Dat staat ingepakt geconserveerd in de schuur. Nu eerst een huisquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:08 schreef Executioner het volgende:
Ja leuk maar hoe staat het met die zelfbouw auto dan? Is dat project al afgerond?
Da's geen doen. Ik heb ook diverse rechthoekige kabelgootjes over de plafonds en wanden lopen. Gewoon meegeschilderd (meestal gebroken wit) en rechte toe recht aan. Ach, dan bommelt 't niet.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:25 schreef TR08 het volgende:
Gootjes infrezen had misschien mogelijkerwijs gekund, maar dan moet je ook de pijp vanuit de muur op de halve balkhoogte de balk in krijgen. Alles kan maar gemakkelijk is anders. Ik zal eens kijken of ik nog een klusfoto van de muur-plafond overgang van zo'n pijp vind.
Jullie zijn goed bezigquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:56 schreef TR08 het volgende:
Over het budget: Wij hebben ons huis vrij gunstig kunnen kopen, juist omdat het op veel vlakken renovatie nodig had.
Uiteraard is de verbouwing nu veel duurder dan gepland, maar we hebben een huis gekocht dat goed binnen onze financiele middelen kon. Daarbij geven we beiden niet zo veel om dure inboedel en luxe auto's. (We rijden nog ons oude corsa'tje met bijna 400k op de klok)
Als het je geen moeite kost om daarop e.e.a te laten worden je middelen op andere gebieden vanzelf ruimer. Daarbij hebben we de tijd. Mijn vrouw kan gelukkig goed tegen de zooi en kan zelf ook goed klussen. Ik vond haar zelfs op een keer spontaan ineens in de kruipruimte terug![]()
We zien dit huis even als "de kern" van ons woongenot. Alle vaste dingen maken we goed en strak, alles wat los zit kan nog even met oude zooi. We hebben bijvoorbeeld nog gewoon de lampen en meubilair uit onze studententijd. Als de verbouwing "af" is gaan we eens op ons gemakje een leuke inboedel opbouwen...
Wij zien het zo: Die leuke keuken (foto's komen nog) doe je nu 1x en een nieuwe bank...die komt wel als het zo ver is
Goeie verdeling. Investeren in de kwaliteit van je huis is altijd een goede investering; die kanje ook hypothecair financieren zodat de rente aftrekbaar is.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:56 schreef TR08 het volgende:
Uiteraard is de verbouwing nu veel duurder dan gepland, maar we hebben een huis gekocht dat goed binnen onze financiele middelen kon. Daarbij geven we beiden niet zo veel om dure inboedel en luxe auto's. (We rijden nog ons oude corsa'tje met bijna 400k op de klok)
We hebben bijvoorbeeld nog gewoon de lampen en meubilair uit onze studententijd. Als de verbouwing "af" is gaan we eens op ons gemakje een leuke inboedel opbouwen...
Wij zien het zo: Die leuke keuken (foto's komen nog) doe je nu 1x en een nieuwe bank...die komt wel als het zo ver is
Nog beterquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:20 schreef J.Doe het volgende:
Inderdaad, dat granito ziet er een stuk beter uit! Laat je dat zitten in je nieuwe keuken?
In mijn ogen zijn er twee soorten huizen die goed zijn om te kopen:quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:41 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Jullie zijn goed bezig![]()
Ik herken wel wat je zegt over budget en vaste dingen eerst. Zo zijn wij ook bezig. Meubels kunnen altijd nog een badkamer etc vervang je niet zomaar meer.
Ik ben benieuwd naar de rest van de ontwikkelingen, dus blijf dit ook zeker volgen.
Yesquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:46 schreef Adelante het volgende:
mooi!
en zie ik daar een tegeltjesspoelbak??
Beetje geduld vriendquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:58 schreef Adolecens het volgende:
Potverdorie zeg, mooi project..!
Benieuwd naar het eindresultaat!
Ik zie alleen de spoelbak niet
En ik weet niet of ik die plaat achter het huis mooi zou vinden aan de wand, maar ik wacht even op het eindresultaat!
-edit: Ok, nu zie ik de spoelbak wel
Oh wow, nooit gedacht! Ik dacht veeeeeel duurder spul te zien. Kun je je budget voor de keuken vertellen? Evt per PM misschien?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:31 schreef TR08 het volgende:
Ja, Ikea Lidingo wit met een fratelli fornuis en een M-system afzuigkap.
Tegels van de praxis. Creme witte metro tegels ofzo...weet het niet precies meer.
Met onderstaande hints kun je zelf wel e.e.a begroten voor jouw keuken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:09 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
Oh wow, nooit gedacht! Ik dacht veeeeeel duurder spul te zien. Kun je je budget voor de keuken vertellen? Evt per PM misschien?
Ik heb wrs ook binnenkort een jaren 30 huis (bijna gekocht) waar een nieuwe keuken in moet.
Kijk dat vind ik nou leuk !quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:13 schreef TR08 het volgende:
Dank voor alle complimenten allemaal
@Vonkenboer: Speciaal voor jou een plaatje geschoten van de holle voeg voor je archief
[ afbeelding ]
En let niet op de schakelaars, een van die 2 draai ik nog wel een keer om
Fornuis is inderdaad een Fratelli.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:13 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik heb helaas maar plek voor 1 dame in mijn huis
Ik denk dat ze erachter kwamen dat het niet representatief is voor een Ikea keukenquote:Op vrijdag 4 november 2011 11:59 schreef TR08 het volgende:
Ahum, heb je een link? Ik heb even gezocht maar vind onze keuken niet terug
Update: Onze keuken blijkt er niet te staan helaas
Ik denk dat CorwinofAmber zich vergist heeft en onze keuken er nooit op gestaan heeftquote:Op zaterdag 5 november 2011 11:15 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik denk dat ze erachter kwamen dat het niet representatief is voor een Ikea keuken
Zelfde probleem bij een klant opgelost door het draadje onder het haakje achter het schilderij uit het zicht een lap duc tape te plakken.quote:Wij hebben lijsten aan de muur die je met beperkt knutselwerk ook als ophang rail kunt gebruiken voor schilderijen. Scheelt een boel gaatjes in de muur. Ik moet alleen nog regelen dat de schilderijen vlak parallel aan de muur gaan hangen. Daar wordt nog aan gewerkt
Waar kan je dit kopen en hoe werkt het?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:36 schreef TR08 het volgende:
[ afbeelding ]
En naar de schoorsteen:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig is alles met harde pijp en netjes dicht gewerkt. De dikke dingen zijn geluiddempers. Ik had kleintjes besteld maar kreeg enorme joekels voor de prijs van kleintjes. Nou ja, laat maar lopen. De ventilatie is in elk geval ook met de ventilator plankgas muisstil
Volgens mij heb ik die TV ook.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |