Dat is natuurlijk ook niet wat de OP impliceert. Ook de PvdA onder paars voerde in mijn ogen een soort VVD-light beleid uit. Dus er vanuitgaande dat dat VVD-achtige beleid de crisis heeft veroorzaakt, is het vreemd dat de VVD nu juist zo'n aanhang kent.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:04 schreef Daniel1976 het volgende:
Leuk geprobeerd, maar de crisis is al wat ouder dan de "rechtse" regering.
Ik kan en wil hier eigenlijk wel op reageren, maar ik ben te lui.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:04 schreef Daniel1976 het volgende:
Leuk geprobeerd, maar de crisis is al wat ouder dan de "rechtse" regering.
En waarom is dat dan?quote:Op donderdag 3 november 2011 18:42 schreef MouzurX het volgende:
Omdat ik liever geld naar de bedrijven/rijken zie gaan dan naar de zwervers en uitkeringstrekkers.
Zo zou ik heel graag willen wonen en leven.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
En waarom is dat dan?
Want ik kan die logica niet volgen. De rijken, de bedrijven, de bankiers komen al om in het geld en hebben jouw geld helemaal niet nodig.
Het zijn de bankiers die banken kapot hebben gemaakt, managers die er een puinhoop van maken en met een vette bonus weggaan en directeuren van ziekenhuizen die slecht presteren maar wel een dijk van een salaris hebben.
Denk je niet dat het beter is het geld te investeren in duurzame energie, energie die er over een aantal decennia ook nog is, investeren in buurt- en clubhuizen zodat er voor de jeugd wat te doen is, investeren in goed, nee uitmuntend onderwijs, zodat we een hoog opgeleide bevolking hebben, waardoor werkgelegenheid aantrekt en we kunnen concurreren met China en dus minder uitkeringen hoeven te verstrekken, investeren in goed en betaalbare zorg voor iedereen, goede ziekenhuizen zodat het aantal WAO-ers kan worden teruggedrongen, doordat mensen genezen van hun kwaal en weer aan de slag kunnen? Investeren in opvang van daklozen. Investeren in het opknappen van wijken, speelgelegenheid voor kinderen, excellent openbaar vervoer en een fantastisch railnet, zodat er meer mensen met de trein gaan, waardoor jij niet vast komt te zitten met je auto en al deze maatregelen dragen bij aan een zeer grote mate van veiligheid in de samenleving, waardoor gevangenissen gesloten kunnen worden, omdat er simpelweg heel weinig criminaliteit is?
Kan je niet veel beter hier in, in de samenleving investeren, in mensen die het waard zijn, in de samenleving waar je zelf ook deel van uitmaakt, dan in een stel dieven, geboefte en gespuis dat banken omver trekt en er met een grote zak geld vandoor gaat?
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met idealen.quote:Op donderdag 3 november 2011 19:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Zo zou ik heel graag willen wonen en leven.
Dan waren er geen zorgen.
bijna utopie
Klopt, zo is er na 70 jaar nog steeds de misvatting dat de nazi's rechts waren. maar het nationalsozialismus was daadwerkelijk links. Net als het grootste deel van de pvv.quote:Op donderdag 3 november 2011 19:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
In 70 jaar na de Tweede Wereldoorlog hebben de mensen nog steeds niets geleerd van het verleden. Ze stemmen op de man met de grootste brulboei, niet op wat voor belangen de partij vertegenwoordigt. Ik denk dat het huidige kabinet daar wel een mooi voorbeeld van is: Wilders is de man die de touwtjes stevig in de handen heeft; Verhagen en Rutte zijn slechts zijn marionetten. Gezien de VVD zich steeds meer een PVV mentaliteit aanmeet vind ik het niet gek dat deze twee partijen de grootste partijen zijn. De Nederlander gelooft graag in sprookjes en mooie verhalen.
Moet je nagaan wat je nu doet. Eerst zeg je dat de NSDAP en de PVV links zijn/waren, om vervolgens te claimen dat links en rechts niet bestaan.quote:Op donderdag 3 november 2011 19:44 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Klopt, zo is er na 70 jaar nog steeds de misvatting dat de nazi's rechts waren. maar het nationalsozialismus was daadwerkelijk links. Net als het grootste deel van de pvv.
Links en rechts zijn eigenlijk knap achterhaalde begrippen.
Ik ben liberaal, maar ik nijg veel meer naar d66 dan vvd, maar d66 zijn altijd van die enorme draaikonten die met alle winden mee waaien,
Volgens de normen die daarvoor gelden bevinden zowel de pvv als de nsdap zich aan de linkerkant van het spectrum.quote:Op donderdag 3 november 2011 19:59 schreef thettes het volgende:
[..]
Moet je nagaan wat je nu doet. Eerst zeg je dat de NSDAP en de PVV links zijn/waren, om vervolgens te claimen dat links en rechts niet bestaan.
Het wordt een beetje vermoeiend je iedere keer terecht te wijzen op je rare neo-marxistische gedachtengoed.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De VVD staat torenhoog in de peilingen. Toch kwam/komt de crisis van rechts, is het de VVD-stijl van politiek bedrijven die ervoor heeft gezorgd dat we in de huidige malaise zitten.
Slechts een klein deel van het Nederlandse volk heeft geprofiteerd van dit wild-west-kapitalisme, van de graaicultuur. Wellicht bij elkaar voldoende voor 10 zetels.
Toch staat de VVD op meer dan 30 zetels in de peilingen. Willen mensen graag bij de winnaar horen en stemmen ze daarom op een partij die hen eigenlijk keihard naait en uitlacht?
Of is hier sprake van het Stockholm-syndroom. Een soort van 'If you can't beat them, join them'?
Nee, dat was het niet.quote:Op donderdag 3 november 2011 19:44 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Klopt, zo is er na 70 jaar nog steeds de misvatting dat de nazi's rechts waren. maar het nationalsozialismus was daadwerkelijk links.
Als je je eigen normen gebruikt of de bestaande creatief interpreteert heb je gelijkquote:Op donderdag 3 november 2011 20:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Volgens de normen die daarvoor gelden bevinden zowel de pvv als de nsdap zich aan de linkerkant van het spectrum.
Daarbij nuanceer ik dat recht en links toch wel achterhaalde begrippen zijn. Het is maar net hoe je het wil lezen.
De meest constructieve bijdrage tot nu toe.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:24 schreef PfenisBaron het volgende:
Ah, een topic voor de rechtgeaarde linksmens. Janken maar jochies!
Amen.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
En waarom is dat dan?
Want ik kan die logica niet volgen. De rijken, de bedrijven, de bankiers komen al om in het geld en hebben jouw geld helemaal niet nodig.
Het zijn de bankiers die banken kapot hebben gemaakt, managers die er een puinhoop van maken en met een vette bonus weggaan en directeuren van ziekenhuizen die slecht presteren maar wel een dijk van een salaris hebben.
Denk je niet dat het beter is het geld te investeren in duurzame energie, energie die er over een aantal decennia ook nog is, investeren in buurt- en clubhuizen zodat er voor de jeugd wat te doen is, investeren in goed, nee uitmuntend onderwijs, zodat we een hoog opgeleide bevolking hebben, waardoor werkgelegenheid aantrekt en we kunnen concurreren met China en dus minder uitkeringen hoeven te verstrekken, investeren in goed en betaalbare zorg voor iedereen, goede ziekenhuizen zodat het aantal WAO-ers kan worden teruggedrongen, doordat mensen genezen van hun kwaal en weer aan de slag kunnen? Investeren in opvang van daklozen. Investeren in het opknappen van wijken, speelgelegenheid voor kinderen, excellent openbaar vervoer en een fantastisch railnet, zodat er meer mensen met de trein gaan, waardoor jij niet vast komt te zitten met je auto en al deze maatregelen dragen bij aan een zeer grote mate van veiligheid in de samenleving, waardoor gevangenissen gesloten kunnen worden, omdat er simpelweg heel weinig criminaliteit is?
Kan je niet veel beter hier in, in de samenleving investeren, in mensen die het waard zijn, in de samenleving waar je zelf ook deel van uitmaakt, dan in een stel dieven, geboefte en gespuis dat banken omver trekt en er met een grote zak geld vandoor gaat?
Om te voorkomen dat onwaarheden als dat over tien jaar als waarheid in de geschiedenisboeken staan of in ieder geval door het merendeel van de mensen als waarheid worden gezien.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:21 schreef Voorschrift het volgende:
Wat maakt het in hemelsnaam uit wat de Nazi's waren voor de huidige politiek? Altijd maar dat idiote geschuil achter iets wat 70 jaar geleden gebeurd is. Putten jullie daar nou echt steun uit of hoe moet ik dat zien dat ellenlange gezemel over of Hitler nou links of rechts was?
Jij jankt dat hij jankt over mensen die janken over gejank.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:26 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
De meest constructieve bijdrage tot nu toe.
EDIT: En janken dat anderen janken.
My mind? Blown.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij jankt dat hij jankt over mensen die janken over gejank.
Interessant.
Nu jank ik over dat jij jankt over dat hij jankt over mensen die janken over gejank.
Ah juist, omdat een paar verknipte idiote Fokkers de macht hebben geschiedenis te herschrijven wou je zeggen? Maar goed dat het uwer persoonlijke missie is dergelijk gevaar bij de kiem te smoren en puberende middelbare scholieren terecht te wijzen om een nationaal historische ramp te voorkomen.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat onwaarheden als dat over tien jaar als waarheid in de geschiedenisboeken staan of in ieder geval door het merendeel van de mensen als waarheid worden gezien.
Je leest mijn bericht duidelijk verkeerd. Het diende slechts als voorbeeld dat mensen zich willens en wetens achter de diegene met de grootste mond scharen. Dat was 70 jaar geleden zo en er is, gezien de zetelstand van de PVV, niets veranderd in al die jaren. Wilders is ook geen Hitler wat dat betreft, want die kwam tenminste nog met oplossingen voor het 'probleem'. Dat zijn oplossingen nou moralistisch en ethisch gezien niet de beste keuzes waren zien we voor het gemak maar even over het hoofd...quote:Op donderdag 3 november 2011 20:21 schreef Voorschrift het volgende:
Wat maakt het in hemelsnaam uit wat de Nazi's waren voor de huidige politiek? Altijd maar dat idiote geschuil achter iets wat 70 jaar geleden gebeurd is. Putten jullie daar nou echt steun uit of hoe moet ik dat zien dat ellenlange gezemel over of Hitler nou links of rechts was?
Hitler had de Autobahn. Wilders de kopvoddentax.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je leest mijn bericht duidelijk verkeerd. Het diende slechts als voorbeeld dat mensen zich willens en wetens achter de diegene met de grootste mond scharen. Dat was 70 jaar geleden zo en er is, gezien de zetelstand van de PVV, niets veranderd in al die jaren. Wilders is ook geen Hitler wat dat betreft, want die kwam tenminste nog met oplossingen voor het 'probleem'. Dat zijn oplossingen nou moralistisch en ethisch gezien niet de beste keuzes waren zien we voor het gemak maar even over het hoofd...
Ik roep al jaren dat de VVD de beste campagnevoerders zijn.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:52 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, het merendeel van de kiezers lijdt aan domheid. Het gaat om mensen die zich makkelijk laten beïnvloeden en misleiden en die werkelijk denken dat de economie wel wat VVD kan gebruiken. Terwijl het omgekeerde stukken dichter bij de waarheid zit.
Dan nog is het een zinloze correlatie aangezien je die conclusie ook wel had kunnen trekken zonder Hitler er bij de haren bij te slepen.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je leest mijn bericht duidelijk verkeerd. Het diende slechts als voorbeeld dat mensen zich willens en wetens achter de diegene met de grootste mond scharen. Dat was 70 jaar geleden zo en er is, gezien de zetelstand van de PVV, niets veranderd in al die jaren. Wilders is ook geen Hitler wat dat betreft, want die kwam tenminste nog met oplossingen voor het 'probleem'. Dat zijn oplossingen nou moralistisch en ethisch gezien niet de beste keuzes waren zien we voor het gemak maar even over het hoofd...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |