abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107810693
quote:
19s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:32 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Toen was ik nét 2 ;( (In 1989 dus)
:D

Ik 13.
Feel free to ignore my comments.
pi_107810723
Ik mis Stoddart ook wel met zn gevloek en gescheld en gekanker op alles en iedereen die het niet met hem eens was :@ :D!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107810750
quote:
99s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:30 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik denk 1975 of zo, toen Zandvoort nog mee deed.
Ik ben eind 76 pas geboren :o
vosss is de naam,
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:36:39 #244
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_107810777
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar in aanloop naar 2001 was in ieder geval al duidelijk dat Benetton een fabrieksteam zou worden van Renault. Maar de naam Renault zou pas vanaf 2002 gevoerd gaan worden.
Wel probeerde Renault in het 2001 seizoen al iets revolutionairs met de motoren (blok met een hele rare hoek ofzoiets?), wat in theorie zou moeten werken, maar hopeloos bleek in de praktijk; te weinig PK's en een belabberde betrouwbaarheid.

Die hoek was idd vreemd, 110 graden als ik me niet vergis. Maar zo heel slecht was de opvolger niet nadat ze de motor verbeterd hadden (voor zover ik me kan herinneren :@ ) De motor had wel minder pk's, maar het zwaartepunt van de wagen was een pak lager, en het bodywork ook omdat de motor qua behuizing lager was. Wat automatisch resulteert in betere wegligging en aerodynamica.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_107810808
111 graden ;)

verder Honda _O_

Renault toen ze nog in Benetton zaten
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_107810880
Die Honda's die gingen altijd wel mooi ja O+!
vosss is de naam,
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:39:03 #247
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_107810882
quote:
19s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
111 graden ;)

verder Honda _O_

Dat heb je opgezocht :( Ik deed het wel uit het blote hoofd ja :(

:P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_107810911
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:39 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat heb je opgezocht :( Ik deed het wel uit het blote hoofd ja :(

:P
nee, ik weet t nog. Stond toen een heel verhaal over in zo'n klein F1-boekje van Autoweek, die je vóór het seizoen kreeg ;).
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:42:02 #249
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107811011
quote:
19s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:34 schreef Glijdt_licht het volgende:

Een Irvine, Villeneuve.. Mensen die wel hun bek open durven te trekken. Tegenwoordig is het veel te veel PR-geblaat..
Dat is helaas een trend die je overal ziet en blijft dus niet alleen beperkt tot de Formule 1.
Kijk naar onze eigen Eredivisie, je hoeft tegenwoordig echt niet meer te wachten op een interview met een speler na afloop van een wedstrijd. Je wordt doodgegooid met clichés en open deuren. :')
pi_107811018
Hebben jullie overigens een abbo op een F1 magazine en zo ja welke?

Ik koop vaak losse nummers van RTL GP en heb afgelopen verjaardag een jaarabbo van formule1.nl magazine gekregen van Brennie O+

Ik heb van die laatste pas 1 nummer gehad, maar voor mn gevoel vind ik die RTL GP wel beter dus ik denk dat ik die er naast neem voor die 3 rotte knatsers per jaar :)
vosss is de naam,
pi_107811065
Die Peugeots die McLaren in 1994 had fikten ook mooi

Even doorspoelen naar 45 sec
pi_107811124
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:42 schreef vosss het volgende:

Ik koop vaak losse nummers van RTL GP en heb afgelopen verjaardag een jaarabbo van formule1.nl magazine gekregen van Brennie O+

Ik heb van die laatste pas 1 nummer gehad, maar voor mn gevoel vind ik die RTL GP wel beter dus ik denk dat ik die er naast neem voor die 3 rotte knatsers per jaar :)
Nee, vroeger wel 1 jaar gehad op FORMULE1. Maar daarna niet doorgegaan.. Vond t niet zo interessant, aangezien RTL destijds nog een volledig programma had, met voorbeschouwing in de pits etc...

//edit
Pff, het lijkt wel of vroeger alles beter was:
RTL met betere uitzendingen
Motoren die wel konden ploffen
Achterhoedeteams die konden verrassen

Het is ook niet zo dat ik graag motoren zie ploffen, maar dan weet je dat de coureur alles gaf, en te ver ging. Dat de motor op het randje afgesteld stond..

Dat is tegenwoordig onmogelijk..
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:44:56 #253
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107811130
quote:
Tot 2005 op Formule 1, maar de laatste jaren bladerde ik het eigenlijk alleen maar door, de nieuwtjes had ik al lang en breed op internet gelezen.
De meeste achtergrond verhalen kende ik ondertussen ook wel.
pi_107811229
Die van RTL GP vind ik juist leuk omdat er ook veel verhalen van lang geleden instaan, dus ook van ver voordat ik geboren was. En een hoop mooie foto's.

Zoals ik al zei die van formule1.nl heb ik pas 1 nummer van, maar volgens mij is dat toch meer een beetje met de laatste nieuwtjes en dergelijke vanuit de pitstraat die ik inderdaad al op internet gelezen heb en veel minder verhalen over vroeger toch? :@
vosss is de naam,
pi_107811244
quote:

Ik download soms het Engelse Autosport(.com) magazine. Vroeger kocht ik Race Report, heb nog een paar oude nummers ergens liggen denk ik.
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:48:16 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_107811272
Als ik het geld had zou ik een abo nemen op RTL GP. Veel historie en ook veel aandacht voor andere raceklasses.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_107811299
@Fir3fly, die kost maar 35 euro per jaar? Die moet je toch wel ergens hebben liggen niet? :@
vosss is de naam,
pi_107811382
Misschien volgend jaar maar een abo op ipv Autoweek.
In de Autoweek staat ook al een jaar of 4 niks interessants meer.. :{ Behalve 'autofolders van toen'
pi_107811413
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:48 schreef Fir3fly het volgende:
Als ik het geld had zou ik een abo nemen op RTL GP. Veel historie en ook veel aandacht voor andere raceklasses.
Prima literatuur voor op de pot. Me dunkt. :7
vosss is de naam,
pi_107811485
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:30 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Was dat niet die 40 jarige Israelier, testcoureur van Minardi die veel te veel neerlapte voor dat stoeltje? :D

Ow, en intensief sinds '99 volger. Denk dat ik sindsdien maar 4 Gp's live gemist heb, maar wel altijd opgenomen, uitslagen vermijden, en alsnog kijken op VHS :P
Was idd een zakenman die het blijkbaar wel waard vond om een training in een minardi te gaan rijden.

Bij 3:00 blijft hij tijdens het wegtakelen ook mooi in de auto zitten :D
pi_107811609
Ach, ik weet ook niet of ik het wel beter zou doen..
En als je het geld hebt? :P
pi_107811763
Ik zie nu net weer eens Muermans op die vleugel staan. Volgens mij zijn die al jaren niet meer als sponsor actief toch? :@
vosss is de naam,
pi_107811848
quote:
5s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:00 schreef vosss het volgende:
Ik zie nu net weer eens Muermans op die vleugel staan. Volgens mij zijn die al jaren niet meer als sponsor actief toch? :@
Harry Muermans is volgens mij gepakt voor vastgoedfraude, daarom heeft Doornbos ook moeite om ergens een plekje te vinden.
pi_107811874
Ik begon t interessant te vinden door het spel Grand Prix op de Amiga, dus 1993 denk ik zo.. Wat ook wel meespeelde was t vele stappen in die periode, en dan op zondag nog half dronken de hele dag tv kijken :P Maar weet iig dat ik vanaf begin 1994 weinig races meer heb gemist, terwijl ik me ook wel races kan herinneren dat Mansell nog reedt (92) en keek in 93 ook al regelmatig indy (ook door de games, van papyrus).
Where facts are few, experts are many.
pi_107811884
quote:
19s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ach, ik weet ook niet of ik het wel beter zou doen..
En als je het geld hebt? :P
Zou het zelf ook doen, maar het was wel geniaal dat een coureur ging klagen over teveel grip.
  donderdag 9 februari 2012 @ 23:15:43 #266
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_107812425
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:02 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Zou het zelf ook doen, maar het was wel geniaal dat een coureur ging klagen over teveel grip.
Het meest grappige ooit.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_107812473
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:15 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het meest grappige ooit.
De deur van de medicalcar die eruit gerost werd vond ik ook wel komisch :X
vosss is de naam,
pi_107812521
vosss is de naam,
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 februari 2012 @ 00:20:25 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107814606
quote:
Neem dan Heidfeld die knalde zelf tegen de medische auto aan _O-
quote:
5s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:28 schreef vosss het volgende:
Sinds wanneer volgen jullie de F1 eigenlijk fanatiek?
1994 toen Verstappen ging racen voor Benetton
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 februari 2012 @ 00:22:19 #270
Maffe Fries
pi_107814654
quote:
19s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:44 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Nee, vroeger wel 1 jaar gehad op FORMULE1. Maar daarna niet doorgegaan.. Vond t niet zo interessant, aangezien RTL destijds nog een volledig programma had, met voorbeschouwing in de pits etc...

//edit
Pff, het lijkt wel of vroeger alles beter was:
RTL met betere uitzendingen
Motoren die wel konden ploffen
Achterhoedeteams die konden verrassen

Het is ook niet zo dat ik graag motoren zie ploffen, maar dan weet je dat de coureur alles gaf, en te ver ging. Dat de motor op het randje afgesteld stond..

Dat is tegenwoordig onmogelijk..
De schaal van Coronel _O_
  vrijdag 10 februari 2012 @ 00:27:09 #271
343196 RingBewoner
pi_107814755
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 00:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De schaal van Coronel _O_
Vreselijk, die vent keurde al die ploffen goed of fout. Ook met die top 5 of 10 momenten. Soms gingen er momenten uit.... dat was ongelooflijk. De kwakzalver.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 februari 2012 @ 00:33:03 #272
Maffe Fries
pi_107814870
Hij heeft één keer een tien met een griffel uitgedeeld en die was imo ook terecht.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 00:44:53 #273
343196 RingBewoner
pi_107815054
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 00:33 schreef Peterselieman het volgende:
Hij heeft één keer een tien met een griffel uitgedeeld en die was imo ook terecht.
Wauw, en dat in één jaar tijd.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 01:00:43 #274
343196 RingBewoner
pi_107815319
Zie opeens een vrijdagkaart van de F1 vorig jaar op spa met een handtekening van sutil en een RB kaart met handtekening van Vettel. Maak morgen wel foto.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 02:05:55 #275
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_107815883
Ik kijk F1 vanaf Spa 1996 :)
Met '97 toch als toppunt, dat jaar was echt super.
Kunnen weinig jaren aan tippen.

Ik mis in de huidige F1 toch wel een beetje de snelheid, elk jaar lopen ze te zeiken dat de kosten terug moeten maar elk jaar worden de auto's sneller.
Volgens mij hebben ze sinds dat ik kijk toch al snel dik 8 seconden gewonnen, terwijl dat toen ze in '98 begonnen met het verval (gegroefde banden enzo) qua inperkingen.

Laat een motor een race weekend mee gaan, is de kans sneller dat ze stuk gaan (meer op de limiet) en kan een Caterham ook een keer punten pakken.
Daarnaast eens de regels voor een paar jaar gelijk houden aub!
Die wijzigingen kosten geen geld hahahah?
Geen gezeik over welke banden er gebruikt moeten worden en laat er aub weer getankt worden.
KERS en elke andere groene vorm juich ik toe want dan worden die technieken ook verbeterd maar geef teams wat meer vrijheid, zeg gewoon dat 20% van het vermogen niet van de motor vandaan mag komen en laat ze het lekker verder zelf uitzoeken.
Oke kost ook geld natuurlijk maar als Ferrari KERS een goed systeem vind en bij Red Bull bouwen ze graag accu's in, so be it!
En laat de F1 aub stoppen met het verwijderen van downforce, ik roep al tijden dat dat niet de oplossing juist meer downforce dat er verschillende lijnen mogelijk zijn. Dat zorgt voor meer spektakel... je zag het in 2003 in Japan, overal was de grip gelijk ivm een regenbui de avond ervoor en het was een dijk van een race.
Hoe minder downforce er is hoe minder grip dus kan je minder van die lijn afwijken....

Laat teams gewoon zo iets bouwen en geef ze desnoods een restrictor op de zuigkracht van de fan!

En het is een WK... minder GP's in Europa kan best (wordt het per GP ook weer voller hier) en schrap godsamme Bahrein, we hebben al een zandbakken race in Abu Dhabbi en die baan is een stuk beter.
Ga aub weer terug naar Zuid Afrika, hoe kan je als WK nu een heel continent overslaan...
Valencia mag van mij weg of schrap Barcelona (want op die baan testen ze zo godgruwelijks veel dat er niet veel aan is)..
Gewoon 20 races met eerst 10 races, dan 4 weken vakantie en dan weer 10 races elke 2 weken!

Dan het testen, nu wordt het in het seizoen nauwelijks. Raak je als team achterop dan kan je dat alleen in halen als je een vermogen uitgeeft aan een windtunnel en aan computers.
Laat de teams op vrijdag een extra auto in zetten, krijgen jonge coureurs ook ervaring (ben je weer echt test coureur) en er wordt getest.
Die extra auto hebben ze vast in onderdelen toch al bij!

Denk dat door deze aanpassingen een seizoen al een stuk beter wordt... en tjah is een Vettel dan veel sneller dan de rest, is die met deze regels ook wel!
Het is F1 en als Red Bull een betere auto bouwt dan Ferrari dan hoort een RB te winnen... zo gaat het al jaren.
Oow ja en ik wil graag echte Fabrikanten terug, jammer dat we Honda, BMW en Toyota zijn verloren. Gelukkig hebben we nu Lotus (als je ziet wat die in de toekomst gaan doen met hun auto merk dan is dat best cool!), caterham en marussia als plaatsvervangers. Maar ik mis de grote spelers toch wel een beetje.
Als Bernie eens wat meer terug geeft aan de teams en het circuits geen 25 mln dollar per race te laten kosten, komt het best goed!

Of denk ik nu heel verkeerd (het is al laat natuurlijk dus vergeef me eventuele interpuncties en schrijf-/stijlfouten)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_107815955
@ Nils
Wat betreft downforce, je vergeet de marbles die buiten de ideale lijn liggen.
En juist met meer downforce krijg je een duidelijkere ideale lijn. Dus is de lijn buiten de ideale lijn niet te berijden.

Minder aero downforce moet er zeker komen. Dan heb je sowieso niet het gezeik dat als iemand achter een ander aan rijdt in een bocht ineens geen downforce meer heeft.

Dáárdoor kan er ook niet worden ingehaald.
1. Andere lijn wil niet ivm marbles.
2. Inhalen na een bocht wil niet, omdat de achterligger lang zo snel niet dóór de bocht komt omdat hij geen downforce heeft.

Dus zéker niet meer downforce zoals jij graag wil zien. Als je dat doet krijg je mooie optochten omdat inhalen onmogelijk is.

Ja, meer downforce mag wel, maar dan via extra mechanische downforce. Zuigkracht, betere diffuser etc.
Dan heb je in bochten geen last van je voorligger.

Hoe minder downforce hoe meer je juist van je lijn kunt afwijken omdat de bochtensnelheid lager is! Bovendien is een 'vreemde' lijn nemen een stuk makkelijker..

Hoe minder downforce hoe eerder er geremd moet worden. Langere remafstand geeft mooie uitremgevechten!
  vrijdag 10 februari 2012 @ 02:24:25 #277
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_107815974
quote:
19s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 02:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
@ Nils
En juist met meer downforce krijg je een duidelijkere ideale lijn. Dus is de lijn buiten de ideale lijn niet te berijden.

Minder aero downforce moet er zeker komen. Dan heb je sowieso niet het gezeik dat als iemand achter een ander aan rijdt in een bocht ineens geen downforce meer heeft.

2. Inhalen na een bocht wil niet, omdat de achterligger lang zo snel niet dóór de bocht komt omdat hij geen downforce heeft.

Dus zéker niet meer downforce zoals jij graag wil zien. Als je dat doet krijg je mooie optochten omdat inhalen onmogelijk is.

Ja, meer downforce mag wel, maar dan via extra mechanische downforce. Zuigkracht, betere diffuser etc.

Hoe minder downforce hoe meer je juist van je lijn kunt afwijken omdat de bochtensnelheid lager is! Bovendien is een 'vreemde' lijn nemen een stuk makkelijker..

Hoe minder downforce hoe eerder er geremd moet worden. Langere remafstand geeft mooie uitremgevechten!
Die fan is dan toch een goede optie?
Niet zo sterk als in GT5 wellicht maar ietsjes meer dan nu...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_107816011
Groot probleem is dan als je over een hobbeltje gaat in een bocht schiet je rechtdoor zoals Senna deed, omdat je in 1 keer alle downforce verliest.

(Senna is ter illustratie)

En dat gebeurt ook bij een minder krachtige fan...
pi_107819258
quote:
Minder downforce bepaald de hoeveelheid die geremd moet worden, niet zozeer de afstand ;) Vrees dat vooral de evolutie van remmen in de F1 heeft bepaald hoe kort de remafstand tegenwoordig is..
pi_107819394
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:20 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Minder downforce bepaald de hoeveelheid die geremd moet worden, niet zozeer de afstand ;) Vrees dat vooral de evolutie van remmen in de F1 heeft bepaald hoe kort de remafstand tegenwoordig is..
Als je meer aero downforce hebt komt niet alles qua remmen op de banden aan (qua krachten), maar word je bij het remmen ook geholpen door de aero. Denk ook aan de funny cars met parachute..
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:38:37 #281
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_107819679
quote:
Ik wacht op een tof kado bij de RTLGP, die koop ik nu eigenlijk altijd los. Heerlijk blad, ze gaan tenminste echt diep in op onbekende dingen.

Ik volg de F1 als sinds ik een baby was, vanaf '91 dus. Dat ik het me echt kan herinneren in zo ongeveer vanaf '97/'98. Heerlijke strijd met m'n vriendjes gevoerd over wie nou beter was, Schumacher of Hakinnen :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_107819804
quote:
@ Nils

Inderdaad. Ik meen dat daar dan nog bijkomt dat met in verhouding meer mechanische grip de bandbreedte groter wordt waarin je nog een beetje redelijk de bocht doorkomt. Met veel downforce wordt het een dun lijntje, je hebt het optimum, en iets er overheen is een spin. Met meer mechanische grip is het meer glijden, ga je te hard dan verlies je wel snelheid maar niet de auto.

Ik zou ook zeggen, gewoon frontaal oppervlak van de vleugels flink maximeren. Mogelijkheden met de onderkant ook beperken. Dan krijg je een lagere bochtensnelheid, maar ook minder marbles door geringe krachten op de banden, en hogere rechtelijnsnelheid. Qua veiligheid gaat het sowieso om de bochten en niet om de rechtelijnsnelheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:06:06 #283
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_107820399
http://www.gpupdate.net/n(...)tekent-bij-caterham/

Van der Garde moet het niet hebben van z'n Engels :')
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:08:25 #284
184465 Migue
Sensuele man
pi_107820456
quote:
19s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:35 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Grosjean, leuk dat hij kampioen was in de GP2 afgelopen jaar, maar hij zat er ook al een tijdje, en daarnaast was afgelopen jaar niet echt competitief te noemen.
Toen hij in een Renault zat om Piquet te vervangen heeft ie ook niks laten zien.
De case voor Ricciardo is al wel gemaakt, dus doe ik het alleen voor Grosjean:

Stapte halverwege 2009 in zoals een aantal andere coureurs van wie het merendeel helemaal niets liet zien. Iedereen gaf de testregels de schuld, bovendien werd Grosjean ook nog eens met een tweevoudig wereldkampioen vergeleken.

In de tussentijd heeft hij: kampioen in FIA GT1 kunnen worden als hij het seizoen had afgemaakt en races was blijven winnen, ondanks een half seizoen in Auto GP het kampioenschap gewonnen, en twee titels in GP2 gepakt. Dat is zonder zijn palmares van vóór zijn Formule 1-avontuur, want ook in 2009 had hij heel goed GP2-kampioen kunnen worden als hij niet voor F1 had gekozen. De vlieger dat hij 'er al een tijdje zat', gaat ook niet op, want uit zijn twee volledige GP2-seizoenen heeft hij één titel gepakt.

Er zijn dus genoeg redenen om aan te nemen dat Grosjean kan slagen in F1. Een eerlijke kans heeft hij nog niet gehad maar wel verdiend.
pi_107820533
:o
is dat nog de oude neus of niet.. :{
Iig, de voorvleugel is wel anders..

quote:
It's believed Mercedes tested a component planned for their 2012 car in Jerez on Thursday, which helped propel Nico Rosberg to the top of the times.
Rumours circulated last year that Mercedes had developed a front-wing F-duct which allows air to enter the front-nose, before being channelled down the wing struts and out under the floor.
Mercedes tested the new component in Jerez in the afternoon, identified by the open nose (see photo below), compared to that of the closed nose in the morning, allowing the outfit to make a direct comparison.
Martin Whitmarsh first speculated that a passive F-duct could provide as much as 5-7kph extra straight-line speed, as well as creating further downforce.
Whilst the original F-duct was banned at the end of 2010, the regulations only govern the rear-wing, leaving teams to experiment with the front-wing - which isn't quite as advantegeous.
pi_107820862
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:06 schreef Haarklip het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)tekent-bij-caterham/

Van der Garde moet het niet hebben van z'n Engels :')
Raikkonen en Yuji Ide ook niet.
Ide sprak niet eens Engels..
pi_107821146
quote:
19s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat te denken van Stefan Johansson? :P

//edit
ik ben in de war..
Er was een Zweed die in Portugal met versleten banden doorreed...

Dus niet Johansson?
Wel Johansson.

quote:
Bij de Grand Prix van Portugal zorgde Johansson voor het hoogtepunt van het seizoen door zonder pitstops en op compleet versleten banden derde te worden. Een fenomenaal resultaat voor een debuterend team. De rest van het seizoen haalde het team geen punten meer hoewel Lehto een goede indruk achterliet.
Edit: dat was dus al gezegd!

[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 10-02-2012 11:33:50 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107821868
quote:
19s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
Als je meer aero downforce hebt komt niet alles qua remmen op de banden aan (qua krachten), maar word je bij het remmen ook geholpen door de aero. Denk ook aan de funny cars met parachute..
Niet alles komt aan op de de remmen, maar ik denk dat t toch zeker wel t grootste deel is. Natuurlijk is er ook een deel aero en een deel engine breaking, maar staat dat echt in verhouding met wat de remmen zelf doen?
pi_107821981
Ik kijk trouwens ook uit naar Grosjean in een goeie auto :9
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:52:55 #290
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_107822001
Marbles hebben weinig met aero te maken. Dat zijn simpelweg de veel te snel slijtende banden.
pi_107822094
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:52 schreef Fir3fly het volgende:
Marbles hebben weinig met aero te maken. Dat zijn simpelweg de veel te snel slijtende banden.
Het lijkt mij dat als je er meer kracht op zet dmv downforce ze ook harder slijten. Als je met een gummetje harder op het papier drukt komt er ook meer gum op het papier te liggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_107822106
Door grotere verschillen in handelbaarheid en vermogen e.d. te creëren tussen auto's kun je verschillende lijnen krijgen. Hierdoor wordt het schone gedeelte van de baan groter.

Dit is wel voorelkaar te krijgen met minder aero. Minder aero vergroot de mogelijkheden voor alternatieve lijnen.

maargoed, daarvoor moeten restricties gemaakt worden en andere zaken juist open gemaakt worden..
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:59:01 #293
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_107822262
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat als je er meer kracht op zet dmv downforce ze ook harder slijten. Als je met een gummetje harder op het papier drukt komt er ook meer gum op het papier te liggen.
En dat is prima, meer rubber op de baan is alleen maar goed. Maar marbles zijn stukjes rubber die er gewoon afvallen omdat de band niet sterk genoeg is. Bridgestone banden deden het wat dat betreft prima. En sinds die tijd is de aero minder geworden.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:08:41 #294
300404 Katlaah
Slaapt nu nog.....
pi_107822628
Ferrari schijnt dus weer lekker bezig te zijn, schroeven van alles op die auto en weten achteraf dus niet wat wel en niet werkt :')
Nu ook met actief FOK!-account
pi_107822647
quote:
09:27 Ko from Japan asks: You've said that you have been very involved in the design of the 2012 car. How?

Heikki Kovalainen: Well I didn't design the nose of it! I did the rest of it!
:')
pi_107822740
haha :D

ik ben heikki sinds ie bij lotus caterham zit wel echt gaan waarderen trouwens, hij is er aardig opgeleefd :)
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_107824695
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:52 schreef Atreidez het volgende:
Ik kijk trouwens ook uit naar Grosjean in een goeie auto :9
Me too... Lijkt me vet als hij Kimi eens de oren wast tijdens kwalificatie. Denk wel dat ze bij Lotus een erg goede auto hebben gebouwd. Weet iemand of het ook zo is dat Williams zelfde motoren heeft als Lotus of hebben ze oudere motoren ?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 13:26:12 #298
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_107824971

Iemand enig idee waarom de voorvleugel van Ferrari "a-symetrisch" is?

[ Bericht 10% gewijzigd door Fiorano op 10-02-2012 13:31:26 ]
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 10 februari 2012 @ 13:37:43 #299
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_107825367
flexibel?
N/A
  vrijdag 10 februari 2012 @ 13:45:19 #300
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_107825643
Bocht de andere kant op staat het volgens mij ook zo...
  vrijdag 10 februari 2012 @ 13:58:43 #301
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_107826089
Vertekend beeld denk ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')