Dat staat ingepakt geconserveerd in de schuur. Nu eerst een huisquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:08 schreef Executioner het volgende:
Ja leuk maar hoe staat het met die zelfbouw auto dan? Is dat project al afgerond?
Da's geen doen. Ik heb ook diverse rechthoekige kabelgootjes over de plafonds en wanden lopen. Gewoon meegeschilderd (meestal gebroken wit) en rechte toe recht aan. Ach, dan bommelt 't niet.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:25 schreef TR08 het volgende:
Gootjes infrezen had misschien mogelijkerwijs gekund, maar dan moet je ook de pijp vanuit de muur op de halve balkhoogte de balk in krijgen. Alles kan maar gemakkelijk is anders. Ik zal eens kijken of ik nog een klusfoto van de muur-plafond overgang van zo'n pijp vind.
Jullie zijn goed bezigquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:56 schreef TR08 het volgende:
Over het budget: Wij hebben ons huis vrij gunstig kunnen kopen, juist omdat het op veel vlakken renovatie nodig had.
Uiteraard is de verbouwing nu veel duurder dan gepland, maar we hebben een huis gekocht dat goed binnen onze financiele middelen kon. Daarbij geven we beiden niet zo veel om dure inboedel en luxe auto's. (We rijden nog ons oude corsa'tje met bijna 400k op de klok)
Als het je geen moeite kost om daarop e.e.a te laten worden je middelen op andere gebieden vanzelf ruimer. Daarbij hebben we de tijd. Mijn vrouw kan gelukkig goed tegen de zooi en kan zelf ook goed klussen. Ik vond haar zelfs op een keer spontaan ineens in de kruipruimte terug![]()
We zien dit huis even als "de kern" van ons woongenot. Alle vaste dingen maken we goed en strak, alles wat los zit kan nog even met oude zooi. We hebben bijvoorbeeld nog gewoon de lampen en meubilair uit onze studententijd. Als de verbouwing "af" is gaan we eens op ons gemakje een leuke inboedel opbouwen...
Wij zien het zo: Die leuke keuken (foto's komen nog) doe je nu 1x en een nieuwe bank...die komt wel als het zo ver is
Goeie verdeling. Investeren in de kwaliteit van je huis is altijd een goede investering; die kanje ook hypothecair financieren zodat de rente aftrekbaar is.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:56 schreef TR08 het volgende:
Uiteraard is de verbouwing nu veel duurder dan gepland, maar we hebben een huis gekocht dat goed binnen onze financiele middelen kon. Daarbij geven we beiden niet zo veel om dure inboedel en luxe auto's. (We rijden nog ons oude corsa'tje met bijna 400k op de klok)
We hebben bijvoorbeeld nog gewoon de lampen en meubilair uit onze studententijd. Als de verbouwing "af" is gaan we eens op ons gemakje een leuke inboedel opbouwen...
Wij zien het zo: Die leuke keuken (foto's komen nog) doe je nu 1x en een nieuwe bank...die komt wel als het zo ver is
Nog beterquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:20 schreef J.Doe het volgende:
Inderdaad, dat granito ziet er een stuk beter uit! Laat je dat zitten in je nieuwe keuken?
In mijn ogen zijn er twee soorten huizen die goed zijn om te kopen:quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:41 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Jullie zijn goed bezig![]()
Ik herken wel wat je zegt over budget en vaste dingen eerst. Zo zijn wij ook bezig. Meubels kunnen altijd nog een badkamer etc vervang je niet zomaar meer.
Ik ben benieuwd naar de rest van de ontwikkelingen, dus blijf dit ook zeker volgen.
Yesquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:46 schreef Adelante het volgende:
mooi!
en zie ik daar een tegeltjesspoelbak??
Beetje geduld vriendquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:58 schreef Adolecens het volgende:
Potverdorie zeg, mooi project..!
Benieuwd naar het eindresultaat!
Ik zie alleen de spoelbak niet
En ik weet niet of ik die plaat achter het huis mooi zou vinden aan de wand, maar ik wacht even op het eindresultaat!
-edit: Ok, nu zie ik de spoelbak wel
Oh wow, nooit gedacht! Ik dacht veeeeeel duurder spul te zien. Kun je je budget voor de keuken vertellen? Evt per PM misschien?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:31 schreef TR08 het volgende:
Ja, Ikea Lidingo wit met een fratelli fornuis en een M-system afzuigkap.
Tegels van de praxis. Creme witte metro tegels ofzo...weet het niet precies meer.
Met onderstaande hints kun je zelf wel e.e.a begroten voor jouw keuken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:09 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
Oh wow, nooit gedacht! Ik dacht veeeeeel duurder spul te zien. Kun je je budget voor de keuken vertellen? Evt per PM misschien?
Ik heb wrs ook binnenkort een jaren 30 huis (bijna gekocht) waar een nieuwe keuken in moet.
Kijk dat vind ik nou leuk !quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:13 schreef TR08 het volgende:
Dank voor alle complimenten allemaal
@Vonkenboer: Speciaal voor jou een plaatje geschoten van de holle voeg voor je archief
[ afbeelding ]
En let niet op de schakelaars, een van die 2 draai ik nog wel een keer om
Fornuis is inderdaad een Fratelli.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:13 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik heb helaas maar plek voor 1 dame in mijn huis
Ik denk dat ze erachter kwamen dat het niet representatief is voor een Ikea keukenquote:Op vrijdag 4 november 2011 11:59 schreef TR08 het volgende:
Ahum, heb je een link? Ik heb even gezocht maar vind onze keuken niet terug
Update: Onze keuken blijkt er niet te staan helaas
Ik denk dat CorwinofAmber zich vergist heeft en onze keuken er nooit op gestaan heeftquote:Op zaterdag 5 november 2011 11:15 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik denk dat ze erachter kwamen dat het niet representatief is voor een Ikea keuken
Zelfde probleem bij een klant opgelost door het draadje onder het haakje achter het schilderij uit het zicht een lap duc tape te plakken.quote:Wij hebben lijsten aan de muur die je met beperkt knutselwerk ook als ophang rail kunt gebruiken voor schilderijen. Scheelt een boel gaatjes in de muur. Ik moet alleen nog regelen dat de schilderijen vlak parallel aan de muur gaan hangen. Daar wordt nog aan gewerkt
Waar kan je dit kopen en hoe werkt het?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:36 schreef TR08 het volgende:
[ afbeelding ]
En naar de schoorsteen:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig is alles met harde pijp en netjes dicht gewerkt. De dikke dingen zijn geluiddempers. Ik had kleintjes besteld maar kreeg enorme joekels voor de prijs van kleintjes. Nou ja, laat maar lopen. De ventilatie is in elk geval ook met de ventilator plankgas muisstil
Volgens mij heb ik die TV ook.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien vanavond nog een foto maken.
Dank voor de felicitaties![]()
Je heb natuurlijk onder je bord een kist staan of een emmer waar je dan t benodigde spul in doetquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:24 schreef koffielepel het volgende:
Heb je met zo'n gereedschapbord niet steeds dat je heen en weer moet lopen tussen je klus en je bord? Ik heb het bij mij in kisten omdat ik het continu ergens anders nodig heb.
En net meubel, vooral die steunplank onder je tv
Dat houdt het ook leuk hoor - als alles in 1x klaar is heb je ook niks meer om naar uit te kijkenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:25 schreef TR08 het volgende:
Ach...we hebben wel even tijd. Het hoeft niet allemaal volgende week af
Ik denk dat die overkapping er misschien pas in 2014 komt. Gewoon 1 stap tegelijk
Dat je nog zin hebt om met dit weer volop in de tuin bezig te zijn !quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:16 schreef TR08 het volgende:
Ik frees het ergste zei ik vanmorgen...![]()
En dit was het resultaat
Geslachtofferd zijn de stronken van:
-Een sequoia
-Een treurden
-3 coniferen
-Een taxus
-Een apenboom
-Een ceder
-Iets onbekends wat rook naar naaldhout
-Een hardhouten paaltje dat ik niet uit de grond kreeg
-Nog wat vage dikke wortels met onbekende oorsprong
Ongeveer in een halve dag werk. Nu hopen dat het opruimen ook zo snel gaat.
Prijzen die ik via via vernam van mensen die het door een hovenier hebben laten doen lagen rond de 50,- per stronk.
Ik heb er voor goed 200 ongeveer 10 gesloopt dus 300,- bespaard. Die machine is zijn geld dus dubbel en dwars waard geweest
Je bent brandweerman?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:15 schreef TR08 het volgende:
Ben gelukkig vanuit mijn werk gewend om bij warme omstandigheden te werken
Vanmorgen laminaat gelegd in de lange werkbroek lekker zacht de knieën rustend op de schuimrubber knielappen. Was erg blij dat het er in lag om 12 uur. Na anderhalve dag boven en beneden in alle kamers laminaat mogen leggen.quote:Mij krijg je met deze temperaturen echt niet aan het werk![]()
Nou, je kan het wel met de hand netjes krijgen maar dan moet je alle natte oppervlakken goed uitpoetsen met een droge doek, voor het aantrekt. En uiteraard niet over de natte delen heen lopen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:44 schreef TR08 het volgende:
Iemand trouwens nog ervaring met verschillende boenmachines en olie op houten vloeren? We hebben de vloer tot nog toe met de hand geboend maar dat wordt niet zo mooi. We zoeken nu een machine om het beter te krijgen.
Grootste probleem met de hand is dat je strepen houdt van dat je er zelf overheen gekropen/gelopen hebt tijdens het boenen. Met de machine wrijf je het beter in. Als we een machine kopen willen we wel iets degelijks hebben. Hoeft niet nieuw maar wel kwaliteit.
Hoe zou dat toch kunnen komenquote:Op zondag 19 augustus 2012 10:28 schreef TR08 het volgende:
Ik wil even melden dat ik spierpijn heb....in mijn rug. Echt alleen in mijn rug maar dan wel van mijn stuit tot en met mijn nek
Ik denk dat er nog een kleine opkomst isquote:Op zondag 19 augustus 2012 11:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe zou dat toch kunnen komen![]()
Sterkte !
Jaaaaahaaaaa... Papa heeft mamaquote:Op zondag 19 augustus 2012 11:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog een kleine opkomst is![]()
Vanuit mijn werk zie ik veel problemen met naisolatie, voornamelijk met betrekking tot de spouwankers. Doordat je naisoleert is ventilatie in de spouw niet meer mogelijk, waardoor deze vaak nat blijft. En stalen spouwankers met vocht gaat niet zo goed samen.quote:
Mag ik vragen waarom? Gevel geimpregneerd en nieuw voegwerk?quote:Op maandag 3 september 2012 14:17 schreef TR08 het volgende:
Vocht door regen heb ik me redelijk in verdiept, daar maak ik me ook geen zorgen over.
Met alle respect voor je kennis, kunde en vakmanschap: ik zou toch een andere conclusie trekken.quote:Op maandag 3 september 2012 09:11 schreef _VoiD_ het volgende:
Hier bijvoorbeeld een spouwanker dat ik recent geinspecteerd heb. Duidelijk te zien is de extreme doorsnedevermindering van het anker.
[ afbeelding ]
Dit is dan wel een ongeisoleerde spouw. Het gebouw is circa 30 jaar oud, en het is een stalen spouwanker met een diameter van 6 mm. Dit is zelfs een noordgevel. Normaal zijn de spouwankers in de westgevels het slechtste.
Kun je nagaan hoe het eruit zou zijn als het was volgeblazen met glaswolvlokken.
Zitten die borstels dan door de spuw heen naar je kruipruimte, of zitten alleen in de opening in de steen?quote:Op maandag 3 september 2012 19:22 schreef TR08 het volgende:
Deze zijn zowel als scheider tussen ons en de buren gedrukt als rond de ventilatie spleten.
Nee hoor, maar korrels lijken me minder gevoelig voor vocht en stevifger. Bij steenwolvlokken krijg ik van die visioenen van zeiknatte plakken steenwol in de spouwruimte, tot 1/3 van de muurhoogtequote:Op dinsdag 4 september 2012 15:16 schreef TR08 het volgende:
[..]
Alleen wol. Heb jij speciaal belang bij korrels ofzo?
Denk dat het om esthetische redenen zo is gedaan. Ik ken herenhuizen die het alleen aan de voorkant hebben (zo'n terugliggende voeg); de rest (niet zichhhtbaar van de straat) is met goedkopere steen en volgevoegd.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:23 schreef TR08 het volgende:
Voordeel van de diep liggende voeg is ook een groter beschikbaar oppervlak voor diffusie/verdampen van vocht dat zich in de muur opgehoopt heeft. De tijd dat de muur droog is is in het algemeen groter dan dat deze beregend wordt. Het netto effect zal dus wel een drogere muur zijn.
Dat je meer oppervlak hebt om te verdampen geloof ik meteen, alleen ik denk dat je vochtindringing echt vele malen groter is als je geen platvol voeg hebt. Waarom? Omdat regen dat tegen je muur slaat nu per steentje naar binnen drupt. Het water kan vervolgens lekker blijven liggen per steen en erin trekken. Had je een strakke gladde muur dan zou de regen ertegenaan slaan en zonder problemen naar beneden stromen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:23 schreef TR08 het volgende:
Voordeel van de diep liggende voeg is ook een groter beschikbaar oppervlak voor diffusie/verdampen van vocht dat zich in de muur opgehoopt heeft. De tijd dat de muur droog is is in het algemeen groter dan dat deze beregend wordt. Het netto effect zal dus wel een drogere muur zijn.
Zoiets. Overigens, als de steen poreus is, wordt het buitenblad toch wel zeik- en zeiknat. Alleen ver overhangende goten helpen tegen een natte buitenmuur. Zoals die in de jaren 30 werden aangebracht.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:22 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat je meer oppervlak hebt om te verdampen geloof ik meteen, alleen ik denk dat je vochtindringing echt vele malen groter is als je geen platvol voeg hebt. Waarom? Omdat regen dat tegen je muur slaat nu per steentje naar binnen drupt. Het water kan vervolgens lekker blijven liggen per steen en erin trekken. Had je een strakke gladde muur dan zou de regen ertegenaan slaan en zonder problemen naar beneden stromen.
En de mijne van nu. Ik zit nu in de fase dat de elektra een stuk brakker blijkt te zijn dan ik gedacht hadquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
dat ik dit topic nog niet eerder heb gezien
Tof huis zeg, en veel overeenkomsten met onze klusperikelen destijds!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag...beginnen wij met een formule![]()
![]()
Uhm ja dat had ik ook gedaan....probleem is alleen dat ik me niet een klein beetje vermeten hadquote:Op zondag 30 september 2012 19:18 schreef jpajs het volgende:
De ware klussert koopt ruim in. En op maandag morgen ruilt hij weer in.
quote:Op zondag 30 september 2012 19:21 schreef TR08 het volgende:
En nu komt natuurlijk de vraag hoeveel warmte ik nou eigenlijk binnen hou hier mee. Welnu, kijk luister en huiver nu we beginnen aan de wetenschap
Kijk dit zijn nu eens van dat soort posts waar we binnen K&W echt wat aan hebben !quote:Op zondag 30 september 2012 19:21 schreef TR08 het volgende:
Totale inspanning was 3 uur + een uurtje spullen kopen en een uurtje rekenen.
Kosten voor de isolatie waren 45,- oid omdat de isolatie diameter erg groot was. De winkel heeft de mantels voor mijn CV pijpen speciaal aan laten rukken.
En nu komt natuurlijk de vraag hoeveel warmte ik nou eigenlijk binnen hou hier mee. Welnu, kijk luister en huiver nu we beginnen aan de wetenschap
De uitgangspunten:
-Ik stook meestal met een CV temperatuur (heen) van max 50C.
-De bodem temperatuur neem ik aan op gemiddeld 5C in de tijd dat ik stook.
-De CV retour temperatuur neem ik aan op 20C kouder dan de heen temperatuur, ofwel 30C.
-De warmtegeleiding van de bodem (enigszins nat compact zand) neem ik aan op 2W/mK
Aanname 1 is vrij goed. Aanname 2 en 3 ben ik wat onzekerder van, ik denk dat de bodem een paar graadjes warmer is gemiddeld. Aanname 4 is wat aan de lage kant, natte bodems geleiden eigenlijk vaak meer richting 2.5W/mK.
Maar voor het eerste schot voor de boeg is dit een leuk eind in de richting.
Het thermische model heeft is als volgt opgebouwd
-Diameter CV pijp: 28mm
-Diameter schutbuis: 51mm, warmte overdracht 15W/m2K (natuurlijke convectie in een lucht gevulde schutbuis)
-Isolatie dikte 10mm
-Diameter zand heb ik gevarieerd. Je moet op gegeven moment aannemen dat op een bepaalde afstand van de leiding het zand de temperatuur heeft van de omgeving, de locatie waar je die grens legt heeft invloed op je warmte verlies.
-Leiding lengte: 4m10 per pijp. Samen dus 8m20.
Het resultaat:
[ afbeelding ]
Ofwel het verlies is ongeveer bijna een kilowatt bij de ongeisoleerde leiding![]()
Tijdens stoken kan dit betekenen dat 10-20% van het gasverbruik tbv stoken op deze manier de grond in gedrukt wordt.
Ons verbruik tbv stoken was in het eerste jaar een m3 of 2500, in het tweede jaar circa 2000. Daarvan is dus de afgelopen jaren ongeveer zeg 15% ofwel 675m3 gestopt in het verwarmen van de tuinDe kosten voor een m3 gas in ons huidige contract zijn circa 47 cent (ex vastrecht) dus dit heeft ons circa 320,- gekost in de afgelopen 2 stook seizoenen.
De investering was 45,- dus het verdient zich in 2 koude maanden ongeveer terug
Zie hier het rekenmodel
Ik ben gaafquote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:16 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kijk dit zijn nu eens van dat soort posts waar we binnen K&W echt wat aan hebben !
Dat het isoleren van een paar cv-leidingen nog zoveel teweeg kan brengen wat betreft het besparen van energie![]()
Jaaa nou....daar is een reden voor. Kun je een lang verhaal van maken maar bottom line is dat er bij de aanleg gewoon domweg niet dieper gegraven is. Ons huis is hier en daar wat matig verbouwd vroeger en dit is een van de dingen waar men minder trots op hoeft te zijn.quote:Alleen viel mij op dat jou cv leidingen niet heel erg diep in de grond liggen.
Is daar een reden voor ?
Goed planquote:Ik weet in ieder geval zeker dat ik straks mijn cv-leidingen die in de grond (van de woning naar de schuur) in ieder geval erg goed ga isoleren. Dat warmteverlies is anders wel heeeel erg groot
Goed gedocumenteerd trouwens !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over het warmteverlies:
Je kunt zo'n beetje -orde grootte- 15W/m2K rekenen.
Ergo: Reken de vierkante meters buis oppervlak op (pi x D x L)
Ik heb een temperatuur verschil van 30 graden genomen (45 CV, 15 kruipruimte)
Dan zit je op 450W/m2 buis.
Bij een ongeisoleerde vloer komt een deel weer terug je kamer in omdat je kruipruimte zo lekker warm is.
Schat maar even wat het bij jou kost.
En terecht! Volgens mij heb ik dit topic ook al vaak geopend in de hoop weer leuke updates te zien.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:12 schreef TR08 het volgende:
Het is slecht, ik weet het maar:
Ik heb hem zelf even naar de 30k ge F5-t
Ik kon niet slapen met de gedachte om bij 29989 views naar bed te gaan
Ik dacht al wat is dit topic plotseling populairquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:12 schreef TR08 het volgende:
Het is slecht, ik weet het maar:
Ik heb hem zelf even naar de 30k ge F5-t
Ik kon niet slapen met de gedachte om bij 29989 views naar bed te gaan
Ziet er goed uit (dat zwart/beige terras hou ik ook voor bij ons in de gedachte)!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:23 schreef Gieliovd het volgende:
Lekker ruim en mooi gedaan hoor! Ga zo door
Mijn tuin komt wellicht voorjaar 2014 aan de beurt
Ach, die van ons ook vast niet veel eerder !quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:23 schreef Gieliovd het volgende:
Lekker ruim en mooi gedaan hoor! Ga zo door
Mijn tuin komt wellicht voorjaar 2014 aan de beurt
Ik ben gewoon terwijl je deze reply typte aan het soppen geweestquote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Goed bezig.
Misschien de boeidelen nog even een sopje geven.
Kijk zo lees ik het graag. Zeg nou zelf, toch honderd keer beter dit. Dan valt die anti-rollator bestrating echt niet meer op.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:39 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon terwijl je deze reply typte aan het soppen geweest![]()
Zo beter?
[ afbeelding ]
Op de deur heb ik wat stukjes gemist...komend weekend beter.
Onder het mom van niet geschoten altijd mis.... Heb jij heel misschien nog een aantal van die oude dakvorsten liggen? Wij hebben een huis gekocht gebouwd in 1926 en deze heeft dezelfde pannen als jouw huis had. Het dak van ons huis ziet er beter uit alleen zijn er een aantal dakvorsten vervangen voor lelijke betonnen dakvorsten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:56 schreef TR08 het volgende:
Het grote dak verhaal...
Ons dak was nog origineel met de pannen uit 1930. Toendertijd zijn er doffe pannen op gelegd met een leuk klassiek golfje erin. Omdat ze nu 80 jaar oud waren waren er links en rechts wat pannen gebroken war hier en daar voor lekkage zorgde. Wij wilden graag het dak vernieuwen, maar dan wel ineens van de hele twee onder 1 kapper dus een paar weken na dat we thuis woonden naar de buurman. Die mensen koud een keer of 5 gezien en toen erheen:
Ehm buurman we willen graag het dak vernieuwen wil je mee doen? Wij willen nieuwe pannen en buiten isolatie aanbrengen.
Het eerste wat hij dacht was: "Maar dat is mooi!"Hij bleek het al jaren te willen dus greep de gelegenheid met beide handen aan. Samen op pad gegaan voor pannen, aannemer ingeschakeld en gaan met die hap
Dit is hoe we aan het dak begonnen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals je kunt zien is veel gebarsten en zijn een aantal pannen gewoon ronduit geel geworden![]()
[ afbeelding ]
Op zich wel...ik heb er alleen plannen mee (houthok). Zijn ze niet meer op Marktplaats te vinden? Er zijn diverse bedrijven die handelen in oude pannen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:57 schreef mannenkoorkarrespoor het volgende:
[..]
Onder het mom van niet geschoten altijd mis.... Heb jij heel misschien nog een aantal van die oude dakvorsten liggen? Wij hebben een huis gekocht gebouwd in 1926 en deze heeft dezelfde pannen als jouw huis had. Het dak van ons huis ziet er beter uit alleen zijn er een aantal dakvorsten vervangen voor lelijke betonnen dakvorsten.
Sorry voor de reactie op deze post vastquote:Op vrijdag 27 september 2013 12:53 schreef mannenkoorkarrespoor het volgende:
Ik heb gezocht op marktplaats maar deze pannen zijn lastig te vinden en met name de nokvorsten. Wanneer je een aantal nokvorsten overhebt ( na het maken van je houthok) wil ik ze graag van je overnemen. Het heeft geen haast aangezien wij er nog niet wonen en het dak niet lekt maar ik zou het fijn vinden in de toekomst mijn dak wat op te knappen.
Hoezo sorry? is toch een mooie tip? Ik hoop alleen nog steeds een beetje dat TR08 er nog een paar over heeft ;-)quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:00 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Sorry voor de reactie op deze post vast
Oude nokvorsten zijn heel moeilijk te vinden omdat die vaak in cement lagen ... We hebben ze gezien in Erp, misschien hebben ze er daar? Wij hebben er geen kunnen redden om deze reden (en dus hebben wij nieuwe nokvorsten en wel oude pannen) ...
Als er na het maken van het houthok nog een paar over zijn, dan mag je ze gratis ophalen. Reken er alleen niet op dat het houthok er snel staat. Ik ben blij als dat in 2014 gelukt is. Hopelijk denk ik dan nog aan jequote:Op vrijdag 27 september 2013 19:44 schreef mannenkoorkarrespoor het volgende:
[..]
Hoezo sorry? is toch een mooie tip? Ik hoop alleen nog steeds een beetje dat TR08 er nog een paar over heeft ;-)
Oh ik denk dat ik er zelf ook wel om denk hoorquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:48 schreef TR08 het volgende:
[..]
Als er na het maken van het houthok nog een paar over zijn, dan mag je ze gratis ophalen. Reken er alleen niet op dat het houthok er snel staat. Ik ben blij als dat in 2014 gelukt is. Hopelijk denk ik dan nog aan je
Daarom heeft hij het dak ook van de buitenkant rigoreus aangepakt en voorzien van geisoleerde dakplatenquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:44 schreef Gieliovd het volgende:
True. Je gaat alleen niet isoleren, dat had ik dan waarschijnlijk wel gewild. Dus dan OSB + isolatie + rachels en gips. Daarin de elektra troep. Gaatjes dicht, latex erover.
Maar dit is wel mooier
Toen ik het verhaal van TR08 las dacht ik, wow cool, nu je dit schreef dacht ik meteenquote:Op maandag 30 december 2013 22:12 schreef jpajs het volgende:
Schroefjes passen prima in die gaatjes waar achter 220 zit. De kleine van mijn vriend vertelde dat de muur prikte. Hoe die kleine even in de gaten.
Nee dat zijn de stopkontakten niet. Kinderbeveiliging is nog steeds een meer optie van vaak een euro of 5-7 per stopkontakt. Kijk maar eens bij de gamma/praxis wat daar hangt. Vaak kijk je zo op de kontakten. En de aardlek gaat echt niet altijd uit van het ieniemini stroompje dat nodig is om iemand om zeep te helpen.quote:Op maandag 30 december 2013 23:49 schreef bleiblei het volgende:
Daar is toch een beetje stopcontact wel tegen beveiligd tegenwoordig?
Maar wat gaat dat snel zeg.
Ik kan nog de post herinneren met de wieg. Hij groeit hard
.
En inderdaad, lekker luxe vloertje voor de zolder. Was die parketvloer niet gelijmd?
Neem maar van mij aan dat kinderbeveiliging op de meeste wandcontactdozen niet standaard is.quote:Op maandag 30 december 2013 23:49 schreef bleiblei het volgende:
Daar is toch een beetje stopcontact wel tegen beveiligd tegenwoordig?
Maar wat gaat dat snel zeg.
Ik kan nog de post herinneren met de wieg. Hij groeit hard
.
En inderdaad, lekker luxe vloertje voor de zolder. Was die parketvloer niet gelijmd?
quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:48 schreef TR08 het volgende:
[..]
Als er na het maken van het houthok nog een paar over zijn, dan mag je ze gratis ophalen. Reken er alleen niet op dat het houthok er snel staat. Ik ben blij als dat in 2014 gelukt is. Hopelijk denk ik dan nog aan je
We zijn een half jaartje verder en ik vroeg mij af of je al begonnen bent met je houthok? inmiddels hebben wij het huis gekocht en zijn nu drie maanden vollop aan de klus ( had ook wel een topic willen starten maar gun mijzelf te weinig tijd om de computer aan te slingeren ) Wanneer je nog niet begonnen bent en nog altijd de pannen en dakvorsten hebt liggen zou ik ze heel graag van je over willen nemen of ruilen voor een partij andere pannen die jij kan gebruiken voor je houthok. Die oude pannen van jou kan ik nergens meer vinden en ik heb precies dezelfde dus heb er erg veel belang bij..quote:Op zaterdag 28 september 2013 19:34 schreef mannenkoorkarrespoor het volgende:
[..]
Oh ik denk dat ik er zelf ook wel om denk hooren haast heeft het ook niet want ik woon er nog niet eens
Hoi Verita, lief aangeboden. Bij ons zijn op de overloop (1e verdieping) de hoeken met een punt en bij de buren, dus dat heb ik op de 2e ook maar aangehouden. Blijkbaar is dat origineel voor ons huis.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:46 schreef verita het volgende:
Wij hebben ook nog de originele trap uit 1930 en wij hebben bovenaan geen punt maar een afronding. Je mag gerust eens komen kijken, TR08, je weet volgens mij waar ik woon. Graag dan even afspreken via pb.
Ziet er mooi uit!
Zou zo'n basement zelfs lijmen met een goede lijmkit. Klein stukje hout dus het gaat niet werken. En er staan ook geen krachten op waardoor het makkelijk los laat. Even tijdelijk positioneren met een stukje plakband.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:08 schreef naaa het volgende:
Mooi al die lijstjes, al vraag ik me af of je niet beter een tacket had kunnen huren ipv.
al die schroeven op zichtbare delen; kost zoveel moeite om weer te plamuren/weg te werken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |