abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108137551
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:43 schreef HAL9000S het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Sterke mysterie/drama film. Regisseur Jeff Nichols weet een zeer onheilspellende sfeer neer te zetten en dankzij de uitstekende en overtuigende acteerprestaties van Michael Shannon zit je continu te twijfelen aan de geestelijke gesteldheid van de hoofdrolspeler, die zich meer zorgen maakt om 'gek' te worden dan dat zijn apocalyptische visoenen waarheid zullen worden.

Ook Jessica Chastain weet wederom een zeer sterke rol neer te zetten, tel daarbij op dat de film ook op audiovisueel erg goed in elkaar zit, en je hebt in mijn optiek een prachtig eindresultaat. Enige nadeel is de net iets te lange speelduur waardoor hij, zeker naar het einde toe wat langdradig is.

8-/10.
Ik vond hem ook erg sterk maar had inderdaad wat korter gemogen.
pi_108141374
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 23:43 schreef speknek het volgende:
Melancholia

Kirsten Dunst is een kutwijf, dan gaat iedereen dood. Het is wel mooi in beeld gebracht, dat wel, en de acteerprestaties zijn ook prima in orde. Er is alleen geen substance onder de style en als je niet om de karakters geeft heeft het einde ook weinig impact. Er zitten wat aardige ideeen in, maar als de film tien minuten had geduurd in plaats van twee uur en tien minuten, had het niets aan kracht ingeboet.

Doch, vanwege de mooie plaatjes verpest het je avond niet, en daarom een 6,5.
Spoilers. :')
pi_108141695
Hugo.

Gister Hugo gezien. De film wordt overal in de hemel geprezen en krijgt erg goede cijfers, maar het kon mij totaal niet boeien. Het is mooi gemaakt, maar ik vond het verhaal vreselijk saai, simpel en traag. Er gebeurde te weinig en het duurde allemaal veelte lang. Het ziet er visueel allemaal wel erg mooi uit. Ik zou de film alleen kijken als je een simpele, mooi gemaakte familiefilm wilt zien.

Cijfer: 6je.
  zondag 19 februari 2012 @ 11:05:29 #244
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_108142497
quote:
13s.gif Op zondag 19 februari 2012 09:40 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Spoilers. :')
Denken dat dat spoilers zijn :')
  zondag 19 februari 2012 @ 12:10:57 #245
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_108143688
The Tree of Life
Typisch weer een schitterende film van Malick. Deze regisseur (weliswaar een tikkeltje pretentieus) ligt me wel an sich, al is ie niet heel toegangelijk. Maar hij weet hoe je een film boeiend kan houden qua plot en met uiteraard aan de lopende band prachtige shots. Vooral de Earth/Koyanisqatsi-achtige beeldensequentie in het begin vond ik van buitengewoon niveau. Daarna volgt een ontwrichtende relatie tussen vader en zoon. Heel mooi hoe dat opgebouwd wordt met daarbij goed en naturel acteerwerk van Brad Pitt en de jonge acteurs. Cijfer: 7,5

Predator 2
Pulp op zijn best! In het begin wordt de kijker meteen meegesleurd met een heftige drugsoorlog in de ghetto's van Los Angeles. Wat gaat het er aan toe, Somalië is er niks bij! Tot overmaat van ramp bemoeit Predator zich dr ook mee. Een tijdje wordt de adrenalinerush van de film wat gematigd, maar vermakelijk blijft het sowieso. Wel vind ik Glover als Predators opponent wat minder gepast dan Schwarzenegger. Cijfer: 6,5

The Incredible Shrinking Man

Supergeinige SF-film is dit . Het ruikt een en al naar een ordinaire B-film, maar dan bijzonder goed uitgevoerd! De hoofdpersoon krimpt telkens beetje bij beetje en overleeft onder andere een aanval van een kat en een spin. Verschillende filmische truuks worden gebruikt en dat ziet er best goed plus overtuigend uit. Het is ook zelfs spannend, best knap gedaan dus. Enige jammere zijn op het eind de hoogdravende teksten, maar das maar een klein smetje gelukkig. Cijfer: 8

Paisà
In zes segmenten laat Roberto Rossellini de opmars van de geallieerden zien van Sicilië tot Venetië tijdens de Tweede Wereldoorlog. Een hele onderneming, die mij net zo heldhaftig lijkt als bijvoorbeeld een D-day en al die episodes daarna. Centraal in de zes delen staat het broederschap tussen de Amerikanen en de goede Italianen. Ook al is communicatie rottig (Niet alle Amerikanen spreken Italiaans, laat staan dat er veel Italianen vloeiend Engels spreken), toch vechten ze samen tegen het kwaad. Ik vond het op zich wel een aardig document geworden. Alle segmenten zijn van hetzelfde niveau, alleen was het niet heel diepgaand of indrukwekkend. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 19 februari 2012 @ 12:28:14 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_108144114
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 01:13 schreef Dutchguy het volgende:
Grappig dat meningen zo verschillen over deze film. Ik vond hem juist erg goed. Vooral omdat je in het eerste deel niets snapt van bepaalde gedragingen maar die heel begrijpelijk en invoelbaar werden naargelang de film vorderde. Dit was wel een film die me bijbleef.
Waarom grappig? Alsof een groot gedeelte van de charme van de film niet het idee is dat het plebs het gaat haten en dat vice versa laten blijken dat je het mooi vindt jou eleveert boven het plebs. In ieder geval, ik ben zelf niet vies van een filmhuisfilm op z'n tijd, maar ik vond deze ernstig tekort schieten juist omdat de meeste gedragingen niet begrijpelijk waren. Kirsten Dunst had dan wellicht nog een excuus (een filmtechnisch slechte, want een copout, maar dat terzijde), maar voor de rest gedroeg niemand zich echt geloofwaardig. En dan heb ik de onmogelijke fysica en slechte dialogen (Earth is evil!) expres genegeerd. Het zat ook vol losse eindjes die niet nuttig waren voor het plot (welk plot? maar een plot is irrelevant in het licht van het einde der tijden hurrr). En uiteindelijk had je Kirsten Dunst's geestesgesteldheid prima in tien minuten en veel doeltreffender inzichtelijk kunnen maken dan deze een uur durende exercitie in ongemakkelijkheid, zonder verder nut voor het plot. Overigens vond ik het dus wel een aardige film omdat het de thematiek van Dunst' geestesgesteldheid interessant in beeld brengt, maar het was mijns inziens wel volkomen style over substance.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 februari 2012 @ 12:35:27 #247
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108144318
Gisteren naar Hugo geweest. Ontzettend mooi gemaakte film, adembenemende decors en effecten. En de eerste film voor mij waarbij 3D een beetje uit de verf lijkt te komen. Veel bekende namen, sowieso weer een erg mooie rol van Kingsley. Traag verhaal, maar heeft me geen moment gestoord, Een dikke 7,5.
Smell the flowers while you can....
pi_108144395
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:35 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Gisteren naar Hugo geweest. Ontzettend mooi gemaakte film, adembenemende decors en effecten. En de eerste film voor mij waarbij 3D een beetje uit de verf lijkt te komen. Veel bekende namen, sowieso weer een erg mooie rol van Kingsley. Traag verhaal, maar heeft me geen moment gestoord, Een dikke 7,5.
Dus het heeft echt een meerwaarde om hem in 3D te zien?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_108144691
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Denken dat dat spoilers zijn :')
Hij vertelt even de complete film in één zin inclusief het einde, wat kwallificeert volgens jouw dan als een spoiler?
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  zondag 19 februari 2012 @ 12:51:28 #250
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108144772
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:38 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dus het heeft echt een meerwaarde om hem in 3D te zien?
Nou, ik heb nog nooit een 3D-film gezien die mij meerwaarde bood (als in: goh, deze had ik echt niet in 2D moeten zien). Maar als ik moet kiezen, komt Hugo er dan nog het dichtst bij in de buurt.....
pi_108145204
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom grappig? Alsof een groot gedeelte van de charme van de film niet het idee is dat het plebs het gaat haten en dat vice versa laten blijken dat je het mooi vindt jou eleveert boven het plebs. In ieder geval, ik ben zelf niet vies van een filmhuisfilm op z'n tijd, maar ik vond deze ernstig tekort schieten juist omdat de meeste gedragingen niet begrijpelijk waren. Kirsten Dunst had dan wellicht nog een excuus (een filmtechnisch slechte, want een copout, maar dat terzijde), maar voor de rest gedroeg niemand zich echt geloofwaardig. En dan heb ik de onmogelijke fysica en slechte dialogen (Earth is evil!) expres genegeerd. Het zat ook vol losse eindjes die niet nuttig waren voor het plot (welk plot? maar een plot is irrelevant in het licht van het einde der tijden hurrr). En uiteindelijk had je Kirsten Dunst's geestesgesteldheid prima in tien minuten en veel doeltreffender inzichtelijk kunnen maken dan deze een uur durende exercitie in ongemakkelijkheid, zonder verder nut voor het plot. Overigens vond ik het dus wel een aardige film omdat het de thematiek van Dunst' geestesgesteldheid interessant in beeld brengt, maar het was mijns inziens wel volkomen style over substance.
'Grappig' was niet de lading die jij er in legt. Ik bedoelde dat het opmerkelijk is hoe deze film zoveel verschillende reacties oproept, daar is niets 'eleverends' aan.

Ik vond het toch style AND substance en voor mij persoonlijk in een perfecte verhouding.
pi_108148494
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:13 schreef kevin_ het volgende:
Hugo.

[ afbeelding ]

Gister Hugo gezien. De film wordt overal in de hemel geprezen en krijgt erg goede cijfers, maar het kon mij totaal niet boeien. Het is mooi gemaakt, maar ik vond het verhaal vreselijk saai, simpel en traag. Er gebeurde te weinig en het duurde allemaal veelte lang. Het ziet er visueel allemaal wel erg mooi uit. Ik zou de film alleen kijken als je een simpele, mooi gemaakte familiefilm wilt zien.

Cijfer: 6je.
Ook net gezien zonder reviews te lezen of wat dan ook, heel erg mooi gemaakt en een leuk verhaaltje, maar niet veel beter dan elk ander droomverhaal over een kindje. Beetje niveau Polar Express ofzo, weet niet deed me ergens aan denken.

Gewoon een 7.
  zondag 19 februari 2012 @ 21:38:32 #253
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_108165461
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:51 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Nou, ik heb nog nooit een 3D-film gezien die mij meerwaarde bood (als in: goh, deze had ik echt niet in 2D moeten zien). Maar als ik moet kiezen, komt Hugo er dan nog het dichtst bij in de buurt.....
Avatar niet in 3D gezien? daar is het dus echt van meerwaarde. Mensen die Avatar wel in 3D hebben gezien en dan nog durven zeggen dat het een gimmick is of niets toevoegt snappen het IMHO niet echt :P
  zondag 19 februari 2012 @ 21:40:23 #254
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_108165590
Vandaag afgekeken:

Friends - seizoen 3
Ik denk dat dit het beste seizoen van de hele serie is. Het bevat een aantal van de meest legendarische afleveringen van de hele serie (The One Where No One Is Ready is geniaal!) en de humor blijft heerlijk.

9,0/10
pi_108168036
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 21:38 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Avatar niet in 3D gezien? daar is het dus echt van meerwaarde. Mensen die Avatar wel in 3D hebben gezien en dan nog durven zeggen dat het een gimmick is of niets toevoegt snappen het IMHO niet echt :P
Had ik ook bij Transformers. Met vrienden in 3D gezien en later een keer zonder 3D thuis..

Zonder 3D is het niet bijzonder, op het grafische geweld na dan.
  zondag 19 februari 2012 @ 22:34:05 #256
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108168837
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:00 schreef speknek het volgende:

[..]

"But I want you to know that I'm not a complete brain case, okay? I understand completely that it's just a TV show. I know there's no beryllium sphere..." --"It's all real" --"Oh my god, I knew it!"
Galaxy Quest _O_ _O_ .

Could they be the miners?
Sure they're like 3 years old

Miners not MINORS _O- _O- _O-
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 19 februari 2012 @ 22:43:10 #257
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_108169331
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:49 schreef GieJay het volgende:

[..]

Hij vertelt even de complete film in één zin inclusief het einde, wat kwallificeert volgens jouw dan als een spoiler?
Bij een film die z'n eigen einde al in de eerste minuten laat zien kan je onmogelijk spreken van een spoiler.
pi_108171768
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:50 schreef casper019 het volgende:
Underworld: Awakening

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Actie / Fantasy

88 minuten

geregisseerd door Måns Mårlind en Björn Stein
met Kate Beckinsale, Charles Dance en India Eisley

Selene (Beckinsale), de vampierenstrijdster, is net uit een twaalfjarige cryogene slaap ontwaakt. De wereld is in die periode drastisch veranderd: de mens heeft het bestaan van vampieren en weerwolven ontdekt, en voert een meedogenloze oorlog om beide onsterfelijke soorten uit te roeien.

ik ben een dikke fan van de underworld serie, maar vond deze helaas wel het minste deel... verhaal was nou niet echt om naar huis te schrijven en ook de ''band'' die je met de personages had was er niet echt.

toch was het wel een lekkere actie film die lekkerwegkijkt en heb me er prima mee vermaakt. dus zeker nog het kijken waard maar helaas niet de nieuwe UNDERWORLD film waar ik op gehoopt had

6.5
Ik sluit mij hirebij aan heel jammer. Ik geef het ook een 6.5
.. was in use.
pi_108173688
achtste groepers huilen niet

quote:
Achtste groepers huilen niet vertelt het verhaal van de levenslustige Akkie die wild is van voetbal, ook al vindt klasgenoot Joep dat voetballen geen meidensport is
letterlijke beschrijving bij pathe

Aangezien ik geen zin had in 3D films deze maar gekeken in bioscoop, enigsinds met een gevoel van "mwa weer een nederlandse kinderfilm, zal wel matig tot slecht zijn"
ik was dan ook enigsinds verrast door het toch wel heftige onderwerp dat wordt aangesneden in de film, die had ik niet verwacht in een kinderfilm..
De film werd daardoor wel wat serieuzer wat wel goed voor de film was..
Uiteindelijk kwam ik de bioscoop uit met toch wel een tevreden gevoel: hij was niet briljant, maar was zeker niet zo slecht(/voorspelbaar?) als ik had gedacht.
7/10
  maandag 20 februari 2012 @ 07:53:01 #260
286575 Roces18
Chef de party
pi_108176548
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 00:39 schreef mschol het volgende:
achtste groepers huilen niet

[..]

letterlijke beschrijving bij pathe

Aangezien ik geen zin had in 3D films deze maar gekeken in bioscoop, enigsinds met een gevoel van "mwa weer een nederlandse kinderfilm, zal wel matig tot slecht zijn"
ik was dan ook enigsinds verrast door het toch wel heftige onderwerp dat wordt aangesneden in de film, die had ik niet verwacht in een kinderfilm..
De film werd daardoor wel wat serieuzer wat wel goed voor de film was..
Uiteindelijk kwam ik de bioscoop uit met toch wel een tevreden gevoel: hij was niet briljant, maar was zeker niet zo slecht(/voorspelbaar?) als ik had gedacht.
7/10
Weer is een film waar Mohammed niet de hoofdrol in speelt :') in het kader van positieve discriminatie
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 20 februari 2012 @ 09:16:01 #261
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_108177334
The Muppets 2011

Puur jeugdsentiment, en zo is het verhaal ook opgezet. Heeft me toch even uit een dipje gehaald.

Epische bad guy wil het Muppet-theater slopen om naar olie te boren (booeeh!) dus de Muppets gaan er een stokje voor proberen te steken middels een reunie... maar of dat op tijd gaat lukken?

Ook leuk voor grote kinderen dus. O+

Imdb: 7,9 / beestjuh 8
power to the people
  maandag 20 februari 2012 @ 09:30:54 #262
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108177519
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 21:38 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Dan ben ik zo iemand die het naar jouw mening niet snapt! ;)
pi_108178556
Warrior 2011

Misschien al veel te vaak aan de orde gekomen hier, maar ik moet even melden dat ik het echt zo'n beetje de beste film van het afgelopen jaar vond. Hardy speelt zijn bittere rol zo goed. Het verhaal was gewoon sterk, misschien een beetje cliché maar wel top neergezet. Zelfs Nolte laat zien dat hij het nog kan. Misschien omdat ik jaren ook gevochten heb en zelf een beetje daddy-issues heb, maar ik kan op het hele cliché verhaal na niets aanmerken op deze film. Een film waarvan ik blij ben dat ik m eindelijk gezien heb.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Imdb: 8.3
Ik: 9
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_108179146

The Grey

quote:
Thriller over een groep overlevenden van een vliegtuigcrash, die middenin de wildernis van Alaska proberen te overleven. Opgejaagd door wolven en de kou proberen ze mensen te bereiken. Zal dit lukken?
Eindelijk weer eens een goede film gezien. Liam Neeson is sowieso een sterke acteur. Goed verhaal, goede cast, kijkt lekker weg. Jammer genoeg hebben ze niet veel Bear Grylls gekeken. Een 7,5/10.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108179336

Underworld Awakening

quote:
In Awakening keert Kate Beckinsale weer terug in haar rol als de vampier Selene. Nadat ze twaalf jaar lang in een cryogene slaap bevond, zijn de zaken iets anders dan ze gewend was. Waar de oorlog eerst eigenlijk alleen tussen vampiers en lycans draaide, bevinden zich er nu ook mensen op het strijdtoneel, met de nodige actie als gevolg.
Mensen mensen, blijf weg van deze. Wat een ongeïnspireerde bagger :r :r
Het verhaal slaat echt nergens op. Die lycans zijn zo slecht in elkaar gezet. Wat een poppenkast. Een 3,5/10!
  maandag 20 februari 2012 @ 11:22:20 #266
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_108180079
Gisteren Immortals gezien. Aanvankelijk was de stijl van de beelden erg fraai (à la 300) maar na verloop van tijd wen je daar ook weer aan, en dan blijft er niet zo gek veel interessants aan die film meer over.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  maandag 20 februari 2012 @ 15:48:23 #267
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108189263
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:22 schreef Garisson72 het volgende:
Gisteren Immortals gezien. Aanvankelijk was de stijl van de beelden erg fraai (à la 300) maar na verloop van tijd wen je daar ook weer aan, en dan blijft er niet zo gek veel interessants aan die film meer over.
Toevallig, ik ook, en ik deel je mening.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_108189422
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:22 schreef Garisson72 het volgende:
Zelfde mening hier.
  maandag 20 februari 2012 @ 16:14:55 #269
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108190329
Eens met jullie, bovendien is het verhaal erg zwak.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_108190800
Er is geen apart topic voor animatie shorts op bijvoorbeeld YouTube, dus ik zet hem hier maar neer. Misschien een idee om zo'n topic te maken? Staan erg goede op.

Anyhow, ziehier Backwater Gospel. Backwater is een klein dorpje dat in angst voor god leeft. Behalve één vrolijke zondaar met zijn gitaartje. Dan komt de undertaker langs en het dorp wordt gek en natuurlijk krijgt de vrolijke noot de schuld. Afijn, kijk zelf maar.

Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')