Voor beide is het is verantwoordelijk om juiste voor te leggen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:29 schreef mlg het volgende:
[..]
Oja, als ik jou een pistool geef en je schiet jezelf ermee neer, dan heb ik jou zeker vermoord?
Hoepel toch op met dat kinderdenken. Ken je verantwoordelijkheden, maar ken vooral die van een ander.
Wat een suggestief geblaat zegquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:39 schreef Viajero het volgende:
En maar klagen omdat we al ons geld aan Griekenland geven. En maar VVD blijven stemmen.
Wie denk je dat al ons geld aan Griekenland geeft, de PvdA? D66?
(het trieste is dat veel VVD stemmers daar waarschijnlijk nog van overtuigd zijn ook.... )
Van alles wat, resulterende in de bottomline: politiek-dom NL.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De VVD staat torenhoog in de peilingen. Toch kwam/komt de crisis van rechts, is het de VVD-stijl van politiek bedrijven die ervoor heeft gezorgd dat we in de huidige malaise zitten.
Toch staat de VVD op meer dan 30 zetels in de peilingen. Willen mensen graag bij de winnaar horen en stemmen ze daarom op een partij die hen eigenlijk keihard naait en uitlacht?
Of is hier sprake van het Stockholm-syndroom. Een soort van 'If you can't beat them, join them'?
Wow, wat een gemotiveerd antwoord.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:57 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Wat een suggestief geblaat zeg.
Onzin. De crisis kwam van miljardenverliezen op de speculatiemarkt.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:25 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat de crisis kwam van rechts? De crisis kwam van die kansloze burgertjes die hun schulden niet konden afbetalen.
... en de banaan komt oorspronkelijk van de maan.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Toch kwam/komt de crisis van rechts
En toch zullen die partijen op een of andere manier de schuld krijgen. Ene Geert Wilders noemde op dat punt de PvdA zelfs de grote gedoger van het kabinet.quote:
Waarom?quote:
En van een te grote overheid die volgens goed links gebruik banken ging nationaliseren.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Onzin. De crisis kwam van miljardenverliezen op de speculatiemarkt.
Al die economische zeebellen kwamen van de centrale en commerciele banken dat lenen heel makkelijk maakten. én de overheid die de andere kant op keek. Dat gaven de hypthekers zelf toe. Nog nooit was het zo makkelijk voor hen geweest. Toezicht was heel mild.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:25 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat de crisis kwam van rechts? De crisis kwam van die kansloze burgertjes die hun schulden niet konden afbetalen.
Oh, echt? Waarom dan?quote:Op donderdag 3 november 2011 18:52 schreef Elfletterig het volgende:
denken dat de economie wel wat VVD kan gebruiken. Terwijl het omgekeerde stukken dichter bij de waarheid zit.
Nee wij staan "garant", maar Griekenland is toch een bodemloze put. Dus what's the difference?quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wow, wat een gemotiveerd antwoord.
Ik heb twee vragen voor je:
Geven wij miljarden aan Griekenland?
Welke partij is de grootste in de regering en levert de premier?
Ik denk dat wanneer lbk zulke dingen zegt. Dat het niet perse betekent dat hij een communistisch land wilt waar iedereen evenveel krijgt.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het wordt een beetje vermoeiend je iedere keer terecht te wijzen op je rare neo-marxistische gedachtengoed.
De politieke barometer van gisteren was ook wel erg leuk. PVV kiezers waren niet blij met Calimero mauro. Dus besloten ze voortaan maar anders te gaan stemmen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het grootste deel van de standpunten van de PVV zelfs? Waarom wijkt hun stemgedrag dan meer af van dat van de SP dan van VVD en CDA?
[..]
En aan de andere kant waren ze dol op corporatisme en was het oude geld in DLD dat nogal dol was op militarisme ook niet bepaald vies van de NSDAP...
[..]
Mogelijk maar wel een stuk logischer dan ze links te noemen.
Tja als je zo blind vaart op Maurice de Hond (die eerder peilde dat de kiezers van de PVV voor een heel flink deel afkomstig waren van VVD en CDA) dan is het misschien inderdaad beter het te laten rusten.quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
De politieke barometer van gisteren was ook wel erg leuk. PVV kiezers waren niet blij met Calimero mauro. Dus besloten ze voortaan maar anders te gaan stemmen.
En waar gingen ze heen? VVD? CDA? PVDA, nope naar de SP. I rest my case.
Zouden de linkse fokkertjes weer net zo over hun Lombrozogehalte, domheid en lage opleiding gaan zeiken nu ze SP stemmen? Of zijn het ineens weer noeste werkers?quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
De politieke barometer van gisteren was ook wel erg leuk. PVV kiezers waren niet blij met Calimero mauro. Dus besloten ze voortaan maar anders te gaan stemmen.
En waar gingen ze heen? VVD? CDA? PVDA, nope naar de SP. I rest my case.
Goed punt. Ik ben het met noch de PVV, noch de SP eens, maar de mensen die erop stemmen moet je wel serieus nemen. Zolang je niet naar mensen luistert gaan ze op dat soort extremistische partijen stemmen. Ik voorspel bij de volgende verkiezingen een groei van de winst van partijen die extremer zijn, zowel links als rechts.quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zouden de linkse fokkertjes weer net zo over hun Lombrozogehalte, domheid en lage opleiding gaan zeiken nu ze SP stemmen? Of zijn het ineens weer noeste werkers?
Je weet dat een groot deel van de 'linkse' fokkers ook niks op heeft met de SP? Die wordt hier net zo goed beschimpt dat de PVV.quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zouden de linkse fokkertjes weer net zo over hun Lombrozogehalte, domheid en lage opleiding gaan zeiken nu ze SP stemmen? Of zijn het ineens weer noeste werkers?
Jep, de gevestigde partijen staan steeds meer los van de kiezer, die wordt alleen maar wanhopiger en NL wordt steeds meer Weimar.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Goed punt. Ik ben het met noch de PVV, noch de SP eens, maar de mensen die erop stemmen moet je wel serieus nemen. Zolang je niet naar mensen luistert gaan ze op dat soort extremistische partijen stemmen. Ik voorspel bij de volgende verkiezingen een groei van de winst van partijen die extremer zijn, zowel links als rechts.
Klopt. Daarom vind ik het Stockholmsyndroom ook wel een goeie, er is een soort harde onderkant in Nederland waar de VVD mensen ook niet zomaar doorheen laat zakken, ook al zouden ze dat misschien wel willen. Het zijn de ondernemende, jonge mensen die misschien nog wel het hardst genaaid worden. En dan laat ik het feit dat de crisis van rechts kwam, van het beleid waar de VVD altijd keihard voor gestaan heeft, nog buiten beschouwing.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp het ook niet. Ik heb in mijn omgeving (kennissenkring en via mijn werk) veel ondernemers in MKB en dan vooral het kleinbedrijf, eenmanszaken en vofjes, al dan niet met een paar man personeel. Die roepen steevast, ik stem VVD, want die zijn het beste voor ondernemers. Terwijl dat dus absoluut niet zo is. Ja, misschien als je onderneming Philips of Heineken heet, maar zeker niet voor dit soort ondernemingen.
Je moet wel naar mensen luisteren maar vooral als ze het hebben over dingen waar ze verstand van hebben. Voor velen is dat slechts hun eigen persoonlijke en professionele situatie, hun eigen straat, wijk en dorp etc. Je luister vooral naar hun belangen, en slechts naar hun inzichten wanneer die deugen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Goed punt. Ik ben het met noch de PVV, noch de SP eens, maar de mensen die erop stemmen moet je wel serieus nemen. Zolang je niet naar mensen luistert gaan ze op dat soort extremistische partijen stemmen. Ik voorspel bij de volgende verkiezingen een groei van de winst van partijen die extremer zijn, zowel links als rechts.
Het is ook een deel van de cultuur, van de groepsvorming, zoals dat in sommige arbeidersgezinnen de PvdA is. Het hoort er gewoon bij, daar denk je niet al teveel over na.quote:Op zaterdag 5 november 2011 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt. Daarom vind ik het Stockholmsyndroom ook wel een goeie, er is een soort harde onderkant in Nederland waar de VVD mensen ook niet zomaar doorheen laat zakken, ook al zouden ze dat misschien wel willen. Het zijn de ondernemende, jonge mensen die misschien nog wel het hardst genaaid worden. En dan laat ik het feit dat de crisis van rechts kwam, van het beleid waar de VVD altijd keihard voor gestaan heeft, nog buiten beschouwing.
Het heeft natuurlijk ook veel met de vervlakking en de verdomming te maken, en de commerciele media die dat aanwakkeren. De VVD-fabeltjes doen het goed in oneliners, alles gaat om beeldvorming, ook al is dat beeld bewezen verkeerd.
[..]
Ik ben het met je eens dat je vooral naar hun belangen moet luisteren, en dat niet iedereen bepaalde zaken even goed begrijpt. Maar mensen vertellen dat ze hun bek moeten houden vind ik echt zeer autocratisch en fout. Wat je moet doen is uitleggen wat je aan het doen bent en wat je wilt, en zoveel mogelijk openheid geven.quote:Je moet wel naar mensen luisteren maar vooral als ze het hebben over dingen waar ze verstand van hebben. Voor velen is dat slechts hun eigen persoonlijke en professionele situatie, hun eigen straat, wijk en dorp etc. Je luister vooral naar hun belangen, en slechts naar hun inzichten wanneer die deugen.
Je moet ze ook een keer durven vertellen dat ze gewoon hun bek moeten houden over dingen waar ze niks van af weten en waarvan ze niks begrijpen doordat ze er zich niet in hebben willen verdiepen of het hen gewoon boven de pet gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |