Ik maak zelf ook graag chocola, chocolate chips en walnoten. Daar prak ik dan een banaan doorheen. Zorgen dat je geen brokjes meer hebt.. Ik zal het recept dat ik daarvoor als basis neem wel eens opsnorren.quote:Op zondag 6 mei 2012 09:27 schreef minilot het volgende:
Oooo, bijna vergeten!
Ook al vaker in CUL en LIF voorbijgekomen: de plantaardige & rauwe brownie! Makkelijk te maken van pure ingrediënten, en propvol met superhandig voedingsstoffen. Twee happen en je chocoladebehoefte is minstens een week lang bevredigd! Wel zorgen voor goede plakkerige medjool-dadels. Van die droge, suffe dadels, daar lukt het niet goed mee.
(Sowieso, medjooldadels = godenvoedsel!)
(/stokpaardje)
Recept
[ afbeelding ]
Medjool dadelsquote:Op zondag 6 mei 2012 09:27 schreef minilot het volgende:
Oooo, bijna vergeten!
Ook al vaker in CUL en LIF voorbijgekomen: de plantaardige & rauwe brownie! Makkelijk te maken van pure ingrediënten, en propvol met superhandig voedingsstoffen. Twee happen en je chocoladebehoefte is minstens een week lang bevredigd! Wel zorgen voor goede plakkerige medjool-dadels. Van die droge, suffe dadels, daar lukt het niet goed mee.
(Sowieso, medjooldadels = godenvoedsel!)
(/stokpaardje)
Recept
[ afbeelding ]
[..]
O, ik kan het geloof ik wel op alles eten dat gewoon een beetje extra hartigheid nodig heeft. Ik vind het reuze lekker!
Ga ik zeker doenquote:Op zondag 6 mei 2012 09:27 schreef jerney het volgende:
[..]
Die van vegusto
Maar experimenteer gerust ook met edelgist en ontdek wat je zelf het lekkerst vindt.
Klopt, maar je kunt ze erg lang bewaren en je hebt er niet veel van nodig!quote:
Ik kan ze niet bewaren, daar vind ik ze veel te lekker voorquote:Op zondag 6 mei 2012 09:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Klopt, maar je kunt ze erg lang bewaren en je hebt er niet veel van nodig!
Bedankt voor de aanvulling. Wilde al naar Aldi gaan komende weekquote:Op zondag 6 mei 2012 01:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Vergissing de notenburgers komen van C1000![]()
Maar bij de Aldi hebben ze wel lekkere Groenteburgers, heb ik nu even niet in huis dus kan niet
alles voor je nakijken wat erin zit, maar Vegetarisch zijn ze wel![]()
Tja voordat je straks bij de Aldi naar notenburgers loopt te zoeken
Ja ol zag het al voor mequote:Op zondag 6 mei 2012 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bedankt voor de aanvulling. Wilde al naar Aldi gaan komende week. Helaas geen C1000 in de buurt maar daar verzin ik wel iets op. Enig idee of die notenburgers in te vriezen zijn?
Wacht maar dat komt hier ook nog wel !quote:Op zondag 6 mei 2012 11:24 schreef prinseszondererwt het volgende:
In de zomer gaan wij weer op vakantie naar Groot-Britannië, daar kom ik altijd kilo's aan... Zoveel vega-keus, bij thuiskomst voel me altijd een beetje zielig.
AH ! Goed om te weten !quote:Op zondag 6 mei 2012 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fann, die vegaburgers van AH zijn in ieder geval wel in te vriezen![]()
Ah... dat is een goede link vooral dit gedeelte....quote:Op zondag 6 mei 2012 11:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.proud2bme.nl/Proud2Cook/Zelf_een_Veggieburger_maken!
ziet er heel goed uit, volgende week een keer mee aan de slag dank !quote:Op zondag 6 mei 2012 12:29 schreef minilot het volgende:
Burgers gewoon zelf maken, dan weet je in elk geval precies wat erin gaat én je hoeft alleen maar even langs de supermarkt!![]()
Voor wie olijven lekker vindt: dit zijn vrij geniale burgers ->
[ afbeelding ]
Olive lentil burgers - The Post Punk Kitchen
Hier maak ik zelf mijn zeer van koeienburgers houdende lief blij mee.![]()
FYI op de burgers van Lidl staat ook dat je ze kan invriezen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als we ze toch kunnen invriezen, kunnen we inslaan ook
Zitten daar niet luizen in? (karmijn)quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dit zijn echt zulke lekkere sapjes![]()
http://www.healthypeople.nl/
Ik denk dat dit mijn favo is![]()
[ afbeelding ]
Ja die heb ik ook eens gehad. Wel lekker. Ik vind die van Bruno Fisher ook wel lekker.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:21 schreef jerney het volgende:
Er zijn verschillende veganistische mayonaises inderdaad. Die van de Rit smaakt verschrikkelijk stoffig, bweuh. Maar veganaise is heel lekker en romig. Maar ik ben die vooralsnog alleen in Terasana in Antwerpen tegengekomen. Misschien ook wel online te vinden, maar ik zou niet weten waar.
Bij radixversandt.de had ik er laatst een gekocht en dat smaakte naar fritessaus.
[ afbeelding ]
Dat geld voor iedereenquote:[b]Op
In vlees zitten een aantal stoffen die belangrijk zijn voor je lichaam, zoals Eiwitten, IJzer, B-Vitaminen (waaronder B12) en Zink. Als je vegetarisch eet, moet je er dus goed op letten dat je deze stoffen toch binnenkrijgt.
waar haal jij je b12 vandaan danquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik dacht (en denk) dat ik behoorlijk gevarieerd en gezond eet, ook neem ik veel vervangers die vlees en zuivel goed zouden moeten kunnen vervangen. Toch werd vorige week een flink tekort een vitamine D en een vrij lage B12-waarde geconstateerd. Toch maar aan de supplementen dus. Ik was wel teleurgesteld eigenlijk, was/ben overtuigd van mijn eetpatroon...
Vit. D tekort:quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik dacht (en denk) dat ik behoorlijk gevarieerd en gezond eet, ook neem ik veel vervangers die vlees en zuivel goed zouden moeten kunnen vervangen. Toch werd vorige week een flink tekort een vitamine D en een vrij lage B12-waarde geconstateerd. Toch maar aan de supplementen dus. Ik was wel teleurgesteld eigenlijk, was/ben overtuigd van mijn eetpatroon...
ah zou best kunnenquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:01 schreef TechXP het volgende:
[..]
Zitten daar niet luizen in? (karmijn)
mooi !quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
FYI op de burgers van Lidl staat ook dat je ze kan invriezen.
Ik ben nu 18 jaar vegetarier, dus op alle vragen ja/nee indien van toepassing. Wilde met mijn post aangeven dat letten op de pitamientjes wel echt slim is, ook al eet je goed en gevarieerd. Ik neem nu vega-vitamientjes. http://www.vitaminstore.n(...)nen/P558?newheader=1quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:48 schreef TechXP het volgende:
[..]
Vit. D tekort:
Kom je vaak genoeg buiten in de zon? Eet je producten verrijkt met vitamine D? Eet je margarines?
Vit. B12/vit. D:
Consumeer je regelmatig alcohol? Rook je? Gebruik je producten (bepaalde zeewieren e.d.) waar b12 analogen in zitten die gewone opname van goede b12 remmen?
B12 tekort kan ook ontstaan door genetisch defect. Lage Vit. D is best wel gewoon onder de NL bevolking.
Ik neem deze http://www.fonteine.com/spirulina_alg.htmlquote:Op donderdag 10 mei 2012 22:09 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Ik ben nu 18 jaar vegetarier, dus op alle vragen ja/nee indien van toepassing. Wilde met mijn post aangeven dat letten op de pitamientjes wel echt slim is, ook al eet je goed en gevarieerd. Ik neem nu vega-vitamientjes. http://www.vitaminstore.n(...)nen/P558?newheader=1
Kan juist b12 tekort versterken door opname te remmen van 'goede' B12. Is een B12 analoog wat daar in zit. Is niet aan te raden dus.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 02:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik neem deze http://www.fonteine.com/spirulina_alg.html
Gewoon bij het kruidvat te koop.
Die van Bruno Fischer ben ik nog nergens tegengekomen. Hoe smaakt die?quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:10 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook eens gehad. Wel lekker. Ik vind die van Bruno Fisher ook wel lekker.
Die van de afbeelding kan je binnenkort trouwens in een nieuwe 100% plantaardige webshop bestellen. Tenminste ik geloof dat die ook aangeboden gaat worden erin.
Nu ja, zullen we het erop houden dat iedereen weer een andere reden heeft om sommige dingenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:03 schreef TechXP het volgende:
[..]
Kan juist b12 tekort versterken door opname te remmen van 'goede' B12. Is een B12 analoog wat daar in zit. Is niet aan te raden dus.
Ja die verzendkosten altijd, dat maakt het allemaal zo duurquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:09 schreef jerney het volgende:
[..]
Die van Bruno Fischer ben ik nog nergens tegengekomen. Hoe smaakt die?
Ohh een nieuwe webshopIk hoop dat ze een beetje redelijk gaan zijn met hun verzendkosten, ook naar België.
Laat je het ons weten als hij in de lucht is?
Ik zie dat jij ook een topic hebt Fok! VeggieChallengequote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:03 schreef TechXP het volgende:
[..]
Kan juist b12 tekort versterken door opname te remmen van 'goede' B12. Is een B12 analoog wat daar in zit. Is niet aan te raden dus.
Goedquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:09 schreef jerney het volgende:
Die van Bruno Fischer ben ik nog nergens tegengekomen. Hoe smaakt die?
Eigenaar is wel regelmatig in België, dus wellicht valt er mss nog wel eens wat te regelen ofzo.quote:Ohh een nieuwe webshopIk hoop dat ze een beetje redelijk gaan zijn met hun verzendkosten, ook naar België.
Laat je het ons weten als hij in de lucht is?
Ik waarschuw alleen even, omdat je het iig niet als b12 bron moet zien. Ken zelf veganisten die dit nemen als b12 bron, maar dat is gewoon dom doen. Maar ja.. domme veganisten heb je ookquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nu ja, zullen we het erop houden dat iedereen weer een andere reden heeft om sommige dingen
wel of niet te eten, en sommige mensen andere dingen nodig hebben om bepaalde aanvullende
pitamientjes te slikken?
Als iemand vlees eet boeit het mij niet zo of dat gangbaar of biologisch is. Dat minieme verschil vind ik niet echt noemenswaardig. Ik heb liever dan dat ze bewust minder vlees etenquote:Ik denk dat de mensen hier in ieder geval bewuster zijn wat ze wel en niet eten dan de mensen die zo maar lukraak zich volstoppen met van alles en nog wat, sommige mensen eten bewust
vlees (ik hoop dan wel dat dat Biologisch vlees is) maar als ze ervoor kiezen om al die rotzooi uit
de Bio Industrie te eten vind ik het ook best, alleen hoop ik niet dat ze hier dan komen trollen.
Fok! zonder trollen is gewoon geen Fok!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Maar je ziet ook dat de trolletjes daar gretig op afkomen, tis Fok heh...![]()
Wat zou jou advies zijn om erbij te slikken?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:57 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik waarschuw alleen even, omdat je het iig niet als b12 bron moet zien. Ken zelf veganisten die dit nemen als b12 bron, maar dat is gewoon dom doen. Maar ja.. domme veganisten heb je ook
Wat betreft ijzer heeft het geloof wel een hoge waarde. Maar als je b12 tekort ontwikkeld kan je ook weer denken dat het ligt aan ijzertekort mbt overeenkomende symptomen. En die analogen kunnen geloof ook doen laten denken dat je b12 niveau hoog genoeg ligt, dus kan een b12 tekort maskeren.
[..]
Ik zou sowieso gewoon b12 er dan naast slikken en/of voldoende met b12 verrijkte producten.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wat zou jou advies zijn om erbij te slikken?
Want ik wil dit wel blijven slikken, maar daar heb ik echt een hele goede reden voor,
dus als ik die Spirulina blijf slikken hoe zou ik dan alsnog mijn B12 op pijl kunnen houden?
Iets dat elkaar niet ''bijt'' zeg maar...
Maar hier staat weer iets andersquote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:14 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik zou sowieso gewoon b12 er dan naast slikken en/of voldoende met b12 verrijkte producten.
Er is nog wel veel onduidelijk over die b12 analogen. Sommige zeggen dat het gewoon niet opgenomen wordt en sommige dat het goede b12 opname verhindert. Dus wat dat betreft zou je het 'safe' kunnen spelen door gewoon voldoende goede b12 binnen te krijgen ook.
Soort slasaus dusquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:53 schreef TechXP het volgende:
[..]
GoedMaar meer een mayo voor in salade ofzo. maar als frietsaus ook lekker
Wel wat wateriger dan die van De Rit, Plamil e.d.
[..]
Eigenaar is wel regelmatig in België, dus wellicht valt er mss nog wel eens wat te regelen ofzo.
Ah... ik weet niet of de super die hier heeft maar ik zal eens zoekenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:53 schreef jerney het volgende:
Probeer eens amandelmelk. Ik hoor enthousiaste reacties over die van Alpro.
ah... die ken ik niet, maar ik heb voor ''gezonde tussendoortjes''quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:58 schreef jerney het volgende:
Ohja, noten!
Ik vind nut break van Molenaartje erg lekker.
[ afbeelding ]
oe.. ijskoffie die kende ik nog niet !quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:18 schreef Maria2.0 het volgende:
De Alpro sojamelk normaal en light zijn in de aanbieding bij de C1000 voor 1 euro. Heb maar een pak meegenomen en meteen de Alpro latte macchiato sojamelk![]()
Ben gek op ijskoffie dus ik ben erg benieuwd of dit enigszins te pruimen is.
Nee die komt inderdaad niet voor op de lijst met schadelijke E-nummers.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:07 schreef Erasmo het volgende:
Er zit anders gewoon citroenzuur(E330) door die cola. Iets hoeft niet perse slecht te zijn omdat het een e-nummer is.
Als je het zo bekijkt kan je eigenlijk niks meer etenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee die komt inderdaad niet voor op de lijst met schadelijke E-nummers.
http://mens-en-gezondheid(...)lijke-e-nummers.html
Leuk gedaan, maar om vanuit België naar Amsterdam te gaan voor een vol=vol systeem, zie ik niet zo zitten.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:57 schreef TechXP het volgende:
Komen jullie trouwens ook hier heen?
http://www.viva-las-vegas.nl/food-festival/
http://www.facebook.com/events/416587201686708/
Overdag lekker plantaardig eten, 's avonds voetjes van de vloer
Ja, maar ik had het niet over de cola.. En citroenzuur baart me niet direct zorgen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:07 schreef Erasmo het volgende:
Er zit anders gewoon citroenzuur(E330) door die cola. Iets hoeft niet perse slecht te zijn omdat het een e-nummer is.
De vol=vol is alleen voor feestavond 's avonds, maar als je een kaartje koopt in voorverkoop zit het goed hoorquote:Op zaterdag 12 mei 2012 07:55 schreef jerney het volgende:
Leuk gedaan, maar om vanuit België naar Amsterdam te gaan voor een vol=vol systeem, zie ik niet zo zitten.
Bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:57 schreef TechXP het volgende:
Dat is alleen vanaf 23.00.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 07:55 schreef jerney het volgende:
[..]
Leuk gedaan, maar om vanuit België naar Amsterdam te gaan voor een vol=vol systeem, zie ik niet zo zitten.
quote:Voor de workshops en de Vege-Q is er een aparte prijs. Binnenkort kan je tickets bestellen via www.viva-las-vegas.nl
Had ik best heen gewild, maar helaas moet ik die zaterdag werken en kan ik geen vrij krijgenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:57 schreef TechXP het volgende:
Ah ja, ik zie het. Ik had niet goed gelezen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:15 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip
[..]
Dat is alleen vanaf 23.00.
Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of je voor de vege-Q en workshops apart moet betalen:
[..]
Ik naar C1000 hebben geen Alpro latte macchiato sojamelk te vindenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:18 schreef Maria2.0 het volgende:
De Alpro sojamelk normaal en light zijn in de aanbieding bij de C1000 voor 1 euro. Heb maar een pak meegenomen en meteen de Alpro latte macchiato sojamelk![]()
Ben gek op ijskoffie dus ik ben erg benieuwd of dit enigszins te pruimen is.
Met gesmolten cheddar en mayo en mosterd omnomquote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik heb wel de soja knakworstjes gekocht bij AH, kijken of ik daar een lekkere
Hotdog mee kan maken![]()
kook iets uit de indiase vegetarische keuken. altijd lekkerquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Oké, vleesfannaat in dit topic,...
Ik krijg binnenkort vegetarische (of veganist weet niet zeker) gasten te eten en wil uiteraard een goede maal neerzetten. En om nu gewoon ''regulier'' te koken en het vlees maar vervangen door vleesvervangers vind ik helemaal niks.
Het enige vega-gerecht wat ik zo ken is gevulde portobello of gevulde paprika. Maar wilde eens wat anders proberen. Iemand een goed gerecht voor lekker uitgebreid eten.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
waar haal jij je b12 vandaan dan
Over B12...quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:57 schreef Spanky78 het volgende:
En daarom is uiteindelijk voor mensen zelf wél vlees eten het emest gezond. Bio-industrie of niet.
quote:Veel vlees- en zuiveletende mensen krijgen op dit moment overigens niet minder vitamine B12 van farmaceutische herkomst binnen dan pil-slikkende veganisten!
In de bio-industrie wordt B12 namelijk kunstmatig toegevoegd aan het voer. Anders zou de mens die vlees eet, te weinig B12 binnen krijgen.
Ik ga er ook nog even over nadenken. Eerst even kijken wat het allemaal kost ook. Maar het lijkt me wel leukquote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:47 schreef jerney het volgende:
[..]
Ah ja, ik zie het. Ik had niet goed gelezen.Misschien gaan we wel die kant op dan, denk er nog even over na.
dus die potjes kan ik weer wegpleuren?quote:
Nah... ik was niet echt van plan te gaan hoorquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:52 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Ik ga er ook nog even over nadenken. Eerst even kijken wat het allemaal kost ook. Maar het lijkt me wel leuk
Nee, je moet juist wel B12 slikken of ietsquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
dus die potjes kan ik weer wegpleuren?![]()
Heb ik toch het verkeerde tassie verloren
[..]
Nah... ik was niet echt van plan te gaan hoormaar ik bedoelde meer waarom
kan je je alleen aanmelden via facebook? Niet iedereen heeft Facebook toch?
Of wel?dan loop ik misschien achter dat kan ook
ah.. dus wel slikkenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:09 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Nee, je moet juist wel B12 slikken of iets![]()
Wel klote van die tas, zonde!
Ik heb ook geen facebookhoor
Maar kaarten zijn binnenkort ook via de website te bestellen...
Het was trouwens een reactie op jerney...![]()
Gelukkig maarquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ah.. dus wel slikkenoké ze staan er nog, 2 potjes, effe kijken wat het doet ,
jah....... zonde van die andere taswas balen
![]()
maar ik heb mijn worstjes nog![]()
en ja weet ikdat het een reactie op jerney was bedoel ik, niet dat je ook kaarten via
de website kon bestellen, dat is me dan intgaan, ik neem straks wel een pilletje![]()
Ik zal er wel over nadenkenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:27 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Gelukkig maar![]()
Haha! Neem jij maar een lekker pilletje zoEn misschien krijg je na een paar pilletjes toch nog zin om te gaan...
![]()
Jeutje wat een slechte link. Met daarin bewezen onzin. Niet alle e-nummers zijn geheel vrij van effecten, maar niet in normale hoeveelheden. Met name sommige kleurstoffen en technische toevoegingen kun je wel over twijfelen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee die komt inderdaad niet voor op de lijst met schadelijke E-nummers.
http://mens-en-gezondheid(...)lijke-e-nummers.html
zoek maar eens op transvetzuren en herhaal je verhaaltje dan nog eens zonder het schaamrood op je kakenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jeutje wat een slechte link. Met daarin bewezen onzin. Niet alle e-nummers zijn geheel vrij van effecten, maar niet in normale hoeveelheden. Met name sommige kleurstoffen en technische toevoegingen kun je wel over twijfelen.
Probleem is dat hierbij de wetenschappelijke onderzoeken worden geinterpreteerd door mensen die er echt geen reet van snappen.
De voedingsindustrie is niet heilig, maar bewust klanten vergiftigen gebeurt niet.
Ik heb het toch niet voer transvetzuren toch? En ook zeg ik erbij dat de industrie zeker neit heilig is. Maar e-nummers zijn gemiddeld genomen stukken veiliger dan de supplementen uit jouw biologisch dynamische winkel! En als je dat niet gelooft ga je nog eens lezen over diverse alkaloiden, of gifstoffen uit schimmels (aflatoxinen, patulinen etc) die met name voorkomen op onbespoten voedsel.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zoek maar eens op transvetzuren en herhaal je verhaaltje dan nog eens zonder het schaamrood op je kaken
De voedingsindustrie is niet heilig, maar bewust klanten vergiftigen gebeurt niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet voer transvetzuren toch?
Is puur om te weten hoeveel er ongeveer komen. Niet verplicht hoor.quote:en TechXP aanmelden via Facebook? Ik heb geen Facebook !
Dat heb je als vega na zoveel jaar ook wel genoeg van gehadquote:Het enige vega-gerecht wat ik zo ken is gevulde portobello of gevulde paprika.
Transvet is enorm teruggedrongen. Vrijwel zonder regegeving.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
De voedingsindustrie is niet heilig, maar bewust klanten vergiftigen gebeurt niet.
Van producten met methylcellulose (E461) krijg ik altijd buikpijn. Kan daarom die Alpro vegaburgers niet goed verdragen.quote:De voedingsindustrie is niet heilig, maar bewust klanten vergiftigen gebeurt niet.
Juistem. een beetje nuance is erg prettig. En van paprika kun je ook buikpijn krijgen (schilletjes).quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:40 schreef TechXP het volgende:
[..]
Van producten met methylcellulose (E461) krijg ik altijd buikpijn. Kan daarom die Alpro vegaburgers niet goed verdragen.
Ben ook niet eens met alles wat daar over e-nummers staat. Sommige dingen zijn ook wat kan gebeuren bij enorme hoeveelheden. En daarnaast zijn veel van die cijfers gebaseerd op proefdieronderzoek. En dat is sowieso zeer onbetrouwbaar om 1 op 1 op mensen te extrapoleren.
de stelling was dat ze je niet bewust vergiftigen. dat gebeurt dus wel, zolang ze het idee hebben dat ze ermee weg kunnen komen. transvet wordt vaak bewust toegevoegd, het komt in de natuur nauwelijks voor.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:38 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Transvet is enorm teruggedrongen. Vrijwel zonder regegeving.
Het verdient geen schoonheidsprijs hoe ermee is omgegaan en ik ben ook niet de industrie, noch voel ik enige verantwoordelijkheid hiervoor. En als je niet alleen maar shitzooi vreet dan ga je niet direct dood aan een beetje transvet. Dan is zelf je voedsel conserveren gevaarlijker!
Zoek eens op vegan op www.foodgawker.comquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik krijg binnenkort vegetarische (of veganist weet niet zeker) gasten te eten en wil uiteraard een goede maal neerzetten. En om nu gewoon ''regulier'' te koken en het vlees maar vervangen door vleesvervangers vind ik helemaal niks.
Het enige vega-gerecht wat ik zo ken is gevulde portobello of gevulde paprika. Maar wilde eens wat anders proberen. Iemand een goed gerecht voor lekker uitgebreid eten.
Je hebt het over ''organic frisdrank'', daar valt dus ook cola onder. En de enige reden dat ik die post schrijf is om aan te tonen dat e-nummers niet perse slecht of eng hoeven te zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 08:06 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, maar ik had het niet over de cola.. En citroenzuur baart me niet direct zorgen.
Zodra er achter werd gekomen hoe slecht het was zagen zelfs veel commerciele partijen in dat dit anders moest. Dit was dus geen bewust vergiftigen, maar onbewust ongezonde stoffen toevoegen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de stelling was dat ze je niet bewust vergiftigen. dat gebeurt dus wel, zolang ze het idee hebben dat ze ermee weg kunnen komen. transvet wordt vaak bewust toegevoegd, het komt in de natuur nauwelijks voor.
Als ik jou was zou ik eerst kijken of er nou wel of geen veganisten bijzitten, want dan heb je wellicht veel meer mogelijkheden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:23 schreef Kandijfijn het volgende:
het was jouw stelling en hij klopt gewoon niet. wat je er nu allemaal bijsleept is onzinnig.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zodra er achter werd gekomen hoe slecht het was zagen zelfs veel commerciele partijen in dat dit anders moest.
In het algemeen heeft de voedingsmiddelenindustrie heel lang gewerkt aan voldoende voedsel voor weinig maken, we komen uit een tijd waar voedsel aaltijd nog schaars was (en soms nog is). Pas alter werd duidelijk dat het niet allemaal altijd even gezond was.
Maar dan nog. Hetzelfde kun je zeggen van biologisch dynamische winkels, die verkopen allemaal extracten en preparaten die bewezen gevaarlijk zijn. Belladonna bijvoorbeeld, maar zo is er veel meer.
Lees de edit nog maar even. Er is neits onzinnigs aan. Bovendien gebruik je een drogreden. Je speelt de hele discussie naar dit ene zinnetje. De rest vergeet je maar even.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het was jouw stelling en hij klopt gewoon niet. wat je er nu allemaal bijsleept is onzinnig.
ik reageerde op jouw stelling. loopt niet zo te wurmen man.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:03 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Lees de edit nog maar even. Er is neits onzinnigs aan. Bovendien gebruik je een drogreden. Je speelt de hele discussie naar dit ene zinnetje. De rest vergeet je maar even.
Ik ook hoorquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik zal er wel over nadenken![]()
eigenlijk ben ik een beetje verlegenzou je niet zeggen maar is toch zo
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |