Scheelde niet veel of we hadden 2. Ik deed het ook bijna.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja ik ook, toen maar een nieuwe geopend
quote:
Wat houdt dat precies in?quote:Op maandag 27 februari 2012 11:42 schreef franklop het volgende:
Als ik toch bezig ben;
Niemand hier trouwens die tijdens het komende F1-seizoen voor FOK! wil volgen als redactielid?
nieuwsberichten schrijven voor FOK!sport over de laatste F1 (of andere autosport) nieuwtjes/uitslagen e.d.quote:
Als je iets meer details hebt zou dat fijn zijn, op zich heb ik wel interesse.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:49 schreef franklop het volgende:
[..]
nieuwsberichten schrijven voor FOK!sport over de laatste F1 (of andere autosport) nieuwtjes/uitslagen e.d.
alles is op vrijwillige basisquote:Op maandag 27 februari 2012 11:58 schreef Fiorano het volgende:
dus het gene op f1fanatic vertalen en dan plaatsen op fok ?
Btw, levert dat nog wat op, of is dat vrijwillig?
wat wil je weten? Kan altijd via PM hoorquote:Op maandag 27 februari 2012 11:59 schreef Marks het volgende:
[..]
Als je iets meer details hebt zou dat fijn zijn, op zich heb ik wel interesse.
wanneer en wat er dan geplaatst moet worden, en hoe ik dat kan doen.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:17 schreef franklop het volgende:
[..]
alles is op vrijwillige basis
[..]
wat wil je weten? Kan altijd via PM hoor
Zeker interesse. Mag je ook gewoon zomaar een stukje schrijven. Bijvoorbeeld over de geschiedenis van Spa-Francorchamps?quote:Op maandag 27 februari 2012 11:49 schreef franklop het volgende:
[..]
nieuwsberichten schrijven voor FOK!sport over de laatste F1 (of andere autosport) nieuwtjes/uitslagen e.d.
wanneer het je uitkomt uiteraard (blijft vrijwillig), en gaat gewoon om algemeen nieuws e.d. rond de F1 of andere autosport. Je kan dat doen door te solliciteren via FOK!sport ( sport@fok.nl )quote:Op maandag 27 februari 2012 12:48 schreef Marks het volgende:
[..]
wanneer en wat er dan geplaatst moet worden, en hoe ik dat kan doen.
quote:Op maandag 27 februari 2012 13:02 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Zeker interesse. Mag je ook gewoon zomaar een stukje schrijven. Bijvoorbeeld over de geschiedenis van Spa-Francorchamps?
Daar hoop ik ook op.quote:En stiekem hoop ik goede dingen van Raikonnen en Lotus!
Ik las in AutoMotorundSport dat Newey zei dat McLaren met dit ontwerp kansloos is, ook dat Lotus een goede auto heeft, Ferrari een ingewikkelde auto heeft die nog alle kanten op kan en dat Red Bull nog steeds een voorsprong heeft maar een stuk kleiner dan vorig jaarquote:Op maandag 27 februari 2012 15:03 schreef Bastard het volgende:
Mclaren kanshebber misschien![]()
En stiekem hoop ik goede dingen van Raikonnen en Lotus!
Als de McLaren weer een betere mechanische grip heeft dan staan ze nu ongeveer gelijk, Barcelona is een puur aero circuit.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
De media specialisten hebben de afgelopen tests geanalyseerd en komen tot de volgende conclusies:
Red Bull is nog steeds het te kloppen team, op de voet gevolgd door McLaren. Mercedes is de nummer drie en Force India de verrassende nummer vier. Ferrari komt niet verder dan de vijfde plaats in de lijsten, al denkt Massa dat ze beter zijn dan die vijfde plaats.
Sauber, Toro Rosso, Williams zitten Force India op de hielen, dus het kan een mooi gevecht worden achter de podiumplaatsen. Lotus hebben zo nog niet goed kunnen beoordelen, maar zit ergens tussen plek drie en plek acht.
AMG Mercedes GP wordt de verrassing (hoop ik) en gaat RBR aanvallen.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik las in AutoMotorundSport dat Newey zei dat McLaren met dit ontwerp kansloos is, ook dat Lotus een goede auto heeft, Ferrari een ingewikkelde auto heeft die nog alle kanten op kan en dat Red Bull nog steeds een voorsprong heeft maar een stuk kleiner dan vorig jaar
Het maakt mij niet zoveel uit wie er gaat aanvallen als we maar een spannender jaar krijgen dan vorig jaarquote:Op maandag 27 februari 2012 16:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
AMG Mercedes GP wordt de verrassing (hoop ik) en gaat RBR aanvallen.
Eigenlijk had ik het Rubens wel gegund om dat jaar de titel te pakken.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Idd een goed voorbeeld. Al kun je daar niet echt van een gelukje spreken, maar meer een geniale vondst. Ver van het podium bleven ze iig niet af, en zaten wel telkens in de punten.
Dat zou wel prachtig zijn!quote:Op maandag 27 februari 2012 15:00 schreef vosss het volgende:
Mercedes nummer 3
Schumacher op het podium
McLaren wordt altijd hoger ingeschat. Aangezien zij min of meer met een evolutie komen denk ik niet dat ze veel dichterbij gaan komen. Sterker nog, ik denk dat ze op het gebied van mechanische grip veel terrein gaan verliezen door de auto die te laag is.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
De media specialisten hebben de afgelopen tests geanalyseerd en komen tot de volgende conclusies:
Red Bull is nog steeds het te kloppen team, op de voet gevolgd door McLaren. Mercedes is de nummer drie en Force India de verrassende nummer vier. Ferrari komt niet verder dan de vijfde plaats in de lijsten, al denkt Massa dat ze beter zijn dan die vijfde plaats.
Sauber, Toro Rosso, Williams zitten Force India op de hielen, dus het kan een mooi gevecht worden achter de podiumplaatsen. Lotus hebben zo nog niet goed kunnen beoordelen, maar zit ergens tussen plek drie en plek acht.
quote:Op maandag 27 februari 2012 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
Sterker nog, ik denk dat ze op het gebied van mechanische grip veel terrein gaan verliezen door de auto die te laag is.
Aan het eind van vorig seizoen was McLaren gelijkwaardig aan de RBR te noemen. Beiden komen met een evolutie, dus zou het dicht bij elkaar moeten zitten. Daarnaast bewijst McLaren al jaren dat zij het team zijn die het snelste kunnen doorontwikkelen.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
McLaren wordt altijd hoger ingeschat. Aangezien zij min of meer met een evolutie komen denk ik niet dat ze veel dichterbij gaan komen. Sterker nog, ik denk dat ze op het gebied van mechanische grip veel terrein gaan verliezen door de auto die te laag is.
Dan is HRT eens niet het lachertje van de F1quote:Op maandag 27 februari 2012 22:26 schreef Trystar het volgende:
@NobleF1: Marussia to miss final test after failing crash test. Full story soon.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97710
Ze konden niet genoeg snelheid maken om de test geldig te laten zijn?quote:Op maandag 27 februari 2012 22:26 schreef Trystar het volgende:
@NobleF1: Marussia to miss final test after failing crash test. Full story soon.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97710
Uiteraard. Maar de auto was vorig jaar vooral qua mechanische grip erg goed en ze lijken dat nu een beetje op te geven ten faveure van aerodynamica.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:44 schreef sanger het volgende:
[..]
En over de te lage auto; ze zijn daar echt niet dom ofzoZe zullen heus hun redenen hebben om voor deze oplossing te kiezen. De andere opties zullen ze echt wel overwogen hebben.
http://www.ferrari.com/En(...)ge-of-programme.aspxquote:Montmelò, 28 February – A further change of plan for the final test session prior to departure for Australia. Based on a new clarification of Article 22.4 of the Sporting Regulations, which was sent to the teams late yesterday evening, it is no longer possible to run on Monday 5 March: as a result, the test schedule for Scuderia Ferrari and the other teams that had originally decided to follow this option now reverts to that of the majority, running from Thursday 1 March to Sunday 4 March. The order in which our drivers will be working remains unchanged: Felipe Massa will be at the wheel of the F2012 on Thursday and Saturday, with Fernando Alonso driving on Friday and Sunday.
Juist niet. Ook vorig jaar was de McLaren lager dan de andere auto's en aan het eind van het seizoen waren ze gelijkwaardig aan de Red Bull. Beiden hebben ervoor gekozen om op dezelfde weg door te gaan. McLaren kiest weer voor een lagere auto (met minder aerodynamische downforce en meer mechanische grip) en Red Bull kiest weer voor een hogere zodat ze meer aerodynamische downforce hebben ten opzichte van een lagere auto.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 00:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar de auto was vorig jaar vooral qua mechanische grip erg goed en ze lijken dat nu een beetje op te geven ten faveure van aerodynamica.
Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Aan het eind van vorig seizoen was McLaren gelijkwaardig aan de RBR te noemen. Beiden komen met een evolutie, dus zou het dicht bij elkaar moeten zitten. Daarnaast bewijst McLaren al jaren dat zij het team zijn die het snelste kunnen doorontwikkelen.
O ja wat was het ook al weer, de superioriteit van Vettel gaf de doorslagquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.
Op basis van een foute aanname kun je natuurlijk geen goede analyse maken.
Op aero circuits was RBR gewoon beter hoor, zie bijv de laatste race in Brazilie.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.
Op basis van een foute aanname kun je natuurlijk geen goede analyse maken.
Vorig jaar werden ze idd zeer laag ingeschat, een beetje zoals Ferrari dit jaar, maar toen heeft McLaren tussen de laatste test en de 1e GP het OBD concept van RBR nog kunnen kopieren.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Juist niet. Ook vorig jaar was de McLaren lager dan de andere auto's en aan het eind van het seizoen waren ze gelijkwaardig aan de Red Bull. Beiden hebben ervoor gekozen om op dezelfde weg door te gaan. McLaren kiest weer voor een lagere auto (met minder aerodynamische downforce en meer mechanische grip) en Red Bull kiest weer voor een hogere zodat ze meer aerodynamische downforce hebben ten opzichte van een lagere auto.
Was dat zo'n race waarin Hamilton niet of nauwelijks sneller was dan Button? En Button niet of nauwelijks langzamer dan Webber?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:54 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Op aero circuits was RBR gewoon beter hoor, zie bijv de laatste race in Brazilie.
Als z'n site klaar is zal hij er wel in komen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:01 schreef Pagan het volgende:
Kijk ik er overheen of mis ik Giedo van der Garde in de OP.
Dat zei laatst nog iemand op F1today bij de reacties, waarop een ander eigenlijk imo wel een goed antwoord had: HRT probeert al 2 jaar met alle financiële en praktische middelen die ze hebben een auto rijdende te krijgen. Terwijl een Virgin (lees Branson) geen zin/tijd/geld wou vrijmaken om windtunneltests te doen en maar een computer-animatie te gebruiken om een auto te ontwerpen. Besteed de boel maar uit aan een derde partij, zoals Wirth, dan heeft hij tenminste iemand om de schuld te geven als het mis gaat (oké, HRT heeft dat het eerste jaar ook gedaan met Dallara, hebben daarover zitten klagen en hebben direct actie ondernomen en de samenwerking stopgezet). Zodra Branson in de gaten kreeg dat ''zijn'' team geen vooruitgang boekte (meer bepaald omdat hij er geen geld in stak) heeft ie het team dan ook maar weer van de hand gedaan en de miserie aan een of andere onbekende (louche?) Russisch fabrikantje verkocht.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan is HRT eens niet het lachertje van de F1
Ik bedoelde dan ook niet Booth, zoals al door anderen is aangehaald. Booth is idd een man met een passie voor racen, maar geen middelen heeft om mee te kunnen doen in de F1. Middelen die hij, en de meeste denk ik wel, verwachte te krijgen via Virgin/Branson omdat die man met een hoop bombarie en een ''rock & roll'' imago een team presenteerde. Want hij had een dikke vinger in de pap, anders laten de mensen van Manor zoiets waarschijnlijk ook niet toe. Branson had het zelfs voor elkaar gekregen om een of andere manager van zijn Virgin in Booth z'n raceteam te stoppen. Branson heeft in mijn ogen, naderhand gezien dan, de boel eigenlijk bedot.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:23 schreef Migue het volgende:
John Booth van een enorm ego betichten, heftig. Nikolai Fomenko heb ik nooit persoonlijk contact mee gehad, maar van wat ik begrijp zit er bij die kerel ook niets mis, net zo min als met Marussia Motors.
Thnx, kende het niet, maar staat nu in m'n itunesquote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:36 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Bekend met http://smibs.tv/the-flying-lap ?
Elke week een uitzending / vodcast/podcast. Erg gedetailleerde technische informatie over de 2012 wagens en nog veel meer interessante info.
quote:Feb.29 (GMM) Race strategy looks set for a major shakeup in 2012, as it emerges the FIA intends to significantly reduce the pitlane speed limit.
The latest edition of Italian magazine Autosprint reports that, ahead of the forthcoming 2012 season, the in-race limit will drop from 100kph to just 60kph throughout the grand prix calendar.
The 2012 rules currently state that the race limit is 100kph, but that the speed "may be amended by the stewards following a recommendation from the FIA F1 safety delegate".
Autosprint said FIA president Jean Todt made the decision after reviewing the pit speed limits of other series, including Le Mans, GT1 and Nascar.
The change, causing visits to the pits to take considerably longer than previously, could have a major impact on race strategy this year, the magazine concluded.
Zit mij nu al altijd op te vreten als ze gaan 'pitten' "kom op sneller!!!!"quote:
http://www.gtspirit.com/tag/marussia/quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik bedoelde dan ook niet Booth, zoals al door anderen is aangehaald. Booth is idd een man met een passie voor racen, maar geen middelen heeft om mee te kunnen doen in de F1. Middelen die hij, en de meeste denk ik wel, verwachte te krijgen via Virgin/Branson omdat die man met een hoop bombarie en een ''rock & roll'' imago een team presenteerde. Want hij had een dikke vinger in de pap, anders laten de mensen van Manor zoiets waarschijnlijk ook niet toe. Branson had het zelfs voor elkaar gekregen om een of andere manager van zijn Virgin in Booth z'n raceteam te stoppen. Branson heeft in mijn ogen, naderhand gezien dan, de boel eigenlijk bedot.
En over die Nikolai Fomenko: had jij van te voren gehoord van hem, of zijn Marussia? Vandaar ook de ''louche(?)'', vooral om dat vraagteken draaide hetMaar daar twijfel ik ook nog aan hoelang die man zijn geld wil stoppen in een team wat geen middelen heeft om een F1 wagen te bouwen, laat staan om serieus mee te kunnen doen om punten als ze alle delen van zo'n wagen bij een derde partij moeten neerleggen. Tenzij hij zelf wilt gaan investeren in die middelen natuurlijk
twitter:ScarbsF1 twitterde op woensdag 29-02-2012 om 11:55:48Amazing CFD analysis of McLarens downwashed exhaust via N_Smikle on the @f1technical forum http://t.co/DkH6jIgm reageer retweet
Lijkt me ook mooi voor Rubens om in dat Indycar sfeertje te komen,quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:31 schreef JohnB52 het volgende:
Barrichello naar IndyCar:
http://joesaward.wordpres(...)ns-lands-in-indycar/
Vreemd ongelukquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya.
Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
Staat al vast dat de problemen escaleerden, of maakte hij zelf een fout die los stond van de problemen?quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya.
Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
Het Coanda-effect. Briljant.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:00 schreef Tarado het volgende:
twitter:ScarbsF1 twitterde op woensdag 29-02-2012 om 11:55:48Amazing CFD analysis of McLarens downwashed exhaust via N_Smikle on the @f1technical forum http://t.co/DkH6jIgm reageer retweet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Team 1 maart 2 maart 3 maart 4 maart Red Bull RB8 Webber Vettel Webber Vettel McLaren MP4-27 Button Hamilton Button Hamilton Ferrari F2012 Massa Alonso Massa Alonso Mercedes W03 Rosberg Schumacher Rosberg Schumacher Lotus E20 Grosjean Grosjean Raikkonen Raikkonen Force India VJM05 Di Resta Hulkenberg Di Resta Hulkenberg Sauber C31 Perez Kobayashi Perez Kobayashi Toro Rosso STR7 Vergne Vergne Ricciardo Ricciardo Williams FW34 Maldonado Senna/Maldonado Maldonado/Senna Senna Caterham CT01 Kovalainen Kovalainen Petrov Petrov |
Inderdaad, het speelde blijkbaar al een aantal ronden:quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:14 schreef Atreidez het volgende:
Vlak voordat hij spint zie je vonken uit de achterkant van ze auto komen.. denk dat het duidelijk is dat het problemen zijn waar hij zelf niks aan kan doen op dat moment.
In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken!quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
Testschema voor de komende dagen:
[ code verwijderd ]
quote:A further change of plan for the final test session prior to departure for Australia. Based on a new clarification of Article 22.4 of the Sporting Regulations, which was sent to the teams late yesterday evening, it is no longer possible to run on Monday 5 March.
Daar heb je races voorquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:24 schreef Marks het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken!
Ja goed johquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:24 schreef Marks het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken!
Dat heb je goed gezien. Is ieder jaar weer lachen hoe hij tijdens de Daytona 24 Hours, een paar weken na kerst, weer ietsjes vetter is gewordenquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo lijkt maar hij is zeker niet meer op F1 gewicht
Nu zie je vaak zo´n mooi overzicht van een hele testweek. Daar kan je niets mee. Die tijden zijn op verschillende dagen gezet, zo lijkt de tijd van Giedo van 2 weken terug behoorlijk slecht. Dat was echter beter te beoordelen als die dag ook Heikki of Trulli had gereden. En dan is mijn vraag, die ik al eerder op dit forum plaatste, nog relevant: waarom testen teams niet met 2 auto's per dag zodat beide coureurs kunnen testen? Er is al zo weinig mogelijkheid om te testen en dan doen ze het maar met 1 auto. Ben benieuwd waarom dit zo is...quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja goed joh![]()
Je bent een halve dag bezig met het afstellen van de auto, ben je net klaar mag je weer opnieuw beginnen voor de volgende coureur. Om maar niet te spreken van het afwerken van een programma...
Daarnaast is de baan 's middag anders dan 's ochtends (hogere temperatuur, meer rubber op de baan). Dus echt vergelijken is er niet bij.
Button werd op 27seconden gezet door Webber, is maar goed dat Webber in de langzamere Red Bull zat anders was het hele veld op een rondje gezetquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Was dat zo'n race waarin Hamilton niet of nauwelijks sneller was dan Button? En Button niet of nauwelijks langzamer dan Webber?
Ze hebben met die blown diffuser in de kwalificatie een tijd lang goede zaken gedaan. Verder lag het vooral aan de coureurs.
Volgens mij mag je gewoon helemaal niet met 2 wagens testen., ivm kostenbesparing.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:09 schreef Fiorano het volgende:
Omdat er nog geen 2 auto's klaar zijn, en als je nog aanpassingen moet doen kun je dat op Chassis nr. 2 gelijk aanpassen en maak je dus geen overbodige kosten. Test apparatuur hoef je ook maar voor 1 auto aan te schaffen etc. etc.
Precies, vroeger stond Ferrari wel eens met 3 wagens op de baan ..quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Volgens mij mag je gewoon helemaal niet met 2 wagens testen., ivm kostenbesparing.
Je kunt sowieso niets met die tijden, ook al zou Heikki gereden hebben die dag. Puur omdat je niet weet wat het programma was, wat er getest is etc. De enige die de tijden op waarde kan schatten zijn de teams zelf.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:55 schreef Marks het volgende:
[..]
Nu zie je vaak zo´n mooi overzicht van een hele testweek. Daar kan je niets mee. Die tijden zijn op verschillende dagen gezet, zo lijkt de tijd van Giedo van 2 weken terug behoorlijk slecht. Dat was echter beter te beoordelen als die dag ook Heikki of Trulli had gereden. En dan is mijn vraag, die ik al eerder op dit forum plaatste, nog relevant: waarom testen teams niet met 2 auto's per dag zodat beide coureurs kunnen testen? Er is al zo weinig mogelijkheid om te testen en dan doen ze het maar met 1 auto. Ben benieuwd waarom dit zo is...
Grappig, dat effect kende ik tot een paar weken geleden nietquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het Coanda-effect. Briljant.![]()
Bij lagere snelheid (zoals in de bochten) zal de luchtstroom van de uitlaat naar beneden afbuigen, waardoor er weer een soort geblazen diffuser werking optreedt.
Alleen moeten ze opletten dat de luchtstroom niet de remmen en banden oververhit.
Die komt eraanquote:Op woensdag 29 februari 2012 22:10 schreef D. het volgende:
*hier maar even de vraag plaatst omdat hij het topic niet kan vinden
Is er al nieuws over de Fok F1 manager?
Problemen zouden zijn opgelost lees ik net. Plus dit is volgens mij de eerste officiële bevestiging van wat er nou aan de hand was.quote:James Allison, de technisch directeur van Lotus, heeft laten weten dat het probleem met het chassis waar het team vorige week mee kampte, tot het verleden behoort. Een week geleden trok de Britse renstal zich na enkele ronden terug uit de tweede collectieve testsessie, omdat er iets mis bleek met het chassis.
Het team was met een gloednieuw chassis, de E20-02, naar het circuit van Barcelona afgereisd, maar toen Romain Grosjean na een paar installatieronden aan zijn eerste serieuze run begon, voelde hij al gauw dat er iets niet goed was met de auto. "Terug in de pits zagen we al snel dat er een probleem was met de manier waarop het achterste deel van de voorste en bovenste wishbone aan de auto was bevestigd", vertelde Allison.
Gaat dus niet doorquote:
Precies t gewicht aan schroeven moeren en boutjes die ze waren vergeten ;-)quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:59 schreef vosss het volgende:
Ow en door het oplossen van het probleem is de auto 1 kilo zwaarder geworden
En er wordt bijvoorbeeld niet eens meer bijgetankt ,dus volle brandstoftanks etc. lijken er dus niet eens te staan bijvoorbeeld.quote:
Zal eens reageren.quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:27 schreef franklop het volgende:
Vind jij het leuk om te schrijven over Formule 1 of andere (auto)sporten? Lees dan onderstaand bericht!
Fanatieke sportverslaggevers gezocht voor FOK!sport
nee, gewoon met batterijen nog.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken?
nee, maar ik heb er in het vorige topic al een post aan gewijdquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:16 schreef Joene het volgende:
Jullie dit artikel al gezien ?
http://www.yallaf1.com/20(...)ecrets-of-their-w03/
Nee, maar Audi wel.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken?
Porsche heeft het ook al gebruiktquote:Op donderdag 1 maart 2012 12:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, maar Audi wel.
Ze gebruiken de Williams vliegwieltechniek voor de Audi R18 e-tron quattro waarmee ze Le Mans willen winnen.
De tijden van deze morgen:quote:12:01 That will have been a planned low-fuel run, not an error.
12:01 And here's a swift and honest explanation from @OfficialSF1Team: "No surprise as the C31 doesn't run with no fuel..."
12:00 Perez has stopped on track to prompt a well-timed stoppage at pretty much the moment lunch would've started anyway.
12:00 We were expecting the chequered one...
11:59 Red flag.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1 Button McLaren 1m23.510s 28 2 Perez Sauber 1m23.820s +0.310 57 3 Grosjean Lotus 1m23.959s +0.449 36 4 Rosberg Mercedes 1m23.992s +0.482 57 5 Webber Red Bull 1m23.993s +0.483 53 6 Vergne Toro Rosso 1m24.216s +0.706 61 7 Di Resta Force India 1m24.305s +0.795 48 8 Massa Ferrari 1m24.318s +0.808 45 9 Petrov Caterham 1m24.876s +1.366 67 10 Maldonado Williams 1m25.587s +2.077 37 |
Volgens mij (lees: in mijn beleving) is dat afgelopen 5 jaar elk jaar minstens 1x gebeurd anders hoorquote:Op donderdag 1 maart 2012 09:57 schreef Marks het volgende:
En ligt het aan mij, maar volgens mij komt het bijna nooit meer voor dat er een lollypopman wordt aangereden? Zeg een jaar of 10, 15 terug gebeurde dat volgens mij nog regelmatig! Het lijkt dus sowieso al een stuk veiliger geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |