abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:06:34 #101
184465 Migue
Sensuele man
pi_108557268
Die regel staat nergens in de reglementen van de FIA omdat het onder de Resource Restriction Agreement valt ;)
pi_108558484
Vind jij het leuk om te schrijven over Formule 1 of andere (auto)sporten? Lees dan onderstaand bericht!

Fanatieke sportverslaggevers gezocht voor FOK!sport
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:30:43 #103
34586 kepler
No bounce, no play
pi_108558695
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het Coanda-effect. Briljant. _O_

Bij lagere snelheid (zoals in de bochten) zal de luchtstroom van de uitlaat naar beneden afbuigen, waardoor er weer een soort geblazen diffuser werking optreedt.

Alleen moeten ze opletten dat de luchtstroom niet de remmen en banden oververhit.
Grappig, dat effect kende ik tot een paar weken geleden niet :D Totdat we Coanda grippers (creeeren een vacuum door middel van stromende lucht) gingen gebruiken op werk, nooit bij stilgestaan dat je dat ook kan toepassen op een F1-auto :D
The line is a dot to you!
  Moderator woensdag 29 februari 2012 @ 22:10:08 #104
18653 crew  D.
pi_108564684
*hier maar even de vraag plaatst omdat hij het topic niet kan vinden

Is er al nieuws over de Fok F1 manager?
pi_108564768
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:10 schreef D. het volgende:
*hier maar even de vraag plaatst omdat hij het topic niet kan vinden

Is er al nieuws over de Fok F1 manager?
Die komt eraan :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108568148
quote:
James Allison, de technisch directeur van Lotus, heeft laten weten dat het probleem met het chassis waar het team vorige week mee kampte, tot het verleden behoort. Een week geleden trok de Britse renstal zich na enkele ronden terug uit de tweede collectieve testsessie, omdat er iets mis bleek met het chassis.

Het team was met een gloednieuw chassis, de E20-02, naar het circuit van Barcelona afgereisd, maar toen Romain Grosjean na een paar installatieronden aan zijn eerste serieuze run begon, voelde hij al gauw dat er iets niet goed was met de auto. "Terug in de pits zagen we al snel dat er een probleem was met de manier waarop het achterste deel van de voorste en bovenste wishbone aan de auto was bevestigd", vertelde Allison.
Problemen zouden zijn opgelost lees ik net. Plus dit is volgens mij de eerste officiële bevestiging van wat er nou aan de hand was.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108568279
Ow en door het oplossen van het probleem is de auto 1 kilo zwaarder geworden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108571163
Raikkonen zal wel balen, daar gaan zijn ijsjes :P .
pi_108576027
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108576593
quote:
7s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:59 schreef vosss het volgende:
Ow en door het oplossen van het probleem is de auto 1 kilo zwaarder geworden
Precies t gewicht aan schroeven moeren en boutjes die ze waren vergeten ;-)
pi_108576831
quote:
En er wordt bijvoorbeeld niet eens meer bijgetankt ,dus volle brandstoftanks etc. lijken er dus niet eens te staan bijvoorbeeld.
En ligt het aan mij, maar volgens mij komt het bijna nooit meer voor dat er een lollypopman wordt aangereden? Zeg een jaar of 10, 15 terug gebeurde dat volgens mij nog regelmatig! Het lijkt dus sowieso al een stuk veiliger geworden.
pi_108577554
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken?
  donderdag 1 maart 2012 @ 10:37:26 #113
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_108577767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:27 schreef franklop het volgende:
Vind jij het leuk om te schrijven over Formule 1 of andere (auto)sporten? Lees dan onderstaand bericht!

Fanatieke sportverslaggevers gezocht voor FOK!sport
Zal eens reageren.
UI Made bij VanilleKwark.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2012 @ 10:53:34 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108578187
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken?
nee, gewoon met batterijen nog.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108578855
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_108581183
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2012 11:16 schreef Joene het volgende:
Jullie dit artikel al gezien ?

http://www.yallaf1.com/20(...)ecrets-of-their-w03/
nee, maar ik heb er in het vorige topic al een post aan gewijd
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 100

Alleen is het plaatje erbij verdwenen.. Stond de werking van de diffuser uitgelegd
Voilá
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_108581502
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken?
Nee, maar Audi wel. :)

Ze gebruiken de Williams vliegwieltechniek voor de Audi R18 e-tron quattro waarmee ze Le Mans willen winnen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:40:00 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108581588
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, maar Audi wel. :)

Ze gebruiken de Williams vliegwieltechniek voor de Audi R18 e-tron quattro waarmee ze Le Mans willen winnen.
Porsche heeft het ook al gebruikt

pi_108585205
Perez zorgde voor de lunch break van vandaag :)

quote:
12:01 That will have been a planned low-fuel run, not an error.

12:01 And here's a swift and honest explanation from @OfficialSF1Team: "No surprise as the C31 doesn't run with no fuel..."

12:00 Perez has stopped on track to prompt a well-timed stoppage at pretty much the moment lunch would've started anyway.

12:00 We were expecting the chequered one...

11:59 Red flag.
De tijden van deze morgen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1     Button       McLaren      1m23.510s            28
2     Perez        Sauber       1m23.820s  +0.310    57
3     Grosjean     Lotus        1m23.959s  +0.449    36
4     Rosberg      Mercedes     1m23.992s  +0.482    57
5     Webber       Red Bull     1m23.993s  +0.483    53
6     Vergne       Toro Rosso   1m24.216s  +0.706    61
7     Di Resta     Force India  1m24.305s  +0.795    48
8     Massa        Ferrari      1m24.318s  +0.808    45
9     Petrov       Caterham     1m24.876s  +1.366    67
10    Maldonado    Williams     1m25.587s  +2.077    37
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108589229
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:57 schreef Marks het volgende:

En ligt het aan mij, maar volgens mij komt het bijna nooit meer voor dat er een lollypopman wordt aangereden? Zeg een jaar of 10, 15 terug gebeurde dat volgens mij nog regelmatig! Het lijkt dus sowieso al een stuk veiliger geworden.
Volgens mij (lees: in mijn beleving) is dat afgelopen 5 jaar elk jaar minstens 1x gebeurd anders hoor :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:15:00 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108589371
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Volgens mij (lees: in mijn beleving) is dat afgelopen 5 jaar elk jaar minstens 1x gebeurd anders hoor :X
Volgens mij ook wel, Massa nog in Singapore 2008? Shit ik lees het verkeerd :@
pi_108589552
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Volgens mij ook wel, Massa nog in Singapore 2008? Shit ik lees het verkeerd :@
Was dat met die fik bij Massa bedoel je toen ie wegreed of wat? :@
Dat was ook vet.

Op 1 of andere manier combineert vuur heel goed met F1. En met BBQ-en ook natuurlijk. Het zijn ook echt mannendingen natuurlijk :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:24:05 #123
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108589675
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Was dat met die fik bij Massa bedoel je toen ie wegreed of wat? :@
Dat was ook vet.

Op 1 of andere manier combineert vuur heel goed met F1. En met BBQ-en ook natuurlijk. Het zijn ook echt mannendingen natuurlijk :+
Nee brandstof slang zat er nog in

  donderdag 1 maart 2012 @ 16:26:12 #124
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108589744
Dat heeft hem min of meer het kampioenschap gekost. Dat en die opgeblazen motor in Hongarije.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108589993
quote:
9s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
Dat heeft hem min of meer het kampioenschap gekost. Dat en die opgeblazen motor in Hongarije.
Nee die lul van een pruis die openlijk solliciteerde bij McLaren heeft hem het kampioenschap gekost }:| :( :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:35:03 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108590028
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee die lul van een pruis die openlijk solliciteerde bij McLaren heeft hem het kampioenschap gekost }:| :( :r
Glock?
pi_108590048
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Glock?
Is dat geen pruis? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:36:09 #128
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108590067
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee die lul van een pruis die openlijk solliciteerde bij McLaren heeft hem het kampioenschap gekost }:| :( :r
Toen was het al te laat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108590117
quote:
9s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Toen was het al te laat.
Nee hoor. Als ie niet aan de kant gegaan voor Lewis dan had Massa gewoon de titel gepakt.

Hoe mooi was dat geweest. Een Braziliaan die in Brazilië in de laatste race van het seizoen de titel had gepakt.

Ik denk dat Brasil compleet ontploft was *O*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:39:31 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108590175
F1Times twitterde op donderdag 01-03-2012 om 16:37:57 Kimi Raikkonen will be the F1 star in a reasonably priced car on Top Gear this Sunday - the final episode of the current season. #F1 reageer retweet
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:40:37 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108590209
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee hoor. Als ie niet aan de kant gegaan voor Lewis dan had Massa gewoon de titel gepakt.

Hoe mooi was dat geweest. Een Braziliaan die in Brazilië in de laatste race van het seizoen de titel had gepakt.

Ik denk dat Brasil compleet ontploft was *O*
Dat klopt wel maar wat Fir3fly zegt ook
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:40:49 #132
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108590213
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee hoor. Als ie niet aan de kant gegaan voor Lewis dan had Massa gewoon de titel gepakt.
Hij reed op slicks. Lewis was er op het rechte stuk gewoon voorbij gevlogen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108590385
quote:
9s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij reed op slicks. Lewis was er op het rechte stuk gewoon voorbij gevlogen.
Dat weet ik ook wel. Hij had Lewis desnoods keihard de muur in moeten drukken. Koekje van eigen deeg }:| :(

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108590494
Feel free to ignore my comments.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:59:46 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108590891
F1Times twitterde op donderdag 01-03-2012 om 16:52:08 Correction: Raikkonen will be on Top Gear next Sunday, not this Sunday. We were incorrectly informed. #F1 reageer retweet
pi_108590939
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee hoor. Als ie niet aan de kant gegaan voor Lewis dan had Massa gewoon de titel gepakt.

Hoe mooi was dat geweest. Een Braziliaan die in Brazilië in de laatste race van het seizoen de titel had gepakt.

Ik denk dat Brasil compleet ontploft was *O*
Geluk dat het zo af liep anders had de FIA hem toch mooi geholpen aan zijn titel door de verschrikkelijk slechte beslissing in België.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:03:01 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108591013
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:01 schreef Waffle het volgende:

[..]

Geluk dat het zo af liep anders had de FIA hem toch mooi geholpen aan zijn titel door de verschrikkelijk slechte beslissing in België.
Oh kom op, het is al zo vaak bewezen dat dat gewoon terecht was.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108591132
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:01 schreef Waffle het volgende:

[..]

Geluk dat het zo af liep anders had de FIA hem toch mooi geholpen aan zijn titel door de verschrikkelijk slechte beslissing in België.
dit dus.

Een geweldige inhaalactie op zo'n manier bestraffen. :N
Feel free to ignore my comments.
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:08:07 #139
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108591191
Ja, een chicane afsnijden om iemand in te halen is vrij geniaal.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108591249
Hij liet Raikkonen daarna gewoon weer voor. Alleen doordat die Ferrari geen tempo had kon hij hem de volgende bocht alweer inhalen.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:11:48 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108591319
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:09 schreef Waffle het volgende:
Hij liet Raikkonen daarna gewoon weer voor. Alleen doordat die Ferrari geen tempo had kon hij hem de volgende bocht alweer inhalen.
En de reden dat Raikkonen minder snelheid had? Precies, hij nam de chicane correct.

Het is echt niet zo moeilijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2012 @ 17:12:30 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108591345
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:09 schreef Waffle het volgende:
Hij liet Raikkonen daarna gewoon weer voor. Alleen doordat die Ferrari geen tempo had kon hij hem de volgende bocht alweer inhalen.
Hamilton nam gewoon niet genoeg gas terug destijds. Was hij iets geduldiger geweest dan had hij de wedstrijd in België gewoon reglementair gewonnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108591356
quote:
13s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh kom op, het is al zo vaak bewezen dat dat gewoon terecht was.
Misschien wel, maar dan had de FIA adequater moeten reageren (tijdens de race) en dat deden ze niet. Lewis vroeg namelijk of het zo goed was en kreeg daar geen antwoord meer op.

En er was een precedent (Alonso in Japan 2005?), waar de FIA in exact zo'n zelfde situatie oordeelde dat het niet nodig was om zijn plek terug te geven (nadat hij het al gedaan had |:().

Pas na deze acties zijn de regels verduidelijkt. Dat had al sinds 2005 zo moeten zijn. Het was dus imho een faal van de FIA.

Net zoals het een faal was om Massa niet te bestraffen voor de unsafe pit exit in Valencia waar hij bijna Sutil ramde.

Hamilton is gewoon de terechte kampioen van 2008.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108591379
Raikkonen haalt Hamilton dan wel in (of Hamilton laat hem in ieder geval voor gaan). Dan kan het niet anders zijn dan dat Raikkonen daar wel meer snelheid heeft. Anders kom je hem toch nooit voorbij :o
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_108591482
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:12 schreef sasquatsch het volgende:

Hamilton is gewoon de terechte kampioen van 2008.
100% :)
Feel free to ignore my comments.
pi_108591495
Lotus is ondanks de problemen van afgelopen week goed bezig. Snelste van vandaag.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1     Grosjean     Lotus       1m23.252s            73
2     Button       McLaren     1m23.510s  +0.258    64
3     Perez        Sauber      1m23.820s  +0.568    118
4     Webber       Red Bull    1m23.830s  +0.578    102
5     Rosberg      Mercedes    1m23.992s  +0.740    128
6     Vergne       Toro Rosso  1m24.216s  +0.964    113
7     Di Resta     Force India 1m24.305s  +1.053    98
8     Massa        Ferrari     1m24.318s  +1.066    105
9     Petrov       Caterham    1m24.876s  +1.624    123
10    Maldonado    Williams    1m25.587s  +2.335    58
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:17:27 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108591547
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:16 schreef sasquatsch het volgende:
Lotus is ondanks de problemen van afgelopen week goed bezig. Snelste van vandaag.
[ code verwijderd ]

Dat is positief maar hoe moeten we dat inschatten, 5e auto?
pi_108591700
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, gewoon met batterijen nog.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, maar Audi wel. :)

Ze gebruiken de Williams vliegwieltechniek voor de Audi R18 e-tron quattro waarmee ze Le Mans willen winnen.
Bedenkt voor de info, ik zag laatst namelijk een documentaire op NGC over Williams-F1 waar ze nogal uitgebreid het erover hadden.
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:44:34 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108592498
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Misschien wel, maar dan had de FIA adequater moeten reageren (tijdens de race) en dat deden ze niet. Lewis vroeg namelijk of het zo goed was en kreeg daar geen antwoord meer op.
Klopt, de FIA faalde weer eens.

Neemt niet weg dat Hamilton fout zat en uiteindelijk een terechte straf kreeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108592712
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klopt, de FIA faalde weer eens.

Neemt niet weg dat Hamilton fout zat en uiteindelijk een terechte straf kreeg.
Ferrari chief Domenicali describes Hamilton's Raikkonen pass as 'racing'

quote:
Domenicali stressed that Ferrari had not protested against the manoeuvre that saw Hamilton take the lead from 2007 champion Raikkonen after being forced wide at a chicane when his initial bid to overtake failed to come off.

And Ferrari's team principal indicated that his first impression of Hamilton's subsequent successful charge at Raikkonen at the next corner was fair.

'This is racing,' he said.
Feel free to ignore my comments.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')