Nee, vroeger wel 1 jaar gehad op FORMULE1. Maar daarna niet doorgegaan.. Vond t niet zo interessant, aangezien RTL destijds nog een volledig programma had, met voorbeschouwing in de pits etc...quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:42 schreef vosss het volgende:
Hebben jullie overigens een abbo op een F1 magazine en zo ja welke?
Ik koop vaak losse nummers van RTL GP en heb afgelopen verjaardag een jaarabbo van formule1.nl magazine gekregen van Brennie
Ik heb van die laatste pas 1 nummer gehad, maar voor mn gevoel vind ik die RTL GP wel beter dus ik denk dat ik die er naast neem voor die 3 rotte knatsers per jaar
Tot 2005 op Formule 1, maar de laatste jaren bladerde ik het eigenlijk alleen maar door, de nieuwtjes had ik al lang en breed op internet gelezen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:42 schreef vosss het volgende:
Ik download soms het Engelse Autosport(.com) magazine. Vroeger kocht ik Race Report, heb nog een paar oude nummers ergens liggen denk ik.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:42 schreef vosss het volgende:
Ik koop vaak losse nummers van RTL GP en heb afgelopen verjaardag een jaarabbo van formule1.nl magazine gekregen van Brennie
Ik heb van die laatste pas 1 nummer gehad, maar voor mn gevoel vind ik die RTL GP wel beter dus ik denk dat ik die er naast neem voor die 3 rotte knatsers per jaar
Prima literatuur voor op de pot. Me dunkt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:48 schreef Fir3fly het volgende:
Als ik het geld had zou ik een abo nemen op RTL GP. Veel historie en ook veel aandacht voor andere raceklasses.
Was idd een zakenman die het blijkbaar wel waard vond om een training in een minardi te gaan rijden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was dat niet die 40 jarige Israelier, testcoureur van Minardi die veel te veel neerlapte voor dat stoeltje?
Ow, en intensief sinds '99 volger. Denk dat ik sindsdien maar 4 Gp's live gemist heb, maar wel altijd opgenomen, uitslagen vermijden, en alsnog kijken op VHS![]()
Harry Muermans is volgens mij gepakt voor vastgoedfraude, daarom heeft Doornbos ook moeite om ergens een plekje te vinden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:00 schreef vosss het volgende:
Ik zie nu net weer eens Muermans op die vleugel staan. Volgens mij zijn die al jaren niet meer als sponsor actief toch?
Zou het zelf ook doen, maar het was wel geniaal dat een coureur ging klagen over teveel grip.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ach, ik weet ook niet of ik het wel beter zou doen..
En als je het geld hebt?
Het meest grappige ooit.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zou het zelf ook doen, maar het was wel geniaal dat een coureur ging klagen over teveel grip.
De deur van de medicalcar die eruit gerost werd vond ik ook wel komischquote:
Neem dan Heidfeld die knalde zelf tegen de medische auto aanquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Taki Inoue
Wat een baas
Schiattarella
1994 toen Verstappen ging racen voor Benettonquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:28 schreef vosss het volgende:
Sinds wanneer volgen jullie de F1 eigenlijk fanatiek?
De schaal van Coronelquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Nee, vroeger wel 1 jaar gehad op FORMULE1. Maar daarna niet doorgegaan.. Vond t niet zo interessant, aangezien RTL destijds nog een volledig programma had, met voorbeschouwing in de pits etc...
//edit
Pff, het lijkt wel of vroeger alles beter was:
RTL met betere uitzendingen
Motoren die wel konden ploffen
Achterhoedeteams die konden verrassen
Het is ook niet zo dat ik graag motoren zie ploffen, maar dan weet je dat de coureur alles gaf, en te ver ging. Dat de motor op het randje afgesteld stond..
Dat is tegenwoordig onmogelijk..
Vreselijk, die vent keurde al die ploffen goed of fout. Ook met die top 5 of 10 momenten. Soms gingen er momenten uit.... dat was ongelooflijk. De kwakzalver.quote:
Wauw, en dat in één jaar tijd.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 00:33 schreef Peterselieman het volgende:
Hij heeft één keer een tien met een griffel uitgedeeld en die was imo ook terecht.
Die fan is dan toch een goede optie?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 02:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
@ Nils
Wat betreft downforce, je vergeet de marbles die buiten de ideale lijn liggen.
En juist met meer downforce krijg je een duidelijkere ideale lijn. Dus is de lijn buiten de ideale lijn niet te berijden.
Minder aero downforce moet er zeker komen. Dan heb je sowieso niet het gezeik dat als iemand achter een ander aan rijdt in een bocht ineens geen downforce meer heeft.
Dáárdoor kan er ook niet worden ingehaald.
1. Andere lijn wil niet ivm marbles.
2. Inhalen na een bocht wil niet, omdat de achterligger lang zo snel niet dóór de bocht komt omdat hij geen downforce heeft.
Dus zéker niet meer downforce zoals jij graag wil zien. Als je dat doet krijg je mooie optochten omdat inhalen onmogelijk is.
Ja, meer downforce mag wel, maar dan via extra mechanische downforce. Zuigkracht, betere diffuser etc.
Dan heb je in bochten geen last van je voorligger.
Hoe minder downforce hoe meer je juist van je lijn kunt afwijken omdat de bochtensnelheid lager is! Bovendien is een 'vreemde' lijn nemen een stuk makkelijker..
Hoe minder downforce hoe eerder er geremd moet worden. Langere remafstand geeft mooie uitremgevechten!
Minder downforce bepaald de hoeveelheid die geremd moet worden, niet zozeer de afstandquote:Op vrijdag 10 februari 2012 02:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hoe minder downforce hoe eerder er geremd moet worden. Langere remafstand geeft mooie uitremgevechten!
Als je meer aero downforce hebt komt niet alles qua remmen op de banden aan (qua krachten), maar word je bij het remmen ook geholpen door de aero. Denk ook aan de funny cars met parachute..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:20 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Minder downforce bepaald de hoeveelheid die geremd moet worden, niet zozeer de afstandVrees dat vooral de evolutie van remmen in de F1 heeft bepaald hoe kort de remafstand tegenwoordig is..
Ik wacht op een tof kado bij de RTLGP, die koop ik nu eigenlijk altijd los. Heerlijk blad, ze gaan tenminste echt diep in op onbekende dingen.quote:Hebben jullie overigens een abbo op een F1 magazine en zo ja welke?
Inderdaad. Ik meen dat daar dan nog bijkomt dat met in verhouding meer mechanische grip de bandbreedte groter wordt waarin je nog een beetje redelijk de bocht doorkomt. Met veel downforce wordt het een dun lijntje, je hebt het optimum, en iets er overheen is een spin. Met meer mechanische grip is het meer glijden, ga je te hard dan verlies je wel snelheid maar niet de auto.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 02:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
@ Nils
Wat betreft downforce, je vergeet de marbles die buiten de ideale lijn liggen.
En juist met meer downforce krijg je een duidelijkere ideale lijn. Dus is de lijn buiten de ideale lijn niet te berijden.
Minder aero downforce moet er zeker komen. Dan heb je sowieso niet het gezeik dat als iemand achter een ander aan rijdt in een bocht ineens geen downforce meer heeft.
Dáárdoor kan er ook niet worden ingehaald.
1. Andere lijn wil niet ivm marbles.
2. Inhalen na een bocht wil niet, omdat de achterligger lang zo snel niet dóór de bocht komt omdat hij geen downforce heeft.
Dus zéker niet meer downforce zoals jij graag wil zien. Als je dat doet krijg je mooie optochten omdat inhalen onmogelijk is.
Ja, meer downforce mag wel, maar dan via extra mechanische downforce. Zuigkracht, betere diffuser etc.
Dan heb je in bochten geen last van je voorligger.
Hoe minder downforce hoe meer je juist van je lijn kunt afwijken omdat de bochtensnelheid lager is! Bovendien is een 'vreemde' lijn nemen een stuk makkelijker..
De case voor Ricciardo is al wel gemaakt, dus doe ik het alleen voor Grosjean:quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Grosjean, leuk dat hij kampioen was in de GP2 afgelopen jaar, maar hij zat er ook al een tijdje, en daarnaast was afgelopen jaar niet echt competitief te noemen.
Toen hij in een Renault zat om Piquet te vervangen heeft ie ook niks laten zien.
quote:It's believed Mercedes tested a component planned for their 2012 car in Jerez on Thursday, which helped propel Nico Rosberg to the top of the times.
Rumours circulated last year that Mercedes had developed a front-wing F-duct which allows air to enter the front-nose, before being channelled down the wing struts and out under the floor.
Mercedes tested the new component in Jerez in the afternoon, identified by the open nose (see photo below), compared to that of the closed nose in the morning, allowing the outfit to make a direct comparison.
Martin Whitmarsh first speculated that a passive F-duct could provide as much as 5-7kph extra straight-line speed, as well as creating further downforce.
Whilst the original F-duct was banned at the end of 2010, the regulations only govern the rear-wing, leaving teams to experiment with the front-wing - which isn't quite as advantegeous.
Raikkonen en Yuji Ide ook niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:06 schreef Haarklip het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)tekent-bij-caterham/
Van der Garde moet het niet hebben van z'n Engels
Wel Johansson.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat te denken van Stefan Johansson?
//edit
ik ben in de war..
Er was een Zweed die in Portugal met versleten banden doorreed...
Dus niet Johansson?
Edit: dat was dus al gezegd!quote:Bij de Grand Prix van Portugal zorgde Johansson voor het hoogtepunt van het seizoen door zonder pitstops en op compleet versleten banden derde te worden. Een fenomenaal resultaat voor een debuterend team. De rest van het seizoen haalde het team geen punten meer hoewel Lehto een goede indruk achterliet.
Niet alles komt aan op de de remmen, maar ik denk dat t toch zeker wel t grootste deel is. Natuurlijk is er ook een deel aero en een deel engine breaking, maar staat dat echt in verhouding met wat de remmen zelf doen?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
Als je meer aero downforce hebt komt niet alles qua remmen op de banden aan (qua krachten), maar word je bij het remmen ook geholpen door de aero. Denk ook aan de funny cars met parachute..
Het lijkt mij dat als je er meer kracht op zet dmv downforce ze ook harder slijten. Als je met een gummetje harder op het papier drukt komt er ook meer gum op het papier te liggen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:52 schreef Fir3fly het volgende:
Marbles hebben weinig met aero te maken. Dat zijn simpelweg de veel te snel slijtende banden.
En dat is prima, meer rubber op de baan is alleen maar goed. Maar marbles zijn stukjes rubber die er gewoon afvallen omdat de band niet sterk genoeg is. Bridgestone banden deden het wat dat betreft prima. En sinds die tijd is de aero minder geworden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat als je er meer kracht op zet dmv downforce ze ook harder slijten. Als je met een gummetje harder op het papier drukt komt er ook meer gum op het papier te liggen.
quote:09:27 Ko from Japan asks: You've said that you have been very involved in the design of the 2012 car. How?
Heikki Kovalainen: Well I didn't design the nose of it! I did the rest of it!
Me too... Lijkt me vet als hij Kimi eens de oren wast tijdens kwalificatie. Denk wel dat ze bij Lotus een erg goede auto hebben gebouwd. Weet iemand of het ook zo is dat Williams zelfde motoren heeft als Lotus of hebben ze oudere motoren ?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:52 schreef Atreidez het volgende:
Ik kijk trouwens ook uit naar Grosjean in een goeie auto
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |