abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103963950
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:21 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ach als jij er heel theoretisch naar gaat kijken heb jij gelijk. Maar ik beoordeel partijen liever op wat ze doen dan op wat ze zeggen.

[q]En zie daar, de PVV is de enige partij die met alle bezuinigingsrondes een sociaal gezicht laten zien in ons huidige kabinet. Qua het grootste deel van de standpunten lijkt de PVV aardig op de SP.
Het grootste deel van de standpunten van de PVV zelfs? Waarom wijkt hun stemgedrag dan meer af van dat van de SP dan van VVD en CDA?
quote:
De NSDAP o.a. bekend van de kinderbijslag, de volkswagen voor iedereen en een hartgrondige hekel aan oud geld.
En aan de andere kant waren ze dol op corporatisme en was het oude geld in DLD dat nogal dol was op militarisme ook niet bepaald vies van de NSDAP...
quote:
En dit is een bloemlezing, het zijn slechts highlights.
Maar het is te makkelijk om ze rechts te noemen.
Mogelijk maar wel een stuk logischer dan ze links te noemen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_103964293
Ik begrijp het ook niet. Ik heb in mijn omgeving (kennissenkring en via mijn werk) veel ondernemers in MKB en dan vooral het kleinbedrijf, eenmanszaken en vofjes, al dan niet met een paar man personeel. Die roepen steevast, ik stem VVD, want die zijn het beste voor ondernemers. Terwijl dat dus absoluut niet zo is. Ja, misschien als je onderneming Philips of Heineken heet, maar zeker niet voor dit soort ondernemingen.
  vrijdag 4 november 2011 @ 17:39:25 #53
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103964481
En maar klagen omdat we al ons geld aan Griekenland geven. En maar VVD blijven stemmen.

Wie denk je dat al ons geld aan Griekenland geeft, de PvdA? D66?

(het trieste is dat veel VVD stemmers daar waarschijnlijk nog van overtuigd zijn ook.... )
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_103964869
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:39 schreef Viajero het volgende:

(het trieste is dat veel VVD stemmers daar waarschijnlijk nog van overtuigd zijn ook.... )
Die geven Den Uyl de schuld.
pi_103965553
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp het ook niet. Ik heb in mijn omgeving (kennissenkring en via mijn werk) veel ondernemers in MKB en dan vooral het kleinbedrijf, eenmanszaken en vofjes, al dan niet met een paar man personeel. Die roepen steevast, ik stem VVD, want die zijn het beste voor ondernemers. Terwijl dat dus absoluut niet zo is. Ja, misschien als je onderneming Philips of Heineken heet, maar zeker niet voor dit soort ondernemingen.
Ja want de economie bestaat uit segmenten wat absoluut niet met elkaar in verband staat inderdaad.

Ga toch koken.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103965795
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:39 schreef Viajero het volgende:

Uiteraard, een van de grootste EU lobbies is bij de VVD te vinden, daar kijkt iedere VVD stemmer vast en zeker overheen.

:')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:25:59 #57
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_103966206
quote:
15s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De VVD staat torenhoog in de peilingen. Toch kwam/komt de crisis van rechts, is het de VVD-stijl van politiek bedrijven die ervoor heeft gezorgd dat we in de huidige malaise zitten.

Slechts een klein deel van het Nederlandse volk heeft geprofiteerd van dit wild-west-kapitalisme, van de graaicultuur. Wellicht bij elkaar voldoende voor 10 zetels.

Toch staat de VVD op meer dan 30 zetels in de peilingen. Willen mensen graag bij de winnaar horen en stemmen ze daarom op een partij die hen eigenlijk keihard naait en uitlacht?

Of is hier sprake van het Stockholm-syndroom. Een soort van 'If you can't beat them, join them'?
Wat de crisis kwam van rechts? De crisis kwam van die kansloze burgertjes die hun schulden niet konden afbetalen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_103966304
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:25 schreef mlg het volgende:

[..]

Wat de crisis kwam van rechts? De crisis kwam van die kansloze burgertjes die hun schulden niet konden afbetalen.
Banken deed zelfs vrolijk mee. gaf zo een foute lening die zij wisten dat men niet kon betalen.
En lopen nu zelf mee weg. terwijl degene die schuld had bestraft werd.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:29:19 #59
294269 mlg
pi_103966326
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:28 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Banken deed zelfs vrolijk mee. gaf zo een foute lening die zij wisten dat men niet kon betalen.
En lopen nu zelf mee weg. terwijl degene die schuld had bestraft werd.
Oja, als ik jou een pistool geef en je schiet jezelf ermee neer, dan heb ik jou zeker vermoord?

Hoepel toch op met dat kinderdenken. Ken je verantwoordelijkheden, maar ken vooral die van een ander.
pi_103966386
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja want de economie bestaat uit segmenten wat absoluut niet met elkaar in verband staat inderdaad.

Ga toch koken.
Is frites halen ook goed?

Als je niet normaal kunt reageren hou dan gewoon je bek dicht, want je zet zo maar iemand voor schut en dat ben je zelf.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:34:51 #61
294269 mlg
pi_103966504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Als je niet normaal kunt reageren hou dan gewoon je bek dicht, want je zet zo maar iemand voor schut en dat ben je zelf.
Als je dik wil worden, ga je gang.
pi_103966512
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee frites heb ik geen zin aan.

En doe me een plezier en ga jezelf even inlezen over de economie.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103966579
Ach ja, alsof jij er iets van af weet met je dom geblaat. Denk dat ik meer gestudeerd heb over economie dan jij, klootviool met je halve Havodiploma.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:38:31 #64
294269 mlg
pi_103966635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Ach ja, alsof jij er iets van af weet met je dom geblaat. Denk dat ik meer gestudeerd heb over economie dan jij, klootviool met je halve Havodiploma.
Maar goed, leg eens uit waarom de VVD niet goed is voor de kleine ondernemers.
pi_103966719
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:38 schreef mlg het volgende:

[..]

Maar goed, leg eens uit waarom de VVD niet goed is voor de kleine ondernemers.
Een paar dingen waar de VVD misschien niet direct voor is maar wel medeverantwoordelijk voor aangezien ze vol overtuiging in dit kabinet zijn gestapt zijn. Weinig of niks doen aan het ontslagrecht/ de starheid van een groot deel van de arbeidsmarkt. Ook het niet echt rap doorzetten van de verhoging van de AOW-leeftijd is voor veel ondernemers ongunstig.

Het is gewoon net als CDA, PVV, SP en PvdA een typische babyboomerspartij die de belangen van die groep boven die van anderen stelt.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:43:05 #66
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103966781
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, dat was het niet.

Het zijn woorden van niet meer dan 1 lettergreep. Hoe moeilijk zijn die te begrijpen?

Lees verdomme eens een goed boek erover in plaats van idiote revisionisten na te lullen.
Dat links tuig vloekt ook meteen als hun argument in twijfel getrokken wordt :{w
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:44:08 #67
294269 mlg
pi_103966813
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een paar dingen waar de VVD misschien niet direct voor is maar wel medeverantwoordelijk voor aangezien ze vol overtuiging in dit kabinet zijn gestapt zijn. Weinig of niks doen aan het ontslagrecht/ de starheid van een groot deel van de arbeidsmarkt. Ook het niet echt rap doorzetten van de verhoging van de AOW-leeftijd is voor veel ondernemers ongunstig.

Het is gewoon net als CDA, PVV, SP en PvdA een typische babyboomerspartij die de belangen van die groep boven die van anderen stelt.
Maar jij weet ook wel dat dit het gevolg is van een krappe coalitie. Van origine is de VVD voor het versoepelen van het ontslagrecht etc.
pi_103966865
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:44 schreef mlg het volgende:

[..]

Maar jij weet ook wel dat dit het gevolg is van een krappe coalitie. Van origine is de VVD voor het versoepelen van het ontslagrecht etc.
Ze hadden ook een andere meer progressieve coalitie kunnen kiezen. Dan was het vermoedelijk wel gelukt. Dit is was echter de droom(al vingers aflikkende)coalitie van Rutte.

In theorie zal de VVD vast anders willen maar veel liberale punten hebben ze met veel plezier ingeruild voor conservatieve :).
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:47:39 #69
294269 mlg
pi_103966936
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze hadden ook een andere meer progressieve coalitie kunnen kiezen. Dan was het vermoedelijk wel gelukt. Dit is was echter de droom(al vingers aflikkende)coalitie van Rutte.

In theorie zal de VVD vast anders willen maar veel liberale punten hebben ze met veel plezier ingeruild voor conservatieve :).
Tja, het is uiteindelijk wel wat het volk wou. Ik overigens niet. Anderzijds is D66 niet voor niks zo klein gebleven.
pi_103966985
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:47 schreef mlg het volgende:

[..]

Tja, het is uiteindelijk wel wat het volk wou. Ik overigens niet. Anderzijds is D66 niet voor niks zo klein gebleven.
Zelfs met steun minder dan 50% van de stemmen ;).
Maar goed het is wel de lijn waar de VVD nu voor staat. Liever op die manier de achterban behagen dan aan een echte liberale agenda werken waar de kleine ondernemers van zouden profiteren.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:52:25 #71
294269 mlg
pi_103967103
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zelfs met steun minder dan 50% van de stemmen ;).
Maar goed het is wel de lijn waar de VVD nu voor staat. Liever op die manier de achterban behagen dan aan een echte liberale agenda werken waar de kleine ondernemers van zouden profiteren.
Goed, ik had het over de VVD in zijn algemeenheid. Het enige punt waarin D66 misschien in het voordeel van de kleine ondernemer werkt, is de verlaging van de inkomstenbelasting. Maar of dat een haalbaar doel was, dat vraag ik me af. Ik denk dat een versoepeling van het ontslagrecht ook niet veel windeieren gaat leggen.
pi_103967148
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:52 schreef mlg het volgende:

[..]

Goed, ik had het over de VVD in zijn algemeenheid. Het enige punt waarin D66 misschien in het voordeel van de kleine ondernemer werkt, is de verlaging van de inkomstenbelasting. Maar of dat een haalbaar doel was, dat vraag ik me af. Ik denk dat een versoepeling van het ontslagrecht ook niet veel windeieren gaat leggen.
Het gaat om een totaalpakket en daarbij is het babyboombelang vaak niet bepaald gelijk aan het belang van kleineren ondernemers.
  vrijdag 4 november 2011 @ 19:02:04 #73
294269 mlg
pi_103967424
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het gaat om een totaalpakket en daarbij is het babyboombelang vaak niet bepaald gelijk aan het belang van kleineren ondernemers.
Wat versta je precies onder een babyboombelang?
pi_103967466
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:02 schreef mlg het volgende:

[..]

Wat versta je precies onder een babyboombelang?
De onwil om iets te doen aan het klaarmaken van onze samenleving/ verzorgingsstaat voor de 21e eeuw omdat de 50+'ers dan gaan miepen...
pi_103967520
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:42 schreef MouzurX het volgende:
Omdat ik liever geld naar de bedrijven/rijken zie gaan dan naar de zwervers en uitkeringstrekkers.
Whehe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')