Ja dat snap ik wel hoor ; maar ik begin net en zie dit als een ''tussenfase'' ik heb soms gewoon nog héél veel zin in dierlijke producten en dan is dit een goede afleiding. Al streef ik er naar het uiteindelijk ook zonder vervangers te doenquote:Op maandag 20 februari 2012 18:49 schreef minilot het volgende:
Ik eet al een poosje een paar dagen per week volledig veganistisch, maar ik gebruik echt nooit vervangers. Ik heb sowieso wel een beetje een bezwaar tegen bewerkte, voorverpakte waren (ook op mijn vlees- en zuivelminnende momenten) maar 'nep'-kaas/vlees vind ik daar bovenop nog iets extra treurigs hebben.
Wél hou ik zeer van melk-zonder-koe, zoals rijstmelk of amandelmelk. Maar da's gewoon een ander soort product en niet zozeer imitatie van het niet-plantaardige spul.
Oh leuk die kende ik nog niet! Dankjewelquote:Op maandag 20 februari 2012 18:58 schreef minilot het volgende:
Aaaah, een beginner!Vrolijk- en hongerigmakend tipje voor je, Selesta:
Het tofste vegan-foodblogje dat ik ken!
Oh, ik ben niet zo principieel daarin.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:49 schreef minilot het volgende:
Ik eet al een poosje een paar dagen per week volledig veganistisch, maar ik gebruik echt nooit vervangers. Ik heb sowieso wel een beetje een bezwaar tegen bewerkte, voorverpakte waren (ook op mijn vlees- en zuivelminnende momenten) maar 'nep'-kaas/vlees vind ik daar bovenop nog iets extra treurigs hebben.
Wél hou ik zeer van melk-zonder-koe, zoals rijstmelk of amandelmelk. Maar da's gewoon een ander soort product en niet zozeer imitatie van het niet-plantaardige spul.
Bij de natuurwinkels die ik tot nu toe ken, hebben ze alleen die cheezly- en tofutti ellende.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:41 schreef Selestha het volgende:
Ik vind de pepperoni-style van Redwood wel lekker, het is de enige pittige vleesvervanger voor op brood die ik ken
Je kan die kaas trouwens ook wel krijgen bij de beter gesorteerde natuurwinkels of bij www.veggiedeli.nl
http://www.veggiedeli.nl/(...)escolat-mozzarisella ga ik binnenkort proberen
Oh ja tartex dat was ik vergeten, is ook lekker jaquote:Op maandag 20 februari 2012 19:54 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik ben zelf geen vegetariër of veganist, dus ik koop eigenlijk maar zelden zulke producten, maar waar je me altijd voor wakker kunt maken is Tartex!![]()
[ afbeelding ]
Een heerlijk broodsmeersel in diverse smaken (o.a. licht gerookt, kruiden, paprika, tomaat, en mijn grote favoriet: 'Hongaarse wijze'). Echt goedkoop is het niet, zeker niet voor die kleine blikjes, maar zo nu en dan trakteer ik mezelf er weleens op, als ik net in de buurt van het reformhuis ben.![]()
Ook Alpro Soya drink ik weleens tussendoor, als vervanger voor melk. Dat vind ik echt een zeldzaam lekker product, vooral die met vanille.
Ik wilde net de geur van Hongaarse tartex met die van kattenvoer gaan vergelijkenquote:Op maandag 20 februari 2012 19:54 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik ben zelf geen vegetariër of veganist, dus ik koop eigenlijk maar zelden zulke producten, maar waar je me altijd voor wakker kunt maken is Tartex!![]()
[ afbeelding ]
Een heerlijk broodsmeersel in diverse smaken (o.a. licht gerookt, kruiden, paprika, tomaat, en mijn grote favoriet: 'Hongaarse wijze'). Echt goedkoop is het niet, zeker niet voor die kleine blikjes, maar zo nu en dan trakteer ik mezelf er weleens op, als ik net in de buurt van het reformhuis ben.![]()
Ook Alpro Soya drink ik weleens tussendoor, als vervanger voor melk. Dat vind ik echt een zeldzaam lekker product, vooral die met vanille.
Misschien dat jij die teese dan ook wel heerlijk zal vindenquote:Op maandag 20 februari 2012 20:07 schreef Scootmobiel het volgende:
Haha, bij mij is het net andersom dus. Champignonsmaak vind ik helemaal niks, en die Hongaarse juist lekker.Tja, smaken verschillen, hè. En dat is maar goed ook.
![]()
Die Alpro-toetjes doen het hier ook goed trouwens.
teese is zo viesquote:Op maandag 20 februari 2012 19:55 schreef jerney het volgende:
Oh, dit is er eentje die je moet mijden, overigens. Als de as van het kwaad een smaak heeft, dan is het deze:
[ afbeelding ]
Gadverdamme, wat waren dat vieze nacho'sStoffige, muffe smaak. Brrr...
In Belgie liggen ze in de vriezer van de Colruyt, maar ik weet niet waar ze in Nederland eventueel te verkrijgen zijn, sorry. Misschien is er iets over op hun site te vinden? Of anders even een mailtje sturen.quote:
Dat snap ik welquote:Op maandag 20 februari 2012 21:00 schreef RandomMoron het volgende:
[..]
teese is zo vies1 x geprobeerd, nooit meer kaasvervangers durven te kopen
Die ken ik nog niet. Zal die eens meenemen als ik hem tegen kom.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 05:47 schreef Selestha het volgende:
Mijn favo veggieburger is trouwens de Provamel Linzenstick
[ afbeelding ]
Ik ook, of met banaan! (witlof, appel en banaan)quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:20 schreef vosss het volgende:
Ik vind witlof rauwkost met geraspte zure appel en zoete mandarijnenpartijes erdoor erg lekker
In de herfst... hebben ze nu geen banaan waar jij woont ofzo ?quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:27 schreef vosss het volgende:
Ik heb nog nooit een banaan erdoor gehad.
Kan je me in de herfst ff een PM sturen opdat ik het niet vergeet?
Het is niet mijn bedoeling om met dit topic veganisme te propageren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:19 schreef Spanky78 het volgende:
Ehm, waarom wil je nepvlees als veganist.
Eet dan gewoon iets met noten, boontjes, linzen, peulvruchten, paddenstoelen. Mits goed klaargemaakt goed te doen. Nepvlees is net als het celibatair leven, maar neuken met een opblaaspop.
Feit is dat je het in de natuur als veganist niet lang overleeft. Misschien een optie om wat minder extreem te doen en iets minder zwart wit gewoon wel af en toe een stukje kaas of melk te nemen en daarmee gezonder te blijven. Ik snap best dat je niet houdt van dierenleed, maar denk maar neit dat er voor niet-dierlijke producten geen beesten zijn gestorven.
Het meest diervriendelijk zijn mensen die op het platteland leven in utigestrekte gebieden en leven van jacht, een beetje boeren, verzamelen etc. Die doden per saldo (ook indirect minder dieren). Dus als je echt iets wilt doen, koop voor 40.000euro een boerdeijtje in zweden en ga van de natuur leven. Leer jagen, verzamelen, roken, kuilen, drogen, slachten en leer het echte leven kennen. Veganisten zijn wat mij betreft nog verder heen dan de gemiddelde vleesetende stadsmens.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:34 schreef Lyriella het volgende:
Yofu van Provamel, en dan die met blauwe bessen! Nomnomnom.. Speculoos is volgens mij ook veganistisch?
Begrijp ik ook niet. Als je geen vlees eet, eet dan ook echt geen vlees. Blijkbaar zit er dan ook iets in je dan toch stiekem heel graag vlees wilt. Doe dan ook gewoon kwaliteitsspul en geen gortdroge valess of zo.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:19 schreef Spanky78 het volgende:
Ehm, waarom wil je nepvlees als veganist.
Valess heeft ook gewoon geen bestaansrecht. Bahquote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:34 schreef _Loki het volgende:
[..]
Begrijp ik ook niet. Als je geen vlees eet, eet dan ook echt geen vlees. Blijkbaar zit er dan ook iets in je dan toch stiekem heel graag vlees wilt. Doe dan ook gewoon kwaliteitsspul en geen gortdroge valess of zo.
De chocomel en de rode vruchtendrank zijn ook lekkerquote:Op maandag 20 februari 2012 19:57 schreef Selestha het volgende:
[..]
En de Alpro soya dessert pudding met chocolade smaak vind ik ook heel lekker
[ afbeelding ]
Waar koop je die?quote:Op zondag 15 april 2012 11:12 schreef jerney het volgende:
Na mijn teese-trauma heb ik nu dan lekkere veganistische kaassaus gevonden![]()
Heel kazig en lekker van smaak. Geen weeïge of stoffige ondertoon. Het enige dat je er eventueel op aan zou kunnen merken, is dat hij net wat dikker had mogen zijn. Maar dat is muggenziften.
Vegusto No-Muh Sauce
[ afbeelding ]
Gelukkig zijn ze beter in kaasalternatieven maken, dan hun producten smakelijk over te laten komen op de foto.
Ik heb hem nu bij radixversandt.be gekocht, maar alleen omdat een andere site down was. Die hebben nogal hoge verzendkosten, maar wel een heel ruim assortiment.quote:Op zondag 15 april 2012 11:33 schreef Selestha het volgende:
[..]
Waar koop je die?
Ik was even van het pad afgeweken maar wil weer richting veganisme gaan werken dus ben zeker geïnteresseerd!
Die zal vast heel lekker zijn, maar of er plantaardige kazen voor gebruikt zijn, betwijfel ikquote:Op zondag 15 april 2012 11:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
In een Pitabroodje met tomaat uien en peterselie![]()
[ afbeelding ]
Pitabroodje eventje afbakken in olijfolie en de griekse rondo natuurlijk ook
Vet Lekker !
ah... nee da's waarquote:Op zondag 15 april 2012 11:43 schreef jerney het volgende:
[..]
Die zal vast heel lekker zijn, maar of er plantaardige kazen voor gebruikt zijn, betwijfel ik
Ik snap het ook welquote:Op zondag 15 april 2012 11:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ah... nee da's waarik ben ook vegetarier dus geen veganist, dus had ik niet aan gedacht,
nou ja .. ze zijn wel lekker, misschien een pitabroodje met iets wél helemaal plantaardigs
Het gaat dan ook niet om de producten niet willen eten, maar om geen dierenleed te willen consumeren. Als je er een discussie over wil voeren graag een ander topic openenquote:Op zondag 15 april 2012 12:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
altijd mooi, mensen die vegetarisch willen eten en dan op zoek gaan naar iets dat op niet-vegetarische producten lijkt
zoek een lekker alternatief dan zonder te willen kopiëren ofzo?quote:Op zondag 15 april 2012 12:10 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om de producten niet willen eten, maar om geen dierenleed te willen consumeren. Als je er een discussie over wil voeren graag een ander topic openen
Dat doe ik ook 99% van de tijd, maar soms heb je wel zin in bijvoorbeeld een kazige pizza. En dan is het fijn als er alternatieven zijn die geen dierenleed veroorzaken.quote:Op zondag 15 april 2012 12:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zoek een lekker alternatief dan zonder te willen kopiëren ofzo?
Mja, ik was ook niet van plan meer te gaan zeggen dan ik nu heb gezegdquote:Op zondag 15 april 2012 12:13 schreef jerney het volgende:
Don't feed the trollhooguit was Sheese misschien
Die tofutti mozzarella is opzich wel ok (smelt goed) maar smaakt niet naar mozzarella, maar eerder stinkkaasquote:Op zondag 15 april 2012 12:16 schreef jerney het volgende:
Ik bestrooi alles met plezier met mijn veganistische kaasjes. Because I can
Zal binnenkort eens mijn nepmozerella eens uitproberen en kijken of dat echt smelt
je kunt toch prima een goede smaak maken door kruiden (basilicum), zongedroogde tomaatjes, olijven, zout? zelf goede pesto maken, nomnomquote:Op zondag 15 april 2012 12:14 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat doe ik ook 99% van de tijd, maar soms heb je wel zin in bijvoorbeeld een kazige pizza. En dan is het fijn als er alternatieven zijn die geen dierenleed veroorzaken.
Wat is je probleem daarmee?quote:Op zondag 15 april 2012 12:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zoek een lekker alternatief dan zonder te willen kopiëren ofzo?
Ik geef toe dat ik ook even de behoefte voelde om te happen, maar dan help ik mijn eigen topic op zeep en dat is stomquote:Op zondag 15 april 2012 12:15 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja, ik was ook niet van plan meer te gaan zeggen dan ik nu heb gezegd![]()
Weet jij nog een lekkere kaas-vervanger voor op de pizza?
Brrr ik heb liever goedsmakende, slechtsmeltende kaas, dan tofutti mozzarellaquote:Op zondag 15 april 2012 12:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Die tofutti mozzarella is opzich wel ok (smelt goed) maar smaakt niet naar mozzarella, maar eerder stinkkaas
Maar er is hier niets anders te koop dan tofutti, vandaar dat ik het geprobeerd heb. Ik zal die anderen die jij aanraadt eens gaan bestellenquote:Op zondag 15 april 2012 12:24 schreef jerney het volgende:
[..]
Brrr ik heb liever goedsmakende, slechtsmeltende kaas, dan tofutti mozzarellaCheezly blief ik ook niet
Die smeerseltjes van tofutti met knoflook in zijn wel ok. Maar kan ook wel verbeterd worden.
Ik weet het, de natuurwinkels zijn dunbezaaid wat kaasalternatieven betreft.quote:Op zondag 15 april 2012 12:39 schreef Selestha het volgende:
[..]
Maar er is hier niets anders te koop dan tofutti, vandaar dat ik het geprobeerd heb. Ik zal die anderen die jij aanraadt eens gaan bestellen
Ja pizza is mijn lievelingseten, dus een aardig struikelblok op weg naar veganisme. Vandaar dat ik koortsig op zoek ben naar alternatievenquote:Op zondag 15 april 2012 12:43 schreef jerney het volgende:
[..]
Ik weet het, de natuurwinkels zijn dunbezaaid wat kaasalternatieven betreft.Vandaar dat ik ook uitgeweken ben naar de webshops, maar ik was dan ook een behoorlijke kaasfreak. Kaas op alles.
![]()
Ik hoop dat jij ook een paar zult vinden die je bevallen.
In Canada schijnt er een hele goede gemaakt te worden. Een die stretcht en smaakt als kaas. Alleen is die in Europa nog niet te krijgen.quote:Op zondag 15 april 2012 12:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja pizza is mijn lievelingseten, dus een aardig struikelblok op weg naar veganisme. Vandaar dat ik koortsig op zoek ben naar alternatieven
Daiya bedoel je misschien? Daar lees ik steeds over op vegaforums ja, helaas hier niet te krijgenquote:Op zondag 15 april 2012 13:03 schreef jerney het volgende:
[..]
In Canada schijnt er een hele goede gemaakt te worden. Een die stretcht en smaakt als kaas. Alleen is die in Europa nog niet te krijgen.
Je kan hem geloof ik wel via veganessentials.com oid bestellen, maar dat zal een dure aangelegenheid worden en op eigen risico. Ik vrees dat we voor die kaas dus nog behoorlijk wat geduld moeten hebben.
Die ja!quote:Op zondag 15 april 2012 13:09 schreef Selestha het volgende:
[..]
Daiya bedoel je misschien? Daar lees ik steeds over op vegaforums ja, helaas hier niet te krijgen
Ik ookquote:Op zondag 15 april 2012 13:15 schreef jerney het volgende:
[..]
Die ja!ik ben daar zo nieuwsgierig naar.
Door lactose intolerantie mag ik sowieso geen melk, maar alpro is goed te doen! Rode vruchten en banaan zijn lekkahquote:Op zondag 15 april 2012 11:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
De chocomel en de rode vruchtendrank zijn ook lekker![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeker Hoera voor dit topic ! Respect voor TSquote:Op maandag 23 april 2012 15:35 schreef Together__ het volgende:
Hoera voor deze topic! Ik ben altijd erg tevreden over de producten van http://www.wheaty.de/en/
Verder ben ik zwaar fan geworden van Grated Cheese van Wilmersburger
Die kaas smelt goed en de smaak is veel beter dan de andere 'kazen'. Ik gebruik deze voor pizza, sauzen en tosti's! Jammer dat ik nog geen winkel ben tegengekomen waar ze 'm verkopen. Ik bestel 'm dus altijd online.
Zo zie je maar weer ook mensen met Lactose intolerantie hebben iets aan dit topic enquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:57 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Door lactose intolerantie mag ik sowieso geen melk, maar alpro is goed te doen! Rode vruchten en banaan zijn lekkah
quote:De beste prijs voor Spirulina en Chlorella wordt betaald bij Het Kruidvat en de Etos (huismerk).
* het moet dan wel in maximum dosering geslikt worden, en het daarnaast gebruiken van
zuivelproducten en/of noten + paddestoelen en (verse) sinaasappelsap lijkt een aanrader
(zie ook vitamine B12, B2 en foliumzuur).
Gaat heen gij snoodaard !quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
omg omg omg
echt darwin komt jullie halen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die kaas heb ik ooit eens geprobeerd op een ovenschotel, maar hij smolt niet geweldig bij mij, wat deed ik verkeerd?quote:Op maandag 23 april 2012 15:35 schreef Together__ het volgende:
Hoera voor deze topic! Ik ben altijd erg tevreden over de producten van http://www.wheaty.de/en/
Verder ben ik zwaar fan geworden van Grated Cheese van Wilmersburger
Die kaas smelt goed en de smaak is veel beter dan de andere 'kazen'. Ik gebruik deze voor pizza, sauzen en tosti's! Jammer dat ik nog geen winkel ben tegengekomen waar ze 'm verkopen. Ik bestel 'm dus altijd online.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zeker Hoera voor dit topic ! Respect voor TS![]()
Op FOK moet je vechten tegen zoveel vooroordelen dat je er soms moe van wordt![]()
Maar dat mag de pret niet drukken die kunnen we wel aan![]()
Ik ben dan wel geen Veganist maar Vegetariër maar ik volg het wel![]()
Voor inspitatie enzo..
[..]
Zo zie je maar weer ook mensen met Lactose intolerantie hebben iets aan dit topic en
zo zijn er nog veel meer mensen die iets aan dit topic hebben![]()
Ik als Vegetariër slik wel Spirulina, is volgens mij 100 % plantaardig hoor![]()
![]()
maar een vraagje aan andere Vegetariërs en/of Veganisten, slikken jullie dat ook?
Ik heb trouwens gewoon het huismerk van Kruidvat of Etosda's een stuk goedkoper
en soms aanbiedingen van 2 potjes voor de prijs van 1, dan sla ik dus altijd effe in ...
http://www.warenwelenwee.nl/supplementen_flavonolen.html
[..]
Ach jonge lul niet!quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
omg omg omg
echt darwin komt jullie halen
quote:Op woensdag 25 april 2012 08:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Iemand ervaring met dit ???
http://www.slowjuice.nl/wat-is-tarwegras
Ik ga gras vreten als er goeie ervaringen zijn![]()
maar ik ben te lui omdat zelf te gaan kweken enzo dus dan zo ik een potje pillen kopen![]()
de tip komt van hiero....
Groot nieuws voor mannen van middelmatige leeftijd.geen goede ervaring hier mee niet lekker ! en het schijnt dat het niks doet je neemt de stoffen niet op hoe fijn je ze ook pureert. maar veel verschillende meningen hier over van mij hoeft het nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oké, dan hou ik me bij mijn Spirulinaquote:Op donderdag 26 april 2012 19:30 schreef habanero het volgende:
[..]
geen goede ervaring hier mee niet lekker ! en het schijnt dat het niks doet je neemt de stoffen niet op hoe fijn je ze ook pureert. maar veel verschillende meningen hier over van mij hoeft het niet
hm, ga ik eens dat Spirulina proberen.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Oké, dan hou ik me bij mijn Spirulina![]()
Dank je wel !!!
Kan ik ook weer moussaka eten met gehakt !quote:Op zondag 29 april 2012 08:42 schreef jerney het volgende:
Jaaaaaaaa
de natuurwinkel had na maanden en maaaanden eindelijk weer soja-gehakt van Naturana
[ afbeelding ]
We hadden in de tussentijd eens burgerdream van Vegourmet geprobeerd, maar hoeveel sambal, knoflook en ui er ook doorheen zat, het smaakte nog steeds naar karton.![]()
Oh en gister moussaka gemaakt met behulp van Alpro gehakt, No Egg - egg replacer en een van m'n kaasjes en dat ging heel goed
Hang me nu maar even aan de schandpaal voor al die zonden.Maar wel in een eigen topic!
Eerlijk gezegd, nee, maar normaal was ik al niet zo van ''vlees op mijn brood'' meer het ttypequote:Op zondag 29 april 2012 13:33 schreef habanero het volgende:
iemand al eens wat bij de 'vegetarische slager' gehaald/besteld ? veel goede dingen over gehoord vooral over de producten die met lupine zijn gemaakt.
Nee maar Vegetariërs mogen hier ook posten, Veganisten zijn vrij tolerantquote:Op zondag 29 april 2012 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Ei, kaas en champigons zijn natuurlijk niet plantaardig, fan...
Is het wel Biologische biefstuk dan?quote:
bij mij wel ja.quote:Op zondag 29 april 2012 18:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is het wel Biologische biefstuk dan?
Surequote:Op zondag 29 april 2012 17:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee maar Vegetariërs mogen hier ook posten, Veganisten zijn vrij tolerant
quote:Op maandag 20 februari 2012 18:10 schreef CSSO het volgende:
t is te hopen dat pietverdriet niet in dit topic reageert.
Zou je dat nu wel doen?quote:Op zondag 29 april 2012 17:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, nee, maar normaal was ik al niet zo van ''vlees op mijn brood'' meer het ttype
hagelslag, pindakaas, kaas of een gebakken, gekookt of gekluts ei, omeletje dus![]()
het enige dat ik lekker vind is vegetarische paté, maar dat het ik altijd gevonden, dus daar
is niet zoveel aan veranderd.
Deze, met champignons
[ afbeelding ]
Product eigenschappen
Biologisch
Vegetarisch
en de Jam's zijn ook lekkermaar verse aardbeien zijn natuurlijk altijd het allerlekkerste,
maar om voor nood in huis te hebben kan natuurlijk nooit kwaad !
http://www.zonnatura.nl/assortiment/
Ik klier niet, paddestoelen zijn geen plantenquote:Op zondag 29 april 2012 18:32 schreef habanero het volgende:
FkTwkGs2012 en Pietverdriet doe eens niet zo kinderachtig en ga in een ander topic lopen klieren.
En dan moet men er ook nog om denken wat voor stremsel voor die kaas is gebruikt..quote:Op zondag 29 april 2012 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Ei, kaas en champigons zijn natuurlijk niet plantaardig, fan...
Als je het goed laat uitlekken, kan je het als saté op stokjes bereiden in de grillpan volgens mij? (bbq met dit weer is ook niet wat) Een soja-gember sausje erbij, en presto.quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:04 schreef jerney het volgende:
Oh en... Brrrr... We waren vandaag in de Chinese supermarkt en mijn lief kwam opeens breed grijnzend met allerlei verschrikkelijke blikjes aan zetten.Mock duck, chicken en weet ik wat voor engs nog meer. Maar hij was nieuwsgierig en geamuseerd, dus nu zijn we de trotse eigenaar van een blikje mock pork. Alsof echte pork niet vies genoeg is.
![]()
The things you do for love
Flikker toch gewoon op uit dit topic en neem meteen die achtelrijke POL gasten meequote:Op donderdag 3 mei 2012 08:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als je het goed laat uitlekken, kan je het als saté op stokjes bereiden in de grillpan volgens mij? (bbq met dit weer is ook niet wat) Een soja-gember sausje erbij, en presto.
Joh, doe niet zo opgefokt. Ik geef een bereidingsmethode in een CUL topic, that's all.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Flikker toch gewoon op uit dit topic en neem meteen die achtelrijke POL gasten mee
Zit kippenei-eiwit in, dat zit in bijna alle vega burgers die je in de supermarkt kan kopen trouwens. De shoarma stukjes van de Spar (en Aldi dacht ik ook) zijn vegan, ik weet niet of de AH ze ook heeft, die hier niet in ieder geval. Het enige wat de AH hier heeft wat vegan is is het vegetarische gehakt (dat kruimelspul) maar daar vind ik niks aan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:39 schreef jerney het volgende:
Weet iemand toevallig of dieknakworstjes van de AH
plantaardig zijn?
Hmmm... It could workquote:Op donderdag 3 mei 2012 08:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als je het goed laat uitlekken, kan je het als saté op stokjes bereiden in de grillpan volgens mij? (bbq met dit weer is ook niet wat) Een soja-gember sausje erbij, en presto.
Thanks, goede post ookquote:Op donderdag 3 mei 2012 09:58 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Zit kippenei-eiwit in, dat zit in bijna alle vega burgers die je in de supermarkt kan kopen trouwens. De shoarma stukjes van de Spar (en Aldi dacht ik ook) zijn vegan, ik weet niet of de AH ze ook heeft, die hier niet in ieder geval. Het enige wat de AH hier heeft wat vegan is is het vegetarische gehakt (dat kruimelspul) maar daar vind ik niks aan.
Van de vegetarische slager is ook bijna niks vegan, alleen de kipstukjes dacht ik. Die heb ik een keer mogen proeven in de natuurwinkel waar ik zo nu en dan kom maar ik vond de textuur te vlezig. Maar ik ben sowieso geen fan van dingen die heel erg op vlees lijken...
Als ik zin heb in een hartige snack haal ik deze weleens:
[ afbeelding ]
Heel soms zijn ze ietsjes te droog maar wel lekker.
En deze tahoe is echt super lekker:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heerlijk in pasta´s en saladesJe hebt heel veel verschillende soorten.
En een goede roomvervanger voor in bijvoorbeeld pastasaus is deze:
[ afbeelding ]
Leuk topic TS
Ik heb sowieso nooit tonijn gelustquote:Op donderdag 3 mei 2012 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Hm, even voor de volledigheid. De tweede versie vegetarische tonijnsalade die ik van de week maakte smaakte wel nep.Ben een stuk minder enthousiast opeens, raar bijsmaakje. Sorry.
Advies: flink sambal erdoor.
Ik vond hem bijzonder zout. Vooral zout eigenlijk...quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Hm, even voor de volledigheid. De tweede versie vegetarische tonijnsalade die ik van de week maakte smaakte wel nep.Ben een stuk minder enthousiast opeens, raar bijsmaakje. Sorry.
Advies: flink sambal erdoor.
Nee eigenlijk krijg ik er geen last van! Tenminste niet van eieren en van af en toe brood met kaas. Als ik melk drink of yoghurt eet (wat ik eigenlijk nooit meer doe) dan krijg ik vaak last van slijmvorming in mijn keel en moet hoesten en ik vind dat veel zuivel- en melkproducten vaak te zwaar op mijn maag liggen. Sinds ik bijvoorbeeld sojaroom gebruik vind ik ''gewone'' slagroom echt smerig en veel te vet! Wel heftig dat jij zo sterk reageert op mozart kugelnquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:21 schreef jerney het volgende:
Tristessa, krijg jij geen last als je opeens weer gewoon vegetarisch eet? Ik merk zelf dat ik buik- of hoofdpijn krijg dan. Zelfs van twee zielige mozart kugelntjes.
Die AH worstjes vond ik ook altijd heel erg lekker; gebakken maar ook ongebakkenquote:Op donderdag 3 mei 2012 13:35 schreef jerney het volgende:
[..]
Thanks, goede post ook
dat van dat kippeneiwit was te verwachten.Wel jammer, want ik heb die altijd erg lekker gevonden. Veel lekkerder dan echte knakworsten en goed van textuur.
Die spacebars zijn inderdaad een fijne snack! Die redhotchillipeper graai ik graag mee wanneer ik hongerig door de natuurwinkel loop. Ik moest in het begin wel wennen aan de stevige structuur, maar hij is lekker gekruid.
Die pesto rosso is ook fijn te rullen voor door de pasta.
Oatly ken ik nog niet, ik zal eens mijn ogen open houden. Ik gebruik nu die van alpro, die vind ik ook wel ok. De light versie dan weer niet, die heb ik laatst per ongeluk gepakt.
Ik ben niet echt een mayo liefhebber maar ben toch wel benieuwd hoe de vegan versies smaken...quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:01 schreef Tristessa het volgende:
Mayo kun je zelf heel makkelijk veganistisch maken! Ik gebruik altijd dit recept (vertaald vanuit het Duits, mijn excuses voor rare formuleringen):
Ingredienten voor ongeveer 250 gram mayo:
100 ml sojamelk (het beste ongezoet)
1/2 tl groentebouillon of zout
2 tl citroensap
1 - 2 tl mosterd, niet al te scherp
125 ml olie: het beste zonnebloemolie of een andere olie die een relatief neutrale smaak heeft. Maar als je juist een wat sterker smakende mayo wil kun je bijv. ook olijfolie gebruiken
Andere benodigdheden: mengbeker + staafmixer
Bereiding:
Zorg er voor dat de sojamelk en olie ongeveer dezelfde temperatuur hebben. Uit ervaring kan ik zeggen dat wanneer de sojamelk te koud is, de mayo mislukt.. Sojamelk dus op tijd uit de koelkast nemen!
Doe de sojamelk in een hoge smalle mixbeker en roer het citroensap erdoor heen en laat het kort staan zodat de sojamelk gaat schiften (er ontstaan kleine ''klontjes''). Doe dan de groentebouillon en/of zout, peper en mosterd er doorheen.
Doe de staafmixer in de beker, de staaf moet op de bodem van de beker staan. Zet de staafmixer aan (op de hoogst mogelijke stand) en giet de olie heel erg langzaam in een dunne straal vanaf de zijkant er bij. Zorg er voor dat je de staafmixer zo weinig mogelijk beweegt.
Wanneer alle olie in de beker is, de staafmixer heel langzaam omhoog trekken en dan nog een tijdje langzaam op en neer bewegen totdat er een homogene vaste witte cremige massa is ontstaan. Soms duurt het een tijdje voordat de mayo vast genoeg is, soms gebeurt het ook al na een paar seconden.
Wanneer er geen vaste massa ontstaat kan het soms nog helpen nog wat meer olie er bij te doen. Dan zet je de staafmixer weer op de bodem van de beker en giet de olie er weer in een dun straaltje bij en herhaal de procedure zoals hierboven beschreven. En zoals gezegd: zorg er voor dat alles ingredienten zoveel mogelijk dezelfde temperatuur hebben!
Eet smakelijk
Ik weet niet hoe de situatie in bio / natuurvoedingswinkels in NL is, maar hier in Duitsland kun je ook gewoon veganistische mayo in bio / natuurvoedingswinkels kopen. Is misschien makkelijker, maar wel veel duurder als zelf maken. In Duitsland koop ik meestal deze mayo en remoulade:
[ afbeelding ]
Ooh goed topic btw!! Eet nu bijna 10 jaar vegetarisch en in de afgelopen twee / drie jaar ongeveer ben ik steeds minder zuivelproducten gaan eten en eet nu meestal veganistisch, afgezien van af en toe een ei eten en een plak kaas op brood, wanneer ik er zin in heb. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo lastig veganistisch te eten wanneer ik zelf kook, er zijn ontzettend veel producten die plantaardig zijn. Buitenshuis of bij vrienden is het soms lastiger maar dan hou ik me ook niet altijd aan strict plantaardig.
Originele allioli wordt gemaakt van goede kwaliteit olijfolie, knoflook (allium sativum), en zout. Er kunnen ook druppeltjes azijn of citroen worden toegevoegd.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ha, ik zie mogelijkheden voor vegan aioli!
Dat wist ik geloof ik ergens wel. Maar ik vind de knoflookmayo die wij hier kennen wel lekkerder.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:15 schreef habanero het volgende:
[..]
Originele allioli wordt gemaakt van goede kwaliteit olijfolie, knoflook (allium sativum), en zout. Er kunnen ook druppeltjes azijn of citroen worden toegevoegd.
echt helemaal vegan
Ik blijf af en toe ook wel een eitje eten hoorquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:29 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Nee eigenlijk krijg ik er geen last van! Tenminste niet van eieren en van af en toe brood met kaas. Als ik melk drink of yoghurt eet (wat ik eigenlijk nooit meer doe) dan krijg ik vaak last van slijmvorming in mijn keel en moet hoesten en ik vind dat veel zuivel- en melkproducten vaak te zwaar op mijn maag liggen. Sinds ik bijvoorbeeld sojaroom gebruik vind ik ''gewone'' slagroom echt smerig en veel te vet! Wel heftig dat jij zo sterk reageert op mozart kugeln. Eet jij vooral veganistisch vanuit gezondheidsredenen?
Dat dus, stelletje autisten.quote:Op zondag 15 april 2012 12:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
altijd mooi, mensen die vegetarisch willen eten en dan op zoek gaan naar iets dat op niet-vegetarische producten lijkt
quote:Op zondag 15 april 2012 12:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Wat zijn jullie nou steeds vervelend bezig hier, de Vegetariërs zitten de Veganisten niet in dequote:
nee !! vind je niet :p probeer die van Oil and Vinigar eens, althans ik denk dat je die dan wel veel lekkerder vind.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Dat wist ik geloof ik ergens wel. Maar ik vind de knoflookmayo die wij hier kennen wel lekkerder.
Zonder vegetariers is daar geen lol aanquote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zonder vegetariers is daar geen lol aan
Hmm, dan zal ik waarschijnlijk een lactose intolerantie hebben. Ik had vroeger ook altijd buik- en hoofdpijn eigenlijk. Het is inderdaad vrij bizar dat ik er zo sterk op reageer. Zelfde verhaal bij een zak chips waarbij ik niet goed op de ingrediënten had gelet. Toen ik een oude bekende buikpijn voelde opzetten, toch maar eens bekeken en inderdaad... Melkpoeder.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:29 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Nee eigenlijk krijg ik er geen last van! Tenminste niet van eieren en van af en toe brood met kaas. Als ik melk drink of yoghurt eet (wat ik eigenlijk nooit meer doe) dan krijg ik vaak last van slijmvorming in mijn keel en moet hoesten en ik vind dat veel zuivel- en melkproducten vaak te zwaar op mijn maag liggen. Sinds ik bijvoorbeeld sojaroom gebruik vind ik ''gewone'' slagroom echt smerig en veel te vet! Wel heftig dat jij zo sterk reageert op mozart kugeln. Eet jij vooral veganistisch vanuit gezondheidsredenen?
Oh, ik kruid mijn eten altijd enthousiast, dus had dat nog niet opgemerkt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:45 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Die AH worstjes vond ik ook altijd heel erg lekker; gebakken maar ook ongebakken![]()
En die room van alpro heb ik ook weleens geprobeerd maar ik vind dat er een eigenaardig, overheersend smaakje aan zit. Hij lijkt me meer geschikt voor zoete dingen.
Waarom? Vegetariërs happen het lekkerst, daarom!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]
Wat zijn jullie nou steeds vervelend bezig hier, de Vegetariërs zitten de Veganisten niet in de
weg en visa versa, waarom kunnen gewoon Vleeseters dat nu eens niet respecteren?
Wij gaan toch ook geen Anti Vlees eet topic openen, we helpen hier elkaar gewoon aan tips
en meer variatie, als die Variatie wat mij betreft Veganistisch is heb ik daar geen moeite mee,
ga ik dat proberen, ik zou best wel weer eens Boerenkool met worst willen eten, maar ik wil
geen vlees meer eten, zelfs niet Biologisch omdat daar ook nog steeds teveel mee wordt
''geknoeid'' dus ik doe het niet (meer) alleen uit mijn afkeer tegen de Bio Industie maar ook
omdat mijn gezondheid er met sprongen op vooruit is gegaan.
En zo zin er meer mensen die bijvoorbeeld niet tegen melkproducten kunnen, of wat dan ook,
die hoeven hier niet te posten als ze dat niet willen, maar die kunnen wel meelezen en daar
dan misschien wel iets aan hebben,
Waar zit het probleem dan? Ik zie het probleem niet.
Hebben jullie nog goeie tips? Post ze gerust en als je hier alleen wil gaan zitten klieren,
blijf dan gewoon weg.
Jaaa! Een 100% plantaardige recepten spin off topic!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:05 schreef Spanky78 het volgende:
Tapenade van songedroogde tomaatjes:
- Pureer een potje semi-zongedroogde tomaatjes met erbij een teentje knoflook, wat olijfolie en een handje pijnboompitjes.
- Roer er als het mengsel de voor jou gewenste structuur heeft en een half of heel potje kappertjes doorheen.
Lekker!
Dat!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:31 schreef jerney het volgende:
[..]
Waarom? Vegetariërs happen het lekkerst, daarom!
Ik ook! Daarom heb ik dat topic juist geopend, dan hoeven we er hier geen last van te hebben...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat de gemiddelde vegetarier of veganist een beetje moe is van al die 'discussies'. Ik wel in elk geval. Leven en laten leven zullen we maar zeggen. Multi-interpretabel als u dat blieft.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:31 schreef jerney het volgende:
Waarom? Vegetariërs happen het lekkerst, daarom!
shooquote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, strikt genomen staan paddestoelen veel dichter bij dieren dan bij planten
Doen ze nietquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:20 schreef habanero het volgende:
kan een mod die kinderachtige troep niet verwijderen ?
Zeker: ik ben voor zelf koken! Ik eet trouwens gewoon vlees, maar goede vegetarische recepten kook ik graag. Meeste speciaalgemaakte 100% plantaardig spul vind ik echt smerig, dus die echte vega-spulletjes zegmaar. Ik heb liever een goede salade met nootjes en kaas dan valess (bahquote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:33 schreef jerney het volgende:
[..]
Jaaa! Een 100% plantaardige recepten spin off topic!
Er staan hier anders best een aantal goede tips over Vega-spulletjes die zou je eens kunnenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zeker: ik ben voor zelf koken! Ik eet trouwens gewoon vlees, maar goede vegetarische recepten kook ik graag. Meeste speciaalgemaakte 100% plantaardig spul vind ik echt smerig, dus die echte vega-spulletjes zegmaar. Ik heb liever een goede salade met nootjes en kaas dan valess (bah)
geloof me, ik heb wel eens wat gekocht en weer uitgespuugdquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Er staan hier anders best een aantal goede tips over Vega-spulletjes die zou je eens kunnen
proberen, ga ik wel doen in elk geval
En ik ga morgen op zoek naar deze, voor de Mousakaquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
geloof me, ik heb wel eens wat gekocht en weer uitgespuugdMet name die dingen die voor kaas moeten doorgaan.. blurgh.
quote:Op zondag 29 april 2012 08:42 schreef jerney het volgende:
Jaaaaaaaa
de natuurwinkel had na maanden en maaaanden eindelijk weer soja-gehakt van Naturana
[ afbeelding ]
We hadden in de tussentijd eens burgerdream van Vegourmet geprobeerd, maar hoeveel sambal, knoflook en ui er ook doorheen zat, het smaakte nog steeds naar karton.![]()
Oh en gister moussaka gemaakt met behulp van Alpro gehakt, No Egg - egg replacer en een van m'n kaasjes en dat ging heel goed
Hang me nu maar even aan de schandpaal voor al die zonden.Maar wel in een eigen topic!
Wat zijn champignons dan wel Piet ?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik klier niet, paddestoelen zijn geen planten
Jamaar... Je hebt toch niet die cheezly gekocht he? Of die van tofutti? Dan kan je net zo goed meteen het stof van achter de radiator happen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
geloof me, ik heb wel eens wat gekocht en weer uitgespuugdMet name die dingen die voor kaas moeten doorgaan.. blurgh.
Copypaste van http://dier-en-natuur.inf(...)-het-dierenrijk.html :quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wat zijn champignons dan wel Piet ?
Maar piet is sowieso flauw....quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:36 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Copypaste van http://dier-en-natuur.inf(...)-het-dierenrijk.html :
De organismen worden ingedeeld in vier 'rijken': het rijk van de bacteriën, het rijk van de schimmels, het rijk van de planten en het rijk van de dieren. Bij deze eerste indeling is gekeken naar de kenmerken van de cellen van organismen: de celkernen, de celwanden en de bladgroenkorrels.
Bacteriën: geen celkern, geen bladgroenkorrels, wel celwand
Schimmels: wel celkern, geen bladgroenkorrels, wel celwand
Planten: wel celkern, wel bladgroenkorrels, wel celwand
Dieren: wel celkern, geen bladgroenkorrels, geen celwand
Beetje flauw dus van Piet, want schimmels staan zelfs lager in "rangorde" dan planten. Dus als je planten eten okay vindt, dan vind je schimmels en bacteriën eten zeker okay.
Hebbes !quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
En ik ga morgen op zoek naar deze, voor de Mousaka
[..]
da's dan niet 100% plantaardig hequote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja en wat dan nog?
In dat glaasje bier dat ik erbij drink zit ook gist
Zwammen behoren tot een eigen groep levende wezens, slijmzwammen zijn daar trouwens geen deel van maar weer een eigen groep.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wat zijn champignons dan wel Piet ?
95% of meer natriumchloride ( keukenzout) paar procent gips en wat andere elementen zoals ijzeroxide die het de kleur geeftquote:Himalayazout.
Goed spul hoor !![]()
http://www.fascinerend.nl(...)lingen/himalayazout/
Himalayazout is opneembaar zout.
Het bevat 84 vitale bouwstenen in de vorm van oorspronkelijke mineralen en sporenelementen.
De bouwstenen van het leven zijn in het oerzout bewaard gebleven.
Zij bevinden zich in het kristal. In zulke kleine deeltjes (colloidaal) dat ze optimaal door de
lichaamscellen worden opgenomen.
Het samenspel van water, zout en mineralen vormt de basis van onze gezondheid.
Himalayazout is met zijn rijkdom aan elementen een elixer dat door de natuur zelf is samengesteld.
De effecten op het lichaam zijn dat het afweersysteem wordt versterkt, het fysiologisch evenwicht
(homeostase) bevordert, de stofwisseling stimuleert, het lichaam zuivert en ontslakt en het vitaliseert
en harmoniseert.
Tevens vermindert het de behoefte aan overmatig zoete, zoute en vette voeding evenals de hang
naar tabak, alcohol en koffie.
Mensen met een zoutarm dieet kunnen Himalayazout in dosering gebruiken die de arts voorschrijft
ter vervanging van ander zout.
Eigenlijk ben je best een zuur mannetje heh Piet ?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zwammen behoren tot een eigen groep levende wezens, slijmzwammen zijn daar trouwens geen deel van maar weer een eigen groep.
[..]
95% of meer natriumchloride ( keukenzout) paar procent gips en wat andere elementen zoals ijzeroxide die het de kleur geeft
Ik trol niet, ik zet wat feiten neer.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Eigenlijk ben je best een zuur mannetje heh Piet ?![]()
heb je het effe gauw nagezocht en deze link gevonden
http://www.crystalquest.nl/pagina/himalayazout-faq.html
Googelen kan ik ook hoor![]()
Maar ik heb bewijzen uit de praktijk en daar had ik geen proefdier voor nodig
alléén mezelf, dus ga gewoon lekker een stukje fietsen ofzo met al je ''wijheden''
Goed voor de lijn ook![]()
Het was trouwens érrug lekker !
Mwja, hij gekookt en ik de afwasda's wel weer iets minder,
echt jammer dat vragen om getrol uit dit topic te verwijderen niet helpt,
misschien moeten we eens met zijn allen in ''jouw'' topics gaan trollen,
ik zal er eens over nadenken of ik zo diep wil zinken,
neh... denk het niet, troll maar lekker verder
Ik ga afwassen
ow.. nah,,, zet je toch gewoon een paar linkjes neer die toch geen hond leestquote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik trol niet, ik zet wat feiten neer.
Succes met het verpesten van dit topic verder.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ow.. nah,,, zet je toch gewoon een paar linkjes neer die toch geen hond leest
doe ik ook altijd
http://www.thedutchsaltcompany.com/zoutarmdieet.pdf
doei
Als je niet aan het trollen bent wat ben je dan wel aan het doen?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Succes met het verpesten van dit topic verder.
Je bent nu wel een beetje onzin aan eht uitkramen. Piet noemt een paar feiten, dat is geen trollen. Okee, hij houdt wel van een beetje prikken, maar alsnog weet hij waar hij over praat en je kunt het er mee oneens zijn, onzin is het niet.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als je niet aan het trollen bent wat ben je dan wel aan het doen?
vehaal
Die mousaka had ik met alpro rul gehakt spul gemaakt hequote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hebbes !
[ afbeelding ]
Maar is niet voor vandaagvandaag eten we Spagetti ik denk dat die saus ook
wel Veganistisch is trouwens !
Olijfolie, Tomaten, uien, verse basilicum, champignons en
veeeeeeeeeeeeeeeel knoflook
stink ik wel weer het hele weeken uit mijn giecheltjemaar ik hoef toch nergens heen
![]()
http://www.knoflooksite.nl/nederlands/knoflook_medicinaal.htm
eh... ja ik doe er wel geraspte kaas op als het eenmaal op mijn bord ligt![]()
maar dat hoeft natuurlijk niet![]()
Welke kruiden en precies ingaan verschilt soms nogal eens, dat doet de Heer des Huizes
namelijken soms gaat ie dan experimenteren enzo, ik vind het best, want tis toch altijd
lekker.
Morgen kook ik weer
Pfff goede vleesvervangers uit de supermarkt zijn schaars. Geen valess in ieder geval. Die schnitzels van Alpro zijn wel lekkerquote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Grr, heel verhaal getypt en dat is ineens verdwenen.
Ik vraag me af of jullie goede tips hebben voor vleesvervangers die je in de supermarkt kunt kopen. Ik eet de laatste tijd zo'n twee keer per week een vegetarische burger. Mijn vriend eet dan wel vlees, die doet niet aan vleesvervangers. Hij eet gelukkig wel vis en vegetarisch.
Tot nu toe heb ik alleen wat producten van AH geprobeerd. Vooral de broccoli/kaascarre is geniaal. Maar er is natuurlijk nog meer te krijgen. Is bijvooreeld het spul van Aldi of Lidl wat?
Die notenburer die hierboven ergens genoemd werd klinkt erg lekker trouwens! Maar is vast niet in de reguliere supermarkt te koop.
Die notenburger komt gewoon bij de Aldi vandaanquote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Grr, heel verhaal getypt en dat is ineens verdwenen.
Ik vraag me af of jullie goede tips hebben voor vleesvervangers die je in de supermarkt kunt kopen. Ik eet de laatste tijd zo'n twee keer per week een vegetarische burger. Mijn vriend eet dan wel vlees, die doet niet aan vleesvervangers. Hij eet gelukkig wel vis en vegetarisch.
Tot nu toe heb ik alleen wat producten van AH geprobeerd. Vooral de broccoli/kaascarre is geniaal. Maar er is natuurlijk nog meer te krijgen. Is bijvooreeld het spul van Aldi of Lidl wat?
Die notenburer die hierboven ergens genoemd werd klinkt erg lekker trouwens! Maar is vast niet in de reguliere supermarkt te koop.
Anders kan ik er misschien gehaktballetjes mee maken?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:56 schreef jerney het volgende:
[..]
Die mousaka had ik met alpro rul gehakt spul gemaakt he
Ik weet niet of het soja gehakt van Naturana goed te rullen is, maar wie weet gaat dat wel heel goed. Hij smaakt in ieder geval wel veel lekkerder van zichzelf dan die van Alpro, vind ik.
Ai... dat klinkt als een lekker soepjequote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:06 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind dat je met tempeh nog wel lekkere dingen kan maken, tofu een beetje. Ikzelf ben toch een fan van noten als vleesvervanger. net als vanavond. ik heb een soepje gemaakt van geroosterde paprika en geroosterde knoflook (wel wat creme fraiche erin, maarja, ik ben dan ook zondig). En ik rooster dan wat geschaafde amandelen en ik heb geen vlees meer nodig heur.
Oeh, die ga ik halen!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Die notenburger komt gewoon bij de Aldi vandaan
Misschien kan het prima hoor, ik heb het nog nooit geprobeerdquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Anders kan ik er misschien gehaktballetjes mee maken?
Niet ''gewone'' maar Griekseheet keftedes
ow.... ik bak alles in olijfolie en daar ben ik zéker niet zuinig mee!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:12 schreef jerney het volgende:
[..]
Misschien kan het prima hoor, ik heb het nog nooit geprobeerdIk zou alleen niet te zuinig zijn met de olie en het vuur niet al te hoog zetten. Maar dat geldt ook voor die van alpro enzo.
Tempeh is okquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:06 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind dat je met tempeh nog wel lekkere dingen kan maken, tofu een beetje. Ikzelf ben toch een fan van noten als vleesvervanger. net als vanavond. ik heb een soepje gemaakt van geroosterde paprika en geroosterde knoflook (wel wat creme fraiche erin, maarja, ik ben dan ook zondig). En ik rooster dan wat geschaafde amandelen en ik heb geen vlees meer nodig heur.
Goodquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ow.... ik bak alles in olijfolie en daar ben ik zéker niet zuinig mee!
Nou, zie hier een recept. Uitje fruiten in een klontje boter (je kunt ook olie nemen oid), bol geroosterde knoflook (hele bol 30 minuten op 180 gradne in de oven, kapje eraf snijden en uitknijpen), handje bloem erbij om een beetje bindign te geven. Op laten komen, goede scheut witte wijn er bij en dik laten worden, al roerend groentenbouillon erbij, beetje peper. Dan de geroosterde en ontvelde paprika's (gewoon een vork in prikken en in een gasvlam zwart laten blakeren, het vel laat dan makkelijk los en de smaak wordt erg sterk). in stukjes erbij en nog wat wortelen (niet te veel, je wil het niet te veel proeven). 20-25 laten borrelen. Staafmixer erdoor, zeven. Afmaken doe ik dan dus met wat creme fraiche, maar dat kun je achterwege laten.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ai... dat klinkt als een lekker soepje
Gewoon zonder creme fraiche doen. Als je goede ingredienten hebt, is al de rotzooi (sorry) niet nodigquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:16 schreef jerney het volgende:
[..]
Tempeh is okvandaag nog gemaakt bij de gado gado
Soepje klinkt lekker! Er bestaat ook vegan creme fraiche, misschien moet ik die eens uitproberen.
Dit ga ik ervan proberen te makenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:21 schreef jerney het volgende:
[..]
Ik pak meestal arachide olie, dat is wat neutraler van smaak en ik wok graag.
Vergissing de notenburgers komen van C1000quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Die notenburger komt gewoon bij de Aldi vandaan
quote:Op zondag 6 mei 2012 02:36 schreef RobinOok het volgende:
Ik maak wel eens een recept van David Chang, helemaal niet vegetarisch, maar dat is dus een soort hele pittige tomaten-gehaktsaus en daar roert hij dan op het laatst een geblitzte tube silken tofu doorheen. Het leek mij niks, maar het voegt echt wat toe. Een soort romigheid die ik niet verwachtte.
Dus in dit soort gerechten een prima vervanging voor room.
[ link | afbeelding ]
Creamed silken tofu
Dus gewoon een tube of bakje silken tofu bij de toko (of biologische supermarkt) halen, in een maatbeter doen en de staafmixer erop zetten en net zo lang blitzen tot je bovenstaande consistentie hebt. Dat duurt soms even, eerst ziet het er schifterig en brokkerig uit, maar als je volhoudt wordt het romig.
Wat een goede tips, bedankt!quote:Op zondag 6 mei 2012 08:39 schreef minilot het volgende:
Silken tofu!![]()
Zeer prettig spul, met een aantal heel smakelijke toepassingen!![]()
Over room gesproken.. Ik had het al eens in een ander topic gepost, maar het moet hier zeker ook niet ontbreken (als tegenwicht voor al die onaangename, hyperbewerkte semi-rommel..) ->
Slag'room' van kokosmelk!
[ afbeelding ]
Linkje naar het doodeenvoudige 'recept'
Koel simpelweg wat blikken kokosmelk, zodat de dikke room zich van het waterige goedje scheidt, klop vervolgens die room op - eventueel met wat poedersuiker- en je hebt echt geniaal spul om te gebruiken op elke plek waar je normaal gesproken zoete slagroom nodig zou hebben.
Paar ideetjes van Foodgawker:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Honderd procent plantaardig, reuze voedzaam, hartstikke makkelijk, enorm goedkoop en heel erg puur spul in vergelijking met al die vieze, vervangende rommel.
Eet smakelijk vastquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dit ga ik ervan proberen te maken
Ik gebruik niet exact dezelfde ingrediënten maar dat kan je naar eigen maak doen natuurlijk,
gelukkig wel
Welke saus vind jij lekkerder? Deze of die ene die je eerder in dit topic hebt gepost?quote:Op zondag 6 mei 2012 09:08 schreef jerney het volgende:
Ah ja, die edelgist heb ik ook nog ergens staan.Ik zou die zelf niet zo over de pasta gooien, maar je kan er inderdaad wel goed saus van maken.
O, ik kan het geloof ik wel op alles eten dat gewoon een beetje extra hartigheid nodig heeft. Ik vind het reuze lekker!quote:Op zondag 6 mei 2012 09:08 schreef jerney het volgende:
Ah ja, die edelgist heb ik ook nog ergens staan.Ik zou die zelf niet zo over de pasta gooien, maar je kan er inderdaad wel goed saus van maken.
Die van vegustoquote:Op zondag 6 mei 2012 09:12 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Welke saus vind jij lekkerder? Deze of die ene die je eerder in dit topic hebt gepost?
Ik maak zelf ook graag chocola, chocolate chips en walnoten. Daar prak ik dan een banaan doorheen. Zorgen dat je geen brokjes meer hebt.. Ik zal het recept dat ik daarvoor als basis neem wel eens opsnorren.quote:Op zondag 6 mei 2012 09:27 schreef minilot het volgende:
Oooo, bijna vergeten!
Ook al vaker in CUL en LIF voorbijgekomen: de plantaardige & rauwe brownie! Makkelijk te maken van pure ingrediënten, en propvol met superhandig voedingsstoffen. Twee happen en je chocoladebehoefte is minstens een week lang bevredigd! Wel zorgen voor goede plakkerige medjool-dadels. Van die droge, suffe dadels, daar lukt het niet goed mee.
(Sowieso, medjooldadels = godenvoedsel!)
(/stokpaardje)
Recept
[ afbeelding ]
Medjool dadelsquote:Op zondag 6 mei 2012 09:27 schreef minilot het volgende:
Oooo, bijna vergeten!
Ook al vaker in CUL en LIF voorbijgekomen: de plantaardige & rauwe brownie! Makkelijk te maken van pure ingrediënten, en propvol met superhandig voedingsstoffen. Twee happen en je chocoladebehoefte is minstens een week lang bevredigd! Wel zorgen voor goede plakkerige medjool-dadels. Van die droge, suffe dadels, daar lukt het niet goed mee.
(Sowieso, medjooldadels = godenvoedsel!)
(/stokpaardje)
Recept
[ afbeelding ]
[..]
O, ik kan het geloof ik wel op alles eten dat gewoon een beetje extra hartigheid nodig heeft. Ik vind het reuze lekker!
Ga ik zeker doenquote:Op zondag 6 mei 2012 09:27 schreef jerney het volgende:
[..]
Die van vegusto
Maar experimenteer gerust ook met edelgist en ontdek wat je zelf het lekkerst vindt.
Klopt, maar je kunt ze erg lang bewaren en je hebt er niet veel van nodig!quote:
Ik kan ze niet bewaren, daar vind ik ze veel te lekker voorquote:Op zondag 6 mei 2012 09:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Klopt, maar je kunt ze erg lang bewaren en je hebt er niet veel van nodig!
Bedankt voor de aanvulling. Wilde al naar Aldi gaan komende weekquote:Op zondag 6 mei 2012 01:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Vergissing de notenburgers komen van C1000![]()
Maar bij de Aldi hebben ze wel lekkere Groenteburgers, heb ik nu even niet in huis dus kan niet
alles voor je nakijken wat erin zit, maar Vegetarisch zijn ze wel![]()
Tja voordat je straks bij de Aldi naar notenburgers loopt te zoeken
Ja ol zag het al voor mequote:Op zondag 6 mei 2012 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bedankt voor de aanvulling. Wilde al naar Aldi gaan komende week. Helaas geen C1000 in de buurt maar daar verzin ik wel iets op. Enig idee of die notenburgers in te vriezen zijn?
Wacht maar dat komt hier ook nog wel !quote:Op zondag 6 mei 2012 11:24 schreef prinseszondererwt het volgende:
In de zomer gaan wij weer op vakantie naar Groot-Britannië, daar kom ik altijd kilo's aan... Zoveel vega-keus, bij thuiskomst voel me altijd een beetje zielig.
AH ! Goed om te weten !quote:Op zondag 6 mei 2012 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fann, die vegaburgers van AH zijn in ieder geval wel in te vriezen![]()
Ah... dat is een goede link vooral dit gedeelte....quote:Op zondag 6 mei 2012 11:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.proud2bme.nl/Proud2Cook/Zelf_een_Veggieburger_maken!
ziet er heel goed uit, volgende week een keer mee aan de slag dank !quote:Op zondag 6 mei 2012 12:29 schreef minilot het volgende:
Burgers gewoon zelf maken, dan weet je in elk geval precies wat erin gaat én je hoeft alleen maar even langs de supermarkt!![]()
Voor wie olijven lekker vindt: dit zijn vrij geniale burgers ->
[ afbeelding ]
Olive lentil burgers - The Post Punk Kitchen
Hier maak ik zelf mijn zeer van koeienburgers houdende lief blij mee.![]()
FYI op de burgers van Lidl staat ook dat je ze kan invriezen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als we ze toch kunnen invriezen, kunnen we inslaan ook
Zitten daar niet luizen in? (karmijn)quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dit zijn echt zulke lekkere sapjes![]()
http://www.healthypeople.nl/
Ik denk dat dit mijn favo is![]()
[ afbeelding ]
Ja die heb ik ook eens gehad. Wel lekker. Ik vind die van Bruno Fisher ook wel lekker.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:21 schreef jerney het volgende:
Er zijn verschillende veganistische mayonaises inderdaad. Die van de Rit smaakt verschrikkelijk stoffig, bweuh. Maar veganaise is heel lekker en romig. Maar ik ben die vooralsnog alleen in Terasana in Antwerpen tegengekomen. Misschien ook wel online te vinden, maar ik zou niet weten waar.
Bij radixversandt.de had ik er laatst een gekocht en dat smaakte naar fritessaus.
[ afbeelding ]
Dat geld voor iedereenquote:[b]Op
In vlees zitten een aantal stoffen die belangrijk zijn voor je lichaam, zoals Eiwitten, IJzer, B-Vitaminen (waaronder B12) en Zink. Als je vegetarisch eet, moet je er dus goed op letten dat je deze stoffen toch binnenkrijgt.
waar haal jij je b12 vandaan danquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik dacht (en denk) dat ik behoorlijk gevarieerd en gezond eet, ook neem ik veel vervangers die vlees en zuivel goed zouden moeten kunnen vervangen. Toch werd vorige week een flink tekort een vitamine D en een vrij lage B12-waarde geconstateerd. Toch maar aan de supplementen dus. Ik was wel teleurgesteld eigenlijk, was/ben overtuigd van mijn eetpatroon...
Vit. D tekort:quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik dacht (en denk) dat ik behoorlijk gevarieerd en gezond eet, ook neem ik veel vervangers die vlees en zuivel goed zouden moeten kunnen vervangen. Toch werd vorige week een flink tekort een vitamine D en een vrij lage B12-waarde geconstateerd. Toch maar aan de supplementen dus. Ik was wel teleurgesteld eigenlijk, was/ben overtuigd van mijn eetpatroon...
ah zou best kunnenquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:01 schreef TechXP het volgende:
[..]
Zitten daar niet luizen in? (karmijn)
mooi !quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
FYI op de burgers van Lidl staat ook dat je ze kan invriezen.
Ik ben nu 18 jaar vegetarier, dus op alle vragen ja/nee indien van toepassing. Wilde met mijn post aangeven dat letten op de pitamientjes wel echt slim is, ook al eet je goed en gevarieerd. Ik neem nu vega-vitamientjes. http://www.vitaminstore.n(...)nen/P558?newheader=1quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:48 schreef TechXP het volgende:
[..]
Vit. D tekort:
Kom je vaak genoeg buiten in de zon? Eet je producten verrijkt met vitamine D? Eet je margarines?
Vit. B12/vit. D:
Consumeer je regelmatig alcohol? Rook je? Gebruik je producten (bepaalde zeewieren e.d.) waar b12 analogen in zitten die gewone opname van goede b12 remmen?
B12 tekort kan ook ontstaan door genetisch defect. Lage Vit. D is best wel gewoon onder de NL bevolking.
Ik neem deze http://www.fonteine.com/spirulina_alg.htmlquote:Op donderdag 10 mei 2012 22:09 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Ik ben nu 18 jaar vegetarier, dus op alle vragen ja/nee indien van toepassing. Wilde met mijn post aangeven dat letten op de pitamientjes wel echt slim is, ook al eet je goed en gevarieerd. Ik neem nu vega-vitamientjes. http://www.vitaminstore.n(...)nen/P558?newheader=1
Kan juist b12 tekort versterken door opname te remmen van 'goede' B12. Is een B12 analoog wat daar in zit. Is niet aan te raden dus.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 02:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik neem deze http://www.fonteine.com/spirulina_alg.html
Gewoon bij het kruidvat te koop.
Die van Bruno Fischer ben ik nog nergens tegengekomen. Hoe smaakt die?quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:10 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook eens gehad. Wel lekker. Ik vind die van Bruno Fisher ook wel lekker.
Die van de afbeelding kan je binnenkort trouwens in een nieuwe 100% plantaardige webshop bestellen. Tenminste ik geloof dat die ook aangeboden gaat worden erin.
Nu ja, zullen we het erop houden dat iedereen weer een andere reden heeft om sommige dingenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:03 schreef TechXP het volgende:
[..]
Kan juist b12 tekort versterken door opname te remmen van 'goede' B12. Is een B12 analoog wat daar in zit. Is niet aan te raden dus.
Ja die verzendkosten altijd, dat maakt het allemaal zo duurquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:09 schreef jerney het volgende:
[..]
Die van Bruno Fischer ben ik nog nergens tegengekomen. Hoe smaakt die?
Ohh een nieuwe webshopIk hoop dat ze een beetje redelijk gaan zijn met hun verzendkosten, ook naar België.
Laat je het ons weten als hij in de lucht is?
Ik zie dat jij ook een topic hebt Fok! VeggieChallengequote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:03 schreef TechXP het volgende:
[..]
Kan juist b12 tekort versterken door opname te remmen van 'goede' B12. Is een B12 analoog wat daar in zit. Is niet aan te raden dus.
Goedquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:09 schreef jerney het volgende:
Die van Bruno Fischer ben ik nog nergens tegengekomen. Hoe smaakt die?
Eigenaar is wel regelmatig in België, dus wellicht valt er mss nog wel eens wat te regelen ofzo.quote:Ohh een nieuwe webshopIk hoop dat ze een beetje redelijk gaan zijn met hun verzendkosten, ook naar België.
Laat je het ons weten als hij in de lucht is?
Ik waarschuw alleen even, omdat je het iig niet als b12 bron moet zien. Ken zelf veganisten die dit nemen als b12 bron, maar dat is gewoon dom doen. Maar ja.. domme veganisten heb je ookquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nu ja, zullen we het erop houden dat iedereen weer een andere reden heeft om sommige dingen
wel of niet te eten, en sommige mensen andere dingen nodig hebben om bepaalde aanvullende
pitamientjes te slikken?
Als iemand vlees eet boeit het mij niet zo of dat gangbaar of biologisch is. Dat minieme verschil vind ik niet echt noemenswaardig. Ik heb liever dan dat ze bewust minder vlees etenquote:Ik denk dat de mensen hier in ieder geval bewuster zijn wat ze wel en niet eten dan de mensen die zo maar lukraak zich volstoppen met van alles en nog wat, sommige mensen eten bewust
vlees (ik hoop dan wel dat dat Biologisch vlees is) maar als ze ervoor kiezen om al die rotzooi uit
de Bio Industrie te eten vind ik het ook best, alleen hoop ik niet dat ze hier dan komen trollen.
Fok! zonder trollen is gewoon geen Fok!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Maar je ziet ook dat de trolletjes daar gretig op afkomen, tis Fok heh...![]()
Wat zou jou advies zijn om erbij te slikken?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:57 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik waarschuw alleen even, omdat je het iig niet als b12 bron moet zien. Ken zelf veganisten die dit nemen als b12 bron, maar dat is gewoon dom doen. Maar ja.. domme veganisten heb je ook
Wat betreft ijzer heeft het geloof wel een hoge waarde. Maar als je b12 tekort ontwikkeld kan je ook weer denken dat het ligt aan ijzertekort mbt overeenkomende symptomen. En die analogen kunnen geloof ook doen laten denken dat je b12 niveau hoog genoeg ligt, dus kan een b12 tekort maskeren.
[..]
Ik zou sowieso gewoon b12 er dan naast slikken en/of voldoende met b12 verrijkte producten.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wat zou jou advies zijn om erbij te slikken?
Want ik wil dit wel blijven slikken, maar daar heb ik echt een hele goede reden voor,
dus als ik die Spirulina blijf slikken hoe zou ik dan alsnog mijn B12 op pijl kunnen houden?
Iets dat elkaar niet ''bijt'' zeg maar...
Maar hier staat weer iets andersquote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:14 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik zou sowieso gewoon b12 er dan naast slikken en/of voldoende met b12 verrijkte producten.
Er is nog wel veel onduidelijk over die b12 analogen. Sommige zeggen dat het gewoon niet opgenomen wordt en sommige dat het goede b12 opname verhindert. Dus wat dat betreft zou je het 'safe' kunnen spelen door gewoon voldoende goede b12 binnen te krijgen ook.
Soort slasaus dusquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:53 schreef TechXP het volgende:
[..]
GoedMaar meer een mayo voor in salade ofzo. maar als frietsaus ook lekker
Wel wat wateriger dan die van De Rit, Plamil e.d.
[..]
Eigenaar is wel regelmatig in België, dus wellicht valt er mss nog wel eens wat te regelen ofzo.
Ah... ik weet niet of de super die hier heeft maar ik zal eens zoekenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:53 schreef jerney het volgende:
Probeer eens amandelmelk. Ik hoor enthousiaste reacties over die van Alpro.
ah... die ken ik niet, maar ik heb voor ''gezonde tussendoortjes''quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:58 schreef jerney het volgende:
Ohja, noten!
Ik vind nut break van Molenaartje erg lekker.
[ afbeelding ]
oe.. ijskoffie die kende ik nog niet !quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:18 schreef Maria2.0 het volgende:
De Alpro sojamelk normaal en light zijn in de aanbieding bij de C1000 voor 1 euro. Heb maar een pak meegenomen en meteen de Alpro latte macchiato sojamelk![]()
Ben gek op ijskoffie dus ik ben erg benieuwd of dit enigszins te pruimen is.
Nee die komt inderdaad niet voor op de lijst met schadelijke E-nummers.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:07 schreef Erasmo het volgende:
Er zit anders gewoon citroenzuur(E330) door die cola. Iets hoeft niet perse slecht te zijn omdat het een e-nummer is.
Als je het zo bekijkt kan je eigenlijk niks meer etenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee die komt inderdaad niet voor op de lijst met schadelijke E-nummers.
http://mens-en-gezondheid(...)lijke-e-nummers.html
Leuk gedaan, maar om vanuit België naar Amsterdam te gaan voor een vol=vol systeem, zie ik niet zo zitten.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:57 schreef TechXP het volgende:
Komen jullie trouwens ook hier heen?
http://www.viva-las-vegas.nl/food-festival/
http://www.facebook.com/events/416587201686708/
Overdag lekker plantaardig eten, 's avonds voetjes van de vloer
Ja, maar ik had het niet over de cola.. En citroenzuur baart me niet direct zorgen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:07 schreef Erasmo het volgende:
Er zit anders gewoon citroenzuur(E330) door die cola. Iets hoeft niet perse slecht te zijn omdat het een e-nummer is.
De vol=vol is alleen voor feestavond 's avonds, maar als je een kaartje koopt in voorverkoop zit het goed hoorquote:Op zaterdag 12 mei 2012 07:55 schreef jerney het volgende:
Leuk gedaan, maar om vanuit België naar Amsterdam te gaan voor een vol=vol systeem, zie ik niet zo zitten.
Bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:57 schreef TechXP het volgende:
Dat is alleen vanaf 23.00.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 07:55 schreef jerney het volgende:
[..]
Leuk gedaan, maar om vanuit België naar Amsterdam te gaan voor een vol=vol systeem, zie ik niet zo zitten.
quote:Voor de workshops en de Vege-Q is er een aparte prijs. Binnenkort kan je tickets bestellen via www.viva-las-vegas.nl
Had ik best heen gewild, maar helaas moet ik die zaterdag werken en kan ik geen vrij krijgenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:57 schreef TechXP het volgende:
Ah ja, ik zie het. Ik had niet goed gelezen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:15 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip
[..]
Dat is alleen vanaf 23.00.
Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of je voor de vege-Q en workshops apart moet betalen:
[..]
Ik naar C1000 hebben geen Alpro latte macchiato sojamelk te vindenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:18 schreef Maria2.0 het volgende:
De Alpro sojamelk normaal en light zijn in de aanbieding bij de C1000 voor 1 euro. Heb maar een pak meegenomen en meteen de Alpro latte macchiato sojamelk![]()
Ben gek op ijskoffie dus ik ben erg benieuwd of dit enigszins te pruimen is.
Met gesmolten cheddar en mayo en mosterd omnomquote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik heb wel de soja knakworstjes gekocht bij AH, kijken of ik daar een lekkere
Hotdog mee kan maken![]()
kook iets uit de indiase vegetarische keuken. altijd lekkerquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Oké, vleesfannaat in dit topic,...
Ik krijg binnenkort vegetarische (of veganist weet niet zeker) gasten te eten en wil uiteraard een goede maal neerzetten. En om nu gewoon ''regulier'' te koken en het vlees maar vervangen door vleesvervangers vind ik helemaal niks.
Het enige vega-gerecht wat ik zo ken is gevulde portobello of gevulde paprika. Maar wilde eens wat anders proberen. Iemand een goed gerecht voor lekker uitgebreid eten.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
waar haal jij je b12 vandaan dan
Over B12...quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:57 schreef Spanky78 het volgende:
En daarom is uiteindelijk voor mensen zelf wél vlees eten het emest gezond. Bio-industrie of niet.
quote:Veel vlees- en zuiveletende mensen krijgen op dit moment overigens niet minder vitamine B12 van farmaceutische herkomst binnen dan pil-slikkende veganisten!
In de bio-industrie wordt B12 namelijk kunstmatig toegevoegd aan het voer. Anders zou de mens die vlees eet, te weinig B12 binnen krijgen.
Ik ga er ook nog even over nadenken. Eerst even kijken wat het allemaal kost ook. Maar het lijkt me wel leukquote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:47 schreef jerney het volgende:
[..]
Ah ja, ik zie het. Ik had niet goed gelezen.Misschien gaan we wel die kant op dan, denk er nog even over na.
dus die potjes kan ik weer wegpleuren?quote:
Nah... ik was niet echt van plan te gaan hoorquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:52 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Ik ga er ook nog even over nadenken. Eerst even kijken wat het allemaal kost ook. Maar het lijkt me wel leuk
Nee, je moet juist wel B12 slikken of ietsquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
dus die potjes kan ik weer wegpleuren?![]()
Heb ik toch het verkeerde tassie verloren
[..]
Nah... ik was niet echt van plan te gaan hoormaar ik bedoelde meer waarom
kan je je alleen aanmelden via facebook? Niet iedereen heeft Facebook toch?
Of wel?dan loop ik misschien achter dat kan ook
ah.. dus wel slikkenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:09 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Nee, je moet juist wel B12 slikken of iets![]()
Wel klote van die tas, zonde!
Ik heb ook geen facebookhoor
Maar kaarten zijn binnenkort ook via de website te bestellen...
Het was trouwens een reactie op jerney...![]()
Gelukkig maarquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ah.. dus wel slikkenoké ze staan er nog, 2 potjes, effe kijken wat het doet ,
jah....... zonde van die andere taswas balen
![]()
maar ik heb mijn worstjes nog![]()
en ja weet ikdat het een reactie op jerney was bedoel ik, niet dat je ook kaarten via
de website kon bestellen, dat is me dan intgaan, ik neem straks wel een pilletje![]()
Ik zal er wel over nadenkenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:27 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Gelukkig maar![]()
Haha! Neem jij maar een lekker pilletje zoEn misschien krijg je na een paar pilletjes toch nog zin om te gaan...
![]()
Jeutje wat een slechte link. Met daarin bewezen onzin. Niet alle e-nummers zijn geheel vrij van effecten, maar niet in normale hoeveelheden. Met name sommige kleurstoffen en technische toevoegingen kun je wel over twijfelen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee die komt inderdaad niet voor op de lijst met schadelijke E-nummers.
http://mens-en-gezondheid(...)lijke-e-nummers.html
zoek maar eens op transvetzuren en herhaal je verhaaltje dan nog eens zonder het schaamrood op je kakenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jeutje wat een slechte link. Met daarin bewezen onzin. Niet alle e-nummers zijn geheel vrij van effecten, maar niet in normale hoeveelheden. Met name sommige kleurstoffen en technische toevoegingen kun je wel over twijfelen.
Probleem is dat hierbij de wetenschappelijke onderzoeken worden geinterpreteerd door mensen die er echt geen reet van snappen.
De voedingsindustrie is niet heilig, maar bewust klanten vergiftigen gebeurt niet.
Ik heb het toch niet voer transvetzuren toch? En ook zeg ik erbij dat de industrie zeker neit heilig is. Maar e-nummers zijn gemiddeld genomen stukken veiliger dan de supplementen uit jouw biologisch dynamische winkel! En als je dat niet gelooft ga je nog eens lezen over diverse alkaloiden, of gifstoffen uit schimmels (aflatoxinen, patulinen etc) die met name voorkomen op onbespoten voedsel.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zoek maar eens op transvetzuren en herhaal je verhaaltje dan nog eens zonder het schaamrood op je kaken
De voedingsindustrie is niet heilig, maar bewust klanten vergiftigen gebeurt niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet voer transvetzuren toch?
Is puur om te weten hoeveel er ongeveer komen. Niet verplicht hoor.quote:en TechXP aanmelden via Facebook? Ik heb geen Facebook !
Dat heb je als vega na zoveel jaar ook wel genoeg van gehadquote:Het enige vega-gerecht wat ik zo ken is gevulde portobello of gevulde paprika.
Transvet is enorm teruggedrongen. Vrijwel zonder regegeving.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
De voedingsindustrie is niet heilig, maar bewust klanten vergiftigen gebeurt niet.
Van producten met methylcellulose (E461) krijg ik altijd buikpijn. Kan daarom die Alpro vegaburgers niet goed verdragen.quote:De voedingsindustrie is niet heilig, maar bewust klanten vergiftigen gebeurt niet.
Juistem. een beetje nuance is erg prettig. En van paprika kun je ook buikpijn krijgen (schilletjes).quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:40 schreef TechXP het volgende:
[..]
Van producten met methylcellulose (E461) krijg ik altijd buikpijn. Kan daarom die Alpro vegaburgers niet goed verdragen.
Ben ook niet eens met alles wat daar over e-nummers staat. Sommige dingen zijn ook wat kan gebeuren bij enorme hoeveelheden. En daarnaast zijn veel van die cijfers gebaseerd op proefdieronderzoek. En dat is sowieso zeer onbetrouwbaar om 1 op 1 op mensen te extrapoleren.
de stelling was dat ze je niet bewust vergiftigen. dat gebeurt dus wel, zolang ze het idee hebben dat ze ermee weg kunnen komen. transvet wordt vaak bewust toegevoegd, het komt in de natuur nauwelijks voor.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:38 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Transvet is enorm teruggedrongen. Vrijwel zonder regegeving.
Het verdient geen schoonheidsprijs hoe ermee is omgegaan en ik ben ook niet de industrie, noch voel ik enige verantwoordelijkheid hiervoor. En als je niet alleen maar shitzooi vreet dan ga je niet direct dood aan een beetje transvet. Dan is zelf je voedsel conserveren gevaarlijker!
Zoek eens op vegan op www.foodgawker.comquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik krijg binnenkort vegetarische (of veganist weet niet zeker) gasten te eten en wil uiteraard een goede maal neerzetten. En om nu gewoon ''regulier'' te koken en het vlees maar vervangen door vleesvervangers vind ik helemaal niks.
Het enige vega-gerecht wat ik zo ken is gevulde portobello of gevulde paprika. Maar wilde eens wat anders proberen. Iemand een goed gerecht voor lekker uitgebreid eten.
Je hebt het over ''organic frisdrank'', daar valt dus ook cola onder. En de enige reden dat ik die post schrijf is om aan te tonen dat e-nummers niet perse slecht of eng hoeven te zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 08:06 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, maar ik had het niet over de cola.. En citroenzuur baart me niet direct zorgen.
Zodra er achter werd gekomen hoe slecht het was zagen zelfs veel commerciele partijen in dat dit anders moest. Dit was dus geen bewust vergiftigen, maar onbewust ongezonde stoffen toevoegen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de stelling was dat ze je niet bewust vergiftigen. dat gebeurt dus wel, zolang ze het idee hebben dat ze ermee weg kunnen komen. transvet wordt vaak bewust toegevoegd, het komt in de natuur nauwelijks voor.
Als ik jou was zou ik eerst kijken of er nou wel of geen veganisten bijzitten, want dan heb je wellicht veel meer mogelijkheden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:23 schreef Kandijfijn het volgende:
het was jouw stelling en hij klopt gewoon niet. wat je er nu allemaal bijsleept is onzinnig.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zodra er achter werd gekomen hoe slecht het was zagen zelfs veel commerciele partijen in dat dit anders moest.
In het algemeen heeft de voedingsmiddelenindustrie heel lang gewerkt aan voldoende voedsel voor weinig maken, we komen uit een tijd waar voedsel aaltijd nog schaars was (en soms nog is). Pas alter werd duidelijk dat het niet allemaal altijd even gezond was.
Maar dan nog. Hetzelfde kun je zeggen van biologisch dynamische winkels, die verkopen allemaal extracten en preparaten die bewezen gevaarlijk zijn. Belladonna bijvoorbeeld, maar zo is er veel meer.
Lees de edit nog maar even. Er is neits onzinnigs aan. Bovendien gebruik je een drogreden. Je speelt de hele discussie naar dit ene zinnetje. De rest vergeet je maar even.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het was jouw stelling en hij klopt gewoon niet. wat je er nu allemaal bijsleept is onzinnig.
ik reageerde op jouw stelling. loopt niet zo te wurmen man.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:03 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Lees de edit nog maar even. Er is neits onzinnigs aan. Bovendien gebruik je een drogreden. Je speelt de hele discussie naar dit ene zinnetje. De rest vergeet je maar even.
Ik ook hoorquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik zal er wel over nadenken![]()
eigenlijk ben ik een beetje verlegenzou je niet zeggen maar is toch zo
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |