abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107475539

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks

Het is trouwens deel CXCVII , kan een mod het even aanpassen in de titel. danku
pi_107475918
Jonnhy English reborn

Halverwege uitgezet.
Tenenkrommende humor, side-kick zonder persoonlijkheid, geen sfeer.
Niet dat de vorige films in de reeks zo goed waren maar die hadden in elk geval een sympathieke uitstraling. Die is nu ook weg door de bar slechte humor.

The Double

Halverwege uitgezet. Echte B film en heeft totaal niets wat mij kon boeien.
pi_107476284

http://www.imdb.com/title/tt1422136/

Leuke film, vind de film beter dan wat voor cijfer hij heeft gekregen.
Alleen de laatste scene is de omgeving onrealistisch maar het is ook geen docu ofzo dus niet storend.
Spannende film en zitten zelfs grappige stukjes tussen waardoor je op het verkeerde spoor wordt gezet.
Leuke wegkijker.
pi_107479038
Gisteravond Seeking Justice gekeken met Nicolas Cage in de hoofdrol. Zijn vrouw werd verkracht en een organisatie uit de onderwereld bood hem aan om die man die dat heeft gedaan te vermoorden. Hij stemt daar uiteindelijk mee in en dus wordt die man vermoord. Daarna moet hij, tegen zijn wil in, allemaal opdrachten gaan doen voor die organisatie. Was een lekkere vlotte film, met genoeg actie en je hoefde niet echt veel na te denken. Scoort op IMDB een 6,1, maar ik vind het toch zeker een 7 waard.
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:08:09 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107486407
The Blind Side
Sentimentele sportfilm over een Big Mike, die van de goot het schopt tot American Footballer. Met als achtergrond een getraumatiseerde jeugd, krijgt ie onderdak bij een gezin dat het financieel erg goed heeft. Vanuit die omgeving lukt het om ook op te krabbelen en dus American Football te spelen. Soms leek het allemaal too good to be true, maar het schijnt allemaal waargebeurd te zijn! Naast het succesverhaal van onze protagonist, steelt Sandra Bullock ook de show. Ik ben niet echt ondersteboven van haar soort rol, maar ze vult het wel oke in en won er een Oscar mee. Cijfer: 7

L'Âge d'Or (Age of Gold)
Destijds onbegrepen door het publiek. Complete bioscoopzalen werden overhoop gehaald bij vertoning van deze film in 1930 en ik snap dat wel. Want wtf heb ik gezien? Een surrealistische aanklacht tegen de kerk en de bourgeoisie geloof ik. Buñuel surrealistische brainfarts waren nog zeker vermakelijk om te zien. Zo wordt een luierende koe van een bed weggejaagd, stort een giraffe (een neppe hoor) van grote hoogte naar beneden en pijpt een jongedame de teen van een standbeeld :'). Maar tel daarbij een volslagen incoherent verhaal d'r bij op en ik kom tot de conclusie dat dit toch niet helemaal mijn kop thee is. Cijfer: 6

Crazy, Stupid, Love.
Geinige komedie, waarin personages en verhaallijnen in elkaar verwikkeld raken. Wel een beetje wisselvallig. Steve Carrell en zijn zoontje met die crush op de babysitter konden op mijn aandacht rekenen, Ryan Gosling en Emmah Stone vond ik dan bijvoorbeeld weer wat minder boeiend. Maar al met al toch een redelijke film met genoeg grappige momenten. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:09:41 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107486462
Maand is weer voorbij! Ik heb 27, voornamelijk okeeje tot goede films gezien. Niet verkeerd dus.

Dit is mijn top 5:

1. Body of Lies
2. Senna
3. L'Atalante
4. Mat (Mother)
5. Moneyball

Kut waren Alexander, Role Models en The Sweet Smell of Success.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:24:03 #7
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_107486964
Zouden jullie het leuk vinden om de recensies die jullie hier plaatsen ook als userreview op FOK!film te zetten? :)
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:28:31 #8
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_107487129
Ach ja, een top 10, dat is lang geleden:

1. The Artist (2011)
2. Tinker Tailor Soldier Spy (2011)
3. Tung mung kei yun (2005)
4. The Descendants (2011)
5. The Girl with the Dragon Tattoo (2011)
6. Billy Liar (1963)
7. L'illusionniste (2010)
8. Hugo (2011)
9. Foolish Wives (1922)
10. A Lonely Place to Die (2011)

Slechtste waren The Three Musketeers, W.R. Misterije organizma en Duel in the Sun
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_107487130
Nee, dat vinden we niet leuk. Je website is onoverzichtelijk, het is iedere keer twee minuten extra werk, er komt niemand op je website, en het voegt niets toe. Het is de tweede keer dat je exact hetzelfde vraagt, wat wil je ermee bereiken? Dit topic is niet de plek voor deze discussie.
Graag op anoniem
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:32:40 #10
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107487269
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:28 schreef Mainport het volgende:
Nee, dat vinden we niet leuk. Je website is onoverzichtelijk, het is iedere keer twee minuten extra werk, er komt niemand op je website, en het voegt niets toe. Het is de tweede keer dat je exact hetzelfde vraagt, wat wil je ermee bereiken? Dit topic is niet de plek voor deze discussie.
http://film.fok.nl/review en dan doorklikken op userreviews.

Dat valt inderdaad niet mee, hoeveel userreviews er uberhaupt aanwezig zijn.
pi_107487383
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:32 schreef Falco het volgende:

[..]

http://film.fok.nl/review en dan doorklikken op userreviews.

Dat valt inderdaad niet mee, hoeveel userreviews er uberhaupt aanwezig zijn.
Leuke spoilers daar. :{w
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:36:24 #12
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_107487396
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:28 schreef Mainport het volgende:
Wie begint hier nou een discussie? Ik opper alleen iets :')

Maar goed, dan weet ik dat.
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_107488639

La dolce vita (1960, Fellini)
Mike Nichols, regisseur van The graduate, zei: "A movie is like a person. Either you trust it or you don't." Soms komt een vrouw een man tegen die er niet verkeerd uitziet, charmant, grappig en vriendelijk is, maar de feromonen blijken niet te matchen - er is geen klik. En dan begin je je eraan te ergeren. Nare gedachtes komen in je op, zoals: waarom zit er altijd een clown in Fellini's films? Of: Nu heb ik wel genoeg psychologie van de koude grond gehoord. En dat zit er veel in, dames en heren, veel psychologie van de koude grond. Drie uur lang. Visconti, een homoseksueel, zei over Fellini:

"He's gifted like others are gifted today. In truth, he suffers from being a little provincial boy. His films are like the dreams of a country boy imagining what it's like to be in the big city. His greatest danger: to be a very great director with precious little to say."

Ik vind dat heel treffend. Anderzijds is Fellini daar al te bewust van en heeft hij over deze angst Otto e mezzo gemaakt - een schitterende film.
Graag op anoniem
  woensdag 1 februari 2012 @ 23:45:30 #14
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107503234
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:11 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel zo een baggerfilm! :@ :@
+1
dat is volgens mij de eerste keer dat ik een Spielberg niet per se hoef te zien :X :X
pi_107503632
1. Zahrada (1995)

Heel veel goede films gezien in januari maar deze sprong er tussenuit. Zahrada is een dromerige film waarin op erg luchtige wijze filosofie en symboliek wordt afgewisseld met een komische noot. Erg fijne film die je achterlaat met een heerlijk gevoel.
pi_107504305
Dawn of the dead - 1978

Een klassieke horrorfilm: Nadat door een ziekte iedereen in zombies verandert probeert een groepje mensen te overleven in de mall, zo'n Amerikaans winkelcentrum. Langzamerhand komen er meer en meer zombies...

Eigenlijk zo' n film waarvan je zegt, dat kennen we nu wel - behalve dan dat deze film één van de eerste was. Zit van alles wat in: over hoe relaties tussen mensen zich ontwikkelen, wat bloederige gore, en een portie zwarte humor.

Een 7 uit 10 eigenlijk iets teveel, maar een 6,5 is weer net te weinig.
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:16:25 #17
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_107507429
Grave Encounters

De crew van 'Grave Encounters', een reality show waarin ze op zoek gaan naar geesten, reist af naar een verlaten psychiatrische instelling, waar al jarenlang onverklaarbare dingen plaatsvinden. Om de show spectaculairder te maken sluiten ze zichzelf op in het gebouw om 's nachts gewapend met een camera op zoek te gaan naar bovennatuurlijke gebeurtenissen. Al snel doen ze de ontdekking dat ze het gebouw niet zomaar kunnen verlaten.

Zoveelste "found footage" film over het paranormale.
Het begin had best wel wat humor trouwens, en het begon een beetje spannend te worden, maar na drie kwartier werd het zo ongeloofwaardig dat ik deze film niet hoger kan geven dan een 5,5 .
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  Moderator donderdag 2 februari 2012 @ 09:24:20 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_107507588
Trespass
Thriller

Flinterdun verhaaltje: rijke diamantair en zijn vrouw worden in hun villa overvallen door een stel indringers die geld willen zien. Dochter is toevallig niet thuis, maar komt er later nog even gezellig bij. Nog wat kleine intriges tussendoor en je hebt een film.

Niet de eerste keer dat ik een film zie met een soortgelijk verhaal en dit was niet de beste in ieder geval. Nicholas Cage en Nicole Kidman hadden zeker geld nodig.

Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:49:53 #19
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_107509568
quote:
99s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:24 schreef Karina het volgende:
Trespass
Thriller

Flinterdun verhaaltje: rijke diamantair en zijn vrouw worden in hun villa overvallen door een stel indringers die geld willen zien. Dochter is toevallig niet thuis, maar komt er later nog even gezellig bij. Nog wat kleine intriges tussendoor en je hebt een film.

Niet de eerste keer dat ik een film zie met een soortgelijk verhaal en dit was niet de beste in ieder geval. Nicholas Cage en Nicole Kidman hadden zeker geld nodig.

[ afbeelding ]
Deze film moet voor Cage nu wel de doorslag geven om te stoppen met acteren.. :'(
pi_107509990
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:49 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Deze film moet voor Cage nu wel de doorslag geven om te stoppen met acteren.. :'(
Nee hoor, hij gaat gewoon door met een Ghostrider vervolg, dat zal ook vast de crème de la crème worden _O-
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_107510037
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:49 schreef penny-wise het volgende:

[..]

niet haten op cage :{w
Lord of War _O_ _O_ _O_

Een van de beste films ooit gezien.
pi_107510697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:05 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

niet haten op cage :{w
Lord of War _O_ _O_ _O_

Een van de beste films ooit gezien.
ik zal hem toch vooral herinneren door Leaving Las Vegas, The Rock, Con Air en Face/Off
de status die hij daarmee vergaarde maakt ook dat ie zoveel troep kan blijven maken
pi_107510816
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:27 schreef planethugo het volgende:

[..]

ik zal hem toch vooral herinneren door Leaving Las Vegas, The Rock, Con Air en Face/Off
de status die hij daarmee vergaarde maakt ook dat ie zoveel troep kan blijven maken
Dat!
Schrikbarend slecht de afgelopen jaren. Allemaal puin.
pi_107510926
my week with marilyn

Het kwam wat traag op gang voor mijn gevoel. Wel zo meer aandacht voor Eddie Redmayne die Colin speelt en dat sterk doet. Heel plezierig naar te kijken.

En dan start je met een wat vervelende Marilyn Monroe die langzaam je hart weet te stelen. Of in elk geval mijn hart. Mooie muziek en de karakters mooi neergezet en uitgewerkt.

Heerlijk film om te kijken.

Een 8.
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:34:35 #25
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_107510930
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:03 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Nee hoor, hij gaat gewoon door met een Ghostrider vervolg, dat zal ook vast de crème de la crème worden _O-
Ik zie hem nog wel in die bazen-films van Asylum verschijnen :')
  Moderator donderdag 2 februari 2012 @ 11:43:25 #26
9859 crew  Karina
Woman
pi_107511177
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:34 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Ik zie hem nog wel in die bazen-films van Asylum verschijnen :')
Crocodile versus Giant Octopussy of zo :P
niet zo tof doen
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:37:17 #27
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_107512781
quote:
99s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:43 schreef Karina het volgende:

[..]

Crocodile versus Giant Octopussy of zo :P
Ghostrider versus Lord of war.
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:38:39 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107512816
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:34 schreef Godtje het volgende:
my week with marilyn
[ afbeelding ]

Het kwam wat traag op gang voor mijn gevoel. Wel zo meer aandacht voor Eddie Redmayne die Colin speelt en dat sterk doet. Heel plezierig naar te kijken.

En dan start je met een wat vervelende Marilyn Monroe die langzaam je hart weet te stelen. Of in elk geval mijn hart. Mooie muziek en de karakters mooi neergezet en uitgewerkt.

Heerlijk film om te kijken.

Een 8.
Daar ben ik enorm benieuwd naar!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:09:09 #29
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_107513720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:31 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat!
Drive Angry was nog wel leuk.
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:11:00 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_107513778
quote:

[..]

Dat!
Kick-Ass is een stuk beter dan Face/Off
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 2 februari 2012 @ 13:11:23 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107513793
De hel van 63

semi-vermakelijke schaatsfilm met slecht schaatsers, verschrikkelijk effecten (sneeuwwolven), authentiek uitziende rayon hoofden en te veel cameo's...

toch nog een 5 voor het grote gevoel van nostalgie wat ze op weten te wekken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_107515382
quote:
2s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:11 schreef Bosbeetle het volgende:
De hel van 63

semi-vermakelijke schaatsfilm met slecht schaatsers, verschrikkelijk effecten (sneeuwwolven), authentiek uitziende rayon hoofden en te veel cameo's...

toch nog een 5 voor het grote gevoel van nostalgie wat ze op weten te wekken.
Oh waren dat sneeuwwolven (wut?) .. ik vroeg me al af wat dat de heletijd was. Dat inzoomen en uitzoomen vond ik opzich aardig bedacht, maar er had veel meer ingezeten.
There are only 151 Pokémon.
pi_107516129
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Of Con-Air
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_107516196
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:11 schreef speknek het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:09 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Drive Angry was nog wel leuk.
Hoe slecht is Nicolas Cage geworden?
pi_107516791
Kiss kiss bang bang

Echt een geniale actiekomedie. _O_
Robert Downey Jr. pas ook perfect in deze rol. _O_

Cijfer: 8
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:50:37 #36
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_107516852
Dat is volgens mij de enige film die ik met nl subs heb moeten kijken.
Dat gebrabbel van Downey kon ik gewoon niet verstaan.
Wel leuke film verder :)
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  vrijdag 3 februari 2012 @ 00:00:10 #37
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107542459
quote:

[..]

Dat!
Dan heb je Bad Lieutenant niet gezien. Daarin is ie geniaal :Y _O_ _O_

Vanavond wilde ik samen met een vriend van me weer eens een keertje naar de sneak preview gaan. Toen we bij de bioscoop aankwamen bleek dat die een paar weken geleden was afgeschaft. Dus kozen we voor:

A Good Old Fashioned Orgy
Dat hadden we beter niet kunnen doen...
Tegen het einde van de film zit een scene waarin het personage dat voor de comic relief moet zorgen iedere paar seconde met een dienblad met sterke drank komt aanzetten. Wanneer de film is afgelopen (of eigenlijk al tijdens het kijken) komt meerdere malen de vraag bij me boven hoeveel vaten sterke drank de schrijvers moeten hebben genuttigd toen ze dit schreven. Om nog maar te zwijgen over de persoon van de film studio die groen licht gaf om `t te maken....

Man, man, man wat was dit slecht.Het moet dus een comedy voorstellen maar volgens mij komt dat woord niet voor in het woordenboek van de makers. Er zit geen enkele goede grap in en ik kan me nu al niet meer herinneren of ik uberhaupt wel één keer heb gelachen. Het niveau van de grappen, het scenario, het acteerwerk en dus de film in z`n geheel is van een dusdanig niveau dat je oprecht last krijgt van plaatsvervangende schaamte.
Dus doe je zelf een plezier en lees 90 minuten in Het Grote Borduurboek. Zelfs dan besteed je je tijd beter dan naar dit misbaksel te kijken...

2,0/10
pi_107546468
quote:

[..]

Dat!
bad lieutenant was geniaal.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:20:34 #39
182073 invine
blablabla etc.
pi_107549899
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 08:46 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

bad lieutenant was geniaal.
Geniaal is wat overdreven, maar het is een goede 7 à 7,5 waard ja :)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_107554173
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:57 schreef Michelangelo2 het volgende:
1. Zahrada (1995)

Heel veel goede films gezien in januari maar deze sprong er tussenuit. Zahrada is een dromerige film waarin op erg luchtige wijze filosofie en symboliek wordt afgewisseld met een komische noot. Erg fijne film die je achterlaat met een heerlijk gevoel.
Dank, ik ga deze bekijken.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:21:40 #41
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_107554247
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:20 schreef invine het volgende:

[..]

Geniaal is wat overdreven, maar het is een goede 7 à 7,5 waard ja :)
Minstens!
pi_107565077
The Descendants

Glansrol voor Clooney in een lekker luchtige komische drama die me nog het meest deed denken aan Up in the Air van 2 jaar geleden. Al vond ik die misschien net iets beter als The Descendants maar dit is gewoon een uitstekende film die cliches weet te vermijden, een uitstekende cast heeft, mooie beelden én muziek uit hawaii bevat en prima geregisseerd is. Kortom, de lofzang van de globes en oscars is terecht. Al mag The Artist de oscar voor beste film van mij winnen, geef Clooney dan die voor beste acteur maar.

9.0
pi_107565293
Gisteren ook The Descendants gezien, heeft me flink aan het janken gebracht aan het einde. Maar wat een mooie film zeg :) Ben het eens met de 9
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:21:57 #44
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_107569547
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:29 schreef planethugo het volgende:
The Descendants
[ afbeelding ]
Glansrol voor Clooney in een lekker luchtige komische drama die me nog het meest deed denken aan Up in the Air van 2 jaar geleden. Al vond ik die misschien net iets beter als The Descendants maar dit is gewoon een uitstekende film die cliches weet te vermijden, een uitstekende cast heeft, mooie beelden én muziek uit hawaii bevat en prima geregisseerd is. Kortom, de lofzang van de globes en oscars is terecht. Al mag The Artist de oscar voor beste film van mij winnen, geef Clooney dan die voor beste acteur maar.

9.0
Klinkt goed, deze wil ik morgen gaan zien. :)
Smell the flowers while you can....
pi_107571019
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:29 schreef planethugo het volgende:
The Descendants
[ afbeelding ]

9.0
Recentelijk ook gezien. Een mooie film, maar een oscar voor Clooney als beste acteur vind ik overdreven. Wel goed geacteerd, maar niet zo goed. Het is eigenlijk een film met een relatief simpel plot, maar de dynamiek binnen het gezin, humoristische momentjes en inderdaad gebrek aan cliché's weten het toch naar een hoger niveau te tillen.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 21:38:12 #46
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_107573808
Kynodontas alias Dogtooth (Giorgos Lanthimos, 2009) :: 7.0

"Een stel ontspoorde ouders houdt hun drie schijnbaar naïeve jongvolwassen kinderen in 'splendid isolation'. Ze mogen de ommuurde villa niet verlaten, althans niet tot hun hoektanden eruit vallen. In hun opvoeding krijgen ze beperkte informatie over een zogenaamd boosaardige buitenwereld en worden ze onderworpen aan vernederende spelletjes. Als de vader een jonge vrouw meebrengt om de zoon seksueel te bevredigen, vraagt deze op haar beurt een gunst aan één van de twee zusjes. Nieuwe begeerte dringt het omheinde huis binnen."

Griekse film die al veel prijzen heeft gewonnen. Waarom? I don't know. Omdat hij denk ik erg vaag is, vooral. Je gaat bijna denken dat het afgekeken is van Festen voor een deel. De kinderen acteren goed, maar zijn compleet gestoord. Zo gestoord dat je denkt van "waar gaat dit in hemelsnaam heen?". Naar niets. Je blijft geboeid kijken, totdat de film ' ineens' is afgelopen.

Ja, hij boeit. Maar vraag me niet waarom.

Een 7.
pi_107578975
The man from nowhere

Zuid-Korea
Actie / Misdaad

119 minuten

geregisseerd door Jeong-beom Lee
met Bin Won, Se-Ron Kim en Hyo-Seo Kim

Tae-sik Cha, gewoonlijk "Ajusshi" (mister) genoemd in zijn buurt, runt een vervallen lommerd in een achterbuurt. Niemand weet veel van hem af en hijzelf bemoeit zich met geen mens, behalve So-mi, het dochtertje van junkiemoeder Hyo-jeong. Als deze een man over de vloer heeft, komt So-mi naar Tae-sik en besteedt daar haar tijd. Op een dag levert Hyo-jeong een pakje bij Tae-sik in met de vraag dit voor hem te bewaren. Dit is het begin van een hoop ellende voor Tae-sik.

Ik was eerst bang dat ik een film zou krijgen met een aan een schakeling aan acties maar dat was het gelukkig niet (ik ben em op aanraden gaan kijken), er zit een stuk meer verhaal in deze film dan de beschrijving van de film doet vermoeden!
goed verhaal, leuke acties die goed gedoseerd zijn, goeie muziek en goed acteerwerk
heb me erg met de film vermaakt!
7.5!
pi_107584797
Wristcutters: a love story [2006]

Film over een alternatieve wereld voor mensen die zichzelf van het leven hebben beroofd.
Op een dag ziet Zia het leven niet meer zitten en pleegt zelfmoord. Hij komt erachter dat zijn vriendin na zijn overlijden ook zelfmoord heeft gepleegd, en gaat naar haar op zoek. Vergezeld door de Russische Eugene en Mikal, een vrouw die meelift op zoek naar de people in charge, die volgens haar een fout hebben gemaakt.

Aardige film, maar viel wel een beetje tegen. Ik verwachtte een filmpje met zwartgallige, subtiele humor, maar op het begin na ontbrak het daar wat aan. De hoofdpersoon was niet boeiend genoeg om de voortkabbelende film te kunnen dragen, misschien dat een bekendere acteur beter was geweest voor de rol. Verder zitten er wel een aantal grappige scenes in en is het een origineel idee voor een film. Dat hele gedoe met de magie vond ik een beetje jammer, deed voor mij afbreuk aan het geheel. Zo ook met het zwarte gat, hoewel leuk gevonden, en met de PIC (people in charge) die er toch echt bleken te zijn.

Het einde daarentegen was wel leuk gedaan, om het feit dat ze

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had alleen wel willen weten waarom de personages zelfmoord hadden gepleegd, en niet alleen de manier waarop. Dat kwam helaas niet echt naar voren in de film, terwijl het de personages meer diepgang had kunnen geven. Nu vind ik het een matige uitwerking van een film met potentie.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 04-02-2012 01:38:35 ]
  Moderator zaterdag 4 februari 2012 @ 01:30:08 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107584838
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 21:38 schreef SnuggLe het volgende:
[ afbeelding ] Kynodontas alias Dogtooth (Giorgos Lanthimos, 2009) :: 7.0

[ afbeelding ]

"Een stel ontspoorde ouders houdt hun drie schijnbaar naïeve jongvolwassen kinderen in 'splendid isolation'. Ze mogen de ommuurde villa niet verlaten, althans niet tot hun hoektanden eruit vallen. In hun opvoeding krijgen ze beperkte informatie over een zogenaamd boosaardige buitenwereld en worden ze onderworpen aan vernederende spelletjes. Als de vader een jonge vrouw meebrengt om de zoon seksueel te bevredigen, vraagt deze op haar beurt een gunst aan één van de twee zusjes. Nieuwe begeerte dringt het omheinde huis binnen."

Griekse film die al veel prijzen heeft gewonnen. Waarom? I don't know. Omdat hij denk ik erg vaag is, vooral. Je gaat bijna denken dat het afgekeken is van Festen voor een deel. De kinderen acteren goed, maar zijn compleet gestoord. Zo gestoord dat je denkt van "waar gaat dit in hemelsnaam heen?". Naar niets. Je blijft geboeid kijken, totdat de film ' ineens' is afgelopen.

Een 7.
ja rare film is dat :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_107584990
quote:

[ afbeelding ]

Een 7.
Ik heb m na een half uur afgezet... het boeide me echt helemaal niet en was erg ver gezocht.
pi_107585236
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 23:14 schreef casper019 het volgende:
The man from nowhere

[ afbeelding ]

Zuid-Korea
Actie / Misdaad

119 minuten

geregisseerd door Jeong-beom Lee
met Bin Won, Se-Ron Kim en Hyo-Seo Kim

Tae-sik Cha, gewoonlijk "Ajusshi" (mister) genoemd in zijn buurt, runt een vervallen lommerd in een achterbuurt. Niemand weet veel van hem af en hijzelf bemoeit zich met geen mens, behalve So-mi, het dochtertje van junkiemoeder Hyo-jeong. Als deze een man over de vloer heeft, komt So-mi naar Tae-sik en besteedt daar haar tijd. Op een dag levert Hyo-jeong een pakje bij Tae-sik in met de vraag dit voor hem te bewaren. Dit is het begin van een hoop ellende voor Tae-sik.

Ik was eerst bang dat ik een film zou krijgen met een aan een schakeling aan acties maar dat was het gelukkig niet (ik ben em op aanraden gaan kijken), er zit een stuk meer verhaal in deze film dan de beschrijving van de film doet vermoeden!
goed verhaal, leuke acties die goed gedoseerd zijn, goeie muziek en goed acteerwerk
heb me erg met de film vermaakt!
7.5!
Film was echt geniaal. _O_
pi_107601422
quote:

[ afbeelding ]

Een 7.
Net gekeken.
Wat een vreemde film.
Vooral dat einde.
Twiddel
  zaterdag 4 februari 2012 @ 22:16:54 #53
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107610276
Jodaeiye Nader az Simin (A Separation)
De keuze van een vrouw om zich te laten scheiden van haar man en de gevolgen van die keuze worden in het Iraanse A Separation indringend en meeslepend getoond. Op een bijna documentaire, "fly-on-the-wall" achtige manier laat regisseur Asghar Farhadi zien hoe vooral de man van het echtpaar omgaat met de keuze van z`n vrouw om hem te verlaten en het leven samen met z`n dochter en de zorg voor z`n vader zo goed en kwaad als het kan voortzet. Eén incident zet zijn leven op z`n kop.

Farhadi laat zijn publiek niet alles zien, veel op het oog kleine details spelen later een grote rol in het verhaal. Je moet, zoals hij het zelf zegt in het interview dat op de blu-ray staat, eigenlijk als kijker een beetje detective spelen en zelf uitzoeken wat er is gebeurd en je eigen oordeel vellen. Niet iedereen zal na afloop dezelfde conclusies trekken maar dat is net wat deze film zo goed maakt, net als het onberispelijke acteerwerk van vooral Peyman Maadi als Nader die voor z`n puberende dochter en dementerende vader moet zorgen.

Een beklemmend, meeslepend en indringend familie portret. Grote kanshebber voor de Oscar voor Beste Buitenlandse film maar wat mij betreft had ie ook voor de hoofdprijs genomineerd mogen worden. Kleine kans echter dat de film de Oscar zal ontglippen.

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_107610505

Met iets te hoge verwachtingen aan begonnen, maar toch een onderhoudende film. Clooney doet het prima, net als de twee dochters. Verder natuurlijk práchtige beelden van Hawaii.

IMDB: 7.7
Ik: 7.7
  zaterdag 4 februari 2012 @ 22:47:38 #55
67640 SaintOfKillers
pi_107611575
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 22:16 schreef Timo20 het volgende:
Jodaeiye Nader az Simin (A Separation)
Kleine kans echter dat de film de Oscar zal ontglippen.
Dat zeggen ze wel vaker, maar toch verloor Amelie van No Man's Land, verloor Hero van Nirgendwo in Afrika, verloor Der Untergang van Mar adentro, verloor Sophie Scholl van Tsotsi, verloren Entre les murs en Waltz with Bashir van Departures en verloren Un prohète en Das weisse Band van El Secreto de Sus Ojos.

Soms was de uiteindelijke winnaar ook niet geheel onterecht, soms was het bespottelijk. Het is en blijft de meest bizarre oscar, het zou me niet verbazen indien Monsieur Lazhar of zoiets plots won (die schijnt trouwens ook best sterk te zijn)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_107614229
Stond al een tijdje op de NAS en na het geluid-codec aangepast te hebben: The Blues Brothers (1980)

quote:
Als Jake Blues uit de gevangenis wordt vrijgelaten, gaat hij met zijn broer Elwood naar het weeshuis waar ze samen opgroeiden. Moeder Overste stuurt hen er op uit om binnen elf dagen 5000 dollar bij elkaar te halen om het weeshuis te redden.
Alweer een hele tijd geleden dat ik 'm in 't geheel heb gezien en wat blijft het toch een gigantisch foute en briljante film tegelijk. De ultieme bazen Dan Aykroyd en John Belushi, de heerlijke muziek, de idiote achtervolgingen, de slapstick (die vrije val van die Neo-nazi's :') _O- ); geweldig! _O_

En ook zoveel muzikanten en acteurs die langskomen; waarvan d'r alweer zoveel overleden zijn ;( : James Brown, Cab Calloway, Ray Charles, John Candy en John Belushi zelf...

En WTF: Steven Spielberg zit er ook nog in :o (belastingontvanger op het einde):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EDIT:
quote:
On August 31, 2011 it was announced that Dan Aykroyd and Judy Belushi are pitching a new Blues Brothers TV series to primetime networks.
:o

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 05-02-2012 00:04:30 ]
pi_107614269
quote:

[ afbeelding ]

Een 7.
Hele aparte film inderdaad ja. Heb ook geboeid zitten kijken. Waarom je de vergelijking met Festen maakt is mij totaal onduidelijk. Het heeft werkelijk niets van Festen weg imo.
pi_107617572
Saved! (2004)

Een christelijk meisje (Mary) denkt haar vriendje te kunnen genezen van zijn homoseksuele gevoelens door met hem naar bed te gaan. Maar dan raakt ze zwanger. Hierdoor begint Mary te twijfelen aan haar religie en haar zwaar religieuze schijnvrienden.

De film is een stuk vermakelijker dan ik had verwacht! Het draait namelijk niet alleen om de zwangerschap; er is ook ruimte voor andere verhaallijnen. Vooral de eerste helft van de film is sterk, door het subtiel belachelijk maken van het christelijk geloof en geslaagde grappen. Daarna zakt de film iets in omdat het high school gehalte duidelijker naar voren komt en het plot dan weinig vernieuwend meer is. Maar het blijft een leuke film, met vermakelijke elementen van religieuze satire. Heerlijke rebelse rol moet het zijn geweest voor Heather Matarazzo om te spelen. En het was geinig om Macaulay Culkin weer eens in een film te zien. :) Ook voor christenen zal het geen onaardige film zijn, omdat het met name de wat fanatiekere stromingen zijn die het moeten ontgelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 05-02-2012 02:08:47 ]
  zondag 5 februari 2012 @ 10:44:29 #59
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_107621195
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het is en blijft de meest bizarre oscar, het zou me niet verbazen indien Monsieur Lazhar of zoiets plots won (die schijnt trouwens ook best sterk te zijn)
Die heeft gisteren de IFFR Publieksprijs gewonnen, dus het is in elk geval een crowd-pleaser en dat lijkt me geen onbelangrijke eigenschap kijkend naar de eerdere winnaars van de Foreign Language Oscar.
  zondag 5 februari 2012 @ 11:53:31 #60
67640 SaintOfKillers
pi_107622485
Het zal dan wel Lazhar moeten worden, want de overige 3 mogen al blij zijn met de nominatie. Footnote schijnt gewoon niet erg goed te zijn (maar ja, Israel, dan ben je bij de Academy de laatste jaren automatisch genomineerd), Rundskop is gewoon te klein en onbekend en In Darkness lijkt op papier alles te hebben om te winnen (Holocaust, Holocaust en dan nog een scheutje Holocaust), maar schijnt ook te arty farty / ontoegankelijk te zijn voor de Academy.

Vraag is natuurlijk wat de "Joodse" academy gaat doen met een film uit Iran (al is het geen rooskleurig plaatje van dat land, dat zal wel helpen)
pi_107622752
War Horse

Gisteren gezien. Vreselijk oversentimenteel drama die vooral onlogisch is. In het begin denk je dat je op de boerderij van Babe beland bent, dankzij een humoristisch bedoeld optreden van een boze gans. Verder zit er een scene in de film waar de Engelsen en Duitsers een wapenstilstand houden in hun loopgraven om dat paard uit het prikkeldraad te bevrijden... tenenkrommend. Er is zelfs ruimte voor misplaatste humor. Dat ze allemaal Engels met een dik aangezet Frans of Duits accent spreken helpt ook niet, zeker niet wanneer de desbetreffende acteurs bekende Franse of Duitse acteurs zijn. Dan doe je als regisseur toch echt iets fout. Je bouwt ook nauwelijks een emotionele band op met de personages en dat joch dat Albert speelt acteert tenenkrommend slecht. Spielberg's vaste huiscomponist John Williams mag ook wel met pensioen. Hij voorziet deze draak van passende, dik aangezette en vooral oubollige strijkmuziek die vooral geschreven lijkt te zijn met als doel zoveel mogelijk waterlanders teweeg te brengen. Mag ik a.u.b. een teiltje? Met stipt de slechtste film die ik van Spielberg heb gezien. Nog erger dan Indy 4 en dat zegt wat.

[ Bericht 15% gewijzigd door skinflint op 05-02-2012 12:11:32 ]
  zondag 5 februari 2012 @ 12:47:56 #62
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107624207
Nashville
Het idee achter Altmans films begin ik door te krijgen. Je wordt als argeloze kijker ergens in een setting gekwakt en Altman geeft de kijker als boodschap mee: red je dr maar mee! Na MASH en Gosford Park was dit mijn derde Altman. Vooral Gosford Park (een Brits kostuumdrama) vond ik erg vervelend saai, dus hetzelfde vreesde ik bij Nashville. Maar liefst 24 'hoofdrolspelers' worden in een ruim 2,5 uur durende film lukraak in hun doen en laten gevolgd.

Gelukkig vond ik dit nog best aangenaam om te zien. Met zoveel hoofdrolspelers kan het nooit veel diepgang hebben, maar de sfeer deed het hem voor mij. De Vietnamoorlog is over en de treurnis daarvan proef je de hele film door. Men heeft het bepaald niet gemakkelijk en is ook niet meer zo hoopvol gestemd. Daarbij worden vele simpele maar erg aanstekelijke country-deuntjes uitgevoerd. Wat lijkt dat veel op de Nederlandse piratenmuziek of Duitse schlagerscene trouwens als je de inhoud van de teksten hoort. Cijfer: 7,5

The Bank Job
Gebaseerd op binnenlandse shizzle in Engeland uit de jaren '70. In het begin met die heist nog wel leuk en zowaar spannend, maar nadat de Bank Job gelukt is volgt nog een web van verhaallijnen. Dat vond ik een stuk minder interessant. Ook zo'n Jason Statham kan me zelden op het puntje van mijn stoel brengen. Cijfer: 5,5

Unknown
Gaat wel, deze thriller met een degelijke Neeson en Kruger. De Berlijnse winterse setting is een pluspunt, de rest eromheen is een beetje spannend, maar telkens had ik het gevoel te kijken naar iets wat vele malen vaker gedaan is. Cijfer: 6,5

Days of Heaven

Wat een gave plaatjes kan die Terence Mallick schieten _O_. Dat er nog een simpel verhaal bij zit, wat klinisch en niet zo mooi verteld wordt, maakte voor mij uiteindelijk niks uit. Ook zonder het verhaal had ik me prima kunnen vermaken met al die uitgestrekte akkervelden en andere schitterende landschappen. Het is lekker traag in tempo, maar de speelduur is gelukkig kort. Cijfer: 8
  zondag 5 februari 2012 @ 12:59:58 #63
286575 Roces18
Chef de party
pi_107624700
The Three Musketeers

Een moderne vertelling die natuurlijk maar deels op het oorspronkelijke verhaal is gebaseerd zorgt voor een frissere insteek in plaats van 20 dezelfde films over het drietal. De film moet je niet serieus nemen en met een scheutje fantasy en een hoop special effects gaat het meer richting pirates of the Carrribean op sommige momenten. Leuke bijrollen van onder andere Koning Lodewijk, maar dames als Milla Jovovich en Gabriella Wilde stelen wel de show als aangenaam kijk materiaal. Prachtige decors, maar verwacht niet van de film zelf. Een leuke zondagfilm die van mij een 7 krijgt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 5 februari 2012 @ 13:25:15 #64
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_107625775
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2012 12:47 schreef Falco het volgende:
Nashville
Het idee achter Altmans films begin ik door te krijgen. Je wordt als argeloze kijker ergens in een setting gekwakt en Altman geeft de kijker als boodschap mee: red je dr maar mee! Na MASH en Gosford Park was dit mijn derde Altman. Vooral Gosford Park (een Brits kostuumdrama) vond ik erg vervelend saai, dus hetzelfde vreesde ik bij Nashville. Maar liefst 24 'hoofdrolspelers' worden in een ruim 2,5 uur durende film lukraak in hun doen en laten gevolgd.
Dat is inderdaad precies Altman's stijl en daar heb ik ook nogal eens moeite mee. Uitzonderingen zoals 3 Women en McCabe & Mrs. Miller zijn daarom ook mijn favoriete films van hem.
  Moderator zondag 5 februari 2012 @ 13:36:43 #65
9859 crew  Karina
Woman
pi_107626269
Fright Night (2011)
Horror (remake)

Een tiener komt erachter dat zijn buurman een vampier is en gaat met behulp van zijn vriendin en een illusionist proberen de vampier te verslaan. Deze vampier heeft ondertussen al een paar klasgenootjes laten "verdwijnen".

Ik zou het een horrorfilm voor jongeren willen noemen, niet echt heel eng. Wel grappig voor tussendoor. In ieder geval in deze film een "echte" vampier en niet van die watjes zoals in Twilight >:)

niet zo tof doen
pi_107641387
The Smurfs

Verenigde Staten
Animatie / Familie

103 minuten

geregisseerd door Raja Gosnell
met Hank Azaria, Neil Patrick Harris en de stem van Jonathan Winters

Wanneer de kwade tovenaar Gargamel hun dorp aanvalt, ontsnappen de Smurfen via een magische doorgang, die ''eens per blauwe maan" geopend is. Ze komen terecht in een vreemde, nieuwe wereld, die in niets lijkt op wat ze ooit hebben gezien: New York. Ze zitten vast in Manhattan en om weer thuis te komen moeten Grote Smurf en de anderen een echte blauwe maan zien te vinden - voordat Gargamel ze vindt.

ik ging de film met niet veel verwachtingen kijken na toch niet superpositieve reviews erover te hebben gelezen. Maar ik ovnd het een hele leuke en vermakelijke film om te zien! heb me er geen seconde bij verveeld!

Je moet geen hoogstaande film verwachten of TOP animatie film als rapunzel ofzo.
Maar Dit is gewoon een film die prima vermaakt, heerlijk wegkijkt en een aantal hele leuke vermaeklijke momenten heeft (whah die kat is geweldig) vind ook gargamel leuk gespeeld.. lekker een soort'' verkeerde'' rol.
een 6.5
  zondag 5 februari 2012 @ 20:48:01 #67
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107646345
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat zeggen ze wel vaker, maar toch verloor Amelie van No Man's Land, verloor Hero van Nirgendwo in Afrika, verloor Der Untergang van Mar adentro, verloor Sophie Scholl van Tsotsi, verloren Entre les murs en Waltz with Bashir van Departures en verloren Un prohète en Das weisse Band van El Secreto de Sus Ojos.

Soms was de uiteindelijke winnaar ook niet geheel onterecht, soms was het bespottelijk. Het is en blijft de meest bizarre oscar, het zou me niet verbazen indien Monsieur Lazhar of zoiets plots won (die schijnt trouwens ook best sterk te zijn)
Good point... Hoewel ik Rundskop nog niet heb gezien denk ik toch dat A Seperation de Oscar gaat winnen. Wat denk jij?

Tinker Tailor Soldier Spy
Na Let The Right One In is deze tweede film van Thomas Alfredson opnieuw een uiterst langzame film, één die je eigenlijk meer moet beleven dan moet kijken. Als je dat doet dan krijg je een totaalplaatje dat ontzettend goed is: het grauwe,gedempte kleurenpallet dat perfect past bij de jaren `70 en het rustige tempo van de film in combinatie met het prachtige camerawerk, de ontzettend sterke rollen van Gary Oldman en John Hurt en een verhaal dat goed in elkaar zit en wordt verteld aan de hand van flashbacks.
Het past allemaal geweldig bij elkaar.

Toch worden er veel termen en personages op je af gevuurd en moet je dus goed je aandacht er bij houden. Daarom kan ik me best voorstellen dat iemand er niets aan vindt, maar ik denk dat dit een typische film is die beter wordt naarmate je `m vaker ziet.

Een klassieker in wording? de tijd zal `t leren. Vooralsnog is het in ieder geval een ontzettend goede en indringende film.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

For Marilyn
7,0/10

Delicacies of Molten Horror Synapse
7,5/10

[ Bericht 5% gewijzigd door Timo20 op 05-02-2012 20:58:30 ]
pi_107650633
Take shelter

quote:
Plagued by a series of apocalyptic visions, a young husband and father questions whether to shelter his family from a coming storm, or from himself.
Na wat lovende woorden van verschillende mensen deze snel gekeken. Hij is erg traag en sfeervol, had wel gehoopt dat er iets meer actie in zat.
een 7+
  zondag 5 februari 2012 @ 22:48:22 #69
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_107654389
We Need to Talk About Kevin

Amerikaanse Thriller
Speelduur: 112 min.

Als je er ooit aan twijfelde of je kinderen wilt dan weet je het na het zien van deze film zeker dat er je nooit aan gaat beginnen. Een probleemkind verziekt het leven van zijn moeder al vanaf zijn geboorte. Het is meer een drama dan een thriller. Gedurende de film blijf je je afvragen wat het joch heeft misdaan waardoor het hele dorp zijn moeder verafschuwt en hij in de cel is beland.
Ik raad je aan om niet de recensie op imdb te lezen als je deze film wilt zien, want daar wordt al meteen verteld wat Kevin heeft gedaan waardoor hij in de cel is beland.

Cijfer
IMDB: 7.8
Mijn: 7
pi_107659827
quote:
0s.gifOp zaterdag 4 februari 2012 23:55 schreef Iemand91 het volgende:
Stond al een tijdje op de NAS en na het geluid-codec aangepast te hebben:
The Blues Brothers (1980)
En net het vervolg: Blues Brothers 2000 (1998)

quote:
Elwood Blues komt uit de gevangenis en wil zijn Blues Brothers Band weer leven inblazen. Als hij bij het weeshuis komt waar hij en zijn inmiddels overleden broer zijn opgegroeid, splitst moeder Stigmata hem een wees in de maag met de naam Buster Evan Bonifant. Ook Buster blijkt een goede aanvulling voor de band.
Tja. Deze is toch wel duidelijk minder dan deel 1. Het verhaal is nóg slechter, de voodoo/bovennatuurlijke en onrealisme wordt to much maar bovenal; het gemist van John Belushi doet deze film niet goed. De nieuwe frontman John Goodman is niet opzich niet heel slecht, maar het is gewoon niet Jake. De jongen Buster is niet slecht though.

Deze film moet het dus hebben van de muziek en dat zit wel goed (altijd leuk om cameo's van veel goede muzikanten - Eric Clapton, Steve Winwood, B.B. King,
Clarence Clemons ( ), Isaac Hayes ( ) en James Brown (en Paul Shaffer) - langs te zien komen. O+
En oh ja; die pile up van politiewagens in deel 1? Die doen ze dunnetjes over en breken daarmee hun eigen record van grootste pile up van auto's in het Guinness Book of Records :') _O-

Nu 104 auto's gemold, het origineel had er 103 gesloopt _O-

Kortom, kijk deze film niet voor het verhaal of realisme, maar voor de muziek, en dat zit (weer) goed. Zoals hieronder dus wordt gezegd; de film is eigenlijk gewoon slecht, de muziek zeker niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 06-02-2012 01:45:24 ]
pi_107660002
Bluesbrothers 2 vind ik echt tien keer niks: Een klassieker als deel 1 die dat wel is moet je niet proberen te evenaren.
  maandag 6 februari 2012 @ 10:43:23 #72
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107665322

quote:
Curtis LaForche woont in een klein stadje in Ohio samen met zijn vrouw Samantha en dochter Hannah, een 6-jarig doof meisje. Wanneer Curtis angstaanjagende dromen krijgt, houdt hij de visioenen voor zichzelf. Hij probeert zijn angst te onderdrukken door obsessief een stormbunker te bouwen in zijn achtertuin. Zijn schijnbaar onverklaarbare gedrag zorgt voor verwarring in zijn omgeving, maar de daaruit vloeiende spanningen in zijn huwelijk en de gemeenschap vallen in het niet bij wat zijn dromen werkelijk betekenen...
Sterke mysterie/drama film. Regisseur Jeff Nichols weet een zeer onheilspellende sfeer neer te zetten en dankzij de uitstekende en overtuigende acteerprestaties van Michael Shannon zit je continu te twijfelen aan de geestelijke gesteldheid van de hoofdrolspeler, die zich meer zorgen maakt om 'gek' te worden dan dat zijn apocalyptische visoenen waarheid zullen worden.

Ook Jessica Chastain weet wederom een zeer sterke rol neer te zetten, tel daarbij op dat de film ook op audiovisueel erg goed in elkaar zit, en je hebt in mijn optiek een prachtig eindresultaat. Enige nadeel is de net iets te lange speelduur waardoor hij, zeker naar het einde toe wat langdradig is.

8-/10.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_107666483
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 22:48 schreef ArtistA het volgende:
We Need to Talk About Kevin
[ afbeelding ]

Amerikaanse Thriller
Speelduur: 112 min.

Als je er ooit aan twijfelde of je kinderen wilt dan weet je het na het zien van deze film zeker dat er je nooit aan gaat beginnen. Een probleemkind verziekt het leven van zijn moeder al vanaf zijn geboorte. Het is meer een drama dan een thriller. Gedurende de film blijf je je afvragen wat het joch heeft misdaan waardoor het hele dorp zijn moeder verafschuwt en hij in de cel is beland.
Ik raad je aan om niet de recensie op imdb te lezen als je deze film wilt zien, want daar wordt al meteen verteld wat Kevin heeft gedaan waardoor hij in de cel is beland.

Cijfer
IMDB: 7.8
Mijn: 7
Meest overrated film van vorig jaar. Wat een teleurstelling..
pi_107666880
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gisteravond Seeking Justice gekeken met Nicolas Cage in de hoofdrol. Zijn vrouw werd verkracht en een organisatie uit de onderwereld bood hem aan om die man die dat heeft gedaan te vermoorden. Hij stemt daar uiteindelijk mee in en dus wordt die man vermoord. Daarna moet hij, tegen zijn wil in, allemaal opdrachten gaan doen voor die organisatie. Was een lekkere vlotte film, met genoeg actie en je hoefde niet echt veel na te denken. Scoort op IMDB een 6,1, maar ik vind het toch zeker een 7 waard.
thanks voor de tip denk dat ik die vanavond ga kijken!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 01:38:47 #75
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_107702052
Warrior

quote:
Two brothers face the fight of a lifetime - and the wreckage of their broken family - within the brutal, high-stakes world of Mixed Martial Arts (MMA) fighting in Lionsgate's action/drama, WARRIOR. An ex-Marine haunted by a tragic past, Tommy Riordan returns to his hometown of Pittsburgh and enlists his father, a recovered alcoholic and his former coach, to train him for an MMA tournament awarding the biggest purse in the history of the sport. As Tommy blazes a violent path towards the title prize, his brother, Brendan, a former MMA fighter unable to make ends meet as a public school teacher, returns to the amateur ring to provide for his family. Even though years have passed, recriminations and past betrayals keep Brendan bitterly estranged from both Tommy and his father. But when Brendan's unlikely rise as an underdog sets him on a collision course with Tommy, the two brothers must finally confront the forces that tore them apart, all the while waging the most intense, winner-takes-all battle of their lives
Wat mij betreft een instant klassieker, goed acteerwerk, de bijbehorende cliches en geweldige vechtscenes.
En heb zelfs nog een traantje gelaten. ;)

Cijfer
IMDB: 8.3
Mijn: 8.5
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_107702883
Gister Body Language gekeken.

Wat een ontzettend slechte film :') Dit is de eerste nederlandse dans film, van horen zeggen. Ik hou het voortaan wel bij de amerikaanse. Ook als ze aan het dansen zijn constant van die special effecten er tussen, alsof ze willen verdoezelen dat ze niet kunnen dansen ofzo. (wat lorenzo & floris sowieso wel kunnen, dat bleek wel bij sytycd) en de verhaallijnen in de film waren ook stom en voorspelbaar. Het acteerwerk was ook niet denderend.

Geen aanrader in ieder geval. Ik zal nog aardig zijn en de film een 5.5 geven!
pi_107705130
The Guard

Erg grappige komedie over een agent in Ierland (Gleeson) die het niet al te nauw neemt met regeltjes, die een moordzaak voor zijn kiezen krijgt die gelinkt is aan een grote drugsbaas.
Hierom komt een FBI-agent (Cheadle) over naar Ierland om te helpen, en laat hem nou het tegenovergestelde zijn van Gleeson.
Erg veel ongemakkelijke scenes, en grappige dialogen.

8/10

Killer Elite

13-in-een-dozijn actiethriller met Statham, Clive Owen en De Niro.
Geen van de castleden steeg boven zichzelf uit, dus de film ook niet.
Redelijk vermakelijk.

6.5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_107705272
The Rock

Lekker wegkijkende en vermakelijke actiefilm met een niet al te moeilijk verhaal over een aantal gefrustreerde spec-ops militairen die raketten op Alcatraz plaatsen. Zit trouwens een heerlijke soundtrack (van Hans Zimmer) bij.

8

Harold & Kumar go to White Castle

Een film over twee vrienden die hamburgers willen gaan eten bij White Castle en daar nogal moeite voor doen. Ik had er meer van verwacht, maar vond de humor niet echt leuk in deze film.

6
  dinsdag 7 februari 2012 @ 10:26:05 #79
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_107705579
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 10:13 schreef Justinn het volgende:

Harold & Kumar go to White Castle

Een film over twee vrienden die hamburgers willen gaan eten bij White Castle en daar nogal moeite voor doen. Ik had er meer van verwacht, maar vond de humor niet echt leuk in deze film.

6
Bij die film is het ook de bedoeling dat je knetterstoned bent :P
pi_107705700
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 10:26 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Dit dus. Net als de andere 2 H&K films :D
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  dinsdag 7 februari 2012 @ 10:40:57 #81
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_107705927
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 10:32 schreef theKiD het volgende:

[..]

Dit dus. Net als de andere 2 H&K films :D
En dit stukje blijft epic! :D
pi_107706046
quote:
Ik vind dat stukje in de kerstfilm, met die paal en de koffie zo baas! :7 _O-
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_107706148
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 10:26 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. :D
pi_107706500
Crazy Stupid Love

Comedy, drama en romantiek.
Met een geweldige cast: Steve Carrel, Ryan Gosling, Emma Stone, Julianne Moore en Marisa Tomei.

Eindelijk weer eens een comedy die mij kon boeien.
Gosling is geweldig in zijn rol als womanizer en vooral de make-over scenes die hij met Steve Carrel doet zijn hilarisch.
De manier waarop de lijntjes bij elkaar gebracht worden levert een heerlijke climax op.
Ik heb me goed vermaakt met deze bijna 2 uur durende film
Every living creature on earth dies alone
pi_107717741
The Three Musketeers

Vermakelijke over de top actiefilm die ook regelmatig tenenkrommend is. Paar aardige namen in de cast zoals Ray Stevenson die zijn rol van Pullo in Rome overdoet maar ook een paar miskleunen zoals de koning en Athos. Aardig tussendoortje maar hoogstaand, logisch en meeslepend is het niet echt.

6.1

Rundskop

Een veeboer komt in contact met de hormonenmaffia en kampt ondertussen ook nog met een trauma uit het verleden. Dit alles vind plaats in belgisch limburg en dat dialect wordt er ook gesproken, zelfs Frank Lammers doet dit constant en dat komt soms wel wat gekunsteld over maar al met al een prima prestatie. De rest van de cast past perfect in de grimmige sfeer die er voortdurend heerst en dit wordt nog eens aangezet door de indrukwekkende donkere beelden. De hoofdrolspeler is een gecompliceerd karakter en dit wordt fantastisch neergezet. Kortom echt genoten van deze bijzondere belgische productie, geheel terecht genomineerd voor de oscar van beste buitenlandse film. Zou me niet verbazen als ie ook wint, al ken ik de andere genomineerden niet.

Voor Limburgers is het trouwens ook weleens geinig om een film in herkenbaar dialect te zien.

9.0

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 07-02-2012 16:49:03 ]
pi_107718635
Als je echt een f*cking harde actie film zoekt, kijk dan I Spit On Your Grave!!

What's a mob to a king? What's a king to a god? What's a god to a non-believer?
pi_107719431
A Good old fasioned Orgy

Wel een aardige film als je een avondje niks te doen hebt, niet heel speciaal. Groot pluspunt is die dikke van Reaper.
pi_107727375
Thanks voor 'The man of nowhere'. Mooie film. ^O^
pi_107727526
Rundskop staat al tijdje op m'n to-see list.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_107735912
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:58 schreef WatskeZegt het volgende:
Als je echt een f*cking harde actie film zoekt, kijk dan I Spit On Your Grave!!

Het origineel is beter. En harder.
  woensdag 8 februari 2012 @ 03:38:48 #91
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_107739849
Dit bericht gaat over 'Star Wars', het is misschien niet helemaal te volgen, maar ik zal een link naar het originele topic plaatsen:

Star Wars bijna afgekeken
------
En het 'laatste' deel afgekeken, helaas :'(.
Goed deel, alles valt op zijn plaats.
Nou ja, ik hoef er niet veel over te zeggen.

9.0 / 10.0

Over 2 a 5 jaar de complete serie nogmaals bekijken, maar dan in een andere volgorde, namelijk:

Deel 1, 2, 3, 4, 5 en 6.

Dit keer in volgorde van uitgave bekeken.

-edit-

Zou wel leuk zijn als ik er dan opeens één uur film bij krijg, dan voelt het nog alsof ik nog niet alles heb gezien :P.

Omg, een aantal weken geleden vond ik het allemaal zulk nep gedoe en vermeide ik de films expres jaren lang en ben nu een fan of zo :'( :P :D.
------

[ Bericht 6% gewijzigd door Mike op 08-02-2012 08:54:34 (Voor vragen bv: http://forum.fok.nl/topic/1536335) ]
pi_107739859
Ik heb Home Alone gekeken. Omdat het sneeuwde buiten en omdat ik zelf ook 'home alone' was. Ik heb me wel geërgerd aan die familie. Zij vergeten een kind en dan:
- geschreeuw in het vliegtuig, andere passagiers hebben geen rustige vlucht.
- rennen op het vliegveld en andere mensen aan de kant duwen.
- voordringen in de rij.
- een vrouw die wel een ticket heeft wegduwen en uren blijven zeuren aan de balie.
- de telefoon afpakken van een vrouw die aan het bellen is in een telefooncel want o, o, haar kind is alleen thuis.
- de politie bellen en ze naar hun huis sturen om te kijken of alles goed gaat, alsof de politie een soort babysitter is.
- vragen of er niet een paar mensen uit het vliegtuig gegooid kunnen worden want ze moeten toch echt snel terug.
en nog een paar ergernissen. Maar verder erg leuk, de wet bandits natuurlijk en Macauley "Kevin" Culkin met zijn vele valstrikken en die een goed gesprek voert met zijn buurman. Op het eind moest ik een traantje wegpinken toen de buurman de ruzie met zijn zoon bijlegde en voor het eerst zijn kleindochter in zijn armen kon sluiten.
pi_107741922
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 01:38 schreef snakelady het volgende:
Warrior

[ afbeelding ]

[..]

Wat mij betreft een instant klassieker, goed acteerwerk, de bijbehorende cliches en geweldige vechtscenes.
En heb zelfs nog een traantje gelaten. ;)

Cijfer
IMDB: 8.3
Mijn: 8.5
Inderdaad, toffe film. O+
pi_107755523
The Killer Inside Me

Leuke film over een politie agent die een tikkeltje psychotisch is. Die rol is goed neergezet door Casey Affleck. Verder een goede film, maar soms iets wat langzaam. Op een gegeven moment weetje al waar de film ongeveer eindigt. Niet zo'n hele lange zit, maar toch de moeite waard.

IMDb gaf het een 6.2
Vind dat wat aan de lage kant dus ga voor een 7.5
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  woensdag 8 februari 2012 @ 18:01:00 #95
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107758329
I Love You, Man
Boh, dit is een doorsnee komedietje, waarvan de echt goede grappen op één hand te tellen zijn. Vooral die geforceerde quasi-coole woordgrapjes stuitte me tegen de borst. Geen één daarvan was hilarisch! De vreemde eend in de bijt van deze komedie is de eigenzinnige Sydney Fife, die tijdens zijn introductie nog enigszins grappig en sjeu aan de film geeft. Maar na een tijdje deelt hij ook mee in de ongezouten malaise van de rest. Het einde zag je natuurlijk ook van mijlenver aan, dus echt enthousiast kan ik hier niet over zijn! Cijfer: 5,5

Roma, Città Aperta (Open City, Rome)
Ik had er nooit bij stilgestaan dat het Italiaanse neorealisme ook prima toegepast kan worden op een Tweede Wereldoorlog-setting. De filmstroming laat het echte leven zien, is ruw en een en al sentimenteel. Daarvoor leent zich zo'n plot als die van Roma, Città Aperta wel. In het begin vond ik het nog een beetje aftastend, maar na een tijdje is het hartverscheurend. Goeie film dus met mooie rollen voor Magnani en Aldo Fabrizio als priester. Cijfer: 7,5

The Last King of Scotland
Griezelig goed, hoe Forest Whitaker de rol van dictator Idi Amin neerzet. Zijn volslagen idiote gedrag maakt de film boeiend om te volgen. McAvoy wordt als arts meegetrokken door zijn charisma en al zijn beste bedoelingen. Maar na een tijdje verandert Amin in een geschifte dicator. Erg interessant om dit pijnlijke stuk geschiedenis te volgen. Voor de rest weinig aan te merken aan deze film, een goede film dus :Y. Cijfer: 8
pi_107760885
Seeking Justice

Verenigde Staten
Actie / Thriller

105 minuten

geregisseerd door Roger Donaldson
met Nicolas Cage, Guy Pearce en January Jones

Wanneer de vrouw van Nick Gerard (Nicolas Cage) slachtoffer is geworden van een ernstige misdaad, besluit hij aan te kloppen bij een organisatie in de onderwereld. Met behulp van hun diensten wil hij wraak nemen op de daders.

leuke snelle actie film! verhaal was missch een beetje standaard maar het was wel allemaal leuk gedaan.
Zat een goeie vaart in de film en genoeg actie, heb me vanaf het begin tot het eind erg vermaakt met deze film!
Acteerprestaties waren ook allemaal goed, op 1 scene bij het begin na toen N. Cage een huil/drama scene moest doen... dat was zo slecht dat ik in de lach schoot.
VInd het trouwens zoiezo wel jammer van Cage vroeger was het 1 van mn favo acteurs en had ie echt veel top films.... maar de laatste tijd gaat hij echt bergafwaards (met trespass als dieptepunt)
maar dit is gewoon een prima lekkere wegkijk actiefilm! 6.5
pi_107768127
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 10:06 schreef PBateman1978 het volgende:
The Guard

Erg grappige komedie over een agent in Ierland (Gleeson) die het niet al te nauw neemt met regeltjes, die een moordzaak voor zijn kiezen krijgt die gelinkt is aan een grote drugsbaas.
Hierom komt een FBI-agent (Cheadle) over naar Ierland om te helpen, en laat hem nou het tegenovergestelde zijn van Gleeson.
Erg veel ongemakkelijke scenes, en grappige dialogen.

8/10

Killer Elite

13-in-een-dozijn actiethriller met Statham, Clive Owen en De Niro.
Geen van de castleden steeg boven zichzelf uit, dus de film ook niet.
Redelijk vermakelijk.

6.5/10
the guard vond ik echt een rukfilm, een 3
met killer elite eens!
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:28:39 #98
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107773067
Gisteren afgekeken:

Dexter - Season 5
Na het geweldige vierde seizoen met die briljante laatste scene was het natuurlijk altijd moeilijk om dat het volgende seizoen te evenaren. Dat is dan ook niet gelukt. Ik vond dit seizoen, alhoewel wel opnieuw enerverend en verslavend, niet zo goed als het vierde. Vond het verhaal minder pakkend en goed uitgewerkt en waren de vijanden van Dexter niet zo goed als de Trinity Killer.
Het blijft een toffe serie maar ik hoop op een beter zesde seizoen.

IMDB Cijfer: 9,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Rushmore
Coming-of-age Wes Anderson style. Dat is Rushmore, na `t heerlijke Bottle Rocket Anderson`s tweede speelfilm. Maar zo goed als die film is deze zeker niet. Ik vond het eigenlijk een beetje nét niet: een nét niet interessant genoeg verhaal en karakters die nét niet interessant genoeg zijn. De sfeer is er wel en de een zeer fijne soundtrack ook maar de overall feel niet. Wel leuk om te zien en zeker geen weg gegooide tijd maar daar blijft het ook bij.
Jammer...

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:30:45 #99
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107773167
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 22:28 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren afgekeken:

Dat gaat zeker goed komen, ik was zelf bijna gekapt met de serie na seizoen 5 maar seizoen 6 maakt veel goed.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 8 februari 2012 @ 23:46:57 #100
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_107776817
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 22:28 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren afgekeken:

Dexter - Season 5
Na het geweldige vierde seizoen met die briljante laatste scene was het natuurlijk altijd moeilijk om dat het volgende seizoen te evenaren. Dat is dan ook niet gelukt. Ik vond dit seizoen, alhoewel wel opnieuw enerverend en verslavend, niet zo goed als het vierde. Vond het verhaal minder pakkend en goed uitgewerkt en waren de vijanden van Dexter niet zo goed als de Trinity Killer.

Bereid je maar voor dan. Want in tegenstelling tot HAL9000S vond ik S6 echt erg slecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')