abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:01:00 #1
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_102852225
Inmiddels wonen we er al ruim anderhalf jaar maar het is nu toch eens tijd voor mijn eigen klustopique :)

In begin 2010 hebben mijn dame en ik een 2 onder 1 kapper gekocht uit 1931. Deze was in de jaren 60 flink "opgeknapt" o|O en sindsdien eigenlijk niet meer qua stijl veranderd. We zijn er heel grof doorheen aan het gaan waarbij we de sfeer van 1930 voor een groot deel weer terug willen laten komen en links en rechts e.e.a verbeteren.

In de OP wat plaatjes van waarmee we begonnen, daarna in wat losse posts wat we tot nog toe gedaan hebben.

De woonkamer:

De gang:

De zolder:

De badkamer *O*

De studeerkamer (let op de artistieke muur)

En last but not least onze eigen WK voetbal keuken w/ :|W

Onze plannen met het huis in een notendop:
-Nieuw dak
-Nieuwe keuken
-Nieuwe badkamer
-Gang reviseren (onder de vloerbedekking zit granito)
-Alle electra nieuw (bekabeling was nog jute geisoleerd in stalen pijpen en vrijwel alles ongeaard)
-Alle vloerbedekking eruit en houten vloeren erin
-Alle behang verwijderen en stucken
-Alle zachtboard plafonds eruit en het originele houten plafond weer terug
Enzovoorts enzovoorts.

De eerste grote klussen waren strippen, een muur doorbreken tussen keuken en woonkamer (het luikje hebben we zo groot gemaakt dat je er nu door kunt lopen :P ) en toen gingen we trouwen *;

Daarna hebben we als eerste maar het dak vervangen. Hierover de volgende post :)

Tot nog toe is af:
-Dak
-Keuken
-Badkamer

Bijna af:
-Eerste verdieping

[ Bericht 11% gewijzigd door TR08 op 08-10-2011 22:12:30 ]
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:08:51 #2
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_102852516
Ja leuk maar hoe staat het met die zelfbouw auto van jouw dan? Is dat project al afgerond?
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:09:32 #3
14320 TR08
pi_102852547
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:08 schreef Executioner het volgende:
Ja leuk maar hoe staat het met die zelfbouw auto dan? Is dat project al afgerond?
Dat staat ingepakt geconserveerd in de schuur. Nu eerst een huis :)
pi_102852724
OMG, die tegels...

Veel succes iig, slechter kan het niet worden :P
Op zondag 17 oktober 2010 19:19 schreef b4kl4p het volgende:
Ja inderdaad! Waarom mogen ze dan niet gewoon via de vluchtstrook inhalen, dat zou heel veel overlast schelen.
pi_102853716
Wow! Mis alleen nog een fotootje van de buitenkant ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:56:47 #6
14320 TR08
pi_102854016
Het grote dak verhaal...

Ons dak was nog origineel met de pannen uit 1930. Toendertijd zijn er doffe pannen op gelegd met een leuk klassiek golfje erin. Omdat ze nu 80 jaar oud waren waren er links en rechts wat pannen gebroken war hier en daar voor lekkage zorgde. Wij wilden graag het dak vernieuwen, maar dan wel ineens van de hele twee onder 1 kapper dus een paar weken na dat we thuis woonden naar de buurman. Die mensen koud een keer of 5 gezien en toen erheen:
Ehm buurman we willen graag het dak vernieuwen wil je mee doen? Wij willen nieuwe pannen en buiten isolatie aanbrengen.

Het eerste wat hij dacht was: "Maar dat is mooi!" *O* Hij bleek het al jaren te willen dus greep de gelegenheid met beide handen aan. Samen op pad gegaan voor pannen, aannemer ingeschakeld en gaan met die hap :)

Dit is hoe we aan het dak begonnen:

Zoals je kunt zien is veel gebarsten en zijn een aantal pannen gewoon ronduit geel geworden _O-

Het nieuwe dak werd van geglazuurde pannen met daaronder buiten isolatie 8-)
Buiten isolatie is Isobouw Reno+ Een vrij dunne isolatie plaat met de tengels er vooraf in gemaakt. Je hebt redelijk goede isolatie en je dak komt nauwelijks omhoog.
Voordeel van geglazuurd is (buiten dat het mooi is) dat je ook geen duiven meer op je dak hebt. Die flikkeren er namelijk af omdat ze uitglijden :')

Het kale dak met deels isolatie:

Onze zolder keurig ingepakt tegen zaagsel en pur :')

Dampremmendde (of juist damp open, ik weet het niet meer welke maar het was goed spul) laag op de isolatie:

En toen de eerste pannetjes erop :)
Ben toen ik thuis kwam even het dak op gegaan om te zien wat de aannemer aangericht had en vond dit wel foto waardig :)

Toen bleek dat onze schoorsteen op omvallen stond :|W Dus die moest eraf. We hebben hem vervangen met een nieuw exemplaar met spouw :)

Waar was ik gebleven: Oh ja het hout van de dakkapellen bleek rot. Dat toen eraf gedaan en alle dakkapellen zijn rondom geisoleerd voor er nieuw hout op terug kwam. De dakbedekking is zo'n nieuw rubber iets. EPDM heet het geloof ik.

Dakgoten waren ook gaar dus ook die meteen nieuw. Het randje over de goot is rond gefelst dus mooi in oude stijl :)

De schoorsteen was in 1 kanaal nooit gebruikt, maar wij hadden wel plannen dus die heb ik uit gegraven via boven en een luikje op de eerste verdieping. Zie hier het resultaat: Takken vermengd met stof en vogelschijt :Y)

Alle velux ramen vervangen:

En het eerste resultaat mag er zijn :)

Voet van de nieuwe schoorsteen:

De oude had 2 kanalen. De badkamer had ventilatie door een dakkapel en dat wilden wij niet meer. Er zou mechanische ventilatie komen en voor de afvoer daarvan hebben we nu 1 van de 2 kanalen van de nieuwe schoorsteen in gebruik :)

De nieuwe schoorsteen (wat een ding :% )

En daar kwamen later nog nieuwe kappen op :) De buurman had een kap met windwijzer en wij hebben besloten dat model ook op alle andere kappen te zetten. We hebben 2 kappen bij laten maken en die op de schoorstenen gezet. Zie hier het resultaat :)

[ Bericht 27% gewijzigd door TR08 op 08-10-2011 21:13:53 ]
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:36:41 #7
14320 TR08
pi_102855409
De volgende klus: De badkamer :)

De badkamer is dat enge groene ding uit de OP:

Plannen hier waren:
-Iets vergroten (deel van studeerkamer wordt hiervoor opgeofferd)
-Bad inbouwen
-Grote douche gelegenheid erin
-Vloerverwarming
-Verder gewoon alles nieuw in een nieuw jasje. Dit is trouwens de enige ruimte die we niet in 1930 stijl verbouwd hebben.

We twijfelden of we dit zelf wilden doen maar de spookverhalen waren 3-7 maand bij de baas douchen dus toch maar hulp ingeschakeld. De aannemer heeft zo'n beetje alles gedaan behalve plafond en schakel materiaal inbouwen.

Onze studeerkamer tijdens de badkamer verbouwing :7

Nieuwe badkamer raam: We hebben het oude glas laten vervangen met nieuw dubbelglas, glas in lood in thermopane en matglas in de onderste ruit. Als je de verlichting goed uit mikt ziet niemand je buiten. Tenminste: Dat hopen we O-) :P
Maar goed, dat blijkt goed te werken en we hebben geen gordijntjes nodig :)

Verlichting aanbrengen:

We hebben gekozen voor veel puntjes in het plafond met spotjes boven douche en badmeubel.

Zie hier het resultaat van de verlichting :)

Later badmeubel ingebouwd en de douche afgemonteerd. Badmeubel hebben we zelf op maat ontworpen en laten maken btw :)

Verlichting bij de spiegel is een gemodificeerde IKEA lamp.

Nu nog een puntje van spijt rond de badkamer: De ventilatie. We hebben mechanische ventilatie aangelegd en dat moest en zou (volgens de aannemer) zowel afzuigen uit de douchecel als uit de ruimte waar het bad in zat. Dat toen voor waar aangenomen, maar nu ik er op terug kijk is dat onzin.
Punt is dat als de ventilatie afzuigt uit alleen de douche hij meteen automatisch ook de ruimte met het bad ventileert. Daarbij heb je wat meer trek de doucheruimte in dus ook als je de douchedeur opent blijft dan de damp beter in de douche blijft hangen.

Hoe het ook zij: Hier de ventilatie van bovenaf gezien en meteen ook de intakking op de schoorsteen :)

En naar de schoorsteen:

Tegenwoordig is alles met harde pijp en netjes dicht gewerkt. De dikke dingen zijn geluiddempers. Ik had kleintjes besteld maar kreeg enorme joekels voor de prijs van kleintjes. Nou ja, laat maar lopen. De ventilatie is in elk geval ook met de ventilator plankgas muisstil :)

Nog een leuk detail mbt de zolder: De planken constructie die je ziet is de reden dat we buiten isolatie gedaan hebben. Alle zachtboard etc is eruit geragd (met de kettingzaag (8> ) en we kijken nu mooi tegen de originele balken en planken laag aan :) Als we de zolder verbouwen daarover meer.

[ Bericht 12% gewijzigd door TR08 op 08-10-2011 21:48:49 ]
  zondag 9 oktober 2011 @ 13:58:39 #8
14320 TR08
pi_102873204
Ik wilde vandaag eerst onze keuken erop zetten maar besloot toch maar te gaan voor een work-in-progress: Onze eerste verdieping :)

Op de eerste verdieping waren de meeste wanden voorzien van behang en een muur was voorzien van een uitermate chique kurklaag. De vloer was voorzien van stijlvol bruine vloerbedekking en de paneeldeuren waren aan de kamerzijdes afgetimmerd met een strakke houten plaat 8-)

De overloop:

Het plafond van de overloop vonden we wel leuk maar goed die was dan ook nog origineel :)

Eerst zijn we gaan strippen:
Achter het zachtboard bleek een hele mooie balkenlaag te zitten :) Het zit wel eens mee :s)

De uitbouw van de badkamer hebben we geisoleerd (vanwege geluid)

En van een dikke plaat hout voorzien. Hierover een gipsplaat. De houten plaat is omdat we geen zin hebben in gekloot met holle wand pluggen.

Er is verder heel ver werk onder de vloer verricht. We wilden veel meer stopkontakten en alle kamers worden voorzien van een dubbele UTP aansluiting en een RTV aansluiting.

Alle gele pijpen voor elektra gebruikt, alle signaal bekabeling via grijze pijpen. Alle stalen leidingen zijn uiteindelijk verwijderd.

Voor de leidingen hebben we waar mogelijk de oude sleuven in de balken opnieuw gebruikt. Voor alle nieuwe gaten heb ik zo veel mogelijk de leiding op de halve hoogte van de balk doorgevoerd. Voor de sterkte van een balk zijn de buitenste vezels (boven/onder) de belangrijkste. Als je dus gaten maakt moet je dat eigenlijk halverwege doen en niet onder of boven.

Dit kun je ook zien aan bijvoorbeeld H-balken:

Veel staal boven en onder en in het midden weinig materiaal.

Waar nodig zijn de balken die teveel gatenkaas dreigden te worden weer versterkt.

Kurkmuur gestript en van stopkontakten voorzien:

En toen de plafonds geschuurd (wat een kutwerk! 8)7 ) en de stuckadoor erin :)

Alle 100.000 gaten in de balkenlaag zijn dicht geplamuurd en toen zijn we gaan schilderen. Al het houtwerk hebben we hoogglans wit gemaakt, de muren iets meer richting creme en twee van de kamers hebben we een accentmuur gegeven.

(Geen zorgen: De elektra leiding is later ook meegeschilderd :Y) )

De ramen in de slaapkamer waren nog enkel glas en de kozijnen zo krom als een hoepel. De spleet was zo'n beetje 2cm op sommige plekken dus die hebben we vervangen met een nieuw HR++ exemplaar.

En dan het resultaat:
De glanzende balken plafonds:

En mooi nieuw schakelmateriaal volgens jaren 30 design in wit bakeliet (duroplast). Onder andere hier te krijgen:
http://www.oudthentiek.nl

Tot slot een houten vloer erin. Wij zijn gevallen voor Nyatoh hout dat we met olie zijn gaan behandelen.
Plinten waren niet meer te vinden, wel hadden we houten planken over dus die laten we bij meubelmakerij The Pineapple tot plinten vermaken :)

We hebben deze nu met de hand ingewreven maar je blijft teveel strepen zien. We overwegen een boenmachine te kopen hiervoor. Wat is qua machine aan te bevelen?

[ Bericht 6% gewijzigd door TR08 op 09-10-2011 14:12:52 ]
pi_102873478
Mooi project, leuk geschreven!
Jullie lijken me geen vervelende buren :)
pi_102874063
Leuk topic, geeft wel inspiratie.
pi_102874805
Mooi, dat perfectionisme. Vond je rode dakpanner niet mooier dan deze donkere kleur?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 9 oktober 2011 @ 15:02:09 #12
14320 TR08
pi_102875449
Nee. Hebben we wel naar gekeken maar zwart komt op ons huis veel mooier uit (vinden wij) :)

Zwart geglazuurd was in de offerte uiteindelijk maar 500 euro duurder dan matte pannen van hetzelfde model. Op het hele project was dat maar een klein beetje.
  zondag 9 oktober 2011 @ 19:44:26 #13
14320 TR08
pi_102884929
Iemand trouwens nog ervaring met verschillende boenmachines en olie op houten vloeren? We hebben de vloer tot nog toe met de hand geboend maar dat wordt niet zo mooi. We zoeken nu een machine om het beter te krijgen.

Grootste probleem met de hand is dat je strepen houdt van dat je er zelf overheen gekropen/gelopen hebt tijdens het boenen. Met de machine wrijf je het beter in. Als we een machine kopen willen we wel iets degelijks hebben. Hoeft niet nieuw maar wel kwaliteit.
pi_102892870
Wordt mooi! Alleen die houten vloer... Heel mooi, maar niet doorgelegd zo te zien? Zie steeds de naden op dezelfde plek zitten, persoonlijk vind ik dat jammer... En heb je niet meer afval zo?
  zondag 9 oktober 2011 @ 22:01:08 #15
14320 TR08
pi_102894781
Ik heb heel erg lopen twijfelen tussen wildverband (ik neem aan dat dat is wat jij doorgelegd noemt) en "halfsteens" (wat ik gedaan heb).

Even aangenomen dat jij bedoelt dat je bij de volgende rij gewoon begint met het overgebleven stuk van de vorige: De handleiding van mijn planken vloer stelde dat ik dan met een stuk van ten minste 0.5m (oid) moest beginnen bij elke volgende rij. De kamer was 3 planken lengtes - 10cm lang (ongeveer). Dit zou 2 problemen betekenen:
-Ik kom steeds met een verspringing van slechts 10cm uit (vond ik persoonlijk wat eng)
-Ik zou meer afval hebben omdat ik af en toe bijna 2/3 plank weg moet gooien om maar een goede "startlengte" te hebben.

Met name het eerste argument heeft me doen besluiten toch voor halfsteens te gaan. Combinatie van kamer lengte en plank lengte was gewoon te onpraktisch in deze. We hadden voldoende hout omdat we de vloer als restpartij kochten dus gewoon alles meegenomen hebben wat nog in de winkel lag.

Maar zoals gezegd: Angst voor scheuren was gezien de afmetingen de reden om het te leggen zoals het ligt.
  Milf maandag 10 oktober 2011 @ 01:15:24 #16
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102903495
Zo, het vervangen van het dak maakt echt een enorm verschil zeg! Mooi :).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 10 oktober 2011 @ 03:48:27 #17
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102904568
Ik kan me wel voorstellen dat die buurman blij was. Het dak vervangen in je uppie is geen feest hoor. Dan moeten ze met lood gaan werken voro een afscheiding en als je dan isolatie wilt komt je dak iets hoger te liggen dan de buren. Zoiets moet gezamelijk gedaan worden. :Y anders heb je er alleen maar gezeik en gezeur van. Staat poep mooi hoor, die pannen! ikkuh is jaloers :Y O-)

Krijg wel de indruk dat jullie de straatprijs gewonnen hebben :) Dak erop, schoorsteen nieuw, badkamer, dubbelglas en dat porcelein schakelwerk spul, dat zal een stevige uitgave geweest zijn. Je hebt dan ook wat hoor, en mijn complimenten, maar het moet een berg geweest zijn.

Heb net even zitten rekenen voor dat schakelspul, zou het er hier graag in zetten, maar ik heb alleen al in de woonkamer 40 stopcontacten zitten.... dat tikt stevig door dan :(

Nireuwe pannen zou ik erook wel opwillen, maar ja, hele straat zelfde dak, veel succes... :') Hoeveel moet je voor een dergelijk dak als jullie hebben ongeveer aftikken ? grofweg ?

[ Bericht 10% gewijzigd door klusfoobje op 10-10-2011 03:53:59 ]
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 10 oktober 2011 @ 09:06:53 #18
14320 TR08
pi_102905753
Ons nieuwe dak was circa 20-25k (onze kant van de 2 onder 1 kapper). Flink aan de prijs maar daar zitten wel wat extra dingen in die niet altijd mee genomen worden

-De buiten isolatie, dus ook werkelijk alle panlatten nieuw
-Wat hout herstelwerk onder de isolatie
-Ons dak is qua vorm erg complex
-Al het hout van 2 dakkapellen is vervangen
-Alle dakkapellen hebben nieuwe dak bedekking
-Alle dakkapellen zijn aan de zijkant en bovenop geisoleerd
-Alle dakgoten hebben nieuw zink
-Alle dakkapellen zijn opnieuw geschilderd
-Alle lood rond alle dakkapellen is vervangen (met iets zwarts, ben de naam ff kwijt)
-Panlatten onder de hoekvorsten geschilderd
-Goed pakket vogelwering rondom en bij de dakgoten
-En dan vast nog e.e.a wat ik vergeet.
-Zoal bijvoorbeeld 3 nieuwe velux ramen van vrij forse afmetingen :')

Aan de overkant van de straat hebben ze met het hele rijtjeshuis de pannen vervangen. Dat ging veel goedkoper, maar:
-Alleen pannen eraf en pannen erop
-De werkstijl van die aannemer was niet echt veilig te noemen (wiebelig krom steigertje voor 1 huis van het rijtje en nul valbeveiliging terwijl ver buiten de steiger gewerkt werd)
-Onder nok en hoekvorsten hebben wij nog e.e.a aan vogelwering en dat zit daar niet

Factuur voor de pannen was circa 4.5-5k voor de 2 onder 1 kapper als ik me goed herinner. Houd er rekening mee dat ons dak groot en complex is. Wij hebben nog een vliering bovenop de zolder waar je rechtop kunt staan.

Ik wil wel even zeggen dat bij ons deze klus behoorlijk duurder uit viel dan vooraf ingeschat. Maar het dak had 80 jaar geen onderhoud gehad en die steiger heb je maar 1x zo mooi rond je huis dus we hebben alles meteen echt 100% goed laten maken.

Als deze klus alleen pannen eraf, pannen erop geweest was was het met 10-15k wel gedaan denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door TR08 op 10-10-2011 09:29:58 ]
  maandag 10 oktober 2011 @ 09:32:03 #19
14320 TR08
pi_102906132
Nog een mooie bak laatst: Onze buurvrouw moest iemand uitleggen waar ze woonde. Dus ja dat gaat zo van daar en daar, die kruising blabla....

...Oh je woont naast dat huis met dat mooie dak :D

Ja, we wonen "naast" het huis met het mooie dak w/ :')
pi_102906207
ziet er leuk uit alleen jammer van het plafond: dat balkje laten zitten en een elektraleiding zo laten lopen? Kon die niet vanaf de zolder geleid worden naar het middelpunt van de kamer?
pi_102906480
Dan loopt er een buis over de zoldervloer. Kan ook, maar is erg struikelgevaarlijk.

Beter is dan een sleuf fresen in de balk en een P-25 of K-25 kabelgootje erin leggen en schilderen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:03:34 #22
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102906801
Ik houd wel van de instelling van TS, als je het doet moet het gewoon goed en degelijk zijn. Niet dat halfwassen gedoe. dan glimt het de eerste twee weken en daarna zie je het in elkaar donderen.
Gegeven is natuurlijk wel dat je bank het eens moet zijn met je normen en wensen :)

Qua opmerkingen zijn het details in d eplus en de min. Ik zou idd ook dat buisje niet in het zicht willen hebben. Dan maar met een omweg maar ut het zicht.
leuk dat TS de schoorsteen kappen van de buurman heeft overgenomen qua vorm. Zal buurman ook leuk hebben gevonden. Het maakt het huis toch een eenheid.

Die ventilatie handel op de zolder, kon dat nergens anders of op een andere manier? Die zolder is, zeker nu er geïsoleerd is, toch een zeer potentiële verblijfsplek geworden. Dan zou dat misschien toch liever ergens anders zitten.

Maar hoe dan ook, voor 99,9% schitterend werk laten doen/zelf gedaan TS. Ik kan het altijd wel waarderen als iemand niet voor het dubbeltje op de eerste rang gaat.
Huizen uit die tijd werden gebouwd om te blijven staan, mooi als een passant daar dan zijn steentje, of steen aan bijdraagt. ipv wat je vaak tegenkomt, als je het maar niet ziet , dan is het er ook niet geklus....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:25:08 #23
14320 TR08
pi_102907374
Ik zal even e.e.a uitleggen bij de buizen:

-De zolder moet nog verbouwd en de leiding over de zoldervloer laten lopen is dan geen optie.

-Het balkje moest blijven omdat er ooit vanuit de zolder een luik gemaakt is in de vloer om ergens bij te kunnen. Toen het plafond nog zachtboard was was dat de beste optie. Nu balkje weg = gat in plafond. Planken vervangen geeft allerlei scheuren omdat alles eerst in elkaar geschoven is en toen vast getimmerd. Mooi is anders maar dit is een ding dat we hoe dan ook niet meer netjes krijgen.

-De ventilatie lijkt op de foto's heel erg in het looppad te liggen maar dat is niet zo. Er komen knieschotten met daarachter opslag en dit neemt nog geen 25% van die opslagruimte in. Op de plek waar de pijp ligt is het plafond circa 40cm hoog. Alles zit keurig in een hoek waar je anders maar net een bierkratje kwijt zou kunnen.

Gootjes infrezen had misschien mogelijkerwijs gekund, maar dan moet je ook de pijp vanuit de muur op de halve balkhoogte de balk in krijgen. Alles kan maar gemakkelijk is anders. Ik zal eens kijken of ik nog een klusfoto van de muur-plafond overgang van zo'n pijp vind.
pi_102907904
quote:
99s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:25 schreef TR08 het volgende:
Gootjes infrezen had misschien mogelijkerwijs gekund, maar dan moet je ook de pijp vanuit de muur op de halve balkhoogte de balk in krijgen. Alles kan maar gemakkelijk is anders. Ik zal eens kijken of ik nog een klusfoto van de muur-plafond overgang van zo'n pijp vind.
Da's geen doen. Ik heb ook diverse rechthoekige kabelgootjes over de plafonds en wanden lopen. Gewoon meegeschilderd (meestal gebroken wit) en rechte toe recht aan. Ach, dan bommelt 't niet.
pi_102917386
Één woord voor je: WAUW! :D
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:56:04 #26
14320 TR08
pi_102922160
Over het budget: Wij hebben ons huis vrij gunstig kunnen kopen, juist omdat het op veel vlakken renovatie nodig had.

Uiteraard is de verbouwing nu veel duurder dan gepland, maar we hebben een huis gekocht dat goed binnen onze financiele middelen kon. Daarbij geven we beiden niet zo veel om dure inboedel en luxe auto's. (We rijden nog ons oude corsa'tje met bijna 400k op de klok 8-) )

Als het je geen moeite kost om daarop e.e.a te laten worden je middelen op andere gebieden vanzelf ruimer. Daarbij hebben we de tijd. Mijn vrouw kan gelukkig goed tegen de zooi en kan zelf ook goed klussen. Ik vond haar zelfs op een keer spontaan ineens in de kruipruimte terug :D

We zien dit huis even als "de kern" van ons woongenot. Alle vaste dingen maken we goed en strak, alles wat los zit kan nog even met oude zooi. We hebben bijvoorbeeld nog gewoon de lampen en meubilair uit onze studententijd. Als de verbouwing "af" is gaan we eens op ons gemakje een leuke inboedel opbouwen...

Wij zien het zo: Die leuke keuken (foto's komen nog :) ) doe je nu 1x en een nieuwe bank...die komt wel als het zo ver is :)

[ Bericht 6% gewijzigd door TR08 op 10-10-2011 18:03:57 ]
  maandag 10 oktober 2011 @ 18:33:11 #27
14320 TR08
pi_102923518
De volgende aflevering: Onze keuken. Onze keuken is binnen huis -in mijn ogen- het kroonjuweel geworden. Op zich gewoon een ikea keuken maar we hebben een granito blad laten plaatsen en een nieuwe laag granito op hte oude gelegd. We beginnen met onze WK-oranje keuken:
Let ook op het zeer chique zeil op de vloer c_/

Muur met doorgeefluik

Mooie betimmering

We begonnen met het verwijderen van de betimmering, toen kwam er al een granito plintje onderuit :) En de tegels waren vroeger vroeger veel mooier dan vroeger :)

Toen een stuk van het aanrecht afgehakt zodat het luikje vergroot kon worden.

En nu ga ik eten en daarna sporten dus straks meer :)

[ Bericht 8% gewijzigd door TR08 op 10-10-2011 21:00:47 ]
pi_102925373
Inderdaad, dat granito ziet er een stuk beter uit! Laat je dat zitten in je nieuwe keuken?
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:41:39 #29
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_102929574
quote:
99s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:56 schreef TR08 het volgende:
Over het budget: Wij hebben ons huis vrij gunstig kunnen kopen, juist omdat het op veel vlakken renovatie nodig had.

Uiteraard is de verbouwing nu veel duurder dan gepland, maar we hebben een huis gekocht dat goed binnen onze financiele middelen kon. Daarbij geven we beiden niet zo veel om dure inboedel en luxe auto's. (We rijden nog ons oude corsa'tje met bijna 400k op de klok 8-) )

Als het je geen moeite kost om daarop e.e.a te laten worden je middelen op andere gebieden vanzelf ruimer. Daarbij hebben we de tijd. Mijn vrouw kan gelukkig goed tegen de zooi en kan zelf ook goed klussen. Ik vond haar zelfs op een keer spontaan ineens in de kruipruimte terug :D

We zien dit huis even als "de kern" van ons woongenot. Alle vaste dingen maken we goed en strak, alles wat los zit kan nog even met oude zooi. We hebben bijvoorbeeld nog gewoon de lampen en meubilair uit onze studententijd. Als de verbouwing "af" is gaan we eens op ons gemakje een leuke inboedel opbouwen...

Wij zien het zo: Die leuke keuken (foto's komen nog :) ) doe je nu 1x en een nieuwe bank...die komt wel als het zo ver is :)
Jullie zijn goed bezig :D
Ik herken wel wat je zegt over budget en vaste dingen eerst. Zo zijn wij ook bezig. Meubels kunnen altijd nog een badkamer etc vervang je niet zomaar meer.
Ik ben benieuwd naar de rest van de ontwikkelingen, dus blijf dit ook zeker volgen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_102929823
quote:
99s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:56 schreef TR08 het volgende:

We hebben bijvoorbeeld nog gewoon de lampen en meubilair uit onze studententijd. Als de verbouwing "af" is gaan we eens op ons gemakje een leuke inboedel opbouwen...

Goeie verdeling. Investeren in de kwaliteit van je huis is altijd een goede investering; die kanje ook hypothecair financieren zodat de rente aftrekbaar is.

Zelf zou ik ook kwaliteitsmeubelen en -keukens op marktplaats zoeken; er zijn divesre pareltjes onze woning binnengekomen (De Wit) als meubels.

En inderdaad, het laatste waar je je geld aan uit moet geven is wel een moordmachine zoals een auto.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:23:45 #31
14320 TR08
pi_102932397
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:20 schreef J.Doe het volgende:
Inderdaad, dat granito ziet er een stuk beter uit! Laat je dat zitten in je nieuwe keuken?
Nog beter :) Zie update hieronder.

Eerst gingen we het luikje vergroten...
Dit is door de aannemer gedaan die ook ons dak vervangen heeft. Die man heeft dezelfde instelling als wij. Of goed werk of geen werk.

Met de benzine gedreven slijpschijf door de muurrrrr :7 B-)

En toen was het luikje groter :)

De aannemer heeft een beton latei in de muur gezet en toen hebben we zelf de muur omver geslagen. Speciaal een grote voorhamer voor gekocht en een vriendin van mijn vrouw uit Rotterdam over laten komen omdat ze haar hele leven al een keer een muur omver wilde slaan _O- Kom maar op meid :Y) En ik baal als een stekker dat we daar geen foto's van hebben gemaakt

Een oud matras op de keukenvloer gelegd en lekker met zijn tweeen die muur omver gemept. :7

Maar goed, op de vloer zie je meteen ook een verandering. Wij wilden een andere indeling in de keuken en het granito herstellen zou een flinke kosten post worden. We hebben toen reparatie en nieuw leggen naast elkaar gelegd en toen besloten een nieuwe laag granito op de oude te doen. De latten die je op de vloer ziet zijn de scheiding tussen zwart en wit.

Rechts in de hoek zie je de onderkant van de middelste schoorsteen die we delen met de buren.
Die schoorsteen hebben we hergebruikt voor de nieuwe afzuigkap.

Onze nieuwe vloer toen hij voor het eerst vorm kreeg

Echt ongelofelijk hoeveel leidingen je in een keuken moet leggen 8)7

Let ook even op het grijze pijpje: Daar komt later nog een luidspreker snoer doorheen. We willen een stereo systeem met 4 zones waar je tegelijk dezelfde muziek kunt spelen maar ook onafhankelijk het volume in kunt stellen. Dan hoeft in de woonkamer niet de muziek hard om in de keuken nog wat te hebben :)

Verder mbt de stopcontacten: 2 zijn geschakeld, 2 met permanente spanning.

En onze nieuwe schouw in opbouw met de intakking op de schoorsteen. Uiteindelijk is het 1 pijp geworden die de hele oversteek maakt.

Ook hier weer een dikke pijp en we hebben de pijp aangesloten op beide kanalen van de schoorsteen om de drukval lekker laag te houden. De kap zuigt alsof er bijna niets achter zit :)

Goed, toen was het tijd voor de stuckadoor :)

En daarna de kastjes erin.

Op de kastjes ligt de kist die voor het granito blad gebruikt is.

Kist van het granito afgehaald en je kunt alvast onze wasbak zien liggen. Het begint al wat te lijken :)

Tegeltjes gezet door de firma Nijsink (die vent kan bijna alles). Tegeltjes zijn gewoon simpele metro tegeltjes. We wilden er eerst zo'n stripje bovenop doen maar hij wees ons erop dat ze dat vroeger (toen koe nog met een lange oe geschreven werd) altijd deden met een holle voeg. Aangezien wij graag oude stijl willen werd dat dus het plan. Staat erg leuk :)

En toen......stond daar ineens een echte keuken *O*

Fornuis....De zooi rechts van het fornuis staat nu trouwens op de schouw. De schouw was tijdens het fotograferen nog niet helemaal droog O-)

Dit is zo'n beetje zoals de keuken er nu bij staat. Er worden nog wat kleine details van een update voorzien als we de woonkamer verbouwen :)

[ Bericht 10% gewijzigd door TR08 op 10-10-2011 21:44:22 ]
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:42:33 #32
14320 TR08
pi_102933724
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:41 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Jullie zijn goed bezig :D
Ik herken wel wat je zegt over budget en vaste dingen eerst. Zo zijn wij ook bezig. Meubels kunnen altijd nog een badkamer etc vervang je niet zomaar meer.
Ik ben benieuwd naar de rest van de ontwikkelingen, dus blijf dit ook zeker volgen.
In mijn ogen zijn er twee soorten huizen die goed zijn om te kopen:
-Een goed huis dat al helemaal naar wens is voor eventueel de hoofdprijs

-Een huis met goede basis maar van binnen niet geheel jouw ding dat voor een matsprijs weg moet omdat alles toch grof gerenoveerd moet :)

Wij gingen het liefst voor het laatste.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:46:45 #33
3185 Adelante
To let it go now
pi_102933932
mooi!

en zie ik daar een tegeltjesspoelbak?? :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:51:59 #34
14320 TR08
pi_102934206
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:46 schreef Adelante het volgende:
mooi!

en zie ik daar een tegeltjesspoelbak?? :7
Yes :)
Even snel tijdens het opruimen van de keuken een plaatje geschoten maar hier is ie :)

De kraan is zo gekozen omdat hij mooi klassiek is en ik wilde niet zo'n mengkraan met enkele hendel. Kranen met enkele hendel vragen heel vaak een klein scheutje warm water en laten je ketel kort starten. Kost je over de loop van een jaar vrachten met gas als ik mijn collega mag geloven (oud Nefit ingenieur).

[ Bericht 31% gewijzigd door TR08 op 10-10-2011 21:59:19 ]
pi_102934613
Potverdorie zeg, mooi project..!
Benieuwd naar het eindresultaat!

Ik zie alleen de spoelbak niet :?
En ik weet niet of ik die plaat achter het huis mooi zou vinden aan de wand, maar ik wacht even op het eindresultaat! :)

-edit: Ok, nu zie ik de spoelbak wel :')
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:01:27 #36
14320 TR08
pi_102934831
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:58 schreef Adolecens het volgende:
Potverdorie zeg, mooi project..!
Benieuwd naar het eindresultaat!

Ik zie alleen de spoelbak niet :?
En ik weet niet of ik die plaat achter het huis mooi zou vinden aan de wand, maar ik wacht even op het eindresultaat! :)

-edit: Ok, nu zie ik de spoelbak wel :')
Beetje geduld vriend o|O :P ik was aan het editten dat zie je toch :P

Maar ehm ja, wij zijn erg tevreden over de plaat. Metaal leek ons te kil, met tegels gaat spul tussen de voegen zitten, stuckwerk wordt helemaal ranzig en dit vonden we mooi klassiek :)
  Moderator maandag 10 oktober 2011 @ 22:06:53 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_102935215
Poeh, die keuken is echt mooi ! ^O^

Echt iets wat ik zo bij mijzelf zou plaatsen; dat wat je zegt over die holle voeg boven de tegels zou ik eens onthouden. Misschien kunnen we daar hier ook wat mee !

Zo'n spoelbak met tegeltjes is ook erg gaaf ! ^O^

Wat kostte die prachtige granito vloer eigenlijk om aan te laten leggen ?
Ik vind die vloeren zo gaaf; maar heb het idee dat ik heel erg ga schrikken van de prijs :X
pi_102935479
Dat van die voegen heb je helemaal gelijk in, wij hebben dus voegen en spaghetti saus maken betekend rooie voegen :')
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:19:29 #39
14320 TR08
pi_102936048
Prijzen die je vaak ziet zijn omstreeks 250,-/m2 plus een meerprijs voor de zwarte band. Sommigen raden ook zo'n randje steentjes aan maar dat kost meteen ook weer tientjes per meter extra.

Werkbladen zijn vaak min of meer vaste prijzen (in dezelfde range) per strekkende meter. Hier word je wel een beetje genaaid want de meters worden gemeten langs de achterkant. Een hoekstuk is dus "2"m.

Aan de andere kant heb je in de aanvraag fase wel de mogelijkheid om gewoon offertes op te vragen met vaste prijzen voor een project. De offerte is altijd gratis. Sommige granito boeren hebben ook on-line offertes, bijv. deze:
http://www.granitonatuursteen.nl/maatwerk-natuursteen.html

Granito en terrazzo is hetzelfde spul dus google maar wat rond. Bij ons is het gedaan door een oud gepensioneerd mannetje die vroeger een fabriekje hiervan had. Geboren italiaan maar hij praat zo plat als een pannenkoek :)

Het meeste werk (en geld) zit in het polijsten. Hoe dik een blad is hoort niet zo heel veel uit te maken. De laag op de vloer is maar 10mm ofzo. Ons blad is voorzien van bewapening met van die ijzers net als in beton. Ik weet niet of iedereen dat standaard doet (zal wel niet) maar het voelt wel goed vind ik. Tot nog toe in elk geval geen barsten :)

Ik kan je zeer aanraden om -als je zo'n blad doet- het in huis op maat te laten storten zoals wij deden. Helemaal een oud huis is niet haaks dus inmeten en elders fabriceren is altijd spannend. Ter plekke storten past altijd en is altijd goed.

Dit blad en de vloer hebben ons wel een beetje pijn gedaan financieel maar het was elke cent waard :)
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:26:44 #40
14320 TR08
pi_102936486
Mensen voor vandaag is het mooi geweest, ik ga tukken en morgen verwacht ik dat iemand een mooie aanbieding voor me heeft met een boenmachine :P

[GEZ] Boenmachine voor parket
pi_102943927
Ik baal bijna van de keuken die in bestelling staat voor ons huisje. Deze is mooi man! :D
pi_102948446
Die keuken ziet er top uit!!! ;) Alleen snap ik de tegelkeuze niet helemaal.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:55:00 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102950698
Verliefd op dit huis!
Resistance is futile.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:11:05 #44
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_102951160
Tof! En ik zie daar een Fratelli :)
pi_102958201
Erg mooi! Leuk dat je dingen zoals de vloer in de keuken en de balken kan behouden.
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:50:40 #46
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_102959659
Heej plaatsgenootje! Wat een werk! En wat een eer van je werk! Het wordt echt heel erg mooi O+.

Ik heb jullie dakwerkzaamheden destijds wel zien gebeuren (mijn lief loopt veel hard en dan fiets ik regelmatig mee, we komen dan langs jullie huis ;)).

Ik ga jullie klussen hier volgen *O*!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:13:36 #47
14320 TR08
pi_102969052
Dank voor alle complimenten allemaal :)

@Vonkenboer: Speciaal voor jou een plaatje geschoten van de holle voeg voor je archief :)

En let niet op de schakelaars, een van die 2 draai ik nog wel een keer om O-)

Fornuis is inderdaad een Fratelli.
pi_102993770
Mooie keuken, zou er inderdaad ook zoiets uitzien als ik er een mocht uitkiezen. Wel een flinke smak neergeteld, maar een keuken staat er natuurlijk voor jaren. Je zult er nog flink wat plezier van hebben.
pi_102995202
Prachtig huis! Is dit nu een ikea keuken? M.u.v. het blad?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:31:57 #50
14320 TR08
pi_102997357
Ja, Ikea Lidingo wit met een fratelli fornuis en een M-system afzuigkap. :)

Tegels van de praxis. Creme witte metro tegels ofzo...weet het niet precies meer.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 15:37:35 #51
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102999539
wrom is dit schakelmateriaal nou zo duuuhuuuuuur :-(
pi_103003266
quote:
99s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:31 schreef TR08 het volgende:
Ja, Ikea Lidingo wit met een fratelli fornuis en een M-system afzuigkap. :)

Tegels van de praxis. Creme witte metro tegels ofzo...weet het niet precies meer.
Oh wow, nooit gedacht! Ik dacht veeeeeel duurder spul te zien. Kun je je budget voor de keuken vertellen? Evt per PM misschien?
Ik heb wrs ook binnenkort een jaren 30 huis (bijna gekocht :P ) waar een nieuwe keuken in moet.
pi_103004507
Tja, ik moet toegeven.. prachtige keuken! Jammer dat m'n vriendin zoiets niet mooi vindt.. :/
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:35:25 #54
14320 TR08
pi_103008795
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:09 schreef Dzjonka het volgende:

[..]

Oh wow, nooit gedacht! Ik dacht veeeeeel duurder spul te zien. Kun je je budget voor de keuken vertellen? Evt per PM misschien?
Ik heb wrs ook binnenkort een jaren 30 huis (bijna gekocht :P ) waar een nieuwe keuken in moet.
Met onderstaande hints kun je zelf wel e.e.a begroten voor jouw keuken.

-Prijs van ons fornuis en de afzuigkap (MSU-70) kun je in elk geval hier vinden:
http://www.jumbo-outlet.nl/go/pc/home.asp

-Wasbak komt van de granito man, prijs weet ik niet meer maar is elders vast wel te vinden.

-Kraan is een Duco kraan, maar gamma/praxis heeft qua model redelijke equivalenten voor een matsprijs

-Prijs van granito: In de regel circa 250,-/m2, opstaande rand langs de vloer is circa 75/m. Aanrecht bladen orde grootte 250 per m en dan moet je de strekkende meters langs de achterkant van het blad tellen.

-Ikea spullen moet je naar jouw wensen even in kloppen op ikea.nl

-Stopcontacten zijn vaak circa 30,- per stopkontakt inclusief inbouwdoos, afdek plaat etc. Moet je zelf maar even kijken hoe jouw wensen zijn. Ik kan je aanraden veel stopcontacten te doen.

-Vergis je verder ook niet in het leidingwerk dat je richting zo'n keuken doet. Onze keuken heeft zelf al 5 groepen oid. Daarbij komt nog koperleiding spul voor water en gas. Ook nog allerlei bochtstukjes, knie stukjes, T-stukjes, kraantjes, etc. Leidingwerk telt harder aan dan je zou denken.

-Stuckwerk weet ik de prijs niet meer maar zal een paar honderd euro zijn en minder dan 500,-.

-Tegels was een paar tientjes, zeg 100,- inclusief zetten. Onze aannemer kan ook tegels zetten en heeft het gewoon in een uurtje oid tegen de muur gedrukt terwijl hij toch al kwam voor een andere klus.

-Hout voor de koof etc hadden we liggen. Dan nog een tientje gespendeerd aan de profielen om de rand van de schouw te maken.

-Verf zal wel 100,- gekost hebben voor muurverf + een potje sikkens voor raamkozijn en schouw.

-De doorbraak maken was ook halve dag met de aannemer. Die heeft toen alleen de muur ingesneden en de latei ingebouwd. Wij hebben de muur omgeslagen en opgeruimd. Reken op 250,- oid als je het net zo doet.

Dan hebben wij verder alles zelf gemonteerd en zelf het installatiewerk gedaan (E + water + gas). Wat het zou kosten om dit te laten doen...geen idee.

Tip voor als je elektra zelf aan legt: Trek de kabels voor de stuckadoor komt. Als je alle leidingen in de muur gestuckt hebt en je blijkt de kabels ergens niet door te krijgen word je zeer verdrietig.

Kortom de grote klappen zijn:
-IKEA
-Granito
-Installatiewerk
-Fornuis

Update met dank aan mijn vrouw: Fornuizen zijn ook niet echt gratis dus die ook maar bij de grote klappen gezet O-)
Zou je mij een PM kunnen sturen met het huis waar jij naar kijkt? Ben wel nieuwsgierig :)

[ Bericht 2% gewijzigd door TR08 op 12-10-2011 22:00:08 ]
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:49:48 #55
14320 TR08
pi_103054296
Ik heb even een vraagje over boenmachines voor onze houten vloeren:

We willen de vloeren die we hebben in de olie gaan zetten, daarvoor zoeken we een machine.

Veel machines die aangeboden worden hebben borstels, maar om een vloer in de olie te zetten lijkt me dat niet zo heel handig. Zie bijv. deze:

Aan de andere kant is scotch brite weer een schuur iets. Waarmee zet je nou je vloer in de olie en waarmee wrijf je het uit?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:33:17 #56
14320 TR08
pi_103124090
Even een linkje als geheugen steun: Binnenkort beginnen we aan de woonkamer en daar gaat ook vloer verwarming in komen. De firma Holz heeft een uitgebreid document met wat zij belangrijk vinden bij vloerverwarming.

http://www.holtzvloeren.n(...)start%20protocol.pdf
  Moderator zondag 16 oktober 2011 @ 10:34:07 #57
92034 crew  Vonkenboer
pi_103141218
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:13 schreef TR08 het volgende:
Dank voor alle complimenten allemaal :)

@Vonkenboer: Speciaal voor jou een plaatje geschoten van de holle voeg voor je archief :)

[ afbeelding ]

En let niet op de schakelaars, een van die 2 draai ik nog wel een keer om O-)

Fornuis is inderdaad een Fratelli.
Kijk dat vind ik nou leuk ! :)
Ik ga die foto idd. maar eens bewaren in mijn archief

Bedankt voor het maken ! *O*
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:12:34 #58
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_103143106
:o :o :o :o !

WAT EEN PRACHTIGE KEUKEN! O+ O+ O+
O+
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:12:52 #59
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_103143112
die wil ik ook! :D :')
O+
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:16:34 #60
14320 TR08
pi_103457209
Een kleine update: We hebben een nieuwe eiken vloer voor de woonkamer gekocht :)

Binnenkort gaan we de woonkamer strippen en daarna komen deze jongens erin. Voor onze kachel doen we van die zwart-wit geblokte tegels.

Verder speelt er nog e.e.a aan vloerverwarming, ik ben daar nog voor mezelf een verhaal voor aan het bouwen om te besluiten of het kan :)

[ Bericht 1% gewijzigd door TR08 op 24-10-2011 08:07:24 ]
pi_103460621
Mooi! Is dat toevallig Vloer het zelf?

De keuken is ook prachtig! Ik ben een beetje jaloers :P Onze keuken is mooi en maar toch ietsje moderner, het past wel bij het huis. Het is dus een compromis geworden tussen 2 smaken.
Klussen deel 1 en 2
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:11:08 #62
14320 TR08
  Milf zondag 23 oktober 2011 @ 22:08:22 #63
16000 nikky
pi_103475636
Mooie vloer. :Y

Ik zou wel de foto verkleinen of het witte A4tje wegpainten. Je gegevens zijn leesbaar nmlk.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 24 oktober 2011 @ 08:13:19 #64
14320 TR08
pi_103486557
quote:
10s.gif Op zondag 16 oktober 2011 12:12 schreef Saisai het volgende:
die wil ik ook! :D :')
Ik heb helaas maar plek voor 1 dame in mijn huis :P
  Moderator donderdag 3 november 2011 @ 21:31:42 #65
92034 crew  Vonkenboer
  donderdag 3 november 2011 @ 22:04:24 #66
14320 TR08
pi_103935429
Ik was net een update aan het maken terwijl jij kwam piepen :P

We hebben sinds dit weekend onze slaapkamer in gebruik genomen *O*

Bed en kastjes zijn gratis dingen uit onze studenten tijd en getimmerd uit goedkoop deels nog beschikbaar hout :) Nu de slaapkamer in orde is gaan we eens rustig rondkijken naar de opruimingen voor iets leuk nieuws van 180x200 :)

Dit betekent ook dat we niet meer op zolder slapen :)

Ik heb het al wel eens gehad over de balken constructie die we daar mooi onderdeel van de kamers willen laten worden...hier even een impressie van hoe het nu is. Let vooral op de teringzooi :)

Het plan is *voorlopig* om alle balken en planken van een hoogglans wit laag te voorzien als we eenmaal kamers in de zolder bouwen. Maar goed, de eerste paar jaar voorzien we hier nog geen directe spoedklus dus hier binnenkort eerst nog een keer wat kieren afkitten en dan blijven we hier qua klussen voorlopig even weg :)

Oh ja en let op de hoogte: Nu is de zolder 1 vertrek maar hij is dus 2 verdiepingen hoog :) Er komt straks weer een vliering waar je gewoon kunt staan. Hoe we de kamers en de vliering vriendjes laten worden weten we nog niet. Wel komt er naar alle waarschijnlijkheid een balken-planken plafond zoals de vloer op de eerste verdieping :)

[ Bericht 14% gewijzigd door TR08 op 03-11-2011 22:11:22 ]
  donderdag 3 november 2011 @ 22:17:12 #67
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_103936254
quote:
99s.gif Op maandag 24 oktober 2011 08:13 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik heb helaas maar plek voor 1 dame in mijn huis :P
:(
O+
pi_103947101
Mooi! Slaapkamer lijkt een beetje op die van ons qua kleuren, en die deur natuurlijk :)
Klussen deel 1 en 2
pi_103952185
Hey, deze keuken staat als inspiratiefoto nu op de Ikea website. Is dat eens extra eer van je werk, of niet soms!!
  vrijdag 4 november 2011 @ 11:59:58 #70
14320 TR08
pi_103952380
Ahum, heb je een link? Ik heb even gezocht maar vind onze keuken niet terug :)

Update: Onze keuken blijkt er niet te staan helaas :P

[ Bericht 55% gewijzigd door TR08 op 04-11-2011 13:35:10 ]
pi_103990347
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:59 schreef TR08 het volgende:
Ahum, heb je een link? Ik heb even gezocht maar vind onze keuken niet terug :)

Update: Onze keuken blijkt er niet te staan helaas :P
Ik denk dat ze erachter kwamen dat het niet representatief is voor een Ikea keuken ;)
  maandag 7 november 2011 @ 13:14:29 #72
14320 TR08
pi_104072107
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:15 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ik denk dat ze erachter kwamen dat het niet representatief is voor een Ikea keuken ;)
Ik denk dat CorwinofAmber zich vergist heeft en onze keuken er nooit op gestaan heeft :)
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:49:58 #73
14320 TR08
pi_104123425
Zojuist leuk bericht :) De uiteindelijke gordijnen van de slaapkamer zijn binnen :) Hopelijk dus vanavond een update met nu een betere foto.
  zaterdag 12 november 2011 @ 10:40:48 #74
14320 TR08
pi_104279569
Onze nieuwe gordijnen zijn opgehangen en we zijn met de vloerverwarming begonnen *O*

Eerst de gordijnen: Ons raam had zulke afmetingen dat we iets op maat hebben moeten laten maken. Hier hangen ze :)

En als ze dicht zijn:

Ze ogen ons op zich net iets te massief, misschien krijgen we het nog wat beter door de gordijn rail heel iets omlaag te brengen. Er zit nog circa 2cm ruimte onder de steunen tot aan het raamkozijn.

Al met al wel best tevreden hierover, maar mogelijk doen we nog een kleine modificatie :)
  zaterdag 12 november 2011 @ 10:48:13 #75
14320 TR08
pi_104279690
Verder nog een kleine update van onze zolder/dak:

Ik heb rondom de onderkant van het dak afgekit.

Als je op zolder bent en het waait buiten kun je binnen ook een klein briesje voelen. Nu is iets ventilatie altijd goed maar dit is wat teveel van het goede. Daarbij is de slaapkamer altijd zeer snel heel koud geweest en we denken dat deze kieren daar medeplichtig aan zijn.

Het dakbeschot bestaat uit planken met steeds een kleine strook die terug springt. Zo heb je circa elke 15cm een gleuf van 2cm breed en circa 4mm hoog. Als je dat rondom hebt is het bij elkaar een best gat.

Als op zolder slaapkamers gebouwd worden sluiten we die waarschijnlijk aan op de mechanische ventilatie en dan loopt het qua voldoende ventileren allemaal wel los :)
  Moderator zondag 13 november 2011 @ 14:48:10 #76
92034 crew  Vonkenboer
pi_104316877
Gave gordijnen ! Maar heb je s'ochtends niet ontzettend veel last van storende lichtinval als je nog slaapt ? :)

Mijn vriendin wil daarom juist verduisterende gordijnen op de slaapkamer
  zondag 13 november 2011 @ 14:56:38 #77
14320 TR08
pi_104317143
Ze laten wel meer licht door dan gedacht maar de foto laat het ook erger zien dan het in werkelijkheid is.

Voor mij is het in elk geval niet zo'n probleem (ik ben een vroege vogel) en mijn dame vond het achteraf eigenlijk ook wel mooi. Ik vrees dat we deze zomer pas gaan ontdekken of het licht storend is O-)
  donderdag 24 november 2011 @ 17:26:22 #78
14320 TR08
pi_104766397
Een update: Kijk snel en dan zie je het voor mijn vrouw het ziet :+

Voor:

In progress:

donderdag 24 november 2011 @ 17:27:09 #79
14320 TR08
pi_104766424
De verwarming gaat daar nog weg en er is uiteraard nog e.e.a aan werk te doen aan timmer- en sluitwerk :)

Zo was het "vroegah" ofwel de situatie waarop wij ons hebben laten inspireren :)

[ Bericht 21% gewijzigd door TR08 op 24-11-2011 17:34:54 ]
pi_104772944
Mooi om te zien! Ook dat ''sluitwerk''!
  donderdag 24 november 2011 @ 20:35:28 #81
3185 Adelante
To let it go now
pi_104775281
Erg mooi weer om het in 'oude staat' te brengen, openslaande tuindeuren zijn super ^O^
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 17 februari 2012 @ 21:14:56 #82
14320 TR08
pi_108096791
Nou...een nieuwe update :) De woonkamer is in gebruik. Er is veel geklust en we hebben het zo knetterdruk gehad dat ik geen tijd heb gehad voor updates bijhouden maar dit is er gebeurd:

-Muren kaal
-Behang overal eraf
-Plafond en muren opnieuw gestuckt
-Meterkast tot aan plafond doorgetrokken
-Vloerverwarming O+
-Massief eiken vloer erin
-Nieuwe tegels voor de haard
-Alles geschilderd
-Lijsten rond de doorbraak
-Overal stopkontakten
-Mijn eerste eigen tegelzetklus: Dambord tegeltjes voor de haard 8-)
-Marmeren vensterbank uit de erker geslagen en de originele houten weer gelakt
-Nieuwe tuindeuren uiteraard
-Nieuw schakelmateriaal van Oudthentiek in jaren 30 stijl

Nog te doen:
-Dorpels bij de doorbraak naar de keuken en de gang
-Vloer aan de onderkant isoleren
-Kabels leggen voor netwerk en antenne
-Deur in de meterkast
-Kleine radiator bij de tuindeuren op een wat sjiekere manier vastmaken
-Een en ander opruimen

Met dank aan mijn broertje een paar ontzettend mooie foto's van het geheel :)

Voor:

Boekenkast achter:

Mijn eigen tegel knutsel:

Onze nieuwe vensterbank met vers gelakte radiator:
pi_108126380
Weer erg mooi! Ik ben weer jaloers op de zwart witte tegeltjes :P Wij moeten ook nog iets voor de schouw (maar dan op een soort plateau, niet op de grond) maar helaas is mijn vriend er niet zo weg van :P)
Klussen deel 1 en 2
  zondag 26 februari 2012 @ 12:54:02 #84
14320 TR08
pi_108411374
Weer een kleine update van de woonkamer :)

Gisteren de netwerk kabel zooi in de meterkast netjes geknutseld en de netwerk- en kabel stopkontakten achter de TV aangesloten :)

Opgeruimde kabelzooi met een lief 1Gbit switchje en het ADSL modem.

De verdeler voor TV kabel komt nog wel een keer als we weer een kabel tv abonnement nemen.

Ik heb wat extra stopkontakten gemaakt omdat er vast ooit nog een netwerk hardeschijfje komt te staan en de kabel boer straks vast ook dingen heeft die gevoed moeten worden.

Hier de stopkontakten.

U ziet:
1x een dubbel netwerk stopkontakt
1x een radio/tv stopkontakt
1x een gewoon stopkontakt
1x een blindplaat. Die gaat er af als ik een multi-zone versterker heb weten te regelen. Er gaat dan een bos luidspreker kabels door de kruipruimte in vanwaar de muziek naar voorkamer, achterkamer, terras en keuken verdeeld kan worden.

Al het schakel materiaal is wit bakeliet in 1930 stijl van Oudthentiek.nl

En ook nog schilderijen opgehangen :)

Wij hebben lijsten aan de muur die je met beperkt knutselwerk ook als ophang rail kunt gebruiken voor schilderijen. Scheelt een boel gaatjes in de muur. Ik moet alleen nog regelen dat de schilderijen vlak parallel aan de muur gaan hangen. Daar wordt nog aan gewerkt :)

De komende weken hoop ik een nieuwe deur uitgetekend te hebben voor de meterkast. Die moet in stijl met de andere deuren in huis.
pi_108416521
quote:
Wij hebben lijsten aan de muur die je met beperkt knutselwerk ook als ophang rail kunt gebruiken voor schilderijen. Scheelt een boel gaatjes in de muur. Ik moet alleen nog regelen dat de schilderijen vlak parallel aan de muur gaan hangen. Daar wordt nog aan gewerkt :)
Zelfde probleem bij een klant opgelost door het draadje onder het haakje achter het schilderij uit het zicht een lap duc tape te plakken.
Schilderij hangt nu redelijk tegen de muur. Maar het is geen oplossing. :{
Jeroentje.
  zondag 26 februari 2012 @ 17:04:36 #86
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_108422889
is eigenlijk ook niet echt op te lossen ... Zo hebben schilderen/foto's altijd gehangen aan een dergelijk rails.

Enige opties zijn , het hang punt zo hoog mogelijk in de lijst te krijgen een stalen " draad" te nemen waar aan het einde een een haakje zit.
pi_108455932
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:36 schreef TR08 het volgende:

[ afbeelding ]
En naar de schoorsteen:
[ afbeelding ]

Tegenwoordig is alles met harde pijp en netjes dicht gewerkt. De dikke dingen zijn geluiddempers. Ik had kleintjes besteld maar kreeg enorme joekels voor de prijs van kleintjes. Nou ja, laat maar lopen. De ventilatie is in elk geval ook met de ventilator plankgas muisstil :)
Waar kan je dit kopen en hoe werkt het?
Ik ga thuis ook nieuwe ventilatie aanleggen en ik weet hoeveel kabaal het eerst maakte, dus zoiets lijkt me wel wat. :)
  maandag 27 februari 2012 @ 11:31:30 #88
14320 TR08
pi_108456494
Dit zijn absorptie dempers. De wol dempt de wat hoogfrequentere geluiden uit. De dempers die ik heb gekregen zijn van Spiralo, net als het kanalen werk.
pi_108507406
En merk je dat dan vooral bij het ventilatiegat IN de badkamer, of juist buiten de badkamer?

Sorry voor al mijn lastige vragen :P

Maar ik vraag me meteen af of je dan niet gewoon een stuk rockwool of isover om je buis heen kan wikkelen, want dat is dit in feite ook als ik het goed heb?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:12:34 #90
14320 TR08
pi_108510125
Je merkt het beide wel. De demper bestaat uit een stuk geperforeerde pijp, daaromheen een glasvezel doek, daaromheen een laag minerale wol.

Omdat de lucht langzamer dan de geluidsnelheid door de pijpen gaat merk je zowel stroom opwaarts als stroom afwaarts wel wat effect. Stroom opwaarts (dus in de badkamer) is het effect natuurlijk wel het sterkst.

Buiten de ventilator is het sowieso vrij stil. Daarbij is bij ons het stromingsgeluid in de uitstroom pijp heel laag omdat ik daar een grote diameter gekozen heb. Als jij een lang uitstroom kanaal hebt kan ik je dat op zich ook aanbevelen.

Bij ons is het meest merkbare geluid doorgave van trilling van de ventilator naar de houten vloer.
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 19:28:43 #91
92034 crew  Vonkenboer
  Milf zaterdag 7 april 2012 @ 19:43:15 #92
16000 nikky
pi_110033057
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:14 schreef TR08 het volgende:

afbeelding ]

Volgens mij heb ik die TV ook. O+

En updatevraag natuurlijk :)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 20:18:49 #93
14320 TR08
pi_111434538
Ja, er is geklust :)

Het gaat even wat langzamer nu...zowel cashflow technisch als qua persoonlijke belasting gaan we het even een tijdje wat relaxter doen. Maar daar komt wel weer verandering in.

-We hebben een nieuwe auto (geen klus maar heeft wel tijd en geld gekost)
-We hebben vloer verwarming in de woonkamer en de vloer geisoleerd
-De tuin heeft een nieuwe schutting gekregen (de oude was letterlijk zo rot dat deze omgewaaid is)
-We hebben eindelijk de pannenlatten en bomen door de kachel heen gestookt :')
-Dit voorjaar ga ik beneden e.e.a schilderen aan de buiten zijde
-Ik denk...dat ik in de zomer toch de spouw laat isoleren. Of ten minste ergens voor het nieuwe stook seizoen. Zie dit topic voor mijn persoonlijke reken model van ons huis.

Dat spouwmuur verhaal blijft zo'n wel-doen-niet-doen ( _ :')! ) verhaal dus we zien het wel. Nog even praten met de buren hoe het daar bevalt en dan de knoop door hakken. Voor het volgende stookseizoen hebben we alle tijd en het huis is er nu helemaal klaar voor.

[ Bericht 5% gewijzigd door TR08 op 11-05-2012 20:27:46 ]
pi_111437123
Mag ik eens vragen wat die tuindeuren hebben gekost? Wij hebben een soortgelijke situatie en willen ook dubbele deuren met zijraampjes. Mag natuurlijk via pb :)
Hoor ik die Griekse melodie...
  zaterdag 12 mei 2012 @ 07:33:12 #95
14320 TR08
pi_111451374
U heeft PM :)
pi_112301840
Nog vorderingen?
  maandag 11 juni 2012 @ 22:16:44 #97
14320 TR08
pi_112763031
Er is een update :)

We hebben eindelijk een project dat sneller liep dan gedacht. Het projectje komt hier in te liggen *;

Onze kleine man is bijna 2 maanden te vroeg geboren maar hij doet het super goed :)

Mama herstelt ook voorspoedig dus alles komt helemaal in orde.

Tuin plaatjes en zo...die komen hopelijk binnenkort. We zijn net terug van een super de luxe knuffelsessie met de kleine in het ziekenhuis en de komende 4-8 weken zullen we die tocht elke dag wel gaan maken.

Het is nu de komende tijd even rennen en vliegen met werk, huishouden, wat essentiele klus dingen en het aller allerbelangrijkste: Lieve dingen doen met de baby.

Omdat we in klussen en wonen zitten: De wieg is een Leander Cradle. Voor het ophangen heb ik hijshaken voor 800kg in onze fabriek geregeld en bij de ijzerboer een passend stuk ketting gehaald. De haken zijn wit gespoten en de ketting laten we blank.

In het plafond zit een zwaar oog in een draagbalk. De standaard van de wieg zetten we elders in huis in als de kleine thuis komt :)
  maandag 11 juni 2012 @ 22:19:38 #98
3185 Adelante
To let it go now
pi_112763243
Gefeliciteerd TR08 *O*
  Milf maandag 11 juni 2012 @ 22:43:23 #99
16000 nikky
pi_112765152
Van harte proficiat! O+
  FOK!fotograaf maandag 11 juni 2012 @ 22:58:45 #100
13368 NiGeLaToR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')