Waar of niet waar, VS heeft daar niks te zoeken. Ik voorspel binnen enkele weken/maanden een oorlog..quote:TEHERAN - Het leger van Iran claimt dat het een onbemand Amerikaans vliegtuig heeft neergeschoten boven het oosten van het land. Dat meldde de staatstelevisie zondag.
Foto: ANP
Het gaat volgens de Iraniërs om een drone van het type RQ-170. Dat is een onbemand verkenningsvliegtuig waar niet veel over bekend is.
De Amerikanen zouden het toestel in het geheim inzetten. Het zou beschikken over eigenschappen die het minder zichtbaar maken op radar.
Iran heeft na het incident gedreigd met een reactie buiten de eigen landsgrenzen. Dat was te zien op de Iraanse staatstelevisie.
bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)toestel-vs-neer.html
Idd.quote:
tja, ik vraag me af of er wel degelijk Russische vliegtuigen [regelmatig] stiekum over nederland vliegen.quote:Op zondag 4 december 2011 17:13 schreef OeJ het volgende:
Iran durft wel moet ik zeggen; zo hoor je toch ook vaak dat Russische toestellen *********************stiekem******************** boven Nederlands gebied vliegen, wat ik maar wil zeggen, stel dat wij zo'n Russisch vliegtuig zouden neerhalen, dan zijn de Russen ook 'not amused'.
psiesquote:Op zondag 4 december 2011 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eerder 1-2 na die opgeblazen fabrieken in Iran
Virtuele aanval! 2-2......quote:Op zondag 4 december 2011 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eerder 1-2 na die opgeblazen fabrieken in Iran
Dit vliegtuigje alleen zou niet aanleiding zijn voor een oorlog, maar de spanningen nemen toe.quote:Op zondag 4 december 2011 17:05 schreef remlof het volgende:
Iran had volledig het recht die drone neer te schieten. En nee, ik verwacht geen oorlog om het neerschieten van een onbemand vliegtuigje.
Ik verwacht eerder dat ze ´m neergemaait hebben, ik denk niet dat Iran over de technologie beschikt om een drone te hacken.quote:Op zondag 4 december 2011 17:31 schreef dramatiek het volgende:
Aldus Al Jazeera
It said the drone had been brought down by a virtual attack from Iran’s cyberwarfare unit, after taking control of it.
Denk dat die drone virtueel als in "tussen de oren" is afgeschoten
quote:Op zondag 4 december 2011 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat ze ´m neergemaait hebben, ik denk niet dat Iran over de technologie beschikt om een drone te hacken.
Eens met het eerste, die oorlog binnen korte tijd verwacht ik echter niet.quote:Op zondag 4 december 2011 17:04 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Waar of niet waar, VS heeft daar niks te zoeken. Ik voorspel binnen enkele weken/maanden een oorlog..
OH GOD STOP DE PERSENquote:
Ik hoop het ook niet.... Oorlog met Iran zou zo'n puinhoop zijn, de VS kan niet nog een keer zo'n oorlog betalen. Daarnaast is dit geruzie natuurlijk ook weer een afleidingsmanoeuvre van de binnenlandse politiek. Hoop dat de protesten daar ook aanslaan en dat ze die geestelijk leiders van de troon schoppen, maar dat lijkt me wel sterk de komende tijd...quote:Op zondag 4 december 2011 18:01 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Eens met het eerste, die oorlog binnen korte tijd verwacht ik echter niet.
Makkelijk he, een uitspraak even verdraaienquote:Op zondag 4 december 2011 18:09 schreef intellectuele_user het volgende:
Ik verwacht geen oorlog op korte termijn. Men wacht eerst de Amerikaanse verkiezingen af, vandaar dat al die redneck-Republikeinen beloven Iran aan te vallen als ze als president gekozen worden.
Die Bears vliegen door NAVO-luchtruim boven de Noordzee waar Nederland verantwoordelijk voor is, dat is dus niet 'van' Nederland. Meestal buigen ze dan af richting Engeland.quote:Op zondag 4 december 2011 17:13 schreef OeJ het volgende:
Iran durft wel moet ik zeggen; zo hoor je toch ook vaak dat Russische toestellen *********************stiekem******************** boven Nederlands gebied vliegen, wat ik maar wil zeggen, stel dat wij zo'n Russisch vliegtuig zouden neerhalen, dan zijn de Russen ook 'not amused'.
quote:Op zondag 4 december 2011 17:35 schreef intellectuele_user het volgende:
www.presstv.ir is ook al een tijdje zeer traag, ik gok op Mossad-DDOS-aanvallen.
Sowieso vliegen die niet "stiekem".quote:Op zondag 4 december 2011 19:25 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Die Bears vliegen door NAVO-luchtruim boven de Noordzee waar Nederland verantwoordelijk voor is, dat is dus niet 'van' Nederland. Meestal buigen ze dan af richting Engeland.
Niks te zoeken? Iran heeft geen kernwapens te maken ze zijn meer dan voldoende gewaarschuwd! Iran heeft geen ambassades aan te vallen! Iran heeft niet de vijanden van de Verenigde Staten en Israël te helpen! Iran heeft geen aanslag te plegen in Duitsland en de Verenigde Staten op Amerikaanse en Saoedische doelen. Maar oorlog komt er zo wel ja haha.quote:Op zondag 4 december 2011 17:04 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Waar of niet waar, VS heeft daar niks te zoeken. Ik voorspel binnen enkele weken/maanden een oorlog..
Dat is waar. Toch acht ik Obama intelligent genoeg om de vrede te bewaren.quote:Op zondag 4 december 2011 17:38 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dit vliegtuigje alleen zou niet aanleiding zijn voor een oorlog, maar de spanningen nemen toe.
Ik neem aan dat dit niet meer gaat gebeuren en de rel met de ambassades geeft Israël nu vrij spel om Iran duidelijk aan te vallen. Aan de andere kant is Israël dat nu al lang aan het doen met de recente aanslagen. Een Mossad-persoon zei laatst nog dat er duidelijk schade was te zien aan die nucleaire faciliteit in die Iraanse stad. Maar helaas kiest Nieuwsuur voor Ajax de debielen.quote:Op zondag 4 december 2011 19:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is waar. Toch acht ik Obama intelligent genoeg om de vrede te bewaren.
quote:Op zondag 4 december 2011 20:03 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Is het al bevestigd door de VS dat ze controle over een drone zijn kwijtgeraakt. Iran beweerd wel vaker dingen.
quote:Amerika bevestigt verlies drone
De drone die Iran claimde te hebben neergeschoten is mogelijk een onbemand toestel dat eind vorige week vermist raakte boven buurland Afghanistan. Dat staat in een verklaring van de internationale troepenmacht ISAF.
"De bestuurders van het onbemande verkenningstoestel verloren de controle over het vliegtuig en waren bezig uit te vinden waar het was", zo staat in de verklaring.
Iran heeft na het incident gedreigd met een reactie buiten de landsgrenzen.
quote:Op zondag 4 december 2011 20:26 schreef YazooW het volgende:
[..]
Amerika bevestigt verlies drone
De drone die Iran claimde te hebben neergeschoten is mogelijk een onbemand toestel dat eind vorige week vermist raakte boven buurland Afghanistan. Dat staat in een verklaring van de internationale troepenmacht ISAF.
"De bestuurders van het onbemande verkenningstoestel verloren de controle over het vliegtuig en waren bezig uit te vinden waar het was", zo staat in de verklaring.
Het zijn meestal met van die oude grote logge en extreem lawaaierige propeller vliegtuigen ergens over de Noordzee. Officieel wel Nederlands luchtruim onder de NAVO maar niet boven onze kerncentrale. Die drone van Iran lijkt meer op een B2 bommenwerper qua uiterlijk.quote:Op zondag 4 december 2011 17:19 schreef Speciman. het volgende:
[..]
tja, ik vraag me af of er wel degelijk Russische vliegtuigen [regelmatig] stiekum over nederland vliegen.
Ik heb wel gemerkt dat vele programma's, kranten etc vaak [gedwongen] het verhaal wijzigen of het krijgen uit een onbetrouwbare bron.
Vaak een grote poppenkast.
Want Amerika kan een oorlog in zowel Afghanistan, Irak, Pakistan en ook nog eens Iran makkelijk winnen! Bondgenoten die links en rechts al aan het afhaken zijn helpen ook mee.quote:Op zondag 4 december 2011 20:59 schreef Pallas-Athene het volgende:
Iran en dreigen..
Als ze iets willen proberen, tekenen ze hun doodvonnis.
Dat lijkt wel echt te zijn iedere keer. De qra stijgt niet voor niks op. De knal is ook iedere keer te horen.quote:Op zondag 4 december 2011 17:19 schreef Speciman. het volgende:
[..]
tja, ik vraag me af of er wel degelijk Russische vliegtuigen [regelmatig] stiekum over nederland vliegen.
Ik heb wel gemerkt dat vele programma's, kranten etc vaak [gedwongen] het verhaal wijzigen of het krijgen uit een onbetrouwbare bron.
Vaak een grote poppenkast.
Ik denk niet dat ie zwaar versterkt is als er geen piloot in hoeft te zitten. Bovendien vliegen ze erg hoog meestal. Onbenoemde conclusie: ik denk het wel.quote:Op zondag 4 december 2011 21:35 schreef YazooW het volgende:
Het zou trouwens om de RQ-170 gaan, een stealth-drone.
[ afbeelding ]
Zoiets schiet je volgens mij ook niet zomaar uit de lucht.
Punt is dat hij lastig te vinden is met de radar en waarschijnlijk ook niet zo heet. Waar moet een raket dan aan locken als je iets niet kan vinden.quote:Op zondag 4 december 2011 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ie zwaar versterkt is als er geen piloot in hoeft te zitten. Bovendien vliegen ze erg hoog meestal. Onbenoemde conclusie: ik denk het wel.
Opzichtige damage control inderdaad. Maar goed, bewijs maar eens dat het niet zo isquote:
Moet je het alleen wel na kunnen maken. Ze hebben al problemen om hun burger luchtvaart toestellen in de lucht te houden omdat ze de simpelste onderdelen niet kunnen maken.quote:Op zondag 4 december 2011 22:15 schreef Nibb-it het volgende:
Als het waar is heeft Iran wel gratis een mooi stukje technologie (of wat er van over is) van de VS gekregen.
Kunnen ze dat mooi samen met de Russen backwards engineeren.quote:Op zondag 4 december 2011 22:15 schreef Nibb-it het volgende:
Als het waar is heeft Iran wel gratis een mooi stukje technologie (of wat er van over is) van de VS gekregen.
Is deze reactie serieus bedoeld of ben je nou echt zo dom?quote:Op zondag 4 december 2011 19:46 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Niks te zoeken? Iran heeft geen kernwapens te maken ze zijn meer dan voldoende gewaarschuwd! Iran heeft geen ambassades aan te vallen! Iran heeft niet de vijanden van de Verenigde Staten en Israël te helpen! Iran heeft geen aanslag te plegen in Duitsland en de Verenigde Staten op Amerikaanse en Saoedische doelen. Maar oorlog komt er zo wel ja haha.
Het kan ook zijn dat jij jezelf te hoog inschat.quote:Op zondag 4 december 2011 22:44 schreef WH141 het volgende:
[..]
Is deze reactie serieus bedoeld of ben je nou echt zo dom?
Okequote:Op zondag 4 december 2011 22:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat jij jezelf te hoog inschat.
Van die aanslagen weet ik niet zeker. Je leest van alles erover zonder sluitend bewijs. Dus hij kan gelijk hebben.quote:Op zondag 4 december 2011 22:52 schreef WH141 het volgende:
[..]
Oke
Welke van de opgenoemde dingen kloppen er in die post?
Is het bewezen dat Iran aan een kernwapen werkt?
Heeft Iran een aanslag gepleegd op Saoedische doelen in de VS etc.?
het kan gebruikt worden voor enkele dingenquote:Op zondag 4 december 2011 22:52 schreef WH141 het volgende:
[..]
Oke
Welke van de opgenoemde dingen kloppen er in die post?
Is het bewezen dat Iran aan een kernwapen werkt?
Heeft Iran een aanslag gepleegd op Saoedische doelen in de VS etc.?
Is nauwelijks of geen markt voor, dat verhaal rammelt.quote:Op zondag 4 december 2011 22:57 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het kan gebruikt worden voor enkele dingen
1. medische toepassing nucleaire geneeskunde
Blackbird nog in dienst? Volgens mij loop je meer dan 10 jaar achterquote:Op maandag 5 december 2011 01:09 schreef PKRChamp het volgende:
Vreemd vind is het wel dat ze nu dat soort toestellen gebruiken terwijl ze ook gewoon nog de Blackbird in dienst hebben.
Iedergeval vind ik dat ze Iran maar gewoon moeten laten voor wat het is en de serieuze schurkenstaten zoals Noord-Korea aan moeten pakken.
De blackbird is al meer dan 20 jaar voor museums. Best een mooi dingetje om te zien en kleiner dan je verwacht.quote:Op maandag 5 december 2011 01:09 schreef PKRChamp het volgende:
Vreemd vind is het wel dat ze nu dat soort toestellen gebruiken terwijl ze ook gewoon nog de Blackbird in dienst hebben.
Iedergeval vind ik dat ze Iran maar gewoon moeten laten voor wat het is en de serieuze schurkenstaten zoals Noord-Korea aan moeten pakken.
Alleen jammer voor jou en de Amerikaanse agent Yukiya Amano dat de woorden van het atoomagentschap binnen de kortste keren weggehoond werden door de experts.quote:Op zondag 4 december 2011 22:57 schreef 3-voud het volgende:
Wat betreft atoomwapens: ja. Ik neem dan de woorden van het atoomagentschap daarin serieus.
Is de VS jouw nieuwe god, VS-aanbiddersquote:Op zondag 4 december 2011 21:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Geen probleem voor de supermacht pur sang Amerika.
Niks nieuws aan, dat is al jaren het gevalquote:Op maandag 5 december 2011 01:49 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Is de VS jouw nieuwe god, VS-aanbidders
lees mijn post nog een keer en laat ze dit keer door je zeer gelimiteerde hersenpan analyserenquote:Op zondag 4 december 2011 22:59 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Is nauwelijks of geen markt voor, dat verhaal rammelt.
Pepe Escobar een expert noemenquote:Op maandag 5 december 2011 01:48 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Alleen jammer voor jou en de Amerikaanse agent Yukiya Amano dat de woorden van het atoomagentschap binnen de kortste keren weggehoond werden door de experts.
Voornamelijk hierom (al gepost in dit topic):quote:Op maandag 5 december 2011 07:14 schreef Dhalsim het volgende:
Aangezien Pakistan al begin 2010 technology heeft ontwikkeld om ieder type drone neer te halen met behulp van 35mm radar en laser guns is het niet onaannemelijk dat Iran op z'n minst ook dergelijke technologie heeft. Als de VS tevens toegeeft dat ze een drone kwijt zijn (en deze niet teruggekeerd is terwijl ze daar wel op ingesteld zijn) klinkt het niet onaannemelijk dat Iran de waarheid spreekt.
quote::
Amerika bevestigt verlies drone
De verdenking is gewekt omdat de IAEA sporen vond van zeer hoog verrijkt uranium. Voor het opwekken van energie is brandstof normaal verrijkt tot 3% en in hele speciale gevallen tot 10%. Voor medische toepassingen is het nog lager (en je gebruikt trouwens andere elementen dan). Ze vonden echter sporen van hoog verrijkt uranium van 40-70%. Tja, de enige reden waar je dit nog voor kunt gebruiken is voor het ontwikkelen van kernwapens.quote:Op zondag 4 december 2011 22:57 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het kan gebruikt worden voor enkele dingen
1. medische toepassing nucleaire geneeskunde
2. opwekken van energie
3. kernwapens
voor 1 en 2 is er niks aan de hand, bij 3 echter wel daar ze geen controlles toestaan lijkt het me vrij helder
Of gewoon opererende vanuit een basis in Afghanistan..quote:Op maandag 5 december 2011 07:22 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik geloof helemaal niks van het verhaal. Waarom spioneren in het oosten van Iran? De nucleaire installaties en belangrijke militaire basissen van Iran bevinden zich helemaal niet in oost-Iran en al helemaal niet bij de grens van Afghanistan. Tenzij Iran ook in het geheim bezig is rond of in Afghanistan, waar wij geen weet van hebben![]()
Ik denk dat het allemaal een hoop poeha om niks is. Wishful thinking hier. Hoogstwaarschijnlijk een defecte en kwijtgeraakte drone van Amerika die over Afghanistan vloog en afdwaalde.
[ afbeelding ]
dat had ik niet toegevoegd omdat ik eerlijk gezegd niet wist of het waar is. als dat zo is mag ik toch hopen dat we snel ingrijpenquote:Op maandag 5 december 2011 07:40 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
De verdenking is gewekt omdat de IAEA sporen vond van zeer hoog verrijkt uranium. Voor het opwekken van energie is brandstof normaal verrijkt tot 3% en in hele speciale gevallen tot 10%. Voor medische toepassingen is het nog lager (en je gebruikt trouwens andere elementen dan). Ze vonden echter sporen van hoog verrijkt uranium van 40-70%. Tja, de enige reden waar je dit nog voor kunt gebruiken is voor het ontwikkelen van kernwapens.
En dan WOIII starten omdat er een vermoeden is dat Iran een kernbom gaan maken terwijl bijvoorbeeld Pakistan er al tientallen heeft? Israël nog nooit een controle heeft toegelaten? De VS iedere grote stad op deze planeet kan laten uitsterven binnen een dag? Een conventionele oorlog logistiek een ramp is voordat ie is begonnen aangezien de helden uit de VS hun bondgenoten steeds maar weer bombarderen en de enige vriendelijke haven alleen te bereiken is als je langs 1000 raketten verstopt in grotten weet te varen.quote:Op maandag 5 december 2011 16:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat had ik niet toegevoegd omdat ik eerlijk gezegd niet wist of het waar is. als dat zo is mag ik toch hopen dat we snel ingrijpen
Iran en China zijn vriendjes en een openlijke oorlog in 5 grote landen door een coalitie van tientallen anderen, plus duidelijke pogingen van het westen om interne politiek van landen middels de inlichtingen diensten en ingrijpen bij bedrijven als Twitter te veranderen voldoet bij mij toch wel aan het keurmerk wereld oorlog.quote:Op maandag 5 december 2011 18:22 schreef speknek het volgende:
WOIII starten? Zit Iran in het Warschau Pact?
het is dikke shit dat geef ik toe, maar WWIII das wat overdreven... hoe dan ook moet het nucleaire wapen programma van Iran gestopt worden.quote:Op maandag 5 december 2011 18:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iran en China zijn vriendjes en een openlijke oorlog in 5 grote landen door een coalitie van tientallen anderen, plus duidelijke pogingen van het westen om interne politiek van landen middels de inlichtingen diensten en ingrijpen bij bedrijven als Twitter te veranderen voldoet bij mij toch wel aan het keurmerk wereld oorlog.
Helemaal niks.quote:Op maandag 5 december 2011 19:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het is dikke shit dat geef ik toe, maar WWIII das wat overdreven... hoe dan ook moet het nucleaire wapen programma van Iran gestopt worden.
wat denk je dat er gebeurd als iran een kernwapen heeft?
Geen bombardementen op Iran, geen invasie van Iran, een nog sterker Iran.quote:Op maandag 5 december 2011 19:45 schreef GewoneMan het volgende:
rightquote:
Ik stel voor dat we deze keer met een bak popcorn eens gaan zitten kijken, samen met de Fransen en de Duitsers.quote:Op maandag 5 december 2011 18:33 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Nou waar blijft die oorlog, dan is er nog iets te doen.De Amerikanen zullen ons wel dwingen om mee te doen ws.
Saudi Arabië zal snel volgen met een eigen nuke. Dan is het wachten of de moslims het MAD concept gaan volgen dat voorkwam dat de Sovjets en Amerikanen elkaar kapot knalden. Dan zal er vrede in de regio komen zodra de Amerikanen uit Afghanistan weggaan. Of een van de drie kanten met nukes is haatdragend en religieus genoeg om te denken dat Allah ze wel beschermd tegen de vijand. Dan zal het niet lang meer duren voordat alle belangrijke religieuze gebouwen en steden in de regio verdwenen zijn. Peace at last.quote:Op maandag 5 december 2011 19:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het is dikke shit dat geef ik toe, maar WWIII das wat overdreven... hoe dan ook moet het nucleaire wapen programma van Iran gestopt worden.
Mwa, waar ik eerder bang voor ben zijn de banden van vele religieuze regeringen of hooggeplaatste figuren in het MO met terroristische organisaties. Was al weer een tijd geleden op BBC, maar experts zijn eerder bang dat een atoomwapen of vuile bom in de handen komt van die groeperingen. En dan zijn de rapen gaar.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Saudi Arabië zal snel volgen met een eigen nuke. Dan is het wachten of de moslims het MAD concept gaan volgen dat voorkwam dat de Sovjets en Amerikanen elkaar kapot knalden. Dan zal er vrede in de regio komen zodra de Amerikanen uit Afghanistan weggaan. Of een van de drie kanten met nukes is haatdragend en religieus genoeg om te denken dat Allah ze wel beschermd tegen de vijand. Dan zal het niet lang meer duren voordat alle belangrijke religieuze gebouwen en steden in de regio verdwenen zijn. Peace at last.
Het grootste gevaar is als die dingen van ellende ineens uit elkaar vallen, en dat de Russen dan claimen dattie is neergeschoten.quote:Op zondag 4 december 2011 21:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het zijn meestal met van die oude grote logge en extreem lawaaierige propeller vliegtuigen ergens over de Noordzee. Officieel wel Nederlands luchtruim onder de NAVO maar niet boven onze kerncentrale.
Onderschatten van Iranquote:Op zondag 4 december 2011 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat ze ´m neergemaait hebben, ik denk niet dat Iran over de technologie beschikt om een drone te hacken.
Ik zal even het millitaire budget opzoeken voor jequote:Op dinsdag 6 december 2011 15:35 schreef Killaht het volgende:
[..]
Onderschatten van IranDie gasten hebben al meer dan 10 jaar een speciale eenheid tegen cybertechnologie. Nederland gaat er waarschijnlijk komende jaren pas 1 krijgen...
quote:Iran
7,044,000,000
Dat is in dollars uiteraard. Denk je nou echt dat Iran ook maar enigzins in de buurt kan komen van de V.S? Die trekken een keer een zuur gezicht en plaatsen een order voor 20 nieuwe, verbeterde modellen terwijl die zandhazen met elkaar vechten om een stukje van een half vernietigde drone te bemachtigen.quote:United States
687,105,000,000
quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zal even het millitaire budget opzoeken voor je
[..]
[..]
Dat is in dollars uiteraard. Denk je nou echt dat Iran ook maar enigzins in de buurt kan komen van de V.S? Die trekken een keer een zuur gezicht en plaatsen een order voor 20 nieuwe, verbeterde modellen terwijl die zandhazen met elkaar vechten om een stukje van een half vernietigde drone te bemachtigen.
En dan Nederland als voorbeeld aanhalenNederland heeft niet continu de dreiging van andere landen over zich heen hangen, Iran wel. Of dat terecht is of niet, is een andere discussie.
Jij wel dan?quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:51 schreef dikkebroekzak het volgende:
Je snapt echt niet waar je het over hebt.
Duh.quote:Iran is geen Irak.
De Irakezen ook.quote:Ze zijn een erg intelligent en geavanceerde volk.
Zoals je kunt lezen hebben de imperialisten verloren in Irak.quote:US Declaration of Principles
- US Forces indefinitely in Iraq
- Iraq must privilige US investors
Jan 2008 Bush informed Congress that he might reject legislation that would limit the permanent stationing of US forces in Iraq or US control of the oil sources of Iraq.
US had to abandon these demands in the face of Iraqi (violent and mass non-violent) resistance
The basic war aims were abandoned.
A major defeat for the US.
- Jonathan Steel & Noam Chomsky
Irak = Mesopotamiëquote:De Perziers waren ook Europa ver vooruit in de Middeleeuwen. Ze hadden wetenschap, kunst, en beschaving terwijl de Europeanen nog in grotten leefden.
De dikke meerderheid van het Iraanse volk heeft per referendum voor een islamitische staat gekozen.quote:Dat ze nu gebukt gaan onder een Islamitische tirannie die ultra- conservatief kan worden beschowd moet je niet het volk aanrekenen. Zij hebben nog steeds sommige van de beste wetenschappers ter aarde.
quote:Volgens mij weet jij niet eens dat de Perzen niet de enige Iraniërs zijn:
The World Factbook released the estimate: Persians (61%), Azeris (16%), Kurds (10%), Lurs (6%), Balochs (2%), Arabs (2%), Turkmens and Turkic tribes (2%) Laks, Qashqai, Armenians, Persian Jews, Georgians, Assyrians, Circassians, Tats, Mandaeans, Gypsies, Brahuis, Kazakhs and others (1%).
De dikgedrukte bevolkingsgroepen behoren ook tot de Iraanse volkeren, spreek voortaan over Iraniërs en niet over Perzen.
Ik weet niet waar jij het nou allemaal over hebt, maar dit slaat absoluut nergens op.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:51 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]Je snapt echt niet waar je het over hebt.
Iran is geen Irak. Ze zijn een erg intelligent en geavanceerde volk. Ze gaan niet eens zo snel kruimelen, de BS (ik bedoel VS) zal niet eens durven in zijn eentje Iran binnen te vallen zonder steun en deelname van hun gebruikelijke partners in crime Engeland, Frankrijk en de VN.
De Perziers waren ook Europa ver vooruit in de Middeleeuwen. Ze hadden wetenschap, kunst, en beschaving terwijl de Europeanen nog in grotten leefden.
Dat ze nu gebukt gaan onder een Islamitische tirannie die ultra- conservatief kan worden beschowd moet je niet het volk aanrekenen. Zij hebben nog steeds sommige van de beste wetenschappers ter aarde.
En als je een beetje wist over militaire geschiedenis (wat ik je niet kwalijk neem) zou je weten dat militair budget niet gelijk is aan overwinning. In WO 2 trouwens versloegen sommige weinig uitgevende landen grotere 'reuzen' die hun weerga bijna niet kenden in defensie-uitgaven.
Gast, je trekt de discussie uit zijn verband. Ik zeg dat je Iran onderschat op basis van kunnen m.b.t. informatie technologie en dat ze zeker wel in staat zijn om dergelijke drones te hacken, zie bericht. Dat ze vergevordert zijn in cyberoorlog, terwijl NL nog niks hiermee doet.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zal even het millitaire budget opzoeken voor je
[..]
[..]
Dat is in dollars uiteraard. Denk je nou echt dat Iran ook maar enigzins in de buurt kan komen van de V.S? Die trekken een keer een zuur gezicht en plaatsen een order voor 20 nieuwe, verbeterde modellen terwijl die zandhazen met elkaar vechten om een stukje van een half vernietigde drone te bemachtigen.
En dan Nederland als voorbeeld aanhalenNederland heeft niet continu de dreiging van andere landen over zich heen hangen, Iran wel. Of dat terecht is of niet, is een andere discussie.
Ah, ze hebben nog snel even een filmpje geschoten voor ze hem aan china verpatst hebben.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:59 schreef lo535 het volgende:
Iraanse staatsradio meldt dat de neergehaalde drone binnenkort wordt getoond op de staats tv
je onderschat de perzenquote:Op donderdag 8 december 2011 18:53 schreef Stokstaart het volgende:
USA is koning. Laat ze Iran maar mooi 3 eeuwen terug in de tijd bombarderen.
Kunnen ze weer kamelen melken in plaats van de wereldvrede bedreigen met hun provocerende acties.
Vergeleken met mighty US-army is zelfs China een inferieur volkje.quote:
Hmm, ik neem terug wat ik zei, dit lijkt inderdaad op een gecontroleerde landing.quote:
Welke provocerende acties? Bedoel je dat toneelstukje bij die ambassade?quote:Op donderdag 8 december 2011 18:53 schreef Stokstaart het volgende:
Kunnen ze weer kamelen melken in plaats van de wereldvrede bedreigen met hun provocerende acties.
Net genoeg tijd om dat halfbakken jodenreservaat pijn te doen dunkt mequote:Op donderdag 8 december 2011 18:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Vergeleken met mighty US-army is zelfs China een inferieur volkje.
Binnen een uurtje ligt heel Teheran plat.
De hele houding van Iran deugt al jaren niet. Ze vragen nadrukkelijk om een oorlog, en ze zullen er een krijgen ook.quote:Op donderdag 8 december 2011 18:58 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Welke provocerende acties? Bedoel je dat toneelstukje bij die ambassade?
De V.S. zijn een grotere bedreiging voor de wereldvrede.
Israël? Die heeft USA niet eens nodig om zich te verdedigen vs Iran.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:00 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
[..]
Net genoeg tijd om dat halfbakken jodenreservaat pijn te doen dunkt me
Wat deugt er volgens jou niet aan? Je zult wel doelen op de wat strijdvaardige retoriek, maar je kunt moeilijk zeggen dat Iran daarin de enige is.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De hele houding van Iran deugt al jaren niet. Ze vragen nadrukkelijk om een oorlog, en ze zullen er een krijgen ook.
Als Teheran al plat ligt dan is de strijd al gestreden. Ik heb het over pijn doenquote:Op donderdag 8 december 2011 19:03 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Israël? Die heeft USA niet eens nodig om zich te verdedigen vs Iran.
Kernwapens vs conventionele wapens. Guess who will win
Constant provoceren van het vrije westen. Dreigen met het ontwikkelen van kernwapens. Dreigen aan het adres van Israël. In de weg staan van elke vorm democratie.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:04 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
[..]
Wat deugt er volgens jou niet aan? Je zult wel doelen op de wat strijdvaardige retoriek, maar je kunt moeilijk zeggen dat Iran daarin de enige is.
Bovendien is Iran al diverse keren aangevallen. Wat heeft Iran nu daadwerkelijk geflikt wat anderen niet hebben geflikt?
Ik hoor het graag van je.
Het wordt wel weer allemaal spannend in ieder geval. Regen, hagel, Europa, Amerikaanse bommenwerpers, wellicht een verdwaalde Iraanse raket... Alles kan op je hoofd vallen tegenwoordig.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:07 schreef QBay het volgende:
Amerika zal nu toch wel actie willen en/of moeten ondernemen....ik denk niet dat ze blij zijn nu blijkt dat Iran drones kan hacken en overnemen. Iran kan nu lekker gaan reverse engineeren, ik vermoed dat de VS dat niet gaat toestaan.
Dat is inderdaad ongeveer de mindset van de mafkezen die daar aan de macht zijn. Het heeft wel een voordeel, als Israël er een grote glazen parkeerplaats van maakt hebben we er nooit meer last van.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:00 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
[..]
Net genoeg tijd om dat halfbakken jodenreservaat pijn te doen dunkt me
Amerika is bijzonder coulant geweest de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:11 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ongeveer de mindset van de mafkezen die daar aan de macht zijn. Het heeft wel een voordeel, als Israël er een grote glazen parkeerplaats van maakt hebben we er nooit meer last van.
Het vrije westen dat Saddam hielp tegen Iran? Dat deed of de neus bloedde toen Saddam chemische wapens gebruikte? Dat een Iraans passagierstoestel neerschoot? Die bedoel je?quote:Op donderdag 8 december 2011 19:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Constant provoceren van het vrije westen.
Bron?quote:Dreigen met het ontwikkelen van kernwapens.
Bron? Het "Israel moet van de kaart geveegd" verhaal staat al een tijdje ter discussie, en voor zover ik weet is gebleken dat een dergelijke uitdrukking niet bestaat in het perzisch.quote:Dreigen aan het adres van Israël.
Er is gesjoemeld.quote:In de weg staan van elke vorm democratie.
Het uitschakelen van die Drone is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Amerikaanse inval in Irak, niet strijdig met enig internationaal recht. Althans, zolang dat boven Iraans grondgebied gebeurd is.quote:Nu weer een Drone neerschieten en daar over stoer doen op tv.
Volgens mij heb je geen zinnig argument aangedragen om deze mening te onderbouwen.quote:Die gasten vragen om een tegenreactie.
Die mafkezen hebben zich vreedzamer getoond dat het vrije Westen.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:11 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ongeveer de mindset van de mafkezen die daar aan de macht zijn.
quote:Op donderdag 8 december 2011 18:53 schreef Stokstaart het volgende:
De oorlog in Irak heeft niets te maken met een eventuele aanval op Iran nu, ze doen telkens mededelingen aan het adres van Israël, dat ze die staat willen uitroeien etc.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:15 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
[..]
Het vrije westen dat Saddam hielp tegen Iran? Dat deed of de neus bloedde toen Saddam chemische wapens gebruikte? Dat een Iraans passagierstoestel neerschoot? Die bedoel je?
[..]
Bron?
[..]
Bron? Het "Israel moet van de kaart geveegd" verhaal staat al een tijdje ter discussie, en voor zover ik weet is gebleken dat een dergelijke uitdrukking niet bestaat in het perzisch.
[..]
Er is gesjoemeld.
Maar er is meer democratie dan in Saudie-Arabie bijvoorbeeld. Bondgenoot van het vrije Westen.
[..]
Het uitschakelen van die Drone is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Amerikaanse inval in Irak, niet strijdig met enig internationaal recht. Althans, zolang dat boven Iraans grondgebied gebeurd is.
[..]
Volgens mij heb je geen zinnig argument aangedragen om deze mening te onderbouwen.
zeker aangezien dit zo'n beetje het topmodel drone dat in actieve dienst is is. En hij bijna onbeschadigd is.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:25 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De oorlog in Irak heeft niets te maken met een eventuele aanval op Iran nu, ze doen telkens mededelingen aan het adres van Israël, dat ze die staat willen uitroeien etc.
Ook blijven ze zich bezig houden met de verrijking van Uranium. Wat specifiek van toepassing is op het maken van kernwapens en niet de opwekking van energie.
En een vliegtuig neerhalen van een land waarmee je niet in oorlog bent is sowieso bijzonder onverstandig.Landen die een bedreiging vormen voor de USA en de internationale gemeenschap worden simpelweg in de gaten gehouden.
We hebben gezien gedurende de Cuba-crisis waarom. Toen werd er een U2 neergeschoten omdat de Russen kernwapens verborgen hielden.
quote:Op donderdag 8 december 2011 19:25 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De oorlog in Irak heeft niets te maken met een eventuele aanval op Iran nu, ze doen telkens mededelingen aan het adres van Israël, dat ze die staat willen uitroeien etc.
Ook blijven ze zich bezig houden met de verrijking van Uranium. Wat specifiek van toepassing is op het maken van kernwapens en niet de opwekking van energie.
En een vliegtuig neerhalen van een land waarmee je niet in oorlog bent is sowieso bijzonder onverstandig.Landen die een bedreiging vormen voor de USA en de internationale gemeenschap worden simpelweg in de gaten gehouden.
We hebben gezien gedurende de Cuba-crisis waarom. Toen werd er een U2 neergeschoten omdat de Russen kernwapens verborgen hielden.
Pakistan doet geen anti-Westerse uitspraken en is zelfs bondgenoot van de VS. De crux is dat landen die bedreigingen uiten aan het Westen of USA een specifieke dreiging vormen.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:33 schreef Killaht het volgende:
[..]Israël en VS heeft andersom meer gedreigd dan andersom
. Oh, ja want Pakistan (broeinest voor extremisme en taliban) heeft wel kernwapens, maar zijn natuurlijk niet gevaarlijker..
Waarom mogen alle landen gewoon uranium verrijken en Iran niet? Wat is er zo extra dreigend aan dan bijvoorbeeld een land als Pakistan, Rusland of Noord Korea? Iedereen moet dat recht toch kunnen hebben voor energie, dan wel bescherming. Hoe kun jij zo zeker stellen dat ze het voor wapens gaan gebruiken überhaupt.
Dat dit ding kost volgens mij 6 miljoen dollar, best wel prijzig ja.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:32 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
zeker aangezien dit zo'n beetje het topmodel drone dat in actieve dienst is is. En hij bijna onbeschadigd is.
Ik zag laatst trouwens de prijskaartjes van hedendaagse drones langskomen. Daar wordt het je ook koud van, de tijd dat het vliegtuigjes van een ton ofzo zijn is blijkbaar ook al lang voorbij.
Feitelijke waarde is bijzaak. Over 6 miljoen begin je geen oorlog.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:43 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dat dit ding kost volgens mij 6 miljoen dollar, best wel prijzig ja.
Armchair general alertquote:Op donderdag 8 december 2011 18:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Vergeleken met mighty US-army is zelfs China een inferieur volkje.
Binnen een uurtje ligt heel Teheran plat.
Ze moeten alleen niet weer de domme fout maken door er een grond oorlog van te maken, dat werkte in Irak al niet en in Iran is veel meer eenheid dus daar zeker niet.
Wat?quote:Op donderdag 8 december 2011 18:53 schreef Stokstaart het volgende:
quote:The US is quite upset about the loss of this UAV of theirs for three reasons:
1. This RQ-170 UAV is a highly advanced piece of machinery. No other country has the technology to build such an advanced vehicle - certainly not the Russians who have been reduced to begging Israel to sell them some of their basic models. This UAV consist of four advanced systems which no other country can manufacture:
a. Guidance, navigation and control system b. Surveillance, info processing, and transmission system c. Stealth technology d. Highly efficient propulsion system
The Iranians have a gold mine in advanced technology which they can now try to replicate and also develop counter measures for.
The reason the clever Iranians have not provided any photographic evidence of their captured UAV is because they don't want the Americans to know the condition of the UAV. Americans are in the dark as to what exactly is the condition of the UAV, and that is why the Americans are screaming "show us the proof". But, the clever Iranians know better than to show their cards to their prime adversary.
Of course, the Russians and Chinese are salivating at the opportunity to examine the vehicle, but the clever Iranians will most likely make those two pay a high price to take a peak.
I believe the UAV was brought down by a zap from a newly developed Iranian laser equipment. If this is true, there isn't a dry eye at either the Pentagon or the CIA.
The US-NATO Axis, and their Israeli sidekicks, have been treating Iran as if it is a nation of goat herders and date pickers. To the contrary, the Iranians are an intelligent and talented people who know how to defend their nation. If the US-NATO Axis and Israe are ever foolish enough to attack Iran, they will be in for a rather bloody surprise.
quote:I must have bee a very funny situation indeed! These "things" are flown via satellite but have to be landed by a guy who actually sees the "bird" on the final approach. That's because the delay between the moment in which the signal exits the satellite and reaches the "bird" is too long for a landing maneuver... Now, we can immagine that iranians hacked the satellite signal but that would be too optimistic. But let's assume that they hacked the land signal from the guy landing the "thing", a little easier for the iranians after all the years of listening at what the "axis of evil" does in Afghanistan... The gringo might have seen his RC toy suddenly waving good by and getting out of his sight, headding to Iran! I would have payed millions to see the face of that gringo on the remote control while his toy simply went away!
quote:Can you say...Mission Impossible... hahaha...I love it when the USA makes a mess of things. With Obama at the helm, they really deserve this. Iran has don't nothing to anyone and whatever is happening in 'their' country is no business of ours. I wish I was a fly on the wall in the room where these US discussions are taking place just to have a little humor.
'We could steal it, but someone might see us... we could have sent the drone but Shemp took the remote from Curly... ow, don't hurt us Moe. LOL
Dat ding is allang weer terug in de US of anderzijds vernietigd hoorquote:
WUT?quote:Op donderdag 8 december 2011 19:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Pakistan doet geen anti-Westerse uitspraken en is zelfs bondgenoot van de VS. De crux is dat landen die bedreigingen uiten aan het Westen of USA een specifieke dreiging vormen.
Ook via terrorisme, dus zal USA meer interesse en wantrouwen hebben jegens die landen.
Zo vreemd is dat toch niet? Als jij als Nederlands staatsburger in de internationale media hoort dat België van plan is ons ' van de kaart te vegen' wil je ook dat de overheid het de onderste steen naar boven haalt en sancties oplegt aan de Belgen?
Het probleem zit niet in de eventuele ontwikkeling van kernwapens of de anti-democratische sentimenten, maar zuiver in de anti-Westerse uitspraken en gedragingen.
Dat is het risico. Klein kindje is zijn speelgoed kwijt.quote:
De Amerikanen denken niet anders op dat vlak hoor.quote:Op donderdag 8 december 2011 20:00 schreef Killaht het volgende:
[..]
WUT?Het moet niet gekker worden. Dus als een land anti-westerse uitspraken en gedragingen moeten er direct sancties op worden gelegd en mag het land geen uranium verrijken. Nogmaals Israël is ook geen lieverdje en dreigt ook, wat wordt daarvan gezegd? Die bombarderen zelfs het land? Wat zou Nederland doen als België dat deed?
Gelukkig zijn mensen zoals jij niet aan de macht, anders was de wereld allang vergaan.
ik weet wat er besproken isquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
Nah, heb je het nieuwste speelgoed X-37 nog niet gezien? Kinetische wapens vanuit de Ruimte!quote:Op donderdag 8 december 2011 20:00 schreef Killaht het volgende:
[..]
Dat is het risico. Klein kindje is zijn speelgoed kwijt.
Amerikaanse senaat verklaart amerika "battle ground" HAHA vrije westen cursief. Net alsof wij niet vrij zijn.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:16 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
[..]
Die mafkezen hebben zich vreedzamer getoond dat het vrije Westen.
Mijn mensen zijn het ook niet hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar als je dat accepteert als reden voor oorlog, dan ben je blijkbaar ook niet geinteresseerd in de echte reden.
Dat is simpelweg niet waar. Bron graag!quote:Op donderdag 8 december 2011 19:25 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zoals ik je in m'n vorige post duidelijk probeerde te maken, wordt Iran al jaren ernstig bedreigd en aangevallen vanuit het westen (zie ook de iran-irak oorlog).quote:Ook blijven ze zich bezig houden met de verrijking van Uranium. Wat specifiek van toepassing is op het maken van kernwapens en niet de opwekking van energie.
Spionagevliegtuigen die de soevereiniteit van iran schenden mogen gewoon worden neergehaald.quote:n een vliegtuig neerhalen van een land waarmee je niet in oorlog bent is sowieso bijzonder onverstandig.
1. Die dreiging is discutabel.quote:Landen die een bedreiging vormen voor de USA en de internationale gemeenschap worden simpelweg in de gaten gehouden.
En dan beweren dat de oorlog tussen Iran en Irak er niets mee te maken heeftquote:We hebben gezien gedurende de Cuba-crisis waarom. Toen werd er een U2 neergeschoten omdat de Russen kernwapens verborgen hielden.
quote:De RQ-170 stealth drone die afgelopen weekend vrijwel ongeschonden in Iraanse handen viel heeft een snelle Israëlische aanval op de nucleaire installaties van het land waarschijnlijker gemaakt. Door de geavanceerde technologie en computersystemen van de drone te ontleden kan Iran namelijk veel te weten komen over de aard van een eventuele Amerikaanse en/of Israëlische militaire aanval. Aangezien de regering Obama besloten heeft geen actie te ondernemen om de drone alsnog te vernietigen of in handen te krijgen, zal Israël op korte termijn en onafhankelijk van de VS een besluit moeten nemen.
Het komt vaker voor dat een onbemande drone verloren gaat, maar dit geval roept een hoopt prangende vragen op. Hoe wist Iran dat de drone, die vanuit Afghanistan opereerde en onzichtbaar voor radarsystemen is, het eigen luchtruim was binnengedrongen? Waarom deed het zelfvernietigingsmechanisme van de drone het niet? Waarom werd dit niet achteraf alsnog met een signaal op afstand in werking gesteld?
Regering Obama besluit niets te doen
Volgens de New York Times en Wall Street Journal overwoog de regering Obama om de drone, die op zo'n 200 kilometer afstand van de Afghaanse grens in Iraanse handen viel, door een speciaal commandoteam te laten ophalen of vernietigen, maar zag het Witte Huis daarvan af omdat dit door Iran als een oorlogsdaad zou kunnen worden opgevat. Een eventuele luchtaanval op de Iraanse basis waar de drone werd heengebracht werd om dezelfde reden van de hand gewezen.
De Amerikaanse kranten onthulden dat het commandoteam gebruik zou hebben gemaakt van 'geallieerde agenten' in Iran. Het is voor het eerst dat de VS openlijk toegeeft dat Amerika in Iran beschikt over agenten die geheime operaties kunnen uitvoeren.
'Israël en VS moeten eigen weg volgen'
Het besluit van Obama om geen actie te ondernemen om de drone te achterhalen of te vernietigen werd in Jeruzalem opgevat als een nieuw bewijs dat de VS besloten heeft om de 'verborgen oorlog' die de afgelopen maanden op Iraans grondgebied werd gevoerd en die onder andere zou hebben geleid tot explosies op Iraanse raketbases en nucleaire installaties, stop te zetten, in ieder geval totdat duidelijk is welke militaire geheimen Iran uit de drone heeft weten los te peuteren.
Een Israëlische veiligheidsofficial verklaarde dat 'alles wat er rond de RQ-170 is gebeurd laat zien dat Israël en de regering Obama verschillende doelstellingen hebben aangaande het Iraanse nucleaire programma. Op dit gebied zullen beide landen hun eigen weg moeten volgen.'
bron
Ik heb het graag op mijn rekening, daar niet van hoor, maar 6 miljoen dollar is een schijntje hoor voor zo'n ding. Zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld een Tomahawk raket: 1,5 miljoen dollar voor eenmalig (duh) gebruik. En een beetje F16, F18 enzo kost ook al gauw ettelijke tientallen miljoenen euro's per stuk.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:43 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dat dit ding kost volgens mij 6 miljoen dollar, best wel prijzig ja.
X-37 ben ik bekend mee, en? Op basis waarvan vind je mij een vreemde kijk hebben? Heb je niet door dat de eenzijdige informatie hier gebaseerd op sensatie nieuws jouw beïnvloed?quote:Op donderdag 8 december 2011 20:30 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Nah, heb je het nieuwste speelgoed X-37 nog niet gezien? Kinetische wapens vanuit de Ruimte!
[ afbeelding ]
Overigens vind ik je wel een vreemde kijk hebben op de situatie en je kinderlijk reageert van zij doen het ook.
We kunnen nog wel meer muren hebben in het MO. Hier nog zo'n mooi voorbeeld.
[ afbeelding ]
Ja jaquote:Op vrijdag 9 december 2011 10:53 schreef Truffelvarken het volgende:
Dus Iran heeft een speelgoed vliegtuigje uit de lucht geschoten.
Tsjonge, Sjonge. Wat een vernuft.
Ik zoek mijn kattepul op en schiet, als zondag schooljongens met die jankende rotdingen spelen, ook een paar van lawaaimakers uit de lucht.
200km vanaf de afghaanse grens. Voor zover jij achter je bureautje vandaan weet is er niks interessants, maar blijkbaar wel voor de Amerikanen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:23 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik vraag mij trouwens nog steeds af waar precies in het oosten van het land het leger van Iran claimt het onbemand vliegtuig te hebben neergehaald.
Ik blijf het nogmaals herhalen: in het oosten van Iran liggen geen belangrijke nucleaire installaties of basissen. Indien opzettelijke spionage dan zou zo’n vliegtuig dus veel meer westelijk moeten zijn neergehaald. Ik denk dat er dan ook sprake is van een verdwaalde en kwijtgeraakte drone.
Weet iemand trouwens wat de actieradius is van deze RQ-170 Sentinel?
Je moet eens stoppen je als eenvoudig Nederlands staatsburger in een militaire overwegingen van de VS te verplaatsen. Het gaat daar hopeloos mis.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:23 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik vraag mij trouwens nog steeds af waar precies in het oosten van het land het leger van Iran claimt het onbemand vliegtuig te hebben neergehaald.
Ik blijf het nogmaals herhalen: in het oosten van Iran liggen geen belangrijke nucleaire installaties of basissen. Indien opzettelijke spionage dan zou zo’n vliegtuig dus veel meer westelijk moeten zijn neergehaald. Ik denk dat er dan ook sprake is van een verdwaalde en kwijtgeraakte drone.
Ze houden 'm ook heus wel. Schitterende trofee. Maar de Chinezen mogen eerst ter plaatse wel een uitgebreide lijkschouwing verrichten.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:38 schreef Athlon64x het volgende:
als ik Iran was zou ik hem gewoon zelf houden en lekker massa productie aan China verkopen
Jawel, dat is een F117-A, neergeschoten boven Servië. Tevens laatste acties van die inferieure dingen.quote:
Iran heeft de drone boven de stad ''Kashmar'' neergehaaldquote:Op vrijdag 9 december 2011 15:23 schreef SemperSenseo het volgende:
Als het goed is blijft dat ding vliegen volgens het missie programma of in cirkeltjes als de verbinding met de VS verbroken wordt. Een technisch mankement of het neerschieten resulteert bij vliegtuigen in een gigantische vuurbal en het afschrijven van het vliegtuig. Tenzij de Amerikaan die dat ding bestuurde het een beter idee vond om hem rustig ergens in Iran te laten glijdenquote:Op zondag 11 december 2011 18:00 schreef sp3c het volgende:
als het goed is land zo'n apperaat gewoon uitzichzelf op een zo geschikt mogelijk veldje zodra de verbinding word verbroken dus dat zou nog best kunnen!
of gewoon een technisch mankement
Na al dat cirkeltjes draaien is op een gegeven moment de brandstof wel op, en dan is het een kwestie van landen.quote:Op zondag 11 december 2011 22:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als het goed is blijft dat ding vliegen volgens het missie programma of in cirkeltjes als de verbinding met de VS verbroken wordt. Een technisch mankement of het neerschieten resulteert bij vliegtuigen in een gigantische vuurbal en het afschrijven van het vliegtuig. Tenzij de Amerikaan die dat ding bestuurde het een beter idee vond om hem rustig ergens in Iran te laten glijdenWat nog veel waarschijnlijker is is dat alle Amerikaanse hardware vol met chips uit China zit... Iran en China zijn matties. 1+1=?. Of anders heeft Iran nu al zoveel jaar mee kunnen luisteren met de Amerikaanse communicatie (spydrone boven Iran is al jaren geen unieke gebeurtenis) dat ze zo de besturing over hebben kunnen nemen.
hij vliegt dan ook door volgens dat programmaquote:Op zondag 11 december 2011 22:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als het goed is blijft dat ding vliegen volgens het missie programma of in cirkeltjes als de verbinding met de VS verbroken wordt. Een technisch mankement of het neerschieten resulteert bij vliegtuigen in een gigantische vuurbal en het afschrijven van het vliegtuig.
Maar wat was het een prachtig verhaal! net zoiets als de hackende Iraniersquote:Op zondag 11 december 2011 23:35 schreef sp3c het volgende:
dat verhaal met die Apache is allang ontkracht
Het is geen Sperwer, ik hoop toch dat de Amerikanen hier wel een betere oplossing in geprogrammeerd hebben.quote:Op zondag 11 december 2011 23:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij vliegt dan ook door volgens dat programma
programma zegt 'geen verbinding = landen' want je kunt niet voor eeuwig rondjes blijven draaien
Wat is makkelijker en wenselijker om te programmeren? Geen verbinding dus vlieg in de globale richting van herkomst. Geen verbinding dus blijf rondjes vliegen en kijk met je camera rond net zolang tot je een vliegveld hebt gevonden en softwarematig herkent in vijandig bergachtig gebied om te landen. Wat overigens in Afghanistan gebeurd door een speciale piloot ter plaatse omdat dat ding dat niet zelfstandig kan en er teveel lagg tussen Afghanistan en de VS is.quote:Op zondag 11 december 2011 23:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij vliegt dan ook door volgens dat programma
programma zegt 'geen verbinding = landen' want je kunt niet voor eeuwig rondjes blijven draaien
en waarom zou een technisch mankement resulteren in een gigantische vuurbal??
nosedive ftwquote:Op maandag 12 december 2011 00:03 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het is geen Sperwer, ik hoop toch dat de Amerikanen hier wel een betere oplossing in geprogrammeerd hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Jij denkt dat de VS alleen nucleaire installaties of belangrijke bases bespioneert? Hoe kom je daarbij? En het is een vliegtuig he, misschien was het onderweg?quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:23 schreef SemperSenseo het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rone-terug-van-iran/quote:Op maandag 12 december 2011 20:24 schreef lo535 het volgende:
BREAKING : Obama appeals to Iran to give back downed US drone
http://www.google.com/hos(...)450c977fe582ff1985a7
quote:Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama vanavond bekendgemaakt tijdens een gezamenlijke persconferentie met de Iraakse premier Nouri al-Maliki in Washington, meldt persbureau Reuters. Obama wilde geen commentaar geven over de mogelijke implicaties voor de Amerikaanse staatsveiligheid van de door Teheran bemachtigde drone. Volgens de president is er al een verzoek bij de Iraniërs ingediend om het onbemande voertuig terug te krijgen, maar is er nog geen reactie geweest van Teheran.
Irak wil vreedzame oplossing conflict Syrië
Obama sprak vandaag met Maliki ook over de aanstaande terugtrekking van Amerikaanse troepen uit Irak en Syrië. Beide mannen erkenden in hun gesprekken dat hun twee landen verschillend omgaan met het regime van de Syrische president Bashar al-Assad. De VS hebben al eerder sancties ingesteld tegen Syrië vanwege de gewelddadige onderdrukking van demonstraties waarbij volgens de Verenigde Naties al meer dan vierduizend mensen zijn omgekomen.
De Arabische Liga stemde eind november bijna unaniem in met sancties tegen Syrië, maar Irak – Syriës tweede handelspartner na de EU – onthield zich van stemming. De Iraakse regering is bang dat sunnitische extremisten Syrië overnemen als het huidige, uit de shi’itische alawitische minderheid voortkomende regime van Assad valt. Premier Maliki stuurt daarom aan op een vreedzame oplossing van het conflict in Syrië.
Amerikaanse troepen bijna vertrokken uit Irak
In 2008 tekenden de VS een overeenkomst met Irak die de terugtrekking van alle Amerikaanse troepen aan het einde van dit jaar vastlegde. Obama luidde vandaag met Maliki die eindfase in. Hij benadrukte wel dat ondanks het vertrek van het Amerikaanse leger, de VS een grote rol zullen blijven spelen in het Midden-Oosten. Een waarschuwing naar Iran, dat volgens het Internationaal Atoomagentschap werkt aan een kernwapen, schrijft persbureau AP. De levering van achttien Amerikaanse F16′s aan Irak, die het Witte Huis eveneens vanavond bekend maakte, zouden daarmee ook verband kunnen hebben.
In Irak maken de laatste zesduizend troepen zich op dit moment op om op 31 december het land te vertrekken. Tijdens het hoogtepunt van de oorlog, in 2007, waren er honderdzeventigduizend Amerikaanse soldaten gestationeerd in Irak.
quote:Op maandag 12 december 2011 20:37 schreef Doler12 het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rone-terug-van-iran/
[..]
Gewoon een ruil voorstellenquote:Op maandag 12 december 2011 20:24 schreef lo535 het volgende:
Da's net zoiets als stiekem een webcam bij je buren ophangen, en als ze het ding dan ontdekken ook nog zo brutaal zijn om de cam terug te vragen.quote:Op maandag 12 december 2011 20:37 schreef Doler12 het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rone-terug-van-iran/
[..]
Mwa. Zoals ik die wiki ff lees is het allemaal niet zo heel belangrijke militaire shit. Meer politiek dat ie 'm terug wil dan dat het zo speciaal is.quote:Op maandag 12 december 2011 13:36 schreef Pumatje het volgende:
Het probleem zal Iran niet zijn, maar China.
de camera's zijn belangrijker dan het toestel!quote:Op maandag 12 december 2011 22:00 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Mwa. Zoals ik die wiki ff lees is het allemaal niet zo heel belangrijke militaire shit. Meer politiek dat ie 'm terug wil dan dat het zo speciaal is.
Niet echt stealth, uitlaat is bv niet bedekt door vleugel.
maar 1 moter
verf wijst erop dat ie niet zo hoog vliegt (hoe hoger hoe zwarter)
Dit duidt erop dat het allemaal niet de nieuwste electronica is binnenin. Hij is niet echt gemaakt voor onzichtbaar en failproof.
dit zijn gewoon staatsgeheimen hoorquote:Op maandag 12 december 2011 22:09 schreef Guus Muisarm het volgende:
Nou poe poe. Mij lijkt zoals ze het daar zetten dat je gewoonweg niet je top daar in hebt zitten. Het is een gevalleke van "dat weten ze toch wel dat we dat hebben".
Beetje rondkijken. Makkelijke weg. Sterker nog, de amerikanen zeggen dat ze 'm boven afghanistan zijn kwijtgeraakt. Ding is bijna onbeschadigd, wie weet is ie op een truck naar iran gevlogen na een landing, wie weet?quote:Op maandag 12 december 2011 22:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Als dat geen topmodel is, waar hebben ze die dan wel voor?
Ik geloof niet dat die duurste speeltjes maar 1 moter hebben en geen camouflage voor grote hoogte. Ik geloof ook niet dat een robot niet ontploft bij paniek maar zich netjes tussen de vijand op de grond parkeert en laat pakken.quote:Iran is de grootst mogelijke kandidaat voor de volgende oorlog, het lijkt me dat ze daar dus ook wel hun duurste speeltjes willen inzetten.
Je kijkt teveel films.quote:Op maandag 12 december 2011 22:33 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Beetje rondkijken. Makkelijke weg. Sterker nog, de amerikanen zeggen dat ze 'm boven afghanistan zijn kwijtgeraakt. Ding is bijna onbeschadigd, wie weet is ie op een truck naar iran gevlogen na een landing, wie weet?
[..]
Ik geloof niet dat die duurste speeltjes maar 1 moter hebben en geen camouflage voor grote hoogte. Ik geloof ook niet dat een robot niet ontploft bij paniek maar zich netjes tussen de vijand op de grond parkeert en laat pakken.
Ongelooflijkquote:Op maandag 12 december 2011 20:24 schreef lo535 het volgende:
Ja of uiteindelijk de rekening opsturen van de kogelquote:Op dinsdag 13 december 2011 11:25 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Ongelooflijk![]()
Toch een beetje als een politiekogel terug vragen van een verdachte die je hebt neergeschoten.
In principe valt het allemaal best mee van Amerika.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:25 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Ongelooflijk![]()
Toch een beetje als een politiekogel terug vragen van een verdachte die je hebt neergeschoten.
toen je met dat voorbeeld kwam moest ik toch aan die Iraanse Airbus denken.quote:..
Wij schieten toch ook niet elk passagiervliegtuig neer wat boven NL vliegt en zichzelf niet identificeerd?
Misschien is dat juist het probleem, de V.S. heeft haar krediet al zover verspeeld de afgelopen jaren dat ze in dit geval niet langer zonder meer het voordeel van de twijfel krijgen, ondanks dat het internationale recht wellicht aan hun kant staat (daar durf ik verder geen oordeel over te vellen want daar weet ik niet zoveel vanaf).quote:
Wat?quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:26 schreef johnnylove het volgende:
Olie schiet omhoog omdat volgens geruchten Iran Straat van Hormuz aan het afsluiten is.
[ afbeelding ]
Die coating met onder meer zaagsel was er doelbewust op gesmeerd, juist om minder gevoelig te zijn voor radar, volgens een van de broeders Horten.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:38 schreef Pumatje het volgende:
De Horten heb ik nog ooit een stuk over geschreven. Ding was werkelijk waar geniaal. En natuurlijk direct verscheept naar Amerika. Die stealth bommenwerper van de VS is er enorm door geinspireerd. Als speciale coating gebruikten de Duitsers een mengsel van lijm en houtzaagsel... niet wetende dat ze daarmee anti-radar techniek hadden uitgevonden, daar kwamen ze later achter.
"Separately, in comments to the semi-official ISNA news agency, Sorouri said Iran would soon hold a navy drill to practice the closure of the strategic Strait of Hormouz at the mouth of the Persian Gulf, which is the passageway for about 40 percent of the world's oil tanker traffic.quote:
jaja, net zoals de neerhalen van de drone, iedereen dacht (jij ook) dat het een flauwekul was totdat obama het terug vroegquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Iran is zo vaak betrapt op de meest belachelijke wetenschappelijke leugens dat het verhaal over het decoden van de drone niet meer dan een verhaal is, me dunkt.
Jij liegt, jij Pers!quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:35 schreef Fn34 het volgende:
[..]
jaja, net zoals de neerhalen van de drone, iedereen dacht (jij ook) dat het een flauwekul was totdat obama het terug vroeg
bron?quote:
Goed manquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:44 schreef Quisho het volgende:
Nu ook een Drone gecrasht op frans grondgebied
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=143636744
Hilary Clinton nam anders vrij dreigende taal in de mond.quote:Op zondag 4 december 2011 17:05 schreef remlof het volgende:
Iran had volledig het recht die drone neer te schieten. En nee, ik verwacht geen oorlog om het neerschieten van een onbemand vliegtuigje.
Mischien nét voor de utslag van de Amerikaanse Presidents-verkiezingen 2012?quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:53 schreef QBay het volgende:
Moet je kijken hoe snel de olieprijs stijgt als Amerika en/of Israël de aanval op Iran opent, dat is onvermijdelijk. De vraag is alleen wanneer dat gaat gebeuren, binnen een maand of tien jaar.
Nope, het was geheel niet meegenomen in de planning en ontwerp.quote:Die coating met onder meer zaagsel was er doelbewust op gesmeerd, juist om minder gevoelig te zijn voor radar, volgens een van de broeders Horten.
Ook waren er onderdelen in de vleugels gebruikt gemaakt van een composiet, wat volgens Amerikaanse onderzoekers alleen maar kan hebben gediend om gevoeligheid voor radar te verminderen.
Hilary neemt wel meer in dr mond.quote:Op donderdag 15 december 2011 04:27 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Hilary Clinton nam anders vrij dreigende taal in de mond.
Ze waren dat toch aan het oefenen? Zou misschien wel eens goed zijn voor de westerlingen hier als een door ons gestarte oorlog ook echt gevoeld wordt hier. Denken we misschien wel twee keer na voor we weer eens kinderen gaan bombarderen om leugens.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:26 schreef johnnylove het volgende:
Olie schiet omhoog omdat volgens geruchten Iran Straat van Hormuz aan het afsluiten is.
[ afbeelding ]
Veel van de grootste (militaire) technologische doorbraken zijn door toeval tot stand gekomen.quote:Op donderdag 15 december 2011 09:23 schreef Pumatje het volgende:
Waar op wikipedia inderdaad staat dat het de bedoeling was, heb ik in genoeg verslagen van echt wetenschappers en historici mogen lezen dat het gebruik dan deze materialen meer een verassing op de radar opleverde dan een bedoeld effect.
Nam ze hem maar vaker in de mond, had weer een schandaal gescheeld.quote:Op donderdag 15 december 2011 09:40 schreef Killaht het volgende:
[..]
Hilary neemt wel meer in dr mond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |