Grappig, dat effect kende ik tot een paar weken geleden nietquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het Coanda-effect. Briljant.![]()
Bij lagere snelheid (zoals in de bochten) zal de luchtstroom van de uitlaat naar beneden afbuigen, waardoor er weer een soort geblazen diffuser werking optreedt.
Alleen moeten ze opletten dat de luchtstroom niet de remmen en banden oververhit.
Die komt eraanquote:Op woensdag 29 februari 2012 22:10 schreef D. het volgende:
*hier maar even de vraag plaatst omdat hij het topic niet kan vinden
Is er al nieuws over de Fok F1 manager?
Problemen zouden zijn opgelost lees ik net. Plus dit is volgens mij de eerste officiële bevestiging van wat er nou aan de hand was.quote:James Allison, de technisch directeur van Lotus, heeft laten weten dat het probleem met het chassis waar het team vorige week mee kampte, tot het verleden behoort. Een week geleden trok de Britse renstal zich na enkele ronden terug uit de tweede collectieve testsessie, omdat er iets mis bleek met het chassis.
Het team was met een gloednieuw chassis, de E20-02, naar het circuit van Barcelona afgereisd, maar toen Romain Grosjean na een paar installatieronden aan zijn eerste serieuze run begon, voelde hij al gauw dat er iets niet goed was met de auto. "Terug in de pits zagen we al snel dat er een probleem was met de manier waarop het achterste deel van de voorste en bovenste wishbone aan de auto was bevestigd", vertelde Allison.
Gaat dus niet doorquote:
Precies t gewicht aan schroeven moeren en boutjes die ze waren vergeten ;-)quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:59 schreef vosss het volgende:
Ow en door het oplossen van het probleem is de auto 1 kilo zwaarder geworden
En er wordt bijvoorbeeld niet eens meer bijgetankt ,dus volle brandstoftanks etc. lijken er dus niet eens te staan bijvoorbeeld.quote:
Zal eens reageren.quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:27 schreef franklop het volgende:
Vind jij het leuk om te schrijven over Formule 1 of andere (auto)sporten? Lees dan onderstaand bericht!
Fanatieke sportverslaggevers gezocht voor FOK!sport
nee, gewoon met batterijen nog.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken?
nee, maar ik heb er in het vorige topic al een post aan gewijdquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:16 schreef Joene het volgende:
Jullie dit artikel al gezien ?
http://www.yallaf1.com/20(...)ecrets-of-their-w03/
Nee, maar Audi wel.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken?
Porsche heeft het ook al gebruiktquote:Op donderdag 1 maart 2012 12:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, maar Audi wel.
Ze gebruiken de Williams vliegwieltechniek voor de Audi R18 e-tron quattro waarmee ze Le Mans willen winnen.
De tijden van deze morgen:quote:12:01 That will have been a planned low-fuel run, not an error.
12:01 And here's a swift and honest explanation from @OfficialSF1Team: "No surprise as the C31 doesn't run with no fuel..."
12:00 Perez has stopped on track to prompt a well-timed stoppage at pretty much the moment lunch would've started anyway.
12:00 We were expecting the chequered one...
11:59 Red flag.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1 Button McLaren 1m23.510s 28 2 Perez Sauber 1m23.820s +0.310 57 3 Grosjean Lotus 1m23.959s +0.449 36 4 Rosberg Mercedes 1m23.992s +0.482 57 5 Webber Red Bull 1m23.993s +0.483 53 6 Vergne Toro Rosso 1m24.216s +0.706 61 7 Di Resta Force India 1m24.305s +0.795 48 8 Massa Ferrari 1m24.318s +0.808 45 9 Petrov Caterham 1m24.876s +1.366 67 10 Maldonado Williams 1m25.587s +2.077 37 |
Volgens mij (lees: in mijn beleving) is dat afgelopen 5 jaar elk jaar minstens 1x gebeurd anders hoorquote:Op donderdag 1 maart 2012 09:57 schreef Marks het volgende:
En ligt het aan mij, maar volgens mij komt het bijna nooit meer voor dat er een lollypopman wordt aangereden? Zeg een jaar of 10, 15 terug gebeurde dat volgens mij nog regelmatig! Het lijkt dus sowieso al een stuk veiliger geworden.
Volgens mij ook wel, Massa nog in Singapore 2008? Shit ik lees het verkeerdquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij (lees: in mijn beleving) is dat afgelopen 5 jaar elk jaar minstens 1x gebeurd anders hoor
Was dat met die fik bij Massa bedoel je toen ie wegreed of wat?quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij ook wel, Massa nog in Singapore 2008? Shit ik lees het verkeerd![]()
Nee brandstof slang zat er nog inquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Was dat met die fik bij Massa bedoel je toen ie wegreed of wat?
Dat was ook vet.
Op 1 of andere manier combineert vuur heel goed met F1. En met BBQ-en ook natuurlijk. Het zijn ook echt mannendingen natuurlijk
Nee die lul van een pruis die openlijk solliciteerde bij McLaren heeft hem het kampioenschap gekostquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
Dat heeft hem min of meer het kampioenschap gekost. Dat en die opgeblazen motor in Hongarije.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |