abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111395916
Ik dacht (en denk) dat ik behoorlijk gevarieerd en gezond eet, ook neem ik veel vervangers die vlees en zuivel goed zouden moeten kunnen vervangen. Toch werd vorige week een flink tekort een vitamine D en een vrij lage B12-waarde geconstateerd. Toch maar aan de supplementen dus. Ik was wel teleurgesteld eigenlijk, was/ben overtuigd van mijn eetpatroon...
pi_111395951
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik dacht (en denk) dat ik behoorlijk gevarieerd en gezond eet, ook neem ik veel vervangers die vlees en zuivel goed zouden moeten kunnen vervangen. Toch werd vorige week een flink tekort een vitamine D en een vrij lage B12-waarde geconstateerd. Toch maar aan de supplementen dus. Ik was wel teleurgesteld eigenlijk, was/ben overtuigd van mijn eetpatroon...
waar haal jij je b12 vandaan dan
pi_111396343
Ik eet een behoorlijke hoeveelheid kaas, vleesvervangers verrijkt met B12 en met B12 verrijkte soja- en rijstmelk.
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:48:41 #229
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111396770
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Vit. D tekort:
Kom je vaak genoeg buiten in de zon? Eet je producten verrijkt met vitamine D? Eet je margarines?

Vit. B12/vit. D:
Consumeer je regelmatig alcohol? Rook je? Gebruik je producten (bepaalde zeewieren e.d.) waar b12 analogen in zitten die gewone opname van goede b12 remmen?

B12 tekort kan ook ontstaan door genetisch defect. Lage Vit. D is best wel gewoon onder de NL bevolking.
pi_111397086
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:01 schreef TechXP het volgende:

[..]

Zitten daar niet luizen in? (karmijn)
ah zou best kunnen :')

Oorsprong:
Natuurlijke rode kleurstof, gewonnen uit de schildluis Dactylopius coccus,
die leeft op verschillende soorten schijfcactussen. E120 is de pure kleurstof,
E120 (ii) het ruwe extract

Nah.. jah die troep zit ook op die roze koeken, is dus niet geheel vegetarisch
misschien maar wel lekker én gezond, voor een beetje kleurstof uit een schildluis
ben ik niet bang, is vast Biologisch dusssssssssss :P
pi_111397140
En daarom is uiteindelijk voor mensen zelf wél vlees eten het emest gezond. Bio-industrie of niet.
Whatever...
pi_111397146
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

FYI op de burgers van Lidl staat ook dat je ze kan invriezen.
mooi ! :D
pi_111397432
nog effe een leuke website spammen

http://www.olijfolie.lu/p(...)ruidenolijfolie/p-1/

niet alleen voor lekker en gezond eten maar ook voor lekker en gezond smeren

producten waar je je mee kan wassen zonder dat je gezicht eraf valt :P

dus:

ZONDER MINERAALOLIE
ZONDER VASELINE
ZONDER PROPYLEEN GLYCOL
ZONDER SILICONEN
ZONDER PARABENEN

http://www.olijfolie.lu/p(...)ezicht/p-1/FAC1.html
pi_111397775
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:48 schreef TechXP het volgende:

[..]

Vit. D tekort:
Kom je vaak genoeg buiten in de zon? Eet je producten verrijkt met vitamine D? Eet je margarines?

Vit. B12/vit. D:
Consumeer je regelmatig alcohol? Rook je? Gebruik je producten (bepaalde zeewieren e.d.) waar b12 analogen in zitten die gewone opname van goede b12 remmen?

B12 tekort kan ook ontstaan door genetisch defect. Lage Vit. D is best wel gewoon onder de NL bevolking.
Ik ben nu 18 jaar vegetarier, dus op alle vragen ja/nee indien van toepassing. Wilde met mijn post aangeven dat letten op de pitamientjes wel echt slim is, ook al eet je goed en gevarieerd. Ik neem nu vega-vitamientjes. http://www.vitaminstore.n(...)nen/P558?newheader=1
pi_111407078
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:09 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Ik ben nu 18 jaar vegetarier, dus op alle vragen ja/nee indien van toepassing. Wilde met mijn post aangeven dat letten op de pitamientjes wel echt slim is, ook al eet je goed en gevarieerd. Ik neem nu vega-vitamientjes. http://www.vitaminstore.n(...)nen/P558?newheader=1
Ik neem deze http://www.fonteine.com/spirulina_alg.html
Gewoon bij het kruidvat te koop.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:03:16 #236
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111409178
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 02:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik neem deze http://www.fonteine.com/spirulina_alg.html
Gewoon bij het kruidvat te koop.
Kan juist b12 tekort versterken door opname te remmen van 'goede' B12. Is een B12 analoog wat daar in zit. Is niet aan te raden dus.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:09:13 #237
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111409260
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:10 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ja die heb ik ook eens gehad. Wel lekker. Ik vind die van Bruno Fisher ook wel lekker.

Die van de afbeelding kan je binnenkort trouwens in een nieuwe 100% plantaardige webshop bestellen. Tenminste ik geloof dat die ook aangeboden gaat worden erin.
Die van Bruno Fischer ben ik nog nergens tegengekomen. Hoe smaakt die?

Ohh een nieuwe webshop O+ Ik hoop dat ze een beetje redelijk gaan zijn met hun verzendkosten, ook naar België. :)
Laat je het ons weten als hij in de lucht is? *O*
pi_111409290
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:03 schreef TechXP het volgende:

[..]

Kan juist b12 tekort versterken door opname te remmen van 'goede' B12. Is een B12 analoog wat daar in zit. Is niet aan te raden dus.
Nu ja, zullen we het erop houden dat iedereen weer een andere reden heeft om sommige dingen
wel of niet te eten, en sommige mensen andere dingen nodig hebben om bepaalde aanvullende
pitamientjes te slikken?

Ik denk dat de mensen hier in ieder geval bewuster zijn wat ze wel en niet eten dan de mensen
die zo maar lukraak zich volstoppen met van alles en nog wat, sommige mensen eten bewust
vlees (ik hoop dan wel dat dat Biologisch vlees is) maar als ze ervoor kiezen om al die rotzooi uit
de Bio Industrie te eten vind ik het ook best, alleen hoop ik niet dat ze hier dan komen trollen.

Maar ja, het blijft FOK dus er zal er zo af en toe wel eentje tussen zitten, ik word er in ieder
geval niet warm of koud meer van, hun lichaam hun keuze ...
pi_111409333
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:09 schreef jerney het volgende:

[..]

Ohh een nieuwe webshop O+ Ik hoop dat ze een beetje redelijk gaan zijn met hun verzendkosten, ook naar België. :)
Ja die verzendkosten altijd, dat maakt het allemaal zo duur :X daarom zoek in ook
zoveel mogelijk alternatieven die wel gewoon in de winkel te koop zijn, voor mij is
dan dan in Nederland en voor jou weer in België en da's toch wel een stukkie fietsen
hoor :')
pi_111409574
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:03 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik zie dat jij ook een topic hebt Fok! VeggieChallenge

Leuk ! :Y

Maar je ziet ook dat de trolletjes daar gretig op afkomen, tis Fok heh... :P

Maar misschien komen er ook nog leuke reacties, ik ga dat filmpje effe bekijken (8>
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:53:43 #241
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111410352
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:09 schreef jerney het volgende:
Goed :) Maar meer een mayo voor in salade ofzo. maar als frietsaus ook lekker :) Wel wat wateriger dan die van De Rit, Plamil e.d.

quote:
Eigenaar is wel regelmatig in België, dus wellicht valt er mss nog wel eens wat te regelen ofzo.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:57:46 #242
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111410463
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nu ja, zullen we het erop houden dat iedereen weer een andere reden heeft om sommige dingen
wel of niet te eten, en sommige mensen andere dingen nodig hebben om bepaalde aanvullende
pitamientjes te slikken?
Ik waarschuw alleen even, omdat je het iig niet als b12 bron moet zien. Ken zelf veganisten die dit nemen als b12 bron, maar dat is gewoon dom doen. Maar ja.. domme veganisten heb je ook ;)

Wat betreft ijzer heeft het geloof wel een hoge waarde. Maar als je b12 tekort ontwikkeld kan je ook weer denken dat het ligt aan ijzertekort mbt overeenkomende symptomen. En die analogen kunnen geloof ook doen laten denken dat je b12 niveau hoog genoeg ligt, dus kan een b12 tekort maskeren.

quote:
Ik denk dat de mensen hier in ieder geval bewuster zijn wat ze wel en niet eten dan de mensen die zo maar lukraak zich volstoppen met van alles en nog wat, sommige mensen eten bewust
vlees (ik hoop dan wel dat dat Biologisch vlees is) maar als ze ervoor kiezen om al die rotzooi uit
de Bio Industrie te eten vind ik het ook best, alleen hoop ik niet dat ze hier dan komen trollen.
Als iemand vlees eet boeit het mij niet zo of dat gangbaar of biologisch is. Dat minieme verschil vind ik niet echt noemenswaardig. Ik heb liever dan dat ze bewust minder vlees eten :)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:58:38 #243
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111410480
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Maar je ziet ook dat de trolletjes daar gretig op afkomen, tis Fok heh... :P
Fok! zonder trollen is gewoon geen Fok!
pi_111410664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:57 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik waarschuw alleen even, omdat je het iig niet als b12 bron moet zien. Ken zelf veganisten die dit nemen als b12 bron, maar dat is gewoon dom doen. Maar ja.. domme veganisten heb je ook ;)

Wat betreft ijzer heeft het geloof wel een hoge waarde. Maar als je b12 tekort ontwikkeld kan je ook weer denken dat het ligt aan ijzertekort mbt overeenkomende symptomen. En die analogen kunnen geloof ook doen laten denken dat je b12 niveau hoog genoeg ligt, dus kan een b12 tekort maskeren.

[..]

Wat zou jou advies zijn om erbij te slikken?
Want ik wil dit wel blijven slikken, maar daar heb ik echt een hele goede reden voor,
dus als ik die Spirulina blijf slikken hoe zou ik dan alsnog mijn B12 op pijl kunnen houden?

Iets dat elkaar niet ''bijt'' zeg maar...
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:14:09 #245
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111410885
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wat zou jou advies zijn om erbij te slikken?
Want ik wil dit wel blijven slikken, maar daar heb ik echt een hele goede reden voor,
dus als ik die Spirulina blijf slikken hoe zou ik dan alsnog mijn B12 op pijl kunnen houden?

Iets dat elkaar niet ''bijt'' zeg maar...
Ik zou sowieso gewoon b12 er dan naast slikken en/of voldoende met b12 verrijkte producten.

Er is nog wel veel onduidelijk over die b12 analogen. Sommige zeggen dat het gewoon niet opgenomen wordt en sommige dat het goede b12 opname verhindert. Dus wat dat betreft zou je het 'safe' kunnen spelen door gewoon voldoende goede b12 binnen te krijgen ook.
pi_111411086
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:14 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik zou sowieso gewoon b12 er dan naast slikken en/of voldoende met b12 verrijkte producten.

Er is nog wel veel onduidelijk over die b12 analogen. Sommige zeggen dat het gewoon niet opgenomen wordt en sommige dat het goede b12 opname verhindert. Dus wat dat betreft zou je het 'safe' kunnen spelen door gewoon voldoende goede b12 binnen te krijgen ook.
Maar hier staat weer iets anders -O- , ik zat alweer te googelen :') , want als er tips komen neem
ik die écht wel serieus !

http://mens-en-gezondheid(...)oorzaak-voeding.html

Ik dat ik de dokter even aan zijn mouw ga schudden.

Diagnose en behandeling vitamine B12-tekort
De arts zal door middel van bloedonderzoek het vitamine B12-gehalte bepalen.
Aanvullend bloedonderzoek en/of een Schillingtest - een geneeskundig onderzoek waarbij wordt
onderzocht of een patiënt vitamine B12 kan opnemen - en/of een gastroscopie -een inwendig
onderzoek van de maag - kunnen worden uitgevoerd teneinde de oorzaak van het tekort vast te stellen.

Vitamine b12 injecties en vitamine B12 supplement
De behandeling van een vitamine B12-tekort is afhankelijk van de de ernst en de oorzaak van de
klachten.

Bij een tekort aan intrinsic factor, zal vitamine B12 via een injectie direct in de bloedbaan gebracht
worden.

Orale toediening van vitamine B12 heeft geen zin, aangezien het lichaam dit niet opneemt.
Vaak zal de patiënt levenslang injecties moeten krijgen.

Indien het maagslijmvlies wel voldoende intrinsic factor aanmaakt, dan kan extra inname van
vitamine B12 volstaan, via injecties of voedingssupplementen.

Ook zal men proberen de oorzaak van het tekort te achterhalen en weg te nemen.

Anders geven ze me maar af en toe een shotje :+

ik eet trouwens wel zuivelprocucten en eieren, maar ik zal voor de zekerheid alvast een
potje B12 pillentjes halen, van de klachten die daar staan heb ik geen last, behalve
af en toe behoorlijk vergeetachtig :') maar dat kan ook de leeftijd zijn :P

http://www.vegetariers.nl(...)taminen/vitamine-b12

[ Bericht 10% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 11-05-2012 10:31:20 ]
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:44:48 #247
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111411590
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:53 schreef TechXP het volgende:

[..]

Goed :) Maar meer een mayo voor in salade ofzo. maar als frietsaus ook lekker :) Wel wat wateriger dan die van De Rit, Plamil e.d.

[..]

Eigenaar is wel regelmatig in België, dus wellicht valt er mss nog wel eens wat te regelen ofzo.
Soort slasaus dus :)

Oh, dat zou fijn zijn O+ Ik ben heel benieuwd naar het assortiment. Als hij mijn favoriete kazen heeft en voor onder de 8 euro kan bezorgen, laat ik veganlife.lu in de steek :Y
pi_111411766
Ah... misschien gaat het wel meevallen, want ik eet ook veel sojaproducten net als Veganisten

Mijn Brinta die ik straks ga maken dat maak ik weer met sojamelk, maar heel af
en toe drink ik gewone melk, omdat ik sojamelk zo niet lekker vind, naar de soja chocomelk
en rodevruchtendrank dan weer wel,

http://veganisme.startpag(...)4834,6024841,quote=1

Ik slik de vit. B12 van Solgar, die is veganistisch

Je kunt ze bij de natuurwinkel kopen.
Je kunt beste die van 100 mcrg nemen, daar wordt ongeveer 5 mcrg in je lichaam van opgenomen.

Zelf drink ik sojamelk van Alpro (verkrijgbaar bij o.a. Dirk van den Broek, alleen balen dat ze die met
banaan uit hun assortiment hebben gehaald).

Overigens verkoopt de natuurwinkel ook b.v. rijstmelk en havermelk.
Alleen zijn daar meestal geen calcium en vit. B2 aan toegevoegd, bij sojamelk is dat heel
vaak wel zo.

Calcium zit trouwens ook heel veel in noten en groene groenten, zoals broccoli en boerenkool,
maar dat had Nico geloof ik ook al gezegd.

Daarnaast zit er ook veel calcium in vijgen en dadels en gedroogde abrikozen (ook erg lekker en bovendien rijk aan ijzer).

Als eiwitbron is niet alleen een soja een goede vleesvervanger, maar ook peulvruchten en paddestoelen bijvoorbeeld (Portebello!! Shii-takes! Mjammie!! :-))

Paddestoelen bevatten daarnaast ook nog eens een behoorlijke hoeveelheid van het vit.B-complex.

Nou, dit is wat ik zo even kan bedenken. Ik ben veganist sinds januari van dit jaar, dus ik weet ook
nog niet alles.

In het begin vond ik het maar lastig om te koken zonder kaas en eieren (was al heel lang vegetarier),
maar ik heb nu zoveel recepten, dat ik af en toe niet weet wat ik moet kiezen om te eten :-).

aldus Miranda2 via deze link...

http://veganisme.startpag(...)4834,6024841,quote=1

en noten eet ik me suf aan :')
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:53:45 #249
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111411867
Probeer eens amandelmelk. Ik hoor enthousiaste reacties over die van Alpro.
pi_111411962
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:53 schreef jerney het volgende:
Probeer eens amandelmelk. Ik hoor enthousiaste reacties over die van Alpro.
Ah... ik weet niet of de super die hier heeft maar ik zal eens zoeken :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')