Grappig, dat effect kende ik tot een paar weken geleden nietquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het Coanda-effect. Briljant.![]()
Bij lagere snelheid (zoals in de bochten) zal de luchtstroom van de uitlaat naar beneden afbuigen, waardoor er weer een soort geblazen diffuser werking optreedt.
Alleen moeten ze opletten dat de luchtstroom niet de remmen en banden oververhit.
Die komt eraanquote:Op woensdag 29 februari 2012 22:10 schreef D. het volgende:
*hier maar even de vraag plaatst omdat hij het topic niet kan vinden
Is er al nieuws over de Fok F1 manager?
Problemen zouden zijn opgelost lees ik net. Plus dit is volgens mij de eerste officiële bevestiging van wat er nou aan de hand was.quote:James Allison, de technisch directeur van Lotus, heeft laten weten dat het probleem met het chassis waar het team vorige week mee kampte, tot het verleden behoort. Een week geleden trok de Britse renstal zich na enkele ronden terug uit de tweede collectieve testsessie, omdat er iets mis bleek met het chassis.
Het team was met een gloednieuw chassis, de E20-02, naar het circuit van Barcelona afgereisd, maar toen Romain Grosjean na een paar installatieronden aan zijn eerste serieuze run begon, voelde hij al gauw dat er iets niet goed was met de auto. "Terug in de pits zagen we al snel dat er een probleem was met de manier waarop het achterste deel van de voorste en bovenste wishbone aan de auto was bevestigd", vertelde Allison.
Gaat dus niet doorquote:
Precies t gewicht aan schroeven moeren en boutjes die ze waren vergeten ;-)quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:59 schreef vosss het volgende:
Ow en door het oplossen van het probleem is de auto 1 kilo zwaarder geworden
En er wordt bijvoorbeeld niet eens meer bijgetankt ,dus volle brandstoftanks etc. lijken er dus niet eens te staan bijvoorbeeld.quote:
Zal eens reageren.quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:27 schreef franklop het volgende:
Vind jij het leuk om te schrijven over Formule 1 of andere (auto)sporten? Lees dan onderstaand bericht!
Fanatieke sportverslaggevers gezocht voor FOK!sport
nee, gewoon met batterijen nog.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken?
nee, maar ik heb er in het vorige topic al een post aan gewijdquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:16 schreef Joene het volgende:
Jullie dit artikel al gezien ?
http://www.yallaf1.com/20(...)ecrets-of-their-w03/
Nee, maar Audi wel.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken?
Porsche heeft het ook al gebruiktquote:Op donderdag 1 maart 2012 12:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, maar Audi wel.
Ze gebruiken de Williams vliegwieltechniek voor de Audi R18 e-tron quattro waarmee ze Le Mans willen winnen.
De tijden van deze morgen:quote:12:01 That will have been a planned low-fuel run, not an error.
12:01 And here's a swift and honest explanation from @OfficialSF1Team: "No surprise as the C31 doesn't run with no fuel..."
12:00 Perez has stopped on track to prompt a well-timed stoppage at pretty much the moment lunch would've started anyway.
12:00 We were expecting the chequered one...
11:59 Red flag.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1 Button McLaren 1m23.510s 28 2 Perez Sauber 1m23.820s +0.310 57 3 Grosjean Lotus 1m23.959s +0.449 36 4 Rosberg Mercedes 1m23.992s +0.482 57 5 Webber Red Bull 1m23.993s +0.483 53 6 Vergne Toro Rosso 1m24.216s +0.706 61 7 Di Resta Force India 1m24.305s +0.795 48 8 Massa Ferrari 1m24.318s +0.808 45 9 Petrov Caterham 1m24.876s +1.366 67 10 Maldonado Williams 1m25.587s +2.077 37 |
Volgens mij (lees: in mijn beleving) is dat afgelopen 5 jaar elk jaar minstens 1x gebeurd anders hoorquote:Op donderdag 1 maart 2012 09:57 schreef Marks het volgende:
En ligt het aan mij, maar volgens mij komt het bijna nooit meer voor dat er een lollypopman wordt aangereden? Zeg een jaar of 10, 15 terug gebeurde dat volgens mij nog regelmatig! Het lijkt dus sowieso al een stuk veiliger geworden.
Volgens mij ook wel, Massa nog in Singapore 2008? Shit ik lees het verkeerdquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij (lees: in mijn beleving) is dat afgelopen 5 jaar elk jaar minstens 1x gebeurd anders hoor
Was dat met die fik bij Massa bedoel je toen ie wegreed of wat?quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij ook wel, Massa nog in Singapore 2008? Shit ik lees het verkeerd![]()
Nee brandstof slang zat er nog inquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Was dat met die fik bij Massa bedoel je toen ie wegreed of wat?
Dat was ook vet.
Op 1 of andere manier combineert vuur heel goed met F1. En met BBQ-en ook natuurlijk. Het zijn ook echt mannendingen natuurlijk
Nee die lul van een pruis die openlijk solliciteerde bij McLaren heeft hem het kampioenschap gekostquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
Dat heeft hem min of meer het kampioenschap gekost. Dat en die opgeblazen motor in Hongarije.
Glock?quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee die lul van een pruis die openlijk solliciteerde bij McLaren heeft hem het kampioenschap gekost![]()
![]()
Is dat geen pruis?quote:
Toen was het al te laat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee die lul van een pruis die openlijk solliciteerde bij McLaren heeft hem het kampioenschap gekost![]()
![]()
Nee hoor. Als ie niet aan de kant gegaan voor Lewis dan had Massa gewoon de titel gepakt.quote:
twitter:F1Times twitterde op donderdag 01-03-2012 om 16:37:57Kimi Raikkonen will be the F1 star in a reasonably priced car on Top Gear this Sunday - the final episode of the current season. #F1 reageer retweet
Dat klopt wel maar wat Fir3fly zegt ookquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ie niet aan de kant gegaan voor Lewis dan had Massa gewoon de titel gepakt.
Hoe mooi was dat geweest. Een Braziliaan die in Brazilië in de laatste race van het seizoen de titel had gepakt.
Ik denk dat Brasil compleet ontploft was
Hij reed op slicks. Lewis was er op het rechte stuk gewoon voorbij gevlogen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ie niet aan de kant gegaan voor Lewis dan had Massa gewoon de titel gepakt.
Dat weet ik ook wel. Hij had Lewis desnoods keihard de muur in moeten drukken. Koekje van eigen deegquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij reed op slicks. Lewis was er op het rechte stuk gewoon voorbij gevlogen.
twitter:F1Times twitterde op donderdag 01-03-2012 om 16:52:08Correction: Raikkonen will be on Top Gear next Sunday, not this Sunday. We were incorrectly informed. #F1 reageer retweet
Geluk dat het zo af liep anders had de FIA hem toch mooi geholpen aan zijn titel door de verschrikkelijk slechte beslissing in België.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ie niet aan de kant gegaan voor Lewis dan had Massa gewoon de titel gepakt.
Hoe mooi was dat geweest. Een Braziliaan die in Brazilië in de laatste race van het seizoen de titel had gepakt.
Ik denk dat Brasil compleet ontploft was
Oh kom op, het is al zo vaak bewezen dat dat gewoon terecht was.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:01 schreef Waffle het volgende:
[..]
Geluk dat het zo af liep anders had de FIA hem toch mooi geholpen aan zijn titel door de verschrikkelijk slechte beslissing in België.
dit dus.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:01 schreef Waffle het volgende:
[..]
Geluk dat het zo af liep anders had de FIA hem toch mooi geholpen aan zijn titel door de verschrikkelijk slechte beslissing in België.
En de reden dat Raikkonen minder snelheid had? Precies, hij nam de chicane correct.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:09 schreef Waffle het volgende:
Hij liet Raikkonen daarna gewoon weer voor. Alleen doordat die Ferrari geen tempo had kon hij hem de volgende bocht alweer inhalen.
Hamilton nam gewoon niet genoeg gas terug destijds. Was hij iets geduldiger geweest dan had hij de wedstrijd in België gewoon reglementair gewonnen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:09 schreef Waffle het volgende:
Hij liet Raikkonen daarna gewoon weer voor. Alleen doordat die Ferrari geen tempo had kon hij hem de volgende bocht alweer inhalen.
Misschien wel, maar dan had de FIA adequater moeten reageren (tijdens de race) en dat deden ze niet. Lewis vroeg namelijk of het zo goed was en kreeg daar geen antwoord meer op.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh kom op, het is al zo vaak bewezen dat dat gewoon terecht was.
100%quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:12 schreef sasquatsch het volgende:
Hamilton is gewoon de terechte kampioen van 2008.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1 Grosjean Lotus 1m23.252s 73 2 Button McLaren 1m23.510s +0.258 64 3 Perez Sauber 1m23.820s +0.568 118 4 Webber Red Bull 1m23.830s +0.578 102 5 Rosberg Mercedes 1m23.992s +0.740 128 6 Vergne Toro Rosso 1m24.216s +0.964 113 7 Di Resta Force India 1m24.305s +1.053 98 8 Massa Ferrari 1m24.318s +1.066 105 9 Petrov Caterham 1m24.876s +1.624 123 10 Maldonado Williams 1m25.587s +2.335 58 |
Dat is positief maar hoe moeten we dat inschatten, 5e auto?quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:16 schreef sasquatsch het volgende:
Lotus is ondanks de problemen van afgelopen week goed bezig. Snelste van vandaag.
[ code verwijderd ]
quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, gewoon met batterijen nog.
Bedenkt voor de info, ik zag laatst namelijk een documentaire op NGC over Williams-F1 waar ze nogal uitgebreid het erover hadden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, maar Audi wel.
Ze gebruiken de Williams vliegwieltechniek voor de Audi R18 e-tron quattro waarmee ze Le Mans willen winnen.
Klopt, de FIA faalde weer eens.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien wel, maar dan had de FIA adequater moeten reageren (tijdens de race) en dat deden ze niet. Lewis vroeg namelijk of het zo goed was en kreeg daar geen antwoord meer op.
Ferrari chief Domenicali describes Hamilton's Raikkonen pass as 'racing'quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt, de FIA faalde weer eens.
Neemt niet weg dat Hamilton fout zat en uiteindelijk een terechte straf kreeg.
quote:Domenicali stressed that Ferrari had not protested against the manoeuvre that saw Hamilton take the lead from 2007 champion Raikkonen after being forced wide at a chicane when his initial bid to overtake failed to come off.
And Ferrari's team principal indicated that his first impression of Hamilton's subsequent successful charge at Raikkonen at the next corner was fair.
'This is racing,' he said.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |