Nederlanders en twitterquote:Op maandag 5 december 2011 20:13 schreef Quyxz_ het volgende:
https://twitter.com/
Jan Mulder
Matthijs
Nieuwkerk
DWDD
Allemaal trending wereldwijd.
quote:Op maandag 5 december 2011 20:13 schreef Quyxz_ het volgende:
Jan Mulder
Matthijs
Nieuwkerk
DWDD
Het was dan ook vreselijk.quote:
Ik wil net hetzelfde lijstje postenquote:Op maandag 5 december 2011 20:13 schreef Quyxz_ het volgende:
Jan Mulder
Matthijs
Nieuwkerk
DWDD
quote:
HAHAHAquote:
Fransisco van Jole komt hopelijk terug.quote:
Of dat we hem niet zien maar nog wel horen, en dan allemaal enge WC-geluidjes op de achtergrond.quote:Op maandag 5 december 2011 20:16 schreef Karina het volgende:
We hopen nu allemaal dat Matthijs zometeen wegrent, best erg
Dit was wel goed voor de stoelgang anders.quote:Op maandag 5 december 2011 20:16 schreef Karina het volgende:
We hopen nu allemaal dat Matthijs zometeen wegrent, best erg
quote:Op maandag 5 december 2011 20:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Fransisco van Jole komt hopelijk terug.
Baas.quote:Op maandag 5 december 2011 20:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Fransisco van Jole komt hopelijk terug.
Selah Sue parodiequote:Op maandag 5 december 2011 20:16 schreef DeeBee het volgende:
Wat een stomme 'gimmick' dat zingen zo eigenlijk met dat stemmetje, wtf zo praat ze toch ook niet?!
Eens. Na twee of drie albums is het wel gebeurd met haar, denk ik.quote:Op maandag 5 december 2011 20:16 schreef DeeBee het volgende:
Wat een stomme 'gimmick' dat zingen zo eigenlijk met dat stemmetje, wtf zo praat ze toch ook niet?!
Jaaaaah die heb ik afgelopen week toevallig nog gekekenquote:
Het was wel heel toepasselijk inderdaadquote:Op maandag 5 december 2011 20:18 schreef Strani het volgende:
Morgen krijgen we precies de zelfde Lucky maar dan met Matthijs
quote:Op maandag 5 december 2011 20:17 schreef Karina het volgende:
Je zag hem zuchten van opluchting dat het was afgelopen.
quote:
quote:
quote:
quote:
Dat zou tof zijn.quote:Op maandag 5 december 2011 20:18 schreef Strani het volgende:
Morgen krijgen we precies de zelfde Lucky maar dan met Matthijs
Maargoed dat hij niet onderbetaald wordt voor deze zware functie.quote:Op maandag 5 december 2011 20:19 schreef FreckleSs het volgende:
Wel zielig voor Matthijs, ja das kut als je presentator bent, ookal ben je ziek moet je gewoon doorgaan
lolquote:Op maandag 5 december 2011 20:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maargoed dat hij niet onderbetaald wordt voor deze zware functie.
Zou kunnen. Benieuwd of iemand dat gezien heeft.quote:Op maandag 5 december 2011 20:20 schreef MaxMark het volgende:
Heeft Matthijs nog gezucht, aan het eind?
Alleen het kotsen leverde hem al ¤ 1.250,- op.quote:Op maandag 5 december 2011 20:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja okquote:Op maandag 5 december 2011 20:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Prem had wat "lekkers" meegenomen uit Suriname voor Matthijsquote:Op maandag 5 december 2011 20:22 schreef Norrage het volgende:
Wss wat verkeerds gegeten, na 1 keer kotsen voel je je dan vaak wel weer goed genoeg om door te gaan. Bij voedselvergiftiging dus
Kan ook een griepje zijn. Hij zag er nog niet zo sjofel uit nadat hij terugkwam.quote:Op maandag 5 december 2011 20:22 schreef Norrage het volgende:
Wss wat verkeerds gegeten, na 1 keer kotsen voel je je dan vaak wel weer goed genoeg om door te gaan. Bij voedselvergiftiging dus
Hij heeft het een stuk discreter gedaan ja.quote:
Dat komt niet zo spontaan lijkt me.quote:Op maandag 5 december 2011 20:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kan ook een griepje zijn. Hij zag er nog niet zo sjofel uit nadat hij terugkwam.
Had ik al gepost eikelquote:
(yeah right)quote:
twitter:dennisvdoesburg twitterde op maandag 05-12-2011 om 20:27:34Jeetje, was wel even schrikken net!!! #Matthijs #dwdd reageer retweet
Jeetje.quote:Op maandag 5 december 2011 20:29 schreef CaptainCookie het volgende:
Dennis van Doesburg schrok wel eventwitter:dennisvdoesburg twitterde op maandag 05-12-2011 om 20:27:34Jeetje, was wel even schrikken net!!! #Matthijs #dwdd reageer retweet
Zenden ze toch niet uit. Ik verwacht eerder dat hij morgen bij het openen vd show met zijn tafelheer of tafeldame het voorval nog eens bespreekt ofzo.quote:Op maandag 5 december 2011 20:27 schreef Ties02 het volgende:
Ik denk dat ik het fragment opstuur als inzending voor de TVDD, misschien win ik ook wel een dwdd jasje uitstekelbaas
Hij kan zich al voor de uitzending niet zo lekker hebben gevoeld, met make-up kun je veel verbergen. Overgeven is sowieso lastig te controleren.quote:Op maandag 5 december 2011 20:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat komt niet zo spontaan lijkt me.
Iets verkeerds gegeten hebben komt heel erg spontaan. Weet ik uit eigen ervaringquote:Op maandag 5 december 2011 20:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij kan zich al voor de uitzending niet zo lekker hebben gevoeld, met make-up kun je veel verbergen. Overgeven is sowieso lastig te controleren.
Ik dacht dat Matthijs zich omging kleden als Sinterklaastwitter:HansSchiffers twitterde op maandag 05-12-2011 om 20:19:09#dwdd Matthijs kotst achter de schermen en vermant zich tot het einde. Hij zou het gewoon hebben mogen zeggen van mij. reageer retweet
quote:
Ja, aan het eind van de uitzending zie je 'm nog uitblazen en Jan vraagt nog ergens: "Moest je overgeven?"quote:
Dat was toch na het optreden van Ellen ten Damme, toen vroeg Jan datquote:Op maandag 5 december 2011 21:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, aan het eind van de uitzending zie je 'm nog uitblazen en Jan vraagt nog ergens: "Moest je overgeven?"
Precies.quote:Op maandag 5 december 2011 21:10 schreef chufi het volgende:
Dat was toch na het optreden van Ellen ten Damme, toen vroeg Jan dat
Ik zag opeens dat meisje met dr gestreepte bloesje achter Jan zitten en dacht die zat toch links achter Mathhijsquote:Op maandag 5 december 2011 21:11 schreef Gattaca het volgende:
ik had dat geeneens door van dat overgeven. Ik dacht: wat doet Jan nou en waarom kijkt dat publiek zo serieus
Dat is niet zomaar overgeven... Al is het tijdstip wel 19 minuten later dan dat jullie op FOK! melding maakten van dat Mulder er zat.quote:05-12-2011 20:19:07 Amsterdam-Amstelland Ambulance
13-122 A1 AMSTERDAM PAZZANISTRAAT 19 RIT:313
0120122 RAVAA Amsterdam ( GGD Ambu 13-122 Amsterdam )
0120998 RAVAA Amsterdam ( Monitorcode Amsterdam-Amstelland )
Gast, dat kan toch van alles zijnquote:Op maandag 5 december 2011 21:26 schreef RemcoW23 het volgende:
http://www.westergasfabri(...)dio-westergasfabriek
[..]
Dat is niet zomaar overgeven... Al is het tijdstip wel 19 minuten later dan dat jullie op FOK! melding maakten van dat Mulder er zat.
Dit.quote:Op maandag 5 december 2011 21:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Gast, dat kan toch van alles zijn.
Een ambu komt voor van alles? Nouja kunnen er meer niet lekker zijn geweest op dat adres, viel me gewoon op.quote:Op maandag 5 december 2011 21:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niet afgevoerd verder lijkt me.quote:Op maandag 5 december 2011 21:27 schreef Specularium het volgende:
Is ie serieus afgevoerd?
Daarom was het ook zo vroeg afgelopen.
Ja, die komt voor van alles, en ook voor iedereen. Pure onzinnige speculatie om hier te zeggen dat het om Matthijs zou gaan.quote:Op maandag 5 december 2011 21:29 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Een ambu komt voor van alles? Nouja kunnen er meer niet lekker zijn geweest op dat adres, viel me gewoon op.
Jij kent het begrip A1 niet. Maakt niet uit.quote:Op maandag 5 december 2011 21:31 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, die komt voor van alles, en ook voor iedereen. Pure onzinnige speculatie om hier te zeggen dat het om Matthijs zou gaan.
A1; een spoedurgentie waarbij de ambulance binnen 15 minuten ter plaatse moet zijn. Er is dan sprake van een mogelijk levensbedreigende situatie. Bij deze urgentie wordt gereden met optische en akoestische signalen.quote:Op maandag 5 december 2011 21:31 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Jij kent het begrip A1 niet. Maakt niet uit.
Ambulance zal dus wel niet voor Matthijs zijn geweest.quote:HILVERSUM (ANP) - Matthijs van Nieuwkerk is maandagavond tijdens de uitzending van De Wereld Draait Door (DWDD) niet lekker geworden. Tijdens het programmaonderdeel De TV Draait Door droeg Van Nieuwkerk enkele minuten de presentatie over aan tafelheer Jan Mulder.
Volgens een woordvoerder van de VARA heeft Van Nieuwkerk vermoedelijk iets verkeerds gegeten. Na wc-bezoek knapte hij op en nam hij de presentatie van Jan Mulder weer over. Hij is in goede gezondheid huiswaarts gegaan, aldus de VARA.
Zijn afwezigheid werd meteen trending topic op Twitter, het meest besproken onderwerp. Op de wereldwijde ranglijst van populairste onderwerpen stond #matthijs op de derde plaats.
Dat zegt ook iets over Twitterend Nederland.:')quote:Op maandag 5 december 2011 21:40 schreef SwiffMeister het volgende:
Op de wereldwijde ranglijst van populairste onderwerpen stond #matthijs op de derde plaats.
Hoe zou dat komen, dat Nederlanders zoveel twitteren/internetten?quote:Op maandag 5 december 2011 21:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat zegt ook iets over Twitterend Nederland.:')
Tenzij er bloed bij zatquote:Op maandag 5 december 2011 21:40 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Ambulance zal dus wel niet voor Matthijs zijn geweest.
En interessanter: Hoe zou dat komen, dat Nederlanders zoveel twitteren over Matthijs van Nieuwkerk?quote:Op maandag 5 december 2011 21:47 schreef Gattaca het volgende:
Hoe zou dat komen, dat Nederlanders zoveel twitteren/internetten?
Omdat ze verder geen fuck te melden hebben?quote:Op maandag 5 december 2011 21:57 schreef Cynix ® het volgende:
En interessanter: Hoe zou dat komen, dat Nederlanders zoveel twitteren over Matthijs van Nieuwkerk?
Niet iedereen zit hier.quote:Op maandag 5 december 2011 21:57 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
En interessanter: Hoe zou dat komen, dat Nederlanders zoveel twitteren over Matthijs van Nieuwkerk?
De tering.quote:http://www.nu.nl/media/26(...)el-tijdens-dwdd.html
Matthijs van Nieuwkerk onwel tijdens DWDD
Laatste update: 5 december 2011 22:05 info
HILVERSUM - Matthijs van Nieuwkerk heeft maandagavond tijdens de uitzending van De Wereld Draait Door (DWDD) in een tjokvolle studio een emmer volgescheten.
Tijdens het programmaonderdeel De TV Draait Door droeg Van Nieuwkerk enkele minuten de presentatie over aan tafelheer Jan Mulder.
Volgens een woordvoerder van de VARA heeft Van Nieuwkerk vermoedelijk een bedorven boterstaaf gegeten. Nadat hij voor de ogen van het publiek een emmer had volgescheten knapte hij op en nam hij de presentatie van Jan Mulder weer over. Hij is met flinke vlekken in zijn broek huiswaarts gegaan, aldus de VARA.
Zijn afwezigheid werd meteen trending topic op Twitter, het meest besproken onderwerp. Op de wereldwijde ranglijst van populairste onderwerpen stond #matthijs op de derde plaats.
quote:
Tegenover het Westergasfabriek terrein staan bijna altijd 2 dierenambulances klaar. Die hadden Mathhijs prima kunnen redden in geval van ....quote:Op maandag 5 december 2011 21:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
A1; een spoedurgentie waarbij de ambulance binnen 15 minuten ter plaatse moet zijn. Er is dan sprake van een mogelijk levensbedreigende situatie. Bij deze urgentie wordt gereden met optische en akoestische signalen.
Valt me nog mee dat je niet post dat Matthijs in levensgevaar is.
het is geen schokkend wereldnieuws ofzoquote:Op maandag 5 december 2011 22:27 schreef Van_Poppel het volgende:
Vreemd dat het nog niet op 101 van teletekst staat...
Nope, Pazzanistraat 19 is het adres van de studio (ik weet het want ik werk er)quote:Op maandag 5 december 2011 21:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja dat addres is duidelijk...quote:Op maandag 5 december 2011 22:40 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Nope, Pazzanistraat 19 is het adres van de studio (ik weet het want ik werk er)
Bij de Vara spreken ze liever over deportatie.quote:Op maandag 5 december 2011 22:42 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja dat addres is duidelijk...
Dus is Mathhijs mogelijk na de uitzending afgevoerd
Lolquote:Op maandag 5 december 2011 22:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Bij de Vara spreken ze liever over deportatie.
Maar je was er niet bij vanavond? Dus geen details of heb je zwijgplichtquote:Op maandag 5 december 2011 22:49 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Lol
Er lopen BHV-ers rond, en er hangt een AED.
quote:Tijdens de uitzending van maandag 5 december werd Matthijs van Nieuwkerk onwel. Hij heeft iets verkeerds gegeten. Gelukkig gaat het nu weer helemaal goed met hem.
Hij deed het wel goed vond ik.quote:Op maandag 5 december 2011 23:14 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik keek even DWDD en zag Jan TVDD presenterenDacht al wtf.
Ik zat ook al te wachten. Krijgen we zo'n kut programma van BNNquote:Op dinsdag 6 december 2011 00:08 schreef Fabss het volgende:
Wordt het nou niet uitgezonden omdat Mathijs buiten beeld over zijn nek is gegaan?![]()
Ik weet niet wat er te zien was, maar ik zou dit serieus wel jammerlijk vinden..
Haha juist die dus. Ik dacht al dat ik gek werd omdat ik eigenlijk dacht dat ik m daar ook gezien hadquote:Op dinsdag 6 december 2011 00:33 schreef Chule het volgende:
Heb de aflevering gezien rond 21.30 uur op uitzendinggemist. En nu doet 'ie het niet meer.
Zo had ik het nog niet bekeken. Misschien moet je dit in BNW posten. Ik verwacht een reeks van 29 topics minimaal.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Matt wilde eerder naar huus om met zijn vrouw, kids en zorgvuldig uitgekozen fijn gevormde au-pairs Sinterklaas te vieren en faked een ziekte?
Dat is alleen downloaden zeker?quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:56 schreef NoBody122 het volgende:
Ik kijk DWDD ook altijd 's nachts. Had eigenlijk verwacht dat ze het gewoon als zodanig zouden herhalen, aangezien ze inderdaad wel vaker in de aflevering knippen (wat ik overigens ook bijzonder triest vind), maar het me sterk leek, dat ze de hele TV Draait Door rubriek eruit zouden knippen.. Nu blijkt dus, dat ze het maar gewoon helemaal niet herhalen.. De VARA doet soms denken aan Chinese staatstelevisie, met dit soort censuur
Gelukkig is er nog het internet. Zal voor de zekerheid maar geen releasenaam noemen (al is er, aangezien het om de publieke omroep gaat, volgens mij weinig illegaals aan), maar een internet-zoekactie op "De Wereld Draait Door S07E66" zal ongetwijfeld de oplossing bieden.
probeer dit eensquote:Op dinsdag 6 december 2011 00:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Matt wilde eerder naar huus om met zijn vrouw, kids en zorgvuldig uitgekozen fijn gevormde au-pairs Sinterklaas te vieren en faked een ziekte?
Nice! Nu kan ik gerust gaan slapen met DWDD aanquote:Op dinsdag 6 december 2011 01:18 schreef hole1988 het volgende:
[..]
probeer dit eens
http://hole1988.nl/test/u(...)854/std.20111205.m4v
en hier het "moment" http://hole1988.nl/test/u(...)11205.m4v&start=1774quote:Op dinsdag 6 december 2011 01:21 schreef Fabss het volgende:
[..]
Nice! Nu kan ik gerust gaan slapen met DWDD aan
Nice, nu aan het kijken.quote:Op dinsdag 6 december 2011 01:18 schreef hole1988 het volgende:
[..]
probeer dit eens
http://hole1988.nl/test/u(...)854/std.20111205.m4v
Heb jij die code zelf geschreven?quote:Op dinsdag 6 december 2011 01:22 schreef hole1988 het volgende:
[..]
en hier het "moment" http://hole1988.nl/test/u(...)11205.m4v&start=1774
jup.quote:Op dinsdag 6 december 2011 01:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Heb jij die code zelf geschreven?
Wat doet het precies? Bepaalde gegevens meesturen met header / referer o.i.d.? Ik gok dat 't in die richting ergens ligtquote:
de content is beveligd met een antideeplink die ik kan genereren.quote:Op dinsdag 6 december 2011 01:42 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Wat doet het precies? Bepaalde gegevens meesturen met header / referer o.i.d.? Ik gok dat 't in die richting ergens ligt
Heel erg handig! Daarvan mag ik de code zeker niet voor privégebruik hebben?quote:Op dinsdag 6 december 2011 01:46 schreef hole1988 het volgende:
[..]
de content is beveligd met een antideeplink die ik kan genereren.
http://hole1988.nl/test/u(...)11205.m4v&start=1774 verwijst naar
http://download.omroep.nl(...)11205.m4v?start=1774 verwijst naar
http://content2c3b.omroep(...)11205.m4v?start=1774
en wat wil je ermee uitspoken.quote:Op dinsdag 6 december 2011 01:54 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Heel erg handig! Daarvan mag ik de code zeker niet voor privégebruik hebben?
Had je al een bron voor hoe het onderliggende linksysteem van omroep.nl werkt, of heb je dat zelf helemaal uitgevogeld?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
Idd, erg triest van de Varaquote:Op dinsdag 6 december 2011 01:56 schreef Perico het volgende:
Ik kijk ook altijd de herhaling, en ben dus verbolgen dat ze hem geschrapt hebben.. DWDD leeft van dit soort momenten waarin ze zelf nu de hoofdrol spelen, toch wat flauw om het niet gewoon te laten zien.
Dit is het leven zelf.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 02:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Had je al een bron voor hoe het onderliggende linksysteem van omroep.nl werkt, of heb je dat zelf helemaal uitgevogeld?
Hoe dan ook netjes gedaan.De bron is omroep.nl zelf die me netjes vertelt hoe je die hashes moet generen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast heb je nog een geheime code nodig (Secret Shared) hoe ik daar aankom laat ik in het midden.Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
Grote internetdichtheid + we krijgen vanaf jonge leeftijd geleerd in NL om overal een mening over te hebben en dat vooral ook te verkondigen aan de buitenwereld.quote:Op maandag 5 december 2011 21:47 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Hoe zou dat komen, dat Nederlanders zoveel twitteren/internetten?
Het is vooral een goede manier om content van het platform te downloaden :-)quote:
zover ik weet is alleen content van Uitzending Gemist op deze manier beveiligd. Dus veel zul je hem niet gebruiken en als je iets wilt download kun je in de webconsole van je browser zo de link achterhalen die links zijn 60 seconden geldig.quote:Op dinsdag 6 december 2011 02:12 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Het is vooral een goede manier om content van het platform te downloaden :-)
Als ik de source zou krijgen komt 't op mijn laptop te staan op een webserver die niet van buiten te bereiken is.
Je hebt de gecensureerde herhaling gezien, of wat?quote:Op dinsdag 6 december 2011 08:59 schreef Modus het volgende:
Wat een 'gedoe' om niks. Je zag hem 2x een fractie van een seconde zijn hand op zijn zij leggen terwijl hij tekst voorlas. Meer was het niet.
in de ongecensureerde zie je niet veel meerquote:Op dinsdag 6 december 2011 09:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je hebt de gecensureerde herhaling gezien, of wat?
Zit/staat hij nou heletijd zo krom om het in te houden?quote:Op dinsdag 6 december 2011 01:24 schreef Specularium het volgende:
Op 1:14 komt ie terug als in een staat van ontbinding.
Nou, dan overdrijft Modus nogal. Ik vind het overnemen van Jan Mulder, het weggaan van Matthijs en het terugkomen zonder das, met een open overhemd en warrig haar en een bleek gezicht, toch niet niks...en dan heb ik het nog niet eens over het afraffelen aan het eind en de reacties in het publiek.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:11 schreef Gattaca het volgende:
[..]
in de ongecensureerde zie je niet veel meer
Nee, live.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:04 schreef Norrage het volgende:
Je hebt de gecensureerde herhaling gezien, of wat?
Nou wat een toestanden idd. Normaal zien alleen vrouwen dat soort pietluttige details.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:29 schreef Norrage het volgende:
Nou, dan overdrijft Modus nogal. Ik vind het overnemen van Jan Mulder, het weggaan van Matthijs en het terugkomen zonder das, met een open overhemd en warrig haar en een bleek gezicht, toch niet niks...en dan heb ik het nog niet eens over het afraffelen aan het eind en de reacties in het publiek.
Gast, doe maar lekker stoer hoor door tegen de massa in te gaan...quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:44 schreef Modus het volgende:
[..]
Nou wat een toestanden idd. Normaal zien alleen vrouwen dat soort pietluttige details.
We hebben hem niet zien kotsen of wat dan ook, hij was gewoon even weg, hij zag niet groen van ellende, helemaal niks.
Ik ben het anders roerig met 'm eens. Wat een ophef om niets. Heb live zitten kijken en vond het de herhaling niet eens waard. DWDD heeft spannendere live-momenten meegemaakt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Gast, doe maar lekker stoer hoor door tegen de massa in te gaan...
Stel je niet zo aan.quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:51 schreef Norrage het volgende:
Gast, doe maar lekker stoer hoor door tegen de massa in te gaan...
Nou hij zag er wel slecht uit, dat was wel zichtbaar.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:44 schreef Modus het volgende:
[..]
Nou wat een toestanden idd. Normaal zien alleen vrouwen dat soort pietluttige details.
We hebben hem niet zien kotsen of wat dan ook, hij was gewoon even weg, hij zag niet groen van ellende, helemaal niks.
Als Matthijs gewoon had gezegd dat ie niet lekker was en daarmee klaar had er geen haan naar gekraaid. Hij kan het vanavond nog redden door het er even over te hebben, anders is het voor altijd een "quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben het anders roerig met 'm eens. Wat een ophef om niets. Heb live zitten kijken en vond het de herhaling niet eens waard. DWDD heeft spannendere live-momenten meegemaakt.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:44 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel niks.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:29 schreef Norrage het volgende:
Nou, dan overdrijft Modus nogal. Ik vind het overnemen van Jan Mulder, het weggaan van Matthijs en het terugkomen zonder das, met een open overhemd en warrig haar en een bleek gezicht, toch niet niks...
Lekker happen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:10 schreef Taurus het volgende:
Waarom zien vrouwen dat nou weer? Ik zag ook niet veel hoor.
Precies.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:11 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel niks.
De man is een keertje wat misselijk tijdens zijn dagelijkse uurtje live-TV. Wow.
Jan ziet er ook niet al te gezond uit (maar dat ziet hij nooit eigenlijk).quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Precies.
En juist hierdoor kun je conclusies trekken uit het trendynessgehalte op twitter.
Bonuspic:
[ afbeelding ]
Normaal gesproken niet, in dit geval wel.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:24 schreef Felagund het volgende:
Wat een gezeur weer hier. Normaal gesproken heb je geen camera op je gezicht vlak nadat je overgegeven hebt.
Ja, ik maak me meer zorgen over Jan dan over Matthijs.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:26 schreef Karina het volgende:
Jan ziet er ook niet al te gezond uit (maar dat ziet hij nooit eigenlijk).
Nouja ik was ook niet echt geschokt, maar beweren dat er niks gebeurd is.... Het was wel unieke televisie zo. Ik vond het geniaal dat ze zo 1,2,3 Jan het lieten overnemenquote:Op dinsdag 6 december 2011 11:11 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel niks.
De man is een keertje wat misselijk tijdens zijn dagelijkse uurtje live-TV. Wow.
Unieke televisie nog wel. Dit zien we over 50 jaar nog terug in de historische overzichten?quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:52 schreef Norrage het volgende:
Nouja ik was ook niet echt geschokt, maar beweren dat er niks gebeurd is.... Het was wel unieke televisie zo. Ik vond het geniaal dat ze zo 1,2,3 Jan het lieten overnemen
Uhuh, als het enige programma wat nooit te zien is geweest in de TV Draait Doorquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:00 schreef Modus het volgende:
[..]
Unieke televisie nog wel. Dit zien we over 50 jaar nog terug in de historische overzichten?
jezus wie stelt zich hier nou aan door er steeds op zo'n kinderachtige manier op in te gaan...maar goed, ik hou erover opquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:00 schreef Modus het volgende:
[..]
Unieke televisie nog wel. Dit zien we over 50 jaar nog terug in de historische overzichten?
Jij bent degene die het nogal opblaast, dus daar kan je reactie op verwachten. Maar goed, next.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:09 schreef Norrage het volgende:
jezus wie stelt zich hier nou aan door er steeds op zo'n kinderachtige manier op in te gaan...maar goed, ik hou erover opMeningen verschillen, ok?
Jazeker, tegen die tijd is er wel een afsplintering van de Vara bezig met een commissie die de canon voor toen mag bedenken.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:00 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik was extreem zwaar geschokt maar ik vond het geen unieke televisie.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nouja ik was ook niet echt geschokt, maar beweren dat er niks gebeurd is.... Het was wel unieke televisie zo. Ik vond het geniaal dat ze zo 1,2,3 Jan het lieten overnemen
Ik weet niet of jij dit gister nog wel hebt gezien en hoe je het hebt bekeken.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:31 schreef megamandy het volgende:
Gister heb ik dit wel nog gezien via uitzendinggemist? Ergens in de avond heb ik het nog bekeken.
Dat dan weer niet, achteraf schijnt door sommige twitteraars te zijn gemeld dat de overgegeven maaginhoud van Matthijs spastische trekjes begon te vertonen als iemand Leo Blokhuis riep.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Is er inmiddels al een gifje van een kotsende Matthijs?
13.gifquote:Op dinsdag 6 december 2011 15:27 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Matthijs zag er op de DWDD-site sowieso al een tijdje misselijk uit...
De PO heeft nu problemen met filmpjes op de site... bij P&W kun je shit van gisteren ook niet terugkijkenquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:31 schreef megamandy het volgende:
Gister heb ik dit wel nog gezien via uitzendinggemist? Ergens in de avond heb ik het nog bekeken.
Ik snap echt totaal niet de manier waarop de VARA dit soort dingen doet.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:31 schreef NoBody122 het volgende:
Alles waar een referentie in zit naar het DWDD-gebeuren van gisteren is kennelijk geblockt op de site
Wat overdreven, het is niet zo dat je hem kotsend in beeld zag.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:36 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ik snap echt totaal niet de manier waarop de VARA dit soort dingen doet.Meteen de herhaling annuleren en dergelijke.
Alsof het enigszins boeiend was.
Nu krijgen ze alleen maar meer (in hun ogen negatieve?) reacties.
Hij kan ook echt nooit 'normaal' op de foto, he..quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:27 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Matthijs zag er op de DWDD-site sowieso al een tijdje misselijk uit...
Heeft ie 'm echt verboten? flauw zeg...quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:06 schreef Ringo het volgende:
Matthijs is zo ijdel als spiegelsmurf. Die verbiedt zo'n herhaling gewoon. Vind ik stoer..
Grappig, ik dacht dat ik net iets anders zag hier.quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Heeft ie 'm echt verboten? flauw zeg...
Ik had idd gestopt, en de presentatie aan Jan Mulder helemaal overgelaten. Dat had nog een hilarische verdere uitzending kunnen wordenquote:Op dinsdag 6 december 2011 11:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als Matthijs gewoon had gezegd dat ie niet lekker was en daarmee klaar had er geen haan naar gekraaid. Hij kan het vanavond nog redden door het er even over te hebben, anders is het voor altijd een "![]()
" moment.
http://www.pcmweb.nl/nieu(...)van-uitzendinggemistquote:Vara weert aflevering DWDD van Uitzendinggemist
Tijdens de live-uitzending van De Wereld Draait Door op 5 december 2011 werd presentator Matthijs van Nieuwkerk onwel en spoedde zich naar het toilet om over te geven. Jan Mulder nam het presentatiestokje tijdelijk van hem over. Nu is de befaamde aflevering niet te zien bij uitzendinggemist.nl. Wat is hier aan de hand?
Kijkers van de live-uitzending hebben niet gezien hoe Matthijs van Nieuwkerk gehaast naar het toilet liep. Dat komt doordat de DWDD met een vertraging van enkele minuten live wordt uitgezonden. Op het moment dat er iets misgaat, kan er gemakkelijk een fragment uit deze semi-live uitzending worden geknipt.
Elke dag is de laatste aflevering van DWDD bij uitzendinggemist.nl online te bekijken. Het is opvalllend dat juist deze spraakmakende aflevering niet te zien is bij uitzendinggemist.nl. Is er wellicht sprake van falende techniek? We nemen contact op met Gerald van der Wijngaart van de NPO (Nederlandse Publieke Omroep), die tv-afleveringen via uitzendinggemist.nl beschikbaar stelt. Gerald van der Wijngaart: “De omroep die het programma uitzendt kan bepalen of een bepaalde aflevering wel of niet via uitzendinggemist.nl te bekijken is.”
Opvallend is dat DWDD regelmatig grappige filmpjes met bloopers in tv-uitzendingen laat zien. DWDD heeft er geen enkele moeite mee om fouten van presentatoren van andere televisieprogramma’s uit te zenden. Nu het een keer misgaat bij DWDD lijkt het erop dat de VARA wil verhinderen dat kijkers de uitzending kunnen terugkijken op uitzenddinggemist.nl. Dit lijkt heel erg op zelfcensuur.
Op de late avond wordt de uitzending van DWDD altijd herhaald. Wie gisteren rond 23.34 naar Nederland 3 keek, kreeg niet de beloofde uitzending van DWDD eerder die avond te zien.In plaats van DWDD werd een aflevering van PowNews herhaald. Op dezelfde avond werd op Nederland 1 in een uitzending van Pauw en Witteman het fragment uit DWDD wel herhaald. Wie het fragment wil zien, moet even skippen naar 23.52.
Volgens VARA-woordvoerster Claudia Siebe heeft het niet beschikbaar zijn van de uitzending niets te maken met falende techniek. Wat is de reden dan wel? “We zijn nog bezig met het formuleren van een antwoord”, zegt Claudia Siebe. Het blijft een uurtje stil en rond 15.15 uur krijgen we het verlossende antwoord: “We hebben het overlegd met Matthijs van Nieuwkerk. Na de uitzending is hij ziek naar huis gegaan en we wilden eerst met hem gaan overleggen over het wel of niet online beschikbaar stellen.” Volgens Claudia Siebe komt de uitzending alsnog online in ongecensureerde vorm.
Ik denk dat Ellen ten Damme Matthijs voor de uitzending met een strap-on dildo heeft genomenquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:08 schreef Specularium het volgende:
Matthijs heeft weleens in een interview gezegd dat hij expres nooit eet voor een uitzending.
Dus als dat het niet is moeten we maar hopen op een ernstige ziekte dat het een darmstuip was ofzo.
Zei ik net al, hij is de weg kwijt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:07 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.pcmweb.nl/nieu(...)van-uitzendinggemist
Ohhhhhhhhh.
Volgens mij is zij echt zo'n vrouw die hij nooit heeft mogen nemen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat Ellen ten Damme Matthijs voor de uitzending met een strap-on dildo heeft genomen.
Daarom is Ellen sowieso een fantastische vrouw.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgens mij is zij echt zo'n vrouw die hij nooit heeft mogen nemen.
Alsnog? Ze hebben dus onverwogen om het gecensureerd uit te zenden?quote:Volgens Claudia Siebe komt de uitzending alsnog online in ongecensureerde vorm.
Dat is precies wat je krijgt als je dingen geheim gaat houden. Als er meteen gezegd werd, sorry, Matthijs werd even niet lekker maar we gaan weer gewoon door, was er niets aan de hand geweest.quote:
Ja, zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:24 schreef thettes het volgende:
Als jullie niet zo zeiken is er ook niets aan de hand, want er IS ook niets aan de hand
Jullied doen zo moeilijk. Ze hebben het simpelweg ff niet online gezet om te vragen wat MvN er van vond. Die heeft er geen probleem mee, dus de aflevering komt gewoon online.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, zo werkt het natuurlijk niet.
Is het ergens te zien dat hij daadwerkelijk wegloopt?quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:19 schreef Karina het volgende:
De ego van Matthijs wordt groter en groter.
[..]
Alsnog? Ze hebben dus onverwogen om het gecensureerd uit te zenden?
Hoe moet ik me dat voorstellen. Matthijs loopt niet weg en Jan leest helemaal niet DTDD voor?
Nee er is niets te zien.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is het ergens te zien dat hij daadwerkelijk wegloopt?
In de aflevering, die ik gisteren gedownload heb (en wat dus feitelijk de 'live'-aflevering is van rond 20:00), zie je alleen hoe hij er last van krijgt en uiteindelijk dat Mulder ineens de 'DTDD'-filmpjes aankondigt. Na 'DTDD' staat Matthijs er dan ineens weer, bij het podium.
Nee, dat is juist het gure aan deze zaak. Is Matthijs zo almachtig dat hij eerst moet goedkeuren dat een aflevering op uitzending gemist komt te staan, alleen maar omdat hij een momentje weg was en dat Mulder het overnam?quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:45 schreef thettes het volgende:
Dat DOEN ze dus ook niet en was ook niet het plan. Ze wachtten enkel ff wat de presentator er zelf van vond. Dat is normaal omgaan met elkaar, geen censuur.
Daarnaast is censuur een veel te beladen term voor een akkefietje als dit.
Ja. Hij verdient er ook genoeg voor.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:53 schreef Njosnavelin het volgende:
Is Matthijs zo almachtig dat hij eerst moet goedkeuren dat een aflevering op uitzending gemist komt te staan, alleen maar omdat hij een momentje weg was en dat Mulder het overnam?
Guur zeg. Je leest het verkeerd. Hij moet niet eerst toestemming gegeven, maar degenen die dat online plaatsen hadden ZELF bedacht dat dat misschien wel een goed idee was. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:53 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Nee, dat is juist het gure aan deze zaak. Is Matthijs zo almachtig dat hij eerst moet goedkeuren dat een aflevering op uitzending gemist komt te staan, alleen maar omdat hij een momentje weg was en dat Mulder het overnam?
Ik zou zeggen bijna op het autistische af wel eens.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:46 schreef Specularium het volgende:
Matthijs is toch in alles zwaar overdreven gepikeerd als het om zijn persoon gaat?
Je merkt het steeds als een gesprek naar hem toe wordt gedreven.
Dan schiet ie in een vreemde ongemakkelijke verdediging.
Het dieptepunt was wel dat Carlo hem niet geniaal mocht persifleren.
Blijf dan met je narcistische hoofd weg van die tv als je daar niet tegen kan.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:05 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik zou zeggen bijna op het autistische af wel eens.
Zoals ik laatst al zei, ben benieuwd wat Koefnoen ervan zou maken, maar dat gebeurt vast niet.
Maar ach, die persiflage DWDD in 3 minuten is eik al voldoende..
Wat geniaal zegquote:Op dinsdag 6 december 2011 18:05 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik zou zeggen bijna op het autistische af wel eens.
Zoals ik laatst al zei, ben benieuwd wat Koefnoen ervan zou maken, maar dat gebeurt vast niet.
Maar ach, die persiflage DWDD in 3 minuten is eik al voldoende..
quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:13 schreef k_man het volgende:
Ik snap geen hol van de kritiek op Van Nieuwkerk.
De Vara besluit dat ze eerst met hem willen overleggen voor ze de uitzending vrijgeven. Matthijs zegt, 'ja hoor, zet 'm maar online'. En daaruit blijkt dat hij een groot ego heeft?
Dat heeft-ie wel, maar dit is daar allerminst een 'bewijs' voor.
Was bij wijze van spreken, hij was inderdaad "opeens" weg. Maar dat begrijp ik nu door de post hierboven (waarom je niet daadwerkelijk zag dat hij wegliep).quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is het ergens te zien dat hij daadwerkelijk wegloopt?
In de aflevering, die ik gisteren gedownload heb (en wat dus feitelijk de 'live'-aflevering is van rond 20:00), zie je alleen hoe hij er last van krijgt en uiteindelijk dat Mulder ineens de 'DTDD'-filmpjes aankondigt. Na 'DTDD' staat Matthijs er dan ineens weer, bij het podium.
Ik vroeg het alleen even voor de zekerheid. Wellicht dat er ergens een stuk 'gelekt' was, wat überhaupt niet op TV zelf is uitgezondenquote:Op dinsdag 6 december 2011 18:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Was bij wijze van spreken, hij was inderdaad "opeens" weg. Maar dat begrijp ik nu door de post hierboven (waarom je niet daadwerkelijk zag dat hij wegliep).
Albert heeft volkomen gelijk.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:46 schreef Cynix ® het volgende:
Afijn, Albert Verlinde heeft het net nog eens haarfijn uitgelegd, met woord én beeld.
quote:DWDD met zieke Van Nieuwkerk alsnog online
Geplaatst op Tue 06 Dec 2011 om 18:19
De aflevering van De Wereld Draait Door waarin Matthijs van Nieuwkerk onwel werd, is dinsdagmiddag alsnog online geplaatst. Dat heeft de VARA laten weten. Naast dat de show van maandag niet online kwam, werd ook de late herhaling geschrapt. “Matthijs is direct na de uitzending naar huis gegaan en zijn bed ingedoken en de redactie wilde eerst met hem overleggen over de uitzending, vandaar de vertraging met de online versie en de ontbrekende herhaling“, legt een zegsvrouw uit.
Van Nieuwkerk verdween tijdens het tweede filmpje van de rubriek De TV Draait Door opeens uit beeld, waarna Jan Mulder de presentatie een aantal minuten het stokje overnam. “Nadat hij had overgegeven, ging alles weer goed. Nu voelt hij zich weer prima. Matthijs zelf denkt dat hij iets verkeerds heeft gegeten.”
Na de uitzending voelde Van Nieuwkerk zich al beter.
In dit geval is Matthijs de faalhans.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:48 schreef Mylene het volgende:
Faal Albert, uitzending staat alweer online.
Maar oh wee als het over hem gaat.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:46 schreef Cynix ® het volgende:
Afijn, Albert Verlinde heeft het net nog eens haarfijn uitgelegd, met woord én beeld.
"We mochten het niet uitzenden maar dat gaan we gewoon wel doen."quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:46 schreef Cynix ® het volgende:
Maar dat geldt toch ook voor Matthijs?quote:
De redactie wou het eerst aan hem vragen ja, kan Mathijs zelf weinig aan doen toch?quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:51 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
In dit geval is Matthijs de faalhans.![]()
Kom op zeg, meneer de snob moet persoonlijk toestemming geven voor de herhaling?
dat is de werkwijze van de VARA.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:51 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
In dit geval is Matthijs de faalhans.![]()
Kom op zeg, meneer de snob moet persoonlijk toestemming geven voor de herhaling?
(ik probeerde dat ook te zeggen, maar k_man formuleert het perfect!)quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:13 schreef k_man het volgende:
Ik snap geen hol van de kritiek op Van Nieuwkerk.
De Vara besluit dat ze eerst met hem willen overleggen voor ze de uitzending vrijgeven. Matthijs zegt, 'ja hoor, zet 'm maar online'. En daaruit blijkt dat hij een groot ego heeft?
Dat heeft-ie wel, maar dit is daar allerminst een 'bewijs' voor.
Het feit dat ze hem vragen zegt al genoeg. Dictator Matthijs heeft ze goed gedrild.quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:16 schreef thettes het volgende:
Om bovenstaande gezeur nog eens duidelijk te maken hoe het zat
(ik probeerde dat ook te zeggen, maar k_man formuleert het perfect!)
Hij maakt maar zin!quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:20 schreef Strani het volgende:
Hij ziet er beter uit vandaag maar of ie er echt zin in heeft?
Of er heerst een goede werksfeer waarin je zulke dingen even overlegt. Speculaties over een non-onderwerpquote:Op dinsdag 6 december 2011 19:23 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Het feit dat ze hem vragen zegt al genoeg. Dictator Matthijs heeft ze goed gedrild.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |