abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103968310
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:29 schreef mlg het volgende:

[..]

Oja, als ik jou een pistool geef en je schiet jezelf ermee neer, dan heb ik jou zeker vermoord?

Hoepel toch op met dat kinderdenken. Ken je verantwoordelijkheden, maar ken vooral die van een ander.
Voor beide is het is verantwoordelijk om juiste voor te leggen.
Als iemand dat niet kan betalen, dan moet bank ook NEE kunnen zeggen. dat deden sommige toen niet.
Natuurlijk moet de persoon ook zelf zeggen, dat is te hoog, zo heb ik elke maand weinig ruimte voor.

Van de vergelijken heb je zelf mede verantwoordelijk voor, je had net goed pistool niet geven zodat ie niet zelfmoord gaan plegen.

Je zegt van zoiets "Zoek het zelf maar uit". Sommige mensen zitten diep in shit, wordt nog dieper.
Overheid zegt als je in de probleem zit, eerst betalen daarna wordt je geholpen.
Alsof dat zo helpt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Captain_Ghost op 04-11-2011 19:31:47 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_103969923
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:39 schreef Viajero het volgende:
En maar klagen omdat we al ons geld aan Griekenland geven. En maar VVD blijven stemmen.

Wie denk je dat al ons geld aan Griekenland geeft, de PvdA? D66?

(het trieste is dat veel VVD stemmers daar waarschijnlijk nog van overtuigd zijn ook.... )
Wat een suggestief geblaat zeg :').
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:20:39 #78
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103971025
quote:
15s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De VVD staat torenhoog in de peilingen. Toch kwam/komt de crisis van rechts, is het de VVD-stijl van politiek bedrijven die ervoor heeft gezorgd dat we in de huidige malaise zitten.
Toch staat de VVD op meer dan 30 zetels in de peilingen. Willen mensen graag bij de winnaar horen en stemmen ze daarom op een partij die hen eigenlijk keihard naait en uitlacht?
Of is hier sprake van het Stockholm-syndroom. Een soort van 'If you can't beat them, join them'?
Van alles wat, resulterende in de bottomline: politiek-dom NL.

Zolang de VVD de woorden zegt, de 'wij willens' uitspreekt die de gepeilden willen horen, zal het ze zetelgewijze goed gaan.

Omkijken naar resultaten uit het verleden en stemgedrag van zo een partij op voor hen belangrijke items, dat doet bijna geen hond...

En zo kregen en krijgen we de regeringen die we als land verdienen.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:00:25 #79
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103973099
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:57 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Wow, wat een gemotiveerd antwoord.

Ik heb twee vragen voor je:

Geven wij miljarden aan Griekenland?
Welke partij is de grootste in de regering en levert de premier?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:02:26 #80
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103973212
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:25 schreef mlg het volgende:

[..]

Wat de crisis kwam van rechts? De crisis kwam van die kansloze burgertjes die hun schulden niet konden afbetalen.
Onzin. De crisis kwam van miljardenverliezen op de speculatiemarkt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  † In Memoriam † vrijdag 4 november 2011 @ 21:03:16 #81
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103973242
quote:
15s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Toch kwam/komt de crisis van rechts
... en de banaan komt oorspronkelijk van de maan.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:13:56 #82
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103973827
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:57 schreef StarGazer het volgende:

En toch zullen die partijen op een of andere manier de schuld krijgen. Ene Geert Wilders noemde op dat punt de PvdA zelfs de grote gedoger van het kabinet.
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:44:14 #83
177885 JoaC
Het is patat
pi_103975604
Dichtgooien?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:46:56 #84
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103975769
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 21:44 schreef JoaC het volgende:
Dichtgooien?
Waarom?
pi_103986457
-niet doen-

[ Bericht 97% gewijzigd door JoaC op 05-11-2011 02:07:02 ]
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103986635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 21:02 schreef Viajero het volgende:

[..]

Onzin. De crisis kwam van miljardenverliezen op de speculatiemarkt.
En van een te grote overheid die volgens goed links gebruik banken ging nationaliseren.
Maar ach, het hele geld systeem deugd niet, maar daar zitten we nu eenmaal in vast.
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:04:43 #87
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103987517
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:25 schreef mlg het volgende:

[..]

Wat de crisis kwam van rechts? De crisis kwam van die kansloze burgertjes die hun schulden niet konden afbetalen.
Al die economische zeebellen kwamen van de centrale en commerciele banken dat lenen heel makkelijk maakten. én de overheid die de andere kant op keek. Dat gaven de hypthekers zelf toe. Nog nooit was het zo makkelijk voor hen geweest. Toezicht was heel mild.

Alsof de New World Order deze crisis (wereldwijd) wilden uitlokken en het gooien op toeval en de schuld van de leners..

Waar de World Bank/ IMF zo goed in zijn in derde wereldlanden door hun eerst geld te "lenen" en daarna van alles te eisen, hebben zij ook hier geflikt. En alles heeft ertoe geleid meer macht naar de EU. Ik vind dit geen toeval.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:07:29 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103987526
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:52 schreef Elfletterig het volgende:
denken dat de economie wel wat VVD kan gebruiken. Terwijl het omgekeerde stukken dichter bij de waarheid zit.
Oh, echt? Waarom dan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:08:17 #89
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_103987530
Sinds die debiel van een Balkenende opgezouten ist....vind ik het klimaat in de politiek best verfrissend wel....
er worden eindelijk vele frauderende bedrijven aangepakt enzo!

Werd ook tijd toch?
Er gebeurd tenminste iets!

nee ik had het niet verwacht maar ben best wel een beetje VVD geworden inmiddels
Snollebolt
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:16:11 #90
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103987563
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 21:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wow, wat een gemotiveerd antwoord.

Ik heb twee vragen voor je:

Geven wij miljarden aan Griekenland?
Welke partij is de grootste in de regering en levert de premier?
Nee wij staan "garant", maar Griekenland is toch een bodemloze put. Dus what's the difference?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:24:53 #91
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103987591
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:18 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het wordt een beetje vermoeiend je iedere keer terecht te wijzen op je rare neo-marxistische gedachtengoed.
Ik denk dat wanneer lbk zulke dingen zegt. Dat het niet perse betekent dat hij een communistisch land wilt waar iedereen evenveel krijgt.

Ik zie zelf dat er meer aan de hand is. Dat kleine deel waar hij het over heeft. Heeft met behulp van de verheid en wetten het volk beroofd. Dat belicht het geheel op een andere manier.
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:21:54 #92
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_103989505
Iedere arbeider die collaboreert met het grootkapitaal leidt aan het stockholmsyndroom. Dat is het pathologische aan de 99%: dat ze meewerken aan hun eigen knechtschap.
  zaterdag 5 november 2011 @ 12:31:58 #93
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103992283
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het grootste deel van de standpunten van de PVV zelfs? Waarom wijkt hun stemgedrag dan meer af van dat van de SP dan van VVD en CDA?

[..]

En aan de andere kant waren ze dol op corporatisme en was het oude geld in DLD dat nogal dol was op militarisme ook niet bepaald vies van de NSDAP...

[..]

Mogelijk maar wel een stuk logischer dan ze links te noemen.
De politieke barometer van gisteren was ook wel erg leuk. PVV kiezers waren niet blij met Calimero mauro. Dus besloten ze voortaan maar anders te gaan stemmen.
En waar gingen ze heen? VVD? CDA? PVDA, nope naar de SP. I rest my case.
pi_103992593
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:31 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

De politieke barometer van gisteren was ook wel erg leuk. PVV kiezers waren niet blij met Calimero mauro. Dus besloten ze voortaan maar anders te gaan stemmen.
Tja als je zo blind vaart op Maurice de Hond (die eerder peilde dat de kiezers van de PVV voor een heel flink deel afkomstig waren van VVD en CDA) dan is het misschien inderdaad beter het te laten rusten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 5 november 2011 @ 12:59:22 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103993014
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:31 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Zouden de linkse fokkertjes weer net zo over hun Lombrozogehalte, domheid en lage opleiding gaan zeiken nu ze SP stemmen? Of zijn het ineens weer noeste werkers?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:15:06 #96
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103993500
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zouden de linkse fokkertjes weer net zo over hun Lombrozogehalte, domheid en lage opleiding gaan zeiken nu ze SP stemmen? Of zijn het ineens weer noeste werkers?
Goed punt. Ik ben het met noch de PVV, noch de SP eens, maar de mensen die erop stemmen moet je wel serieus nemen. Zolang je niet naar mensen luistert gaan ze op dat soort extremistische partijen stemmen. Ik voorspel bij de volgende verkiezingen een groei van de winst van partijen die extremer zijn, zowel links als rechts.
pi_103993553
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dat een groot deel van de 'linkse' fokkers ook niks op heeft met de SP? Die wordt hier net zo goed beschimpt dat de PVV.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:27:56 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103993937
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Goed punt. Ik ben het met noch de PVV, noch de SP eens, maar de mensen die erop stemmen moet je wel serieus nemen. Zolang je niet naar mensen luistert gaan ze op dat soort extremistische partijen stemmen. Ik voorspel bij de volgende verkiezingen een groei van de winst van partijen die extremer zijn, zowel links als rechts.
Jep, de gevestigde partijen staan steeds meer los van de kiezer, die wordt alleen maar wanhopiger en NL wordt steeds meer Weimar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_103997726
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp het ook niet. Ik heb in mijn omgeving (kennissenkring en via mijn werk) veel ondernemers in MKB en dan vooral het kleinbedrijf, eenmanszaken en vofjes, al dan niet met een paar man personeel. Die roepen steevast, ik stem VVD, want die zijn het beste voor ondernemers. Terwijl dat dus absoluut niet zo is. Ja, misschien als je onderneming Philips of Heineken heet, maar zeker niet voor dit soort ondernemingen.
Klopt. Daarom vind ik het Stockholmsyndroom ook wel een goeie, er is een soort harde onderkant in Nederland waar de VVD mensen ook niet zomaar doorheen laat zakken, ook al zouden ze dat misschien wel willen. Het zijn de ondernemende, jonge mensen die misschien nog wel het hardst genaaid worden. En dan laat ik het feit dat de crisis van rechts kwam, van het beleid waar de VVD altijd keihard voor gestaan heeft, nog buiten beschouwing.

Het heeft natuurlijk ook veel met de vervlakking en de verdomming te maken, en de commerciele media die dat aanwakkeren. De VVD-fabeltjes doen het goed in oneliners, alles gaat om beeldvorming, ook al is dat beeld bewezen verkeerd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je moet wel naar mensen luisteren maar vooral als ze het hebben over dingen waar ze verstand van hebben. Voor velen is dat slechts hun eigen persoonlijke en professionele situatie, hun eigen straat, wijk en dorp etc. Je luister vooral naar hun belangen, en slechts naar hun inzichten wanneer die deugen.

Je moet ze ook een keer durven vertellen dat ze gewoon hun bek moeten houden over dingen waar ze niks van af weten en waarvan ze niks begrijpen doordat ze er zich niet in hebben willen verdiepen of het hen gewoon boven de pet gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 5 november 2011 @ 15:35:06 #100
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103998184
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt. Daarom vind ik het Stockholmsyndroom ook wel een goeie, er is een soort harde onderkant in Nederland waar de VVD mensen ook niet zomaar doorheen laat zakken, ook al zouden ze dat misschien wel willen. Het zijn de ondernemende, jonge mensen die misschien nog wel het hardst genaaid worden. En dan laat ik het feit dat de crisis van rechts kwam, van het beleid waar de VVD altijd keihard voor gestaan heeft, nog buiten beschouwing.

Het heeft natuurlijk ook veel met de vervlakking en de verdomming te maken, en de commerciele media die dat aanwakkeren. De VVD-fabeltjes doen het goed in oneliners, alles gaat om beeldvorming, ook al is dat beeld bewezen verkeerd.

[..]
Het is ook een deel van de cultuur, van de groepsvorming, zoals dat in sommige arbeidersgezinnen de PvdA is. Het hoort er gewoon bij, daar denk je niet al teveel over na.

quote:
Je moet wel naar mensen luisteren maar vooral als ze het hebben over dingen waar ze verstand van hebben. Voor velen is dat slechts hun eigen persoonlijke en professionele situatie, hun eigen straat, wijk en dorp etc. Je luister vooral naar hun belangen, en slechts naar hun inzichten wanneer die deugen.

Je moet ze ook een keer durven vertellen dat ze gewoon hun bek moeten houden over dingen waar ze niks van af weten en waarvan ze niks begrijpen doordat ze er zich niet in hebben willen verdiepen of het hen gewoon boven de pet gaat.
Ik ben het met je eens dat je vooral naar hun belangen moet luisteren, en dat niet iedereen bepaalde zaken even goed begrijpt. Maar mensen vertellen dat ze hun bek moeten houden vind ik echt zeer autocratisch en fout. Wat je moet doen is uitleggen wat je aan het doen bent en wat je wilt, en zoveel mogelijk openheid geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')