Net zoals de laatste Robin Hood.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:25 schreef kevin_ het volgende:
The Three Musketier is ook wel een ontiegelijk slechte film hoor. Maar ik begrijp het wel als mensen de film vermakelijk vinden. Iedereen is anders.
Ik heb een tijdje geleden een aflevering gezien (met die taxichauffeur als slechterik), en dat is me goed bevallen. Ik wil binnenkort de andere afleveringen ook zien.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, normaal vind ik TV-series niet noemenswaardig, maar ik heb vorige week seizoen 1 en 2 van Sherlock gezien. In totaal zijn het 7 afleveringen van elk anderhalf uur, dus bijna op zichzelf staande films. Het is goed mogelijk dat het één van de beste series is die ik ooit heb gezien, en zeker het melden waard. In feite zijn het verfilmingen van de klassieke Holmes boeken van Arthur Conan Doyle, maar dan gesitueerd in het huidige Londen. Geen tophats en telegrams, maar Google en iPhones, en dat werkt fantastisch. De boeken draaiden immers om de deductievermogens van Holmes, waarbij het tijdperk waarin het zich afspeelt weinig verschil maakt. Het samenspel tussen Holmes en Watson, en de manier waarop Cumberbatch en Freeman (O+.) dat spelen is geweldig. Absolute aanrader! Jammer dat ivm Freemans rol in The Hobbit de boel wat zal vertragen, maar de hoop is dat er meer afleveringen komen.
idd iedereen is anders. Daarom vind ik het zo jammer dat er hier meer en meer gediscuseerd word wat ieder zijn smaak zou -moeten- zijn. ik gebruik film topics zoals fok! om ideeen op te doen voor andere films maar op het moment moet ik steeds verder terug in de topics om juiste reviews te kunnen lezenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:25 schreef kevin_ het volgende:
The Three Musketier is ook wel een ontiegelijk slechte film hoor. Maar ik begrijp het wel als mensen de film vermakelijk vinden. Iedereen is anders.
Kan je aanraden om The three muskiteers uit '93 te kijken. Die vond ik eerlijk gezegd veel toffer. Betere uitwerking van de personages en het verhaal is logischer...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:06 schreef McWurth het volgende:
[..]
idd iedereen is anders. Daarom vind ik het zo jammer dat er hier meer en meer gediscuseerd word wat ieder zijn smaak zou -moeten- zijn. ik gebruik film topics zoals fok! om ideeen op te doen voor andere films maar op het moment moet ik steeds verder terug in de topics om juiste reviews te kunnen lezenbest wel jammer.
the three musketeers: supergoed is die ook weer niet maar ook niet superslecht, heb me er die anderhalf uur prima mee vermaakt voor een vrijdag avond filmpje voor het slapen gaan.
Dat altijd "mijn mening is de beste" opdring complex van sommigen hierquote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat ongelofelijke minderwaardigheidscomplex van sommigen hier
maar als ik je goed begrijp is the good girl dus wel een aanrader? vind de omschrijving van de film wel erg leuk klinken!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:34 schreef -Strawberry- het volgende:
The Good Girl (2002)
[ afbeelding ]
Met in de hoofdrol Jennifer Aniston als Justine en een jonge Jake Gyllenhaal () als Holden.
Justine is een depressieve vrouw en voelt zich gevangen in haar huwelijk. Tijdens een routine werkdag in de supermarkt komt er een nieuwe, niet zo sociale jongen werken. Hij noemt zichzelf Holden. De twee hebben onmiddellijk een klik, omdat ze elkaar denken te begrijpen, en beginnen een affaire.
Een redelijk goed psychologisch drama, met name door de sfeer gedurende de hele film en de acteerprestatie van Jake Gyllenhaal, die de mentale staat van Holden uitstekend weet vast te leggen (at best a boy, at worst a demon). Geen verrassing dat deze rol voor hem kwam na Donnie Darko. Wat ik jammer vond is dat Justine (Jennifer Aniston) gedurende film nogal twijfelachtige keuzes maakt. Daardoor is het plot niet te allen tijde geloofwaardig. Maar wellicht onder het mom van depressie valt het beter te rechtvaardigen waarom ze bepaalde dingen doet. De komische stukjes zijn grotendeels afkomstig van Zooey Deschanel, die een leuke bijrol heeft. En ik ben nu toch wel heel benieuwd naar het boek Catcher in the Rye, waar veelvuldig naar wordt verwezen in de film.![]()
Office Space (1999)
[ afbeelding ]
Comedy over een groep werknemers die een hekel hebben aan hun baan en besluiten te rebelleren.
Film begint redelijk sterk, maar ik had 'm toch grappiger verwacht. Satire kan ik meestal goed waarderen. Wat met name de film niet ten goede kwam is dat grappen, hoewel goed, regelmatig in herhaling vielen. Op een gegeven moment heb je het allemaal wel gezien. Dat flutverhaaltje met Jennifer Aniston begreep ik ook niet helemaal. Misschien als de hoofdpersoon wat minder sloom was (hoewel deels door de hypnose, wat ook te lang gerekt werd naar mijn mening), zou het geheel wat minder traag aanvoelen. De verschrikkelijke baas was daarentegen goed gecast, haalde echt het bloed onder mijn nagels gedaan. En Milton.Dus niet helemaal een overrated, er zaten best aardige dingen in.
Ja, ik vond het geen slechte film. Had in bepaalde opzichten beter gekund, maar als de omschrijving je aanspreekt en je houdt wel een beetje van een donker sfeertje, dan zou ik 'm gewoon gaan kijken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:45 schreef casper019 het volgende:
[..]
maar als ik je goed begrijp is the good girl dus wel een aanrader? vind de omschrijving van de film wel erg leuk klinken!
Die moet je gaan lezen. Ik was een jaar of 14 toen ik het las maar wel een van de beste boeken die ik heb gelezen. Heb de film niet gezien, maar aan je beschrijving te zien is het inderdaad een boek dat goed in het thema past.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:34 schreef -Strawberry- het volgende:
The Good Girl (2002)
[ afbeelding ]
Met in de hoofdrol Jennifer Aniston als Justine en een jonge Jake Gyllenhaal () als Holden.
Justine is een depressieve vrouw en voelt zich gevangen in haar huwelijk. Tijdens een routine werkdag in de supermarkt komt er een nieuwe, niet zo sociale jongen werken. Hij noemt zichzelf Holden. De twee hebben onmiddellijk een klik, omdat ze elkaar denken te begrijpen, en beginnen een affaire.
Een redelijk goed psychologisch drama, met name door de sfeer gedurende de hele film en de acteerprestatie van Jake Gyllenhaal, die de mentale staat van Holden uitstekend weet vast te leggen (at best a boy, at worst a demon). Geen verrassing dat deze rol voor hem kwam na Donnie Darko. Wat ik jammer vond is dat Justine (Jennifer Aniston) gedurende film nogal twijfelachtige keuzes maakt. Daardoor is het plot niet te allen tijde geloofwaardig. Maar wellicht onder het mom van depressie valt het beter te rechtvaardigen waarom ze bepaalde dingen doet. De komische stukjes zijn grotendeels afkomstig van Zooey Deschanel, die een leuke bijrol heeft. En ik ben nu toch wel heel benieuwd naar het boek Catcher in the Rye, waar veelvuldig naar wordt verwezen in de film.![]()
Ik heb m gisteren gezien, en ik vond m geweldig. Zelfs een van de beste films die ik in mijn leven heb gezien, ik had tot de laatste momenten niet door waar het naar toe ging. Heerlijkquote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Ha, de verfilming van The Girl With the Dragon Tattoo was Fincher op het lijf geschreven. Gelukkig had ik de Zweedse versie niet (geheel) gezien dus hoef me niet druk te maken om welke versie nou beter is. Duidelijk is in ieder geval wel dat Fincher hier wmb trots op mag wezen. De hoofdrolspelers, de spanningsboog, de kat, de soundtrack (Trent Reznor); alles was wat het moest zijn. Dit had een simpele Hollywood-actie-thriller kunnen worden met veel gore beelden van de moorden, luide herrie achter achtervolgingsscènes en meer van dat soort onzin, maar is veel subtieler gebleven, wat de spanning alleen maar ten goede kwam.
IMDb: 8.1
Ik: 8.0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 7.8
Jodaeiye Nader az Simin (A Separation) (2011, Iran, Asghar Farhadi)
Uitstekend drama die een ingewikkelde dramatische situaties belicht en daarbij empathie heeft voor de verschillende menselijke kanten van de complexe situatie zonder oordelend te worden.
Ontzettend sterk geacteerd. En geregisseerd op een manier alsof het niet geregisseerd is.
cijfer: 8.5
quote:Op zondag 12 februari 2012 13:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
50/50 (2011, VS, Jonathan Levine)
Bij deze film moest ik soms hard oplachen en dan weer een traantje wegpinken. Geslaagde combi van humor en drama dus. Jammer alleenGisteren ook 50/50 gezien, leuke film en orginieel om een humor film te maken over een serieus triest onderwerp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 7.8
Jodaeiye Nader az Simin (A Separation) (2011, Iran, Asghar Farhadi)
Uitstekend drama die een ingewikkelde dramatische situaties belicht en daarbij empathie heeft voor de verschillende menselijke kanten van de complexe situatie zonder oordelend te worden.
Ontzettend sterk geacteerd. En geregisseerd op een manier alsof het niet geregisseerd is.
cijfer: 8.5
Idd voorspelbaar maar niet hinderlijk omdat ze al orginieel zijn in het onderwerp dat het wel mag![]()
Die was leuk, tot het einde met die debiele landingsvoertuigenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:34 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Net zoals de laatste Robin Hood.
Ik weet dat het topic niet echt voor zoiets is, maar dit is toch echt een aanrader.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:18 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteren/vanmorgen gezien op BBC1 (00:30 - 02:35 uur): Open Range (2003)
Nee, gelukkig heeft BBC geen reclames tussen door, anders was het nóg later geworden![]()
Director: Kevin Costner
Met o.a. Robert Duvall, Kevin Costner, Annette Benning, Michael Gambon
[..]
Een film die qua setting, verhaal veel weg heeft van m'n eerdere besproken film Broken Trail (2006) met eveneens Robert Duvall. Duvall heeft speelt hier in feite een exact dezelfde rol. Costner zou je kunnen zien als vervanger van Thomas Haden Church uit die film als gunslinger. Niet dat het verhaal slecht is; een western moet geen ingewikkeld plot hebben met veel twists. Een eenvoudig verhaal voldoet.
Gebaseerd op de range wars waarin twee groepen tegen elkaar stonden; de mensen die hun vee/grond afbakenden en de mensen die rondtrokken onder het motto 'free water and grass for everyone'. Vaak met vuurgevechten als gevolg.
De cinematografie is erg goed. Again prachtige beelden van de Amerikaanse (feitelijk Canadese) open land met overtuigende acteurs. Zit momenten van spanning in en de shootout aan het eind is fantastisch. Een voorbeeld is het begin: Costner en Duvall tegenover Russo en z'n mannen: "Are you the one who killed our friend?" BOOM!![]()
Dus als je Broken Trail mooi vond maar je hebt nu wat minder tijd; aanrader.
Inderdaadquote:Op zondag 12 februari 2012 16:40 schreef TargaFlorio het volgende:
![]()
Broken Trail (ook met Robert Duvall) is ook goed.
Aardige film, maar niet erg bijzonder. Er is nooit echt een climax in de film, het werkt nergens écht naar toe. Als uiteindelijk de moordenaars hem opzoeken lijkt het tot een hoogtepunt te komen maar dat valt eigenlijk best tegen uiteindelijk.quote:De jonge weduwe Rachel reist met haar zoontje Samuel per trein naar Philadelphia. Daar aangekomen is het Amish-jongetje getuige van een moordaanslag op het station van Philadelphia. Hij ziet kans om onopgemerkt de plaats van de misdaad te verlaten en gaat naar de politie. Rechercheur John Book leidt het onderzoek naar de moord en weet het vertrouwen van moeder en zoon te winnen.
Bedankt voor de tip. Aardige film, al vind ik de 7.5 van imdb aan de ruime kant. Met name in het begin vond ik het overvloed aan vergezichten met aanzwellende muziek teveel worden. Shootout was mooi gedaan trouwens.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:22 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, aanrader voor mensen die het niet erg vinden om een paar uur te gaan zitten: vanavond om 20:00 uur op RTL7: Open Range (2003)
[..]
Ik weet dat het topic niet echt voor zoiets is, maar dit is toch echt een aanrader.
Vooral de shootoot![]()
![]()
Ik heb het zo erg gemist in series, een serie wat bijna perfect is. Een serie met hele overtuigende personages (lang niet allemaal) en acteurs, een goed verhaal, geweldige special effects, enorm goed gefilmd, mooie scenario's gekozen, etc.quote:In this modernized version of the Conan Doyle characters, using his detective plots, Sherlock Holmes lives in early 21st century London and acts more cocky towards Scotland Yard's detective inspector Lestrade because he's actually less confident. Doctor Watson is now a fairly young veteran of the Afghan war, less adoring and more active.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 44% gewijzigd door haakon op 13-02-2012 23:36:42 ]The Outside Agency
Het is dan ook geen docu, maar een film. En ik ben het inderdaad compleet niet met je eens. Ik vond het een hele interessante film die ook nog eens erg spannend is. 9/10.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:13 schreef Roces18 het volgende:
Zodiac
[ afbeelding ]
Je kan net zo goed de wikipedia pagina hierover lezen dan ben je in 10 minuten klaar en weet je evenveel.
Lekker laten liggen dus
Ik ben het meer eens met Mike dan met Rocesquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:42 schreef Mike het volgende:
[..]
Het is dan ook geen docu, maar een film. En ik ben het inderdaad compleet niet met je eens. Ik vond het een hele interessante film die ook nog eens erg spannend is. 9/10.
Hier nog eentje.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:46 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Ik ben het meer eens met Mike dan met Roces
Afgelopen week ook gezien. Beetje te langdradig naar mijn smaak, maar ik vond het onderzoek interessant genoeg om te blijven volgen en meedenken.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:13 schreef Roces18 het volgende:
Zodiac
[ afbeelding ]
Velen zullen het hiermee niet eens zijn, maar ik vond de film niet zo bijster interessant. Het idee van de film en waar die op gebaseerd is, is zeer interessant maar de film duurt veel en veel te lang. In het begin zien we namelijk enkele moorden die gepleegd worden en die hierbij dus ook je aandacht grijpen. Maar naarmate het verhaal vordert wordt er zo'n zeker anderhalf uur ingegaan op de karakters wat totaal niet interessant is. Nutteloze bijrollen van zijn vrouw en kinderen die zeker 40 minuten speeltijd in beslag nemen terwijl ze niks toevoegen, en dan nog maar te zwijgen over Robert Downey Jr en zijn vakantiehuisje dat nog eens een half uur duurt. En al deze nutteloze tijd voegt niks toe aan de impact van de film en tot slot komt er nog een onbevredigend einde bij, hoewel het op de feiten is gebaseerd betekent het niet dat een film ook zo moet eindigen. De film is voor het overgrote deel een slechte karakterstudie met hier en daar enkele interessante moorden. Je kan net zo goed de wikipedia pagina hierover lezen dan ben je in 10 minuten klaar en weet je evenveel.
Lekker laten liggen dus
Ik vond Zodiac ook echt extreem saai. En door al die namen en info was ik geregeld de draad kwijt. Een 4.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:49 schreef Waaghals het volgende:
Ik vond Zodiac ook vrij slaapverwekkend, misschien ook omdat ik er al veel over had gelezen en dus weinig nieuwe inzichten zag.
Indeed, geen slecht woord over voor deze film.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:08 schreef Garisson72 het volgende:
Ik vond Zodiac ook een prachtige film, vooral door de zo herkenbare Fincher-sfeer.
Galaxy Questquote:Op woensdag 15 februari 2012 12:30 schreef jpg97 het volgende:
Galaxy Quest
[ afbeelding ]
Hilarische film met een super cast ( Alan Rickman, Tim Allen en Sigourny Weaver zetten hun rollen subliem neer ).
Erg herkenbaar voor Star-Trek fans, en Star-Trek haters alike.
Super aanrader voor iedereen die fan is van het Sci-Fi genre.
Ik geef hem een 8,5
"But I want you to know that I'm not a complete brain case, okay? I understand completely that it's just a TV show. I know there's no beryllium sphere..." --"It's all real" --"Oh my god, I knew it!"quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:52 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Galaxy Quest![]()
Three Amigos in space!
Hahahaha dat was Justin Long XDquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:00 schreef speknek het volgende:
[..]
"But I want you to know that I'm not a complete brain case, okay? I understand completely that it's just a TV show. I know there's no beryllium sphere..." --"It's all real" --"Oh my god, I knew it!"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |