abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107801898
Oh, nou, wat mij betreft hadden ze haar kunnen vervangen met een houten plank.
pi_107801988
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

ik ook
pi_107802174
Vrouwen die hun glimlachen uitkiezen/bewaren zijn interessant
Graag op anoniem
pi_107808274

Drive

Paar dagen geleden gekeken en even over nagedacht wat ik er nou van vond. De film staat in veel jaarlijsten op de bovenste plek, dus ik was erg benieuwd en had hoge verwachtingen. Ik vond hem goed maar ik was niet helemaal lyrisch. De eerste helft van de film vind ik erg sterk. De drive-scènes zijn gaaf en mooi gefilmd en de zwijgzame momenten tussen de Driver en Irene waren ook mooi. Alleen de tweede helft vond ik minder, vooral omdat ik het verhaal niet zo leuk meer vond en het brute geweld verpestte mijn beeld van de Driver eigenlijk, hoewel het ook wel weer klopt bij het mysterieuze karakter. Uiteindelijk is het nodig denk ik, maar bij films die ik echt goed vind krijg ik altijd zo'n euforisch gevoel, dat had ik hier niet. De soundtrack vind ik trouwens fantastisch en heb ik gelijk gedownload.
pi_107811185
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:56 schreef Mainport het volgende:
Vrouwen die hun glimlachen uitkiezen/bewaren zijn interessant
Op de schaal mysterieus ---- ongeïnteresseerde zak hooi zat ze me toch echt iets te rechts.

Anyway, net The Help (2011) gezien.
Zodra je je over de voorspelbaarheden van de wijze oude negerin, jonge alleenstaande vrijvechtster en tegendraadse vriendin met de grote mond heen zet blijft er een mooie film over. Het verhaal is weinig verrassend, maar sleurt je toch mee. Segregatie en vooral het gemak waarmee het wordt geaccepteerd blijft een pijnlijk onderwerp. Gelukkig had de film ook genoeg lichte momenten, waardoor het niet deprimerend werd. Emma Stone deed het prima, Viola Davis gaat de Oscar denk ik krijgen. Oh, en wat is die jaren '60 muziek toch heerlijk O+.

IMDb: 8.0
Ik: 8.0

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2012 22:47:28 ]
pi_107835021
Ha, de verfilming van The Girl With the Dragon Tattoo was Fincher op het lijf geschreven. Gelukkig had ik de Zweedse versie niet (geheel) gezien dus hoef me niet druk te maken om welke versie nou beter is. Duidelijk is in ieder geval wel dat Fincher hier wmb trots op mag wezen. De hoofdrolspelers, de spanningsboog, de kat, de soundtrack (Trent Reznor O+); alles was wat het moest zijn. Dit had een simpele Hollywood-actie-thriller kunnen worden met veel gore beelden van de moorden, luide herrie achter achtervolgingsscènes en meer van dat soort onzin, maar is veel subtieler gebleven, wat de spanning alleen maar ten goede kwam.

IMDb: 8.1
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:43:28 #127
286575 Roces18
Chef de party
pi_107835550
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2012 18:43 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

In Adventureland was ze ook om te janken.
indeed :)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_107835703
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2012 18:40 schreef Gorro het volgende:

[..]

Ze is erg goed in Speak. Eigenlijk vind ik haar alleen slecht in de Twilight films, van wat ik gezien heb. Ik snap echt niet dat die twee een relatie hebben/hadden, want dat spat er echt totaal niet vanaf. Nul chemistry waar het script/thematiek wel om vraagt.
Speak ken ik niet. In de Twilight films is ze idd belabberd. In Adventureland vind ik haar wel ok, maar verre van bijzonder.

Matig was misschien iets te sterk uitgedrukt van me, maar ze is imho gewoon niets bijzonders, 13 in een dozijn.
pi_107836440
trust

Verenigde Staten
Drama / Thriller

104 minuten

geregisseerd door David Schwimmer
met Liana Liberato, Clive Owen en Catherine Keener

De familie Cameron is het perfecte voorbeeld van een gelukkig Amerikaans gezin. Alles loopt voorspoedig tot het moment dat de veertien jaar oude Annie (Liana Liberato) haar eerste vriendje, Charlie, leert kennen via internet. Na maanden van onschuldig communiceren via het web besluit Annie, in een weekend dat ze alleen thuis is, af te spreken met Charlie. Dan komt ze er op een afschuwelijke manier achter dat Charlie (Chris Henry Coffey) niet is wie hij aanvankelijk is. Geschokt door wat hun dochter aangedaan is, gaan Annies ouders (Clive Owen en Catherine Keener) de strijd aan om hun dochter in het reine te laten komen met wat er gebeurd is in haar tot dan toe onschuldige leventje. Een strijd die het hele gezin dreigt te verscheuren...

een hele indrukwekkende drama film, met echt een paar schokkende dingen erin. Laat een vrij realitisch beeld zien waartoe sommige mensen in staat zijn en wat voor gevolgen dat voor een gezin heeft en hoe elk gezinslid ermee omgaat. Ook goed acteermerk.
Mooie film!
7.5
  vrijdag 10 februari 2012 @ 20:19:24 #130
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107839498
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2012 13:25 schreef Gorro het volgende:

[..]

Dat is inderdaad precies Altman's stijl en daar heb ik ook nogal eens moeite mee. Uitzonderingen zoals 3 Women en McCabe & Mrs. Miller zijn daarom ook mijn favoriete films van hem.
En niet O+ O+ Short Cuts O+ O+ ??
  vrijdag 10 februari 2012 @ 20:21:57 #131
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107839639
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 22:30 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat gaat zeker goed komen, ik was zelf bijna gekapt met de serie na seizoen 5 maar seizoen 6 maakt veel goed.
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2012 23:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Bereid je maar voor dan. Want in tegenstelling tot HAL9000S vond ik S6 echt erg slecht.
Ben benieuwd...
pi_107839738
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:21 schreef Timo20 het volgende:

[..]

[..]

Ben benieuwd...
Je hebt het voordeel dat je alles in één ruk kan kijken, dan valt het héél erg mee. Zo heb ik het ook gekeken en ik vond het een tof seizoen.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 20:27:32 #133
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107839909
Een medestander.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_107840012
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Ha, de verfilming van The Girl With the Dragon Tattoo was Fincher op het lijf geschreven. Gelukkig had ik de Zweedse versie niet (geheel) gezien dus hoef me niet druk te maken om welke versie nou beter is. Duidelijk is in ieder geval wel dat Fincher hier wmb trots op mag wezen. De hoofdrolspelers, de spanningsboog, de kat, de soundtrack (Trent Reznor O+); alles was wat het moest zijn. Dit had een simpele Hollywood-actie-thriller kunnen worden met veel gore beelden van de moorden, luide herrie achter achtervolgingsscènes en meer van dat soort onzin, maar is veel subtieler gebleven, wat de spanning alleen maar ten goede kwam.

IMDb: 8.1
Ik vond die kat zo flauw, heb me er de hele film aan geërgerd. Dat wief is wel lekker, maar de film geef ik een 5,5 :{w. Ik ben benieuwd of de Zweedse films beter zijn.

De soundtrack was overigens wel heerlijk O+.
pi_107840636
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:29 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik vond die kat zo flauw, heb me er de hele film aan geërgerd. Dat wief is wel lekker, maar de film geef ik een 5,5 :{w. Ik ben benieuwd of de Zweedse films beter zijn.

De soundtrack was overigens wel heerlijk O+.
Niets mis met de kat. Verder gaan wij het gewoon niet eens worden over films. Of wijven.
pi_107841197
Oh, normaal vind ik TV-series niet noemenswaardig, maar ik heb vorige week seizoen 1 en 2 van Sherlock gezien. In totaal zijn het 7 afleveringen van elk anderhalf uur, dus bijna op zichzelf staande films. Het is goed mogelijk dat het één van de beste series is die ik ooit heb gezien, en zeker het melden waard. In feite zijn het verfilmingen van de klassieke Holmes boeken van Arthur Conan Doyle, maar dan gesitueerd in het huidige Londen. Geen tophats en telegrams, maar Google en iPhones, en dat werkt fantastisch. De boeken draaiden immers om de deductievermogens van Holmes, waarbij het tijdperk waarin het zich afspeelt weinig verschil maakt. Het samenspel tussen Holmes en Watson, en de manier waarop Cumberbatch en Freeman (O+.) dat spelen is geweldig. Absolute aanrader! Jammer dat ivm Freemans rol in The Hobbit de boel wat zal vertragen, maar de hoop is dat er meer afleveringen komen.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:14:49 #137
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_107842392
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, normaal vind ik TV-series niet noemenswaardig, maar ik heb vorige week seizoen 1 en 2 van Sherlock gezien. In totaal zijn het 7 afleveringen van elk anderhalf uur, dus bijna op zichzelf staande films. Het is goed mogelijk dat het één van de beste series is die ik ooit heb gezien, en zeker het melden waard. In feite zijn het verfilmingen van de klassieke Holmes boeken van Arthur Conan Doyle, maar dan gesitueerd in het huidige Londen. Geen tophats en telegrams, maar Google en iPhones, en dat werkt fantastisch. De boeken draaiden immers om de deductievermogens van Holmes, waarbij het tijdperk waarin het zich afspeelt weinig verschil maakt. Het samenspel tussen Holmes en Watson, en de manier waarop Cumberbatch en Freeman (O+.) dat spelen is geweldig. Absolute aanrader! Jammer dat ivm Freemans rol in The Hobbit de boel wat zal vertragen, maar de hoop is dat er meer afleveringen komen.
6 afleveringen toch? goede serie dat zeker :)
pi_107843316
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Seizoen 3 staat al geplanned toch? :)

Keigoede serie inderdaad.
pi_107843365
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:40 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Niets mis met de kat. Verder gaan wij het gewoon niet eens worden over films. Of wijven.
Ik vond dat met die kat ook een beetje jammer.
Ik dacht al bij het begin 'waarom hebben ze die er in geschreven' en ja hoor...beetje voorspelbaar.
pi_107845073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Seizoen 3 staat al geplanned toch? :)

Keigoede serie inderdaad.
In het laatste interview dat ik heb gezien met Martin Freeman zei hij dat hij heel graag verder zou willen, maar nog niet bekend is wanneer hij tijd heeft. Maar dat is alweer een tijdje geleden.
pi_107845817
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:05 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

In het laatste interview dat ik heb gezien met Martin Freeman zei hij dat hij heel graag verder zou willen, maar nog niet bekend is wanneer hij tijd heeft. Maar dat is alweer een tijdje geleden.
Zelfs een stukje al gefilmd. :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:22:07 #142
119554 -Strawberry-
pi_107845841
Jack & Jill

Ik hoopte op wat hersenloos vermaak, maar zelfs dat zat er niet in. Wat een ultieme, ongrappige bagger.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 08:35:29 #143
191187 McWurth
pi_107853248
the three musketeers.

verbaasde mij eigenlijk dat er zo veel negatieviteit over deze film was. dat er zoveel dingen in zatten die onmogelijk waren en dat het acteren erg over de top zou zijn.
vind daar dus niks van waar. het is en blijft een verhaal. gebaseerd op een boek. heb me werkelijk de hele film vermaakt. pratchet vond ik erg leuk gespeeld. het is gewoon erg jammer dat na DE pirates films met johnny depp dit soort films gewoon heel erg gauw van gezegd word: over the top en slecht. ook is het jammer na die films dat iedere film maker met een soortgelijk idee ook die films wil evenaren wat dus gewoon niet gaat want je hebt geen depp in je film :').

maar goed al met al vond ik the three musketeers een vermakelijke film. ben wel blij dat ik hem niet ben gaan zien in de bios dat vond ik hem niet waard.

7.8 out of 10 (ook vanwege de aankleding van de film vond de kleding echt netjes gedaan)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 08:47:46 #144
305451 Michhas
pi_107853302
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 08:35 schreef McWurth het volgende:
the three musketeers.

verbaasde mij eigenlijk dat er zo veel negatieviteit over deze film was. dat er zoveel dingen in zatten die onmogelijk waren en dat het acteren erg over de top zou zijn.
vind daar dus niks van waar. het is en blijft een verhaal. gebaseerd op een boek. heb me werkelijk de hele film vermaakt. pratchet vond ik erg leuk gespeeld. het is gewoon erg jammer dat na DE pirates films met johnny depp dit soort films gewoon heel erg gauw van gezegd word: over the top en slecht. ook is het jammer na die films dat iedere film maker met een soortgelijk idee ook die films wil evenaren wat dus gewoon niet gaat want je hebt geen depp in je film :').

maar goed al met al vond ik the three musketeers een vermakelijke film. ben wel blij dat ik hem niet ben gaan zien in de bios dat vond ik hem niet waard.

7.8 out of 10 (ook vanwege de aankleding van de film vond de kleding echt netjes gedaan)
Is dit een grap? :')
  zaterdag 11 februari 2012 @ 10:58:25 #145
314338 tech4u
pi_107854857
Crazy Stupid Love. Wel aardig... 6.5/10
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:12:10 #146
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107857696
Pride & Prejudice
Zal nooit denderend enthousiast over dit soort drama's worden. Dit was echter nog heel bekwaam gefilmd door Joe Wright. Verschilende decors/plaatjes zagen er voortreffelijk uit. Keira Knightley is ook niet vervelend om te zien. Jammer dat het verhaal gehaast en opgepropt aanvoelt. Ook sommige dialogen vond ik erg overdreven wollig. Het boek van Jane Austen zal vast heel dik zijn. Cijfer: 6,5

Kongen av Bastøy (King of Devil's Island)
Ik heb altijd het idee dat je als filmmaker van gevangenisfilms relatief gemakkelijk je publiek kunt pleasen. Zorg voor diverse personages met elk een eigen kenmerk, laat het regime in de gevangenis vooral onrechtvaardig voelen en gooi dr nog een trieste sfeer overheen. Succes gegarandeerd! Met Kongen av Bastoy worden deze ingrediënten ook gebruikt en het werkt bij mij in ieder geval. Het is een behoorlijk schokkend verhaal wat gebaseerd is op waargebeurde verhalen. Soms een tikkeltje voorspelbaar, maar sterk blijft het zonder meer! Cijfer: 8

The Player
The Player start met Altmans handelskenmerk: een grote brei van karakters die met elkaar in contact komen en een helder verhaal is er niet in te ontdekken. Net als met Nashville vond ik het niet heel vervelend, maar nog minder vervelend vond ik het dat er na een tijdje toch een normale verhaallijn gestart wordt. Tim Robbins, studio executive in Hollywood, krijgt dreigbriefjes. Hij vermoedt dat er een gefrustreerde screenwriter achterzit, zoekt hem op en vermoordt hem, per ongeluk! Oeioei, hoe gaat ie zich hier uit redden?

Ondertussen komen een heel batterij Hollywoodsterren (die zichzelf kunnen spelen) en referenties naar oudere films voorbij. Het plot en de uitvoering daarvan vond ik dan ook best leuk in elkaar steken. Alleen de rol van de ex van de per ongeluk vermoorde screenwriter vond ik wat problematisch. Ze gaat erg rap en probleemloos een relatie met Robbins aan, komt een beetje vreemd over natuurlijk. Maar zoiets laat juist de manco's van de Hollywoodfilms zien. De al dan niet corny ongeloofwaardigheden en natuurlijk de onvermijdelijke happy endings. Het einde van The Player zelf past daarom juist zo goed, dat is namelijk wel redelijk geniaal gevonden. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:09:48 #147
191187 McWurth
pi_107859286
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 08:47 schreef Michhas het volgende:

[..]

Is dit een grap? :')
nee maar het lijkt wel steeds meer in dit topic dat als je een andere mening hebt als "de pro filmkijkers" dat je mening niet meer telt of iets of dat je minder bent dan de "pro filmkijkers".
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:16:10 #148
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_107859438
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:09 schreef McWurth het volgende:

[..]

nee maar het lijkt wel steeds meer in dit topic dat als je een andere mening hebt als "de pro filmkijkers" dat je mening niet meer telt of iets of dat je minder bent dan de "pro filmkijkers".
Die mensen die denken dat ze "een pro filmkijker" zijn waar we hun mening wel MOETEN geloven, en dat zijn er nogal wat in dit topic, zijn teringleijers 1e klas! Ik ben blij dat jij er ook over begon McWurth!
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:25:22 #149
126057 kevin_
Hoi
pi_107859699
The Three Musketier is ook wel een ontiegelijk slechte film hoor. Maar ik begrijp het wel als mensen de film vermakelijk vinden. Iedereen is anders. :)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:33:32 #150
367255 rioolheffing
pi_107859936
Mr. Nobody
Verschillende verhaallijnen van 1 personage door elkaar verteld. Ik ga het niet verder beschrijven anders verklap ik het straks, maar ik vond het een erg mooie film. 9.5
http://www.imdb.com/title/tt0485947/

-edit-

[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 11-02-2012 14:46:26 ]
Zavvi - Fandom en GeekgearPathe Thuis - Net uit de bios nu al op je tvAnoniem en veilig met ProtonVPN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')