abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 februari 2012 @ 10:09:21 #226
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108071570
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:33 schreef HostiMeister het volgende:
Je kan lullen over Emmerich wat je wil, maar die vent weet wel hoe die vernietiging en chaos prachtig in beeld brengt. Jammer alleen dat alle andere aspecten van zijn films zo falen.
Ja, maar er viel weinig op te blazen in Anonymous, dus bleef alleen de slechte, lege schelp over. ;)
Smell the flowers while you can....
  vrijdag 17 februari 2012 @ 20:26:09 #227
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_108094173
Samen met m`n vriendin een Disney middagje gehouden:

Snow White And The Seven Dwarfs
Inmiddels al ontelbaar vaak gezien en het blijft één van m`n favoriete Disney klassiekers. Dit keer hebben we de Nederlandse versie gekeken en ik moet eerlijk bekennen dat ik de nasynchronisatie best goed te doen vond.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

Pinocchio
Aw, Pinocchio: heerlijk!! ook hier hebben we Nederlandse vertaling gezien en ook die was goed gedaan, iets wat ik niet direct had verwacht. Heb toch weer van genoten.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_108096238
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:37 schreef mschol het volgende:
J Edgar (2011)

De kijker volgt het leven van Edgar J. Hoover, de niet onomstreden oprichter van de FBI

ja best een vermakelijke film :Y, goed gespeeld door di caprio..

The Muppets (2011)

de muppets moeten hun theater terug zien te krijgen van een of andere snode oliebaron..

ja.. het verhaal is wel wat voor de muppets... het was ook zeker een leuke film, en toch heb ik liever kortere sketches met de muppets.... vind ik een hele film wel erg lang..
maar ondanks dat: errug leuke film :Y
is j edgar nou vooral een praat film of zit er ookactie in zeg maar?
pi_108102786
Contraband

geregisseerd door Baltasar Kormákur
met Mark Wahlberg, Kate Beckinsale en Ben Foster

Chris Farraday (Wahlberg) heeft zijn criminele verleden reeds lang achter zich gelaten, maar wanneer zijn zwager Andy (Caleb Landry Jones) een drugsdeal voor zijn meedogenloze baas Tim Briggs (Ribisi) verknoeit, wordt Chris gedwongen om opnieuw te doen wat hij het beste kan – smokkelwaar vervoeren – om de schuld van Andy af te lossen. Chris is een legendarische smokkelaar en hij verzamelt met de hulp van zijn best vriend Sebastian (Ben Foster) al gauw een crew rondom zich, voor een allerlaatste reis naar Panama en terug, in de hoop met een paar miljoen vervalste dollarbiljetten terug te keren. De zaken draaien echter verkeerd uit en Chris zal al z’n vaardigheden moeten aanwenden om uit de handen te blijven van de gewelddadige drugsdealers, politie en huurmoordenaars, vooraleer zijn vrouw Kate (Beckinsale) en kinderen het doelwit worden.

Best leuke actie film, hij blinkt nergens echt in uit (wat op zich jammer is als je kijkt wie er in speeld had er toch meer ingezeten/van verwacht).
maar tis gewoon een lekkere snelle actie film die vermaakt van het begin tot het eind.
6.5 gewoon leuk een x te zien
pi_108108212
Remember me (2010)

Gandhi once said that whatever you do in life will be insignificant,
but it is very important that you do it.

Tyler, gespeeld door Robert Pattinson, raakt op een avond verzeild in een knokpartij. Hij krijgt daarbij ruzie met een politieagent (Chris Cooper) en moet een nacht in de cel doorbrengen. Als blijkt dat de verantwoordelijke agent een dochter heeft, wordt Tyler gepushed door zijn vriend en huisgenoot Aidan om wraak te nemen, door haar te versieren.

Het is een romantisch drama die diepgaander is dan dat je op basis van deze beschrijving zou denken. Mede door de slechte relatie van Tyler met zijn vader en de tragedies die hij en andere personages in de film te verwerken hebben gehad, overstijgt het de standaard boy meets girl clichés. Hoewel het voorspelbaar is dat de voorwendselen waaronder Tyler het meisje versiert, zullen uitkomen, maakt dat niet uit. Want deze film draait om meer dan dat. De personages en de dialoog voelen erg realistisch aan. De film opent al sterk, met een heftige scene. Daarna worden de hoofdpersonen verder uitgediept, zowel hun goede als slechte eigenschappen. Dit maakt het geheel extra meeslepend.

En uit deze film blijkt dat Robert meer kan dan de vampier spelen. Dit is de beste rol die ik tot nu toe van hem heb gezien, een die hij zeker aan kan. Hij was echt Tyler, niet de standaard mooie jongen zoals gewoonlijk. Zijn zusje Caroline zal je hart stelen, in zoverre dat je zou willen dat je de film binnen kon dringen en haar in je armen kan sluiten door het onrecht wat haar wordt aangedaan. Ik was zwaar overrompeld.

De soms wat donkere beelden waren een minpuntje en bepaalde scene's had ik iets anders gedaan. Desondanks is het is wat mij betreft zeker een aanrader, al was het maar voor dat ene moment waarvan je denkt dat je het ziet aankomen, maar die waarschijnlijk toch anders uitpakt dan je had gedacht.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 08:51:53 #231
286575 Roces18
Chef de party
pi_108109169
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:04 schreef casper019 het volgende:

[..]

is j edgar nou vooral een praat film of zit er ookactie in zeg maar?
een praatfilm
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 18 februari 2012 @ 09:31:19 #232
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_108109478
The Hunter (2010)

Waarom ik er 2010 achter zet? Omdat er blijkbaar verschillende films zijn die The Hunter heten: 1980,2010 en 2011. Ik kreeg de tip van een collega om The Hunter te kijken, maar ik wist niet welke versie. Ik schat zomaar in dat het niet deze versie uit 2010 was, uit het Midden Oosten. Een zeer, zeer trage film over een man die uit de gevangenis komt, kort daarna zijn vrouw en kind kwijtraakt en dan wraak neemt door 2 politieagenten neer te schieten. Het lijkt aardig, maar zo snel als je dit leest had het ook verteld kunnen worden. Echter dit alles duurt anderhalf uur. En verder gebeurt er ook NIETS anders in de film. Nee, duidelijk weinig bijzonders.

Ik zal nu wel schelden voor de filmcritici, want blijkbaar is Rafi Pitts heel wat. Tenminste, in filmhuisland en alles daaromheen. Maar dan hoor ik graag wat er zo bijzonder aan deze film zou moeten zijn, want ik zie het niet. Misschien dat films uit het Midden Oosten bijzonder zijn en daardoor meteen +2 in cijfers/reviews krijgen, maar anders zou ik het niet weten.
Een 4,5

The Three Musketeers
Bah wat een rampenfilm. Slecht geacteerd, slecht verhaal, slecht uitgevoerd. Duidelijk neppe achtergronden. Ik heb hier gewoon geen woorden voor. Men wil de film doen lijken op Sherlock Holmes bv (zelfde stijl etc) maar men haalt het gewoon nul komma nul..

Dat was weer een goede filmavond: een 4
  zaterdag 18 februari 2012 @ 09:50:58 #233
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_108109634
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 02:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Remember me (2010)

[ afbeelding ]

Gandhi once said that whatever you do in life will be insignificant,
but it is very important that you do it.

Tyler, gespeeld door Robert Pattinson, raakt op een avond verzeild in een knokpartij. Hij krijgt daarbij ruzie met een politieagent (Chris Cooper) en moet een nacht in de cel doorbrengen. Als blijkt dat de verantwoordelijke agent een dochter heeft, wordt Tyler gepushed door zijn vriend en huisgenoot Aidan om wraak te nemen, door haar te versieren.

Het is een romantisch drama die diepgaander is dan dat je op basis van deze beschrijving zou denken. Mede door de slechte relatie van Tyler met zijn vader en de tragedies die hij en andere personages in de film te verwerken hebben gehad, overstijgt het de standaard boy meets girl clichés. Hoewel het voorspelbaar is dat de voorwendselen waaronder Tyler het meisje versiert, zullen uitkomen, maakt dat niet uit. Want deze film draait om meer dan dat. De personages en de dialoog voelen erg realistisch aan. De film opent al sterk, met een heftige scene. Daarna worden de hoofdpersonen verder uitgediept, zowel hun goede als slechte eigenschappen. Dit maakt het geheel extra meeslepend.

En uit deze film blijkt dat Robert meer kan dan de vampier spelen. Dit is de beste rol die ik tot nu toe van hem heb gezien, een die hij zeker aan kan. Hij was echt Tyler, niet de standaard mooie jongen zoals gewoonlijk. Zijn zusje Caroline zal je hart stelen, in zoverre dat je zou willen dat je de film binnen kon dringen en haar in je armen kan sluiten door het onrecht wat haar wordt aangedaan. Ik was zwaar overrompeld.

De soms wat donkere beelden waren een minpuntje en bepaalde scene's had ik iets anders gedaan. Desondanks is het is wat mij betreft zeker een aanrader, al was het maar voor dat ene moment waarvan je denkt dat je het ziet aankomen, maar die waarschijnlijk toch anders uitpakt dan je had gedacht.
Het einde van de film vind ik zo'n goedkope gimmick.
Volgens mij heeft de schrijver eerst die gimmick bedacht en is daarna een verhaal erbij gaan verzinnen.
Vond de film best aardig tot dan, maar het einde verknalde het voor mij.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zaterdag 18 februari 2012 @ 10:43:29 #234
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_108110317
The Dead 2010

Een man rijdt door zombie-infested Afrika. Negroïde zombies dus. Hij komt een andere man tegen en samen rijden ze ergens naartoe. Soms schieten ze er eentje neer, soms rijden ze er eentje omver. Meer valt hier qua synopsis echt niet over te vertellen...

IMDB: 5,9
Ik: 5,5

Retreat 2011

Een koppel wil er even tussenuit en trekt zich terug op een onbewoond eiland. Plots duikt er een man op die zegt dat er een outbreak is van een dodelijk virus.

Psychologische thriller die een beetje tempo mist. 'Bad guy' Cillian Murphy vond ik wel sterk.

IMDB: 5.7
Ik: 6
Jusqu'ici tout va bien
pi_108114034
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:50 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de schrijver eerst die gimmick bedacht en is daarna een verhaal erbij gaan verzinnen.
Ik vond het mooi, zeker na het zien van de making of en de motivatie erachter. Niks goedkoops aan.
pi_108114552
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:50 schreef Waaghals het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door DigitalGirl op 18-02-2012 13:59:54 ]
Drama means nothing, it's part of the game.
pi_108115267
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:33 schreef DigitalGirl het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien handiger om het in een spoiler te doen, voor de mensen die m nog moeten zien.
pi_108125163
the shutter island

Net gekeken.
Het mooie van de film was dat ik helemaal beet genomen werd als kijker.
De wending die het slot neemt had ik al een klein beetje voorspeld, maar niet alles voorspeld.

imdb geeft een 8
Ik geef ook een 8.

Het kijken waard dus :)
Twiddel
  zaterdag 18 februari 2012 @ 23:43:23 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_108134402
Melancholia

Kirsten Dunst is een kutwijf, dan gaat iedereen dood. Het is wel mooi in beeld gebracht, dat wel, en de acteerprestaties zijn ook prima in orde. Er is alleen geen substance onder de style en als je niet om de karakters geeft heeft het einde ook weinig impact. Er zitten wat aardige ideeen in, maar als de film tien minuten had geduurd in plaats van twee uur en tien minuten, had het niets aan kracht ingeboet.

Doch, vanwege de mooie plaatjes verpest het je avond niet, en daarom een 6,5.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_108137052
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 23:43 schreef speknek het volgende:
Melancholia

Kirsten Dunst is een kutwijf, dan gaat iedereen dood. Het is wel mooi in beeld gebracht, dat wel, en de acteerprestaties zijn ook prima in orde. Er is alleen geen substance onder de style en als je niet om de karakters geeft heeft het einde ook weinig impact. Er zitten wat aardige ideeen in, maar als de film tien minuten had geduurd in plaats van twee uur en tien minuten, had het niets aan kracht ingeboet.

Grappig dat meningen zo verschillen over deze film. Ik vond hem juist erg goed. Vooral omdat je in het eerste deel niets snapt van bepaalde gedragingen maar die heel begrijpelijk en invoelbaar werden naargelang de film vorderde. Dit was wel een film die me bijbleef.
pi_108137551
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:43 schreef HAL9000S het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Sterke mysterie/drama film. Regisseur Jeff Nichols weet een zeer onheilspellende sfeer neer te zetten en dankzij de uitstekende en overtuigende acteerprestaties van Michael Shannon zit je continu te twijfelen aan de geestelijke gesteldheid van de hoofdrolspeler, die zich meer zorgen maakt om 'gek' te worden dan dat zijn apocalyptische visoenen waarheid zullen worden.

Ook Jessica Chastain weet wederom een zeer sterke rol neer te zetten, tel daarbij op dat de film ook op audiovisueel erg goed in elkaar zit, en je hebt in mijn optiek een prachtig eindresultaat. Enige nadeel is de net iets te lange speelduur waardoor hij, zeker naar het einde toe wat langdradig is.

8-/10.
Ik vond hem ook erg sterk maar had inderdaad wat korter gemogen.
pi_108141374
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 23:43 schreef speknek het volgende:
Melancholia

Spoilers. :')
pi_108141695
Hugo.

Gister Hugo gezien. De film wordt overal in de hemel geprezen en krijgt erg goede cijfers, maar het kon mij totaal niet boeien. Het is mooi gemaakt, maar ik vond het verhaal vreselijk saai, simpel en traag. Er gebeurde te weinig en het duurde allemaal veelte lang. Het ziet er visueel allemaal wel erg mooi uit. Ik zou de film alleen kijken als je een simpele, mooi gemaakte familiefilm wilt zien.

Cijfer: 6je.
  zondag 19 februari 2012 @ 11:05:29 #244
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_108142497
quote:
13s.gif Op zondag 19 februari 2012 09:40 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Spoilers. :')
Denken dat dat spoilers zijn :')
  zondag 19 februari 2012 @ 12:10:57 #245
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_108143688
The Tree of Life
Typisch weer een schitterende film van Malick. Deze regisseur (weliswaar een tikkeltje pretentieus) ligt me wel an sich, al is ie niet heel toegangelijk. Maar hij weet hoe je een film boeiend kan houden qua plot en met uiteraard aan de lopende band prachtige shots. Vooral de Earth/Koyanisqatsi-achtige beeldensequentie in het begin vond ik van buitengewoon niveau. Daarna volgt een ontwrichtende relatie tussen vader en zoon. Heel mooi hoe dat opgebouwd wordt met daarbij goed en naturel acteerwerk van Brad Pitt en de jonge acteurs. Cijfer: 7,5

Predator 2
Pulp op zijn best! In het begin wordt de kijker meteen meegesleurd met een heftige drugsoorlog in de ghetto's van Los Angeles. Wat gaat het er aan toe, Somalië is er niks bij! Tot overmaat van ramp bemoeit Predator zich dr ook mee. Een tijdje wordt de adrenalinerush van de film wat gematigd, maar vermakelijk blijft het sowieso. Wel vind ik Glover als Predators opponent wat minder gepast dan Schwarzenegger. Cijfer: 6,5

The Incredible Shrinking Man

Supergeinige SF-film is dit . Het ruikt een en al naar een ordinaire B-film, maar dan bijzonder goed uitgevoerd! De hoofdpersoon krimpt telkens beetje bij beetje en overleeft onder andere een aanval van een kat en een spin. Verschillende filmische truuks worden gebruikt en dat ziet er best goed plus overtuigend uit. Het is ook zelfs spannend, best knap gedaan dus. Enige jammere zijn op het eind de hoogdravende teksten, maar das maar een klein smetje gelukkig. Cijfer: 8

Paisà
In zes segmenten laat Roberto Rossellini de opmars van de geallieerden zien van Sicilië tot Venetië tijdens de Tweede Wereldoorlog. Een hele onderneming, die mij net zo heldhaftig lijkt als bijvoorbeeld een D-day en al die episodes daarna. Centraal in de zes delen staat het broederschap tussen de Amerikanen en de goede Italianen. Ook al is communicatie rottig (Niet alle Amerikanen spreken Italiaans, laat staan dat er veel Italianen vloeiend Engels spreken), toch vechten ze samen tegen het kwaad. Ik vond het op zich wel een aardig document geworden. Alle segmenten zijn van hetzelfde niveau, alleen was het niet heel diepgaand of indrukwekkend. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 19 februari 2012 @ 12:28:14 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_108144114
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 01:13 schreef Dutchguy het volgende:
Grappig dat meningen zo verschillen over deze film. Ik vond hem juist erg goed. Vooral omdat je in het eerste deel niets snapt van bepaalde gedragingen maar die heel begrijpelijk en invoelbaar werden naargelang de film vorderde. Dit was wel een film die me bijbleef.
Waarom grappig? Alsof een groot gedeelte van de charme van de film niet het idee is dat het plebs het gaat haten en dat vice versa laten blijken dat je het mooi vindt jou eleveert boven het plebs. In ieder geval, ik ben zelf niet vies van een filmhuisfilm op z'n tijd, maar ik vond deze ernstig tekort schieten juist omdat de meeste gedragingen niet begrijpelijk waren. Kirsten Dunst had dan wellicht nog een excuus (een filmtechnisch slechte, want een copout, maar dat terzijde), maar voor de rest gedroeg niemand zich echt geloofwaardig. En dan heb ik de onmogelijke fysica en slechte dialogen (Earth is evil!) expres genegeerd. Het zat ook vol losse eindjes die niet nuttig waren voor het plot (welk plot? maar een plot is irrelevant in het licht van het einde der tijden hurrr). En uiteindelijk had je Kirsten Dunst's geestesgesteldheid prima in tien minuten en veel doeltreffender inzichtelijk kunnen maken dan deze een uur durende exercitie in ongemakkelijkheid, zonder verder nut voor het plot. Overigens vond ik het dus wel een aardige film omdat het de thematiek van Dunst' geestesgesteldheid interessant in beeld brengt, maar het was mijns inziens wel volkomen style over substance.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 februari 2012 @ 12:35:27 #247
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108144318
Gisteren naar Hugo geweest. Ontzettend mooi gemaakte film, adembenemende decors en effecten. En de eerste film voor mij waarbij 3D een beetje uit de verf lijkt te komen. Veel bekende namen, sowieso weer een erg mooie rol van Kingsley. Traag verhaal, maar heeft me geen moment gestoord, Een dikke 7,5.
pi_108144395
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:35 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Gisteren naar Hugo geweest. Ontzettend mooi gemaakte film, adembenemende decors en effecten. En de eerste film voor mij waarbij 3D een beetje uit de verf lijkt te komen. Veel bekende namen, sowieso weer een erg mooie rol van Kingsley. Traag verhaal, maar heeft me geen moment gestoord, Een dikke 7,5.
Dus het heeft echt een meerwaarde om hem in 3D te zien?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_108144691
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Denken dat dat spoilers zijn :')
Hij vertelt even de complete film in één zin inclusief het einde, wat kwallificeert volgens jouw dan als een spoiler?
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  zondag 19 februari 2012 @ 12:51:28 #250
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108144772
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:38 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dus het heeft echt een meerwaarde om hem in 3D te zien?
Nou, ik heb nog nooit een 3D-film gezien die mij meerwaarde bood (als in: goh, deze had ik echt niet in 2D moeten zien). Maar als ik moet kiezen, komt Hugo er dan nog het dichtst bij in de buurt.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')