abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:13:14 #181
286575 Roces18
Chef de party
pi_107963478
Zodiac

Velen zullen het hiermee niet eens zijn, maar ik vond de film niet zo bijster interessant. Het idee van de film en waar die op gebaseerd is, is zeer interessant maar de film duurt veel en veel te lang. In het begin zien we namelijk enkele moorden die gepleegd worden en die hierbij dus ook je aandacht grijpen. Maar naarmate het verhaal vordert wordt er zo'n zeker anderhalf uur ingegaan op de karakters wat totaal niet interessant is. Nutteloze bijrollen van zijn vrouw en kinderen die zeker 40 minuten speeltijd in beslag nemen terwijl ze niks toevoegen, en dan nog maar te zwijgen over Robert Downey Jr en zijn vakantiehuisje dat nog eens een half uur duurt. En al deze nutteloze tijd voegt niks toe aan de impact van de film en tot slot komt er nog een onbevredigend einde bij, hoewel het op de feiten is gebaseerd betekent het niet dat een film ook zo moet eindigen. De film is voor het overgrote deel een slechte karakterstudie met hier en daar enkele interessante moorden. Je kan net zo goed de wikipedia pagina hierover lezen dan ben je in 10 minuten klaar en weet je evenveel.

Lekker laten liggen dus :{
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator dinsdag 14 februari 2012 @ 12:42:29 #182
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_107964436
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:13 schreef Roces18 het volgende:
Zodiac
[ afbeelding ]
Je kan net zo goed de wikipedia pagina hierover lezen dan ben je in 10 minuten klaar en weet je evenveel.

Het is dan ook geen docu, maar een film. En ik ben het inderdaad compleet niet met je eens. Ik vond het een hele interessante film die ook nog eens erg spannend is. 9/10.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:46:37 #183
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_107964573
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:42 schreef Mike het volgende:

[..]

Het is dan ook geen docu, maar een film. En ik ben het inderdaad compleet niet met je eens. Ik vond het een hele interessante film die ook nog eens erg spannend is. 9/10.
Ik ben het meer eens met Mike dan met Roces ;)
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:49:23 #184
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_107964657
Ik vond Zodiac ook vrij slaapverwekkend, misschien ook omdat ik er al veel over had gelezen en dus weinig nieuwe inzichten zag.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:50:04 #185
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_107964673
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:46 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Ik ben het meer eens met Mike dan met Roces ;)
Hier nog eentje. :)
Smell the flowers while you can....
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:18:43 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107965541
Gisteren Shame gezien. Erg goeie film. Had al best hoge verwachtingen en ik ben niet teleurgesteld. Goed geacteerd van Michael Fassbender. Je voelde echt de pijn en de frustratie. Bij tijd en wijle was 'ie ook nog grappig, maar hij was vooral erg schrijnend. Gaat dat zien! ^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_107966275
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:13 schreef Roces18 het volgende:
Zodiac
[ afbeelding ]
Velen zullen het hiermee niet eens zijn, maar ik vond de film niet zo bijster interessant. Het idee van de film en waar die op gebaseerd is, is zeer interessant maar de film duurt veel en veel te lang. In het begin zien we namelijk enkele moorden die gepleegd worden en die hierbij dus ook je aandacht grijpen. Maar naarmate het verhaal vordert wordt er zo'n zeker anderhalf uur ingegaan op de karakters wat totaal niet interessant is. Nutteloze bijrollen van zijn vrouw en kinderen die zeker 40 minuten speeltijd in beslag nemen terwijl ze niks toevoegen, en dan nog maar te zwijgen over Robert Downey Jr en zijn vakantiehuisje dat nog eens een half uur duurt. En al deze nutteloze tijd voegt niks toe aan de impact van de film en tot slot komt er nog een onbevredigend einde bij, hoewel het op de feiten is gebaseerd betekent het niet dat een film ook zo moet eindigen. De film is voor het overgrote deel een slechte karakterstudie met hier en daar enkele interessante moorden. Je kan net zo goed de wikipedia pagina hierover lezen dan ben je in 10 minuten klaar en weet je evenveel.

Afgelopen week ook gezien. Beetje te langdradig naar mijn smaak, maar ik vond het onderzoek interessant genoeg om te blijven volgen en meedenken.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 14:08:41 #188
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_107967291
Ik vond Zodiac ook een prachtige film, vooral door de zo herkenbare Fincher-sfeer.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 14:22:48 #189
362546 Hello_Quickie
Ik houd van cavia's
pi_107967788
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:49 schreef Waaghals het volgende:
Ik vond Zodiac ook vrij slaapverwekkend, misschien ook omdat ik er al veel over had gelezen en dus weinig nieuwe inzichten zag.
Ik vond Zodiac ook echt extreem saai. En door al die namen en info was ik geregeld de draad kwijt. Een 4.
pi_107974961
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:08 schreef Garisson72 het volgende:
Ik vond Zodiac ook een prachtige film, vooral door de zo herkenbare Fincher-sfeer.
Indeed, geen slecht woord over voor deze film.
Zo niet.. dan toch!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:41:17 #191
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107975322
The Chronicles of Riddick
Laagvliegertje dit . Een simpel on-the-run-verhaaltje wordt opgesmukt door een hele hoop quasi-stijlvolle CGI-decors. Van Vin Diesel hoef je ook niks te verwachten, dus dan blijft er maar bitter weinig over. Van een film die gelikt over wil komen, verwacht je overigens niet dat de SFX van wisselende kwaliteit waren. Cijfer: 5

Melancholia
Wow, erg mooie en indrukwekkende film van Von Trier is dit zeg. Het is opgedeeld in twee gedeeltes, waarbij je kijker eerst een bruiloftpartij mee maakt. Een hele hoop cliches van bruiloften worden netjes nagelopen en ondertussen is er veel spanning tussen Kirsten Dunst en haar familie. Het tweede gedeelte vond ik nog ietsje sterker, wanneer de verhouding tussen de twee zusjes (Gainsbourg en Dunst) aan bod komt. Ondertussen nadert er een grote planeet die de hele aarde gaat verwoesten.

Licht kritiekpuntje is dat kinderachtige geschud van de camera had van mij niet gehoeven. Zeker in de bruiloft lijkt Lars von Trier weer onnodig last van Parkinson te hebben. Later is dat geschud minder, of in ieder geval mij minder opgevallen, omdat ik nog meer in de film zat . Maar al met al een erg goede film met mooie beelden. Liefhebbers hiervan kan ik Tarkovsky's Offret aanraden trouwens, die film heeft ook zo'n mysterieus pre-apocalypse-sfeertje. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_108001036
Underworld: Awakening

Verenigde Staten
Actie / Fantasy

88 minuten

geregisseerd door Måns Mårlind en Björn Stein
met Kate Beckinsale, Charles Dance en India Eisley

Selene (Beckinsale), de vampierenstrijdster, is net uit een twaalfjarige cryogene slaap ontwaakt. De wereld is in die periode drastisch veranderd: de mens heeft het bestaan van vampieren en weerwolven ontdekt, en voert een meedogenloze oorlog om beide onsterfelijke soorten uit te roeien.

ik ben een dikke fan van de underworld serie, maar vond deze helaas wel het minste deel... verhaal was nou niet echt om naar huis te schrijven en ook de ''band'' die je met de personages had was er niet echt.

toch was het wel een lekkere actie film die lekkerwegkijkt en heb me er prima mee vermaakt. dus zeker nog het kijken waard maar helaas niet de nieuwe UNDERWORLD film waar ik op gehoopt had

6.5
  woensdag 15 februari 2012 @ 12:30:56 #193
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_108002127
Galaxy Quest

Hilarische film met een super cast ( Alan Rickman, Tim Allen en Sigourny Weaver zetten hun rollen subliem neer ).

Erg herkenbaar voor Star-Trek fans, en Star-Trek haters alike.

Super aanrader voor iedereen die fan is van het Sci-Fi genre.

Ik geef hem een 8,5
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_108002657
This Means War

Gisteren de premiere gezien in Roermond, erg vette film!
De film heeft een erg goed samenspel van toffe actie en romantiek. (een ideale valentijnsdagfilm! :p )
Naast de actie en romantiek had de film een sterk staaltje humor die de hele zaal meerdere malen aan het schateren kreeg :D

IMDB heeft nog geen rating Maar van mij krijg hij toch wel een dikke 8
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_108002700
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:30 schreef jpg97 het volgende:
Galaxy Quest

[ afbeelding ]

Hilarische film met een super cast ( Alan Rickman, Tim Allen en Sigourny Weaver zetten hun rollen subliem neer ).

Erg herkenbaar voor Star-Trek fans, en Star-Trek haters alike.

Super aanrader voor iedereen die fan is van het Sci-Fi genre.

Ik geef hem een 8,5
Galaxy Quest _O_
Three Amigos in space! :+
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:00:05 #196
8369 speknek
Another day another slay
pi_108002907
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:52 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Galaxy Quest _O_
Three Amigos in space! :+
"But I want you to know that I'm not a complete brain case, okay? I understand completely that it's just a TV show. I know there's no beryllium sphere..." --"It's all real" --"Oh my god, I knew it!"
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_108005825
Erin Brockovich
Redelijke film, wel met een sterke vertolking van Julia Roberts. Wat ik goed vond is dat de film niet helemaal verzandde in Amerikaanse heldenverering. Erin is soms bloedirritant tegen anderen, agressief en maakt soms twijfelachtige keuzes. Verder is het een nogal Amerikaans sentiment: kleine David neemt het op tegen Goliath en moet offers maken om te overwinnen. Je ziet het in menig rechtbankthriller, en ook in dit opzicht is de film niet heel bijzonder. Regie is wel goed, en zoals gezegd draagt Julia Roberts de film. Aaron Eckhart vond ik ook goed, een nogal andere rol dan we van hem gewend zijn (biker met een gouden hart in tegenstelling tot glad(geschoren) politiek persoon/aanklager/advocaat). een 7,0.

Cowboys & Aliens
Space sci-fi en Western. Ook al zijn de genres op sommige vlakken wel te vergelijken (eenzaamheid, woeste omgeving waarin het moeilijk overleven is etc), heb ik de combinatie nooit heel aantrekkelijk gevonden. Tot ik Firefly ontdekte. Een machtige serie, die, ook al heeft ie maar kort mogen bestaan, erin slaagde de twee genres tot een sterk geheel te smeden. Serenity was een goede toevoeging aan die serie. Misschien dat ik daarom zo teleurgesteld ben in Cowboys & Aliens. Het is geen slechte film in de strikte zin van het woord. Het ziet er allemaal netjes uit, de vertolkingen zijn niet slecht. Maar het voelt allemaal een beetje... geforceerd. Als mix van stijlen vind ik de film niet geslaagd, en ondanks een aantal actiescenes, weet de film nergens te impneren.
Een 5,5.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_108006100
Happy Feet 2

De animatie ziet er weer goed uit.
Prachtige beelden van de sneeuw en ijsvlaktes en ook de school kril zag er geweldig uit.
Maar dan het verhaal. Het kon me niet echt boeien.
De humor vond ik ook niet zo geweldig, veel te slap. De grappige stukjes moeten vooral komen van het zijverhaaltje van Will en Bill Krill (gejat van Ice Age's Scrat)
Daarnaast is deel 2 nog meer een soort van musical geworden tov deel 1.
Niet mijn ding.
Every living creature on earth dies alone
pi_108009388
Warrior [2011]
Na de trailer werd ik er niet echt enthousiast van maar wat een film _O_ Zeker 1 van mijn favoriete films van het jaar. Naast goede gevechten een cliche verhaal maar de acteerprestaties verbloemen dat compleet _O_ De drie hoofdrolspelers maken van deze film zeker 1 die ik lang zal onthouden. Het feit dat mijn enige broertje ook MMA doet geeft nog een extra lading aan de film. Keek de film samen met mijn broertje en had toch een paar momenten dat ik mezelf tegen moest houden om niet emotioneel te worden.

9/10
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:18:35 #200
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_108010369
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:00 schreef speknek het volgende:

[..]

"But I want you to know that I'm not a complete brain case, okay? I understand completely that it's just a TV show. I know there's no beryllium sphere..." --"It's all real" --"Oh my god, I knew it!"
Hahahaha dat was Justin Long XD
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_108013145
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:41 schreef Falco het volgende:
The Chronicles of Riddick
Laagvliegertje dit . Een simpel on-the-run-verhaaltje wordt opgesmukt door een hele hoop quasi-stijlvolle CGI-decors. Van Vin Diesel hoef je ook niks te verwachten, dus dan blijft er maar bitter weinig over. Van een film die gelikt over wil komen, verwacht je overigens niet dat de SFX van wisselende kwaliteit waren. Cijfer: 5
Pitch Black, de voorganger, daar in tegen is een zeer degelijke Sci-Fi. Zeker aan te raden.
pi_108015443
Van de week 2 films op bluray gezien:

The Thin Red Line

Een film die de slag om Guadalcanal in 1942 erg mooi en dramatisch in beeld brengt. De sfeer in deze film is uitstekend, door onder andere de prachtige beelden en rustige opbouw. Minpuntje: de af en toe veel te sentimentele en overbodige voice-overs.

8

Dances with Wolves

Ook een film met een heerlijke sfeer. Tijdens de Amerikaanse burgeroorlog vertrekt een Amerikaanse soldaat naar een post in het westen, waar nog volop indianen leven. Die indianen moeten in het begin niets van hem weten, maar daar zal verandering in komen.. De interacties tussen 'de Amerikaan' en de indianen zijn erg mooi in beeld gebracht. Wel is het verhaal wat simpel en af en toe langdradig, maar gelukkig werd dit nergens echt storend.

8
pi_108017431
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:56 schreef Chuck_Norris het volgende:
Warrior [2011]
Na de trailer werd ik er niet echt enthousiast van maar wat een film _O_ Zeker 1 van mijn favoriete films van het jaar. Naast goede gevechten een cliche verhaal maar de acteerprestaties verbloemen dat compleet _O_ De drie hoofdrolspelers maken van deze film zeker 1 die ik lang zal onthouden. Het feit dat mijn enige broertje ook MMA doet geeft nog een extra lading aan de film. Keek de film samen met mijn broertje en had toch een paar momenten dat ik mezelf tegen moest houden om niet emotioneel te worden.

9/10
Scene dat Nick Nolte op hotelkamer in huilen uitbarst.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_108019981
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:42 schreef Mike het volgende:

[..]

Een van de eerste films die ik ooit halverwege uit heb gezet.
pi_108020893
Man On A Ledge

As a police psychologist tries to talk down an ex-con who is threatening to jump from a Manhattan hotel rooftop, but what is he really doing up there?

Vermakelijk filmpje. Wel wat plotholes hier en daar en het acteerwerk had op sommige punten beter gekund, maar de setting is origineel en het geheel kijkt lekker weg. De personages zijn daarnaast redelijk goed uitgewerkt. Leuk om een keer gezien te hebben dus.

Ik zou je overigens aanraden om niet de trailer te kijken of te veel te lezen, want vrijwel overal wordt een deel van het plot verraden en het is denk ik leuker als je niet weet waar de rest van de film over gaat. :)
pi_108020967
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 20:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Man On A Ledge

[ afbeelding ]

As a police psychologist tries to talk down an ex-con who is threatening to jump from a Manhattan hotel rooftop, but what is he really doing up there?

Vermakelijk filmpje. Wel wat plotholes hier en daar en het acteerwerk had op sommige punten beter gekund, maar de setting is origineel en het geheel kijkt lekker weg. De personages zijn daarnaast redelijk goed uitgewerkt. Leuk om een keer gezien te hebben dus.

Ik zou je overigens aanraden om niet de trailer te kijken of te veel te lezen, want vrijwel overal wordt een deel van het plot verraden en het is denk ik leuker als je niet weet waar de rest van de film over gaat. :)
Goed om te lezen dat het origineel is. _O_
pi_108026373
Sherlock Holmes (2009)

Tsja. Deze stond al een tijdje op m'n watchlist, en na de BBC-serie te hebben gezien werd het tijd. Het had zo goed kunnen zijn... Robert Downey Jr. is een leuke Holmes, Jude Law een aardige Watson. Onderling lijken ze erg veel lol te hebben, ook in samen gegeven interviews dus qua chemie zat het goed. Waarom ze echter voor dít verhaal zijn gegaan is me compleet onduidelijk. Te veel onzin, warrig gebracht, en weinig échte Sherlockmomenten. Oh, en voor een film uit 2009 was de CGI en het greenscreengebruik verbazingwekkend slecht. Het was een vermakelijke film, daar niet van, maar had veel beter gekund.

IMDb: 7.5
Ik: 7
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:45:16 #208
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_108028755
The Descendants
Mooi drama waarin Matt King (George Clooney) de zorg voor z`n twee dochters op zich moet nemen nadat z`n vrouw in een coma is geraakt na een ongeluk. Terwijl hij dat voorheen in geen jaren heeft gedaan komt nu alles op hem terecht...
Een redelijk sterke film met een verhaal waarvan we de basis al vaker hebben gezien. Wat deze echter boven de middelmaat doet uitsteken is een ontzettend goede rol van George Clooney en de strakke regie van Alexander Payne. Hij houdt goed de controle over het geheel en laat het niet verzanden in sentimenteel geneuzel, iets dat het wel heel makkelijk had kunnen worden.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Timo20 op 15-02-2012 23:12:19 ]
pi_108045814
Journey 2: The Mysterious Island

Sean (Josh Hutcherson) breekt in op een satellietontvanger om een boodschap te ontvangen van zijn grootvader (Michael Caine), die 2 jaar geleden op mysterieuze wijze is verdwenen toen hij op zoek was naar een eiland. Met de ongevraagde hulp van zijn stiefvader Hank (Dwayne Johnson), waar hij het slecht mee kan vinden, ontcijfert hij de code en ontdekt dat zijn grootvader echt dat eiland heeft gevonden en daar nu leeft. Ze gaan op zoek naar dat eiland, dat hetzelfde eiland blijkt te zijn in de klassiekers Gulliver's Travels, Mysterious Island en Treasure Island, en krijgen daarbij hulp van de helicopterpiloot Gabato (Luis Guzmán) en zijn dochter Kailani (Vanessa Hudgens).

Ze vinden de grootvader, en na wat interne strubbelingen komen ze erachter dat het waterpeil stijgt en dat ze dus zo gauw mogelijk weg moeten komen. Dus gaan ze op zoek naar de Nautilus, het schip van Kapitein Nemo.

Mijn mening:
Saaie, voorspelbare film vol cliche's. Het wordt nooit echt spannend, en elk character heeft zijn eigen rol, wat duidelijk te merken is. Tijdens hun avonturen groeien Sean en Hank dichter naar elkaar toe, en Sean en Kailani lijken ook steeds meer tot elkaar aangetrokken. Het einde van de film is een typische Hollywoodeinde. En de film is 3D. dus het ziet er wel wat mooi uit.
Children of the night. What music they make.
pi_108045843
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:22 schreef FUUUU het volgende:

[..]

Pitch Black, de voorganger, daar in tegen is een zeer degelijke Sci-Fi. Zeker aan te raden.
Eens.
Children of the night. What music they make.
  donderdag 16 februari 2012 @ 16:30:51 #211
286575 Roces18
Chef de party
pi_108048060
Anonymous

Een film van Ronald Emmerich, die zich baseert op de theorie dat Shakespeare niet kon schrijven, maar dat al zijn werk afkomstig was van de graaf van Oxford, die niet zijn naam op toneelstukken kon zetten aangezien hij een reputatie had hoog te houden. Dankzij een verschrikkelijk slecht script raak je sowieso de eerste half uur de weg kwijt door constante flashbacks en flashforwards waar niet eens in wordt uitgelegd wie nou eigenlijk wie is en aan wie precies familie van elkaar is. En dat is al zeker geen goede basis om op te beginnen, bovendien lijkt iedereen ook nog eens op elkaar wat natuurlijk al helemaal niet helpt. Ook is David Thewlis een absolute mis-cast doordat hij de hele tijd mij in ieder geval doet denken aan Remus Lupin uit Harry Potter :') De film duurt ongelooflijk lang met ruim 2 uur, waar er nergens to-the-point gekomen wordt en we alleen maar stukken van Shakespeare zien die naar mijn mening niet eens de beste waren met als resultaat het toppunt van saaiheid. Met de verwachting een goede film te zien, ben ik teleurgesteld en raad ik hem ook flink af!
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:36:11 #212
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_108062929
Rundskop
De Belgische Oscar genomineerde van dit jaar. Een veeboer wordt benaderd om een handeltje te sluiten met een handelaar. Hij raakt verwikkelt in de zaken van de hormonen mafia en door een ontmoeting tijdens de zaken onderhandelingen komen de herinneringen aan een ernstig incident in zijn jeugd weer boven drijven.
Een film die kan rekenen op een geweldig scenario waarin heden en verleden en zaken en privé op ingenieuze wijze worden samen gevoegd en één sluitend verhaal vormen. Een film ook die veel drijft op sfeer.
Matthias Schoenaerts zet in de rol van de veeboer een fantastische performance neer en draagt de film probleemloos.
Persoonlijk denk ik niet dat ie de Oscar zal gaan winnen maar het feit dat ie wel is genomineerd geeft dit prachtwerk de eer die het zonder meer verdiend.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_108063988
Footloose

Vond het een leuke film. Ik hou altijd wel van dansfilms (behalve Body Language :') ) Leuke muziek, goed gedanst, goed geacteerd en ook nog redelijk wat humor erin. Voor iedereen die van dansfilms houdt, is dit een aanrader :)

Imdb : 5.2/10
Ik : 8.0/10
pi_108064306
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:56 schreef loezzzje het volgende:
Footloose

[ afbeelding ]

Vond het een leuke film. Ik hou altijd wel van dansfilms (behalve Body Language :') ) Leuke muziek, goed gedanst, goed geacteerd en ook nog redelijk wat humor erin. Voor iedereen die van dansfilms houdt, is dit een aanrader :)

Imdb : 5.2/10
Ik : 8.0/10
Die heb ik ook net gekeken haha, ik vond het ook wel een leuke film. De muziek die erin zat was leuk, vooral de titelsong Footloose en Holding Out For A Hero, en nou ja, het verhaal was natuurlijk niet om over naar huis te schrijven, maar dat had ik ook niet verwacht. Plus, ik betrapte mezelf soms wel op een glimlach :D

6.0/10
pi_108064555
Ja het verhaal was redelijk voorspelbaar ja :P
pi_108064616
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:08 schreef loezzzje het volgende:
Ja het verhaal was redelijk voorspelbaar ja :P
Ik vond die chick trouwens echt zo'n sloerie :') en die jurk die ze bij dat laatste feest aan had, mijn god :') maar goed, dat maakt verder ook niet :P
pi_108064679
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:10 schreef Sooph het volgende:

[..]

Ik vond die chick trouwens echt zo'n sloerie :') en die jurk die ze bij dat laatste feest aan had, mijn god :') maar goed, dat maakt verder ook niet :P
Nou idd zeg :P En die jongen deed me steeds aan Bruno Mars denken maar dan blank _O- Ik denk dat het door zijn haar en kleren kwam :P
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:18:50 #218
179534 Waaghals
pi_108064962
Altijd weer die remakes :(
pi_108065757
J Edgar (2011)

De kijker volgt het leven van Edgar J. Hoover, de niet onomstreden oprichter van de FBI

ja best een vermakelijke film :Y, goed gespeeld door di caprio..

The Muppets (2011)

de muppets moeten hun theater terug zien te krijgen van een of andere snode oliebaron..

ja.. het verhaal is wel wat voor de muppets... het was ook zeker een leuke film, en toch heb ik liever kortere sketches met de muppets.... vind ik een hele film wel erg lang..
maar ondanks dat: errug leuke film :Y
  vrijdag 17 februari 2012 @ 00:32:21 #220
336619 Bloodspike
There Can Be Only One!
pi_108067382

Gisteren gezien, en.....ik vond er niet zo heel veel aan, was langdradig, zaten maar een paar stukjes in die ik eventjes dacht van hey gaat het nu eindelijk beginnen, en dan toch weer niet.
Ze maken je heel erg lekker in de trailer en je krijgt niks, nee geef mij dan maar een koude douche in de winter.

Ik geef deze film een cijfer 4
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:40:10 #221
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108069965
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:30 schreef Roces18 het volgende:
Anonymous
[ afbeelding ]

Een film van Ronald Emmerich, die zich baseert op de theorie dat Shakespeare niet kon schrijven, maar dat al zijn werk afkomstig was van de graaf van Oxford, die niet zijn naam op toneelstukken kon zetten aangezien hij een reputatie had hoog te houden. Dankzij een verschrikkelijk slecht script raak je sowieso de eerste half uur de weg kwijt door constante flashbacks en flashforwards waar niet eens in wordt uitgelegd wie nou eigenlijk wie is en aan wie precies familie van elkaar is. En dat is al zeker geen goede basis om op te beginnen, bovendien lijkt iedereen ook nog eens op elkaar wat natuurlijk al helemaal niet helpt. Ook is David Thewlis een absolute mis-cast doordat hij de hele tijd mij in ieder geval doet denken aan Remus Lupin uit Harry Potter :') De film duurt ongelooflijk lang met ruim 2 uur, waar er nergens to-the-point gekomen wordt en we alleen maar stukken van Shakespeare zien die naar mijn mening niet eens de beste waren met als resultaat het toppunt van saaiheid. Met de verwachting een goede film te zien, ben ik teleurgesteld en raad ik hem ook flink af!
Dit is de enige film waarbij ik ooit ben weggelopen in de bioscoop. Wat een prutswerk zeg. :') Ik dacht eerst nog: is dit komisch bedoeld? Maar het was blijkbaar een serieus bedoeld kostuumdrama.....hoog (onbedoeld) Monty Python-gehalte. ;)
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:41:53 #222
179534 Waaghals
pi_108069985
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 08:40 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Dit is de enige film waarbij ik ooit ben weggelopen in de bioscoop. Wat een prutswerk zeg. :') Ik dacht eerst nog: is dit komisch bedoeld? Maar het was blijkbaar een serieus bedoeld kostuumdrama.....hoog (onbedoeld) Monty Python-gehalte. ;)
Een Emmerich film dan weet je toch al genoeg.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:52:18 #223
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108070110
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 08:41 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Een Emmerich film dan weet je toch al genoeg.
Eigenlijk wel ..... maar ik wilde het toch proberen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:57:12 #224
8369 speknek
Another day another slay
pi_108070171
Correctie: een Emmerich film waarin hij niet het witte huis opblaast, dan weet je genoeg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_108070789
Je kan lullen over Emmerich wat je wil, maar die vent weet wel hoe die vernietiging en chaos prachtig in beeld brengt. Jammer alleen dat alle andere aspecten van zijn films zo falen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  vrijdag 17 februari 2012 @ 10:09:21 #226
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108071570
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:33 schreef HostiMeister het volgende:
Je kan lullen over Emmerich wat je wil, maar die vent weet wel hoe die vernietiging en chaos prachtig in beeld brengt. Jammer alleen dat alle andere aspecten van zijn films zo falen.
Ja, maar er viel weinig op te blazen in Anonymous, dus bleef alleen de slechte, lege schelp over. ;)
  vrijdag 17 februari 2012 @ 20:26:09 #227
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_108094173
Samen met m`n vriendin een Disney middagje gehouden:

Snow White And The Seven Dwarfs
Inmiddels al ontelbaar vaak gezien en het blijft één van m`n favoriete Disney klassiekers. Dit keer hebben we de Nederlandse versie gekeken en ik moet eerlijk bekennen dat ik de nasynchronisatie best goed te doen vond.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

Pinocchio
Aw, Pinocchio: heerlijk!! ook hier hebben we Nederlandse vertaling gezien en ook die was goed gedaan, iets wat ik niet direct had verwacht. Heb toch weer van genoten.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_108096238
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:37 schreef mschol het volgende:
J Edgar (2011)

De kijker volgt het leven van Edgar J. Hoover, de niet onomstreden oprichter van de FBI

ja best een vermakelijke film :Y, goed gespeeld door di caprio..

The Muppets (2011)

de muppets moeten hun theater terug zien te krijgen van een of andere snode oliebaron..

ja.. het verhaal is wel wat voor de muppets... het was ook zeker een leuke film, en toch heb ik liever kortere sketches met de muppets.... vind ik een hele film wel erg lang..
maar ondanks dat: errug leuke film :Y
is j edgar nou vooral een praat film of zit er ookactie in zeg maar?
pi_108102786
Contraband

geregisseerd door Baltasar Kormákur
met Mark Wahlberg, Kate Beckinsale en Ben Foster

Chris Farraday (Wahlberg) heeft zijn criminele verleden reeds lang achter zich gelaten, maar wanneer zijn zwager Andy (Caleb Landry Jones) een drugsdeal voor zijn meedogenloze baas Tim Briggs (Ribisi) verknoeit, wordt Chris gedwongen om opnieuw te doen wat hij het beste kan – smokkelwaar vervoeren – om de schuld van Andy af te lossen. Chris is een legendarische smokkelaar en hij verzamelt met de hulp van zijn best vriend Sebastian (Ben Foster) al gauw een crew rondom zich, voor een allerlaatste reis naar Panama en terug, in de hoop met een paar miljoen vervalste dollarbiljetten terug te keren. De zaken draaien echter verkeerd uit en Chris zal al z’n vaardigheden moeten aanwenden om uit de handen te blijven van de gewelddadige drugsdealers, politie en huurmoordenaars, vooraleer zijn vrouw Kate (Beckinsale) en kinderen het doelwit worden.

Best leuke actie film, hij blinkt nergens echt in uit (wat op zich jammer is als je kijkt wie er in speeld had er toch meer ingezeten/van verwacht).
maar tis gewoon een lekkere snelle actie film die vermaakt van het begin tot het eind.
6.5 gewoon leuk een x te zien
pi_108108212
Remember me (2010)

Gandhi once said that whatever you do in life will be insignificant,
but it is very important that you do it.

Tyler, gespeeld door Robert Pattinson, raakt op een avond verzeild in een knokpartij. Hij krijgt daarbij ruzie met een politieagent (Chris Cooper) en moet een nacht in de cel doorbrengen. Als blijkt dat de verantwoordelijke agent een dochter heeft, wordt Tyler gepushed door zijn vriend en huisgenoot Aidan om wraak te nemen, door haar te versieren.

Het is een romantisch drama die diepgaander is dan dat je op basis van deze beschrijving zou denken. Mede door de slechte relatie van Tyler met zijn vader en de tragedies die hij en andere personages in de film te verwerken hebben gehad, overstijgt het de standaard boy meets girl clichés. Hoewel het voorspelbaar is dat de voorwendselen waaronder Tyler het meisje versiert, zullen uitkomen, maakt dat niet uit. Want deze film draait om meer dan dat. De personages en de dialoog voelen erg realistisch aan. De film opent al sterk, met een heftige scene. Daarna worden de hoofdpersonen verder uitgediept, zowel hun goede als slechte eigenschappen. Dit maakt het geheel extra meeslepend.

En uit deze film blijkt dat Robert meer kan dan de vampier spelen. Dit is de beste rol die ik tot nu toe van hem heb gezien, een die hij zeker aan kan. Hij was echt Tyler, niet de standaard mooie jongen zoals gewoonlijk. Zijn zusje Caroline zal je hart stelen, in zoverre dat je zou willen dat je de film binnen kon dringen en haar in je armen kan sluiten door het onrecht wat haar wordt aangedaan. Ik was zwaar overrompeld.

De soms wat donkere beelden waren een minpuntje en bepaalde scene's had ik iets anders gedaan. Desondanks is het is wat mij betreft zeker een aanrader, al was het maar voor dat ene moment waarvan je denkt dat je het ziet aankomen, maar die waarschijnlijk toch anders uitpakt dan je had gedacht.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 08:51:53 #231
286575 Roces18
Chef de party
pi_108109169
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:04 schreef casper019 het volgende:

[..]

is j edgar nou vooral een praat film of zit er ookactie in zeg maar?
een praatfilm
  zaterdag 18 februari 2012 @ 09:31:19 #232
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_108109478
The Hunter (2010)

Waarom ik er 2010 achter zet? Omdat er blijkbaar verschillende films zijn die The Hunter heten: 1980,2010 en 2011. Ik kreeg de tip van een collega om The Hunter te kijken, maar ik wist niet welke versie. Ik schat zomaar in dat het niet deze versie uit 2010 was, uit het Midden Oosten. Een zeer, zeer trage film over een man die uit de gevangenis komt, kort daarna zijn vrouw en kind kwijtraakt en dan wraak neemt door 2 politieagenten neer te schieten. Het lijkt aardig, maar zo snel als je dit leest had het ook verteld kunnen worden. Echter dit alles duurt anderhalf uur. En verder gebeurt er ook NIETS anders in de film. Nee, duidelijk weinig bijzonders.

Ik zal nu wel schelden voor de filmcritici, want blijkbaar is Rafi Pitts heel wat. Tenminste, in filmhuisland en alles daaromheen. Maar dan hoor ik graag wat er zo bijzonder aan deze film zou moeten zijn, want ik zie het niet. Misschien dat films uit het Midden Oosten bijzonder zijn en daardoor meteen +2 in cijfers/reviews krijgen, maar anders zou ik het niet weten.
Een 4,5

The Three Musketeers
Bah wat een rampenfilm. Slecht geacteerd, slecht verhaal, slecht uitgevoerd. Duidelijk neppe achtergronden. Ik heb hier gewoon geen woorden voor. Men wil de film doen lijken op Sherlock Holmes bv (zelfde stijl etc) maar men haalt het gewoon nul komma nul..

Dat was weer een goede filmavond: een 4
  zaterdag 18 februari 2012 @ 09:50:58 #233
179534 Waaghals
pi_108109634
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Remember me (2010)

[ afbeelding ]

Gandhi once said that whatever you do in life will be insignificant,
but it is very important that you do it.

Tyler, gespeeld door Robert Pattinson, raakt op een avond verzeild in een knokpartij. Hij krijgt daarbij ruzie met een politieagent (Chris Cooper) en moet een nacht in de cel doorbrengen. Als blijkt dat de verantwoordelijke agent een dochter heeft, wordt Tyler gepushed door zijn vriend en huisgenoot Aidan om wraak te nemen, door haar te versieren.

Het is een romantisch drama die diepgaander is dan dat je op basis van deze beschrijving zou denken. Mede door de slechte relatie van Tyler met zijn vader en de tragedies die hij en andere personages in de film te verwerken hebben gehad, overstijgt het de standaard boy meets girl clichés. Hoewel het voorspelbaar is dat de voorwendselen waaronder Tyler het meisje versiert, zullen uitkomen, maakt dat niet uit. Want deze film draait om meer dan dat. De personages en de dialoog voelen erg realistisch aan. De film opent al sterk, met een heftige scene. Daarna worden de hoofdpersonen verder uitgediept, zowel hun goede als slechte eigenschappen. Dit maakt het geheel extra meeslepend.

En uit deze film blijkt dat Robert meer kan dan de vampier spelen. Dit is de beste rol die ik tot nu toe van hem heb gezien, een die hij zeker aan kan. Hij was echt Tyler, niet de standaard mooie jongen zoals gewoonlijk. Zijn zusje Caroline zal je hart stelen, in zoverre dat je zou willen dat je de film binnen kon dringen en haar in je armen kan sluiten door het onrecht wat haar wordt aangedaan. Ik was zwaar overrompeld.

De soms wat donkere beelden waren een minpuntje en bepaalde scene's had ik iets anders gedaan. Desondanks is het is wat mij betreft zeker een aanrader, al was het maar voor dat ene moment waarvan je denkt dat je het ziet aankomen, maar die waarschijnlijk toch anders uitpakt dan je had gedacht.
Het einde van de film vind ik zo'n goedkope gimmick.
Volgens mij heeft de schrijver eerst die gimmick bedacht en is daarna een verhaal erbij gaan verzinnen.
Vond de film best aardig tot dan, maar het einde verknalde het voor mij.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 10:43:29 #234
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_108110317
The Dead 2010

Een man rijdt door zombie-infested Afrika. Negroīde zombies dus. Hij komt een andere man tegen en samen rijden ze ergens naartoe. Soms schieten ze er eentje neer, soms rijden ze er eentje omver. Meer valt hier qua synopsis echt niet over te vertellen...

IMDB: 5,9
Ik: 5,5

Retreat 2011

Een koppel wil er even tussenuit en trekt zich terug op een onbewoond eiland. Plots duikt er een man op die zegt dat er een outbreak is van een dodelijk virus.

Psychologische thriller die een beetje tempo mist. 'Bad guy' Cillian Murphy vond ik wel sterk.

IMDB: 5.7
Ik: 6
Jusqu'ici tout va bien
pi_108114034
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:50 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de schrijver eerst die gimmick bedacht en is daarna een verhaal erbij gaan verzinnen.
Ik vond het mooi, zeker na het zien van de making of en de motivatie erachter. Niks goedkoops aan.
pi_108114552
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:50 schreef Waaghals het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door DigitalGirl op 18-02-2012 13:59:54 ]
Drama means nothing, it's part of the game.
pi_108115267
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:33 schreef DigitalGirl het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien handiger om het in een spoiler te doen, voor de mensen die m nog moeten zien.
pi_108125163
the shutter island

Net gekeken.
Het mooie van de film was dat ik helemaal beet genomen werd als kijker.
De wending die het slot neemt had ik al een klein beetje voorspeld, maar niet alles voorspeld.

imdb geeft een 8
Ik geef ook een 8.

Het kijken waard dus :)
Twiddel
  zaterdag 18 februari 2012 @ 23:43:23 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_108134402
Melancholia

Kirsten Dunst is een kutwijf, dan gaat iedereen dood. Het is wel mooi in beeld gebracht, dat wel, en de acteerprestaties zijn ook prima in orde. Er is alleen geen substance onder de style en als je niet om de karakters geeft heeft het einde ook weinig impact. Er zitten wat aardige ideeen in, maar als de film tien minuten had geduurd in plaats van twee uur en tien minuten, had het niets aan kracht ingeboet.

Doch, vanwege de mooie plaatjes verpest het je avond niet, en daarom een 6,5.
pi_108137052
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 23:43 schreef speknek het volgende:
Melancholia

Kirsten Dunst is een kutwijf, dan gaat iedereen dood. Het is wel mooi in beeld gebracht, dat wel, en de acteerprestaties zijn ook prima in orde. Er is alleen geen substance onder de style en als je niet om de karakters geeft heeft het einde ook weinig impact. Er zitten wat aardige ideeen in, maar als de film tien minuten had geduurd in plaats van twee uur en tien minuten, had het niets aan kracht ingeboet.

Doch, vanwege de mooie plaatjes verpest het je avond niet, en daarom een 6,5.
Grappig dat meningen zo verschillen over deze film. Ik vond hem juist erg goed. Vooral omdat je in het eerste deel niets snapt van bepaalde gedragingen maar die heel begrijpelijk en invoelbaar werden naargelang de film vorderde. Dit was wel een film die me bijbleef.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')