abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111145333
Vegetarisme, veganisme, dierenleed etc....iedereen heeft er wel een mening over en het is altijd onderwerp van discussie geweest. Waarom wel vlees en/of vis eten en waarom niet? Bio-industrie, dierproeven, bont, leer, stierenvechten, hondengevechten, paardenraces, circusdieren, huisdieren, jagen...de lijst is eindeloos!

In topics met zulke onderwerpen ontstaan altijd discussies tussen ´voor´ en tegenstanders. Daarom een speciaal topic waarin je je menig hierover kan delen met anderen.
Dit topic is voor iedereen; vleeseters, vegetariėrs, veganisten, dierenliefhebbers, dierenhaters en alles wat daartussen zit... :)

Discussieer er lekker op los maar wees wel een beetje lief voor elkaar O+
pi_111145397
Ik eet vlees omdat ik het gewoon heerlijk vind.
Kindness
pi_111145456
Biefstukken :9~
Sorry, ik kan echt niet zonder vlees -O-
pi_111145498
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:07 schreef Angel-Joy het volgende:
Biefstukken :9~
Sorry, ik kan echt niet zonder vlees -O-
Ik moet er ook niet aan denken.

Ik kan zo uitkijken naar een stuk vlees bij het avondeten :9~
Kindness
  Donald Duck held vrijdag 4 mei 2012 @ 21:08:37 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_111145524
Dieren staan lager in de voedselketen. Het is hun levensdoel om opgegeten te worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:08:59 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111145551
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_111145590
Dingen die mij omtrent dit soort shit zorgen baren:

- Als je speciaal voor een bezoekende vegetariėr een gerecht maakt zonder vlees hoef je nooit te verwachten dat ze ook speciaal voor jou iets met vlees maken als je bij hen op bezoek komt.

- Sommigen roepen dat ze het zijn omdat ze vinden dat er teveel vlees gegeten wordt. Je hoort ze met geen woord over de overbevolking en dat minder mensen ook minder vleeseters zou betekenen.
pi_111145613
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:08 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Ik moet er ook niet aan denken.

Ik kan zo uitkijken naar een stuk vlees bij het avondeten :9~
Inderdaad, en onze lichamen hebben het ook nodig :Y
Vlees... Lekker mals, sappig, jus..
Zucht :9
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:11:27 #10
45206 Pietverdriet
pi_111145707
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:09 schreef RichardDawkins het volgende:
Dingen die mij omtrent dit soort shit zorgen baren:

- Als je speciaal voor een bezoekende vegetariėr een gerecht maakt zonder vlees hoef je nooit te verwachten dat ze ook speciaal voor jou iets met vlees maken als je bij hen op bezoek komt.

- Sommigen roepen dat ze het zijn omdat ze vinden dat er teveel vlees gegeten wordt. Je hoort ze met geen woord over de overbevolking en dat minder mensen ook minder vleeseters zou betekenen.
Tja, ik heb geen kinderen, op de lange termijn ben ik daarmee milieuvriendelijker dan fietsende vegetariers met kinderen, ook al eet ik iedere dag een steak van een pond.
pi_111145718
Hee, wat een nieuw en speciaal topic! :Y

oh wacht ....

http://zoeken.fok.nl/zoek(...)tatus%5B%5D=centraal
pi_111145721
Ik eet niet altijd vlees, maar ik ben zeker geen vegetarier.
De eerste vegetarier die mij probeert te overtuigen ook vegetarier te worden, duw ik met zijn hoofd in het achtereind van een koe. Laat mij lekker vlees eten; ik laat jou ook lekker GEEN vlees eten. Live and let live.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111145730
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:09 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Inderdaad, en onze lichamen hebben het ook nodig :Y
Vlees... Lekker mals, sappig, jus..
Zucht :9
Ja, al die bouwstoffen etc.

Kindness
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:12:39 #14
45206 Pietverdriet
pi_111145787
Zonder huilende vegetariers is het helemaal niet gezellig
pi_111145802
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, ik heb geen kinderen, op de lange termijn ben ik daarmee milieuvriendelijker dan fietsende vegetariers met kinderen, ook al eet ik iedere dag een steak van een pond.
I know. Mensen hebben over het algemeen niet een erg goed effect op de natuur. Ik ben ook niet pro-choice zoals ze dat noemen in de USA maar pro-abortus.
pi_111145823
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik eet niet altijd vlees, maar ik ben zeker geen vegetarier.
De eerste vegetarier die mij probeert te overtuigen ook vegetarier te worden, duw ik met zijn hoofd in het achtereind van een koe. Laat mij lekker vlees eten; ik laat jou ook lekker GEEN vlees eten. Live and let live.
_O_
En vegetariėrs maken ook vlees voor ons, dus, altijd maar rekening houden met 'zulke mensen' :(
pi_111145830
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Zonder huilende vegetariers is het helemaal niet gezellig
Amen
Kindness
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:14:22 #18
45206 Pietverdriet
pi_111145888
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:12 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

I know. Mensen hebben over het algemeen niet een erg goed effect op de natuur. Ik ben ook niet pro-choice zoals ze dat noemen in de USA maar pro-abortus.
Ik ben zelfs voor selectieve postnatale abortus :o)
pi_111145903
Laat ik even heel kort zijn:

We stammen af van apen en apen eten nou eenmaal vlees. Ontkennen dat de mens vlees nodig heeft is net zoiets als ontkennen dat een mens liefde nodig heeft. Een onbegonnen strijd in wezen. Daarom ben ik van mening dat vegetariėrs/veganisten mensen zijn die emotionele problemen hebben en gewoon hulp nodig hebben.
pi_111145952
Ik ben vleeseter, maar kan me vegetariers wel begrijpen. Feit is echter dat voor plantaardig voedsel ook dieren worden afgemaakt, alleen zijn dat minder knuffelbare.

Veganisme vind ik echt freaky. Ik kan het ook niet echt begrijpen. Waat ik bij vegetariers wel begrip kan opbrengen voor hun afkeer van bio-idustrie is dat bij veganisten anders. Veganisten echter, slaan mijns inziens door en eten daarmee ook inferieur en raar voedsel. Veganisme is voor mij te tegennatuurlijk. Daarbij komt ook het fundamentalistische gedoe van veganisten die ik heb ontmoet, er lopen een hoop mafketels tussen.

Wat ik van vlees eten dan weer wel vind is dat eigenlijk iedere vleeseter eens zelf een dier zou moeten slachten, schoonmaken, villen en goed klaarmaken. Dit om te begrijpen dat er voor vlees een dier is doodgegaan. De supermarkten willen maar al te graag het gevoel geven dat vlees uit doosjes komt. Veel mensen zijn de connectie met de natuur vergeten. Dit is ook precies wat ik begrijp aan vegetariers. Als je zelf een dier niet zou willen slachten, dan moet je het ook niet eten.

Mijn ideaal is leven op een boerderij in scandinavie, zelf je eten verbouwen en dit aanvullen met jagen en verzamelen van zaken als bessen ed. gebalanceerd, gezond en het meest milieuvriendelijk van allemaal.

Wat ik trouwens sowieso wel vind is dat er makkelij wordt vergeten dat er voor groenten ook veel dieren doodgaan. En hoeveel dielrijk eiwit er in appelmoes zit is nog maar de vraag. Het is dus allemaal erg relatief.
Whatever...
pi_111145968
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:13 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

_O_
En vegetariėrs maken ook vlees voor ons, dus, altijd maar rekening houden met 'zulke mensen' :(
Wat een sympathieke soort vegetariėrs is dat? Bij mij krijg je altijd soja of iets in die strekking. En gaan ze klagen als ze teveel ei moeten eten. :')
pi_111146003
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:15 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Wat een sympathieke soort vegetariėrs is dat? Bij mij krijg je altijd soja of iets in die strekking. En gaan ze klagen als ze teveel ei moeten eten. :')
Inderdaad, ik krijg nooit vlees van een vegetariėr.
Kindness
pi_111146073
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben zelfs voor selectieve postnatale abortus :o)
Haha was het maar zo'n feest. Maar serieus zou dat helaas niet echt werken.
Verplichte castratie daarentegen beschouw ik wel als een werkbaar plan. Alleen nog even de grenzen bepalen.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:18:12 #24
45206 Pietverdriet
pi_111146150
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:15 schreef Spanky78 het volgende:
.

Mijn ideaal is leven op een boerderij in scandinavie, zelf je eten verbouwen en dit aanvullen met jagen en verzamelen van zaken als bessen ed. gebalanceerd, gezond en het meest milieuvriendelijk van allemaal.
.
Waarom in scandinavie? 6 maanden winter waarvan 3 maanden nacht
pi_111146185
Ik ga wel eens bij een vegetarische vriendin eten. Die zegt simpelweg tegen me: "Als je vlees wilt, zal je het zelf moeten maken, want ik heb geen idee hoe je dat klaarmaakt en het zal dus niet lekker zijn." Dus we staan dan saampjes in de keuken ^O^
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')