dus die potjes kan ik weer wegpleuren?quote:
Nah... ik was niet echt van plan te gaan hoorquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:52 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Ik ga er ook nog even over nadenken. Eerst even kijken wat het allemaal kost ook. Maar het lijkt me wel leuk
Nee, je moet juist wel B12 slikken of ietsquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
dus die potjes kan ik weer wegpleuren?![]()
Heb ik toch het verkeerde tassie verloren
[..]
Nah... ik was niet echt van plan te gaan hoormaar ik bedoelde meer waarom
kan je je alleen aanmelden via facebook? Niet iedereen heeft Facebook toch?
Of wel?dan loop ik misschien achter dat kan ook
ah.. dus wel slikkenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:09 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Nee, je moet juist wel B12 slikken of iets![]()
Wel klote van die tas, zonde!
Ik heb ook geen facebookhoor
Maar kaarten zijn binnenkort ook via de website te bestellen...
Het was trouwens een reactie op jerney...![]()
Gelukkig maarquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ah.. dus wel slikkenoké ze staan er nog, 2 potjes, effe kijken wat het doet ,
jah....... zonde van die andere taswas balen
![]()
maar ik heb mijn worstjes nog![]()
en ja weet ikdat het een reactie op jerney was bedoel ik, niet dat je ook kaarten via
de website kon bestellen, dat is me dan intgaan, ik neem straks wel een pilletje![]()
Ik zal er wel over nadenkenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:27 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Gelukkig maar![]()
Haha! Neem jij maar een lekker pilletje zoEn misschien krijg je na een paar pilletjes toch nog zin om te gaan...
![]()
Jeutje wat een slechte link. Met daarin bewezen onzin. Niet alle e-nummers zijn geheel vrij van effecten, maar niet in normale hoeveelheden. Met name sommige kleurstoffen en technische toevoegingen kun je wel over twijfelen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee die komt inderdaad niet voor op de lijst met schadelijke E-nummers.
http://mens-en-gezondheid(...)lijke-e-nummers.html
zoek maar eens op transvetzuren en herhaal je verhaaltje dan nog eens zonder het schaamrood op je kakenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jeutje wat een slechte link. Met daarin bewezen onzin. Niet alle e-nummers zijn geheel vrij van effecten, maar niet in normale hoeveelheden. Met name sommige kleurstoffen en technische toevoegingen kun je wel over twijfelen.
Probleem is dat hierbij de wetenschappelijke onderzoeken worden geinterpreteerd door mensen die er echt geen reet van snappen.
De voedingsindustrie is niet heilig, maar bewust klanten vergiftigen gebeurt niet.
Ik heb het toch niet voer transvetzuren toch? En ook zeg ik erbij dat de industrie zeker neit heilig is. Maar e-nummers zijn gemiddeld genomen stukken veiliger dan de supplementen uit jouw biologisch dynamische winkel! En als je dat niet gelooft ga je nog eens lezen over diverse alkaloiden, of gifstoffen uit schimmels (aflatoxinen, patulinen etc) die met name voorkomen op onbespoten voedsel.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zoek maar eens op transvetzuren en herhaal je verhaaltje dan nog eens zonder het schaamrood op je kaken
De voedingsindustrie is niet heilig, maar bewust klanten vergiftigen gebeurt niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet voer transvetzuren toch?
Is puur om te weten hoeveel er ongeveer komen. Niet verplicht hoor.quote:en TechXP aanmelden via Facebook? Ik heb geen Facebook !
Dat heb je als vega na zoveel jaar ook wel genoeg van gehadquote:Het enige vega-gerecht wat ik zo ken is gevulde portobello of gevulde paprika.
Transvet is enorm teruggedrongen. Vrijwel zonder regegeving.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
De voedingsindustrie is niet heilig, maar bewust klanten vergiftigen gebeurt niet.
Van producten met methylcellulose (E461) krijg ik altijd buikpijn. Kan daarom die Alpro vegaburgers niet goed verdragen.quote:De voedingsindustrie is niet heilig, maar bewust klanten vergiftigen gebeurt niet.
Juistem. een beetje nuance is erg prettig. En van paprika kun je ook buikpijn krijgen (schilletjes).quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:40 schreef TechXP het volgende:
[..]
Van producten met methylcellulose (E461) krijg ik altijd buikpijn. Kan daarom die Alpro vegaburgers niet goed verdragen.
Ben ook niet eens met alles wat daar over e-nummers staat. Sommige dingen zijn ook wat kan gebeuren bij enorme hoeveelheden. En daarnaast zijn veel van die cijfers gebaseerd op proefdieronderzoek. En dat is sowieso zeer onbetrouwbaar om 1 op 1 op mensen te extrapoleren.
de stelling was dat ze je niet bewust vergiftigen. dat gebeurt dus wel, zolang ze het idee hebben dat ze ermee weg kunnen komen. transvet wordt vaak bewust toegevoegd, het komt in de natuur nauwelijks voor.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:38 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Transvet is enorm teruggedrongen. Vrijwel zonder regegeving.
Het verdient geen schoonheidsprijs hoe ermee is omgegaan en ik ben ook niet de industrie, noch voel ik enige verantwoordelijkheid hiervoor. En als je niet alleen maar shitzooi vreet dan ga je niet direct dood aan een beetje transvet. Dan is zelf je voedsel conserveren gevaarlijker!
Zoek eens op vegan op www.foodgawker.comquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Oké, vleesfannaat in dit topic,...
Ik krijg binnenkort vegetarische (of veganist weet niet zeker) gasten te eten en wil uiteraard een goede maal neerzetten. En om nu gewoon ''regulier'' te koken en het vlees maar vervangen door vleesvervangers vind ik helemaal niks.
Het enige vega-gerecht wat ik zo ken is gevulde portobello of gevulde paprika. Maar wilde eens wat anders proberen. Iemand een goed gerecht voor lekker uitgebreid eten.
Je hebt het over ''organic frisdrank'', daar valt dus ook cola onder. En de enige reden dat ik die post schrijf is om aan te tonen dat e-nummers niet perse slecht of eng hoeven te zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 08:06 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, maar ik had het niet over de cola.. En citroenzuur baart me niet direct zorgen.
Zodra er achter werd gekomen hoe slecht het was zagen zelfs veel commerciele partijen in dat dit anders moest. Dit was dus geen bewust vergiftigen, maar onbewust ongezonde stoffen toevoegen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de stelling was dat ze je niet bewust vergiftigen. dat gebeurt dus wel, zolang ze het idee hebben dat ze ermee weg kunnen komen. transvet wordt vaak bewust toegevoegd, het komt in de natuur nauwelijks voor.
Als ik jou was zou ik eerst kijken of er nou wel of geen veganisten bijzitten, want dan heb je wellicht veel meer mogelijkheden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Oké, vleesfannaat in dit topic,...
Ik krijg binnenkort vegetarische (of veganist weet niet zeker) gasten te eten en wil uiteraard een goede maal neerzetten. En om nu gewoon ''regulier'' te koken en het vlees maar vervangen door vleesvervangers vind ik helemaal niks.
Het enige vega-gerecht wat ik zo ken is gevulde portobello of gevulde paprika. Maar wilde eens wat anders proberen. Iemand een goed gerecht voor lekker uitgebreid eten.
het was jouw stelling en hij klopt gewoon niet. wat je er nu allemaal bijsleept is onzinnig.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zodra er achter werd gekomen hoe slecht het was zagen zelfs veel commerciele partijen in dat dit anders moest.
In het algemeen heeft de voedingsmiddelenindustrie heel lang gewerkt aan voldoende voedsel voor weinig maken, we komen uit een tijd waar voedsel aaltijd nog schaars was (en soms nog is). Pas alter werd duidelijk dat het niet allemaal altijd even gezond was.
Maar dan nog. Hetzelfde kun je zeggen van biologisch dynamische winkels, die verkopen allemaal extracten en preparaten die bewezen gevaarlijk zijn. Belladonna bijvoorbeeld, maar zo is er veel meer.
Lees de edit nog maar even. Er is neits onzinnigs aan. Bovendien gebruik je een drogreden. Je speelt de hele discussie naar dit ene zinnetje. De rest vergeet je maar even.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het was jouw stelling en hij klopt gewoon niet. wat je er nu allemaal bijsleept is onzinnig.
ik reageerde op jouw stelling. loopt niet zo te wurmen man.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:03 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Lees de edit nog maar even. Er is neits onzinnigs aan. Bovendien gebruik je een drogreden. Je speelt de hele discussie naar dit ene zinnetje. De rest vergeet je maar even.
Ik ook hoorquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik zal er wel over nadenken![]()
eigenlijk ben ik een beetje verlegenzou je niet zeggen maar is toch zo
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |