abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 februari 2012 @ 18:08:06 #1
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108195075
Of je nu zo nu en dan plantaardig wil eten om de beestjes in de bio-industrie een beetje te ontzien of je volledig overtuigd veganist bent, het is altijd een zoektocht naar degelijke producten.
Een overzicht van goede producten en diegene die je beter kunt mijden, is misschien handig voor de mensen die wel eens iets willen uitproberen, maar bang zijn om met smakeloze troep op je bord te eindigen. En die kans zit er helaas nu eenmaal in. :P
Mocht je willen discussiëren over de zin van vlees of weet ik veel wat, open dan liever een nieuw topic.

Ik zal alvast beginnen met de producten die ik zelf lekker vind. :)

En dan meteen met het belangrijkste: Kaas O+

Ik heb nog niets gevonden dat even goed smelt als gewone kaas, maar ik heb wel eindelijk iets gevonden dat qua smaak en textuur heel erg dicht bij grana padano komt: Vegusto No Muh Chäs Rezent (Spicy).

Santeciano van Vegourmet lijkt qua smaak goed op jonge kaas, maar is wat harder en... gladder? van textuur. Als je het raspt, merk je daar niks meer van. Smelt een klein beetje, maar draden trekken wordt lastig. :P

Deze van Bute Island vind ik ook lekker. Goed, het haalt het niet bij echte cheddar, maar het is een lekker alternatief (hun Gouda style sheese vond ik echter niet te hachelen ;( )

Fry's heeft lekkere worsten en wokreepjes. Ook zeldzaam goed van textuur. :9

De rest van hun producten heb ik nog niet geprobeerd.

De schnitzeltjes van Alpro zijn ook lekker. Die met spinazie erin vond ik dan weer niet zo, want je proefde de spinazie niet echt. De nuggets zijn ok, maar niet zo lekker als de schnitzels.

De ham style plakjes van redwood vind ik ook lekker. Beter dan hun pepperoni, die ook wel te eten is, maar niet naar pepperoni smaakt. De ham lijkt wel op ham. :)

Ik weet nog wel lekkers, maar ben de naam kwijt. Zal nog wel updaten na een tripje naar de natuurwinkel. :P

Als jullie nog goede producten of webshops weten, hoor ik het graag. Ik was tevreden over mijn laatste bestelling bij www.veganlife,lu , maar die zijn voorlopig offline en ik wil mijn kaas en redelijke bezorgkosten. ;(
pi_108195193
t is te hopen dat pietverdriet niet in dit topic reageert.
"Peter, Peter Marie"
  maandag 20 februari 2012 @ 18:12:23 #3
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108195256
Ook Pietverdriet mag fijn een eigen topic openen om te trollen. ;)
pi_108195353
Ik zou die ham niet meer opeten. Die is over de datum.
  maandag 20 februari 2012 @ 18:18:43 #5
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108195486
:D
pi_108196294
Ik vind de pepperoni-style van Redwood wel lekker, het is de enige pittige vleesvervanger voor op brood die ik ken :)

Je kan die kaas trouwens ook wel krijgen bij de beter gesorteerde natuurwinkels of bij www.veggiedeli.nl

http://www.veggiedeli.nl/(...)escolat-mozzarisella ga ik binnenkort proberen :)
pi_108196544
Ik eet al een poosje een paar dagen per week volledig veganistisch, maar ik gebruik echt nooit vervangers. Ik heb sowieso wel een beetje een bezwaar tegen bewerkte, voorverpakte waren (ook op mijn vlees- en zuivelminnende momenten) maar 'nep'-kaas/vlees vind ik daar bovenop nog iets extra treurigs hebben.
Wél hou ik zeer van melk-zonder-koe, zoals rijstmelk of amandelmelk. Maar da's gewoon een ander soort product en niet zozeer imitatie van het niet-plantaardige spul.
Let me see you stripped down to the bone
pi_108196669
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:49 schreef minilot het volgende:
Ik eet al een poosje een paar dagen per week volledig veganistisch, maar ik gebruik echt nooit vervangers. Ik heb sowieso wel een beetje een bezwaar tegen bewerkte, voorverpakte waren (ook op mijn vlees- en zuivelminnende momenten) maar 'nep'-kaas/vlees vind ik daar bovenop nog iets extra treurigs hebben.
Wél hou ik zeer van melk-zonder-koe, zoals rijstmelk of amandelmelk. Maar da's gewoon een ander soort product en niet zozeer imitatie van het niet-plantaardige spul.
Ja dat snap ik wel hoor ; maar ik begin net en zie dit als een ''tussenfase'' ik heb soms gewoon nog héél veel zin in dierlijke producten en dan is dit een goede afleiding. Al streef ik er naar het uiteindelijk ook zonder vervangers te doen :)
pi_108196865
Aaaah, een beginner! :) Vrolijk- en hongerigmakend tipje voor je, Selesta:

Het tofste vegan-foodblogje dat ik ken!
pi_108196905
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:58 schreef minilot het volgende:
Aaaah, een beginner! :) Vrolijk- en hongerigmakend tipje voor je, Selesta:

Het tofste vegan-foodblogje dat ik ken!
Oh leuk die kende ik nog niet! Dankjewel :)
  maandag 20 februari 2012 @ 19:32:10 #11
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108198253
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:49 schreef minilot het volgende:
Oh, ik ben niet zo principieel daarin. :) Ik gooide vroeger ook overal kaas op of door, dus ben wel blij dat ik die vegusto heb gevonden. Maar ik eet dan ook volledig plantaardig, afgezien van vis.
  maandag 20 februari 2012 @ 19:35:11 #12
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108198360
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:41 schreef Selestha het volgende:
Ik vind de pepperoni-style van Redwood wel lekker, het is de enige pittige vleesvervanger voor op brood die ik ken :)

Je kan die kaas trouwens ook wel krijgen bij de beter gesorteerde natuurwinkels of bij www.veggiedeli.nl

http://www.veggiedeli.nl/(...)escolat-mozzarisella ga ik binnenkort proberen :)
Bij de natuurwinkels die ik tot nu toe ken, hebben ze alleen die cheezly- en tofutti ellende. ;(

Ik ben benieuwd hoe die mozzarisella je bevalt :)
pi_108199293
Ik ben zelf geen vegetariër of veganist, dus ik koop eigenlijk maar zelden zulke producten, maar waar je me altijd voor wakker kunt maken is Tartex! :9

Een heerlijk broodsmeersel in diverse smaken (o.a. licht gerookt, kruiden, paprika, tomaat, en mijn grote favoriet: 'Hongaarse wijze'). Echt goedkoop is het niet, zeker niet voor die kleine blikjes, maar zo nu en dan trakteer ik mezelf er weleens op, als ik net in de buurt van het reformhuis ben. :Y)

Ook Alpro Soya drink ik weleens tussendoor, als vervanger voor melk. Dat vind ik echt een zeldzaam lekker product, vooral die met vanille. :)
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  maandag 20 februari 2012 @ 19:55:51 #14
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108199362
Oh, dit is er eentje die je moet mijden, overigens. Als de as van het kwaad een smaak heeft, dan is het deze:

Gadverdamme, wat waren dat vieze nacho's ;( Stoffige, muffe smaak. Brrr...
pi_108199468
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:54 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik ben zelf geen vegetariër of veganist, dus ik koop eigenlijk maar zelden zulke producten, maar waar je me altijd voor wakker kunt maken is Tartex! :9

[ afbeelding ]

Een heerlijk broodsmeersel in diverse smaken (o.a. licht gerookt, kruiden, paprika, tomaat, en mijn grote favoriet: 'Hongaarse wijze'). Echt goedkoop is het niet, zeker niet voor die kleine blikjes, maar zo nu en dan trakteer ik mezelf er weleens op, als ik net in de buurt van het reformhuis ben. :Y)

Ook Alpro Soya drink ik weleens tussendoor, als vervanger voor melk. Dat vind ik echt een zeldzaam lekker product, vooral die met vanille. :)
Oh ja tartex dat was ik vergeten, is ook lekker ja :)

En de Alpro soya dessert pudding met chocolade smaak vind ik ook heel lekker ;)

maandag 20 februari 2012 @ 19:58:47 #16
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108199525
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:54 schreef Scootmobiel het volgende:

[ afbeelding ]

Ik wilde net de geur van Hongaarse tartex met die van kattenvoer gaan vergelijken :@ Die champignonsmaak vind ik wel ok. :) Maar ik ben nooit zo'n paté liefhebber geweest.
Die vanille soyamelk is lekker ja, die eten we graag bij de muesli. Hun puddinkjes zijn ook goed. Al lijkt het meer op vla. :P
pi_108199990
Haha, bij mij is het net andersom dus. Champignonsmaak vind ik helemaal niks, en die Hongaarse juist lekker. :D Tja, smaken verschillen, hè. En dat is maar goed ook. ;)
Die Alpro-toetjes doen het hier ook goed trouwens.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  maandag 20 februari 2012 @ 20:14:57 #18
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108200340
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:07 schreef Scootmobiel het volgende:
Haha, bij mij is het net andersom dus. Champignonsmaak vind ik helemaal niks, en die Hongaarse juist lekker. :D Tja, smaken verschillen, hè. En dat is maar goed ook. ;)
Die Alpro-toetjes doen het hier ook goed trouwens.
Misschien dat jij die teese dan ook wel heerlijk zal vinden :D
Maar dat lijkt me sterk ;(

Ohhja, deze vond ik ook lekker O+

Ik gooide er wel knoflook, uitjes en sambal enzo doorheen :P

Maar die kan ik nu dus nergens meer vinden :( Hij is nergens echt uit het assortiment, maar ook al maanden niet meer op voorraad en niemand weet wanneer het weer gaat komen. ;(
Story of my life :P
  maandag 20 februari 2012 @ 21:00:57 #19
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_108202823
quote:
9s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:55 schreef jerney het volgende:
Oh, dit is er eentje die je moet mijden, overigens. Als de as van het kwaad een smaak heeft, dan is het deze:
[ afbeelding ]

Gadverdamme, wat waren dat vieze nacho's ;( Stoffige, muffe smaak. Brrr...
teese is zo vies :( 1 x geprobeerd, nooit meer kaasvervangers durven te kopen :P
pi_108203299
waar koop je fry's?
pi_108214537
Mijn favo veggieburger is trouwens de Provamel Linzenstick

:9
  dinsdag 21 februari 2012 @ 07:31:21 #22
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108214786
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:08 schreef Cassandra87 het volgende:
waar koop je fry's?
In Belgie liggen ze in de vriezer van de Colruyt, maar ik weet niet waar ze in Nederland eventueel te verkrijgen zijn, sorry. Misschien is er iets over op hun site te vinden? Of anders even een mailtje sturen. :)
Via http://www.veggiedeluxe.be/webshop/frys-vegetarian ook te bestellen, maar ik geloof dat ze vreemde dingen met hun bezorgkosten hebben gedaan. Als je een beetje in de buurt woont, kun je het wel zelf ophalen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 07:32:33 #23
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108214795
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:00 schreef RandomMoron het volgende:

[..]

teese is zo vies :( 1 x geprobeerd, nooit meer kaasvervangers durven te kopen :P
Dat snap ik wel :D
Maar als je aan die van Vegusto kan komen, zal die veel goedmaken :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 05:47 schreef Selestha het volgende:
Mijn favo veggieburger is trouwens de Provamel Linzenstick

[ afbeelding ] :9
Die ken ik nog niet. Zal die eens meenemen als ik hem tegen kom. :)En linzen zijn rare dingen, ik snap ze niet. :P De bruine lijken nooit gaar te worden en de rode worden pap. :D
pi_108600037
Yofu van Provamel, en dan die met blauwe bessen! Nomnomnom.. Speculoos is volgens mij ook veganistisch?
pi_108602393
Ehm, waarom wil je nepvlees als veganist.

Eet dan gewoon iets met noten, boontjes, linzen, peulvruchten, paddenstoelen. Mits goed klaargemaakt goed te doen. Nepvlees is net als het celibatair leven, maar neuken met een opblaaspop.

Feit is dat je het in de natuur als veganist niet lang overleeft. Misschien een optie om wat minder extreem te doen en iets minder zwart wit gewoon wel af en toe een stukje kaas of melk te nemen en daarmee gezonder te blijven. Ik snap best dat je niet houdt van dierenleed, maar denk maar neit dat er voor niet-dierlijke producten geen beesten zijn gestorven.

Het meest diervriendelijk zijn mensen die op het platteland leven in utigestrekte gebieden en leven van jacht, een beetje boeren, verzamelen etc. Die doden per saldo (ook indirect minder dieren). Dus als je echt iets wilt doen, koop voor 40.000euro een boerdeijtje in zweden en ga van de natuur leven. Leer jagen, verzamelen, roken, kuilen, drogen, slachten en leer het echte leven kennen. Veganisten zijn wat mij betreft nog verder heen dan de gemiddelde vleesetende stadsmens.
Whatever...
pi_108602490
Ik vind witlof rauwkost met geraspte zure appel en zoete mandarijnenpartijes erdoor erg lekker :9~
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108602817
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:20 schreef vosss het volgende:
Ik vind witlof rauwkost met geraspte zure appel en zoete mandarijnenpartijes erdoor erg lekker :9~
Ik ook, of met banaan! (witlof, appel en banaan)
Whatever...
pi_108602885
Ik heb nog nooit een banaan erdoor gehad.

Kan je me in de herfst ff een PM sturen opdat ik het niet vergeet? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108602934
De vleesvervangers van de vegetarische slager zijn erg lekker. Tenminste, de meeste. Het brabants stoofpotje vond ik echt niet te eten. De hamburgers waren echt zelfzaam lekker. :9
pi_108603777
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:27 schreef vosss het volgende:
Ik heb nog nooit een banaan erdoor gehad.

Kan je me in de herfst ff een PM sturen opdat ik het niet vergeet? :)
In de herfst... hebben ze nu geen banaan waar jij woont ofzo ? ;)

Ik doe er overigens wel yoghurt door... en wat paprikapoeder.. lekker hoor!
Whatever...
  vrijdag 2 maart 2012 @ 07:46:49 #31
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108615040
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:19 schreef Spanky78 het volgende:

Eet dan gewoon iets met noten, boontjes, linzen, peulvruchten, paddenstoelen. Mits goed klaargemaakt goed te doen. Nepvlees is net als het celibatair leven, maar neuken met een opblaaspop.

Feit is dat je het in de natuur als veganist niet lang overleeft. Misschien een optie om wat minder extreem te doen en iets minder zwart wit gewoon wel af en toe een stukje kaas of melk te nemen en daarmee gezonder te blijven. Ik snap best dat je niet houdt van dierenleed, maar denk maar neit dat er voor niet-dierlijke producten geen beesten zijn gestorven.

Het meest diervriendelijk zijn mensen die op het platteland leven in utigestrekte gebieden en leven van jacht, een beetje boeren, verzamelen etc. Die doden per saldo (ook indirect minder dieren). Dus als je echt iets wilt doen, koop voor 40.000euro een boerdeijtje in zweden en ga van de natuur leven. Leer jagen, verzamelen, roken, kuilen, drogen, slachten en leer het echte leven kennen. Veganisten zijn wat mij betreft nog verder heen dan de gemiddelde vleesetende stadsmens.
Het is niet mijn bedoeling om met dit topic veganisme te propageren. :) Ik eet ook gewoon vis. Dit topic is bedoeld om plantaardige producten te bespreken. Als je de zin en onzin van een plantaardig dieet wil bespreken, open dan een nieuw topic en post de link hier voor de liefhebbers. :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 07:49:03 #32
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108615054
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:34 schreef Lyriella het volgende:
Yofu van Provamel, en dan die met blauwe bessen! Nomnomnom.. Speculoos is volgens mij ook veganistisch?
:Y speculoos inderdaad! En rittersport puur met marsepein O+

pi_108616683
Die chocola O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:41:17 #34
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108620915
Ja, die is zo lekker O+

net als deze:
pi_108665612
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:19 schreef Spanky78 het volgende:
Begrijp ik ook niet. Als je geen vlees eet, eet dan ook echt geen vlees. Blijkbaar zit er dan ook iets in je dan toch stiekem heel graag vlees wilt. Doe dan ook gewoon kwaliteitsspul en geen gortdroge valess of zo.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:54:15 #36
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108668415
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 15:34 schreef _Loki het volgende:

[..]

Begrijp ik ook niet. Als je geen vlees eet, eet dan ook echt geen vlees. Blijkbaar zit er dan ook iets in je dan toch stiekem heel graag vlees wilt. Doe dan ook gewoon kwaliteitsspul en geen gortdroge valess of zo.
Valess heeft ook gewoon geen bestaansrecht. Bah :P
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:51:30 #37
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108913359
Gisteren veggie cevapcici van Viana geprobeerd. Niet bijzonder... Ik vind hun gyrosreepjes wel weer ok. :)
pi_108928644
Ik ben een fan van sojabrokken. Het woord klinkt heel smerig, maar ik vind het een heel smakelijke eiwitbron. Je koopt ze gedroogd, waardoor ze heel lang zijn te bewaren. Bij het koken voeg je er vocht aan toe, je kunt ze met kruiden en bijvoorbeeld sojasaus op smaak brengen, en ze bijvoorbeeld bakken. De textuur is stevig en lekker en ze passen bij veel gerechten.

[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_108931395
Hier nog een liefhebber van Tartex. Alleen die prijs hè ;(.

Ik koop zelf voornamelijk vegetarische producten bij de AH, veel keuze alleen soms wat prijzig.
Vooral Toscaanse carré? is goed te doen!
pi_109213813
Vind de Toscaanse carré juist smerig.. die textuur! brrrr

Plus, ze zijn niet 100% plantaardig want veel bevatten ei. De falafel van de ah is wel volledig plantaardig, maar dan is het lekkerder om het uit zo'n pakje van Alfez (of zoiets) te maken. De biowinkel heeft zelfmaak burgers die ook heerlijk zijn (braadmix enzo). Alpro Soya gepeperde burger is ook lekker alleen weet niet of die veganistisch verantwoord is =)
  donderdag 22 maart 2012 @ 14:39:51 #41
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_109388082
Weet iemand toevallig of die O+ knakworstjes van de AH O+ plantaardig zijn?

Oh en ik heb laatst, bij gebrek aan mijn favoriete sojagehakt, eens burgerdream van Vegourmet geprobeerd... Yuck ;( Zelfs met een gesnipperd uitje, knoflook en sambal smaakte het nog naar karton ;(
  zondag 15 april 2012 @ 11:12:56 #42
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110343402
Na mijn teese-trauma heb ik nu dan lekkere veganistische kaassaus gevonden O+ *O*
Heel kazig en lekker van smaak. Geen weeïge of stoffige ondertoon. Het enige dat je er eventueel op aan zou kunnen merken, is dat hij net wat dikker had mogen zijn. Maar dat is muggenziften. :)

Vegusto No-Muh Sauce

Gelukkig zijn ze beter in kaasalternatieven maken, dan hun producten smakelijk over te laten komen op de foto. :D
  zondag 15 april 2012 @ 11:14:05 #43
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110343423
Die sojabrokken, hoe smerig het inderdaad ook klinkt, wil ik ook wel eens een kans geven, want goed houdbaar en alles smaakt met genoeg kruiden. :P
pi_110343722
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:57 schreef Selestha het volgende:

[..]

En de Alpro soya dessert pudding met chocolade smaak vind ik ook heel lekker ;)

[ afbeelding ]
De chocomel en de rode vruchtendrank zijn ook lekker :9

pi_110343831
In een Pitabroodje met tomaat uien en peterselie :9

Pitabroodje eventje afbakken in olijfolie en de griekse rondo natuurlijk ook

Vet Lekker !
pi_110343957
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:12 schreef jerney het volgende:
Na mijn teese-trauma heb ik nu dan lekkere veganistische kaassaus gevonden O+ *O*
Heel kazig en lekker van smaak. Geen weeïge of stoffige ondertoon. Het enige dat je er eventueel op aan zou kunnen merken, is dat hij net wat dikker had mogen zijn. Maar dat is muggenziften. :)

Vegusto No-Muh Sauce
[ afbeelding ]

Gelukkig zijn ze beter in kaasalternatieven maken, dan hun producten smakelijk over te laten komen op de foto. :D
Waar koop je die?

Ik was even van het pad afgeweken maar wil weer richting veganisme gaan werken dus ben zeker geïnteresseerd! :)
  zondag 15 april 2012 @ 11:42:28 #47
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110344230
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:33 schreef Selestha het volgende:

[..]

Waar koop je die?

Ik was even van het pad afgeweken maar wil weer richting veganisme gaan werken dus ben zeker geïnteresseerd! :)
Ik heb hem nu bij radixversandt.be gekocht, maar alleen omdat een andere site down was. Die hebben nogal hoge verzendkosten, maar wel een heel ruim assortiment.

Sinds een week is die andere site ook weer online: www.veganlife.lu
Als ik het me goed herinner, zijn de verzendkosten daar zo'n 8 euro i.p.v. 19 bij radixversandt. :)
  zondag 15 april 2012 @ 11:43:58 #48
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110344278
quote:
99s.gif Op zondag 15 april 2012 11:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
In een Pitabroodje met tomaat uien en peterselie :9

[ afbeelding ]

Pitabroodje eventje afbakken in olijfolie en de griekse rondo natuurlijk ook

Vet Lekker !
Die zal vast heel lekker zijn, maar of er plantaardige kazen voor gebruikt zijn, betwijfel ik ;)
pi_110344386
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 11:43 schreef jerney het volgende:

[..]

Die zal vast heel lekker zijn, maar of er plantaardige kazen voor gebruikt zijn, betwijfel ik ;)
ah... nee da's waar :') ik ben ook vegetarier dus geen veganist, dus had ik niet aan gedacht,

nou ja .. ze zijn wel lekker, misschien een pitabroodje met iets wél helemaal plantaardigs :D
pi_110344723
altijd mooi, mensen die vegetarisch willen eten en dan op zoek gaan naar iets dat op niet-vegetarische producten lijkt :')
  zondag 15 april 2012 @ 12:08:05 #51
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110344907
quote:
10s.gif Op zondag 15 april 2012 11:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ah... nee da's waar :') ik ben ook vegetarier dus geen veganist, dus had ik niet aan gedacht,

nou ja .. ze zijn wel lekker, misschien een pitabroodje met iets wél helemaal plantaardigs :D
Ik snap het ook wel :D Als je niet gewend bent om er naar op zoek te gaan, sta je er ook niet zo bij stil waar allemaal wel geen dierlijke producten in zitten :P
pi_110344958
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
altijd mooi, mensen die vegetarisch willen eten en dan op zoek gaan naar iets dat op niet-vegetarische producten lijkt :')
Het gaat dan ook niet om de producten niet willen eten, maar om geen dierenleed te willen consumeren. Als je er een discussie over wil voeren graag een ander topic openen :)
pi_110344995
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:10 schreef Selestha het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet om de producten niet willen eten, maar om geen dierenleed te willen consumeren. Als je er een discussie over wil voeren graag een ander topic openen :)
zoek een lekker alternatief dan zonder te willen kopiëren ofzo?
  zondag 15 april 2012 @ 12:13:57 #54
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110345067
Don't feed the troll ;) hooguit was Sheese misschien :P
pi_110345073
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Dat doe ik ook 99% van de tijd, maar soms heb je wel zin in bijvoorbeeld een kazige pizza. En dan is het fijn als er alternatieven zijn die geen dierenleed veroorzaken.
pi_110345101
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:13 schreef jerney het volgende:
Don't feed the troll ;) hooguit was Sheese misschien :P
Mja, ik was ook niet van plan meer te gaan zeggen dan ik nu heb gezegd ;)

Weet jij nog een lekkere kaas-vervanger voor op de pizza?
  zondag 15 april 2012 @ 12:16:28 #57
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110345133
Ik bestrooi alles met plezier met mijn veganistische kaasjes. Because I can O+

Zal binnenkort eens mijn nepmozerella eens uitproberen en kijken of dat echt smelt :P
pi_110345164
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:16 schreef jerney het volgende:
Ik bestrooi alles met plezier met mijn veganistische kaasjes. Because I can O+

Zal binnenkort eens mijn nepmozerella eens uitproberen en kijken of dat echt smelt :P
Die tofutti mozzarella is opzich wel ok (smelt goed) maar smaakt niet naar mozzarella, maar eerder stinkkaas :P
pi_110345171
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:14 schreef Selestha het volgende:

[..]

Dat doe ik ook 99% van de tijd, maar soms heb je wel zin in bijvoorbeeld een kazige pizza. En dan is het fijn als er alternatieven zijn die geen dierenleed veroorzaken.
je kunt toch prima een goede smaak maken door kruiden (basilicum), zongedroogde tomaatjes, olijven, zout? zelf goede pesto maken, nomnom ^O^
pi_110345263
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Wat is je probleem daarmee?
Oh, and that's a bad miss!
  zondag 15 april 2012 @ 12:21:56 #61
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110345297
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:15 schreef Selestha het volgende:

[..]

Mja, ik was ook niet van plan meer te gaan zeggen dan ik nu heb gezegd ;)

Weet jij nog een lekkere kaas-vervanger voor op de pizza?
Ik geef toe dat ik ook even de behoefte voelde om te happen, maar dan help ik mijn eigen topic op zeep en dat is stom :D

Pfff tis moeilijk... Qua smaak is die santeciano wel lekker. Net jonge kaas, maar smelt niet, Vormt meer een krokant korstje. Of de pittige vegusto smelt, weet ik nog niet. Smaakt wel een beetje naar grana padano, maar hij kon pittiger.

Die melty mozarella van Vegusto ziet er wel uit of hij gaat smelten, maar kan nog niets zeggen over de smaak. Misschien dat ik binnenkort eens een lasagna ermee ga proberen te maken. Of een pizza, whatever. Ik kom er in ieder geval nog op terug. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door jerney op 15-04-2012 12:28:07 ]
  zondag 15 april 2012 @ 12:24:35 #63
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110345386
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:17 schreef Selestha het volgende:

[..]

Die tofutti mozzarella is opzich wel ok (smelt goed) maar smaakt niet naar mozzarella, maar eerder stinkkaas :P
Brrr ik heb liever goedsmakende, slechtsmeltende kaas, dan tofutti mozzarella :D Cheezly blief ik ook niet ;(

Die smeerseltjes van tofutti met knoflook in zijn wel ok. Maar kan ook wel verbeterd worden. :)
pi_110345864
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 12:24 schreef jerney het volgende:

[..]

Brrr ik heb liever goedsmakende, slechtsmeltende kaas, dan tofutti mozzarella :D Cheezly blief ik ook niet ;(

Die smeerseltjes van tofutti met knoflook in zijn wel ok. Maar kan ook wel verbeterd worden. :)
Maar er is hier niets anders te koop dan tofutti, vandaar dat ik het geprobeerd heb. Ik zal die anderen die jij aanraadt eens gaan bestellen :)
  zondag 15 april 2012 @ 12:43:52 #65
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110345982
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:39 schreef Selestha het volgende:

[..]

Maar er is hier niets anders te koop dan tofutti, vandaar dat ik het geprobeerd heb. Ik zal die anderen die jij aanraadt eens gaan bestellen :)
Ik weet het, de natuurwinkels zijn dunbezaaid wat kaasalternatieven betreft. ;( Vandaar dat ik ook uitgeweken ben naar de webshops, maar ik was dan ook een behoorlijke kaasfreak. Kaas op alles. :D

Ik hoop dat jij ook een paar zult vinden die je bevallen. :)
pi_110346008
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 12:43 schreef jerney het volgende:

[..]

Ik weet het, de natuurwinkels zijn dunbezaaid wat kaasalternatieven betreft. ;( Vandaar dat ik ook uitgeweken ben naar de webshops, maar ik was dan ook een behoorlijke kaasfreak. Kaas op alles. :D

Ik hoop dat jij ook een paar zult vinden die je bevallen. :)
Ja pizza is mijn lievelingseten, dus een aardig struikelblok op weg naar veganisme. Vandaar dat ik koortsig op zoek ben naar alternatieven :P
  zondag 15 april 2012 @ 13:03:05 #67
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110346558
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:44 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja pizza is mijn lievelingseten, dus een aardig struikelblok op weg naar veganisme. Vandaar dat ik koortsig op zoek ben naar alternatieven :P
In Canada schijnt er een hele goede gemaakt te worden. Een die stretcht en smaakt als kaas. Alleen is die in Europa nog niet te krijgen. ;(
Je kan hem geloof ik wel via veganessentials.com oid bestellen, maar dat zal een dure aangelegenheid worden en op eigen risico. Ik vrees dat we voor die kaas dus nog behoorlijk wat geduld moeten hebben. :P
pi_110346750
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 13:03 schreef jerney het volgende:

[..]

In Canada schijnt er een hele goede gemaakt te worden. Een die stretcht en smaakt als kaas. Alleen is die in Europa nog niet te krijgen. ;(
Je kan hem geloof ik wel via veganessentials.com oid bestellen, maar dat zal een dure aangelegenheid worden en op eigen risico. Ik vrees dat we voor die kaas dus nog behoorlijk wat geduld moeten hebben. :P
Daiya bedoel je misschien? Daar lees ik steeds over op vegaforums ja, helaas hier niet te krijgen :(
  zondag 15 april 2012 @ 13:15:30 #69
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110346928
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:09 schreef Selestha het volgende:

[..]

Daiya bedoel je misschien? Daar lees ik steeds over op vegaforums ja, helaas hier niet te krijgen :(
Die ja! ;( ik ben daar zo nieuwsgierig naar. :P
pi_110348189
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 13:15 schreef jerney het volgende:

[..]

Die ja! ;( ik ben daar zo nieuwsgierig naar. :P
Ik ook ;(
pi_110351379
Ik zla nog maar eens een paar lekkere plantaardige producten posten. Ze lijken niet op vlees of kaas, maar op zichzelf en zijn prima te eten.

- Emping blado, hierop een ,lekker zelfgemaakt plakkerig chilisuasje oid. (emping blado is gemaakt van melindjo noten)
- Gegrilde paprika pasta, (ajvar, is turks, erg lekker)
- gegrilde aubergine apsta (ook turks)
- Tahin-achtige producten

Je kunt zelf ook superlekkere pastaatje draaien van groenten zoals artisjok, groene asperge etc, gewoon garen en dan met wat olie in de blender. Daarna kun je experimenteren met kruiden enz. Ik doe er graag geroosterde knoflook ik (hele bol knoflook een uurtje in de oven, kapje eraf en de knoflookpasta eruit knijpen, nog lekkerder van de bbq).

De indiase keuken is ook rijk aan lekkere vegetarische gerechten. Heerlijk linzen, groenten en andere zaken. Ik ben zelf een tegenstander van al die smerige zogenaamd vegetarische nepproducten. Ze zijn heel erg bewerkt, vaak enorm zout of zoet en bevatten veel vet, dat niet-dierlijk nog steeds ongezond is.
Whatever...
  maandag 16 april 2012 @ 07:02:54 #72
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110383807
Oh de producten hoeven natuurlijk niet op vlees of kaas te lijken. :) Als ze maar lekker en plantaardig zijn. 90% van de tijd kook ik ook zonder.

Oh, bij de AH hebben ze lekkere houmous (met pittig kwakje O+) en auberginetapenade van Sabra.
pi_110383814
De hummus met koriander en limoen van Maza ( te koop bij oa C1000) is ook verrukkelijk O+
pi_110676935
Hoera voor deze topic! Ik ben altijd erg tevreden over de producten van http://www.wheaty.de/en/

Verder ben ik zwaar fan geworden van Grated Cheese van Wilmersburger
Die kaas smelt goed en de smaak is veel beter dan de andere 'kazen'. Ik gebruik deze voor pizza, sauzen en tosti's! Jammer dat ik nog geen winkel ben tegengekomen waar ze 'm verkopen. Ik bestel 'm dus altijd online.
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:57:06 #75
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_110711979
quote:
14s.gif Op zondag 15 april 2012 11:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

De chocomel en de rode vruchtendrank zijn ook lekker :9

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Door lactose intolerantie mag ik sowieso geen melk, maar alpro is goed te doen! Rode vruchten en banaan zijn lekkah ;)
pi_110740262
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:35 schreef Together__ het volgende:
Hoera voor deze topic! Ik ben altijd erg tevreden over de producten van http://www.wheaty.de/en/

Die kaas smelt goed en de smaak is veel beter dan de andere 'kazen'. Ik gebruik deze voor pizza, sauzen en tosti's! Jammer dat ik nog geen winkel ben tegengekomen waar ze 'm verkopen. Ik bestel 'm dus altijd online.
Zeker Hoera voor dit topic ! Respect voor TS _O_
Op FOK moet je vechten tegen zoveel vooroordelen dat je er soms moe van wordt :')

Maar dat mag de pret niet drukken die kunnen we wel aan :P

Ik ben dan wel geen Veganist maar Vegetariër maar ik volg het wel (8>

Voor inspitatie enzo..

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:57 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Door lactose intolerantie mag ik sowieso geen melk, maar alpro is goed te doen! Rode vruchten en banaan zijn lekkah ;)
Zo zie je maar weer ook mensen met Lactose intolerantie hebben iets aan dit topic en
zo zijn er nog veel meer mensen die iets aan dit topic hebben :Y

Ik als Vegetariër slik wel Spirulina, is volgens mij 100 % plantaardig hoor :@ :D

maar een vraagje aan andere Vegetariërs en/of Veganisten, slikken jullie dat ook?

Ik heb trouwens gewoon het huismerk van Kruidvat of Etos :P da's een stuk goedkoper
en soms aanbiedingen van 2 potjes voor de prijs van 1, dan sla ik dus altijd effe in ...

http://www.warenwelenwee.nl/supplementen_flavonolen.html

quote:
De beste prijs voor Spirulina en Chlorella wordt betaald bij Het Kruidvat en de Etos (huismerk).
* het moet dan wel in maximum dosering geslikt worden, en het daarnaast gebruiken van
zuivelproducten en/of noten + paddestoelen en (verse) sinaasappelsap lijkt een aanrader
(zie ook vitamine B12, B2 en foliumzuur).
pi_110740429
omg omg omg

echt darwin komt jullie halen ;(
pi_110740484
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
omg omg omg

Gaat heen gij snoodaard ! *;
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:52:44 #79
119606 habanero
577000 Scoville
pi_110748566
fantastisch topic !
was al een tijdje weg uit cul maar hier een goede reden om er weer eens rond te kijken.

thanks
pi_110756659
Iemand ervaring met dit ???

http://www.slowjuice.nl/wat-is-tarwegras

Ik ga gras vreten als er goeie ervaringen zijn :D

maar ik ben te lui omdat zelf te gaan kweken enzo dus dan zo ik een potje pillen kopen :+

de tip komt van hiero....

Groot nieuws voor mannen van middelmatige leeftijd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 26 april 2012 @ 15:01:24 #81
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110815807
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:35 schreef Together__ het volgende:

Die kaas heb ik ooit eens geprobeerd op een ovenschotel, maar hij smolt niet geweldig bij mij, wat deed ik verkeerd? :'(

Maakt ook niet uit, ik vind de kazen die ik nu graag gebruik lekkerder van smaak. :) Alleen jammer dat ik ze zelf moet raspen, daar heb ik niet altijd zin in na een dag op mijn werk.

Broodbeleg van wheaty is ok, maar je moet een beetje wennen aan de nattigheid en ze hoeven niet zo zuinig aan te doen met de kruiden. :P

quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Zeker Hoera voor dit topic ! Respect voor TS _O_
Op FOK moet je vechten tegen zoveel vooroordelen dat je er soms moe van wordt :')

Maar dat mag de pret niet drukken die kunnen we wel aan :P

Ik ben dan wel geen Veganist maar Vegetariër maar ik volg het wel (8>

Voor inspitatie enzo..

[..]

Zo zie je maar weer ook mensen met Lactose intolerantie hebben iets aan dit topic en
zo zijn er nog veel meer mensen die iets aan dit topic hebben :Y

Ik als Vegetariër slik wel Spirulina, is volgens mij 100 % plantaardig hoor :@ :D

maar een vraagje aan andere Vegetariërs en/of Veganisten, slikken jullie dat ook?

Ik heb trouwens gewoon het huismerk van Kruidvat of Etos :P da's een stuk goedkoper
en soms aanbiedingen van 2 potjes voor de prijs van 1, dan sla ik dus altijd effe in ...

http://www.warenwelenwee.nl/supplementen_flavonolen.html

[..]

:D och ik heb niet zoveel last van de vooroordelen van een ander en ervaar het dus ook niet zo dat ik ergens tegen moet vechten. :)

Ik slik geen supplementen, maar ik eet dan ook vis.
  donderdag 26 april 2012 @ 15:18:33 #82
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_110816541
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
omg omg omg

Ach jonge lul niet!
  donderdag 26 april 2012 @ 15:26:00 #83
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110816885
Trollen graag alleen sojakaas voeren :P
  donderdag 26 april 2012 @ 16:00:04 #84
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_110818502
Hehe das een goeie idd!
  donderdag 26 april 2012 @ 19:30:24 #85
119606 habanero
577000 Scoville
pi_110827585
quote:
5s.gif Op woensdag 25 april 2012 08:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Iemand ervaring met dit ???

http://www.slowjuice.nl/wat-is-tarwegras

Ik ga gras vreten als er goeie ervaringen zijn :D

maar ik ben te lui omdat zelf te gaan kweken enzo dus dan zo ik een potje pillen kopen :+

de tip komt van hiero....

Groot nieuws voor mannen van middelmatige leeftijd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geen goede ervaring hier mee niet lekker ! en het schijnt dat het niks doet je neemt de stoffen niet op hoe fijn je ze ook pureert. maar veel verschillende meningen hier over van mij hoeft het niet ;)
pi_110844102
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:30 schreef habanero het volgende:

[..]

geen goede ervaring hier mee niet lekker ! en het schijnt dat het niks doet je neemt de stoffen niet op hoe fijn je ze ook pureert. maar veel verschillende meningen hier over van mij hoeft het niet ;)
Oké, dan hou ik me bij mijn Spirulina :P

Dank je wel !!!
  vrijdag 27 april 2012 @ 00:27:28 #87
119606 habanero
577000 Scoville
pi_110846819
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 23:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Oké, dan hou ik me bij mijn Spirulina :P

Dank je wel !!!
hm, ga ik eens dat Spirulina proberen.
  zondag 29 april 2012 @ 08:42:24 #88
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110921384
Jaaaaaaaa *O*
de natuurwinkel had na maanden en maaaanden eindelijk weer soja-gehakt van Naturana O+

We hadden in de tussentijd eens burgerdream van Vegourmet geprobeerd, maar hoeveel sambal, knoflook en ui er ook doorheen zat, het smaakte nog steeds naar karton. ;(

Oh en gister moussaka gemaakt met behulp van Alpro gehakt, No Egg - egg replacer en een van m'n kaasjes en dat ging heel goed O+

Hang me nu maar even aan de schandpaal voor al die zonden. :P Maar wel in een eigen topic! 8-)
pi_110921980
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 08:42 schreef jerney het volgende:
Jaaaaaaaa *O*
de natuurwinkel had na maanden en maaaanden eindelijk weer soja-gehakt van Naturana O+

[ afbeelding ]

We hadden in de tussentijd eens burgerdream van Vegourmet geprobeerd, maar hoeveel sambal, knoflook en ui er ook doorheen zat, het smaakte nog steeds naar karton. ;(

Oh en gister moussaka gemaakt met behulp van Alpro gehakt, No Egg - egg replacer en een van m'n kaasjes en dat ging heel goed O+

Hang me nu maar even aan de schandpaal voor al die zonden. :P Maar wel in een eigen topic! 8-)
Kan ik ook weer moussaka eten met gehakt ! *O*

Dank voor de tip ! O+ ^O^
  zondag 29 april 2012 @ 13:33:09 #90
119606 habanero
577000 Scoville
pi_110927683
iemand al eens wat bij de 'vegetarische slager' gehaald/besteld ? veel goede dingen over gehoord vooral over de producten die met lupine zijn gemaakt.
  zondag 29 april 2012 @ 13:37:35 #91
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_110927834
Yup, hun vegetarische tonijn is erg goed:

No Tuna Sandwich

Niet ter vervanging van een tonijnsteak uiteraard, maar kan de vergelijking met een blikje tonijn prima doorstaan. En dat zeg ik als overtuigd carnivoor.

De kipstukjes liggen in mijn vriezer, nog niet aan toegekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 29-04-2012 13:46:44 ]
  zondag 29 april 2012 @ 14:00:14 #92
119606 habanero
577000 Scoville
pi_110928706
ziet er ook bizar tonijn achtig uit :D

dank, keer wat maken als er eters komen en ze verassen ;)
pi_110936665
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:33 schreef habanero het volgende:
iemand al eens wat bij de 'vegetarische slager' gehaald/besteld ? veel goede dingen over gehoord vooral over de producten die met lupine zijn gemaakt.
Eerlijk gezegd, nee, maar normaal was ik al niet zo van ''vlees op mijn brood'' meer het ttype
hagelslag, pindakaas, kaas of een gebakken, gekookt of gekluts ei, omeletje dus :@

het enige dat ik lekker vind is vegetarische paté, maar dat het ik altijd gevonden, dus daar
is niet zoveel aan veranderd.

Deze, met champignons

Product eigenschappen
Biologisch
Vegetarisch

en de Jam's zijn ook lekker :9 maar verse aardbeien zijn natuurlijk altijd het allerlekkerste,
maar om voor nood in huis te hebben kan natuurlijk nooit kwaad !

http://www.zonnatura.nl/assortiment/
  zondag 29 april 2012 @ 17:53:37 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110936964
Ei, kaas en champigons zijn natuurlijk niet plantaardig, fan...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110937072
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee maar Vegetariërs mogen hier ook posten, Veganisten zijn vrij tolerant :+
pi_110937105
mooi. ik hou van tolerante mensen O+
pi_110937321
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
mooi. ik hou van tolerante mensen O+
Is het wel Biologische biefstuk dan?
pi_110937338
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2012 18:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Is het wel Biologische biefstuk dan?
bij mij wel ja.
pi_110937385
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

bij mij wel ja.
Goed zo !
  zondag 29 april 2012 @ 18:16:03 #101
45206 Pietverdriet
pi_110937673
quote:
10s.gif Op zondag 29 april 2012 17:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee maar Vegetariërs mogen hier ook posten, Veganisten zijn vrij tolerant :+
Sure
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:10 schreef CSSO het volgende:
t is te hopen dat pietverdriet niet in dit topic reageert.
pi_110937695
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure

[..]

ik vind het wel leuk dat je hier reageert hoor :@
  zondag 29 april 2012 @ 18:32:12 #103
119606 habanero
577000 Scoville
pi_110938171
FkTwkGs2012 en Pietverdriet doe eens niet zo kinderachtig en ga in een ander topic lopen klieren.
pi_111030673
Planten eten is niet plantaardig. Het is moord.
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:49:33 #105
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111030694
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, nee, maar normaal was ik al niet zo van ''vlees op mijn brood'' meer het ttype
hagelslag, pindakaas, kaas of een gebakken, gekookt of gekluts ei, omeletje dus :@

het enige dat ik lekker vind is vegetarische paté, maar dat het ik altijd gevonden, dus daar
is niet zoveel aan veranderd.

Deze, met champignons

[ afbeelding ]

Product eigenschappen
Biologisch
Vegetarisch

en de Jam's zijn ook lekker :9 maar verse aardbeien zijn natuurlijk altijd het allerlekkerste,
maar om voor nood in huis te hebben kan natuurlijk nooit kwaad !

http://www.zonnatura.nl/assortiment/
Zou je dat nu wel doen?
pi_111030965
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:49 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Zou je dat nu wel doen?
Ik zou inderdaad een dieet van water en fotosynthese verkiezen boven die rondzooi.
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:02:39 #107
45206 Pietverdriet
pi_111031133
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:32 schreef habanero het volgende:
FkTwkGs2012 en Pietverdriet doe eens niet zo kinderachtig en ga in een ander topic lopen klieren.
Ik klier niet, paddestoelen zijn geen planten
pi_111031165
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
En dan moet men er ook nog om denken wat voor stremsel voor die kaas is gebruikt.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:36:01 #109
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111069457
Zeg, gaan jullie lekker? :P Als je echt heel erg graag wil blijven klieren, open dan gewoon een apart topic daarvoor. Dan hoeven we hier niet zo door de nonsens heen te scrollen. :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 01:04:09 #110
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111070258
Oh en... Brrrr... We waren vandaag in de Chinese supermarkt en mijn lief kwam opeens breed grijnzend met allerlei verschrikkelijke blikjes aan zetten. :D Mock duck, chicken en weet ik wat voor engs nog meer. Maar hij was nieuwsgierig en geamuseerd, dus nu zijn we de trotse eigenaar van een blikje mock pork. Alsof echte pork niet vies genoeg is. ;(

The things you do for love O+
pi_111073255
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 01:04 schreef jerney het volgende:
Oh en... Brrrr... We waren vandaag in de Chinese supermarkt en mijn lief kwam opeens breed grijnzend met allerlei verschrikkelijke blikjes aan zetten. :D Mock duck, chicken en weet ik wat voor engs nog meer. Maar hij was nieuwsgierig en geamuseerd, dus nu zijn we de trotse eigenaar van een blikje mock pork. Alsof echte pork niet vies genoeg is. ;(

The things you do for love O+
Als je het goed laat uitlekken, kan je het als saté op stokjes bereiden in de grillpan volgens mij? (bbq met dit weer is ook niet wat) Een soja-gember sausje erbij, en presto.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111073308
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als je het goed laat uitlekken, kan je het als saté op stokjes bereiden in de grillpan volgens mij? (bbq met dit weer is ook niet wat) Een soja-gember sausje erbij, en presto.
Flikker toch gewoon op uit dit topic en neem meteen die achtelrijke POL gasten mee :O
pi_111074767
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Flikker toch gewoon op uit dit topic en neem meteen die achtelrijke POL gasten mee :O
Joh, doe niet zo opgefokt. Ik geef een bereidingsmethode in een CUL topic, that's all. :{w
pi_111074855
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:39 schreef jerney het volgende:
Weet iemand toevallig of die O+ knakworstjes van de AH O+ plantaardig zijn?
Zit kippenei-eiwit in, dat zit in bijna alle vega burgers die je in de supermarkt kan kopen trouwens. De shoarma stukjes van de Spar (en Aldi dacht ik ook) zijn vegan, ik weet niet of de AH ze ook heeft, die hier niet in ieder geval. Het enige wat de AH hier heeft wat vegan is is het vegetarische gehakt (dat kruimelspul) maar daar vind ik niks aan.
Van de vegetarische slager is ook bijna niks vegan, alleen de kipstukjes dacht ik. Die heb ik een keer mogen proeven in de natuurwinkel waar ik zo nu en dan kom maar ik vond de textuur te vlezig. Maar ik ben sowieso geen fan van dingen die heel erg op vlees lijken...

Als ik zin heb in een hartige snack haal ik deze weleens:

Heel soms zijn ze ietsjes te droog maar wel lekker.

En deze tahoe is echt super lekker:

Heerlijk in pasta´s en salades :9 Je hebt heel veel verschillende soorten.

En een goede roomvervanger voor in bijvoorbeeld pastasaus is deze:

Leuk topic TS O+
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:14:18 #115
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111081450
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hmmm... It could work O+
Maar sta nog steeds niet te springen om het uit te proberen :D
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:35:51 #116
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111082334
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:58 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Zit kippenei-eiwit in, dat zit in bijna alle vega burgers die je in de supermarkt kan kopen trouwens. De shoarma stukjes van de Spar (en Aldi dacht ik ook) zijn vegan, ik weet niet of de AH ze ook heeft, die hier niet in ieder geval. Het enige wat de AH hier heeft wat vegan is is het vegetarische gehakt (dat kruimelspul) maar daar vind ik niks aan.
Van de vegetarische slager is ook bijna niks vegan, alleen de kipstukjes dacht ik. Die heb ik een keer mogen proeven in de natuurwinkel waar ik zo nu en dan kom maar ik vond de textuur te vlezig. Maar ik ben sowieso geen fan van dingen die heel erg op vlees lijken...

Als ik zin heb in een hartige snack haal ik deze weleens:

[ afbeelding ]

Heel soms zijn ze ietsjes te droog maar wel lekker.

En deze tahoe is echt super lekker:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heerlijk in pasta´s en salades :9 Je hebt heel veel verschillende soorten.

En een goede roomvervanger voor in bijvoorbeeld pastasaus is deze:

[ afbeelding ]

Leuk topic TS O+
Thanks, goede post ook O+

dat van dat kippeneiwit was te verwachten. ;( Wel jammer, want ik heb die altijd erg lekker gevonden. Veel lekkerder dan echte knakworsten en goed van textuur.

Die spacebars zijn inderdaad een fijne snack! Die redhotchillipeper graai ik graag mee wanneer ik hongerig door de natuurwinkel loop. Ik moest in het begin wel wennen aan de stevige structuur, maar hij is lekker gekruid. :)

Die pesto rosso is ook fijn te rullen voor door de pasta.
Oatly ken ik nog niet, ik zal eens mijn ogen open houden. Ik gebruik nu die van alpro, die vind ik ook wel ok. De light versie dan weer niet, die heb ik laatst per ongeluk gepakt. ;(
pi_111094280
Goeie tips weer !

Komt steeds meer variatie bij O+ :9
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:25:17 #118
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_111095065
Hm, even voor de volledigheid. De tweede versie vegetarische tonijnsalade die ik van de week maakte smaakte wel nep. :X Ben een stuk minder enthousiast opeens, raar bijsmaakje. Sorry.
Advies: flink sambal erdoor. ;)
pi_111095166
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Hm, even voor de volledigheid. De tweede versie vegetarische tonijnsalade die ik van de week maakte smaakte wel nep. :X Ben een stuk minder enthousiast opeens, raar bijsmaakje. Sorry.
Ik heb sowieso nooit tonijn gelust :@ dus ik was eigenlijk ook niet van plan om die te proberen :D

maar wel goed om te weten voor de tonijn liefhebbers, toch maar niet doen dan? :P
pi_111095571
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Ik vond hem bijzonder zout. Vooral zout eigenlijk...
De vegaslager gehaktbal vind ik voor een keer wel oké.

Leuk topic! :-)
pi_111099916
Oké, ik had ondertussen nu wel honger en ik heb een hamburger voor mezelf gemaakt. :P

Maar dan wel op de Vegetarische manier, helemaal Veganistisch is het niet :@ ,
want ik heb voor het eerst even heel goed gekeken wat de ingrediënten zijn
waar ik ''mijn'' hamburger van gemaakt heb.

Lijkt saai maar was heel lekker :Y

Gewoon 1 wit bolletje

1 Noten Burger van Good Bite,gebakken in olijfolie met een klein uitje erbij.
Plakjes tomaat en plakjes augurk

Ik heb wel Mayonaise erop gedaan en Ketchup.
De Mayonaise is van Calvé bereid met zuivere olijolie in ieder geval vrije uitloop eieren.
da's tenminste iets oO<

Ingrediënten Noten Burger:

notenmix 32% (cashewnoot, amandel, macadamianoot, paranoot, pistachenoot, pecannoot),
water, soja-eiwit, ei-eiwit*, zetmeel (o.a. tarwe), dextrose, aroma, plantaardige oliën, kruiden
en specerijen, zout, ijzer, vitamine B12.

* Ei-eiwit is afkomstig van vrije uitloopkippen.

http://www.goodbite.nl/paginas/19-goodbite-notenburger.html

Ingrediënten Calvé Olijf Mayonaise

Calvé Olijf gemaakt met goede en pure ingrediënten zoals olie, azijn en vrije-uitloopeieren oO< .
En met zuivere olijfolie, voor de rijke en pure olijfsmaak.

http://www.calve.nl/index.aspx?nodeId=539579

Dus uiteindelijk zag mijn ''hamburger'' er zo uit

Nah, met een glaasje bier erbij was best te pruimen, wat zeg ik?
Het was heeeeel lekker :+ , maar oké er zitten dus wel eieren in.

Maar omdat Vegetaiërs hier ook kunnen posten is het misschien toch leuk
om te weten, ik weet niet of er Mayonaise bestaat die Veganisten wel kunnen
eten, anders heeft iemand anders misschien een andere variant voor de Veganisten,

Het is in ieder geval 100 keer lekkerder én gezonder dan zo'n smerig ding van Mac Donalds. (8>

[ Bericht 0% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 03-05-2012 20:13:22 ]
pi_111102907
Mayo kun je zelf heel makkelijk veganistisch maken! Ik gebruik altijd dit recept (vertaald vanuit het Duits, mijn excuses voor rare formuleringen):

Ingredienten voor ongeveer 250 gram mayo:

100 ml sojamelk (het beste ongezoet)
1/2 tl groentebouillon of zout
2 tl citroensap
1 - 2 tl mosterd, niet al te scherp
125 ml olie: het beste zonnebloemolie of een andere olie die een relatief neutrale smaak heeft. Maar als je juist een wat sterker smakende mayo wil kun je bijv. ook olijfolie gebruiken

Andere benodigdheden: mengbeker + staafmixer

Bereiding:

Zorg er voor dat de sojamelk en olie ongeveer dezelfde temperatuur hebben. Uit ervaring kan ik zeggen dat wanneer de sojamelk te koud is, de mayo mislukt.. Sojamelk dus op tijd uit de koelkast nemen!

Doe de sojamelk in een hoge smalle mixbeker en roer het citroensap erdoor heen en laat het kort staan zodat de sojamelk gaat schiften (er ontstaan kleine ''klontjes''). Doe dan de groentebouillon en/of zout, peper en mosterd er doorheen.

Doe de staafmixer in de beker, de staaf moet op de bodem van de beker staan. Zet de staafmixer aan (op de hoogst mogelijke stand) en giet de olie heel erg langzaam in een dunne straal vanaf de zijkant er bij. Zorg er voor dat je de staafmixer zo weinig mogelijk beweegt.

Wanneer alle olie in de beker is, de staafmixer heel langzaam omhoog trekken en dan nog een tijdje langzaam op en neer bewegen totdat er een homogene vaste witte cremige massa is ontstaan. Soms duurt het een tijdje voordat de mayo vast genoeg is, soms gebeurt het ook al na een paar seconden.

Wanneer er geen vaste massa ontstaat kan het soms nog helpen nog wat meer olie er bij te doen. Dan zet je de staafmixer weer op de bodem van de beker en giet de olie er weer in een dun straaltje bij en herhaal de procedure zoals hierboven beschreven. En zoals gezegd: zorg er voor dat alles ingredienten zoveel mogelijk dezelfde temperatuur hebben!

Eet smakelijk :)

Ik weet niet hoe de situatie in bio / natuurvoedingswinkels in NL is, maar hier in Duitsland kun je ook gewoon veganistische mayo in bio / natuurvoedingswinkels kopen. Is misschien makkelijker, maar wel veel duurder als zelf maken. In Duitsland koop ik meestal deze mayo en remoulade:

Ooh goed topic btw!! Eet nu bijna 10 jaar vegetarisch en in de afgelopen twee / drie jaar ongeveer ben ik steeds minder zuivelproducten gaan eten en eet nu meestal veganistisch, afgezien van af en toe een ei eten en een plak kaas op brood, wanneer ik er zin in heb. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo lastig veganistisch te eten wanneer ik zelf kook, er zijn ontzettend veel producten die plantaardig zijn. Buitenshuis of bij vrienden is het soms lastiger maar dan hou ik me ook niet altijd aan strict plantaardig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tristessa op 03-05-2012 21:09:59 ]
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:21:04 #123
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111104122
Er zijn verschillende veganistische mayonaises inderdaad. Die van de Rit smaakt verschrikkelijk stoffig, bweuh. Maar veganaise is heel lekker en romig. Maar ik ben die vooralsnog alleen in Terasana in Antwerpen tegengekomen. Misschien ook wel online te vinden, maar ik zou niet weten waar.

Bij radixversandt.de had ik er laatst een gekocht en dat smaakte naar fritessaus.

Het gehakt van Good Bite is wel plantaardig trouwens, maar ik gebruik die alleen in mijn chili. In spaghettisaus was die minder geslaagd, vond ik.

Maar daar heb je weer soja-bolognese van Naturana voor. :)

Tristessa, krijg jij geen last als je opeens weer gewoon vegetarisch eet? Ik merk zelf dat ik buik- of hoofdpijn krijg dan. Zelfs van twee zielige mozart kugelntjes. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door jerney op 03-05-2012 21:30:38 ]
pi_111104144
Mmm ja en ik kook ook graag met sojaroom!
Met deze bijvoorbeeld:

Ik vind die oatly haverdrink ook erg lekker! Mjam :-)

En naast de rittersport marsepein chocolade zijn dit mijn andere lievelingschocolades:

Geen idee of die ook in NL verkrijgbaar zijn!
pi_111104554
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:21 schreef jerney het volgende:
Tristessa, krijg jij geen last als je opeens weer gewoon vegetarisch eet? Ik merk zelf dat ik buik- of hoofdpijn krijg dan. Zelfs van twee zielige mozart kugelntjes. :P
Nee eigenlijk krijg ik er geen last van! Tenminste niet van eieren en van af en toe brood met kaas. Als ik melk drink of yoghurt eet (wat ik eigenlijk nooit meer doe) dan krijg ik vaak last van slijmvorming in mijn keel en moet hoesten en ik vind dat veel zuivel- en melkproducten vaak te zwaar op mijn maag liggen. Sinds ik bijvoorbeeld sojaroom gebruik vind ik ''gewone'' slagroom echt smerig en veel te vet! Wel heftig dat jij zo sterk reageert op mozart kugeln ;). Eet jij vooral veganistisch vanuit gezondheidsredenen?
pi_111105522
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:35 schreef jerney het volgende:

[..]

Thanks, goede post ook O+

dat van dat kippeneiwit was te verwachten. ;( Wel jammer, want ik heb die altijd erg lekker gevonden. Veel lekkerder dan echte knakworsten en goed van textuur.

Die spacebars zijn inderdaad een fijne snack! Die redhotchillipeper graai ik graag mee wanneer ik hongerig door de natuurwinkel loop. Ik moest in het begin wel wennen aan de stevige structuur, maar hij is lekker gekruid. :)

Die pesto rosso is ook fijn te rullen voor door de pasta.
Oatly ken ik nog niet, ik zal eens mijn ogen open houden. Ik gebruik nu die van alpro, die vind ik ook wel ok. De light versie dan weer niet, die heb ik laatst per ongeluk gepakt. ;(
Die AH worstjes vond ik ook altijd heel erg lekker; gebakken maar ook ongebakken :9

En die room van alpro heb ik ook weleens geprobeerd maar ik vind dat er een eigenaardig, overheersend smaakje aan zit. Hij lijkt me meer geschikt voor zoete dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Feeeeble op 03-05-2012 21:55:46 ]
pi_111106139
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:01 schreef Tristessa het volgende:
Mayo kun je zelf heel makkelijk veganistisch maken! Ik gebruik altijd dit recept (vertaald vanuit het Duits, mijn excuses voor rare formuleringen):

Ingredienten voor ongeveer 250 gram mayo:

100 ml sojamelk (het beste ongezoet)
1/2 tl groentebouillon of zout
2 tl citroensap
1 - 2 tl mosterd, niet al te scherp
125 ml olie: het beste zonnebloemolie of een andere olie die een relatief neutrale smaak heeft. Maar als je juist een wat sterker smakende mayo wil kun je bijv. ook olijfolie gebruiken

Andere benodigdheden: mengbeker + staafmixer

Bereiding:

Zorg er voor dat de sojamelk en olie ongeveer dezelfde temperatuur hebben. Uit ervaring kan ik zeggen dat wanneer de sojamelk te koud is, de mayo mislukt.. Sojamelk dus op tijd uit de koelkast nemen!

Doe de sojamelk in een hoge smalle mixbeker en roer het citroensap erdoor heen en laat het kort staan zodat de sojamelk gaat schiften (er ontstaan kleine ''klontjes''). Doe dan de groentebouillon en/of zout, peper en mosterd er doorheen.

Doe de staafmixer in de beker, de staaf moet op de bodem van de beker staan. Zet de staafmixer aan (op de hoogst mogelijke stand) en giet de olie heel erg langzaam in een dunne straal vanaf de zijkant er bij. Zorg er voor dat je de staafmixer zo weinig mogelijk beweegt.

Wanneer alle olie in de beker is, de staafmixer heel langzaam omhoog trekken en dan nog een tijdje langzaam op en neer bewegen totdat er een homogene vaste witte cremige massa is ontstaan. Soms duurt het een tijdje voordat de mayo vast genoeg is, soms gebeurt het ook al na een paar seconden.

Wanneer er geen vaste massa ontstaat kan het soms nog helpen nog wat meer olie er bij te doen. Dan zet je de staafmixer weer op de bodem van de beker en giet de olie er weer in een dun straaltje bij en herhaal de procedure zoals hierboven beschreven. En zoals gezegd: zorg er voor dat alles ingredienten zoveel mogelijk dezelfde temperatuur hebben!

Eet smakelijk :)

Ik weet niet hoe de situatie in bio / natuurvoedingswinkels in NL is, maar hier in Duitsland kun je ook gewoon veganistische mayo in bio / natuurvoedingswinkels kopen. Is misschien makkelijker, maar wel veel duurder als zelf maken. In Duitsland koop ik meestal deze mayo en remoulade:

[ afbeelding ]

Ooh goed topic btw!! Eet nu bijna 10 jaar vegetarisch en in de afgelopen twee / drie jaar ongeveer ben ik steeds minder zuivelproducten gaan eten en eet nu meestal veganistisch, afgezien van af en toe een ei eten en een plak kaas op brood, wanneer ik er zin in heb. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo lastig veganistisch te eten wanneer ik zelf kook, er zijn ontzettend veel producten die plantaardig zijn. Buitenshuis of bij vrienden is het soms lastiger maar dan hou ik me ook niet altijd aan strict plantaardig.
Ik ben niet echt een mayo liefhebber maar ben toch wel benieuwd hoe de vegan versies smaken...
Het moet inderdaad heel makkelijk zijn om zelf te maken zoals jij het omschrijft en hoe ze het in dit filmpje maken:

Veganaise door EVA-TV

Ik heb het zelf een keer geprobeerd met alleen sojamelk en zonnebloemolie (keertje gelezen hoe iemand dat deed) maar dat mislukte :')
Misschien dus inderdaad omdat de sojamelk te koud was...
pi_111109308
Ha, ik zie mogelijkheden voor vegan aioli! :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 02:15:27 #129
119606 habanero
577000 Scoville
pi_111116409
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ha, ik zie mogelijkheden voor vegan aioli! :)
Originele allioli wordt gemaakt van goede kwaliteit olijfolie, knoflook (allium sativum), en zout. Er kunnen ook druppeltjes azijn of citroen worden toegevoegd.
echt helemaal vegan ;)
pi_111117575
Ah... ik goegelde even op vegan oil en kwam zomaar deze website tegen !

Nu ben ik niet zo van de dikke lagen make-up maar voor een ''gelegenheid'' is
toch wel leuk om te weten, dat er wel een mogelijk is om make-up en bad, douche en
zonnecrémes zijn zonder al die chemische rotzooi waar je gezicht er vanaf valt :P

Ik gebruik zelf altijd alleen olijfolie zeep dat bevalt ook prima.

Oké dit is niet om te eten maar wél 100% plantaardig en lekker dus kan hier best denk ik?

Voor vrouwen én mannen (8> , kinderen en baby's ! oO<

http://www.lievernatuurlijk.nl/c-733266/veganisten/

Hier vindt je alle producten die geschikt zijn voor jou, als veganist!

Er zijn producten die het Amerikaanse "vegan" logo dragen, en er zijn ook artikelen die het logo van
de Nederlandse vereniging van veganisten dragen (met een bloemetje).

Ook vindt je hier producten die geen logo dragen, maar wel geschikt zijn voor veganisten.
pi_111118697
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:15 schreef habanero het volgende:

[..]

Originele allioli wordt gemaakt van goede kwaliteit olijfolie, knoflook (allium sativum), en zout. Er kunnen ook druppeltjes azijn of citroen worden toegevoegd.
echt helemaal vegan ;)
Dat wist ik geloof ik ergens wel. Maar ik vind de knoflookmayo die wij hier kennen wel lekkerder. ;)
pi_111119488
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:29 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Nee eigenlijk krijg ik er geen last van! Tenminste niet van eieren en van af en toe brood met kaas. Als ik melk drink of yoghurt eet (wat ik eigenlijk nooit meer doe) dan krijg ik vaak last van slijmvorming in mijn keel en moet hoesten en ik vind dat veel zuivel- en melkproducten vaak te zwaar op mijn maag liggen. Sinds ik bijvoorbeeld sojaroom gebruik vind ik ''gewone'' slagroom echt smerig en veel te vet! Wel heftig dat jij zo sterk reageert op mozart kugeln ;). Eet jij vooral veganistisch vanuit gezondheidsredenen?
Ik blijf af en toe ook wel een eitje eten hoor :@ wel vrije uitloopeieren dan en biologische
kaas, die andere kaasjes heb ik nog niet geprobeerd, wil ik wel doen, maar moet even
uitvinden waar dat te koop is (en een beetje betaalbaar).

Ik zit nu met een kopje koffie en een stoopwafel.

Wel een stroopwafel van Cereal, dus da's toch ook even ''iets gezonder'' alleen
helaas niet geschikt voor Veganisten ...

Deze stroopwafels van Cereal bevatten 50% minder suikers dan gewone stroopwafels omdat ze gezoet zijn met
fructose, lactitol en isomalt. Ze smaken daardoor net zo zoet als traditionele stroopwafels maar bevatten minder
caloriën en houden je suikerspiegel stabieler.
Inhoud: 150 gr.

Ingrediënten: stroop (43%) (polydextrose, fructose, roomboter, halfvolle melk, zout), tarwebloem, plantaardige
margarine, polydextrose, lacticol, isomalt, fructose, zemelen, peulvruchtenmeel, zout, gemengde specerijen,
rijsmiddelen (natriumbicarbonaat), emulgator (lecithine).

Tja niet echt geschikt voor Veganisten, sorry :@ maar wel voor Vegetariërs.
Zit natuurlijk roomboter in en halfvolle melk, wel plantaardige margarine,
dat dan weer wel en Lacititol.

Lactitol kan gebruikt worden door alle religies en door vegetariërs, maar niet door veganisten,
aangezien de uitgangsstof uit melk afkomstig is. De naam suiker-alcohol is een chemische
definitie, het bevat geen alcohol (ethanol).

Je moet er ook niet teveel van eten want sommige spullen werken laxerend zoals isomalt en
polydextrose, maar dan gelukkig wel op een Lactitol maar dan wel op een veilige manier, je krijgt
er in ieder geval geen ''luie darmen'' van. :+

http://www.kiesbeter.nl/medische-informatie/medicijnen/lactitol/

Ook Natriumbicarbonaat werkt lacerend maar ook op een gezonde manier
én het ondersteund ook nog eens de gezonde functie van de nieren.

Altijd meegenomen natuurlijk. (8>

http://www.uitdaging.net/gezond/gezonde_functie_nieren.html

Dus gewoon nu even lekker bij mijn kopje koffie c_/
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:00:46 #133
310491 Patrickovik
Echt waar?
pi_111121121
quote:
Dat dus, stelletje autisten.
pi_111126206
quote:
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:00 schreef Patrickovik het volgende:

[..]

Dat dus, stelletje autisten.
Wat zijn jullie nou steeds vervelend bezig hier, de Vegetariërs zitten de Veganisten niet in de
weg en visa versa, waarom kunnen gewoon Vleeseters dat nu eens niet respecteren?

Wij gaan toch ook geen Anti Vlees eet topic openen, we helpen hier elkaar gewoon aan tips
en meer variatie, als die Variatie wat mij betreft Veganistisch is heb ik daar geen moeite mee,
ga ik dat proberen, ik zou best wel weer eens Boerenkool met worst willen eten, maar ik wil
geen vlees meer eten, zelfs niet Biologisch omdat daar ook nog steeds teveel mee wordt
''geknoeid'' dus ik doe het niet (meer) alleen uit mijn afkeer tegen de Bio Industie maar ook
omdat mijn gezondheid er met sprongen op vooruit is gegaan.

En zo zin er meer mensen die bijvoorbeeld niet tegen melkproducten kunnen, of wat dan ook,
die hoeven hier niet te posten als ze dat niet willen, maar die kunnen wel meelezen en daar
dan misschien wel iets aan hebben,

Waar zit het probleem dan? Ik zie het probleem niet.

Hebben jullie nog goeie tips? Post ze gerust en als je hier alleen wil gaan zitten klieren,
blijf dan gewoon weg. :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:16:09 #135
119606 habanero
577000 Scoville
pi_111142648
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:32 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Dat wist ik geloof ik ergens wel. Maar ik vind de knoflookmayo die wij hier kennen wel lekkerder. ;)
nee !! vind je niet :p probeer die van Oil and Vinigar eens, althans ik denk dat je die dan wel veel lekkerder vind.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:20:38 #137
119606 habanero
577000 Scoville
pi_111142829
kan een mod die kinderachtige troep niet verwijderen ?
pi_111144208
Ik zal het nog eens een kans geven habanero. :)
pi_111145346
Tapenade van songedroogde tomaatjes:

- Pureer een potje semi-zongedroogde tomaatjes met erbij een teentje knoflook, wat olijfolie en een handje pijnboompitjes.
- Roer er als het mengsel de voor jou gewenste structuur heeft en een half of heel potje kappertjes doorheen.

Lekker!
Whatever...
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:15:26 #141
45206 Pietverdriet
pi_111145971
quote:
Zonder vegetariers is daar geen lol aan
pi_111146036
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zonder vegetariers is daar geen lol aan
_O-
pi_111146598
:Z Eerlijk gezegd denk ik dat de gemiddelde vegetarier of veganist een beetje moe is van al die 'discussies'. Ik wel in elk geval. Leven en laten leven zullen we maar zeggen. Multi-interpretabel als u dat blieft.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:26:56 #144
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111146701
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:29 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Hmm, dan zal ik waarschijnlijk een lactose intolerantie hebben. Ik had vroeger ook altijd buik- en hoofdpijn eigenlijk. Het is inderdaad vrij bizar dat ik er zo sterk op reageer. Zelfde verhaal bij een zak chips waarbij ik niet goed op de ingrediënten had gelet. Toen ik een oude bekende buikpijn voelde opzetten, toch maar eens bekeken en inderdaad... Melkpoeder. :)

Dat ik nu zo eet, heeft verschillende redenen. Ik at sowieso al amper vlees, omdat ik het niet zo geweldig vind en de bio industrie nog minder.
En toen kwam ik mijn lief tegen. Die eet al jaren op deze manier. Ook een aantal jaren compleet veganistisch, maar toen kreeg hij last van een vitamine B12 tekort en ging hij weer af en toe vis eten.
Een van de eerste dingen die ik hem ook vroeg, was 'Wat eet je dan in godsnaam nog?' :P Maar als je je een weg door alle etiketten hebt gebaand, blijkt het eigenlijk wel goed mee te vallen.

Omdat hij in Belgie woonde, en ik op dat moment werkzoekend was, was ik hier steeds voor een langere periode en at ik dus op dezelfde manier. Weer terug in Nederland stortte ik me weer op de kazen, maar kreeg daar erg veel last van. Daarom heb ik al vrij snel de switch gemaakt en ik voel me hier fysiek veel beter bij. :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:30:44 #145
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111146903
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:45 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Die AH worstjes vond ik ook altijd heel erg lekker; gebakken maar ook ongebakken :9

En die room van alpro heb ik ook weleens geprobeerd maar ik vind dat er een eigenaardig, overheersend smaakje aan zit. Hij lijkt me meer geschikt voor zoete dingen.
Oh, ik kruid mijn eten altijd enthousiast, dus had dat nog niet opgemerkt. :D

Fanny :P, er zijn ook veganistische stroopwafels verkrijgbaar in de natuurwinkels, maar het merk weet ik niet.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:31:56 #146
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111146984
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

Wat zijn jullie nou steeds vervelend bezig hier, de Vegetariërs zitten de Veganisten niet in de
weg en visa versa, waarom kunnen gewoon Vleeseters dat nu eens niet respecteren?

Wij gaan toch ook geen Anti Vlees eet topic openen, we helpen hier elkaar gewoon aan tips
en meer variatie, als die Variatie wat mij betreft Veganistisch is heb ik daar geen moeite mee,
ga ik dat proberen, ik zou best wel weer eens Boerenkool met worst willen eten, maar ik wil
geen vlees meer eten, zelfs niet Biologisch omdat daar ook nog steeds teveel mee wordt
''geknoeid'' dus ik doe het niet (meer) alleen uit mijn afkeer tegen de Bio Industie maar ook
omdat mijn gezondheid er met sprongen op vooruit is gegaan.

En zo zin er meer mensen die bijvoorbeeld niet tegen melkproducten kunnen, of wat dan ook,
die hoeven hier niet te posten als ze dat niet willen, maar die kunnen wel meelezen en daar
dan misschien wel iets aan hebben,

Waar zit het probleem dan? Ik zie het probleem niet.

Hebben jullie nog goeie tips? Post ze gerust en als je hier alleen wil gaan zitten klieren,
blijf dan gewoon weg. :)
Waarom? Vegetariërs happen het lekkerst, daarom! :9
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:33:19 #147
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111147068
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:05 schreef Spanky78 het volgende:
Tapenade van songedroogde tomaatjes:

- Pureer een potje semi-zongedroogde tomaatjes met erbij een teentje knoflook, wat olijfolie en een handje pijnboompitjes.
- Roer er als het mengsel de voor jou gewenste structuur heeft en een half of heel potje kappertjes doorheen.

Lekker!
Jaaa! Een 100% plantaardige recepten spin off topic! O+
pi_111147266
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:31 schreef jerney het volgende:

[..]

Dat! *)
pi_111147352
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
:Z Eerlijk gezegd denk ik dat de gemiddelde vegetarier of veganist een beetje moe is van al die 'discussies'. Ik wel in elk geval. Leven en laten leven zullen we maar zeggen. Multi-interpretabel als u dat blieft.
Ik ook! Daarom heb ik dat topic juist geopend, dan hoeven we er hier geen last van te hebben...

Of wel :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:31 schreef jerney het volgende:

vrijdag 4 mei 2012 @ 21:41:41 #150
45206 Pietverdriet
pi_111147579
Maar goed, strikt genomen staan paddestoelen veel dichter bij dieren dan bij planten
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:57:42 #151
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111148483
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, strikt genomen staan paddestoelen veel dichter bij dieren dan bij planten
shoo :P
pi_111149189
quote:
Er zit nu alweer een troll in dat topic GeorgeMichael gisteren geregistreerd :')
pi_111149276
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:20 schreef habanero het volgende:
kan een mod die kinderachtige troep niet verwijderen ?
Doen ze niet :N heb ik al gevraagd, dus gewoon negeren... (8>
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:17:53 #154
119606 habanero
577000 Scoville
pi_111149681
ok :)
pi_111149761
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:33 schreef jerney het volgende:

[..]

Jaaa! Een 100% plantaardige recepten spin off topic! O+
Zeker: ik ben voor zelf koken! Ik eet trouwens gewoon vlees, maar goede vegetarische recepten kook ik graag. Meeste speciaalgemaakte 100% plantaardig spul vind ik echt smerig, dus die echte vega-spulletjes zegmaar. Ik heb liever een goede salade met nootjes en kaas dan valess (bah ;) )
Whatever...
pi_111150843
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zeker: ik ben voor zelf koken! Ik eet trouwens gewoon vlees, maar goede vegetarische recepten kook ik graag. Meeste speciaalgemaakte 100% plantaardig spul vind ik echt smerig, dus die echte vega-spulletjes zegmaar. Ik heb liever een goede salade met nootjes en kaas dan valess (bah ;) )
Er staan hier anders best een aantal goede tips over Vega-spulletjes die zou je eens kunnen
proberen, ga ik wel doen in elk geval ;)
pi_111151913
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Er staan hier anders best een aantal goede tips over Vega-spulletjes die zou je eens kunnen
proberen, ga ik wel doen in elk geval ;)
geloof me, ik heb wel eens wat gekocht en weer uitgespuugd ;) Met name die dingen die voor kaas moeten doorgaan.. blurgh.
Whatever...
pi_111152191
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

geloof me, ik heb wel eens wat gekocht en weer uitgespuugd ;) Met name die dingen die voor kaas moeten doorgaan.. blurgh.
En ik ga morgen op zoek naar deze, voor de Mousaka :9

quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 08:42 schreef jerney het volgende:
Jaaaaaaaa *O*

[ afbeelding ]

pi_111153816
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik klier niet, paddestoelen zijn geen planten
Wat zijn champignons dan wel Piet ?

Weet je wat ik vaak doe als ik trek heb in ''hartig broodbeleg''?

Ik bak ze in olijfolie, jaja bakken in olijfolie, mag niet van jou maar ik doe het wel.
Samen met uien en dat eet ik dan op brood alleen zout en peper doe ik er op.

Vind ik heel lekker.
En je kan er ook heel veel andere lekkere dingen mee maken.

http://www.groentenenfruit.nl/veggipedia/champignons

Oh. jah... voordat ik het vergeet ik gebruik wel altijd Himalayazout.

Goed spul hoor ! (8>

http://www.fascinerend.nl(...)lingen/himalayazout/

Himalayazout is opneembaar zout.
Het bevat 84 vitale bouwstenen in de vorm van oorspronkelijke mineralen en sporenelementen.
De bouwstenen van het leven zijn in het oerzout bewaard gebleven.

Zij bevinden zich in het kristal. In zulke kleine deeltjes (colloidaal) dat ze optimaal door de
lichaamscellen worden opgenomen.

Het samenspel van water, zout en mineralen vormt de basis van onze gezondheid.
Himalayazout is met zijn rijkdom aan elementen een elixer dat door de natuur zelf is samengesteld.

De effecten op het lichaam zijn dat het afweersysteem wordt versterkt, het fysiologisch evenwicht
(homeostase) bevordert, de stofwisseling stimuleert, het lichaam zuivert en ontslakt en het vitaliseert
en harmoniseert.

Tevens vermindert het de behoefte aan overmatig zoete, zoute en vette voeding evenals de hang
naar tabak, alcohol en koffie.

Mensen met een zoutarm dieet kunnen Himalayazout in dosering gebruiken die de arts voorschrijft
ter vervanging van ander zout.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:35:25 #160
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111154168
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jamaar... Je hebt toch niet die cheezly gekocht he? Of die van tofutti? Dan kan je net zo goed meteen het stof van achter de radiator happen. :P

De vegan kazen in de natuurwinkels zijn bedroevend van kwaliteit ;(

De kazen die ik heb genoemd in het topic zijn o.a. Te bestellen via veganlife.lu
Bezorgkosten waren geloof ik 8 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door jerney op 05-05-2012 15:58:18 ]
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:36:19 #161
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_111154213
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Copypaste van http://dier-en-natuur.inf(...)-het-dierenrijk.html :
De organismen worden ingedeeld in vier 'rijken': het rijk van de bacteriën, het rijk van de schimmels, het rijk van de planten en het rijk van de dieren. Bij deze eerste indeling is gekeken naar de kenmerken van de cellen van organismen: de celkernen, de celwanden en de bladgroenkorrels.
Bacteriën: geen celkern, geen bladgroenkorrels, wel celwand
Schimmels: wel celkern, geen bladgroenkorrels, wel celwand
Planten: wel celkern, wel bladgroenkorrels, wel celwand
Dieren: wel celkern, geen bladgroenkorrels, geen celwand

Beetje flauw dus van Piet, want schimmels staan zelfs lager in "rangorde" dan planten. Dus als je planten eten okay vindt, dan vind je schimmels en bacteriën eten zeker okay.
pi_111154332
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:36 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Copypaste van http://dier-en-natuur.inf(...)-het-dierenrijk.html :
De organismen worden ingedeeld in vier 'rijken': het rijk van de bacteriën, het rijk van de schimmels, het rijk van de planten en het rijk van de dieren. Bij deze eerste indeling is gekeken naar de kenmerken van de cellen van organismen: de celkernen, de celwanden en de bladgroenkorrels.
Bacteriën: geen celkern, geen bladgroenkorrels, wel celwand
Schimmels: wel celkern, geen bladgroenkorrels, wel celwand
Planten: wel celkern, wel bladgroenkorrels, wel celwand
Dieren: wel celkern, geen bladgroenkorrels, geen celwand

Beetje flauw dus van Piet, want schimmels staan zelfs lager in "rangorde" dan planten. Dus als je planten eten okay vindt, dan vind je schimmels en bacteriën eten zeker okay.
Maar piet is sowieso flauw....

Misschien zou hij iets meer Himalayazout moeten gaan proberen :P
pi_111176762
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

En ik ga morgen op zoek naar deze, voor de Mousaka :9

[..]

Hebbes !

Maar is niet voor vandaag :P vandaag eten we Spagetti ik denk dat die saus ook
wel Veganistisch is trouwens !

Olijfolie, Tomaten, uien, verse basilicum, champignons en
veeeeeeeeeeeeeeeel knoflook

stink ik wel weer het hele weeken uit mijn giecheltje :') maar ik hoef toch nergens heen :+

http://www.knoflooksite.nl/nederlands/knoflook_medicinaal.htm

eh... ja ik doe er wel geraspte kaas op als het eenmaal op mijn bord ligt :@

maar dat hoeft natuurlijk niet *O*

Welke kruiden en precies ingaan verschilt soms nogal eens, dat doet de Heer des Huizes
namelijk :7 en soms gaat ie dan experimenteren enzo, ik vind het best, want tis toch altijd
lekker.

Morgen kook ik weer O-)
pi_111176998
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hebbes !

[ afbeelding ]

zit gist in.
pi_111177137
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

zit gist in.
ja en wat dan nog?

In dat glaasje bier dat ik erbij drink zit ook gist :')
pi_111177165
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ja en wat dan nog?

In dat glaasje bier dat ik erbij drink zit ook gist :')
da's dan niet 100% plantaardig he :{w
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:21:56 #168
45206 Pietverdriet
pi_111178525
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Zwammen behoren tot een eigen groep levende wezens, slijmzwammen zijn daar trouwens geen deel van maar weer een eigen groep.
quote:
Himalayazout.

Goed spul hoor ! (8>

http://www.fascinerend.nl(...)lingen/himalayazout/

Himalayazout is opneembaar zout.
Het bevat 84 vitale bouwstenen in de vorm van oorspronkelijke mineralen en sporenelementen.
De bouwstenen van het leven zijn in het oerzout bewaard gebleven.

Zij bevinden zich in het kristal. In zulke kleine deeltjes (colloidaal) dat ze optimaal door de
lichaamscellen worden opgenomen.

Het samenspel van water, zout en mineralen vormt de basis van onze gezondheid.
Himalayazout is met zijn rijkdom aan elementen een elixer dat door de natuur zelf is samengesteld.

De effecten op het lichaam zijn dat het afweersysteem wordt versterkt, het fysiologisch evenwicht
(homeostase) bevordert, de stofwisseling stimuleert, het lichaam zuivert en ontslakt en het vitaliseert
en harmoniseert.

Tevens vermindert het de behoefte aan overmatig zoete, zoute en vette voeding evenals de hang
naar tabak, alcohol en koffie.

Mensen met een zoutarm dieet kunnen Himalayazout in dosering gebruiken die de arts voorschrijft
ter vervanging van ander zout.
95% of meer natriumchloride ( keukenzout) paar procent gips en wat andere elementen zoals ijzeroxide die het de kleur geeft
pi_111179770
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zwammen behoren tot een eigen groep levende wezens, slijmzwammen zijn daar trouwens geen deel van maar weer een eigen groep.

[..]

95% of meer natriumchloride ( keukenzout) paar procent gips en wat andere elementen zoals ijzeroxide die het de kleur geeft
Eigenlijk ben je best een zuur mannetje heh Piet ? :')

heb je het effe gauw nagezocht en deze link gevonden

http://www.crystalquest.nl/pagina/himalayazout-faq.html

Googelen kan ik ook hoor :Y

Maar ik heb bewijzen uit de praktijk en daar had ik geen proefdier voor nodig
alléén mezelf, dus ga gewoon lekker een stukje fietsen ofzo met al je ''wijsheden''

Goed voor de lijn ook (8>

Het was trouwens érrug lekker !

Mwja, hij gekookt en ik de afwas -O- da's wel weer iets minder,

echt jammer dat vragen om getrol uit dit topic te verwijderen niet helpt,
misschien moeten we eens met zijn allen in ''jouw'' topics gaan trollen,

ik zal er eens over nadenken of ik zo diep wil zinken,

neh... denk het niet, troll maar lekker verder

Ik ga afwassen :W
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:54:03 #170
45206 Pietverdriet
pi_111179917
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Eigenlijk ben je best een zuur mannetje heh Piet ? :')

heb je het effe gauw nagezocht en deze link gevonden

http://www.crystalquest.nl/pagina/himalayazout-faq.html

Googelen kan ik ook hoor :Y

Maar ik heb bewijzen uit de praktijk en daar had ik geen proefdier voor nodig
alléén mezelf, dus ga gewoon lekker een stukje fietsen ofzo met al je ''wijheden''

Goed voor de lijn ook (8>

Het was trouwens érrug lekker !

Mwja, hij gekookt en ik de afwas -O- da's wel weer iets minder,

echt jammer dat vragen om getrol uit dit topic te verwijderen niet helpt,
misschien moeten we eens met zijn allen in ''jouw'' topics gaan trollen,

ik zal er eens over nadenken of ik zo diep wil zinken,

neh... denk het niet, troll maar lekker verder

Ik ga afwassen :W
Ik trol niet, ik zet wat feiten neer.
pi_111180258
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik trol niet, ik zet wat feiten neer.
ow.. nah,,, zet je toch gewoon een paar linkjes neer die toch geen hond leest

doe ik ook altijd

http://www.thedutchsaltcompany.com/zoutarmdieet.pdf

doei O+
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:03:39 #172
45206 Pietverdriet
pi_111180309
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ow.. nah,,, zet je toch gewoon een paar linkjes neer die toch geen hond leest

doe ik ook altijd

http://www.thedutchsaltcompany.com/zoutarmdieet.pdf

doei O+
Succes met het verpesten van dit topic verder.
pi_111183487
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Succes met het verpesten van dit topic verder.
Als je niet aan het trollen bent wat ben je dan wel aan het doen?

Gewoon alles tegenspreken? en dan heb je het in je ''eigen SC'' over
hersenloosheid in medialand wat betreft dioxine in biologische eieren?

Maar jij werkt er toch aan mee om die domheid in stand te houden, als je dat weet
waarom vermeld je er dan niet meteen bij hoe mensen zich daartegen kunnen beschermen?

Zo gaat dat hier op FOK toch met trollen?

Die posten dan ow,, lekker een Kilo knaller :9
kan mij niet schelen waar het vandaan komt *O* hoe vaker hoe liever *O*

Als je niet zo'n troll wilt zijn zeg dan gewoon, zeg dames en heren hier die wél Biologische
eieren eten, er zit soms wel een beetje dioxine in hoor, maar daar kan je je tegen beschermen,
want in al het eten zitten tegenwoordig zware metalen, dat komt o.a. door de grote vervuiling.

Maar je kan je er wel een beetje tegen beschermen bijvoorbeeld door Spirulina te slikken.

daar moet je dan wel zo gezond mogelijk bij eten,

zie deze link

http://hijleeft.wordpress(...)je-jezelf-hiertegen/

Maar goed dood gaan we allemaal, maar ik kop liever in één keer een trein dan langzaam
afsterven, maar in principe zijn of worden we allemaal al ziek gemaakt omdat we met zijn alle
het milieu al flink verpest hebben, dan zou je dus gewoon moeten stoppen met ademhalen.
Want het einde van de Bio-industrie (en nog veel meer) is nog lang niet in zicht, die zal
waarschijnlijk alleen maar groter worden.

Ow, en ik drink trouwens thuis alleen alcoholvrij bier (8> , dus ik kan gewoon goed blijven
nadenken, héél af en toe neem ik wel een een roseetje :o
tjonge jonge ja ja dat is me wat :o

en al ik ergens een gezellig samenzijn heb neem ik een gewoon biertje of een roseetje,
maar eigenlijk mag dat niet want ik ben nog niet van AL mijn medicijnen af, maar wel bijna...

Kusje voor de nacht :*
slaap zacht ...
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:44:06 #174
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_111184741
Grr, heel verhaal getypt en dat is ineens verdwenen.

Ik vraag me af of jullie goede tips hebben voor vleesvervangers die je in de supermarkt kunt kopen. Ik eet de laatste tijd zo'n twee keer per week een vegetarische burger. Mijn vriend eet dan wel vlees, die doet niet aan vleesvervangers. Hij eet gelukkig wel vis en vegetarisch.
Tot nu toe heb ik alleen wat producten van AH geprobeerd. Vooral de broccoli/kaascarre is geniaal. Maar er is natuurlijk nog meer te krijgen. Is bijvooreeld het spul van Aldi of Lidl wat?

Die notenburer die hierboven ergens genoemd werd klinkt erg lekker trouwens! Maar is vast niet in de reguliere supermarkt te koop.
Spoilers!
pi_111185243
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Als je niet aan het trollen bent wat ben je dan wel aan het doen?

vehaal
Je bent nu wel een beetje onzin aan eht uitkramen. Piet noemt een paar feiten, dat is geen trollen. Okee, hij houdt wel van een beetje prikken, maar alsnog weet hij waar hij over praat en je kunt het er mee oneens zijn, onzin is het niet.

Dat je je zo aangevallen voelt... denk aan je bloeddruk zou ik zeggen.
Whatever...
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:56:59 #176
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111185256
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hebbes !

[ afbeelding ]

Maar is niet voor vandaag :P vandaag eten we Spagetti ik denk dat die saus ook
wel Veganistisch is trouwens !

Olijfolie, Tomaten, uien, verse basilicum, champignons en
veeeeeeeeeeeeeeeel knoflook

stink ik wel weer het hele weeken uit mijn giecheltje :') maar ik hoef toch nergens heen :+

http://www.knoflooksite.nl/nederlands/knoflook_medicinaal.htm

eh... ja ik doe er wel geraspte kaas op als het eenmaal op mijn bord ligt :@

maar dat hoeft natuurlijk niet *O*

Welke kruiden en precies ingaan verschilt soms nogal eens, dat doet de Heer des Huizes
namelijk :7 en soms gaat ie dan experimenteren enzo, ik vind het best, want tis toch altijd
lekker.

Morgen kook ik weer O-)
Die mousaka had ik met alpro rul gehakt spul gemaakt he ;)

Ik weet niet of het soja gehakt van Naturana goed te rullen is, maar wie weet gaat dat wel heel goed. Hij smaakt in ieder geval wel veel lekkerder van zichzelf dan die van Alpro, vind ik.

En wat steek je veel moeite in het getroll, zo maak je het alleen maar leuker voor ze om te komen klooien. ;) Laten we gewoon praten over de producten. Het heeft geen zin een discussie aan te gaan met mensen die ergens niet open voor willen staan.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:00:55 #177
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111185431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik vraag me af of jullie goede tips hebben voor vleesvervangers die je in de supermarkt kunt kopen. Ik eet de laatste tijd zo'n twee keer per week een vegetarische burger. Mijn vriend eet dan wel vlees, die doet niet aan vleesvervangers. Hij eet gelukkig wel vis en vegetarisch.
Tot nu toe heb ik alleen wat producten van AH geprobeerd. Vooral de broccoli/kaascarre is geniaal. Maar er is natuurlijk nog meer te krijgen. Is bijvooreeld het spul van Aldi of Lidl wat?

Die notenburer die hierboven ergens genoemd werd klinkt erg lekker trouwens! Maar is vast niet in de reguliere supermarkt te koop.
Pfff goede vleesvervangers uit de supermarkt zijn schaars. Geen valess in ieder geval. Die schnitzels van Alpro zijn wel lekker :Y
pi_111185574
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

Die notenburger komt gewoon bij de Aldi vandaan :D
pi_111185656
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:56 schreef jerney het volgende:

[..]

Die mousaka had ik met alpro rul gehakt spul gemaakt he ;)

Ik weet niet of het soja gehakt van Naturana goed te rullen is, maar wie weet gaat dat wel heel goed. Hij smaakt in ieder geval wel veel lekkerder van zichzelf dan die van Alpro, vind ik.

Anders kan ik er misschien gehaktballetjes mee maken?

Niet ''gewone'' maar Griekse :') heet keftedes :P
pi_111185694
Ik vind dat je met tempeh nog wel lekkere dingen kan maken, tofu een beetje. Ikzelf ben toch een fan van noten als vleesvervanger. net als vanavond. ik heb een soepje gemaakt van geroosterde paprika en geroosterde knoflook (wel wat creme fraiche erin, maarja, ik ben dan ook zondig). En ik rooster dan wat geschaafde amandelen en ik heb geen vlees meer nodig heur.
Whatever...
pi_111185845
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:06 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind dat je met tempeh nog wel lekkere dingen kan maken, tofu een beetje. Ikzelf ben toch een fan van noten als vleesvervanger. net als vanavond. ik heb een soepje gemaakt van geroosterde paprika en geroosterde knoflook (wel wat creme fraiche erin, maarja, ik ben dan ook zondig). En ik rooster dan wat geschaafde amandelen en ik heb geen vlees meer nodig heur.
Ai... dat klinkt als een lekker soepje :Y
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:12:21 #182
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_111185902
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Oeh, die ga ik halen!
Spoilers!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:12:43 #183
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111185916
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Anders kan ik er misschien gehaktballetjes mee maken?

Niet ''gewone'' maar Griekse :') heet keftedes :P
Misschien kan het prima hoor, ik heb het nog nooit geprobeerd ;) Ik zou alleen niet te zuinig zijn met de olie en het vuur niet al te hoog zetten. Maar dat geldt ook voor die van alpro enzo.
pi_111185960
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:12 schreef jerney het volgende:

[..]

Misschien kan het prima hoor, ik heb het nog nooit geprobeerd ;) Ik zou alleen niet te zuinig zijn met de olie en het vuur niet al te hoog zetten. Maar dat geldt ook voor die van alpro enzo.
ow.... ik bak alles in olijfolie en daar ben ik zéker niet zuinig mee! :D
pi_111185989
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oeh, die ga ik halen!
Hellup !!! :D straks is alles uitverkocht, van de week maar weer even inslaan :P
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:16:35 #186
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111186060
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:06 schreef Spanky78 het volgende:
Tempeh is ok :Y vandaag nog gemaakt bij de gado gado :)
Soepje klinkt lekker! Er bestaat ook vegan creme fraiche, misschien moet ik die eens uitproberen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:21:17 #187
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111186265
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ow.... ik bak alles in olijfolie en daar ben ik zéker niet zuinig mee! :D
Good :D
Ik pak meestal arachide olie, dat is wat neutraler van smaak en ik wok graag. :)
pi_111186279
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ai... dat klinkt als een lekker soepje :Y
Nou, zie hier een recept. Uitje fruiten in een klontje boter (je kunt ook olie nemen oid), bol geroosterde knoflook (hele bol 30 minuten op 180 gradne in de oven, kapje eraf snijden en uitknijpen), handje bloem erbij om een beetje bindign te geven. Op laten komen, goede scheut witte wijn er bij en dik laten worden, al roerend groentenbouillon erbij, beetje peper. Dan de geroosterde en ontvelde paprika's (gewoon een vork in prikken en in een gasvlam zwart laten blakeren, het vel laat dan makkelijk los en de smaak wordt erg sterk). in stukjes erbij en nog wat wortelen (niet te veel, je wil het niet te veel proeven). 20-25 laten borrelen. Staafmixer erdoor, zeven. Afmaken doe ik dan dus met wat creme fraiche, maar dat kun je achterwege laten.

Hoeveelheden weet ik nooit zo, ik kook op gevoel. Maar vanavond had ik ca 0,3l wijn, 1,5 l bouillon, 10 paprika's, 5 bospeentjes, 1 ui, klontje boter. Zoiets moet goedkomen..

Tip: koop bij de turk van die goedkope langwerpige rode paprika's, geven het meeste smaak. Nouja, dit soort dingen vind ik als vleeseter dus echt prima te doen.
Whatever...
pi_111186313
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:16 schreef jerney het volgende:

[..]

Tempeh is ok :Y vandaag nog gemaakt bij de gado gado :)
Soepje klinkt lekker! Er bestaat ook vegan creme fraiche, misschien moet ik die eens uitproberen.
Gewoon zonder creme fraiche doen. Als je goede ingredienten hebt, is al de rotzooi (sorry) niet nodig :)
Whatever...
pi_111186534
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:21 schreef jerney het volgende:

[..]

Good :D
Ik pak meestal arachide olie, dat is wat neutraler van smaak en ik wok graag. :)
Dit ga ik ervan proberen te maken :Y

Ik gebruik niet exact dezelfde ingrediënten maar dat kan je naar eigen maak doen natuurlijk,

gelukkig wel :')
pi_111190618
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Vergissing de notenburgers komen van C1000 :o

Maar bij de Aldi hebben ze wel lekkere Groenteburgers, heb ik nu even niet in huis dus kan niet
alles voor je nakijken wat erin zit, maar Vegetarisch zijn ze wel :P

Tja voordat je straks bij de Aldi naar notenburgers loopt te zoeken :')
  zondag 6 mei 2012 @ 02:36:25 #192
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_111193680
Ik maak wel eens een recept van David Chang, helemaal niet vegetarisch, maar dat is dus een soort hele pittige tomaten-gehaktsaus en daar roert hij dan op het laatst een geblitzte tube silken tofu doorheen. Het leek mij niks, maar het voegt echt wat toe. Een soort romigheid die ik niet verwachtte.

Dus in dit soort gerechten een prima vervanging voor room.

Creamed silken tofu

Dus gewoon een tube of bakje silken tofu bij de toko (of biologische supermarkt) halen, in een maatbeter doen en de staafmixer erop zetten en net zo lang blitzen tot je bovenstaande consistentie hebt. Dat duurt soms even, eerst ziet het er schifterig en brokkerig uit, maar als je volhoudt wordt het romig.
  zondag 6 mei 2012 @ 08:39:22 #193
221912 minilot
Nancy boy
pi_111195683
Silken tofu! O+
Zeer prettig spul, met een aantal heel smakelijke toepassingen! :Y

Over room gesproken.. Ik had het al eens in een ander topic gepost, maar het moet hier zeker ook niet ontbreken (als tegenwicht voor al die onaangename, hyperbewerkte semi-rommel.. ;)) ->
Slag'room' van kokosmelk!

Linkje naar het doodeenvoudige 'recept'

Koel simpelweg wat blikken kokosmelk, zodat de dikke room zich van het waterige goedje scheidt, klop vervolgens die room op - eventueel met wat poedersuiker- en je hebt echt geniaal spul om te gebruiken op elke plek waar je normaal gesproken zoete slagroom nodig zou hebben.

Paar ideetjes van Foodgawker:

Honderd procent plantaardig, reuze voedzaam, hartstikke makkelijk, enorm goedkoop en heel erg puur spul in vergelijking met al die vieze, vervangende rommel. *)
  zondag 6 mei 2012 @ 09:00:13 #194
237492 Feeeeble
kutnaam
pi_111195751
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 02:36 schreef RobinOok het volgende:
Ik maak wel eens een recept van David Chang, helemaal niet vegetarisch, maar dat is dus een soort hele pittige tomaten-gehaktsaus en daar roert hij dan op het laatst een geblitzte tube silken tofu doorheen. Het leek mij niks, maar het voegt echt wat toe. Een soort romigheid die ik niet verwachtte.

Dus in dit soort gerechten een prima vervanging voor room.

[ link | afbeelding ]
Creamed silken tofu

Dus gewoon een tube of bakje silken tofu bij de toko (of biologische supermarkt) halen, in een maatbeter doen en de staafmixer erop zetten en net zo lang blitzen tot je bovenstaande consistentie hebt. Dat duurt soms even, eerst ziet het er schifterig en brokkerig uit, maar als je volhoudt wordt het romig.
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 08:39 schreef minilot het volgende:
Silken tofu! O+
Zeer prettig spul, met een aantal heel smakelijke toepassingen! :Y

Over room gesproken.. Ik had het al eens in een ander topic gepost, maar het moet hier zeker ook niet ontbreken (als tegenwicht voor al die onaangename, hyperbewerkte semi-rommel.. ;)) ->
Slag'room' van kokosmelk!

[ afbeelding ]
Linkje naar het doodeenvoudige 'recept'

Koel simpelweg wat blikken kokosmelk, zodat de dikke room zich van het waterige goedje scheidt, klop vervolgens die room op - eventueel met wat poedersuiker- en je hebt echt geniaal spul om te gebruiken op elke plek waar je normaal gesproken zoete slagroom nodig zou hebben.

Paar ideetjes van Foodgawker:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Honderd procent plantaardig, reuze voedzaam, hartstikke makkelijk, enorm goedkoop en heel erg puur spul in vergelijking met al die vieze, vervangende rommel. *)
Wat een goede tips, bedankt!
Weer iets nieuws om uit te proberen :)
  zondag 6 mei 2012 @ 09:03:02 #195
221912 minilot
Nancy boy
pi_111195772
Voor wie trouwens een onoverkomenlijke behoefte aan kazige sauzen heeft.. Edelgist is je vriend!

Niet alleen is edelgist ('nutritial yeast') hartstikke gezond en zit het (fijn voor veganisten!) bomvol B-vitaminen: ook heeft het een verschrikkelijk lekkere umami-smaak, een smakelijke hartigheid die nepkaas altijd probeert te benaderen zonder dat het lukt. Edelgist smaakt gewoon helemaal van zichzelf kazig, zoutig en notig. Ik vind het heel erg lekker!

Zo maak je met edelgist maak je in combinatie met rijst- amandel- of sojamelk en bijvoorbeeld wat cayennepeper en knoflook echt een bizar goede 'kaas'saus voor over de pasta. Je kunt het ook zonder enig verder gedoe los en puur over dingen strooien waar je normaal gesproken bijvoorbeeld Parmezaan overheen zou raspen.

Zomaar een foto en bijpassend receptje, van OhSheGlows.com:

En van een Nederlands blogje: Ode aan de edelgist
  zondag 6 mei 2012 @ 09:05:41 #196
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111195792
O+
Die silken tofu wil ik inderdaad nog eens proberen. :Y
De kokosroom nu ook! Ben niet zo dol op die sojaslagroom namelijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dit ga ik ervan proberen te maken :Y

Ik gebruik niet exact dezelfde ingrediënten maar dat kan je naar eigen maak doen natuurlijk,

gelukkig wel :')
Eet smakelijk vast :*
  zondag 6 mei 2012 @ 09:08:36 #197
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111195801
Ah ja, die edelgist heb ik ook nog ergens staan. :) Ik zou die zelf niet zo over de pasta gooien, maar je kan er inderdaad wel goed saus van maken.
  zondag 6 mei 2012 @ 09:12:56 #198
237492 Feeeeble
kutnaam
pi_111195832
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:08 schreef jerney het volgende:
Ah ja, die edelgist heb ik ook nog ergens staan. :) Ik zou die zelf niet zo over de pasta gooien, maar je kan er inderdaad wel goed saus van maken.
Welke saus vind jij lekkerder? Deze of die ene die je eerder in dit topic hebt gepost?
  zondag 6 mei 2012 @ 09:27:10 #199
221912 minilot
Nancy boy
pi_111195935
Oooo, bijna vergeten!

Ook al vaker in CUL en LIF voorbijgekomen: de plantaardige & rauwe brownie! Makkelijk te maken van pure ingrediënten, en propvol met superhandig voedingsstoffen. Twee happen en je chocoladebehoefte is minstens een week lang bevredigd! Wel zorgen voor goede plakkerige medjool-dadels. Van die droge, suffe dadels, daar lukt het niet goed mee.
(Sowieso, medjooldadels = godenvoedsel!)
(/stokpaardje :))

Recept

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:08 schreef jerney het volgende:
O, ik kan het geloof ik wel op alles eten dat gewoon een beetje extra hartigheid nodig heeft. Ik vind het reuze lekker!
  zondag 6 mei 2012 @ 09:27:15 #200
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111195937
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:12 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Welke saus vind jij lekkerder? Deze of die ene die je eerder in dit topic hebt gepost?
Die van vegusto :)
Maar experimenteer gerust ook met edelgist en ontdek wat je zelf het lekkerst vindt. ;)
  zondag 6 mei 2012 @ 09:30:08 #201
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111195951
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:27 schreef minilot het volgende:
Oooo, bijna vergeten!

Ook al vaker in CUL en LIF voorbijgekomen: de plantaardige & rauwe brownie! Makkelijk te maken van pure ingrediënten, en propvol met superhandig voedingsstoffen. Twee happen en je chocoladebehoefte is minstens een week lang bevredigd! Wel zorgen voor goede plakkerige medjool-dadels. Van die droge, suffe dadels, daar lukt het niet goed mee.

Recept

[ afbeelding ]
Ik maak zelf ook graag chocola, chocolate chips en walnoten. Daar prak ik dan een banaan doorheen. Zorgen dat je geen brokjes meer hebt.. Ik zal het recept dat ik daarvoor als basis neem wel eens opsnorren. :)
  zondag 6 mei 2012 @ 09:35:57 #202
237492 Feeeeble
kutnaam
pi_111195995
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:27 schreef minilot het volgende:
Oooo, bijna vergeten!

Recept

[ afbeelding ]

[..]

O, ik kan het geloof ik wel op alles eten dat gewoon een beetje extra hartigheid nodig heeft. Ik vind het reuze lekker!
Medjool dadels :9~ Maar ze zijn wel duur ;(

quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:27 schreef jerney het volgende:

[..]

Die van vegusto :)
Maar experimenteer gerust ook met edelgist en ontdek wat je zelf het lekkerst vindt. ;)
Ga ik zeker doen :Y
  zondag 6 mei 2012 @ 09:37:55 #203
221912 minilot
Nancy boy
pi_111196011
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:35 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Medjool dadels :9~ Maar ze zijn wel duur ;(

Klopt, maar je kunt ze erg lang bewaren en je hebt er niet veel van nodig!
  zondag 6 mei 2012 @ 09:39:37 #204
237492 Feeeeble
kutnaam
pi_111196028
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:37 schreef minilot het volgende:

[..]

Klopt, maar je kunt ze erg lang bewaren en je hebt er niet veel van nodig!
Ik kan ze niet bewaren, daar vind ik ze veel te lekker voor :D
  zondag 6 mei 2012 @ 10:54:50 #205
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_111196923
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 01:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Vergissing de notenburgers komen van C1000 :o

Maar bij de Aldi hebben ze wel lekkere Groenteburgers, heb ik nu even niet in huis dus kan niet
alles voor je nakijken wat erin zit, maar Vegetarisch zijn ze wel :P

Tja voordat je straks bij de Aldi naar notenburgers loopt te zoeken :')
Bedankt voor de aanvulling. Wilde al naar Aldi gaan komende week :+ . Helaas geen C1000 in de buurt maar daar verzin ik wel iets op. Enig idee of die notenburgers in te vriezen zijn?
Spoilers!
pi_111197562
In de zomer gaan wij weer op vakantie naar Groot-Britannië, daar kom ik altijd kilo's aan... Zoveel vega-keus, bij thuiskomst voel me altijd een beetje zielig. :+
pi_111198175
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Bedankt voor de aanvulling. Wilde al naar Aldi gaan komende week :+ . Helaas geen C1000 in de buurt maar daar verzin ik wel iets op. Enig idee of die notenburgers in te vriezen zijn?
Ja ol zag het al voor me :') sta je dan bij de Aldi, waar zijn g.v.d. die Notenburgers :(

Maar eh... goeie vraag trouwens en ik moet zeggen, dat weet ik eigenlijk niet, maar ik zou
het eens kunnen proberen natuurlijk, zou best handig zijn :Y

Op hun website staat er ook niets over, ze hebben meer in hun assortiment hoor

http://www.goodbite.nl/paginas/19-goodbite-notenburger.html

maar van de burgers vond ik de Notenburger het lekkerste, en dat gehakt hebben ze
bij ''mijn'' C1000 niet, misschien komt dat nog, dan ga ik die ook proberen,

mijn Olijf Mayonaise kwam ook van C1000, hebben ze ook niet overal :N

Dan hebben echte ''alle'' soorten mayo van Calvé, behalve ''die'' :')

Maar bij de Aldi hebben ze wel de lekkerste (naar mijn smaak dan) Groenteburgers
en daar kan je ook een héle lekkere hamburger mee maken, doe ik ook wel eens,
of ik prop hem in een pitabroodje, met uien en tomaat enzo, je kan van alles proberen.

En bij AH zijn de Griekse Rondo's weer héél lekker maar die hebben ook best al
een groot assortiment, dus ik weet niet of je die allemaal al hebt geprobeerd.

http://www.ah.nl/tivall/index.jsp

Soms wel lastig dat je verschillende winkels moet aflopen :') , maar ik merk wel dat steeds meer
bijkomt :Y dus ik denk dat de verkoop dan toch op gang komt, ze beginnen voorzichtig met inkopen
en als dan blijkt dat het toch verkoopt zie je dat ze gaan uitbreiden.

Tja eigenlijk werkt dat zo met alles, ook met rotzooi :+ maar die mogen ze houden van mij :P

Dus eigenlijk was het wel een hele goeie vraag van je ! :D Want daar heb ik
dus zelf weer eens nooit aan gedacht met mijn stomme kop :P
Invriezen zou heeeeeeeeel handig zijn :Y (als dat kan)

''kuch'' ja dit was dus meer voor de Vegetariërs dan de Veganisten :@

Maar er zou iets bij kunnen zitten voor de Veganisten, ik heb tot nu toe alleen gelet op
dingen die Vegetarisch zijn en soms zullen daar ongetwijfeld dan ook dingen hebben
bijgezeten die geschikt waren voor Veganisten, maar toen was dit topic er nog niet
en nu wel *O*
pi_111198191
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:24 schreef prinseszondererwt het volgende:
In de zomer gaan wij weer op vakantie naar Groot-Britannië, daar kom ik altijd kilo's aan... Zoveel vega-keus, bij thuiskomst voel me altijd een beetje zielig. :+
Wacht maar dat komt hier ook nog wel ! :+

Mogen ze de Mega stallen weer gaan afbreken :P
  zondag 6 mei 2012 @ 11:56:29 #209
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_111198289
Fann, die vegaburgers van AH zijn in ieder geval wel in te vriezen ^O^
Spoilers!
pi_111199012
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fann, die vegaburgers van AH zijn in ieder geval wel in te vriezen ^O^
AH ! Goed om te weten ! :D dank je wel, ik denk eigenlijk de rest ook wel,
ik kan geen reden bedenken waarom niet eigenlijk, maar misschien dat
het bij sommige dingen minder goed werkt of minder goed gaat smaken,
maar dat zien we dan wel weer *O*

Het proberen zeker waard, want om iedere keer 3 of 4 winkels af te lopen is ook niet alles :P

Goed topic ! *O*
  zondag 6 mei 2012 @ 12:29:07 #212
221912 minilot
Nancy boy
pi_111199126
Burgers gewoon zelf maken, dan weet je in elk geval precies wat erin gaat én je hoeft alleen maar even langs de supermarkt! ;)

Voor wie olijven lekker vindt: dit zijn vrij geniale burgers ->

Olive lentil burgers - The Post Punk Kitchen

Hier maak ik zelf mijn zeer van koeienburgers houdende lief blij mee. :Y
pi_111199341
quote:
Ah... dat is een goede link vooral dit gedeelte....

http://www.proud2bme.nl/i(...)l=Vegetarisch%20eten

In vlees zitten een aantal stoffen die belangrijk zijn voor je lichaam, zoals Eiwitten, IJzer, B-Vitaminen (waaronder B12) en Zink. Als je vegetarisch eet, moet je er dus goed op letten dat je deze stoffen toch binnenkrijgt.

Wat kun je goed nemen als vleesvervanger?

- Eieren
- Kaas*
- Peulvruchten (als erwten, bonen en linzen)
- Granen
- Noten
- Zaden
- Soja-bonen

Voor de Vegetariës hier dan, Veganisten hebben weer hun eigen manier om alle stoffen
binnen te krijgen en het maakt mij niet uit hoe ik die stoffen binnenkrijg als dat via een Veganistisch
produkt gaat of een Vegetarisch produkt, ik wil gewoon gezond eten maar dan wel lekker :9

en ja minilot je kan je ook zelf maken, ikzelf ben ook wel een beetje voor ''gemak'' :@

eerlijk is eerlijk :')
pi_111201126
Gisteren probeerde ik voor de zoveelste keer zelf kikkererwtenburgers te maken, maar ook deze vielen jammerlijk uit elkaar... http://amybites.com/?p=2427 En het recept beloofde zoveel goeds. Tss.
Die olijvenburgers zien er heerlijk uit! :Y)

Oh ja, kennen jullie deze: http://www.findingvegan.com/ ?
  zondag 6 mei 2012 @ 14:39:46 #215
119606 habanero
577000 Scoville
pi_111203472
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:29 schreef minilot het volgende:
Burgers gewoon zelf maken, dan weet je in elk geval precies wat erin gaat én je hoeft alleen maar even langs de supermarkt! ;)

Voor wie olijven lekker vindt: dit zijn vrij geniale burgers ->

[ afbeelding ]

Olive lentil burgers - The Post Punk Kitchen

Hier maak ik zelf mijn zeer van koeienburgers houdende lief blij mee. :Y
ziet er heel goed uit, volgende week een keer mee aan de slag dank !
  maandag 7 mei 2012 @ 20:58:39 #216
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111263311
Zojuist de seitan kroketjes van Maya geprobeerd en die waren lekker :Y
pi_111327905
Misschien een handige tip voor de Wakkere Winkelaar?

http://www.wakkerdier.nl/winkelaar

Waar zijn de vleesvervangers in de aanbieding?
En welke supermarkt biedt er voordelig biologische eieren aan?
Elke week zet Wakker Dier de diervriendelijke folder-aanbiedingen van de grootste supermarkten
op een rijtje.

Meer informatie over de opzet van de Wakkere Winkelaar vind je hier.
Deze digitale folder kun jij ook kosteloos in je mailbox krijgen, dus schrijf je nu in!

klik hier op onderaan de bladzijde Laatste Wakkere Winkelaar en dan zie je de
aanbiedingen van deze week.

Scheelt toch... :P
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:18:53 #218
119606 habanero
577000 Scoville
pi_111329107
ohh hele fijn tip thanks :)
pi_111329487
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:18 schreef habanero het volgende:
ohh hele fijn tip thanks :)
Als we ze toch kunnen invriezen, kunnen we inslaan ook :P
pi_111382746
Dit zijn echt zulke lekkere sapjes :9

http://www.healthypeople.nl/

Ik denk dat dit mijn favo is O+

donderdag 10 mei 2012 @ 17:25:26 #221
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_111384211
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Als we ze toch kunnen invriezen, kunnen we inslaan ook :P
FYI op de burgers van Lidl staat ook dat je ze kan invriezen.
Spoilers!
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:45:13 #222
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_111387238
Ik vries meestal mijn vleesvervangers in. Ik ben overigens geen vega maar ik heb altijd zoveel vlees gegeten dat ik er nu meer op let. Koop vaker biologisch en ik eet vaker vleesvervangers. Ik wil nu ook wat andere dingen veranderen voor het idee. Sojamelk gekocht bij de Lidl die best prima te nassen is. Voor de rest heb ik geen idee wat ik nog ga aanpassen, ik ben geen fan van groenten en ik ben echt een "zoveel mogelijk vlees/vet/room" tiepje. Dit is al heel wat :D :D
L'Enfer, c'est les autres.
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:01:02 #223
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111390757
quote:
17s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dit zijn echt zulke lekkere sapjes :9

http://www.healthypeople.nl/

Ik denk dat dit mijn favo is O+

[ afbeelding ]
Zitten daar niet luizen in? (karmijn)
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:10:21 #224
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111394695
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:21 schreef jerney het volgende:
Er zijn verschillende veganistische mayonaises inderdaad. Die van de Rit smaakt verschrikkelijk stoffig, bweuh. Maar veganaise is heel lekker en romig. Maar ik ben die vooralsnog alleen in Terasana in Antwerpen tegengekomen. Misschien ook wel online te vinden, maar ik zou niet weten waar.

Bij radixversandt.de had ik er laatst een gekocht en dat smaakte naar fritessaus.

[ afbeelding ]
Ja die heb ik ook eens gehad. Wel lekker. Ik vind die van Bruno Fisher ook wel lekker.

Die van de afbeelding kan je binnenkort trouwens in een nieuwe 100% plantaardige webshop bestellen. Tenminste ik geloof dat die ook aangeboden gaat worden erin.
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:13:24 #225
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111394861
quote:
14s.gif [b]Op
In vlees zitten een aantal stoffen die belangrijk zijn voor je lichaam, zoals Eiwitten, IJzer, B-Vitaminen (waaronder B12) en Zink. Als je vegetarisch eet, moet je er dus goed op letten dat je deze stoffen toch binnenkrijgt.
Dat geld voor iedereen :))

Als je als vegetarier voldoende gevarieerd eet, dan hoef je niet zo op te letten. Maar veel mensen eten over het algemeen slecht. En als 1 daarvan dan vlees weg laat, dan krijgen ze vaak tekort, omdat dat beetje vlees ze net overeind houdt. Zie je vaak bij jongeren die vegetarier worden, die slecht eten en dan ijzertekort krijgen als ze die stap maken. Ze worden dan weer snel aangeraden vlees te eten door huisartsen die totaal niets van voeding weten.

Voor veganisten geld opzich hetzelfde. Alleen b12 moet je wel meer opletten. Verrijkte producten of supplementen.
pi_111395916
Ik dacht (en denk) dat ik behoorlijk gevarieerd en gezond eet, ook neem ik veel vervangers die vlees en zuivel goed zouden moeten kunnen vervangen. Toch werd vorige week een flink tekort een vitamine D en een vrij lage B12-waarde geconstateerd. Toch maar aan de supplementen dus. Ik was wel teleurgesteld eigenlijk, was/ben overtuigd van mijn eetpatroon...
pi_111395951
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik dacht (en denk) dat ik behoorlijk gevarieerd en gezond eet, ook neem ik veel vervangers die vlees en zuivel goed zouden moeten kunnen vervangen. Toch werd vorige week een flink tekort een vitamine D en een vrij lage B12-waarde geconstateerd. Toch maar aan de supplementen dus. Ik was wel teleurgesteld eigenlijk, was/ben overtuigd van mijn eetpatroon...
waar haal jij je b12 vandaan dan
pi_111396343
Ik eet een behoorlijke hoeveelheid kaas, vleesvervangers verrijkt met B12 en met B12 verrijkte soja- en rijstmelk.
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:48:41 #229
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111396770
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Vit. D tekort:
Kom je vaak genoeg buiten in de zon? Eet je producten verrijkt met vitamine D? Eet je margarines?

Vit. B12/vit. D:
Consumeer je regelmatig alcohol? Rook je? Gebruik je producten (bepaalde zeewieren e.d.) waar b12 analogen in zitten die gewone opname van goede b12 remmen?

B12 tekort kan ook ontstaan door genetisch defect. Lage Vit. D is best wel gewoon onder de NL bevolking.
pi_111397086
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:01 schreef TechXP het volgende:

[..]

Zitten daar niet luizen in? (karmijn)
ah zou best kunnen :')

Oorsprong:
Natuurlijke rode kleurstof, gewonnen uit de schildluis Dactylopius coccus,
die leeft op verschillende soorten schijfcactussen. E120 is de pure kleurstof,
E120 (ii) het ruwe extract

Nah.. jah die troep zit ook op die roze koeken, is dus niet geheel vegetarisch
misschien maar wel lekker én gezond, voor een beetje kleurstof uit een schildluis
ben ik niet bang, is vast Biologisch dusssssssssss :P
pi_111397140
En daarom is uiteindelijk voor mensen zelf wél vlees eten het emest gezond. Bio-industrie of niet.
Whatever...
pi_111397146
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

FYI op de burgers van Lidl staat ook dat je ze kan invriezen.
mooi ! :D
pi_111397432
nog effe een leuke website spammen

http://www.olijfolie.lu/p(...)ruidenolijfolie/p-1/

niet alleen voor lekker en gezond eten maar ook voor lekker en gezond smeren

producten waar je je mee kan wassen zonder dat je gezicht eraf valt :P

dus:

ZONDER MINERAALOLIE
ZONDER VASELINE
ZONDER PROPYLEEN GLYCOL
ZONDER SILICONEN
ZONDER PARABENEN

http://www.olijfolie.lu/p(...)ezicht/p-1/FAC1.html
pi_111397775
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:48 schreef TechXP het volgende:

[..]

Vit. D tekort:
Kom je vaak genoeg buiten in de zon? Eet je producten verrijkt met vitamine D? Eet je margarines?

Vit. B12/vit. D:
Consumeer je regelmatig alcohol? Rook je? Gebruik je producten (bepaalde zeewieren e.d.) waar b12 analogen in zitten die gewone opname van goede b12 remmen?

B12 tekort kan ook ontstaan door genetisch defect. Lage Vit. D is best wel gewoon onder de NL bevolking.
Ik ben nu 18 jaar vegetarier, dus op alle vragen ja/nee indien van toepassing. Wilde met mijn post aangeven dat letten op de pitamientjes wel echt slim is, ook al eet je goed en gevarieerd. Ik neem nu vega-vitamientjes. http://www.vitaminstore.n(...)nen/P558?newheader=1
pi_111407078
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:09 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Ik ben nu 18 jaar vegetarier, dus op alle vragen ja/nee indien van toepassing. Wilde met mijn post aangeven dat letten op de pitamientjes wel echt slim is, ook al eet je goed en gevarieerd. Ik neem nu vega-vitamientjes. http://www.vitaminstore.n(...)nen/P558?newheader=1
Ik neem deze http://www.fonteine.com/spirulina_alg.html
Gewoon bij het kruidvat te koop.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:03:16 #236
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111409178
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 02:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik neem deze http://www.fonteine.com/spirulina_alg.html
Gewoon bij het kruidvat te koop.
Kan juist b12 tekort versterken door opname te remmen van 'goede' B12. Is een B12 analoog wat daar in zit. Is niet aan te raden dus.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:09:13 #237
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111409260
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:10 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ja die heb ik ook eens gehad. Wel lekker. Ik vind die van Bruno Fisher ook wel lekker.

Die van de afbeelding kan je binnenkort trouwens in een nieuwe 100% plantaardige webshop bestellen. Tenminste ik geloof dat die ook aangeboden gaat worden erin.
Die van Bruno Fischer ben ik nog nergens tegengekomen. Hoe smaakt die?

Ohh een nieuwe webshop O+ Ik hoop dat ze een beetje redelijk gaan zijn met hun verzendkosten, ook naar België. :)
Laat je het ons weten als hij in de lucht is? *O*
pi_111409290
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:03 schreef TechXP het volgende:

[..]

Kan juist b12 tekort versterken door opname te remmen van 'goede' B12. Is een B12 analoog wat daar in zit. Is niet aan te raden dus.
Nu ja, zullen we het erop houden dat iedereen weer een andere reden heeft om sommige dingen
wel of niet te eten, en sommige mensen andere dingen nodig hebben om bepaalde aanvullende
pitamientjes te slikken?

Ik denk dat de mensen hier in ieder geval bewuster zijn wat ze wel en niet eten dan de mensen
die zo maar lukraak zich volstoppen met van alles en nog wat, sommige mensen eten bewust
vlees (ik hoop dan wel dat dat Biologisch vlees is) maar als ze ervoor kiezen om al die rotzooi uit
de Bio Industrie te eten vind ik het ook best, alleen hoop ik niet dat ze hier dan komen trollen.

Maar ja, het blijft FOK dus er zal er zo af en toe wel eentje tussen zitten, ik word er in ieder
geval niet warm of koud meer van, hun lichaam hun keuze ...
pi_111409333
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:09 schreef jerney het volgende:

[..]

Ohh een nieuwe webshop O+ Ik hoop dat ze een beetje redelijk gaan zijn met hun verzendkosten, ook naar België. :)
Ja die verzendkosten altijd, dat maakt het allemaal zo duur :X daarom zoek in ook
zoveel mogelijk alternatieven die wel gewoon in de winkel te koop zijn, voor mij is
dan dan in Nederland en voor jou weer in België en da's toch wel een stukkie fietsen
hoor :')
pi_111409574
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:03 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik zie dat jij ook een topic hebt Fok! VeggieChallenge

Leuk ! :Y

Maar je ziet ook dat de trolletjes daar gretig op afkomen, tis Fok heh... :P

Maar misschien komen er ook nog leuke reacties, ik ga dat filmpje effe bekijken (8>
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:53:43 #241
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111410352
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:09 schreef jerney het volgende:
Goed :) Maar meer een mayo voor in salade ofzo. maar als frietsaus ook lekker :) Wel wat wateriger dan die van De Rit, Plamil e.d.

quote:
Eigenaar is wel regelmatig in België, dus wellicht valt er mss nog wel eens wat te regelen ofzo.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:57:46 #242
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111410463
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nu ja, zullen we het erop houden dat iedereen weer een andere reden heeft om sommige dingen
wel of niet te eten, en sommige mensen andere dingen nodig hebben om bepaalde aanvullende
pitamientjes te slikken?
Ik waarschuw alleen even, omdat je het iig niet als b12 bron moet zien. Ken zelf veganisten die dit nemen als b12 bron, maar dat is gewoon dom doen. Maar ja.. domme veganisten heb je ook ;)

Wat betreft ijzer heeft het geloof wel een hoge waarde. Maar als je b12 tekort ontwikkeld kan je ook weer denken dat het ligt aan ijzertekort mbt overeenkomende symptomen. En die analogen kunnen geloof ook doen laten denken dat je b12 niveau hoog genoeg ligt, dus kan een b12 tekort maskeren.

quote:
Ik denk dat de mensen hier in ieder geval bewuster zijn wat ze wel en niet eten dan de mensen die zo maar lukraak zich volstoppen met van alles en nog wat, sommige mensen eten bewust
vlees (ik hoop dan wel dat dat Biologisch vlees is) maar als ze ervoor kiezen om al die rotzooi uit
de Bio Industrie te eten vind ik het ook best, alleen hoop ik niet dat ze hier dan komen trollen.
Als iemand vlees eet boeit het mij niet zo of dat gangbaar of biologisch is. Dat minieme verschil vind ik niet echt noemenswaardig. Ik heb liever dan dat ze bewust minder vlees eten :)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:58:38 #243
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111410480
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Maar je ziet ook dat de trolletjes daar gretig op afkomen, tis Fok heh... :P
Fok! zonder trollen is gewoon geen Fok!
pi_111410664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:57 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik waarschuw alleen even, omdat je het iig niet als b12 bron moet zien. Ken zelf veganisten die dit nemen als b12 bron, maar dat is gewoon dom doen. Maar ja.. domme veganisten heb je ook ;)

Wat betreft ijzer heeft het geloof wel een hoge waarde. Maar als je b12 tekort ontwikkeld kan je ook weer denken dat het ligt aan ijzertekort mbt overeenkomende symptomen. En die analogen kunnen geloof ook doen laten denken dat je b12 niveau hoog genoeg ligt, dus kan een b12 tekort maskeren.

[..]

Wat zou jou advies zijn om erbij te slikken?
Want ik wil dit wel blijven slikken, maar daar heb ik echt een hele goede reden voor,
dus als ik die Spirulina blijf slikken hoe zou ik dan alsnog mijn B12 op pijl kunnen houden?

Iets dat elkaar niet ''bijt'' zeg maar...
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:14:09 #245
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111410885
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wat zou jou advies zijn om erbij te slikken?
Want ik wil dit wel blijven slikken, maar daar heb ik echt een hele goede reden voor,
dus als ik die Spirulina blijf slikken hoe zou ik dan alsnog mijn B12 op pijl kunnen houden?

Iets dat elkaar niet ''bijt'' zeg maar...
Ik zou sowieso gewoon b12 er dan naast slikken en/of voldoende met b12 verrijkte producten.

Er is nog wel veel onduidelijk over die b12 analogen. Sommige zeggen dat het gewoon niet opgenomen wordt en sommige dat het goede b12 opname verhindert. Dus wat dat betreft zou je het 'safe' kunnen spelen door gewoon voldoende goede b12 binnen te krijgen ook.
pi_111411086
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:14 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik zou sowieso gewoon b12 er dan naast slikken en/of voldoende met b12 verrijkte producten.

Er is nog wel veel onduidelijk over die b12 analogen. Sommige zeggen dat het gewoon niet opgenomen wordt en sommige dat het goede b12 opname verhindert. Dus wat dat betreft zou je het 'safe' kunnen spelen door gewoon voldoende goede b12 binnen te krijgen ook.
Maar hier staat weer iets anders -O- , ik zat alweer te googelen :') , want als er tips komen neem
ik die écht wel serieus !

http://mens-en-gezondheid(...)oorzaak-voeding.html

Ik dat ik de dokter even aan zijn mouw ga schudden.

Diagnose en behandeling vitamine B12-tekort
De arts zal door middel van bloedonderzoek het vitamine B12-gehalte bepalen.
Aanvullend bloedonderzoek en/of een Schillingtest - een geneeskundig onderzoek waarbij wordt
onderzocht of een patiënt vitamine B12 kan opnemen - en/of een gastroscopie -een inwendig
onderzoek van de maag - kunnen worden uitgevoerd teneinde de oorzaak van het tekort vast te stellen.

Vitamine b12 injecties en vitamine B12 supplement
De behandeling van een vitamine B12-tekort is afhankelijk van de de ernst en de oorzaak van de
klachten.

Bij een tekort aan intrinsic factor, zal vitamine B12 via een injectie direct in de bloedbaan gebracht
worden.

Orale toediening van vitamine B12 heeft geen zin, aangezien het lichaam dit niet opneemt.
Vaak zal de patiënt levenslang injecties moeten krijgen.

Indien het maagslijmvlies wel voldoende intrinsic factor aanmaakt, dan kan extra inname van
vitamine B12 volstaan, via injecties of voedingssupplementen.

Ook zal men proberen de oorzaak van het tekort te achterhalen en weg te nemen.

Anders geven ze me maar af en toe een shotje :+

ik eet trouwens wel zuivelprocucten en eieren, maar ik zal voor de zekerheid alvast een
potje B12 pillentjes halen, van de klachten die daar staan heb ik geen last, behalve
af en toe behoorlijk vergeetachtig :') maar dat kan ook de leeftijd zijn :P

http://www.vegetariers.nl(...)taminen/vitamine-b12

[ Bericht 10% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 11-05-2012 10:31:20 ]
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:44:48 #247
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111411590
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:53 schreef TechXP het volgende:

[..]

Goed :) Maar meer een mayo voor in salade ofzo. maar als frietsaus ook lekker :) Wel wat wateriger dan die van De Rit, Plamil e.d.

[..]

Eigenaar is wel regelmatig in België, dus wellicht valt er mss nog wel eens wat te regelen ofzo.
Soort slasaus dus :)

Oh, dat zou fijn zijn O+ Ik ben heel benieuwd naar het assortiment. Als hij mijn favoriete kazen heeft en voor onder de 8 euro kan bezorgen, laat ik veganlife.lu in de steek :Y
pi_111411766
Ah... misschien gaat het wel meevallen, want ik eet ook veel sojaproducten net als Veganisten

Mijn Brinta die ik straks ga maken dat maak ik weer met sojamelk, maar heel af
en toe drink ik gewone melk, omdat ik sojamelk zo niet lekker vind, naar de soja chocomelk
en rodevruchtendrank dan weer wel,

http://veganisme.startpag(...)4834,6024841,quote=1

Ik slik de vit. B12 van Solgar, die is veganistisch

Je kunt ze bij de natuurwinkel kopen.
Je kunt beste die van 100 mcrg nemen, daar wordt ongeveer 5 mcrg in je lichaam van opgenomen.

Zelf drink ik sojamelk van Alpro (verkrijgbaar bij o.a. Dirk van den Broek, alleen balen dat ze die met
banaan uit hun assortiment hebben gehaald).

Overigens verkoopt de natuurwinkel ook b.v. rijstmelk en havermelk.
Alleen zijn daar meestal geen calcium en vit. B2 aan toegevoegd, bij sojamelk is dat heel
vaak wel zo.

Calcium zit trouwens ook heel veel in noten en groene groenten, zoals broccoli en boerenkool,
maar dat had Nico geloof ik ook al gezegd.

Daarnaast zit er ook veel calcium in vijgen en dadels en gedroogde abrikozen (ook erg lekker en bovendien rijk aan ijzer).

Als eiwitbron is niet alleen een soja een goede vleesvervanger, maar ook peulvruchten en paddestoelen bijvoorbeeld (Portebello!! Shii-takes! Mjammie!! :-))

Paddestoelen bevatten daarnaast ook nog eens een behoorlijke hoeveelheid van het vit.B-complex.

Nou, dit is wat ik zo even kan bedenken. Ik ben veganist sinds januari van dit jaar, dus ik weet ook
nog niet alles.

In het begin vond ik het maar lastig om te koken zonder kaas en eieren (was al heel lang vegetarier),
maar ik heb nu zoveel recepten, dat ik af en toe niet weet wat ik moet kiezen om te eten :-).

aldus Miranda2 via deze link...

http://veganisme.startpag(...)4834,6024841,quote=1

en noten eet ik me suf aan :')
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:53:45 #249
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111411867
Probeer eens amandelmelk. Ik hoor enthousiaste reacties over die van Alpro.
pi_111411962
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:53 schreef jerney het volgende:
Probeer eens amandelmelk. Ik hoor enthousiaste reacties over die van Alpro.
Ah... ik weet niet of de super die hier heeft maar ik zal eens zoeken :Y
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:58:27 #251
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111412024
Ohja, noten!
Ik vind nut break van Molenaartje erg lekker. :)

pi_111412438
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:58 schreef jerney het volgende:
Ohja, noten!
Ik vind nut break van Molenaartje erg lekker. :)

[ afbeelding ]
ah... die ken ik niet, maar ik heb voor ''gezonde tussendoortjes''

dit soort dingen

http://www.zonnatura.nl/a(...)sendoor/notenmixreep

maar of het helemaal veganistisch is weet ik niet :@ wel vegetarisch voorzover ik weet..

dat is dat de notenmixreep

maar je hebt nog veel meer gezonde tussendoortjes

http://www.zonnatura.nl/gezonde-tussendoortjes/

Eigenlijk veel lekkerder dan al ie ongezonde shit :')

die heb ik meestal gewoon in mijn tas zitten voor onderweg ofzo, thuis zit ik gewoon ben een bak noten soms gemengd met rozijnen, kan nooit slechter zijn dan een zak chips denk ik dan maar :P
  vrijdag 11 mei 2012 @ 16:18:00 #253
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_111424327
De Alpro sojamelk normaal en light zijn in de aanbieding bij de C1000 voor 1 euro. Heb maar een pak meegenomen en meteen de Alpro latte macchiato sojamelk :P
Ben gek op ijskoffie dus ik ben erg benieuwd of dit enigszins te pruimen is.
L'Enfer, c'est les autres.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 16:20:34 #254
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111424434
Het stinkt net zo hard als een gewone ijskoffie, dus da's een goed teken, denk ik. :P
Mijn lief is er ook wel fan van :)
Maar da's een koffiejunk ;( O+
pi_111431876
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:18 schreef Maria2.0 het volgende:
De Alpro sojamelk normaal en light zijn in de aanbieding bij de C1000 voor 1 euro. Heb maar een pak meegenomen en meteen de Alpro latte macchiato sojamelk :P
oe.. ijskoffie die kende ik nog niet !

ga ik inslaan :P
pi_111432855
Organic frisdrank is ook super trouwens, helemaal geen e-nummers en rommel qua ingrediënten :)

En deze koekjes zijn vegan en héérlijk:

Ik vind de kokos-limoenvariant het lekkerst :9

Het merk heet Billy's Farm, te koop bij oa de Plus en de natuurwinkels
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:07:16 #257
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111443510
Er zit anders gewoon citroenzuur(E330) door die cola. Iets hoeft niet perse slecht te zijn omdat het een e-nummer is.
pi_111443923
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:07 schreef Erasmo het volgende:
Er zit anders gewoon citroenzuur(E330) door die cola. Iets hoeft niet perse slecht te zijn omdat het een e-nummer is.
Nee die komt inderdaad niet voor op de lijst met schadelijke E-nummers.

http://mens-en-gezondheid(...)lijke-e-nummers.html
pi_111444562
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt kan je eigenlijk niks meer eten :')

geen wonder dat ze die lettertje piepklein maken, wat niet weet want niet deert
zullen ze wel denken, ik heb het idee dat die lettertjes ook steeds kleiner worden :7
pi_111445129
Eigenlijk best vreemd dat ze op sigaretten levensgroot zetten dat je er kanker van krijgt
maar op andere voedingsproducten én medicijnen niet, dat heet winstbejag... :')

http://www.blijpartij.nl/page80.php

stellletje '' piep censored ''
  zaterdag 12 mei 2012 @ 01:57:15 #261
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111449492
Komen jullie trouwens ook hier heen?

http://www.viva-las-vegas.nl/food-festival/
http://www.facebook.com/events/416587201686708/

Overdag lekker plantaardig eten, 's avonds voetjes van de vloer :)
  zaterdag 12 mei 2012 @ 07:55:13 #262
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111451444
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:57 schreef TechXP het volgende:

Leuk gedaan, maar om vanuit België naar Amsterdam te gaan voor een vol=vol systeem, zie ik niet zo zitten. :)
pi_111451492
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:07 schreef Erasmo het volgende:
Ja, maar ik had het niet over de cola.. En citroenzuur baart me niet direct zorgen.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 08:58:45 #264
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111451829
Deze witte chocola vond ik ook lekker O+ Veel beter dan die uit de natuurwinkel hierzo.
http://www.radixversand.d(...)okolade-100g-,art-42

En we hebben hier een reep van Torino die ook erg fijn is. Chocola met vulling is lastig te vinden. :P
http://www.radixversand.d(...)kolade-100g-,art-193

Wij hadden die met truffel vulling, maar die kan ik nu niet vinden.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 09:13:15 #265
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111451969
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 07:55 schreef jerney het volgende:
Leuk gedaan, maar om vanuit België naar Amsterdam te gaan voor een vol=vol systeem, zie ik niet zo zitten. :)
De vol=vol is alleen voor feestavond 's avonds, maar als je een kaartje koopt in voorverkoop zit het goed hoor :)
pi_111452000
quote:

Bedankt voor de tip :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 07:55 schreef jerney het volgende:

[..]

Dat is alleen vanaf 23.00.
Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of je voor de vege-Q en workshops apart moet betalen:
quote:
Voor de workshops en de Vege-Q is er een aparte prijs. Binnenkort kan je tickets bestellen via www.viva-las-vegas.nl
pi_111452229
quote:

Had ik best heen gewild, maar helaas moet ik die zaterdag werken en kan ik geen vrij krijgen :{
  zaterdag 12 mei 2012 @ 09:47:03 #268
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111452419
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 09:15 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip :)

[..]

Dat is alleen vanaf 23.00.
Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of je voor de vege-Q en workshops apart moet betalen:

[..]

Ah ja, ik zie het. Ik had niet goed gelezen. :) Misschien gaan we wel die kant op dan, denk er nog even over na.
pi_111463966
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:18 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik naar C1000 hebben geen Alpro latte macchiato sojamelk te vinden :(

maar wel de notenburgers en ze hadden nu deze

daar wilde ik dus Mousaka van maken en ik was van plan foto's te maken, maar
ik heb mijn tas laten staan in de bus :')

Serieus.. ik had zoveel bij me dat ik een tassie ben vergeten, gelukkig niet die van
het Kruidvat want daar had ik ook een zooi gekocht en voor de zekerheid maar even
B12 :@ je weet maar nooit ... (8>

Maar eh.. het feest gaat dus niet door, maar ze hebben dus nu wel ineens dat gehakt,
misschien was het vorige keer uitverkocht, dat kan ook/

enne jerney van dat andere gehakt had ik keftedes gemaakt, is gelukt, maar toen
was ik dus weer vergeten foto's te maken... vast een vitamine B12 tekort :P

en TechXP aanmelden via Facebook? Ik heb geen Facebook ! :o
pi_111464031
Ik heb wel de soja knakworstjes gekocht bij AH, kijken of ik daar een lekkere
Hotdog mee kan maken :D :9
  zaterdag 12 mei 2012 @ 18:05:03 #271
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111465117
Chaoot :D

quote:
17s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik heb wel de soja knakworstjes gekocht bij AH, kijken of ik daar een lekkere
Hotdog mee kan maken :D :9
Met gesmolten cheddar en mayo en mosterd omnom O+
pi_111467402
Oké, vleesfannaat in dit topic :'),...

Ik krijg binnenkort vegetarische (of veganist weet niet zeker) gasten te eten en wil uiteraard een goede maal neerzetten. En om nu gewoon ''regulier'' te koken en het vlees maar vervangen door vleesvervangers vind ik helemaal niks.

Het enige vega-gerecht wat ik zo ken is gevulde portobello of gevulde paprika. Maar wilde eens wat anders proberen. Iemand een goed gerecht voor lekker uitgebreid eten.
pi_111467674
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:23 schreef Kandijfijn het volgende:

Ik krijg binnenkort vegetarische (of veganist weet niet zeker) gasten te eten en wil uiteraard een goede maal neerzetten. En om nu gewoon ''regulier'' te koken en het vlees maar vervangen door vleesvervangers vind ik helemaal niks.

Het enige vega-gerecht wat ik zo ken is gevulde portobello of gevulde paprika. Maar wilde eens wat anders proberen. Iemand een goed gerecht voor lekker uitgebreid eten.
kook iets uit de indiase vegetarische keuken. altijd lekker _O_
pi_111468192
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

waar haal jij je b12 vandaan dan
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:57 schreef Spanky78 het volgende:
En daarom is uiteindelijk voor mensen zelf wél vlees eten het emest gezond. Bio-industrie of niet.
Over B12...
quote:
Veel vlees- en zuiveletende mensen krijgen op dit moment overigens niet minder vitamine B12 van farmaceutische herkomst binnen dan pil-slikkende veganisten!
In de bio-industrie wordt B12 namelijk kunstmatig toegevoegd aan het voer. Anders zou de mens die vlees eet, te weinig B12 binnen krijgen.
:P
pi_111468613
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 09:47 schreef jerney het volgende:

[..]

Ah ja, ik zie het. Ik had niet goed gelezen. :) Misschien gaan we wel die kant op dan, denk er nog even over na.
Ik ga er ook nog even over nadenken. Eerst even kijken wat het allemaal kost ook. Maar het lijkt me wel leuk :)
pi_111468958
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:41 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

[..]

Over B12...

[..]

:P
dus die potjes kan ik weer wegpleuren? :(

Heb ik toch het verkeerde tassie verloren :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:52 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Ik ga er ook nog even over nadenken. Eerst even kijken wat het allemaal kost ook. Maar het lijkt me wel leuk :)
Nah... ik was niet echt van plan te gaan hoor :@ maar ik bedoelde meer waarom
kan je je alleen aanmelden via facebook? Niet iedereen heeft Facebook toch?

Of wel? :') dan loop ik misschien achter dat kan ook :P
pi_111469371
quote:
8s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

dus die potjes kan ik weer wegpleuren? :(

Heb ik toch het verkeerde tassie verloren :')

[..]

Nah... ik was niet echt van plan te gaan hoor :@ maar ik bedoelde meer waarom
kan je je alleen aanmelden via facebook? Niet iedereen heeft Facebook toch?

Of wel? :') dan loop ik misschien achter dat kan ook :P
Nee, je moet juist wel B12 slikken of iets :P
Wel klote van die tas, zonde!

Ik heb ook geen facebook :6 hoor :) Maar kaarten zijn binnenkort ook via de website te bestellen...
Het was trouwens een reactie op jerney... ;)
pi_111469718
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 20:09 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Nee, je moet juist wel B12 slikken of iets :P
Wel klote van die tas, zonde!

Ik heb ook geen facebook :6 hoor :) Maar kaarten zijn binnenkort ook via de website te bestellen...
Het was trouwens een reactie op jerney... ;)
ah.. dus wel slikken :D oké ze staan er nog, 2 potjes, effe kijken wat het doet ,
jah....... zonde van die andere tas :'( was balen :')

maar ik heb mijn worstjes nog *O*

en ja weet ik :@ dat het een reactie op jerney was bedoel ik, niet dat je ook kaarten via
de website kon bestellen, dat is me dan intgaan, ik neem straks wel een pilletje oO<
pi_111470150
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 20:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ah.. dus wel slikken :D oké ze staan er nog, 2 potjes, effe kijken wat het doet ,
jah....... zonde van die andere tas :'( was balen :')

maar ik heb mijn worstjes nog *O*

en ja weet ik :@ dat het een reactie op jerney was bedoel ik, niet dat je ook kaarten via
de website kon bestellen, dat is me dan intgaan, ik neem straks wel een pilletje oO<

Gelukkig maar *O*

Haha! Neem jij maar een lekker pilletje zo :9 En misschien krijg je na een paar pilletjes toch nog zin om te gaan... ;)
pi_111470811
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 20:27 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Gelukkig maar *O*

Haha! Neem jij maar een lekker pilletje zo :9 En misschien krijg je na een paar pilletjes toch nog zin om te gaan... ;)
Ik zal er wel over nadenken :Y

eigenlijk ben ik een beetje verlegen :@ zou je niet zeggen maar is toch zo :')
pi_111474361
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Jeutje wat een slechte link. Met daarin bewezen onzin. Niet alle e-nummers zijn geheel vrij van effecten, maar niet in normale hoeveelheden. Met name sommige kleurstoffen en technische toevoegingen kun je wel over twijfelen.

Probleem is dat hierbij de wetenschappelijke onderzoeken worden geinterpreteerd door mensen die er echt geen reet van snappen.

De voedingsindustrie is niet heilig, maar bewust klanten vergiftigen gebeurt niet.
Whatever...
pi_111474426
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jeutje wat een slechte link. Met daarin bewezen onzin. Niet alle e-nummers zijn geheel vrij van effecten, maar niet in normale hoeveelheden. Met name sommige kleurstoffen en technische toevoegingen kun je wel over twijfelen.

Probleem is dat hierbij de wetenschappelijke onderzoeken worden geinterpreteerd door mensen die er echt geen reet van snappen.

De voedingsindustrie is niet heilig, maar bewust klanten vergiftigen gebeurt niet.
zoek maar eens op transvetzuren en herhaal je verhaaltje dan nog eens zonder het schaamrood op je kaken :D
pi_111474658
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

zoek maar eens op transvetzuren en herhaal je verhaaltje dan nog eens zonder het schaamrood op je kaken :D
Ik heb het toch niet voer transvetzuren toch? En ook zeg ik erbij dat de industrie zeker neit heilig is. Maar e-nummers zijn gemiddeld genomen stukken veiliger dan de supplementen uit jouw biologisch dynamische winkel! En als je dat niet gelooft ga je nog eens lezen over diverse alkaloiden, of gifstoffen uit schimmels (aflatoxinen, patulinen etc) die met name voorkomen op onbespoten voedsel.

De wereld is neit zwart-wit maar grijs. Er gebeuren zaken die slecht voor je zijn, maar andere zaken zijn wellicht nog slechter. Benzoezuur kan icm vitamine C benzeen vormen. Tijdens een keer tanken krijg je echter tiantallen keer meer benzeen binnen...

Methanolvorming uit aspartaam; een glas sinaasappelsap bevat van nature meer methanol.

jammer vind ik dat de industrie zaken niet eerlijk vertelt en de boelt probeert stil te houden, de anti-alles houding die hiervan het gevolg is bij sommige mensen begrijp ik best, maar is helaas niet altijd terecht.
Whatever...
pi_111474721
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb het toch niet voer transvetzuren toch?
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:35:06 #285
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111474928
quote:
en TechXP aanmelden via Facebook? Ik heb geen Facebook ! :o
Is puur om te weten hoeveel er ongeveer komen. Niet verplicht hoor. :)
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:36:06 #286
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111474958
quote:
Het enige vega-gerecht wat ik zo ken is gevulde portobello of gevulde paprika.
Dat heb je als vega na zoveel jaar ook wel genoeg van gehad ;)
pi_111475030
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Transvet is enorm teruggedrongen. Vrijwel zonder regegeving.

Het verdient geen schoonheidsprijs hoe ermee is omgegaan en ik ben ook niet de industrie, noch voel ik enige verantwoordelijkheid hiervoor. En als je niet alleen maar shitzooi vreet dan ga je niet direct dood aan een beetje transvet. Dan is zelf je voedsel conserveren gevaarlijker!
Whatever...
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:40:56 #288
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111475123
quote:
Van producten met methylcellulose (E461) krijg ik altijd buikpijn. Kan daarom die Alpro vegaburgers niet goed verdragen.

Ben ook niet eens met alles wat daar over e-nummers staat. Sommige dingen zijn ook wat kan gebeuren bij enorme hoeveelheden. En daarnaast zijn veel van die cijfers gebaseerd op proefdieronderzoek. En dat is sowieso zeer onbetrouwbaar om 1 op 1 op mensen te extrapoleren.
pi_111475185
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:40 schreef TechXP het volgende:

[..]

Van producten met methylcellulose (E461) krijg ik altijd buikpijn. Kan daarom die Alpro vegaburgers niet goed verdragen.

Ben ook niet eens met alles wat daar over e-nummers staat. Sommige dingen zijn ook wat kan gebeuren bij enorme hoeveelheden. En daarnaast zijn veel van die cijfers gebaseerd op proefdieronderzoek. En dat is sowieso zeer onbetrouwbaar om 1 op 1 op mensen te extrapoleren.
Juistem. een beetje nuance is erg prettig. En van paprika kun je ook buikpijn krijgen (schilletjes).
Whatever...
pi_111475608
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Transvet is enorm teruggedrongen. Vrijwel zonder regegeving.

Het verdient geen schoonheidsprijs hoe ermee is omgegaan en ik ben ook niet de industrie, noch voel ik enige verantwoordelijkheid hiervoor. En als je niet alleen maar shitzooi vreet dan ga je niet direct dood aan een beetje transvet. Dan is zelf je voedsel conserveren gevaarlijker!
de stelling was dat ze je niet bewust vergiftigen. dat gebeurt dus wel, zolang ze het idee hebben dat ze ermee weg kunnen komen. transvet wordt vaak bewust toegevoegd, het komt in de natuur nauwelijks voor.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:54:59 #291
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111475648
Wat een discussie :D Maar het gaat in ieder geval eens een andere richting uit. :P

quote:

Zoek eens op vegan op www.foodgawker.com
Daar zijn enorm veel plantaardige gerechten te vinden. :)
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:59:32 #292
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111475804
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 08:06 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja, maar ik had het niet over de cola.. En citroenzuur baart me niet direct zorgen.
Je hebt het over ''organic frisdrank'', daar valt dus ook cola onder. En de enige reden dat ik die post schrijf is om aan te tonen dat e-nummers niet perse slecht of eng hoeven te zijn.
pi_111475843
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

de stelling was dat ze je niet bewust vergiftigen. dat gebeurt dus wel, zolang ze het idee hebben dat ze ermee weg kunnen komen. transvet wordt vaak bewust toegevoegd, het komt in de natuur nauwelijks voor.
Zodra er achter werd gekomen hoe slecht het was zagen zelfs veel commerciele partijen in dat dit anders moest. Dit was dus geen bewust vergiftigen, maar onbewust ongezonde stoffen toevoegen.

maar wat wil je u. Roken van voedsel is ook ongezond, maar listeria krijgen kan dodelijk zijn. Risicoloos voedsel is er amper. De industrie verkleint vrijwel alle zeer serieuze risico's, maar inderdaad zijn er nog een paar zaken onebekend of niet opgelost. AZO kleurstoffen is ook zoiets.

In het algemeen heeft de voedingsmiddelenindustrie heel lang gewerkt aan voldoende voedsel voor weinig maken, we komen uit een tijd waar voedsel aaltijd nog schaars was (en soms nog is). Pas alter werd duidelijk dat het niet allemaal altijd even gezond was.

Maar dan nog. Hetzelfde kun je zeggen van biologisch dynamische winkels, die verkopen allemaal extracten en preparaten die bewezen gevaarlijk zijn. Belladonna bijvoorbeeld, maar zo is er veel meer.
Whatever...
  zaterdag 12 mei 2012 @ 23:00:52 #295
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111475863
quote:

Als ik jou was zou ik eerst kijken of er nou wel of geen veganisten bijzitten, want dan heb je wellicht veel meer mogelijkheden.
pi_111475879
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 23:00 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zodra er achter werd gekomen hoe slecht het was zagen zelfs veel commerciele partijen in dat dit anders moest.

In het algemeen heeft de voedingsmiddelenindustrie heel lang gewerkt aan voldoende voedsel voor weinig maken, we komen uit een tijd waar voedsel aaltijd nog schaars was (en soms nog is). Pas alter werd duidelijk dat het niet allemaal altijd even gezond was.

Maar dan nog. Hetzelfde kun je zeggen van biologisch dynamische winkels, die verkopen allemaal extracten en preparaten die bewezen gevaarlijk zijn. Belladonna bijvoorbeeld, maar zo is er veel meer.
het was jouw stelling en hij klopt gewoon niet. wat je er nu allemaal bijsleept is onzinnig.
pi_111475949
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 23:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het was jouw stelling en hij klopt gewoon niet. wat je er nu allemaal bijsleept is onzinnig.
Lees de edit nog maar even. Er is neits onzinnigs aan. Bovendien gebruik je een drogreden. Je speelt de hele discussie naar dit ene zinnetje. De rest vergeet je maar even.
Whatever...
pi_111476070
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 23:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Lees de edit nog maar even. Er is neits onzinnigs aan. Bovendien gebruik je een drogreden. Je speelt de hele discussie naar dit ene zinnetje. De rest vergeet je maar even.
ik reageerde op jouw stelling. loopt niet zo te wurmen man.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 23:10:50 #299
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111476255
Loop allebei niet zo te wurmen of open er een apart topic voor :P
pi_111476325
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 20:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik zal er wel over nadenken :Y

eigenlijk ben ik een beetje verlegen :@ zou je niet zeggen maar is toch zo :')
Ik ook hoor :)
  zondag 13 mei 2012 @ 08:16:05 #301
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111483369
Vol :o *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')