abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 februari 2012 @ 18:08:06 #1
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108195075
Of je nu zo nu en dan plantaardig wil eten om de beestjes in de bio-industrie een beetje te ontzien of je volledig overtuigd veganist bent, het is altijd een zoektocht naar degelijke producten.
Een overzicht van goede producten en diegene die je beter kunt mijden, is misschien handig voor de mensen die wel eens iets willen uitproberen, maar bang zijn om met smakeloze troep op je bord te eindigen. En die kans zit er helaas nu eenmaal in. :P
Mocht je willen discussiëren over de zin van vlees of weet ik veel wat, open dan liever een nieuw topic.

Ik zal alvast beginnen met de producten die ik zelf lekker vind. :)

En dan meteen met het belangrijkste: Kaas O+

Ik heb nog niets gevonden dat even goed smelt als gewone kaas, maar ik heb wel eindelijk iets gevonden dat qua smaak en textuur heel erg dicht bij grana padano komt: Vegusto No Muh Chäs Rezent (Spicy).

Santeciano van Vegourmet lijkt qua smaak goed op jonge kaas, maar is wat harder en... gladder? van textuur. Als je het raspt, merk je daar niks meer van. Smelt een klein beetje, maar draden trekken wordt lastig. :P

Deze van Bute Island vind ik ook lekker. Goed, het haalt het niet bij echte cheddar, maar het is een lekker alternatief (hun Gouda style sheese vond ik echter niet te hachelen ;( )

Fry's heeft lekkere worsten en wokreepjes. Ook zeldzaam goed van textuur. :9

De rest van hun producten heb ik nog niet geprobeerd.

De schnitzeltjes van Alpro zijn ook lekker. Die met spinazie erin vond ik dan weer niet zo, want je proefde de spinazie niet echt. De nuggets zijn ok, maar niet zo lekker als de schnitzels.

De ham style plakjes van redwood vind ik ook lekker. Beter dan hun pepperoni, die ook wel te eten is, maar niet naar pepperoni smaakt. De ham lijkt wel op ham. :)

Ik weet nog wel lekkers, maar ben de naam kwijt. Zal nog wel updaten na een tripje naar de natuurwinkel. :P

Als jullie nog goede producten of webshops weten, hoor ik het graag. Ik was tevreden over mijn laatste bestelling bij www.veganlife,lu , maar die zijn voorlopig offline en ik wil mijn kaas en redelijke bezorgkosten. ;(
pi_108195193
t is te hopen dat pietverdriet niet in dit topic reageert.
"Peter, Peter Marie"
  maandag 20 februari 2012 @ 18:12:23 #3
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108195256
Ook Pietverdriet mag fijn een eigen topic openen om te trollen. ;)
pi_108195353
Ik zou die ham niet meer opeten. Die is over de datum.
  maandag 20 februari 2012 @ 18:18:43 #5
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108195486
:D
pi_108196294
Ik vind de pepperoni-style van Redwood wel lekker, het is de enige pittige vleesvervanger voor op brood die ik ken :)

Je kan die kaas trouwens ook wel krijgen bij de beter gesorteerde natuurwinkels of bij www.veggiedeli.nl

http://www.veggiedeli.nl/(...)escolat-mozzarisella ga ik binnenkort proberen :)
pi_108196544
Ik eet al een poosje een paar dagen per week volledig veganistisch, maar ik gebruik echt nooit vervangers. Ik heb sowieso wel een beetje een bezwaar tegen bewerkte, voorverpakte waren (ook op mijn vlees- en zuivelminnende momenten) maar 'nep'-kaas/vlees vind ik daar bovenop nog iets extra treurigs hebben.
Wél hou ik zeer van melk-zonder-koe, zoals rijstmelk of amandelmelk. Maar da's gewoon een ander soort product en niet zozeer imitatie van het niet-plantaardige spul.
Let me see you stripped down to the bone
pi_108196669
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:49 schreef minilot het volgende:
Ik eet al een poosje een paar dagen per week volledig veganistisch, maar ik gebruik echt nooit vervangers. Ik heb sowieso wel een beetje een bezwaar tegen bewerkte, voorverpakte waren (ook op mijn vlees- en zuivelminnende momenten) maar 'nep'-kaas/vlees vind ik daar bovenop nog iets extra treurigs hebben.
Wél hou ik zeer van melk-zonder-koe, zoals rijstmelk of amandelmelk. Maar da's gewoon een ander soort product en niet zozeer imitatie van het niet-plantaardige spul.
Ja dat snap ik wel hoor ; maar ik begin net en zie dit als een ''tussenfase'' ik heb soms gewoon nog héél veel zin in dierlijke producten en dan is dit een goede afleiding. Al streef ik er naar het uiteindelijk ook zonder vervangers te doen :)
pi_108196865
Aaaah, een beginner! :) Vrolijk- en hongerigmakend tipje voor je, Selesta:

Het tofste vegan-foodblogje dat ik ken!
Let me see you stripped down to the bone
pi_108196905
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:58 schreef minilot het volgende:
Aaaah, een beginner! :) Vrolijk- en hongerigmakend tipje voor je, Selesta:

Het tofste vegan-foodblogje dat ik ken!
Oh leuk die kende ik nog niet! Dankjewel :)
  maandag 20 februari 2012 @ 19:32:10 #11
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108198253
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:49 schreef minilot het volgende:
Oh, ik ben niet zo principieel daarin. :) Ik gooide vroeger ook overal kaas op of door, dus ben wel blij dat ik die vegusto heb gevonden. Maar ik eet dan ook volledig plantaardig, afgezien van vis.
  maandag 20 februari 2012 @ 19:35:11 #12
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108198360
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:41 schreef Selestha het volgende:
Ik vind de pepperoni-style van Redwood wel lekker, het is de enige pittige vleesvervanger voor op brood die ik ken :)

Je kan die kaas trouwens ook wel krijgen bij de beter gesorteerde natuurwinkels of bij www.veggiedeli.nl

http://www.veggiedeli.nl/(...)escolat-mozzarisella ga ik binnenkort proberen :)
Bij de natuurwinkels die ik tot nu toe ken, hebben ze alleen die cheezly- en tofutti ellende. ;(

Ik ben benieuwd hoe die mozzarisella je bevalt :)
pi_108199293
Ik ben zelf geen vegetariër of veganist, dus ik koop eigenlijk maar zelden zulke producten, maar waar je me altijd voor wakker kunt maken is Tartex! :9

Een heerlijk broodsmeersel in diverse smaken (o.a. licht gerookt, kruiden, paprika, tomaat, en mijn grote favoriet: 'Hongaarse wijze'). Echt goedkoop is het niet, zeker niet voor die kleine blikjes, maar zo nu en dan trakteer ik mezelf er weleens op, als ik net in de buurt van het reformhuis ben. :Y)

Ook Alpro Soya drink ik weleens tussendoor, als vervanger voor melk. Dat vind ik echt een zeldzaam lekker product, vooral die met vanille. :)
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  maandag 20 februari 2012 @ 19:55:51 #14
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108199362
Oh, dit is er eentje die je moet mijden, overigens. Als de as van het kwaad een smaak heeft, dan is het deze:

Gadverdamme, wat waren dat vieze nacho's ;( Stoffige, muffe smaak. Brrr...
pi_108199468
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:54 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik ben zelf geen vegetariër of veganist, dus ik koop eigenlijk maar zelden zulke producten, maar waar je me altijd voor wakker kunt maken is Tartex! :9

[ afbeelding ]

Een heerlijk broodsmeersel in diverse smaken (o.a. licht gerookt, kruiden, paprika, tomaat, en mijn grote favoriet: 'Hongaarse wijze'). Echt goedkoop is het niet, zeker niet voor die kleine blikjes, maar zo nu en dan trakteer ik mezelf er weleens op, als ik net in de buurt van het reformhuis ben. :Y)

Ook Alpro Soya drink ik weleens tussendoor, als vervanger voor melk. Dat vind ik echt een zeldzaam lekker product, vooral die met vanille. :)
Oh ja tartex dat was ik vergeten, is ook lekker ja :)

En de Alpro soya dessert pudding met chocolade smaak vind ik ook heel lekker ;)

maandag 20 februari 2012 @ 19:58:47 #16
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108199525
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:54 schreef Scootmobiel het volgende:

[ afbeelding ]

Ik wilde net de geur van Hongaarse tartex met die van kattenvoer gaan vergelijken :@ Die champignonsmaak vind ik wel ok. :) Maar ik ben nooit zo'n paté liefhebber geweest.
Die vanille soyamelk is lekker ja, die eten we graag bij de muesli. Hun puddinkjes zijn ook goed. Al lijkt het meer op vla. :P
pi_108199990
Haha, bij mij is het net andersom dus. Champignonsmaak vind ik helemaal niks, en die Hongaarse juist lekker. :D Tja, smaken verschillen, hè. En dat is maar goed ook. ;)
Die Alpro-toetjes doen het hier ook goed trouwens.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  maandag 20 februari 2012 @ 20:14:57 #18
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108200340
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:07 schreef Scootmobiel het volgende:
Haha, bij mij is het net andersom dus. Champignonsmaak vind ik helemaal niks, en die Hongaarse juist lekker. :D Tja, smaken verschillen, hè. En dat is maar goed ook. ;)
Die Alpro-toetjes doen het hier ook goed trouwens.
Misschien dat jij die teese dan ook wel heerlijk zal vinden :D
Maar dat lijkt me sterk ;(

Ohhja, deze vond ik ook lekker O+

Ik gooide er wel knoflook, uitjes en sambal enzo doorheen :P

Maar die kan ik nu dus nergens meer vinden :( Hij is nergens echt uit het assortiment, maar ook al maanden niet meer op voorraad en niemand weet wanneer het weer gaat komen. ;(
Story of my life :P
  maandag 20 februari 2012 @ 21:00:57 #19
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_108202823
quote:
9s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:55 schreef jerney het volgende:
Oh, dit is er eentje die je moet mijden, overigens. Als de as van het kwaad een smaak heeft, dan is het deze:
[ afbeelding ]

Gadverdamme, wat waren dat vieze nacho's ;( Stoffige, muffe smaak. Brrr...
teese is zo vies :( 1 x geprobeerd, nooit meer kaasvervangers durven te kopen :P
pi_108203299
waar koop je fry's?
pi_108214537
Mijn favo veggieburger is trouwens de Provamel Linzenstick

:9
  dinsdag 21 februari 2012 @ 07:31:21 #22
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108214786
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:08 schreef Cassandra87 het volgende:
waar koop je fry's?
In Belgie liggen ze in de vriezer van de Colruyt, maar ik weet niet waar ze in Nederland eventueel te verkrijgen zijn, sorry. Misschien is er iets over op hun site te vinden? Of anders even een mailtje sturen. :)
Via http://www.veggiedeluxe.be/webshop/frys-vegetarian ook te bestellen, maar ik geloof dat ze vreemde dingen met hun bezorgkosten hebben gedaan. Als je een beetje in de buurt woont, kun je het wel zelf ophalen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 07:32:33 #23
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108214795
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:00 schreef RandomMoron het volgende:

[..]

teese is zo vies :( 1 x geprobeerd, nooit meer kaasvervangers durven te kopen :P
Dat snap ik wel :D
Maar als je aan die van Vegusto kan komen, zal die veel goedmaken :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 05:47 schreef Selestha het volgende:
Mijn favo veggieburger is trouwens de Provamel Linzenstick

[ afbeelding ] :9
Die ken ik nog niet. Zal die eens meenemen als ik hem tegen kom. :)En linzen zijn rare dingen, ik snap ze niet. :P De bruine lijken nooit gaar te worden en de rode worden pap. :D
pi_108600037
Yofu van Provamel, en dan die met blauwe bessen! Nomnomnom.. Speculoos is volgens mij ook veganistisch?
pi_108602393
Ehm, waarom wil je nepvlees als veganist.

Eet dan gewoon iets met noten, boontjes, linzen, peulvruchten, paddenstoelen. Mits goed klaargemaakt goed te doen. Nepvlees is net als het celibatair leven, maar neuken met een opblaaspop.

Feit is dat je het in de natuur als veganist niet lang overleeft. Misschien een optie om wat minder extreem te doen en iets minder zwart wit gewoon wel af en toe een stukje kaas of melk te nemen en daarmee gezonder te blijven. Ik snap best dat je niet houdt van dierenleed, maar denk maar neit dat er voor niet-dierlijke producten geen beesten zijn gestorven.

Het meest diervriendelijk zijn mensen die op het platteland leven in utigestrekte gebieden en leven van jacht, een beetje boeren, verzamelen etc. Die doden per saldo (ook indirect minder dieren). Dus als je echt iets wilt doen, koop voor 40.000euro een boerdeijtje in zweden en ga van de natuur leven. Leer jagen, verzamelen, roken, kuilen, drogen, slachten en leer het echte leven kennen. Veganisten zijn wat mij betreft nog verder heen dan de gemiddelde vleesetende stadsmens.
Whatever...
pi_108602490
Ik vind witlof rauwkost met geraspte zure appel en zoete mandarijnenpartijes erdoor erg lekker :9~
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108602817
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:20 schreef vosss het volgende:
Ik vind witlof rauwkost met geraspte zure appel en zoete mandarijnenpartijes erdoor erg lekker :9~
Ik ook, of met banaan! (witlof, appel en banaan)
Whatever...
pi_108602885
Ik heb nog nooit een banaan erdoor gehad.

Kan je me in de herfst ff een PM sturen opdat ik het niet vergeet? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108602934
De vleesvervangers van de vegetarische slager zijn erg lekker. Tenminste, de meeste. Het brabants stoofpotje vond ik echt niet te eten. De hamburgers waren echt zelfzaam lekker. :9
pi_108603777
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:27 schreef vosss het volgende:
Ik heb nog nooit een banaan erdoor gehad.

Kan je me in de herfst ff een PM sturen opdat ik het niet vergeet? :)
In de herfst... hebben ze nu geen banaan waar jij woont ofzo ? ;)

Ik doe er overigens wel yoghurt door... en wat paprikapoeder.. lekker hoor!
Whatever...
  vrijdag 2 maart 2012 @ 07:46:49 #31
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108615040
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:19 schreef Spanky78 het volgende:

Eet dan gewoon iets met noten, boontjes, linzen, peulvruchten, paddenstoelen. Mits goed klaargemaakt goed te doen. Nepvlees is net als het celibatair leven, maar neuken met een opblaaspop.

Feit is dat je het in de natuur als veganist niet lang overleeft. Misschien een optie om wat minder extreem te doen en iets minder zwart wit gewoon wel af en toe een stukje kaas of melk te nemen en daarmee gezonder te blijven. Ik snap best dat je niet houdt van dierenleed, maar denk maar neit dat er voor niet-dierlijke producten geen beesten zijn gestorven.

Het meest diervriendelijk zijn mensen die op het platteland leven in utigestrekte gebieden en leven van jacht, een beetje boeren, verzamelen etc. Die doden per saldo (ook indirect minder dieren). Dus als je echt iets wilt doen, koop voor 40.000euro een boerdeijtje in zweden en ga van de natuur leven. Leer jagen, verzamelen, roken, kuilen, drogen, slachten en leer het echte leven kennen. Veganisten zijn wat mij betreft nog verder heen dan de gemiddelde vleesetende stadsmens.
Het is niet mijn bedoeling om met dit topic veganisme te propageren. :) Ik eet ook gewoon vis. Dit topic is bedoeld om plantaardige producten te bespreken. Als je de zin en onzin van een plantaardig dieet wil bespreken, open dan een nieuw topic en post de link hier voor de liefhebbers. :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 07:49:03 #32
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108615054
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:34 schreef Lyriella het volgende:
Yofu van Provamel, en dan die met blauwe bessen! Nomnomnom.. Speculoos is volgens mij ook veganistisch?
:Y speculoos inderdaad! En rittersport puur met marsepein O+

pi_108616683
Die chocola O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:41:17 #34
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108620915
Ja, die is zo lekker O+

net als deze:
pi_108665612
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:19 schreef Spanky78 het volgende:
Begrijp ik ook niet. Als je geen vlees eet, eet dan ook echt geen vlees. Blijkbaar zit er dan ook iets in je dan toch stiekem heel graag vlees wilt. Doe dan ook gewoon kwaliteitsspul en geen gortdroge valess of zo.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:54:15 #36
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108668415
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 15:34 schreef _Loki het volgende:

[..]

Begrijp ik ook niet. Als je geen vlees eet, eet dan ook echt geen vlees. Blijkbaar zit er dan ook iets in je dan toch stiekem heel graag vlees wilt. Doe dan ook gewoon kwaliteitsspul en geen gortdroge valess of zo.
Valess heeft ook gewoon geen bestaansrecht. Bah :P
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:51:30 #37
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108913359
Gisteren veggie cevapcici van Viana geprobeerd. Niet bijzonder... Ik vind hun gyrosreepjes wel weer ok. :)
pi_108928644
Ik ben een fan van sojabrokken. Het woord klinkt heel smerig, maar ik vind het een heel smakelijke eiwitbron. Je koopt ze gedroogd, waardoor ze heel lang zijn te bewaren. Bij het koken voeg je er vocht aan toe, je kunt ze met kruiden en bijvoorbeeld sojasaus op smaak brengen, en ze bijvoorbeeld bakken. De textuur is stevig en lekker en ze passen bij veel gerechten.

[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_108931395
Hier nog een liefhebber van Tartex. Alleen die prijs hè ;(.

Ik koop zelf voornamelijk vegetarische producten bij de AH, veel keuze alleen soms wat prijzig.
Vooral Toscaanse carré? is goed te doen!
pi_109213813
Vind de Toscaanse carré juist smerig.. die textuur! brrrr

Plus, ze zijn niet 100% plantaardig want veel bevatten ei. De falafel van de ah is wel volledig plantaardig, maar dan is het lekkerder om het uit zo'n pakje van Alfez (of zoiets) te maken. De biowinkel heeft zelfmaak burgers die ook heerlijk zijn (braadmix enzo). Alpro Soya gepeperde burger is ook lekker alleen weet niet of die veganistisch verantwoord is =)
  donderdag 22 maart 2012 @ 14:39:51 #41
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_109388082
Weet iemand toevallig of die O+ knakworstjes van de AH O+ plantaardig zijn?

Oh en ik heb laatst, bij gebrek aan mijn favoriete sojagehakt, eens burgerdream van Vegourmet geprobeerd... Yuck ;( Zelfs met een gesnipperd uitje, knoflook en sambal smaakte het nog naar karton ;(
  zondag 15 april 2012 @ 11:12:56 #42
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110343402
Na mijn teese-trauma heb ik nu dan lekkere veganistische kaassaus gevonden O+ *O*
Heel kazig en lekker van smaak. Geen weeïge of stoffige ondertoon. Het enige dat je er eventueel op aan zou kunnen merken, is dat hij net wat dikker had mogen zijn. Maar dat is muggenziften. :)

Vegusto No-Muh Sauce

Gelukkig zijn ze beter in kaasalternatieven maken, dan hun producten smakelijk over te laten komen op de foto. :D
  zondag 15 april 2012 @ 11:14:05 #43
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110343423
Die sojabrokken, hoe smerig het inderdaad ook klinkt, wil ik ook wel eens een kans geven, want goed houdbaar en alles smaakt met genoeg kruiden. :P
pi_110343722
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:57 schreef Selestha het volgende:

[..]

En de Alpro soya dessert pudding met chocolade smaak vind ik ook heel lekker ;)

[ afbeelding ]
De chocomel en de rode vruchtendrank zijn ook lekker :9

pi_110343831
In een Pitabroodje met tomaat uien en peterselie :9

Pitabroodje eventje afbakken in olijfolie en de griekse rondo natuurlijk ook

Vet Lekker !
pi_110343957
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:12 schreef jerney het volgende:
Na mijn teese-trauma heb ik nu dan lekkere veganistische kaassaus gevonden O+ *O*
Heel kazig en lekker van smaak. Geen weeïge of stoffige ondertoon. Het enige dat je er eventueel op aan zou kunnen merken, is dat hij net wat dikker had mogen zijn. Maar dat is muggenziften. :)

Vegusto No-Muh Sauce
[ afbeelding ]

Gelukkig zijn ze beter in kaasalternatieven maken, dan hun producten smakelijk over te laten komen op de foto. :D
Waar koop je die?

Ik was even van het pad afgeweken maar wil weer richting veganisme gaan werken dus ben zeker geïnteresseerd! :)
  zondag 15 april 2012 @ 11:42:28 #47
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110344230
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:33 schreef Selestha het volgende:

[..]

Waar koop je die?

Ik was even van het pad afgeweken maar wil weer richting veganisme gaan werken dus ben zeker geïnteresseerd! :)
Ik heb hem nu bij radixversandt.be gekocht, maar alleen omdat een andere site down was. Die hebben nogal hoge verzendkosten, maar wel een heel ruim assortiment.

Sinds een week is die andere site ook weer online: www.veganlife.lu
Als ik het me goed herinner, zijn de verzendkosten daar zo'n 8 euro i.p.v. 19 bij radixversandt. :)
  zondag 15 april 2012 @ 11:43:58 #48
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110344278
quote:
99s.gif Op zondag 15 april 2012 11:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
In een Pitabroodje met tomaat uien en peterselie :9

[ afbeelding ]

Pitabroodje eventje afbakken in olijfolie en de griekse rondo natuurlijk ook

Vet Lekker !
Die zal vast heel lekker zijn, maar of er plantaardige kazen voor gebruikt zijn, betwijfel ik ;)
pi_110344386
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 11:43 schreef jerney het volgende:

[..]

Die zal vast heel lekker zijn, maar of er plantaardige kazen voor gebruikt zijn, betwijfel ik ;)
ah... nee da's waar :') ik ben ook vegetarier dus geen veganist, dus had ik niet aan gedacht,

nou ja .. ze zijn wel lekker, misschien een pitabroodje met iets wél helemaal plantaardigs :D
pi_110344723
altijd mooi, mensen die vegetarisch willen eten en dan op zoek gaan naar iets dat op niet-vegetarische producten lijkt :')
  zondag 15 april 2012 @ 12:08:05 #51
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110344907
quote:
10s.gif Op zondag 15 april 2012 11:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ah... nee da's waar :') ik ben ook vegetarier dus geen veganist, dus had ik niet aan gedacht,

nou ja .. ze zijn wel lekker, misschien een pitabroodje met iets wél helemaal plantaardigs :D
Ik snap het ook wel :D Als je niet gewend bent om er naar op zoek te gaan, sta je er ook niet zo bij stil waar allemaal wel geen dierlijke producten in zitten :P
pi_110344958
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
altijd mooi, mensen die vegetarisch willen eten en dan op zoek gaan naar iets dat op niet-vegetarische producten lijkt :')
Het gaat dan ook niet om de producten niet willen eten, maar om geen dierenleed te willen consumeren. Als je er een discussie over wil voeren graag een ander topic openen :)
pi_110344995
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:10 schreef Selestha het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet om de producten niet willen eten, maar om geen dierenleed te willen consumeren. Als je er een discussie over wil voeren graag een ander topic openen :)
zoek een lekker alternatief dan zonder te willen kopiëren ofzo?
  zondag 15 april 2012 @ 12:13:57 #54
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110345067
Don't feed the troll ;) hooguit was Sheese misschien :P
pi_110345073
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Dat doe ik ook 99% van de tijd, maar soms heb je wel zin in bijvoorbeeld een kazige pizza. En dan is het fijn als er alternatieven zijn die geen dierenleed veroorzaken.
pi_110345101
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:13 schreef jerney het volgende:
Don't feed the troll ;) hooguit was Sheese misschien :P
Mja, ik was ook niet van plan meer te gaan zeggen dan ik nu heb gezegd ;)

Weet jij nog een lekkere kaas-vervanger voor op de pizza?
  zondag 15 april 2012 @ 12:16:28 #57
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110345133
Ik bestrooi alles met plezier met mijn veganistische kaasjes. Because I can O+

Zal binnenkort eens mijn nepmozerella eens uitproberen en kijken of dat echt smelt :P
pi_110345164
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:16 schreef jerney het volgende:
Ik bestrooi alles met plezier met mijn veganistische kaasjes. Because I can O+

Zal binnenkort eens mijn nepmozerella eens uitproberen en kijken of dat echt smelt :P
Die tofutti mozzarella is opzich wel ok (smelt goed) maar smaakt niet naar mozzarella, maar eerder stinkkaas :P
pi_110345171
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:14 schreef Selestha het volgende:

[..]

Dat doe ik ook 99% van de tijd, maar soms heb je wel zin in bijvoorbeeld een kazige pizza. En dan is het fijn als er alternatieven zijn die geen dierenleed veroorzaken.
je kunt toch prima een goede smaak maken door kruiden (basilicum), zongedroogde tomaatjes, olijven, zout? zelf goede pesto maken, nomnom ^O^
pi_110345263
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Wat is je probleem daarmee?
Oh, and that's a bad miss!
  zondag 15 april 2012 @ 12:21:56 #61
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110345297
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:15 schreef Selestha het volgende:

[..]

Mja, ik was ook niet van plan meer te gaan zeggen dan ik nu heb gezegd ;)

Weet jij nog een lekkere kaas-vervanger voor op de pizza?
Ik geef toe dat ik ook even de behoefte voelde om te happen, maar dan help ik mijn eigen topic op zeep en dat is stom :D

Pfff tis moeilijk... Qua smaak is die santeciano wel lekker. Net jonge kaas, maar smelt niet, Vormt meer een krokant korstje. Of de pittige vegusto smelt, weet ik nog niet. Smaakt wel een beetje naar grana padano, maar hij kon pittiger.

Die melty mozarella van Vegusto ziet er wel uit of hij gaat smelten, maar kan nog niets zeggen over de smaak. Misschien dat ik binnenkort eens een lasagna ermee ga proberen te maken. Of een pizza, whatever. Ik kom er in ieder geval nog op terug. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door jerney op 15-04-2012 12:28:07 ]
  zondag 15 april 2012 @ 12:24:35 #63
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110345386
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:17 schreef Selestha het volgende:

[..]

Die tofutti mozzarella is opzich wel ok (smelt goed) maar smaakt niet naar mozzarella, maar eerder stinkkaas :P
Brrr ik heb liever goedsmakende, slechtsmeltende kaas, dan tofutti mozzarella :D Cheezly blief ik ook niet ;(

Die smeerseltjes van tofutti met knoflook in zijn wel ok. Maar kan ook wel verbeterd worden. :)
pi_110345864
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 12:24 schreef jerney het volgende:

[..]

Brrr ik heb liever goedsmakende, slechtsmeltende kaas, dan tofutti mozzarella :D Cheezly blief ik ook niet ;(

Die smeerseltjes van tofutti met knoflook in zijn wel ok. Maar kan ook wel verbeterd worden. :)
Maar er is hier niets anders te koop dan tofutti, vandaar dat ik het geprobeerd heb. Ik zal die anderen die jij aanraadt eens gaan bestellen :)
  zondag 15 april 2012 @ 12:43:52 #65
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110345982
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:39 schreef Selestha het volgende:

[..]

Maar er is hier niets anders te koop dan tofutti, vandaar dat ik het geprobeerd heb. Ik zal die anderen die jij aanraadt eens gaan bestellen :)
Ik weet het, de natuurwinkels zijn dunbezaaid wat kaasalternatieven betreft. ;( Vandaar dat ik ook uitgeweken ben naar de webshops, maar ik was dan ook een behoorlijke kaasfreak. Kaas op alles. :D

Ik hoop dat jij ook een paar zult vinden die je bevallen. :)
pi_110346008
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 12:43 schreef jerney het volgende:

[..]

Ik weet het, de natuurwinkels zijn dunbezaaid wat kaasalternatieven betreft. ;( Vandaar dat ik ook uitgeweken ben naar de webshops, maar ik was dan ook een behoorlijke kaasfreak. Kaas op alles. :D

Ik hoop dat jij ook een paar zult vinden die je bevallen. :)
Ja pizza is mijn lievelingseten, dus een aardig struikelblok op weg naar veganisme. Vandaar dat ik koortsig op zoek ben naar alternatieven :P
  zondag 15 april 2012 @ 13:03:05 #67
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110346558
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:44 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja pizza is mijn lievelingseten, dus een aardig struikelblok op weg naar veganisme. Vandaar dat ik koortsig op zoek ben naar alternatieven :P
In Canada schijnt er een hele goede gemaakt te worden. Een die stretcht en smaakt als kaas. Alleen is die in Europa nog niet te krijgen. ;(
Je kan hem geloof ik wel via veganessentials.com oid bestellen, maar dat zal een dure aangelegenheid worden en op eigen risico. Ik vrees dat we voor die kaas dus nog behoorlijk wat geduld moeten hebben. :P
pi_110346750
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 13:03 schreef jerney het volgende:

[..]

In Canada schijnt er een hele goede gemaakt te worden. Een die stretcht en smaakt als kaas. Alleen is die in Europa nog niet te krijgen. ;(
Je kan hem geloof ik wel via veganessentials.com oid bestellen, maar dat zal een dure aangelegenheid worden en op eigen risico. Ik vrees dat we voor die kaas dus nog behoorlijk wat geduld moeten hebben. :P
Daiya bedoel je misschien? Daar lees ik steeds over op vegaforums ja, helaas hier niet te krijgen :(
  zondag 15 april 2012 @ 13:15:30 #69
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110346928
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:09 schreef Selestha het volgende:

[..]

Daiya bedoel je misschien? Daar lees ik steeds over op vegaforums ja, helaas hier niet te krijgen :(
Die ja! ;( ik ben daar zo nieuwsgierig naar. :P
pi_110348189
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 13:15 schreef jerney het volgende:

[..]

Die ja! ;( ik ben daar zo nieuwsgierig naar. :P
Ik ook ;(
pi_110351379
Ik zla nog maar eens een paar lekkere plantaardige producten posten. Ze lijken niet op vlees of kaas, maar op zichzelf en zijn prima te eten.

- Emping blado, hierop een ,lekker zelfgemaakt plakkerig chilisuasje oid. (emping blado is gemaakt van melindjo noten)
- Gegrilde paprika pasta, (ajvar, is turks, erg lekker)
- gegrilde aubergine apsta (ook turks)
- Tahin-achtige producten

Je kunt zelf ook superlekkere pastaatje draaien van groenten zoals artisjok, groene asperge etc, gewoon garen en dan met wat olie in de blender. Daarna kun je experimenteren met kruiden enz. Ik doe er graag geroosterde knoflook ik (hele bol knoflook een uurtje in de oven, kapje eraf en de knoflookpasta eruit knijpen, nog lekkerder van de bbq).

De indiase keuken is ook rijk aan lekkere vegetarische gerechten. Heerlijk linzen, groenten en andere zaken. Ik ben zelf een tegenstander van al die smerige zogenaamd vegetarische nepproducten. Ze zijn heel erg bewerkt, vaak enorm zout of zoet en bevatten veel vet, dat niet-dierlijk nog steeds ongezond is.
Whatever...
  maandag 16 april 2012 @ 07:02:54 #72
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110383807
Oh de producten hoeven natuurlijk niet op vlees of kaas te lijken. :) Als ze maar lekker en plantaardig zijn. 90% van de tijd kook ik ook zonder.

Oh, bij de AH hebben ze lekkere houmous (met pittig kwakje O+) en auberginetapenade van Sabra.
pi_110383814
De hummus met koriander en limoen van Maza ( te koop bij oa C1000) is ook verrukkelijk O+
pi_110676935
Hoera voor deze topic! Ik ben altijd erg tevreden over de producten van http://www.wheaty.de/en/

Verder ben ik zwaar fan geworden van Grated Cheese van Wilmersburger
Die kaas smelt goed en de smaak is veel beter dan de andere 'kazen'. Ik gebruik deze voor pizza, sauzen en tosti's! Jammer dat ik nog geen winkel ben tegengekomen waar ze 'm verkopen. Ik bestel 'm dus altijd online.
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:57:06 #75
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_110711979
quote:
14s.gif Op zondag 15 april 2012 11:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

De chocomel en de rode vruchtendrank zijn ook lekker :9

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Door lactose intolerantie mag ik sowieso geen melk, maar alpro is goed te doen! Rode vruchten en banaan zijn lekkah ;)
pi_110740262
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:35 schreef Together__ het volgende:
Hoera voor deze topic! Ik ben altijd erg tevreden over de producten van http://www.wheaty.de/en/

Die kaas smelt goed en de smaak is veel beter dan de andere 'kazen'. Ik gebruik deze voor pizza, sauzen en tosti's! Jammer dat ik nog geen winkel ben tegengekomen waar ze 'm verkopen. Ik bestel 'm dus altijd online.
Zeker Hoera voor dit topic ! Respect voor TS _O_
Op FOK moet je vechten tegen zoveel vooroordelen dat je er soms moe van wordt :')

Maar dat mag de pret niet drukken die kunnen we wel aan :P

Ik ben dan wel geen Veganist maar Vegetariër maar ik volg het wel (8>

Voor inspitatie enzo..

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:57 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Door lactose intolerantie mag ik sowieso geen melk, maar alpro is goed te doen! Rode vruchten en banaan zijn lekkah ;)
Zo zie je maar weer ook mensen met Lactose intolerantie hebben iets aan dit topic en
zo zijn er nog veel meer mensen die iets aan dit topic hebben :Y

Ik als Vegetariër slik wel Spirulina, is volgens mij 100 % plantaardig hoor :@ :D

maar een vraagje aan andere Vegetariërs en/of Veganisten, slikken jullie dat ook?

Ik heb trouwens gewoon het huismerk van Kruidvat of Etos :P da's een stuk goedkoper
en soms aanbiedingen van 2 potjes voor de prijs van 1, dan sla ik dus altijd effe in ...

http://www.warenwelenwee.nl/supplementen_flavonolen.html

quote:
De beste prijs voor Spirulina en Chlorella wordt betaald bij Het Kruidvat en de Etos (huismerk).
* het moet dan wel in maximum dosering geslikt worden, en het daarnaast gebruiken van
zuivelproducten en/of noten + paddestoelen en (verse) sinaasappelsap lijkt een aanrader
(zie ook vitamine B12, B2 en foliumzuur).
pi_110740429
omg omg omg

echt darwin komt jullie halen ;(
pi_110740484
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
omg omg omg

Gaat heen gij snoodaard ! *;
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:52:44 #79
119606 habanero
577000 Scoville
pi_110748566
fantastisch topic !
was al een tijdje weg uit cul maar hier een goede reden om er weer eens rond te kijken.

thanks
pi_110756659
Iemand ervaring met dit ???

http://www.slowjuice.nl/wat-is-tarwegras

Ik ga gras vreten als er goeie ervaringen zijn :D

maar ik ben te lui omdat zelf te gaan kweken enzo dus dan zo ik een potje pillen kopen :+

de tip komt van hiero....

Groot nieuws voor mannen van middelmatige leeftijd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 26 april 2012 @ 15:01:24 #81
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110815807
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:35 schreef Together__ het volgende:

Die kaas heb ik ooit eens geprobeerd op een ovenschotel, maar hij smolt niet geweldig bij mij, wat deed ik verkeerd? :'(

Maakt ook niet uit, ik vind de kazen die ik nu graag gebruik lekkerder van smaak. :) Alleen jammer dat ik ze zelf moet raspen, daar heb ik niet altijd zin in na een dag op mijn werk.

Broodbeleg van wheaty is ok, maar je moet een beetje wennen aan de nattigheid en ze hoeven niet zo zuinig aan te doen met de kruiden. :P

quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Zeker Hoera voor dit topic ! Respect voor TS _O_
Op FOK moet je vechten tegen zoveel vooroordelen dat je er soms moe van wordt :')

Maar dat mag de pret niet drukken die kunnen we wel aan :P

Ik ben dan wel geen Veganist maar Vegetariër maar ik volg het wel (8>

Voor inspitatie enzo..

[..]

Zo zie je maar weer ook mensen met Lactose intolerantie hebben iets aan dit topic en
zo zijn er nog veel meer mensen die iets aan dit topic hebben :Y

Ik als Vegetariër slik wel Spirulina, is volgens mij 100 % plantaardig hoor :@ :D

maar een vraagje aan andere Vegetariërs en/of Veganisten, slikken jullie dat ook?

Ik heb trouwens gewoon het huismerk van Kruidvat of Etos :P da's een stuk goedkoper
en soms aanbiedingen van 2 potjes voor de prijs van 1, dan sla ik dus altijd effe in ...

http://www.warenwelenwee.nl/supplementen_flavonolen.html

[..]

:D och ik heb niet zoveel last van de vooroordelen van een ander en ervaar het dus ook niet zo dat ik ergens tegen moet vechten. :)

Ik slik geen supplementen, maar ik eet dan ook vis.
  donderdag 26 april 2012 @ 15:18:33 #82
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_110816541
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
omg omg omg

Ach jonge lul niet!
  donderdag 26 april 2012 @ 15:26:00 #83
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110816885
Trollen graag alleen sojakaas voeren :P
  donderdag 26 april 2012 @ 16:00:04 #84
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_110818502
Hehe das een goeie idd!
  donderdag 26 april 2012 @ 19:30:24 #85
119606 habanero
577000 Scoville
pi_110827585
quote:
5s.gif Op woensdag 25 april 2012 08:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Iemand ervaring met dit ???

http://www.slowjuice.nl/wat-is-tarwegras

Ik ga gras vreten als er goeie ervaringen zijn :D

maar ik ben te lui omdat zelf te gaan kweken enzo dus dan zo ik een potje pillen kopen :+

de tip komt van hiero....

Groot nieuws voor mannen van middelmatige leeftijd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geen goede ervaring hier mee niet lekker ! en het schijnt dat het niks doet je neemt de stoffen niet op hoe fijn je ze ook pureert. maar veel verschillende meningen hier over van mij hoeft het niet ;)
pi_110844102
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:30 schreef habanero het volgende:

[..]

geen goede ervaring hier mee niet lekker ! en het schijnt dat het niks doet je neemt de stoffen niet op hoe fijn je ze ook pureert. maar veel verschillende meningen hier over van mij hoeft het niet ;)
Oké, dan hou ik me bij mijn Spirulina :P

Dank je wel !!!
  vrijdag 27 april 2012 @ 00:27:28 #87
119606 habanero
577000 Scoville
pi_110846819
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 23:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Oké, dan hou ik me bij mijn Spirulina :P

Dank je wel !!!
hm, ga ik eens dat Spirulina proberen.
  zondag 29 april 2012 @ 08:42:24 #88
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110921384
Jaaaaaaaa *O*
de natuurwinkel had na maanden en maaaanden eindelijk weer soja-gehakt van Naturana O+

We hadden in de tussentijd eens burgerdream van Vegourmet geprobeerd, maar hoeveel sambal, knoflook en ui er ook doorheen zat, het smaakte nog steeds naar karton. ;(

Oh en gister moussaka gemaakt met behulp van Alpro gehakt, No Egg - egg replacer en een van m'n kaasjes en dat ging heel goed O+

Hang me nu maar even aan de schandpaal voor al die zonden. :P Maar wel in een eigen topic! 8-)
pi_110921980
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 08:42 schreef jerney het volgende:
Jaaaaaaaa *O*
de natuurwinkel had na maanden en maaaanden eindelijk weer soja-gehakt van Naturana O+

[ afbeelding ]

We hadden in de tussentijd eens burgerdream van Vegourmet geprobeerd, maar hoeveel sambal, knoflook en ui er ook doorheen zat, het smaakte nog steeds naar karton. ;(

Oh en gister moussaka gemaakt met behulp van Alpro gehakt, No Egg - egg replacer en een van m'n kaasjes en dat ging heel goed O+

Hang me nu maar even aan de schandpaal voor al die zonden. :P Maar wel in een eigen topic! 8-)
Kan ik ook weer moussaka eten met gehakt ! *O*

Dank voor de tip ! O+ ^O^
  zondag 29 april 2012 @ 13:33:09 #90
119606 habanero
577000 Scoville
pi_110927683
iemand al eens wat bij de 'vegetarische slager' gehaald/besteld ? veel goede dingen over gehoord vooral over de producten die met lupine zijn gemaakt.
  zondag 29 april 2012 @ 13:37:35 #91
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_110927834
Yup, hun vegetarische tonijn is erg goed:

No Tuna Sandwich

Niet ter vervanging van een tonijnsteak uiteraard, maar kan de vergelijking met een blikje tonijn prima doorstaan. En dat zeg ik als overtuigd carnivoor.

De kipstukjes liggen in mijn vriezer, nog niet aan toegekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 29-04-2012 13:46:44 ]
  zondag 29 april 2012 @ 14:00:14 #92
119606 habanero
577000 Scoville
pi_110928706
ziet er ook bizar tonijn achtig uit :D

dank, keer wat maken als er eters komen en ze verassen ;)
pi_110936665
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:33 schreef habanero het volgende:
iemand al eens wat bij de 'vegetarische slager' gehaald/besteld ? veel goede dingen over gehoord vooral over de producten die met lupine zijn gemaakt.
Eerlijk gezegd, nee, maar normaal was ik al niet zo van ''vlees op mijn brood'' meer het ttype
hagelslag, pindakaas, kaas of een gebakken, gekookt of gekluts ei, omeletje dus :@

het enige dat ik lekker vind is vegetarische paté, maar dat het ik altijd gevonden, dus daar
is niet zoveel aan veranderd.

Deze, met champignons

Product eigenschappen
Biologisch
Vegetarisch

en de Jam's zijn ook lekker :9 maar verse aardbeien zijn natuurlijk altijd het allerlekkerste,
maar om voor nood in huis te hebben kan natuurlijk nooit kwaad !

http://www.zonnatura.nl/assortiment/
  zondag 29 april 2012 @ 17:53:37 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110936964
Ei, kaas en champigons zijn natuurlijk niet plantaardig, fan...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110937072
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee maar Vegetariërs mogen hier ook posten, Veganisten zijn vrij tolerant :+
pi_110937105
mooi. ik hou van tolerante mensen O+
pi_110937321
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
mooi. ik hou van tolerante mensen O+
Is het wel Biologische biefstuk dan?
pi_110937338
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2012 18:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Is het wel Biologische biefstuk dan?
bij mij wel ja.
pi_110937385
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

bij mij wel ja.
Goed zo !
  zondag 29 april 2012 @ 18:16:03 #101
45206 Pietverdriet
pi_110937673
quote:
10s.gif Op zondag 29 april 2012 17:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee maar Vegetariërs mogen hier ook posten, Veganisten zijn vrij tolerant :+
Sure
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:10 schreef CSSO het volgende:
t is te hopen dat pietverdriet niet in dit topic reageert.
pi_110937695
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure

[..]

ik vind het wel leuk dat je hier reageert hoor :@
  zondag 29 april 2012 @ 18:32:12 #103
119606 habanero
577000 Scoville
pi_110938171
FkTwkGs2012 en Pietverdriet doe eens niet zo kinderachtig en ga in een ander topic lopen klieren.
pi_111030673
Planten eten is niet plantaardig. Het is moord.
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:49:33 #105
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111030694
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, nee, maar normaal was ik al niet zo van ''vlees op mijn brood'' meer het ttype
hagelslag, pindakaas, kaas of een gebakken, gekookt of gekluts ei, omeletje dus :@

het enige dat ik lekker vind is vegetarische paté, maar dat het ik altijd gevonden, dus daar
is niet zoveel aan veranderd.

Deze, met champignons

[ afbeelding ]

Product eigenschappen
Biologisch
Vegetarisch

en de Jam's zijn ook lekker :9 maar verse aardbeien zijn natuurlijk altijd het allerlekkerste,
maar om voor nood in huis te hebben kan natuurlijk nooit kwaad !

http://www.zonnatura.nl/assortiment/
Zou je dat nu wel doen?
pi_111030965
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:49 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Zou je dat nu wel doen?
Ik zou inderdaad een dieet van water en fotosynthese verkiezen boven die rondzooi.
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:02:39 #107
45206 Pietverdriet
pi_111031133
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:32 schreef habanero het volgende:
FkTwkGs2012 en Pietverdriet doe eens niet zo kinderachtig en ga in een ander topic lopen klieren.
Ik klier niet, paddestoelen zijn geen planten
pi_111031165
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
En dan moet men er ook nog om denken wat voor stremsel voor die kaas is gebruikt.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:36:01 #109
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111069457
Zeg, gaan jullie lekker? :P Als je echt heel erg graag wil blijven klieren, open dan gewoon een apart topic daarvoor. Dan hoeven we hier niet zo door de nonsens heen te scrollen. :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 01:04:09 #110
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111070258
Oh en... Brrrr... We waren vandaag in de Chinese supermarkt en mijn lief kwam opeens breed grijnzend met allerlei verschrikkelijke blikjes aan zetten. :D Mock duck, chicken en weet ik wat voor engs nog meer. Maar hij was nieuwsgierig en geamuseerd, dus nu zijn we de trotse eigenaar van een blikje mock pork. Alsof echte pork niet vies genoeg is. ;(

The things you do for love O+
pi_111073255
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 01:04 schreef jerney het volgende:
Oh en... Brrrr... We waren vandaag in de Chinese supermarkt en mijn lief kwam opeens breed grijnzend met allerlei verschrikkelijke blikjes aan zetten. :D Mock duck, chicken en weet ik wat voor engs nog meer. Maar hij was nieuwsgierig en geamuseerd, dus nu zijn we de trotse eigenaar van een blikje mock pork. Alsof echte pork niet vies genoeg is. ;(

The things you do for love O+
Als je het goed laat uitlekken, kan je het als saté op stokjes bereiden in de grillpan volgens mij? (bbq met dit weer is ook niet wat) Een soja-gember sausje erbij, en presto.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111073308
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als je het goed laat uitlekken, kan je het als saté op stokjes bereiden in de grillpan volgens mij? (bbq met dit weer is ook niet wat) Een soja-gember sausje erbij, en presto.
Flikker toch gewoon op uit dit topic en neem meteen die achtelrijke POL gasten mee :O
pi_111074767
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Flikker toch gewoon op uit dit topic en neem meteen die achtelrijke POL gasten mee :O
Joh, doe niet zo opgefokt. Ik geef een bereidingsmethode in een CUL topic, that's all. :{w
pi_111074855
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:39 schreef jerney het volgende:
Weet iemand toevallig of die O+ knakworstjes van de AH O+ plantaardig zijn?
Zit kippenei-eiwit in, dat zit in bijna alle vega burgers die je in de supermarkt kan kopen trouwens. De shoarma stukjes van de Spar (en Aldi dacht ik ook) zijn vegan, ik weet niet of de AH ze ook heeft, die hier niet in ieder geval. Het enige wat de AH hier heeft wat vegan is is het vegetarische gehakt (dat kruimelspul) maar daar vind ik niks aan.
Van de vegetarische slager is ook bijna niks vegan, alleen de kipstukjes dacht ik. Die heb ik een keer mogen proeven in de natuurwinkel waar ik zo nu en dan kom maar ik vond de textuur te vlezig. Maar ik ben sowieso geen fan van dingen die heel erg op vlees lijken...

Als ik zin heb in een hartige snack haal ik deze weleens:

Heel soms zijn ze ietsjes te droog maar wel lekker.

En deze tahoe is echt super lekker:

Heerlijk in pasta´s en salades :9 Je hebt heel veel verschillende soorten.

En een goede roomvervanger voor in bijvoorbeeld pastasaus is deze:

Leuk topic TS O+
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:14:18 #115
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111081450
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hmmm... It could work O+
Maar sta nog steeds niet te springen om het uit te proberen :D
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:35:51 #116
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111082334
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:58 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Zit kippenei-eiwit in, dat zit in bijna alle vega burgers die je in de supermarkt kan kopen trouwens. De shoarma stukjes van de Spar (en Aldi dacht ik ook) zijn vegan, ik weet niet of de AH ze ook heeft, die hier niet in ieder geval. Het enige wat de AH hier heeft wat vegan is is het vegetarische gehakt (dat kruimelspul) maar daar vind ik niks aan.
Van de vegetarische slager is ook bijna niks vegan, alleen de kipstukjes dacht ik. Die heb ik een keer mogen proeven in de natuurwinkel waar ik zo nu en dan kom maar ik vond de textuur te vlezig. Maar ik ben sowieso geen fan van dingen die heel erg op vlees lijken...

Als ik zin heb in een hartige snack haal ik deze weleens:

[ afbeelding ]

Heel soms zijn ze ietsjes te droog maar wel lekker.

En deze tahoe is echt super lekker:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heerlijk in pasta´s en salades :9 Je hebt heel veel verschillende soorten.

En een goede roomvervanger voor in bijvoorbeeld pastasaus is deze:

[ afbeelding ]

Leuk topic TS O+
Thanks, goede post ook O+

dat van dat kippeneiwit was te verwachten. ;( Wel jammer, want ik heb die altijd erg lekker gevonden. Veel lekkerder dan echte knakworsten en goed van textuur.

Die spacebars zijn inderdaad een fijne snack! Die redhotchillipeper graai ik graag mee wanneer ik hongerig door de natuurwinkel loop. Ik moest in het begin wel wennen aan de stevige structuur, maar hij is lekker gekruid. :)

Die pesto rosso is ook fijn te rullen voor door de pasta.
Oatly ken ik nog niet, ik zal eens mijn ogen open houden. Ik gebruik nu die van alpro, die vind ik ook wel ok. De light versie dan weer niet, die heb ik laatst per ongeluk gepakt. ;(
pi_111094280
Goeie tips weer !

Komt steeds meer variatie bij O+ :9
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:25:17 #118
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_111095065
Hm, even voor de volledigheid. De tweede versie vegetarische tonijnsalade die ik van de week maakte smaakte wel nep. :X Ben een stuk minder enthousiast opeens, raar bijsmaakje. Sorry.
Advies: flink sambal erdoor. ;)
pi_111095166
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Hm, even voor de volledigheid. De tweede versie vegetarische tonijnsalade die ik van de week maakte smaakte wel nep. :X Ben een stuk minder enthousiast opeens, raar bijsmaakje. Sorry.
Ik heb sowieso nooit tonijn gelust :@ dus ik was eigenlijk ook niet van plan om die te proberen :D

maar wel goed om te weten voor de tonijn liefhebbers, toch maar niet doen dan? :P
pi_111095571
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Ik vond hem bijzonder zout. Vooral zout eigenlijk...
De vegaslager gehaktbal vind ik voor een keer wel oké.

Leuk topic! :-)
pi_111099916
Oké, ik had ondertussen nu wel honger en ik heb een hamburger voor mezelf gemaakt. :P

Maar dan wel op de Vegetarische manier, helemaal Veganistisch is het niet :@ ,
want ik heb voor het eerst even heel goed gekeken wat de ingrediënten zijn
waar ik ''mijn'' hamburger van gemaakt heb.

Lijkt saai maar was heel lekker :Y

Gewoon 1 wit bolletje

1 Noten Burger van Good Bite,gebakken in olijfolie met een klein uitje erbij.
Plakjes tomaat en plakjes augurk

Ik heb wel Mayonaise erop gedaan en Ketchup.
De Mayonaise is van Calvé bereid met zuivere olijolie in ieder geval vrije uitloop eieren.
da's tenminste iets oO<

Ingrediënten Noten Burger:

notenmix 32% (cashewnoot, amandel, macadamianoot, paranoot, pistachenoot, pecannoot),
water, soja-eiwit, ei-eiwit*, zetmeel (o.a. tarwe), dextrose, aroma, plantaardige oliën, kruiden
en specerijen, zout, ijzer, vitamine B12.

* Ei-eiwit is afkomstig van vrije uitloopkippen.

http://www.goodbite.nl/paginas/19-goodbite-notenburger.html

Ingrediënten Calvé Olijf Mayonaise

Calvé Olijf gemaakt met goede en pure ingrediënten zoals olie, azijn en vrije-uitloopeieren oO< .
En met zuivere olijfolie, voor de rijke en pure olijfsmaak.

http://www.calve.nl/index.aspx?nodeId=539579

Dus uiteindelijk zag mijn ''hamburger'' er zo uit

Nah, met een glaasje bier erbij was best te pruimen, wat zeg ik?
Het was heeeeel lekker :+ , maar oké er zitten dus wel eieren in.

Maar omdat Vegetaiërs hier ook kunnen posten is het misschien toch leuk
om te weten, ik weet niet of er Mayonaise bestaat die Veganisten wel kunnen
eten, anders heeft iemand anders misschien een andere variant voor de Veganisten,

Het is in ieder geval 100 keer lekkerder én gezonder dan zo'n smerig ding van Mac Donalds. (8>

[ Bericht 0% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 03-05-2012 20:13:22 ]
pi_111102907
Mayo kun je zelf heel makkelijk veganistisch maken! Ik gebruik altijd dit recept (vertaald vanuit het Duits, mijn excuses voor rare formuleringen):

Ingredienten voor ongeveer 250 gram mayo:

100 ml sojamelk (het beste ongezoet)
1/2 tl groentebouillon of zout
2 tl citroensap
1 - 2 tl mosterd, niet al te scherp
125 ml olie: het beste zonnebloemolie of een andere olie die een relatief neutrale smaak heeft. Maar als je juist een wat sterker smakende mayo wil kun je bijv. ook olijfolie gebruiken

Andere benodigdheden: mengbeker + staafmixer

Bereiding:

Zorg er voor dat de sojamelk en olie ongeveer dezelfde temperatuur hebben. Uit ervaring kan ik zeggen dat wanneer de sojamelk te koud is, de mayo mislukt.. Sojamelk dus op tijd uit de koelkast nemen!

Doe de sojamelk in een hoge smalle mixbeker en roer het citroensap erdoor heen en laat het kort staan zodat de sojamelk gaat schiften (er ontstaan kleine ''klontjes''). Doe dan de groentebouillon en/of zout, peper en mosterd er doorheen.

Doe de staafmixer in de beker, de staaf moet op de bodem van de beker staan. Zet de staafmixer aan (op de hoogst mogelijke stand) en giet de olie heel erg langzaam in een dunne straal vanaf de zijkant er bij. Zorg er voor dat je de staafmixer zo weinig mogelijk beweegt.

Wanneer alle olie in de beker is, de staafmixer heel langzaam omhoog trekken en dan nog een tijdje langzaam op en neer bewegen totdat er een homogene vaste witte cremige massa is ontstaan. Soms duurt het een tijdje voordat de mayo vast genoeg is, soms gebeurt het ook al na een paar seconden.

Wanneer er geen vaste massa ontstaat kan het soms nog helpen nog wat meer olie er bij te doen. Dan zet je de staafmixer weer op de bodem van de beker en giet de olie er weer in een dun straaltje bij en herhaal de procedure zoals hierboven beschreven. En zoals gezegd: zorg er voor dat alles ingredienten zoveel mogelijk dezelfde temperatuur hebben!

Eet smakelijk :)

Ik weet niet hoe de situatie in bio / natuurvoedingswinkels in NL is, maar hier in Duitsland kun je ook gewoon veganistische mayo in bio / natuurvoedingswinkels kopen. Is misschien makkelijker, maar wel veel duurder als zelf maken. In Duitsland koop ik meestal deze mayo en remoulade:

Ooh goed topic btw!! Eet nu bijna 10 jaar vegetarisch en in de afgelopen twee / drie jaar ongeveer ben ik steeds minder zuivelproducten gaan eten en eet nu meestal veganistisch, afgezien van af en toe een ei eten en een plak kaas op brood, wanneer ik er zin in heb. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo lastig veganistisch te eten wanneer ik zelf kook, er zijn ontzettend veel producten die plantaardig zijn. Buitenshuis of bij vrienden is het soms lastiger maar dan hou ik me ook niet altijd aan strict plantaardig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tristessa op 03-05-2012 21:09:59 ]
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:21:04 #123
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111104122
Er zijn verschillende veganistische mayonaises inderdaad. Die van de Rit smaakt verschrikkelijk stoffig, bweuh. Maar veganaise is heel lekker en romig. Maar ik ben die vooralsnog alleen in Terasana in Antwerpen tegengekomen. Misschien ook wel online te vinden, maar ik zou niet weten waar.

Bij radixversandt.de had ik er laatst een gekocht en dat smaakte naar fritessaus.

Het gehakt van Good Bite is wel plantaardig trouwens, maar ik gebruik die alleen in mijn chili. In spaghettisaus was die minder geslaagd, vond ik.

Maar daar heb je weer soja-bolognese van Naturana voor. :)

Tristessa, krijg jij geen last als je opeens weer gewoon vegetarisch eet? Ik merk zelf dat ik buik- of hoofdpijn krijg dan. Zelfs van twee zielige mozart kugelntjes. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door jerney op 03-05-2012 21:30:38 ]
pi_111104144
Mmm ja en ik kook ook graag met sojaroom!
Met deze bijvoorbeeld:

Ik vind die oatly haverdrink ook erg lekker! Mjam :-)

En naast de rittersport marsepein chocolade zijn dit mijn andere lievelingschocolades:

Geen idee of die ook in NL verkrijgbaar zijn!
pi_111104554
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:21 schreef jerney het volgende:
Tristessa, krijg jij geen last als je opeens weer gewoon vegetarisch eet? Ik merk zelf dat ik buik- of hoofdpijn krijg dan. Zelfs van twee zielige mozart kugelntjes. :P
Nee eigenlijk krijg ik er geen last van! Tenminste niet van eieren en van af en toe brood met kaas. Als ik melk drink of yoghurt eet (wat ik eigenlijk nooit meer doe) dan krijg ik vaak last van slijmvorming in mijn keel en moet hoesten en ik vind dat veel zuivel- en melkproducten vaak te zwaar op mijn maag liggen. Sinds ik bijvoorbeeld sojaroom gebruik vind ik ''gewone'' slagroom echt smerig en veel te vet! Wel heftig dat jij zo sterk reageert op mozart kugeln ;). Eet jij vooral veganistisch vanuit gezondheidsredenen?
pi_111105522
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:35 schreef jerney het volgende:

[..]

Thanks, goede post ook O+

dat van dat kippeneiwit was te verwachten. ;( Wel jammer, want ik heb die altijd erg lekker gevonden. Veel lekkerder dan echte knakworsten en goed van textuur.

Die spacebars zijn inderdaad een fijne snack! Die redhotchillipeper graai ik graag mee wanneer ik hongerig door de natuurwinkel loop. Ik moest in het begin wel wennen aan de stevige structuur, maar hij is lekker gekruid. :)

Die pesto rosso is ook fijn te rullen voor door de pasta.
Oatly ken ik nog niet, ik zal eens mijn ogen open houden. Ik gebruik nu die van alpro, die vind ik ook wel ok. De light versie dan weer niet, die heb ik laatst per ongeluk gepakt. ;(
Die AH worstjes vond ik ook altijd heel erg lekker; gebakken maar ook ongebakken :9

En die room van alpro heb ik ook weleens geprobeerd maar ik vind dat er een eigenaardig, overheersend smaakje aan zit. Hij lijkt me meer geschikt voor zoete dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Feeeeble op 03-05-2012 21:55:46 ]
pi_111106139
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:01 schreef Tristessa het volgende:
Mayo kun je zelf heel makkelijk veganistisch maken! Ik gebruik altijd dit recept (vertaald vanuit het Duits, mijn excuses voor rare formuleringen):

Ingredienten voor ongeveer 250 gram mayo:

100 ml sojamelk (het beste ongezoet)
1/2 tl groentebouillon of zout
2 tl citroensap
1 - 2 tl mosterd, niet al te scherp
125 ml olie: het beste zonnebloemolie of een andere olie die een relatief neutrale smaak heeft. Maar als je juist een wat sterker smakende mayo wil kun je bijv. ook olijfolie gebruiken

Andere benodigdheden: mengbeker + staafmixer

Bereiding:

Zorg er voor dat de sojamelk en olie ongeveer dezelfde temperatuur hebben. Uit ervaring kan ik zeggen dat wanneer de sojamelk te koud is, de mayo mislukt.. Sojamelk dus op tijd uit de koelkast nemen!

Doe de sojamelk in een hoge smalle mixbeker en roer het citroensap erdoor heen en laat het kort staan zodat de sojamelk gaat schiften (er ontstaan kleine ''klontjes''). Doe dan de groentebouillon en/of zout, peper en mosterd er doorheen.

Doe de staafmixer in de beker, de staaf moet op de bodem van de beker staan. Zet de staafmixer aan (op de hoogst mogelijke stand) en giet de olie heel erg langzaam in een dunne straal vanaf de zijkant er bij. Zorg er voor dat je de staafmixer zo weinig mogelijk beweegt.

Wanneer alle olie in de beker is, de staafmixer heel langzaam omhoog trekken en dan nog een tijdje langzaam op en neer bewegen totdat er een homogene vaste witte cremige massa is ontstaan. Soms duurt het een tijdje voordat de mayo vast genoeg is, soms gebeurt het ook al na een paar seconden.

Wanneer er geen vaste massa ontstaat kan het soms nog helpen nog wat meer olie er bij te doen. Dan zet je de staafmixer weer op de bodem van de beker en giet de olie er weer in een dun straaltje bij en herhaal de procedure zoals hierboven beschreven. En zoals gezegd: zorg er voor dat alles ingredienten zoveel mogelijk dezelfde temperatuur hebben!

Eet smakelijk :)

Ik weet niet hoe de situatie in bio / natuurvoedingswinkels in NL is, maar hier in Duitsland kun je ook gewoon veganistische mayo in bio / natuurvoedingswinkels kopen. Is misschien makkelijker, maar wel veel duurder als zelf maken. In Duitsland koop ik meestal deze mayo en remoulade:

[ afbeelding ]

Ooh goed topic btw!! Eet nu bijna 10 jaar vegetarisch en in de afgelopen twee / drie jaar ongeveer ben ik steeds minder zuivelproducten gaan eten en eet nu meestal veganistisch, afgezien van af en toe een ei eten en een plak kaas op brood, wanneer ik er zin in heb. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo lastig veganistisch te eten wanneer ik zelf kook, er zijn ontzettend veel producten die plantaardig zijn. Buitenshuis of bij vrienden is het soms lastiger maar dan hou ik me ook niet altijd aan strict plantaardig.
Ik ben niet echt een mayo liefhebber maar ben toch wel benieuwd hoe de vegan versies smaken...
Het moet inderdaad heel makkelijk zijn om zelf te maken zoals jij het omschrijft en hoe ze het in dit filmpje maken:

Veganaise door EVA-TV

Ik heb het zelf een keer geprobeerd met alleen sojamelk en zonnebloemolie (keertje gelezen hoe iemand dat deed) maar dat mislukte :')
Misschien dus inderdaad omdat de sojamelk te koud was...
pi_111109308
Ha, ik zie mogelijkheden voor vegan aioli! :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 02:15:27 #129
119606 habanero
577000 Scoville
pi_111116409
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ha, ik zie mogelijkheden voor vegan aioli! :)
Originele allioli wordt gemaakt van goede kwaliteit olijfolie, knoflook (allium sativum), en zout. Er kunnen ook druppeltjes azijn of citroen worden toegevoegd.
echt helemaal vegan ;)
pi_111117575
Ah... ik goegelde even op vegan oil en kwam zomaar deze website tegen !

Nu ben ik niet zo van de dikke lagen make-up maar voor een ''gelegenheid'' is
toch wel leuk om te weten, dat er wel een mogelijk is om make-up en bad, douche en
zonnecrémes zijn zonder al die chemische rotzooi waar je gezicht er vanaf valt :P

Ik gebruik zelf altijd alleen olijfolie zeep dat bevalt ook prima.

Oké dit is niet om te eten maar wél 100% plantaardig en lekker dus kan hier best denk ik?

Voor vrouwen én mannen (8> , kinderen en baby's ! oO<

http://www.lievernatuurlijk.nl/c-733266/veganisten/

Hier vindt je alle producten die geschikt zijn voor jou, als veganist!

Er zijn producten die het Amerikaanse "vegan" logo dragen, en er zijn ook artikelen die het logo van
de Nederlandse vereniging van veganisten dragen (met een bloemetje).

Ook vindt je hier producten die geen logo dragen, maar wel geschikt zijn voor veganisten.
pi_111118697
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:15 schreef habanero het volgende:

[..]

Originele allioli wordt gemaakt van goede kwaliteit olijfolie, knoflook (allium sativum), en zout. Er kunnen ook druppeltjes azijn of citroen worden toegevoegd.
echt helemaal vegan ;)
Dat wist ik geloof ik ergens wel. Maar ik vind de knoflookmayo die wij hier kennen wel lekkerder. ;)
pi_111119488
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:29 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Nee eigenlijk krijg ik er geen last van! Tenminste niet van eieren en van af en toe brood met kaas. Als ik melk drink of yoghurt eet (wat ik eigenlijk nooit meer doe) dan krijg ik vaak last van slijmvorming in mijn keel en moet hoesten en ik vind dat veel zuivel- en melkproducten vaak te zwaar op mijn maag liggen. Sinds ik bijvoorbeeld sojaroom gebruik vind ik ''gewone'' slagroom echt smerig en veel te vet! Wel heftig dat jij zo sterk reageert op mozart kugeln ;). Eet jij vooral veganistisch vanuit gezondheidsredenen?
Ik blijf af en toe ook wel een eitje eten hoor :@ wel vrije uitloopeieren dan en biologische
kaas, die andere kaasjes heb ik nog niet geprobeerd, wil ik wel doen, maar moet even
uitvinden waar dat te koop is (en een beetje betaalbaar).

Ik zit nu met een kopje koffie en een stoopwafel.

Wel een stroopwafel van Cereal, dus da's toch ook even ''iets gezonder'' alleen
helaas niet geschikt voor Veganisten ...

Deze stroopwafels van Cereal bevatten 50% minder suikers dan gewone stroopwafels omdat ze gezoet zijn met
fructose, lactitol en isomalt. Ze smaken daardoor net zo zoet als traditionele stroopwafels maar bevatten minder
caloriën en houden je suikerspiegel stabieler.
Inhoud: 150 gr.

Ingrediënten: stroop (43%) (polydextrose, fructose, roomboter, halfvolle melk, zout), tarwebloem, plantaardige
margarine, polydextrose, lacticol, isomalt, fructose, zemelen, peulvruchtenmeel, zout, gemengde specerijen,
rijsmiddelen (natriumbicarbonaat), emulgator (lecithine).

Tja niet echt geschikt voor Veganisten, sorry :@ maar wel voor Vegetariërs.
Zit natuurlijk roomboter in en halfvolle melk, wel plantaardige margarine,
dat dan weer wel en Lacititol.

Lactitol kan gebruikt worden door alle religies en door vegetariërs, maar niet door veganisten,
aangezien de uitgangsstof uit melk afkomstig is. De naam suiker-alcohol is een chemische
definitie, het bevat geen alcohol (ethanol).

Je moet er ook niet teveel van eten want sommige spullen werken laxerend zoals isomalt en
polydextrose, maar dan gelukkig wel op een Lactitol maar dan wel op een veilige manier, je krijgt
er in ieder geval geen ''luie darmen'' van. :+

http://www.kiesbeter.nl/medische-informatie/medicijnen/lactitol/

Ook Natriumbicarbonaat werkt lacerend maar ook op een gezonde manier
én het ondersteund ook nog eens de gezonde functie van de nieren.

Altijd meegenomen natuurlijk. (8>

http://www.uitdaging.net/gezond/gezonde_functie_nieren.html

Dus gewoon nu even lekker bij mijn kopje koffie c_/
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:00:46 #133
310491 Patrickovik
Echt waar?
pi_111121121
quote:
Dat dus, stelletje autisten.
pi_111126206
quote:
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:00 schreef Patrickovik het volgende:

[..]

Dat dus, stelletje autisten.
Wat zijn jullie nou steeds vervelend bezig hier, de Vegetariërs zitten de Veganisten niet in de
weg en visa versa, waarom kunnen gewoon Vleeseters dat nu eens niet respecteren?

Wij gaan toch ook geen Anti Vlees eet topic openen, we helpen hier elkaar gewoon aan tips
en meer variatie, als die Variatie wat mij betreft Veganistisch is heb ik daar geen moeite mee,
ga ik dat proberen, ik zou best wel weer eens Boerenkool met worst willen eten, maar ik wil
geen vlees meer eten, zelfs niet Biologisch omdat daar ook nog steeds teveel mee wordt
''geknoeid'' dus ik doe het niet (meer) alleen uit mijn afkeer tegen de Bio Industie maar ook
omdat mijn gezondheid er met sprongen op vooruit is gegaan.

En zo zin er meer mensen die bijvoorbeeld niet tegen melkproducten kunnen, of wat dan ook,
die hoeven hier niet te posten als ze dat niet willen, maar die kunnen wel meelezen en daar
dan misschien wel iets aan hebben,

Waar zit het probleem dan? Ik zie het probleem niet.

Hebben jullie nog goeie tips? Post ze gerust en als je hier alleen wil gaan zitten klieren,
blijf dan gewoon weg. :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:16:09 #135
119606 habanero
577000 Scoville
pi_111142648
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:32 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Dat wist ik geloof ik ergens wel. Maar ik vind de knoflookmayo die wij hier kennen wel lekkerder. ;)
nee !! vind je niet :p probeer die van Oil and Vinigar eens, althans ik denk dat je die dan wel veel lekkerder vind.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:20:38 #137
119606 habanero
577000 Scoville
pi_111142829
kan een mod die kinderachtige troep niet verwijderen ?
pi_111144208
Ik zal het nog eens een kans geven habanero. :)
pi_111145346
Tapenade van songedroogde tomaatjes:

- Pureer een potje semi-zongedroogde tomaatjes met erbij een teentje knoflook, wat olijfolie en een handje pijnboompitjes.
- Roer er als het mengsel de voor jou gewenste structuur heeft en een half of heel potje kappertjes doorheen.

Lekker!
Whatever...
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:15:26 #141
45206 Pietverdriet
pi_111145971
quote:
Zonder vegetariers is daar geen lol aan
pi_111146036
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zonder vegetariers is daar geen lol aan
_O-
pi_111146598
:Z Eerlijk gezegd denk ik dat de gemiddelde vegetarier of veganist een beetje moe is van al die 'discussies'. Ik wel in elk geval. Leven en laten leven zullen we maar zeggen. Multi-interpretabel als u dat blieft.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:26:56 #144
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111146701
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:29 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Hmm, dan zal ik waarschijnlijk een lactose intolerantie hebben. Ik had vroeger ook altijd buik- en hoofdpijn eigenlijk. Het is inderdaad vrij bizar dat ik er zo sterk op reageer. Zelfde verhaal bij een zak chips waarbij ik niet goed op de ingrediënten had gelet. Toen ik een oude bekende buikpijn voelde opzetten, toch maar eens bekeken en inderdaad... Melkpoeder. :)

Dat ik nu zo eet, heeft verschillende redenen. Ik at sowieso al amper vlees, omdat ik het niet zo geweldig vind en de bio industrie nog minder.
En toen kwam ik mijn lief tegen. Die eet al jaren op deze manier. Ook een aantal jaren compleet veganistisch, maar toen kreeg hij last van een vitamine B12 tekort en ging hij weer af en toe vis eten.
Een van de eerste dingen die ik hem ook vroeg, was 'Wat eet je dan in godsnaam nog?' :P Maar als je je een weg door alle etiketten hebt gebaand, blijkt het eigenlijk wel goed mee te vallen.

Omdat hij in Belgie woonde, en ik op dat moment werkzoekend was, was ik hier steeds voor een langere periode en at ik dus op dezelfde manier. Weer terug in Nederland stortte ik me weer op de kazen, maar kreeg daar erg veel last van. Daarom heb ik al vrij snel de switch gemaakt en ik voel me hier fysiek veel beter bij. :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:30:44 #145
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111146903
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:45 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Die AH worstjes vond ik ook altijd heel erg lekker; gebakken maar ook ongebakken :9

En die room van alpro heb ik ook weleens geprobeerd maar ik vind dat er een eigenaardig, overheersend smaakje aan zit. Hij lijkt me meer geschikt voor zoete dingen.
Oh, ik kruid mijn eten altijd enthousiast, dus had dat nog niet opgemerkt. :D

Fanny :P, er zijn ook veganistische stroopwafels verkrijgbaar in de natuurwinkels, maar het merk weet ik niet.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:31:56 #146
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111146984
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

Wat zijn jullie nou steeds vervelend bezig hier, de Vegetariërs zitten de Veganisten niet in de
weg en visa versa, waarom kunnen gewoon Vleeseters dat nu eens niet respecteren?

Wij gaan toch ook geen Anti Vlees eet topic openen, we helpen hier elkaar gewoon aan tips
en meer variatie, als die Variatie wat mij betreft Veganistisch is heb ik daar geen moeite mee,
ga ik dat proberen, ik zou best wel weer eens Boerenkool met worst willen eten, maar ik wil
geen vlees meer eten, zelfs niet Biologisch omdat daar ook nog steeds teveel mee wordt
''geknoeid'' dus ik doe het niet (meer) alleen uit mijn afkeer tegen de Bio Industie maar ook
omdat mijn gezondheid er met sprongen op vooruit is gegaan.

En zo zin er meer mensen die bijvoorbeeld niet tegen melkproducten kunnen, of wat dan ook,
die hoeven hier niet te posten als ze dat niet willen, maar die kunnen wel meelezen en daar
dan misschien wel iets aan hebben,

Waar zit het probleem dan? Ik zie het probleem niet.

Hebben jullie nog goeie tips? Post ze gerust en als je hier alleen wil gaan zitten klieren,
blijf dan gewoon weg. :)
Waarom? Vegetariërs happen het lekkerst, daarom! :9
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:33:19 #147
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111147068
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:05 schreef Spanky78 het volgende:
Tapenade van songedroogde tomaatjes:

- Pureer een potje semi-zongedroogde tomaatjes met erbij een teentje knoflook, wat olijfolie en een handje pijnboompitjes.
- Roer er als het mengsel de voor jou gewenste structuur heeft en een half of heel potje kappertjes doorheen.

Lekker!
Jaaa! Een 100% plantaardige recepten spin off topic! O+
pi_111147266
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:31 schreef jerney het volgende:

[..]

Dat! *)
pi_111147352
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
:Z Eerlijk gezegd denk ik dat de gemiddelde vegetarier of veganist een beetje moe is van al die 'discussies'. Ik wel in elk geval. Leven en laten leven zullen we maar zeggen. Multi-interpretabel als u dat blieft.
Ik ook! Daarom heb ik dat topic juist geopend, dan hoeven we er hier geen last van te hebben...

Of wel :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:31 schreef jerney het volgende:

vrijdag 4 mei 2012 @ 21:41:41 #150
45206 Pietverdriet
pi_111147579
Maar goed, strikt genomen staan paddestoelen veel dichter bij dieren dan bij planten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')