorietje een veel betere coureur maken dan hij is, en andersom. Maar het slaat nog steeds nergens op.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:10 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Het gaat niet om Sympathie etc, tuurlijk was Schumacher beter en zou Rubens nooit 7x wereldkampioen kunnen worden. Maar stel dat hij een keer 1e coureur was geweest in zijn Ferrari tijd, de auto voor hem gebouwd was en hij de 1e update's zou krijgen, dan waren zijn kansen groter geweest om wereldkampioen te worden.
JV is er daar anders ook 1 van. Overigens schat ik JV hoger in dan Rubens.quote:Op zondag 4 maart 2012 02:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
en Barrichello is wel één van de beste coureurs van de laatste 20 jaar die niet F1 WK is geworden..
welke jv?quote:Op zondag 4 maart 2012 02:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
JV is er daar anders ook 1 van. Overigens schat ik JV hoger in dan Rubens.
Dat zeg ikquote:Op zondag 4 maart 2012 02:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
Jacques Villeneuve is wel kampioen geworden.
Dat stukje over indycar quotte ik ook nietquote:Jos Verstappen is mss goed, maar die gaat niet naar de Indycars (dacht ik?)..
Eens. Ik wil Jos in een LPM1 zien. En dan bij een team wat voor de overwinning mee kan doen en niet bij voorbaat kansloos is.quote:Maar joske moet wel even weer wat vinden vind ik... Zodat hij die bagger met zn exvrouw achter zich kan laten..
Formule 1 kan veel met een man doen ..quote:Op zondag 4 maart 2012 02:27 schreef Schunckelstar het volgende:
niet mijn bruiloft gelukkig![]()
anders zat ik niet op fok! tijdens de huwelijksnacht
Over Joske gesproken: hij is vandaag 40 jaar oud gewordenquote:Op zondag 4 maart 2012 02:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
Jacques Villeneuve is wel kampioen geworden.
Jos Verstappen is mss goed, maar die gaat niet naar de Indycars (dacht ik?)..
Maar joske moet wel even weer wat vinden vind ik... Zodat hij die bagger met zn exvrouw achter zich kan laten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |