abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 november 2011 @ 18:02:16 #1
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_103921691
De VVD staat torenhoog in de peilingen. Toch kwam/komt de crisis van rechts, is het de VVD-stijl van politiek bedrijven die ervoor heeft gezorgd dat we in de huidige malaise zitten.

Slechts een klein deel van het Nederlandse volk heeft geprofiteerd van dit wild-west-kapitalisme, van de graaicultuur. Wellicht bij elkaar voldoende voor 10 zetels.

Toch staat de VVD op meer dan 30 zetels in de peilingen. Willen mensen graag bij de winnaar horen en stemmen ze daarom op een partij die hen eigenlijk keihard naait en uitlacht?

Of is hier sprake van het Stockholm-syndroom. Een soort van 'If you can't beat them, join them'?
  donderdag 3 november 2011 @ 18:04:55 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103921772
Leuk geprobeerd, maar de crisis is al wat ouder dan de "rechtse" regering.
pi_103921892
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:04 schreef Daniel1976 het volgende:
Dat is natuurlijk ook niet wat de OP impliceert. Ook de PvdA onder paars voerde in mijn ogen een soort VVD-light beleid uit. Dus er vanuitgaande dat dat VVD-achtige beleid de crisis heeft veroorzaakt, is het vreemd dat de VVD nu juist zo'n aanhang kent.

Of ik het er mee eens ben is overigens een andere zaak. Misschien post ik hier nog een keer, vooralsnog klopt de stelling m.i. slechts ten dele.
pi_103922183
Mensen stemmen tegenwoordig op de fractieleider en niet zozeer op een partij. Rutte is wat dat betreft wel een goede.

Dit is ook de reden dat het CDA zetels blijft verliezen. Wie kent nou Haersma Bruma? Verhagen begin ik niet eens over. :')

Maar iedereen kent Wilders en Rutte dus meer stemmen.
pi_103923085
Omdat ik liever geld naar de bedrijven/rijken zie gaan dan naar de zwervers en uitkeringstrekkers.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_103923133
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:04 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik kan en wil hier eigenlijk wel op reageren, maar ik ben te lui.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_103923497
Nee, het merendeel van de kiezers lijdt aan domheid. Het gaat om mensen die zich makkelijk laten beïnvloeden en misleiden en die werkelijk denken dat de economie wel wat VVD kan gebruiken. Terwijl het omgekeerde stukken dichter bij de waarheid zit.
  donderdag 3 november 2011 @ 18:53:44 #8
pi_103923563
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:42 schreef MouzurX het volgende:
Omdat ik liever geld naar de bedrijven/rijken zie gaan dan naar de zwervers en uitkeringstrekkers.
En waarom is dat dan?

Want ik kan die logica niet volgen. De rijken, de bedrijven, de bankiers komen al om in het geld en hebben jouw geld helemaal niet nodig.
Het zijn de bankiers die banken kapot hebben gemaakt, managers die er een puinhoop van maken en met een vette bonus weggaan en directeuren van ziekenhuizen die slecht presteren maar wel een dijk van een salaris hebben.

Denk je niet dat het beter is het geld te investeren in duurzame energie, energie die er over een aantal decennia ook nog is, investeren in buurt- en clubhuizen zodat er voor de jeugd wat te doen is, investeren in goed, nee uitmuntend onderwijs, zodat we een hoog opgeleide bevolking hebben, waardoor werkgelegenheid aantrekt en we kunnen concurreren met China en dus minder uitkeringen hoeven te verstrekken, investeren in goed en betaalbare zorg voor iedereen, goede ziekenhuizen zodat het aantal WAO-ers kan worden teruggedrongen, doordat mensen genezen van hun kwaal en weer aan de slag kunnen? Investeren in opvang van daklozen. Investeren in het opknappen van wijken, speelgelegenheid voor kinderen, excellent openbaar vervoer en een fantastisch railnet, zodat er meer mensen met de trein gaan, waardoor jij niet vast komt te zitten met je auto en al deze maatregelen dragen bij aan een zeer grote mate van veiligheid in de samenleving, waardoor gevangenissen gesloten kunnen worden, omdat er simpelweg heel weinig criminaliteit is?

Kan je niet veel beter hier in, in de samenleving investeren, in mensen die het waard zijn, in de samenleving waar je zelf ook deel van uitmaakt, dan in een stel dieven, geboefte en gespuis dat banken omver trekt en er met een grote zak geld vandoor gaat?
pi_103924004
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

En waarom is dat dan?

Want ik kan die logica niet volgen. De rijken, de bedrijven, de bankiers komen al om in het geld en hebben jouw geld helemaal niet nodig.
Het zijn de bankiers die banken kapot hebben gemaakt, managers die er een puinhoop van maken en met een vette bonus weggaan en directeuren van ziekenhuizen die slecht presteren maar wel een dijk van een salaris hebben.

Denk je niet dat het beter is het geld te investeren in duurzame energie, energie die er over een aantal decennia ook nog is, investeren in buurt- en clubhuizen zodat er voor de jeugd wat te doen is, investeren in goed, nee uitmuntend onderwijs, zodat we een hoog opgeleide bevolking hebben, waardoor werkgelegenheid aantrekt en we kunnen concurreren met China en dus minder uitkeringen hoeven te verstrekken, investeren in goed en betaalbare zorg voor iedereen, goede ziekenhuizen zodat het aantal WAO-ers kan worden teruggedrongen, doordat mensen genezen van hun kwaal en weer aan de slag kunnen? Investeren in opvang van daklozen. Investeren in het opknappen van wijken, speelgelegenheid voor kinderen, excellent openbaar vervoer en een fantastisch railnet, zodat er meer mensen met de trein gaan, waardoor jij niet vast komt te zitten met je auto en al deze maatregelen dragen bij aan een zeer grote mate van veiligheid in de samenleving, waardoor gevangenissen gesloten kunnen worden, omdat er simpelweg heel weinig criminaliteit is?

Kan je niet veel beter hier in, in de samenleving investeren, in mensen die het waard zijn, in de samenleving waar je zelf ook deel van uitmaakt, dan in een stel dieven, geboefte en gespuis dat banken omver trekt en er met een grote zak geld vandoor gaat?
Zo zou ik heel graag willen wonen en leven.
Dan waren er geen zorgen.
bijna utopie
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_103924117
In 70 jaar na de Tweede Wereldoorlog hebben de mensen nog steeds niets geleerd van het verleden. Ze stemmen op de man met de grootste brulboei, niet op wat voor belangen de partij vertegenwoordigt. Ik denk dat het huidige kabinet daar wel een mooi voorbeeld van is: Wilders is de man die de touwtjes stevig in de handen heeft; Verhagen en Rutte zijn slechts zijn marionetten. Gezien de VVD zich steeds meer een PVV mentaliteit aanmeet vind ik het niet gek dat deze twee partijen de grootste partijen zijn. De Nederlander gelooft graag in sprookjes en mooie verhalen.
  donderdag 3 november 2011 @ 19:09:10 #11
pi_103924243
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:03 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Zo zou ik heel graag willen wonen en leven.
Dan waren er geen zorgen.
bijna utopie
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met idealen.

You may say I am a dreamer
But I am not the only one
...

:D
  donderdag 3 november 2011 @ 19:44:25 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103926145
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
In 70 jaar na de Tweede Wereldoorlog hebben de mensen nog steeds niets geleerd van het verleden. Ze stemmen op de man met de grootste brulboei, niet op wat voor belangen de partij vertegenwoordigt. Ik denk dat het huidige kabinet daar wel een mooi voorbeeld van is: Wilders is de man die de touwtjes stevig in de handen heeft; Verhagen en Rutte zijn slechts zijn marionetten. Gezien de VVD zich steeds meer een PVV mentaliteit aanmeet vind ik het niet gek dat deze twee partijen de grootste partijen zijn. De Nederlander gelooft graag in sprookjes en mooie verhalen.
Klopt, zo is er na 70 jaar nog steeds de misvatting dat de nazi's rechts waren. maar het nationalsozialismus was daadwerkelijk links. Net als het grootste deel van de pvv.

Links en rechts zijn eigenlijk knap achterhaalde begrippen.
Ik ben liberaal, maar ik nijg veel meer naar d66 dan vvd, maar d66 zijn altijd van die enorme draaikonten die met alle winden mee waaien,
pi_103927037
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:44 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Klopt, zo is er na 70 jaar nog steeds de misvatting dat de nazi's rechts waren. maar het nationalsozialismus was daadwerkelijk links. Net als het grootste deel van de pvv.

Links en rechts zijn eigenlijk knap achterhaalde begrippen.
Ik ben liberaal, maar ik nijg veel meer naar d66 dan vvd, maar d66 zijn altijd van die enorme draaikonten die met alle winden mee waaien,
Moet je nagaan wat je nu doet. Eerst zeg je dat de NSDAP en de PVV links zijn/waren, om vervolgens te claimen dat links en rechts niet bestaan.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:15:23 #14
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103928067
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:59 schreef thettes het volgende:

[..]

Moet je nagaan wat je nu doet. Eerst zeg je dat de NSDAP en de PVV links zijn/waren, om vervolgens te claimen dat links en rechts niet bestaan.
Volgens de normen die daarvoor gelden bevinden zowel de pvv als de nsdap zich aan de linkerkant van het spectrum.

Daarbij nuanceer ik dat recht en links toch wel achterhaalde begrippen zijn. Het is maar net hoe je het wil lezen.
pi_103928281
quote:
15s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De VVD staat torenhoog in de peilingen. Toch kwam/komt de crisis van rechts, is het de VVD-stijl van politiek bedrijven die ervoor heeft gezorgd dat we in de huidige malaise zitten.

Slechts een klein deel van het Nederlandse volk heeft geprofiteerd van dit wild-west-kapitalisme, van de graaicultuur. Wellicht bij elkaar voldoende voor 10 zetels.

Toch staat de VVD op meer dan 30 zetels in de peilingen. Willen mensen graag bij de winnaar horen en stemmen ze daarom op een partij die hen eigenlijk keihard naait en uitlacht?

Of is hier sprake van het Stockholm-syndroom. Een soort van 'If you can't beat them, join them'?
Het wordt een beetje vermoeiend je iedere keer terecht te wijzen op je rare neo-marxistische gedachtengoed.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:18:41 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103928286
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:44 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Klopt, zo is er na 70 jaar nog steeds de misvatting dat de nazi's rechts waren. maar het nationalsozialismus was daadwerkelijk links.
Nee, dat was het niet.

Het zijn woorden van niet meer dan 1 lettergreep. Hoe moeilijk zijn die te begrijpen?

Lees verdomme eens een goed boek erover in plaats van idiote revisionisten na te lullen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_103928349
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:15 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Volgens de normen die daarvoor gelden bevinden zowel de pvv als de nsdap zich aan de linkerkant van het spectrum.

Daarbij nuanceer ik dat recht en links toch wel achterhaalde begrippen zijn. Het is maar net hoe je het wil lezen.
Als je je eigen normen gebruikt of de bestaande creatief interpreteert heb je gelijk :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:20:59 #18
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_103928446
Het is grappig, hé? We hebben de VVD aan de macht geholpen omdat we wilden dat de crisis op werd gelost, en dan stem je blijkbaar rechts. Vervolgens verzaakt de VVD het om de echt grote stappen te zetten, en kiest het ervoor om in plaats daarvan de aanval in te zetten op wat ze ziet als 'linkse uitgaven', waar, om de ineffectiviteit van die nogal kinderachtige keuze te verbloemen, dan ook maar meteen buitenproportioneel (en zonder visie) op wordt gekort. Als je daar dan vervolgens kritiek op hebt, zeggen ze: 'oh, dus jij wilt niet dat de crisis opgelost wordt?'

Helaas leeft een mythe als 'alleen de VVD kan een crisis oplossen' - wat ik op de middelbare school al te horen kreeg - nog te veel bij de mensen in het land.

Rutte 1 is een enorme teleurstelling. Als 'een aanval op links' het beste is wat rechts Nederland te bieden heeft, zeker in tijden van crisis, dan vind ik het beschamende niveau van 'doe lekker zelf normaal' niet eens meer zo'n verrassing.
pi_103928455
Wat maakt het in hemelsnaam uit wat de Nazi's waren voor de huidige politiek? Altijd maar dat idiote geschuil achter iets wat 70 jaar geleden gebeurd is. Putten jullie daar nou echt steun uit of hoe moet ik dat zien dat ellenlange gezemel over of Hitler nou links of rechts was?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:24:55 #20
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_103928693
Ah, een topic voor de rechtgeaarde linksmens. Janken maar jochies!
  donderdag 3 november 2011 @ 20:26:27 #21
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103928810
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:24 schreef PfenisBaron het volgende:
Ah, een topic voor de rechtgeaarde linksmens. Janken maar jochies!
De meest constructieve bijdrage tot nu toe. :')

EDIT: En janken dat anderen janken. _O-
pi_103928830
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

En waarom is dat dan?

Amen.

Dit klinkt tegenwoordig zo vervreemd dat het inderdaad zowat een tot een utopie is verworden.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:31:13 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103929094
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:21 schreef Voorschrift het volgende:
Wat maakt het in hemelsnaam uit wat de Nazi's waren voor de huidige politiek? Altijd maar dat idiote geschuil achter iets wat 70 jaar geleden gebeurd is. Putten jullie daar nou echt steun uit of hoe moet ik dat zien dat ellenlange gezemel over of Hitler nou links of rechts was?
Om te voorkomen dat onwaarheden als dat over tien jaar als waarheid in de geschiedenisboeken staan of in ieder geval door het merendeel van de mensen als waarheid worden gezien.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_103929126
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:26 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

De meest constructieve bijdrage tot nu toe. :')

EDIT: En janken dat anderen janken. _O-
Jij jankt dat hij jankt over mensen die janken over gejank.

Interessant.

Nu jank ik over dat jij jankt over dat hij jankt over mensen die janken over gejank.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:32:18 #25
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103929166
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:31 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Jij jankt dat hij jankt over mensen die janken over gejank.

Interessant.

Nu jank ik over dat jij jankt over dat hij jankt over mensen die janken over gejank.
My mind? Blown.
pi_103929198
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat onwaarheden als dat over tien jaar als waarheid in de geschiedenisboeken staan of in ieder geval door het merendeel van de mensen als waarheid worden gezien.
Ah juist, omdat een paar verknipte idiote Fokkers de macht hebben geschiedenis te herschrijven wou je zeggen? Maar goed dat het uwer persoonlijke missie is dergelijk gevaar bij de kiem te smoren en puberende middelbare scholieren terecht te wijzen om een nationaal historische ramp te voorkomen.

Kudo's.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103929393
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:21 schreef Voorschrift het volgende:
Je leest mijn bericht duidelijk verkeerd. Het diende slechts als voorbeeld dat mensen zich willens en wetens achter de diegene met de grootste mond scharen. Dat was 70 jaar geleden zo en er is, gezien de zetelstand van de PVV, niets veranderd in al die jaren. Wilders is ook geen Hitler wat dat betreft, want die kwam tenminste nog met oplossingen voor het 'probleem'. Dat zijn oplossingen nou moralistisch en ethisch gezien niet de beste keuzes waren zien we voor het gemak maar even over het hoofd...
  donderdag 3 november 2011 @ 20:37:00 #28
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103929495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:35 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Je leest mijn bericht duidelijk verkeerd. Het diende slechts als voorbeeld dat mensen zich willens en wetens achter de diegene met de grootste mond scharen. Dat was 70 jaar geleden zo en er is, gezien de zetelstand van de PVV, niets veranderd in al die jaren. Wilders is ook geen Hitler wat dat betreft, want die kwam tenminste nog met oplossingen voor het 'probleem'. Dat zijn oplossingen nou moralistisch en ethisch gezien niet de beste keuzes waren zien we voor het gemak maar even over het hoofd...
Hitler had de Autobahn. Wilders de kopvoddentax.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:38:35 #29
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103929601
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:52 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, het merendeel van de kiezers lijdt aan domheid. Het gaat om mensen die zich makkelijk laten beïnvloeden en misleiden en die werkelijk denken dat de economie wel wat VVD kan gebruiken. Terwijl het omgekeerde stukken dichter bij de waarheid zit.
Ik roep al jaren dat de VVD de beste campagnevoerders zijn.

Ik neem dan ook altijd 'de partij heeft een conservatieve en een liberale vleugel' op de hak met het veel treffender: 'de VVD heeft een conservatieve vleugel en een PR-afdeling.'
pi_103929643
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:35 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dan nog is het een zinloze correlatie aangezien je die conclusie ook wel had kunnen trekken zonder Hitler er bij de haren bij te slepen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:39:59 #31
177885 JoaC
Het is patat
pi_103929705
Ik vind de OP nogal suggestief in zijn vraagstelling, kan dit niet wat beter?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  donderdag 3 november 2011 @ 20:40:46 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103929751
TS, waarom ben je nog niet vertrokken, je had plechtig gezworen naar Venzuela te vertrekken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:41:13 #33
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103929787
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
TS, waarom ben je nog niet vertrokken, je had plechtig gezworen naar Venzuela te vertrekken.
Haha, echt?
pi_103929788
Nee, want Hitler is een uitstekend voorbeeld van hoe een man met een grote waffel een legioen aan burgers achter zich weet te krijgen. Hetzelfde principe geldt voor de PVV. Roep lang genoeg dat de Islam een achterlijke cultuur is en er zijn mensen die het gaan geloven.

Zie bv het PvdA effect op de frontpage. Ongeacht de inhoud van het bericht, wanneer sommige users PvdA lezen krijgen ze rode waas voor de ogen en kunnen ze niet meer inhoudelijk reageren, maar alleen nog maar beschimpen en zwart-maken. Perfecte PVV-indoctrinatie. Same shit met buitenlanders, moslims en de Islam.
pi_103929821
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Is het nu Venezuela?

Dacht dat hij zo verkneukeld was op Cuba, of was het nou Noord-Korea waar hij z'n leuke vakantie had gehad.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103929887
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nee, want Hitler is een uitstekend voorbeeld van hoe een man met een grote waffel een legioen aan burgers achter zich weet te krijgen. Hetzelfde principe geldt voor de PVV. Roep lang genoeg dat de Islam een achterlijke cultuur is en er zijn mensen die het gaan geloven.
Waarom Hitler als voorbeeld nemen als je zelf al aangeeft dat de PVV een perfect voorbeeld is hm?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:42:40 #37
45206 Pietverdriet
pi_103929923
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
TS is bij uitstek een groot fan van types met een grote bek en foute ideologie.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:43:07 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103929976
De hele samenleving heeft last van het stockholm syndroom joh. Waarom laat de overgrote meerderheid zich anders gewillig in de kont neuken door een monetair systeem die van geen kanten echt klopt?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_103930011
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:43 schreef jogy het volgende:
De hele samenleving heeft last van het stockholm syndroom joh. Waarom laat de overgrote meerderheid zich anders gewillig in de kont neuken door een monetair systeem die van geen kanten echt klopt?
Nou TS, we hebben een reismaatje voor je.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:43:43 #40
45206 Pietverdriet
pi_103930034
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:39 schreef JoaC het volgende:
Ik vind de OP nogal suggestief in zijn vraagstelling, kan dit niet wat beter?
TS is aan het trollen, dat doet TS altijd, heb je dat nu nog niet door?
  donderdag 3 november 2011 @ 20:44:07 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103930067
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Neh. Ik zit wel lekker hier in mijn verwarmde huisje met internet enzo.
Vrijheid
  donderdag 3 november 2011 @ 20:44:34 #42
45206 Pietverdriet
pi_103930098
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Alleen als jogy een meisje is, twaalf jaar oud is en er uit ziet als negen.
pi_103930151
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Neh. Ik zit wel lekker hier in mijn verwarmde huisje met internet enzo.
Onmogelijk, je wordt hier constant genaaid door een foutief monetair systeem, hup oprotten jij.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103930221
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen als jogy een meisje is, twaalf jaar oud is en er uit ziet als negen.
Het is natuurlijk niet voor niets dat het ontwikkelingslanden zijn waar mijnheer voorkeur voor heeft.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 3 november 2011 @ 20:46:21 #45
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_103930261
TS moet niet praten over Stockholm-syndroom. Met z'n Noord-Korea is het beste land ter wereld :')
  donderdag 3 november 2011 @ 20:47:06 #46
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103930332
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

TS is aan het trollen, dat doet TS altijd, heb je dat nu nog niet door?
Dat vind ik ook weer ver gaan. Ik ben het niet altijd met hem eens maar ik denk wel dat hij achter zijn standpunten staat.

En al was hij een troll, he still raises an interesting question.

De VVD heeft totaal geen oplossing voor de crisis, wat, denk ik, nog steeds de belangrijkste reden is dat ze de grootste zijn geworden, maar toch blijven ze hoog in de peilingen staan.

Nu is Stockholm-syndroom inderdaad een bewust catchy en spraakmakend woord om in je titel te gooien, maar de vraag erachter is wel degelijk relevant. Waarom doen we dit? Zijn we echt zo incapabel om de PR-machine van de VVD, en de VVD-mythe, te doorprikken?
  donderdag 3 november 2011 @ 20:47:11 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103930339
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Onmogelijk, je wordt hier constant genaaid door een foutief monetair systeem, hup oprotten jij.
De overgrote meerderheid hè. En is er nog ergens een land zonder monetair systeem waar je niet hoeft te vrezen voor je leven dat je opgegeten wordt door hongerige nigerianen ofzo? :{. Ik heb het niet alleen over Nederland of zelfs de politiek. En zelfmoord vind ik ook weer een beetje ver gaan eigenlijk. Heb het best naar mijn zin hier :{.
Vrijheid
  donderdag 3 november 2011 @ 20:49:11 #48
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_103930518
Stemmen mensen voor de grootste mond? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat dit tegenwoordig veel termen zijn die op 'links' veelal van toepassing zijn; knuffelmarokkanen, zieligheidsindustrie,subsidieslurpers,geldverkwisters etc.
Kennelijk vindt men dat nog nét een graadje erger dan de rechtse termen als 'graaiers, zakkenvullers, bonussen enz...
Ook Wilders doet het goed omdat ie blijft zeuren over de islam, mensen vinden dat belangrijker dan alle breekpunten die hij heeft laten vallen blijkt.
Links heeft zijn glans verloren en is veel te slap en zweverig.Men heeft liever een Ipad dan schone lucht oO<
pi_103930785
quote:
11s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:47 schreef jogy het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid hè. En is er nog ergens een land zonder monetair systeem waar je niet hoeft te vrezen voor je leven dat je opgegeten wordt door hongerige nigerianen ofzo? :{. Ik heb het niet alleen over Nederland of zelfs de politiek. En zelfmoord vind ik ook weer een beetje ver gaan eigenlijk. Heb het best naar mijn zin hier :{.
Dat is uiteraard waar, de bende's vleesetende Nigerianen lopen vrijlijk rond, naar verluid zijn zelfs de Angolezen vervallen in bloedzuigend gedrag ter koste van al ons Nederlanders. Er gaat een gerucht dat een zekere in Limburg residerende Angolees nogal voor wat opschudding zorgt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:21:01 #50
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103958690
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je je eigen normen gebruikt of de bestaande creatief interpreteert heb je gelijk :)
Ach als jij er heel theoretisch naar gaat kijken heb jij gelijk. Maar ik beoordeel partijen liever op wat ze doen dan op wat ze zeggen.

En zie daar, de PVV is de enige partij die met alle bezuinigingsrondes een sociaal gezicht laten zien in ons huidige kabinet. Qua het grootste deel van de standpunten lijkt de PVV aardig op de SP.

De NSDAP o.a. bekend van de kinderbijslag, de volkswagen voor iedereen en een hartgrondige hekel aan oud geld.

En dit is een bloemlezing, het zijn slechts highlights.
Maar het is te makkelijk om ze rechts te noemen.
pi_103963950
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:21 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ach als jij er heel theoretisch naar gaat kijken heb jij gelijk. Maar ik beoordeel partijen liever op wat ze doen dan op wat ze zeggen.

[q]En zie daar, de PVV is de enige partij die met alle bezuinigingsrondes een sociaal gezicht laten zien in ons huidige kabinet. Qua het grootste deel van de standpunten lijkt de PVV aardig op de SP.
Het grootste deel van de standpunten van de PVV zelfs? Waarom wijkt hun stemgedrag dan meer af van dat van de SP dan van VVD en CDA?
quote:
De NSDAP o.a. bekend van de kinderbijslag, de volkswagen voor iedereen en een hartgrondige hekel aan oud geld.
En aan de andere kant waren ze dol op corporatisme en was het oude geld in DLD dat nogal dol was op militarisme ook niet bepaald vies van de NSDAP...
quote:
En dit is een bloemlezing, het zijn slechts highlights.
Maar het is te makkelijk om ze rechts te noemen.
Mogelijk maar wel een stuk logischer dan ze links te noemen.
pi_103964293
Ik begrijp het ook niet. Ik heb in mijn omgeving (kennissenkring en via mijn werk) veel ondernemers in MKB en dan vooral het kleinbedrijf, eenmanszaken en vofjes, al dan niet met een paar man personeel. Die roepen steevast, ik stem VVD, want die zijn het beste voor ondernemers. Terwijl dat dus absoluut niet zo is. Ja, misschien als je onderneming Philips of Heineken heet, maar zeker niet voor dit soort ondernemingen.
  vrijdag 4 november 2011 @ 17:39:25 #53
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103964481
En maar klagen omdat we al ons geld aan Griekenland geven. En maar VVD blijven stemmen.

Wie denk je dat al ons geld aan Griekenland geeft, de PvdA? D66?

(het trieste is dat veel VVD stemmers daar waarschijnlijk nog van overtuigd zijn ook.... )
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_103964869
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:39 schreef Viajero het volgende:

(het trieste is dat veel VVD stemmers daar waarschijnlijk nog van overtuigd zijn ook.... )
Die geven Den Uyl de schuld.
pi_103965553
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp het ook niet. Ik heb in mijn omgeving (kennissenkring en via mijn werk) veel ondernemers in MKB en dan vooral het kleinbedrijf, eenmanszaken en vofjes, al dan niet met een paar man personeel. Die roepen steevast, ik stem VVD, want die zijn het beste voor ondernemers. Terwijl dat dus absoluut niet zo is. Ja, misschien als je onderneming Philips of Heineken heet, maar zeker niet voor dit soort ondernemingen.
Ja want de economie bestaat uit segmenten wat absoluut niet met elkaar in verband staat inderdaad.

Ga toch koken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103965795
quote:

Uiteraard, een van de grootste EU lobbies is bij de VVD te vinden, daar kijkt iedere VVD stemmer vast en zeker overheen.

:')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:25:59 #57
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_103966206
quote:
15s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Wat de crisis kwam van rechts? De crisis kwam van die kansloze burgertjes die hun schulden niet konden afbetalen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_103966304
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:25 schreef mlg het volgende:

[..]

Wat de crisis kwam van rechts? De crisis kwam van die kansloze burgertjes die hun schulden niet konden afbetalen.
Banken deed zelfs vrolijk mee. gaf zo een foute lening die zij wisten dat men niet kon betalen.
En lopen nu zelf mee weg. terwijl degene die schuld had bestraft werd.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:29:19 #59
294269 mlg
pi_103966326
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:28 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Banken deed zelfs vrolijk mee. gaf zo een foute lening die zij wisten dat men niet kon betalen.
En lopen nu zelf mee weg. terwijl degene die schuld had bestraft werd.
Oja, als ik jou een pistool geef en je schiet jezelf ermee neer, dan heb ik jou zeker vermoord?

Hoepel toch op met dat kinderdenken. Ken je verantwoordelijkheden, maar ken vooral die van een ander.
pi_103966386
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja want de economie bestaat uit segmenten wat absoluut niet met elkaar in verband staat inderdaad.

Ga toch koken.
Is frites halen ook goed?

Als je niet normaal kunt reageren hou dan gewoon je bek dicht, want je zet zo maar iemand voor schut en dat ben je zelf.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:34:51 #61
294269 mlg
pi_103966504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Als je niet normaal kunt reageren hou dan gewoon je bek dicht, want je zet zo maar iemand voor schut en dat ben je zelf.
Als je dik wil worden, ga je gang.
pi_103966512
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee frites heb ik geen zin aan.

En doe me een plezier en ga jezelf even inlezen over de economie.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103966579
Ach ja, alsof jij er iets van af weet met je dom geblaat. Denk dat ik meer gestudeerd heb over economie dan jij, klootviool met je halve Havodiploma.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:38:31 #64
294269 mlg
pi_103966635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Ach ja, alsof jij er iets van af weet met je dom geblaat. Denk dat ik meer gestudeerd heb over economie dan jij, klootviool met je halve Havodiploma.
Maar goed, leg eens uit waarom de VVD niet goed is voor de kleine ondernemers.
pi_103966719
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:38 schreef mlg het volgende:

[..]

Maar goed, leg eens uit waarom de VVD niet goed is voor de kleine ondernemers.
Een paar dingen waar de VVD misschien niet direct voor is maar wel medeverantwoordelijk voor aangezien ze vol overtuiging in dit kabinet zijn gestapt zijn. Weinig of niks doen aan het ontslagrecht/ de starheid van een groot deel van de arbeidsmarkt. Ook het niet echt rap doorzetten van de verhoging van de AOW-leeftijd is voor veel ondernemers ongunstig.

Het is gewoon net als CDA, PVV, SP en PvdA een typische babyboomerspartij die de belangen van die groep boven die van anderen stelt.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:43:05 #66
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103966781
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, dat was het niet.

Het zijn woorden van niet meer dan 1 lettergreep. Hoe moeilijk zijn die te begrijpen?

Lees verdomme eens een goed boek erover in plaats van idiote revisionisten na te lullen.
Dat links tuig vloekt ook meteen als hun argument in twijfel getrokken wordt :{w
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:44:08 #67
294269 mlg
pi_103966813
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een paar dingen waar de VVD misschien niet direct voor is maar wel medeverantwoordelijk voor aangezien ze vol overtuiging in dit kabinet zijn gestapt zijn. Weinig of niks doen aan het ontslagrecht/ de starheid van een groot deel van de arbeidsmarkt. Ook het niet echt rap doorzetten van de verhoging van de AOW-leeftijd is voor veel ondernemers ongunstig.

Het is gewoon net als CDA, PVV, SP en PvdA een typische babyboomerspartij die de belangen van die groep boven die van anderen stelt.
Maar jij weet ook wel dat dit het gevolg is van een krappe coalitie. Van origine is de VVD voor het versoepelen van het ontslagrecht etc.
pi_103966865
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:44 schreef mlg het volgende:

[..]

Maar jij weet ook wel dat dit het gevolg is van een krappe coalitie. Van origine is de VVD voor het versoepelen van het ontslagrecht etc.
Ze hadden ook een andere meer progressieve coalitie kunnen kiezen. Dan was het vermoedelijk wel gelukt. Dit is was echter de droom(al vingers aflikkende)coalitie van Rutte.

In theorie zal de VVD vast anders willen maar veel liberale punten hebben ze met veel plezier ingeruild voor conservatieve :).
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:47:39 #69
294269 mlg
pi_103966936
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze hadden ook een andere meer progressieve coalitie kunnen kiezen. Dan was het vermoedelijk wel gelukt. Dit is was echter de droom(al vingers aflikkende)coalitie van Rutte.

In theorie zal de VVD vast anders willen maar veel liberale punten hebben ze met veel plezier ingeruild voor conservatieve :).
Tja, het is uiteindelijk wel wat het volk wou. Ik overigens niet. Anderzijds is D66 niet voor niks zo klein gebleven.
pi_103966985
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:47 schreef mlg het volgende:

[..]

Tja, het is uiteindelijk wel wat het volk wou. Ik overigens niet. Anderzijds is D66 niet voor niks zo klein gebleven.
Zelfs met steun minder dan 50% van de stemmen ;).
Maar goed het is wel de lijn waar de VVD nu voor staat. Liever op die manier de achterban behagen dan aan een echte liberale agenda werken waar de kleine ondernemers van zouden profiteren.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:52:25 #71
294269 mlg
pi_103967103
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zelfs met steun minder dan 50% van de stemmen ;).
Maar goed het is wel de lijn waar de VVD nu voor staat. Liever op die manier de achterban behagen dan aan een echte liberale agenda werken waar de kleine ondernemers van zouden profiteren.
Goed, ik had het over de VVD in zijn algemeenheid. Het enige punt waarin D66 misschien in het voordeel van de kleine ondernemer werkt, is de verlaging van de inkomstenbelasting. Maar of dat een haalbaar doel was, dat vraag ik me af. Ik denk dat een versoepeling van het ontslagrecht ook niet veel windeieren gaat leggen.
pi_103967148
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:52 schreef mlg het volgende:

[..]

Goed, ik had het over de VVD in zijn algemeenheid. Het enige punt waarin D66 misschien in het voordeel van de kleine ondernemer werkt, is de verlaging van de inkomstenbelasting. Maar of dat een haalbaar doel was, dat vraag ik me af. Ik denk dat een versoepeling van het ontslagrecht ook niet veel windeieren gaat leggen.
Het gaat om een totaalpakket en daarbij is het babyboombelang vaak niet bepaald gelijk aan het belang van kleineren ondernemers.
  vrijdag 4 november 2011 @ 19:02:04 #73
294269 mlg
pi_103967424
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het gaat om een totaalpakket en daarbij is het babyboombelang vaak niet bepaald gelijk aan het belang van kleineren ondernemers.
Wat versta je precies onder een babyboombelang?
pi_103967466
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:02 schreef mlg het volgende:

[..]

Wat versta je precies onder een babyboombelang?
De onwil om iets te doen aan het klaarmaken van onze samenleving/ verzorgingsstaat voor de 21e eeuw omdat de 50+'ers dan gaan miepen...
pi_103967520
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:42 schreef MouzurX het volgende:
Whehe
pi_103968310
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:29 schreef mlg het volgende:

[..]

Oja, als ik jou een pistool geef en je schiet jezelf ermee neer, dan heb ik jou zeker vermoord?

Hoepel toch op met dat kinderdenken. Ken je verantwoordelijkheden, maar ken vooral die van een ander.
Voor beide is het is verantwoordelijk om juiste voor te leggen.
Als iemand dat niet kan betalen, dan moet bank ook NEE kunnen zeggen. dat deden sommige toen niet.
Natuurlijk moet de persoon ook zelf zeggen, dat is te hoog, zo heb ik elke maand weinig ruimte voor.

Van de vergelijken heb je zelf mede verantwoordelijk voor, je had net goed pistool niet geven zodat ie niet zelfmoord gaan plegen.

Je zegt van zoiets "Zoek het zelf maar uit". Sommige mensen zitten diep in shit, wordt nog dieper.
Overheid zegt als je in de probleem zit, eerst betalen daarna wordt je geholpen.
Alsof dat zo helpt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Captain_Ghost op 04-11-2011 19:31:47 ]
pi_103969923
quote:
En maar klagen omdat we al ons geld aan Griekenland geven. En maar VVD blijven stemmen.

Wie denk je dat al ons geld aan Griekenland geeft, de PvdA? D66?

Wat een suggestief geblaat zeg :').
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:20:39 #78
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103971025
quote:
Van alles wat, resulterende in de bottomline: politiek-dom NL.

Zolang de VVD de woorden zegt, de 'wij willens' uitspreekt die de gepeilden willen horen, zal het ze zetelgewijze goed gaan.

Omkijken naar resultaten uit het verleden en stemgedrag van zo een partij op voor hen belangrijke items, dat doet bijna geen hond...

En zo kregen en krijgen we de regeringen die we als land verdienen.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:00:25 #79
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103973099
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:57 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Wow, wat een gemotiveerd antwoord.

Ik heb twee vragen voor je:

Geven wij miljarden aan Griekenland?
Welke partij is de grootste in de regering en levert de premier?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:02:26 #80
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103973212
quote:

[..]

Onzin. De crisis kwam van miljardenverliezen op de speculatiemarkt.
  † In Memoriam † vrijdag 4 november 2011 @ 21:03:16 #81
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103973242
quote:
Toch kwam/komt de crisis van rechts
... en de banaan komt oorspronkelijk van de maan.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:13:56 #82
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103973827
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:57 schreef StarGazer het volgende:

En toch zullen die partijen op een of andere manier de schuld krijgen. Ene Geert Wilders noemde op dat punt de PvdA zelfs de grote gedoger van het kabinet.
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:44:14 #83
177885 JoaC
Het is patat
pi_103975604
Dichtgooien?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:46:56 #84
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103975769
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 21:44 schreef JoaC het volgende:
Dichtgooien?
Waarom?
pi_103986457
-niet doen-

[ Bericht 97% gewijzigd door JoaC op 05-11-2011 02:07:02 ]
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103986635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 21:02 schreef Viajero het volgende:

[..]

Onzin. De crisis kwam van miljardenverliezen op de speculatiemarkt.
En van een te grote overheid die volgens goed links gebruik banken ging nationaliseren.
Maar ach, het hele geld systeem deugd niet, maar daar zitten we nu eenmaal in vast.
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:04:43 #87
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103987517
quote:

[..]

Al die economische zeebellen kwamen van de centrale en commerciele banken dat lenen heel makkelijk maakten. én de overheid die de andere kant op keek. Dat gaven de hypthekers zelf toe. Nog nooit was het zo makkelijk voor hen geweest. Toezicht was heel mild.

Alsof de New World Order deze crisis (wereldwijd) wilden uitlokken en het gooien op toeval en de schuld van de leners..

Waar de World Bank/ IMF zo goed in zijn in derde wereldlanden door hun eerst geld te "lenen" en daarna van alles te eisen, hebben zij ook hier geflikt. En alles heeft ertoe geleid meer macht naar de EU. Ik vind dit geen toeval.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:07:29 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103987526
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:52 schreef Elfletterig het volgende:
denken dat de economie wel wat VVD kan gebruiken. Terwijl het omgekeerde stukken dichter bij de waarheid zit.
Oh, echt? Waarom dan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:08:17 #89
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_103987530
Sinds die debiel van een Balkenende opgezouten ist....vind ik het klimaat in de politiek best verfrissend wel....
er worden eindelijk vele frauderende bedrijven aangepakt enzo!

Werd ook tijd toch?
Er gebeurd tenminste iets!

nee ik had het niet verwacht maar ben best wel een beetje VVD geworden inmiddels
Snollebolt
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:16:11 #90
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103987563
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 21:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wow, wat een gemotiveerd antwoord.

Ik heb twee vragen voor je:

Geven wij miljarden aan Griekenland?
Welke partij is de grootste in de regering en levert de premier?
Nee wij staan "garant", maar Griekenland is toch een bodemloze put. Dus what's the difference?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:24:53 #91
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103987591
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:18 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het wordt een beetje vermoeiend je iedere keer terecht te wijzen op je rare neo-marxistische gedachtengoed.
Ik denk dat wanneer lbk zulke dingen zegt. Dat het niet perse betekent dat hij een communistisch land wilt waar iedereen evenveel krijgt.

Ik zie zelf dat er meer aan de hand is. Dat kleine deel waar hij het over heeft. Heeft met behulp van de verheid en wetten het volk beroofd. Dat belicht het geheel op een andere manier.
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:21:54 #92
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_103989505
Iedere arbeider die collaboreert met het grootkapitaal leidt aan het stockholmsyndroom. Dat is het pathologische aan de 99%: dat ze meewerken aan hun eigen knechtschap.
  zaterdag 5 november 2011 @ 12:31:58 #93
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103992283
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het grootste deel van de standpunten van de PVV zelfs? Waarom wijkt hun stemgedrag dan meer af van dat van de SP dan van VVD en CDA?

[..]

En aan de andere kant waren ze dol op corporatisme en was het oude geld in DLD dat nogal dol was op militarisme ook niet bepaald vies van de NSDAP...

[..]

Mogelijk maar wel een stuk logischer dan ze links te noemen.
De politieke barometer van gisteren was ook wel erg leuk. PVV kiezers waren niet blij met Calimero mauro. Dus besloten ze voortaan maar anders te gaan stemmen.
En waar gingen ze heen? VVD? CDA? PVDA, nope naar de SP. I rest my case.
pi_103992593
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:31 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

De politieke barometer van gisteren was ook wel erg leuk. PVV kiezers waren niet blij met Calimero mauro. Dus besloten ze voortaan maar anders te gaan stemmen.
Tja als je zo blind vaart op Maurice de Hond (die eerder peilde dat de kiezers van de PVV voor een heel flink deel afkomstig waren van VVD en CDA) dan is het misschien inderdaad beter het te laten rusten.
  zaterdag 5 november 2011 @ 12:59:22 #95
45206 Pietverdriet
pi_103993014
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:31 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Zouden de linkse fokkertjes weer net zo over hun Lombrozogehalte, domheid en lage opleiding gaan zeiken nu ze SP stemmen? Of zijn het ineens weer noeste werkers?
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:15:06 #96
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103993500
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zouden de linkse fokkertjes weer net zo over hun Lombrozogehalte, domheid en lage opleiding gaan zeiken nu ze SP stemmen? Of zijn het ineens weer noeste werkers?
Goed punt. Ik ben het met noch de PVV, noch de SP eens, maar de mensen die erop stemmen moet je wel serieus nemen. Zolang je niet naar mensen luistert gaan ze op dat soort extremistische partijen stemmen. Ik voorspel bij de volgende verkiezingen een groei van de winst van partijen die extremer zijn, zowel links als rechts.
pi_103993553
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dat een groot deel van de 'linkse' fokkers ook niks op heeft met de SP? Die wordt hier net zo goed beschimpt dat de PVV.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:27:56 #98
45206 Pietverdriet
pi_103993937
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Goed punt. Ik ben het met noch de PVV, noch de SP eens, maar de mensen die erop stemmen moet je wel serieus nemen. Zolang je niet naar mensen luistert gaan ze op dat soort extremistische partijen stemmen. Ik voorspel bij de volgende verkiezingen een groei van de winst van partijen die extremer zijn, zowel links als rechts.
Jep, de gevestigde partijen staan steeds meer los van de kiezer, die wordt alleen maar wanhopiger en NL wordt steeds meer Weimar.
pi_103997726
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Klopt. Daarom vind ik het Stockholmsyndroom ook wel een goeie, er is een soort harde onderkant in Nederland waar de VVD mensen ook niet zomaar doorheen laat zakken, ook al zouden ze dat misschien wel willen. Het zijn de ondernemende, jonge mensen die misschien nog wel het hardst genaaid worden. En dan laat ik het feit dat de crisis van rechts kwam, van het beleid waar de VVD altijd keihard voor gestaan heeft, nog buiten beschouwing.

Het heeft natuurlijk ook veel met de vervlakking en de verdomming te maken, en de commerciele media die dat aanwakkeren. De VVD-fabeltjes doen het goed in oneliners, alles gaat om beeldvorming, ook al is dat beeld bewezen verkeerd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je moet wel naar mensen luisteren maar vooral als ze het hebben over dingen waar ze verstand van hebben. Voor velen is dat slechts hun eigen persoonlijke en professionele situatie, hun eigen straat, wijk en dorp etc. Je luister vooral naar hun belangen, en slechts naar hun inzichten wanneer die deugen.

Je moet ze ook een keer durven vertellen dat ze gewoon hun bek moeten houden over dingen waar ze niks van af weten en waarvan ze niks begrijpen doordat ze er zich niet in hebben willen verdiepen of het hen gewoon boven de pet gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 5 november 2011 @ 15:35:06 #100
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103998184
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt. Daarom vind ik het Stockholmsyndroom ook wel een goeie, er is een soort harde onderkant in Nederland waar de VVD mensen ook niet zomaar doorheen laat zakken, ook al zouden ze dat misschien wel willen. Het zijn de ondernemende, jonge mensen die misschien nog wel het hardst genaaid worden. En dan laat ik het feit dat de crisis van rechts kwam, van het beleid waar de VVD altijd keihard voor gestaan heeft, nog buiten beschouwing.

Het heeft natuurlijk ook veel met de vervlakking en de verdomming te maken, en de commerciele media die dat aanwakkeren. De VVD-fabeltjes doen het goed in oneliners, alles gaat om beeldvorming, ook al is dat beeld bewezen verkeerd.

[..]
Het is ook een deel van de cultuur, van de groepsvorming, zoals dat in sommige arbeidersgezinnen de PvdA is. Het hoort er gewoon bij, daar denk je niet al teveel over na.

quote:
Je moet wel naar mensen luisteren maar vooral als ze het hebben over dingen waar ze verstand van hebben. Voor velen is dat slechts hun eigen persoonlijke en professionele situatie, hun eigen straat, wijk en dorp etc. Je luister vooral naar hun belangen, en slechts naar hun inzichten wanneer die deugen.

Je moet ze ook een keer durven vertellen dat ze gewoon hun bek moeten houden over dingen waar ze niks van af weten en waarvan ze niks begrijpen doordat ze er zich niet in hebben willen verdiepen of het hen gewoon boven de pet gaat.
Ik ben het met je eens dat je vooral naar hun belangen moet luisteren, en dat niet iedereen bepaalde zaken even goed begrijpt. Maar mensen vertellen dat ze hun bek moeten houden vind ik echt zeer autocratisch en fout. Wat je moet doen is uitleggen wat je aan het doen bent en wat je wilt, en zoveel mogelijk openheid geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')