Inderdaad, ik had het verkeerd gelezen en zag toen pas wat je bedoelde. Dat op jouw paint dusquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En voordat je je post heb verandert was ik dus al met paint aan de gang.
[ afbeelding ]
Maar wat ik dus bedoelde is dat je hier een soort buis-achtige vorm ziet die over de gehele lente van de voorkant van de monocoque loopt. Wat voorheen werd bestempeld als die krokodil bultjes, en wat typisch is aan de V-vorm van de neus, zie je nu ook weer bij meerdere team. Maar dan wel bovenop de neus, en bij de RB8 zie je ze ook naar de zijkant uitsteken. Misschien om een minimale doorsnede te hebben, om de volledige opening van die sleuf te kunnen gebruiken als een luchthapper voor de diffuser aan te sturen.
And yes young grasshopper, Vosss, my fingers are very fast. You have still much to learnquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:22 schreef Sinister-D- het volgende:
De matte afwerking ipv glansWant voor de rest zie ik het ook niet
25 seconden dusquote:
Misschien daar nog bij zetten dat dat de GP's zijn die live door de BBC gecovered worden?quote:De GP's die live worden uitgezonden:
China - 15 April
Spain - 13 May
Monaco - 27 May
Europe - 24 June
Britain - 8 July
Belgium - 2 September
Singapore - 23 September
Korea - 14 October
Abu Dhabi - 4 November
Brazil - 25 November
Het staat dan ook onder het kopjequote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien daar nog bij zetten dat dat de GP's zijn die live door de BBC gecovered worden?
Tenminste ik neem aan dat ze allemaal live gewoon te zien zijn op Nederlandse TV in elk geval of heb ik iets gemist?
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:22 schreef Sinister-D- het volgende:
Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!
Wat heb je gehad dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:47 schreef vosss het volgende:
Godsklere, ik zit er wel royaal langs te lezen vandaag zeg
http://www.vosvision.nl/brillen.htmlquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:47 schreef vosss het volgende:
Godsklere, ik zit er wel royaal langs te lezen vandaag zeg
Misschien komen ze dan wel voorruitquote:Op woensdag 8 februari 2012 09:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn weer los vandaag. Caterham gaat voor het eerst met KERS rijden
ja idd, heb de rest van de week vrij dus wil ook kijkenquote:
Inderdaad, op BBC Red Button of op Sky sports ofzo, er zijn 's middags toch geen voetbalwedstrijden dus wat zenden ze anders uit?quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:56 schreef vosss het volgende:
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden. Wereldwijd willen duizenden(!!!) mensen dit gewoon zien.
BERNIE OUWE ZAK ZENDT HET GEWOON UIT MAN!
Kan ook aan weersomstandigheden liggen. Of aan hoeveelheid brandstof. Of tig andere parameters.quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:30 schreef vosss het volgende:
Dat de banden dit jaar sneller zijn.
Want gisteren waren er ook 3 auto's al sneller dan vorig jaar en vandaag ook weer, al is er nu dan 1 die in de auto van vorig jaar rijdt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1 Schumacher Mercedes 1m18.561s 53 2 Webber Red Bull 1m19.184s +0.623 58 3 Ricciardo Toro Rosso 1m19.587s +1.026 41 4 Bianchi Force India 1m20.221s +1.660 46 5 Raikkonen Lotus 1m20.239s +1.678 27 6 Button McLaren 1m20.688s +2.127 28 7 Massa Ferrari 1m21.060s +2.499 38 8 Maldonado Williams 1m21.197s +2.636 61 9 Perez Sauber 1m21.289s +2.728 35 10 Kovalainen Caterham 1m21.518s +2.957 78 11 De la Rosa HRT 1m23.468s +4.907 23 |
Wat ik altijd doe is zoeken naar Jerez op youtube, en dan sorteren op datum. Zo vindt je soms een nieuws segment van Sky of je vindt amateur beelden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:56 schreef vosss het volgende:
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden. Wereldwijd willen duizenden(!!!) mensen dit gewoon zien.
BERNIE OUWE ZAK ZENDT HET GEWOON UIT MAN!
Maar Red Bull is weer het te kloppen team. Volgens Autosport gaat de RB8 weer als op rails over de baan.quote:
quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:49 schreef vosss het volgende:
^ik raak daar lichtelijk opgewonden van
HIj zal dus wel niet vooruit te branden zijn.quote:
Die van Brawn en de zijne hebben we nog niet gezien. De HRT zou ook zo een neus hebben. Brawn heeft er nog geen uitspraak over gedaan volgens mijquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:46 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
HIj zal dus wel niet vooruit te branden zijn.
Zijn ze de enige met een "normale" neus?
Ja.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:46 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
HIj zal dus wel niet vooruit te branden zijn.
Zijn ze de enige met een "normale" neus?
Als Adrian Newey een eendebek tolereert, moet dat toch sneller zijn. Zie hem toch als ijkpunt voor de rest vd ontwerpersquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:50 schreef vosss het volgende:
Beter door ontwikkelen van een werkend concept (zie vorig jaar) dan het volledig over een andere boeg gooien zullen ze (waarschijnlijk terecht) gedacht hebben bij McLaren.
Klopt. Ze hebben ws. alle ontwerpen doorgerekend en denken hiermee het beste aerodynamische pakket te hebben. Ik ben benieuwd.Het gaat al weer kriebelenquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:55 schreef vosss het volgende:
McLaren heeft er vast een reden voor. En die is omdat ze denken dat hun neus beter is.
Of dat daadwerkelijk zo is moet nog blijken natuurlijk, maar ik zie McLaren er niet voor aan om iets te gebruiken waarvan ze weten dat het niet snel is.
Zo jammer dat men toen geen auto kon bouwen die heel bleef. Kimi had dan minstens 3 WC's op zak gehadquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nog mooier is Raikonnen in een Mclaren.
'Enkel wat meer knopjes op het stuurwiel' sprak icemanquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo jammer dat men toen geen auto kon bouwen die heel bleef. Kimi had dan minstens 3 WC's op zak gehad
quote:15:29 Back to reality, we have Massa lapping in 1m22s as Raikkonen leaves the pits.
quote:15:29 Only 30 minutes left of his comeback test, with Grosjean taking the car tomorrow. Let's see if Raikkonen has anything dazzling up his sleeve...
quote:15:30 Lotus, you have given him soft tyres and no fuel and said 'go get Schumacher' haven't you...? We're looking for a grandstand finish please.
Niet waarquote:15:39 Massa just left the pits with his Ferrari's rear wing covered in bright green/yellow flow-vis paint, the first time we've seen a team use it at this test.
quote:16:06 We'll be back at 9am local time tomorrow for day three, featuring Vettel, Hamilton and Alonso trying out their new cars for the first time, and Giedo van der Garde's first appearance in the Caterham.
quote:Heikki Kovalainen is niet blij met de testrol van Giedo van der Garde bij het Caterham F1 Team. De ervaren Fin gaf aan het liefste zelf alle sessies te willen rijden. De Nederlander werd begin deze maand bevestigd als test- en reservecoureur en zal een aantal vrijdagtrainingen voor zijn rekening mogen nemen. Kovalainen en teamgenoot Jarno Trulli zullen dan om en om plaats moeten maken voor Van der Garde. Er wordt nog altijd over gediscussieerd, het is nog steeds open”, aldus Kovalainen tegenover het Finse MTV3. “Ik heb natuurlijk sterk de mening dat we dit niet nodig hebben: ik wil alle sessies rijden.
Niks speciaals. Het ging mij om de verschillende auto's netjes onder elkaar. (plaatje van f1technical gehaald)quote:
Nee, dat is slechts een vin.quote:
Yup, net zoals in 2011.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
Heeft dat niet met die super ultra mega mini versnellingsbak te maken?
Het is te hopen dat ze 95 rondjes op deze bandjes hebben gereden want echt heel hard gaan ze ook niet. Voorbandjes zien er ook niet echt lekker uit. Ik vrees met grote vrezen voor weer een RBR jaarquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:13 schreef Glijdt_licht het volgende:
Check die achterbanden
[ afbeelding ]
quote:Adrian Sutil to appeal against conviction for nightclub incident
Former Formula 1 driver Adrian Sutil is to lodge an appeal against his conviction for grievous bodily harm.
The German, 29, was given an 18-month suspended sentence and 200,000 euro fine last month for injuring Renault F1 team executive Eric Lux.
Sutil's manager Manfred Zimmermann told a German news agency that they felt the judgement was "not appropriate".
The Munich public prosecutor will also appeal, seeking a tougher sentence.
McLaren's Lewis Hamilton is expected to be called to testify at the appeal.
The Englishman was asked to take the witness stand at the last trial on 30-31 January, but declined saying it was too late notice and that he had commitments to the team on those days.
After the verdict Sutil called Hamilton, who was with the former Force India driver on the night in question, a "coward" for not testifying.
The two have been friends for years, but BBC Sport understands their relationship has been strained for some time over the incident.
It is understood Hamilton's position on testifying has not changed - he wants to co-operate and will do so if he is not otherwise committed on the date of the trial.
Lux suffered cuts during the incident in a Shanghai nightclub last April where both he and Sutil were among guests at a party to celebrate Hamilton's victory at the Chinese Grand Prix.
Zimmermann said he felt "many things went against us" at the trial.
Meanwhile, the prosecutor Nicole Selzman believes the sentence was too lenient and wants the probation period to be extended by three months.
Sutil is without a drive in F1 this year after being replaced at Force India by fellow German Nico Hulkenberg.
The team have said that their decision had nothing to do with the court case.
Kapot glas in iemand's gezicht geduwd toch?quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:01 schreef Quisho het volgende:
What the hell, had hier nog niks over gehoord, wtf had Sutil gedaan![]()
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/16952513
[..]
Ze hebben voor 2012 inderdaad de samenstelling van de banden veranderd. Tevens zou het verschil tussen bijvoorbeeld soft en medium minder groot moeten zijn dan in 2011.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Voorbanden zien ook niet meer heel heerlijk uit. Dus ze kunnen bij Pirelli wel eens extreem zachte banden hebben.
Jup. Dat ding gebruiken ze al jaren.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De onboard camera is de bekende T-vorm, wat daar bovenop staat is waarschijnlijk een sensor van Ferrari zelf.
Lijkt me gewoon een pitot-buis om de luchtsnelheid te metenquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De onboard camera is de bekende T-vorm, wat daar bovenop staat is waarschijnlijk een sensor van Ferrari zelf.
De teams willen een zo hoog mogelijke neus om zoveel mogelijk lucht onder de auto te kunnen laten stromen voor zoveel mogelijk down force. De hoogte van de tip van de neus is door de fia vastgesteld, zoals het hoogte van het bodywork ter hoogte van de knik. Zodoende krijg dat de teams met dezelfde oplossing komen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:12 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik heb het preseason niet echt gevolgd tot nu toe, maar hoe komt het dat meerdere teams ineens los van elkaar met zo'n "knik" in de neus op de proppen komen?
Hopen mag,quote:Op donderdag 9 februari 2012 02:14 schreef vosss het volgende:
Ik hoop zo dat Brawn rrn truuk op zijn mouw heeft dattie zn nieuwe auto niet laat zien en dat de Lotus een goeie bak is.
Kimi en Schumacher zetten op Spa het hele veld op een ronde en het wordt de spannendste finish ooit terwijl Vettel al vingerwijzend eraf vliegt samen met Lewis.
Button zal de lachende derde zijn.
Die dag vergeet ik nu al nooit meer![]()
Het begint weer te kriebelen he!quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:50 schreef kepler het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon een pitot-buis om de luchtsnelheid te meten
en een getimede van 1:30quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:08 schreef sasquatsch het volgende:
Giedo van der Garde heeft zijn eerste (installation) ronde gereden.
WAGEN VAN BIANCHI TERUGGEBRACHT NAAR DE PITSquote:
In tegenstelling tot VD Garde.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:40 schreef Peterselieman het volgende:
Grosjean heeft er zin in volgens mij. Onder de 1.19
Prachtige tekening, nu is alles duidelijk!quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
Geel is verboden gebied.
die gaat al ietsje sneller. Zoveel F1-ervaring heeft hij niet hequote:Op donderdag 9 februari 2012 10:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
In tegenstelling tot VD Garde.
En de dag is nog lang. Maar het moet wel wat sneller dan nu.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die gaat al ietsje sneller. Zoveel F1-ervaring heeft hij niet he
Wat is deze?quote:10:06 There is a lull on track as everyone heads into the garages
Tja, sommige mensen mogen graag dromen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:17 schreef Fiorano het volgende:
Nogmaals, zoals al 100 keer gezegd, de tijden zeggen helemaaaaal niks, nada, nopes.
De 1e tijden die echt tellen zijn de tijden van de kwalificatie in Australië.
Ik weet niet waar jij van droomt 's nachts, maar het is gewoon een tijdelijke stiltequote:
quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij van droomt 's nachts, maar het is gewoon een tijdelijke stilte
Nu 2s langzamer als snelste van Heikkiquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:12 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En de dag is nog lang. Maar het moet wel wat sneller dan nu.
Mwa, schijnt toch behoorlijk wat schade te hebben. Die rijd vandaag niet meer.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:23 schreef vosss het volgende:
Ik lees dat Bianchi al een wagen plat geduwd heeft?
Of viel de schade wel mee?
Wat een pannekletser
Nog geen KERS en DRS gebruikt. Ook nog iets wat hij moet leren.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:25 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Nu 2s langzamer als snelste van Heikki
2s langzamer DAN. Maar dat terzijde.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:25 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Nu 2s langzamer als snelste van Heikki
quote:Feb.9 (GMM) HRT's tumultuous history could be set to continue, if a report in an authoritative German newspaper is right.
Die Welt claims Thesan Capital, the Madrid-based investment company that bought the Spanish team from Jose Ramon Carabante last year, is already on the lookout for a new buyer.
Originally known as Hispania, HRT was actually founded as Campos by former Spanish F1 driver Adrian Campos when the FIA opened up the grid ahead of the 2010 season.
Die Welt claims that the latest owner Thesan's desire to sell follows the departure of team boss Colin Kolles, who left with almost every one of the team's 120 employees back to his Greding based company.
Kolles also took all of HRT's technical equipment back to Greding, Germany, leaving the team on a desperate struggle to be ready for the forthcoming season.
Nonetheless, HRT announced on Wednesday it is establishing a permanent base at the Spanish tennis open headquarters Caja Magica in Madrid.
But Die Welt claims the team may soon be sold to Carlos Slim, the richest man in the world who already backs Sauber through Sergio Perez and his Mexican companies.
Dan is de tijd die hij nu gereden heeft niet verkeerd en nog iets positiefs is dat Van der Garde de auto op de baan heeft gehouden dat in tegenstelling tot brokkenpiloot Bianchi.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog geen KERS en DRS gebruikt. Ook nog iets wat hij moet leren.
Bianchi rijdt (als het goed is) dit jaar toch helemaal niet?quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:27 schreef Garisson72 het volgende:
Dan verwacht ik dat onze Olav komend seizoen deze Bianchi wel weer bij iedere stuurbeweging die hij maakt ongezien zal gaan affakkelen, zoals afgelopen seizoen Maldonado aan de beurt was..
Heeft Heikki dat wel gedaan dan?quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog geen KERS en DRS gebruikt. Ook nog iets wat hij moet leren.
Volgens mij gaat Guido er ook alleen maar vanaf als Bianci in de buurt is.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan is de tijd die hij nu gereden heeft niet verkeerd en nog iets positiefs is dat Van der Garde de auto op de baan heeft gehouden dat in tegenstelling tot brokkenpiloot Bianchi.
quote:10:06 There is a lull on track as everyone heads into the garages
De boosdoener:quote:
Dat de flexibilieit van de voorvleugels nog meer aan banden was gelegd had ik nog niet eerder gehoord.quote:Feb.9 (GMM) Charlie Whiting has given the 2012 cars at the Jerez test this week an early clean bill of health.
It was reported the FIA's technical delegate decided to attend the opening test of the 2012 pre-season amid speculation the teams may have overstepped the mark with their new exhaust layouts.
Exhaust-blown diffusers have been banned for this season, but the early signs were that teams had been clever in their interpretation of the new rules to maintain an aerodynamic benefit.
"At the moment they're all legal," Germany's Auto Motor und Sport, following Whiting's inspection of all the team garages on Wednesday, quoted the Briton as saying.
Red Bull's Adrian Newey also played down all the speculation about 2012 exhaust interpretations, insisting there is unlikely to be a "bright idea" from this year's restrictive rules similar to the double diffuser or blown exhaust innovations.
"We do not see any big differences between all the possible solutions," he said. "The rules are very specific and very restrictive."
That could, of course, be great news for Red Bull's rivals, particularly with the FIA having also clamped down on flexing front wings -- another area perfected recently by Newey.
"That rule change," said Newey, referring to the halving of the allowable wing flex for 2012, "came very late.
"The result is that the wing has gained a lot of weight, making it harder to achieve the optimum weight distribution."
Newey said the FIA's new stance on wings was "probably" powered by the violently fluttering components on Ferrari's car late last season.
Indeed, between Ferrari and Red Bull, there already appears some tension.
Spain's Marca newspaper claims Newey suspected Ferrari's initial exhaust solution on the F2012 was not legal.
Then on Wednesday - the day of Whiting's pit visits - the Maranello based team hastily cut into its exhausts and fairings, ostensibly to meet the new rule about top visibility.
"Honestly," Ferrari designer Nikolas Tombazis said, "I haven't seen anything out of the ordinary. We have analysed what everyone is doing and I do not see a great innovation that we have not studied already."
The saga will continue to run.
"They will still be able to use the exhausts (aerodynamically) this year," predicted Remi Taffin, engine supplier Renault's track boss.
"So we will see changes in this area in the Barcelona testing and probably also in Melbourne," he is quoted by France's Auto Plus.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
De boosdoener:
[ afbeelding ]
Kan nog leuk worden op de vrijdagmorgen, als beiden rijden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:32 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Volgens mij gaat Guido er ook alleen maar vanaf als Bianci in de buurt is.
'Occupational Hazard'quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:34 schreef vosss het volgende:
Hoe zit dat overigens met zo een Bianchi. Die is door Ferrari bij FI gezet toch? Nu rijdt ie daar een wagen plat. Dokt Ferrari die schade, of is dat collateral damage en gewoon part of the deal en dikke pech?
O dat is ook zo ja, Formule Renault 3.5 gaat hij rijden. Arme Maldonado, krijgt die weer een sneer van Olav bij iedere bocht die hij een halve millimeter te wijd neemt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:31 schreef vosss het volgende:
Bianchi rijdt (als het goed is) dit jaar toch helemaal niet?
Ja in de Formule Renault ja, maar daar doet Olav geen verslag van volgens mij.
Hij rijdt ook op vrijdagmorgen, dus kan Olav hem in de voorbeschouwing nog afbranden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:37 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
O dat is ook zo ja, Formule Renault 3.5 gaat hij rijden. Arme Maldonado, krijgt die weer een sneer van Olav bij iedere bocht die hij een halve millimeter te wijd neemt.
Jep, Caterham heeft gisteren voor het eerst met KERS geredenquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:31 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Heeft Heikki dat wel gedaan dan?
Whehehe, te grappigquote:@Lotus_F1Team
@EliGP we can confirm we are running a hot blown pit garage in Jerez. No word from Charlie on any illegality.
Dat is de afstand die hij van de kant af moet blijven. Ook FI kent zijn reputatie.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:57 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien dat Bianchi hier niet mee kon rijden ofzo ?
Gegroefde banden?quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:57 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien dat Bianchi hier niet mee kon rijden ofzo ?
Zo te zien welquote:
Daar zitten toch groeven in?quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:11 schreef Garisson72 het volgende:
dat zijn toch gewoon intermediates.
Ja, altijd herkenbaar aan die ene groef over het midden dacht ik.quote:
En hier het bijbehorende plaatje.quote:
Met 2012 updates!quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:50 schreef vosss het volgende:
Eerste in de 1:17.......met een auto van vorig jaar![]()
Tijden zeggen ni....... Zucht, laat ook maar.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:50 schreef vosss het volgende:
Eerste in de 1:17.......met een auto van vorig jaar![]()
Die kerel van McLaren zei toch dat hun auto beter was maar hun coureurs niet?quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:49 schreef vosss het volgende:
Zeker
En ik hoop dat Vettel niet weer zo een goeie auto onder zn kont heeft
zou je aub wel de neuzen kunnen censurerenquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Kon het niet laten en heb even wat foto's van F1-bolides onder elkaar gezet
http://sport.fok.nl/speci(...)s-f1-test-jerez.html
ik kan het proberen, maar met mijn paint skills zal het er niet mooier op wordenquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
zou je aub wel de neuzen kunnen censureren![]()
Niko mag Bianchi ook nietquote:BIANCHI KOMT NIET MEER IN ACTIE
Voor Jules Bianchi zit de test in Jerez er op. De Fransman crashte zijn Force India vanochtend en sindsdien kwam hij niet meer in actie. Force India is druk bezig met reparatiewerkzaamheden. Nico Hulkenberg liet aan F1Today.nl weten geen idee te hebben wanneer hij de baan op mag. "Wanneer de auto klaar is."
quote:13:56 Bianchi's life as Force India reserve seemed to have begun so well when he was fourth yesterday, then had his parallel Formula Renault 3.5 programme with ex-champion squad Tech 1 confirmed this morning.
13:55 We believe the disappointed Hulkenberg has now gone off to play tennis.
13:55 Force India update from @clubforce: "No more running today. We are waiting for a part to complete the repair of the car. Should be back out in the morning with @NicoHulkenberg."
13:54 Oh dear Jules Bianchi...
I'd rather doubt thatquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik kan het proberen, maar met mijn paint skills zal het er niet mooier op worden
Deze panoramafoto heeft wel een gecensureerde neus.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
zou je aub wel de neuzen kunnen censureren![]()
quote:15:56 We spy a photographer taking err... spy... shots through the fence, as the car is placed on the low loader.
15:56 Every team whose car has stopped has been very efficient with getting it covered up quickly.
15:55 One marshal stands on the truck and surveys the scene with an air of authority, as the covers go on and the car is lifted, then pivoted towards the truck.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | P Driver Team Time Laps 1 Rosberg Mercedes 1m17.613s 118 2 Grosjean Lotus 1m18.419s +0.806 117 3 Vettel Red Bull 1m19.297s +1.684 96 4 Hamilton McLaren 1m19.464s +1.851 80 5 Vergne Toro Rosso 1m19.734s +2.121 79 6 Perez Sauber 1m19.770s +2.157 47 7 Alonso Ferrari 1m20.412s +2.799 67 8 Senna Williams 1m21.293s +3.680 125 9 Van der Garde Caterham 1m23.324s +5.711 74 |
quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:42 schreef RingBewoner het volgende:
Toch enigszins een teleurstellende tijd van Vd Garde.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Tijden zeggen ni....... Zucht, laat ook maar.
Gevalletje van iets in de verkeerde context zetten. Als ik kijk wat kovalainen heeft gedaan, dan is dit best jammer.quote:
quote:
quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:11 schreef Garisson72 het volgende:
dat zijn toch gewoon intermediates.
Die monteren ze erop op een droge baan om het slijtage te meten. Mocht het zijn dat er in een race geen regen meer valt, en ze rijden op dat moment op inters dan moet het team wel weten wat het maximum aantal ronden haalbaar is voordat ze op het canvas rijden. Natuurlijk allemaal om uiteindelijk tot een beslissing te komen in de strategie tijdens de racequote:Op donderdag 9 februari 2012 12:20 schreef Meike26 het volgende:
Het is in de ochtend hé, dan kan het nog wat vochtig zijn op de baan van de dauw ! Zal snel weer op slicks gaan rijden denk ik zo
Hij wilde alleen maar testen of de wagen daar goed tegen kon. Conclusie: Niet zo goed.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar dan moet Juulke natuurlijk niet de wagen aan gort rijden binnen 6 bochten
Waarvan vandaag dus al een deel de deur uit is gegaan, om een nieuwe auto te kopenquote:Op donderdag 9 februari 2012 19:56 schreef Haarklip het volgende:
Ik snap echt niet wat Bianchi bij Force India doet, mijn god. Zal wel met een hoop geld te maken hebben..
We hebben een kenner!quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
koekenbakkers als Pic, Karthikeyan, Ricciardo (heeft voor mij niks bijzonders gedaan vorig jaar itt Alonso bij Minardi), Grosjean en Massa (die ik er inmiddels ook toe reken, na die klap heeft ie geen klap meer gepresteerd).
Was dat dan geen veer om hem terug de baan op de te laten stuiterenquote:Op donderdag 9 februari 2012 19:45 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hij wilde alleen maar testen of de wagen daar goed tegen kon. Conclusie: Niet zo goed.
quote:Je ne comprends pas, il n'est pas une pogostick![]()
Ricciardo had vorig jaar gewoon een glimpje talent moeten laten zien, net als Alonso deed in de Minardi in zijn eerste jaar. Nee, ik zie niks in Ricciardo.quote:
Dat klopt ook zeker wel, en is gewoon aan de FIA te wijten met hun maximaal zoveel motoren per seizoenquote:Op donderdag 9 februari 2012 21:39 schreef M.Melandri het volgende:
Toen had je meer uitvallers, dan kon je zoals Webber in australie nog voor een stuntje gaan, dat kan tegenwoordig niet meer.
Met dien verschil dat Webber en Alonso (van Fisichella weet ik het niet zo uit mijn hoofd) vanaf het begin van het seizoen begonnen; terwijl Ricciardo er half inviel. En zoals M.Melandri al zegt was hij al snel beter dan Liuzzi. Al met al deed hij het best goed. Blijkbaar vond Red Bull dat ook en promoveerden ze hem naar STR.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
In een Minardi kon je opzich ook weinig uitrichten, maar toch vielen Fisichella, Webber en Alonso op.
En hij versloeg regelmatig Benettons, Prosts en Arrows's...quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:43 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Alonso moest Tarso Marques verslaan in zijn Minardi tijd ..
Dat was idd een klote wagenquote:Op donderdag 9 februari 2012 21:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En hij versloeg regelmatig Benettons, Prosts en Arrows's...
Al geeft het rijdersduo van Benetton destijds ( Button en Fisichella) wel aan hoe slecht die Benetton was.
Zit nu even snel de uitslagen van 2001 door te kijken, maar die Benetton was inderdaad bagger zeg. Regelmatig achter de Minardi van Alonso eindigen, als die bak überhaupt de finish al haalde. Stond me niet eens meer bij dat die Benetton zo bagger was.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:48 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Dat was idd een klote wagen![]()
Gezien de snelheid van die wagen had hij er zelfs tijdens het rijden tijd genoeg voor.quote:En JB zat meer "in" vrouwen, dan in zijn Benetton ..
Sowieso al knap dat hij zo'n lang verhaal kan afsteken zonder het woord 'obviously' te gebruiken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
Toch mooi dat Giedo een plekje heeft gevonden, en Caterham is het enige 'nieuwe' team dat het nog enigszins serieus lijkt te nemen.
Mijn interesse voor ongetalenteerde pay-drivers werd gewekt bij het zien van die illustere naam.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:43 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Alonso moest Tarso Marques verslaan in zijn Minardi tijd ..
Vergeet 'for sure' niet. Als je voor elke keer dat die woordcombinatie werd gebruikt een euro kreeg was iedere user in dit topic al miljonair.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Sowieso al knap dat hij zo'n lang verhaal kan afsteken zonder het woord 'obviously' te gebruiken.
Het F1-jargon bij uitstek.
HRT gaat aankomend seizoen wel KERS gebruiken. Marussia is het enige team op de grid zonder KERS. Dus die gaan het denk ik echt moeilijk krijgen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:06 schreef RingBewoner het volgende:
Nou is 2001 enzo een beetje van voor mijn fanatieke F1 tijd maar is het heden ten dage niet zo dat het bijna onmogelijk is om een beetje indruk te maken met de slechtste auto van het veld de HRT. Bedoel, sloom, traag en langzaam dekten de lading vorig seizoen onvoldoende. Geen KERS, nu gelijk al belangrijke testdagen missen. Gewoon een heel matig team dat vast genoeg ambitie heeft maar het gewoon niet kan. Hoe kan je daar nou indruk mee maken? Voor de Virgins of Caterham eindigen kan allen als die uitvallen.
quote:New HRT car now set for final F1 test after failing two crash tests
The new HRT car is set to make its debut in the third and final test of the pre-season after the Spanish squad's plans were delayed because it didn't pass all the mandatory crash tests this week.
HRT was aiming to get its new car on track for the first time at Barcelona on February 21 if it passed all the FIA crash tests, which are mandatory this year in order to be able to test.
AUTOSPORT has learned that out of the 17 mandatory tests, the new car passed 14, failed two and was unable to do one.
The new chassis passed all the tests, in what team insiders said it was a boost for the squad.
HRT has failed the roll-hoop and a lateral nose test by "very small margins", according to a team source.
A front impact test could not be carried out because of the failure to pass the lateral one.
A team source said having not passed those tests was not a worry, especially because the main concern was the chassis test which was passed successfully.
HRT's plans, however, have been altered as a result because it needs to manufacture new parts to pass the tests again in about a week's time.
That means the team will not be able to have the new car ready in time for the second Barcelona test, but it is still confident of making it to the third test on March 1.
HRT tested with last year's car at Jerez this week.
Taki Inouequote:Op donderdag 9 februari 2012 22:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mijn interesse voor ongetalenteerde pay-drivers werd gewekt bij het zien van die illustere naam.
Vroeger had je ook heel matige teams als Tyrell en Lotus maar die hadden vaak de eerste 5 races nog kans op een WK punt (6e plaats) totdat de Ferrari's en McLarens gedurende het seizoen steeds sneller en onbereikbaar werden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:06 schreef RingBewoner het volgende:
Nou is 2001 enzo een beetje van voor mijn fanatieke F1 tijd maar is het heden ten dage niet zo dat het bijna onmogelijk is om een beetje indruk te maken met de slechtste auto van het veld de HRT. Bedoel, sloom, traag en langzaam dekten de lading vorig seizoen onvoldoende. Geen KERS, nu gelijk al belangrijke testdagen missen. Gewoon een heel matig team dat vast genoeg ambitie heeft maar het gewoon niet kan. Hoe kan je daar nou indruk mee maken? Voor de Virgins of Caterham eindigen kan allen als die uitvallen.
Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar in aanloop naar 2001 was in ieder geval al duidelijk dat Benetton een fabrieksteam zou worden van Renault. Maar de naam Renault zou pas vanaf 2002 gevoerd gaan worden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zit nu even snel de uitslagen van 2001 door te kijken, maar die Benetton was inderdaad bagger zeg. Regelmatig achter de Minardi van Alonso eindigen, als die bak überhaupt de finish al haalde. Stond me niet eens meer bij dat die Benetton zo bagger was.
Zoals al eerder terecht werd aangehaald: In die jaren waren er veel meer uitvallers tijdens een race.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:06 schreef RingBewoner het volgende:
Nou is 2001 enzo een beetje van voor mijn fanatieke F1 tijd maar is het heden ten dage niet zo dat het bijna onmogelijk is om een beetje indruk te maken met de slechtste auto van het veld de HRT. Bedoel, sloom, traag en langzaam dekten de lading vorig seizoen onvoldoende. Geen KERS, nu gelijk al belangrijke testdagen missen. Gewoon een heel matig team dat vast genoeg ambitie heeft maar het gewoon niet kan. Hoe kan je daar nou indruk mee maken? Voor de Virgins of Caterham eindigen kan allen als die uitvallen.
Baas Rosset doet ze allemaal verbleken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Taki Inoue
Wat een baas
Schiattarella
Zo slecht was Roberto Moreno niet!quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:16 schreef JohnB52 het volgende:
Volgens mij zag k nog bijna Roberto Moreno ertegenaan knallen! (die deed t later in andere klasses wel beter, indycar?)
Tyrrell was tot Jos er in ging rijden niet echt n heel beroerd team toch?quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Vroeger had je ook heel matige teams als Tyrell en Lotus maar die hadden vaak de eerste 5 races nog kans op een WK punt (6e plaats) totdat de Ferrari's en McLarens gedurende het seizoen steeds sneller en onbereikbaar werden.
Maar de slechte teams van nu worden na 20 rondes in race 1 al gelapt.
In de jaren 80 konden ze al niet echt meer meekomen. Zo'n beetje enige team zonder turbomotoren bv.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:17 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Tyrrell was tot Jos er in ging rijden niet echt n heel beroerd team toch?
Tyrell was op zich een grote naam tot de grote merken zich met F1 gingen bemoeienquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:17 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Tyrrell was tot Jos er in ging rijden niet echt n heel beroerd team toch?
Katayama toch? Nakajima zat toch bij Prost oa?quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
In de jaren 80 konden ze al niet echt meer meekomen. Zo'n beetje enige team zonder turbomotoren bv.
Wel een mooi opleidingsteam vanaf toen..
Al heeft Satoru nakajima nog wel leuke resultaten behaald.
Wat Williams anno nu definitief dreigt te gaan worden zeg maar.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Tyrell was op zich een grote naam tot de grote merken zich met F1 gingen bemoeien
katayama was na Nakajima.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:20 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Katayama toch? Nakajima zat toch bij Prost oa?
Zie ook Jordan. Ook een subtopper geweest en als ik me goed herinner de eerste met een hoge neus.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Wat Williams anno nu definitief dreigt te gaan worden zeg maar.
Krijg m niet geedit op mn telefoon...quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:20 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Katayama toch? Nakajima zat toch bij Prost oa?
Ik dacht Benneton, of toch arrows/tyrell?quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zie ook Jordan. Ook een subtopper geweest en als ik me goed herinner de eerste met een hoge neus.
Dat zoeken we opquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:24 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik dacht Benneton, of toch arrows/tyrell?
Idd Tyrellquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik denk dat Tyrrell de eerste was met een hoge neus.. 1992?
Zou wel interessant zijn om eens uit te zoeken waarom Japanners maar niet willen slagen in de Formule 1.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
maar voor een Jap was Nakajima zeer goed.
'97 hierquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:28 schreef vosss het volgende:
Sinds wanneer volgen jullie de F1 eigenlijk fanatiek?
quote:Guys, I'm coming in, I'm having too much grip!"
Was dat niet die 40 jarige Israelier, testcoureur van Minardi die veel te veel neerlapte voor dat stoeltje?quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:29 schreef M.Melandri het volgende:
Grootste giller was wat mij betreft Chanoch Nissany. Ook de eerste coureur in de geschiedenis die klaagde over teveel grip
[..]
Ik denk 1975 of zo, toen Zandvoort nog mee deed.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:28 schreef vosss het volgende:
Sinds wanneer volgen jullie de F1 eigenlijk fanatiek?
Sinds 1989 heb ik 1 race gemist, Duitsland '94 toen Jos in de fik vloog.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:28 schreef vosss het volgende:
Sinds wanneer volgen jullie de F1 eigenlijk fanatiek?
Toen was ik nét 2quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:31 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Sinds 1989 heb ik 1 race gemist, Duitsland '94 toen Jos in de fik vloog.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Toen was ik nét 2(In 1989 dus)
Ik ben eind 76 pas geborenquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik denk 1975 of zo, toen Zandvoort nog mee deed.
Die hoek was idd vreemd, 110 graden als ik me niet vergis. Maar zo heel slecht was de opvolger niet nadat ze de motor verbeterd hadden (voor zover ik me kan herinnerenquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar in aanloop naar 2001 was in ieder geval al duidelijk dat Benetton een fabrieksteam zou worden van Renault. Maar de naam Renault zou pas vanaf 2002 gevoerd gaan worden.
Wel probeerde Renault in het 2001 seizoen al iets revolutionairs met de motoren (blok met een hele rare hoek ofzoiets?), wat in theorie zou moeten werken, maar hopeloos bleek in de praktijk; te weinig PK's en een belabberde betrouwbaarheid.
Dat heb je opgezochtquote:
nee, ik weet t nog. Stond toen een heel verhaal over in zo'n klein F1-boekje van Autoweek, die je vóór het seizoen kreegquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat heb je opgezochtIk deed het wel uit het blote hoofd ja
![]()
Dat is helaas een trend die je overal ziet en blijft dus niet alleen beperkt tot de Formule 1.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
Een Irvine, Villeneuve.. Mensen die wel hun bek open durven te trekken. Tegenwoordig is het veel te veel PR-geblaat..
Nee, vroeger wel 1 jaar gehad op FORMULE1. Maar daarna niet doorgegaan.. Vond t niet zo interessant, aangezien RTL destijds nog een volledig programma had, met voorbeschouwing in de pits etc...quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:42 schreef vosss het volgende:
Hebben jullie overigens een abbo op een F1 magazine en zo ja welke?
Ik koop vaak losse nummers van RTL GP en heb afgelopen verjaardag een jaarabbo van formule1.nl magazine gekregen van Brennie
Ik heb van die laatste pas 1 nummer gehad, maar voor mn gevoel vind ik die RTL GP wel beter dus ik denk dat ik die er naast neem voor die 3 rotte knatsers per jaar
Tot 2005 op Formule 1, maar de laatste jaren bladerde ik het eigenlijk alleen maar door, de nieuwtjes had ik al lang en breed op internet gelezen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:42 schreef vosss het volgende:
Hebben jullie overigens een abbo op een F1 magazine en zo ja welke?
Ik download soms het Engelse Autosport(.com) magazine. Vroeger kocht ik Race Report, heb nog een paar oude nummers ergens liggen denk ik.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:42 schreef vosss het volgende:
Hebben jullie overigens een abbo op een F1 magazine en zo ja welke?
Ik koop vaak losse nummers van RTL GP en heb afgelopen verjaardag een jaarabbo van formule1.nl magazine gekregen van Brennie
Ik heb van die laatste pas 1 nummer gehad, maar voor mn gevoel vind ik die RTL GP wel beter dus ik denk dat ik die er naast neem voor die 3 rotte knatsers per jaar
Prima literatuur voor op de pot. Me dunkt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:48 schreef Fir3fly het volgende:
Als ik het geld had zou ik een abo nemen op RTL GP. Veel historie en ook veel aandacht voor andere raceklasses.
Was idd een zakenman die het blijkbaar wel waard vond om een training in een minardi te gaan rijden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was dat niet die 40 jarige Israelier, testcoureur van Minardi die veel te veel neerlapte voor dat stoeltje?
Ow, en intensief sinds '99 volger. Denk dat ik sindsdien maar 4 Gp's live gemist heb, maar wel altijd opgenomen, uitslagen vermijden, en alsnog kijken op VHS![]()
Harry Muermans is volgens mij gepakt voor vastgoedfraude, daarom heeft Doornbos ook moeite om ergens een plekje te vinden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:00 schreef vosss het volgende:
Ik zie nu net weer eens Muermans op die vleugel staan. Volgens mij zijn die al jaren niet meer als sponsor actief toch?
Zou het zelf ook doen, maar het was wel geniaal dat een coureur ging klagen over teveel grip.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ach, ik weet ook niet of ik het wel beter zou doen..
En als je het geld hebt?
Het meest grappige ooit.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zou het zelf ook doen, maar het was wel geniaal dat een coureur ging klagen over teveel grip.
De deur van de medicalcar die eruit gerost werd vond ik ook wel komischquote:
Neem dan Heidfeld die knalde zelf tegen de medische auto aanquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Taki Inoue
Wat een baas
Schiattarella
1994 toen Verstappen ging racen voor Benettonquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:28 schreef vosss het volgende:
Sinds wanneer volgen jullie de F1 eigenlijk fanatiek?
De schaal van Coronelquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Nee, vroeger wel 1 jaar gehad op FORMULE1. Maar daarna niet doorgegaan.. Vond t niet zo interessant, aangezien RTL destijds nog een volledig programma had, met voorbeschouwing in de pits etc...
//edit
Pff, het lijkt wel of vroeger alles beter was:
RTL met betere uitzendingen
Motoren die wel konden ploffen
Achterhoedeteams die konden verrassen
Het is ook niet zo dat ik graag motoren zie ploffen, maar dan weet je dat de coureur alles gaf, en te ver ging. Dat de motor op het randje afgesteld stond..
Dat is tegenwoordig onmogelijk..
Vreselijk, die vent keurde al die ploffen goed of fout. Ook met die top 5 of 10 momenten. Soms gingen er momenten uit.... dat was ongelooflijk. De kwakzalver.quote:
Wauw, en dat in één jaar tijd.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 00:33 schreef Peterselieman het volgende:
Hij heeft één keer een tien met een griffel uitgedeeld en die was imo ook terecht.
Die fan is dan toch een goede optie?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 02:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
@ Nils
Wat betreft downforce, je vergeet de marbles die buiten de ideale lijn liggen.
En juist met meer downforce krijg je een duidelijkere ideale lijn. Dus is de lijn buiten de ideale lijn niet te berijden.
Minder aero downforce moet er zeker komen. Dan heb je sowieso niet het gezeik dat als iemand achter een ander aan rijdt in een bocht ineens geen downforce meer heeft.
Dáárdoor kan er ook niet worden ingehaald.
1. Andere lijn wil niet ivm marbles.
2. Inhalen na een bocht wil niet, omdat de achterligger lang zo snel niet dóór de bocht komt omdat hij geen downforce heeft.
Dus zéker niet meer downforce zoals jij graag wil zien. Als je dat doet krijg je mooie optochten omdat inhalen onmogelijk is.
Ja, meer downforce mag wel, maar dan via extra mechanische downforce. Zuigkracht, betere diffuser etc.
Dan heb je in bochten geen last van je voorligger.
Hoe minder downforce hoe meer je juist van je lijn kunt afwijken omdat de bochtensnelheid lager is! Bovendien is een 'vreemde' lijn nemen een stuk makkelijker..
Hoe minder downforce hoe eerder er geremd moet worden. Langere remafstand geeft mooie uitremgevechten!
Minder downforce bepaald de hoeveelheid die geremd moet worden, niet zozeer de afstandquote:Op vrijdag 10 februari 2012 02:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hoe minder downforce hoe eerder er geremd moet worden. Langere remafstand geeft mooie uitremgevechten!
Als je meer aero downforce hebt komt niet alles qua remmen op de banden aan (qua krachten), maar word je bij het remmen ook geholpen door de aero. Denk ook aan de funny cars met parachute..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:20 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Minder downforce bepaald de hoeveelheid die geremd moet worden, niet zozeer de afstandVrees dat vooral de evolutie van remmen in de F1 heeft bepaald hoe kort de remafstand tegenwoordig is..
Ik wacht op een tof kado bij de RTLGP, die koop ik nu eigenlijk altijd los. Heerlijk blad, ze gaan tenminste echt diep in op onbekende dingen.quote:Hebben jullie overigens een abbo op een F1 magazine en zo ja welke?
Inderdaad. Ik meen dat daar dan nog bijkomt dat met in verhouding meer mechanische grip de bandbreedte groter wordt waarin je nog een beetje redelijk de bocht doorkomt. Met veel downforce wordt het een dun lijntje, je hebt het optimum, en iets er overheen is een spin. Met meer mechanische grip is het meer glijden, ga je te hard dan verlies je wel snelheid maar niet de auto.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 02:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
@ Nils
Wat betreft downforce, je vergeet de marbles die buiten de ideale lijn liggen.
En juist met meer downforce krijg je een duidelijkere ideale lijn. Dus is de lijn buiten de ideale lijn niet te berijden.
Minder aero downforce moet er zeker komen. Dan heb je sowieso niet het gezeik dat als iemand achter een ander aan rijdt in een bocht ineens geen downforce meer heeft.
Dáárdoor kan er ook niet worden ingehaald.
1. Andere lijn wil niet ivm marbles.
2. Inhalen na een bocht wil niet, omdat de achterligger lang zo snel niet dóór de bocht komt omdat hij geen downforce heeft.
Dus zéker niet meer downforce zoals jij graag wil zien. Als je dat doet krijg je mooie optochten omdat inhalen onmogelijk is.
Ja, meer downforce mag wel, maar dan via extra mechanische downforce. Zuigkracht, betere diffuser etc.
Dan heb je in bochten geen last van je voorligger.
Hoe minder downforce hoe meer je juist van je lijn kunt afwijken omdat de bochtensnelheid lager is! Bovendien is een 'vreemde' lijn nemen een stuk makkelijker..
Hoe minder downforce hoe eerder er geremd moet worden. Langere remafstand geeft mooie uitremgevechten!
De case voor Ricciardo is al wel gemaakt, dus doe ik het alleen voor Grosjean:quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Grosjean, leuk dat hij kampioen was in de GP2 afgelopen jaar, maar hij zat er ook al een tijdje, en daarnaast was afgelopen jaar niet echt competitief te noemen.
Toen hij in een Renault zat om Piquet te vervangen heeft ie ook niks laten zien.
quote:It's believed Mercedes tested a component planned for their 2012 car in Jerez on Thursday, which helped propel Nico Rosberg to the top of the times.
Rumours circulated last year that Mercedes had developed a front-wing F-duct which allows air to enter the front-nose, before being channelled down the wing struts and out under the floor.
Mercedes tested the new component in Jerez in the afternoon, identified by the open nose (see photo below), compared to that of the closed nose in the morning, allowing the outfit to make a direct comparison.
Martin Whitmarsh first speculated that a passive F-duct could provide as much as 5-7kph extra straight-line speed, as well as creating further downforce.
Whilst the original F-duct was banned at the end of 2010, the regulations only govern the rear-wing, leaving teams to experiment with the front-wing - which isn't quite as advantegeous.
Raikkonen en Yuji Ide ook niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:06 schreef Haarklip het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)tekent-bij-caterham/
Van der Garde moet het niet hebben van z'n Engels
Wel Johansson.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat te denken van Stefan Johansson?
//edit
ik ben in de war..
Er was een Zweed die in Portugal met versleten banden doorreed...
Dus niet Johansson?
Edit: dat was dus al gezegd!quote:Bij de Grand Prix van Portugal zorgde Johansson voor het hoogtepunt van het seizoen door zonder pitstops en op compleet versleten banden derde te worden. Een fenomenaal resultaat voor een debuterend team. De rest van het seizoen haalde het team geen punten meer hoewel Lehto een goede indruk achterliet.
Niet alles komt aan op de de remmen, maar ik denk dat t toch zeker wel t grootste deel is. Natuurlijk is er ook een deel aero en een deel engine breaking, maar staat dat echt in verhouding met wat de remmen zelf doen?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
Als je meer aero downforce hebt komt niet alles qua remmen op de banden aan (qua krachten), maar word je bij het remmen ook geholpen door de aero. Denk ook aan de funny cars met parachute..
Het lijkt mij dat als je er meer kracht op zet dmv downforce ze ook harder slijten. Als je met een gummetje harder op het papier drukt komt er ook meer gum op het papier te liggen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:52 schreef Fir3fly het volgende:
Marbles hebben weinig met aero te maken. Dat zijn simpelweg de veel te snel slijtende banden.
En dat is prima, meer rubber op de baan is alleen maar goed. Maar marbles zijn stukjes rubber die er gewoon afvallen omdat de band niet sterk genoeg is. Bridgestone banden deden het wat dat betreft prima. En sinds die tijd is de aero minder geworden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat als je er meer kracht op zet dmv downforce ze ook harder slijten. Als je met een gummetje harder op het papier drukt komt er ook meer gum op het papier te liggen.
quote:09:27 Ko from Japan asks: You've said that you have been very involved in the design of the 2012 car. How?
Heikki Kovalainen: Well I didn't design the nose of it! I did the rest of it!
Me too... Lijkt me vet als hij Kimi eens de oren wast tijdens kwalificatie. Denk wel dat ze bij Lotus een erg goede auto hebben gebouwd. Weet iemand of het ook zo is dat Williams zelfde motoren heeft als Lotus of hebben ze oudere motoren ?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:52 schreef Atreidez het volgende:
Ik kijk trouwens ook uit naar Grosjean in een goeie auto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |