http://film.fok.nl/review en dan doorklikken op userreviews.quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:28 schreef Mainport het volgende:
Nee, dat vinden we niet leuk. Je website is onoverzichtelijk, het is iedere keer twee minuten extra werk, er komt niemand op je website, en het voegt niets toe. Het is de tweede keer dat je exact hetzelfde vraagt, wat wil je ermee bereiken? Dit topic is niet de plek voor deze discussie.
Leuke spoilers daar.quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:32 schreef Falco het volgende:
[..]
http://film.fok.nl/review en dan doorklikken op userreviews.
Dat valt inderdaad niet mee, hoeveel userreviews er uberhaupt aanwezig zijn.
Wie begint hier nou een discussie? Ik opper alleen ietsquote:Op woensdag 1 februari 2012 18:28 schreef Mainport het volgende:
Nee, dat vinden we niet leuk. Je website is onoverzichtelijk, het is iedere keer twee minuten extra werk, er komt niemand op je website, en het voegt niets toe. Het is de tweede keer dat je exact hetzelfde vraagt, wat wil je ermee bereiken? Dit topic is niet de plek voor deze discussie.
+1quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:11 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel zo een baggerfilm!![]()
Deze film moet voor Cage nu wel de doorslag geven om te stoppen met acteren..quote:Op donderdag 2 februari 2012 09:24 schreef Karina het volgende:
Trespass
Thriller
Flinterdun verhaaltje: rijke diamantair en zijn vrouw worden in hun villa overvallen door een stel indringers die geld willen zien. Dochter is toevallig niet thuis, maar komt er later nog even gezellig bij. Nog wat kleine intriges tussendoor en je hebt een film.
Niet de eerste keer dat ik een film zie met een soortgelijk verhaal en dit was niet de beste in ieder geval. Nicholas Cage en Nicole Kidman hadden zeker geld nodig.
[ afbeelding ]
Nee hoor, hij gaat gewoon door met een Ghostrider vervolg, dat zal ook vast de crème de la crème wordenquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:49 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Deze film moet voor Cage nu wel de doorslag geven om te stoppen met acteren..
niet haten op cagequote:Op donderdag 2 februari 2012 10:49 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Deze film moet voor Cage nu wel de doorslag geven om te stoppen met acteren..
ik zal hem toch vooral herinneren door Leaving Las Vegas, The Rock, Con Air en Face/Offquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:05 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
niet haten op cage![]()
Lord of War![]()
![]()
![]()
Een van de beste films ooit gezien.
Dat!quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:27 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik zal hem toch vooral herinneren door Leaving Las Vegas, The Rock, Con Air en Face/Off
de status die hij daarmee vergaarde maakt ook dat ie zoveel troep kan blijven maken
Ik zie hem nog wel in die bazen-films van Asylum verschijnenquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:03 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nee hoor, hij gaat gewoon door met een Ghostrider vervolg, dat zal ook vast de crème de la crème worden
Crocodile versus Giant Octopussy of zoquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:34 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ik zie hem nog wel in die bazen-films van Asylum verschijnen
Ghostrider versus Lord of war.quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:43 schreef Karina het volgende:
[..]
Crocodile versus Giant Octopussy of zo
Daar ben ik enorm benieuwd naar!quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:34 schreef Godtje het volgende:
my week with marilyn
[ afbeelding ]
Het kwam wat traag op gang voor mijn gevoel. Wel zo meer aandacht voor Eddie Redmayne die Colin speelt en dat sterk doet. Heel plezierig naar te kijken.
En dan start je met een wat vervelende Marilyn Monroe die langzaam je hart weet te stelen. Of in elk geval mijn hart. Mooie muziek en de karakters mooi neergezet en uitgewerkt.
Heerlijk film om te kijken.
Een 8.
Drive Angry was nog wel leuk.quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat!
Schrikbarend slecht de afgelopen jaren. Allemaal puin.
Kick-Ass is een stuk beter dan Face/Offquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat!
Oh waren dat sneeuwwolven (wut?) .. ik vroeg me al af wat dat de heletijd was. Dat inzoomen en uitzoomen vond ik opzich aardig bedacht, maar er had veel meer ingezeten.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:11 schreef Bosbeetle het volgende:
De hel van 63
semi-vermakelijke schaatsfilm met slecht schaatsers, verschrikkelijk effecten (sneeuwwolven), authentiek uitziende rayon hoofden en te veel cameo's...
toch nog een 5 voor het grote gevoel van nostalgie wat ze op weten te wekken.
Of Con-Airquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Kick-Ass is een stuk beter dan Face/Off
quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Kick-Ass is een stuk beter dan Face/Off
Hoe slecht is Nicolas Cage geworden?quote:
Dan heb je Bad Lieutenant niet gezien. Daarin is ie geniaalquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat!
bad lieutenant was geniaal.quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat!
Geniaal is wat overdreven, maar het is een goede 7 à 7,5 waard jaquote:
Dank, ik ga deze bekijken.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:57 schreef Michelangelo2 het volgende:
1. Zahrada (1995)
Heel veel goede films gezien in januari maar deze sprong er tussenuit. Zahrada is een dromerige film waarin op erg luchtige wijze filosofie en symboliek wordt afgewisseld met een komische noot. Erg fijne film die je achterlaat met een heerlijk gevoel.
Minstens!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:20 schreef invine het volgende:
[..]
Geniaal is wat overdreven, maar het is een goede 7 à 7,5 waard ja
Klinkt goed, deze wil ik morgen gaan zien.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:29 schreef planethugo het volgende:
The Descendants
[ afbeelding ]
Glansrol voor Clooney in een lekker luchtige komische drama die me nog het meest deed denken aan Up in the Air van 2 jaar geleden. Al vond ik die misschien net iets beter als The Descendants maar dit is gewoon een uitstekende film die cliches weet te vermijden, een uitstekende cast heeft, mooie beelden én muziek uit hawaii bevat en prima geregisseerd is. Kortom, de lofzang van de globes en oscars is terecht. Al mag The Artist de oscar voor beste film van mij winnen, geef Clooney dan die voor beste acteur maar.
9.0
Recentelijk ook gezien. Een mooie film, maar een oscar voor Clooney als beste acteur vind ik overdreven. Wel goed geacteerd, maar niet zo goed. Het is eigenlijk een film met een relatief simpel plot, maar de dynamiek binnen het gezin, humoristische momentjes en inderdaad gebrek aan cliché's weten het toch naar een hoger niveau te tillen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:29 schreef planethugo het volgende:
The Descendants
[ afbeelding ]
Glansrol voor Clooney in een lekker luchtige komische drama die me nog het meest deed denken aan Up in the Air van 2 jaar geleden. Al vond ik die misschien net iets beter als The Descendants maar dit is gewoon een uitstekende film die cliches weet te vermijden, een uitstekende cast heeft, mooie beelden én muziek uit hawaii bevat en prima geregisseerd is. Kortom, de lofzang van de globes en oscars is terecht. Al mag The Artist de oscar voor beste film van mij winnen, geef Clooney dan die voor beste acteur maar.
9.0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had alleen wel willen weten waarom de personages zelfmoord hadden gepleegd, en niet alleen de manier waarop. Dat kwam helaas niet echt naar voren in de film, terwijl het de personages meer diepgang had kunnen geven. Nu vind ik het een matige uitwerking van een film met potentie.
[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 04-02-2012 01:38:35 ]
ja rare film is datquote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:38 schreef SnuggLe het volgende:
[ afbeelding ] Kynodontas alias Dogtooth (Giorgos Lanthimos, 2009) :: 7.0
[ afbeelding ]
"Een stel ontspoorde ouders houdt hun drie schijnbaar naïeve jongvolwassen kinderen in 'splendid isolation'. Ze mogen de ommuurde villa niet verlaten, althans niet tot hun hoektanden eruit vallen. In hun opvoeding krijgen ze beperkte informatie over een zogenaamd boosaardige buitenwereld en worden ze onderworpen aan vernederende spelletjes. Als de vader een jonge vrouw meebrengt om de zoon seksueel te bevredigen, vraagt deze op haar beurt een gunst aan één van de twee zusjes. Nieuwe begeerte dringt het omheinde huis binnen."
Griekse film die al veel prijzen heeft gewonnen. Waarom? I don't know. Omdat hij denk ik erg vaag is, vooral. Je gaat bijna denken dat het afgekeken is van Festen voor een deel. De kinderen acteren goed, maar zijn compleet gestoord. Zo gestoord dat je denkt van "waar gaat dit in hemelsnaam heen?". Naar niets. Je blijft geboeid kijken, totdat de film ' ineens' is afgelopen.
Ja, hij boeit. Maar vraag me niet waarom.
Een 7.
Ik heb m na een half uur afgezet... het boeide me echt helemaal niet en was erg ver gezocht.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:38 schreef SnuggLe het volgende:
[ afbeelding ]
"Een stel ontspoorde ouders houdt hun drie schijnbaar naïeve jongvolwassen kinderen in 'splendid isolation'. Ze mogen de ommuurde villa niet verlaten, althans niet tot hun hoektanden eruit vallen. In hun opvoeding krijgen ze beperkte informatie over een zogenaamd boosaardige buitenwereld en worden ze onderworpen aan vernederende spelletjes. Als de vader een jonge vrouw meebrengt om de zoon seksueel te bevredigen, vraagt deze op haar beurt een gunst aan één van de twee zusjes. Nieuwe begeerte dringt het omheinde huis binnen."
Griekse film die al veel prijzen heeft gewonnen. Waarom? I don't know. Omdat hij denk ik erg vaag is, vooral. Je gaat bijna denken dat het afgekeken is van Festen voor een deel. De kinderen acteren goed, maar zijn compleet gestoord. Zo gestoord dat je denkt van "waar gaat dit in hemelsnaam heen?". Naar niets. Je blijft geboeid kijken, totdat de film ' ineens' is afgelopen.
Een 7.
Film was echt geniaal.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:14 schreef casper019 het volgende:
The man from nowhere
[ afbeelding ]
Zuid-Korea
Actie / Misdaad
119 minuten
geregisseerd door Jeong-beom Lee
met Bin Won, Se-Ron Kim en Hyo-Seo Kim
Tae-sik Cha, gewoonlijk "Ajusshi" (mister) genoemd in zijn buurt, runt een vervallen lommerd in een achterbuurt. Niemand weet veel van hem af en hijzelf bemoeit zich met geen mens, behalve So-mi, het dochtertje van junkiemoeder Hyo-jeong. Als deze een man over de vloer heeft, komt So-mi naar Tae-sik en besteedt daar haar tijd. Op een dag levert Hyo-jeong een pakje bij Tae-sik in met de vraag dit voor hem te bewaren. Dit is het begin van een hoop ellende voor Tae-sik.
Ik was eerst bang dat ik een film zou krijgen met een aan een schakeling aan acties maar dat was het gelukkig niet (ik ben em op aanraden gaan kijken), er zit een stuk meer verhaal in deze film dan de beschrijving van de film doet vermoeden!
goed verhaal, leuke acties die goed gedoseerd zijn, goeie muziek en goed acteerwerk
heb me erg met de film vermaakt!
7.5!
Net gekeken.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:38 schreef SnuggLe het volgende:
[ afbeelding ]
Een 7.
Dat zeggen ze wel vaker, maar toch verloor Amelie van No Man's Land, verloor Hero van Nirgendwo in Afrika, verloor Der Untergang van Mar adentro, verloor Sophie Scholl van Tsotsi, verloren Entre les murs en Waltz with Bashir van Departures en verloren Un prohète en Das weisse Band van El Secreto de Sus Ojos.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:16 schreef Timo20 het volgende:
Jodaeiye Nader az Simin (A Separation)
Kleine kans echter dat de film de Oscar zal ontglippen.
Alweer een hele tijd geleden dat ik 'm in 't geheel heb gezien en wat blijft het toch een gigantisch foute en briljante film tegelijk. De ultieme bazen Dan Aykroyd en John Belushi, de heerlijke muziek, de idiote achtervolgingen, de slapstick (die vrije val van die Neo-nazi'squote:Als Jake Blues uit de gevangenis wordt vrijgelaten, gaat hij met zijn broer Elwood naar het weeshuis waar ze samen opgroeiden. Moeder Overste stuurt hen er op uit om binnen elf dagen 5000 dollar bij elkaar te halen om het weeshuis te redden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EDIT:quote:On August 31, 2011 it was announced that Dan Aykroyd and Judy Belushi are pitching a new Blues Brothers TV series to primetime networks.
[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 05-02-2012 00:04:30 ]
Hele aparte film inderdaad ja. Heb ook geboeid zitten kijken. Waarom je de vergelijking met Festen maakt is mij totaal onduidelijk. Het heeft werkelijk niets van Festen weg imo.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:38 schreef SnuggLe het volgende:
[ afbeelding ]
Een 7.
Die heeft gisteren de IFFR Publieksprijs gewonnen, dus het is in elk geval een crowd-pleaser en dat lijkt me geen onbelangrijke eigenschap kijkend naar de eerdere winnaars van de Foreign Language Oscar.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is en blijft de meest bizarre oscar, het zou me niet verbazen indien Monsieur Lazhar of zoiets plots won (die schijnt trouwens ook best sterk te zijn)
Dat is inderdaad precies Altman's stijl en daar heb ik ook nogal eens moeite mee. Uitzonderingen zoals 3 Women en McCabe & Mrs. Miller zijn daarom ook mijn favoriete films van hem.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:47 schreef Falco het volgende:
Nashville
Het idee achter Altmans films begin ik door te krijgen. Je wordt als argeloze kijker ergens in een setting gekwakt en Altman geeft de kijker als boodschap mee: red je dr maar mee! Na MASH en Gosford Park was dit mijn derde Altman. Vooral Gosford Park (een Brits kostuumdrama) vond ik erg vervelend saai, dus hetzelfde vreesde ik bij Nashville. Maar liefst 24 'hoofdrolspelers' worden in een ruim 2,5 uur durende film lukraak in hun doen en laten gevolgd.
Good point... Hoewel ik Rundskop nog niet heb gezien denk ik toch dat A Seperation de Oscar gaat winnen. Wat denk jij?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat zeggen ze wel vaker, maar toch verloor Amelie van No Man's Land, verloor Hero van Nirgendwo in Afrika, verloor Der Untergang van Mar adentro, verloor Sophie Scholl van Tsotsi, verloren Entre les murs en Waltz with Bashir van Departures en verloren Un prohète en Das weisse Band van El Secreto de Sus Ojos.
Soms was de uiteindelijke winnaar ook niet geheel onterecht, soms was het bespottelijk. Het is en blijft de meest bizarre oscar, het zou me niet verbazen indien Monsieur Lazhar of zoiets plots won (die schijnt trouwens ook best sterk te zijn)
Na wat lovende woorden van verschillende mensen deze snel gekeken. Hij is erg traag en sfeervol, had wel gehoopt dat er iets meer actie in zat.quote:Plagued by a series of apocalyptic visions, a young husband and father questions whether to shelter his family from a coming storm, or from himself.
En net het vervolg: Blues Brothers 2000 (1998)quote:Op zaterdag 4 februari 2012 23:55 schreef Iemand91 het volgende:
Stond al een tijdje op de NAS en na het geluid-codec aangepast te hebben:
The Blues Brothers (1980)
Tja. Deze is toch wel duidelijk minder dan deel 1. Het verhaal is nóg slechter, de voodoo/bovennatuurlijke en onrealisme wordt to much maar bovenal; het gemist van John Belushi doet deze film niet goed. De nieuwe frontman John Goodman is niet opzich niet heel slecht, maar het is gewoon niet Jake. De jongen Buster is niet slecht though.quote:Elwood Blues komt uit de gevangenis en wil zijn Blues Brothers Band weer leven inblazen. Als hij bij het weeshuis komt waar hij en zijn inmiddels overleden broer zijn opgegroeid, splitst moeder Stigmata hem een wees in de maag met de naam Buster Evan Bonifant. Ook Buster blijkt een goede aanvulling voor de band.
Sterke mysterie/drama film. Regisseur Jeff Nichols weet een zeer onheilspellende sfeer neer te zetten en dankzij de uitstekende en overtuigende acteerprestaties van Michael Shannon zit je continu te twijfelen aan de geestelijke gesteldheid van de hoofdrolspeler, die zich meer zorgen maakt om 'gek' te worden dan dat zijn apocalyptische visoenen waarheid zullen worden.quote:Curtis LaForche woont in een klein stadje in Ohio samen met zijn vrouw Samantha en dochter Hannah, een 6-jarig doof meisje. Wanneer Curtis angstaanjagende dromen krijgt, houdt hij de visioenen voor zichzelf. Hij probeert zijn angst te onderdrukken door obsessief een stormbunker te bouwen in zijn achtertuin. Zijn schijnbaar onverklaarbare gedrag zorgt voor verwarring in zijn omgeving, maar de daaruit vloeiende spanningen in zijn huwelijk en de gemeenschap vallen in het niet bij wat zijn dromen werkelijk betekenen...
Meest overrated film van vorig jaar. Wat een teleurstelling..quote:Op zondag 5 februari 2012 22:48 schreef ArtistA het volgende:
We Need to Talk About Kevin
[ afbeelding ]
Amerikaanse Thriller
Speelduur: 112 min.
Als je er ooit aan twijfelde of je kinderen wilt dan weet je het na het zien van deze film zeker dat er je nooit aan gaat beginnen. Een probleemkind verziekt het leven van zijn moeder al vanaf zijn geboorte. Het is meer een drama dan een thriller. Gedurende de film blijf je je afvragen wat het joch heeft misdaan waardoor het hele dorp zijn moeder verafschuwt en hij in de cel is beland.
Ik raad je aan om niet de recensie op imdb te lezen als je deze film wilt zien, want daar wordt al meteen verteld wat Kevin heeft gedaan waardoor hij in de cel is beland.
Cijfer
IMDB: 7.8
Mijn: 7
thanks voor de tip denk dat ik die vanavond ga kijken!quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gisteravond Seeking Justice gekeken met Nicolas Cage in de hoofdrol. Zijn vrouw werd verkracht en een organisatie uit de onderwereld bood hem aan om die man die dat heeft gedaan te vermoorden. Hij stemt daar uiteindelijk mee in en dus wordt die man vermoord. Daarna moet hij, tegen zijn wil in, allemaal opdrachten gaan doen voor die organisatie. Was een lekkere vlotte film, met genoeg actie en je hoefde niet echt veel na te denken. Scoort op IMDB een 6,1, maar ik vind het toch zeker een 7 waard.
Wat mij betreft een instant klassieker, goed acteerwerk, de bijbehorende cliches en geweldige vechtscenes.quote:Two brothers face the fight of a lifetime - and the wreckage of their broken family - within the brutal, high-stakes world of Mixed Martial Arts (MMA) fighting in Lionsgate's action/drama, WARRIOR. An ex-Marine haunted by a tragic past, Tommy Riordan returns to his hometown of Pittsburgh and enlists his father, a recovered alcoholic and his former coach, to train him for an MMA tournament awarding the biggest purse in the history of the sport. As Tommy blazes a violent path towards the title prize, his brother, Brendan, a former MMA fighter unable to make ends meet as a public school teacher, returns to the amateur ring to provide for his family. Even though years have passed, recriminations and past betrayals keep Brendan bitterly estranged from both Tommy and his father. But when Brendan's unlikely rise as an underdog sets him on a collision course with Tommy, the two brothers must finally confront the forces that tore them apart, all the while waging the most intense, winner-takes-all battle of their lives
Bij die film is het ook de bedoeling dat je knetterstoned bentquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:13 schreef Justinn het volgende:
Harold & Kumar go to White Castle
Een film over twee vrienden die hamburgers willen gaan eten bij White Castle en daar nogal moeite voor doen. Ik had er meer van verwacht, maar vond de humor niet echt leuk in deze film.
6
Dit dus. Net als de andere 2 H&K filmsquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:26 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Bij die film is het ook de bedoeling dat je knetterstoned bent
En dit stukje blijft epic!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:32 schreef theKiD het volgende:
[..]
Dit dus. Net als de andere 2 H&K films
Ik vind dat stukje in de kerstfilm, met die paal en de koffie zo baas!quote:
Bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:26 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Bij die film is het ook de bedoeling dat je knetterstoned bent
Het origineel is beter. En harder.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:58 schreef WatskeZegt het volgende:
Als je echt een f*cking harde actie film zoekt, kijk dan I Spit On Your Grave!!
Inderdaad, toffe film.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 01:38 schreef snakelady het volgende:
Warrior
[ afbeelding ]
[..]
Wat mij betreft een instant klassieker, goed acteerwerk, de bijbehorende cliches en geweldige vechtscenes.
En heb zelfs nog een traantje gelaten.
Cijfer
IMDB: 8.3
Mijn: 8.5
the guard vond ik echt een rukfilm, een 3quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:06 schreef PBateman1978 het volgende:
The Guard
Erg grappige komedie over een agent in Ierland (Gleeson) die het niet al te nauw neemt met regeltjes, die een moordzaak voor zijn kiezen krijgt die gelinkt is aan een grote drugsbaas.
Hierom komt een FBI-agent (Cheadle) over naar Ierland om te helpen, en laat hem nou het tegenovergestelde zijn van Gleeson.
Erg veel ongemakkelijke scenes, en grappige dialogen.
8/10
Killer Elite
13-in-een-dozijn actiethriller met Statham, Clive Owen en De Niro.
Geen van de castleden steeg boven zichzelf uit, dus de film ook niet.
Redelijk vermakelijk.
6.5/10
Dat gaat zeker goed komen, ik was zelf bijna gekapt met de serie na seizoen 5 maar seizoen 6 maakt veel goed.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:28 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren afgekeken:
Het blijft een toffe serie maar ik hoop op een beter zesde seizoen.
Bereid je maar voor dan. Want in tegenstelling tot HAL9000S vond ik S6 echt erg slecht.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:28 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren afgekeken:
Dexter - Season 5
Na het geweldige vierde seizoen met die briljante laatste scene was het natuurlijk altijd moeilijk om dat het volgende seizoen te evenaren. Dat is dan ook niet gelukt. Ik vond dit seizoen, alhoewel wel opnieuw enerverend en verslavend, niet zo goed als het vierde. Vond het verhaal minder pakkend en goed uitgewerkt en waren de vijanden van Dexter niet zo goed als de Trinity Killer.
Het blijft een toffe serie maar ik hoop op een beter zesde seizoen.
Dat. Één goede cliffhanger zorgt erbij niet voor dat ik opeens alle matigheid daarvoor door de vingers zie. Vond 6 stukken minder dan 5, en ook minder dan 3.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:59 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zeker. Slechste seizoen van allemaal.
Nog steeds een voldoende maar wel de slechste.
Blijft een sterke film. Goed geacteerd, spanning en gaaf camerawerk/CGI. En wat een huisquote:Meg Altman heeft net een echtscheiding achter de rug heeft en betrekt samen met haar dochter tje Sarah een appartement in hartje New York. Het huis heeft een verborgen kamer, de zogenaamde Panic Room, bedoeld als toevluchtsoord in geval van inbraak.
Toen Kristen Stewart nog leuk was.quote:Op donderdag 9 februari 2012 01:12 schreef Iemand91 het volgende:
Panic Room (2002)
[ afbeelding ]
[..]
Blijft een sterke film. Goed geacteerd, spanning en gaaf camerawerk/CGI. En wat een huis![]()
Ik had altijd wel hoge verwachtingen van haar, maar is toch een beetje een matige actrice geworden. Bijv. Ellen Page of Dakota Fanning zijn haar imho al voorbij.quote:Op donderdag 9 februari 2012 01:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Toen Kristen Stewart nog leuk was.
Er is bijna geen wisseling in de mening dat 4 de sterkste is. By far zou ik bijna zeggen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:04 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Om ook maar even deel te nemen aan de Dexter-discussie.Gisteren seizoen 4 afgekeken. Misschien wel de beste tot nu toe (ben onlangs vanaf seizoen 1 begonnen, had er nog nooit wat van gezien). John Lithgow's Trinity Killer is echt
. Nu op naar seizoen 5 en 6.....ben benieuwd, aangezien ik er inderdaad zoveel wisselende verhalen over hoor.
Toch vond ik seizoenen 1 en 2 ook wel erg sterk.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Er is bijna geen wisseling in de mening dat 4 de sterkste is. By far zou ik bijna zeggen.
Dakota Fanning heeft wel in betere films gespeeld dan Kristen Stewart, maar beide spelen ze weer in de nieuwe Twilight (wat sowieso om te huilen is). En van Dakota heb ik de laatste 7 jaar ook niks meer van gehoord. War of the Worlds was haar laatste goede film (2005). Maar Kristen Stewart is sowieso niks, haar hoofd alleen alquote:Op donderdag 9 februari 2012 02:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik had altijd wel hoge verwachtingen van haar, maar is toch een beetje een matige actrice geworden. Bijv. Ellen Page of Dakota Fanning zijn haar imho al voorbij.
Ze is erg goed in Speak. Eigenlijk vind ik haar alleen slecht in de Twilight films, van wat ik gezien heb. Ik snap echt niet dat die twee een relatie hebben/hadden, want dat spat er echt totaal niet vanaf. Nul chemistry waar het script/thematiek wel om vraagt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:07 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Maar Kristen Stewart is sowieso niks, haar hoofd alleen al![]()
In Adventureland was ze ook om te janken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:40 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ze is erg goed in Speak. Eigenlijk vind ik haar alleen slecht in de Twilight films, van wat ik gezien heb. Ik snap echt niet dat die twee een relatie hebben/hadden, want dat spat er echt totaal niet vanaf. Nul chemistry waar het script/thematiek wel om vraagt.
Absoluut mee oneens. Dat vond ik een prima performance.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
In Adventureland was ze ook om te janken.
Eensch!quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:51 schreef Gorro het volgende:
[..]
Absoluut mee oneens. Dat vond ik een prima performance.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:51 schreef Gorro het volgende:
[..]
Absoluut mee oneens. Dat vond ik een prima performance.
Op de schaal mysterieus ---- ongeïnteresseerde zak hooi zat ze me toch echt iets te rechts.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:56 schreef Mainport het volgende:
Vrouwen die hun glimlachen uitkiezen/bewaren zijn interessant
indeedquote:Op donderdag 9 februari 2012 18:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
In Adventureland was ze ook om te janken.
Speak ken ik niet. In de Twilight films is ze idd belabberd. In Adventureland vind ik haar wel ok, maar verre van bijzonder.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:40 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ze is erg goed in Speak. Eigenlijk vind ik haar alleen slecht in de Twilight films, van wat ik gezien heb. Ik snap echt niet dat die twee een relatie hebben/hadden, want dat spat er echt totaal niet vanaf. Nul chemistry waar het script/thematiek wel om vraagt.
En nietquote:Op zondag 5 februari 2012 13:25 schreef Gorro het volgende:
[..]
Dat is inderdaad precies Altman's stijl en daar heb ik ook nogal eens moeite mee. Uitzonderingen zoals 3 Women en McCabe & Mrs. Miller zijn daarom ook mijn favoriete films van hem.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:30 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat gaat zeker goed komen, ik was zelf bijna gekapt met de serie na seizoen 5 maar seizoen 6 maakt veel goed.
Ben benieuwd...quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Bereid je maar voor dan. Want in tegenstelling tot HAL9000S vond ik S6 echt erg slecht.
Je hebt het voordeel dat je alles in één ruk kan kijken, dan valt het héél erg mee. Zo heb ik het ook gekeken en ik vond het een tof seizoen.quote:
Ik vond die kat zo flauw, heb me er de hele film aan geërgerd. Dat wief is wel lekker, maar de film geef ik een 5,5quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Ha, de verfilming van The Girl With the Dragon Tattoo was Fincher op het lijf geschreven. Gelukkig had ik de Zweedse versie niet (geheel) gezien dus hoef me niet druk te maken om welke versie nou beter is. Duidelijk is in ieder geval wel dat Fincher hier wmb trots op mag wezen. De hoofdrolspelers, de spanningsboog, de kat, de soundtrack (Trent Reznor); alles was wat het moest zijn. Dit had een simpele Hollywood-actie-thriller kunnen worden met veel gore beelden van de moorden, luide herrie achter achtervolgingsscènes en meer van dat soort onzin, maar is veel subtieler gebleven, wat de spanning alleen maar ten goede kwam.
IMDb: 8.1
Ik: 8.0
Niets mis met de kat. Verder gaan wij het gewoon niet eens worden over films. Of wijven.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:29 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik vond die kat zo flauw, heb me er de hele film aan geërgerd. Dat wief is wel lekker, maar de film geef ik een 5,5. Ik ben benieuwd of de Zweedse films beter zijn.
De soundtrack was overigens wel heerlijk.
6 afleveringen toch? goede serie dat zekerquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, normaal vind ik TV-series niet noemenswaardig, maar ik heb vorige week seizoen 1 en 2 van Sherlock gezien. In totaal zijn het 7 afleveringen van elk anderhalf uur, dus bijna op zichzelf staande films. Het is goed mogelijk dat het één van de beste series is die ik ooit heb gezien, en zeker het melden waard. In feite zijn het verfilmingen van de klassieke Holmes boeken van Arthur Conan Doyle, maar dan gesitueerd in het huidige Londen. Geen tophats en telegrams, maar Google en iPhones, en dat werkt fantastisch. De boeken draaiden immers om de deductievermogens van Holmes, waarbij het tijdperk waarin het zich afspeelt weinig verschil maakt. Het samenspel tussen Holmes en Watson, en de manier waarop Cumberbatch en Freeman (O+.) dat spelen is geweldig. Absolute aanrader! Jammer dat ivm Freemans rol in The Hobbit de boel wat zal vertragen, maar de hoop is dat er meer afleveringen komen.
Seizoen 3 staat al geplanned toch?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, normaal vind ik TV-series niet noemenswaardig, maar ik heb vorige week seizoen 1 en 2 van Sherlock gezien. In totaal zijn het 7 afleveringen van elk anderhalf uur, dus bijna op zichzelf staande films. Het is goed mogelijk dat het één van de beste series is die ik ooit heb gezien, en zeker het melden waard. In feite zijn het verfilmingen van de klassieke Holmes boeken van Arthur Conan Doyle, maar dan gesitueerd in het huidige Londen. Geen tophats en telegrams, maar Google en iPhones, en dat werkt fantastisch. De boeken draaiden immers om de deductievermogens van Holmes, waarbij het tijdperk waarin het zich afspeelt weinig verschil maakt. Het samenspel tussen Holmes en Watson, en de manier waarop Cumberbatch en Freeman (O+.) dat spelen is geweldig. Absolute aanrader! Jammer dat ivm Freemans rol in The Hobbit de boel wat zal vertragen, maar de hoop is dat er meer afleveringen komen.
Ik vond dat met die kat ook een beetje jammer.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:40 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Niets mis met de kat. Verder gaan wij het gewoon niet eens worden over films. Of wijven.
In het laatste interview dat ik heb gezien met Martin Freeman zei hij dat hij heel graag verder zou willen, maar nog niet bekend is wanneer hij tijd heeft. Maar dat is alweer een tijdje geleden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Seizoen 3 staat al geplanned toch?
Keigoede serie inderdaad.
Zelfs een stukje al gefilmd.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
In het laatste interview dat ik heb gezien met Martin Freeman zei hij dat hij heel graag verder zou willen, maar nog niet bekend is wanneer hij tijd heeft. Maar dat is alweer een tijdje geleden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dit een grap?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 08:35 schreef McWurth het volgende:
the three musketeers.
verbaasde mij eigenlijk dat er zo veel negatieviteit over deze film was. dat er zoveel dingen in zatten die onmogelijk waren en dat het acteren erg over de top zou zijn.
vind daar dus niks van waar. het is en blijft een verhaal. gebaseerd op een boek. heb me werkelijk de hele film vermaakt. pratchet vond ik erg leuk gespeeld. het is gewoon erg jammer dat na DE pirates films met johnny depp dit soort films gewoon heel erg gauw van gezegd word: over the top en slecht. ook is het jammer na die films dat iedere film maker met een soortgelijk idee ook die films wil evenaren wat dus gewoon niet gaat want je hebt geen depp in je film.
maar goed al met al vond ik the three musketeers een vermakelijke film. ben wel blij dat ik hem niet ben gaan zien in de bios dat vond ik hem niet waard.
7.8 out of 10 (ook vanwege de aankleding van de film vond de kleding echt netjes gedaan)
nee maar het lijkt wel steeds meer in dit topic dat als je een andere mening hebt als "de pro filmkijkers" dat je mening niet meer telt of iets of dat je minder bent dan de "pro filmkijkers".quote:
Die mensen die denken dat ze "een pro filmkijker" zijn waar we hun mening wel MOETEN geloven, en dat zijn er nogal wat in dit topic, zijn teringleijers 1e klas! Ik ben blij dat jij er ook over begon McWurth!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:09 schreef McWurth het volgende:
[..]
nee maar het lijkt wel steeds meer in dit topic dat als je een andere mening hebt als "de pro filmkijkers" dat je mening niet meer telt of iets of dat je minder bent dan de "pro filmkijkers".
Net zoals de laatste Robin Hood.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:25 schreef kevin_ het volgende:
The Three Musketier is ook wel een ontiegelijk slechte film hoor. Maar ik begrijp het wel als mensen de film vermakelijk vinden. Iedereen is anders.
Ik heb een tijdje geleden een aflevering gezien (met die taxichauffeur als slechterik), en dat is me goed bevallen. Ik wil binnenkort de andere afleveringen ook zien.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:50 schreef clumsy_clown het volgende:
idd iedereen is anders. Daarom vind ik het zo jammer dat er hier meer en meer gediscuseerd word wat ieder zijn smaak zou -moeten- zijn. ik gebruik film topics zoals fok! om ideeen op te doen voor andere films maar op het moment moet ik steeds verder terug in de topics om juiste reviews te kunnen lezenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:25 schreef kevin_ het volgende:
The Three Musketier is ook wel een ontiegelijk slechte film hoor. Maar ik begrijp het wel als mensen de film vermakelijk vinden. Iedereen is anders.
Kan je aanraden om The three muskiteers uit '93 te kijken. Die vond ik eerlijk gezegd veel toffer. Betere uitwerking van de personages en het verhaal is logischer...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:06 schreef McWurth het volgende:
[..]
idd iedereen is anders. Daarom vind ik het zo jammer dat er hier meer en meer gediscuseerd word wat ieder zijn smaak zou -moeten- zijn. ik gebruik film topics zoals fok! om ideeen op te doen voor andere films maar op het moment moet ik steeds verder terug in de topics om juiste reviews te kunnen lezenbest wel jammer.
the three musketeers: supergoed is die ook weer niet maar ook niet superslecht, heb me er die anderhalf uur prima mee vermaakt voor een vrijdag avond filmpje voor het slapen gaan.
Dat altijd "mijn mening is de beste" opdring complex van sommigen hierquote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat ongelofelijke minderwaardigheidscomplex van sommigen hier
maar als ik je goed begrijp is the good girl dus wel een aanrader? vind de omschrijving van de film wel erg leuk klinken!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:34 schreef -Strawberry- het volgende:
The Good Girl (2002)
[ afbeelding ]
Met in de hoofdrol Jennifer Aniston als Justine en een jonge Jake Gyllenhaal () als Holden.
Justine is een depressieve vrouw en voelt zich gevangen in haar huwelijk. Tijdens een routine werkdag in de supermarkt komt er een nieuwe, niet zo sociale jongen werken. Hij noemt zichzelf Holden. De twee hebben onmiddellijk een klik, omdat ze elkaar denken te begrijpen, en beginnen een affaire.
Een redelijk goed psychologisch drama, met name door de sfeer gedurende de hele film en de acteerprestatie van Jake Gyllenhaal, die de mentale staat van Holden uitstekend weet vast te leggen (at best a boy, at worst a demon). Geen verrassing dat deze rol voor hem kwam na Donnie Darko. Wat ik jammer vond is dat Justine (Jennifer Aniston) gedurende film nogal twijfelachtige keuzes maakt. Daardoor is het plot niet te allen tijde geloofwaardig. Maar wellicht onder het mom van depressie valt het beter te rechtvaardigen waarom ze bepaalde dingen doet. De komische stukjes zijn grotendeels afkomstig van Zooey Deschanel, die een leuke bijrol heeft. En ik ben nu toch wel heel benieuwd naar het boek Catcher in the Rye, waar veelvuldig naar wordt verwezen in de film.![]()
Office Space (1999)
[ afbeelding ]
Comedy over een groep werknemers die een hekel hebben aan hun baan en besluiten te rebelleren.
Film begint redelijk sterk, maar ik had 'm toch grappiger verwacht. Satire kan ik meestal goed waarderen. Wat met name de film niet ten goede kwam is dat grappen, hoewel goed, regelmatig in herhaling vielen. Op een gegeven moment heb je het allemaal wel gezien. Dat flutverhaaltje met Jennifer Aniston begreep ik ook niet helemaal. Misschien als de hoofdpersoon wat minder sloom was (hoewel deels door de hypnose, wat ook te lang gerekt werd naar mijn mening), zou het geheel wat minder traag aanvoelen. De verschrikkelijke baas was daarentegen goed gecast, haalde echt het bloed onder mijn nagels gedaan. En Milton.Dus niet helemaal een overrated, er zaten best aardige dingen in.
Ja, ik vond het geen slechte film. Had in bepaalde opzichten beter gekund, maar als de omschrijving je aanspreekt en je houdt wel een beetje van een donker sfeertje, dan zou ik 'm gewoon gaan kijken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:45 schreef casper019 het volgende:
[..]
maar als ik je goed begrijp is the good girl dus wel een aanrader? vind de omschrijving van de film wel erg leuk klinken!
Die moet je gaan lezen. Ik was een jaar of 14 toen ik het las maar wel een van de beste boeken die ik heb gelezen. Heb de film niet gezien, maar aan je beschrijving te zien is het inderdaad een boek dat goed in het thema past.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:34 schreef -Strawberry- het volgende:
The Good Girl (2002)
[ afbeelding ]
Met in de hoofdrol Jennifer Aniston als Justine en een jonge Jake Gyllenhaal () als Holden.
Justine is een depressieve vrouw en voelt zich gevangen in haar huwelijk. Tijdens een routine werkdag in de supermarkt komt er een nieuwe, niet zo sociale jongen werken. Hij noemt zichzelf Holden. De twee hebben onmiddellijk een klik, omdat ze elkaar denken te begrijpen, en beginnen een affaire.
Een redelijk goed psychologisch drama, met name door de sfeer gedurende de hele film en de acteerprestatie van Jake Gyllenhaal, die de mentale staat van Holden uitstekend weet vast te leggen (at best a boy, at worst a demon). Geen verrassing dat deze rol voor hem kwam na Donnie Darko. Wat ik jammer vond is dat Justine (Jennifer Aniston) gedurende film nogal twijfelachtige keuzes maakt. Daardoor is het plot niet te allen tijde geloofwaardig. Maar wellicht onder het mom van depressie valt het beter te rechtvaardigen waarom ze bepaalde dingen doet. De komische stukjes zijn grotendeels afkomstig van Zooey Deschanel, die een leuke bijrol heeft. En ik ben nu toch wel heel benieuwd naar het boek Catcher in the Rye, waar veelvuldig naar wordt verwezen in de film.![]()
Ik heb m gisteren gezien, en ik vond m geweldig. Zelfs een van de beste films die ik in mijn leven heb gezien, ik had tot de laatste momenten niet door waar het naar toe ging. Heerlijkquote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Ha, de verfilming van The Girl With the Dragon Tattoo was Fincher op het lijf geschreven. Gelukkig had ik de Zweedse versie niet (geheel) gezien dus hoef me niet druk te maken om welke versie nou beter is. Duidelijk is in ieder geval wel dat Fincher hier wmb trots op mag wezen. De hoofdrolspelers, de spanningsboog, de kat, de soundtrack (Trent Reznor); alles was wat het moest zijn. Dit had een simpele Hollywood-actie-thriller kunnen worden met veel gore beelden van de moorden, luide herrie achter achtervolgingsscènes en meer van dat soort onzin, maar is veel subtieler gebleven, wat de spanning alleen maar ten goede kwam.
IMDb: 8.1
Ik: 8.0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 7.8
Jodaeiye Nader az Simin (A Separation) (2011, Iran, Asghar Farhadi)
Uitstekend drama die een ingewikkelde dramatische situaties belicht en daarbij empathie heeft voor de verschillende menselijke kanten van de complexe situatie zonder oordelend te worden.
Ontzettend sterk geacteerd. En geregisseerd op een manier alsof het niet geregisseerd is.
cijfer: 8.5
quote:Op zondag 12 februari 2012 13:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
50/50 (2011, VS, Jonathan Levine)
Bij deze film moest ik soms hard oplachen en dan weer een traantje wegpinken. Geslaagde combi van humor en drama dus. Jammer alleenGisteren ook 50/50 gezien, leuke film en orginieel om een humor film te maken over een serieus triest onderwerp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 7.8
Jodaeiye Nader az Simin (A Separation) (2011, Iran, Asghar Farhadi)
Uitstekend drama die een ingewikkelde dramatische situaties belicht en daarbij empathie heeft voor de verschillende menselijke kanten van de complexe situatie zonder oordelend te worden.
Ontzettend sterk geacteerd. En geregisseerd op een manier alsof het niet geregisseerd is.
cijfer: 8.5
Idd voorspelbaar maar niet hinderlijk omdat ze al orginieel zijn in het onderwerp dat het wel mag![]()
Die was leuk, tot het einde met die debiele landingsvoertuigenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:34 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Net zoals de laatste Robin Hood.
Ik weet dat het topic niet echt voor zoiets is, maar dit is toch echt een aanrader.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:18 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteren/vanmorgen gezien op BBC1 (00:30 - 02:35 uur): Open Range (2003)
Nee, gelukkig heeft BBC geen reclames tussen door, anders was het nóg later geworden![]()
Director: Kevin Costner
Met o.a. Robert Duvall, Kevin Costner, Annette Benning, Michael Gambon
[..]
Een film die qua setting, verhaal veel weg heeft van m'n eerdere besproken film Broken Trail (2006) met eveneens Robert Duvall. Duvall heeft speelt hier in feite een exact dezelfde rol. Costner zou je kunnen zien als vervanger van Thomas Haden Church uit die film als gunslinger. Niet dat het verhaal slecht is; een western moet geen ingewikkeld plot hebben met veel twists. Een eenvoudig verhaal voldoet.
Gebaseerd op de range wars waarin twee groepen tegen elkaar stonden; de mensen die hun vee/grond afbakenden en de mensen die rondtrokken onder het motto 'free water and grass for everyone'. Vaak met vuurgevechten als gevolg.
De cinematografie is erg goed. Again prachtige beelden van de Amerikaanse (feitelijk Canadese) open land met overtuigende acteurs. Zit momenten van spanning in en de shootout aan het eind is fantastisch. Een voorbeeld is het begin: Costner en Duvall tegenover Russo en z'n mannen: "Are you the one who killed our friend?" BOOM!![]()
Dus als je Broken Trail mooi vond maar je hebt nu wat minder tijd; aanrader.
Inderdaadquote:Op zondag 12 februari 2012 16:40 schreef TargaFlorio het volgende:
![]()
Broken Trail (ook met Robert Duvall) is ook goed.
Aardige film, maar niet erg bijzonder. Er is nooit echt een climax in de film, het werkt nergens écht naar toe. Als uiteindelijk de moordenaars hem opzoeken lijkt het tot een hoogtepunt te komen maar dat valt eigenlijk best tegen uiteindelijk.quote:De jonge weduwe Rachel reist met haar zoontje Samuel per trein naar Philadelphia. Daar aangekomen is het Amish-jongetje getuige van een moordaanslag op het station van Philadelphia. Hij ziet kans om onopgemerkt de plaats van de misdaad te verlaten en gaat naar de politie. Rechercheur John Book leidt het onderzoek naar de moord en weet het vertrouwen van moeder en zoon te winnen.
Bedankt voor de tip. Aardige film, al vind ik de 7.5 van imdb aan de ruime kant. Met name in het begin vond ik het overvloed aan vergezichten met aanzwellende muziek teveel worden. Shootout was mooi gedaan trouwens.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:22 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, aanrader voor mensen die het niet erg vinden om een paar uur te gaan zitten: vanavond om 20:00 uur op RTL7: Open Range (2003)
[..]
Ik weet dat het topic niet echt voor zoiets is, maar dit is toch echt een aanrader.
Vooral de shootoot![]()
![]()
Ik heb het zo erg gemist in series, een serie wat bijna perfect is. Een serie met hele overtuigende personages (lang niet allemaal) en acteurs, een goed verhaal, geweldige special effects, enorm goed gefilmd, mooie scenario's gekozen, etc.quote:In this modernized version of the Conan Doyle characters, using his detective plots, Sherlock Holmes lives in early 21st century London and acts more cocky towards Scotland Yard's detective inspector Lestrade because he's actually less confident. Doctor Watson is now a fairly young veteran of the Afghan war, less adoring and more active.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 44% gewijzigd door haakon op 13-02-2012 23:36:42 ]The Outside Agency
Het is dan ook geen docu, maar een film. En ik ben het inderdaad compleet niet met je eens. Ik vond het een hele interessante film die ook nog eens erg spannend is. 9/10.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:13 schreef Roces18 het volgende:
Zodiac
[ afbeelding ]
Je kan net zo goed de wikipedia pagina hierover lezen dan ben je in 10 minuten klaar en weet je evenveel.
Lekker laten liggen dus
Ik ben het meer eens met Mike dan met Rocesquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:42 schreef Mike het volgende:
[..]
Het is dan ook geen docu, maar een film. En ik ben het inderdaad compleet niet met je eens. Ik vond het een hele interessante film die ook nog eens erg spannend is. 9/10.
Hier nog eentje.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:46 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Ik ben het meer eens met Mike dan met Roces
Afgelopen week ook gezien. Beetje te langdradig naar mijn smaak, maar ik vond het onderzoek interessant genoeg om te blijven volgen en meedenken.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:13 schreef Roces18 het volgende:
Zodiac
[ afbeelding ]
Velen zullen het hiermee niet eens zijn, maar ik vond de film niet zo bijster interessant. Het idee van de film en waar die op gebaseerd is, is zeer interessant maar de film duurt veel en veel te lang. In het begin zien we namelijk enkele moorden die gepleegd worden en die hierbij dus ook je aandacht grijpen. Maar naarmate het verhaal vordert wordt er zo'n zeker anderhalf uur ingegaan op de karakters wat totaal niet interessant is. Nutteloze bijrollen van zijn vrouw en kinderen die zeker 40 minuten speeltijd in beslag nemen terwijl ze niks toevoegen, en dan nog maar te zwijgen over Robert Downey Jr en zijn vakantiehuisje dat nog eens een half uur duurt. En al deze nutteloze tijd voegt niks toe aan de impact van de film en tot slot komt er nog een onbevredigend einde bij, hoewel het op de feiten is gebaseerd betekent het niet dat een film ook zo moet eindigen. De film is voor het overgrote deel een slechte karakterstudie met hier en daar enkele interessante moorden. Je kan net zo goed de wikipedia pagina hierover lezen dan ben je in 10 minuten klaar en weet je evenveel.
Lekker laten liggen dus
Ik vond Zodiac ook echt extreem saai. En door al die namen en info was ik geregeld de draad kwijt. Een 4.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:49 schreef Waaghals het volgende:
Ik vond Zodiac ook vrij slaapverwekkend, misschien ook omdat ik er al veel over had gelezen en dus weinig nieuwe inzichten zag.
Indeed, geen slecht woord over voor deze film.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:08 schreef Garisson72 het volgende:
Ik vond Zodiac ook een prachtige film, vooral door de zo herkenbare Fincher-sfeer.
Galaxy Questquote:Op woensdag 15 februari 2012 12:30 schreef jpg97 het volgende:
Galaxy Quest
[ afbeelding ]
Hilarische film met een super cast ( Alan Rickman, Tim Allen en Sigourny Weaver zetten hun rollen subliem neer ).
Erg herkenbaar voor Star-Trek fans, en Star-Trek haters alike.
Super aanrader voor iedereen die fan is van het Sci-Fi genre.
Ik geef hem een 8,5
"But I want you to know that I'm not a complete brain case, okay? I understand completely that it's just a TV show. I know there's no beryllium sphere..." --"It's all real" --"Oh my god, I knew it!"quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:52 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Galaxy Quest![]()
Three Amigos in space!
Hahahaha dat was Justin Long XDquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:00 schreef speknek het volgende:
[..]
"But I want you to know that I'm not a complete brain case, okay? I understand completely that it's just a TV show. I know there's no beryllium sphere..." --"It's all real" --"Oh my god, I knew it!"
Pitch Black, de voorganger, daar in tegen is een zeer degelijke Sci-Fi. Zeker aan te raden.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:41 schreef Falco het volgende:
The Chronicles of Riddick
Laagvliegertje dit . Een simpel on-the-run-verhaaltje wordt opgesmukt door een hele hoop quasi-stijlvolle CGI-decors. Van Vin Diesel hoef je ook niks te verwachten, dus dan blijft er maar bitter weinig over. Van een film die gelikt over wil komen, verwacht je overigens niet dat de SFX van wisselende kwaliteit waren. Cijfer: 5
Scene dat Nick Nolte op hotelkamer in huilen uitbarst.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:56 schreef Chuck_Norris het volgende:
Warrior [2011]
Na de trailer werd ik er niet echt enthousiast van maar wat een filmZeker 1 van mijn favoriete films van het jaar. Naast goede gevechten een cliche verhaal maar de acteerprestaties verbloemen dat compleet
De drie hoofdrolspelers maken van deze film zeker 1 die ik lang zal onthouden. Het feit dat mijn enige broertje ook MMA doet geeft nog een extra lading aan de film. Keek de film samen met mijn broertje en had toch een paar momenten dat ik mezelf tegen moest houden om niet emotioneel te worden.
9/10
Een van de eerste films die ik ooit halverwege uit heb gezet.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:42 schreef Mike het volgende:
[..]
Het is dan ook geen docu, maar een film. En ik ben het inderdaad compleet niet met je eens. Ik vond het een hele interessante film die ook nog eens erg spannend is. 9/10.
Goed om te lezen dat het origineel is.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Man On A Ledge
[ afbeelding ]
As a police psychologist tries to talk down an ex-con who is threatening to jump from a Manhattan hotel rooftop, but what is he really doing up there?
Vermakelijk filmpje. Wel wat plotholes hier en daar en het acteerwerk had op sommige punten beter gekund, maar de setting is origineel en het geheel kijkt lekker weg. De personages zijn daarnaast redelijk goed uitgewerkt. Leuk om een keer gezien te hebben dus.
Ik zou je overigens aanraden om niet de trailer te kijken of te veel te lezen, want vrijwel overal wordt een deel van het plot verraden en het is denk ik leuker als je niet weet waar de rest van de film over gaat.
Eens.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:22 schreef FUUUU het volgende:
[..]
Pitch Black, de voorganger, daar in tegen is een zeer degelijke Sci-Fi. Zeker aan te raden.
Die heb ik ook net gekeken haha, ik vond het ook wel een leuke film. De muziek die erin zat was leuk, vooral de titelsong Footloose en Holding Out For A Hero, en nou ja, het verhaal was natuurlijk niet om over naar huis te schrijven, maar dat had ik ook niet verwacht. Plus, ik betrapte mezelf soms wel op een glimlachquote:Op donderdag 16 februari 2012 22:56 schreef loezzzje het volgende:
Footloose
[ afbeelding ]
Vond het een leuke film. Ik hou altijd wel van dansfilms (behalve Body Language) Leuke muziek, goed gedanst, goed geacteerd en ook nog redelijk wat humor erin. Voor iedereen die van dansfilms houdt, is dit een aanrader
Imdb : 5.2/10
Ik : 8.0/10
Ik vond die chick trouwens echt zo'n sloeriequote:Op donderdag 16 februari 2012 23:08 schreef loezzzje het volgende:
Ja het verhaal was redelijk voorspelbaar ja
Nou idd zegquote:Op donderdag 16 februari 2012 23:10 schreef Sooph het volgende:
[..]
Ik vond die chick trouwens echt zo'n sloerieen die jurk die ze bij dat laatste feest aan had, mijn god
maar goed, dat maakt verder ook niet
Dit is de enige film waarbij ik ooit ben weggelopen in de bioscoop. Wat een prutswerk zeg.quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:30 schreef Roces18 het volgende:
Anonymous
[ afbeelding ]
Een film van Ronald Emmerich, die zich baseert op de theorie dat Shakespeare niet kon schrijven, maar dat al zijn werk afkomstig was van de graaf van Oxford, die niet zijn naam op toneelstukken kon zetten aangezien hij een reputatie had hoog te houden. Dankzij een verschrikkelijk slecht script raak je sowieso de eerste half uur de weg kwijt door constante flashbacks en flashforwards waar niet eens in wordt uitgelegd wie nou eigenlijk wie is en aan wie precies familie van elkaar is. En dat is al zeker geen goede basis om op te beginnen, bovendien lijkt iedereen ook nog eens op elkaar wat natuurlijk al helemaal niet helpt. Ook is David Thewlis een absolute mis-cast doordat hij de hele tijd mij in ieder geval doet denken aan Remus Lupin uit Harry PotterDe film duurt ongelooflijk lang met ruim 2 uur, waar er nergens to-the-point gekomen wordt en we alleen maar stukken van Shakespeare zien die naar mijn mening niet eens de beste waren met als resultaat het toppunt van saaiheid. Met de verwachting een goede film te zien, ben ik teleurgesteld en raad ik hem ook flink af!
Een Emmerich film dan weet je toch al genoeg.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 08:40 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Dit is de enige film waarbij ik ooit ben weggelopen in de bioscoop. Wat een prutswerk zeg.Ik dacht eerst nog: is dit komisch bedoeld? Maar het was blijkbaar een serieus bedoeld kostuumdrama.....hoog (onbedoeld) Monty Python-gehalte.
Eigenlijk wel ..... maar ik wilde het toch proberen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 08:41 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Een Emmerich film dan weet je toch al genoeg.
Ja, maar er viel weinig op te blazen in Anonymous, dus bleef alleen de slechte, lege schelp over.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:33 schreef HostiMeister het volgende:
Je kan lullen over Emmerich wat je wil, maar die vent weet wel hoe die vernietiging en chaos prachtig in beeld brengt. Jammer alleen dat alle andere aspecten van zijn films zo falen.
is j edgar nou vooral een praat film of zit er ookactie in zeg maar?quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:37 schreef mschol het volgende:
J Edgar (2011)
De kijker volgt het leven van Edgar J. Hoover, de niet onomstreden oprichter van de FBI
ja best een vermakelijke film, goed gespeeld door di caprio..
The Muppets (2011)
de muppets moeten hun theater terug zien te krijgen van een of andere snode oliebaron..
ja.. het verhaal is wel wat voor de muppets... het was ook zeker een leuke film, en toch heb ik liever kortere sketches met de muppets.... vind ik een hele film wel erg lang..
maar ondanks dat: errug leuke film
een praatfilmquote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:04 schreef casper019 het volgende:
[..]
is j edgar nou vooral een praat film of zit er ookactie in zeg maar?
Het einde van de film vind ik zo'n goedkope gimmick.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Remember me (2010)
[ afbeelding ]
Gandhi once said that whatever you do in life will be insignificant,
but it is very important that you do it.
Tyler, gespeeld door Robert Pattinson, raakt op een avond verzeild in een knokpartij. Hij krijgt daarbij ruzie met een politieagent (Chris Cooper) en moet een nacht in de cel doorbrengen. Als blijkt dat de verantwoordelijke agent een dochter heeft, wordt Tyler gepushed door zijn vriend en huisgenoot Aidan om wraak te nemen, door haar te versieren.
Het is een romantisch drama die diepgaander is dan dat je op basis van deze beschrijving zou denken. Mede door de slechte relatie van Tyler met zijn vader en de tragedies die hij en andere personages in de film te verwerken hebben gehad, overstijgt het de standaard boy meets girl clichés. Hoewel het voorspelbaar is dat de voorwendselen waaronder Tyler het meisje versiert, zullen uitkomen, maakt dat niet uit. Want deze film draait om meer dan dat. De personages en de dialoog voelen erg realistisch aan. De film opent al sterk, met een heftige scene. Daarna worden de hoofdpersonen verder uitgediept, zowel hun goede als slechte eigenschappen. Dit maakt het geheel extra meeslepend.
En uit deze film blijkt dat Robert meer kan dan de vampier spelen. Dit is de beste rol die ik tot nu toe van hem heb gezien, een die hij zeker aan kan. Hij was echt Tyler, niet de standaard mooie jongen zoals gewoonlijk. Zijn zusje Caroline zal je hart stelen, in zoverre dat je zou willen dat je de film binnen kon dringen en haar in je armen kan sluiten door het onrecht wat haar wordt aangedaan. Ik was zwaar overrompeld.
De soms wat donkere beelden waren een minpuntje en bepaalde scene's had ik iets anders gedaan. Desondanks is het is wat mij betreft zeker een aanrader, al was het maar voor dat ene moment waarvan je denkt dat je het ziet aankomen, maar die waarschijnlijk toch anders uitpakt dan je had gedacht.
Ik vond het mooi, zeker na het zien van de making of en de motivatie erachter. Niks goedkoops aan.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:50 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Het einde van de film vind ik zo'n goedkope gimmick.
Volgens mij heeft de schrijver eerst die gimmick bedacht en is daarna een verhaal erbij gaan verzinnen.
Vond de film best aardig tot dan, maar het einde verknalde het voor mij.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:50 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Het einde van de film vind ik zo'n goedkope gimmick.
Volgens mij heeft de schrijver eerst die gimmick bedacht en is daarna een verhaal erbij gaan verzinnen.
Vond de film best aardig tot dan, maar het einde verknalde het voor mij.
[ Bericht 8% gewijzigd door DigitalGirl op 18-02-2012 13:59:54 ]Drama means nothing, it's part of the game.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:33 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]Misschien handiger om het in een spoiler te doen, voor de mensen die m nog moeten zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grappig dat meningen zo verschillen over deze film. Ik vond hem juist erg goed. Vooral omdat je in het eerste deel niets snapt van bepaalde gedragingen maar die heel begrijpelijk en invoelbaar werden naargelang de film vorderde. Dit was wel een film die me bijbleef.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:43 schreef speknek het volgende:
Melancholia
Kirsten Dunst is een kutwijf, dan gaat iedereen dood. Het is wel mooi in beeld gebracht, dat wel, en de acteerprestaties zijn ook prima in orde. Er is alleen geen substance onder de style en als je niet om de karakters geeft heeft het einde ook weinig impact. Er zitten wat aardige ideeen in, maar als de film tien minuten had geduurd in plaats van twee uur en tien minuten, had het niets aan kracht ingeboet.
Doch, vanwege de mooie plaatjes verpest het je avond niet, en daarom een 6,5.
Ik vond hem ook erg sterk maar had inderdaad wat korter gemogen.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:43 schreef HAL9000S het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Sterke mysterie/drama film. Regisseur Jeff Nichols weet een zeer onheilspellende sfeer neer te zetten en dankzij de uitstekende en overtuigende acteerprestaties van Michael Shannon zit je continu te twijfelen aan de geestelijke gesteldheid van de hoofdrolspeler, die zich meer zorgen maakt om 'gek' te worden dan dat zijn apocalyptische visoenen waarheid zullen worden.
Ook Jessica Chastain weet wederom een zeer sterke rol neer te zetten, tel daarbij op dat de film ook op audiovisueel erg goed in elkaar zit, en je hebt in mijn optiek een prachtig eindresultaat. Enige nadeel is de net iets te lange speelduur waardoor hij, zeker naar het einde toe wat langdradig is.
8-/10.
Spoilers.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:43 schreef speknek het volgende:
Melancholia
Kirsten Dunst is een kutwijf, dan gaat iedereen dood. Het is wel mooi in beeld gebracht, dat wel, en de acteerprestaties zijn ook prima in orde. Er is alleen geen substance onder de style en als je niet om de karakters geeft heeft het einde ook weinig impact. Er zitten wat aardige ideeen in, maar als de film tien minuten had geduurd in plaats van twee uur en tien minuten, had het niets aan kracht ingeboet.
Doch, vanwege de mooie plaatjes verpest het je avond niet, en daarom een 6,5.
Waarom grappig? Alsof een groot gedeelte van de charme van de film niet het idee is dat het plebs het gaat haten en dat vice versa laten blijken dat je het mooi vindt jou eleveert boven het plebs. In ieder geval, ik ben zelf niet vies van een filmhuisfilm op z'n tijd, maar ik vond deze ernstig tekort schieten juist omdat de meeste gedragingen niet begrijpelijk waren. Kirsten Dunst had dan wellicht nog een excuus (een filmtechnisch slechte, want een copout, maar dat terzijde), maar voor de rest gedroeg niemand zich echt geloofwaardig. En dan heb ik de onmogelijke fysica en slechte dialogen (Earth is evil!) expres genegeerd. Het zat ook vol losse eindjes die niet nuttig waren voor het plot (welk plot? maar een plot is irrelevant in het licht van het einde der tijden hurrr). En uiteindelijk had je Kirsten Dunst's geestesgesteldheid prima in tien minuten en veel doeltreffender inzichtelijk kunnen maken dan deze een uur durende exercitie in ongemakkelijkheid, zonder verder nut voor het plot. Overigens vond ik het dus wel een aardige film omdat het de thematiek van Dunst' geestesgesteldheid interessant in beeld brengt, maar het was mijns inziens wel volkomen style over substance.quote:Op zondag 19 februari 2012 01:13 schreef Dutchguy het volgende:
Grappig dat meningen zo verschillen over deze film. Ik vond hem juist erg goed. Vooral omdat je in het eerste deel niets snapt van bepaalde gedragingen maar die heel begrijpelijk en invoelbaar werden naargelang de film vorderde. Dit was wel een film die me bijbleef.
Dus het heeft echt een meerwaarde om hem in 3D te zien?quote:Op zondag 19 februari 2012 12:35 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Gisteren naar Hugo geweest. Ontzettend mooi gemaakte film, adembenemende decors en effecten. En de eerste film voor mij waarbij 3D een beetje uit de verf lijkt te komen. Veel bekende namen, sowieso weer een erg mooie rol van Kingsley. Traag verhaal, maar heeft me geen moment gestoord, Een dikke 7,5.
Hij vertelt even de complete film in één zin inclusief het einde, wat kwallificeert volgens jouw dan als een spoiler?quote:
Nou, ik heb nog nooit een 3D-film gezien die mij meerwaarde bood (als in: goh, deze had ik echt niet in 2D moeten zien). Maar als ik moet kiezen, komt Hugo er dan nog het dichtst bij in de buurt.....quote:Op zondag 19 februari 2012 12:38 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dus het heeft echt een meerwaarde om hem in 3D te zien?
'Grappig' was niet de lading die jij er in legt. Ik bedoelde dat het opmerkelijk is hoe deze film zoveel verschillende reacties oproept, daar is niets 'eleverends' aan.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Waarom grappig? Alsof een groot gedeelte van de charme van de film niet het idee is dat het plebs het gaat haten en dat vice versa laten blijken dat je het mooi vindt jou eleveert boven het plebs. In ieder geval, ik ben zelf niet vies van een filmhuisfilm op z'n tijd, maar ik vond deze ernstig tekort schieten juist omdat de meeste gedragingen niet begrijpelijk waren. Kirsten Dunst had dan wellicht nog een excuus (een filmtechnisch slechte, want een copout, maar dat terzijde), maar voor de rest gedroeg niemand zich echt geloofwaardig. En dan heb ik de onmogelijke fysica en slechte dialogen (Earth is evil!) expres genegeerd. Het zat ook vol losse eindjes die niet nuttig waren voor het plot (welk plot? maar een plot is irrelevant in het licht van het einde der tijden hurrr). En uiteindelijk had je Kirsten Dunst's geestesgesteldheid prima in tien minuten en veel doeltreffender inzichtelijk kunnen maken dan deze een uur durende exercitie in ongemakkelijkheid, zonder verder nut voor het plot. Overigens vond ik het dus wel een aardige film omdat het de thematiek van Dunst' geestesgesteldheid interessant in beeld brengt, maar het was mijns inziens wel volkomen style over substance.
Ook net gezien zonder reviews te lezen of wat dan ook, heel erg mooi gemaakt en een leuk verhaaltje, maar niet veel beter dan elk ander droomverhaal over een kindje. Beetje niveau Polar Express ofzo, weet niet deed me ergens aan denken.quote:Op zondag 19 februari 2012 10:13 schreef kevin_ het volgende:
Hugo.
[ afbeelding ]
Gister Hugo gezien. De film wordt overal in de hemel geprezen en krijgt erg goede cijfers, maar het kon mij totaal niet boeien. Het is mooi gemaakt, maar ik vond het verhaal vreselijk saai, simpel en traag. Er gebeurde te weinig en het duurde allemaal veelte lang. Het ziet er visueel allemaal wel erg mooi uit. Ik zou de film alleen kijken als je een simpele, mooi gemaakte familiefilm wilt zien.
Cijfer: 6je.
Avatar niet in 3D gezien? daar is het dus echt van meerwaarde. Mensen die Avatar wel in 3D hebben gezien en dan nog durven zeggen dat het een gimmick is of niets toevoegt snappen het IMHO niet echtquote:Op zondag 19 februari 2012 12:51 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Nou, ik heb nog nooit een 3D-film gezien die mij meerwaarde bood (als in: goh, deze had ik echt niet in 2D moeten zien). Maar als ik moet kiezen, komt Hugo er dan nog het dichtst bij in de buurt.....
Had ik ook bij Transformers. Met vrienden in 3D gezien en later een keer zonder 3D thuis..quote:Op zondag 19 februari 2012 21:38 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Avatar niet in 3D gezien? daar is het dus echt van meerwaarde. Mensen die Avatar wel in 3D hebben gezien en dan nog durven zeggen dat het een gimmick is of niets toevoegt snappen het IMHO niet echt
Galaxy Questquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:00 schreef speknek het volgende:
[..]
"But I want you to know that I'm not a complete brain case, okay? I understand completely that it's just a TV show. I know there's no beryllium sphere..." --"It's all real" --"Oh my god, I knew it!"
Bij een film die z'n eigen einde al in de eerste minuten laat zien kan je onmogelijk spreken van een spoiler.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:49 schreef GieJay het volgende:
[..]
Hij vertelt even de complete film in één zin inclusief het einde, wat kwallificeert volgens jouw dan als een spoiler?
Ik sluit mij hirebij aan heel jammer. Ik geef het ook een 6.5quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:50 schreef casper019 het volgende:
Underworld: Awakening
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Actie / Fantasy
88 minuten
geregisseerd door Måns Mårlind en Björn Stein
met Kate Beckinsale, Charles Dance en India Eisley
Selene (Beckinsale), de vampierenstrijdster, is net uit een twaalfjarige cryogene slaap ontwaakt. De wereld is in die periode drastisch veranderd: de mens heeft het bestaan van vampieren en weerwolven ontdekt, en voert een meedogenloze oorlog om beide onsterfelijke soorten uit te roeien.
ik ben een dikke fan van de underworld serie, maar vond deze helaas wel het minste deel... verhaal was nou niet echt om naar huis te schrijven en ook de ''band'' die je met de personages had was er niet echt.
toch was het wel een lekkere actie film die lekkerwegkijkt en heb me er prima mee vermaakt. dus zeker nog het kijken waard maar helaas niet de nieuwe UNDERWORLD film waar ik op gehoopt had
6.5
letterlijke beschrijving bij pathequote:Achtste groepers huilen niet vertelt het verhaal van de levenslustige Akkie die wild is van voetbal, ook al vindt klasgenoot Joep dat voetballen geen meidensport is
Weer is een film waar Mohammed niet de hoofdrol in speeltquote:Op maandag 20 februari 2012 00:39 schreef mschol het volgende:
achtste groepers huilen niet
[..]
letterlijke beschrijving bij pathe
Aangezien ik geen zin had in 3D films deze maar gekeken in bioscoop, enigsinds met een gevoel van "mwa weer een nederlandse kinderfilm, zal wel matig tot slecht zijn"
ik was dan ook enigsinds verrast door het toch wel heftige onderwerp dat wordt aangesneden in de film, die had ik niet verwacht in een kinderfilm..
De film werd daardoor wel wat serieuzer wat wel goed voor de film was..
Uiteindelijk kwam ik de bioscoop uit met toch wel een tevreden gevoel: hij was niet briljant, maar was zeker niet zo slecht(/voorspelbaar?) als ik had gedacht.
7/10
Dan ben ik zo iemand die het naar jouw mening niet snapt!quote:Op zondag 19 februari 2012 21:38 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Avatar niet in 3D gezien? daar is het dus echt van meerwaarde. Mensen die Avatar wel in 3D hebben gezien en dan nog durven zeggen dat het een gimmick is of niets toevoegt snappen het IMHO niet echt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Imdb: 8.3
Ik: 9All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
Eindelijk weer eens een goede film gezien. Liam Neeson is sowieso een sterke acteur. Goed verhaal, goede cast, kijkt lekker weg. Jammer genoeg hebben ze niet veel Bear Grylls gekeken. Een 7,5/10.quote:Thriller over een groep overlevenden van een vliegtuigcrash, die middenin de wildernis van Alaska proberen te overleven. Opgejaagd door wolven en de kou proberen ze mensen te bereiken. Zal dit lukken?
Mensen mensen, blijf weg van deze. Wat een ongeïnspireerde baggerquote:In Awakening keert Kate Beckinsale weer terug in haar rol als de vampier Selene. Nadat ze twaalf jaar lang in een cryogene slaap bevond, zijn de zaken iets anders dan ze gewend was. Waar de oorlog eerst eigenlijk alleen tussen vampiers en lycans draaide, bevinden zich er nu ook mensen op het strijdtoneel, met de nodige actie als gevolg.
Toevallig, ik ook, en ik deel je mening.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:22 schreef Garisson72 het volgende:
Gisteren Immortals gezien. Aanvankelijk was de stijl van de beelden erg fraai (à la 300) maar na verloop van tijd wen je daar ook weer aan, en dan blijft er niet zo gek veel interessants aan die film meer over.
Zelfde mening hier.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:22 schreef Garisson72 het volgende:
Gisteren Immortals gezien. Aanvankelijk was de stijl van de beelden erg fraai (à la 300) maar na verloop van tijd wen je daar ook weer aan, en dan blijft er niet zo gek veel interessants aan die film meer over.
Mooiste shorts op YouTube ?quote:Op maandag 20 februari 2012 16:26 schreef daftme het volgende:
Er is geen apart topic voor animatie shorts op bijvoorbeeld YouTube, dus ik zet hem hier maar neer.
Oh thanks, had al wel gezocht, maar niks kunnen vindenquote:
Nee blijkbaar niet nee. Als je die films wel in 3D hebt gezien dan zie je toch ook dat het 3D iets toevoegt aan de film en de film ervaring? zonder 3D is Avatar een mindere film dan in 3D, dus is het IMHO niet slechts een gimmick maar een echt onderdeel van de film.quote:Op maandag 20 februari 2012 09:30 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Dan ben ik zo iemand die het naar jouw mening niet snapt!
Het meest geniale van de film vond ik toch welquote:Op maandag 20 februari 2012 22:42 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag gezien:
Midnight in Paris
De meest recente film van Woody Allen is ook meteen één van de meest originele die ik van hem gezien. Een liefdesbrief aan Parijs en aan het rijke artistieke verleden ervan. Het is een warme film waar de liefde voor de kunst, literatuur en film vanaf druipt. Owen Wilson zet een mooie rol neer als de schrijver met een writer`s block.
Een hele fijne film, alleen vond ik het jammer dat het einde zo abrupt aanvoelde. Dat liet wel een beetje rare nasmaak achter.
IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
Nee, voor mij voegde het 3D niets toe aan de filmervaring van Avatar, sorry.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:29 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Nee blijkbaar niet nee. Als je die films wel in 3D hebt gezien dan zie je toch ook dat het 3D iets toevoegt aan de film en de film ervaring? zonder 3D is Avatar een mindere film dan in 3D, dus is het IMHO niet slechts een gimmick maar een echt onderdeel van de film.
En ik sluit me hier ook bij aan.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:22 schreef Garisson72 het volgende:
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 00:00 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Het meest geniale van de film vond ik toch welJa dat was wel een goede jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
War Horse
Het komt regelmatig voor dat een trailer een ander beeld van een film laat zien dan het uiteindelijke resultaat. Maar af en toe komt het voor dat je na het zien van een trailer exact weet wat je voorgeschoteld gaat krijgen. War Horse is een typisch voorbeeld van die laatste categorie.
Het is één grote sentimentele, oninteressante bende! Zoals ze op het Engels zouden zeggen: watching paint dry is more interesting.
Het ziet er allemaal prachtig uit maar het is toch echt iets te veel van het goede. Het lijkt net alsof het alleen maar daarom te doen is. Mooie shots maken als einddoel. Want daar houdt het ook op. Het is langdradig en saai en het interesseerde me helemaal niets wat er met de personages en het paard gebeurde.
Als het hoogtepunt van de film de muzikale score is dan weet je wel hoe laat het is.
Een grote misser van Steven Spielberg...
IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 6,0/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
quote:Op maandag 20 februari 2012 10:49 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]
The Grey
[..]
Eindelijk weer eens een goede film gezien. Liam Neeson is sowieso een sterke acteur. Goed verhaal, goede cast, kijkt lekker weg. Jammer genoeg hebben ze niet veel Bear Grylls gekeken. Een 7,5/10.Heb hem ook bekeken op jouw aanraden. Goeie film idd en een sterke Neeson.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met al je aangehaalde zaken in de spoiler ben ik het trouwens ook met je eens.
7/10Jusqu'ici tout va bien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar als dat alles je niet interesseerd is ie wel behoorlijk slecht eigenlijk, met hele goede momenten. net een 6je.
[ Bericht 3% gewijzigd door okiokinl op 22-02-2012 14:12:51 ]
ja beter, tnx.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:56 schreef JDx het volgende:
Zou ff een spoiler zetten vanaf achtige techniek tot gecombineerd.
Mooi gefilmd en goed neergezet door Fassbender. Geloofwaardige rol als succesvolle dertiger maar waar het leven toch niet compleet is. Hij zoekt zijn heil voornamelijk in seks en vluchtige contacten.quote:Shame is the story of Brandon, a New York thirty-something struggling with sex addiction and seeking help from family and co-workers.
Steve McQueen is dan ook een Brit en geen Amerikaan.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:06 schreef Godtje het volgende:
Shame
[ afbeelding ]
[..]
Het is wel vrij bizar voor een Amerikaanse film de hoeveelheid bloot en het trage tempo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus op het een beetje vage einde na toch zeker een film die het kijken waard is en waar ik me dik mee heb vermaakt
7+!
Jaaaa die is geniaal! Een van mijn favo films!quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:44 schreef Roces18 het volgende:
Cashback
[ afbeelding ]
In het kader van Melancholia ben ik deze film gaan kijken. Sean Biggerstaff (Oliver Wood uit Harry Potter) , is een jongen die aan insomnie leidt nadat hij en zijn vrienden uit elkaar zijn gegaan. Om zijn nachten te vullen en om geld te verdienen besluit hij te werken bij de lokale supermarkt. Doordat hij al 3 weken niet heeft geslapen komt hij terecht in twee verschillende werelden waarin hij leert om de tijd stil te zetten. Met deze gave gaat hij uiteindelijk de vrouwelijke schoonheid in de winkel bewonderen, maar zien we ook zijn kijk op verlangen terug in mooie artistieke presentaties. Een originele stijl en goed camerawerk zorgen dat de film je aandacht blijft houden. Niet alleen visueel is het een pareltje, maar er zitten ook zat grappige dingen in. Een stuk beter dan Melancholia in het kader van depressies en zeker een aanrader!
8
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |