Niet zeuren als je er geen 3 uur mee hoeft te sjouwen:)quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Het is gewoon kut met die HAH in de auto, je kunt het nergens goed leggen behalve op dashboard, met elke bocht ligt de boel door de gehele auto. Heb het aangekaart, maar uiteraard gaat daar niks mee gedaan worden.
Nee, 350x in en uitstappen is een dikke pretquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:02 schreef Troeta het volgende:
[..]
Niet zeuren als je er geen 3 uur mee hoeft te sjouwen:)
Heb geen kratje HAH in de auto. Gewoon op dashboardquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:06 schreef Jesse_ het volgende:
Naar voren buigen? Waar heb jij je kratje staan joh
Waar heb je je post dan inquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb geen kratje HAH in de auto. Gewoon op dashboard
Jullie hebben nu toch autobedrijf? Die kleppers gaan weg en de rest gedeeld door twee.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:01 schreef lbeew het volgende:
Wij hebben maar 2 caddy's, paar transit connects, twee kangoos, paar transporters en nog 5 trafics. Voor de rest alleen maar kleppenwagens, tussen de 15-20.
Gewoon alle HAH in een tas mikken of er tussen proppenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:20 schreef carboni het volgende:
Voordeel van fietswijken is dat je daar niet meer druk over hoeft te maken. Maar een keuze: schoudertas of niet.
Klepje van het dashboardkastje geen optie?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb geen kratje HAH in de auto. Gewoon op dashboard
Nee, geen optie, buig je 70 cm. naar voren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klepje van het dashboardkastje geen optie?
Wij hebben voor de brengritten 's ochtends nu 21 subco's maar eigenlijk alleen maar kleine wagens. En nog een stuk of 15 brengritten voor vaste medewerkers. Duurt nog wel effe voor alles vervangen is door subco's denk ik.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:14 schreef carboni het volgende:
[..]
Jullie hebben nu toch autobedrijf? Die kleppers gaan weg en de rest gedeeld door twee.
Lang leve subco's
Hmm, dan moet je iets verzinnen. Heb sinds die oude Caddy er bij ons uit ging geen Caddy meer gereden, dus ik kan je helaas niet helpen bij het verzinnen van betere manieren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, geen optie, buig je 70 cm. naar voren.
Je kan er idd geen kant mee op, afhankelijk van de HAH heb ik het (als ik een keer autobestelling heb) of helemaal vooraan in het kratje of het dashboard idd. Overigens mag je het bij een autobestelling tussen de post zetten, net als vroegah, alleen doet niemand dat en heb je er geen reet aan als je zelf de voorbereiding niet doetquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb geen kratje HAH in de auto. Gewoon op dashboard
"We zetten extra mensen in." is Posteliaans voor: "We laten de mensen die we hebben een paar uur langer doorwerken omdat we geen extra mensen hebben!".quote:
Inzamelen en retour afzender dus, incompleet adresquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:30 schreef Deezertje het volgende:
Verder grote mailing van het CAK (dat is van de overheid toch?) Maar wat een drama was dat. Alle adressen met toevoegsel (bijvoorbeeld A, B, C....) achter het huisnummer waren ze vergeten bij CAK. Dus had soms 4 enveloppen voor 't zelfde adres maar waar sommige dus voor nummer A B of C waren. Moest je zelf maar uitzoeken bij welk huis 't hoorde. Nu loop ik mijn wijk al een paar jaar dus had bijna alles wel goed, maar ik weet zeker dat 90% van de zaterdagkrachten die nu lopen daar helemaal niet op letten en er dus ongelofelijk veel CAK brieven verkeerd zijn bezorgd (fout ligt dus bij het CAK). Mag je hopen dat je buren je brief komen brengen of terugsturen naar het CAK....
NAtuurlijk niet, gewoon alles bij de nummers zonder toevoegingen in de bus, daar is het immers aan geadresseerd.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:46 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Inzamelen en retour afzender dus, incompleet adres
Dat lukte bij die brieven van De Telefoongids die we er deze week tussen hadden zitten helemaal niet. Daar miste gewoon telkens het hele huisnummerquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:35 schreef TokenW het volgende:
[..]
NAtuurlijk niet, gewoon alles bij de nummers zonder toevoegingen in de bus, daar is het immers aan geadresseerd.
Als er op de brievenbus staat na 17u dan na 17uur ja. Hoe laat precies is niet zeker meestal word er volgens een route gereden die niet geheel vast staat maar meestal komen ze rond dezelfde tijd. Alleen kun je beter een businesspoint zoeken daar kun je vaak de post nog kwijt tot 18u/18:30u met "garanties". Op de website kun je brievenbussen vinden die na 18u worden geleegd en die businesspoints.quote:Op zondag 23 oktober 2011 00:06 schreef Snoepje5 het volgende:
Is het mogelijk om erachter te komen op welk tijdstip een desbetreffende brievenbus normaliter ongeveer geleegd wordt?
Is dit sowieso pas na 5 uur? Of kan het al eerder of heeft het een ander tijdsstip?
En ik heb een item dat 3cm hoog is, daar komt nog de bubbelenvelop omheen. Indien het past kan het neem ik aan?
En wordt er streng gecontroleerd op gewicht? Als ik een pakketje heb en dat weegt op mijn weegschaal 48 gram, dan plak ik er 1 postzegel nr 2 op. Maar het zou bij postnl misschien als 51 gram uitkomen en dan..? Of wordt dit niet gewogen?
Bij de c1000 hier in de buurt zit een PostNL businesspoint dat tot 20:00 open is. Tenminste iets van PostNL waar je o.a. postzegels kunt kopen en pakketten afleveren. Als je daar brievenbuspost aflevert, is de verwerking hiervan idem dito aan de brievenbus? Dus (meestal) volgende dag geleverd?quote:Als er op de brievenbus staat na 17u dan na 17uur ja. Hoe laat precies is niet zeker meestal word er volgens een route gereden die niet geheel vast staat maar meestal komen ze rond dezelfde tijd. Alleen kun je beter een businesspoint zoeken daar kun je vaak de post nog kwijt tot 18u/18:30u met "garanties". Op de website kun je brievenbussen vinden die na 18u worden geleegd en die businesspoints.
Dat klinkt als een gewoon postkantoor die worden gewoon na 17:00 geleegd in de buslichtingsroutes.quote:Op zondag 23 oktober 2011 00:31 schreef Snoepje5 het volgende:
Bedankt
[..]
Bij de c1000 hier in de buurt zit een PostNL businesspoint dat tot 20:00 open is. Tenminste iets van PostNL waar je o.a. postzegels kunt kopen en pakketten afleveren. Als je daar brievenbuspost aflevert, is de verwerking hiervan idem dito aan de brievenbus? Dus (meestal) volgende dag geleverd?
Ik heb standaard nog een folder extra, waardoor het beter te doen is, alhoewel ook die folder gisteren dun was.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:22 schreef ellenatmars het volgende:
Vandaag was weer een lang dagje... Maar qua hoeveelheid viel het gelukkig goed mee! Alleen waarom ze het verzinnen dat dat flutblaadje van de c1000 nu nog maar de helft is van wat t vorige week was!? Hoop gefrommeld in brievenbussen waarvoor geen post was...
Lekker bedacht. Ik heb een wijk waarin je over een kilometerslange weg langs boerderijen fietst, die bijna allemaal een buitenbus langs de weg hebben. Dat is met hah los achter de hand al een crime, laat staan als je met zo"n oversized schoudertas moet gaan fietsen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:09 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb het weer gevonden, ze hebben het over een vakkentas én een "postbuidel". Op de piekdagen is er dan HAH, 24-uurspost en niet-24-uurspost (dat zullen wel dingen als gidsen en tijdschriften zijn?).
Als het in de praktijk niet werkt zal het wel weer afgeschaft worden
Laat me raden, de Poiesz toevallig?quote:Op zondag 23 oktober 2011 10:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb standaard nog een folder extra, waardoor het beter te doen is, alhoewel ook die folder gisteren dun was.
Jup. Iedere zaterdag standaard hier.quote:
Yep, enkele maanden terug, geen HaH op den zaterdagsquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is het ook weleens voorgekomen dat er geen HAH is op zaterdag?
Ik ookquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Pfff, ik ben brak als maar kan zijn!
Zolang het lekker handzaam is heb ik er geen moeite mee.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Yep, enkele maanden terug, geen HaH op den zaterdags
quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Zal wel door de zondag komen.
Dat is idd kut ja.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Zolang het lekker handzaam is heb ik er geen moeite mee.
Als het betekent dat ik 4 tassen extra met HAH heb wel.
Ja, maar dat is voor mij al erg lang geleden.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is het ook weleens voorgekomen dat er geen HAH is op zaterdag?
ik wil juist zoveel mogelijk in een keer mee, omdat het betekent dat ik niet snel weer terug hoef naar het depot.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Zolang het lekker handzaam is heb ik er geen moeite mee.
Als het betekent dat ik 4 tassen extra met HAH heb wel.
Geen schnitzel gegeten?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Ik weet waar het door komt, gisteren een maat op bezoek gehad, mede-fokker en defensie medewerker (mijn oude baas).
Aan het Duitse Hefeweisen Dunkel gegaan, toen aan de Guinness, toen aan de whiskey
Ik ook liever ook niet, maar ik mag niet meer de post overhevelen uit de grijze tassen naar mijn fietstassen. Normaal gesproken kan ik drie, drieënhalve tas kwijt in mijn fietstassen, als ik er creatief mee om ga.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, maar dat is voor mij al erg lang geleden.
[..]
ik wil juist zoveel mogelijk in een keer mee, omdat het betekent dat ik niet snel weer terug hoef naar het depot.
Vriendin had voor ons een stoofschotel gemaakt met rode wijn en een aardappel gratinquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Geen schnitzel gegeten?![]()
Ik associeer Duitsland altijd met schnitzels
Hoezo MAG dat niet meer? Wat een flauwekul zegquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ook liever ook niet, maar ik mag niet meer de post overhevelen uit de grijze tassen naar mijn fietstassen. Normaal gesproken kan ik drie, drieënhalve tas kwijt in mijn fietstassen, als ik er creatief mee om ga.
Nu mag dat niet meer en moet ik dus als ik bijvoorbeeld 5 tassen heb, nog voor twee tassen helemaal terug fietsen.
Gelukkig heb ik meestal maar max. vier tassen voor een wijk, dus kan ik het makkelijk in een keer meenemen.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vriendin had voor ons een stoofschotel gemaakt met rode wijn en een aardappel gratin
Ja, dat mag niet meer, maar iedereen doet het gewoon wel..quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoezo MAG dat niet meer? Wat een flauwekul zeg
Idd, wat niet weet wat niet deertquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dat mag niet meer, maar iedereen doet het gewoon wel..
Tijd die je weer kwijt bent aan het heen en weer fietsen...
Dat ding scheurde al als je het vast had en de wind er onder kwam ...quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:43 schreef carboni het volgende:
Dat C1000 hah weer prachtig zeg, zeker de helft zat weer een scheur in die soms wel tot de helft ging. Gelukkig zat er nog Deen bij want anders ging het al helemaal niet onbeschadigd de brievenbus in.
Die hoge omes zitten liever in hun veels te dure kantoor dan dat ze de werkelijkheid eens ondervinden en eens op pad gaan met hun "onderdanen".quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:45 schreef carboni het volgende:
Dat niet over mogen pakken is weer echt zon bureaumaatregel. Laat ze voordat ze hun stomme plannetjes officieel maken eens zelf het plannetje proberen eens zelf op de fiets stappen.
Wij hadden alleen maar C1000 HAH, Als ik deze flyer in sommige brievenbussen wilde stoppen kwam dit verfrommeld over. Het lukt soms echt niet deze zónder te vouwen erdoor te drukken als ik er geen post bij had...quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:43 schreef carboni het volgende:
Dat C1000 hah weer prachtig zeg, zeker de helft zat weer een scheur in die soms wel tot de helft ging. Gelukkig zat er nog Deen bij want anders ging het al helemaal niet onbeschadigd de brievenbus in.
Ja ik waarschijnlijk als alles meezit.quote:Op maandag 24 oktober 2011 02:45 schreef AJ187 het volgende:
Niemand hier die in een sorteercentrum werkt?
Ja je moest zitten en voor je had je een kastje met daarvoor allemaal kleine kaartjes. Op die kaartjes staan dan postcodes bijvoorbeeld (BD332567) (BE332566).quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:20 schreef gelestipjes het volgende:
wat voor test was het dan? wat moest je doen?
What happen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zie het somber in na een gesprek van vandaag
Misschien dat ik halucineer, maar het zou zo maar kunnen dat ik over 4 maanden niet meer werk bij PostNL Autobedrijf.quote:
Dan zou ik vast naar een andere baan uit gaan zien mijn beste woestijnvosquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Misschien dat ik halucineer, maar het zou zo maar kunnen dat ik over 4 maanden niet meer werk bij PostNL Autobedrijf.
Heeft ermee te maken dat ik uitzendkracht ben, gesprek gehad net, en mijn TC opperde me om Subco te worden voor PostNL. Hij wil mij wel houden, maar mag dat niet van de hoge omes
Het is dat ik niet meer kan herintreden bij defensiequote:Op maandag 24 oktober 2011 17:26 schreef lololo het volgende:
[..]
Dan zou ik vast naar een andere baan uit gaan zien mijn beste woestijnvos. Subco worden lijkt me totaal niet aantrekkelijk.
Autobedrijf is een mooi bedrijf, echt. Goed, er zitten hiaten in alles, maar het werk is mooi. Waarom niet overgaan als vast medewerker TNT naar Autobedrijf?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb een brief gekregen dat ze bij ons ook willen beginnen met het autobedrijf. Ik twijfel of ik het wel wil doen op de zaterdagen of dat ik er voor kies om zolang ik nog bij het bedrijf werk te gaan voorbereiden en een wijkje te lopen.
Het jammere is dat het management stiekem zit te hopen dat er zo min mogelijk vaste medewerkers naar dat autobedrijf gaan zodat ze zoveel mogelijk subco's kunnen nemenquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Autobedrijf is een mooi bedrijf, echt. Goed, er zitten hiaten in alles, maar het werk is mooi. Waarom niet overgaan als vast medewerker TNT naar Autobedrijf?
Ik zal eruit gaan ten gunste van de vaste medewerkers, dat is jammer, maar ik gun het hen die de overstap maken.
Ik ga wel wat anders vinden, hoop ik
Precies, autobedrijf is hier minstens drie kwart uitbesteed en het word steeds meer.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:44 schreef lololo het volgende:
[..]
Het jammere is dat het management stiekem zit te hopen dat er zo min mogelijk vaste medewerkers naar dat autobedrijf gaan zodat ze zoveel mogelijk subco's kunnen nemen
Dat laatste idd dus. Ondanks dat ik uitzendkracht ben, met keniss van veel routes, m'n werk meer dan uitstekend doe, verkiest men liever die subco's, waarvan je nog maar moet afwachten of ze kwaliteit afleveren.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:44 schreef lololo het volgende:
[..]
Het jammere is dat het management stiekem zit te hopen dat er zo min mogelijk vaste medewerkers naar dat autobedrijf gaan zodat ze zoveel mogelijk subco's kunnen nemen
Het is meer doordat je UZK bent dan ondanks. Uitzendkrachten kosten meer geld dan VTW-ers met schaal 2, een groep waar postnl maar wat graag vanaf wil. Dan kan je niet verwachten dat een bedrijf je voor vast in dienst houdt, hou lullig ik het ook voor je vindt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat laatste idd dus. Ondanks dat ik uitzendkracht ben, met keniss van veel routes, m'n werk meer dan uitstekend doe, verkiest men liever die subco's, waarvan je nog maar moet afwachten of ze kwaliteit afleveren.
Met mijn 38 jaar zal het lastig worden ander werk te vinden
Daar zit het hem juist in, Postnl wil al niet eens meer functies met schaal 2 behouden. Hell, waarschijnlijk ben je zelfs nog duurder dan een subco als je in schaal 1 zou zitten... Dat hele subco-gebeuren is gewoon een poging om onder allerlei regeltjes uit te komen. Sociale premies, minimumloon, brrrr, dat is allemaal maar lastigquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:49 schreef TokenW het volgende:
[..]
Het is meer doordat je UZK bent dan ondanks. Uitzendkrachten kosten meer geld dan VTW-ers met schaal 2, een groep waar postnl maar wat graag vanaf wil. Dan kan je niet verwachten dat een bedrijf je voor vast in dienst houdt, hou lullig ik het ook voor je vindt.
Gewoon lekker met de auto gaan, heb ik ook voor gekozenquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb een brief gekregen dat ze bij ons ook willen beginnen met het autobedrijf. Ik twijfel of ik het wel wil doen op de zaterdagen of dat ik er voor kies om zolang ik nog bij het bedrijf werk te gaan voorbereiden en een wijkje te lopen.
Ik geloof dat ze bij ons in april van start gaan. Sowieso zitten er bij ons nu lange echte autoroutes bij met stukken die winters nooit gestrooid worden en dus erg glad worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:29 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Gewoon lekker met de auto gaan, heb ik ook voor gekozen
Zeker met de wintermaanden op komst is dat wel prettiger.
Vreemd, want op kantoor zou wel een sleutel moeten hangen waardoor je er bij zou moeten kunnen. Dus niet de sleutel die je gebruikt voor de kleine busjes die her en der in de gehuchten staan, maar een iets groter exemplaarquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:53 schreef gridjuh het volgende:
Nou ik heb het vandaag naar mijn kop gehad...handige postnl....
Op de brievenbus van het dorp zat, omdat het zondag jaarmarkt was een klep, met tekst tijdelijk buiten gebruik...
Nu vandaag zat tie er nog op, krijg ik al die boze mensen op mijn dak
uiteindelijk TC gebeld,deze zei dat hun het er niet konden afhalen, maar dat het een ander bedrijf moest doen...
Maar goed, heb de post maar bij ons in de buurt in brievenbus gestopt, voor die mensen....
Ben benieuwd of tie er morgen af is....
Bij terugkomst doorgeven aan TC?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:12 schreef gridjuh het volgende:
Het is zo'n gewone brievenbus, want er staan er nog wel 2, maar die worden tijdens het bestellen geleegd, vandaar...
maar wat zal ik doen als het er morgen nog steeds hangt...blijf niet bellen
Dat is nog even. Moet jij ook niet eens een keer afgestudeerd zijn?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze bij ons in april van start gaan. Sowieso zitten er bij ons nu lange echte autoroutes bij met stukken die winters nooit gestrooid worden en dus erg glad worden.
Maar goed, ik heb nog even om er over na te denken.
Zou ik geweest kunnen zijn, had ook 5 HAH. FML!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
De postbode bracht bij ons 5 HAH, arme postbode.
ja, had al drie keer klaar moeten zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:27 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat is nog even. Moet jij ook niet eens een keer afgestudeerd zijn?
"andere bedrijf" zal wel autobedrijf zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vreemd, want op kantoor zou wel een sleutel moeten hangen waardoor je er bij zou moeten kunnen. Dus niet de sleutel die je gebruikt voor de kleine busjes die her en der in de gehuchten staan, maar een iets groter exemplaar
Haha gemaakt van diamant ofzo? Geen idee wat voor een sleutels het zijn trouwens. Mij is verteld dat die sleutels voor de steunpuntkasten onder de brievenbussen ook 50 euro kosten terwijl het de simpelste sleutels ooit zijn alleen aan de grote kant.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:05 schreef ErwinRommel het volgende:
Wisten jullie trouwens dat die sleutels voor de brievenbussen ¤1750 kosten??
Ze zijn iig heel groot. Misschien moeten ze wel alle sloten vervangen als een sleutel verdwijnt.. Moet iig aangifte gedaan worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:24 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
[..]
Haha gemaakt van diamant ofzo? Geen idee wat voor een sleutels het zijn trouwens. Mij is verteld dat die sleutels voor de steunpuntkasten onder de brievenbussen ook 50 euro kosten terwijl het de simpelste sleutels ooit zijn alleen aan de grote kant.
Zie mijn TC alleen op maandag, als ik post kom halen...maar we zien wel hoe het loopt....quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bij terugkomst doorgeven aan TC?
Hier was het gister 8 stuks HAH...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:46 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Zou ik geweest kunnen zijn, had ook 5 HAH. FML!
Wow, hoe ziek is dat. Rondes lopen zal dan ook wel onmogelijk zijn? Belachelijk dat dat kan...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:30 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Hier was het gister 8 stuks HAH...
Ben in totaal iets meer dan 4 uur aan lopen geweest. Wat vrij normaal is voor die wijk i.c.m. zoveel folders. Een collega van mij zou er 5 uur over gedaan hebben.quote:
Rondes lopen is inderdaad bijna niet te doen. Ik gooi meestal mijn schoudertas helemaal vol en stapel de post in mijn arm tot levensgevaarlijk. Meestal krijg ik wel pijn in mijn pols en arm van de berg post.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:48 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Wow, hoe ziek is dat. Rondes lopen zal dan ook wel onmogelijk zijn? Belachelijk dat dat kan...
Rugzak voor je borst houden, is ruimer dan dat TNT tasjequote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:06 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Rondes lopen is inderdaad bijna niet te doen. Ik gooi meestal mijn schoudertas helemaal vol en stapel de post in mijn arm tot levensgevaarlijk. Meestal krijg ik wel pijn in mijn pols en arm van de berg post.
Ik pleur meestal zo'n binnentas over mijn schouder als het echt teveel is. Ik ga geen privé-eigendommen verkloten voor dit werk.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Rugzak voor je borst houden, is ruimer dan dat TNT tasje
Beetje hart voor de zaak hebben kan nooit geen kwaadquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:11 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Ik pleur meestal zo'n binnentas over mijn schouder als het echt teveel is. Ik ga geen privé-eigendommen verkloten voor dit werk.Moet al mijn eigen schoenen en fiets gebruiken.
Sorry maar ik vind het al erg genoeg dat ik voor minimumloon werk, weinig uren maak, mijn eigen schoenen en fiets moet ophoesten. Ik heb best hart voor de zaak, maar er zijn grenzen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Beetje hart voor de zaak hebben kan nooit geen kwaad
Ik werk ook voor ¤9,00 bruto per uur op m'n 38ste. UZKquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:21 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Sorry maar ik vind het al erg genoeg dat ik voor minimumloon werk, weinig uren maak, mijn eigen schoenen en fiets moet ophoesten. Ik heb best hart voor de zaak, maar er zijn grenzen.
Zorg dat je af en toe een ritje kunt maken in zo'n kleppenwagenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:21 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Sorry maar ik vind het al erg genoeg dat ik voor minimumloon werk, weinig uren maak, mijn eigen schoenen en fiets moet ophoesten. Ik heb best hart voor de zaak, maar er zijn grenzen.
Ik rij al jaren regelmatig met een klepper maar heb nog nooit schoenen gekregenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:10 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Zorg dat je af en toe een ritje kunt maken in zo'n kleppenwagen [ afbeelding ], dan krijg je schoenen van de zaak ivm veiligheid of zoiets.
Of kan dat niet meer met dat nieuwe auto-unit gedoe? (ben sinds afgelopen zomer, tot 2012 met verlof, dus krijg niet echt alles mee)
Als de zaak ook eens aan de werknemers dacht zou ik hier best in kunnen komen, maar wat moet je nog meer opofferen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Beetje hart voor de zaak hebben kan nooit geen kwaad
Omdat je je Fok username niet kan veranderen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:05 schreef tntster het volgende:
Ze zijn momenteel vrij goed op zoek naar mensen die geen hart voor de zaak hebben...af en toe denk je bij jezelf waarom zou ik het dan nog wel hebben
Meh.. Hadden ze er niet eentje open kunnen laten? Locatie, pand, echt alles was prachtigquote:Laatste postkantoor gaat dicht
Het postkantoor in Utrecht sluit vandaag zijn deuren
Vandaag gaat het allerlaatste zelfstandige postkantoor in Nederland dicht. Het monumentale postkantoor aan de Neude in Utrecht opende vanmorgen voor het laatst zijn deuren. Consumenten kunnen nu bij 2600 winkels, vooral supermarkten, terecht voor postzaken.
In maart 2008 maakten PostNL (toen TNT Post) en ING (toen de Postbank) bekend dat alle zelfstandige postkantoren gingen sluiten en dat daarvoor in de plaats servicepunten zouden komen in winkels.
Verwacht werd dat het eind 2012 zover zou zijn, maar het opzetten van de postagentschappen in winkels ging sneller dan gedacht. Voor elk zelfstandig postkantoor is nu gemiddeld genomen 2,5 servicepunt in de plaats gekomen. Er waren in Nederland ongeveer 250 zelfstandige postkantoren, de zogenoemde hoofdpostkantoren.
Historie
In de Postwet van 1850 werd bepaald dat elke gemeente een eigen postkantoor moest krijgen. Honderd jaar na de invoering van de wet waren er zo'n 2000 postkantoren in Nederland. Die fungeerden behalve voor post-, telegraaf- en telefoniezaken ook als publiekskantoor voor de Rijkspostspaarbank en de Postcheque- en girodienst. Die overheidstaken zijn inmiddels allemaal geprivatiseerd.
Sinds 1926 waren er ook postagentschappen. Kantoorboekhandels of andere particuliere ondernemingen namen er een postloket bij en kregen per handeling een vergoeding.
De kantoren in grotere plaatsen werden vaak ontworpen door de Rijksbouwmeester. C.H. Peters bijvoorbeeld ontwierp 120 postkantoren, waaronder het voormalige hoofdpostkantoor in Amsterdam.
Rijksmonument
Het postkantoor aan de Neude in Utrecht is ook een rijksmonument. Het is een ontwerp van de architect J. Crouwel jr. in de stijl van de Amsterdamse school. Het gebouw werd in 1924 opgeleverd.
In het monumentale pand komen exclusieve (mode)winkels, een viersterrenhotel en een restaurant.
Wel snel inleveren, als je je ontslagbrief pas in november inleverd heb je kans dat je ontslag pas per 1 januari in werking treedt en zit je met de koude en veels te drukke kerstdagen.quote:
Met de auto overheen rijdenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Dilemma: Ik heb een aantal producten binnen die nét niet in de huidige enveloppen passen die ik heb. Het past dus ook nét niet door de brievenbus.
Wat kan ik nu het beste doen? Is mijn enige optie te versturen als pakketservice voor 6,75¤ ?
Om nou 5 euro extra te betalen omdat het product net 0,2cm te groot is vind ik een beetje van de zotte.
Ja daar was ik mij idd van bewust en lever hem morgen in. Hoop wel dat mn teamleider aanwezig is, maar anders zou het maandag ook nog kunnen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:21 schreef TokenW het volgende:
[..]
Wel snel inleveren, als je je ontslagbrief pas in november inleverd heb je kans dat je ontslag pas per 1 januari in werking treedt en zit je met de koude en veels te drukke kerstdagen.
Helaas, regels zijn regels en er moet ergens een grens getrokken worden. Stel je verstuurd je pakje met de brievenbuspost en de besteller gaat naar de brievenbus en het blijkt niet te passen moet hij weer aanbellen/zonodig naar de buren etc. Kost heel veel tijd als dat door meerdere mensen gedaan wordt.Bovendien zijn bezorgers niet verplicht post te bestellen die niet door de brievenbus past geloof ik.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Dilemma: Ik heb een aantal producten binnen die nét niet in de huidige enveloppen passen die ik heb. Het past dus ook nét niet door de brievenbus.
Wat kan ik nu het beste doen? Is mijn enige optie te versturen als pakketservice voor 6,75¤ ?
Om nou 5 euro extra te betalen omdat het product net 0,2cm te groot is vind ik een beetje van de zotte.
Heb je ook helemaal gelijk in.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:22 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Helaas, regels zijn regels en er moet ergens een grens getrokken worden. Stel je verstuurd je pakje met de brievenbuspost en de besteller gaat naar de brievenbus en het blijkt niet te passen moet hij weer aanbellen/zonodig naar de buren etc. Kost heel veel tijd als dat door meerdere mensen gedaan wordt.Bovendien zijn bezorgers niet verplicht post te bestellen die niet door de brievenbus past geloof ik.
Pakketpost zit véél meer tijd in dan één brief/brievenbuspakketje. Komen benzinekosten bij, tijd aan de deur etc... Daarom dus.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:30 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Heb je ook helemaal gelijk in.
Vind het alleen vervelend dat het bedrag dan ineens zo veel hoger wordt. Was fijn geweest als er tussen de brievenbus post van 1.75¤(en meer) en de pakketzending van 6,75¤ toch nog iets tussenin zit.
Dan gaat het, de volgende dag, naar het dichtsbijzijnde postagentschap.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:50 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat gebeurd er in princiepe wanneer een goed verzonden als brievenbuspost, niet afgeleverd kan worden in de brievenbus? Je gaf aan dat ze niet verplicht waren dit af te leveren ( aan te bellen? ) Wordt het gewoon retour gezonden?
In dat geval krijg je een briefje door de deur en kan je het afhalen bij een service punt (Bruna/Albert Heijn etc)quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:50 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat gebeurd er in princiepe wanneer een goed verzonden als brievenbuspost, niet afgeleverd kan worden in de brievenbus? Je gaf aan dat ze niet verplicht waren dit af te leveren ( aan te bellen? ) Wordt het gewoon retour gezonden?
Alle post moet bezorgd worden. Past iets niet door de brievenbus dan bel je aan, en bij geen gehoor laat je een kennisgeving achter. Dat het pakje in kwestie is verzonden als busstuk en niet als belstuk doet niet ter zake. Als blijkt dat het pakje ivm het formaat eigenlijk wel als belstuk verzonden had moeten worden kun je het wel laten beporten. De ontvanger(s) krijgen dan een naheffing met het verzoek het ontbrekende portobedrag plus administratiekosten te betalen. Willen ze dat niet dan mogen ze de betreffende zending weigeren. Als ze de zending toch houden maar de strafport niet betalen is er ook weinig aan de hand, we gaan heus geen incassobureau sturen voor die paar euro. Mocht echter blijken dat bepaalde ontvangers heel vaak onvoldoende gefrankeerde post ontvangen en de strafport niet betalen, dan bestaat wel de kans dat wij deze post niet meer bij de geadresseerde afleveren, maar het meteen retour sturen ovv "geweigerd wegens strafport".quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:22 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
.Bovendien zijn bezorgers niet verplicht post te bestellen die niet door de brievenbus past geloof ik.
Indien ik niet iets kan afleveren ivm geen brievenbus of té kleine brievenbus rij ik gewoon door en neem het mee terug, behalve als het voor de deur droog en veilig kan worden weggelegd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Alle post moet bezorgd worden. Past iets niet door de brievenbus dan bel je aan, en bij geen gehoor laat je een kennisgeving achter. Dat het pakje in kwestie is verzonden als busstuk en niet als belstuk doet niet ter zake. Als blijkt dat het pakje ivm het formaat eigenlijk wel als belstuk verzonden had moeten worden kun je het wel laten beporten. De ontvanger(s) krijgen dan een naheffing met het verzoek het ontbrekende portobedrag plus administratiekosten te betalen. Willen ze dat niet dan mogen ze de betreffende zending weigeren. Als ze de zending toch houden maar de strafport niet betalen is er ook weinig aan de hand, we gaan heus geen incassobureau sturen voor die paar euro. Mocht echter blijken dat bepaalde ontvangers heel vaak onvoldoende gefrankeerde post ontvangen en de strafport niet betalen, dan bestaat wel de kans dat wij deze post niet meer bij de geadresseerde afleveren, maar het meteen retour sturen ovv "geweigerd wegens strafport".
Moet ook nog steeds een keer van die briefjes regelen ja! Als het aan mij ligt, stop ik die 3x per week in elke brievenbus die niet deugt!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Vaak zie ik nog dat er té veel brievenbussen NIET aan de wettelijke eisen voldoen. Een crime!
Mijn TC geeft me gelijk.
Wij hebben verder ook niet van die briefjes in de auto liggen, behalve voor madjes dan, of dat je per abuis de verkeerde post in de bus hebt gedaan.
Punt blijft wel dat officieel je de post daar wel moet bestellen, zoals Kramerica reeds schreef.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:19 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Moet ook nog steeds een keer van die briefjes regelen ja! Als het aan mij ligt, stop ik die 3x per week in elke brievenbus die niet deugt!
Ja die!!!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:21 schreef pussywillow het volgende:
Bedoel je van die "Ik heb iets niet kunnen bezorgen omdat uw brievenbus kut is"-briefjes? Daar heb ik er precies één van in één van de drie bezorgmappen voor mijn wijk, en ik kan nergens nieuwe vindenOp zich zijn ze inderdaad wel handig.
Dat dus. Kijk, is er een droge plek, dan leg ik het daar neer.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:24 schreef pussywillow het volgende:
Officieel is het wel zo dat je eerst moet proberen het pakje bij de buren af te leveren voordat je een kennisgeving schrijft en het mee terug neemt. Dat staat in de officiële postbezorgers-bijbelMaar ik doe het ook liever niet, er zijn genoeg mensen die dat niet willen omdat ze tokkie-buren hebben of er ruzie mee hebben.
Je wilt niet weten hoe erg en hoe kinderachtig het soms kan zijnquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:22 schreef ErwinRommel het volgende:
Daarbij, post moet op juiste nummer besteld worden, niet bij de buren, wie weet dat ze in onmin met elkaar leven???? Heb jij een uitdaging
Als er geen bus is is het logisch dat je het retour stuurt, want dan kan je de kennisgeving ook niet bezorgen. Ik begrijp je handelswijze, maar het is wel verkeerd, ook al keurt je TC het goed. Bij ons heeft iedereen die kennisgevingen van geen gehoor, ook de postbezorgers. Het punt is immers dat wanneer een pakje niet in de bus past, dit niet automatisch betekent dat de bus niet deugt. Misschien is het pakje gewoon iets te dik voor een busstuk. Ook is het zo dat de afmetingseisen voor brievenbussen alleen gelden voor huizen die gebouwd zijn, na, ik meen 1975.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Indien ik niet iets kan afleveren ivm geen brievenbus of té kleine brievenbus rij ik gewoon door en neem het mee terug, behalve als het voor de deur droog en veilig kan worden weggelegd.
Vaak zie ik nog dat er té veel brievenbussen NIET aan de wettelijke eisen voldoen. Een crime!
Mijn TC geeft me gelijk.
Wij hebben verder ook niet van die briefjes in de auto liggen, behalve voor madjes dan, of dat je per abuis de verkeerde post in de bus hebt gedaan.
Nog een klacht ingedient, en enkelen met mij, we hebben geen ruitenkrabbers in de auto liggen
Zo voluit hoeft het niet hoor, het gaat er om dat je niet 28/10/11 schrijft. 28 oktober 2011 is goed genoegquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Vandaag btw een topdrukte met die gerechtelijke stukken, je schrijft je de tering ermee.
Ook nog eentje op het kamp mogen brengen, waren ze blij mee![]()
Snap niet dat je de complete datum voluit moet schrijven, snap ik echt niet!
Achtentwintig Oktober tweeduizend Elf. En dat op zo een kleine regel dat je het zelfs amper kunt aflezen![]()
Had er 13 btw.
Trots dat ze bij postNL werken?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zie collega's soms ook in hun vrije tijd (zondag, geen postbusje te bekennen) met dienstkleding aan.
Doen jullie dat ook?
Ja, blijkbaar.quote:
True, maar ik heb ook genoeg brievenbussen in mijn wijk waar ik een A5 envelop niet fatsoenlijk door krijg. Dus dan is er wel wat mis met de betreffende brievenbus denk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij ons heeft iedereen die kennisgevingen van geen gehoor, ook de postbezorgers. Het punt is immers dat wanneer een pakje niet in de bus past, dit niet automatisch betekent dat de bus niet deugt. Misschien is het pakje gewoon iets te dik voor een busstuk.
Ja, dat wist ik dus eerst ook niet. Fijn als je -net als ik- in een aardig oude stad woont en dus een wijk vol hebt met 'historische' of 'monumentale' huizen/pandenquote:Ook is het zo dat de afmetingseisen voor brievenbussen alleen gelden voor huizen die gebouwd zijn, na, ik meen 1975.
nooitquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zie collega's soms ook in hun vrije tijd (zondag, geen postbusje te bekennen) met dienstkleding aan.
Doen jullie dat ook?
Er gaat even tijd overheen voordat je nieuwe kleding geproduceerd krijgt. Pas in mei was de nieuwe naam van het bedrijf bekend. Daarna moet alles nog in werking worden gezet, zoals ontwerpen en produceren. Begin volgend jaar zou er nieuwe kleding moeten zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:31 schreef Snoepje5 het volgende:
Waarom staat er op die kleding eigenlijk nog TNT?
Te arm om nieuwe kleding aan te schaffen en PostNL er op te zetten of bestaat er nog iets van TNT?
Tegen die tijd gaan ze bginnen met het sluiten van mijn VBG, dus die nieuwe kleding hoeft wat mij betreft dan ook niet meer.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:34 schreef Snoepje5 het volgende:
Oh is dat pas vanaf mei.. de tijd gaat zo snel
Dan maar hopen dat ze een beetje een leuke ontwerper hebben genomen voor de kleding voor jullie..
Heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:41 schreef tanteklara het volgende:
Er zitten nogal wat risico aan onder rembours verzenden. Grootste risico is dat de ontvanger het pakket weigert en dan ben jij je geld voor onder rembours kwijt. Verder vind ik het altijd wat vaag, waarom iemand op een koopprijs nogeens extra 16 euro wil uitgeven.
Geen HAH vandaagquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:53 schreef MissSpooky het volgende:
Zo, klaar voor vandaag. Een kleine HAH (jumbo) en mwah, aardig veel post.
WEEKEND!
Neen! Dat deed ik als militair ook nietquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zie collega's soms ook in hun vrije tijd (zondag, geen postbusje te bekennen) met dienstkleding aan.
Doen jullie dat ook?
Kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig op zijn vrijdag in vol postuniform voor de dag komt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Neen! Dat deed ik als militair ook niet
Zal wel een phony zijn
Ze bestaan, geloof mequote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:13 schreef carboni het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig op zijn vrijdag in vol postuniform voor de dag komt.
Ik ook niet, totdat ik het zag.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:13 schreef carboni het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig op zijn vrijdag in vol postuniform voor de dag komt.
Ik draag nu wel m'n zwarte TNT broek (met die afrits dingen en side-pockets) omdat m'n joggingbroeken nog in de wasmasjiene zittenquote:Op zondag 30 oktober 2011 10:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ook niet, totdat ik het zag.
Gisteren heb ik heel de middag mijn tnt shirt thuis aan gehad..Merkte pas later dat ik dat ding nog aan had.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik draag nu wel m'n zwarte TNT broek (met die afrits dingen en side-pockets) omdat m'n joggingbroeken nog in de wasmasjiene zitten
Ja okay, dat is wel wat anders dan in je uniform met vrienden een terrasje pakkenquote:Op zondag 30 oktober 2011 10:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Gisteren heb ik heel de middag mijn tnt shirt thuis aan gehad..Merkte pas later dat ik dat ding nog aan had.
True, in de beschermde omgeving van mijn huis.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Ja okay, dat is wel wat anders dan in je uniform met vrienden een terrasje pakken
Dat klopt, en hij zit nog lekker ookquote:Op zondag 30 oktober 2011 10:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
True, in de beschermde omgeving van mijn huis.
Maar die zwarte afritsbroek is niet zo opvallend, zoals de jas of het tshirt
Dat het een afritsbroek is is toch al erg genoegquote:Op zondag 30 oktober 2011 10:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
True, in de beschermde omgeving van mijn huis.
Maar die zwarte afritsbroek is niet zo opvallend, zoals de jas of het tshirt
Wat is daar erg aan?quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:46 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat het een afritsbroek is is toch al erg genoeg
Onze lieve heer heeft mij anders een heel mooi Adonis lichaam aangemetenquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:07 schreef Jesse_ het volgende:
Het zijn de meest vormloze zakken die er te krijgen zijn en ze worden altijd gedragen door van die heerlijke figuren die al hun kleding in de ANWB winkel kopen
Ik heb het over de broeken.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Onze lieve heer heeft mij anders een heel mooi Adonis lichaam aangemeten
Hoe jong ben je dan?quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:33 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik heb het over de broeken.
Maar misschien snap ik die dingen gewoon nog niet omdat ik nog niet van middelbare leeftijd ben
Dan voel ik me opeens oud met m'n 38stequote:
Telefoonnummer bellen wat op je laatste loonstrookje staat, je teamcoach kan hier niets mee.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:16 schreef Umbra69 het volgende:
In verband met het huren van een nieuwe kamer ben ik op zoek naar een manier om kopieën te bemachtigen van mijn laatste drie loonstroken van PostNL. Kan ik hiervoor in het VBG zijn bij de teamcoach of kan ik ergens z.s.m online inloggen? Ik heb alleen mijn laatste loonstrookje bewaard
Ja, dat is toch ook de bedoeling. Vrijdag is een daldag he, zaterdag een piekdag.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:00 schreef Deezertje het volgende:
Was gisteren weer een druk dagje.
Kerst komt er weer aan, was wel te merken gisteren met de dikkere bundels (+ DiDoZa) en HAH.
Kijk nu al weer uit naar de stapels kleine kerstkaartjes i.c.m. dikke tijdschriften, Makro en 3x HAH op de zaterdag.... (maar niet heus) Lijkt wel alsof ze tegenwoordig alle post op de zaterdag mikken van de vrijdag....
Als ze slim zijn gooien ze de kerstkaarten allemaal op daldagen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook de bedoeling. Vrijdag is een daldag he, zaterdag een piekdag.
Omdat de poststromen al op piek-dal zijn ingericht, kerstkaarten moeten niet binnen 1 maar binnen drie dagen bezorgd worden, dus kunnen mooi op daldagen (wat voor de kerst toch niet geldt, zelfs maandagen worden dan normale bestellingen). ANders zit je straks met niet allenen gigantisch veel TV-tijdschriften, magazines en dergelijke, maar ook nog met 8 keer HAH, waaronder loodzware Gamma Karwei en Blokker en dan nog een hele zooi kleine kerstkaartjes. Dan kun je alle post met kerstzegels die handmatig wordt verwerkt ipv machinaal beter op de relatief rustigere dagen hebben.quote:Op maandag 31 oktober 2011 01:01 schreef gelestipjes het volgende:
Hoezo zou dat slim zijn dan? Dan zijn ze juist teveel tijd kwijt op de daldagen.
Terugbellen naar het eerste nummer en dit doorgeven.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:25 schreef Moonwalk het volgende:
Dag lieve mensen,
Morgen zou ik moeten beginnen volgens het contract en volgens de gemaakte afspraken.
Ik zou een paar dagen van tevoren horen waar ik heen moet , uberhaupt welke straat het gaat worden en hoe laat ik waar moet zijn en wie me gaat begeleiden etc.
Ik heb nog niks gehoord, geen mailtje geen telefoontje geen voicemail. Toen maar naar het bekende nummer gebeld en die zeiden dat ik naar het nummer moet bellen dat op mijn contract staat. dat probeer ik nu de hele ochtend/middag maar daar neemt niemand de telefoon op![]()
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen
Maar ik weet niet of ze tijdens de kerstperiode ook die piek- en daldagen hanteren. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze in die periode ook best gidsen op andere dagen mee kunnen geven bijvoorbeeldquote:Op maandag 31 oktober 2011 03:00 schreef TokenW het volgende:
[..]
Omdat de poststromen al op piek-dal zijn ingericht, kerstkaarten moeten niet binnen 1 maar binnen drie dagen bezorgd worden, dus kunnen mooi op daldagen (wat voor de kerst toch niet geldt, zelfs maandagen worden dan normale bestellingen). ANders zit je straks met niet allenen gigantisch veel TV-tijdschriften, magazines en dergelijke, maar ook nog met 8 keer HAH, waaronder loodzware Gamma Karwei en Blokker en dan nog een hele zooi kleine kerstkaartjes. Dan kun je alle post met kerstzegels die handmatig wordt verwerkt ipv machinaal beter op de relatief rustigere dagen hebben.
Zo ging het bij mij ookquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:25 schreef Moonwalk het volgende:
Dag lieve mensen,
Morgen zou ik moeten beginnen volgens het contract en volgens de gemaakte afspraken.
Ik zou een paar dagen van tevoren horen waar ik heen moet , uberhaupt welke straat het gaat worden en hoe laat ik waar moet zijn en wie me gaat begeleiden etc.
Ik heb nog niks gehoord, geen mailtje geen telefoontje geen voicemail. Toen maar naar het bekende nummer gebeld en die zeiden dat ik naar het nummer moet bellen dat op mijn contract staat. dat probeer ik nu de hele ochtend/middag maar daar neemt niemand de telefoon op![]()
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen
Als het zo bij mij ging zou ik ook weg zijn gegaanquote:Op maandag 31 oktober 2011 21:58 schreef Leontje het volgende:
[..]
Zo ging het bij mij ookUiteindelijk werd ik de ochtend dat ik beginnen moest gebeld dat ik over 10 minuten op de vestiging moest zijn
Ik ben alweer weg bij PostNL na 3 maanden
Dat zou wel kunnen, maar veel afspraken qua bezorgdag zijn bindend.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:26 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar ik weet niet of ze tijdens de kerstperiode ook die piek- en daldagen hanteren. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze in die periode ook best gidsen op andere dagen mee kunnen geven bijvoorbeeld
?quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:09 schreef qwerty31 het volgende:
Morgen gesprek voor tijdelijke postmedewerker sorteren. Wat kan ik verwachten?
Nou als ze dat morgenochtend doen dan doe ik dat niet hoor, ik ga niet ergens bijklussen waar het op zo een manier gaatquote:Op maandag 31 oktober 2011 21:58 schreef Leontje het volgende:
[..]
Zo ging het bij mij ookUiteindelijk werd ik de ochtend dat ik beginnen moest gebeld dat ik over 10 minuten op de vestiging moest zijn
Ik ben alweer weg bij PostNL na 3 maanden
Ik weet het niet, mijne was niet om te sorteren maar het gesprek verliep zo een beetje hetzelfde als aan de telefoon. Gewoon een beetje vriendelijk doen, meepraten en een beetje enthousiasme tonen. Die gasten lieten mij ook gewoon weten dat ze die dag 5 mensen hadden aangenomen en na een half jaar bonus ontvangen mits diegene er dan nog werkt. Ik had wel een leuk sfeertje neergezetquote:
quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:51 schreef carboni het volgende:
Haha ze gaan de sollicitatieprocedure nog makkelijker maken, VOG word vervangen door een computerquiz die je thuis mag invullen., weet dan hoe het nog makkelijker en goedkoper kan, gewoon helemaal niets doen.
Als reden voeren ze aan oa dat een VOG niet betrouwbaar genoeg is. Nee: Gewoon aan iemand vragen of hij wel eens een celstraf heeft gehad, dat levert betrouwbare antwoorden op!quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:51 schreef carboni het volgende:
Haha ze gaan de sollicitatieprocedure nog makkelijker maken, VOG word vervangen door een computerquiz die je thuis mag invullen., weet dan hoe het nog makkelijker en goedkoper kan, gewoon helemaal niets doen.
Een VOG zegt ook vrij weinig. En je zal er versteld van staan hoeveel mensen daar eerlijk op zullen antwoordenquote:Op dinsdag 1 november 2011 14:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als reden voeren ze aan oa dat een VOG niet betrouwbaar genoeg is. Nee: Gewoon aan iemand vragen of hij wel eens een celstraf heeft gehad, dat levert betrouwbare antwoorden op!
Haha, dat dus. Blijkbaar zijn er vragen die direct lijden tot afwijzing. Weet niet precies hoe die quiz er uit ziet maar dat zullen wel vragen zijn waar onschuldigen op afvallen en de criminele leugenaars op door gaanquote:Op dinsdag 1 november 2011 14:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als reden voeren ze aan oa dat een VOG niet betrouwbaar genoeg is. Nee: Gewoon aan iemand vragen of hij wel eens een celstraf heeft gehad, dat levert betrouwbare antwoorden op!
Bij een VOG weet je iig nog of iemand de afgelopen 10 jaar mensen fraude gepleegd heeft (identiteitsfraude bij de post is nog makkelijker) een overval heeft gepleegd etc. Maar natuurlijk is de waarde van een VOG ook niets, kijk maar naar die Rambobanker van peter r.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:25 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Een VOG zegt ook vrij weinig. En je zal er versteld van staan hoeveel mensen daar eerlijk op zullen antwoorden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:14 schreef Anonymousz het volgende:
Ik heb een vraag
Hoeveel zal ik ongeveer verdienen voor postmedewerker voorbereider?
Ligt er aan onder welke CAO je valt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
Als ze je aannemen als deeltijdwerker onder de grote TNT CAO, en je in schaal 2 wordt geplaatst dan zou het ongeveer EUR 8,78 per uur moeten zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:18 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ligt er aan onder welke CAO je valt.
Kan ze ongeveer de salaristabel in de OP aanhouden dusquote:Op dinsdag 1 november 2011 16:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ze je aannemen als deeltijdwerker onder de grote TNT CAO, en je in schaal 2 wordt geplaatst dan zou het ongeveer EUR 8,78 per uur moeten zijn.
Dat gaat in vanaf je 22equote:Op dinsdag 1 november 2011 16:57 schreef pussywillow het volgende:
Het aantal jaren dat je er werkt. Je begint in schaaljaar 0, na een jaar wordt dat schaaljaar 1, enzovoort. Gaat geloof ik t/m 8.
jupquote:Op dinsdag 1 november 2011 17:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
En als je al ruim een jaar hebt gewerkt, je werkt een tijdje (half jaar) niet en vervolgens weer wel.
Begin je dan opnieuw met de inschaling?
In welk schaaljaar zit jij ondertussen al wel niet?quote:
En ik altijd maar denken dat je ouder was dan ikquote:Op dinsdag 1 november 2011 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
4. Ben er niet tussenuit geweest
Dat kan nog steeds hoor. Ik ben niet op een vroege leeftijd begonnen bij de posterijen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:51 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
En ik altijd maar denken dat je ouder was dan ik
Toch wel voor je 22e neem ik aan.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan nog steeds hoor. Ik ben niet op een vroege leeftijd begonnen bij de posterijen.
sterktequote:Op dinsdag 1 november 2011 18:05 schreef Jesse_ het volgende:
Nouja, dan ben ik hoe dan ook langer postbode.
Yay
Alleen als je zaterdagbesteller bent gaan ze op je 22e in. Als je onder de grote TNT CAO valt begint het al bij 21, en ben je postbezorger dan is het pas op je 23equote:
quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:18 schreef dennistd het volgende:
Ik kwam vanmorgen toch wel een van de gekste pakketten die ik ooit heb gezien tegen:
[ afbeelding ]
Gelukkig was hij niet voor mijn route...
Postsorteerder + af en toe bezorgen als er iemand niet kan (zo'n 3x per week).quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:30 schreef Anonymousz het volgende:
zijn jullie allemaal postbezorgers?
sorry dat ik zoveel vragen stel
Dat zeggen ze altijdquote:Op dinsdag 1 november 2011 19:28 schreef EdNoolk het volgende:
Teamcoach vroeg of ik een wijk wilde lopen, omdat er een hoop zieken zijn. Ik vind dat natuurlijk prima. Hij zegt: 'Het is maar een klein wijkje.' Relaxed! Blijken het 5 tassen post te zijn en 4 HAH. Zeg gewoon waar het op staat, ik loop het toch wel maar voor zo'n verassing komen te staan is gewoon kut als je je instelt op een kleine wijk
Zaterdagmedewerkerquote:Op dinsdag 1 november 2011 19:30 schreef Anonymousz het volgende:
zijn jullie allemaal postbezorgers?
sorry dat ik zoveel vragen stel
Chauffeur!!quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:30 schreef Anonymousz het volgende:
zijn jullie allemaal postbezorgers?
sorry dat ik zoveel vragen stel
ahhquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben zaterdagbesteller, een van de laatsten.
Valt wel mee tochquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben zaterdagbesteller, een van de laatsten.
Laatste der Mohikanen:)quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben zaterdagbesteller, een van de laatsten.
Vrees alleen dat het pakketje 75x53x40 is o.i.d., dus een paar centimeter te breed.quote:Voor een pakket wat wij op komen halen is dit 176 x 78 x 58 cm.
Voor een pakket wat u zelf naar een Postkantoor brengt is dit 100 x 50 x 50 cm.
Die servicepunten weten dat waarschijnlijk niet eens laat staan dat ze een lineaal klaar hebben liggen, Geloof zowiezo dat niemand er echt op let bij pakketservice.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:49 schreef RacerDKB het volgende:
Hoe moeilijk doen ze normaal bij een postkantoor over de afmetingen?
[..]
Vrees alleen dat het pakketje 75x53x40 is o.i.d., dus een paar centimeter te breed.
Laten ophalen zit er niet in want dan moet ik de hele dag thuisblijven van 09:00 tot 21:00
Volgend jaar zomer bestaat die functie niet meer, toch?quote:
quote:
Dan heeft de webshop de zending op 28-10 aangemaakt bij PostNL, maar staat de zending waarschijnlijk nog gewoon bij die webshop te wachten om afgehaald/weggebracht te worden.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:30 schreef Pannenkoeken het volgende:
Heb een vraagje![]()
Ik heb iets online besteld, dit pakje is 28-10 verzonden. Online bij Track en Trace staat dan ook dat hij die dag (28-10) bij postNL is gemeld.
Sindsdien is er niks meer mee gebeurd (volgens T&T).
Is er iets raars mee? Of is dit gewoon?
Normaal gaat bij mij dat hele T&T gebeuren in 1/2 dagen nl.
Hangt af van welk kantoor je zit. Ik had begrepen dat de functie pas niet meer bestaat als iedereen op die CVL's zit. Voor mijn vestiging is dat de zomer van 2013.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Volgend jaar zomer bestaat die functie niet meer, toch?
Oke, dan ben ik weer gerustquote:Op woensdag 2 november 2011 19:35 schreef Schild het volgende:
[..]
Dan heeft de webshop de zending op 28-10 aangemaakt bij PostNL, maar staat de zending waarschijnlijk nog gewoon bij die webshop te wachten om afgehaald/weggebracht te worden.
Wat word je dan?quote:Op woensdag 2 november 2011 19:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Volgend jaar zomer bestaat die functie niet meer, toch?
Kan ik kiezen uit postbezorger of voorbereider in Leidschendam of Bleiswijk.quote:Op donderdag 3 november 2011 08:46 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Wat word je dan?
(volgens mij ben ik straks gewoon zaterdagbesteller bij het autobedrijf)
Hebben jullie geen sollicitatie procedure gehad dan?quote:Op donderdag 3 november 2011 08:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kan ik kiezen uit postbezorger of voorbereider in Leidschendam of Bleiswijk.
Maar ik ga een lijntje uitgooien of ik niet bij het autobedrijf kan werken, voor sowieso de zomer.
Eh, geen idee, maar ik werk slechts op zaterdagquote:Op donderdag 3 november 2011 09:01 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Hebben jullie geen sollicitatie procedure gehad dan?
Als je bij het autobedrijf wil werken moet je daar op solliciteren. Dat geldt ook voor zaterdagbestellers. Als jouw VBG dicht gaat mag je als zaterdagbesteller kiezen of je op het CVL wil gaan werken (met risico op lange reistijd en idiote werktijden, bijv. van 1 uur 's nachts tot 6 uur 's morgens) of dat je postbezorger wil worden. Ga je op het CVL werken dan kom je onder de grote TNT CAO te vallen (dat is wel gunstiger, want meer toeslagen en reiskostenvergoeding dan onder de zaterdagCAO en ongeveer 't zelfde loon), word je postbezorger dan val je onder de pbz CAO en krijg je gedurende bepaalde tijd een toeslag om de inkomensdaling te compenseren (looptijd afhankelijk van hoe lang je zdw was).quote:Op donderdag 3 november 2011 08:46 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Wat word je dan?
(volgens mij ben ik straks gewoon zaterdagbesteller bij het autobedrijf)
Zal dan klaar zijn zo rond 16:00.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:54 schreef tntster het volgende:
das een flinke dienst, hoelaat ben je dan klaar met je autobestellingen?
Dit is het PostNL topicquote:Op donderdag 3 november 2011 22:23 schreef Anonymousz het volgende:
Heeft TNT ook fulltime banen of alleen maar parttime?
Ik bedoel PostNLquote:
Zelfs de auto's dragen nog steeds TNT also logo.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Niet geheel verwonderlijk, aangezien zo'n beetje alles nog de benaming tnt heeft.
Soms zelfs TPG/PTTquote:Op donderdag 3 november 2011 23:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zelfs de auto's dragen nog steeds TNT also logo.
Bij poorten waar ik binnen moet zeg ik ook nog altijd "Goedemorgen TNT Post"
TPG/PTT logo's zitten niet meer op onze auto's, wel de kratten waarin we dingen brengen.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Soms zelfs TPG/PTT![]()
En dan moet ik altijd een beetje in mezelf gniffelen.
En sommige fietstassen!quote:Op donderdag 3 november 2011 23:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
TPG/PTT logo's zitten niet meer op onze auto's, wel de kratten waarin we dingen brengen.
Nooit opgelet. Wat ik zag gewoon TNT.quote:
Leidschendam gaat ook dicht, je mag naar Bleiswijk.quote:Op donderdag 3 november 2011 08:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kan ik kiezen uit postbezorger of voorbereider in Leidschendam of Bleiswijk.
Maar ik ga een lijntje uitgooien of ik niet bij het autobedrijf kan werken, voor sowieso de zomer.
er zijn meerdere mogelijkheden. De eerste is dat de brief nog op de vestiging ligt en dat deze meegaat zodra de naam van je vriend op een ander poststuk opduikt. De tweede optie is dat het naar Den Haag gestuurd wordt waar uitgezocht wordt waar je vriend woont. De laatste is dat de brief meegegaan is in de bestelling en ergens in het gebouw in een brievenbus verdwenen is.quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:36 schreef yingyangert het volgende:
vraagje aan de postbezorgers:
er is maandag een belangrijke brief op de post gedaan naar een vriend van mij. Ik heb perongeluk het etage nummer er niet bij geschreven. Er zitten 4 bussen per etage zonder namen er bij. Wat doet een postbode dan? gewoon op de gok in de bus, of mee terug? er staat geen afzender op de brief.
Staan er geen huisnummers op de bussen dan? Op welke etage iemand woont is in principe niet van belang, tenzij er natuurlijk op elke verdieping een nr 1 is, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:36 schreef yingyangert het volgende:
vraagje aan de postbezorgers:
er is maandag een belangrijke brief op de post gedaan naar een vriend van mij. Ik heb perongeluk het etage nummer er niet bij geschreven. Er zitten 4 bussen per etage zonder namen er bij. Wat doet een postbode dan? gewoon op de gok in de bus, of mee terug? er staat geen afzender op de brief.
Volgens de folder zou er een afbouwregeling komen van zaterdagbestellerssalaris naar postbezorgerssalaris. Dus uiteindelijk zit je dan op het loon van een postbezorger. Volgens mij mogen ze dit wel degelijk doen, immers jouw functie komt te vervallen en je kunt kiezen voor twee vervangende functies: 1 met ongeveer hetzelfde loon (maar op een ongunstige locatie), en 1 met een lager loon maar dicht bij huisquote:Op vrijdag 4 november 2011 08:26 schreef Troeta het volgende:
[..]
Leidschendam gaat ook dicht, je mag naar Bleiswijk.
Maarre, ze mogen niet zomaar je loon omlaag doen he, trap er niet in. omdat het op een mooi foldertje staat betekent nog niet dat het ook echt mag.
Als ik een brief goed gelezen heb gaat het als volgt.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens de folder zou er een afbouwregeling komen van zaterdagbestellerssalaris naar postbezorgerssalaris. Dus uiteindelijk zit je dan op het loon van een postbezorger. Volgens mij mogen ze dit wel degelijk doen, immers jouw functie komt te vervallen en je kunt kiezen voor twee vervangende functies: 1 met ongeveer hetzelfde loon (maar op een ongunstige locatie), en 1 met een lager loon maar dicht bij huis
Die brief heb ik nog niet gehad, wellicht omdat mijn vestiging pas medio 2013 sluit. Als ik het goed begrijp ben jij nu zaterdagbesteller met een contract voor bepaalde tijd? Dan ligt het natuurlijk anders. De informatie die ik gaf ging specifiek over zaterdagbestellers die nu in vaste dienst zijn. Je kunt niet zomaar hun contract ontbinden en vervangen door een jaarcontract. Ongeacht welke nieuwe functie ze je aanbieden (of het moet echt totaal ander werk zijn) moet dat ook een contract voor onbepaalde tijd zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:14 schreef Drassss het volgende:
[..]
Als ik een brief goed gelezen heb gaat het als volgt.
Jaarcontract van September tot September voor 10 euro per uur.
Vanaf December gaat de vestiging dicht en ben je alleen nog postbezorger.
Uitbetaling: September tot december 10 euro
Uitbetaling: December tot september 5 euro + compensatie 5 euro contract.
Uiteraard zal je in september een nieuw contract aangeboden krijgen voor 5 euro per uur en kan je dat dus accepteren of weigeren.
Mijn excuses als ik alles een beetje door elkaar haaldequote:Op vrijdag 4 november 2011 16:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die brief heb ik nog niet gehad, wellicht omdat mijn vestiging pas medio 2013 sluit. Als ik het goed begrijp ben jij nu zaterdagbesteller met een contract voor bepaalde tijd? Dan ligt het natuurlijk anders. De informatie die ik gaf ging specifiek over zaterdagbestellers die nu in vaste dienst zijn. Je kunt niet zomaar hun contract ontbinden en vervangen door een jaarcontract. Ongeacht welke nieuwe functie ze je aanbieden (of het moet echt totaal ander werk zijn) moet dat ook een contract voor onbepaalde tijd zijn.
De getallen die jij noemde zijn die fictief? In mijn geval zou mijn salaris van EUR 11,50 uiteindelijk nar EUR 9 gaan.
Maar heb je het over zaterdagbestellers die nu reeds in vaste dienst zijn (dus contract voor onbepaalde tijd?) Want als je die een pbz-contract aanbiedt, dan zou die ook voor onbepaalde tijd moeten zijn, en geen jaarcontract!quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:36 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mijn excuses als ik alles een beetje door elkaar haalde
Ik had het over zaterdagmedewerkers en de bedragen zijn inderdaad fictief.
Nee,tuurlijk mag dat niet zomaar, dat moet aangevraagd worden enzo, dat is nog nooit gedaan. Zal wat zijn zeg!quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens de folder zou er een afbouwregeling komen van zaterdagbestellerssalaris naar postbezorgerssalaris. Dus uiteindelijk zit je dan op het loon van een postbezorger. Volgens mij mogen ze dit wel degelijk doen, immers jouw functie komt te vervallen en je kunt kiezen voor twee vervangende functies: 1 met ongeveer hetzelfde loon (maar op een ongunstige locatie), en 1 met een lager loon maar dicht bij huis
Ik laat me niks wijsmaken, maar wat mij enigszins benauwd is dat iedereen behalve de postbezorgers nu op de schopstoel zit. Eerst wilden ze alleen bestellers met 25 uur of meer eruit, maar ze zijn toen teruggefloten door het UWV omdat ze het afspiegelingsbeginsel niet goed hadden toegepast. Dus nu mogen ze niemand meer ontzien, ook zaterdagwerkers en < 25 uur niet. Maar Mobility doet niets voor deze groep. Die groep vastgeroeste zaterdagwerkers is groter dan je denkt, op mijn kantoor lopen er toch wel aardig wat rond. Sommigen vallen in de categorie "eeuwige student", anderen beginnen ieder jaar vol goede moet aan een nieuwe opleiding en haken dan na 3 maanden weer af. Ik zelf viel ook in die laatste groep, en zodoende ben ik ook al weer 15 jaar bij TNT werkzaam, eerst als zaterdagwerker, en nu als deeltijdwerker voor 20 uur (maar in de praktijk altijd meer). En ik zou echt niet weten wat voor werk ik zou moeten gaan doen als TNT mij er uit gooit, ik heb nooit iets anders gedaan, en alleen de gedachte aan iets anders te moeten doen maakt me (letterlijk) misselijk. Maar dat is misschien meer voer voor psychologenquote:Op vrijdag 4 november 2011 19:44 schreef Troeta het volgende:
[..]
Nee,tuurlijk mag dat niet zomaar, dat moet aangevraagd worden enzo, dat is nog nooit gedaan. Zal wat zijn zeg!
Als Bleiswijk nou nog dichtbij voor me was ok, maar als het meer dan een uur reistijd is voor iemand hoef je die baan niet te nemen.
Al de rechtszaken en onderhandelingen gingen altijd over de fulltimers. Wat nu gedaan word mag allemaal omdat het bedrijf anders niet voort kan bestaan.
Die paar vastgeroeste zaterdagbestellers met contractjes van 5 uur zijn geen enkel gevaar voor het bedrijf.
Laat je niks wijs maken hoor.
Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, maar ik word af en toe ook wel moe van ontbrekende nummering. In zo"n geval gok ik maar in welke bus het moet: als mensen maar vaak genoeg verkeerde post krijgen gaan ze misschien eens nadenken over het investeren in een leuk huisnummerbordje.quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Het is toch gewoon veplicht om de huizen goed genummerd te hebben? Staat geloof ik ook in de postwet.
Vandaag weer 4 brieven teruggenomen en retour afzender gedaan want nummer was nergens te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |