Ik kijk F1 vanaf Spa 1996

Met '97 toch als toppunt, dat jaar was echt super.
Kunnen weinig jaren aan tippen.
Ik mis in de huidige F1 toch wel een beetje de snelheid, elk jaar lopen ze te zeiken dat de kosten terug moeten maar elk jaar worden de auto's sneller.
Volgens mij hebben ze sinds dat ik kijk toch al snel dik 8 seconden gewonnen, terwijl dat toen ze in '98 begonnen met het verval (gegroefde banden enzo) qua inperkingen.
Laat een motor een race weekend mee gaan, is de kans sneller dat ze stuk gaan (meer op de limiet) en kan een Caterham ook een keer punten pakken.
Daarnaast eens de regels voor een paar jaar gelijk houden aub!
Die wijzigingen kosten geen geld hahahah?
Geen gezeik over welke banden er gebruikt moeten worden en laat er aub weer getankt worden.
KERS en elke andere groene vorm juich ik toe want dan worden die technieken ook verbeterd maar geef teams wat meer vrijheid, zeg gewoon dat 20% van het vermogen niet van de motor vandaan mag komen en laat ze het lekker verder zelf uitzoeken.
Oke kost ook geld natuurlijk maar als Ferrari KERS een goed systeem vind en bij Red Bull bouwen ze graag accu's in, so be it!
En laat de F1 aub stoppen met het verwijderen van downforce, ik roep al tijden dat dat niet de oplossing juist meer downforce dat er verschillende lijnen mogelijk zijn. Dat zorgt voor meer spektakel... je zag het in 2003 in Japan, overal was de grip gelijk ivm een regenbui de avond ervoor en het was een dijk van een race.
Hoe minder downforce er is hoe minder grip dus kan je minder van die lijn afwijken....
Laat teams gewoon zo iets bouwen en geef ze desnoods een restrictor op de zuigkracht van de fan!
![2011-01-22%2012%2010%2045%20red%20bull.JPG]()
En het is een WK... minder GP's in Europa kan best (wordt het per GP ook weer voller hier) en schrap godsamme Bahrein, we hebben al een zandbakken race in Abu Dhabbi en die baan is een stuk beter.
Ga aub weer terug naar Zuid Afrika, hoe kan je als WK nu een heel continent overslaan...
Valencia mag van mij weg of schrap Barcelona (want op die baan testen ze zo godgruwelijks veel dat er niet veel aan is)..
Gewoon 20 races met eerst 10 races, dan 4 weken vakantie en dan weer 10 races elke 2 weken!
Dan het testen, nu wordt het in het seizoen nauwelijks. Raak je als team achterop dan kan je dat alleen in halen als je een vermogen uitgeeft aan een windtunnel en aan computers.
Laat de teams op vrijdag een extra auto in zetten, krijgen jonge coureurs ook ervaring (ben je weer echt test coureur) en er wordt getest.
Die extra auto hebben ze vast in onderdelen toch al bij!
Denk dat door deze aanpassingen een seizoen al een stuk beter wordt... en tjah is een Vettel dan veel sneller dan de rest, is die met deze regels ook wel!
Het is F1 en als Red Bull een betere auto bouwt dan Ferrari dan hoort een RB te winnen... zo gaat het al jaren.
Oow ja en ik wil graag echte Fabrikanten terug, jammer dat we Honda, BMW en Toyota zijn verloren. Gelukkig hebben we nu Lotus (als je ziet wat die in de toekomst gaan doen met hun auto merk dan is dat best cool!), caterham en marussia als plaatsvervangers. Maar ik mis de grote spelers toch wel een beetje.
Als Bernie eens wat meer terug geeft aan de teams en het circuits geen 25 mln dollar per race te laten kosten, komt het best goed!
Of denk ik nu heel verkeerd (het is al laat natuurlijk dus vergeef me eventuele interpuncties en schrijf-/stijlfouten)