Of gewoon opererende vanuit een basis in Afghanistan..quote:Op maandag 5 december 2011 07:22 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik geloof helemaal niks van het verhaal. Waarom spioneren in het oosten van Iran? De nucleaire installaties en belangrijke militaire basissen van Iran bevinden zich helemaal niet in oost-Iran en al helemaal niet bij de grens van Afghanistan. Tenzij Iran ook in het geheim bezig is rond of in Afghanistan, waar wij geen weet van hebben![]()
Ik denk dat het allemaal een hoop poeha om niks is. Wishful thinking hier. Hoogstwaarschijnlijk een defecte en kwijtgeraakte drone van Amerika die over Afghanistan vloog en afdwaalde.
[ afbeelding ]
dat had ik niet toegevoegd omdat ik eerlijk gezegd niet wist of het waar is. als dat zo is mag ik toch hopen dat we snel ingrijpenquote:Op maandag 5 december 2011 07:40 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
De verdenking is gewekt omdat de IAEA sporen vond van zeer hoog verrijkt uranium. Voor het opwekken van energie is brandstof normaal verrijkt tot 3% en in hele speciale gevallen tot 10%. Voor medische toepassingen is het nog lager (en je gebruikt trouwens andere elementen dan). Ze vonden echter sporen van hoog verrijkt uranium van 40-70%. Tja, de enige reden waar je dit nog voor kunt gebruiken is voor het ontwikkelen van kernwapens.
En dan WOIII starten omdat er een vermoeden is dat Iran een kernbom gaan maken terwijl bijvoorbeeld Pakistan er al tientallen heeft? Israël nog nooit een controle heeft toegelaten? De VS iedere grote stad op deze planeet kan laten uitsterven binnen een dag? Een conventionele oorlog logistiek een ramp is voordat ie is begonnen aangezien de helden uit de VS hun bondgenoten steeds maar weer bombarderen en de enige vriendelijke haven alleen te bereiken is als je langs 1000 raketten verstopt in grotten weet te varen.quote:Op maandag 5 december 2011 16:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat had ik niet toegevoegd omdat ik eerlijk gezegd niet wist of het waar is. als dat zo is mag ik toch hopen dat we snel ingrijpen
Iran en China zijn vriendjes en een openlijke oorlog in 5 grote landen door een coalitie van tientallen anderen, plus duidelijke pogingen van het westen om interne politiek van landen middels de inlichtingen diensten en ingrijpen bij bedrijven als Twitter te veranderen voldoet bij mij toch wel aan het keurmerk wereld oorlog.quote:Op maandag 5 december 2011 18:22 schreef speknek het volgende:
WOIII starten? Zit Iran in het Warschau Pact?
het is dikke shit dat geef ik toe, maar WWIII das wat overdreven... hoe dan ook moet het nucleaire wapen programma van Iran gestopt worden.quote:Op maandag 5 december 2011 18:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iran en China zijn vriendjes en een openlijke oorlog in 5 grote landen door een coalitie van tientallen anderen, plus duidelijke pogingen van het westen om interne politiek van landen middels de inlichtingen diensten en ingrijpen bij bedrijven als Twitter te veranderen voldoet bij mij toch wel aan het keurmerk wereld oorlog.
Helemaal niks.quote:Op maandag 5 december 2011 19:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het is dikke shit dat geef ik toe, maar WWIII das wat overdreven... hoe dan ook moet het nucleaire wapen programma van Iran gestopt worden.
wat denk je dat er gebeurd als iran een kernwapen heeft?
Geen bombardementen op Iran, geen invasie van Iran, een nog sterker Iran.quote:Op maandag 5 december 2011 19:45 schreef GewoneMan het volgende:
rightquote:
Ik stel voor dat we deze keer met een bak popcorn eens gaan zitten kijken, samen met de Fransen en de Duitsers.quote:Op maandag 5 december 2011 18:33 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Nou waar blijft die oorlog, dan is er nog iets te doen.De Amerikanen zullen ons wel dwingen om mee te doen ws.
Saudi Arabië zal snel volgen met een eigen nuke. Dan is het wachten of de moslims het MAD concept gaan volgen dat voorkwam dat de Sovjets en Amerikanen elkaar kapot knalden. Dan zal er vrede in de regio komen zodra de Amerikanen uit Afghanistan weggaan. Of een van de drie kanten met nukes is haatdragend en religieus genoeg om te denken dat Allah ze wel beschermd tegen de vijand. Dan zal het niet lang meer duren voordat alle belangrijke religieuze gebouwen en steden in de regio verdwenen zijn. Peace at last.quote:Op maandag 5 december 2011 19:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het is dikke shit dat geef ik toe, maar WWIII das wat overdreven... hoe dan ook moet het nucleaire wapen programma van Iran gestopt worden.
Mwa, waar ik eerder bang voor ben zijn de banden van vele religieuze regeringen of hooggeplaatste figuren in het MO met terroristische organisaties. Was al weer een tijd geleden op BBC, maar experts zijn eerder bang dat een atoomwapen of vuile bom in de handen komt van die groeperingen. En dan zijn de rapen gaar.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Saudi Arabië zal snel volgen met een eigen nuke. Dan is het wachten of de moslims het MAD concept gaan volgen dat voorkwam dat de Sovjets en Amerikanen elkaar kapot knalden. Dan zal er vrede in de regio komen zodra de Amerikanen uit Afghanistan weggaan. Of een van de drie kanten met nukes is haatdragend en religieus genoeg om te denken dat Allah ze wel beschermd tegen de vijand. Dan zal het niet lang meer duren voordat alle belangrijke religieuze gebouwen en steden in de regio verdwenen zijn. Peace at last.
Het grootste gevaar is als die dingen van ellende ineens uit elkaar vallen, en dat de Russen dan claimen dattie is neergeschoten.quote:Op zondag 4 december 2011 21:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het zijn meestal met van die oude grote logge en extreem lawaaierige propeller vliegtuigen ergens over de Noordzee. Officieel wel Nederlands luchtruim onder de NAVO maar niet boven onze kerncentrale.
Onderschatten van Iranquote:Op zondag 4 december 2011 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat ze ´m neergemaait hebben, ik denk niet dat Iran over de technologie beschikt om een drone te hacken.
Ik zal even het millitaire budget opzoeken voor jequote:Op dinsdag 6 december 2011 15:35 schreef Killaht het volgende:
[..]
Onderschatten van IranDie gasten hebben al meer dan 10 jaar een speciale eenheid tegen cybertechnologie. Nederland gaat er waarschijnlijk komende jaren pas 1 krijgen...
quote:Iran
7,044,000,000
Dat is in dollars uiteraard. Denk je nou echt dat Iran ook maar enigzins in de buurt kan komen van de V.S? Die trekken een keer een zuur gezicht en plaatsen een order voor 20 nieuwe, verbeterde modellen terwijl die zandhazen met elkaar vechten om een stukje van een half vernietigde drone te bemachtigen.quote:United States
687,105,000,000
quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zal even het millitaire budget opzoeken voor je
[..]
[..]
Dat is in dollars uiteraard. Denk je nou echt dat Iran ook maar enigzins in de buurt kan komen van de V.S? Die trekken een keer een zuur gezicht en plaatsen een order voor 20 nieuwe, verbeterde modellen terwijl die zandhazen met elkaar vechten om een stukje van een half vernietigde drone te bemachtigen.
En dan Nederland als voorbeeld aanhalenNederland heeft niet continu de dreiging van andere landen over zich heen hangen, Iran wel. Of dat terecht is of niet, is een andere discussie.
Jij wel dan?quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:51 schreef dikkebroekzak het volgende:
Je snapt echt niet waar je het over hebt.
Duh.quote:Iran is geen Irak.
De Irakezen ook.quote:Ze zijn een erg intelligent en geavanceerde volk.
Zoals je kunt lezen hebben de imperialisten verloren in Irak.quote:US Declaration of Principles
- US Forces indefinitely in Iraq
- Iraq must privilige US investors
Jan 2008 Bush informed Congress that he might reject legislation that would limit the permanent stationing of US forces in Iraq or US control of the oil sources of Iraq.
US had to abandon these demands in the face of Iraqi (violent and mass non-violent) resistance
The basic war aims were abandoned.
A major defeat for the US.
- Jonathan Steel & Noam Chomsky
Irak = Mesopotamiëquote:De Perziers waren ook Europa ver vooruit in de Middeleeuwen. Ze hadden wetenschap, kunst, en beschaving terwijl de Europeanen nog in grotten leefden.
De dikke meerderheid van het Iraanse volk heeft per referendum voor een islamitische staat gekozen.quote:Dat ze nu gebukt gaan onder een Islamitische tirannie die ultra- conservatief kan worden beschowd moet je niet het volk aanrekenen. Zij hebben nog steeds sommige van de beste wetenschappers ter aarde.
quote:Volgens mij weet jij niet eens dat de Perzen niet de enige Iraniërs zijn:
The World Factbook released the estimate: Persians (61%), Azeris (16%), Kurds (10%), Lurs (6%), Balochs (2%), Arabs (2%), Turkmens and Turkic tribes (2%) Laks, Qashqai, Armenians, Persian Jews, Georgians, Assyrians, Circassians, Tats, Mandaeans, Gypsies, Brahuis, Kazakhs and others (1%).
De dikgedrukte bevolkingsgroepen behoren ook tot de Iraanse volkeren, spreek voortaan over Iraniërs en niet over Perzen.
Ik weet niet waar jij het nou allemaal over hebt, maar dit slaat absoluut nergens op.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:51 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]Je snapt echt niet waar je het over hebt.
Iran is geen Irak. Ze zijn een erg intelligent en geavanceerde volk. Ze gaan niet eens zo snel kruimelen, de BS (ik bedoel VS) zal niet eens durven in zijn eentje Iran binnen te vallen zonder steun en deelname van hun gebruikelijke partners in crime Engeland, Frankrijk en de VN.
De Perziers waren ook Europa ver vooruit in de Middeleeuwen. Ze hadden wetenschap, kunst, en beschaving terwijl de Europeanen nog in grotten leefden.
Dat ze nu gebukt gaan onder een Islamitische tirannie die ultra- conservatief kan worden beschowd moet je niet het volk aanrekenen. Zij hebben nog steeds sommige van de beste wetenschappers ter aarde.
En als je een beetje wist over militaire geschiedenis (wat ik je niet kwalijk neem) zou je weten dat militair budget niet gelijk is aan overwinning. In WO 2 trouwens versloegen sommige weinig uitgevende landen grotere 'reuzen' die hun weerga bijna niet kenden in defensie-uitgaven.
Gast, je trekt de discussie uit zijn verband. Ik zeg dat je Iran onderschat op basis van kunnen m.b.t. informatie technologie en dat ze zeker wel in staat zijn om dergelijke drones te hacken, zie bericht. Dat ze vergevordert zijn in cyberoorlog, terwijl NL nog niks hiermee doet.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zal even het millitaire budget opzoeken voor je
[..]
[..]
Dat is in dollars uiteraard. Denk je nou echt dat Iran ook maar enigzins in de buurt kan komen van de V.S? Die trekken een keer een zuur gezicht en plaatsen een order voor 20 nieuwe, verbeterde modellen terwijl die zandhazen met elkaar vechten om een stukje van een half vernietigde drone te bemachtigen.
En dan Nederland als voorbeeld aanhalenNederland heeft niet continu de dreiging van andere landen over zich heen hangen, Iran wel. Of dat terecht is of niet, is een andere discussie.
Ah, ze hebben nog snel even een filmpje geschoten voor ze hem aan china verpatst hebben.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:59 schreef lo535 het volgende:
Iraanse staatsradio meldt dat de neergehaalde drone binnenkort wordt getoond op de staats tv
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |