abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107784860
Alle uitlaten zijn legaal
quote:
Feb.9 (GMM) Charlie Whiting has given the 2012 cars at the Jerez test this week an early clean bill of health.

It was reported the FIA's technical delegate decided to attend the opening test of the 2012 pre-season amid speculation the teams may have overstepped the mark with their new exhaust layouts.
Exhaust-blown diffusers have been banned for this season, but the early signs were that teams had been clever in their interpretation of the new rules to maintain an aerodynamic benefit.

"At the moment they're all legal," Germany's Auto Motor und Sport, following Whiting's inspection of all the team garages on Wednesday, quoted the Briton as saying.

Red Bull's Adrian Newey also played down all the speculation about 2012 exhaust interpretations, insisting there is unlikely to be a "bright idea" from this year's restrictive rules similar to the double diffuser or blown exhaust innovations.

"We do not see any big differences between all the possible solutions," he said. "The rules are very specific and very restrictive."

That could, of course, be great news for Red Bull's rivals, particularly with the FIA having also clamped down on flexing front wings -- another area perfected recently by Newey.

"That rule change," said Newey, referring to the halving of the allowable wing flex for 2012, "came very late.

"The result is that the wing has gained a lot of weight, making it harder to achieve the optimum weight distribution."


Newey said the FIA's new stance on wings was "probably" powered by the violently fluttering components on Ferrari's car late last season.

Indeed, between Ferrari and Red Bull, there already appears some tension.

Spain's Marca newspaper claims Newey suspected Ferrari's initial exhaust solution on the F2012 was not legal.

Then on Wednesday - the day of Whiting's pit visits - the Maranello based team hastily cut into its exhausts and fairings, ostensibly to meet the new rule about top visibility.

"Honestly," Ferrari designer Nikolas Tombazis said, "I haven't seen anything out of the ordinary. We have analysed what everyone is doing and I do not see a great innovation that we have not studied already."

The saga will continue to run.

"They will still be able to use the exhausts (aerodynamically) this year," predicted Remi Taffin, engine supplier Renault's track boss.

"So we will see changes in this area in the Barcelona testing and probably also in Melbourne," he is quoted by France's Auto Plus.
Dat de flexibilieit van de voorvleugels nog meer aan banden was gelegd had ik nog niet eerder gehoord.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107784880
quote:
11s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[..]

De boosdoener:
[ afbeelding ]
_O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107784897
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:32 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Volgens mij gaat Guido er ook alleen maar vanaf als Bianci in de buurt is.
Kan nog leuk worden op de vrijdagmorgen, als beiden rijden. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107784916
Hoe zit dat overigens met zo een Bianchi. Die is door Ferrari bij FI gezet toch? Nu rijdt ie daar een wagen plat. Dokt Ferrari die schade, of is dat collateral damage en gewoon part of the deal en dikke pech? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:36:43 #130
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107785008
quote:
5s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:34 schreef vosss het volgende:
Hoe zit dat overigens met zo een Bianchi. Die is door Ferrari bij FI gezet toch? Nu rijdt ie daar een wagen plat. Dokt Ferrari die schade, of is dat collateral damage en gewoon part of the deal en dikke pech? :@
'Occupational Hazard' ;)
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:37:17 #131
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_107785031
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:31 schreef vosss het volgende:
Bianchi rijdt (als het goed is) dit jaar toch helemaal niet? :@

Ja in de Formule Renault ja, maar daar doet Olav geen verslag van volgens mij.
O dat is ook zo ja, Formule Renault 3.5 gaat hij rijden. Arme Maldonado, krijgt die weer een sneer van Olav bij iedere bocht die hij een halve millimeter te wijd neemt. ;(
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_107785112
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:37 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

O dat is ook zo ja, Formule Renault 3.5 gaat hij rijden. Arme Maldonado, krijgt die weer een sneer van Olav bij iedere bocht die hij een halve millimeter te wijd neemt. ;(
Hij rijdt ook op vrijdagmorgen, dus kan Olav hem in de voorbeschouwing nog afbranden. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107785113
08:52 Bianchi heads out with a bold choice of medium tyres on his Force India.

08:54 Red flag, and we believe it's for Bianchi.

Godsklere zeg. Nog geen ronde gezet en al een auto plat duwen. Wat een idioot. Ik heb hem vorig jaar ook meermaals zitten vervloeken. Die lul hoort niet in een racewagen thuis. Ook niet in de GP2 en ook niet in de World Series en al helemaal niet in de F1 }:| :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:44:17 #134
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_107785351
Ik vind dat wel mooi juist, zo'n geitenbreier in het veld erbij. :+
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_107785529
Nouja, Bianchi kan wel aardig rap rijden, hij heeft alleen een gigantisch zwakke zekering in zijn hoofd, als dat dingetje knapt...gaat het gekke dingen doen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:50:58 #136
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_107785589
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:31 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Heeft Heikki dat wel gedaan dan?
Jep, Caterham heeft gisteren voor het eerst met KERS gereden
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:57:31 #137
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_107785808


Misschien dat Bianchi hier niet mee kon rijden ofzo ? :P
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:59:59 #138
300404 Katlaah
Slaapt nu nog.....
pi_107785901
quote:
@Lotus_F1Team
@EliGP we can confirm we are running a hot blown pit garage in Jerez. No word from Charlie on any illegality.
Whehehe, te grappig :P
Nu ook met actief FOK!-account
pi_107785908
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:57 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]

Misschien dat Bianchi hier niet mee kon rijden ofzo ? :P
Dat is de afstand die hij van de kant af moet blijven. Ook FI kent zijn reputatie.
Volgende run die hij gaat doen zit de staaf ook aan de rechterkant.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:03:22 #140
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_107786015
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:57 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]

Misschien dat Bianchi hier niet mee kon rijden ofzo ? :P
Gegroefde banden?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_107786090
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 12:03 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Gegroefde banden?
Zo te zien wel :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:11:54 #142
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_107786293
dat zijn toch gewoon intermediates.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_107786407
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2012 12:11 schreef Garisson72 het volgende:
dat zijn toch gewoon intermediates.
Daar zitten toch groeven in?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:17:06 #144
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_107786448
quote:
12s.gif Op donderdag 9 februari 2012 12:15 schreef vosss het volgende:
Daar zitten toch groeven in?
Ja, altijd herkenbaar aan die ene groef over het midden dacht ik.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_107786542
Het is in de ochtend hé, dan kan het nog wat vochtig zijn op de baan van de dauw ! Zal snel weer op slicks gaan rijden denk ik zo :)
pi_107786791
Volgens mij reed iedereen voor de rest gewoon op slicks.

Ik las nergens dat er op inters gereden werd :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:32:12 #147
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_107786965
Bianchi hadden ze ook wijsgemaakt dat hij op slicks reed, vandaar dat hij eraf ging.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_107787327
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:59 schreef Katlaah het volgende:

[..]

Whehehe, te grappig :P
En hier het bijbehorende plaatje.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107787534
Eerste in de 1:17.......met een auto van vorig jaar :X :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107787918
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 12:50 schreef vosss het volgende:
Eerste in de 1:17.......met een auto van vorig jaar :X :')
Met 2012 updates!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')