abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105366469
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:25 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

De oorlog in Irak heeft niets te maken met een eventuele aanval op Iran nu, ze doen telkens mededelingen aan het adres van Israël, dat ze die staat willen uitroeien etc.
Dat is simpelweg niet waar. Bron graag!

quote:
Ook blijven ze zich bezig houden met de verrijking van Uranium. Wat specifiek van toepassing is op het maken van kernwapens en niet de opwekking van energie.
Zoals ik je in m'n vorige post duidelijk probeerde te maken, wordt Iran al jaren ernstig bedreigd en aangevallen vanuit het westen (zie ook de iran-irak oorlog).

quote:
n een vliegtuig neerhalen van een land waarmee je niet in oorlog bent is sowieso bijzonder onverstandig.
Spionagevliegtuigen die de soevereiniteit van iran schenden mogen gewoon worden neergehaald.

En nogmaals: iran haalt nu een onbemand spionagevliegtuig neer. De amerikanen schoten 25 jaar geleden een Iraans passagierstoestel neer... Moeten we nu verontwaardigd zijn om deze actie van iran boven het eigen grondgebied?

quote:
Landen die een bedreiging vormen voor de USA en de internationale gemeenschap worden simpelweg in de gaten gehouden.
1. Die dreiging is discutabel.
2. Die dreiging gaat van de VS in woord en daad uit.
3. Dat in de gaten houden is strijdig met het internationale recht.

quote:
We hebben gezien gedurende de Cuba-crisis waarom. Toen werd er een U2 neergeschoten omdat de Russen kernwapens verborgen hielden.
En dan beweren dat de oorlog tussen Iran en Irak er niets mee te maken heeft :')

[ Bericht 2% gewijzigd door b0ysd0ntcry op 09-12-2011 07:47:10 ]
My heart is broke, may I have some glue?
Help me inhale and mend it with you.
  vrijdag 9 december 2011 @ 08:38:26 #152
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_105367033

quote:
De RQ-170 stealth drone die afgelopen weekend vrijwel ongeschonden in Iraanse handen viel heeft een snelle Israëlische aanval op de nucleaire installaties van het land waarschijnlijker gemaakt. Door de geavanceerde technologie en computersystemen van de drone te ontleden kan Iran namelijk veel te weten komen over de aard van een eventuele Amerikaanse en/of Israëlische militaire aanval. Aangezien de regering Obama besloten heeft geen actie te ondernemen om de drone alsnog te vernietigen of in handen te krijgen, zal Israël op korte termijn en onafhankelijk van de VS een besluit moeten nemen.

Het komt vaker voor dat een onbemande drone verloren gaat, maar dit geval roept een hoopt prangende vragen op. Hoe wist Iran dat de drone, die vanuit Afghanistan opereerde en onzichtbaar voor radarsystemen is, het eigen luchtruim was binnengedrongen? Waarom deed het zelfvernietigingsmechanisme van de drone het niet? Waarom werd dit niet achteraf alsnog met een signaal op afstand in werking gesteld?

Regering Obama besluit niets te doen
Volgens de New York Times en Wall Street Journal overwoog de regering Obama om de drone, die op zo'n 200 kilometer afstand van de Afghaanse grens in Iraanse handen viel, door een speciaal commandoteam te laten ophalen of vernietigen, maar zag het Witte Huis daarvan af omdat dit door Iran als een oorlogsdaad zou kunnen worden opgevat. Een eventuele luchtaanval op de Iraanse basis waar de drone werd heengebracht werd om dezelfde reden van de hand gewezen.

De Amerikaanse kranten onthulden dat het commandoteam gebruik zou hebben gemaakt van 'geallieerde agenten' in Iran. Het is voor het eerst dat de VS openlijk toegeeft dat Amerika in Iran beschikt over agenten die geheime operaties kunnen uitvoeren.

'Israël en VS moeten eigen weg volgen'
Het besluit van Obama om geen actie te ondernemen om de drone te achterhalen of te vernietigen werd in Jeruzalem opgevat als een nieuw bewijs dat de VS besloten heeft om de 'verborgen oorlog' die de afgelopen maanden op Iraans grondgebied werd gevoerd en die onder andere zou hebben geleid tot explosies op Iraanse raketbases en nucleaire installaties, stop te zetten, in ieder geval totdat duidelijk is welke militaire geheimen Iran uit de drone heeft weten los te peuteren.

Een Israëlische veiligheidsofficial verklaarde dat 'alles wat er rond de RQ-170 is gebeurd laat zien dat Israël en de regering Obama verschillende doelstellingen hebben aangaande het Iraanse nucleaire programma. Op dit gebied zullen beide landen hun eigen weg moeten volgen.'

bron
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_105368849
Waarom post je dat opiniestuk? Als ik de bron bekijk, dan is dat een ophitsende opiniesite die al 5 jaar elke dag een aanval op Iran aankondigt.

Onzin dus.

Zodra 100% van de voorspellende berichten uit het verleden onzin blijkt te zijn geweest, dan zullen de toekomstige ook wel onzin blijken. Gebruik je hersenen eens.
  vrijdag 9 december 2011 @ 10:21:04 #154
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_105369061
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:43 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Dat dit ding kost volgens mij 6 miljoen dollar, best wel prijzig ja.
Ik heb het graag op mijn rekening, daar niet van hoor, maar 6 miljoen dollar is een schijntje hoor voor zo'n ding. Zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld een Tomahawk raket: 1,5 miljoen dollar voor eenmalig (duh) gebruik. En een beetje F16, F18 enzo kost ook al gauw ettelijke tientallen miljoenen euro's per stuk.
Voor een militair speeltje is het dus best goedkoop.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 9 december 2011 @ 10:37:14 #155
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_105369540
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 20:30 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Nah, heb je het nieuwste speelgoed X-37 nog niet gezien? Kinetische wapens vanuit de Ruimte!

[ afbeelding ]

Overigens vind ik je wel een vreemde kijk hebben op de situatie en je kinderlijk reageert van zij doen het ook.

We kunnen nog wel meer muren hebben in het MO. Hier nog zo'n mooi voorbeeld.

[ afbeelding ]
X-37 ben ik bekend mee, en? Op basis waarvan vind je mij een vreemde kijk hebben? Heb je niet door dat de eenzijdige informatie hier gebaseerd op sensatie nieuws jouw beïnvloed?

Natuurlijk ben ik het niet eens met de regering van Iran, maar wie zijn wij om dat te veranderen? Het probleem is dat wij denken hier in het westen alles beter te weten en dat te willen veranderen. Maar wat heeft dat opgeleverd? Tot nu toe zijn alle landen (Afghanistan, Irak, Libië), waarvan wij dachten dat ze beter af waren in puin geschoten, terug naar de middeleeuwen en worden nauwelijks geholpen met heropbouw. Ontwikkelingen die we nu zien is dat er nog extremere vormen dan de dictator ervoor terugkomen.

En zijn er niet veel landen die veel erger zijn? Waar rechten in veel ergere mate woorden geschonden of een negatieve visie op het westen hebben en ook in het bezit zijn van WMD's? Pas geleden nog was er een explosie in Iran met veel doden, een minister in Israël was hier blij mee. "Dat zou vaker moeten gebeuren" Waar gaat het heen, je praat hier over mensen. Maarja Israël is koning in mensenrechtenschenders en ermee wegkomen. Maarja als hun antisemitisch zeggen waarmee ze alle kritiek wegwuiven onterecht, houden wij onze mond.

Muren los je helemaal niks mee op en is een erg kortzichtige visie. Ik denk niet dat er een oorlog komt, want Rusland en China zullen het er niet mee eens zijn en doen veel handel met Iran. Dit hoor je misschien niet maar de VS overlegt wel met hen. We willen namelijk geen WW3.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_105369956
Dus Iran heeft een speelgoed vliegtuigje uit de lucht geschoten.
Tsjonge, Sjonge. Wat een vernuft.
Ik zoek mijn kattepul op en schiet, als zondag schooljongens met die jankende rotdingen spelen, ook een paar van lawaaimakers uit de lucht.
pi_105371677
Heel goed van Iran _O_ USA is grootse gevaar in de wereld
pi_105378826
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 10:53 schreef Truffelvarken het volgende:
Dus Iran heeft een speelgoed vliegtuigje uit de lucht geschoten.
Tsjonge, Sjonge. Wat een vernuft.
Ik zoek mijn kattepul op en schiet, als zondag schooljongens met die jankende rotdingen spelen, ook een paar van lawaaimakers uit de lucht.
Ja ja :')

Ze hebben het uit de lucht geschoten en daarom is de drone vrijwel onbeschadigd. :')
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
  vrijdag 9 december 2011 @ 15:23:41 #159
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_105379432
Ik vraag mij trouwens nog steeds af waar precies in het oosten van het land het leger van Iran claimt het onbemand vliegtuig te hebben neergehaald.

Ik blijf het nogmaals herhalen: in het oosten van Iran liggen geen belangrijke nucleaire installaties of basissen. Indien opzettelijke spionage dan zou zo’n vliegtuig dus veel meer westelijk moeten zijn neergehaald. Ik denk dat er dan ook sprake is van een verdwaalde en kwijtgeraakte drone.

Weet iemand trouwens wat de actieradius is van deze RQ-170 Sentinel?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  vrijdag 9 december 2011 @ 15:31:45 #160
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_105379723
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:23 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik vraag mij trouwens nog steeds af waar precies in het oosten van het land het leger van Iran claimt het onbemand vliegtuig te hebben neergehaald.

Ik blijf het nogmaals herhalen: in het oosten van Iran liggen geen belangrijke nucleaire installaties of basissen. Indien opzettelijke spionage dan zou zo’n vliegtuig dus veel meer westelijk moeten zijn neergehaald. Ik denk dat er dan ook sprake is van een verdwaalde en kwijtgeraakte drone.

200km vanaf de afghaanse grens. Voor zover jij achter je bureautje vandaan weet is er niks interessants, maar blijkbaar wel voor de Amerikanen.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_105379917
quote:

Je moet eens stoppen je als eenvoudig Nederlands staatsburger in een militaire overwegingen van de VS te verplaatsen. Het gaat daar hopeloos mis.
Het is -naar alle waarschijnlijkheid- voor de VS van buitgengewoon groot belang alle bewegingen in de grensregio te monitoren. Omdat het van wezenlijk belang is te kijken waar de troepen zich gelegerd hebben, welk luchtafweer waar staat geinstalleerd, welke transacties er plaatsvinden, wellicht samenwerkingen met buitenlandse coalities e.d.
Het verlies van deze drone, helemaal omdat hij state-of-the-art is, is natuurlijk een enorm gezichtsverlies voor de VS en een morele opkikker voor Iran. De kans is groot dat er nu Chinese professoren en experts omheen hangen.
pi_105379951
als ik Iran was zou ik hem gewoon zelf houden en lekker massa productie aan China verkopen
pi_105380093
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:38 schreef Athlon64x het volgende:
als ik Iran was zou ik hem gewoon zelf houden en lekker massa productie aan China verkopen
Ze houden 'm ook heus wel. Schitterende trofee. Maar de Chinezen mogen eerst ter plaatse wel een uitgebreide lijkschouwing verrichten.
pi_105380165
kennen we deze nog
:6
pi_105380266
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:45 schreef Athlon64x het volgende:
kennen we deze nog
[ afbeelding ] :6
Jawel, dat is een F117-A, neergeschoten boven Servië. Tevens laatste acties van die inferieure dingen.
pi_105399558
quote:

Iran heeft de drone boven de stad ''Kashmar'' neergehaald

http://foxnewsinsider.com(...)logy-will-be-shared/
he drone went down 120 miles inside of eastern Iran, near town called Kashmar.

De rood stipje maakt duidelijk waar Kashmar ligt

pi_105460550
Ik las ergens dat Iran gebruikt heeft gemaakt van een elektronische hinderlaag om dat ding met zo weinig mogelijk schade naar beneden te krijgen.
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 18:00:25 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105460854
als het goed is land zo'n apperaat gewoon uitzichzelf op een zo geschikt mogelijk veldje zodra de verbinding word verbroken dus dat zou nog best kunnen!

of gewoon een technisch mankement
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_105460986
Het zou helemaal baas zijn als de VS hem gewoon weer zou laten opstijgen op een mooie dag.
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 18:16:31 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105461381
of als er gewoon ineens midden in de nacht een stel piepkleine commando's uitstappen die de boel eerst in brand steken _O-
pi_105474524
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 18:00 schreef sp3c het volgende:
als het goed is land zo'n apperaat gewoon uitzichzelf op een zo geschikt mogelijk veldje zodra de verbinding word verbroken dus dat zou nog best kunnen!

of gewoon een technisch mankement
Als het goed is blijft dat ding vliegen volgens het missie programma of in cirkeltjes als de verbinding met de VS verbroken wordt. Een technisch mankement of het neerschieten resulteert bij vliegtuigen in een gigantische vuurbal en het afschrijven van het vliegtuig. Tenzij de Amerikaan die dat ding bestuurde het een beter idee vond om hem rustig ergens in Iran te laten glijden :') Wat nog veel waarschijnlijker is is dat alle Amerikaanse hardware vol met chips uit China zit... Iran en China zijn matties. 1+1=?. Of anders heeft Iran nu al zoveel jaar mee kunnen luisteren met de Amerikaanse communicatie (spydrone boven Iran is al jaren geen unieke gebeurtenis) dat ze zo de besturing over hebben kunnen nemen.
pi_105475937
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als het goed is blijft dat ding vliegen volgens het missie programma of in cirkeltjes als de verbinding met de VS verbroken wordt. Een technisch mankement of het neerschieten resulteert bij vliegtuigen in een gigantische vuurbal en het afschrijven van het vliegtuig. Tenzij de Amerikaan die dat ding bestuurde het een beter idee vond om hem rustig ergens in Iran te laten glijden :') Wat nog veel waarschijnlijker is is dat alle Amerikaanse hardware vol met chips uit China zit... Iran en China zijn matties. 1+1=?. Of anders heeft Iran nu al zoveel jaar mee kunnen luisteren met de Amerikaanse communicatie (spydrone boven Iran is al jaren geen unieke gebeurtenis) dat ze zo de besturing over hebben kunnen nemen.
Na al dat cirkeltjes draaien is op een gegeven moment de brandstof wel op, en dan is het een kwestie van landen.

Of er was een boer met een oud jachtgeweer die net zoals toen die Apache de UAV uit de lucht knalt, als een Baas.
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 23:35:11 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105477506
dat verhaal met die Apache is allang ontkracht

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als het goed is blijft dat ding vliegen volgens het missie programma of in cirkeltjes als de verbinding met de VS verbroken wordt. Een technisch mankement of het neerschieten resulteert bij vliegtuigen in een gigantische vuurbal en het afschrijven van het vliegtuig.
hij vliegt dan ook door volgens dat programma
programma zegt 'geen verbinding = landen' want je kunt niet voor eeuwig rondjes blijven draaien

en waarom zou een technisch mankement resulteren in een gigantische vuurbal??
pi_105478186
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 23:35 schreef sp3c het volgende:

Maar wat was het een prachtig verhaal! net zoiets als de hackende Iraniers :s)
  maandag 12 december 2011 @ 00:03:37 #175
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105478556
quote:

[..]

programma zegt 'geen verbinding = landen' want je kunt niet voor eeuwig rondjes blijven draaien

Het is geen Sperwer, ik hoop toch dat de Amerikanen hier wel een betere oplossing in geprogrammeerd hebben. :')
pi_105480071
quote:

[..]

en waarom zou een technisch mankement resulteren in een gigantische vuurbal??
Wat is makkelijker en wenselijker om te programmeren? Geen verbinding dus vlieg in de globale richting van herkomst. Geen verbinding dus blijf rondjes vliegen en kijk met je camera rond net zolang tot je een vliegveld hebt gevonden en softwarematig herkent in vijandig bergachtig gebied om te landen. Wat overigens in Afghanistan gebeurd door een speciale piloot ter plaatse omdat dat ding dat niet zelfstandig kan en er teveel lagg tussen Afghanistan en de VS is.

Omdat een technisch mankement op 10 kilometer hoogte zorgt voor een snelle daling van een vliegtuig dat aerodynamisch gezien niet kan vliegen zonder hulp van de computer en gevuld is met nogal brandbare vloeistof zal een mankement resulteren in een vuurbal of op zijn minst een nogal kapot toestel. Mocht alleen de motor uitgevallen zijn en de verbinding met thuis nog open zijn dan zullen ze liever dat ding tegen een berg aan crashen dan zo mooi mogelijk proberen te landen.
  Moderator maandag 12 december 2011 @ 12:50:26 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105489375
dat ligt een beetje aan het mankement en ik heb toch echt liever dat het ding zichzelf aan de grond probeert te zetten dan dat het in zijn eentje een beetje gaat lopen cruisen want er vliegen meer toestellen rond en als die tegen elkaar aanvliegen krijg je idd wel die vuurbal waar je niet vrolijk van word

quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 00:03 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het is geen Sperwer, ik hoop toch dat de Amerikanen hier wel een betere oplossing in geprogrammeerd hebben. :')
nosedive ftw *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105489543
quote:

Jij denkt dat de VS alleen nucleaire installaties of belangrijke bases bespioneert? Hoe kom je daarbij? En het is een vliegtuig he, misschien was het onderweg?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 12 december 2011 @ 13:36:39 #179
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105490761
Het probleem zal Iran niet zijn, maar China.
Ze zullen onnnngetwijfeld hetzelfde trucje uithalen als de Pakistanen deden met die nieuwe black hawks.

De Chinezen hadden al een lego stealth black hawk heli set in hun Bart smit voordat de Amerikanen wisten dat ze er 1 misten.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_105507326
BREAKING : Obama appeals to Iran to give back downed US drone
http://www.google.com/hos(...)450c977fe582ff1985a7
pi_105508176
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:24 schreef lo535 het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rone-terug-van-iran/

quote:
Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama vanavond bekendgemaakt tijdens een gezamenlijke persconferentie met de Iraakse premier Nouri al-Maliki in Washington, meldt persbureau Reuters. Obama wilde geen commentaar geven over de mogelijke implicaties voor de Amerikaanse staatsveiligheid van de door Teheran bemachtigde drone. Volgens de president is er al een verzoek bij de Iraniërs ingediend om het onbemande voertuig terug te krijgen, maar is er nog geen reactie geweest van Teheran.

Irak wil vreedzame oplossing conflict Syrië

Obama sprak vandaag met Maliki ook over de aanstaande terugtrekking van Amerikaanse troepen uit Irak en Syrië. Beide mannen erkenden in hun gesprekken dat hun twee landen verschillend omgaan met het regime van de Syrische president Bashar al-Assad. De VS hebben al eerder sancties ingesteld tegen Syrië vanwege de gewelddadige onderdrukking van demonstraties waarbij volgens de Verenigde Naties al meer dan vierduizend mensen zijn omgekomen.

De Arabische Liga stemde eind november bijna unaniem in met sancties tegen Syrië, maar Irak – Syriës tweede handelspartner na de EU – onthield zich van stemming. De Iraakse regering is bang dat sunnitische extremisten Syrië overnemen als het huidige, uit de shi’itische alawitische minderheid voortkomende regime van Assad valt. Premier Maliki stuurt daarom aan op een vreedzame oplossing van het conflict in Syrië.
Amerikaanse troepen bijna vertrokken uit Irak

In 2008 tekenden de VS een overeenkomst met Irak die de terugtrekking van alle Amerikaanse troepen aan het einde van dit jaar vastlegde. Obama luidde vandaag met Maliki die eindfase in. Hij benadrukte wel dat ondanks het vertrek van het Amerikaanse leger, de VS een grote rol zullen blijven spelen in het Midden-Oosten. Een waarschuwing naar Iran, dat volgens het Internationaal Atoomagentschap werkt aan een kernwapen, schrijft persbureau AP. De levering van achttien Amerikaanse F16′s aan Irak, die het Witte Huis eveneens vanavond bekend maakte, zouden daarmee ook verband kunnen hebben.

In Irak maken de laatste zesduizend troepen zich op dit moment op om op 31 december het land te vertrekken. Tijdens het hoogtepunt van de oorlog, in 2007, waren er honderdzeventigduizend Amerikaanse soldaten gestationeerd in Irak.
pi_105508360
Amerikaanse troepen in Syrie? :D
  maandag 12 december 2011 @ 21:13:31 #183
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
  Donald Duck held maandag 12 december 2011 @ 21:20:53 #184
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_105510893
quote:
Gewoon een ruil voorstellen
Usa de drone, Iran een paar kilo hoogverrijkt uranium
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 12 december 2011 @ 21:56:37 #185
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_105513167
They took our drone!
pi_105513217
quote:
Da's net zoiets als stiekem een webcam bij je buren ophangen, en als ze het ding dan ontdekken ook nog zo brutaal zijn om de cam terug te vragen.

Ben benieuwd hoe ver de Iraniërs/Chinezen/Russen inmiddels zijn met backwards engineering van het ding.
pi_105513444
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:36 schreef Pumatje het volgende:
Het probleem zal Iran niet zijn, maar China.

Mwa. Zoals ik die wiki ff lees is het allemaal niet zo heel belangrijke militaire shit. Meer politiek dat ie 'm terug wil dan dat het zo speciaal is.

Niet echt stealth, uitlaat is bv niet bedekt door vleugel.
maar 1 moter
verf wijst erop dat ie niet zo hoog vliegt (hoe hoger hoe zwarter)

Dit duidt erop dat het allemaal niet de nieuwste electronica is binnenin. Hij is niet echt gemaakt voor onzichtbaar en failproof.
pi_105513686
die drone is een gewoon het paard van Troje.. :Y
  Moderator maandag 12 december 2011 @ 22:06:27 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105513889
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:00 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Mwa. Zoals ik die wiki ff lees is het allemaal niet zo heel belangrijke militaire shit. Meer politiek dat ie 'm terug wil dan dat het zo speciaal is.

Niet echt stealth, uitlaat is bv niet bedekt door vleugel.
maar 1 moter
verf wijst erop dat ie niet zo hoog vliegt (hoe hoger hoe zwarter)

Dit duidt erop dat het allemaal niet de nieuwste electronica is binnenin. Hij is niet echt gemaakt voor onzichtbaar en failproof.
de camera's zijn belangrijker dan het toestel!

voor Iran is het vooral belangrijk om te weten wat de Amerikanen kunnen zien met zo'n toestel
pi_105514098
Nou poe poe. Mij lijkt zoals ze het daar zetten dat je gewoonweg niet je top daar in hebt zitten. Het is een gevalleke van "dat weten ze toch wel dat we dat hebben".
  Donald Duck held maandag 12 december 2011 @ 22:20:31 #191
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_105514803
Als dat geen topmodel is, waar hebben ze die dan wel voor?
Iran is de grootst mogelijke kandidaat voor de volgende oorlog, het lijkt me dat ze daar dus ook wel hun duurste speeltjes willen inzetten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator maandag 12 december 2011 @ 22:25:15 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105515149
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:09 schreef Guus Muisarm het volgende:
Nou poe poe. Mij lijkt zoals ze het daar zetten dat je gewoonweg niet je top daar in hebt zitten. Het is een gevalleke van "dat weten ze toch wel dat we dat hebben".
dit zijn gewoon staatsgeheimen hoor :D

ik denk dat Iran met een oude Predator ook dolblij zou zijn geweest!
pi_105515663
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 22:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Als dat geen topmodel is, waar hebben ze die dan wel voor?
Beetje rondkijken. Makkelijke weg. Sterker nog, de amerikanen zeggen dat ze 'm boven afghanistan zijn kwijtgeraakt. Ding is bijna onbeschadigd, wie weet is ie op een truck naar iran gevlogen na een landing, wie weet?
quote:
Iran is de grootst mogelijke kandidaat voor de volgende oorlog, het lijkt me dat ze daar dus ook wel hun duurste speeltjes willen inzetten.
Ik geloof niet dat die duurste speeltjes maar 1 moter hebben en geen camouflage voor grote hoogte. Ik geloof ook niet dat een robot niet ontploft bij paniek maar zich netjes tussen de vijand op de grond parkeert en laat pakken.
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:18:11 #194
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_105528459
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:33 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Beetje rondkijken. Makkelijke weg. Sterker nog, de amerikanen zeggen dat ze 'm boven afghanistan zijn kwijtgeraakt. Ding is bijna onbeschadigd, wie weet is ie op een truck naar iran gevlogen na een landing, wie weet?

[..]

Ik geloof niet dat die duurste speeltjes maar 1 moter hebben en geen camouflage voor grote hoogte. Ik geloof ook niet dat een robot niet ontploft bij paniek maar zich netjes tussen de vijand op de grond parkeert en laat pakken.
Je kijkt teveel films.
pi_105528656
quote:
Ongelooflijk :X
Toch een beetje als een politiekogel terug vragen van een verdachte die je hebt neergeschoten.
Lurf is the message and the message is Lurf
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:25:41 #196
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105528669
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:25 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Toch een beetje als een politiekogel terug vragen van een verdachte die je hebt neergeschoten.
Ja of uiteindelijk de rekening opsturen van de kogel :')
The truth was in here.
  dinsdag 13 december 2011 @ 14:02:05 #197
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105533587
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:25 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

In principe valt het allemaal best mee van Amerika.

Iran en Amerika zijn niet in oorlog met elkaar, en het ding is per ongeluk neergekomen op Iraanse grond. Ik bedoel... dat de drone boven Iran vloog zijn zal vast met opzet zijn gegaan maar is niet te bewijzen. Dus tot op heden geld gewoon de regel wat van jou is is niet van mij en behoort tot de ander.

Wij schieten toch ook niet elk passagiervliegtuig neer wat boven NL vliegt en zichzelf niet identificeerd? We zouden geen plek meer hebben voor de slachtoffers want dat zijn er per week nogal wat mag ik geloven.... Toen de russen over de Navo top in scheveningen vlogen bemoeiden we ons daar ook niet mee....

Als ze in staat van oorlog waren was dit een heel ander verhaal, maar dat zijn ze niet.
Het is redelijk van Iran om te vragen waarom hij vloog waar hij vloog, en wat er is opgenomen, maar verder is dit gewoon geen bezit van Iran en zijn ze in overtreding door het niet terug te geven aan Amerika.
pi_105534383
quote:
..
Wij schieten toch ook niet elk passagiervliegtuig neer wat boven NL vliegt en zichzelf niet identificeerd?
toen je met dat voorbeeld kwam moest ik toch aan die Iraanse Airbus denken.

Je argumentatie klopt wel, maar het is maar de vraag of Iran er ook zo tegenaan kijkt. Vergeet niet dat juist de VS Iran de laatste tijd in het verdomhoekje stoppen, dat zal je niet zijn ontgaan.
  dinsdag 13 december 2011 @ 14:28:45 #199
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105534774
Natuurlijk :) de houding van USA naar Iran en visa versa is verschrikkelijk. Maargoed dat heeft ook een reden. Het atoomagentschap onderdeel van de VN is namelijk ook enorm bezorgd. En als die lui zorgen hebben mogen we aannemen dat er scheit aan de knikker is. De houding van Iran ten opzichte van de Westerse wereld is al niet veel beter en de embargo's en sancties die wij in het Westen opleggen zijn niet mals maar enkel bedoelt om Iran aan de onderhandelingstafel te krijgen.

Ik snap heel goed dat Iran het toestel niet terug wil geven, maar op internationaal rechtsgebied zitten ze fout. Het is namelijk heel aannemelijk dat boven Iraans luchtruim een amerikaanse drone kan kwijtraken gezien hun activeit in 50% van de buurlanden van Iran zelf. Daarnaast moeten we de Amerikanen helaas wel geloven want totdat bewezen is dat de USA het toestel echt richting Iran heeft gestuurd is dit een onrechtmatig verkregen amerikaans eigendom.

Door de spanningen die er nu bij komen kijken lijkt het inderdaad op ( zoals andere users zeggen ) Iemand neerschieten en de kogel terugvragen en soortgelijke vergelijkingen. Maar de verkeerde is neergeschoten.. het was een ongeluk tot zover.

Maargoed Amerika lapt het internationale recht vaak genoeg aan zijn laars dus als ze het niet terugkrijgen en dan gaan lopen janken dat hun rechtspositie niet wordt erkend zitten ze moreel fout, want laat ze eerst maar eens beginnen met het internationaal gerechtshof in Den-haag.
pi_105537372
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:28 schreef Pumatje het volgende:
* knip *
Misschien is dat juist het probleem, de V.S. heeft haar krediet al zover verspeeld de afgelopen jaren dat ze in dit geval niet langer zonder meer het voordeel van de twijfel krijgen, ondanks dat het internationale recht wellicht aan hun kant staat (daar durf ik verder geen oordeel over te vellen want daar weet ik niet zoveel vanaf).

De V.S. zitten inderdaad in de landen rondom Iran - maar wat doen ze daar eigenlijk? Ze zeiden ooit dat ze democratie en vrijheid kwamen brengen, maar het ironische is dat ze juist dát stilletjes in eigen land hebben afgeschaft - sinds kort is de hele V.S. battle ground.

Wat die RQ-170 Sentinel betreft trouwens, qua ontwerp is het eigenlijk niks nieuws hè:

De linker-pic is een render van de drone, de middelste is een Amerikaanse N1M uit 1940, de rechter pica is een replica van een Horten Ho2-29, een ontwerp waar de gebroeders Horten sinds 1930 mee bezig waren en dat tijdens de WOII van straalmotoren werd voorzien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')