abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105693227

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum

De OP is hier te vinden.
pi_105693280
Zo, klaar. Valt niet eens tegen. 8 uur gewerkt maar, wel maar met 10 minuten pauze. Zijn wel eens ergere kerstzaterdagen geweest.
pi_105693597
Pfffff, nieuw record volgens mij; 3.15u

Ik ga mn TC straks even een héle boze mail schrijven.. De zetter die ik de hele week al heb maakt er een gigantisch potje van. Heb vandaag maar liefst 6 (!!) mensen gehad die mij verkeerde post terugbrachten. Ook bij zo'n beetje elke straat wel een keer terug moeten omdat de huisnummers verkeerd liggen. Heb zelfs voor een halve wijk terug moeten fietsen.

In het kader van ''efficiëntie''; ik kan toch niet alle poststukken per stuk beoordelen of het wel de juiste zijn?! Ik zoek ze nu per huisnummer bij elkaar, en hop.

Weekend.. :'(
pi_105693863
Hier viel het ook goed mee. 5 zakken post, 3 HAH (die in 1.5 zak konden, maar goed). Wel zeker 12 brieven gehad die voor andere wijken waren en een paar zetfouten. En voor 1 pakketje terug moeten fietsen, omdat in de verkeerde zak zat (die ik pas later op het depot ophaalde).

Ik kijk trouwens meestal naar straat en huisnummer. :)
pi_105693870
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:17 schreef Poesopstokje het volgende:
Pfffff, nieuw record volgens mij; 3.15u

Ik ga mn TC straks even een héle boze mail schrijven.. De zetter die ik de hele week al heb maakt er een gigantisch potje van. Heb vandaag maar liefst 6 (!!) mensen gehad die mij verkeerde post terugbrachten. Ook bij zo'n beetje elke straat wel een keer terug moeten omdat de huisnummers verkeerd liggen. Heb zelfs voor een halve wijk terug moeten fietsen.

In het kader van ''efficiëntie''; ik kan toch niet alle poststukken per stuk beoordelen of het wel de juiste zijn?! Ik zoek ze nu per huisnummer bij elkaar, en hop.

Weekend.. :'(
Helaas zal je toch echt elke brief één voor één moeten checken :P Hebben ze dat niet duidelijk aangegeven bij de opleiding? Ik hamer daar altijd enorm op. :D

Verder zitten er zeker met kerst heel veel fouten van de sorteermachine tussen. In het kader van efficiëntie mogen we die er officieel niet eens uithalen maar moeten we die laten zitten voor de bezorgers. Alleen die fouten die je 'per ongeluk' tegenkomt. En dat zijn er echt loeiveel al. Als ik nu een wijk moet lopen haal ik er in de loop ook altijd nog wel een stapeltje uit.
pi_105693947
Ja ik doe het nu ook wel hoor, vooral met deze zetter. Het zijn echt ontzettend stomme fouten.
Maar goed, dat kost wel weer extra tijd natuurlijk!

Ook had ik veel kapotte envenloppen :o Wat moet je daar nou mee aan? Aanbellen en excuses maken?
pi_105694166
Ik ben per 18 november uit dienst, dan zou ik toch deze maand mijn verlofuren uitbetaald moeten krijgen?! Ze staan niet op mijn loonstrook :(

P.s. ik kan uit de OP als zijnde werkzaam voor TNT :)
pi_105694617
Nee rub3n, dat kan wel twee tot drie maanden duren. Ik zou het telefoonnummer bellen dat genoteerd staat op jouw loonstrook en verifiëren of jouw TC wel degelijk opdracht heeft gegeven om jouw verlofuren uit te laten betalen. Dit kan soms wel eens "vergeten worden" was mij verteld door een hele aardige man die ik toen aan de lijn had, zo ook bij mij toen er wisseling van mijn TC plaatsvond net toen ik was vertrokken. Die man vertelde mij dat ik contact moest leggen met mijn TC om dit alsnog te laten regelen. Ik heb er zelfs eens een half jaar op moeten wachten, zoveel jaren terug toen ik een jaar naar het buitenland ging (toendertijd toch zo'n 1000 euro!).
pi_105694742
Klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar *O*
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 december 2011 @ 16:11:04 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105695053
Ik vond het met de drukte wel meevallen. Had zelf een rustig autorondje, dus was vroeg klaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_105696198
Het viel wel mee idd! Had weinig zin om te haasten dus ik heb op mijn gemak mijn wijk gelopen. Wel minder tijd geschreven natuurlijk.

Pff was in een straat (2 t/m 16) net klaar met bezorgen, dus terug aan het lopen, ben ik bijna op de hoek bij 2, roept iemand me terug. Die man woonde op 12 en ik had per ongeluk ook 14 en 16 bij hem bezorgd.. Nou ja, kan gebeuren, al had ik dat persoonlijk zelf even bij mijn buren in de bus gedaan. Ennieweej, hij staat op straat met die brieven, ik kom eraan, staat zijn vrouw/ vriendin in de deuropening, die zegt iets... Zegt ie: hou stil joh, met je gore stinksmoel! Nouja! Ik stond echt ff te klapperen!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_105696323
Lekker gezellig daar thuis. :{

Ook ik was vrij snel klaar, gelukkig was een van mijn wijken overgenomen door iemand anders, dus op mn gemak gelopen. :9

Wel wat langer moeten voorbereiden, maar dat werd in de ochtend al gezegd.

Heb het kerstpakket nu ook binnen, vind het wel een grappig pakket ~:)
En er was kerstbrood op de vestiging :9~
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_105696438
Ik had geluk, maar 2 tassen post inclusief HaH! :D

Wel veel foutlopers, maar ja da's niet mijn probleem; die lever ik in.

Gaat er hier nog iemand naar de kerstborrel? (Amersfoort)
pi_105696552
Yup ik loop ook alle poststukken na :Y behalve als een hele dikke stapel kaarten overduidelijk bij 1 adres hoort (geboorte enzo) ;). Als ik te vaak terug moet lopen vanwege fouten stop ik daar mee, en dan gaat het terug met de map. Wanneer het echt slecht is blijf ik niet bezig.. uitloop betaald krijgen is een hoop gedoe, dus dan maar niet.

Beide wijken misschien 5 minuten langer over gedaan dan normaal (voor mij), op de ene dan officieel alsnog uitloop want te krappe tijd, maar goed. Redenen voor uitloop maar opgeschreven en hopen dat ze betalen. Viel mij ook alles mee :)

@Poesopstokje: ik heb ooit geleerd dat kapotte poststukken terug moeten. Dan doen ze er een plasticje om heen met een excuusbriefje. Maar met kerstkaarten gebeurt dat nogal vaak, dus tenzij ze echt heel erg beschadigd zijn, bezorg ik ze dan wel gewoon.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_105696583
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:02 schreef VixenFromHell het volgende:
@Poesopstokje: ik heb ooit geleerd dat kapotte poststukken terug moeten. Dan doen ze er een plasticje om heen met een excuusbriefje. Maar met kerstkaarten gebeurt dat nogal vaak, dus tenzij ze echt heel erg beschadigd zijn, bezorg ik ze dan wel gewoon.
Bedankt voor de tip, dat had mijn opleider me niet verteld :)
pi_105696999
Mag ik even mijn gal spuien over sierbrievenbussen :r

Probeer ik de post in zo'n ding te gooien zijn ze dichtgelijmd, zie ik 5 meter verderop een andere staan :{ Stom gedoe.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_105697030
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:17 schreef DutchErrorist het volgende:
Mag ik even mijn gal spuien over sierbrievenbussen :r

Probeer ik de post in zo'n ding te gooien zijn ze dichtgelijmd, zie ik 5 meter verderop een andere staan :{ Stom gedoe.
Ja die zijn kut :r

En van die vreselijke kleine brievenbussen waar net één stuk post door past, leuk als je daar tijdschriften voor ontvangt :{
pi_105697307
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:03 schreef Selestha het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, dat had mijn opleider me niet verteld :)
Bij mij inderdaad ook niet. Totnutoe beschadigde (de envelop dan) gewoon bezorgd.

Te kleine bussen zijn vreselijk! Ik heb in 3 van de 6 straten bijna alleen maar kleintjes :').
pi_105697424
Waarom stuurt bol.com nog steeds zijn pakketjes met die witte en bruine dozen (die nét niet door de brievenbus passen, of vaak wel maar dan kletteren ze keihard op de grond waardoor ze de inhoud nog kapot is.) Vaak zijn het boeken ofzo welke alleen maar schuiven in de dozen en dus ook prima in 'bubblewraps' verstuurd kunnen worden.

Snapt bol.com nou echt niet dat die dozen 9 van de 10 keer kapot gaan in de posttas (zijkant tas, indeuken etc.) en anders wel omdat ze door de brievenbus op de grond vallen bij mensen.
Alleen daarom (en natuurlijk de hoge prijs) bestel ik al jaren niet meer bij bol.com...

En ik ben dan altijd de pineut om aan te bellen met overduidelijk kapotte bol.com pakketjes omdat ie niet past, en dan kijken de mensen je ook boos aan (terwijl het niet jouw fout is omdat de doos al halfkapot is)... :(

Hier vandaag overigens wél een drukke dag. Meer post dan vorige week + 3x HAH. En een mailing van een pensioenblad + VSP post (vakantieboeken etc.) 9 tassen. Kijk nu al uit naar volgende week, de dag vóór kerst. Hoop dat de Makro en de HAH naar vrijdag gaat... :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 december 2011 @ 17:39:20 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105697643
de dag voor kerst is meestal een vrij rustige
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_105697667
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
de dag voor kerst is meestal een vrij rustige
Gelukkig ;)

Ik zie op tegen dinsdag, dat was hier veruit de meeste post van de week.
pi_105697817
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:57 schreef Selestha het volgende:
Gaat er hier nog iemand naar de kerstborrel? (Amersfoort)
Ik ga zo, denk niet dat hier meer Amersfoorters zitten

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:40 schreef Selestha het volgende:

[..]

Gelukkig ;)

Ik zie op tegen dinsdag, dat was hier veruit de meeste post van de week.
Dinsdag wordt de drukste dag ja, kerstkaarten die vandaag zijn blijven liggen gaan dan pas mee, bakken vol :D
Er viel niet tegenop te sorteren, zoveel fouten als dat er alleen al door de sorteermachines gemaakt worden, laat staan foute adressen
pi_105697989
Ik zie ook op tegen dinsdag. Vorige week had ik totaal 14 zakken op dinsdag, 8 HAH.
pi_105698227
Netwerk VSP stopt per vandaag met geadresseerde post. Dus alles wat zij deden, komt vanaf komende week bij ons terecht, alhoewel we nu ook al een groot deel van VSP bezorgen.
lama
pi_105698876
dat wordt dus feest volgende week :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')