abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 februari 2012 @ 22:42:24 #276
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_108208530
Vandaag gezien:

Moneyball
"People who run ball clubs, they think in terms of buying players. Your goal shouldn't be to buy players, your goal should be to buy wins. And in order to buy wins, you need to buy runs."
Deze gedachtengang zou een revolutie ontketenen in de baseball sport. Dit is het op waarheid gebaseerde verhaal van Billy Beane, general manager van Oakland A`s. Door het lage budget van zijn team is hij niet in staat sterspelers aan te schaffen om z`n team te versterken. Dus in plaats daar van gaat hij op zoek naar elders uigerangeerde spelers en probeert daarvan een echt team te smeden.

Het klinkt misschien als een logische gedachte maar dit was tot 10 jaar geleden een ondenkbaar iets in `t honkbal. Het verhaal dat dat oplevert zal buiten Amerika waarschijnlijk worden aangezien als "typisch Amerikaans sentimenteel geneuzel". Toch vind ik het meer dan dat. Het is een verhaal over menselijkheid, over "don`t judge a book by its cover" dat is verwerkt in een sterk scenario dat onder andere werd geschreven door Aaron Sorkin.

Het geheel wordt mooi in beeld gebracht en de montage van echte en film beelden is goed gedaan. Brad Pitt en Jonah Hill zijn erg goed op dreef in de hoofdrollen en zijn terecht genomineerd voor Oscars.

Op het eerste gezicht een typisch Amerikaanse sport film, die velen buiten Amerika niet of minder zal aanspreken (zeker in ons "nuchtere" landje). Maar uiteindelijk is het een verrassend sterke film, en dat had ik op voorhand niet verwacht.

IMDB Cijfer 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Midnight in Paris
De meest recente film van Woody Allen is ook meteen één van de meest originele die ik van hem gezien. Een liefdesbrief aan Parijs en aan het rijke artistieke verleden ervan. Het is een warme film waar de liefde voor de kunst, literatuur en film vanaf druipt. Owen Wilson zet een mooie rol neer als de schrijver met een writer`s block.
Een hele fijne film, alleen vond ik het jammer dat het einde zo abrupt aanvoelde. Dat liet wel een beetje rare nasmaak achter.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
pi_108212112
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:42 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag gezien:

Midnight in Paris
De meest recente film van Woody Allen is ook meteen één van de meest originele die ik van hem gezien. Een liefdesbrief aan Parijs en aan het rijke artistieke verleden ervan. Het is een warme film waar de liefde voor de kunst, literatuur en film vanaf druipt. Owen Wilson zet een mooie rol neer als de schrijver met een writer`s block.
Een hele fijne film, alleen vond ik het jammer dat het einde zo abrupt aanvoelde. Dat liet wel een beetje rare nasmaak achter.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
Het meest geniale van de film vond ik toch wel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 09:45:15 #278
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_108216424
Dead snow nog maar eens gekeken :) blijf hem leuk vinden :D
  dinsdag 21 februari 2012 @ 10:26:28 #279
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108217450
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:29 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Nee blijkbaar niet nee. Als je die films wel in 3D hebt gezien dan zie je toch ook dat het 3D iets toevoegt aan de film en de film ervaring? zonder 3D is Avatar een mindere film dan in 3D, dus is het IMHO niet slechts een gimmick maar een echt onderdeel van de film.
Nee, voor mij voegde het 3D niets toe aan de filmervaring van Avatar, sorry. :) Heb hem in 3D in de bioscoop gezien en later nog eens "gewoon" in 2D op DVD en ik had bij die tweede keer echt niet het idee dat ik iets miste. En bij de eerste keer in de bioscoop ook niet het gevoel dat ik naar iets revolutionairs (op het gebied van 3D-presentatie) zat te kijken. Maar goed, iedereen zijn mening!
Smell the flowers while you can....
pi_108227402
3D in films kan gewoon een mooie uitdaging zijn.
Probeer is een 3D film te maken zonder gebruik te maken van blurs en focus.
Maar dat de kijker wel ziet wat jij ze wou laten zien, zonder dat de kijker door heeft dat je ze door de film heen leid. dat voor 90 minuten lang of langer.

Gemiddelde persoon zal dan toch afdwalen en naar andere punten gaan kijken.
Vandaar dat natuur films etc voor de meeste mensen wel interessant zijn in 3D.
en de meeste films gewoon keihard falen in 3D.

Dit is de reden waarom avatar gewoon goed gelukt is in 3D(hugo blijkbaar ook moet zelf nog zien). weinig gebruik van cheap ass truukjes om de focus ergens op te leggen.

is 3D een toevoeging aan films?
Voor mij wel mits goed gebruikt.
Met paar uitzonderingen zoals Piranha3D, harold and kumar, final destination. omdat over de top ook kan (mijn smaak dan)

Maar kan begrijpen dat het voor de meeste personen niks toevoegt.

games, natuurfilms etc zijn gewoon tof in 3D.
Dat 3D zo opgedrongen word in bioscopen is gewoon negatief.
net zoals bij de TV's moet het gewoon een optie zijn.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:07:47 #281
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108228039

quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:22 schreef Garisson72 het volgende:
Gisteren Immortals gezien. Aanvankelijk was de stijl van de beelden erg fraai (à la 300) maar na verloop van tijd wen je daar ook weer aan, en dan blijft er niet zo gek veel interessants aan die film meer over.
En ik sluit me hier ook bij aan.
Blue screen producties zijn zo'n gemeengoed geworden dat de 'shock and awe' factor van 300 niet meer werkt.
Wat voor Immortals overblijft is een rommelige verzameling van gevechten, karakters van boordkarton en een plot zonder veel bezieling.

En wat Freido Pinto te zoeken heeft in een film met als thema de griekse mythologie is voor mij een raadsel.
Regelrechte miscast.
Dat de regisseur een Indiër was zal vast een rol hebben gespeeld.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:55:05 #282
286575 Roces18
Chef de party
pi_108229664
Melancholia
Ik zal er maar kort :') over zijn, het begint al bij de eerste hopeloze tien minuten waarvan ik in slaap viel, en die tevens het hele verhaal al verklappen. Hierna belanden we op een saaie bruiloft die je terug kan zien in menig televisiefilm en dat is dan ook om te janken. Een combinatie van een depressief bruidje gecombineerd met waardeloze special effects is het kort gezegd. Laten we eens lekker "diepzinnig" doen wat ten eerste zeer slecht uit de verf komt en ten tweede kan het toch niemand interesseren? Een waardeloos script met alleen kudos voor een halfnaakte Kirsten Dunst. Een groot cliché maar mening pretentieuze arthouse fan zal er van smullen omdat het ontzettend traag is en een beetje raar is om over het camerawerk nog maar te zwijgen. 27 prijzen en 29 nominaties :') , ik kijk nog liever een gemiddelde Jason Statham film.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_108229892
Ik hou wel van films als The Fountain, Moon, Mulholland Drive, Lost in Translation, Somewhere, etc... maar ik vond Melancholia ook maar raar hoor... misschien ooit nog eens proberen.

Ga geen cijfer geven, want ik heb hem nooit af gekeken.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:18:28 #284
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_108234585
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 00:00 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Het meest geniale van de film vond ik toch wel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat was wel een goede ja :D! :')

War Horse
Het komt regelmatig voor dat een trailer een ander beeld van een film laat zien dan het uiteindelijke resultaat. Maar af en toe komt het voor dat je na het zien van een trailer exact weet wat je voorgeschoteld gaat krijgen. War Horse is een typisch voorbeeld van die laatste categorie.
Het is één grote sentimentele, oninteressante bende! Zoals ze op het Engels zouden zeggen: watching paint dry is more interesting.
Het ziet er allemaal prachtig uit maar het is toch echt iets te veel van het goede. Het lijkt net alsof het alleen maar daarom te doen is. Mooie shots maken als einddoel. Want daar houdt het ook op. Het is langdradig en saai en het interesseerde me helemaal niets wat er met de personages en het paard gebeurde.
Als het hoogtepunt van de film de muzikale score is dan weet je wel hoe laat het is.
Een grote misser van Steven Spielberg...

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_108246551
De heiniken ontvoering

Nederland
Misdaad / Thriller

120 minuten

geregisseerd door Maarten Treurniet
met Rutger Hauer, Reinout Scholten van Aschat en Gijs Naber

De Heineken Ontvoering is geïnspireerd op de bekendste ontvoeringszaak in Nederland. De biermagnaat Alfred Heineken wordt in 1983 samen met zijn chauffeur Ab Doderer ontvoerd door vier mannen, die 35 miljoen gulden losgeld eisen. Vier jonge, op geld beluste criminelen die elkaar al van jongs af aan kennen en een hechte clan vormen, sluiten Heineken en Doderer twee weken lang op in een Amsterdamse loods. De film laat het spannende verhaal van de ontvoering en de jacht op de daders zien, maar biedt ook een kijkje in de psychologische machtsstrijd tussen Heineken en zijn ontvoerders.

Ik ken het heiniken verhaa niet, maar vond het een toffe film!
goed gespeeld, best spannend en heb me er dik mee vermaakt
7
  woensdag 22 februari 2012 @ 07:15:08 #286
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_108250926
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:49 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

The Grey

[..]

Eindelijk weer eens een goede film gezien. Liam Neeson is sowieso een sterke acteur. Goed verhaal, goede cast, kijkt lekker weg. Jammer genoeg hebben ze niet veel Bear Grylls gekeken. Een 7,5/10.

SPOILER
Heb hem ook bekeken op jouw aanraden. Goeie film idd en een sterke Neeson.
Met al je aangehaalde zaken in de spoiler ben ik het trouwens ook met je eens.

7/10
Jusqu'ici tout va bien
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:44:09 #287
286575 Roces18
Chef de party
pi_108254474
Cashback

In het kader van Melancholia ben ik deze film gaan kijken. Sean Biggerstaff (Oliver Wood uit Harry Potter) , is een jongen die aan insomnie leidt nadat hij en zijn vrienden uit elkaar zijn gegaan. Om zijn nachten te vullen en om geld te verdienen besluit hij te werken bij de lokale supermarkt. Doordat hij al 3 weken niet heeft geslapen komt hij terecht in twee verschillende werelden waarin hij leert om de tijd stil te zetten. Met deze gave gaat hij uiteindelijk de vrouwelijke schoonheid in de winkel bewonderen, maar zien we ook zijn kijk op verlangen terug in mooie artistieke presentaties. Een originele stijl en goed camerawerk zorgen dat de film je aandacht blijft houden. Niet alleen visueel is het een pareltje, maar er zitten ook zat grappige dingen in. Een stuk beter dan Melancholia in het kader van depressies en zeker een aanrader!

8
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_108260480
Hugo

nieuwe film van martin scorsese (taxi driver, last temptation of christ) en iets wat je dan niet van hem verwacht.

ik hield er een dubbel gevoel aan over.
aan de ene kant, is de film prachtig. het parijs uit begin 20ste eeuw ziet er fantastisch uit, het verhaal is goed, de acteurs overtuigend (in het bijzonder Ben Kingsley). ik was best ontroerd, een paar keer, en er valt ook wat te lachen, met sacha baron cohen als manke stationswachter.

aan de andere kant, kan ik niet anders dan deze film als behoorlijk mislukt omschijven. de timing slaat geregeld volledig de plank mis, waardoor de acteurs ineens niet meer geloofwaardig overkomen. alles lijkt net te lang te duren, spannende scenes worden over hun kookpunt getrokken, sentiment te lang gerekt... jammer. nou hebben nogal wat films daar last van, maar hier valt het echt op.

maar goed, ga hem toch maar kijken, alleen al voor de sfeer,
SPOILER
maar als dat alles je niet interesseerd is ie wel behoorlijk slecht eigenlijk, met hele goede momenten. net een 6je.

[ Bericht 3% gewijzigd door okiokinl op 22-02-2012 14:12:51 ]
pi_108261545
Zou ff een spoiler zetten vanaf achtige techniek tot gecombineerd.
pi_108262205
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:56 schreef JDx het volgende:
Zou ff een spoiler zetten vanaf achtige techniek tot gecombineerd.
ja beter, tnx.
pi_108264795

Margin Call

Lekker sfeertje, goede acteurs, verveelt geen moment.

8/10
  woensdag 22 februari 2012 @ 15:40:58 #292
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108265447

Underworld - Awakening (2012)

Verhaal:
De mensheid is op de hoogte van de Lycans en Vampieren en houden een schoonmaak. Celine en Michael worden gevangen en in cryostasis gebracht. Twaalf jaar later komt Celine vrij door een ongeluk.

Oordeel:
Ik heb altijd genoten van Underworld, zelfs deel drie the prequel. Echter dit deel had beter uitgewerkt kunnen worden. Het verhaal was goed bedacht maar kon maar moeilijk wennen aan de nieuwe 'telg'. Wat teveel haar best deed om eng te doen had ik het idee. Special-effects blijven okay en er zitten genoeg mooie scenes in. Maar in z'n geheel vond ik het een teleurstelling. Ook de dialogen en de drama verliepen niet altijd even soepel of logisch.

7.5
iMDB: 6.8

[ Bericht 3% gewijzigd door Schenkstroop op 22-02-2012 15:52:26 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_108266461
Shame

quote:
Shame is the story of Brandon, a New York thirty-something struggling with sex addiction and seeking help from family and co-workers.
Mooi gefilmd en goed neergezet door Fassbender. Geloofwaardige rol als succesvolle dertiger maar waar het leven toch niet compleet is. Hij zoekt zijn heil voornamelijk in seks en vluchtige contacten.

Heel rustig gefilmd en ze nemen alle tijd voor elke scene. Misschien kan niet iedereen er even goed tegen maar ik heb er van genoten. Het is wel vrij bizar voor een Amerikaanse film de hoeveelheid bloot en het trage tempo. Soms slaan ze wel een klein beetje de plank mis door het iets te lang te rekken of niet pakkend genoeg te maken maar in de volgende scene maken ze dat weer goed. Het schommelt soms op een 7 voor mij en soms tegen een 9.

Gemiddeld dus gewoon een 8.
pi_108268196
Underworld Awakening

Net als bij deel 1 en 2 (de prequel vond ik weinig aan) uitstekend vermaakt. Een paar coole actiescene's en Kate Beckingsdale in het leren pakje, daarvoor kijk je deze reeks en dat was ook nu weer in orde. De nieuwe karakters deden me weinig maar als actiefilm prima te doen.

7.8
  woensdag 22 februari 2012 @ 21:03:54 #295
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_108278839
Cidade de Deus (City of God)

Ik had er al heel veel goede verhalen over gehoord en dat het een van de beste films van het laatste decennium is. Het camerawerk, de montage, het acteerwerk, alles klopte gewoon en alles kwam zeer realistisch over, en ik had geen moment het idee dat het een fictieve film was. Daarnaast is het tempo razendsnel, waardoor de film bleef boeien.

Maar toch vond ik het verhaal een beetje oppervlakkig, en in eerste instantie zijn de relaties tussen de characters een beetje onduidelijk, maar dat word later wel duidelijker. En alhoewel de realistische stijl van de film erg indrukwekkend is, vond ik het niet episch, maar dat deed verder niet aan de kwaliteit af. Een heleboel factoren zijn gewoon zeer goed uitgewerkt, en kan deze film inderdaad in het rijtje van beste films van het laatste decennium, alleen niet op de eerste plaats :P

9/10

[ Bericht 6% gewijzigd door Quisho op 23-02-2012 02:18:04 (typfaut) ]
pi_108279112
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 16:06 schreef Godtje het volgende:
Shame
[ afbeelding ]

[..]
Het is wel vrij bizar voor een Amerikaanse film de hoeveelheid bloot en het trage tempo.
Steve McQueen is dan ook een Brit en geen Amerikaan. :P
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:12:48 #297
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_108282516
3 Women (1977, VS, Robert Altman)
Een film over een paar vrouwen, Pinky, Millie en Willie. Pinky is ziekelijk aanhankelijk aan Millie, die ze nog maar net kent. Millie probeert met haar constante gezwets wanhopig om aandacht te krijgen van mensen. Willie is een zwijgende zwangere vrouw, die schilderingen maakt van halfslang-halfmens wezens. Maar halverwege de film gebeurt er iets waardoor de rollen worden omgekeerd. Vanaf dat moment begint de werkelijkheid ook steeds meer te vervagen. Tot dat de film ophoudt met een raadselachtig einde, dat openstaat voor meerdere interpretaties. Volgens de mythe heeft Robert Altman dan ook eens gezegd dat heel de film, (plot, actrices, shots, alles) tot hem gekomen is in een droom en hij de film ook precies zo heeft geschoten als de droom en zelf ook niet de interpretatie ervan weet.
Aan de ene kant zijn Pinky en Millie verschrikkelijk irritant, maar aan de andere kant is het ook treurig om te zien hoe ze proberen op hun manier geluk en wat menselijke verbintenis te vinden in het leven.
Shelley Duvall en Sissy Spacek verdienen lof voor de veelzijdigheid die ze vertonen door in dezelfde film verschillende types neer te zetten en de overgang tussen die ook overtuigend te maken.
cijfer: 7.8
pi_108328671
the woman in black

Verenigd Koninkrijk / Canada / Zweden
Thriller / Horror

95 minuten

geregisseerd door James Watkins
met Daniel Radcliffe, Ciarán Hinds en Janet McTeer

De jonge advocaat Arthur Kipps (Daniel Radcliffe) krijgt de opdracht naar een afgelegen dorpje af te reizen om het papierwerk van een onlangs gestorven cliënt te regelen. Terwijl hij alleen in het afgelegen huis aan het werk is ontdekt hij een aantal tragische geheimen. Hij voelt zich steeds minder op zijn gemak wanneer hij telkens een in zwart geklede mysterieuze vrouw blijft zien. De lokale bevolking wil hem niet helpen om er achter te komen wie de vrouw is, en voor hij het weet is hij verwikkeld in een race tegen de klok, als hij haar ware bedoelingen ontdekt.

vond het een toffe film met goeie spannings opbouw, en vond het acteerwerk van daniel ook goed!!
alleen vond ik het einde eenbeetje kortaf en vaag en liet me open met vragen..

miss dat iemand me kan uitleggen!!

SPOILER
dus op het een beetje vage einde na toch zeker een film die het kijken waard is en waar ik me dik mee heb vermaakt

7+!
  donderdag 23 februari 2012 @ 23:38:18 #299
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_108329714
De afgelopen dagen gezien:

The Girl With The Dragon Tattoo
Toen deze remake werd aangekondigd had ik op z`n zachst gezegd er m`n bedenkingen bij. Het Zweedse origineel vond ik ontzettend goed dus een Amerikaanse versie hoefde van mij absoluut niet. Die mening moet ik na het zien, gelukkig, bijstellen. Fincher`s versie ziet er wel een stuk gelikter uit (vooral qua camera werk en montage) dan het origineel maar verder is er helemaal niet veel op aan te merken. Wel merkte ik een paar veranderingen op ten opzichte van het origineel. Ik heb de boeken dan niet gelezen maar toch denk ik dat je hier beter kunt spreken van een re-imagining van het boek dan van een remake.

Het enige lichte minpuntje vond ik Rooney Mara die als Lisbeth Salander slechts in enkele scenes kon overtuigen. Het was te duidelijk dat het een actrice was die Lisbeth speelt, in tegenstelling tot Noomi Rapace die in het origineel Lisbeth echt is

Maar dat is dan ook het enige mindere aan deze nieuwe verfilming van de Millennium boeken. David Fincher heeft met z`n nieuwste werk de verwachtingen meer dan overtroffen. Iedereen die net als ik "bang" was voor deze remake kan `m dus met een gerust hart gaan kijken.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

The Muppets
Een Muppets film in een vorm zoals we The Muppets het liefst zien: in een lekker voorspelbaar verhaaltje met veel humor, leuke liedjes en toffe cameos.
Het was heerlijk om ze weer met z`n allen op het grote doek te zien. Ik heb genoten van begin tot einde. Je moet wel een erg grote zuurpruim zijn als na afloop niet met een smile van oor tot oor de bioscoop verlaat.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Extremely Loud & Incredibly Close
Een verhaal over een extreem irritant jongetje dat z`n vader (Tom Hanks) verloor in 9/11 aanslagen in het World Trade Center. Wat volgt is twee uur lang geschreeuw, gehuil en een saaie zoektocht die maar niet kan boeien. Hoe dit in Gods Christus` naam ooit genomineerd is voor de Oscar voor Best Picture zal ik nooit begrijpen.
Extremely Long & Incredibly Boring....

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 5,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 23-02-2012 23:55:42 ]
  vrijdag 24 februari 2012 @ 12:03:13 #300
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_108340487
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:44 schreef Roces18 het volgende:
Cashback
[ afbeelding ]
In het kader van Melancholia ben ik deze film gaan kijken. Sean Biggerstaff (Oliver Wood uit Harry Potter) , is een jongen die aan insomnie leidt nadat hij en zijn vrienden uit elkaar zijn gegaan. Om zijn nachten te vullen en om geld te verdienen besluit hij te werken bij de lokale supermarkt. Doordat hij al 3 weken niet heeft geslapen komt hij terecht in twee verschillende werelden waarin hij leert om de tijd stil te zetten. Met deze gave gaat hij uiteindelijk de vrouwelijke schoonheid in de winkel bewonderen, maar zien we ook zijn kijk op verlangen terug in mooie artistieke presentaties. Een originele stijl en goed camerawerk zorgen dat de film je aandacht blijft houden. Niet alleen visueel is het een pareltje, maar er zitten ook zat grappige dingen in. Een stuk beter dan Melancholia in het kader van depressies en zeker een aanrader!

8
Jaaaa die is geniaal! Een van mijn favo films!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')