abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108013145
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:41 schreef Falco het volgende:
The Chronicles of Riddick
Laagvliegertje dit . Een simpel on-the-run-verhaaltje wordt opgesmukt door een hele hoop quasi-stijlvolle CGI-decors. Van Vin Diesel hoef je ook niks te verwachten, dus dan blijft er maar bitter weinig over. Van een film die gelikt over wil komen, verwacht je overigens niet dat de SFX van wisselende kwaliteit waren. Cijfer: 5
Pitch Black, de voorganger, daar in tegen is een zeer degelijke Sci-Fi. Zeker aan te raden.
pi_108015443
Van de week 2 films op bluray gezien:

The Thin Red Line

Een film die de slag om Guadalcanal in 1942 erg mooi en dramatisch in beeld brengt. De sfeer in deze film is uitstekend, door onder andere de prachtige beelden en rustige opbouw. Minpuntje: de af en toe veel te sentimentele en overbodige voice-overs.

8

Dances with Wolves

Ook een film met een heerlijke sfeer. Tijdens de Amerikaanse burgeroorlog vertrekt een Amerikaanse soldaat naar een post in het westen, waar nog volop indianen leven. Die indianen moeten in het begin niets van hem weten, maar daar zal verandering in komen.. De interacties tussen 'de Amerikaan' en de indianen zijn erg mooi in beeld gebracht. Wel is het verhaal wat simpel en af en toe langdradig, maar gelukkig werd dit nergens echt storend.

8
pi_108017431
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:56 schreef Chuck_Norris het volgende:
Warrior [2011]
Na de trailer werd ik er niet echt enthousiast van maar wat een film _O_ Zeker 1 van mijn favoriete films van het jaar. Naast goede gevechten een cliche verhaal maar de acteerprestaties verbloemen dat compleet _O_ De drie hoofdrolspelers maken van deze film zeker 1 die ik lang zal onthouden. Het feit dat mijn enige broertje ook MMA doet geeft nog een extra lading aan de film. Keek de film samen met mijn broertje en had toch een paar momenten dat ik mezelf tegen moest houden om niet emotioneel te worden.

9/10
Scene dat Nick Nolte op hotelkamer in huilen uitbarst.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_108019981
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:42 schreef Mike het volgende:

[..]

Het is dan ook geen docu, maar een film. En ik ben het inderdaad compleet niet met je eens. Ik vond het een hele interessante film die ook nog eens erg spannend is. 9/10.
Een van de eerste films die ik ooit halverwege uit heb gezet.
pi_108020893
Man On A Ledge

As a police psychologist tries to talk down an ex-con who is threatening to jump from a Manhattan hotel rooftop, but what is he really doing up there?

Vermakelijk filmpje. Wel wat plotholes hier en daar en het acteerwerk had op sommige punten beter gekund, maar de setting is origineel en het geheel kijkt lekker weg. De personages zijn daarnaast redelijk goed uitgewerkt. Leuk om een keer gezien te hebben dus.

Ik zou je overigens aanraden om niet de trailer te kijken of te veel te lezen, want vrijwel overal wordt een deel van het plot verraden en het is denk ik leuker als je niet weet waar de rest van de film over gaat. :)
pi_108020967
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 20:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Man On A Ledge

[ afbeelding ]

As a police psychologist tries to talk down an ex-con who is threatening to jump from a Manhattan hotel rooftop, but what is he really doing up there?

Vermakelijk filmpje. Wel wat plotholes hier en daar en het acteerwerk had op sommige punten beter gekund, maar de setting is origineel en het geheel kijkt lekker weg. De personages zijn daarnaast redelijk goed uitgewerkt. Leuk om een keer gezien te hebben dus.

Ik zou je overigens aanraden om niet de trailer te kijken of te veel te lezen, want vrijwel overal wordt een deel van het plot verraden en het is denk ik leuker als je niet weet waar de rest van de film over gaat. :)
Goed om te lezen dat het origineel is. _O_
pi_108026373
Sherlock Holmes (2009)

Tsja. Deze stond al een tijdje op m'n watchlist, en na de BBC-serie te hebben gezien werd het tijd. Het had zo goed kunnen zijn... Robert Downey Jr. is een leuke Holmes, Jude Law een aardige Watson. Onderling lijken ze erg veel lol te hebben, ook in samen gegeven interviews dus qua chemie zat het goed. Waarom ze echter voor dít verhaal zijn gegaan is me compleet onduidelijk. Te veel onzin, warrig gebracht, en weinig échte Sherlockmomenten. Oh, en voor een film uit 2009 was de CGI en het greenscreengebruik verbazingwekkend slecht. Het was een vermakelijke film, daar niet van, maar had veel beter gekund.

IMDb: 7.5
Ik: 7
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:45:16 #208
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_108028755
The Descendants
Mooi drama waarin Matt King (George Clooney) de zorg voor z`n twee dochters op zich moet nemen nadat z`n vrouw in een coma is geraakt na een ongeluk. Terwijl hij dat voorheen in geen jaren heeft gedaan komt nu alles op hem terecht...
Een redelijk sterke film met een verhaal waarvan we de basis al vaker hebben gezien. Wat deze echter boven de middelmaat doet uitsteken is een ontzettend goede rol van George Clooney en de strakke regie van Alexander Payne. Hij houdt goed de controle over het geheel en laat het niet verzanden in sentimenteel geneuzel, iets dat het wel heel makkelijk had kunnen worden.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Timo20 op 15-02-2012 23:12:19 ]
pi_108045814
Journey 2: The Mysterious Island

Sean (Josh Hutcherson) breekt in op een satellietontvanger om een boodschap te ontvangen van zijn grootvader (Michael Caine), die 2 jaar geleden op mysterieuze wijze is verdwenen toen hij op zoek was naar een eiland. Met de ongevraagde hulp van zijn stiefvader Hank (Dwayne Johnson), waar hij het slecht mee kan vinden, ontcijfert hij de code en ontdekt dat zijn grootvader echt dat eiland heeft gevonden en daar nu leeft. Ze gaan op zoek naar dat eiland, dat hetzelfde eiland blijkt te zijn in de klassiekers Gulliver's Travels, Mysterious Island en Treasure Island, en krijgen daarbij hulp van de helicopterpiloot Gabato (Luis Guzmán) en zijn dochter Kailani (Vanessa Hudgens).

Ze vinden de grootvader, en na wat interne strubbelingen komen ze erachter dat het waterpeil stijgt en dat ze dus zo gauw mogelijk weg moeten komen. Dus gaan ze op zoek naar de Nautilus, het schip van Kapitein Nemo.

Mijn mening:
Saaie, voorspelbare film vol cliche's. Het wordt nooit echt spannend, en elk character heeft zijn eigen rol, wat duidelijk te merken is. Tijdens hun avonturen groeien Sean en Hank dichter naar elkaar toe, en Sean en Kailani lijken ook steeds meer tot elkaar aangetrokken. Het einde van de film is een typische Hollywoodeinde. En de film is 3D. dus het ziet er wel wat mooi uit.
Children of the night. What music they make.
pi_108045843
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:22 schreef FUUUU het volgende:

[..]

Pitch Black, de voorganger, daar in tegen is een zeer degelijke Sci-Fi. Zeker aan te raden.
Eens.
Children of the night. What music they make.
  donderdag 16 februari 2012 @ 16:30:51 #211
286575 Roces18
Chef de party
pi_108048060
Anonymous

Een film van Ronald Emmerich, die zich baseert op de theorie dat Shakespeare niet kon schrijven, maar dat al zijn werk afkomstig was van de graaf van Oxford, die niet zijn naam op toneelstukken kon zetten aangezien hij een reputatie had hoog te houden. Dankzij een verschrikkelijk slecht script raak je sowieso de eerste half uur de weg kwijt door constante flashbacks en flashforwards waar niet eens in wordt uitgelegd wie nou eigenlijk wie is en aan wie precies familie van elkaar is. En dat is al zeker geen goede basis om op te beginnen, bovendien lijkt iedereen ook nog eens op elkaar wat natuurlijk al helemaal niet helpt. Ook is David Thewlis een absolute mis-cast doordat hij de hele tijd mij in ieder geval doet denken aan Remus Lupin uit Harry Potter :') De film duurt ongelooflijk lang met ruim 2 uur, waar er nergens to-the-point gekomen wordt en we alleen maar stukken van Shakespeare zien die naar mijn mening niet eens de beste waren met als resultaat het toppunt van saaiheid. Met de verwachting een goede film te zien, ben ik teleurgesteld en raad ik hem ook flink af!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:36:11 #212
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_108062929
Rundskop
De Belgische Oscar genomineerde van dit jaar. Een veeboer wordt benaderd om een handeltje te sluiten met een handelaar. Hij raakt verwikkelt in de zaken van de hormonen mafia en door een ontmoeting tijdens de zaken onderhandelingen komen de herinneringen aan een ernstig incident in zijn jeugd weer boven drijven.
Een film die kan rekenen op een geweldig scenario waarin heden en verleden en zaken en privé op ingenieuze wijze worden samen gevoegd en één sluitend verhaal vormen. Een film ook die veel drijft op sfeer.
Matthias Schoenaerts zet in de rol van de veeboer een fantastische performance neer en draagt de film probleemloos.
Persoonlijk denk ik niet dat ie de Oscar zal gaan winnen maar het feit dat ie wel is genomineerd geeft dit prachtwerk de eer die het zonder meer verdiend.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_108063988
Footloose

Vond het een leuke film. Ik hou altijd wel van dansfilms (behalve Body Language :') ) Leuke muziek, goed gedanst, goed geacteerd en ook nog redelijk wat humor erin. Voor iedereen die van dansfilms houdt, is dit een aanrader :)

Imdb : 5.2/10
Ik : 8.0/10
pi_108064306
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:56 schreef loezzzje het volgende:
Footloose

[ afbeelding ]

Vond het een leuke film. Ik hou altijd wel van dansfilms (behalve Body Language :') ) Leuke muziek, goed gedanst, goed geacteerd en ook nog redelijk wat humor erin. Voor iedereen die van dansfilms houdt, is dit een aanrader :)

Imdb : 5.2/10
Ik : 8.0/10
Die heb ik ook net gekeken haha, ik vond het ook wel een leuke film. De muziek die erin zat was leuk, vooral de titelsong Footloose en Holding Out For A Hero, en nou ja, het verhaal was natuurlijk niet om over naar huis te schrijven, maar dat had ik ook niet verwacht. Plus, ik betrapte mezelf soms wel op een glimlach :D

6.0/10
pi_108064555
Ja het verhaal was redelijk voorspelbaar ja :P
pi_108064616
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:08 schreef loezzzje het volgende:
Ja het verhaal was redelijk voorspelbaar ja :P
Ik vond die chick trouwens echt zo'n sloerie :') en die jurk die ze bij dat laatste feest aan had, mijn god :') maar goed, dat maakt verder ook niet :P
pi_108064679
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:10 schreef Sooph het volgende:

[..]

Ik vond die chick trouwens echt zo'n sloerie :') en die jurk die ze bij dat laatste feest aan had, mijn god :') maar goed, dat maakt verder ook niet :P
Nou idd zeg :P En die jongen deed me steeds aan Bruno Mars denken maar dan blank _O- Ik denk dat het door zijn haar en kleren kwam :P
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:18:50 #218
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_108064962
Altijd weer die remakes :(
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_108065757
J Edgar (2011)

De kijker volgt het leven van Edgar J. Hoover, de niet onomstreden oprichter van de FBI

ja best een vermakelijke film :Y, goed gespeeld door di caprio..

The Muppets (2011)

de muppets moeten hun theater terug zien te krijgen van een of andere snode oliebaron..

ja.. het verhaal is wel wat voor de muppets... het was ook zeker een leuke film, en toch heb ik liever kortere sketches met de muppets.... vind ik een hele film wel erg lang..
maar ondanks dat: errug leuke film :Y
  vrijdag 17 februari 2012 @ 00:32:21 #220
336619 Bloodspike
There Can Be Only One!
pi_108067382

Gisteren gezien, en.....ik vond er niet zo heel veel aan, was langdradig, zaten maar een paar stukjes in die ik eventjes dacht van hey gaat het nu eindelijk beginnen, en dan toch weer niet.
Ze maken je heel erg lekker in de trailer en je krijgt niks, nee geef mij dan maar een koude douche in de winter.

Ik geef deze film een cijfer 4
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:40:10 #221
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108069965
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:30 schreef Roces18 het volgende:
Anonymous
[ afbeelding ]

Een film van Ronald Emmerich, die zich baseert op de theorie dat Shakespeare niet kon schrijven, maar dat al zijn werk afkomstig was van de graaf van Oxford, die niet zijn naam op toneelstukken kon zetten aangezien hij een reputatie had hoog te houden. Dankzij een verschrikkelijk slecht script raak je sowieso de eerste half uur de weg kwijt door constante flashbacks en flashforwards waar niet eens in wordt uitgelegd wie nou eigenlijk wie is en aan wie precies familie van elkaar is. En dat is al zeker geen goede basis om op te beginnen, bovendien lijkt iedereen ook nog eens op elkaar wat natuurlijk al helemaal niet helpt. Ook is David Thewlis een absolute mis-cast doordat hij de hele tijd mij in ieder geval doet denken aan Remus Lupin uit Harry Potter :') De film duurt ongelooflijk lang met ruim 2 uur, waar er nergens to-the-point gekomen wordt en we alleen maar stukken van Shakespeare zien die naar mijn mening niet eens de beste waren met als resultaat het toppunt van saaiheid. Met de verwachting een goede film te zien, ben ik teleurgesteld en raad ik hem ook flink af!
Dit is de enige film waarbij ik ooit ben weggelopen in de bioscoop. Wat een prutswerk zeg. :') Ik dacht eerst nog: is dit komisch bedoeld? Maar het was blijkbaar een serieus bedoeld kostuumdrama.....hoog (onbedoeld) Monty Python-gehalte. ;)
Smell the flowers while you can....
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:41:53 #222
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_108069985
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 08:40 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Dit is de enige film waarbij ik ooit ben weggelopen in de bioscoop. Wat een prutswerk zeg. :') Ik dacht eerst nog: is dit komisch bedoeld? Maar het was blijkbaar een serieus bedoeld kostuumdrama.....hoog (onbedoeld) Monty Python-gehalte. ;)
Een Emmerich film dan weet je toch al genoeg.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:52:18 #223
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108070110
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 08:41 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Een Emmerich film dan weet je toch al genoeg.
Eigenlijk wel ..... maar ik wilde het toch proberen.
Smell the flowers while you can....
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:57:12 #224
8369 speknek
Another day another slay
pi_108070171
Correctie: een Emmerich film waarin hij niet het witte huis opblaast, dan weet je genoeg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_108070789
Je kan lullen over Emmerich wat je wil, maar die vent weet wel hoe die vernietiging en chaos prachtig in beeld brengt. Jammer alleen dat alle andere aspecten van zijn films zo falen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')