abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 februari 2012 @ 11:22:53 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108456190


Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012:

Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2011:
1. Bahrein (13 maart) - geen topic, race afgelast -
2. Australië (27 maart) 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië (10 april) 2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #1
4. China (17 april) 2011 Formula 1 UBS Chinese Grand Prix #1
5. Turkije (8 mei) 2011 Formula 1 DHL Turkish Grand Prix #1
6. Spanje (22 mei) Formula 1 Gran Premio de España Santander 2011 #1
7. Monaco (29 mei) Formula 1 Grand Prix de Monaco 2011 #1
8. Canada (12 juni) Formula 1 Grand Prix du Canada 2011 #1
9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 2011 Formula 1 Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië (10 juli) 2011 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland (24 juli) Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2011 #1
12. Hongarije (31 juli) Formula 1 Eni Magjar Nagydíj 2011 (Grand Prix van Hongarije) #1
13. België (28 augustus) GP van België - Spa Francorchamps.
14. Italië (11 september) FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2011 #1
15. Singapore (25 september) 2011 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX
16. Japan (9 oktober) 2011 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX
17. Zuid-Korea (24 oktober)
18. India (30 oktober)
19. Abu Dhabi (13 november)
20. Brazilië (27 november)

Eindstanden 2011
Nog geen link

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams

Wie staan er in 2012 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2011
Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11
02. Mark Webber

Vodafone McLaren Mercedes
Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008

Scuderia Ferrari
Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056
KERS: Ja
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes AMG Petronas Formula One Team
Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus F1 Team
Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
09. Kimi Räikkönen WDC 2007
10. Romain Grosjean

Sahara Force India F1 Team
Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
11. Paul Di Resta
12. Nico Hülkenberg

Sauber F1 Team
Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056
KERS: Ja
14. Kamui Kobayashi
15. Sergio Pérez

Scuderia Toro Rosso
Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056
KERS: Ja
16. Daniel Ricciardo
17. Jean-Éric Vergne

AT&T Williams
Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
18. Pastor Maldonado
19. Bruno Senna

Caterham F1 Team
Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
20. Vitaly Petrov
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012
KERS: Ja
22. Pedro de la Rosa
23. Narain Karthikeyan

Marussia F1 Team
Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012
KERS: Nee
24. Timo Glock
25. Charles Pic

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks

Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)

Regulations pagina van FIA

Teampresentaties

• Caterham - 26 januari 2012
• McLaren - 1 februari 2012
• Ferrari - 3 februari 2012
• Force India - 3 februari 2012
• Red Bull Racing - 6 februari 2012
• Sauber F1 Team - 6 februari 2012
• Williams - 7 februari 2012

Testschema 2012


De kalender voor 2012 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

De GP's die live worden uitgezonden:

China - 15 April
Spain - 13 May
Monaco - 27 May
Europe - 24 June
Britain - 8 July
Belgium - 2 September
Singapore - 23 September
Korea - 14 October
Abu Dhabi - 4 November
Brazil - 25 November

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2011

De OP is hier te vinden
  maandag 27 februari 2012 @ 11:23:53 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_108456223
Ik zat er op te wachten.....
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:24:02 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108456226
Dichtbi! ?? :@ :(
  maandag 27 februari 2012 @ 11:24:41 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108456238
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:23 schreef RingBewoner het volgende:
Ik zat er op te wachten.....
Ja ik ook, toen maar een nieuwe geopend
  maandag 27 februari 2012 @ 11:26:27 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_108456292
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja ik ook, toen maar een nieuwe geopend
Scheelde niet veel of we hadden 2. Ik deed het ook bijna.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:28:00 #6
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108456352
Watskeburt met de TT?
  maandag 27 februari 2012 @ 11:28:52 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108456387
quote:
11s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Watskeburt met de TT?
Schrijffoutje of zitten er nog meer fouten in?
  maandag 27 februari 2012 @ 11:39:29 #8
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108456734
Waarom zo'n vreemde titel i.t.t. alle andere topics :'(
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_108456787
edit: nvm
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_108456790
even aangepast ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 27 februari 2012 @ 11:41:35 #11
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108456809
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:40 schreef franklop het volgende:
even aangepast ;)
^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_108456856
Als ik toch bezig ben;
Niemand hier trouwens die tijdens het komende F1-seizoen voor FOK! wil volgen als redactielid?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108456985
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:42 schreef franklop het volgende:
Als ik toch bezig ben;
Niemand hier trouwens die tijdens het komende F1-seizoen voor FOK! wil volgen als redactielid?
Wat houdt dat precies in?
pi_108457094
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:46 schreef Marks het volgende:

[..]

Wat houdt dat precies in?
nieuwsberichten schrijven voor FOK!sport over de laatste F1 (of andere autosport) nieuwtjes/uitslagen e.d.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 27 februari 2012 @ 11:58:31 #15
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_108457397
dus het gene op f1fanatic vertalen en dan plaatsen op fok ? :P

Btw, levert dat nog wat op, of is dat vrijwillig?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_108457442
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:49 schreef franklop het volgende:

[..]

nieuwsberichten schrijven voor FOK!sport over de laatste F1 (of andere autosport) nieuwtjes/uitslagen e.d.
Als je iets meer details hebt zou dat fijn zijn, op zich heb ik wel interesse.
pi_108458096
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:58 schreef Fiorano het volgende:
dus het gene op f1fanatic vertalen en dan plaatsen op fok ? :P

Btw, levert dat nog wat op, of is dat vrijwillig?
alles is op vrijwillige basis

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:59 schreef Marks het volgende:

[..]

Als je iets meer details hebt zou dat fijn zijn, op zich heb ik wel interesse.
wat wil je weten? Kan altijd via PM hoor ^O^
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108459108
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:17 schreef franklop het volgende:

[..]

alles is op vrijwillige basis

[..]

wat wil je weten? Kan altijd via PM hoor ^O^
wanneer en wat er dan geplaatst moet worden, en hoe ik dat kan doen.
  maandag 27 februari 2012 @ 13:02:37 #19
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_108459625
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:49 schreef franklop het volgende:

[..]

nieuwsberichten schrijven voor FOK!sport over de laatste F1 (of andere autosport) nieuwtjes/uitslagen e.d.
Zeker interesse. Mag je ook gewoon zomaar een stukje schrijven. Bijvoorbeeld over de geschiedenis van Spa-Francorchamps?
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 27 februari 2012 @ 13:05:46 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_108459716
Klopt dat met de BBC trouwens nog wel, dacht dat die de rechten kwijt waren?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 27 februari 2012 @ 13:11:59 #21
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108459933
Die hebben de helft van de rechten verkocht/geleend/verpand aan Sky Sports. Dus BBC zendt een gedeelte uit, en Sky zendt een gedeelte uit.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_108460191
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:48 schreef Marks het volgende:

[..]

wanneer en wat er dan geplaatst moet worden, en hoe ik dat kan doen.
wanneer het je uitkomt uiteraard (blijft vrijwillig), en gaat gewoon om algemeen nieuws e.d. rond de F1 of andere autosport. Je kan dat doen door te solliciteren via FOK!sport ( sport@fok.nl )

quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:02 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Zeker interesse. Mag je ook gewoon zomaar een stukje schrijven. Bijvoorbeeld over de geschiedenis van Spa-Francorchamps?
:Y Dat mag ook, kan je dan gewoon naar sport@fok.nl opsturen en dan beoordelen we het en zullen we het met naamvermelding plaatsen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108463932
De media specialisten hebben de afgelopen tests geanalyseerd en komen tot de volgende conclusies:

Red Bull is nog steeds het te kloppen team, op de voet gevolgd door McLaren. Mercedes is de nummer drie en Force India de verrassende nummer vier. Ferrari komt niet verder dan de vijfde plaats in de lijsten, al denkt Massa dat ze beter zijn dan die vijfde plaats.

Sauber, Toro Rosso, Williams zitten Force India op de hielen, dus het kan een mooi gevecht worden achter de podiumplaatsen. Lotus hebben zo nog niet goed kunnen beoordelen, maar zit ergens tussen plek drie en plek acht.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108463983
Mercedes nummer 3 _O_
Schumacher op het podium _O_

*O*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:03:07 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108464076
Mclaren kanshebber misschien *O*
En stiekem hoop ik goede dingen van Raikonnen en Lotus!
The truth was in here.
pi_108464131
quote:
En stiekem hoop ik goede dingen van Raikonnen en Lotus!
Daar hoop ik ook op. _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108464838
Ik ben benieuwd naar Caterham, ondanks dat ze met testtijden vaak laatste staan hoop ik toch wat meer aangezien ze vorig seizoen vaak dicht in de buurt zaten.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:34:48 #28
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_108465219
En toch blijft het speculeren op basis van tests, Ferrari heeft verschillende keren aangegeven dat het tijdens de tests puur richtte op het verzamelen van gegevens, en niet zo zeer om een snel mogelijk rondje te draaien.

Maar nog maar een paar weken, en dan is het zover. Eindelijk weer actie op de baan. Wat duurt zo'n winter toch vreselijk lang....
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 27 februari 2012 @ 16:26:55 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108467285
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:40 schreef franklop het volgende:
even aangepast ;)
Dank je ^O^
  maandag 27 februari 2012 @ 16:44:27 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108468133
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:03 schreef Bastard het volgende:
Mclaren kanshebber misschien *O*
En stiekem hoop ik goede dingen van Raikonnen en Lotus!
Ik las in AutoMotorundSport dat Newey zei dat McLaren met dit ontwerp kansloos is, ook dat Lotus een goede auto heeft, Ferrari een ingewikkelde auto heeft die nog alle kanten op kan en dat Red Bull nog steeds een voorsprong heeft maar een stuk kleiner dan vorig jaar
pi_108468221
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
De media specialisten hebben de afgelopen tests geanalyseerd en komen tot de volgende conclusies:

Red Bull is nog steeds het te kloppen team, op de voet gevolgd door McLaren. Mercedes is de nummer drie en Force India de verrassende nummer vier. Ferrari komt niet verder dan de vijfde plaats in de lijsten, al denkt Massa dat ze beter zijn dan die vijfde plaats.

Sauber, Toro Rosso, Williams zitten Force India op de hielen, dus het kan een mooi gevecht worden achter de podiumplaatsen. Lotus hebben zo nog niet goed kunnen beoordelen, maar zit ergens tussen plek drie en plek acht.
Als de McLaren weer een betere mechanische grip heeft dan staan ze nu ongeveer gelijk, Barcelona is een puur aero circuit.
pi_108468280
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik las in AutoMotorundSport dat Newey zei dat McLaren met dit ontwerp kansloos is, ook dat Lotus een goede auto heeft, Ferrari een ingewikkelde auto heeft die nog alle kanten op kan en dat Red Bull nog steeds een voorsprong heeft maar een stuk kleiner dan vorig jaar
AMG Mercedes GP wordt de verrassing (hoop ik) en gaat RBR aanvallen.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:50:24 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108468385
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:47 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

AMG Mercedes GP wordt de verrassing (hoop ik) en gaat RBR aanvallen.
Het maakt mij niet zoveel uit wie er gaat aanvallen als we maar een spannender jaar krijgen dan vorig jaar
pi_108469316
Force India staat mi toch wel erg hoog?
  maandag 27 februari 2012 @ 17:32:50 #35
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108469940
Dat zijn meestal de gelukjes die kleinere teams hebben, maar die houden het 9 van de 10 keer niet vol op dat niveau tot het einde van het seizoen omdat ze er minder geld tegenaan kunnen smijten voor doorontwikkeling.
Dat zag je bij Williams een aantal jaren geleden, bij Sauber vorig jaar, en zo zullen er nog wel wat voorbeeldjes zijn van uit het verleden.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 27 februari 2012 @ 17:36:57 #36
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_108470080
Brawn is een goed voorbeeld.... hebben tot de helft van het seizoen voordeel gehad van hun "double diffuser" maar toen de rest het had zakten ze weg.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 27 februari 2012 @ 17:48:46 #37
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108470521
Idd een goed voorbeeld. Al kun je daar niet echt van een gelukje spreken, maar meer een geniale vondst. Ver van het podium bleven ze iig niet af, en zaten wel telkens in de punten.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_108470925
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Idd een goed voorbeeld. Al kun je daar niet echt van een gelukje spreken, maar meer een geniale vondst. Ver van het podium bleven ze iig niet af, en zaten wel telkens in de punten.
Eigenlijk had ik het Rubens wel gegund om dat jaar de titel te pakken. :@

Niet dat ik het Button niet gun, want die gun ik het ook, maar het was wel mooi geweest :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108474691
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:00 schreef vosss het volgende:
Mercedes nummer 3 _O_
Schumacher op het podium _O_

*O*
Dat zou wel prachtig zijn!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 27 februari 2012 @ 19:46:16 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108475119
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
De media specialisten hebben de afgelopen tests geanalyseerd en komen tot de volgende conclusies:

Red Bull is nog steeds het te kloppen team, op de voet gevolgd door McLaren. Mercedes is de nummer drie en Force India de verrassende nummer vier. Ferrari komt niet verder dan de vijfde plaats in de lijsten, al denkt Massa dat ze beter zijn dan die vijfde plaats.

Sauber, Toro Rosso, Williams zitten Force India op de hielen, dus het kan een mooi gevecht worden achter de podiumplaatsen. Lotus hebben zo nog niet goed kunnen beoordelen, maar zit ergens tussen plek drie en plek acht.
McLaren wordt altijd hoger ingeschat. Aangezien zij min of meer met een evolutie komen denk ik niet dat ze veel dichterbij gaan komen. Sterker nog, ik denk dat ze op het gebied van mechanische grip veel terrein gaan verliezen door de auto die te laag is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108484664
@NobleF1: Marussia to miss final test after failing crash test. Full story soon.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/97710
pi_108484913
Ik lees tegenstrijdige berichten. Andere sites melden dat ze wel door de laatste test gekomen zijn :?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108485212
Ow wacht. Dat was HRT :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108485369
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
Sterker nog, ik denk dat ze op het gebied van mechanische grip veel terrein gaan verliezen door de auto die te laag is.
:X
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  maandag 27 februari 2012 @ 22:44:04 #45
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_108485530
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

McLaren wordt altijd hoger ingeschat. Aangezien zij min of meer met een evolutie komen denk ik niet dat ze veel dichterbij gaan komen. Sterker nog, ik denk dat ze op het gebied van mechanische grip veel terrein gaan verliezen door de auto die te laag is.
Aan het eind van vorig seizoen was McLaren gelijkwaardig aan de RBR te noemen. Beiden komen met een evolutie, dus zou het dicht bij elkaar moeten zitten. Daarnaast bewijst McLaren al jaren dat zij het team zijn die het snelste kunnen doorontwikkelen.

En over de te lage auto; ze zijn daar echt niet dom ofzo :D Ze zullen heus hun redenen hebben om voor deze oplossing te kiezen. De andere opties zullen ze echt wel overwogen hebben.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 februari 2012 @ 22:46:32 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108485631
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:26 schreef Trystar het volgende:
@NobleF1: Marussia to miss final test after failing crash test. Full story soon.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/97710
Dan is HRT eens niet het lachertje van de F1
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108485721
Nouja de enige van de nieuwe teams die geen lachtertje is gebleken is het huidige caterham imo :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108485732
Die kunnen best een sprongetje maken denk ik komend jaar :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108490501
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:26 schreef Trystar het volgende:
@NobleF1: Marussia to miss final test after failing crash test. Full story soon.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/97710
Ze konden niet genoeg snelheid maken om de test geldig te laten zijn? :@
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:58:12 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108490600
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:44 schreef sanger het volgende:

[..]

En over de te lage auto; ze zijn daar echt niet dom ofzo :D Ze zullen heus hun redenen hebben om voor deze oplossing te kiezen. De andere opties zullen ze echt wel overwogen hebben.
Uiteraard. Maar de auto was vorig jaar vooral qua mechanische grip erg goed en ze lijken dat nu een beetje op te geven ten faveure van aerodynamica.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108494414
quote:
Montmelò, 28 February – A further change of plan for the final test session prior to departure for Australia. Based on a new clarification of Article 22.4 of the Sporting Regulations, which was sent to the teams late yesterday evening, it is no longer possible to run on Monday 5 March: as a result, the test schedule for Scuderia Ferrari and the other teams that had originally decided to follow this option now reverts to that of the majority, running from Thursday 1 March to Sunday 4 March. The order in which our drivers will be working remains unchanged: Felipe Massa will be at the wheel of the F2012 on Thursday and Saturday, with Fernando Alonso driving on Friday and Sunday.
http://www.ferrari.com/En(...)ge-of-programme.aspx
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:08:13 #52
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_108494498
Aan de ene kant terecht die testdagen staan er niet voor niets
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_108494635
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar de auto was vorig jaar vooral qua mechanische grip erg goed en ze lijken dat nu een beetje op te geven ten faveure van aerodynamica.
Juist niet. Ook vorig jaar was de McLaren lager dan de andere auto's en aan het eind van het seizoen waren ze gelijkwaardig aan de Red Bull. Beiden hebben ervoor gekozen om op dezelfde weg door te gaan. McLaren kiest weer voor een lagere auto (met minder aerodynamische downforce en meer mechanische grip) en Red Bull kiest weer voor een hogere zodat ze meer aerodynamische downforce hebben ten opzichte van een lagere auto.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108494653
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Aan het eind van vorig seizoen was McLaren gelijkwaardig aan de RBR te noemen. Beiden komen met een evolutie, dus zou het dicht bij elkaar moeten zitten. Daarnaast bewijst McLaren al jaren dat zij het team zijn die het snelste kunnen doorontwikkelen.
Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.

Op basis van een foute aanname kun je natuurlijk geen goede analyse maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:21:43 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108499985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.

Op basis van een foute aanname kun je natuurlijk geen goede analyse maken.
O ja wat was het ook al weer, de superioriteit van Vettel gaf de doorslag
pi_108505611
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.

Op basis van een foute aanname kun je natuurlijk geen goede analyse maken.
Op aero circuits was RBR gewoon beter hoor, zie bijv de laatste race in Brazilie.
pi_108505658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Juist niet. Ook vorig jaar was de McLaren lager dan de andere auto's en aan het eind van het seizoen waren ze gelijkwaardig aan de Red Bull. Beiden hebben ervoor gekozen om op dezelfde weg door te gaan. McLaren kiest weer voor een lagere auto (met minder aerodynamische downforce en meer mechanische grip) en Red Bull kiest weer voor een hogere zodat ze meer aerodynamische downforce hebben ten opzichte van een lagere auto.
Vorig jaar werden ze idd zeer laag ingeschat, een beetje zoals Ferrari dit jaar, maar toen heeft McLaren tussen de laatste test en de 1e GP het OBD concept van RBR nog kunnen kopieren.
pi_108506172
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:54 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Op aero circuits was RBR gewoon beter hoor, zie bijv de laatste race in Brazilie.
Was dat zo'n race waarin Hamilton niet of nauwelijks sneller was dan Button? En Button niet of nauwelijks langzamer dan Webber?

Ze hebben met die blown diffuser in de kwalificatie een tijd lang goede zaken gedaan. Verder lag het vooral aan de coureurs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 17:01:38 #59
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_108507825
Kijk ik er overheen of mis ik Giedo van der Garde in de OP.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_108508003
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:01 schreef Pagan het volgende:
Kijk ik er overheen of mis ik Giedo van der Garde in de OP.
Als z'n site klaar is zal hij er wel in komen. :)
Feel free to ignore my comments.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 17:44:50 #61
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108509241
quote:
11s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan is HRT eens niet het lachertje van de F1
Dat zei laatst nog iemand op F1today bij de reacties, waarop een ander eigenlijk imo wel een goed antwoord had: HRT probeert al 2 jaar met alle financiële en praktische middelen die ze hebben een auto rijdende te krijgen. Terwijl een Virgin (lees Branson) geen zin/tijd/geld wou vrijmaken om windtunneltests te doen en maar een computer-animatie te gebruiken om een auto te ontwerpen. Besteed de boel maar uit aan een derde partij, zoals Wirth, dan heeft hij tenminste iemand om de schuld te geven als het mis gaat (oké, HRT heeft dat het eerste jaar ook gedaan met Dallara, hebben daarover zitten klagen en hebben direct actie ondernomen en de samenwerking stopgezet). Zodra Branson in de gaten kreeg dat ''zijn'' team geen vooruitgang boekte (meer bepaald omdat hij er geen geld in stak) heeft ie het team dan ook maar weer van de hand gedaan en de miserie aan een of andere onbekende (louche?) Russisch fabrikantje verkocht.
HRT heeft zijn auto al 2 jaar op rij van de laatste plaats weten te houden, heeft investeerders gezocht voor financiële middelen te hebben, stampen Kolles buiten omdat ze inzagen dat hij alleen geld in het laatje wou hebben ipv geld te investeren, ze hebben daarna gezocht naar een degelijke infrastructuur om vervolgens een fatsoenlijke fabriek op poten te kunnen zetten.
Heeft iemand ooit berichten van Virgin of Marussia gehoord waarbij ze willen laten blijken dat ze serieus willen genomen worden? Staat mij iig weinig van bij. Dus wat mij betreft, als je alles eens op een rijtje zet, is Marussia altijd al het lachertje van de klas geweest en niet HRT, ondanks dat de laatstgenoemde dan wel de langzamere is :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_108509575
HRT zie ik als het moderne Minardi. Een team dat probeert te overleven en daarbij verschillende middelen actief inzet.

Virgin/Marussia zie ik als het moderne Life/Andrea Moda. Iemand die een enorme ego heeft en daarom een team wil(de) hebben.

ik heb dan ook wel sympathie voor HRT en niet voor Marussia/Virgin..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:23:10 #63
184465 Migue
Sensuele man
pi_108510510
John Booth van een enorm ego betichten, heftig. Nikolai Fomenko heb ik nooit persoonlijk contact mee gehad, maar van wat ik begrijp zit er bij die kerel ook niets mis, net zo min als met Marussia Motors.
pi_108513159
Ik denk eerder dat het om Richard Branson gaat.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:01:41 #65
184465 Migue
Sensuele man
pi_108514537
Maar Richard Branson noch Virgin heeft ooit aandelen in het team gehad.
pi_108517878
Maar Virgin stond er wel voor een groot deel achter en Branson had er makkelijk geld in kunnen pompen, zodat het wel succesvol werd.
In plaats daarvan koos hij voor een goedkope manier om in de sport actief te zijn met zo weinig mogelijk uitgaven wel in een teamnaam staan.
Hij wilde wel prestaties zien, maar er geen geld tegenover zetten.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_108519290
Bekend met http://smibs.tv/the-flying-lap ?

Elke week een uitzending / vodcast/podcast. Erg gedetailleerde technische informatie over de 2012 wagens en nog veel meer interessante info.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:42:33 #68
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108519670
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:23 schreef Migue het volgende:
John Booth van een enorm ego betichten, heftig. Nikolai Fomenko heb ik nooit persoonlijk contact mee gehad, maar van wat ik begrijp zit er bij die kerel ook niets mis, net zo min als met Marussia Motors.
Ik bedoelde dan ook niet Booth, zoals al door anderen is aangehaald. Booth is idd een man met een passie voor racen, maar geen middelen heeft om mee te kunnen doen in de F1. Middelen die hij, en de meeste denk ik wel, verwachte te krijgen via Virgin/Branson omdat die man met een hoop bombarie en een ''rock & roll'' imago een team presenteerde. Want hij had een dikke vinger in de pap, anders laten de mensen van Manor zoiets waarschijnlijk ook niet toe. Branson had het zelfs voor elkaar gekregen om een of andere manager van zijn Virgin in Booth z'n raceteam te stoppen. Branson heeft in mijn ogen, naderhand gezien dan, de boel eigenlijk bedot.
En over die Nikolai Fomenko: had jij van te voren gehoord van hem, of zijn Marussia? Vandaar ook de ''louche(?)'', vooral om dat vraagteken draaide het ;) Maar daar twijfel ik ook nog aan hoelang die man zijn geld wil stoppen in een team wat geen middelen heeft om een F1 wagen te bouwen, laat staan om serieus mee te kunnen doen om punten als ze alle delen van zo'n wagen bij een derde partij moeten neerleggen. Tenzij hij zelf wilt gaan investeren in die middelen natuurlijk :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:23:23 #69
184465 Migue
Sensuele man
pi_108525294
Maar dan beoordeel je een team op de nalatigheid van een sponsor, dat vind ik een onjuist. Virgin is nooit meer dan een houder van de sponsorrechten geweest, nooit beleidsmaker. Richard Branson en Virgin houden nu eenmaal van bombarie, dat is hun ding en waar ze groot mee zijn geworden. Dat hoort nu eenmaal bij het merk van Virgin. Nu zijn ze weg, omdat de budget cap nooit kwam en de groene technologie door de andere teams getorpedeerd is. Het verbaast mij dat ze het nog zo lang uitgehouden hebben.

Wat Nikolai Fomenko betreft, ik ben sowieso niet zo op de hoogte van wat zich in Rusland afspeelt. Van wat ik van mensen met een Russische achtergrond heb begrepen, is dat Fomenko in Rusland beroemd is om goede redenen en nooit bij controverses betrokken is geweest. Dus om nou maar te suggereren dat het mogelijk louche is, is een ongepast. Marussia Motors is ook een bedrijf dat voor een jonge sportwagenfabrikant goed draait. Geen idee waar ze het geld vandaan halen, maar er wonen veel rijke mensen in Rusland en Fomenko heeft een goede reputatie en veel bekendheid. Bovendien, schijnbaar, een goed verstand van bedrijfsvoering.
  woensdag 29 februari 2012 @ 01:30:28 #70
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_108530895
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:36 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Bekend met http://smibs.tv/the-flying-lap ?

Elke week een uitzending / vodcast/podcast. Erg gedetailleerde technische informatie over de 2012 wagens en nog veel meer interessante info.
Thnx, kende het niet, maar staat nu in m'n itunes
Feyenoord!!! * Barça
pi_108535407
'Pit limiet naar 60 km/uur'
quote:
Feb.29 (GMM) Race strategy looks set for a major shakeup in 2012, as it emerges the FIA intends to significantly reduce the pitlane speed limit.

The latest edition of Italian magazine Autosprint reports that, ahead of the forthcoming 2012 season, the in-race limit will drop from 100kph to just 60kph throughout the grand prix calendar.

The 2012 rules currently state that the race limit is 100kph, but that the speed "may be amended by the stewards following a recommendation from the FIA F1 safety delegate".

Autosprint said FIA president Jean Todt made the decision after reviewing the pit speed limits of other series, including Le Mans, GT1 and Nascar.

The change, causing visits to the pits to take considerably longer than previously, could have a major impact on race strategy this year, the magazine concluded.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:46:54 #72
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108535552
quote:
Zit mij nu al altijd op te vreten als ze gaan 'pitten' "kom op sneller!!!!" :X
The truth was in here.
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:05:40 #73
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_108536042
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:42 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik bedoelde dan ook niet Booth, zoals al door anderen is aangehaald. Booth is idd een man met een passie voor racen, maar geen middelen heeft om mee te kunnen doen in de F1. Middelen die hij, en de meeste denk ik wel, verwachte te krijgen via Virgin/Branson omdat die man met een hoop bombarie en een ''rock & roll'' imago een team presenteerde. Want hij had een dikke vinger in de pap, anders laten de mensen van Manor zoiets waarschijnlijk ook niet toe. Branson had het zelfs voor elkaar gekregen om een of andere manager van zijn Virgin in Booth z'n raceteam te stoppen. Branson heeft in mijn ogen, naderhand gezien dan, de boel eigenlijk bedot.
En over die Nikolai Fomenko: had jij van te voren gehoord van hem, of zijn Marussia? Vandaar ook de ''louche(?)'', vooral om dat vraagteken draaide het ;) Maar daar twijfel ik ook nog aan hoelang die man zijn geld wil stoppen in een team wat geen middelen heeft om een F1 wagen te bouwen, laat staan om serieus mee te kunnen doen om punten als ze alle delen van zo'n wagen bij een derde partij moeten neerleggen. Tenzij hij zelf wilt gaan investeren in die middelen natuurlijk :)
http://www.gtspirit.com/tag/marussia/
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_108536436
quote:
Hoe mooi is dit dan om terug te zien , vanaf 7:46
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:00:26 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108539256
ScarbsF1 twitterde op woensdag 29-02-2012 om 11:55:48 Amazing CFD analysis of McLarens downwashed exhaust via N_Smikle on the @f1technical forum http://t.co/DkH6jIgm reageer retweet
pi_108539263
quote:
Lijkt me ook mooi voor Rubens om in dat Indycar sfeertje te komen,
Het is toch iets meer "familie" met elkaar, dan “The Piranha Club” ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:22:31 #78
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_108539865
'Snelheidslimiet pitstraat naar 60 km/h'
http://t.co/PpNvInk5

[ Bericht 46% gewijzigd door Pagan op 29-02-2012 12:23:54 (Link aangepast.) ]
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:25:08 #79
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108539949
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya. :o


Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:29:55 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108540097
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya. :o


Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
Vreemd ongeluk

Ik weet niet of het zo lijkt maar hij is zeker niet meer op F1 gewicht
pi_108540700
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya. :o


Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
Staat al vast dat de problemen escaleerden, of maakte hij zelf een fout die los stond van de problemen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_108541528
Vlak voordat hij spint zie je vonken uit de achterkant van ze auto komen.. denk dat het duidelijk is dat het problemen zijn waar hij zelf niks aan kan doen op dat moment.
Where facts are few, experts are many.
pi_108541993
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:00 schreef Tarado het volgende:
ScarbsF1 twitterde op woensdag 29-02-2012 om 11:55:48 Amazing CFD analysis of McLarens downwashed exhaust via N_Smikle on the @f1technical forum http://t.co/DkH6jIgm reageer retweet
Het Coanda-effect. Briljant. _O_

Bij lagere snelheid (zoals in de bochten) zal de luchtstroom van de uitlaat naar beneden afbuigen, waardoor er weer een soort geblazen diffuser werking optreedt.

Alleen moeten ze opletten dat de luchtstroom niet de remmen en banden oververhit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108542672
Testschema voor de komende dagen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Team               1 maart      2 maart         3 maart         4 maart
Red Bull RB8       Webber       Vettel          Webber          Vettel
McLaren MP4-27     Button       Hamilton        Button          Hamilton
Ferrari F2012      Massa        Alonso          Massa           Alonso
Mercedes W03       Rosberg      Schumacher      Rosberg         Schumacher
Lotus E20          Grosjean     Grosjean        Raikkonen       Raikkonen
Force India VJM05  Di Resta     Hulkenberg      Di Resta        Hulkenberg
Sauber C31         Perez        Kobayashi       Perez           Kobayashi
Toro Rosso STR7    Vergne       Vergne          Ricciardo       Ricciardo
Williams FW34      Maldonado    Senna/Maldonado Maldonado/Senna Senna
Caterham CT01      Kovalainen   Kovalainen      Petrov          Petrov
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:49:58 #85
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108542785
quote:
3s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:14 schreef Atreidez het volgende:
Vlak voordat hij spint zie je vonken uit de achterkant van ze auto komen.. denk dat het duidelijk is dat het problemen zijn waar hij zelf niks aan kan doen op dat moment.
Inderdaad, het speelde blijkbaar al een aantal ronden:

WHAT THE HECK HAPPENED?
Montoya: "I told them when I left the pits something wasn't right and I felt a weird vibration when we were with the pack. Every time I got on the gas, it vibrated. So, I came back in and they checked all the rear-end and they said it was ok. I was going down the back straightaway, and I was going in fourth gear, but, we weren't even going that fast. Every time I got on the gas I could feel the rear really squeezing. I got on the brakes to travel up and while I was telling the spotter to have a look on how the rear was moving, the car just turned right."
pi_108543798
Ja daar brak overduidelijk wat af ofzo :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108543904
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
Testschema voor de komende dagen:
[ code verwijderd ]

In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken! ^O^
pi_108543945
Ik dacht dat Red Bull en Ferrari een dag later zouden beginnen met hun test?


edit: nevermind...

quote:
A further change of plan for the final test session prior to departure for Australia. Based on a new clarification of Article 22.4 of the Sporting Regulations, which was sent to the teams late yesterday evening, it is no longer possible to run on Monday 5 March.
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:17:32 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108545820
quote:
14s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:24 schreef Marks het volgende:

[..]

In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken! ^O^
Daar heb je races voor
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:37:31 #90
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_108546529
quote:
14s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:24 schreef Marks het volgende:

[..]

In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken! ^O^
Ja goed joh :D

Je bent een halve dag bezig met het afstellen van de auto, ben je net klaar mag je weer opnieuw beginnen voor de volgende coureur. Om maar niet te spreken van het afwerken van een programma...

Daarnaast is de baan 's middag anders dan 's ochtends (hogere temperatuur, meer rubber op de baan). Dus echt vergelijken is er niet bij.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:45:14 #91
184465 Migue
Sensuele man
pi_108549205
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik weet niet of het zo lijkt maar hij is zeker niet meer op F1 gewicht
Dat heb je goed gezien. Is ieder jaar weer lachen hoe hij tijdens de Daytona 24 Hours, een paar weken na kerst, weer ietsjes vetter is geworden :')
pi_108549617
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Ja goed joh :D

Je bent een halve dag bezig met het afstellen van de auto, ben je net klaar mag je weer opnieuw beginnen voor de volgende coureur. Om maar niet te spreken van het afwerken van een programma...

Daarnaast is de baan 's middag anders dan 's ochtends (hogere temperatuur, meer rubber op de baan). Dus echt vergelijken is er niet bij.
Nu zie je vaak zo´n mooi overzicht van een hele testweek. Daar kan je niets mee. Die tijden zijn op verschillende dagen gezet, zo lijkt de tijd van Giedo van 2 weken terug behoorlijk slecht. Dat was echter beter te beoordelen als die dag ook Heikki of Trulli had gereden. En dan is mijn vraag, die ik al eerder op dit forum plaatste, nog relevant: waarom testen teams niet met 2 auto's per dag zodat beide coureurs kunnen testen? Er is al zo weinig mogelijkheid om te testen en dan doen ze het maar met 1 auto. Ben benieuwd waarom dit zo is...
pi_108549964
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Was dat zo'n race waarin Hamilton niet of nauwelijks sneller was dan Button? En Button niet of nauwelijks langzamer dan Webber?

Ze hebben met die blown diffuser in de kwalificatie een tijd lang goede zaken gedaan. Verder lag het vooral aan de coureurs.
Button werd op 27seconden gezet door Webber, is maar goed dat Webber in de langzamere Red Bull zat anders was het hele veld op een rondje gezet :D .
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:09:01 #94
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_108549999
Omdat er nog geen 2 auto's klaar zijn, en als je nog aanpassingen moet doen kun je dat op Chassis nr. 2 gelijk aanpassen en maak je dus geen overbodige kosten. Test apparatuur hoef je ook maar voor 1 auto aan te schaffen etc. etc.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:56:02 #95
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108553960
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:09 schreef Fiorano het volgende:
Omdat er nog geen 2 auto's klaar zijn, en als je nog aanpassingen moet doen kun je dat op Chassis nr. 2 gelijk aanpassen en maak je dus geen overbodige kosten. Test apparatuur hoef je ook maar voor 1 auto aan te schaffen etc. etc.
Volgens mij mag je gewoon helemaal niet met 2 wagens testen., ivm kostenbesparing.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:08:06 #96
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_108554427
Waar staat dat dan in de reglementen, want ik heb het op proberen te zoeken vandaag maar in de reglementen die ik kon vinden stond er niks over in. Puur uit interesse hoor.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_108554868
Je mag inderdaad niet met twee auto's testen tegenwoordig. Waar het staat weet ik niet, maar het is meer dan logisch dat rijke teams gewoon twee auto's zouden inzetten als dat mocht.

het eheft inderdaad met kostenbesparing te maken, omdat je dan minder mensen mee hoeft te nemen naar het circuit.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_108555882
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:56 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Volgens mij mag je gewoon helemaal niet met 2 wagens testen., ivm kostenbesparing.
Precies, vroeger stond Ferrari wel eens met 3 wagens op de baan ..
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_108556288
Ik kan het ook niet terugvinden in de regulations, maar er wordt wel verwezen naar bepaalde onderdelen die op de auto moeten zitten tijdens een test. Misschien krijg je per team van de FIA bv. maar 1 zo'n controle box en kun je dus wel meer auto's gebruiken, maar niet tegelijk laten rijden.

http://www.formula1.com/i(...)ations/8713/fia.html
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:50:18 #100
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_108556425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:55 schreef Marks het volgende:

[..]

Nu zie je vaak zo´n mooi overzicht van een hele testweek. Daar kan je niets mee. Die tijden zijn op verschillende dagen gezet, zo lijkt de tijd van Giedo van 2 weken terug behoorlijk slecht. Dat was echter beter te beoordelen als die dag ook Heikki of Trulli had gereden. En dan is mijn vraag, die ik al eerder op dit forum plaatste, nog relevant: waarom testen teams niet met 2 auto's per dag zodat beide coureurs kunnen testen? Er is al zo weinig mogelijkheid om te testen en dan doen ze het maar met 1 auto. Ben benieuwd waarom dit zo is...
Je kunt sowieso niets met die tijden, ook al zou Heikki gereden hebben die dag. Puur omdat je niet weet wat het programma was, wat er getest is etc. De enige die de tijden op waarde kan schatten zijn de teams zelf.

Daarnaast blijf ik erbij dat je als coureur in een halve dag weinig nuttigs kunt doen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:06:34 #101
184465 Migue
Sensuele man
pi_108557268
Die regel staat nergens in de reglementen van de FIA omdat het onder de Resource Restriction Agreement valt ;)
pi_108558484
Vind jij het leuk om te schrijven over Formule 1 of andere (auto)sporten? Lees dan onderstaand bericht!

Fanatieke sportverslaggevers gezocht voor FOK!sport
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:30:43 #103
34586 kepler
No bounce, no play
pi_108558695
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het Coanda-effect. Briljant. _O_

Bij lagere snelheid (zoals in de bochten) zal de luchtstroom van de uitlaat naar beneden afbuigen, waardoor er weer een soort geblazen diffuser werking optreedt.

Alleen moeten ze opletten dat de luchtstroom niet de remmen en banden oververhit.
Grappig, dat effect kende ik tot een paar weken geleden niet :D Totdat we Coanda grippers (creeeren een vacuum door middel van stromende lucht) gingen gebruiken op werk, nooit bij stilgestaan dat je dat ook kan toepassen op een F1-auto :D
The line is a dot to you!
  Moderator woensdag 29 februari 2012 @ 22:10:08 #104
18653 crew  D.
pi_108564684
*hier maar even de vraag plaatst omdat hij het topic niet kan vinden

Is er al nieuws over de Fok F1 manager?
pi_108564768
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:10 schreef D. het volgende:
*hier maar even de vraag plaatst omdat hij het topic niet kan vinden

Is er al nieuws over de Fok F1 manager?
Die komt eraan :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108568148
quote:
James Allison, de technisch directeur van Lotus, heeft laten weten dat het probleem met het chassis waar het team vorige week mee kampte, tot het verleden behoort. Een week geleden trok de Britse renstal zich na enkele ronden terug uit de tweede collectieve testsessie, omdat er iets mis bleek met het chassis.

Het team was met een gloednieuw chassis, de E20-02, naar het circuit van Barcelona afgereisd, maar toen Romain Grosjean na een paar installatieronden aan zijn eerste serieuze run begon, voelde hij al gauw dat er iets niet goed was met de auto. "Terug in de pits zagen we al snel dat er een probleem was met de manier waarop het achterste deel van de voorste en bovenste wishbone aan de auto was bevestigd", vertelde Allison.
Problemen zouden zijn opgelost lees ik net. Plus dit is volgens mij de eerste officiële bevestiging van wat er nou aan de hand was.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108568279
Ow en door het oplossen van het probleem is de auto 1 kilo zwaarder geworden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108571163
Raikkonen zal wel balen, daar gaan zijn ijsjes :P .
pi_108576027
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108576593
quote:
7s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:59 schreef vosss het volgende:
Ow en door het oplossen van het probleem is de auto 1 kilo zwaarder geworden
Precies t gewicht aan schroeven moeren en boutjes die ze waren vergeten ;-)
pi_108576831
quote:
En er wordt bijvoorbeeld niet eens meer bijgetankt ,dus volle brandstoftanks etc. lijken er dus niet eens te staan bijvoorbeeld.
En ligt het aan mij, maar volgens mij komt het bijna nooit meer voor dat er een lollypopman wordt aangereden? Zeg een jaar of 10, 15 terug gebeurde dat volgens mij nog regelmatig! Het lijkt dus sowieso al een stuk veiliger geworden.
pi_108577554
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken?
  donderdag 1 maart 2012 @ 10:37:26 #113
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_108577767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:27 schreef franklop het volgende:
Vind jij het leuk om te schrijven over Formule 1 of andere (auto)sporten? Lees dan onderstaand bericht!

Fanatieke sportverslaggevers gezocht voor FOK!sport
Zal eens reageren.
UI Made bij VanilleKwark.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2012 @ 10:53:34 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108578187
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken?
nee, gewoon met batterijen nog.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108578855
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_108581183
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2012 11:16 schreef Joene het volgende:
Jullie dit artikel al gezien ?

http://www.yallaf1.com/20(...)ecrets-of-their-w03/
nee, maar ik heb er in het vorige topic al een post aan gewijd
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 100

Alleen is het plaatje erbij verdwenen.. Stond de werking van de diffuser uitgelegd
Voilá
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_108581502
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken?
Nee, maar Audi wel. :)

Ze gebruiken de Williams vliegwieltechniek voor de Audi R18 e-tron quattro waarmee ze Le Mans willen winnen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:40:00 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108581588
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, maar Audi wel. :)

Ze gebruiken de Williams vliegwieltechniek voor de Audi R18 e-tron quattro waarmee ze Le Mans willen winnen.
Porsche heeft het ook al gebruikt

pi_108585205
Perez zorgde voor de lunch break van vandaag :)

quote:
12:01 That will have been a planned low-fuel run, not an error.

12:01 And here's a swift and honest explanation from @OfficialSF1Team: "No surprise as the C31 doesn't run with no fuel..."

12:00 Perez has stopped on track to prompt a well-timed stoppage at pretty much the moment lunch would've started anyway.

12:00 We were expecting the chequered one...

11:59 Red flag.
De tijden van deze morgen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1     Button       McLaren      1m23.510s            28
2     Perez        Sauber       1m23.820s  +0.310    57
3     Grosjean     Lotus        1m23.959s  +0.449    36
4     Rosberg      Mercedes     1m23.992s  +0.482    57
5     Webber       Red Bull     1m23.993s  +0.483    53
6     Vergne       Toro Rosso   1m24.216s  +0.706    61
7     Di Resta     Force India  1m24.305s  +0.795    48
8     Massa        Ferrari      1m24.318s  +0.808    45
9     Petrov       Caterham     1m24.876s  +1.366    67
10    Maldonado    Williams     1m25.587s  +2.077    37
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108589229
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:57 schreef Marks het volgende:

En ligt het aan mij, maar volgens mij komt het bijna nooit meer voor dat er een lollypopman wordt aangereden? Zeg een jaar of 10, 15 terug gebeurde dat volgens mij nog regelmatig! Het lijkt dus sowieso al een stuk veiliger geworden.
Volgens mij (lees: in mijn beleving) is dat afgelopen 5 jaar elk jaar minstens 1x gebeurd anders hoor :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')