abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108602490
Ik vind witlof rauwkost met geraspte zure appel en zoete mandarijnenpartijes erdoor erg lekker :9~
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108602817
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:20 schreef vosss het volgende:
Ik vind witlof rauwkost met geraspte zure appel en zoete mandarijnenpartijes erdoor erg lekker :9~
Ik ook, of met banaan! (witlof, appel en banaan)
Whatever...
pi_108602885
Ik heb nog nooit een banaan erdoor gehad.

Kan je me in de herfst ff een PM sturen opdat ik het niet vergeet? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108602934
De vleesvervangers van de vegetarische slager zijn erg lekker. Tenminste, de meeste. Het brabants stoofpotje vond ik echt niet te eten. De hamburgers waren echt zelfzaam lekker. :9
pi_108603777
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:27 schreef vosss het volgende:
Ik heb nog nooit een banaan erdoor gehad.

Kan je me in de herfst ff een PM sturen opdat ik het niet vergeet? :)
In de herfst... hebben ze nu geen banaan waar jij woont ofzo ? ;)

Ik doe er overigens wel yoghurt door... en wat paprikapoeder.. lekker hoor!
Whatever...
  vrijdag 2 maart 2012 @ 07:46:49 #31
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108615040
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:19 schreef Spanky78 het volgende:
Ehm, waarom wil je nepvlees als veganist.

Eet dan gewoon iets met noten, boontjes, linzen, peulvruchten, paddenstoelen. Mits goed klaargemaakt goed te doen. Nepvlees is net als het celibatair leven, maar neuken met een opblaaspop.

Feit is dat je het in de natuur als veganist niet lang overleeft. Misschien een optie om wat minder extreem te doen en iets minder zwart wit gewoon wel af en toe een stukje kaas of melk te nemen en daarmee gezonder te blijven. Ik snap best dat je niet houdt van dierenleed, maar denk maar neit dat er voor niet-dierlijke producten geen beesten zijn gestorven.

Het meest diervriendelijk zijn mensen die op het platteland leven in utigestrekte gebieden en leven van jacht, een beetje boeren, verzamelen etc. Die doden per saldo (ook indirect minder dieren). Dus als je echt iets wilt doen, koop voor 40.000euro een boerdeijtje in zweden en ga van de natuur leven. Leer jagen, verzamelen, roken, kuilen, drogen, slachten en leer het echte leven kennen. Veganisten zijn wat mij betreft nog verder heen dan de gemiddelde vleesetende stadsmens.
Het is niet mijn bedoeling om met dit topic veganisme te propageren. :) Ik eet ook gewoon vis. Dit topic is bedoeld om plantaardige producten te bespreken. Als je de zin en onzin van een plantaardig dieet wil bespreken, open dan een nieuw topic en post de link hier voor de liefhebbers. :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 07:49:03 #32
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108615054
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:34 schreef Lyriella het volgende:
Yofu van Provamel, en dan die met blauwe bessen! Nomnomnom.. Speculoos is volgens mij ook veganistisch?
:Y speculoos inderdaad! En rittersport puur met marsepein O+

pi_108616683
Die chocola O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:41:17 #34
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108620915
Ja, die is zo lekker O+

net als deze:
pi_108665612
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:19 schreef Spanky78 het volgende:
Ehm, waarom wil je nepvlees als veganist.
Begrijp ik ook niet. Als je geen vlees eet, eet dan ook echt geen vlees. Blijkbaar zit er dan ook iets in je dan toch stiekem heel graag vlees wilt. Doe dan ook gewoon kwaliteitsspul en geen gortdroge valess of zo.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:54:15 #36
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108668415
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 15:34 schreef _Loki het volgende:

[..]

Begrijp ik ook niet. Als je geen vlees eet, eet dan ook echt geen vlees. Blijkbaar zit er dan ook iets in je dan toch stiekem heel graag vlees wilt. Doe dan ook gewoon kwaliteitsspul en geen gortdroge valess of zo.
Valess heeft ook gewoon geen bestaansrecht. Bah :P
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:51:30 #37
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108913359
Gisteren veggie cevapcici van Viana geprobeerd. Niet bijzonder... Ik vind hun gyrosreepjes wel weer ok. :)
pi_108928644
Ik ben een fan van sojabrokken. Het woord klinkt heel smerig, maar ik vind het een heel smakelijke eiwitbron. Je koopt ze gedroogd, waardoor ze heel lang zijn te bewaren. Bij het koken voeg je er vocht aan toe, je kunt ze met kruiden en bijvoorbeeld sojasaus op smaak brengen, en ze bijvoorbeeld bakken. De textuur is stevig en lekker en ze passen bij veel gerechten.

[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_108931395
Hier nog een liefhebber van Tartex. Alleen die prijs hè ;(.

Ik koop zelf voornamelijk vegetarische producten bij de AH, veel keuze alleen soms wat prijzig.
Vooral Toscaanse carré? is goed te doen!
pi_109213813
Vind de Toscaanse carré juist smerig.. die textuur! brrrr

Plus, ze zijn niet 100% plantaardig want veel bevatten ei. De falafel van de ah is wel volledig plantaardig, maar dan is het lekkerder om het uit zo'n pakje van Alfez (of zoiets) te maken. De biowinkel heeft zelfmaak burgers die ook heerlijk zijn (braadmix enzo). Alpro Soya gepeperde burger is ook lekker alleen weet niet of die veganistisch verantwoord is =)
  donderdag 22 maart 2012 @ 14:39:51 #41
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_109388082
Weet iemand toevallig of die O+ knakworstjes van de AH O+ plantaardig zijn?

Oh en ik heb laatst, bij gebrek aan mijn favoriete sojagehakt, eens burgerdream van Vegourmet geprobeerd... Yuck ;( Zelfs met een gesnipperd uitje, knoflook en sambal smaakte het nog naar karton ;(
  zondag 15 april 2012 @ 11:12:56 #42
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110343402
Na mijn teese-trauma heb ik nu dan lekkere veganistische kaassaus gevonden O+ *O*
Heel kazig en lekker van smaak. Geen weeïge of stoffige ondertoon. Het enige dat je er eventueel op aan zou kunnen merken, is dat hij net wat dikker had mogen zijn. Maar dat is muggenziften. :)

Vegusto No-Muh Sauce

Gelukkig zijn ze beter in kaasalternatieven maken, dan hun producten smakelijk over te laten komen op de foto. :D
  zondag 15 april 2012 @ 11:14:05 #43
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110343423
Die sojabrokken, hoe smerig het inderdaad ook klinkt, wil ik ook wel eens een kans geven, want goed houdbaar en alles smaakt met genoeg kruiden. :P
pi_110343722
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:57 schreef Selestha het volgende:

[..]

En de Alpro soya dessert pudding met chocolade smaak vind ik ook heel lekker ;)

[ afbeelding ]
De chocomel en de rode vruchtendrank zijn ook lekker :9

pi_110343831
In een Pitabroodje met tomaat uien en peterselie :9

Pitabroodje eventje afbakken in olijfolie en de griekse rondo natuurlijk ook

Vet Lekker !
pi_110343957
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:12 schreef jerney het volgende:
Na mijn teese-trauma heb ik nu dan lekkere veganistische kaassaus gevonden O+ *O*
Heel kazig en lekker van smaak. Geen weeïge of stoffige ondertoon. Het enige dat je er eventueel op aan zou kunnen merken, is dat hij net wat dikker had mogen zijn. Maar dat is muggenziften. :)

Vegusto No-Muh Sauce
[ afbeelding ]

Gelukkig zijn ze beter in kaasalternatieven maken, dan hun producten smakelijk over te laten komen op de foto. :D
Waar koop je die?

Ik was even van het pad afgeweken maar wil weer richting veganisme gaan werken dus ben zeker geïnteresseerd! :)
  zondag 15 april 2012 @ 11:42:28 #47
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110344230
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:33 schreef Selestha het volgende:

[..]

Waar koop je die?

Ik was even van het pad afgeweken maar wil weer richting veganisme gaan werken dus ben zeker geïnteresseerd! :)
Ik heb hem nu bij radixversandt.be gekocht, maar alleen omdat een andere site down was. Die hebben nogal hoge verzendkosten, maar wel een heel ruim assortiment.

Sinds een week is die andere site ook weer online: www.veganlife.lu
Als ik het me goed herinner, zijn de verzendkosten daar zo'n 8 euro i.p.v. 19 bij radixversandt. :)
  zondag 15 april 2012 @ 11:43:58 #48
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_110344278
quote:
99s.gif Op zondag 15 april 2012 11:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
In een Pitabroodje met tomaat uien en peterselie :9

[ afbeelding ]

Pitabroodje eventje afbakken in olijfolie en de griekse rondo natuurlijk ook

Vet Lekker !
Die zal vast heel lekker zijn, maar of er plantaardige kazen voor gebruikt zijn, betwijfel ik ;)
pi_110344386
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 11:43 schreef jerney het volgende:

[..]

Die zal vast heel lekker zijn, maar of er plantaardige kazen voor gebruikt zijn, betwijfel ik ;)
ah... nee da's waar :') ik ben ook vegetarier dus geen veganist, dus had ik niet aan gedacht,

nou ja .. ze zijn wel lekker, misschien een pitabroodje met iets wél helemaal plantaardigs :D
pi_110344723
altijd mooi, mensen die vegetarisch willen eten en dan op zoek gaan naar iets dat op niet-vegetarische producten lijkt :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')