abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 november 2011 @ 18:02:16 #1
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_103921691
De VVD staat torenhoog in de peilingen. Toch kwam/komt de crisis van rechts, is het de VVD-stijl van politiek bedrijven die ervoor heeft gezorgd dat we in de huidige malaise zitten.

Slechts een klein deel van het Nederlandse volk heeft geprofiteerd van dit wild-west-kapitalisme, van de graaicultuur. Wellicht bij elkaar voldoende voor 10 zetels.

Toch staat de VVD op meer dan 30 zetels in de peilingen. Willen mensen graag bij de winnaar horen en stemmen ze daarom op een partij die hen eigenlijk keihard naait en uitlacht?

Of is hier sprake van het Stockholm-syndroom. Een soort van 'If you can't beat them, join them'?
  donderdag 3 november 2011 @ 18:04:55 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103921772
Leuk geprobeerd, maar de crisis is al wat ouder dan de "rechtse" regering.
pi_103921892
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:04 schreef Daniel1976 het volgende:
Dat is natuurlijk ook niet wat de OP impliceert. Ook de PvdA onder paars voerde in mijn ogen een soort VVD-light beleid uit. Dus er vanuitgaande dat dat VVD-achtige beleid de crisis heeft veroorzaakt, is het vreemd dat de VVD nu juist zo'n aanhang kent.

Of ik het er mee eens ben is overigens een andere zaak. Misschien post ik hier nog een keer, vooralsnog klopt de stelling m.i. slechts ten dele.
pi_103922183
Mensen stemmen tegenwoordig op de fractieleider en niet zozeer op een partij. Rutte is wat dat betreft wel een goede.

Dit is ook de reden dat het CDA zetels blijft verliezen. Wie kent nou Haersma Bruma? Verhagen begin ik niet eens over. :')

Maar iedereen kent Wilders en Rutte dus meer stemmen.
pi_103923085
Omdat ik liever geld naar de bedrijven/rijken zie gaan dan naar de zwervers en uitkeringstrekkers.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_103923133
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:04 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik kan en wil hier eigenlijk wel op reageren, maar ik ben te lui.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_103923497
Nee, het merendeel van de kiezers lijdt aan domheid. Het gaat om mensen die zich makkelijk laten beïnvloeden en misleiden en die werkelijk denken dat de economie wel wat VVD kan gebruiken. Terwijl het omgekeerde stukken dichter bij de waarheid zit.
  donderdag 3 november 2011 @ 18:53:44 #8
pi_103923563
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:42 schreef MouzurX het volgende:
Omdat ik liever geld naar de bedrijven/rijken zie gaan dan naar de zwervers en uitkeringstrekkers.
En waarom is dat dan?

Want ik kan die logica niet volgen. De rijken, de bedrijven, de bankiers komen al om in het geld en hebben jouw geld helemaal niet nodig.
Het zijn de bankiers die banken kapot hebben gemaakt, managers die er een puinhoop van maken en met een vette bonus weggaan en directeuren van ziekenhuizen die slecht presteren maar wel een dijk van een salaris hebben.

Denk je niet dat het beter is het geld te investeren in duurzame energie, energie die er over een aantal decennia ook nog is, investeren in buurt- en clubhuizen zodat er voor de jeugd wat te doen is, investeren in goed, nee uitmuntend onderwijs, zodat we een hoog opgeleide bevolking hebben, waardoor werkgelegenheid aantrekt en we kunnen concurreren met China en dus minder uitkeringen hoeven te verstrekken, investeren in goed en betaalbare zorg voor iedereen, goede ziekenhuizen zodat het aantal WAO-ers kan worden teruggedrongen, doordat mensen genezen van hun kwaal en weer aan de slag kunnen? Investeren in opvang van daklozen. Investeren in het opknappen van wijken, speelgelegenheid voor kinderen, excellent openbaar vervoer en een fantastisch railnet, zodat er meer mensen met de trein gaan, waardoor jij niet vast komt te zitten met je auto en al deze maatregelen dragen bij aan een zeer grote mate van veiligheid in de samenleving, waardoor gevangenissen gesloten kunnen worden, omdat er simpelweg heel weinig criminaliteit is?

Kan je niet veel beter hier in, in de samenleving investeren, in mensen die het waard zijn, in de samenleving waar je zelf ook deel van uitmaakt, dan in een stel dieven, geboefte en gespuis dat banken omver trekt en er met een grote zak geld vandoor gaat?
pi_103924004
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

En waarom is dat dan?

Want ik kan die logica niet volgen. De rijken, de bedrijven, de bankiers komen al om in het geld en hebben jouw geld helemaal niet nodig.
Het zijn de bankiers die banken kapot hebben gemaakt, managers die er een puinhoop van maken en met een vette bonus weggaan en directeuren van ziekenhuizen die slecht presteren maar wel een dijk van een salaris hebben.

Denk je niet dat het beter is het geld te investeren in duurzame energie, energie die er over een aantal decennia ook nog is, investeren in buurt- en clubhuizen zodat er voor de jeugd wat te doen is, investeren in goed, nee uitmuntend onderwijs, zodat we een hoog opgeleide bevolking hebben, waardoor werkgelegenheid aantrekt en we kunnen concurreren met China en dus minder uitkeringen hoeven te verstrekken, investeren in goed en betaalbare zorg voor iedereen, goede ziekenhuizen zodat het aantal WAO-ers kan worden teruggedrongen, doordat mensen genezen van hun kwaal en weer aan de slag kunnen? Investeren in opvang van daklozen. Investeren in het opknappen van wijken, speelgelegenheid voor kinderen, excellent openbaar vervoer en een fantastisch railnet, zodat er meer mensen met de trein gaan, waardoor jij niet vast komt te zitten met je auto en al deze maatregelen dragen bij aan een zeer grote mate van veiligheid in de samenleving, waardoor gevangenissen gesloten kunnen worden, omdat er simpelweg heel weinig criminaliteit is?

Kan je niet veel beter hier in, in de samenleving investeren, in mensen die het waard zijn, in de samenleving waar je zelf ook deel van uitmaakt, dan in een stel dieven, geboefte en gespuis dat banken omver trekt en er met een grote zak geld vandoor gaat?
Zo zou ik heel graag willen wonen en leven.
Dan waren er geen zorgen.
bijna utopie
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_103924117
In 70 jaar na de Tweede Wereldoorlog hebben de mensen nog steeds niets geleerd van het verleden. Ze stemmen op de man met de grootste brulboei, niet op wat voor belangen de partij vertegenwoordigt. Ik denk dat het huidige kabinet daar wel een mooi voorbeeld van is: Wilders is de man die de touwtjes stevig in de handen heeft; Verhagen en Rutte zijn slechts zijn marionetten. Gezien de VVD zich steeds meer een PVV mentaliteit aanmeet vind ik het niet gek dat deze twee partijen de grootste partijen zijn. De Nederlander gelooft graag in sprookjes en mooie verhalen.
  donderdag 3 november 2011 @ 19:09:10 #11
pi_103924243
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:03 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Zo zou ik heel graag willen wonen en leven.
Dan waren er geen zorgen.
bijna utopie
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met idealen.

You may say I am a dreamer
But I am not the only one
...

:D
  donderdag 3 november 2011 @ 19:44:25 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103926145
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
In 70 jaar na de Tweede Wereldoorlog hebben de mensen nog steeds niets geleerd van het verleden. Ze stemmen op de man met de grootste brulboei, niet op wat voor belangen de partij vertegenwoordigt. Ik denk dat het huidige kabinet daar wel een mooi voorbeeld van is: Wilders is de man die de touwtjes stevig in de handen heeft; Verhagen en Rutte zijn slechts zijn marionetten. Gezien de VVD zich steeds meer een PVV mentaliteit aanmeet vind ik het niet gek dat deze twee partijen de grootste partijen zijn. De Nederlander gelooft graag in sprookjes en mooie verhalen.
Klopt, zo is er na 70 jaar nog steeds de misvatting dat de nazi's rechts waren. maar het nationalsozialismus was daadwerkelijk links. Net als het grootste deel van de pvv.

Links en rechts zijn eigenlijk knap achterhaalde begrippen.
Ik ben liberaal, maar ik nijg veel meer naar d66 dan vvd, maar d66 zijn altijd van die enorme draaikonten die met alle winden mee waaien,
pi_103927037
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:44 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Klopt, zo is er na 70 jaar nog steeds de misvatting dat de nazi's rechts waren. maar het nationalsozialismus was daadwerkelijk links. Net als het grootste deel van de pvv.

Links en rechts zijn eigenlijk knap achterhaalde begrippen.
Ik ben liberaal, maar ik nijg veel meer naar d66 dan vvd, maar d66 zijn altijd van die enorme draaikonten die met alle winden mee waaien,
Moet je nagaan wat je nu doet. Eerst zeg je dat de NSDAP en de PVV links zijn/waren, om vervolgens te claimen dat links en rechts niet bestaan.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:15:23 #14
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103928067
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:59 schreef thettes het volgende:

[..]

Moet je nagaan wat je nu doet. Eerst zeg je dat de NSDAP en de PVV links zijn/waren, om vervolgens te claimen dat links en rechts niet bestaan.
Volgens de normen die daarvoor gelden bevinden zowel de pvv als de nsdap zich aan de linkerkant van het spectrum.

Daarbij nuanceer ik dat recht en links toch wel achterhaalde begrippen zijn. Het is maar net hoe je het wil lezen.
pi_103928281
quote:
15s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De VVD staat torenhoog in de peilingen. Toch kwam/komt de crisis van rechts, is het de VVD-stijl van politiek bedrijven die ervoor heeft gezorgd dat we in de huidige malaise zitten.

Slechts een klein deel van het Nederlandse volk heeft geprofiteerd van dit wild-west-kapitalisme, van de graaicultuur. Wellicht bij elkaar voldoende voor 10 zetels.

Toch staat de VVD op meer dan 30 zetels in de peilingen. Willen mensen graag bij de winnaar horen en stemmen ze daarom op een partij die hen eigenlijk keihard naait en uitlacht?

Of is hier sprake van het Stockholm-syndroom. Een soort van 'If you can't beat them, join them'?
Het wordt een beetje vermoeiend je iedere keer terecht te wijzen op je rare neo-marxistische gedachtengoed.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:18:41 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103928286
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:44 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Klopt, zo is er na 70 jaar nog steeds de misvatting dat de nazi's rechts waren. maar het nationalsozialismus was daadwerkelijk links.
Nee, dat was het niet.

Het zijn woorden van niet meer dan 1 lettergreep. Hoe moeilijk zijn die te begrijpen?

Lees verdomme eens een goed boek erover in plaats van idiote revisionisten na te lullen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_103928349
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:15 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Volgens de normen die daarvoor gelden bevinden zowel de pvv als de nsdap zich aan de linkerkant van het spectrum.

Daarbij nuanceer ik dat recht en links toch wel achterhaalde begrippen zijn. Het is maar net hoe je het wil lezen.
Als je je eigen normen gebruikt of de bestaande creatief interpreteert heb je gelijk :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:20:59 #18
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_103928446
Het is grappig, hé? We hebben de VVD aan de macht geholpen omdat we wilden dat de crisis op werd gelost, en dan stem je blijkbaar rechts. Vervolgens verzaakt de VVD het om de echt grote stappen te zetten, en kiest het ervoor om in plaats daarvan de aanval in te zetten op wat ze ziet als 'linkse uitgaven', waar, om de ineffectiviteit van die nogal kinderachtige keuze te verbloemen, dan ook maar meteen buitenproportioneel (en zonder visie) op wordt gekort. Als je daar dan vervolgens kritiek op hebt, zeggen ze: 'oh, dus jij wilt niet dat de crisis opgelost wordt?'

Helaas leeft een mythe als 'alleen de VVD kan een crisis oplossen' - wat ik op de middelbare school al te horen kreeg - nog te veel bij de mensen in het land.

Rutte 1 is een enorme teleurstelling. Als 'een aanval op links' het beste is wat rechts Nederland te bieden heeft, zeker in tijden van crisis, dan vind ik het beschamende niveau van 'doe lekker zelf normaal' niet eens meer zo'n verrassing.
pi_103928455
Wat maakt het in hemelsnaam uit wat de Nazi's waren voor de huidige politiek? Altijd maar dat idiote geschuil achter iets wat 70 jaar geleden gebeurd is. Putten jullie daar nou echt steun uit of hoe moet ik dat zien dat ellenlange gezemel over of Hitler nou links of rechts was?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:24:55 #20
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_103928693
Ah, een topic voor de rechtgeaarde linksmens. Janken maar jochies!
  donderdag 3 november 2011 @ 20:26:27 #21
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103928810
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:24 schreef PfenisBaron het volgende:
Ah, een topic voor de rechtgeaarde linksmens. Janken maar jochies!
De meest constructieve bijdrage tot nu toe. :')

EDIT: En janken dat anderen janken. _O-
pi_103928830
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

En waarom is dat dan?

Amen.

Dit klinkt tegenwoordig zo vervreemd dat het inderdaad zowat een tot een utopie is verworden.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:31:13 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103929094
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:21 schreef Voorschrift het volgende:
Wat maakt het in hemelsnaam uit wat de Nazi's waren voor de huidige politiek? Altijd maar dat idiote geschuil achter iets wat 70 jaar geleden gebeurd is. Putten jullie daar nou echt steun uit of hoe moet ik dat zien dat ellenlange gezemel over of Hitler nou links of rechts was?
Om te voorkomen dat onwaarheden als dat over tien jaar als waarheid in de geschiedenisboeken staan of in ieder geval door het merendeel van de mensen als waarheid worden gezien.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_103929126
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:26 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

De meest constructieve bijdrage tot nu toe. :')

EDIT: En janken dat anderen janken. _O-
Jij jankt dat hij jankt over mensen die janken over gejank.

Interessant.

Nu jank ik over dat jij jankt over dat hij jankt over mensen die janken over gejank.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:32:18 #25
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103929166
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:31 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Jij jankt dat hij jankt over mensen die janken over gejank.

Interessant.

Nu jank ik over dat jij jankt over dat hij jankt over mensen die janken over gejank.
My mind? Blown.
pi_103929198
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat onwaarheden als dat over tien jaar als waarheid in de geschiedenisboeken staan of in ieder geval door het merendeel van de mensen als waarheid worden gezien.
Ah juist, omdat een paar verknipte idiote Fokkers de macht hebben geschiedenis te herschrijven wou je zeggen? Maar goed dat het uwer persoonlijke missie is dergelijk gevaar bij de kiem te smoren en puberende middelbare scholieren terecht te wijzen om een nationaal historische ramp te voorkomen.

Kudo's.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103929393
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:21 schreef Voorschrift het volgende:
Je leest mijn bericht duidelijk verkeerd. Het diende slechts als voorbeeld dat mensen zich willens en wetens achter de diegene met de grootste mond scharen. Dat was 70 jaar geleden zo en er is, gezien de zetelstand van de PVV, niets veranderd in al die jaren. Wilders is ook geen Hitler wat dat betreft, want die kwam tenminste nog met oplossingen voor het 'probleem'. Dat zijn oplossingen nou moralistisch en ethisch gezien niet de beste keuzes waren zien we voor het gemak maar even over het hoofd...
  donderdag 3 november 2011 @ 20:37:00 #28
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103929495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:35 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Je leest mijn bericht duidelijk verkeerd. Het diende slechts als voorbeeld dat mensen zich willens en wetens achter de diegene met de grootste mond scharen. Dat was 70 jaar geleden zo en er is, gezien de zetelstand van de PVV, niets veranderd in al die jaren. Wilders is ook geen Hitler wat dat betreft, want die kwam tenminste nog met oplossingen voor het 'probleem'. Dat zijn oplossingen nou moralistisch en ethisch gezien niet de beste keuzes waren zien we voor het gemak maar even over het hoofd...
Hitler had de Autobahn. Wilders de kopvoddentax.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:38:35 #29
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103929601
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:52 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, het merendeel van de kiezers lijdt aan domheid. Het gaat om mensen die zich makkelijk laten beïnvloeden en misleiden en die werkelijk denken dat de economie wel wat VVD kan gebruiken. Terwijl het omgekeerde stukken dichter bij de waarheid zit.
Ik roep al jaren dat de VVD de beste campagnevoerders zijn.

Ik neem dan ook altijd 'de partij heeft een conservatieve en een liberale vleugel' op de hak met het veel treffender: 'de VVD heeft een conservatieve vleugel en een PR-afdeling.'
pi_103929643
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:35 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dan nog is het een zinloze correlatie aangezien je die conclusie ook wel had kunnen trekken zonder Hitler er bij de haren bij te slepen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:39:59 #31
177885 JoaC
Het is patat
pi_103929705
Ik vind de OP nogal suggestief in zijn vraagstelling, kan dit niet wat beter?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  donderdag 3 november 2011 @ 20:40:46 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103929751
TS, waarom ben je nog niet vertrokken, je had plechtig gezworen naar Venzuela te vertrekken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:41:13 #33
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103929787
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
TS, waarom ben je nog niet vertrokken, je had plechtig gezworen naar Venzuela te vertrekken.
Haha, echt?
pi_103929788
Nee, want Hitler is een uitstekend voorbeeld van hoe een man met een grote waffel een legioen aan burgers achter zich weet te krijgen. Hetzelfde principe geldt voor de PVV. Roep lang genoeg dat de Islam een achterlijke cultuur is en er zijn mensen die het gaan geloven.

Zie bv het PvdA effect op de frontpage. Ongeacht de inhoud van het bericht, wanneer sommige users PvdA lezen krijgen ze rode waas voor de ogen en kunnen ze niet meer inhoudelijk reageren, maar alleen nog maar beschimpen en zwart-maken. Perfecte PVV-indoctrinatie. Same shit met buitenlanders, moslims en de Islam.
pi_103929821
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Is het nu Venezuela?

Dacht dat hij zo verkneukeld was op Cuba, of was het nou Noord-Korea waar hij z'n leuke vakantie had gehad.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103929887
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nee, want Hitler is een uitstekend voorbeeld van hoe een man met een grote waffel een legioen aan burgers achter zich weet te krijgen. Hetzelfde principe geldt voor de PVV. Roep lang genoeg dat de Islam een achterlijke cultuur is en er zijn mensen die het gaan geloven.
Waarom Hitler als voorbeeld nemen als je zelf al aangeeft dat de PVV een perfect voorbeeld is hm?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:42:40 #37
45206 Pietverdriet
pi_103929923
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
TS is bij uitstek een groot fan van types met een grote bek en foute ideologie.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:43:07 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103929976
De hele samenleving heeft last van het stockholm syndroom joh. Waarom laat de overgrote meerderheid zich anders gewillig in de kont neuken door een monetair systeem die van geen kanten echt klopt?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_103930011
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:43 schreef jogy het volgende:
De hele samenleving heeft last van het stockholm syndroom joh. Waarom laat de overgrote meerderheid zich anders gewillig in de kont neuken door een monetair systeem die van geen kanten echt klopt?
Nou TS, we hebben een reismaatje voor je.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:43:43 #40
45206 Pietverdriet
pi_103930034
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:39 schreef JoaC het volgende:
Ik vind de OP nogal suggestief in zijn vraagstelling, kan dit niet wat beter?
TS is aan het trollen, dat doet TS altijd, heb je dat nu nog niet door?
  donderdag 3 november 2011 @ 20:44:07 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103930067
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Neh. Ik zit wel lekker hier in mijn verwarmde huisje met internet enzo.
Vrijheid
  donderdag 3 november 2011 @ 20:44:34 #42
45206 Pietverdriet
pi_103930098
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Alleen als jogy een meisje is, twaalf jaar oud is en er uit ziet als negen.
pi_103930151
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Neh. Ik zit wel lekker hier in mijn verwarmde huisje met internet enzo.
Onmogelijk, je wordt hier constant genaaid door een foutief monetair systeem, hup oprotten jij.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103930221
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen als jogy een meisje is, twaalf jaar oud is en er uit ziet als negen.
Het is natuurlijk niet voor niets dat het ontwikkelingslanden zijn waar mijnheer voorkeur voor heeft.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:46:21 #45
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_103930261
TS moet niet praten over Stockholm-syndroom. Met z'n Noord-Korea is het beste land ter wereld :')
  donderdag 3 november 2011 @ 20:47:06 #46
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103930332
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

TS is aan het trollen, dat doet TS altijd, heb je dat nu nog niet door?
Dat vind ik ook weer ver gaan. Ik ben het niet altijd met hem eens maar ik denk wel dat hij achter zijn standpunten staat.

En al was hij een troll, he still raises an interesting question.

De VVD heeft totaal geen oplossing voor de crisis, wat, denk ik, nog steeds de belangrijkste reden is dat ze de grootste zijn geworden, maar toch blijven ze hoog in de peilingen staan.

Nu is Stockholm-syndroom inderdaad een bewust catchy en spraakmakend woord om in je titel te gooien, maar de vraag erachter is wel degelijk relevant. Waarom doen we dit? Zijn we echt zo incapabel om de PR-machine van de VVD, en de VVD-mythe, te doorprikken?
  donderdag 3 november 2011 @ 20:47:11 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103930339
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Onmogelijk, je wordt hier constant genaaid door een foutief monetair systeem, hup oprotten jij.
De overgrote meerderheid hè. En is er nog ergens een land zonder monetair systeem waar je niet hoeft te vrezen voor je leven dat je opgegeten wordt door hongerige nigerianen ofzo? :{. Ik heb het niet alleen over Nederland of zelfs de politiek. En zelfmoord vind ik ook weer een beetje ver gaan eigenlijk. Heb het best naar mijn zin hier :{.
Vrijheid
  donderdag 3 november 2011 @ 20:49:11 #48
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_103930518
Stemmen mensen voor de grootste mond? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat dit tegenwoordig veel termen zijn die op 'links' veelal van toepassing zijn; knuffelmarokkanen, zieligheidsindustrie,subsidieslurpers,geldverkwisters etc.
Kennelijk vindt men dat nog nét een graadje erger dan de rechtse termen als 'graaiers, zakkenvullers, bonussen enz...
Ook Wilders doet het goed omdat ie blijft zeuren over de islam, mensen vinden dat belangrijker dan alle breekpunten die hij heeft laten vallen blijkt.
Links heeft zijn glans verloren en is veel te slap en zweverig.Men heeft liever een Ipad dan schone lucht oO<
pi_103930785
quote:
11s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:47 schreef jogy het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid hè. En is er nog ergens een land zonder monetair systeem waar je niet hoeft te vrezen voor je leven dat je opgegeten wordt door hongerige nigerianen ofzo? :{. Ik heb het niet alleen over Nederland of zelfs de politiek. En zelfmoord vind ik ook weer een beetje ver gaan eigenlijk. Heb het best naar mijn zin hier :{.
Dat is uiteraard waar, de bende's vleesetende Nigerianen lopen vrijlijk rond, naar verluid zijn zelfs de Angolezen vervallen in bloedzuigend gedrag ter koste van al ons Nederlanders. Er gaat een gerucht dat een zekere in Limburg residerende Angolees nogal voor wat opschudding zorgt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:21:01 #50
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103958690
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je je eigen normen gebruikt of de bestaande creatief interpreteert heb je gelijk :)
Ach als jij er heel theoretisch naar gaat kijken heb jij gelijk. Maar ik beoordeel partijen liever op wat ze doen dan op wat ze zeggen.

En zie daar, de PVV is de enige partij die met alle bezuinigingsrondes een sociaal gezicht laten zien in ons huidige kabinet. Qua het grootste deel van de standpunten lijkt de PVV aardig op de SP.

De NSDAP o.a. bekend van de kinderbijslag, de volkswagen voor iedereen en een hartgrondige hekel aan oud geld.

En dit is een bloemlezing, het zijn slechts highlights.
Maar het is te makkelijk om ze rechts te noemen.
pi_103963950
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:21 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ach als jij er heel theoretisch naar gaat kijken heb jij gelijk. Maar ik beoordeel partijen liever op wat ze doen dan op wat ze zeggen.

[q]En zie daar, de PVV is de enige partij die met alle bezuinigingsrondes een sociaal gezicht laten zien in ons huidige kabinet. Qua het grootste deel van de standpunten lijkt de PVV aardig op de SP.
Het grootste deel van de standpunten van de PVV zelfs? Waarom wijkt hun stemgedrag dan meer af van dat van de SP dan van VVD en CDA?
quote:
De NSDAP o.a. bekend van de kinderbijslag, de volkswagen voor iedereen en een hartgrondige hekel aan oud geld.
En aan de andere kant waren ze dol op corporatisme en was het oude geld in DLD dat nogal dol was op militarisme ook niet bepaald vies van de NSDAP...
quote:
En dit is een bloemlezing, het zijn slechts highlights.
Maar het is te makkelijk om ze rechts te noemen.
Mogelijk maar wel een stuk logischer dan ze links te noemen.
pi_103964293
Ik begrijp het ook niet. Ik heb in mijn omgeving (kennissenkring en via mijn werk) veel ondernemers in MKB en dan vooral het kleinbedrijf, eenmanszaken en vofjes, al dan niet met een paar man personeel. Die roepen steevast, ik stem VVD, want die zijn het beste voor ondernemers. Terwijl dat dus absoluut niet zo is. Ja, misschien als je onderneming Philips of Heineken heet, maar zeker niet voor dit soort ondernemingen.
  vrijdag 4 november 2011 @ 17:39:25 #53
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103964481
En maar klagen omdat we al ons geld aan Griekenland geven. En maar VVD blijven stemmen.

Wie denk je dat al ons geld aan Griekenland geeft, de PvdA? D66?

(het trieste is dat veel VVD stemmers daar waarschijnlijk nog van overtuigd zijn ook.... )
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_103964869
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:39 schreef Viajero het volgende:

(het trieste is dat veel VVD stemmers daar waarschijnlijk nog van overtuigd zijn ook.... )
Die geven Den Uyl de schuld.
pi_103965553
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp het ook niet. Ik heb in mijn omgeving (kennissenkring en via mijn werk) veel ondernemers in MKB en dan vooral het kleinbedrijf, eenmanszaken en vofjes, al dan niet met een paar man personeel. Die roepen steevast, ik stem VVD, want die zijn het beste voor ondernemers. Terwijl dat dus absoluut niet zo is. Ja, misschien als je onderneming Philips of Heineken heet, maar zeker niet voor dit soort ondernemingen.
Ja want de economie bestaat uit segmenten wat absoluut niet met elkaar in verband staat inderdaad.

Ga toch koken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103965795
quote:

Uiteraard, een van de grootste EU lobbies is bij de VVD te vinden, daar kijkt iedere VVD stemmer vast en zeker overheen.

:')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:25:59 #57
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_103966206
quote:
15s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Wat de crisis kwam van rechts? De crisis kwam van die kansloze burgertjes die hun schulden niet konden afbetalen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_103966304
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:25 schreef mlg het volgende:

[..]

Wat de crisis kwam van rechts? De crisis kwam van die kansloze burgertjes die hun schulden niet konden afbetalen.
Banken deed zelfs vrolijk mee. gaf zo een foute lening die zij wisten dat men niet kon betalen.
En lopen nu zelf mee weg. terwijl degene die schuld had bestraft werd.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:29:19 #59
294269 mlg
pi_103966326
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:28 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Banken deed zelfs vrolijk mee. gaf zo een foute lening die zij wisten dat men niet kon betalen.
En lopen nu zelf mee weg. terwijl degene die schuld had bestraft werd.
Oja, als ik jou een pistool geef en je schiet jezelf ermee neer, dan heb ik jou zeker vermoord?

Hoepel toch op met dat kinderdenken. Ken je verantwoordelijkheden, maar ken vooral die van een ander.
pi_103966386
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja want de economie bestaat uit segmenten wat absoluut niet met elkaar in verband staat inderdaad.

Ga toch koken.
Is frites halen ook goed?

Als je niet normaal kunt reageren hou dan gewoon je bek dicht, want je zet zo maar iemand voor schut en dat ben je zelf.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:34:51 #61
294269 mlg
pi_103966504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Als je niet normaal kunt reageren hou dan gewoon je bek dicht, want je zet zo maar iemand voor schut en dat ben je zelf.
Als je dik wil worden, ga je gang.
pi_103966512
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee frites heb ik geen zin aan.

En doe me een plezier en ga jezelf even inlezen over de economie.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103966579
Ach ja, alsof jij er iets van af weet met je dom geblaat. Denk dat ik meer gestudeerd heb over economie dan jij, klootviool met je halve Havodiploma.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:38:31 #64
294269 mlg
pi_103966635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Ach ja, alsof jij er iets van af weet met je dom geblaat. Denk dat ik meer gestudeerd heb over economie dan jij, klootviool met je halve Havodiploma.
Maar goed, leg eens uit waarom de VVD niet goed is voor de kleine ondernemers.
pi_103966719
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:38 schreef mlg het volgende:

[..]

Maar goed, leg eens uit waarom de VVD niet goed is voor de kleine ondernemers.
Een paar dingen waar de VVD misschien niet direct voor is maar wel medeverantwoordelijk voor aangezien ze vol overtuiging in dit kabinet zijn gestapt zijn. Weinig of niks doen aan het ontslagrecht/ de starheid van een groot deel van de arbeidsmarkt. Ook het niet echt rap doorzetten van de verhoging van de AOW-leeftijd is voor veel ondernemers ongunstig.

Het is gewoon net als CDA, PVV, SP en PvdA een typische babyboomerspartij die de belangen van die groep boven die van anderen stelt.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:43:05 #66
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103966781
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, dat was het niet.

Het zijn woorden van niet meer dan 1 lettergreep. Hoe moeilijk zijn die te begrijpen?

Lees verdomme eens een goed boek erover in plaats van idiote revisionisten na te lullen.
Dat links tuig vloekt ook meteen als hun argument in twijfel getrokken wordt :{w
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:44:08 #67
294269 mlg
pi_103966813
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een paar dingen waar de VVD misschien niet direct voor is maar wel medeverantwoordelijk voor aangezien ze vol overtuiging in dit kabinet zijn gestapt zijn. Weinig of niks doen aan het ontslagrecht/ de starheid van een groot deel van de arbeidsmarkt. Ook het niet echt rap doorzetten van de verhoging van de AOW-leeftijd is voor veel ondernemers ongunstig.

Het is gewoon net als CDA, PVV, SP en PvdA een typische babyboomerspartij die de belangen van die groep boven die van anderen stelt.
Maar jij weet ook wel dat dit het gevolg is van een krappe coalitie. Van origine is de VVD voor het versoepelen van het ontslagrecht etc.
pi_103966865
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:44 schreef mlg het volgende:

[..]

Maar jij weet ook wel dat dit het gevolg is van een krappe coalitie. Van origine is de VVD voor het versoepelen van het ontslagrecht etc.
Ze hadden ook een andere meer progressieve coalitie kunnen kiezen. Dan was het vermoedelijk wel gelukt. Dit is was echter de droom(al vingers aflikkende)coalitie van Rutte.

In theorie zal de VVD vast anders willen maar veel liberale punten hebben ze met veel plezier ingeruild voor conservatieve :).
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:47:39 #69
294269 mlg
pi_103966936
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze hadden ook een andere meer progressieve coalitie kunnen kiezen. Dan was het vermoedelijk wel gelukt. Dit is was echter de droom(al vingers aflikkende)coalitie van Rutte.

In theorie zal de VVD vast anders willen maar veel liberale punten hebben ze met veel plezier ingeruild voor conservatieve :).
Tja, het is uiteindelijk wel wat het volk wou. Ik overigens niet. Anderzijds is D66 niet voor niks zo klein gebleven.
pi_103966985
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:47 schreef mlg het volgende:

[..]

Tja, het is uiteindelijk wel wat het volk wou. Ik overigens niet. Anderzijds is D66 niet voor niks zo klein gebleven.
Zelfs met steun minder dan 50% van de stemmen ;).
Maar goed het is wel de lijn waar de VVD nu voor staat. Liever op die manier de achterban behagen dan aan een echte liberale agenda werken waar de kleine ondernemers van zouden profiteren.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:52:25 #71
294269 mlg
pi_103967103
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zelfs met steun minder dan 50% van de stemmen ;).
Maar goed het is wel de lijn waar de VVD nu voor staat. Liever op die manier de achterban behagen dan aan een echte liberale agenda werken waar de kleine ondernemers van zouden profiteren.
Goed, ik had het over de VVD in zijn algemeenheid. Het enige punt waarin D66 misschien in het voordeel van de kleine ondernemer werkt, is de verlaging van de inkomstenbelasting. Maar of dat een haalbaar doel was, dat vraag ik me af. Ik denk dat een versoepeling van het ontslagrecht ook niet veel windeieren gaat leggen.
pi_103967148
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:52 schreef mlg het volgende:

[..]

Goed, ik had het over de VVD in zijn algemeenheid. Het enige punt waarin D66 misschien in het voordeel van de kleine ondernemer werkt, is de verlaging van de inkomstenbelasting. Maar of dat een haalbaar doel was, dat vraag ik me af. Ik denk dat een versoepeling van het ontslagrecht ook niet veel windeieren gaat leggen.
Het gaat om een totaalpakket en daarbij is het babyboombelang vaak niet bepaald gelijk aan het belang van kleineren ondernemers.
  vrijdag 4 november 2011 @ 19:02:04 #73
294269 mlg
pi_103967424
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het gaat om een totaalpakket en daarbij is het babyboombelang vaak niet bepaald gelijk aan het belang van kleineren ondernemers.
Wat versta je precies onder een babyboombelang?
pi_103967466
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:02 schreef mlg het volgende:

[..]

Wat versta je precies onder een babyboombelang?
De onwil om iets te doen aan het klaarmaken van onze samenleving/ verzorgingsstaat voor de 21e eeuw omdat de 50+'ers dan gaan miepen...
pi_103967520
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:42 schreef MouzurX het volgende:
Whehe
pi_103968310
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:29 schreef mlg het volgende:

[..]

Oja, als ik jou een pistool geef en je schiet jezelf ermee neer, dan heb ik jou zeker vermoord?

Hoepel toch op met dat kinderdenken. Ken je verantwoordelijkheden, maar ken vooral die van een ander.
Voor beide is het is verantwoordelijk om juiste voor te leggen.
Als iemand dat niet kan betalen, dan moet bank ook NEE kunnen zeggen. dat deden sommige toen niet.
Natuurlijk moet de persoon ook zelf zeggen, dat is te hoog, zo heb ik elke maand weinig ruimte voor.

Van de vergelijken heb je zelf mede verantwoordelijk voor, je had net goed pistool niet geven zodat ie niet zelfmoord gaan plegen.

Je zegt van zoiets "Zoek het zelf maar uit". Sommige mensen zitten diep in shit, wordt nog dieper.
Overheid zegt als je in de probleem zit, eerst betalen daarna wordt je geholpen.
Alsof dat zo helpt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Captain_Ghost op 04-11-2011 19:31:47 ]
pi_103969923
quote:
En maar klagen omdat we al ons geld aan Griekenland geven. En maar VVD blijven stemmen.

Wie denk je dat al ons geld aan Griekenland geeft, de PvdA? D66?

Wat een suggestief geblaat zeg :').
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:20:39 #78
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103971025
quote:
Van alles wat, resulterende in de bottomline: politiek-dom NL.

Zolang de VVD de woorden zegt, de 'wij willens' uitspreekt die de gepeilden willen horen, zal het ze zetelgewijze goed gaan.

Omkijken naar resultaten uit het verleden en stemgedrag van zo een partij op voor hen belangrijke items, dat doet bijna geen hond...

En zo kregen en krijgen we de regeringen die we als land verdienen.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:00:25 #79
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103973099
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:57 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Wow, wat een gemotiveerd antwoord.

Ik heb twee vragen voor je:

Geven wij miljarden aan Griekenland?
Welke partij is de grootste in de regering en levert de premier?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:02:26 #80
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103973212
quote:

[..]

Onzin. De crisis kwam van miljardenverliezen op de speculatiemarkt.
  † In Memoriam † vrijdag 4 november 2011 @ 21:03:16 #81
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103973242
quote:
Toch kwam/komt de crisis van rechts
... en de banaan komt oorspronkelijk van de maan.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:13:56 #82
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103973827
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:57 schreef StarGazer het volgende:

En toch zullen die partijen op een of andere manier de schuld krijgen. Ene Geert Wilders noemde op dat punt de PvdA zelfs de grote gedoger van het kabinet.
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:44:14 #83
177885 JoaC
Het is patat
pi_103975604
Dichtgooien?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:46:56 #84
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103975769
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 21:44 schreef JoaC het volgende:
Dichtgooien?
Waarom?
pi_103986457
-niet doen-

[ Bericht 97% gewijzigd door JoaC op 05-11-2011 02:07:02 ]
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103986635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 21:02 schreef Viajero het volgende:

[..]

Onzin. De crisis kwam van miljardenverliezen op de speculatiemarkt.
En van een te grote overheid die volgens goed links gebruik banken ging nationaliseren.
Maar ach, het hele geld systeem deugd niet, maar daar zitten we nu eenmaal in vast.
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:04:43 #87
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103987517
quote:

[..]

Al die economische zeebellen kwamen van de centrale en commerciele banken dat lenen heel makkelijk maakten. én de overheid die de andere kant op keek. Dat gaven de hypthekers zelf toe. Nog nooit was het zo makkelijk voor hen geweest. Toezicht was heel mild.

Alsof de New World Order deze crisis (wereldwijd) wilden uitlokken en het gooien op toeval en de schuld van de leners..

Waar de World Bank/ IMF zo goed in zijn in derde wereldlanden door hun eerst geld te "lenen" en daarna van alles te eisen, hebben zij ook hier geflikt. En alles heeft ertoe geleid meer macht naar de EU. Ik vind dit geen toeval.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:07:29 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103987526
quote:
denken dat de economie wel wat VVD kan gebruiken. Terwijl het omgekeerde stukken dichter bij de waarheid zit.
Oh, echt? Waarom dan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:08:17 #89
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_103987530
Sinds die debiel van een Balkenende opgezouten ist....vind ik het klimaat in de politiek best verfrissend wel....
er worden eindelijk vele frauderende bedrijven aangepakt enzo!

Werd ook tijd toch?
Er gebeurd tenminste iets!

nee ik had het niet verwacht maar ben best wel een beetje VVD geworden inmiddels
Snollebolt
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:16:11 #90
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103987563
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 21:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wow, wat een gemotiveerd antwoord.

Ik heb twee vragen voor je:

Geven wij miljarden aan Griekenland?
Welke partij is de grootste in de regering en levert de premier?
Nee wij staan "garant", maar Griekenland is toch een bodemloze put. Dus what's the difference?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:24:53 #91
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103987591
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:18 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het wordt een beetje vermoeiend je iedere keer terecht te wijzen op je rare neo-marxistische gedachtengoed.
Ik denk dat wanneer lbk zulke dingen zegt. Dat het niet perse betekent dat hij een communistisch land wilt waar iedereen evenveel krijgt.

Ik zie zelf dat er meer aan de hand is. Dat kleine deel waar hij het over heeft. Heeft met behulp van de verheid en wetten het volk beroofd. Dat belicht het geheel op een andere manier.
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:21:54 #92
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_103989505
Iedere arbeider die collaboreert met het grootkapitaal leidt aan het stockholmsyndroom. Dat is het pathologische aan de 99%: dat ze meewerken aan hun eigen knechtschap.
  zaterdag 5 november 2011 @ 12:31:58 #93
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103992283
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het grootste deel van de standpunten van de PVV zelfs? Waarom wijkt hun stemgedrag dan meer af van dat van de SP dan van VVD en CDA?

[..]

En aan de andere kant waren ze dol op corporatisme en was het oude geld in DLD dat nogal dol was op militarisme ook niet bepaald vies van de NSDAP...

[..]

Mogelijk maar wel een stuk logischer dan ze links te noemen.
De politieke barometer van gisteren was ook wel erg leuk. PVV kiezers waren niet blij met Calimero mauro. Dus besloten ze voortaan maar anders te gaan stemmen.
En waar gingen ze heen? VVD? CDA? PVDA, nope naar de SP. I rest my case.
pi_103992593
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:31 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

De politieke barometer van gisteren was ook wel erg leuk. PVV kiezers waren niet blij met Calimero mauro. Dus besloten ze voortaan maar anders te gaan stemmen.
Tja als je zo blind vaart op Maurice de Hond (die eerder peilde dat de kiezers van de PVV voor een heel flink deel afkomstig waren van VVD en CDA) dan is het misschien inderdaad beter het te laten rusten.
  zaterdag 5 november 2011 @ 12:59:22 #95
45206 Pietverdriet
pi_103993014
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:31 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Zouden de linkse fokkertjes weer net zo over hun Lombrozogehalte, domheid en lage opleiding gaan zeiken nu ze SP stemmen? Of zijn het ineens weer noeste werkers?
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:15:06 #96
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103993500
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zouden de linkse fokkertjes weer net zo over hun Lombrozogehalte, domheid en lage opleiding gaan zeiken nu ze SP stemmen? Of zijn het ineens weer noeste werkers?
Goed punt. Ik ben het met noch de PVV, noch de SP eens, maar de mensen die erop stemmen moet je wel serieus nemen. Zolang je niet naar mensen luistert gaan ze op dat soort extremistische partijen stemmen. Ik voorspel bij de volgende verkiezingen een groei van de winst van partijen die extremer zijn, zowel links als rechts.
pi_103993553
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dat een groot deel van de 'linkse' fokkers ook niks op heeft met de SP? Die wordt hier net zo goed beschimpt dat de PVV.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:27:56 #98
45206 Pietverdriet
pi_103993937
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Goed punt. Ik ben het met noch de PVV, noch de SP eens, maar de mensen die erop stemmen moet je wel serieus nemen. Zolang je niet naar mensen luistert gaan ze op dat soort extremistische partijen stemmen. Ik voorspel bij de volgende verkiezingen een groei van de winst van partijen die extremer zijn, zowel links als rechts.
Jep, de gevestigde partijen staan steeds meer los van de kiezer, die wordt alleen maar wanhopiger en NL wordt steeds meer Weimar.
pi_103997726
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Klopt. Daarom vind ik het Stockholmsyndroom ook wel een goeie, er is een soort harde onderkant in Nederland waar de VVD mensen ook niet zomaar doorheen laat zakken, ook al zouden ze dat misschien wel willen. Het zijn de ondernemende, jonge mensen die misschien nog wel het hardst genaaid worden. En dan laat ik het feit dat de crisis van rechts kwam, van het beleid waar de VVD altijd keihard voor gestaan heeft, nog buiten beschouwing.

Het heeft natuurlijk ook veel met de vervlakking en de verdomming te maken, en de commerciele media die dat aanwakkeren. De VVD-fabeltjes doen het goed in oneliners, alles gaat om beeldvorming, ook al is dat beeld bewezen verkeerd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je moet wel naar mensen luisteren maar vooral als ze het hebben over dingen waar ze verstand van hebben. Voor velen is dat slechts hun eigen persoonlijke en professionele situatie, hun eigen straat, wijk en dorp etc. Je luister vooral naar hun belangen, en slechts naar hun inzichten wanneer die deugen.

Je moet ze ook een keer durven vertellen dat ze gewoon hun bek moeten houden over dingen waar ze niks van af weten en waarvan ze niks begrijpen doordat ze er zich niet in hebben willen verdiepen of het hen gewoon boven de pet gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 5 november 2011 @ 15:35:06 #100
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103998184
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt. Daarom vind ik het Stockholmsyndroom ook wel een goeie, er is een soort harde onderkant in Nederland waar de VVD mensen ook niet zomaar doorheen laat zakken, ook al zouden ze dat misschien wel willen. Het zijn de ondernemende, jonge mensen die misschien nog wel het hardst genaaid worden. En dan laat ik het feit dat de crisis van rechts kwam, van het beleid waar de VVD altijd keihard voor gestaan heeft, nog buiten beschouwing.

Het heeft natuurlijk ook veel met de vervlakking en de verdomming te maken, en de commerciele media die dat aanwakkeren. De VVD-fabeltjes doen het goed in oneliners, alles gaat om beeldvorming, ook al is dat beeld bewezen verkeerd.

[..]
Het is ook een deel van de cultuur, van de groepsvorming, zoals dat in sommige arbeidersgezinnen de PvdA is. Het hoort er gewoon bij, daar denk je niet al teveel over na.

quote:
Je moet wel naar mensen luisteren maar vooral als ze het hebben over dingen waar ze verstand van hebben. Voor velen is dat slechts hun eigen persoonlijke en professionele situatie, hun eigen straat, wijk en dorp etc. Je luister vooral naar hun belangen, en slechts naar hun inzichten wanneer die deugen.

Je moet ze ook een keer durven vertellen dat ze gewoon hun bek moeten houden over dingen waar ze niks van af weten en waarvan ze niks begrijpen doordat ze er zich niet in hebben willen verdiepen of het hen gewoon boven de pet gaat.
Ik ben het met je eens dat je vooral naar hun belangen moet luisteren, en dat niet iedereen bepaalde zaken even goed begrijpt. Maar mensen vertellen dat ze hun bek moeten houden vind ik echt zeer autocratisch en fout. Wat je moet doen is uitleggen wat je aan het doen bent en wat je wilt, en zoveel mogelijk openheid geven.
pi_103998225
quote:
Ik ben het met noch de PVV, noch de SP eens, maar de mensen die erop stemmen moet je wel serieus nemen. Zolang je niet naar mensen luistert gaan ze op dat soort extremistische partijen stemmen. Ik voorspel bij de volgende verkiezingen een groei van de winst van partijen die extremer zijn, zowel links als rechts.
Jij scheert de SP en de PVV over één kam??
Het enige wat de partijen gemeen hebben is dat ze wat activistischere wortels hebben en dat ze aan de zijkant van het politieke spectrum staan.
De SP is een normale democratische partij die inmiddels in de top van de partij haar activistische wortels heeft verloren en die met een goed doordacht programma komt, de PVV is een ondemocratische partij die net komt kijken.
De SP is allang geen communistische partij meer, dat was decennia geleden het geval en heeft allang geen relevantie meer.
Ik durf rustig te stellen dat van alle partijen de SP de verstandigste uitspraken heeft gedaan in de afgelopen 4 jaar, geen andere partij constateert zo goed wat de grote problemen zijn in Nederland (ja, die zijn er, ze worden nog gedeeltelijk gecamoufleerd dankzij succes uit het verleden en aardgasbaten) en hoe die kunnen worden opgelost. Dat is ook niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat de crisis veroorzaakt is door neoonservatief en vulgair liberaal beleid, juist datgeen waartegen de SP zich in de jaren 90 al tegen verzette toen ook de PvdA een voorstander was van dat beleid.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_103998292
quote:
De VVD-fabeltjes doen het goed in oneliners, alles gaat om beeldvorming, ook al is dat beeld bewezen verkeerd.
Je zou toch denken dat het volk inmiddels is wakker geworden na die beschamende oneliner dat de VVD de partij zou zijn voor de -kuch-hardwerkende Nederlanders. Dat is een vorm van spinning waar Karl Rove zich voor zou generen.
Laten wij de volgende oneliner maar weer terug introduceren: de VVD: de partij voor de rijke Nederlanders en de zelfstandigen. Dan ben je tenminste eerlijk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_104035865
Veel VVD-stemmers lijken daaraan te lijden ja. Aangezien uit de koers van de VVD duidelijk op te maken valt dat die partij er op uit is de middenklasse te doen verdwijnen en een grote kansloze klasse van werkslaven te maken die door de VVD-elite maximaal kan worden uitgebuit.

En iedereen die het tegen zit mag doodgaan.
  zondag 6 november 2011 @ 15:51:58 #104
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_104036033
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 15:47 schreef Arolsen het volgende:
Veel VVD-stemmers lijken daaraan te lijden ja. Aangezien uit de koers van de VVD duidelijk op te maken valt dat die partij er op uit is de middenklasse te doen verdwijnen en een grote kansloze klasse van werkslaven te maken die door de VVD-elite maximaal kan worden uitgebuit.

Porcupine Tee - Normal
  zondag 6 november 2011 @ 15:53:16 #105
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104036096
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 15:47 schreef Arolsen het volgende:

Ik zal op het volgende VVD congres jouw naam laten vallen als een van de eersten die maximaal mag worden uitgebuit.

Groetjes, een VVD'er.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 6 november 2011 @ 15:58:28 #106
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104036319
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij scheert de SP en de PVV over één kam??
Het enige wat de partijen gemeen hebben is dat ze wat activistischere wortels hebben en dat ze aan de zijkant van het politieke spectrum staan.
De SP is een normale democratische partij die inmiddels in de top van de partij haar activistische wortels heeft verloren en die met een goed doordacht programma komt, de PVV is een ondemocratische partij die net komt kijken.
De SP is allang geen communistische partij meer, dat was decennia geleden het geval en heeft allang geen relevantie meer.
Ik durf rustig te stellen dat van alle partijen de SP de verstandigste uitspraken heeft gedaan in de afgelopen 4 jaar, geen andere partij constateert zo goed wat de grote problemen zijn in Nederland (ja, die zijn er, ze worden nog gedeeltelijk gecamoufleerd dankzij succes uit het verleden en aardgasbaten) en hoe die kunnen worden opgelost. Dat is ook niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat de crisis veroorzaakt is door neoonservatief en vulgair liberaal beleid, juist datgeen waartegen de SP zich in de jaren 90 al tegen verzette toen ook de PvdA een voorstander was van dat beleid.
Nee, ik zeg dat ik het met geen van beide eens ben. De SP zegt veel verstandiger dingen dan de PVV, maar ook onverstandige dingen.
  zondag 6 november 2011 @ 16:00:20 #107
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104036416
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 15:53 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik zal op het volgende VVD congres jouw naam laten vallen als een van de eersten die maximaal mag worden uitgebuit.

Groetjes, een VVD'er.
Waarom wil de VVD zoveel dingen verbieden, en waarom geeft de VVD zoveel belastinggeld aan falende bedrijven en landen ipv succesvolle bedrijven meer ruimte te geven?
  zondag 6 november 2011 @ 16:04:51 #108
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104036588
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom wil de VVD zoveel dingen verbieden, en waarom geeft de VVD zoveel belastinggeld aan falende bedrijven en landen ipv succesvolle bedrijven meer ruimte te geven?
Niet ieder falend bedrijf krijgt belastinggeld zoals je zo mooi met je onderbuik stelt, maar enkel bedrijven die essentieel zijn voor de economie om een domino-effect te voorkomen. Als Viajero's Kruidenierszaak failliet gaat krijg je geen rooie cent. Als je een systeembank hebt kan je komen aankloppen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104036994
De VVD is gewoon een kutpartij.
  zondag 6 november 2011 @ 16:14:22 #110
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104037012
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2011 16:04 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niet ieder falend bedrijf krijgt belastinggeld zoals je zo mooi met je onderbuik stelt, maar enkel bedrijven die essentieel zijn voor de economie om een domino-effect te voorkomen. Als Viajero's Kruidenierszaak failliet gaat krijg je geen rooie cent. Als je een systeembank hebt kan je komen aankloppen.
En wat voor voorwaarden zijn eraan verbonden? De systeembanken worden nog steeds gerund door dezelfde mensen die zo zwaar gefaald hebben, onder de zelfde hands-off regelgeving die zo zwaar gefaald heeft. De bankiers hebben geen enkele reden om niet opnieuw een enorme bubble op te bouwen. Zolang de bubble groeit profiteren ze, en als de bubble kapotgaat staat de belastingbetaler garant voor de verliezen en profiteren ze alsnog.

En dat noem jij liberaal?
  zondag 6 november 2011 @ 16:15:31 #111
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104037058
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

En wat voor voorwaarden zijn eraan verbonden? De systeembanken worden nog steeds gerund door dezelfde mensen die zo zwaar gefaald hebben, onder de zelfde hands-off regelgeving die zo zwaar gefaald heeft. De bankiers hebben geen enkele reden om niet opnieuw een enorme bubble op te bouwen. Zolang de bubble groeit profiteren ze, en als de bubble kapotgaat staat de belastingbetaler garant voor de verliezen en profiteren ze alsnog.

En dat noem jij liberaal?
Het zal me een worst zijn hoe je het noemen wilt, als de economie maar op gang blijft.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104037159
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2011 16:15 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het zal me een worst zijn hoe je het noemen wilt, als de economie maar op gang blijft.
:')
pi_104037240
quote:

[..]

Opvallend standpunt. De meeste VVD-types op dit forum kiezen liever voor apathie wanneer grote bedrijven denken om te vallen. En schreeuwen moord en brand wanneer de overheid ingrijpt.

Vind je ook det bijvoorbeeld Obama goed deed door GM te redden van de ondergang met staatssteun?
  zondag 6 november 2011 @ 16:21:07 #114
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104037310
quote:

[..]

En hoe draagt het afdragen van miljarden aan dezelfde mensen die gefaald hebben, onder dezelfde regels, bij aan het op gang blijven van de economie?

Ik ben daar juist zo tegen omdat het de economie in de vernieling draait. Banken zijn nodig, en bankiers zijn nodig. Maar de falende bankiers hebben dat heel slim iets aangepast naar: wij zijn nodig.

Nee. Banken zijn nodig, en bankiers zijn nodig. Falende bankiers die miljarden verliezen zijn niet nodig, en zijn juist enorm schadelijk.
  zondag 6 november 2011 @ 16:22:10 #115
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104037350
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:19 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Opvallend standpunt. De meeste VVD-types op dit forum kiezen liever voor apathie wanneer grote bedrijven denken om te vallen. En schreeuwen moord en brand wanneer de overheid ingrijpt.
Leuk en aardig, maar dat laissez-faire denken schiet je toch geen ene hol mee op, als in Nederland de ABN en ING allebei tegelijk waren omgevallen dan ligt ons land gewoon plat en dat is in niemand's belang, het kost nu wat centen maar het wordt gewoon terugbetaald met rente door de banken, liever dat er dan ingegrepen wordt dan dat we de abyss ingesmeten worden door laissez-faire fanaten. Let wel; ik heb het over banken, het redden van een bedrijf als Philips of iets dergelijks zou ik als onzin bestempelen.

quote:
Vind je ook det bijvoorbeeld Obama goed deed door GM te redden van de ondergang met staatssteun?
Nee.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104037438
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:21 schreef Viajero het volgende:

[..]

En hoe draagt het afdragen van miljarden aan dezelfde mensen die gefaald hebben, onder dezelfde regels, bij aan het op gang blijven van de economie?

Ik ben daar juist zo tegen omdat het de economie in de vernieling draait. Banken zijn nodig, en bankiers zijn nodig. Maar de falende bankiers hebben dat heel slim iets aangepast naar: wij zijn nodig.

Nee. Banken zijn nodig, en bankiers zijn nodig. Falende bankiers die miljarden verliezen zijn niet nodig, en zijn juist enorm schadelijk.
Het gaat niet om het helpen van bankiers. Het gaat om het helpen van burgers om die niet in armoede te storten.
  zondag 6 november 2011 @ 16:24:28 #117
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104037447
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:21 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je krijgt het geld gewoon terug.

En maar dat eindeloze gemekker over die bankiers ben ik wel zo moe van, het interesseert me werkelijk geen ene hol meer en dat onderbuik gezanik van links flikker ik nog harder in de afvalbak dan zure melk. Het gaat me om pragmatisch denken en niet met de onderbuik zaniken op wat topbankiers. Bekijk het eens reëel en review de wetgeving en richtlijnen en klaar is Kees. Maar als jij liever de afgrond in was geflikkerd omdat de overheid niet de systeembanken had gered dan is dat jouw keus, maar denk a.u.b. in godsnaam een keer na.

Tot 2018 blijven doorzeiken op bankiers heb ik niks mee.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104037487
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:22 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar dat laissez-faire denken schiet je toch geen ene hol mee op, als in Nederland de ABN en ING allebei tegelijk waren omgevallen dan ligt ons land gewoon plat en dat is in niemand's belang, het kost nu wat centen maar het wordt gewoon terugbetaald met rente door de banken, liever dat er dan ingegrepen wordt dan dat we de abyss ingesmeten worden door laissez-faire fanaten. Let wel; ik heb het over banken, het redden van een bedrijf als Philips of iets dergelijks zou ik als onzin bestempelen.

[..]

Nee.
Nog beter is om ervoor te zorgen dat banken niet te groot kunnen worden en daardoor niet het systeem kunnen ontwrichten wanneer zij omvallen. Want het is allemaal leuk en aardig dat de banken de bail-out hebben terugbetaald, maar als jij je baan bent kwijtgeraakt als gevolg van de crisis dan heb je daar nog geen reet aan.
pi_104037524
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:24 schreef Voorschrift het volgende:

[..]
Klopt. We moeten dan ook niet zeiken, maar overgaan tot actie.
pi_104037584
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:24 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Het gaat niet om het helpen van bankiers. Het gaat om het helpen van burgers om die niet in armoede te storten.
Want dat gebeurt niet? Met tientallen miljarden voor sociale zekerheid?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 6 november 2011 @ 16:27:46 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104037594
quote:
De VVD ers zijn baantjes jagers, bij banken, verzekeraars en woningbouwverenigingen en ze knijpen de burger helemaal af, maar de burger houdt zijn HRA en denkt niet verder
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 6 november 2011 @ 16:29:28 #122
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104037655
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nog beter is om ervoor te zorgen dat banken niet te groot kunnen worden en daardoor niet het systeem kunnen ontwrichten wanneer zij omvallen. Want het is allemaal leuk en aardig dat de banken de bail-out hebben terugbetaald, maar als jij je baan bent kwijtgeraakt als gevolg van de crisis dan heb je daar nog geen reet aan.
Zo kan je overal wel op gaan zaniken, bedrijven zijn niet verplicht iedere jandoedel aan te nemen en het staat ze vrij om je te ontslaan. Waarom doet iedereen toch alsof een bedrijf een soort pleegmoeder dient te zijn die je vertroetelt van wieg tot graf. Een bedrijf is er simpelweg om geld te verdienen, niet om werknemers een leuk leven te verschaffen, dat is en blijft gewoon een neveneffect in goede tijden.

Gaat het slecht dan wordt het primaire doel gewoon boven de neveneffecten gesteld, en terecht.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104037712
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2011 16:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zo kan je overal wel op gaan zaniken,
Van dit soort opmerkingen zakt mn broek echt af. Zeg dan niks.
  zondag 6 november 2011 @ 16:32:56 #124
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104037810
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:24 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Die burgers worden op dit moment in armoede gestort, en de bankiers die zo hard gefaald hebben dat ze miljarden verloren hebben krijgen dat allemaal netjes aangevuld uit belastinggeld en blijven zichzelf nog steeds stijgende salarissen en bonussen geven. En omdat de regels niet veranderd zijnbouwen ze alweer vrolijk de volgende bubble op.

Nogmaals, de banken zijn nodig, en juist daarom vind ik het een heel slecht idee de banken in handen te laten van dezelfde mensen die zo gefaald hebben.
  zondag 6 november 2011 @ 16:33:32 #125
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104037833
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Van dit soort opmerkingen zakt mn broek echt af. Zeg dan niks.
Ja jij neemt gewoon bedrijven iets kwalijk terwijl ze gewoon in het leven zijn geroepen om geld te verdienen en niet om mensen aan het werk te houden. Gare communist.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104037898
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:27 schreef waht het volgende:

[..]

Want dat gebeurt niet? Met tientallen miljarden voor sociale zekerheid?
Het verdiende geld van die burger moet ook beschermd worden tegen nietsontziende types die voor snel geld lopen te stunten met het spaargeld.
pi_104037914
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja jij neemt gewoon bedrijven iets kwalijk terwijl ze gewoon in het leven zijn geroepen om geld te verdienen en niet om mensen aan het werk te houden. Gare communist.
Opmerkelijke conclusie aangezien ik met geen woord heb gerept over reguliere bedrijven. Wel over banken, die in mijn optiek een verkapte nutsvoorziening zijn.
  zondag 6 november 2011 @ 16:37:10 #128
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104037978
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:24 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je krijgt het geld gewoon terug.

En maar dat eindeloze gemekker over die bankiers ben ik wel zo moe van, het interesseert me werkelijk geen ene hol meer en dat onderbuik gezanik van links flikker ik nog harder in de afvalbak dan zure melk. Het gaat me om pragmatisch denken en niet met de onderbuik zaniken op wat topbankiers. Bekijk het eens reëel en review de wetgeving en richtlijnen en klaar is Kees. Maar als jij liever de afgrond in was geflikkerd omdat de overheid niet de systeembanken had gered dan is dat jouw keus, maar denk a.u.b. in godsnaam een keer na.

Ik denk juist pragmatisch. Je kan mijn argumenten wel afdoen als "gemekker over die bankiers", maar je kan niet ontkennen dat bankiers enorm gefaald hebben, en dat we daar nog steeds onder lijden. En dat we geen enkele garantie hebben dat ze niet opnieuw gaan falen.

Ik zeg juist dat de banken wel gered hadden moeten worden, maar op een pragmatische manier. Falende bankiers stapels geld geven zonder daar voorwaarden aan te verbinden is absolute waanzin, en bijna een garantie dat dit zal blijven gebeuren.
pi_104038010
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:35 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Het verdiende geld van die burger moet ook beschermd worden tegen nietsontziende types die voor snel geld lopen te stunten met het spaargeld.
Dat gebeurt al.

Zoals pijnlijk duidelijk is geworden lagen/liggen de voornaamste problemen in het buitenland, terwijl jij enkel beleid bedenkt voor Nederland. Dan pak je het echte probleem dus helemaal niet aan maar zorg je enkel voor meer (onterechte) gemoedsrust. In Nederland zullen hervormingen ook geen kwaad kunnen maar wat we ook doen, we kunnen niets veranderen in bijvoorbeeld Amerika, waar de bal begon te rollen.
  zondag 6 november 2011 @ 16:38:01 #130
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104038016
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Opmerkelijke conclusie aangezien ik met geen woord heb gerept over reguliere bedrijven. Wel over banken, die in mijn optiek een verkapte nutsvoorziening zijn.
Ja dan zijn we toch klaar hier of niet, als jij zo'n debiele opvatting hebt over banken (samen met al je linkse graftak mongolen) dan heeft het ook geen nut er tegenin te gaan.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 6 november 2011 @ 16:38:40 #131
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104038041
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:37 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik denk juist pragmatisch. Je kan mijn argumenten wel afdoen als "gemekker over die bankiers", maar je kan niet ontkennen dat bankiers enorm gefaald hebben, en dat we daar nog steeds onder lijden. En dat we geen enkele garantie hebben dat ze niet opnieuw gaan falen.

Ik zeg juist dat de banken wel gered hadden moeten worden, maar op een pragmatische manier. Falende bankiers stapels geld geven zonder daar voorwaarden aan te verbinden is absolute waanzin, en bijna een garantie dat dit zal blijven gebeuren.
Je wil garantie in een economie.

Dat, bestaat, gewoonweg, niet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 6 november 2011 @ 16:38:49 #132
323876 michaelmoore
pi_104038046
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:32 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die burgers worden op dit moment in armoede gestort, en de bankiers die zo hard gefaald hebben dat ze miljarden verloren hebben krijgen dat allemaal netjes aangevuld uit belastinggeld en blijven zichzelf nog steeds stijgende salarissen en bonussen geven.
inderdaad
1,3 miljoen bonus terwijl het bedrijf ING de staatssteun nog niet heeft terug betaald en voor hun foute investeringen in de USA 80% garantie heeft gekregen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_104038055
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:38 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja dan zijn we toch klaar hier of niet, als jij zo'n debiele opvatting hebt over banken (samen met al je linkse graftak mongolen) dan heeft het ook geen nut er tegenin te gaan.
Krijg kanker.
  zondag 6 november 2011 @ 16:39:31 #134
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104038066
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2011 16:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zo kan je overal wel op gaan zaniken, bedrijven zijn niet verplicht iedere jandoedel aan te nemen en het staat ze vrij om je te ontslaan. Waarom doet iedereen toch alsof een bedrijf een soort pleegmoeder dient te zijn die je vertroetelt van wieg tot graf. Een bedrijf is er simpelweg om geld te verdienen, niet om werknemers een leuk leven te verschaffen, dat is en blijft gewoon een neveneffect in goede tijden.

Gaat het slecht dan wordt het primaire doel gewoon boven de neveneffecten gesteld, en terecht.
Helemaal mee eens. En ik heb mijn eigen bedrijf. Waarom maak jij in deze een uitzondering voor de bankiers die duidelijk dat doel van geld verdienen niet waar kunnen maken?
  zondag 6 november 2011 @ 16:40:41 #135
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_104038110
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 16:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Krijg kanker.
:{
Porcupine Tee - Normal
  zondag 6 november 2011 @ 16:41:09 #136
323876 michaelmoore
pi_104038128
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:39 schreef Viajero het volgende:

Waarom maak jij in deze een uitzondering voor de bankiers die duidelijk dat doel van geld verdienen niet waar kunnen maken?
Heel juist, de bankiers zijn de laatste tien jaar volledig mijn vertrouwen in hen kwijt geraakt want hebben het vreselijk misbruikt
  zondag 6 november 2011 @ 16:41:13 #137
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104038131
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En ik heb mijn eigen bedrijf. Waarom maak jij in deze een uitzondering voor de bankiers die duidelijk dat doel van geld verdienen niet waar kunnen maken?
Dat is simpel, gewone bedrijven vervullen niet een onvervangbaar grote taak zoals een systeembank dat doet. Als jouw bedrijf failliet zou gaan zou jij het merken, wellicht een paar werknemers als je die hebt, en je leveranciers. Als een systeembank failliet gaat heb je 17 miljoen mensen in de put, dat is een ander verhaal.

Dat overeind houden is overigens eerder erg socialistisch, snap niet waarom mensen het zien als een beloning voor de elite.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 6 november 2011 @ 16:42:51 #138
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104038195
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:38 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je wil garantie in een economie.

Dat, bestaat, gewoonweg, niet.
Ik wil geen garantie, want dat bestaat inderdaad niet. Maar geld geven aan mensen die bewezen gefaald hebben is een bijna een garantie voor hernieuwd falen. Dat is echt de basis van kapitalisme, en wordt als het over uitkeringen gaat vaak door VVDers gebruikt. Waarom die uitzondering voor falende bankiers?
  zondag 6 november 2011 @ 16:43:07 #139
323876 michaelmoore
pi_104038209
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2011 16:41 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is simpel, gewone bedrijven vervullen niet een onvervangbaar grote taak zoals een systeembank dat doet.
ontiegelijk kletsverhaal

Lehmann liet men gewoon gaan en binnen drie weken waren de resten verdeeld onder de aasgieren
pi_104038217
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:37 schreef waht het volgende:

[..]

Dat gebeurt al.

Ik verdedig graag waarom die bescherming in Nederland moet blijven.

Maar verder moet het onspoorde systeem inderdaad internationaal aangepakt worden.
pi_104038240
Ik wil overigens helemaal geen vrijbrief geven aan bankiers. Integendeel.

Maar er is een verschil tussen strenger toezicht en betere regulering voor banken en nationalisering daarvan.
  zondag 6 november 2011 @ 16:44:51 #142
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104038282
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ontiegelijk kletsverhaal

Lehmann liet men gewoon gaan en binnen drie weken waren de resten verdeeld onder de aasgieren
Uiteraard, met geld wat de rest van Wall Street kreeg om zelf ook niet onderuit te gaan, Lehmann was de eerste domino die omviel en de tweede werd overeind gehouden door de overheid. Kan je m'n verhaal wel afdoen als ontiegelijke klets maar lees jezelf eerst in.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 6 november 2011 @ 16:45:28 #143
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104038310
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2011 16:41 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is simpel, gewone bedrijven vervullen niet een onvervangbaar grote taak zoals een systeembank dat doet. Als jouw bedrijf failliet zou gaan zou jij het merken, wellicht een paar werknemers als je die hebt, en je leveranciers. Als een systeembank failliet gaat heb je 17 miljoen mensen in de put, dat is een ander verhaal.

Dat overeind houden is overigens eerder erg socialistisch, snap niet waarom mensen het zien als een beloning voor de elite.
Ik heb meermaals gezegd dat ik het met je eens ben. Systeembanken moeten blijven functioneren. Alleen jij denkt dat gewoon een zak geld geven aan dezelfde mensen die de problemen veroorzaakt hebben het oplost. Ik vind dat we nieuwe mensen aan de top moeten hebben, onder nieuwe voorwaarden.
  zondag 6 november 2011 @ 16:49:50 #144
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104038525
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:45 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik heb meermaals gezegd dat ik het met je eens ben. Systeembanken moeten blijven functioneren. Alleen jij denkt dat gewoon een zak geld geven aan dezelfde mensen die de problemen veroorzaakt hebben het oplost. Ik vind dat we nieuwe mensen aan de top moeten hebben, onder nieuwe voorwaarden.
Technisch gezien hebben ze gewoon onder goed vertrouwen onbetrouwbare pakketten aangenomen van Amerikaanse schuldmakelaars, dat dat allemaal niet in orde was was in Amerika nog niet eens bekend laat staan in Nederland. Dan kan je wel zeggen dat een bank meer risk-adverse moet gaan functioneren en er valt ook zeker wat voor te zeggen dat er te grote risico's zijn genomen, maar een echte 'clusterfuck' vind ik niet van toepassing op Nederlandse topbankiers.

Bovendien geef je geen zak geld, maar je leent het uit.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 6 november 2011 @ 16:55:24 #145
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104038748
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2011 16:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Technisch gezien hebben ze gewoon onder goed vertrouwen onbetrouwbare pakketten aangenomen van Amerikaanse schuldmakelaars, dat dat allemaal niet in orde was was in Amerika nog niet eens bekend laat staan in Nederland. Dan kan je wel zeggen dat een bank meer risk-adverse moet gaan functioneren en er valt ook zeker wat voor te zeggen dat er te grote risico's zijn genomen, maar een echte 'clusterfuck' vind ik niet van toepassing op Nederlandse topbankiers.

Bovendien geef je geen zak geld, maar je leent het uit.
Je leent geld uit dat je niet hebt, en dat je via bezuinigingen af moet pakken van bejaarden, zieken, politie en ga maar door.

En doe aub niet alsof Nederlandse bankiers onschuldige slachtoffers van de crisis zijn. Dat ze incompetent zijn hebben ze bewezen, dus waarom wil je diezelfde mensen blijven houden?
  zondag 6 november 2011 @ 17:01:55 #146
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104039004
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je leent geld uit dat je niet hebt, en dat je via bezuinigingen af moet pakken van bejaarden, zieken, politie en ga maar door.

Dat is gewoon weer inaccuraat onderbuik gezeur.

quote:
En doe aub niet alsof Nederlandse bankiers onschuldige slachtoffers van de crisis zijn. Dat ze incompetent zijn hebben ze bewezen, dus waarom wil je diezelfde mensen blijven houden?
Het maakt me geen reet uit, dat is wat anders dan dat ik ze wil behouden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 6 november 2011 @ 17:06:54 #147
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104039240
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2011 17:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is gewoon weer inaccuraat onderbuik gezeur.

[..]

Het maakt me geen reet uit, dat is wat anders dan dat ik ze wil behouden.
Want er wordt niet bezuinigd op politie, gezondheidszorg en bejaardenzorg? Onderbuik is niet een woord dat je gelijk geeft als je ergens geen antwoord meer op hebt.
  zondag 6 november 2011 @ 17:08:02 #148
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104039279
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:06 schreef Viajero het volgende:

[..]

Want er wordt niet bezuinigd op politie, gezondheidszorg en bejaardenzorg? Onderbuik is niet een woord dat je gelijk geeft als je ergens geen antwoord meer op hebt.
Er wordt wel op bezuinigd, maar dat heeft te maken met de Nederlandse schuld en tekorten, dat is niet toe te wijden aan enkel staatssteun aan ING en ABN, vandaar. Met jouw redenatie zou je het overal de schuld aan kunnen geven wat geld kost.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 6 november 2011 @ 17:09:19 #149
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104039340
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2011 17:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Er wordt wel op bezuinigd, maar dat heeft te maken met de Nederlandse schuld en tekorten, dat is niet toe te wijden aan enkel staatssteun aan ING en ABN, vandaar.
Maar de bedragen die we aan de banken hebben gegeven kunnen niet naar die zaken gaan.
  zondag 6 november 2011 @ 17:11:09 #150
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104039420
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Maar de bedragen die we aan de banken hebben gegeven kunnen niet naar die zaken gaan.
Nee, dat kan het geld dat we aan asfalt besteden ook niet, of aan dijken, of aan defensie, of aan staatsbanketten, of aan Beatrix haar bootje.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 6 november 2011 @ 17:12:57 #151
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104039503
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 17:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee, dat kan het geld dat we aan asfalt besteden ook niet, of aan dijken, of aan defensie, of aan staatsbanketten, of aan Beatrix haar bootje.
Inderdaad. Je doet net alsof je dat positief vindt.
  zondag 6 november 2011 @ 17:14:26 #152
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104039573
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad. Je doet net alsof je dat positief vindt.
Nee, maar wel noodzakelijk, je kan het hele landsbestuur niet laten vallen voor bejaarden en zorg.

Er wonen meer mensen in dit land dan enkel ouderen en zieken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104040354
De holle verkiezingsbelofte van de VVD om hypotheken ongemoeid te laten en daar electoraal op te incasseren wordt vanzelf een keer doorgeprikt in een onvermijdelijke toekomstige parlementaire enquete hoe het op de huizenmarkt zo verkeerd kon gaan.

Dan is het met de opmars van de VVD ook gedaan.
  zondag 6 november 2011 @ 17:36:02 #154
323876 michaelmoore
pi_104040451
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Uiteraard, met geld wat de rest van Wall Street kreeg om zelf ook niet onderuit te gaan, Lehmann was de eerste domino die omviel en de tweede werd overeind gehouden door de overheid. Kan je m'n verhaal wel afdoen als ontiegelijke klets maar lees jezelf eerst in.
Lehmann viel omdat het een directe concurrent van Goldman Sachs was, en Paulsson (ex CEO GS) was minister van financiën geworden door de connecties met GW Bush

Need i say more

Maar een systeembank dat is een dom woord, ieder bedrijf kan ontmanteld worden , als de wil er maar is

Een bank is een bedrijf en kan heel best failliet
  zondag 6 november 2011 @ 17:37:05 #155
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104040488
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Lehmann viel omdat het een directe concurrent van Goldman Sachs was, en Paulsson (ex CEO GS) was minister van financiën geworden door de connecties met GW Bush

Need i say more
Nee, Israel zal ook wel ergens schuld hebben.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 6 november 2011 @ 17:38:25 #156
323876 michaelmoore
pi_104040539
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 17:37 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee, Israel zal ook wel ergens schuld hebben.
nee Israël staat hierbuiten en Zimbabwe ook
  zondag 6 november 2011 @ 17:40:00 #157
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104040588
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee Israël staat hierbuiten en Zimbabwe ook
Valt me toch weer tegen van je.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 6 november 2011 @ 17:42:45 #158
323876 michaelmoore
pi_104040687
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Valt me toch weer tegen van je.
Ik bedoel onder Obama was Lehmann niet failliet gegaan en op deze botte manier zeker niet
  zondag 6 november 2011 @ 17:46:56 #159
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104040856
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik bedoel onder Obama was Lehmann niet failliet gegaan en op deze botte manier zeker niet
Dus?

Dacht dat je zo tegen bailouts was, en die duivelse bankiers die je kinderen eten als je niet oplet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 6 november 2011 @ 17:48:37 #160
323876 michaelmoore
pi_104040925
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dus?

Dacht dat je zo tegen bailouts was, en die duivelse bankiers die je kinderen eten als je niet oplet.
Men had Lehmann niet omver hoeven gooien, lehmann stond er helemaal niet slecht voor
men had kunnen ontmantelen, maar dan waren ze niet failliet gegaan
  zondag 6 november 2011 @ 17:49:15 #161
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104040948
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Men had Lehmann niet omver hoeven gooien, lehmann stond er helemaal niet slecht voor
Yup.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 6 november 2011 @ 18:00:06 #162
177885 JoaC
Het is patat
pi_104041332
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

men had kunnen ontmantelen, maar dan waren ze niet failliet gegaan
Niemand had interesse, onzin dus
[..]
  zondag 6 november 2011 @ 18:01:12 #163
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104041363
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 18:00 schreef JoaC het volgende:

[..]

Bailout had gekund.

Was niet realistisch in Lehmann's geval maar toch.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 6 november 2011 @ 18:04:40 #164
177885 JoaC
Het is patat
pi_104041485
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2011 18:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Bailout had gekund.

Was niet realistisch in Lehmann's geval maar toch.
Pas na de val van Lehman (1 H, 1 N, iedereen schrijft het fout, en ik heb mijn taalnazi-uniform aan) besefte men dat banken laten vallen niet zo'n goed idee is, maar een Bailout was een meesterzet geweest gezien het vertrouwen in de markten daarna.
[..]
  zondag 6 november 2011 @ 18:04:59 #165
323876 michaelmoore
pi_104041495
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 18:00 schreef JoaC het volgende:

[..]

omdat geen enkele bank een stuiver over had om zelfs maar een dropwinkeltje over te nemen of nog meer schulden op de balans
Ze waren allemaal bang voor hun eigen hachie, behalve de chinezen die deden niet mee met de GS derivaten
  zondag 6 november 2011 @ 18:06:58 #166
177885 JoaC
Het is patat
pi_104041563
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 18:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

omdat geen enkele bank een stuiver over had om zelfs maar een dropwinkeltje over te nemen of nog meer schulden op de balans
De banken stonden er toen beter voor dan nu, niemand wilde erin stappen
[..]
pi_104041723
wel spijt van mijn stem op de VVD, volgende keer D66.
  zondag 6 november 2011 @ 18:12:58 #168
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104041751
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 18:04 schreef JoaC het volgende:

[..]

Pas na de val van Lehman (1 H, 1 N, iedereen schrijft het fout, en ik heb mijn taalnazi-uniform aan) besefte men dat banken laten vallen niet zo'n goed idee is, maar een Bailout was een meesterzet geweest gezien het vertrouwen in de markten daarna.
Precies, bovendien onderschatten ze de inter-dependance van de banken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104068135
quote:

Crisis kwam van rechts?? BRON?????
pi_104069287
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:35 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het is ook een deel van de cultuur, van de groepsvorming, zoals dat in sommige arbeidersgezinnen de PvdA is. Het hoort er gewoon bij, daar denk je niet al teveel over na.
Maar niet nadenken is ook de norm van (belanghebbende) media, en zelfs in het onderwijs.

quote:
Ik ben het met je eens dat je vooral naar hun belangen moet luisteren, en dat niet iedereen bepaalde zaken even goed begrijpt. Maar mensen vertellen dat ze hun bek moeten houden vind ik echt zeer autocratisch en fout. Wat je moet doen is uitleggen wat je aan het doen bent en wat je wilt, en zoveel mogelijk openheid geven.
Ja, maar dat hoeft niet vanuit een kruiperigheid voor de domheid. Hoe meer begrip je toont voor Henk en Ingrid, hoe dommer de dingen die ze gaan roepen en hoe groter de bek waarmee. Ik denk dat het effectiever is wanneer politici eens in de tegenaanval gaan, gewoon zeggen hoe het zit, zeggen dat iets een dom simplistisch standpunt is van mensen die er niks vanaf weten wat de peiling van Maurice de Hond ook zegt, dat als een journalist weer eens stelt dat "dit de burger niet uit te leggen is" opmerken dat dat de taak van een journalist is en dat die daar dan maar zijn best voor moet doen.

Kruiperigheid werkt namelijk niet. Je kunt een boel lelijks over Wilders zeggen, maar niet dat het een kruiper is. Fortuyn ook niet, diens overtuigingskracht kwam ook niet van simplisme, dat die ook goed viel bij veel simpele zielen is wat anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_104071343
Gaan we de val van het kapitalisme binnen afzienbare tijd mee maken? Hoeveel schulden kunnen we hebben? Heeft geld momenteel niet de waarde van gebakken lucht, aangezien het er niet meer is?
Dit kan toch niet goed blijven gaan?
  maandag 7 november 2011 @ 13:12:57 #172
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104072055
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:50 schreef Big-Ern het volgende:
Gaan we de val van het kapitalisme binnen afzienbare tijd mee maken? Hoeveel schulden kunnen we hebben? Heeft geld momenteel niet de waarde van gebakken lucht, aangezien het er niet meer is?
Dit kan toch niet goed blijven gaan?
Het gaat al decennia goed, dat geld voornamelijk fractioneel is maakt niet uit. Het probleem is dat de liquiditeit gewoon gedaald is en daardoor bedrijven minder leverage hebben en ze de handen op de knip moeten houden totdat ze weer genoeg assets hebben om dat probleem uit de weg te helpen.

Modern kapitalisme en onze economie draait al ik weet niet hoe lang op "gebakken lucht" als geld, als dat een probleem zou zijn dan hadden we dit probleem al wel eerder gehad.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104076803
32 zetels vind ik nou niet torenhoog
49 zetels is torenhoog...
pi_104114278
quote:
99s.gif Op maandag 7 november 2011 11:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Crisis kwam van rechts?? BRON?????
Rechtse partijen hebben jarenlang hebzucht gepromoot en bovendien alle toezicht en regelgeving verwaarloosd/afgeschaft.

Ze hebben de graaiers die banken lieten omvallen jarenlang geholpen.
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2011 @ 11:34:26 #175
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104114318
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door du_ke op 08-11-2011 18:14:21 (Op de man, nergens voor nodig) ]
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:53:43 #176
pi_104118905
De crisis kwam overduidelijk van rechts. Arolsen dank je voor je antwoord, ik had eigenlijk niet eens zin om te antwoorden, omdat het wel zo'n open deur is, dat ik het zonde van mijn energie en tijd vind om hier op in te gaan.

Er zijn banken omgevallen, er wordt gespeculeerd met hedgefondsen, er worden miljarden uitgedeeld aan niet functioneren
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:59:19 #177
pi_104119087
De crisis kwam overduidelijk van rechts. Arolsen dank je voor je antwoord, ik had eigenlijk niet eens zin om te antwoorden, omdat het wel zo'n open deur is, dat ik het zonde van mijn energie en tijd vind om hier op in te gaan.

Er zijn banken omgevallen, er wordt gespeculeerd met hedgefondsen, er worden miljarden uitgedeeld aan niet functionerende bankiers, gouden handdrukken, bonussen.
Die banken zijn omgevallen dankzij wanbeheer van een stel door geld verblinde graaiers zonder enige moraal, slechts gedreven door blinde hebzucht.
Voorheen was er enige regulatie, maar de rechtse ballen zijn allergisch voor regulatie. Vervolgens zijn de heren topbankiers allerlei wanproducten in elkaar gaan zetten, leningen gaan aansmeren aan mensen waar je van te voren kon voorzien dat zij deze nooit konden terugbetalen. Deze leningen wederom via hele rare constructies herverdelen.

De bankiers hebben er een zooitje van gemaakt, samen met de speculanten van o.a. Wall Street. Het is overduidelijk dat het rupsje nooit genoeg-gedrag van deze heren (en soms dames) de oorzaak van de huidige crisis is.

Ik geloof niet dat Henk de buschauffeur op lijn 26 van de HTM of Toos de schoonmaakster bij Thuiszorg die werkt voor 1200 euro per maand ons in de huidige crisis hebben gestort.

De crisis komt overduidelijk dankzij gegraai en graaien is een typisch rechts gedrag. Toos die SP stemt pikt wellicht eens een balpen mee naar huis van de baas en Henk de buschauffeur die PvdA stemt een koffiekopje. Evert-Jan Hendrik van Ballegooyen, rasechte VVD-er, gaat er met een miljoen gouden handdruk vandoor als hij zojuist een bank heeft laten omvallen door wanbeheer.
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:09:37 #178
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104121787
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Er zijn banken omgevallen, er wordt gespeculeerd met hedgefondsen, er worden miljarden uitgedeeld aan niet functionerende bankiers, gouden handdrukken, bonussen.
Die banken zijn omgevallen dankzij wanbeheer van een stel door geld verblinde graaiers zonder enige moraal, slechts gedreven door blinde hebzucht.
Voorheen was er enige regulatie, maar de rechtse ballen zijn allergisch voor regulatie. Vervolgens zijn de heren topbankiers allerlei wanproducten in elkaar gaan zetten, leningen gaan aansmeren aan mensen waar je van te voren kon voorzien dat zij deze nooit konden terugbetalen. Deze leningen wederom via hele rare constructies herverdelen.

De bankiers hebben er een zooitje van gemaakt, samen met de speculanten van o.a. Wall Street. Het is overduidelijk dat het rupsje nooit genoeg-gedrag van deze heren (en soms dames) de oorzaak van de huidige crisis is.

Ik geloof niet dat Henk de buschauffeur op lijn 26 van de HTM of Toos de schoonmaakster bij Thuiszorg die werkt voor 1200 euro per maand ons in de huidige crisis hebben gestort.

De crisis komt overduidelijk dankzij gegraai en graaien is een typisch rechts gedrag. Toos die SP stemt pikt wellicht eens een balpen mee naar huis van de baas en Henk de buschauffeur die PvdA stemt een koffiekopje. Evert-Jan Hendrik van Ballegooyen, rasechte VVD-er, gaat er met een miljoen gouden handdruk vandoor als hij zojuist een bank heeft laten omvallen door wanbeheer.
Weet je, ik wil hier best tegenin gaan maar ik weet toch dat het geen nut heeft dus ik laat je maar in de waan dat je ook maar enigszins gelijk hebt door er verder niet inhoudelijk op te reageren. Werkt ook met de Occupy beweging dus ik gok dat 't hier ook werkt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:27:38 #179
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104122499
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Er zijn banken omgevallen, er wordt gespeculeerd met hedgefondsen, er worden miljarden uitgedeeld aan niet functioneren
Er zijn fouten gemaakt, dat is duidelijk voor iedereen. Er worden geen miljarden uitgedeeld vanwege niet functioneren, maar om de schade te beperken en de boel te herstructureren. Verder wil ik op deze nonsens niet ingaan.
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:35:22 #180
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104122811
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Er zijn fouten gemaakt, dat is duidelijk voor iedereen. Er worden geen miljarden uitgedeeld vanwege niet functioneren, maar om de schade te beperken en de boel te herstructureren. Verder wil ik op deze nonsens niet ingaan.
Een bedrijf verdient miljarden. De top van het bedrijf krijgt daarom bonussen van miljoenen.

Dan:

Hetzelfde bedrijf verliest miljarden. De overheid vult het aan met belastinggeld. Dezelfde top blijft zitten, en beloond zichzelf met bonussen van miljoenen.

Maar er worden geen miljarden uitgedeeld wegens niet functioneren?

Je kan best een bank redden en tegelijkertijd de falende top eruit schoppen, maar dat gebeurt niet. Dat gebeurde in 2008 al niet, en daarom zitten we nu nog dieper in de problemen.
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:37:16 #181
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104122882
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:35 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je kan best een bank redden en tegelijkertijd de falende top eruit schoppen, maar dat gebeurt niet. Dat gebeurde in 2008 al niet, en daarom zitten we nu nog dieper in de problemen.
De huidige stand van zaken heeft niks te doen met banken als oorzaak, jammer dat mensen 2008 er maar met de haren blijven bijslepen terwijl we nu in een andere crisis zitten. Totaal niet met elkaar te vergelijken maar iedereen blijft het maar doen, jammerlijk kortzichtig.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:39:23 #182
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104122975
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:37 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De huidige stand van zaken heeft niks te doen met banken als oorzaak, jammer dat mensen 2008 er maar met de haren blijven bijslepen terwijl we nu in een andere crisis zitten. Totaal niet met elkaar te vergelijken maar iedereen blijft het maar doen, jammerlijk kortzichtig.
Nee, de banken hebben het geweldig gedaan in deze crisis en zijn heel verantwoordelijk en ethisch geweest.

Echt, wil je me gaan vertellen dat de banken geen schuld hebben aan deze crisis? Waar komt het dan door?
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:46:57 #183
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104123302
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:35 schreef Viajero het volgende:

Maar er worden geen miljarden uitgedeeld wegens niet functioneren?

Dat klopt inderdaad, want waar ik op doel is dat die miljarden door overheden zijn gegeven om de banken te redden zodat de schade beperkt blijft voor de economie. Je kan moeilijk die banken straffen door ze geen geld te geven wanneer ze het hardst nodig hebben. Die banken hebben natuurlijk slecht gefunctioneerd, maar ze zijn te belangrijk voor de economie om te laten omvallen. Natuurlijk mag het wel wat minder met die bonussen, maar zoals Linkse_Boomknuffelaar het stelt is het gewoon onzin.
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:50:11 #184
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104123438
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, de banken hebben het geweldig gedaan in deze crisis en zijn heel verantwoordelijk en ethisch geweest.

Echt, wil je me gaan vertellen dat de banken geen schuld hebben aan deze crisis? Waar komt het dan door?
De huidige crisis gaat om overheidsschulden, te hoge rentes op staatsleningen en afschrijvingen op obligaties en uitstaande leningen waardoor banken komen te zitten met tekorten, het consumentenvertrouwen daalt, en de reële economie weer klappen krijgt.

Banken zijn met deze crisis niet de schuldige.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:00:37 #185
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104123913
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

VS heeft gelijk. In de huidige crisis zijn de banken iig niet de hoofdoorzaak.
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:00:52 #186
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104123925
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:46 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, want waar ik op doel is dat die miljarden door overheden zijn gegeven om de banken te redden zodat de schade beperkt blijft voor de economie. Je kan moeilijk die banken straffen door ze geen geld te geven wanneer ze het hardst nodig hebben. Die banken hebben natuurlijk slecht gefunctioneerd, maar ze zijn te belangrijk voor de economie om te laten omvallen. Natuurlijk mag het wel wat minder met die bonussen, maar zoals Linkse_Boomknuffelaar het stelt is het gewoon onzin.
Een bank is natuurlijk geen statisch gegeven. Een leger is ook nodig, maar als een generaal een oorlog verliest wordt die generaal ook aan de kant geschoven, terwijl we wel een leger blijven houden. Waarom werden er geen voorwaarden aan de steun gesteld?
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:04:28 #187
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104124086
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:00 schreef Viajero het volgende:

Waarom werden er geen voorwaarden aan de steun gesteld?
Misschien waren ze toen meer op het nu gericht en keken ze verder niet naar de toekomst of naar eventuele andere lijken uit de kast. Dit is trouwens een slechte zaak dat ze geen verdere voorwaarden hadden gesteld aan de steun.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:04:44 #188
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104124094
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Een bank is natuurlijk geen statisch gegeven. Een leger is ook nodig, maar als een generaal een oorlog verliest wordt die generaal ook aan de kant geschoven, terwijl we wel een leger blijven houden. Waarom werden er geen voorwaarden aan de steun gesteld?
Omdat er geen enkele generaal was die die de huidige generaals kon vervangen omdat ze allemaal risico's hadden genomen, elke topman, bij elke bank, enkele uitzonderingen daargelaten zoals Gerrit Zalm. En een leger zonder generaals is al helemaal niks waard, dus het beste wat je dan kan doen is toezichthouders op die generaals zetten, wat er ook gebeurd is.

"Off with their heads!" mentaliteit is nutteloos.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:12:41 #189
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104124485
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De huidige crisis gaat om overheidsschulden, te hoge rentes op staatsleningen en afschrijvingen op obligaties en uitstaande leningen waardoor banken komen te zitten met tekorten, het consumentenvertrouwen daalt, en de reële economie weer klappen krijgt.

Banken zijn met deze crisis niet de schuldige.
De reden dat die rentes stijgen heeft natuurlijk ook niets met banken en speculatie te maken. Dat is oma die met haar pensioen aan het gokken is, teveel gegokt heeft op zwakke landen zonder echt te controleren wat ze kocht, en nu de Grieken niet meer vertrouwd.

Doe aub niet zo naief zeg.

De banken zijn niet de enige schuldige, de politici zijn net zo fout. Maar doe niet alsof de banken er niets mee te maken hebben.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:14:25 #190
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104124537
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:04 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat er geen enkele generaal was die die de huidige generaals kon vervangen omdat ze allemaal risico's hadden genomen, elke topman, bij elke bank, enkele uitzonderingen daargelaten zoals Gerrit Zalm. En een leger zonder generaals is al helemaal niks waard, dus het beste wat je dan kan doen is toezichthouders op die generaals zetten, wat er ook gebeurd is.

"Off with their heads!" mentaliteit is nutteloos.
Dan moet je ze dus echt allemaal vervangen. Ik zie het probleem niet. Anderen hebben minder ervaring in het verliezen van miljarden, dus dat risico gaan we niet nemen. Als we bij deze lui blijven zijn we in elk geval zeker dat ze weer miljarden gaan verliezen. Echt?
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:15:16 #191
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104124575
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Misschien waren ze toen meer op het nu gericht en keken ze verder niet naar de toekomst of naar eventuele andere lijken uit de kast. Dit is trouwens een slechte zaak dat ze geen verdere voorwaarden hadden gesteld aan de steun.
Onzin. Je gaat toch niet miljarden aan iemand geven omdat die persoon zegt dat het nu moet, en zonder voorwaarden? Dat is echt belachelijk.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:17:59 #192
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104124657
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:15 schreef Viajero het volgende:

Onzin. Je gaat toch niet miljarden aan iemand geven omdat die persoon zegt dat het nu moet, en zonder voorwaarden? Dat is echt belachelijk.
Dat zeg ik toch ook niet. Ik wil alleen zeggen dat toen de voornaamste taak was om de banken te redden om meer schade te voorkomen en daarbij is er niet genoeg naar de toekomst gekeken en hadden er meer voorwaarden gesteld moeten worden.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:26:31 #193
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104124997
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

De reden dat die rentes stijgen heeft natuurlijk ook niets met banken en speculatie te maken. Dat is oma die met haar pensioen aan het gokken is, teveel gegokt heeft op zwakke landen zonder echt te controleren wat ze kocht, en nu de Grieken niet meer vertrouwd.

Doe aub niet zo naief zeg.

De banken zijn niet de enige schuldige, de politici zijn net zo fout. Maar doe niet alsof de banken er niets mee te maken hebben.
Obligaties zijn godverdomme de meest risk-adverse investeringen die je kan doen, als je al niet meer investeringen in staten wil gaan toestaan die gewoon tot de Europese Unie behoren wat wil je dat de banken doen dan? Ik naïef? Doe je ogen goddomme eens een keer open en kijk naar de realiteit en laat die valse vervloekte idioterie van je een keer varen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dan moet je ze dus echt allemaal vervangen. Ik zie het probleem niet. Anderen hebben minder ervaring in het verliezen van miljarden, dus dat risico gaan we niet nemen. Als we bij deze lui blijven zijn we in elk geval zeker dat ze weer miljarden gaan verliezen. Echt?
Nou stel je kandidaat zou ik zeggen, mafklapper, als je het zoveel beter weet dan al die topmensen dan ga je toch lekker zelf op die stoel zitten als 't allemaal zo makkelijk is.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104125848
Ga huilen man, VS.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:49:22 #195
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104126037
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Obligaties zijn godverdomme de meest risk-adverse investeringen die je kan doen, als je al niet meer investeringen in staten wil gaan toestaan die gewoon tot de Europese Unie behoren wat wil je dat de banken doen dan? Ik naïef? Doe je ogen goddomme eens een keer open en kijk naar de realiteit en laat die valse vervloekte idioterie van je een keer varen.

[..]

Nou stel je kandidaat zou ik zeggen, mafklapper, als je het zoveel beter weet dan al die topmensen dan ga je toch lekker zelf op die stoel zitten als 't allemaal zo makkelijk is.
Graag. Ik garandeer je dat ik het beter zal doen. Alleen krijg ik die mogelijkheid niet, omdat ik niet eerder al bewezen heb compleet waardeloos te zijn. In welk ander bedrijf blijft de directeur aan na miljardenverliezen?

"Stel je kandidaat". Alsof het een verkiezing is. :')
pi_104126258
quote:

Ik roep ook al tijden dat ik hier echt geen hol van snap. Ik noem het maar gewoon combinatie van kortzichtigheid en zich het gevoel van "winnaar"zijn c.q tot de groep winnaars willen behoren. :') . :{
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:59:46 #197
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104126517
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

Graag. Ik garandeer je dat ik het beter zal doen. Alleen krijg ik die mogelijkheid niet, omdat ik niet eerder al bewezen heb compleet waardeloos te zijn. In welk ander bedrijf blijft de directeur aan na miljardenverliezen?

"Stel je kandidaat". Alsof het een verkiezing is. :')
Je kan gerust een sollicitatiebrief sturen voor een topbaan bij een bank hoor als je zo zelfverzekerd bent, zeg dat ze allemaal incompetent zijn geweest en jij geen miljarden hebt verloren de afgelopen jaren en klaar.

Zijn we nu uitgekankerd?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 8 november 2011 @ 17:04:06 #198
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104126725
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je kan gerust een sollicitatiebrief sturen voor een topbaan bij een bank hoor als je zo zelfverzekerd bent, zeg dat ze allemaal incompetent zijn geweest en jij geen miljarden hebt verloren de afgelopen jaren en klaar.

Zijn we nu uitgekankerd?
Nee, absoluut niet. Je weet zelf ook dat het niet zo werkt. Ik ken een aantal mensen die in middle management werken bij banken, en die trekken zich ook de haren uit het hoofd over zoveel incompetentie.

Maar die zullen nooit een kans maken op de topbaan, omdat ze niet in het old boys network zitten.

En onze regering weigert voorwaarden te stellen aan de bail outs, dus blijven dezelfde falers zitten waar ze zitten, gereed om opnieuw spectaculair te falen. Van ons belastinggeld.

Waarom verdedig je die mensen die miljarden hebben verloren zo fanatiek eigenlijk?
pi_104126859
Interessante discussie :) .
  dinsdag 8 november 2011 @ 17:39:58 #200
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104128213
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 17:04 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. Je weet zelf ook dat het niet zo werkt. Ik ken een aantal mensen die in middle management werken bij banken, en die trekken zich ook de haren uit het hoofd over zoveel incompetentie.

Maar die zullen nooit een kans maken op de topbaan, omdat ze niet in het old boys network zitten.

En onze regering weigert voorwaarden te stellen aan de bail outs, dus blijven dezelfde falers zitten waar ze zitten, gereed om opnieuw spectaculair te falen. Van ons belastinggeld.

Waarom verdedig je die mensen die miljarden hebben verloren zo fanatiek eigenlijk?
Omdat het gewoon simpel gezeik is, alles maar afdoen op 'old boys network' 'incompetentie' en 'DE CRISIS!' is gewoon simpelweg gezeik. En dan ook nog de 2011 schuldencrisis wijten aan de banken er bovenop terwijl de banken er weinig tot niets mee te maken hebben.

Ik ben het gewoon zat dat gezeur, want tegenwoordig is het de leugen die regeert onder het volk en daar walg ik van.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 8 november 2011 @ 17:51:45 #201
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104128652
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 17:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat het gewoon simpel gezeik is, alles maar afdoen op 'old boys network' 'incompetentie' en 'DE CRISIS!' is gewoon simpelweg gezeik. En dan ook nog de 2011 schuldencrisis wijten aan de banken er bovenop terwijl de banken er weinig tot niets mee te maken hebben.

Ik ben het gewoon zat dat gezeur, want tegenwoordig is het de leugen die regeert onder het volk en daar walg ik van.
Wie dreigen er wederom miljardenverliezen te maken als Griekenland failliet wordt verklaard?

Juist, de banken. En het dan over leugens hebben. Hoe ongelofelijk triest.
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:23:52 #202
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104129812
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 17:51 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wie dreigen er wederom miljardenverliezen te maken als Griekenland failliet wordt verklaard?

Juist, de banken. En het dan over leugens hebben. Hoe ongelofelijk triest.
Ach man als je dit al zegt weet ik sowieso al dat ik je niet meer serieus moet nemen, ten eerste dwingen de nationale regeringen al de banken om grote schulden van landen kwijt te schelden die ze derhalve moeten afschrijven wat inderdaad een miljardenverlies is(!), maar ra-ra wie staat daarvan aan het roer?

Ten tweede heeft de Griekse regering jarenlang foute statements uitgegeven over de financiele gezondheid, hoe kan een bank dat nou doorzien? Een staatsobligatie of lening van A-landen is gewoon veilig en de financiele statements van mede EU-landen worden gewoon gezien als betrouwbaar, maar wie heeft de boel lopen bedonderen? Juist, de regering.

Hou dus alsjeblieft op met dat gezeik dat de banken nu ineens failliet gaan door dom beleid, ze zijn MISLEID om te investeren en GEDWONGEN miljarden af te schrijven.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:37:52 #203
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104130372
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach man als je dit al zegt weet ik sowieso al dat ik je niet meer serieus moet nemen, ten eerste dwingen de nationale regeringen al de banken om grote schulden van landen kwijt te schelden die ze derhalve moeten afschrijven wat inderdaad een miljardenverlies is(!), maar ra-ra wie staat daarvan aan het roer?

Ten tweede heeft de Griekse regering jarenlang foute statements uitgegeven over de financiele gezondheid, hoe kan een bank dat nou doorzien? Een staatsobligatie of lening van A-landen is gewoon veilig en de financiele statements van mede EU-landen worden gewoon gezien als betrouwbaar, maar wie heeft de boel lopen bedonderen? Juist, de regering.

Hou dus alsjeblieft op met dat gezeik dat de banken nu ineens failliet gaan door dom beleid, ze zijn MISLEID om te investeren en GEDWONGEN miljarden af te schrijven.
Die arme banken toch, ze bedoelen het zo goed...

Politici op hun woord geloven en zelf geen onderzoek doen, logisch. Al die financiele analisten bellen gewoon even naar Brussel om te kijken of het ok is, en dan hoef je verder niet na te denken. Vandaar dat ze hele vloeren vol analisten hebben, naar Brussel bellen is natuurlijk niet makkelijk.

Dat de rente nu enorm oploopt door speculatie staat natuurlijk ook compleet los van de banken.

Hoe krijg je het bij elkaar verzonnen, echt waar.

En de banken worden niet gedwongen 50% van hun bij elkaar gegokte leningen in te leveren, WIJ worden gedwongen 50% van het verlies van de banken bij te leggen.

Geen enkele Griek zal ook maar een Euro zien van die miljarden, dat gaat direct naar de banken.

Ik begrijp nog steeds niet waarom je de banken als heilig ziet als keer op keer blijkt dat ze er helemaal niets van snappen, en keer op keer weer miljarden aan belastinggeld nodig hebben.

Maar goed, belastinggeld is ook niet oneindig, dus er moet ooit een einde aan komen.

Misschien na de crisis van 2013/2014, die onvermijdelijk is omdat nog steeds dezelfde falers aan de top zitten, zowel in de politiek als in de banken. Ik zal je tegen die tijd deze post weer laten zien.
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:39:57 #204
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104130437
Wat mij betreft is deze discussie voorbij, wens je verder veel succes met je gezanik, ik ben er wel weer klaar mee naar te luisteren. Als je zo duidelijk de feiten wenst te negeren en enkel wenst af te gaan op je ongebreidelde haat jegens de banken zonder ook maar enigszins stil te staan bij wat er daadwerkelijk gebeurt dan verdien je ook niet beter dan in je eigen waanwereld te leven.

Veel plezier, moge onze paden elkaar nooit kruizen, heb wel betere dingen te doen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:48:10 #205
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104130797
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:23 schreef Voorschrift het volgende:
:X :X :X
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:50:30 #206
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104130903
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:48 schreef betyar het volgende:

[..]

:X :X :X
Het is dagelijks op het journaal en op RTL Z kwast, het vervalsen van overheidsfinancien van Griekenland is zeker de schuld van de private banken hè? Net als de Europese ministers van Financien die nu exhorbitante bedragen van de banken eisen om helpen mee te betalen aan de Griekse redding, ook echt de schuld van de banken inderdaad. De enorme staatstekorten van landen als Portugal, Spanje, Ierland en Italie en Griekenland zijn ook allemaal de schuld van het geld wat de banken spenderen, ja-ha mensen.

Weet je, eigenlijk zou het links sowieso verboden moeten worden hun bek open te trekken over deze crisis want je kan beter een steen vragen wat er gebeurd, die geeft nog zinnigere antwoorden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104130976
Een vrij rechts beleid om de begroting op orde krijgen is zo slecht nog niet, maar het huidige kabinet haalt alleen de kaasschaaf over de begroting heen. Kansen om werkelijk te hervormen om zo de begroting daadwerkelijk structureel terug te dringen laat de VVD liggen |:(
pi_104131032
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:52 schreef _dirkjan_ het volgende:
Een vrij rechts beleid om de begroting op orde krijgen is zo slecht nog niet, maar het huidige kabinet haalt alleen de kaasschaaf over de begroting heen. Kansen om werkelijk te hervormen om zo de begroting daadwerkelijk structureel terug te dringen laat de VVD liggen |:(
De VVD is dan ook nooit zo heel goed voor een begroting. Dat imago hebben ze zichzelf knap aan weten te meten maar dat is meer marketing dan daden :P
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:55:52 #209
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104131135
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het is dagelijks op het journaal en op RTL Z kwast, het vervalsen van overheidsfinancien van Griekenland is zeker de schuld van de private banken hè? Net als de Europese ministers van Financien die nu exhorbitante bedragen van de banken eisen om helpen mee te betalen aan de Griekse redding, ook echt de schuld van de banken inderdaad.

Weet je, eigenlijk zou het links sowieso verboden moeten worden hun bek open te trekken over deze crisis want je kan beter een steen vragen wat er gebeurd heeft, die geeft nog zinnigere antwoorden.
Net zoals banken consumenten hebben MISLEID om te "investeren" in hun woning om vervolgens de consument hun huis DWINGEN te verkopen om ze vervolgens nog met een grote restschuld op straat te laten belanden?

Ooh wacht dan is het opeens wel een eigen keuze geweest!! Dom van me, had de consument maar wat beter op moeten letten. :') :') :') :') :')

Schei toch uit.
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:56:24 #210
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104131157
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

De VVD is dan ook nooit zo heel goed voor een begroting. Dat imago hebben ze zichzelf knap aan weten te meten maar dat is meer marketing dan daden :P
"Goed" is dan ook een nutteloze term binnen de Nederlandse politiek aangezien ieder budget toch wordt kapotgepolderd bij kabinetsformaties waardoor er weer een slap aftreksel overblijft waar iedereen van op de pot moet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:57:05 #211
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104131186
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:55 schreef betyar het volgende:

[..]

Net zoals banken consumenten hebben MISLEID om te "investeren" in hun woning om vervolgens de consument hun huis DWINGEN te verkopen om ze vervolgens nog met een grote restschuld op straat te laten belanden?

Ooh wacht dan is het opeens wel een eigen keuze geweest!! Dom van me, had de consument maar wat beter op moeten letten. :') :') :') :') :')

Schei toch uit.
Ja dat heeft ook echt wat te maken met de schuldencrisis in Europa op dit moment, de hypotheken van Henk en Ingrid. Good going idiot, try again.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104131224
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

"Goed" is dan ook een nutteloze term binnen de Nederlandse politiek aangezien ieder budget toch wordt kapotgepolderd bij kabinetsformaties waardoor er weer een slap aftreksel overblijft waar iedereen van op de pot moet.
Goed is altijd dubieus als het over economie gaat :P.
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:58:38 #213
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104131248
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja dat heeft ook echt wat te maken met de schuldencrisis in Europa op dit moment, de hypotheken van Henk en Ingrid. Good going idiot, try again.
Je snapt niet wat ik ermee bedoel he. Of beter erger nog je wilt het niet zien.
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:58:49 #214
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104131256
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Goed is altijd dubieus als het over economie gaat :P.
Goed is dan ook subjectief per individu, de een vind het goed dat die vertyfte PGB eindelijk eens wordt ingekort en er vraagtekens bij worden gezet en de ander ligt jankend op de Dam.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:59:53 #215
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104131307
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:58 schreef betyar het volgende:

[..]

Je snapt niet wat ik ermee bedoel he. Of beter erger nog je wilt het niet zien.
Ja ik snap dat je nog steeds pissig bent over iets van bijna 4 jaar terug, ik bekijk liever de huidige problemen, de gevolgen van de kredietcrisis in 2008 zijn al bijna voorbij en een andere crisis staat voor de deur of sterker nog zitten we al in wil je negeren omdat je met je bakkes maar niet wil accepteren dat de banken er nu weinig mee te maken hebben maar je geliefde tyfus regeringen wel.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:12:25 #216
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104131919
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja ik snap dat je nog steeds pissig bent over iets van bijna 4 jaar terug, ik bekijk liever de huidige problemen, de gevolgen van de kredietcrisis in 2008 zijn al bijna voorbij en een andere crisis staat voor de deur of sterker nog zitten we al in wil je negeren omdat je met je bakkes maar niet wil accepteren dat de banken er nu weinig mee te maken hebben maar je geliefde tyfus regeringen wel.
Niet pissig, gewoon een vergelijking maar "toen" was is het de schuld van de consument zelf omdat ze te dom zijn om te worden misleid en is het hun eigen schuld, vervolgens sta je hier met een " Verhagen" jankend gezicht banken te verdedigen die blijkbaar ook te dom zijn ondanks al hun financiële experts in hun midden. Wat de kutbanken bij de consument hebben gedaan hebben die kutlanden bij de banken gedaan.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:16:32 #217
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104132134
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:12 schreef betyar het volgende:

[..]

Niet pissig, gewoon een vergelijking maar "toen" was is het de schuld van de consument zelf omdat ze te dom zijn om te worden misleid en is het hun eigen schuld, vervolgens sta je hier met een " Verhagen" jankend gezicht banken te verdedigen die blijkbaar ook te dom zijn ondanks al hun financiële experts in hun midden. Wat de kutbanken bij de consument hebben gedaan hebben die kutlanden bij de banken gedaan.
Helemaal niet dom, de regeringen hebben ze voorgelogen met valse financiële statements, regeringen staan niet ingeschreven bij een of andere Kamer van Koophandel waar je even een betrouwbaarheidsrapportage van opvraagt en klaar is Kees. Maar goed, wat jij wil.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:21:34 #218
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104132399
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:16 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Helemaal niet dom, de regeringen hebben ze voorgelogen met valse financiële statements, regeringen staan niet ingeschreven bij een of andere Kamer van Koophandel waar je even een betrouwbaarheidsrapportage van opvraagt en klaar is Kees. Maar goed, wat jij wil.
Net zoals de banken de consument heeft voorgelogen met valse voorwendselen. Maar goed, wat jij wil.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:25:59 #219
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104132637
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Net zoals de banken de consument heeft voorgelogen met valse voorwendselen. Maar goed, wat jij wil.
Valse voorwendselen?

Als de hypotheekcontracten vals waren en er in was gelogen dan waren ze niet eens rechtsgeldig meer en hadden al die mensen die nu moeite hebben met afbetalen een juridische poot om op te staan en hoefden ze het niet af te betalen. Is dat het geval? Nee.

Zijn er hypotheken en leningen verstrekt die te hoog waren voor de meeste mensen? Ja. Was dat een leugen? Nee. Had het voorkomen kunnen worden als mensen wat meer opletten? Ja. Pleit dat bankiers vrij? Nee. Is het eenzelfde als nu met de schuldencrisis? Zeer zeker niet.

Ken je feiten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104132919
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 17:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je hebt echt wel een punt, maar je lijkt altijd veel meer op de hand van de bankiers en andere hoogwaardigheidsbekleders als het aankomt op het leveren van kritiek, terwijl diezelfde groep meestal diezelfde dingen in een veelvoud/meervoud doen t.o.v. de benadeelde burgers. Daar horen we je nooit over.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:33:44 #221
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104133113
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:30 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Je hebt echt wel een punt, maar je lijkt altijd veel meer op de hand van de bankiers en andere hoogwaardigheidsbekleders als het aankomt op het leveren van kritiek, terwijl diezelfde groep meestal diezelfde dingen in een veelvoud/meervoud doen t.o.v. de benadeelde burgers. Daar horen we je nooit over.
Ik kies graag de kant van de underdog, miljoenen zuigende burgers met hooivorken en fakkels zijn niet m'n ding, rationeel kijken naar de feiten en zeggen dat bankiers op sommige punten fout zaten maar geen demonen zijn siert me meer.

Is ook feitelijker.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:42:56 #222
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104133542
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:25 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Valse voorwendselen?

Als de hypotheekcontracten vals waren en er in was gelogen dan waren ze niet eens rechtsgeldig meer en hadden al die mensen die nu moeite hebben met afbetalen een juridische poot om op te staan en hoefden ze het niet af te betalen. Is dat het geval? Nee.

Zijn er hypotheken en leningen verstrekt die te hoog waren voor de meeste mensen? Ja. Was dat een leugen? Nee. Had het voorkomen kunnen worden als mensen wat meer opletten? Ja. Pleit dat bankiers vrij? Nee. Is het eenzelfde als nu met de schuldencrisis? Zeer zeker niet.

Ken je feiten.
Allebei hetzelfde.

De meeste mensen nemen geen te hoge hypotheken met het nodige risico als ze dat eerlijk wordt verteld. En natuurlijk zijn die contracten juridisch dichtgetimmerd, geen risico voor de verstrekker.

Die nette man in dat nette pak tegenover ons die net een lekker bakje koffie aanbiedt zal toch niks achterhouden? Nee joh. Het was zelfs dom om het niet te doen.

Doet niet af dat landen, banken en consumenten worden vrijgepleit, iedereen kent zijn verantwoordelijkheid. Maar opzettelijk bedriegen en ja daar vind ik informatie achterhouden of constructies niet duidelijk uitleggen onder vallen. Net zoals de landen dat bij de banken hebben gedaan.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:50:36 #223
322645 Voorschrift
See if I care
pi_104133883
Ja dream on.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')