abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 februari 2012 @ 20:21:57 #131
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107839639
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 22:30 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat gaat zeker goed komen, ik was zelf bijna gekapt met de serie na seizoen 5 maar seizoen 6 maakt veel goed.
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2012 23:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Bereid je maar voor dan. Want in tegenstelling tot HAL9000S vond ik S6 echt erg slecht.
Ben benieuwd...
pi_107839738
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:21 schreef Timo20 het volgende:

[..]

[..]

Ben benieuwd...
Je hebt het voordeel dat je alles in één ruk kan kijken, dan valt het héél erg mee. Zo heb ik het ook gekeken en ik vond het een tof seizoen.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 20:27:32 #133
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107839909
Een medestander.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_107840012
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Ha, de verfilming van The Girl With the Dragon Tattoo was Fincher op het lijf geschreven. Gelukkig had ik de Zweedse versie niet (geheel) gezien dus hoef me niet druk te maken om welke versie nou beter is. Duidelijk is in ieder geval wel dat Fincher hier wmb trots op mag wezen. De hoofdrolspelers, de spanningsboog, de kat, de soundtrack (Trent Reznor O+); alles was wat het moest zijn. Dit had een simpele Hollywood-actie-thriller kunnen worden met veel gore beelden van de moorden, luide herrie achter achtervolgingsscènes en meer van dat soort onzin, maar is veel subtieler gebleven, wat de spanning alleen maar ten goede kwam.

IMDb: 8.1
Ik: 8.0
Ik vond die kat zo flauw, heb me er de hele film aan geërgerd. Dat wief is wel lekker, maar de film geef ik een 5,5 :{w. Ik ben benieuwd of de Zweedse films beter zijn.

De soundtrack was overigens wel heerlijk O+.
pi_107840636
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:29 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik vond die kat zo flauw, heb me er de hele film aan geërgerd. Dat wief is wel lekker, maar de film geef ik een 5,5 :{w. Ik ben benieuwd of de Zweedse films beter zijn.

De soundtrack was overigens wel heerlijk O+.
Niets mis met de kat. Verder gaan wij het gewoon niet eens worden over films. Of wijven.
pi_107841197
Oh, normaal vind ik TV-series niet noemenswaardig, maar ik heb vorige week seizoen 1 en 2 van Sherlock gezien. In totaal zijn het 7 afleveringen van elk anderhalf uur, dus bijna op zichzelf staande films. Het is goed mogelijk dat het één van de beste series is die ik ooit heb gezien, en zeker het melden waard. In feite zijn het verfilmingen van de klassieke Holmes boeken van Arthur Conan Doyle, maar dan gesitueerd in het huidige Londen. Geen tophats en telegrams, maar Google en iPhones, en dat werkt fantastisch. De boeken draaiden immers om de deductievermogens van Holmes, waarbij het tijdperk waarin het zich afspeelt weinig verschil maakt. Het samenspel tussen Holmes en Watson, en de manier waarop Cumberbatch en Freeman (O+.) dat spelen is geweldig. Absolute aanrader! Jammer dat ivm Freemans rol in The Hobbit de boel wat zal vertragen, maar de hoop is dat er meer afleveringen komen.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:14:49 #137
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_107842392
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, normaal vind ik TV-series niet noemenswaardig, maar ik heb vorige week seizoen 1 en 2 van Sherlock gezien. In totaal zijn het 7 afleveringen van elk anderhalf uur, dus bijna op zichzelf staande films. Het is goed mogelijk dat het één van de beste series is die ik ooit heb gezien, en zeker het melden waard. In feite zijn het verfilmingen van de klassieke Holmes boeken van Arthur Conan Doyle, maar dan gesitueerd in het huidige Londen. Geen tophats en telegrams, maar Google en iPhones, en dat werkt fantastisch. De boeken draaiden immers om de deductievermogens van Holmes, waarbij het tijdperk waarin het zich afspeelt weinig verschil maakt. Het samenspel tussen Holmes en Watson, en de manier waarop Cumberbatch en Freeman (O+.) dat spelen is geweldig. Absolute aanrader! Jammer dat ivm Freemans rol in The Hobbit de boel wat zal vertragen, maar de hoop is dat er meer afleveringen komen.
6 afleveringen toch? goede serie dat zeker :)
pi_107843316
quote:
Seizoen 3 staat al geplanned toch? :)

Keigoede serie inderdaad.
pi_107843365
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:40 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Niets mis met de kat. Verder gaan wij het gewoon niet eens worden over films. Of wijven.
Ik vond dat met die kat ook een beetje jammer.
Ik dacht al bij het begin 'waarom hebben ze die er in geschreven' en ja hoor...beetje voorspelbaar.
pi_107845073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Seizoen 3 staat al geplanned toch? :)

Keigoede serie inderdaad.
In het laatste interview dat ik heb gezien met Martin Freeman zei hij dat hij heel graag verder zou willen, maar nog niet bekend is wanneer hij tijd heeft. Maar dat is alweer een tijdje geleden.
pi_107845817
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:05 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

In het laatste interview dat ik heb gezien met Martin Freeman zei hij dat hij heel graag verder zou willen, maar nog niet bekend is wanneer hij tijd heeft. Maar dat is alweer een tijdje geleden.
Zelfs een stukje al gefilmd. :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:22:07 #142
119554 -Strawberry-
pi_107845841
Jack & Jill

Ik hoopte op wat hersenloos vermaak, maar zelfs dat zat er niet in. Wat een ultieme, ongrappige bagger.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 08:35:29 #143
191187 McWurth
pi_107853248
the three musketeers.

verbaasde mij eigenlijk dat er zo veel negatieviteit over deze film was. dat er zoveel dingen in zatten die onmogelijk waren en dat het acteren erg over de top zou zijn.
vind daar dus niks van waar. het is en blijft een verhaal. gebaseerd op een boek. heb me werkelijk de hele film vermaakt. pratchet vond ik erg leuk gespeeld. het is gewoon erg jammer dat na DE pirates films met johnny depp dit soort films gewoon heel erg gauw van gezegd word: over the top en slecht. ook is het jammer na die films dat iedere film maker met een soortgelijk idee ook die films wil evenaren wat dus gewoon niet gaat want je hebt geen depp in je film :').

maar goed al met al vond ik the three musketeers een vermakelijke film. ben wel blij dat ik hem niet ben gaan zien in de bios dat vond ik hem niet waard.

7.8 out of 10 (ook vanwege de aankleding van de film vond de kleding echt netjes gedaan)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 08:47:46 #144
305451 Michhas
pi_107853302
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 08:35 schreef McWurth het volgende:
the three musketeers.

verbaasde mij eigenlijk dat er zo veel negatieviteit over deze film was. dat er zoveel dingen in zatten die onmogelijk waren en dat het acteren erg over de top zou zijn.
vind daar dus niks van waar. het is en blijft een verhaal. gebaseerd op een boek. heb me werkelijk de hele film vermaakt. pratchet vond ik erg leuk gespeeld. het is gewoon erg jammer dat na DE pirates films met johnny depp dit soort films gewoon heel erg gauw van gezegd word: over the top en slecht. ook is het jammer na die films dat iedere film maker met een soortgelijk idee ook die films wil evenaren wat dus gewoon niet gaat want je hebt geen depp in je film :').

maar goed al met al vond ik the three musketeers een vermakelijke film. ben wel blij dat ik hem niet ben gaan zien in de bios dat vond ik hem niet waard.

7.8 out of 10 (ook vanwege de aankleding van de film vond de kleding echt netjes gedaan)
Is dit een grap? :')
  zaterdag 11 februari 2012 @ 10:58:25 #145
314338 tech4u
pi_107854857
Crazy Stupid Love. Wel aardig... 6.5/10
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:12:10 #146
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107857696
Pride & Prejudice
Zal nooit denderend enthousiast over dit soort drama's worden. Dit was echter nog heel bekwaam gefilmd door Joe Wright. Verschilende decors/plaatjes zagen er voortreffelijk uit. Keira Knightley is ook niet vervelend om te zien. Jammer dat het verhaal gehaast en opgepropt aanvoelt. Ook sommige dialogen vond ik erg overdreven wollig. Het boek van Jane Austen zal vast heel dik zijn. Cijfer: 6,5

Kongen av Bastøy (King of Devil's Island)
Ik heb altijd het idee dat je als filmmaker van gevangenisfilms relatief gemakkelijk je publiek kunt pleasen. Zorg voor diverse personages met elk een eigen kenmerk, laat het regime in de gevangenis vooral onrechtvaardig voelen en gooi dr nog een trieste sfeer overheen. Succes gegarandeerd! Met Kongen av Bastoy worden deze ingrediënten ook gebruikt en het werkt bij mij in ieder geval. Het is een behoorlijk schokkend verhaal wat gebaseerd is op waargebeurde verhalen. Soms een tikkeltje voorspelbaar, maar sterk blijft het zonder meer! Cijfer: 8

The Player
The Player start met Altmans handelskenmerk: een grote brei van karakters die met elkaar in contact komen en een helder verhaal is er niet in te ontdekken. Net als met Nashville vond ik het niet heel vervelend, maar nog minder vervelend vond ik het dat er na een tijdje toch een normale verhaallijn gestart wordt. Tim Robbins, studio executive in Hollywood, krijgt dreigbriefjes. Hij vermoedt dat er een gefrustreerde screenwriter achterzit, zoekt hem op en vermoordt hem, per ongeluk! Oeioei, hoe gaat ie zich hier uit redden?

Ondertussen komen een heel batterij Hollywoodsterren (die zichzelf kunnen spelen) en referenties naar oudere films voorbij. Het plot en de uitvoering daarvan vond ik dan ook best leuk in elkaar steken. Alleen de rol van de ex van de per ongeluk vermoorde screenwriter vond ik wat problematisch. Ze gaat erg rap en probleemloos een relatie met Robbins aan, komt een beetje vreemd over natuurlijk. Maar zoiets laat juist de manco's van de Hollywoodfilms zien. De al dan niet corny ongeloofwaardigheden en natuurlijk de onvermijdelijke happy endings. Het einde van The Player zelf past daarom juist zo goed, dat is namelijk wel redelijk geniaal gevonden. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:09:48 #147
191187 McWurth
pi_107859286
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 08:47 schreef Michhas het volgende:

[..]

Is dit een grap? :')
nee maar het lijkt wel steeds meer in dit topic dat als je een andere mening hebt als "de pro filmkijkers" dat je mening niet meer telt of iets of dat je minder bent dan de "pro filmkijkers".
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:16:10 #148
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_107859438
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:09 schreef McWurth het volgende:

[..]

nee maar het lijkt wel steeds meer in dit topic dat als je een andere mening hebt als "de pro filmkijkers" dat je mening niet meer telt of iets of dat je minder bent dan de "pro filmkijkers".
Die mensen die denken dat ze "een pro filmkijker" zijn waar we hun mening wel MOETEN geloven, en dat zijn er nogal wat in dit topic, zijn teringleijers 1e klas! Ik ben blij dat jij er ook over begon McWurth!
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:25:22 #149
126057 kevin_
Hoi
pi_107859699
The Three Musketier is ook wel een ontiegelijk slechte film hoor. Maar ik begrijp het wel als mensen de film vermakelijk vinden. Iedereen is anders. :)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:33:32 #150
367255 rioolheffing
pi_107859936
Mr. Nobody
Verschillende verhaallijnen van 1 personage door elkaar verteld. Ik ga het niet verder beschrijven anders verklap ik het straks, maar ik vond het een erg mooie film. 9.5
http://www.imdb.com/title/tt0485947/

-edit-

[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 11-02-2012 14:46:26 ]
Zenmate VPNCyberghost VPNPathe Thuis - Net uit de bios nu al op je tv
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:34:43 #151
235754 FireFox1
pi_107859971
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:25 schreef kevin_ het volgende:
The Three Musketier is ook wel een ontiegelijk slechte film hoor. Maar ik begrijp het wel als mensen de film vermakelijk vinden. Iedereen is anders. :)
Net zoals de laatste Robin Hood.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:40:48 #152
102611 DeHovenier
Omnomnom
pi_107860143
quote:
Ik heb een tijdje geleden een aflevering gezien (met die taxichauffeur als slechterik), en dat is me goed bevallen. Ik wil binnenkort de andere afleveringen ook zien.
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:06:34 #153
191187 McWurth
pi_107861013
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:25 schreef kevin_ het volgende:
idd iedereen is anders. Daarom vind ik het zo jammer dat er hier meer en meer gediscuseerd word wat ieder zijn smaak zou -moeten- zijn. ik gebruik film topics zoals fok! om ideeen op te doen voor andere films maar op het moment moet ik steeds verder terug in de topics om juiste reviews te kunnen lezen :') best wel jammer.

the three musketeers: supergoed is die ook weer niet maar ook niet superslecht, heb me er die anderhalf uur prima mee vermaakt voor een vrijdag avond filmpje voor het slapen gaan. :)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:28:29 #154
119554 -Strawberry-
pi_107861600
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:06 schreef McWurth het volgende:

[..]

idd iedereen is anders. Daarom vind ik het zo jammer dat er hier meer en meer gediscuseerd word wat ieder zijn smaak zou -moeten- zijn. ik gebruik film topics zoals fok! om ideeen op te doen voor andere films maar op het moment moet ik steeds verder terug in de topics om juiste reviews te kunnen lezen :') best wel jammer.

the three musketeers: supergoed is die ook weer niet maar ook niet superslecht, heb me er die anderhalf uur prima mee vermaakt voor een vrijdag avond filmpje voor het slapen gaan. :)
Kan je aanraden om The three muskiteers uit '93 te kijken. Die vond ik eerlijk gezegd veel toffer. Betere uitwerking van de personages en het verhaal is logischer...
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:43:48 #155
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_107862005
Dat ongelofelijke minderwaardigheidscomplex van sommigen hier :')
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:58:45 #156
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_107862402
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat ongelofelijke minderwaardigheidscomplex van sommigen hier :')
Dat altijd "mijn mening is de beste" opdring complex van sommigen hier :')
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zaterdag 11 februari 2012 @ 16:34:35 #157
119554 -Strawberry-
pi_107863369
The Good Girl (2002)

Met in de hoofdrol Jennifer Aniston als Justine en een jonge Jake Gyllenhaal ( :9~ ) als Holden.

Justine is een depressieve vrouw en voelt zich gevangen in haar huwelijk. Tijdens een routine werkdag in de supermarkt komt er een nieuwe, niet zo sociale jongen werken. Hij noemt zichzelf Holden. De twee hebben onmiddellijk een klik, omdat ze elkaar denken te begrijpen, en beginnen een affaire.

Een redelijk goed psychologisch drama, met name door de sfeer gedurende de hele film en de acteerprestatie van Jake Gyllenhaal, die de mentale staat van Holden uitstekend weet vast te leggen (at best a boy, at worst a demon). Geen verrassing dat deze rol voor hem kwam na Donnie Darko. Wat ik jammer vond is dat Justine (Jennifer Aniston) gedurende film nogal twijfelachtige keuzes maakt. Daardoor is het plot niet te allen tijde geloofwaardig. Maar wellicht onder het mom van depressie valt het beter te rechtvaardigen waarom ze bepaalde dingen doet. De komische stukjes zijn grotendeels afkomstig van Zooey Deschanel, die een leuke bijrol heeft. En ik ben nu toch wel heel benieuwd naar het boek Catcher in the Rye, waar veelvuldig naar wordt verwezen in de film. :)

Office Space (1999)

Comedy over een groep werknemers die een hekel hebben aan hun baan en besluiten te rebelleren.

Film begint redelijk sterk, maar ik had 'm toch grappiger verwacht. Satire kan ik meestal wel goed waarderen. Wat met name de film niet ten goede kwam is dat de grappen, hoewel goed, regelmatig in herhaling vielen. Op een gegeven moment heb je het allemaal wel gezien. Dat flutverhaaltje met Jennifer Aniston begreep ik ook niet helemaal. Misschien als de hoofdpersoon wat minder sloom was (hoewel deels door de hypnose, wat ook te lang gerekt werd naar mijn mening), zou het geheel wat minder traag aanvoelen. De verschrikkelijke baas was daarentegen goed gecast, haalde echt het bloed onder mijn nagels gedaan. En Milton. :D Dus niet helemaal een overrated, er zaten best aardige dingen in.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 11-02-2012 16:51:52 ]
  zaterdag 11 februari 2012 @ 16:45:22 #158
213037 casper019
pi_107863664
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 16:34 schreef -Strawberry- het volgende:
The Good Girl (2002)

[ afbeelding ]
Met in de hoofdrol Jennifer Aniston als Justine en een jonge Jake Gyllenhaal ( :9~ ) als Holden.

Justine is een depressieve vrouw en voelt zich gevangen in haar huwelijk. Tijdens een routine werkdag in de supermarkt komt er een nieuwe, niet zo sociale jongen werken. Hij noemt zichzelf Holden. De twee hebben onmiddellijk een klik, omdat ze elkaar denken te begrijpen, en beginnen een affaire.

Een redelijk goed psychologisch drama, met name door de sfeer gedurende de hele film en de acteerprestatie van Jake Gyllenhaal, die de mentale staat van Holden uitstekend weet vast te leggen (at best a boy, at worst a demon). Geen verrassing dat deze rol voor hem kwam na Donnie Darko. Wat ik jammer vond is dat Justine (Jennifer Aniston) gedurende film nogal twijfelachtige keuzes maakt. Daardoor is het plot niet te allen tijde geloofwaardig. Maar wellicht onder het mom van depressie valt het beter te rechtvaardigen waarom ze bepaalde dingen doet. De komische stukjes zijn grotendeels afkomstig van Zooey Deschanel, die een leuke bijrol heeft. En ik ben nu toch wel heel benieuwd naar het boek Catcher in the Rye, waar veelvuldig naar wordt verwezen in de film. :)

Office Space (1999)

[ afbeelding ]

Comedy over een groep werknemers die een hekel hebben aan hun baan en besluiten te rebelleren.

Film begint redelijk sterk, maar ik had 'm toch grappiger verwacht. Satire kan ik meestal goed waarderen. Wat met name de film niet ten goede kwam is dat grappen, hoewel goed, regelmatig in herhaling vielen. Op een gegeven moment heb je het allemaal wel gezien. Dat flutverhaaltje met Jennifer Aniston begreep ik ook niet helemaal. Misschien als de hoofdpersoon wat minder sloom was (hoewel deels door de hypnose, wat ook te lang gerekt werd naar mijn mening), zou het geheel wat minder traag aanvoelen. De verschrikkelijke baas was daarentegen goed gecast, haalde echt het bloed onder mijn nagels gedaan. En Milton. :D Dus niet helemaal een overrated, er zaten best aardige dingen in.
maar als ik je goed begrijp is the good girl dus wel een aanrader? vind de omschrijving van de film wel erg leuk klinken!
  zaterdag 11 februari 2012 @ 16:51:03 #159
119554 -Strawberry-
pi_107863796
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 16:45 schreef casper019 het volgende:

[..]

maar als ik je goed begrijp is the good girl dus wel een aanrader? vind de omschrijving van de film wel erg leuk klinken!
Ja, ik vond het geen slechte film. Had in bepaalde opzichten beter gekund, maar als de omschrijving je aanspreekt en je houdt wel een beetje van een donker sfeertje, dan zou ik 'm gewoon gaan kijken.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:46:30 #160
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_107865385
Smaken verschillen inderdaad en zeur daar niet over. Zo vond ik Mr. Nobody echt helemaal niets, maar ik zeur ook niet over een review van mensen hierboven. Althans, dit is niet echt een review, maar oke. Iedereen mag hier posten. Of je nu een ´kenner´ bent of niet. Als je maar een beetje werk maakt van je review.

Maar bedankt voor de Sherlock tip, ga ik zeker kijken! Maar nu eerst Californication, die is ook weer begonnen! _O_
Anoniem en veilig met ProtonVPNAnoniem en veilig met ProtonVPNDe snelste VPN - FastestVPN
  zondag 12 februari 2012 @ 00:21:55 #161
213037 casper019
pi_107879564
Ronal the Barbarian

Denemarken
Animatie / Komedie

geregisseerd door Kresten Vestbjerg Andersen, Thorbjørn Christoffersen en Philip Einstein Lipski
met de stemmen van Anders Juul, Lars Mikkelsen en Brigitte Nielsen

Het verhaal draait om Ronal, een jonge barbaar met een laag zelfbeeld. Precies het tegenovergestelde van al die gespierde mannen in zijn dorp. Hij is een watje, maar het lot zorgt ervoor dat hij de enige is die zijn dorp van de ondergang kan redden wanneer de gemene Lord Volcazar alle barbaren ontvoert. Als enige overblijver zit er voor Ronal niets anders op dan een gevaarlijke tocht te ondernemen om zijn clan te bevrijden. Onderweg ontmoet hij ook nog Alibert, een slijmerige bard, Zandra, een bloedmooie strijdster en Elric, een metroseksuele elfengids.

Toffe animatie film, heb me vanaf het begin tot het eind er erg mee vermaakt en een aantal keren echt kunnen lachen om de beetje licht sex grappen.
Zeker een aanrader om te zien
een dikke 7

morgen ga ik denk ik oldboy kijken, nog nooit gezien en veel goeie dingen via hier over gehoord...
  zondag 12 februari 2012 @ 00:25:44 #162
-1 #ANONIEM
pi_107879697
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 16:34 schreef -Strawberry- het volgende:
The Good Girl (2002)

[ afbeelding ]

Die moet je gaan lezen. Ik was een jaar of 14 toen ik het las maar wel een van de beste boeken die ik heb gelezen. Heb de film niet gezien, maar aan je beschrijving te zien is het inderdaad een boek dat goed in het thema past.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2012 00:26:26 ]
  zondag 12 februari 2012 @ 12:50:44 #163
286575 Roces18
Chef de party
pi_107887763
J.Edgar

Het verhaal wordt verteld vanuit de ogen van J.Edgar die zijn memories laat opschrijven in een van zijn laatste levensjaren. De film neemt je terug naar het begin van de FBI tot het arresteren van belangrijke criminelen. Maar bovenal wordt er gekeken naar zijn karakter aangezien het een gecompliceerde man was en hij schijnbaar een homo zou zijn. Armie Hammer die ik overigens nergens van ken zet de rol van Tolson (plaatsvervanger van J.Edgar) erg goed neer. Maar af en toe leek het net Brokeback Mountain waar ik naar zat te kijken. Door het heen en weer springen in tijd, bindt de film minder en leef je ook minder met de karakters mee. Hierboven op zit nog een nutteloze bijrol van Judi Dench als zijn moeder en de film is ook lang niet zo goed als andere films van Eastwood ; Gran Torino bijvoorbeeld. En met ruim twee uur duurt de film gewoon te lang naar mijn mening, en kon het mijn aandacht in ieder geval niet altijd vasthouden.

Een 6,8 krijgt de film dus.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 12 februari 2012 @ 13:05:30 #164
341413 Selestha
pi_107888284
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Ha, de verfilming van The Girl With the Dragon Tattoo was Fincher op het lijf geschreven. Gelukkig had ik de Zweedse versie niet (geheel) gezien dus hoef me niet druk te maken om welke versie nou beter is. Duidelijk is in ieder geval wel dat Fincher hier wmb trots op mag wezen. De hoofdrolspelers, de spanningsboog, de kat, de soundtrack (Trent Reznor O+); alles was wat het moest zijn. Dit had een simpele Hollywood-actie-thriller kunnen worden met veel gore beelden van de moorden, luide herrie achter achtervolgingsscènes en meer van dat soort onzin, maar is veel subtieler gebleven, wat de spanning alleen maar ten goede kwam.

IMDb: 8.1
Ik: 8.0
Ik heb m gisteren gezien, en ik vond m geweldig. Zelfs een van de beste films die ik in mijn leven heb gezien, ik had tot de laatste momenten niet door waar het naar toe ging. Heerlijk :)

En het zat visueel ook prachtig in elkaar, alles klopte. Ik heb genoten.
  zondag 12 februari 2012 @ 13:35:20 #165
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_107889341
50/50 (2011, VS, Jonathan Levine)
Bij deze film moest ik soms hard oplachen en dan weer een traantje wegpinken. Geslaagde combi van humor en drama dus. Jammer alleen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer: 7.8

Jodaeiye Nader az Simin (A Separation) (2011, Iran, Asghar Farhadi)
Uitstekend drama die een ingewikkelde dramatische situaties belicht en daarbij empathie heeft voor de verschillende menselijke kanten van de complexe situatie zonder oordelend te worden.
Ontzettend sterk geacteerd. En geregisseerd op een manier alsof het niet geregisseerd is.
cijfer: 8.5
  zondag 12 februari 2012 @ 14:28:56 #166
311574 DeRakker.
pi_107891460

Dit is gewoon een fucking geweldige film _O_
Deze moet je gewoon gezien hebben.
Er zit actie, drama, romantiek, thriller enz. in... het totale pakket.
De actie scenes zijn geweldig met als voorbeeld dat er geen muziek wordt gedraaid bij de races maar puur de motorgeluiden... heerlijk geluid om het keihard uit je speakers te laten galmen.
Het was een originele film dat een aparte sfeer wilde maken dat zeker gelukt is.
Er zaten ook steeds onverwachte dingen in dat je bleef verrassen.
De geweldadige scenes met het bloed enz. was super gedaan, lekker hard en veel maar niet dat het nep gaat lijken.
De knallen van de geweren waren ook lekker hard dat je er van schrok.

Gewoon top film, goed geacteerd en gemaakt _O_
  zondag 12 februari 2012 @ 14:57:19 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107892562
Gisteren de eerste episode van Sherlock Holmes gezien. Belooft veel goeds, dank voor de tip! :).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 12 februari 2012 @ 14:59:58 #168
311574 DeRakker.
pi_107892667
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2012 13:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
50/50 (2011, VS, Jonathan Levine)
Bij deze film moest ik soms hard oplachen en dan weer een traantje wegpinken. Geslaagde combi van humor en drama dus. Jammer alleen
SPOILER
cijfer: 7.8

Jodaeiye Nader az Simin (A Separation) (2011, Iran, Asghar Farhadi)
Uitstekend drama die een ingewikkelde dramatische situaties belicht en daarbij empathie heeft voor de verschillende menselijke kanten van de complexe situatie zonder oordelend te worden.
Ontzettend sterk geacteerd. En geregisseerd op een manier alsof het niet geregisseerd is.
cijfer: 8.5
Gisteren ook 50/50 gezien, leuke film en orginieel om een humor film te maken over een serieus triest onderwerp.
Idd voorspelbaar maar niet hinderlijk omdat ze al orginieel zijn in het onderwerp dat het wel mag :P
  zondag 12 februari 2012 @ 15:01:54 #169
182073 invine
blablabla etc.
pi_107892743
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:34 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Net zoals de laatste Robin Hood.
Die was leuk, tot het einde met die debiele landingsvoertuigen :')
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 12 februari 2012 @ 16:22:01 #170
310701 Iemand91
pi_107895622
Oh, aanrader voor mensen die het niet erg vinden om een paar uur te gaan zitten: vanavond om 20:00 uur op RTL7: Open Range (2003)
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:18 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteren/vanmorgen gezien op BBC1 (00:30 - 02:35 uur :@): Open Range (2003)
Nee, gelukkig heeft BBC geen reclames tussen door, anders was het nóg later geworden O-)

Director: Kevin Costner
Met o.a. Robert Duvall, Kevin Costner, Annette Benning, Michael Gambon

[..]

Een film die qua setting, verhaal veel weg heeft van m'n eerdere besproken film Broken Trail (2006) met eveneens Robert Duvall. Duvall heeft speelt hier in feite een exact dezelfde rol. Costner zou je kunnen zien als vervanger van Thomas Haden Church uit die film als gunslinger. Niet dat het verhaal slecht is; een western moet geen ingewikkeld plot hebben met veel twists. Een eenvoudig verhaal voldoet.
Gebaseerd op de range wars waarin twee groepen tegen elkaar stonden; de mensen die hun vee/grond afbakenden en de mensen die rondtrokken onder het motto 'free water and grass for everyone'. Vaak met vuurgevechten als gevolg.

De cinematografie is erg goed. Again prachtige beelden van de Amerikaanse (feitelijk Canadese) open land met overtuigende acteurs. Zit momenten van spanning in en de shootout aan het eind is fantastisch. Een voorbeeld is het begin: Costner en Duvall tegenover Russo en z'n mannen: "Are you the one who killed our friend?" BOOM! _O_

Dus als je Broken Trail mooi vond maar je hebt nu wat minder tijd; aanrader.
Ik weet dat het topic niet echt voor zoiets is, maar dit is toch echt een aanrader. :Y
Vooral de shootoot :9~ _O_

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 12-02-2012 16:48:35 ]
Betrouwbaar en snel - ExpressVPNBetrouwbaar en snel - ExpressVPNAnoniem en veilig met ProtonVPN
  zondag 12 februari 2012 @ 16:40:06 #171
164004 TargaFlorio
pi_107896308
:Y :Y Broken Trail (ook met Robert Duvall) is ook goed. :)
  zondag 12 februari 2012 @ 16:44:15 #172
310701 Iemand91
pi_107896489
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:40 schreef TargaFlorio het volgende:
:Y :Y Broken Trail (ook met Robert Duvall) is ook goed. :)
Inderdaad :Y

Maar nog wel een review voor jullie: Witness (1985)

quote:
De jonge weduwe Rachel reist met haar zoontje Samuel per trein naar Philadelphia. Daar aangekomen is het Amish-jongetje getuige van een moordaanslag op het station van Philadelphia. Hij ziet kans om onopgemerkt de plaats van de misdaad te verlaten en gaat naar de politie. Rechercheur John Book leidt het onderzoek naar de moord en weet het vertrouwen van moeder en zoon te winnen.
Aardige film, maar niet erg bijzonder. Er is nooit echt een climax in de film, het werkt nergens écht naar toe. Als uiteindelijk de moordenaars hem opzoeken lijkt het tot een hoogtepunt te komen maar dat valt eigenlijk best tegen uiteindelijk.
Verder is er veel nadruk gelegd op relatie tussen Book en de Amish vrouw (inkopper natuurlijk)
Was trouwens wel apart; ik heb Danny Glover niet echt veel gezien in films (behalve natuurlijk Lethal Weapon) en dan is het wel apart om hem hier als bad guy te zien :@ )

Niet slecht, maar het springt nergens echt in uit...
  zondag 12 februari 2012 @ 22:39:23 #173
311574 DeRakker.
pi_107913109

Mooie film.
Je ziet de kant vanuit de bank voordat de wereldwijde crisis begint.
Gebaseerd op waargebeurde feiten.
  zondag 12 februari 2012 @ 22:48:32 #174
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_107913589
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:22 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, aanrader voor mensen die het niet erg vinden om een paar uur te gaan zitten: vanavond om 20:00 uur op RTL7: Open Range (2003)

[..]

Ik weet dat het topic niet echt voor zoiets is, maar dit is toch echt een aanrader. :Y
Vooral de shootoot :9~ _O_
Bedankt voor de tip. Aardige film, al vind ik de 7.5 van imdb aan de ruime kant. Met name in het begin vond ik het overvloed aan vergezichten met aanzwellende muziek teveel worden. Shootout was mooi gedaan trouwens.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 13 februari 2012 @ 14:57:41 #175
282323 DragonFodder
Chick
pi_107930573
The Source Code
Vermakelijke "tijdreis"film, met een paar goede twists. Gyllenhaal is betrouwbaar als altijd, verder valt de cast niet echt op (overigens ook niet in negatieve zin). Het cause and effect plot is een stuk voorspelbaarder als je regelmatig Star Trek kijkt, maar de film staat zeker op zichzelf. Toch is dit geen film die je lang bij zal blijven. 7.0 wat mij betreft.

In Time
voor deze film geldt eigenlijk hetzelfde. Vernakelijk, maar vergeetbaar. Timberlake valt niet tegen, maar springt er ook niet uit, en is te licht om de film te dragen. Het plot is afgezien van het geld=tijd principe (wat bevredigend wordt uitgewerkt), redelijk standaard achtervolgingssci-fi. Het geheel deed me soms aan The Island denken. Desondanks vermakelijk. 6,5

Melancholia
het einde der tijden volgens Lars von Trier. Natuurkundig klopt er geen hout van, maar dat is ook helemaal niet het punt van deze film, waar eigenlijk de relatie tussen twee zussen centraal staat. Het sterkste is het eerste deel, de bruiloft. Kirsten Dunst doet het geweldig, maar ook Charlotte Gainsbourgh en Kiefer Sutherland spelen prima rollen. Melancholia is eigenlijk het tegenovergestelde van de vorige films: traag, met een lage amusementsfactor in termen van actie, special effects etc, maar dat heeft deze film ook niet nodig. Want deze film zet je wel aan het denken. Een dikke 8,0.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  maandag 13 februari 2012 @ 15:54:46 #176
333374 Lithia
Too serious
pi_107932631
Sherlock
Er werd al vaak genoeg gepraat over deze serie, maar ik vond het te goed om er niets over te zeggen.
Verhaallijn:
quote:
In this modernized version of the Conan Doyle characters, using his detective plots, Sherlock Holmes lives in early 21st century London and acts more cocky towards Scotland Yard's detective inspector Lestrade because he's actually less confident. Doctor Watson is now a fairly young veteran of the Afghan war, less adoring and more active.
Ik heb het zo erg gemist in series, een serie wat bijna perfect is. Een serie met hele overtuigende personages (lang niet allemaal) en acteurs, een goed verhaal, geweldige special effects, enorm goed gefilmd, mooie scenario's gekozen, etc.
Ik had mijn twijfels over de tijdstip waar de serie zich afspeelde, zoals veel mensen. Uiteindelijk viel het enorm mee en het verhaallijn is goed aangepast naar het heden. De schrijver(s) verdienen sowieso mijn complimenten. Het verhaal is soms complexer dan je verwacht, veel personages zijn erg goed geschreven (vooral de 'bad guy' en Sherlock Holmes, maar lang niet alle personages), je weet niet altijd wat je verwacht, de romantiek is erg interessant, er waren veel spannende momenten, er was humor en drama, etc.
Ze hebben een mooie balans gemaakt en dat is iets wat erg lastig kan zijn.
Mijn emoties kon ik ook al niet bedwingen. Als ik iets te spannend vind, dan doe ik mijn ogen dicht, als ik om iets moet lachen, dan moet ik pauzeren om even te kalmeren, etc. Zo ben ik niet zo vaak. :P
Soms, heel soms komen sommige dingen erg cliché over, maar dat is echt 2% van het geheel ofzo. :')
En mijn persoonlijke hekel aan cliffhangers komt ook weer tevoorschijn als ik de serie volg. Alsof ze niet zelfverzekerd genoeg zijn dat kijkers het niet meer spannend vinden om het volgend seizoen te kijken. Bleh, zo standaard.
En de tweede kleine minpunt is de muziek. Alles vind ik geweldig, maar de muziek vind ik maar 'oke'. Dan is het misschien mierenneukerij om hier iets over te zeggen, maar als alles gewoon geweldig is en dan is de muziek het net niet, dan is het soms wel jammer. Anders had ik deze serie een 9.8/10 gegeven en dat doe ik (volgens mij) nooit.
Vaak is er altijd ruimte voor verbetering en in dit geval is het ook, maar die verbeteringen zijn zo klein en de dingen wat wél goed is, zijn zo goed, dat verbetering haast niet nodig is.
Sommige muziekkeuzes vind ik wel geniaal, maar dat zijn meestal de liedjes die niet gecomponeerd zijn voor deze serie.

En nog een kleine detail.. en dat zijn de details. :+ Wanneer er een andere scene komt en een ander scenario, dan hebben de makers blijkbaar de drang om met special effects te spelen. Sommige zijn zo nutteloos en overdreven dat ik er om moet lachen. Het is wel mooi om te zien, dus het maakt voor mij niet zoveel uit.

In het algemeen ben ik enorm tevreden, ik ben er benieuwd naar de volgende afleveringen (áls die nog komen). Ik vind het trouwens erg knap dat iedere aflevering 90 minuten ofzo duurt en dat ik niet het gevoel heb dat sommige momenten langdradig zijn. Ik kijk regelmatig series die gemiddeld een uurtje duren of iets langer, maar bij velen hadden ze grote stukken van het verhaal uit kunnen knippen.
Het leek alsof iedere aflevering een film is. O+

IMDb: 9.1
Ik: 9.5
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  maandag 13 februari 2012 @ 16:19:10 #177
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_107933564
The Devil inside

Haar hele leven heeft Isabella geloofd dat haar moeder drie mensen op brute wijze vermoord heeft omdat ze krankzinnig was. Nadat haar verteld wordt dat de moorden plaatsgevonden hebben tijdens een exorcisme gaat ze op zoek naar de waarheid. Terwijl haar ervaringen in Italie worden vastgelegd door een filmploeg raakt ze betrokken bij een reeks van illegale exorcisme.

zoveelste "found footage" film maar nu met excor... exors...exorc... duivelsuitdrijvingen centraal in het verhaal.

Een paar leuke scenes maar het einde maakte me droevig ( qua niveau ).

ik geef hem een 5.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 13 februari 2012 @ 20:03:48 #178
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_107942599
Vandaag naar The Muppets geweest, briljante feelgood met de nodige zelfspot hier en daar, en stukken onderhoudender dan de laatste muppetfilms die ik had gezien.

Erg lekker.

Morgen een poging wagen The girl with the dragon tattoo te gaan kijken.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 13 februari 2012 @ 22:07:20 #179
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_107949480
Ben Final Destination 5 aan het kijken.
Vette openingsscène, en wat lijkt die Peter veel op Tom Cruise :P

Leuke film! Vette deaths zitten er in!
Einde ook vet bedacht!

SPOILER

[ Bericht 44% gewijzigd door haakon op 13-02-2012 23:36:42 ]
The Outside Agency
  maandag 13 februari 2012 @ 23:14:25 #180
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107953054
Zaterdag herkeken:

Shadows
Een aantal jaren geleden was dit,als ik me goed herinner, de eerste film van Cassavetes die ik zag. Destijds, met de kennis die ik toen had, vond ik er niet veel aan. Nu, nadat ik een aantal films uit z`n oeuvre heb gezien en ik wat bekender ben met z`n stijl, kon ik `m beter waarderen. Nog steeds vind ik het niet z`n beste werk maar goed is het zeker wel: rauw en gritty met goed acteerwerk. Zeker het proberen waard.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

En vandaag een Billy Wilder double bill:

The Lost Weekend
Wat een (in dit geval alcohol)verslaving met iemand kan doen en hoe ver hij of zij kan gaan om in zijn of haar behoefte te voldoen wordt in Wilder`s Oscar winnend drama heel erg duidelijk. Ray Milland is de alcoholist die alles en iedereen voorliegt en z`n leven van kwaad tot erger ziet gaan. Een fantastische rol die erg realistisch overkomt. Dat, en Wilder`s regie zorgen er nogmaals voor dat je je realiseert dat je er alles aan moet doen om te voorkomen dat je in een dergelijke situatie terecht komt.
Een dijk van een film die inslaat als een bom en vast nog wel even na zal dreunen!

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Kiss Me, Stupid
Een stúk lichter van aard is deze (romantische) comedy van Wilder waarin Dean Martin zichzelf flink op de hak neemt. Een hele leuke rol, net als dat de rest van de film vooral heel leuk is. Nergens vond ik het echt spectaculair of spannend worden maar vermakelijk was het zeker, al had er misschien wel wat van de speeltijd afgekund.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
Betrouwbaar en snel - ExpressVPNDe snelste VPN - FastestVPNZenmate VPN
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:13:14 #181
286575 Roces18
Chef de party
pi_107963478
Zodiac

Velen zullen het hiermee niet eens zijn, maar ik vond de film niet zo bijster interessant. Het idee van de film en waar die op gebaseerd is, is zeer interessant maar de film duurt veel en veel te lang. In het begin zien we namelijk enkele moorden die gepleegd worden en die hierbij dus ook je aandacht grijpen. Maar naarmate het verhaal vordert wordt er zo'n zeker anderhalf uur ingegaan op de karakters wat totaal niet interessant is. Nutteloze bijrollen van zijn vrouw en kinderen die zeker 40 minuten speeltijd in beslag nemen terwijl ze niks toevoegen, en dan nog maar te zwijgen over Robert Downey Jr en zijn vakantiehuisje dat nog eens een half uur duurt. En al deze nutteloze tijd voegt niks toe aan de impact van de film en tot slot komt er nog een onbevredigend einde bij, hoewel het op de feiten is gebaseerd betekent het niet dat een film ook zo moet eindigen. De film is voor het overgrote deel een slechte karakterstudie met hier en daar enkele interessante moorden. Je kan net zo goed de wikipedia pagina hierover lezen dan ben je in 10 minuten klaar en weet je evenveel.

Lekker laten liggen dus :{
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator dinsdag 14 februari 2012 @ 12:42:29 #182
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_107964436
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:13 schreef Roces18 het volgende:
Zodiac
[ afbeelding ]
Je kan net zo goed de wikipedia pagina hierover lezen dan ben je in 10 minuten klaar en weet je evenveel.

Het is dan ook geen docu, maar een film. En ik ben het inderdaad compleet niet met je eens. Ik vond het een hele interessante film die ook nog eens erg spannend is. 9/10.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:46:37 #183
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_107964573
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:42 schreef Mike het volgende:

[..]

Het is dan ook geen docu, maar een film. En ik ben het inderdaad compleet niet met je eens. Ik vond het een hele interessante film die ook nog eens erg spannend is. 9/10.
Ik ben het meer eens met Mike dan met Roces ;)
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:49:23 #184
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_107964657
Ik vond Zodiac ook vrij slaapverwekkend, misschien ook omdat ik er al veel over had gelezen en dus weinig nieuwe inzichten zag.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:50:04 #185
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_107964673
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:46 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Ik ben het meer eens met Mike dan met Roces ;)
Hier nog eentje. :)
Smell the flowers while you can....
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:18:43 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107965541
Gisteren Shame gezien. Erg goeie film. Had al best hoge verwachtingen en ik ben niet teleurgesteld. Goed geacteerd van Michael Fassbender. Je voelde echt de pijn en de frustratie. Bij tijd en wijle was 'ie ook nog grappig, maar hij was vooral erg schrijnend. Gaat dat zien! ^O^.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:40:16 #187
119554 -Strawberry-
pi_107966275
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:13 schreef Roces18 het volgende:
Zodiac
[ afbeelding ]
Velen zullen het hiermee niet eens zijn, maar ik vond de film niet zo bijster interessant. Het idee van de film en waar die op gebaseerd is, is zeer interessant maar de film duurt veel en veel te lang. In het begin zien we namelijk enkele moorden die gepleegd worden en die hierbij dus ook je aandacht grijpen. Maar naarmate het verhaal vordert wordt er zo'n zeker anderhalf uur ingegaan op de karakters wat totaal niet interessant is. Nutteloze bijrollen van zijn vrouw en kinderen die zeker 40 minuten speeltijd in beslag nemen terwijl ze niks toevoegen, en dan nog maar te zwijgen over Robert Downey Jr en zijn vakantiehuisje dat nog eens een half uur duurt. En al deze nutteloze tijd voegt niks toe aan de impact van de film en tot slot komt er nog een onbevredigend einde bij, hoewel het op de feiten is gebaseerd betekent het niet dat een film ook zo moet eindigen. De film is voor het overgrote deel een slechte karakterstudie met hier en daar enkele interessante moorden. Je kan net zo goed de wikipedia pagina hierover lezen dan ben je in 10 minuten klaar en weet je evenveel.

Afgelopen week ook gezien. Beetje te langdradig naar mijn smaak, maar ik vond het onderzoek interessant genoeg om te blijven volgen en meedenken.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 14:08:41 #188
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_107967291
Ik vond Zodiac ook een prachtige film, vooral door de zo herkenbare Fincher-sfeer.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 14:22:48 #189
362546 Hello_Quickie
Ik houd van cavia's
pi_107967788
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:49 schreef Waaghals het volgende:
Ik vond Zodiac ook vrij slaapverwekkend, misschien ook omdat ik er al veel over had gelezen en dus weinig nieuwe inzichten zag.
Ik vond Zodiac ook echt extreem saai. En door al die namen en info was ik geregeld de draad kwijt. Een 4.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:30:19 #190
152799 NrSiX
pi_107974961
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:08 schreef Garisson72 het volgende:
Ik vond Zodiac ook een prachtige film, vooral door de zo herkenbare Fincher-sfeer.
Indeed, geen slecht woord over voor deze film.
Zo niet.. dan toch!
De snelste VPN - FastestVPNZavvi - Fandom en GeekgearFiverr - alle diensten vanaf 5 piek
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:41:17 #191
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107975322
The Chronicles of Riddick
Laagvliegertje dit . Een simpel on-the-run-verhaaltje wordt opgesmukt door een hele hoop quasi-stijlvolle CGI-decors. Van Vin Diesel hoef je ook niks te verwachten, dus dan blijft er maar bitter weinig over. Van een film die gelikt over wil komen, verwacht je overigens niet dat de SFX van wisselende kwaliteit waren. Cijfer: 5

Melancholia
Wow, erg mooie en indrukwekkende film van Von Trier is dit zeg. Het is opgedeeld in twee gedeeltes, waarbij je kijker eerst een bruiloftpartij mee maakt. Een hele hoop cliches van bruiloften worden netjes nagelopen en ondertussen is er veel spanning tussen Kirsten Dunst en haar familie. Het tweede gedeelte vond ik nog ietsje sterker, wanneer de verhouding tussen de twee zusjes (Gainsbourg en Dunst) aan bod komt. Ondertussen nadert er een grote planeet die de hele aarde gaat verwoesten.

Licht kritiekpuntje is dat kinderachtige geschud van de camera had van mij niet gehoeven. Zeker in de bruiloft lijkt Lars von Trier weer onnodig last van Parkinson te hebben. Later is dat geschud minder, of in ieder geval mij minder opgevallen, omdat ik nog meer in de film zat . Maar al met al een erg goede film met mooie beelden. Liefhebbers hiervan kan ik Tarkovsky's Offret aanraden trouwens, die film heeft ook zo'n mysterieus pre-apocalypse-sfeertje. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:50:48 #192
213037 casper019
pi_108001036
Underworld: Awakening

Verenigde Staten
Actie / Fantasy

88 minuten

geregisseerd door Måns Mårlind en Björn Stein
met Kate Beckinsale, Charles Dance en India Eisley

Selene (Beckinsale), de vampierenstrijdster, is net uit een twaalfjarige cryogene slaap ontwaakt. De wereld is in die periode drastisch veranderd: de mens heeft het bestaan van vampieren en weerwolven ontdekt, en voert een meedogenloze oorlog om beide onsterfelijke soorten uit te roeien.

ik ben een dikke fan van de underworld serie, maar vond deze helaas wel het minste deel... verhaal was nou niet echt om naar huis te schrijven en ook de ''band'' die je met de personages had was er niet echt.

toch was het wel een lekkere actie film die lekkerwegkijkt en heb me er prima mee vermaakt. dus zeker nog het kijken waard maar helaas niet de nieuwe UNDERWORLD film waar ik op gehoopt had

6.5
  woensdag 15 februari 2012 @ 12:30:56 #193
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_108002127
Galaxy Quest

Hilarische film met een super cast ( Alan Rickman, Tim Allen en Sigourny Weaver zetten hun rollen subliem neer ).

Erg herkenbaar voor Star-Trek fans, en Star-Trek haters alike.

Super aanrader voor iedereen die fan is van het Sci-Fi genre.

Ik geef hem een 8,5
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 15 februari 2012 @ 12:50:35 #194
157719 Wootism
(^^,)
pi_108002657
This Means War

Gisteren de premiere gezien in Roermond, erg vette film!
De film heeft een erg goed samenspel van toffe actie en romantiek. (een ideale valentijnsdagfilm! :p )
Naast de actie en romantiek had de film een sterk staaltje humor die de hele zaal meerdere malen aan het schateren kreeg :D

IMDB heeft nog geen rating Maar van mij krijg hij toch wel een dikke 8
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  woensdag 15 februari 2012 @ 12:52:24 #195
282323 DragonFodder
Chick
pi_108002700
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:30 schreef jpg97 het volgende:
Galaxy Quest

[ afbeelding ]

Hilarische film met een super cast ( Alan Rickman, Tim Allen en Sigourny Weaver zetten hun rollen subliem neer ).

Erg herkenbaar voor Star-Trek fans, en Star-Trek haters alike.

Super aanrader voor iedereen die fan is van het Sci-Fi genre.

Ik geef hem een 8,5
Galaxy Quest _O_
Three Amigos in space! :+
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')