abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 april 2012 @ 18:16:03 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110937673
quote:
10s.gif Op zondag 29 april 2012 17:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee maar Vegetariërs mogen hier ook posten, Veganisten zijn vrij tolerant :+
Sure
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:10 schreef CSSO het volgende:
t is te hopen dat pietverdriet niet in dit topic reageert.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110937695
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure

[..]

ik vind het wel leuk dat je hier reageert hoor :@
  zondag 29 april 2012 @ 18:32:12 #103
119606 habanero
577000 Scoville
pi_110938171
FkTwkGs2012 en Pietverdriet doe eens niet zo kinderachtig en ga in een ander topic lopen klieren.
pi_111030673
Planten eten is niet plantaardig. Het is moord.
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:49:33 #105
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111030694
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, nee, maar normaal was ik al niet zo van ''vlees op mijn brood'' meer het ttype
hagelslag, pindakaas, kaas of een gebakken, gekookt of gekluts ei, omeletje dus :@

het enige dat ik lekker vind is vegetarische paté, maar dat het ik altijd gevonden, dus daar
is niet zoveel aan veranderd.

Deze, met champignons

[ afbeelding ]

Product eigenschappen
Biologisch
Vegetarisch

en de Jam's zijn ook lekker :9 maar verse aardbeien zijn natuurlijk altijd het allerlekkerste,
maar om voor nood in huis te hebben kan natuurlijk nooit kwaad !

http://www.zonnatura.nl/assortiment/
Zou je dat nu wel doen?
pi_111030965
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:49 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Zou je dat nu wel doen?
Ik zou inderdaad een dieet van water en fotosynthese verkiezen boven die rondzooi.
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:02:39 #107
45206 Pietverdriet
pi_111031133
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:32 schreef habanero het volgende:
FkTwkGs2012 en Pietverdriet doe eens niet zo kinderachtig en ga in een ander topic lopen klieren.
Ik klier niet, paddestoelen zijn geen planten
pi_111031165
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Ei, kaas en champigons zijn natuurlijk niet plantaardig, fan...
En dan moet men er ook nog om denken wat voor stremsel voor die kaas is gebruikt.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:36:01 #109
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111069457
Zeg, gaan jullie lekker? :P Als je echt heel erg graag wil blijven klieren, open dan gewoon een apart topic daarvoor. Dan hoeven we hier niet zo door de nonsens heen te scrollen. :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 01:04:09 #110
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111070258
Oh en... Brrrr... We waren vandaag in de Chinese supermarkt en mijn lief kwam opeens breed grijnzend met allerlei verschrikkelijke blikjes aan zetten. :D Mock duck, chicken en weet ik wat voor engs nog meer. Maar hij was nieuwsgierig en geamuseerd, dus nu zijn we de trotse eigenaar van een blikje mock pork. Alsof echte pork niet vies genoeg is. ;(

The things you do for love O+
pi_111073255
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 01:04 schreef jerney het volgende:
Oh en... Brrrr... We waren vandaag in de Chinese supermarkt en mijn lief kwam opeens breed grijnzend met allerlei verschrikkelijke blikjes aan zetten. :D Mock duck, chicken en weet ik wat voor engs nog meer. Maar hij was nieuwsgierig en geamuseerd, dus nu zijn we de trotse eigenaar van een blikje mock pork. Alsof echte pork niet vies genoeg is. ;(

The things you do for love O+
Als je het goed laat uitlekken, kan je het als saté op stokjes bereiden in de grillpan volgens mij? (bbq met dit weer is ook niet wat) Een soja-gember sausje erbij, en presto.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111073308
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als je het goed laat uitlekken, kan je het als saté op stokjes bereiden in de grillpan volgens mij? (bbq met dit weer is ook niet wat) Een soja-gember sausje erbij, en presto.
Flikker toch gewoon op uit dit topic en neem meteen die achtelrijke POL gasten mee :O
pi_111074767
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Flikker toch gewoon op uit dit topic en neem meteen die achtelrijke POL gasten mee :O
Joh, doe niet zo opgefokt. Ik geef een bereidingsmethode in een CUL topic, that's all. :{w
pi_111074855
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:39 schreef jerney het volgende:
Weet iemand toevallig of die O+ knakworstjes van de AH O+ plantaardig zijn?
Zit kippenei-eiwit in, dat zit in bijna alle vega burgers die je in de supermarkt kan kopen trouwens. De shoarma stukjes van de Spar (en Aldi dacht ik ook) zijn vegan, ik weet niet of de AH ze ook heeft, die hier niet in ieder geval. Het enige wat de AH hier heeft wat vegan is is het vegetarische gehakt (dat kruimelspul) maar daar vind ik niks aan.
Van de vegetarische slager is ook bijna niks vegan, alleen de kipstukjes dacht ik. Die heb ik een keer mogen proeven in de natuurwinkel waar ik zo nu en dan kom maar ik vond de textuur te vlezig. Maar ik ben sowieso geen fan van dingen die heel erg op vlees lijken...

Als ik zin heb in een hartige snack haal ik deze weleens:

Heel soms zijn ze ietsjes te droog maar wel lekker.

En deze tahoe is echt super lekker:

Heerlijk in pasta´s en salades :9 Je hebt heel veel verschillende soorten.

En een goede roomvervanger voor in bijvoorbeeld pastasaus is deze:

Leuk topic TS O+
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:14:18 #115
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111081450
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hmmm... It could work O+
Maar sta nog steeds niet te springen om het uit te proberen :D
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:35:51 #116
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111082334
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:58 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Zit kippenei-eiwit in, dat zit in bijna alle vega burgers die je in de supermarkt kan kopen trouwens. De shoarma stukjes van de Spar (en Aldi dacht ik ook) zijn vegan, ik weet niet of de AH ze ook heeft, die hier niet in ieder geval. Het enige wat de AH hier heeft wat vegan is is het vegetarische gehakt (dat kruimelspul) maar daar vind ik niks aan.
Van de vegetarische slager is ook bijna niks vegan, alleen de kipstukjes dacht ik. Die heb ik een keer mogen proeven in de natuurwinkel waar ik zo nu en dan kom maar ik vond de textuur te vlezig. Maar ik ben sowieso geen fan van dingen die heel erg op vlees lijken...

Als ik zin heb in een hartige snack haal ik deze weleens:

[ afbeelding ]

Heel soms zijn ze ietsjes te droog maar wel lekker.

En deze tahoe is echt super lekker:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heerlijk in pasta´s en salades :9 Je hebt heel veel verschillende soorten.

En een goede roomvervanger voor in bijvoorbeeld pastasaus is deze:

[ afbeelding ]

Leuk topic TS O+
Thanks, goede post ook O+

dat van dat kippeneiwit was te verwachten. ;( Wel jammer, want ik heb die altijd erg lekker gevonden. Veel lekkerder dan echte knakworsten en goed van textuur.

Die spacebars zijn inderdaad een fijne snack! Die redhotchillipeper graai ik graag mee wanneer ik hongerig door de natuurwinkel loop. Ik moest in het begin wel wennen aan de stevige structuur, maar hij is lekker gekruid. :)

Die pesto rosso is ook fijn te rullen voor door de pasta.
Oatly ken ik nog niet, ik zal eens mijn ogen open houden. Ik gebruik nu die van alpro, die vind ik ook wel ok. De light versie dan weer niet, die heb ik laatst per ongeluk gepakt. ;(
pi_111094280
Goeie tips weer !

Komt steeds meer variatie bij O+ :9
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:25:17 #118
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_111095065
Hm, even voor de volledigheid. De tweede versie vegetarische tonijnsalade die ik van de week maakte smaakte wel nep. :X Ben een stuk minder enthousiast opeens, raar bijsmaakje. Sorry.
Advies: flink sambal erdoor. ;)
pi_111095166
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Hm, even voor de volledigheid. De tweede versie vegetarische tonijnsalade die ik van de week maakte smaakte wel nep. :X Ben een stuk minder enthousiast opeens, raar bijsmaakje. Sorry.
Ik heb sowieso nooit tonijn gelust :@ dus ik was eigenlijk ook niet van plan om die te proberen :D

maar wel goed om te weten voor de tonijn liefhebbers, toch maar niet doen dan? :P
pi_111095571
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Ik vond hem bijzonder zout. Vooral zout eigenlijk...
De vegaslager gehaktbal vind ik voor een keer wel oké.

Leuk topic! :-)
pi_111099916
Oké, ik had ondertussen nu wel honger en ik heb een hamburger voor mezelf gemaakt. :P

Maar dan wel op de Vegetarische manier, helemaal Veganistisch is het niet :@ ,
want ik heb voor het eerst even heel goed gekeken wat de ingrediënten zijn
waar ik ''mijn'' hamburger van gemaakt heb.

Lijkt saai maar was heel lekker :Y

Gewoon 1 wit bolletje

1 Noten Burger van Good Bite,gebakken in olijfolie met een klein uitje erbij.
Plakjes tomaat en plakjes augurk

Ik heb wel Mayonaise erop gedaan en Ketchup.
De Mayonaise is van Calvé bereid met zuivere olijolie in ieder geval vrije uitloop eieren.
da's tenminste iets oO<

Ingrediënten Noten Burger:

notenmix 32% (cashewnoot, amandel, macadamianoot, paranoot, pistachenoot, pecannoot),
water, soja-eiwit, ei-eiwit*, zetmeel (o.a. tarwe), dextrose, aroma, plantaardige oliën, kruiden
en specerijen, zout, ijzer, vitamine B12.

* Ei-eiwit is afkomstig van vrije uitloopkippen.

http://www.goodbite.nl/paginas/19-goodbite-notenburger.html

Ingrediënten Calvé Olijf Mayonaise

Calvé Olijf gemaakt met goede en pure ingrediënten zoals olie, azijn en vrije-uitloopeieren oO< .
En met zuivere olijfolie, voor de rijke en pure olijfsmaak.

http://www.calve.nl/index.aspx?nodeId=539579

Dus uiteindelijk zag mijn ''hamburger'' er zo uit

Nah, met een glaasje bier erbij was best te pruimen, wat zeg ik?
Het was heeeeel lekker :+ , maar oké er zitten dus wel eieren in.

Maar omdat Vegetaiërs hier ook kunnen posten is het misschien toch leuk
om te weten, ik weet niet of er Mayonaise bestaat die Veganisten wel kunnen
eten, anders heeft iemand anders misschien een andere variant voor de Veganisten,

Het is in ieder geval 100 keer lekkerder én gezonder dan zo'n smerig ding van Mac Donalds. (8>

[ Bericht 0% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 03-05-2012 20:13:22 ]
pi_111102907
Mayo kun je zelf heel makkelijk veganistisch maken! Ik gebruik altijd dit recept (vertaald vanuit het Duits, mijn excuses voor rare formuleringen):

Ingredienten voor ongeveer 250 gram mayo:

100 ml sojamelk (het beste ongezoet)
1/2 tl groentebouillon of zout
2 tl citroensap
1 - 2 tl mosterd, niet al te scherp
125 ml olie: het beste zonnebloemolie of een andere olie die een relatief neutrale smaak heeft. Maar als je juist een wat sterker smakende mayo wil kun je bijv. ook olijfolie gebruiken

Andere benodigdheden: mengbeker + staafmixer

Bereiding:

Zorg er voor dat de sojamelk en olie ongeveer dezelfde temperatuur hebben. Uit ervaring kan ik zeggen dat wanneer de sojamelk te koud is, de mayo mislukt.. Sojamelk dus op tijd uit de koelkast nemen!

Doe de sojamelk in een hoge smalle mixbeker en roer het citroensap erdoor heen en laat het kort staan zodat de sojamelk gaat schiften (er ontstaan kleine ''klontjes''). Doe dan de groentebouillon en/of zout, peper en mosterd er doorheen.

Doe de staafmixer in de beker, de staaf moet op de bodem van de beker staan. Zet de staafmixer aan (op de hoogst mogelijke stand) en giet de olie heel erg langzaam in een dunne straal vanaf de zijkant er bij. Zorg er voor dat je de staafmixer zo weinig mogelijk beweegt.

Wanneer alle olie in de beker is, de staafmixer heel langzaam omhoog trekken en dan nog een tijdje langzaam op en neer bewegen totdat er een homogene vaste witte cremige massa is ontstaan. Soms duurt het een tijdje voordat de mayo vast genoeg is, soms gebeurt het ook al na een paar seconden.

Wanneer er geen vaste massa ontstaat kan het soms nog helpen nog wat meer olie er bij te doen. Dan zet je de staafmixer weer op de bodem van de beker en giet de olie er weer in een dun straaltje bij en herhaal de procedure zoals hierboven beschreven. En zoals gezegd: zorg er voor dat alles ingredienten zoveel mogelijk dezelfde temperatuur hebben!

Eet smakelijk :)

Ik weet niet hoe de situatie in bio / natuurvoedingswinkels in NL is, maar hier in Duitsland kun je ook gewoon veganistische mayo in bio / natuurvoedingswinkels kopen. Is misschien makkelijker, maar wel veel duurder als zelf maken. In Duitsland koop ik meestal deze mayo en remoulade:

Ooh goed topic btw!! Eet nu bijna 10 jaar vegetarisch en in de afgelopen twee / drie jaar ongeveer ben ik steeds minder zuivelproducten gaan eten en eet nu meestal veganistisch, afgezien van af en toe een ei eten en een plak kaas op brood, wanneer ik er zin in heb. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo lastig veganistisch te eten wanneer ik zelf kook, er zijn ontzettend veel producten die plantaardig zijn. Buitenshuis of bij vrienden is het soms lastiger maar dan hou ik me ook niet altijd aan strict plantaardig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tristessa op 03-05-2012 21:09:59 ]
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:21:04 #123
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111104122
Er zijn verschillende veganistische mayonaises inderdaad. Die van de Rit smaakt verschrikkelijk stoffig, bweuh. Maar veganaise is heel lekker en romig. Maar ik ben die vooralsnog alleen in Terasana in Antwerpen tegengekomen. Misschien ook wel online te vinden, maar ik zou niet weten waar.

Bij radixversandt.de had ik er laatst een gekocht en dat smaakte naar fritessaus.

Het gehakt van Good Bite is wel plantaardig trouwens, maar ik gebruik die alleen in mijn chili. In spaghettisaus was die minder geslaagd, vond ik.

Maar daar heb je weer soja-bolognese van Naturana voor. :)

Tristessa, krijg jij geen last als je opeens weer gewoon vegetarisch eet? Ik merk zelf dat ik buik- of hoofdpijn krijg dan. Zelfs van twee zielige mozart kugelntjes. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door jerney op 03-05-2012 21:30:38 ]
pi_111104144
Mmm ja en ik kook ook graag met sojaroom!
Met deze bijvoorbeeld:

Ik vind die oatly haverdrink ook erg lekker! Mjam :-)

En naast de rittersport marsepein chocolade zijn dit mijn andere lievelingschocolades:

Geen idee of die ook in NL verkrijgbaar zijn!
pi_111104554
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:21 schreef jerney het volgende:
Tristessa, krijg jij geen last als je opeens weer gewoon vegetarisch eet? Ik merk zelf dat ik buik- of hoofdpijn krijg dan. Zelfs van twee zielige mozart kugelntjes. :P
Nee eigenlijk krijg ik er geen last van! Tenminste niet van eieren en van af en toe brood met kaas. Als ik melk drink of yoghurt eet (wat ik eigenlijk nooit meer doe) dan krijg ik vaak last van slijmvorming in mijn keel en moet hoesten en ik vind dat veel zuivel- en melkproducten vaak te zwaar op mijn maag liggen. Sinds ik bijvoorbeeld sojaroom gebruik vind ik ''gewone'' slagroom echt smerig en veel te vet! Wel heftig dat jij zo sterk reageert op mozart kugeln ;). Eet jij vooral veganistisch vanuit gezondheidsredenen?
pi_111105522
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:35 schreef jerney het volgende:

[..]

Thanks, goede post ook O+

dat van dat kippeneiwit was te verwachten. ;( Wel jammer, want ik heb die altijd erg lekker gevonden. Veel lekkerder dan echte knakworsten en goed van textuur.

Die spacebars zijn inderdaad een fijne snack! Die redhotchillipeper graai ik graag mee wanneer ik hongerig door de natuurwinkel loop. Ik moest in het begin wel wennen aan de stevige structuur, maar hij is lekker gekruid. :)

Die pesto rosso is ook fijn te rullen voor door de pasta.
Oatly ken ik nog niet, ik zal eens mijn ogen open houden. Ik gebruik nu die van alpro, die vind ik ook wel ok. De light versie dan weer niet, die heb ik laatst per ongeluk gepakt. ;(
Die AH worstjes vond ik ook altijd heel erg lekker; gebakken maar ook ongebakken :9

En die room van alpro heb ik ook weleens geprobeerd maar ik vind dat er een eigenaardig, overheersend smaakje aan zit. Hij lijkt me meer geschikt voor zoete dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Feeeeble op 03-05-2012 21:55:46 ]
pi_111106139
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:01 schreef Tristessa het volgende:
Mayo kun je zelf heel makkelijk veganistisch maken! Ik gebruik altijd dit recept (vertaald vanuit het Duits, mijn excuses voor rare formuleringen):

Ingredienten voor ongeveer 250 gram mayo:

100 ml sojamelk (het beste ongezoet)
1/2 tl groentebouillon of zout
2 tl citroensap
1 - 2 tl mosterd, niet al te scherp
125 ml olie: het beste zonnebloemolie of een andere olie die een relatief neutrale smaak heeft. Maar als je juist een wat sterker smakende mayo wil kun je bijv. ook olijfolie gebruiken

Andere benodigdheden: mengbeker + staafmixer

Bereiding:

Zorg er voor dat de sojamelk en olie ongeveer dezelfde temperatuur hebben. Uit ervaring kan ik zeggen dat wanneer de sojamelk te koud is, de mayo mislukt.. Sojamelk dus op tijd uit de koelkast nemen!

Doe de sojamelk in een hoge smalle mixbeker en roer het citroensap erdoor heen en laat het kort staan zodat de sojamelk gaat schiften (er ontstaan kleine ''klontjes''). Doe dan de groentebouillon en/of zout, peper en mosterd er doorheen.

Doe de staafmixer in de beker, de staaf moet op de bodem van de beker staan. Zet de staafmixer aan (op de hoogst mogelijke stand) en giet de olie heel erg langzaam in een dunne straal vanaf de zijkant er bij. Zorg er voor dat je de staafmixer zo weinig mogelijk beweegt.

Wanneer alle olie in de beker is, de staafmixer heel langzaam omhoog trekken en dan nog een tijdje langzaam op en neer bewegen totdat er een homogene vaste witte cremige massa is ontstaan. Soms duurt het een tijdje voordat de mayo vast genoeg is, soms gebeurt het ook al na een paar seconden.

Wanneer er geen vaste massa ontstaat kan het soms nog helpen nog wat meer olie er bij te doen. Dan zet je de staafmixer weer op de bodem van de beker en giet de olie er weer in een dun straaltje bij en herhaal de procedure zoals hierboven beschreven. En zoals gezegd: zorg er voor dat alles ingredienten zoveel mogelijk dezelfde temperatuur hebben!

Eet smakelijk :)

Ik weet niet hoe de situatie in bio / natuurvoedingswinkels in NL is, maar hier in Duitsland kun je ook gewoon veganistische mayo in bio / natuurvoedingswinkels kopen. Is misschien makkelijker, maar wel veel duurder als zelf maken. In Duitsland koop ik meestal deze mayo en remoulade:

[ afbeelding ]

Ooh goed topic btw!! Eet nu bijna 10 jaar vegetarisch en in de afgelopen twee / drie jaar ongeveer ben ik steeds minder zuivelproducten gaan eten en eet nu meestal veganistisch, afgezien van af en toe een ei eten en een plak kaas op brood, wanneer ik er zin in heb. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo lastig veganistisch te eten wanneer ik zelf kook, er zijn ontzettend veel producten die plantaardig zijn. Buitenshuis of bij vrienden is het soms lastiger maar dan hou ik me ook niet altijd aan strict plantaardig.
Ik ben niet echt een mayo liefhebber maar ben toch wel benieuwd hoe de vegan versies smaken...
Het moet inderdaad heel makkelijk zijn om zelf te maken zoals jij het omschrijft en hoe ze het in dit filmpje maken:

Veganaise door EVA-TV

Ik heb het zelf een keer geprobeerd met alleen sojamelk en zonnebloemolie (keertje gelezen hoe iemand dat deed) maar dat mislukte :')
Misschien dus inderdaad omdat de sojamelk te koud was...
pi_111109308
Ha, ik zie mogelijkheden voor vegan aioli! :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 02:15:27 #129
119606 habanero
577000 Scoville
pi_111116409
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ha, ik zie mogelijkheden voor vegan aioli! :)
Originele allioli wordt gemaakt van goede kwaliteit olijfolie, knoflook (allium sativum), en zout. Er kunnen ook druppeltjes azijn of citroen worden toegevoegd.
echt helemaal vegan ;)
pi_111117575
Ah... ik goegelde even op vegan oil en kwam zomaar deze website tegen !

Nu ben ik niet zo van de dikke lagen make-up maar voor een ''gelegenheid'' is
toch wel leuk om te weten, dat er wel een mogelijk is om make-up en bad, douche en
zonnecrémes zijn zonder al die chemische rotzooi waar je gezicht er vanaf valt :P

Ik gebruik zelf altijd alleen olijfolie zeep dat bevalt ook prima.

Oké dit is niet om te eten maar wél 100% plantaardig en lekker dus kan hier best denk ik?

Voor vrouwen én mannen (8> , kinderen en baby's ! oO<

http://www.lievernatuurlijk.nl/c-733266/veganisten/

Hier vindt je alle producten die geschikt zijn voor jou, als veganist!

Er zijn producten die het Amerikaanse "vegan" logo dragen, en er zijn ook artikelen die het logo van
de Nederlandse vereniging van veganisten dragen (met een bloemetje).

Ook vindt je hier producten die geen logo dragen, maar wel geschikt zijn voor veganisten.
pi_111118697
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:15 schreef habanero het volgende:

[..]

Originele allioli wordt gemaakt van goede kwaliteit olijfolie, knoflook (allium sativum), en zout. Er kunnen ook druppeltjes azijn of citroen worden toegevoegd.
echt helemaal vegan ;)
Dat wist ik geloof ik ergens wel. Maar ik vind de knoflookmayo die wij hier kennen wel lekkerder. ;)
pi_111119488
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:29 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Nee eigenlijk krijg ik er geen last van! Tenminste niet van eieren en van af en toe brood met kaas. Als ik melk drink of yoghurt eet (wat ik eigenlijk nooit meer doe) dan krijg ik vaak last van slijmvorming in mijn keel en moet hoesten en ik vind dat veel zuivel- en melkproducten vaak te zwaar op mijn maag liggen. Sinds ik bijvoorbeeld sojaroom gebruik vind ik ''gewone'' slagroom echt smerig en veel te vet! Wel heftig dat jij zo sterk reageert op mozart kugeln ;). Eet jij vooral veganistisch vanuit gezondheidsredenen?
Ik blijf af en toe ook wel een eitje eten hoor :@ wel vrije uitloopeieren dan en biologische
kaas, die andere kaasjes heb ik nog niet geprobeerd, wil ik wel doen, maar moet even
uitvinden waar dat te koop is (en een beetje betaalbaar).

Ik zit nu met een kopje koffie en een stoopwafel.

Wel een stroopwafel van Cereal, dus da's toch ook even ''iets gezonder'' alleen
helaas niet geschikt voor Veganisten ...

Deze stroopwafels van Cereal bevatten 50% minder suikers dan gewone stroopwafels omdat ze gezoet zijn met
fructose, lactitol en isomalt. Ze smaken daardoor net zo zoet als traditionele stroopwafels maar bevatten minder
caloriën en houden je suikerspiegel stabieler.
Inhoud: 150 gr.

Ingrediënten: stroop (43%) (polydextrose, fructose, roomboter, halfvolle melk, zout), tarwebloem, plantaardige
margarine, polydextrose, lacticol, isomalt, fructose, zemelen, peulvruchtenmeel, zout, gemengde specerijen,
rijsmiddelen (natriumbicarbonaat), emulgator (lecithine).

Tja niet echt geschikt voor Veganisten, sorry :@ maar wel voor Vegetariërs.
Zit natuurlijk roomboter in en halfvolle melk, wel plantaardige margarine,
dat dan weer wel en Lacititol.

Lactitol kan gebruikt worden door alle religies en door vegetariërs, maar niet door veganisten,
aangezien de uitgangsstof uit melk afkomstig is. De naam suiker-alcohol is een chemische
definitie, het bevat geen alcohol (ethanol).

Je moet er ook niet teveel van eten want sommige spullen werken laxerend zoals isomalt en
polydextrose, maar dan gelukkig wel op een Lactitol maar dan wel op een veilige manier, je krijgt
er in ieder geval geen ''luie darmen'' van. :+

http://www.kiesbeter.nl/medische-informatie/medicijnen/lactitol/

Ook Natriumbicarbonaat werkt lacerend maar ook op een gezonde manier
én het ondersteund ook nog eens de gezonde functie van de nieren.

Altijd meegenomen natuurlijk. (8>

http://www.uitdaging.net/gezond/gezonde_functie_nieren.html

Dus gewoon nu even lekker bij mijn kopje koffie c_/
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:00:46 #133
310491 Patrickovik
Echt waar?
pi_111121121
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
altijd mooi, mensen die vegetarisch willen eten en dan op zoek gaan naar iets dat op niet-vegetarische producten lijkt :')
Dat dus, stelletje autisten.
pi_111126206
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
altijd mooi, mensen die vegetarisch willen eten en dan op zoek gaan naar iets dat op niet-vegetarische producten lijkt :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:00 schreef Patrickovik het volgende:

[..]

Dat dus, stelletje autisten.
Wat zijn jullie nou steeds vervelend bezig hier, de Vegetariërs zitten de Veganisten niet in de
weg en visa versa, waarom kunnen gewoon Vleeseters dat nu eens niet respecteren?

Wij gaan toch ook geen Anti Vlees eet topic openen, we helpen hier elkaar gewoon aan tips
en meer variatie, als die Variatie wat mij betreft Veganistisch is heb ik daar geen moeite mee,
ga ik dat proberen, ik zou best wel weer eens Boerenkool met worst willen eten, maar ik wil
geen vlees meer eten, zelfs niet Biologisch omdat daar ook nog steeds teveel mee wordt
''geknoeid'' dus ik doe het niet (meer) alleen uit mijn afkeer tegen de Bio Industie maar ook
omdat mijn gezondheid er met sprongen op vooruit is gegaan.

En zo zin er meer mensen die bijvoorbeeld niet tegen melkproducten kunnen, of wat dan ook,
die hoeven hier niet te posten als ze dat niet willen, maar die kunnen wel meelezen en daar
dan misschien wel iets aan hebben,

Waar zit het probleem dan? Ik zie het probleem niet.

Hebben jullie nog goeie tips? Post ze gerust en als je hier alleen wil gaan zitten klieren,
blijf dan gewoon weg. :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:16:09 #135
119606 habanero
577000 Scoville
pi_111142648
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:32 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Dat wist ik geloof ik ergens wel. Maar ik vind de knoflookmayo die wij hier kennen wel lekkerder. ;)
nee !! vind je niet :p probeer die van Oil and Vinigar eens, althans ik denk dat je die dan wel veel lekkerder vind.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:20:38 #137
119606 habanero
577000 Scoville
pi_111142829
kan een mod die kinderachtige troep niet verwijderen ?
pi_111144208
Ik zal het nog eens een kans geven habanero. :)
pi_111145346
Tapenade van songedroogde tomaatjes:

- Pureer een potje semi-zongedroogde tomaatjes met erbij een teentje knoflook, wat olijfolie en een handje pijnboompitjes.
- Roer er als het mengsel de voor jou gewenste structuur heeft en een half of heel potje kappertjes doorheen.

Lekker!
Whatever...
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:15:26 #141
45206 Pietverdriet
pi_111145971
quote:
Zonder vegetariers is daar geen lol aan
pi_111146036
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zonder vegetariers is daar geen lol aan
_O-
pi_111146598
:Z Eerlijk gezegd denk ik dat de gemiddelde vegetarier of veganist een beetje moe is van al die 'discussies'. Ik wel in elk geval. Leven en laten leven zullen we maar zeggen. Multi-interpretabel als u dat blieft.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:26:56 #144
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111146701
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:29 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Hmm, dan zal ik waarschijnlijk een lactose intolerantie hebben. Ik had vroeger ook altijd buik- en hoofdpijn eigenlijk. Het is inderdaad vrij bizar dat ik er zo sterk op reageer. Zelfde verhaal bij een zak chips waarbij ik niet goed op de ingrediënten had gelet. Toen ik een oude bekende buikpijn voelde opzetten, toch maar eens bekeken en inderdaad... Melkpoeder. :)

Dat ik nu zo eet, heeft verschillende redenen. Ik at sowieso al amper vlees, omdat ik het niet zo geweldig vind en de bio industrie nog minder.
En toen kwam ik mijn lief tegen. Die eet al jaren op deze manier. Ook een aantal jaren compleet veganistisch, maar toen kreeg hij last van een vitamine B12 tekort en ging hij weer af en toe vis eten.
Een van de eerste dingen die ik hem ook vroeg, was 'Wat eet je dan in godsnaam nog?' :P Maar als je je een weg door alle etiketten hebt gebaand, blijkt het eigenlijk wel goed mee te vallen.

Omdat hij in Belgie woonde, en ik op dat moment werkzoekend was, was ik hier steeds voor een langere periode en at ik dus op dezelfde manier. Weer terug in Nederland stortte ik me weer op de kazen, maar kreeg daar erg veel last van. Daarom heb ik al vrij snel de switch gemaakt en ik voel me hier fysiek veel beter bij. :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:30:44 #145
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111146903
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:45 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Die AH worstjes vond ik ook altijd heel erg lekker; gebakken maar ook ongebakken :9

En die room van alpro heb ik ook weleens geprobeerd maar ik vind dat er een eigenaardig, overheersend smaakje aan zit. Hij lijkt me meer geschikt voor zoete dingen.
Oh, ik kruid mijn eten altijd enthousiast, dus had dat nog niet opgemerkt. :D

Fanny :P, er zijn ook veganistische stroopwafels verkrijgbaar in de natuurwinkels, maar het merk weet ik niet.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:31:56 #146
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111146984
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

Wat zijn jullie nou steeds vervelend bezig hier, de Vegetariërs zitten de Veganisten niet in de
weg en visa versa, waarom kunnen gewoon Vleeseters dat nu eens niet respecteren?

Wij gaan toch ook geen Anti Vlees eet topic openen, we helpen hier elkaar gewoon aan tips
en meer variatie, als die Variatie wat mij betreft Veganistisch is heb ik daar geen moeite mee,
ga ik dat proberen, ik zou best wel weer eens Boerenkool met worst willen eten, maar ik wil
geen vlees meer eten, zelfs niet Biologisch omdat daar ook nog steeds teveel mee wordt
''geknoeid'' dus ik doe het niet (meer) alleen uit mijn afkeer tegen de Bio Industie maar ook
omdat mijn gezondheid er met sprongen op vooruit is gegaan.

En zo zin er meer mensen die bijvoorbeeld niet tegen melkproducten kunnen, of wat dan ook,
die hoeven hier niet te posten als ze dat niet willen, maar die kunnen wel meelezen en daar
dan misschien wel iets aan hebben,

Waar zit het probleem dan? Ik zie het probleem niet.

Hebben jullie nog goeie tips? Post ze gerust en als je hier alleen wil gaan zitten klieren,
blijf dan gewoon weg. :)
Waarom? Vegetariërs happen het lekkerst, daarom! :9
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:33:19 #147
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111147068
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:05 schreef Spanky78 het volgende:
Tapenade van songedroogde tomaatjes:

- Pureer een potje semi-zongedroogde tomaatjes met erbij een teentje knoflook, wat olijfolie en een handje pijnboompitjes.
- Roer er als het mengsel de voor jou gewenste structuur heeft en een half of heel potje kappertjes doorheen.

Lekker!
Jaaa! Een 100% plantaardige recepten spin off topic! O+
pi_111147266
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:31 schreef jerney het volgende:

[..]

Dat! *)
pi_111147352
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
:Z Eerlijk gezegd denk ik dat de gemiddelde vegetarier of veganist een beetje moe is van al die 'discussies'. Ik wel in elk geval. Leven en laten leven zullen we maar zeggen. Multi-interpretabel als u dat blieft.
Ik ook! Daarom heb ik dat topic juist geopend, dan hoeven we er hier geen last van te hebben...

Of wel :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:31 schreef jerney het volgende:

vrijdag 4 mei 2012 @ 21:41:41 #150
45206 Pietverdriet
pi_111147579
Maar goed, strikt genomen staan paddestoelen veel dichter bij dieren dan bij planten
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:57:42 #151
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111148483
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, strikt genomen staan paddestoelen veel dichter bij dieren dan bij planten
shoo :P
pi_111149189
quote:
Er zit nu alweer een troll in dat topic GeorgeMichael gisteren geregistreerd :')
pi_111149276
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:20 schreef habanero het volgende:
kan een mod die kinderachtige troep niet verwijderen ?
Doen ze niet :N heb ik al gevraagd, dus gewoon negeren... (8>
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:17:53 #154
119606 habanero
577000 Scoville
pi_111149681
ok :)
pi_111149761
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:33 schreef jerney het volgende:

[..]

Jaaa! Een 100% plantaardige recepten spin off topic! O+
Zeker: ik ben voor zelf koken! Ik eet trouwens gewoon vlees, maar goede vegetarische recepten kook ik graag. Meeste speciaalgemaakte 100% plantaardig spul vind ik echt smerig, dus die echte vega-spulletjes zegmaar. Ik heb liever een goede salade met nootjes en kaas dan valess (bah ;) )
Whatever...
pi_111150843
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zeker: ik ben voor zelf koken! Ik eet trouwens gewoon vlees, maar goede vegetarische recepten kook ik graag. Meeste speciaalgemaakte 100% plantaardig spul vind ik echt smerig, dus die echte vega-spulletjes zegmaar. Ik heb liever een goede salade met nootjes en kaas dan valess (bah ;) )
Er staan hier anders best een aantal goede tips over Vega-spulletjes die zou je eens kunnen
proberen, ga ik wel doen in elk geval ;)
pi_111151913
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Er staan hier anders best een aantal goede tips over Vega-spulletjes die zou je eens kunnen
proberen, ga ik wel doen in elk geval ;)
geloof me, ik heb wel eens wat gekocht en weer uitgespuugd ;) Met name die dingen die voor kaas moeten doorgaan.. blurgh.
Whatever...
pi_111152191
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

geloof me, ik heb wel eens wat gekocht en weer uitgespuugd ;) Met name die dingen die voor kaas moeten doorgaan.. blurgh.
En ik ga morgen op zoek naar deze, voor de Mousaka :9

quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 08:42 schreef jerney het volgende:
Jaaaaaaaa *O*
de natuurwinkel had na maanden en maaaanden eindelijk weer soja-gehakt van Naturana O+

[ afbeelding ]

We hadden in de tussentijd eens burgerdream van Vegourmet geprobeerd, maar hoeveel sambal, knoflook en ui er ook doorheen zat, het smaakte nog steeds naar karton. ;(

Oh en gister moussaka gemaakt met behulp van Alpro gehakt, No Egg - egg replacer en een van m'n kaasjes en dat ging heel goed O+

Hang me nu maar even aan de schandpaal voor al die zonden. :P Maar wel in een eigen topic! 8-)
pi_111153816
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik klier niet, paddestoelen zijn geen planten
Wat zijn champignons dan wel Piet ?

Weet je wat ik vaak doe als ik trek heb in ''hartig broodbeleg''?

Ik bak ze in olijfolie, jaja bakken in olijfolie, mag niet van jou maar ik doe het wel.
Samen met uien en dat eet ik dan op brood alleen zout en peper doe ik er op.

Vind ik heel lekker.
En je kan er ook heel veel andere lekkere dingen mee maken.

http://www.groentenenfruit.nl/veggipedia/champignons

Oh. jah... voordat ik het vergeet ik gebruik wel altijd Himalayazout.

Goed spul hoor ! (8>

http://www.fascinerend.nl(...)lingen/himalayazout/

Himalayazout is opneembaar zout.
Het bevat 84 vitale bouwstenen in de vorm van oorspronkelijke mineralen en sporenelementen.
De bouwstenen van het leven zijn in het oerzout bewaard gebleven.

Zij bevinden zich in het kristal. In zulke kleine deeltjes (colloidaal) dat ze optimaal door de
lichaamscellen worden opgenomen.

Het samenspel van water, zout en mineralen vormt de basis van onze gezondheid.
Himalayazout is met zijn rijkdom aan elementen een elixer dat door de natuur zelf is samengesteld.

De effecten op het lichaam zijn dat het afweersysteem wordt versterkt, het fysiologisch evenwicht
(homeostase) bevordert, de stofwisseling stimuleert, het lichaam zuivert en ontslakt en het vitaliseert
en harmoniseert.

Tevens vermindert het de behoefte aan overmatig zoete, zoute en vette voeding evenals de hang
naar tabak, alcohol en koffie.

Mensen met een zoutarm dieet kunnen Himalayazout in dosering gebruiken die de arts voorschrijft
ter vervanging van ander zout.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:35:25 #160
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111154168
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jamaar... Je hebt toch niet die cheezly gekocht he? Of die van tofutti? Dan kan je net zo goed meteen het stof van achter de radiator happen. :P

De vegan kazen in de natuurwinkels zijn bedroevend van kwaliteit ;(

De kazen die ik heb genoemd in het topic zijn o.a. Te bestellen via veganlife.lu
Bezorgkosten waren geloof ik 8 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door jerney op 05-05-2012 15:58:18 ]
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:36:19 #161
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_111154213
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Copypaste van http://dier-en-natuur.inf(...)-het-dierenrijk.html :
De organismen worden ingedeeld in vier 'rijken': het rijk van de bacteriën, het rijk van de schimmels, het rijk van de planten en het rijk van de dieren. Bij deze eerste indeling is gekeken naar de kenmerken van de cellen van organismen: de celkernen, de celwanden en de bladgroenkorrels.
Bacteriën: geen celkern, geen bladgroenkorrels, wel celwand
Schimmels: wel celkern, geen bladgroenkorrels, wel celwand
Planten: wel celkern, wel bladgroenkorrels, wel celwand
Dieren: wel celkern, geen bladgroenkorrels, geen celwand

Beetje flauw dus van Piet, want schimmels staan zelfs lager in "rangorde" dan planten. Dus als je planten eten okay vindt, dan vind je schimmels en bacteriën eten zeker okay.
pi_111154332
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:36 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Copypaste van http://dier-en-natuur.inf(...)-het-dierenrijk.html :
De organismen worden ingedeeld in vier 'rijken': het rijk van de bacteriën, het rijk van de schimmels, het rijk van de planten en het rijk van de dieren. Bij deze eerste indeling is gekeken naar de kenmerken van de cellen van organismen: de celkernen, de celwanden en de bladgroenkorrels.
Bacteriën: geen celkern, geen bladgroenkorrels, wel celwand
Schimmels: wel celkern, geen bladgroenkorrels, wel celwand
Planten: wel celkern, wel bladgroenkorrels, wel celwand
Dieren: wel celkern, geen bladgroenkorrels, geen celwand

Beetje flauw dus van Piet, want schimmels staan zelfs lager in "rangorde" dan planten. Dus als je planten eten okay vindt, dan vind je schimmels en bacteriën eten zeker okay.
Maar piet is sowieso flauw....

Misschien zou hij iets meer Himalayazout moeten gaan proberen :P
pi_111176762
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

En ik ga morgen op zoek naar deze, voor de Mousaka :9

[..]

Hebbes !

Maar is niet voor vandaag :P vandaag eten we Spagetti ik denk dat die saus ook
wel Veganistisch is trouwens !

Olijfolie, Tomaten, uien, verse basilicum, champignons en
veeeeeeeeeeeeeeeel knoflook

stink ik wel weer het hele weeken uit mijn giecheltje :') maar ik hoef toch nergens heen :+

http://www.knoflooksite.nl/nederlands/knoflook_medicinaal.htm

eh... ja ik doe er wel geraspte kaas op als het eenmaal op mijn bord ligt :@

maar dat hoeft natuurlijk niet *O*

Welke kruiden en precies ingaan verschilt soms nogal eens, dat doet de Heer des Huizes
namelijk :7 en soms gaat ie dan experimenteren enzo, ik vind het best, want tis toch altijd
lekker.

Morgen kook ik weer O-)
pi_111176998
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hebbes !

[ afbeelding ]

zit gist in.
pi_111177137
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

zit gist in.
ja en wat dan nog?

In dat glaasje bier dat ik erbij drink zit ook gist :')
pi_111177165
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ja en wat dan nog?

In dat glaasje bier dat ik erbij drink zit ook gist :')
da's dan niet 100% plantaardig he :{w
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:21:56 #168
45206 Pietverdriet
pi_111178525
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Zwammen behoren tot een eigen groep levende wezens, slijmzwammen zijn daar trouwens geen deel van maar weer een eigen groep.
quote:
Himalayazout.

Goed spul hoor ! (8>

http://www.fascinerend.nl(...)lingen/himalayazout/

Himalayazout is opneembaar zout.
Het bevat 84 vitale bouwstenen in de vorm van oorspronkelijke mineralen en sporenelementen.
De bouwstenen van het leven zijn in het oerzout bewaard gebleven.

Zij bevinden zich in het kristal. In zulke kleine deeltjes (colloidaal) dat ze optimaal door de
lichaamscellen worden opgenomen.

Het samenspel van water, zout en mineralen vormt de basis van onze gezondheid.
Himalayazout is met zijn rijkdom aan elementen een elixer dat door de natuur zelf is samengesteld.

De effecten op het lichaam zijn dat het afweersysteem wordt versterkt, het fysiologisch evenwicht
(homeostase) bevordert, de stofwisseling stimuleert, het lichaam zuivert en ontslakt en het vitaliseert
en harmoniseert.

Tevens vermindert het de behoefte aan overmatig zoete, zoute en vette voeding evenals de hang
naar tabak, alcohol en koffie.

Mensen met een zoutarm dieet kunnen Himalayazout in dosering gebruiken die de arts voorschrijft
ter vervanging van ander zout.
95% of meer natriumchloride ( keukenzout) paar procent gips en wat andere elementen zoals ijzeroxide die het de kleur geeft
pi_111179770
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zwammen behoren tot een eigen groep levende wezens, slijmzwammen zijn daar trouwens geen deel van maar weer een eigen groep.

[..]

95% of meer natriumchloride ( keukenzout) paar procent gips en wat andere elementen zoals ijzeroxide die het de kleur geeft
Eigenlijk ben je best een zuur mannetje heh Piet ? :')

heb je het effe gauw nagezocht en deze link gevonden

http://www.crystalquest.nl/pagina/himalayazout-faq.html

Googelen kan ik ook hoor :Y

Maar ik heb bewijzen uit de praktijk en daar had ik geen proefdier voor nodig
alléén mezelf, dus ga gewoon lekker een stukje fietsen ofzo met al je ''wijsheden''

Goed voor de lijn ook (8>

Het was trouwens érrug lekker !

Mwja, hij gekookt en ik de afwas -O- da's wel weer iets minder,

echt jammer dat vragen om getrol uit dit topic te verwijderen niet helpt,
misschien moeten we eens met zijn allen in ''jouw'' topics gaan trollen,

ik zal er eens over nadenken of ik zo diep wil zinken,

neh... denk het niet, troll maar lekker verder

Ik ga afwassen :W
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:54:03 #170
45206 Pietverdriet
pi_111179917
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Eigenlijk ben je best een zuur mannetje heh Piet ? :')

heb je het effe gauw nagezocht en deze link gevonden

http://www.crystalquest.nl/pagina/himalayazout-faq.html

Googelen kan ik ook hoor :Y

Maar ik heb bewijzen uit de praktijk en daar had ik geen proefdier voor nodig
alléén mezelf, dus ga gewoon lekker een stukje fietsen ofzo met al je ''wijheden''

Goed voor de lijn ook (8>

Het was trouwens érrug lekker !

Mwja, hij gekookt en ik de afwas -O- da's wel weer iets minder,

echt jammer dat vragen om getrol uit dit topic te verwijderen niet helpt,
misschien moeten we eens met zijn allen in ''jouw'' topics gaan trollen,

ik zal er eens over nadenken of ik zo diep wil zinken,

neh... denk het niet, troll maar lekker verder

Ik ga afwassen :W
Ik trol niet, ik zet wat feiten neer.
pi_111180258
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik trol niet, ik zet wat feiten neer.
ow.. nah,,, zet je toch gewoon een paar linkjes neer die toch geen hond leest

doe ik ook altijd

http://www.thedutchsaltcompany.com/zoutarmdieet.pdf

doei O+
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:03:39 #172
45206 Pietverdriet
pi_111180309
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ow.. nah,,, zet je toch gewoon een paar linkjes neer die toch geen hond leest

doe ik ook altijd

http://www.thedutchsaltcompany.com/zoutarmdieet.pdf

doei O+
Succes met het verpesten van dit topic verder.
pi_111183487
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Succes met het verpesten van dit topic verder.
Als je niet aan het trollen bent wat ben je dan wel aan het doen?

Gewoon alles tegenspreken? en dan heb je het in je ''eigen SC'' over
hersenloosheid in medialand wat betreft dioxine in biologische eieren?

Maar jij werkt er toch aan mee om die domheid in stand te houden, als je dat weet
waarom vermeld je er dan niet meteen bij hoe mensen zich daartegen kunnen beschermen?

Zo gaat dat hier op FOK toch met trollen?

Die posten dan ow,, lekker een Kilo knaller :9
kan mij niet schelen waar het vandaan komt *O* hoe vaker hoe liever *O*

Als je niet zo'n troll wilt zijn zeg dan gewoon, zeg dames en heren hier die wél Biologische
eieren eten, er zit soms wel een beetje dioxine in hoor, maar daar kan je je tegen beschermen,
want in al het eten zitten tegenwoordig zware metalen, dat komt o.a. door de grote vervuiling.

Maar je kan je er wel een beetje tegen beschermen bijvoorbeeld door Spirulina te slikken.

daar moet je dan wel zo gezond mogelijk bij eten,

zie deze link

http://hijleeft.wordpress(...)je-jezelf-hiertegen/

Maar goed dood gaan we allemaal, maar ik kop liever in één keer een trein dan langzaam
afsterven, maar in principe zijn of worden we allemaal al ziek gemaakt omdat we met zijn alle
het milieu al flink verpest hebben, dan zou je dus gewoon moeten stoppen met ademhalen.
Want het einde van de Bio-industrie (en nog veel meer) is nog lang niet in zicht, die zal
waarschijnlijk alleen maar groter worden.

Ow, en ik drink trouwens thuis alleen alcoholvrij bier (8> , dus ik kan gewoon goed blijven
nadenken, héél af en toe neem ik wel een een roseetje :o
tjonge jonge ja ja dat is me wat :o

en al ik ergens een gezellig samenzijn heb neem ik een gewoon biertje of een roseetje,
maar eigenlijk mag dat niet want ik ben nog niet van AL mijn medicijnen af, maar wel bijna...

Kusje voor de nacht :*
slaap zacht ...
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:44:06 #174
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_111184741
Grr, heel verhaal getypt en dat is ineens verdwenen.

Ik vraag me af of jullie goede tips hebben voor vleesvervangers die je in de supermarkt kunt kopen. Ik eet de laatste tijd zo'n twee keer per week een vegetarische burger. Mijn vriend eet dan wel vlees, die doet niet aan vleesvervangers. Hij eet gelukkig wel vis en vegetarisch.
Tot nu toe heb ik alleen wat producten van AH geprobeerd. Vooral de broccoli/kaascarre is geniaal. Maar er is natuurlijk nog meer te krijgen. Is bijvooreeld het spul van Aldi of Lidl wat?

Die notenburer die hierboven ergens genoemd werd klinkt erg lekker trouwens! Maar is vast niet in de reguliere supermarkt te koop.
Spoilers!
pi_111185243
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Als je niet aan het trollen bent wat ben je dan wel aan het doen?

vehaal
Je bent nu wel een beetje onzin aan eht uitkramen. Piet noemt een paar feiten, dat is geen trollen. Okee, hij houdt wel van een beetje prikken, maar alsnog weet hij waar hij over praat en je kunt het er mee oneens zijn, onzin is het niet.

Dat je je zo aangevallen voelt... denk aan je bloeddruk zou ik zeggen.
Whatever...
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:56:59 #176
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111185256
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hebbes !

[ afbeelding ]

Maar is niet voor vandaag :P vandaag eten we Spagetti ik denk dat die saus ook
wel Veganistisch is trouwens !

Olijfolie, Tomaten, uien, verse basilicum, champignons en
veeeeeeeeeeeeeeeel knoflook

stink ik wel weer het hele weeken uit mijn giecheltje :') maar ik hoef toch nergens heen :+

http://www.knoflooksite.nl/nederlands/knoflook_medicinaal.htm

eh... ja ik doe er wel geraspte kaas op als het eenmaal op mijn bord ligt :@

maar dat hoeft natuurlijk niet *O*

Welke kruiden en precies ingaan verschilt soms nogal eens, dat doet de Heer des Huizes
namelijk :7 en soms gaat ie dan experimenteren enzo, ik vind het best, want tis toch altijd
lekker.

Morgen kook ik weer O-)
Die mousaka had ik met alpro rul gehakt spul gemaakt he ;)

Ik weet niet of het soja gehakt van Naturana goed te rullen is, maar wie weet gaat dat wel heel goed. Hij smaakt in ieder geval wel veel lekkerder van zichzelf dan die van Alpro, vind ik.

En wat steek je veel moeite in het getroll, zo maak je het alleen maar leuker voor ze om te komen klooien. ;) Laten we gewoon praten over de producten. Het heeft geen zin een discussie aan te gaan met mensen die ergens niet open voor willen staan.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:00:55 #177
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111185431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik vraag me af of jullie goede tips hebben voor vleesvervangers die je in de supermarkt kunt kopen. Ik eet de laatste tijd zo'n twee keer per week een vegetarische burger. Mijn vriend eet dan wel vlees, die doet niet aan vleesvervangers. Hij eet gelukkig wel vis en vegetarisch.
Tot nu toe heb ik alleen wat producten van AH geprobeerd. Vooral de broccoli/kaascarre is geniaal. Maar er is natuurlijk nog meer te krijgen. Is bijvooreeld het spul van Aldi of Lidl wat?

Die notenburer die hierboven ergens genoemd werd klinkt erg lekker trouwens! Maar is vast niet in de reguliere supermarkt te koop.
Pfff goede vleesvervangers uit de supermarkt zijn schaars. Geen valess in ieder geval. Die schnitzels van Alpro zijn wel lekker :Y
pi_111185574
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

Die notenburger komt gewoon bij de Aldi vandaan :D
pi_111185656
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:56 schreef jerney het volgende:

[..]

Die mousaka had ik met alpro rul gehakt spul gemaakt he ;)

Ik weet niet of het soja gehakt van Naturana goed te rullen is, maar wie weet gaat dat wel heel goed. Hij smaakt in ieder geval wel veel lekkerder van zichzelf dan die van Alpro, vind ik.

Anders kan ik er misschien gehaktballetjes mee maken?

Niet ''gewone'' maar Griekse :') heet keftedes :P
pi_111185694
Ik vind dat je met tempeh nog wel lekkere dingen kan maken, tofu een beetje. Ikzelf ben toch een fan van noten als vleesvervanger. net als vanavond. ik heb een soepje gemaakt van geroosterde paprika en geroosterde knoflook (wel wat creme fraiche erin, maarja, ik ben dan ook zondig). En ik rooster dan wat geschaafde amandelen en ik heb geen vlees meer nodig heur.
Whatever...
pi_111185845
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:06 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind dat je met tempeh nog wel lekkere dingen kan maken, tofu een beetje. Ikzelf ben toch een fan van noten als vleesvervanger. net als vanavond. ik heb een soepje gemaakt van geroosterde paprika en geroosterde knoflook (wel wat creme fraiche erin, maarja, ik ben dan ook zondig). En ik rooster dan wat geschaafde amandelen en ik heb geen vlees meer nodig heur.
Ai... dat klinkt als een lekker soepje :Y
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:12:21 #182
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_111185902
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Oeh, die ga ik halen!
Spoilers!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:12:43 #183
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111185916
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Anders kan ik er misschien gehaktballetjes mee maken?

Niet ''gewone'' maar Griekse :') heet keftedes :P
Misschien kan het prima hoor, ik heb het nog nooit geprobeerd ;) Ik zou alleen niet te zuinig zijn met de olie en het vuur niet al te hoog zetten. Maar dat geldt ook voor die van alpro enzo.
pi_111185960
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:12 schreef jerney het volgende:

[..]

Misschien kan het prima hoor, ik heb het nog nooit geprobeerd ;) Ik zou alleen niet te zuinig zijn met de olie en het vuur niet al te hoog zetten. Maar dat geldt ook voor die van alpro enzo.
ow.... ik bak alles in olijfolie en daar ben ik zéker niet zuinig mee! :D
pi_111185989
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oeh, die ga ik halen!
Hellup !!! :D straks is alles uitverkocht, van de week maar weer even inslaan :P
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:16:35 #186
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111186060
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:06 schreef Spanky78 het volgende:
Tempeh is ok :Y vandaag nog gemaakt bij de gado gado :)
Soepje klinkt lekker! Er bestaat ook vegan creme fraiche, misschien moet ik die eens uitproberen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:21:17 #187
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111186265
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ow.... ik bak alles in olijfolie en daar ben ik zéker niet zuinig mee! :D
Good :D
Ik pak meestal arachide olie, dat is wat neutraler van smaak en ik wok graag. :)
pi_111186279
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ai... dat klinkt als een lekker soepje :Y
Nou, zie hier een recept. Uitje fruiten in een klontje boter (je kunt ook olie nemen oid), bol geroosterde knoflook (hele bol 30 minuten op 180 gradne in de oven, kapje eraf snijden en uitknijpen), handje bloem erbij om een beetje bindign te geven. Op laten komen, goede scheut witte wijn er bij en dik laten worden, al roerend groentenbouillon erbij, beetje peper. Dan de geroosterde en ontvelde paprika's (gewoon een vork in prikken en in een gasvlam zwart laten blakeren, het vel laat dan makkelijk los en de smaak wordt erg sterk). in stukjes erbij en nog wat wortelen (niet te veel, je wil het niet te veel proeven). 20-25 laten borrelen. Staafmixer erdoor, zeven. Afmaken doe ik dan dus met wat creme fraiche, maar dat kun je achterwege laten.

Hoeveelheden weet ik nooit zo, ik kook op gevoel. Maar vanavond had ik ca 0,3l wijn, 1,5 l bouillon, 10 paprika's, 5 bospeentjes, 1 ui, klontje boter. Zoiets moet goedkomen..

Tip: koop bij de turk van die goedkope langwerpige rode paprika's, geven het meeste smaak. Nouja, dit soort dingen vind ik als vleeseter dus echt prima te doen.
Whatever...
pi_111186313
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:16 schreef jerney het volgende:

[..]

Tempeh is ok :Y vandaag nog gemaakt bij de gado gado :)
Soepje klinkt lekker! Er bestaat ook vegan creme fraiche, misschien moet ik die eens uitproberen.
Gewoon zonder creme fraiche doen. Als je goede ingredienten hebt, is al de rotzooi (sorry) niet nodig :)
Whatever...
pi_111186534
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:21 schreef jerney het volgende:

[..]

Good :D
Ik pak meestal arachide olie, dat is wat neutraler van smaak en ik wok graag. :)
Dit ga ik ervan proberen te maken :Y

Ik gebruik niet exact dezelfde ingrediënten maar dat kan je naar eigen maak doen natuurlijk,

gelukkig wel :')
pi_111190618
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Vergissing de notenburgers komen van C1000 :o

Maar bij de Aldi hebben ze wel lekkere Groenteburgers, heb ik nu even niet in huis dus kan niet
alles voor je nakijken wat erin zit, maar Vegetarisch zijn ze wel :P

Tja voordat je straks bij de Aldi naar notenburgers loopt te zoeken :')
  zondag 6 mei 2012 @ 02:36:25 #192
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_111193680
Ik maak wel eens een recept van David Chang, helemaal niet vegetarisch, maar dat is dus een soort hele pittige tomaten-gehaktsaus en daar roert hij dan op het laatst een geblitzte tube silken tofu doorheen. Het leek mij niks, maar het voegt echt wat toe. Een soort romigheid die ik niet verwachtte.

Dus in dit soort gerechten een prima vervanging voor room.

Creamed silken tofu

Dus gewoon een tube of bakje silken tofu bij de toko (of biologische supermarkt) halen, in een maatbeter doen en de staafmixer erop zetten en net zo lang blitzen tot je bovenstaande consistentie hebt. Dat duurt soms even, eerst ziet het er schifterig en brokkerig uit, maar als je volhoudt wordt het romig.
  zondag 6 mei 2012 @ 08:39:22 #193
221912 minilot
Nancy boy
pi_111195683
Silken tofu! O+
Zeer prettig spul, met een aantal heel smakelijke toepassingen! :Y

Over room gesproken.. Ik had het al eens in een ander topic gepost, maar het moet hier zeker ook niet ontbreken (als tegenwicht voor al die onaangename, hyperbewerkte semi-rommel.. ;)) ->
Slag'room' van kokosmelk!

Linkje naar het doodeenvoudige 'recept'

Koel simpelweg wat blikken kokosmelk, zodat de dikke room zich van het waterige goedje scheidt, klop vervolgens die room op - eventueel met wat poedersuiker- en je hebt echt geniaal spul om te gebruiken op elke plek waar je normaal gesproken zoete slagroom nodig zou hebben.

Paar ideetjes van Foodgawker:

Honderd procent plantaardig, reuze voedzaam, hartstikke makkelijk, enorm goedkoop en heel erg puur spul in vergelijking met al die vieze, vervangende rommel. *)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 6 mei 2012 @ 09:00:13 #194
237492 Feeeeble
kutnaam
pi_111195751
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 02:36 schreef RobinOok het volgende:
Ik maak wel eens een recept van David Chang, helemaal niet vegetarisch, maar dat is dus een soort hele pittige tomaten-gehaktsaus en daar roert hij dan op het laatst een geblitzte tube silken tofu doorheen. Het leek mij niks, maar het voegt echt wat toe. Een soort romigheid die ik niet verwachtte.

Dus in dit soort gerechten een prima vervanging voor room.

[ link | afbeelding ]
Creamed silken tofu

Dus gewoon een tube of bakje silken tofu bij de toko (of biologische supermarkt) halen, in een maatbeter doen en de staafmixer erop zetten en net zo lang blitzen tot je bovenstaande consistentie hebt. Dat duurt soms even, eerst ziet het er schifterig en brokkerig uit, maar als je volhoudt wordt het romig.
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 08:39 schreef minilot het volgende:
Silken tofu! O+
Zeer prettig spul, met een aantal heel smakelijke toepassingen! :Y

Over room gesproken.. Ik had het al eens in een ander topic gepost, maar het moet hier zeker ook niet ontbreken (als tegenwicht voor al die onaangename, hyperbewerkte semi-rommel.. ;)) ->
Slag'room' van kokosmelk!

[ afbeelding ]
Linkje naar het doodeenvoudige 'recept'

Koel simpelweg wat blikken kokosmelk, zodat de dikke room zich van het waterige goedje scheidt, klop vervolgens die room op - eventueel met wat poedersuiker- en je hebt echt geniaal spul om te gebruiken op elke plek waar je normaal gesproken zoete slagroom nodig zou hebben.

Paar ideetjes van Foodgawker:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Honderd procent plantaardig, reuze voedzaam, hartstikke makkelijk, enorm goedkoop en heel erg puur spul in vergelijking met al die vieze, vervangende rommel. *)
Wat een goede tips, bedankt!
Weer iets nieuws om uit te proberen :)
  zondag 6 mei 2012 @ 09:03:02 #195
221912 minilot
Nancy boy
pi_111195772
Voor wie trouwens een onoverkomenlijke behoefte aan kazige sauzen heeft.. Edelgist is je vriend!

Niet alleen is edelgist ('nutritial yeast') hartstikke gezond en zit het (fijn voor veganisten!) bomvol B-vitaminen: ook heeft het een verschrikkelijk lekkere umami-smaak, een smakelijke hartigheid die nepkaas altijd probeert te benaderen zonder dat het lukt. Edelgist smaakt gewoon helemaal van zichzelf kazig, zoutig en notig. Ik vind het heel erg lekker!

Zo maak je met edelgist maak je in combinatie met rijst- amandel- of sojamelk en bijvoorbeeld wat cayennepeper en knoflook echt een bizar goede 'kaas'saus voor over de pasta. Je kunt het ook zonder enig verder gedoe los en puur over dingen strooien waar je normaal gesproken bijvoorbeeld Parmezaan overheen zou raspen.

Zomaar een foto en bijpassend receptje, van OhSheGlows.com:

En van een Nederlands blogje: Ode aan de edelgist
  zondag 6 mei 2012 @ 09:05:41 #196
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111195792
O+
Die silken tofu wil ik inderdaad nog eens proberen. :Y
De kokosroom nu ook! Ben niet zo dol op die sojaslagroom namelijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dit ga ik ervan proberen te maken :Y

Ik gebruik niet exact dezelfde ingrediënten maar dat kan je naar eigen maak doen natuurlijk,

gelukkig wel :')
Eet smakelijk vast :*
  zondag 6 mei 2012 @ 09:08:36 #197
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111195801
Ah ja, die edelgist heb ik ook nog ergens staan. :) Ik zou die zelf niet zo over de pasta gooien, maar je kan er inderdaad wel goed saus van maken.
  zondag 6 mei 2012 @ 09:12:56 #198
237492 Feeeeble
kutnaam
pi_111195832
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:08 schreef jerney het volgende:
Ah ja, die edelgist heb ik ook nog ergens staan. :) Ik zou die zelf niet zo over de pasta gooien, maar je kan er inderdaad wel goed saus van maken.
Welke saus vind jij lekkerder? Deze of die ene die je eerder in dit topic hebt gepost?
  zondag 6 mei 2012 @ 09:27:10 #199
221912 minilot
Nancy boy
pi_111195935
Oooo, bijna vergeten!

Ook al vaker in CUL en LIF voorbijgekomen: de plantaardige & rauwe brownie! Makkelijk te maken van pure ingrediënten, en propvol met superhandig voedingsstoffen. Twee happen en je chocoladebehoefte is minstens een week lang bevredigd! Wel zorgen voor goede plakkerige medjool-dadels. Van die droge, suffe dadels, daar lukt het niet goed mee.
(Sowieso, medjooldadels = godenvoedsel!)
(/stokpaardje :))

Recept

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:08 schreef jerney het volgende:
O, ik kan het geloof ik wel op alles eten dat gewoon een beetje extra hartigheid nodig heeft. Ik vind het reuze lekker!
  zondag 6 mei 2012 @ 09:27:15 #200
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111195937
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:12 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Welke saus vind jij lekkerder? Deze of die ene die je eerder in dit topic hebt gepost?
Die van vegusto :)
Maar experimenteer gerust ook met edelgist en ontdek wat je zelf het lekkerst vindt. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')