Waar of niet waar, VS heeft daar niks te zoeken. Ik voorspel binnen enkele weken/maanden een oorlog..quote:TEHERAN - Het leger van Iran claimt dat het een onbemand Amerikaans vliegtuig heeft neergeschoten boven het oosten van het land. Dat meldde de staatstelevisie zondag.
Foto: ANP
Het gaat volgens de Iraniėrs om een drone van het type RQ-170. Dat is een onbemand verkenningsvliegtuig waar niet veel over bekend is.
De Amerikanen zouden het toestel in het geheim inzetten. Het zou beschikken over eigenschappen die het minder zichtbaar maken op radar.
Iran heeft na het incident gedreigd met een reactie buiten de eigen landsgrenzen. Dat was te zien op de Iraanse staatstelevisie.
bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)toestel-vs-neer.html
Idd.quote:
tja, ik vraag me af of er wel degelijk Russische vliegtuigen [regelmatig] stiekum over nederland vliegen.quote:Op zondag 4 december 2011 17:13 schreef OeJ het volgende:
Iran durft wel moet ik zeggen; zo hoor je toch ook vaak dat Russische toestellen *********************stiekem******************** boven Nederlands gebied vliegen, wat ik maar wil zeggen, stel dat wij zo'n Russisch vliegtuig zouden neerhalen, dan zijn de Russen ook 'not amused'.
psiesquote:Op zondag 4 december 2011 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eerder 1-2 na die opgeblazen fabrieken in Iran
Virtuele aanval! 2-2......quote:Op zondag 4 december 2011 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eerder 1-2 na die opgeblazen fabrieken in Iran
Dit vliegtuigje alleen zou niet aanleiding zijn voor een oorlog, maar de spanningen nemen toe.quote:Op zondag 4 december 2011 17:05 schreef remlof het volgende:
Iran had volledig het recht die drone neer te schieten. En nee, ik verwacht geen oorlog om het neerschieten van een onbemand vliegtuigje.
Ik verwacht eerder dat ze ´m neergemaait hebben, ik denk niet dat Iran over de technologie beschikt om een drone te hacken.quote:Op zondag 4 december 2011 17:31 schreef dramatiek het volgende:
Aldus Al Jazeera
It said the drone had been brought down by a virtual attack from Iran’s cyberwarfare unit, after taking control of it.
Denk dat die drone virtueel als in "tussen de oren" is afgeschoten
quote:Op zondag 4 december 2011 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat ze ´m neergemaait hebben, ik denk niet dat Iran over de technologie beschikt om een drone te hacken.
Eens met het eerste, die oorlog binnen korte tijd verwacht ik echter niet.quote:Op zondag 4 december 2011 17:04 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Waar of niet waar, VS heeft daar niks te zoeken. Ik voorspel binnen enkele weken/maanden een oorlog..
OH GOD STOP DE PERSENquote:
Ik hoop het ook niet.... Oorlog met Iran zou zo'n puinhoop zijn, de VS kan niet nog een keer zo'n oorlog betalen. Daarnaast is dit geruzie natuurlijk ook weer een afleidingsmanoeuvre van de binnenlandse politiek. Hoop dat de protesten daar ook aanslaan en dat ze die geestelijk leiders van de troon schoppen, maar dat lijkt me wel sterk de komende tijd...quote:Op zondag 4 december 2011 18:01 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Eens met het eerste, die oorlog binnen korte tijd verwacht ik echter niet.
Makkelijk he, een uitspraak even verdraaienquote:Op zondag 4 december 2011 18:09 schreef intellectuele_user het volgende:
Ik verwacht geen oorlog op korte termijn. Men wacht eerst de Amerikaanse verkiezingen af, vandaar dat al die redneck-Republikeinen beloven Iran aan te vallen als ze als president gekozen worden.
Die Bears vliegen door NAVO-luchtruim boven de Noordzee waar Nederland verantwoordelijk voor is, dat is dus niet 'van' Nederland. Meestal buigen ze dan af richting Engeland.quote:Op zondag 4 december 2011 17:13 schreef OeJ het volgende:
Iran durft wel moet ik zeggen; zo hoor je toch ook vaak dat Russische toestellen *********************stiekem******************** boven Nederlands gebied vliegen, wat ik maar wil zeggen, stel dat wij zo'n Russisch vliegtuig zouden neerhalen, dan zijn de Russen ook 'not amused'.
quote:Op zondag 4 december 2011 17:35 schreef intellectuele_user het volgende:
www.presstv.ir is ook al een tijdje zeer traag, ik gok op Mossad-DDOS-aanvallen.
Sowieso vliegen die niet "stiekem".quote:Op zondag 4 december 2011 19:25 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Die Bears vliegen door NAVO-luchtruim boven de Noordzee waar Nederland verantwoordelijk voor is, dat is dus niet 'van' Nederland. Meestal buigen ze dan af richting Engeland.
Niks te zoeken? Iran heeft geen kernwapens te maken ze zijn meer dan voldoende gewaarschuwd! Iran heeft geen ambassades aan te vallen! Iran heeft niet de vijanden van de Verenigde Staten en Israėl te helpen! Iran heeft geen aanslag te plegen in Duitsland en de Verenigde Staten op Amerikaanse en Saoedische doelen. Maar oorlog komt er zo wel ja haha.quote:Op zondag 4 december 2011 17:04 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Waar of niet waar, VS heeft daar niks te zoeken. Ik voorspel binnen enkele weken/maanden een oorlog..
Dat is waar. Toch acht ik Obama intelligent genoeg om de vrede te bewaren.quote:Op zondag 4 december 2011 17:38 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dit vliegtuigje alleen zou niet aanleiding zijn voor een oorlog, maar de spanningen nemen toe.
Ik neem aan dat dit niet meer gaat gebeuren en de rel met de ambassades geeft Israėl nu vrij spel om Iran duidelijk aan te vallen. Aan de andere kant is Israėl dat nu al lang aan het doen met de recente aanslagen. Een Mossad-persoon zei laatst nog dat er duidelijk schade was te zien aan die nucleaire faciliteit in die Iraanse stad. Maar helaas kiest Nieuwsuur voor Ajax de debielen.quote:Op zondag 4 december 2011 19:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is waar. Toch acht ik Obama intelligent genoeg om de vrede te bewaren.
quote:Op zondag 4 december 2011 20:03 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Is het al bevestigd door de VS dat ze controle over een drone zijn kwijtgeraakt. Iran beweerd wel vaker dingen.
quote:Amerika bevestigt verlies drone
De drone die Iran claimde te hebben neergeschoten is mogelijk een onbemand toestel dat eind vorige week vermist raakte boven buurland Afghanistan. Dat staat in een verklaring van de internationale troepenmacht ISAF.
"De bestuurders van het onbemande verkenningstoestel verloren de controle over het vliegtuig en waren bezig uit te vinden waar het was", zo staat in de verklaring.
Iran heeft na het incident gedreigd met een reactie buiten de landsgrenzen.
quote:Op zondag 4 december 2011 20:26 schreef YazooW het volgende:
[..]
Amerika bevestigt verlies drone
De drone die Iran claimde te hebben neergeschoten is mogelijk een onbemand toestel dat eind vorige week vermist raakte boven buurland Afghanistan. Dat staat in een verklaring van de internationale troepenmacht ISAF.
"De bestuurders van het onbemande verkenningstoestel verloren de controle over het vliegtuig en waren bezig uit te vinden waar het was", zo staat in de verklaring.
Het zijn meestal met van die oude grote logge en extreem lawaaierige propeller vliegtuigen ergens over de Noordzee. Officieel wel Nederlands luchtruim onder de NAVO maar niet boven onze kerncentrale. Die drone van Iran lijkt meer op een B2 bommenwerper qua uiterlijk.quote:Op zondag 4 december 2011 17:19 schreef Speciman. het volgende:
[..]
tja, ik vraag me af of er wel degelijk Russische vliegtuigen [regelmatig] stiekum over nederland vliegen.
Ik heb wel gemerkt dat vele programma's, kranten etc vaak [gedwongen] het verhaal wijzigen of het krijgen uit een onbetrouwbare bron.
Vaak een grote poppenkast.
Want Amerika kan een oorlog in zowel Afghanistan, Irak, Pakistan en ook nog eens Iran makkelijk winnen! Bondgenoten die links en rechts al aan het afhaken zijn helpen ook mee.quote:Op zondag 4 december 2011 20:59 schreef Pallas-Athene het volgende:
Iran en dreigen..
Als ze iets willen proberen, tekenen ze hun doodvonnis.
Dat lijkt wel echt te zijn iedere keer. De qra stijgt niet voor niks op. De knal is ook iedere keer te horen.quote:Op zondag 4 december 2011 17:19 schreef Speciman. het volgende:
[..]
tja, ik vraag me af of er wel degelijk Russische vliegtuigen [regelmatig] stiekum over nederland vliegen.
Ik heb wel gemerkt dat vele programma's, kranten etc vaak [gedwongen] het verhaal wijzigen of het krijgen uit een onbetrouwbare bron.
Vaak een grote poppenkast.
Ik denk niet dat ie zwaar versterkt is als er geen piloot in hoeft te zitten. Bovendien vliegen ze erg hoog meestal. Onbenoemde conclusie: ik denk het wel.quote:Op zondag 4 december 2011 21:35 schreef YazooW het volgende:
Het zou trouwens om de RQ-170 gaan, een stealth-drone.
[ afbeelding ]
Zoiets schiet je volgens mij ook niet zomaar uit de lucht.
Punt is dat hij lastig te vinden is met de radar en waarschijnlijk ook niet zo heet. Waar moet een raket dan aan locken als je iets niet kan vinden.quote:Op zondag 4 december 2011 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ie zwaar versterkt is als er geen piloot in hoeft te zitten. Bovendien vliegen ze erg hoog meestal. Onbenoemde conclusie: ik denk het wel.
Opzichtige damage control inderdaad. Maar goed, bewijs maar eens dat het niet zo isquote:
Moet je het alleen wel na kunnen maken. Ze hebben al problemen om hun burger luchtvaart toestellen in de lucht te houden omdat ze de simpelste onderdelen niet kunnen maken.quote:Op zondag 4 december 2011 22:15 schreef Nibb-it het volgende:
Als het waar is heeft Iran wel gratis een mooi stukje technologie (of wat er van over is) van de VS gekregen.
Kunnen ze dat mooi samen met de Russen backwards engineeren.quote:Op zondag 4 december 2011 22:15 schreef Nibb-it het volgende:
Als het waar is heeft Iran wel gratis een mooi stukje technologie (of wat er van over is) van de VS gekregen.
Is deze reactie serieus bedoeld of ben je nou echt zo dom?quote:Op zondag 4 december 2011 19:46 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Niks te zoeken? Iran heeft geen kernwapens te maken ze zijn meer dan voldoende gewaarschuwd! Iran heeft geen ambassades aan te vallen! Iran heeft niet de vijanden van de Verenigde Staten en Israėl te helpen! Iran heeft geen aanslag te plegen in Duitsland en de Verenigde Staten op Amerikaanse en Saoedische doelen. Maar oorlog komt er zo wel ja haha.
Het kan ook zijn dat jij jezelf te hoog inschat.quote:Op zondag 4 december 2011 22:44 schreef WH141 het volgende:
[..]
Is deze reactie serieus bedoeld of ben je nou echt zo dom?
Okequote:Op zondag 4 december 2011 22:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat jij jezelf te hoog inschat.
Van die aanslagen weet ik niet zeker. Je leest van alles erover zonder sluitend bewijs. Dus hij kan gelijk hebben.quote:Op zondag 4 december 2011 22:52 schreef WH141 het volgende:
[..]
Oke
Welke van de opgenoemde dingen kloppen er in die post?
Is het bewezen dat Iran aan een kernwapen werkt?
Heeft Iran een aanslag gepleegd op Saoedische doelen in de VS etc.?
het kan gebruikt worden voor enkele dingenquote:Op zondag 4 december 2011 22:52 schreef WH141 het volgende:
[..]
Oke
Welke van de opgenoemde dingen kloppen er in die post?
Is het bewezen dat Iran aan een kernwapen werkt?
Heeft Iran een aanslag gepleegd op Saoedische doelen in de VS etc.?
Is nauwelijks of geen markt voor, dat verhaal rammelt.quote:Op zondag 4 december 2011 22:57 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het kan gebruikt worden voor enkele dingen
1. medische toepassing nucleaire geneeskunde
Blackbird nog in dienst? Volgens mij loop je meer dan 10 jaar achterquote:Op maandag 5 december 2011 01:09 schreef PKRChamp het volgende:
Vreemd vind is het wel dat ze nu dat soort toestellen gebruiken terwijl ze ook gewoon nog de Blackbird in dienst hebben.
Iedergeval vind ik dat ze Iran maar gewoon moeten laten voor wat het is en de serieuze schurkenstaten zoals Noord-Korea aan moeten pakken.
De blackbird is al meer dan 20 jaar voor museums. Best een mooi dingetje om te zien en kleiner dan je verwacht.quote:Op maandag 5 december 2011 01:09 schreef PKRChamp het volgende:
Vreemd vind is het wel dat ze nu dat soort toestellen gebruiken terwijl ze ook gewoon nog de Blackbird in dienst hebben.
Iedergeval vind ik dat ze Iran maar gewoon moeten laten voor wat het is en de serieuze schurkenstaten zoals Noord-Korea aan moeten pakken.
Alleen jammer voor jou en de Amerikaanse agent Yukiya Amano dat de woorden van het atoomagentschap binnen de kortste keren weggehoond werden door de experts.quote:Op zondag 4 december 2011 22:57 schreef 3-voud het volgende:
Wat betreft atoomwapens: ja. Ik neem dan de woorden van het atoomagentschap daarin serieus.
Is de VS jouw nieuwe god, VS-aanbiddersquote:Op zondag 4 december 2011 21:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Geen probleem voor de supermacht pur sang Amerika.
Niks nieuws aan, dat is al jaren het gevalquote:Op maandag 5 december 2011 01:49 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Is de VS jouw nieuwe god, VS-aanbidders
lees mijn post nog een keer en laat ze dit keer door je zeer gelimiteerde hersenpan analyserenquote:Op zondag 4 december 2011 22:59 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Is nauwelijks of geen markt voor, dat verhaal rammelt.
Pepe Escobar een expert noemenquote:Op maandag 5 december 2011 01:48 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Alleen jammer voor jou en de Amerikaanse agent Yukiya Amano dat de woorden van het atoomagentschap binnen de kortste keren weggehoond werden door de experts.
Voornamelijk hierom (al gepost in dit topic):quote:Op maandag 5 december 2011 07:14 schreef Dhalsim het volgende:
Aangezien Pakistan al begin 2010 technology heeft ontwikkeld om ieder type drone neer te halen met behulp van 35mm radar en laser guns is het niet onaannemelijk dat Iran op z'n minst ook dergelijke technologie heeft. Als de VS tevens toegeeft dat ze een drone kwijt zijn (en deze niet teruggekeerd is terwijl ze daar wel op ingesteld zijn) klinkt het niet onaannemelijk dat Iran de waarheid spreekt.
quote::
Amerika bevestigt verlies drone
De verdenking is gewekt omdat de IAEA sporen vond van zeer hoog verrijkt uranium. Voor het opwekken van energie is brandstof normaal verrijkt tot 3% en in hele speciale gevallen tot 10%. Voor medische toepassingen is het nog lager (en je gebruikt trouwens andere elementen dan). Ze vonden echter sporen van hoog verrijkt uranium van 40-70%. Tja, de enige reden waar je dit nog voor kunt gebruiken is voor het ontwikkelen van kernwapens.quote:Op zondag 4 december 2011 22:57 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het kan gebruikt worden voor enkele dingen
1. medische toepassing nucleaire geneeskunde
2. opwekken van energie
3. kernwapens
voor 1 en 2 is er niks aan de hand, bij 3 echter wel daar ze geen controlles toestaan lijkt het me vrij helder
Of gewoon opererende vanuit een basis in Afghanistan..quote:Op maandag 5 december 2011 07:22 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik geloof helemaal niks van het verhaal. Waarom spioneren in het oosten van Iran? De nucleaire installaties en belangrijke militaire basissen van Iran bevinden zich helemaal niet in oost-Iran en al helemaal niet bij de grens van Afghanistan. Tenzij Iran ook in het geheim bezig is rond of in Afghanistan, waar wij geen weet van hebben![]()
Ik denk dat het allemaal een hoop poeha om niks is. Wishful thinking hier. Hoogstwaarschijnlijk een defecte en kwijtgeraakte drone van Amerika die over Afghanistan vloog en afdwaalde.
[ afbeelding ]
dat had ik niet toegevoegd omdat ik eerlijk gezegd niet wist of het waar is. als dat zo is mag ik toch hopen dat we snel ingrijpenquote:Op maandag 5 december 2011 07:40 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
De verdenking is gewekt omdat de IAEA sporen vond van zeer hoog verrijkt uranium. Voor het opwekken van energie is brandstof normaal verrijkt tot 3% en in hele speciale gevallen tot 10%. Voor medische toepassingen is het nog lager (en je gebruikt trouwens andere elementen dan). Ze vonden echter sporen van hoog verrijkt uranium van 40-70%. Tja, de enige reden waar je dit nog voor kunt gebruiken is voor het ontwikkelen van kernwapens.
En dan WOIII starten omdat er een vermoeden is dat Iran een kernbom gaan maken terwijl bijvoorbeeld Pakistan er al tientallen heeft? Israėl nog nooit een controle heeft toegelaten? De VS iedere grote stad op deze planeet kan laten uitsterven binnen een dag? Een conventionele oorlog logistiek een ramp is voordat ie is begonnen aangezien de helden uit de VS hun bondgenoten steeds maar weer bombarderen en de enige vriendelijke haven alleen te bereiken is als je langs 1000 raketten verstopt in grotten weet te varen.quote:Op maandag 5 december 2011 16:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat had ik niet toegevoegd omdat ik eerlijk gezegd niet wist of het waar is. als dat zo is mag ik toch hopen dat we snel ingrijpen
Iran en China zijn vriendjes en een openlijke oorlog in 5 grote landen door een coalitie van tientallen anderen, plus duidelijke pogingen van het westen om interne politiek van landen middels de inlichtingen diensten en ingrijpen bij bedrijven als Twitter te veranderen voldoet bij mij toch wel aan het keurmerk wereld oorlog.quote:Op maandag 5 december 2011 18:22 schreef speknek het volgende:
WOIII starten? Zit Iran in het Warschau Pact?
het is dikke shit dat geef ik toe, maar WWIII das wat overdreven... hoe dan ook moet het nucleaire wapen programma van Iran gestopt worden.quote:Op maandag 5 december 2011 18:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iran en China zijn vriendjes en een openlijke oorlog in 5 grote landen door een coalitie van tientallen anderen, plus duidelijke pogingen van het westen om interne politiek van landen middels de inlichtingen diensten en ingrijpen bij bedrijven als Twitter te veranderen voldoet bij mij toch wel aan het keurmerk wereld oorlog.
Helemaal niks.quote:Op maandag 5 december 2011 19:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het is dikke shit dat geef ik toe, maar WWIII das wat overdreven... hoe dan ook moet het nucleaire wapen programma van Iran gestopt worden.
wat denk je dat er gebeurd als iran een kernwapen heeft?
Geen bombardementen op Iran, geen invasie van Iran, een nog sterker Iran.quote:Op maandag 5 december 2011 19:45 schreef GewoneMan het volgende:
rightquote:
Ik stel voor dat we deze keer met een bak popcorn eens gaan zitten kijken, samen met de Fransen en de Duitsers.quote:Op maandag 5 december 2011 18:33 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Nou waar blijft die oorlog, dan is er nog iets te doen.De Amerikanen zullen ons wel dwingen om mee te doen ws.
Saudi Arabiė zal snel volgen met een eigen nuke. Dan is het wachten of de moslims het MAD concept gaan volgen dat voorkwam dat de Sovjets en Amerikanen elkaar kapot knalden. Dan zal er vrede in de regio komen zodra de Amerikanen uit Afghanistan weggaan. Of een van de drie kanten met nukes is haatdragend en religieus genoeg om te denken dat Allah ze wel beschermd tegen de vijand. Dan zal het niet lang meer duren voordat alle belangrijke religieuze gebouwen en steden in de regio verdwenen zijn. Peace at last.quote:Op maandag 5 december 2011 19:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het is dikke shit dat geef ik toe, maar WWIII das wat overdreven... hoe dan ook moet het nucleaire wapen programma van Iran gestopt worden.
Mwa, waar ik eerder bang voor ben zijn de banden van vele religieuze regeringen of hooggeplaatste figuren in het MO met terroristische organisaties. Was al weer een tijd geleden op BBC, maar experts zijn eerder bang dat een atoomwapen of vuile bom in de handen komt van die groeperingen. En dan zijn de rapen gaar.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Saudi Arabiė zal snel volgen met een eigen nuke. Dan is het wachten of de moslims het MAD concept gaan volgen dat voorkwam dat de Sovjets en Amerikanen elkaar kapot knalden. Dan zal er vrede in de regio komen zodra de Amerikanen uit Afghanistan weggaan. Of een van de drie kanten met nukes is haatdragend en religieus genoeg om te denken dat Allah ze wel beschermd tegen de vijand. Dan zal het niet lang meer duren voordat alle belangrijke religieuze gebouwen en steden in de regio verdwenen zijn. Peace at last.
Het grootste gevaar is als die dingen van ellende ineens uit elkaar vallen, en dat de Russen dan claimen dattie is neergeschoten.quote:Op zondag 4 december 2011 21:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het zijn meestal met van die oude grote logge en extreem lawaaierige propeller vliegtuigen ergens over de Noordzee. Officieel wel Nederlands luchtruim onder de NAVO maar niet boven onze kerncentrale.
Onderschatten van Iranquote:Op zondag 4 december 2011 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat ze ´m neergemaait hebben, ik denk niet dat Iran over de technologie beschikt om een drone te hacken.
Ik zal even het millitaire budget opzoeken voor jequote:Op dinsdag 6 december 2011 15:35 schreef Killaht het volgende:
[..]
Onderschatten van IranDie gasten hebben al meer dan 10 jaar een speciale eenheid tegen cybertechnologie. Nederland gaat er waarschijnlijk komende jaren pas 1 krijgen...
quote:Iran
7,044,000,000
Dat is in dollars uiteraard. Denk je nou echt dat Iran ook maar enigzins in de buurt kan komen van de V.S? Die trekken een keer een zuur gezicht en plaatsen een order voor 20 nieuwe, verbeterde modellen terwijl die zandhazen met elkaar vechten om een stukje van een half vernietigde drone te bemachtigen.quote:United States
687,105,000,000
quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zal even het millitaire budget opzoeken voor je
[..]
[..]
Dat is in dollars uiteraard. Denk je nou echt dat Iran ook maar enigzins in de buurt kan komen van de V.S? Die trekken een keer een zuur gezicht en plaatsen een order voor 20 nieuwe, verbeterde modellen terwijl die zandhazen met elkaar vechten om een stukje van een half vernietigde drone te bemachtigen.
En dan Nederland als voorbeeld aanhalenNederland heeft niet continu de dreiging van andere landen over zich heen hangen, Iran wel. Of dat terecht is of niet, is een andere discussie.
Jij wel dan?quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:51 schreef dikkebroekzak het volgende:
Je snapt echt niet waar je het over hebt.
Duh.quote:Iran is geen Irak.
De Irakezen ook.quote:Ze zijn een erg intelligent en geavanceerde volk.
Zoals je kunt lezen hebben de imperialisten verloren in Irak.quote:US Declaration of Principles
- US Forces indefinitely in Iraq
- Iraq must privilige US investors
Jan 2008 Bush informed Congress that he might reject legislation that would limit the permanent stationing of US forces in Iraq or US control of the oil sources of Iraq.
US had to abandon these demands in the face of Iraqi (violent and mass non-violent) resistance
The basic war aims were abandoned.
A major defeat for the US.
- Jonathan Steel & Noam Chomsky
Irak = Mesopotamiėquote:De Perziers waren ook Europa ver vooruit in de Middeleeuwen. Ze hadden wetenschap, kunst, en beschaving terwijl de Europeanen nog in grotten leefden.
De dikke meerderheid van het Iraanse volk heeft per referendum voor een islamitische staat gekozen.quote:Dat ze nu gebukt gaan onder een Islamitische tirannie die ultra- conservatief kan worden beschowd moet je niet het volk aanrekenen. Zij hebben nog steeds sommige van de beste wetenschappers ter aarde.
quote:Volgens mij weet jij niet eens dat de Perzen niet de enige Iraniėrs zijn:
The World Factbook released the estimate: Persians (61%), Azeris (16%), Kurds (10%), Lurs (6%), Balochs (2%), Arabs (2%), Turkmens and Turkic tribes (2%) Laks, Qashqai, Armenians, Persian Jews, Georgians, Assyrians, Circassians, Tats, Mandaeans, Gypsies, Brahuis, Kazakhs and others (1%).
De dikgedrukte bevolkingsgroepen behoren ook tot de Iraanse volkeren, spreek voortaan over Iraniėrs en niet over Perzen.
Ik weet niet waar jij het nou allemaal over hebt, maar dit slaat absoluut nergens op.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:51 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]Je snapt echt niet waar je het over hebt.
Iran is geen Irak. Ze zijn een erg intelligent en geavanceerde volk. Ze gaan niet eens zo snel kruimelen, de BS (ik bedoel VS) zal niet eens durven in zijn eentje Iran binnen te vallen zonder steun en deelname van hun gebruikelijke partners in crime Engeland, Frankrijk en de VN.
De Perziers waren ook Europa ver vooruit in de Middeleeuwen. Ze hadden wetenschap, kunst, en beschaving terwijl de Europeanen nog in grotten leefden.
Dat ze nu gebukt gaan onder een Islamitische tirannie die ultra- conservatief kan worden beschowd moet je niet het volk aanrekenen. Zij hebben nog steeds sommige van de beste wetenschappers ter aarde.
En als je een beetje wist over militaire geschiedenis (wat ik je niet kwalijk neem) zou je weten dat militair budget niet gelijk is aan overwinning. In WO 2 trouwens versloegen sommige weinig uitgevende landen grotere 'reuzen' die hun weerga bijna niet kenden in defensie-uitgaven.
Gast, je trekt de discussie uit zijn verband. Ik zeg dat je Iran onderschat op basis van kunnen m.b.t. informatie technologie en dat ze zeker wel in staat zijn om dergelijke drones te hacken, zie bericht. Dat ze vergevordert zijn in cyberoorlog, terwijl NL nog niks hiermee doet.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zal even het millitaire budget opzoeken voor je
[..]
[..]
Dat is in dollars uiteraard. Denk je nou echt dat Iran ook maar enigzins in de buurt kan komen van de V.S? Die trekken een keer een zuur gezicht en plaatsen een order voor 20 nieuwe, verbeterde modellen terwijl die zandhazen met elkaar vechten om een stukje van een half vernietigde drone te bemachtigen.
En dan Nederland als voorbeeld aanhalenNederland heeft niet continu de dreiging van andere landen over zich heen hangen, Iran wel. Of dat terecht is of niet, is een andere discussie.
Ah, ze hebben nog snel even een filmpje geschoten voor ze hem aan china verpatst hebben.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:59 schreef lo535 het volgende:
Iraanse staatsradio meldt dat de neergehaalde drone binnenkort wordt getoond op de staats tv
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |